Weggeven is geen rendement. Als jij dat wel kunt ben je morgen miljonair.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Niet als deze uitgaven tot extra rendement leiden. Dan kunnen de prijzen omlaag.
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allicht maar je denkt echt dat GS zoiets maakt zonder achterliggende gedachte?
Zonder vervoer kun je vrij weinigquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je de primaire behoeften niet kunt vervullen.
Ik lever eraanquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opa, leer jij eens voedselbanken kennen.
Dat is psychologie. Eergevoel is belangrijker dan heel veel andere dingen. Daardoor kunnen die mensen slecht prioriteiten stellen. Hierdoor zijn er overigens ook heel veel mensen die het dus ook echt slecht hebben maar zich niet durven aan te melden bij de voedselbank. Puur vanwege reputatieschade.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die mensen zullen het vast heel zwaar hebben, maar van armoede kan je niet spreken. Als je door sociale druk een (neppe) Burberberry-sjaal koopt en dat boven voedsel stelt dan is er wat mis met de persoon.
Natuurlijk zolang je je er maar van bewust bent dat GS je mening wel een bepaalde hoek in wilt drukken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?
Lijkt me een zinloze oefening. Maar goed, dat moet de jongeman zelf bepalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat ik wel eens wil weten hoeveel bezit je volgens die jongen mag hebben voor je onder de noemer arm valt. Een auto mag niet, een koelkast wel een tv niet, ben gewoon benieuwd
Neen, want de informatie die je krijgt is heel eenzijdig en de mening die jij hebt gevormd is dan ook niet verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?
Hij komt met claims over wel of niet arm zijn van mensen. Dan mag je het ook onderbouwen lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me een zinloze oefening. Maar goed, dat moet de jongeman zelf bepalen.
Wist niet dat jij in een buurtsuper werkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik lever eraan![]()
En nu terug naar school. Hup.
Natuurlijk weet ik dat er in geknipt wordt en dat GS vaak de extremen laat zien.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ze proberen een bepaalde mening op te wekken , dat zie je zelf ook wel neem ik aan.
Weet je hoeveel er doorgaans wordt gemonteerd in filmpjes?
En dat is niet voorbehouden aan powned.
Als onderdeel van een marketingcampagne zeker wel. Reclames dienen voor naamsbekendheid, omzet, klantenbinding, good will en wat dan ook, wat uiteindelijk tot meer rendement moet leiden. Het sponsoren van goede doelen wordt meestal met dit oogmerk gedaan. Niet omdat die bedrijven graag maatschappelijk bezig zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Weggeven is geen rendement. Als jij dat wel kunt ben je morgen miljonair.
Het is hooguit een leuke aftrekpost of doorreken methode.
En dan hier boos lopen doen dat hij er voor betaaltquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist niet dat jij in een buurtsuper werkt.
Maar goed, jouw broden zijn dus een paar cent duurder omdat je zo nu en dan een voorraadje levert aan de voedselbank?
Dank dank.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk over de PVV
Ja, snap er ook geen hol meer van met die vent. Overigens is het niet alsof een bakker duizenden broden doneert aan een Voedselbank zodat hij noodgedwongen z'n prijs omhoog moet schroeven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan hier boos lopen doen dat hij er voor betaalt
Ik hoef armoede niet te vergelijken als ik huilende moeders bij me krijg, ook niet als ik ze donderdag binnen zie stromen met grote tassen en veelal rode ogen. Het lijkt wel een begrafenis, niemand praat met elkaar, ze zijn allemaal bang. En ik heb hier nog nooit iemand met een auto gezien. Wel met allerlei nepprintjes en nepmerkjes, ja daarmee proberen ze nog niet door de grond te zakken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef waht het volgende:
[..]
Je zult ongetwijfeld meer dan ik weten over het wel en wee van de voedselbank, maar armoede is relatief. Waarmee vergelijk je het? Dat is subjectief.
Dan stel je toch echt verkeerde prioriteiten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat is psychologie. Eergevoel is belangrijker dan heel veel andere dingen. Daardoor kunnen die mensen slecht prioriteiten stellen. Hierdoor zijn er overigens ook heel veel mensen die het dus ook echt slecht hebben maar zich niet durven aan te melden bij de voedselbank. Puur vanwege reputatieschade.
Mooi, trouwens niet alleen GS doet dat, de VARA , KRO , NOS , de hele mikmak.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat er in geknipt wordt en dat GS vaak de extremen laat zien.
Ik weet het. Daarvoor kijk ik genoeg TV.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mooi, trouwens niet alleen GS doet dat, de VARA , KRO , NOS , de hele mikmak.
Wel in andere gradaties
Dat kun je niet weten aangezien je de hoge piefen niet kent allemaal. Zullen heus wel een paar zijn die het met liefde doen en anders zullen er wel andere mensen in zo'n bedrijf zijn die zicht daar graag mee bezig houden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef Picchia het volgende:
Het sponsoren van goede doelen wordt meestal met dit oogmerk gedaan. Niet omdat die bedrijven graag maatschappelijk bezig zijn.
Achgossie, daar heb je die afgunst weer.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist niet dat jij in een buurtsuper werkt.
Niet "jouw, maar ons. Al is het maar 0,006%, we betalen ervoor.quote:Maar goed, jouw broden zijn dus een paar cent duurder omdat je zo nu en dan een voorraadje levert aan de voedselbank?
Naar de voedselbank moeten lijkt mij ook wel het toppunt van vernedering.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:11 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik hoef armoede niet te vergelijken als ik huilende moeders bij me krijg, ook niet als ik ze donderdag binnen zie stromen met grote tassen en veelal rode ogen. Het lijkt wel een begrafenis, niemand praat met elkaar, ze zijn allemaal bang. En ik heb hier nog nooit iemand met een auto gezien. Wel met allerlei nepprintjes en nepmerkjes, ja daarmee proberen ze nog niet door de grond te zakken.
Mensen mensen, die filosofen maken ook wat mee zeg.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef Friek_ het volgende:
Wel een mooi moment gisteren tijdens een housewarming. Een studiegenote postte op Facebook (daar was een event aangemaakt voor die housewarming) de vraag of het goed was als ze een vriendin meenam. Om het wat aan te dikken omschreef ze haar als lekker wijf met blond haar en dikke tieten.
Wat ze even vergat was dat er ook een hoogleraar uitgenodigd was die ook op de deelnemerslijst stond (hij heeft ook een Facebook). Erudiete man van zo'n 60 jaar oud, zelfs een stevige naam op wereldniveau in zijn vakgebied, prototype filosoof.
Toen de studiegenote de vriendin voorstelde reageerde hij dan ook lekker direct. "Oooh, dus jij bent die jongedame over wie ik al zoveel gelezen heb op Facebook!"
Ik heb nog nooit iemand zo rood zien kleuren als die studiegenote.
Ik zit ook een beetje te generaliseren. Dat hoort bij discussiëren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat kun je niet weten aangezien je de hoge piefen niet kent allemaal. Zullen heus wel een paar zijn die het met liefde doen en anders zullen er wel andere mensen in zo'n bedrijf zijn die zicht daar graag mee bezig houden.
Zo dient eigen balang vaak onbewust het collectief belangquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als onderdeel van een marketingcampagne zeker wel. Reclames dienen voor naamsbekendheid, omzet, klantenbinding, good will en wat dan ook, wat uiteindelijk tot meer rendement moet leiden. Het sponsoren van goede doelen wordt meestal met dit oogmerk gedaan. Niet omdat die bedrijven graag maatschappelijk bezig zijn.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen mensen, die filosofen maken ook wat mee zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |