Geenstijl maakt een filmpje over voedselbankbezoek met de auto en verwerkt er geen mening in. Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er werd geen oordeel gegeven in het programma hoor.
Mogen ze inderdaad zelf weten, maar ik raak er moe van als mensen zeggen: "We hebben hier zelfs voedselbanken nodig!!11".quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mag een private club lekker zelf beslissen wat hun toelatingscriteria zijn?
Ik ben de enige die dat doet, mn beste.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef waht het volgende:
Dat zijn dus emotionele argumenten. Wellicht heeft robin007bond het fout maar jullie tonen het niet aan. Jullie stellen eigen ervaringen daar tegenover. Die zijn uiteraard net zo weinig waard.
Je denkt zeker dat het "overschot" is... wat ben je toch ook een kneusquote:
Uiteindelijk vorm je daar zelf wel een mening over.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geenstijl maakt een filmpje over voedselbankbezoek met de auto en verwerkt er geen mening in. Geloof je het zelf?
HAHAAHHAHAHAHAHHAHA.quote:
Jij denkt werkelijk dat de prijs van brood stijgt als een bakker een keer een en ander doneert aan de lokale voedselbank?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je denkt zeker dat het "overschot" is... wat ben je toch ook een kneus
De enige vrouw in dit topic ook, net als lieve remlof.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben de enige die dat doet, mn beste.
Ze proberen een bepaalde mening op te wekken , dat zie je zelf ook wel neem ik aan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er werd geen oordeel gegeven in het programma hoor.
Man, je leeft nog bij je ouders. Wat weet jij van armoede. Kom maar terug als je 26 jaar bent.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een koelkast is essentiëler dan een auto.
Daarnaast zijn er genoeg sociale voorzieningen in Nederland die er voor zorgen dat je nog wel een fatsoenlijk bestaan kan leiden.
De voedselbank hoort voor echte armoede te zijn.
quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Van bedrijven die de kosten van die giften verwerken in de prijs van hun reguliere verkoop.
Komt je definitie van armoede nog?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mogen ze inderdaad zelf weten, maar ik raak er moe van als mensen zeggen: "We hebben hier zelfs voedselbanken nodig!!11".
Allicht maar je denkt echt dat GS zoiets maakt zonder achterliggende gedachte?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Uiteindelijk vorm je daar zelf wel een mening over.
Wat denk je daarmee te bereiken? Als ik zeg dat ik het welvaartsniveau van arm Afrika als armoede wil definiëren valt daar niets tegenin te brengen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Komt je definitie van armoede nog?
Onzin schat, wat ik hier vertel zijn feiten. Mijn stage gaat hierover, ik kan je zo een aantal brochures/bronnee geven die dit onderstrepen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:01 schreef waht het volgende:
[..]
De enige vrouw in dit topic ook, net als lieve remlof.
Die vrouw in dit topic heeft dan ook wel daadwerkelijk een voedselbank van binnen gezien en voert intakegesprekken voor zo'n voedselbank. Die praktijkervaring sla ik iets hoger aan dan gedoe van geenstijl.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:01 schreef waht het volgende:
[..]
De enige vrouw in dit topic ook, net als lieve remlof.
Lol. Werkelijk... hahahaha...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat de prijs van brood stijgt als een bakker een keer een en ander doneert aan de lokale voedselbank?
Die mensen zullen het vast heel zwaar hebben, maar van armoede kan je niet spreken. Als je door sociale druk een (neppe) Burberberry-sjaal koopt en dat boven voedsel stelt dan is er wat mis met de persoon.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Oke, ik ga het nog een keer uitleggen.
Armoede komt veel voor. Mensen uit zo'n wijk, dan neem ik ff Spoorwijk als voorbeeld, die zijn eigenlijk te trots. Die willen niet dat andere mensen zien dat ze arm zijn. Want mensen rekenen je daar gewoon op af. Vandaar het uiterlijk vertoon, burberrysjaal is natuurlijk hartstikke nep maar hey het staat wel chique of duur. Een auto is soms uit medische noodzaak, soms omdat man toch moet werken en daar al niet genoeg geld uit haalt. Ze moeten na zoveel jaar in de uitkering namelijk elk baantje accepteren, ook al is het 2 uur rijden verder. Er zijn dus zoveel oorzaken voor die auto dat noch jij noch pownewd daar is lekker over kan oordelen.
Of het zit in hun marketingbudget.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Werkelijk... hahahaha...
Het is geen bakkertje op de hoek (op af en toe een uitzondering na). Het zijn de grote bakkerijen die dagelijks 1000den broden bakken. Die werken wel wat anders met boekhouding en verlies doorrekenen in de prijs.
Knul, ga een cursus economie doen. Je "bakt" er niks van.
Omdat ik wel eens wil weten hoeveel bezit je volgens die jongen mag hebben voor je onder de noemer arm valt. Een auto mag niet, een koelkast wel een tv niet, ben gewoon benieuwdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef waht het volgende:
[..]
Wat denk je daarmee te bereiken? Als ik zeg dat ik het welvaartsniveau van arm Afrika als armoede wil definiëren valt daar niets tegenin te brengen.
... je vind het uiteindelijk terug in de reguliere verkoopprijs.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef Picchia het volgende:
[..]
Of het zit in hun marketingbudget.
Niet als deze uitgaven tot extra rendement leiden. Dan kunnen de prijzen zelfs omlaag.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
... je vind het uiteindelijk terug in de reguliere verkoopprijs.
Als je de primaire behoeften niet kunt vervullen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat ik wel eens wil weten hoeveel bezit je volgens die jongen mag hebben voor je onder de noemer arm valt. Een auto mag niet, een koelkast wel een tv niet, ben gewoon benieuwd
Ik koop mijn brood dan ook van het bakkertje op de hoek. Is een stuk lekkerder dan die machinale rommel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
... je vind het uiteindelijk terug in de reguliere verkoopprijs.
Opa, leer jij eens voedselbanken kennen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Werkelijk... hahahaha...
Het is geen bakkertje op de hoek (op af en toe een uitzondering na). Het zijn de grote bakkerijen die dagelijks 1000den broden bakken. Die werken wel wat anders met boekhouding en verlies doorrekenen in de prijs.
Knul, ga een cursus economie doen. Je "bakt" er niks van.
Je draait er weer omheen met een vage algemeenheid.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je de primaire behoeften niet kunt vervullen.
Je zult ongetwijfeld meer dan ik weten over het wel en wee van de voedselbank, maar armoede is relatief. Waarmee vergelijk je het? Dat is subjectief.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:03 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Onzin schat, wat ik hier vertel zijn feiten. Mijn stage gaat hierover, ik kan je zo een aantal brochures/bronnee geven die dit onderstrepen.
Overigens is het ook een kwestie van goed nadenken.
Weggeven is geen rendement. Als jij dat wel kunt ben je morgen miljonair.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Niet als deze uitgaven tot extra rendement leiden. Dan kunnen de prijzen omlaag.
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allicht maar je denkt echt dat GS zoiets maakt zonder achterliggende gedachte?
Zonder vervoer kun je vrij weinigquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je de primaire behoeften niet kunt vervullen.
Ik lever eraanquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opa, leer jij eens voedselbanken kennen.
Dat is psychologie. Eergevoel is belangrijker dan heel veel andere dingen. Daardoor kunnen die mensen slecht prioriteiten stellen. Hierdoor zijn er overigens ook heel veel mensen die het dus ook echt slecht hebben maar zich niet durven aan te melden bij de voedselbank. Puur vanwege reputatieschade.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die mensen zullen het vast heel zwaar hebben, maar van armoede kan je niet spreken. Als je door sociale druk een (neppe) Burberberry-sjaal koopt en dat boven voedsel stelt dan is er wat mis met de persoon.
Natuurlijk zolang je je er maar van bewust bent dat GS je mening wel een bepaalde hoek in wilt drukken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?
Lijkt me een zinloze oefening. Maar goed, dat moet de jongeman zelf bepalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat ik wel eens wil weten hoeveel bezit je volgens die jongen mag hebben voor je onder de noemer arm valt. Een auto mag niet, een koelkast wel een tv niet, ben gewoon benieuwd
Neen, want de informatie die je krijgt is heel eenzijdig en de mening die jij hebt gevormd is dan ook niet verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar aan de hand van die beelden kun je toch ook zelf wel een mening vormen?
Hij komt met claims over wel of niet arm zijn van mensen. Dan mag je het ook onderbouwen lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me een zinloze oefening. Maar goed, dat moet de jongeman zelf bepalen.
Wist niet dat jij in een buurtsuper werkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik lever eraan![]()
En nu terug naar school. Hup.
Natuurlijk weet ik dat er in geknipt wordt en dat GS vaak de extremen laat zien.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ze proberen een bepaalde mening op te wekken , dat zie je zelf ook wel neem ik aan.
Weet je hoeveel er doorgaans wordt gemonteerd in filmpjes?
En dat is niet voorbehouden aan powned.
Als onderdeel van een marketingcampagne zeker wel. Reclames dienen voor naamsbekendheid, omzet, klantenbinding, good will en wat dan ook, wat uiteindelijk tot meer rendement moet leiden. Het sponsoren van goede doelen wordt meestal met dit oogmerk gedaan. Niet omdat die bedrijven graag maatschappelijk bezig zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Weggeven is geen rendement. Als jij dat wel kunt ben je morgen miljonair.
Het is hooguit een leuke aftrekpost of doorreken methode.
En dan hier boos lopen doen dat hij er voor betaaltquote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist niet dat jij in een buurtsuper werkt.
Maar goed, jouw broden zijn dus een paar cent duurder omdat je zo nu en dan een voorraadje levert aan de voedselbank?
Dank dank.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk over de PVV
Ja, snap er ook geen hol meer van met die vent. Overigens is het niet alsof een bakker duizenden broden doneert aan een Voedselbank zodat hij noodgedwongen z'n prijs omhoog moet schroeven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan hier boos lopen doen dat hij er voor betaalt
Ik hoef armoede niet te vergelijken als ik huilende moeders bij me krijg, ook niet als ik ze donderdag binnen zie stromen met grote tassen en veelal rode ogen. Het lijkt wel een begrafenis, niemand praat met elkaar, ze zijn allemaal bang. En ik heb hier nog nooit iemand met een auto gezien. Wel met allerlei nepprintjes en nepmerkjes, ja daarmee proberen ze nog niet door de grond te zakken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef waht het volgende:
[..]
Je zult ongetwijfeld meer dan ik weten over het wel en wee van de voedselbank, maar armoede is relatief. Waarmee vergelijk je het? Dat is subjectief.
Dan stel je toch echt verkeerde prioriteiten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:07 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat is psychologie. Eergevoel is belangrijker dan heel veel andere dingen. Daardoor kunnen die mensen slecht prioriteiten stellen. Hierdoor zijn er overigens ook heel veel mensen die het dus ook echt slecht hebben maar zich niet durven aan te melden bij de voedselbank. Puur vanwege reputatieschade.
Mooi, trouwens niet alleen GS doet dat, de VARA , KRO , NOS , de hele mikmak.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat er in geknipt wordt en dat GS vaak de extremen laat zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |