Dan nog. Over armoede spreken als je een auto hebt is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je krijgt voor een flinke tijd mee en ze staan meestal op industrieterreinen, bovendien is een oud barrel nou niet echt een dure hobby. Je kan natuurlijk ook een hippe suburbbakfiets kopen, maar voor dezelfde prijs heb je bijna een auto.
Welk bezit mag je dan hebben om onder de noemer 'arm' te vallen wat jou betreft?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan nog. Over armoede spreken als je een auto hebt is gewoon onzin.
Het politieke spectrum vormt zich niet naar de prioriteiten die jij belangrijk vindt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zijn randvoorwaarden, cultuur en religie zijn leuke dingen maar als je dagelijkse bestuur van het land zo links als de tering is (wat de PVV dus wil) dan classificeer ik je gewoon als links, klaar.
Economie is het enige wat er toe doet, en daar zuigt de PVV enorm hard in, teringpartij.
Je bent pas arm als je met alleen een afgeragde jas aan op straat woont?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is wel erg beperkt inderdaad.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:46 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het politieke spectrum vormt zich niet naar de prioriteiten die jij belangrijk vindt.
Ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent pas arm als je met alleen een afgeragde jas aan op straat woont?
Dat is ongeveer de reguliere discussietechniek van Voorschrift.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:46 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het politieke spectrum vormt zich niet naar de prioriteiten die jij belangrijk vindt.
Kortzichtig kereltje.quote:
Ik vind een auto geen luxe-artikel. Natuurlijk zijn er wel luxe auto's, maar een beetje auto kan je vaak zelfs afbetalen waardoor je niet meer betaald dan het OV. Mensen moeten zich normaalgesproken nou eenmaal vervoeren.Bovendien vergroot het de kans voor die mensen op een betere baan omdat ze gewoon verderweg kunnen komen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kan echt niet ditquote:
Als je vindt dat mensen die geen tv kunnen kopen arm zijn, omdat ze dan niet kunnen meekomen in de maatschappij, dan kan ik me voorstellen dat je het afdoet als simplistisch.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Simplistische, populistische prietpraat.
quote:Ben verandert van mening na forumdiscussie
'You've Got Mail' toch geen goede film
DOOR MIKE HUNT EN RICHARD VAN DER TOREN • ZATERDAG 11 FEBRUARI 2012, 12:28
Ben Elker (34), data-analist te Bilthoven, is niet langer van mening dat ‘You’ve Got Mail’, met in de hoofdrollen Meg Ryan en Tom Hanks, best een goede film is. Hij kwam tot deze radicale standpuntsverandering na het lezen van diverse opinies op internetforum IMDB. Elker is daarmee de eerste persoon die online van mening verandert sinds 1993, toen Janna Loster na het lezen van een forumpost de officiële verklaring over UFO’s in twijfel trok.
Elker begon op het forum zelf de discussie door een overwegend positieve recensie van de film te posten. Tot zijn grote verbazing bestempelde ‘Elfje1981’ zijn mening als ‘stompzinnig’, om vervolgens Elkers intelligentie in het algemeen, alsmede de zedelijkheid van Elkers moeder in twijfel te trekken. Enigszins aangedaan pareerde Elker de opmerking door de intelligentie van Elfje1981 zelf in twijfel te trekken, evenals diens seksuele geaardheid, en sloot af met een knipoogsmiley.
Overtuigd van zijn winst in de discussie, en met een nog onverminderd positief beeld van ‘You’ve Got Mail’ las Elker verder. Hij had echter buiten ‘bakkerbartje1983’ gerekend, die Elfje1981 bijviel in de discussie. Hij haalde niet alleen Elkers argumenten onderuit door deze weg te zetten als ‘onzin’, maar vergeleek tevens Elkers mening met die van Adolf Eichmann ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Elker, verrast en geschokt, wist niet hoe hij deze aanval moest pareren, waarna slechts één conclusie restte: Zijn mening over ‘You’ve Got Mail’ was onjuist.
Ondanks het verlies in de internetforumdiscussie en de aardverschuiving in zijn mening over de film reageert Elker opgetogen: “Eigenlijk ben ik blij dat de anderen mij hebben laten inzien dat mijn mening fout was. Zo kun je blijven groeien als persoon. Ik ben blij dat ik nu weet dat ‘You’ve Got Mail’ geen goede film is.” Zijn ervaring toont volgens Elker tevens de grote waarde van internetforums, met name voor de ontplooiing en toetsing van het eigen wereldbeeld. Elker geeft aan uit te kijken naar de onvermijdelijke wijzigingen in zijn opinie over het eten van vlees, 9/11, de regering en de rol van Johan Cruijff bij Ajax.
Wat haal je er nu weer voor onzin bij?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je vindt dat mensen die geen tv kunnen kopen arm zijn, omdat ze dan niet kunnen meekomen in de maatschappij, dan kan ik me voorstellen dat je het afdoet als simplistisch.
Koud zat nu onder die kartonnen doos.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en in welke koelkast moet je voedselbankvoer dan?
Ik vergeef je weer meteen.quote:
Gisteren nog in PowNews (jaja, ik weet). Een vrouw met Burberry-sjaal en auto die een voedselpakketje komt ophalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat haal je er nu weer voor onzin bij?
Oh noes, jij hebt gelijk want Pownews....quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gisteren nog in PowNews (jaja, ik weet). Een vrouw met Burberry-sjaal en auto die een voedselpakketje komt ophalen.
Is dat armoede?
Ik kan niet op de bankrekening van die mensen kijken, jij wel?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gisteren nog in PowNews (jaja, ik weet). Een vrouw met Burberry-sjaal en auto die een voedselpakketje komt ophalen.
Is dat armoede?
Goh, heb je al een dagje meegelopen?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:37 schreef robin007bond het volgende:
Met de auto naar de voedselbank.
Welkom in NL
Lekker wonen in je auto :'0.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef Picchia het volgende:
In de Verenigde Staten heb je mensen zonder huis, maar met auto.
Nee, dat is 3voud zijn tactiek. Er mag wel wat meer diepgang in!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Ik mis nog de aanvallen op robin007bond's persoon. Hij is jong, val hem daarop aan.
Een koelkast is essentiëler dan een auto.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en in welke koelkast moet je voedselbankvoer dan?
Zal ik jou eens op je persoon aanvallenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Ik mis nog de aanvallen op robin007bond's persoon. Hij is jong, val hem daarop aan.
Iemand die nog nooit voor zichzelf heeft hoeven zorgen en geen vaste baan heeft, neem ik in deze wel wat minder serieus.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Hij heeft 0,0 inhoud te bieden, daar val ik hem op aan. Dat kan met zijn leeftijd te maken hebben, of met zijn karakter of met wat dan ook. Het is een beetje de php-stijl, die hij te bieden heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Bezit kun je verkopen om je vreten te betalen. Als dat voorbij is, spreek je over armoede.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik kan niet op de bankrekening van die mensen kijken, jij wel?
En wat heeft de voedselbank te maken met het kunnen kopen van een TV?
Oh en de vraag wanneer ben je volgens jou dan wel arm staat ook nog open.
Koos is ff koffie drinken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Mag een private club lekker zelf beslissen wat hun toelatingscriteria zijn?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:56 schreef robin007bond het volgende:
De voedselbank hoort voor echte armoede te zijn.
Nee, ik betaal eraan mee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mag een private club lekker zelf beslissen wat hun toelatingscriteria zijn?
Dat doe je dus niet. De meeste voedselbanken draaien op giften.quote:
En aan die giften zijn geen voorwaarden van inspraak verbonden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doe je dus niet. De meeste voedselbanken draaien op giften.
O ja?quote:
Veel voedselbanken draaien zonder subsidie. Maar spreek je gemeente er op aan zou ik zeggenquote:
Er werd geen oordeel gegeven in het programma hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:54 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Goh, heb je al een dagje meegelopen?
Ik geloof echt dat het niveau hier steeds meer naar beneden gaat. PowNews maakt zo'n artikel en jij bent te dom om je mening te hervatten. Je zegt wel dat je een dag wilt meelopen, maar volgens mij komt daar niks van in. En maar geloven wat de grote media zegt, want die hebben altijd gelijk.![]()
Goedemorgen.
Van bedrijven die de kosten van die giften verwerken in de prijs van hun reguliere verkoop.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doe je dus niet. De meeste voedselbanken draaien op giften.
Oh deels vast wel maar dat is iets tussen gever en voedselbank.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:58 schreef Picchia het volgende:
[..]
En aan die giften zijn geen voorwaarden verbonden.
Oke, ik ga het nog een keer uitleggen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dat armoede?
Nope.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh deels vast wel maar dat is iets tussen gever en voedselbank.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Van bedrijven die de kosten van die giften verwerken in de prijs van hun reguliere verkoop.
Nitwit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |