Ik ben verliefdquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb heul veul muziek leren kennen door mijn vriendin. Nou moet ik zeggen dat ik vrij makkelijk beinvloedbaar ben (ben een soort alles eter kwa muziek) maar mijn vriendin heeft een hele uitgesproken en specifieke smaak(en een grotere muziek collectie dan ik)
Nee ze wil weten of dit een herkenbaar beeld is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:05 schreef DeDarmrakkertjes het volgende:
Wil je nu horen dat je heel bijzonder bent ofzo?
Wat een aardige reactie.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:05 schreef DeDarmrakkertjes het volgende:
Wil je nu horen dat je heel bijzonder bent ofzo?
Mijn vriendinnen vallen wel aardig binnen bovenstaande ja....alhoewel als je dan doorvraagt ze toch af en toe ook een bredere of wildere smaak hebben/ meer artiesten kennen dan ik zou vermoeden.quote:Op [.
Verder kom ik in m'n omgeving sowieso zéér weinig vrouwen tegen met een bovengemiddelde belangstelling voor muziek, als je het wat breder trekt. Een bescheiden cd-kastje met wat Hitzones erin, en wat veilige dingen als Ilse Delange, Michael Bublé en Caro Emerald erbij (of, als het iets meer mag rocken, Coldplay), is doorgaans voldoende.
[b]Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
Niks aanquote:
Ja, en Caro Emerald staat er ook gewoon tussen. Maar, in tegenstelling tot wat ik bij veel van m'n sekse-genotes zie, zijn die relatief veilige dingen wel gecombineerd met minder voor de hand liggende dingen. Zeker bij de wat recentere jaren (zie hier voor 2010/2011 en hier voor 2008/2009), daar hebben internetzenders veel invloed gehad. En ik slik het niet automatisch als het door grote zenders als 3FM gepromoot wordt, ben in staat zelf na te denken, zeg maar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:02 schreef whosvegas het volgende:
Ik wil niet flauw zijn ofzo, maar als ik je favo lijstjes op je site bekijk (mooi gemaak)
Dan kom ik toch een hoop populaire 3 FM nummers tegen
Zoals: Ode to the bouncer
Tegelijk?quote:Ik heb geluk, mn huidige vriendinnetje drumt, speelt gitaar en kan nog redelijk zingen ook
Ik denk niet dat ik daar veel mensen een plezier mee zou doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 03:58 schreef Nemephis het volgende:
Speel je zelf ook een instrument? Dan ben je pas een ekte muziekliefhebber
Zingen en gitaar spelen wel tegelijk, maar drummen erbij gaat niet echt he, kan je zelf wel bedenkenquote:
Hoezo niet ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zingen en gitaar spelen wel tegelijk, maar drummen erbij gaat niet echt he, kan je zelf wel bedenken
Dat is dan weer complete onzin.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb zelf best veel muziek en niet de gemiddelde top40shitzooi. Ik kom uit een gezin met allemaal zussen en ik ben de enige met een grote collectie en brede smaak. Maar ik heb wel een paar vriendinnen die ook een brede smaak hebben + veel muziek maar het is wel zo dat hun in de randstad wonen. Ken ook wat grietjes uit de provincie en die zijn weer wat boerser en conservatiever in hun muzieksmaak.
Hoezo is het onzin, ik meld niks anders dan wat ik opmerk uit mijn omgeving. Die grietjes uit de provincie gaan uit hun dak bij Nick en Simon enzo en Bløf wat is daar onzinnig aan?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is dan weer complete onzin.
Volgens mij is dat wel zo hoor, ik denk dat je over het algemeen in de stad vaker mensen tegen komt met een individuelere muzieksmaak, waarschijnlijk gewoon omdat dat hier gewoon meer voor handen is.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is dan weer complete onzin.
Ja want vooral tegenwoordig ben je ontzettend afhankelijk van de stad om goede muziek te vindenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:28 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel zo hoor, ik denk dat je over het algemeen in de stad vaker mensen tegen komt met een individuelere muzieksmaak, waarschijnlijk gewoon omdat dat hier gewoon meer voor handen is.
Nee maar ik denk dat je er gewoon meer mee in aanraking komt? Ik ga vaak uit in Amsterdam en Utrecht en daar heb je denk ik veel meer tenten waar wat 'alternatievere' dingen worden gedraaid dan, ik zeg maar wat, Zwolle ofzo, wat logisch is, aangezien de randstad gewoon meer de bieden heeft qua cultuur en groter is. En ik zei niet dat iedereen in de provincie een bekrompen muzieksmaak heeftquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja natuurlijk iedereen in de 'provincie' heeft een bekrompen muzieksmaak.
Ga toch fietsen!
[..]
Ja want vooral tegenwoordig ben je ontzettend afhankelijk van de stad om goede muziek te vinden
Herkenbaar, ondanks dat ik zélf van het Brabantse boerenland kom.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hoezo is het onzin, ik meld niks anders dan wat ik opmerk uit mijn omgeving. Die grietjes uit de provincie gaan uit hun dak bij Nick en Simon enzo en Bløf wat is daar onzinnig aan?
Hoor je mij ook niet beweren en heus niet iedereen uit de provincie zal zo zijn. Maar toch het gros blijft hangen in een soort van streek/landsmuziek lijkt het wel, althans dat is mijn ervaring. Misschien komt het doordat je daar nog schutterijen hebt en fanfares waar je als kind mee opgroeit zodat je als volwassene makkelijker die hoempapamuziek kunt diggenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja natuurlijk iedereen in de 'provincie' heeft een bekrompen muzieksmaak.
Ga toch fietsen!
[..]
Ja want vooral tegenwoordig ben je ontzettend afhankelijk van de stad om goede muziek te vinden
Wel herkenbaar ja. Ik ken sowieso weinig vrouwen die echt bewust met muziek bezig zijn en de nieuwste dingen willen horen. Nu ken ik in verband met mijn werk relatief veel uitzonderingen, maar de vrouwen die ik daarbuiten ken die met muziek bezig zijn, luisteren toch voornamelijk naar de 'makkelijkere' en toegankelijkere popmuziek die ik ook vooral op jouw site veel zie, als ik het zo even snel doorscroll.quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:02 schreef female81 het volgende:
Dit maalt weer wat extra sterk door m'n hoofd sinds ik een poosje geleden, op dat platform waar ik m'n deuntjes de wereld in stuur, uit ging zoeken hoeveel vrouwen er op zaten. Dat bleek ongeveer vijf procent van het totale aantal streamers te zijn. En dan gok ik nog ruim.
(Wat je wel doet bedenken of je nou raar bent of uniek, met deze hobby. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden. Mensen kijken me in ieder geval erg glazig, en soms zelfs walgend aan als ik zeg dat ik dat doe.)
Misschien schrikt de techniek af, wat echt ontzettend meevalt. Of ben ik gewoon een van de weinigen met, letterlijk en figuurlijk, 'zendingsdrang'.
Verder kom ik in m'n omgeving sowieso zéér weinig vrouwen tegen met een bovengemiddelde belangstelling voor muziek, als je het wat breder trekt. Een bescheiden cd-kastje met wat Hitzones erin, en wat veilige dingen als Ilse Delange, Michael Bublé en Caro Emerald erbij (of, als het iets meer mag rocken, Coldplay), is doorgaans voldoende.
Ik weet wel dat je er in stedelijk gebied meer tegen komt, en ook meer met een niet helemaal doorsnee smaak (oostelijk Brabant is, afgezien van Eindhoven, niet zo uitgesproken). Maar dan lijkt het nog steeds een duidelijke minderheid.
Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
Er zit genoeg 'persoonlijks' tussendoor vermengt als je beter kijkt, zeker bij de wat recentere jaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:18 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Wel herkenbaar ja. Ik ken sowieso weinig vrouwen die echt bewust met muziek bezig zijn en de nieuwste dingen willen horen. Nu ken ik in verband met mijn werk relatief veel uitzonderingen, maar de vrouwen die ik daarbuiten ken die met muziek bezig zijn, luisteren toch voornamelijk naar de 'makkelijkere' en toegankelijkere popmuziek die ik ook vooral op jouw site veel zie, als ik het zo even snel doorscroll.
Met name dus weinig muziek die echt typerend is voor iemand ofzo, toch vaak wat meer middle of the road, of gewoon de bekendere namen (in een bepaald genre).
Zeker waar, ik denk dat met name vrouwen vaak blijven hangen in juist alleen die muziek. Maar ik ken ook heel veel mannen die dat doen, daar niet van.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:13 schreef female81 het volgende:
[..]
Er zit genoeg 'persoonlijks' tussendoor vermengt als je beter kijkt, zeker bij de wat recentere jaren.
Maar het bekende, commerciële spul dat in die lijstjes staat - het is bij de wat recentere jaren ongeveer half bekend/half onbekend - geeft bij snel scrollen inderdaad snel een gevoel van 'makkelijk', ja. En op m'n radio's focus ik inderdaad ook op de hele vrolijke, commerciële kant.
Wel worden goed gemaakte, commerciele popnummers al snel onderschat.
Kan idd zijn dat dat bij jou toevallig zou uitkomt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ken ook wat grietjes uit de provincie en die zijn weer wat boerser en conservatiever in hun muzieksmaak.
Kleine aanvulling: MOOIE vrouwen met een goede muzieksmaak zijn erg zeldzaam!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef Spezza19 het volgende:
Vrouwen met een goede muzieksmaak.... bestaan die?
Blijkbaar wel.... maar ze zijn erg zeldzaam
Wat is volgens jou goede muzieksmaak? Je zou kunnen zeggen dat als iemand van klassieke muziek houdt bijvoorbeeld, dat diegene goede muzieksmaak heeft... ik houd er zelf helemaal niet van, betekent dat, dat ik GEEN goede muzieksmaak heb?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef Spezza19 het volgende:
Vrouwen met een goede muzieksmaak.... bestaan die?
Blijkbaar wel.... maar ze zijn erg zeldzaam
Een goede muzieksmaak dat betekent eigenlijk dat je muziek verder riekt dan het standaard skyradio niveau...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat is volgens jou goede muzieksmaak? Je zou kunnen zeggen dat als iemand van klassieke muziek houdt bijvoorbeeld, dat diegene goede muzieksmaak heeft... ik houd er zelf helemaal niet van, betekent dat, dat ik GEEN goede muzieksmaak heb?
Als iemand van die muziek geniet, dan is dat toch ook prima? Dan houdt diegene van DIE muziek.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een goede muzieksmaak dat betekent eigenlijk dat je muziek verder riekt dan het standaard skyradio niveau...
En dat is al snel als iemand van muziek houdt...
...of in ieder geval bereid is te kijken om verder te kijken dan de top 40, en/of (in het geval van de dancescene), het mainstream dirty house-gebeuren --> prima als het deel uitmaakt van je smaak, alleen een beetje jammer als je het gelijk afwijst als iets daarbuiten valt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een goede muzieksmaak dat betekent eigenlijk dat je muziek verder riekt dan het standaard skyradio niveau...
En dat is al snel als iemand van muziek houdt...
Niet in de zin van dat het vooral vrouwen betreft en dat het iets typisch is voor de provincie. Kom zelf uit omgeving Eindhoven, maar heb ook lang in de randstad gewoond en mijn ervaring is dat verreweg de meeste mensen weinig anders doen dan mainstream muziek beluisteren. En dan heb ik het over beluisteren in de meest brede zin, want het is vaak meer "wallpaper" dan echt beluisteren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 06:02 schreef female81 het volgende:
Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
Haha alles met gitaren.quote:
Pixies is wel fijne teringherriequote:Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
Haha alles met gitaren.
Sonic Youth, Pixies, Alice in Chains, GnR etc.
Maar sommigen vinden Bowie al herrie.
Da's toch geen teringherrie?quote:Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
Haha alles met gitaren.
Als je niet al te erg into rock bent, en eens wat wil proberen: ik heb net hier nog een uitgebreide post geplaatst.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:23 schreef Lov1 het volgende:
Herkenbaar, ik word als vrouw ook nooit serieus genomen als ik nieuwe artiest of cd probeer te pitchen... wordt die dan 2 maanden door mannen opgepikt, is het ineens heul tofGelukkig zijn er een aantal mensen (bijna alleen mannen bedenk ik me nu
) waar ik erg goed mee over muziek kan praten.
En ik merk o.a. hier op Fok! dat er nog heel veel is wat ik moet ontdekken, dat stemt mij vrolijk
Op AiC na staat het hier allemaal in de kast, dus ik kan het geen teringherrie vinden...quote:Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef Burger_Queen het volgende:
Haha alles met gitaren.
Het zijn slechts voorbeelden en het is ook niet obscuur (heb ik ook nooit willen beweren) maar ook niet wat je dagelijks op sky radio zal horen (op GnR na dan wellicht). Voor de duidelijkheid, ik vind het geen teringherrie, dat is wat de dames in mijn omgeving het noemen.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op AiC na staat het hier allemaal in de kast, dus ik kan het geen teringherrie vinden...
Ik vind het daarentegen wel aardig mainstream.
'Goede smaak' is idd niet echt een definitie. Wat mij betreft is het gewoon zonde dat heel veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze luisteren alleen wat er op de radio is en dat is in Nederland vaak ontzettend doorsnee. Daaruit halen ze dan wat ze het leukst vinden en dat is dan 'hun smaak'. Terwijl er nog ZO veel meer is. En echt niet allemaal hele moeilijke muziek of zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat is volgens jou goede muzieksmaak? Je zou kunnen zeggen dat als iemand van klassieke muziek houdt bijvoorbeeld, dat diegene goede muzieksmaak heeft... ik houd er zelf helemaal niet van, betekent dat, dat ik GEEN goede muzieksmaak heb?
Man van middelbare leeftijd, why? Ben je nu al zo uitgewoond en gefeest dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:54 schreef Burger_Queen het volgende:
Hmm.. ik vind het wel herkenbaar, veel vrouwen in mijn omgeving zijn niet echt met muziek bezig en zijn blij met sky radio zachtjes op de achtergrond.
Ik persoonlijk voel me vaak een man van middelbare leeftijd in het lichaam van een jonge vrouw en heb meer met oude muziek dan met muziek van nu. Uiteraard vind ikzelf dat ik een geweldige muzieksmaak heb, de meeste vrouwen die ik ken vinden het, (sommige lps die ik luister), echter teringherrie.
Goede smaak is sowieso heel persoonlijk. Eigenlijk heb ik je topic nu bij voorbaat afgeschotenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:04 schreef female81 het volgende:
Misschien een potentieel topic, over het verschil in hoe er in diverse landen met muziek omgegaan wordt (ik gaf ergens in het begin al aan dat m'n bronnen wat betreft de wat minder bekende muziek grotendeels ten zuiden van hier liggen). En/of een 'wat is goede smaak'-topic.
Maar dat mag iemand anders dan openen, anders wordt het zo'n reeks filosofische topics van mezelf kort na elkaar...
Nou ja, het was een poosje later al min of meer geopend door Bosbeetle.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Goede smaak is sowieso heel persoonlijk. Eigenlijk heb ik je topic nu bij voorbaat afgeschoten
Welnee, slechts middelbare leeftijd qua muzieksmaak. Ik kan nog wel wat jaartjes mee hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Man van middelbare leeftijd, why? Ben je nu al zo uitgewoond en gefeest dan?
Goeie teringherrie hoor, droomvrouw
Ahja, toch goed topic gewordenquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:05 schreef female81 het volgende:
[..]
Nou ja, het was een poosje later al min of meer geopend door Bosbeetle.
De muziek elite, wie? wat? en waarom?
Oh op die manier. Vind ik wel meevallen...quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:22 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
Welnee, slechts middelbare leeftijd qua muzieksmaak. Ik kan nog wel wat jaartjes mee hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |