Ik ook, maar het is ook belachelijk als mensen die naar pure popmuziek luisteren, je gaan uitlachen als je het hebt over The Eagles of Queen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:42 schreef DroogDok het volgende:
Heb een hekel aan mensen die hun smaak beter vinden dan die van iemand anders.
Dus je stelt je neerbuigend op tegenover mensen die genoegen nemen met het luisteren naar wat op SkyRadio voorbij komt? Wat een naar persoon lijk je me dan.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:43 schreef Darkestrah het volgende:
Op muziekgebied voel ik mezelf eigenlijk een mix tussen een elitarist en een hipster.
Ik heb onbewust een neerbuigende houding naar mensen die een 'simpele' muzieksmaak hebben. De link tussen een liefhebber (iemand die actief op zoek gaat naar nieuwe muziek) en een elitarist is daarom denk ik snel gemaakt. [ afbeelding ]
Op muziekgebied ben ik een mix tussen een oude lul een cultuurbarbaar en een doof persoon.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:43 schreef Darkestrah het volgende:
Op muziekgebied voel ik mezelf eigenlijk een mix tussen een elitarist en een hipster.
Ik heb onbewust een neerbuigende houding naar mensen die een 'simpele' muzieksmaak hebben. De link tussen een liefhebber (iemand die actief op zoek gaat naar nieuwe muziek) en een elitarist is daarom denk ik snel gemaakt. [ afbeelding ]
Ik denk dat ik niet zozeer neerbuigend doe naar mensen die naar skyradio luisteren maar wel 'en dat zal ook wel onbewust zijn' naar mensen die het allemaal niet zoveel uitmaakt zolang er maar geen vreemd en/of onaangenaam geluidje in zit.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus je stelt je neerbuigend op tegenover mensen die genoegen nemen met het luisteren naar wat op SkyRadio voorbij komt? Wat een naar persoon lijk je me dan.
Dat vind ik dan weer een te snelle aanname, het kan best zijn dan iemand met de meest avontuurlijke instelling op andere gebieden, niet uitgedaagd wenst te worden op muziek gebied.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik kijk wel neer op mensen die alleen maar SkyRadio luisteren. Gewoon, omdat ik niet hou van mensen die nooit eens uitgedaagd willen worden. Over het algemeen zijn mensen die alleen maar SkyRadio luisteren ook gewoon duffe en saaie lui.
Dat heeft niets met smaak te maken trouwens. Als je alleen maar SkyRadio-achtige muziek luistert, prima. Maar de hele dag elke dag dezelfde uitgekauwde nummers, dat is alleen te verdragen als je zelf heel saai bent.
Die bestaan ongetwijfeld, maar ik kom ze nooit tegen. Jij wel?quote:Op maandag 13 februari 2012 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een te snelle aanname, het kan best zijn dan iemand met de meest avontuurlijke instelling op andere gebieden, niet uitgedaagd wenst te worden op muziek gebied.
Of geen klap om muziek geeft.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik kijk wel neer op mensen die alleen maar SkyRadio luisteren. Gewoon, omdat ik niet hou van mensen die nooit eens uitgedaagd willen worden. Over het algemeen zijn mensen die alleen maar SkyRadio luisteren ook gewoon duffe en saaie lui.
Dat heeft niets met smaak te maken trouwens. Als je alleen maar SkyRadio-achtige muziek luistert, prima. Maar de hele dag elke dag dezelfde uitgekauwde nummers, dat is alleen te verdragen als je zelf heel saai bent.
Precies maar dat is wel iets wat ik niet begrijp, maar dat komt door mijn beperkte blik. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe een leven zonder interesse voor muziek eruit zou moeten zien.quote:
Wrijf het er maar in.... * Bosbeetle gaat in de hoek staan bij alle andere mensen zonder gevoel voor muziek.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb nooit respect voor muzieksmaken. Het is makkelijk om 'moeilijke' muziek op te zetten, maar je kunt pas iets muzikaals als je zelf muziek maakt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:03 schreef Schpast het volgende:
Je hoeft ook niet alles binnen je smaak leuk te vinden, hoor. Rock en rap zijn hele brede genres, sommige rapnummers vind ik afschuwelijk en andere weer geweldig.
Ik ben absoluut geen naar persoon, maar als er iemand zegt dat hij/zij alleen maar naar Skyradio luistert, dan heb ik wel het idee dat ik met een oninteressant persoon te maken heb.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus je stelt je neerbuigend op tegenover mensen die genoegen nemen met het luisteren naar wat op SkyRadio voorbij komt? Wat een naar persoon lijk je me dan.
Zie het als een soort graadmeter, als je weet wat voor muziek iemand luistert kun je ook wel een gokje wagen over zijn/haar smaak in boeken en films wat vervolgens wel weer kan leiden tot het idee dat je iets meer verwant bent met een persoon, mensen die skyradio luisteren daarvan verwacht je ook eerder dat ze hollywood films kijken en doktersrommannetjes lezen, waardoor ze eerder oninteresant overkomen. (skyradio is een beetje het equivalent van de korstjes van je brood af laten snijden, de sonde voeding onder de radio)quote:Op maandag 13 februari 2012 16:15 schreef DroogDok het volgende:
Frappant dat er blijkbaar mensen zijn die iemand op basis van muzieksmaak "afschrijven". Over elitair gesproken.
Precies dit, ja.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zie het als een soort graadmeter, als je weet wat voor muziek iemand luistert kun je ook wel een gokje wagen over zijn/haar smaak in boeken en films wat vervolgens wel weer kan leiden tot het idee dat je iets meer verwant bent met een persoon, mensen die skyradio luisteren daarvan verwacht je ook eerder dat ze hollywood films kijken en doktersrommannetjes lezen, waardoor ze eerder oninteresant overkomen. (skyradio is een beetje het equivalent van de korstjes van je brood af laten snijden, de sonde voeding onder de radio)
Dat is natuurlijk aanname op aanname op aanname maar zo werkt een menselijke geest wel.
Dat vind ik een btje kort door de bocht.. Vaak zit er aan een muzieksmaak wel een persoonlijkheid gebonden. Iemand die helemaal weg is van Gradje Damen en Frans Bauer zal vaak (maar niet altijd) niet de persoon zijn waarmee een metal liefhebber of een rapliefhebber omgaat. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het een beter is dan het andere.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:15 schreef DroogDok het volgende:
Frappant dat er blijkbaar mensen zijn die iemand op basis van muzieksmaak "afschrijven". Over elitair gesproken.
Het is natuurlijk ook zo dat de ene persoon waarde hecht aan wat de ander voor auto rijdt. Ik (/wij) doe dat op basis van de muziek die ze luisteren.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:21 schreef B-FliP het volgende:
Wellicht wat 'elitair' maar mensen met een brede muzieksmaak, die ook echt op zoek gaan naar dingen die ze echt mooi vinden, in welke stijl dat ook mag vallen, zijn mijns inziens vaak wel interessantere personen. Maar dat is mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |