abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107822252
De meeste vrouwen die ik ken zijn van het type dat het liefst Sky Radio luistert en compleet in de
stress raken als er eens een gierende gitaar voorbij komt.

Nou ben ik wel blij dat mijn vriendin zo lief is om af en toe eens een oortje dicht te knijpen op bijvoorbeeld lange autoritten, zodat er ook eens een iets heftigere CD gedraaid kan worden. :P

Ik denk dat je wat dat betreft wel een beetje een uitzonderingsgeval bent. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_107825080
Herken mijzelf ook wel in de OP. Niet dat mijn muziekkennis zo heel breed is, maar mijn muzieksmaak is best breed te noemen. Laatst nog het album van Alela Diane weer eens gedraaid en daarna het Kytopia hiphop concert afgespeeld, waarbij ik weer Reazun heb ontdekt en nog een andere naam.

Dit vond ik dus echt briljant:

Die Ben/Reazun heeft een heerlijke stem !
Tijdje geleden alweer toen ik een Nederlandse artieste ontdekte: Edie Pijpers Ze doet zowel Engels als Franstalige nummers. Erg fijn om naar te luisteren :Y

Edit: Vind het trouwens wel meevallen, maar mijn sociale leven is momenteel dan ook niet zo rijk aan vrienden en collega's, maar in de familie herken ik wel wat in de OP beweerd word !

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 10-02-2012 13:41:25 ]
pi_107832646
Ik kom uit een 'boerse' hoek, en bij de vrouwen die ik tegenkom merk ik toch vaak dat ze slechts luisteren wat populair is op dat moment, en idd Sky radio achtige dingen. En veel Nederlandstalig spul.

Geldt voor de kerels trouwens ook, maar in iets mindere mate.

Maar hier in de buurt zijn dan echt helemaal geen alternatievere cafe's of poppodia oid. Alleen maar stamkroegen.

'k Vind het wel een beetje jammer...
pi_107832879
Ik hou wel van meisjes die van muziek houden :)
Rustig aan.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:18:13 #41
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_107832943
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 06:02 schreef female81 het volgende:
Dit maalt weer wat extra sterk door m'n hoofd sinds ik een poosje geleden, op dat platform waar ik m'n deuntjes de wereld in stuur, uit ging zoeken hoeveel vrouwen er op zaten. Dat bleek ongeveer vijf procent van het totale aantal streamers te zijn. En dan gok ik nog ruim. :{

(Wat je wel doet bedenken of je nou raar bent of uniek, met deze hobby. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden. Mensen kijken me in ieder geval erg glazig, en soms zelfs walgend aan als ik zeg dat ik dat doe. :') )

Misschien schrikt de techniek af, wat echt ontzettend meevalt. Of ben ik gewoon een van de weinigen met, letterlijk en figuurlijk, 'zendingsdrang'.

Verder kom ik in m'n omgeving sowieso zéér weinig vrouwen tegen met een bovengemiddelde belangstelling voor muziek, als je het wat breder trekt. Een bescheiden cd-kastje met wat Hitzones erin, en wat veilige dingen als Ilse Delange, Michael Bublé en Caro Emerald erbij (of, als het iets meer mag rocken, Coldplay), is doorgaans voldoende.

Ik weet wel dat je er in stedelijk gebied meer tegen komt, en ook meer met een niet helemaal doorsnee smaak (oostelijk Brabant is, afgezien van Eindhoven, niet zo uitgesproken). Maar dan lijkt het nog steeds een duidelijke minderheid.

Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
Wel herkenbaar ja. Ik ken sowieso weinig vrouwen die echt bewust met muziek bezig zijn en de nieuwste dingen willen horen. Nu ken ik in verband met mijn werk relatief veel uitzonderingen, maar de vrouwen die ik daarbuiten ken die met muziek bezig zijn, luisteren toch voornamelijk naar de 'makkelijkere' en toegankelijkere popmuziek die ik ook vooral op jouw site veel zie, als ik het zo even snel doorscroll.
Met name dus weinig muziek die echt typerend is voor iemand ofzo, toch vaak wat meer middle of the road, of gewoon de bekendere namen (in een bepaald genre).
pi_107834681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:18 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Wel herkenbaar ja. Ik ken sowieso weinig vrouwen die echt bewust met muziek bezig zijn en de nieuwste dingen willen horen. Nu ken ik in verband met mijn werk relatief veel uitzonderingen, maar de vrouwen die ik daarbuiten ken die met muziek bezig zijn, luisteren toch voornamelijk naar de 'makkelijkere' en toegankelijkere popmuziek die ik ook vooral op jouw site veel zie, als ik het zo even snel doorscroll.
Met name dus weinig muziek die echt typerend is voor iemand ofzo, toch vaak wat meer middle of the road, of gewoon de bekendere namen (in een bepaald genre).
Er zit genoeg 'persoonlijks' tussendoor vermengt als je beter kijkt, zeker bij de wat recentere jaren. :)

Maar het bekende, commerciële spul dat in die lijstjes staat - het is bij de wat recentere jaren ongeveer half bekend/half onbekend - geeft bij snel scrollen inderdaad snel een gevoel van 'makkelijk', ja. En op m'n radio's focus ik inderdaad ook op de kant van de redelijk bekende nummers. :)

Wel worden goed gemaakte, commerciele popnummers al snel onderschat.

Het horen van de nieuwste dingen boeit me verder geen reet, dat klopt hier wel. Alhoewel... Ik heb wel degelijk een regelmatige aanvoer van - voor mezelf - nieuwe dingen nodig. Maar dat kan ook uit 1962 komen of zo. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2012 11:57:13 ]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:25:52 #43
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_107835086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:13 schreef female81 het volgende:

[..]

Er zit genoeg 'persoonlijks' tussendoor vermengt als je beter kijkt, zeker bij de wat recentere jaren. :)

Maar het bekende, commerciële spul dat in die lijstjes staat - het is bij de wat recentere jaren ongeveer half bekend/half onbekend - geeft bij snel scrollen inderdaad snel een gevoel van 'makkelijk', ja. En op m'n radio's focus ik inderdaad ook op de hele vrolijke, commerciële kant. :)

Wel worden goed gemaakte, commerciele popnummers al snel onderschat.

Zeker waar, ik denk dat met name vrouwen vaak blijven hangen in juist alleen die muziek. Maar ik ken ook heel veel mannen die dat doen, daar niet van.
pi_107855843
Ik ken juist redelijk veel meisjes met een, naar mijn mening, brede muzieksmaak. Vooral 80's wave, dreampop gaan er bij de meesten wel goed in.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:28:14 #45
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_107856583
de meeste vrouwen in mijn omgeving zijn net als ik veel met muziek bezig, dans, zang etc. Ze hebben daardoor ook een behoorlijk "ontwikkelde" muzieksmaak...zelfs opvallend meer dan de mannen...
= there is a light that never goes out =
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 19:23:40 #46
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107868506
Nu ook een officieel Tof Topic

14.gif 14.gif 14.gif
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_107869096
Zo, niet verwacht (was typisch een topic waarbij ik na het opstellen ervan zat te welles-nietessen, met m'n muis zwevend rond de 'invoeren'-knop'), maar toch leuk. :)
pi_107870333
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ken ook wat grietjes uit de provincie en die zijn weer wat boerser en conservatiever in hun muzieksmaak.
Kan idd zijn dat dat bij jou toevallig zou uitkomt.

En ik ga ook niet ontkennen dat er geen mensen zijn hier, die cultureel/muzikaal meer ontwikkeld zijn als de gemiddelde banaan. Die hebben we genoeg, maar die zijn er ook genoeg in de (rand)stad. Een beetje stampen op beukmuziek of meeblèren met wat levensliederen is overal even populair.

maar ik kan dan wel weer zeggen (als inwoner in een klein Drents dorpje) dat hier ook een behoorlijke interesse ligt voor muziek. Ik sta er steeds van te kijken hoeveel mensen om mij heen wel niet een instrument goed kunnen spelen en zo nu en dan een (huiskamer) optreden doen (solo of in een bandje) of een open session. Zowel kerels als meiden :) Maar ook de luisteraar, zo zijn ze hier gek op singer/songwriters, luisteren naar de tekst en willen weten waar het nummer over gaat. Ook als iemand ineens iets relatiefs nieuws doet, ik noem maar wat, iemand gaat druk aan de gang met een loop-apparaatje. Zit er niemand bij die ineens zegt, "WTF... SPELE!!" men staat overal eigenlijk open voor. ^O^
Robert Moog died for our synths
pi_107871594
Vrouwen met een goede muzieksmaak.... bestaan die? :?

Blijkbaar wel.... maar ze zijn erg zeldzaam
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_107872669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef Spezza19 het volgende:

Kleine aanvulling: MOOIE vrouwen met een goede muzieksmaak zijn erg zeldzaam!

Ooit eens één leren kennen (AC/DC, Scorpions, The Police) die helaas op haar 19e moeder werd :{
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 21:18:07 #51
9859 crew  Karina
Woman
pi_107872773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef Spezza19 het volgende:

Wat is volgens jou goede muzieksmaak? Je zou kunnen zeggen dat als iemand van klassieke muziek houdt bijvoorbeeld, dat diegene goede muzieksmaak heeft... ik houd er zelf helemaal niet van, betekent dat, dat ik GEEN goede muzieksmaak heb?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_107872838
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat is volgens jou goede muzieksmaak? Je zou kunnen zeggen dat als iemand van klassieke muziek houdt bijvoorbeeld, dat diegene goede muzieksmaak heeft... ik houd er zelf helemaal niet van, betekent dat, dat ik GEEN goede muzieksmaak heb?
Een goede muzieksmaak dat betekent eigenlijk dat je muziek verder riekt dan het standaard skyradio niveau...

En dat is al snel als iemand van muziek houdt...
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 21:30:52 #53
9859 crew  Karina
Woman
pi_107873218
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een goede muzieksmaak dat betekent eigenlijk dat je muziek verder riekt dan het standaard skyradio niveau...

Als iemand van die muziek geniet, dan is dat toch ook prima? Dan houdt diegene van DIE muziek.

Maar dat is nogal off topic volgens mij ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_107876543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

...of in ieder geval bereid is te kijken om verder te kijken dan de top 40, en/of (in het geval van de dancescene), het mainstream dirty house-gebeuren --> prima als het deel uitmaakt van je smaak, alleen een beetje jammer als je het gelijk afwijst als iets daarbuiten valt. :)
pi_107878564
Hmm.. ik vind het wel herkenbaar, veel vrouwen in mijn omgeving zijn niet echt met muziek bezig en zijn blij met sky radio zachtjes op de achtergrond.

Ik persoonlijk voel me vaak een man van middelbare leeftijd in het lichaam van een jonge vrouw en heb meer met oude muziek dan met muziek van nu. Uiteraard vind ikzelf dat ik een geweldige muzieksmaak heb :P, de meeste vrouwen die ik ken vinden het, (sommige lps die ik luister), echter teringherrie. ;)
Sit back, relax.
pi_107879200
Definieer teringherrie :P

Teringherrie O+
pi_107879308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 06:02 schreef female81 het volgende:

Hoe zit het in jouw omgeving? Herkenbaar beeld hierboven, of toch niet?
Niet in de zin van dat het vooral vrouwen betreft en dat het iets typisch is voor de provincie. Kom zelf uit omgeving Eindhoven, maar heb ook lang in de randstad gewoond en mijn ervaring is dat verreweg de meeste mensen weinig anders doen dan mainstream muziek beluisteren. En dan heb ik het over beluisteren in de meest brede zin, want het is vaak meer "wallpaper" dan echt beluisteren.

Overigens, dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_107879407
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:11 schreef Faxie het volgende:
Definieer teringherrie :P

Teringherrie O+
Haha alles met gitaren.
Sonic Youth, Pixies, Alice in Chains, GnR etc.
Maar sommigen vinden Bowie al herrie. :')
Sit back, relax.
  zondag 12 februari 2012 @ 00:23:34 #59
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_107879621
Herkenbaar, ik word als vrouw ook nooit serieus genomen als ik nieuwe artiest of cd probeer te pitchen... wordt die dan 2 maanden door mannen opgepikt, is het ineens heul tof :') Gelukkig zijn er een aantal mensen (bijna alleen mannen bedenk ik me nu :D) waar ik erg goed mee over muziek kan praten.

En ik merk o.a. hier op Fok! dat er nog heel veel is wat ik moet ontdekken, dat stemt mij vrolijk O+
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_107879718
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:16 schreef Burger_Queen het volgende:

[..]

Haha alles met gitaren.
Pixies is wel fijne teringherrie O+
pi_107879857
quote:

[..]

Haha alles met gitaren.
Da's toch geen teringherrie?

Die mensen zijn gewoon niks gewend :P
pi_107879969
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:23 schreef Lov1 het volgende:
Herkenbaar, ik word als vrouw ook nooit serieus genomen als ik nieuwe artiest of cd probeer te pitchen... wordt die dan 2 maanden door mannen opgepikt, is het ineens heul tof :') Gelukkig zijn er een aantal mensen (bijna alleen mannen bedenk ik me nu :D) waar ik erg goed mee over muziek kan praten.

En ik merk o.a. hier op Fok! dat er nog heel veel is wat ik moet ontdekken, dat stemt mij vrolijk O+
Als je niet al te erg into rock bent, en eens wat wil proberen: ik heb net hier nog een uitgebreide post geplaatst. :)

Tip hier onbekende nummers die de rest van Fok! MOET horen #2
pi_107880398
Mijn vriendin en ik zijn het gelukkig vaak eens met elkaar, we houden beiden van The Cure, The Smiths, Depeche Mode, Sisters of Mercy. Zij houdt dan weer niet van Joy Division of Ramones.

Wat nieuwere muziek betreft zijn we het aardig eens over Queens of the stone age, Kings of Leon en de Foo fighters, ik kan Muse weer niet zo erg waarderen als zij. Ik ben allang blij dat ze geen Sky Radio muts is. O+
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_107883036
Uiteindelijk komt iedere muziekliefhebber bij Bach uit
pi_107885561
quote:

Haha alles met gitaren.
Op AiC na staat het hier allemaal in de kast, dus ik kan het geen teringherrie vinden...

Ik vind het daarentegen wel aardig mainstream.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_107902900
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op AiC na staat het hier allemaal in de kast, dus ik kan het geen teringherrie vinden...

Ik vind het daarentegen wel aardig mainstream.
Het zijn slechts voorbeelden en het is ook niet obscuur (heb ik ook nooit willen beweren) maar ook niet wat je dagelijks op sky radio zal horen (op GnR na dan wellicht). Voor de duidelijkheid, ik vind het geen teringherrie, dat is wat de dames in mijn omgeving het noemen.
Sit back, relax.
pi_107924960
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:18 schreef Karina het volgende:

[..]

'Goede smaak' is idd niet echt een definitie. Wat mij betreft is het gewoon zonde dat heel veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze luisteren alleen wat er op de radio is en dat is in Nederland vaak ontzettend doorsnee. Daaruit halen ze dan wat ze het leukst vinden en dat is dan 'hun smaak'. Terwijl er nog ZO veel meer is. En echt niet allemaal hele moeilijke muziek of zo.
3FM wil 's avonds en 's nachts nog wel eens wat leuks draaien maar overdag is het meestal ook dertien in een dozijn. Ik geloof dat Giel Beelen zo ongeveer iedere dag die schijtplaat van Nickelback draait.
In Nederland is gewoon niet zo'n markt voor de wat meer bijzondere muziek. (Kink fm heeft het daarom ook niet gered). Het Belgische Studio Brussel is qua programmering een heel stuk spannender.
pi_107925072
Misschien een potentieel topic, over het verschil in hoe er in diverse landen met muziek omgegaan wordt (ik gaf ergens in het begin al aan dat m'n bronnen wat betreft de wat minder bekende muziek grotendeels ten zuiden van hier liggen). En/of een 'wat is goede smaak'-topic.

Maar dat mag iemand anders dan openen, anders wordt het zo'n reeks filosofische topics van mezelf kort na elkaar...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 12:07:42 ]
pi_107999834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:54 schreef Burger_Queen het volgende:
Hmm.. ik vind het wel herkenbaar, veel vrouwen in mijn omgeving zijn niet echt met muziek bezig en zijn blij met sky radio zachtjes op de achtergrond.

Ik persoonlijk voel me vaak een man van middelbare leeftijd in het lichaam van een jonge vrouw en heb meer met oude muziek dan met muziek van nu. Uiteraard vind ikzelf dat ik een geweldige muzieksmaak heb :P, de meeste vrouwen die ik ken vinden het, (sommige lps die ik luister), echter teringherrie. ;)
Man van middelbare leeftijd, why? Ben je nu al zo uitgewoond en gefeest dan? :D

Goeie teringherrie hoor, droomvrouw O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_107999933
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:04 schreef female81 het volgende:
Misschien een potentieel topic, over het verschil in hoe er in diverse landen met muziek omgegaan wordt (ik gaf ergens in het begin al aan dat m'n bronnen wat betreft de wat minder bekende muziek grotendeels ten zuiden van hier liggen). En/of een 'wat is goede smaak'-topic.

Maar dat mag iemand anders dan openen, anders wordt het zo'n reeks filosofische topics van mezelf kort na elkaar...
Goede smaak is sowieso heel persoonlijk. Eigenlijk heb ik je topic nu bij voorbaat afgeschoten :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 13:01:13 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108002939
Herkenbaar in de zin dat ik een brede muzieksmaak heb maar ik heb gelukkig veel vriendinnen met dezelfde smaak en andere vriendinnen die er wel voor open staan :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_108003077
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Goede smaak is sowieso heel persoonlijk. Eigenlijk heb ik je topic nu bij voorbaat afgeschoten :P
Nou ja, het was een poosje later al min of meer geopend door Bosbeetle. :)

De muziek elite, wie? wat? en waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')