abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:34:07 #1
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_107759317
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?
koffiegast: 28-6 t/m ~12-8
Igen: 21-7 t/m 10-8
happynjitram: 22-7 t/m een maand later
Melochan: midden augstus 2011 - eind februari 2012
matthijst: 13 april - 4 mei
Strollie75: 3 mei t/m 28 mei naar Japan
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:34:49 #2
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_107759347
(weet niet of het de bedoeling was, maar had net vorige deel gesloten, dus heb maar nieuwe geopend?)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:35:22 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107759364
niets mis mee toch :) zolang dr vraag naar is. ik moet binnenkort echt maar eens wat gaan boeken, stel het al veel te lang uit :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_107780931
Goeiemorgen allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik ben zelf nog nooit in Japan geweest, maar wil er echjt heel erg graag heen. Vooral Tokyo lijkt me geweldig maar er zijn nog veel meer plekken die ik daar absoluut wil zien.

Nu is mijn vraag eigenlijk: wat raden de meesten aan? Ik bedoel, ik kan een ticket boeken en vrolijk alles zelf gaan zitten regelen. Maar kan ook met een groep gaan (shoestring, en andere organisaties).

Ik ben alleen, en mijn planning is om volgend jaar te gaan (wat betreft tijd en geld voor mij de beste optie). Is er een tijd in het jaar dat je absoluut niet moet gaan?

Ja ik weet het, het is waarschijnlijk vragen naar de bekende weg enzo, en er zullen vast wel wat websites zijn met info. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening van mensen die er zelf ook geweest zijn.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107781128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:07 schreef SythAdmin het volgende:
Goeiemorgen allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik ben zelf nog nooit in Japan geweest, maar wil er echjt heel erg graag heen. Vooral Tokyo lijkt me geweldig maar er zijn nog veel meer plekken die ik daar absoluut wil zien.

Nu is mijn vraag eigenlijk: wat raden de meesten aan? Ik bedoel, ik kan een ticket boeken en vrolijk alles zelf gaan zitten regelen. Maar kan ook met een groep gaan (shoestring, en andere organisaties).

Ik ben alleen, en mijn planning is om volgend jaar te gaan (wat betreft tijd en geld voor mij de beste optie). Is er een tijd in het jaar dat je absoluut niet moet gaan?

Ja ik weet het, het is waarschijnlijk vragen naar de bekende weg enzo, en er zullen vast wel wat websites zijn met info. Maar ik ben ook benieuwd naar de mening van mensen die er zelf ook geweest zijn.
Zelf regelen is gemakkelijker dan het lijkt, ticket, hotels/hostels of wat dan ook is prima zelf te boeken. WIl je al dat gezoek, gewik en geweeg niet, dan is een groepsreis een alternatief. Ik ben er zelf niet zo wild van, maar dat ligt aan mijn persoonlijke haat jegens groepsreizen en de haastige manier van reizen.

De mooiste tijd is de lente (april) wegens kersenbloesem. De herfst is ook mooi. Zelf zou ik niet snel in de zomer gaan, omdat het er best warm kan worden. En de airco's vrij koud :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107781463
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zelf regelen is gemakkelijker dan het lijkt, ticket, hotels/hostels of wat dan ook is prima zelf te boeken. WIl je al dat gezoek, gewik en geweeg niet, dan is een groepsreis een alternatief. Ik ben er zelf niet zo wild van, maar dat ligt aan mijn persoonlijke haat jegens groepsreizen en de haastige manier van reizen.

De mooiste tijd is de lente (april) wegens kersenbloesem. De herfst is ook mooi. Zelf zou ik niet snel in de zomer gaan, omdat het er best warm kan worden. En de airco's vrij koud :')
Thanx, dat is al wat input waar ik wat mee kan.

De reden dat ik over groepsreizen begin is meer omdat ik totaal onbekend ben daar (natuurlijk) en dus wel iets van een houvast wil kunnen hebben.

Kijk, als je zegt dat ik er met vlot engels en een vertaalboekje alles kan regelen prima dan is dat voor mij een no-brainer. Maar de cultuur is er zo anders dan hier dat ik niet het risico wil lopen om voor verrassingen te komen te staan.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107781511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:34 schreef SythAdmin het volgende:

[..]

Thanx, dat is al wat input waar ik wat mee kan.

De reden dat ik over groepsreizen begin is meer omdat ik totaal onbekend ben daar (natuurlijk) en dus wel iets van een houvast wil kunnen hebben.

Kijk, als je zegt dat ik er met vlot engels en een vertaalboekje alles kan regelen prima dan is dat voor mij een no-brainer. Maar de cultuur is er zo anders dan hier dat ik niet het risico wil lopen om voor verrassingen te komen te staan.
Verrassingen heb je altijd, dat maakt het land juist zo leuk :+

Waarschijnlijk is je Engels beter dan van de gemiddelde Japanner, maar in Tokio kom je er prima mee weg. Osaka is al een stuk minder bv, en in Sendai wordt het weer good ol' handen- en voetenwerk. Tokio: no problem at all.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107781592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:34 schreef SythAdmin het volgende:

[..]

Thanx, dat is al wat input waar ik wat mee kan.

De reden dat ik over groepsreizen begin is meer omdat ik totaal onbekend ben daar (natuurlijk) en dus wel iets van een houvast wil kunnen hebben.

Kijk, als je zegt dat ik er met vlot engels en een vertaalboekje alles kan regelen prima dan is dat voor mij een no-brainer. Maar de cultuur is er zo anders dan hier dat ik niet het risico wil lopen om voor verrassingen te komen te staan.
Wij gaan van 7 t/m 28 juli voor het eerst naar Japan en wij zijn nu druk bezig met de voorbereiding :) We gaan alles zelf regelen dus. Vooral omdat je dan zelf kunt bepalen wat je gaat doen, wanneer je dat doet en of je er 5 minuten blijft of besluit lekker de hele dag te blijven hangen. In de voorbereiding is alles iig erg makkelijk uit te zoeken, veel sites met engelse vertaling en anders heb je nog google translate. Een site zoals hyperdia waar je maanden van tevoren al precies je ov-route kan uitstippelen is natuurlijk ook goud waard.

Maar ik ga met m'n vriendin, jij gaat alleen. Grootste reden voor mij om ooit met een groepsreis mee te gaan is dat je dan niet alleen reist. Ik kan me in jouw situatie dus voorstellen dat ik zelf voor de groepsreis had gekozen.
pi_107782337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wij gaan van 7 t/m 28 juli voor het eerst naar Japan en wij zijn nu druk bezig met de voorbereiding :) We gaan alles zelf regelen dus. Vooral omdat je dan zelf kunt bepalen wat je gaat doen, wanneer je dat doet en of je er 5 minuten blijft of besluit lekker de hele dag te blijven hangen. In de voorbereiding is alles iig erg makkelijk uit te zoeken, veel sites met engelse vertaling en anders heb je nog google translate. Een site zoals hyperdia waar je maanden van tevoren al precies je ov-route kan uitstippelen is natuurlijk ook goud waard.

Maar ik ga met m'n vriendin, jij gaat alleen. Grootste reden voor mij om ooit met een groepsreis mee te gaan is dat je dan niet alleen reist. Ik kan me in jouw situatie dus voorstellen dat ik zelf voor de groepsreis had gekozen.
Ja dat is dus ook voor mij een beetje de drempel. Ik heb nog nooit alleen gereisd (zeg ik als bejaarde 29-jarige)... En ja ik zou ook liever met iemand gaan om alles mee te kunnen delen. Maar als ik daar op moet gaan wachten dan zal ik met mijn pensioen misschien nog naar België kunnen ;)

Alleen reizen is een uitdaging, dat weet ik. Maar ik heb mezelf nu echt de doelstelling gezet om het gewoon te gaan doen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een soort van "ik vlieg er heen en zie wel wat ik ga doen" achtige reis? Ik wil wel veel zien, maar zoals je al zegt is het "risico" er wel dat ik ergens veel langer wil blijven dan ik van tevoren zou hebben gedacht.

En ach, als ik voor die tijd gezegend zou zijn met een vrouwelijke metgezel die mij zowaar uit zou kunnen staan, dan zie ik wel tegen die tijd of het nog zo makkelijk is allemaal.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107785861
Ik ben vorig jaar 1.5 maand in Japan verbleven, voornamelijk in Tokyo. Ik heb in die tijd 4 weken Japanse taal gehad aan een talenschool. Ik ging alleen op me 23e (werd 24 tijdens de reis), en het is echt heel simpel.

Als je een tijdje lang in Tokyo wilt verblijven, bv een maand dan is het handig om een soort 'eigen apartementje' te huren, dat klinkt absurd duur maar dat was het voor mij niet. Ik verbleef in een 'Weekly Mansion', eigen keukenhoek, '2 persoons'-bed, tafel, koelkast, badkamer en genoeg kasten om stuff in op te bergen. Kostte me voor een maand iets van 650 euro. En er zijn meerdere in Tokyo te vinden, ik verbleef eerst in Takadanobaba (in Shinjuku, westen) wat dichtbij de Yamanote lijn was die je door heel Tokyo brengt, reizen was echt een gemak.

Ik heb nog een op-en-neer reis gemaakt naar Kyoto. Ik ging met de bullet train aka shinkansen. Aangezien ik niet vooraf een japanse railroad kaartje had gekocht (waarbij je dus voor een week tm 3 weken kaartje van paar 100 euro) moest ik uiteindelijk meer betalen, maar die fout zou jij (en voortaan ik) niet meer maken als ik weer eens rondga. Het kopen van zo'n kaartje was ook zeer eenvoudig, ik ging naar mijn station diens loket en zei simpelweg in Japans (wat ik nu al beetje kwijt ben), Toukyou kara Kyouto made kono suiyoubi no gozen shinkansen no one-way kippu onegai shimasu (of iets in die trant, het was een stuk vloeiender i.i.g). Toen ik het zelfde in Kyoto probeerde gingen ze alleen in slecht Engels stap voor stap vragen wat ik wou (want een buitenlander die uberhaupt Japans kan..nee dat kan niet hoor!).

Het boeken van een hotel is ook doodsimpel. Ik had een dure ryokan voor 1 nacht geregeld en een goedkoop hotel (wonderbaarlijk zonder internet) voor 2 nachten slechts enkele dagen ervoor via internet gefixed. Kwestie van www.booking.com en dergelijke sites raadplegen en online booken. Zo ook voor mijn laatste hotel, weekly mansion Ueno dat nog goedkoper was voor slechts 5 nachtjes. De laatste nacht verbleef ik in een vrij mooi groot hotel in Narita. Iedere keer hadden de hotels al fijn mooi een welkomstbriefje + 'contract/receipt' van je verblijf al klaarliggen.

Alleen op reis? Er is meer dan zat te bekijken in Tokyo, en ik ging met me stomme hoofd notabene in hartje zomer waarbij de gevoelstemperatuur tegen de 40 aan ligt, en als hollander begin je enorm te zweten. Reizen is erg gemakkelijk en goedkoop via metro's, en 100km buiten Tokyo kost je ook maar een uurtje en een paar pleuro.

Dingen en eten kopen is ook erg eenvoudig. Meeste hebben wel een menu met plaatjes of anders wel een hoop geplastificeerde gerechten in de vitrage die je gewoon kunt kiezen. Drinken zelfde, en duizenden al dan niet miljoenen vending machines. Alleen al in de 400 meter naar me station kwam ik er 10 tegen. Andere meuk kopen is niet anders dan het 'oppakken' en naar 'kassa' brengen, waar ze dan iets zeggen wat erg verbasterd snel japans is en kijk je op de kassa hoeveel je uiteindelijk moet dokken. Zelfs al versta je niets van japans, shoppen is veel leuker dan in Nederland.

Ik zeg doen!

(ik wil weer, alhoewel ik nu een vriendin heb die juist naar hong kong wil)
pi_107788521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:10 schreef SythAdmin het volgende:

[..]

Ja dat is dus ook voor mij een beetje de drempel. Ik heb nog nooit alleen gereisd (zeg ik als bejaarde 29-jarige)... En ja ik zou ook liever met iemand gaan om alles mee te kunnen delen. Maar als ik daar op moet gaan wachten dan zal ik met mijn pensioen misschien nog naar België kunnen ;)

Alleen reizen is een uitdaging, dat weet ik. Maar ik heb mezelf nu echt de doelstelling gezet om het gewoon te gaan doen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een soort van "ik vlieg er heen en zie wel wat ik ga doen" achtige reis? Ik wil wel veel zien, maar zoals je al zegt is het "risico" er wel dat ik ergens veel langer wil blijven dan ik van tevoren zou hebben gedacht.

En ach, als ik voor die tijd gezegend zou zijn met een vrouwelijke metgezel die mij zowaar uit zou kunnen staan, dan zie ik wel tegen die tijd of het nog zo makkelijk is allemaal.
gewoon alleen gaan, is echt wel leuk.

ik heb het zo gedaan, ik had 1 hostel in tokyo geboekt, een japan rail kaart, en verder niks geregeld.
lonely planet reisgids mee, en dat ging allemaal prima. niks leukers dan vrij zijn, je hoeft noit verder als je geen zin hebt, je kan altijd weg of ergens uitstappen.
en zoals ik al eerder heb gezegd, alleen kyoto kun je beter even een paar dagen van tevoren een slaapplek regelen, want het barst daar van de toeristen.
verder kun je in ieder stadje in japan gewoon een telefoon oppakken en hotels/ riokans bellen. in je reisgids staan de nummers. zorg wel dat je weinig bij je hebt, een hotel zoeken met een superzware tas is wel kut.
pi_107790423
Het is erg makkelijk om in je hostel steeds het volgende hostel te boeken op een site als Hostelworld. Daar staat meestal ook een goede routebeschrijving bij wat het vinden heel wat vlotter maakt :)

Verder is het reizen met de metro/trein in Tokyo is haast net zo makkelijk als in Nederland. Mocht je er toch niet uitkomen dan hoef je bij zo'n infopunt alleen maar "Kyoto?" te zeggen en ze vertellen je direct op nederige wijze naar wel perron je moet en hoe laat de trein vertrekt. Voor het reizen met de bullittrain moet je rekening houden het reserveren, hoewel dat niet altijd hoeft. :)
pi_107790667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:14 schreef abhinnaya het volgende:
Voor het reizen met de bullittrain moet je rekening houden het reserveren, hoewel dat niet altijd hoeft. :)
heb ik ook nooit gedaan, wel eens een erg drukke trein gehad, maar toch gewoon zitten. bullettrienen hebben aparte rijtuigen voor reserveringen, de rest is vrij.
pi_107790862
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:23 schreef okiokinl het volgende:

[..]

heb ik ook nooit gedaan, wel eens een erg drukke trein gehad, maar toch gewoon zitten. bullettrienen hebben aparte rijtuigen voor reserveringen, de rest is vrij.
Als je niet reserveert hoef je dan ook niet de seat fee te betalen? Want dan vraag ik me af of de Japan pas wel de goedkoopste oplossing is..
pi_107791303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je niet reserveert hoef je dan ook niet de seat fee te betalen? Want dan vraag ik me af of de Japan pas wel de goedkoopste oplossing is..
Jawel, maar de toeslag voor een gereserveerde zitplaats is iets hoger dan die voor een ongereserveerde ('vrije') plaats.
pi_107793801
ja, als je een los kaartje koopt kan je ook kiezen tussen open of met vaste plek.
maar shinkansens zijn volgens mij nooit zo druk dat je dr niet meer in kan, hoogstens dat je geen zitplek kan vinden.

en je bespaart echt geld met die kaart. 1 keertje tokyo-kyoto op en neer, en je hebt hem al terugverdiend.
pi_107794042
Is wel iets wat ik gewoon MOET hebben gedaan. Met die trein, dus dan wil ik echt wel een zitplaats hebben.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107795242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:55 schreef okiokinl het volgende:
ja, als je een los kaartje koopt kan je ook kiezen tussen open of met vaste plek.
maar shinkansens zijn volgens mij nooit zo druk dat je dr niet meer in kan, hoogstens dat je geen zitplek kan vinden.

en je bespaart echt geld met die kaart. 1 keertje tokyo-kyoto op en neer, en je hebt hem al terugverdiend.
Ja, als je die seat fee sowieso moet betalen wel ja. :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:07:08 #19
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107876969
Ik ben 20 t/m 23 maart in Tokyo. Als iemand wil inhaken... ^O^
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107885974
als je een plekje in je koffer hebt, ga ik mee. :)
pi_107921627
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:07 schreef Doodkapje het volgende:
Ik ben 20 t/m 23 maart in Tokyo. Als iemand wil inhaken... ^O^
Ik ben 23-26 maart in Tokyo!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 13 februari 2012 @ 10:13:17 #22
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107922212
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:49 schreef okiokinl het volgende:
als je een plekje in je koffer hebt, ga ik mee. :)
Met wat hak en zaagwerk moet het passen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben 23-26 maart in Tokyo!
Kunnen we handen schudden op Narita Airport ;) Vakantie?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107922260
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:13 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Met wat hak en zaagwerk moet het passen ;)

[..]

Kunnen we handen schudden op Narita Airport ;) Vakantie?
Ja. Ik kom al eerder aan op Osaka en reis van via Kyoto in een paar dagen richting Tokyo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 13 februari 2012 @ 10:42:02 #24
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107922788
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ja. Ik kom al eerder aan op Osaka en reis van via Kyoto in een paar dagen richting Tokyo.
Whehe, ik andersom :D Van Morioka-Sendai-Nagano-Tokyo...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 13 februari 2012 @ 13:06:50 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_107926938
Oude studiegenoten opzoeken? Is Sendai eigenlijk alweer een beetje opgeknapt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107927025
Oordeel zelf:

See how Japan has rebuilt in the 11 months since the earthquake and tsunami

http://news.nationalpost.(...)thquake-and-tsunami/
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 13 februari 2012 @ 13:14:34 #27
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107927218
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:06 schreef speknek het volgende:
Oude studiegenoten opzoeken? Is Sendai eigenlijk alweer een beetje opgeknapt?
Jep, twee vrienden zijn twee jaar geleden naar Morioka verhuisd voor hun opleiding. Dus 11 maart gaan we naar Rikuzentakata voor de herdenking. Dan in Sendai naar mijn oude afdeling van het ziekenhuis. Er is daar nauwelijks meer wat van de aardbeving te zien.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 13 februari 2012 @ 13:18:08 #28
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107927349
-dubbel-
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107927705
Hoe is Tohoku eigenlijk? Ben er nog nooit geweest.
Komend mei voor het eerst, maar alleen naar Hiraizumi.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_107927802
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:08 schreef Strolie75 het volgende:
Oordeel zelf:

See how Japan has rebuilt in the 11 months since the earthquake and tsunami

http://news.nationalpost.(...)thquake-and-tsunami/
wow.
mn broer gaat van de lente naar o.a. sendai..
  maandag 13 februari 2012 @ 13:43:27 #31
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107928167
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe is Tohoku eigenlijk? Ben er nog nooit geweest.
Komend mei voor het eerst, maar alleen naar Hiraizumi.
Mooi, ik heb er een half jaartje gezeten (Sendai) en heb me er goed vermaakt. Niet zo hectisch als Tokyo/Osaka en je bent zo in de buitengebieden. Ook zijn ze nog niet zo gewend aan toeristen. Misschien dat ik daar langs kan als ik in Morioka ben, doe ik wel een update ;) Ga je voor Chuson-ji?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107929014
ik ben in sendai geweest, en aan die kust vlakbij (een van de 3 klassiek mooiste kusten van japan) en in yamagata, voor dat berg-tempel complex daar. leuk inderdaad. ben benieuwd wat er nog over is van die kust, eigenlijk..
  maandag 13 februari 2012 @ 14:36:16 #33
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107929804
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:12 schreef okiokinl het volgende:
ik ben in sendai geweest, en aan die kust vlakbij (een van de 3 klassiek mooiste kusten van japan) en in yamagata, voor dat berg-tempel complex daar. leuk inderdaad. ben benieuwd wat er nog over is van die kust, eigenlijk..
Matsushima baai en Yamadera?

De lijn Sendai-Ishinomaki, die langs Matsushima gaat is op sommige stukken onderbroken en moet je met de bus afleggen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107930891
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:36 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Matsushima baai en Yamadera?

De lijn Sendai-Ishinomaki, die langs Matsushima gaat is op sommige stukken onderbroken en moet je met de bus afleggen.
ja, die twee. bij matsushima baai had je een prachtige zen tempel, vlak aan de kust.
pi_107963974
Aankomende augustus (1 t/m 16) gaan wij lekker de warmte trotseren en voor het eerst naar Tokyo, Japan. Aangezien wij niet 16 dagen lang in dezelfde stad willen vertoeven, zitten we toch te overwegen om een rail pass aan te schaffen tegen die tijd. Is het waard om zo'n JR pass aan te schaffen? Aangezien ze natuurlijk best prijzig zijn..
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:14:17 #36
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107965406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef Simmertje het volgende:
Aankomende augustus (1 t/m 16) gaan wij lekker de warmte trotseren en voor het eerst naar Tokyo, Japan. Aangezien wij niet 16 dagen lang in dezelfde stad willen vertoeven, zitten we toch te overwegen om een rail pass aan te schaffen tegen die tijd. Is het waard om zo'n JR pass aan te schaffen? Aangezien ze natuurlijk best prijzig zijn..
Het ligt er maar net aan hoeveel je gaat reizen ;)

Ik ga met de shinkansen hetvolgende doen:
1. Tokyo>Morioka
2. Morioka>Sendai
3. Sendai>Omiya>Nagano
4. Nagano>Tokyo

Bij elkaar opgeteld is dit ongeveer de prijs van een JR Pass en aangezien ik verwacht dat ik ook nog wat lokale tripjes maak haal ik het er wel uit.

Ik ben van plan om m hier te bestellen http://www.japan-rail-pas(...)a3na4CFVC93godUjNshA

Hij is goedkoper dan de andere die ik gezien heb en volgens tripadvisor aan te bevelen. Als jij een goedkopere hebt, laat maar weten ;)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107967240
Nja sowieso is het plan wel om iig naar Kyoto and Osaka te gaan, maar kunnen ook andere bestemmingen worden. Het is gewoon meer dat we niet 16 dagen lang in Tokyo willen rondhangen, maar ook een week lang andere bestemmingen kunnen aan doen. En ik geloof dat een retour ticket naar Osaka al bijna evenveel kost als die hele JR pass. Dus denk wel dat het een goede besteding is.

Die site is idd goedkoper, had eigenlijk alleen gekeken naar zo'n Nederlands bedrijf waar hij ongeveer 300 euro kost. Wel wat handiger aangezien ik in Amsterdam woon en zo even langs had kunnen gaan voor vragen. Maargoed we hebben nog even de tijd om te beslissen ;)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:14:36 #38
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107967478
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:06 schreef Simmertje het volgende:
Nja sowieso is het plan wel om iig naar Kyoto and Osaka te gaan, maar kunnen ook andere bestemmingen worden. Het is gewoon meer dat we niet 16 dagen lang in Tokyo willen rondhangen, maar ook een week lang andere bestemmingen kunnen aan doen. En ik geloof dat een retour ticket naar Osaka al bijna evenveel kost als die hele JR pass. Dus denk wel dat het een goede besteding is.

Die site is idd goedkoper, had eigenlijk alleen gekeken naar zo'n Nederlands bedrijf waar hij ongeveer 300 euro kost. Wel wat handiger aangezien ik in Amsterdam woon en zo even langs had kunnen gaan voor vragen. Maargoed we hebben nog even de tijd om te beslissen ;)
Enkeltje Tokyo>Shin-Osaka kost 8510 yen (~85 Euro), dus met alleen een retourtje Osaka haal je het er niet uit. En die 300 Eur is dan voor een 7-daagse pas en kan je niet je gehele trip gebruiken.

http://english.jr-central.co.jp/info/fare/index.html
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107967856
Er komt nog seat fee bij, ook al doe je unreserved. Althans als ik kijk op de hyperdia site! Dus dan komt een ticket naar Osaka uit op Total:¥ 13,240(Fare:¥ 8,510 Seat Fee:¥ 4,730), one way dus.

Verder willen wij ook maar voor 7 dagen zo'n pass hebben. Eerste deel van de vakantie gewoon gebruiken om Tokyo te ontdekken en dan het tweede deel eventueel wat dagtrips maken. Ach we zijn het ook nog allemaal aan het uitzoeken, even wennen allemaal.
pi_107968029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:24 schreef Simmertje het volgende:
Er komt nog seat fee bij, ook al doe je unreserved. Althans als ik kijk op de hyperdia site! Dus dan komt een ticket naar Osaka uit op Total:¥ 13,240(Fare:¥ 8,510 Seat Fee:¥ 4,730), one way dus.

Verder willen wij ook maar voor 7 dagen zo'n pass hebben. Eerste deel van de vakantie gewoon gebruiken om Tokyo te ontdekken en dan het tweede deel eventueel wat dagtrips maken. Ach we zijn het ook nog allemaal aan het uitzoeken, even wennen allemaal.
Het zijn 7 aaneengesloten dagen hé ;)

Op zich jammer dat ze niet dezelfde mogelijkheden hebben als Interrail. 7 treindagen in een periode van 21 dagen bijvoorbeeld. Dat is voor de gemiddelde toerist veel interessanter.
pi_107969342
Dat weet ik ;) het is daarom ook goed besluiten wanneer we dit eventueel zouden willen doen, sowieso de tweede helft van de vakantie, als we een klein beetje gewend zijn aan hoe de dingen gaan daar.
pi_107969811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:08 schreef Simmertje het volgende:
Dat weet ik ;) het is daarom ook goed besluiten wanneer we dit eventueel zouden willen doen, sowieso de tweede helft van de vakantie, als we een klein beetje gewend zijn aan hoe de dingen gaan daar.
Wij gaan bijna hetzelfde doen :) Alleen een maandje eerder en dan 2 i.p.v. 1 week railpassen.

Lurk dus ook mee voor de goedkoopste prijzen :P
pi_107970153
in tokyo kan je alle bovengrondse treinen nemen met de railpass, is ook veel leuker als de metro. in osaka ook. en een paar uitstapjes naar bv. kyoto en dan heb je hem wel terugverdiend.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:44:10 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_107970749
Die Giant Gundam is ook weer terug bij Odaiba ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:46:22 #45
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_107970842
Nikko vanuit Tokyo is ook aan te raden!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_107972278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het zijn 7 aaneengesloten dagen hé ;)

Op zich jammer dat ze niet dezelfde mogelijkheden hebben als Interrail. 7 treindagen in een periode van 21 dagen bijvoorbeeld. Dat is voor de gemiddelde toerist veel interessanter.
Dat is er wel enigszins, maar alleen tijdens drie vakantieperioden per jaar (winter, lente en zomer) en alleen voor toeslagvrije treinen (vnl. stoptreinen). 11.500円 voor vijf niet-aaneengesloten dagen.

http://www.jreast.co.jp/e/pass/seishun18.html

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2012 16:21:02 ]
pi_107972396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is er wel enigszins, maar alleen tijdens twee of drie vakantieperioden per jaar en alleen voor toeslagvrije treinen (vnl. stoptreinen). 11.500円 voor vijf niet-aaneengesloten dagen.
Die hadden we ook gevonden inderdaad. Alleen dat wordt wel een hele onderneming als je richting Hiroshima en verder wil toch? Hoe lang doe je er bijvoorbeeld over om met de stoptrein van Tokyo naar Osaka te treinen?
pi_107972710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die hadden we ook gevonden inderdaad. Alleen dat wordt wel een hele onderneming als je richting Hiroshima en verder wil toch? Hoe lang doe je er bijvoorbeeld over om met de stoptrein van Tokyo naar Osaka te treinen?
Haha, ja. 2½ uur met de hogesnelheidstrein versus 9 uur met de stoptrein. :D

Je zou eens voor je eigen situatie kunnen narekenen wat goedkoper is: een of twee dagen extra op vakantie of een Japan Rail Pass. ;)
pi_107972967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Haha, ja. 2½ uur met de hogesnelheidstrein versus 9 uur met de stoptrein. :D

Je zou eens voor je eigen situatie kunnen narekenen wat goedkoper is: een of twee dagen extra op vakantie of een Japan Rail Pass. ;)
Hmja, ik realiseerde me al snel dat m'n Japanse vakantie zonder een ritje in de shinkansen toch niet compleet zou zijn dus dat maakt de keuze alleen maar makkelijker ;). Met de afstanden die wij in ons hoofd hebben is de pas sowieso de goedkoopste optie.
pi_107974345
Lijkt er op alsof Gundam nu ergens in een hoekje achter een gebouw staat weggepropt. Hij lijkt nu trouwens ook een stuk kleiner als dat ik hem had voorgesteld op bijvoorbeeld deze foto:

  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:30:02 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_107974950
Wij hadden 'm zo gezien, in Shizuoka:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_107977528
Zo hoort hij ergens te komen staan... permanent... ^O^ Niet ergens op een parkeerplaats achter/voor een kantoorgebouw (al kan die foto ook misleidend kunnen zijn).
pi_107984870
ik stel voor; akiba, pleintje voor het station. :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:29:14 #54
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107985052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:30 schreef matthijst het volgende:
Wij hadden 'm zo gezien, in Shizuoka:
[ afbeelding ]
zo indrukwekkend zien ze eruit in de serie, dan kijk je hier en denk je echt "the fuck :') " Maar wel cool hem gezien te hebben :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:23:18 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108044518
Nog een dan.... Van een afstandje ziet die nw lokatie er ook wel cool uit:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_108047415
Nee, nu weet ik het zeker ! Gundam hoort daar niet ! Naast die gebouwen valt zijn formaat veel minder op dan wanneer hij ergens op een plein trots staat te zijn.

Toevallig van de week even op Google Earth zitten kijken. IK ben nogal van de autosport en het circuit van Suzuka zal voor mij net zo bijzonder zijn als de mooiste tempel. Maar van de week er dus achter gekomen dat er nog 2 circuits zijn die vanuit Tokyo ook heel goed te bereiken zijn (per huurauto of per trein) Tsukuba en Twin Ring Motegi. Ze liggen beide langs de zelfde spoorlijn of klein uurtje lopen er vanaf ! Als het een beetje meezit, zou ik dus 1 of meerde circuits kunnen bezoeken als er ook activiteiten zijn. Japanse GT-race of iets dergelijks ^O^
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:46:36 #57
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108050485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:07 schreef Meike26 het volgende:
Nee, nu weet ik het zeker ! Gundam hoort daar niet ! Naast die gebouwen valt zijn formaat veel minder op dan wanneer hij ergens op een plein trots staat te zijn.

Toevallig van de week even op Google Earth zitten kijken. IK ben nogal van de autosport en het circuit van Suzuka zal voor mij net zo bijzonder zijn als de mooiste tempel. Maar van de week er dus achter gekomen dat er nog 2 circuits zijn die vanuit Tokyo ook heel goed te bereiken zijn (per huurauto of per trein) Tsukuba en Twin Ring Motegi. Ze liggen beide langs de zelfde spoorlijn of klein uurtje lopen er vanaf ! Als het een beetje meezit, zou ik dus 1 of meerde circuits kunnen bezoeken als er ook activiteiten zijn. Japanse GT-race of iets dergelijks ^O^
klopt die ziet daar niet uit, hij moet echt behoorlijk groot lijken en nu is ie gewoon niet imposant :(

Succes met het bezoeken van zo een circuit :D ben benieuwd naar je ervaringen!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108055654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:07 schreef Meike26 het volgende:
Nee, nu weet ik het zeker ! Gundam hoort daar niet ! Naast die gebouwen valt zijn formaat veel minder op dan wanneer hij ergens op een plein trots staat te zijn.

Toevallig van de week even op Google Earth zitten kijken. IK ben nogal van de autosport en het circuit van Suzuka zal voor mij net zo bijzonder zijn als de mooiste tempel. Maar van de week er dus achter gekomen dat er nog 2 circuits zijn die vanuit Tokyo ook heel goed te bereiken zijn (per huurauto of per trein) Tsukuba en Twin Ring Motegi. Ze liggen beide langs de zelfde spoorlijn of klein uurtje lopen er vanaf ! Als het een beetje meezit, zou ik dus 1 of meerde circuits kunnen bezoeken als er ook activiteiten zijn. Japanse GT-race of iets dergelijks ^O^
Ik ben 2x op het circuit van Suzuka geweest bij de F1. De sfeer is heel erg goed en alles gaat gemoedelijk zoals in de rest van Japan. Als je de Shinkansen neemt van Tokyo naar Nagoya zou je er een dagtocht van kunnen maken. Denk wel dat je moet gaan tijdens een evenement want anders zou het best weleens een dooie boel kunnen zijn.

Je zou ook Fuji Speedway kunnen overwegen. Deze racebaan ligt ook in de buurt van Tokyo.
pi_108138884
Zo, wil deze zomer wel graag weer gaan, maar de yen is nu wel heel erg slecht.

Ik zit nog steeds erg te twijfelen of ik wel zou gaan, of de reis ipv 4 weken 4 of 5 dagen in te korten e.d. maar dan ga ik net zo lief volgend jaar 2 weken langer.

Als ik dan toch ga ben ik van plan om eind juni vanuit Hokkaido via Tohoku door te gaan naar Tokyo, om de laatste dagen nog wat dagtripjes te maken.
  zondag 19 februari 2012 @ 08:12:34 #60
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108140896
Over twee weken is het zover voor mij :). Heb inmiddels een schemaatje gemaakt van wat ik wil gaan doen. Ik heb twee dagen in het weekend om een beetje rond te reizen. De rest van de week zit ik vast in Tokyo ivm werk, dus dan moet ik het houden met wat avondbezoekjes.

Dit is het geworden... Eventuele aan/opmerkingen zijn zeer welkom! :)

Zaterdag:
Nikko (http://www.japan-guide.com/e/e3800.html)

Zondag:
Mount Fuji (http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Fuji)
Hakone and lake Ashinoko (http://www.japan-guide.com/e/e5204.html)

Tokyo
Tsukiji (http://en.wikipedia.org/wiki/Tsukiji_fish_market)
Shinjuku Neon light street (http://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku,_Tokyo)
Geek shopping Akihabara (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akihabara)
Roppongi night life (http://en.wikipedia.org/wiki/Roppongi)
Shibuya shopping (http://en.wikipedia.org/wiki/Shibuya,_Tokyo)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 19 februari 2012 @ 08:30:54 #61
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108140958
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 08:12 schreef MrSubtle het volgende:
Over twee weken is het zover voor mij :). Heb inmiddels een schemaatje gemaakt van wat ik wil gaan doen. Ik heb twee dagen in het weekend om een beetje rond te reizen. De rest van de week zit ik vast in Tokyo ivm werk, dus dan moet ik het houden met wat avondbezoekjes.

Dit is het geworden... Eventuele aan/opmerkingen zijn zeer welkom! :)

Zaterdag:
Nikko (http://www.japan-guide.com/e/e3800.html)

Zondag:
Mount Fuji (http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Fuji)
Hakone and lake Ashinoko (http://www.japan-guide.com/e/e5204.html)

Tokyo
Tsukiji (http://en.wikipedia.org/wiki/Tsukiji_fish_market)
Shinjuku Neon light street (http://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku,_Tokyo)
Geek shopping Akihabara (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akihabara)
Roppongi night life (http://en.wikipedia.org/wiki/Roppongi)
Shibuya shopping (http://en.wikipedia.org/wiki/Shibuya,_Tokyo)
Gaspanic in Roppongi is ernstig fout maar doorgaans wel vol :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108140997
Gisteren een retourtje Tokyo geboekt (¤372 :) ), 8 april vertrekken voor 16 dagen Japan. Nog geen exacte invulling, ik denk Tokyo - Kyoto/Nara -Osaka grof gezien als route. Moet goed zijn voor een 1e keer Japan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108143422
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:12 schreef PieNr1 het volgende:

[..]

Ik ben 2x op het circuit van Suzuka geweest bij de F1. De sfeer is heel erg goed en alles gaat gemoedelijk zoals in de rest van Japan. Als je de Shinkansen neemt van Tokyo naar Nagoya zou je er een dagtocht van kunnen maken. Denk wel dat je moet gaan tijdens een evenement want anders zou het best weleens een dooie boel kunnen zijn.

Je zou ook Fuji Speedway kunnen overwegen. Deze racebaan ligt ook in de buurt van Tokyo.
Van alle prachtige circuits in Japan is Fuji denk ik wel de meest saaie baan... Heb daar niet zoveel mee, terwijl Twin Ring Motegi juist erg apart is qua lay-out. Tsukuba is gewoon een schattig klein racebaantje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit:


¤ 372,- voor een retourtje Japan ?? :9~ :s) *) ..... :z
pi_108143448
Edit: Dubbelpost
pi_108143603
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:56 schreef Meike26 het volgende:

¤ 372,- voor een retourtje Japan ?? :9~ :s) *) ..... :z
Dat is makkelijk te vinden hoor, als je niet in Nederland woont :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108144693
Heb net even gekeken op vliegticketsite.... Goedkoopste is dus Aeroflot, maar dan wel met gemiddelde wachttijd van 11 tot 17 uur in/op Moskou.. :O

Goed slapen in het vliegtuig en dan even Moskou in voor wat WTF-momentjes. Dan is het misschien nog wel te doen. :D
pi_108145441
Brussel - Rome - Tokyo - Rome - Amsterdam , met Alitalia. Niet te boeken via hun eigen site maar wel bij de vergelijkingssites :) schappelijke overstaptijden in Rome (1 à 2 uur)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108146669
scherp tarief. goed gedaan!
pi_108148033
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 08:12 schreef MrSubtle het volgende:
Over twee weken is het zover voor mij :). Heb inmiddels een schemaatje gemaakt van wat ik wil gaan doen. Ik heb twee dagen in het weekend om een beetje rond te reizen. De rest van de week zit ik vast in Tokyo ivm werk, dus dan moet ik het houden met wat avondbezoekjes.

Dit is het geworden... Eventuele aan/opmerkingen zijn zeer welkom! :)

Zaterdag:
Nikko (http://www.japan-guide.com/e/e3800.html)

Zondag:
Mount Fuji (http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Fuji)
Hakone and lake Ashinoko (http://www.japan-guide.com/e/e5204.html)

Tokyo
Tsukiji (http://en.wikipedia.org/wiki/Tsukiji_fish_market)
Shinjuku Neon light street (http://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku,_Tokyo)
Geek shopping Akihabara (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akihabara)
Roppongi night life (http://en.wikipedia.org/wiki/Roppongi)
Shibuya shopping (http://en.wikipedia.org/wiki/Shibuya,_Tokyo)
goed lijstje, alleen zou ik niet gaan voor roppongi night life, maar voor shibuya nightlife. is veel leuker.
roppongi is een rijke buurt, en het stappen richt zich op zakenlieden, buitenlanders. dus veel host bars en nette pakken discos, en de beruchte nigeriaanse clubs waar je beter helemaal niet naar toe kan gaan. shibuya is hip, jong (wel boven 21) en japans. en iets goedkoper.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:08:38 #70
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108149572
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:29 schreef okiokinl het volgende:

[..]

goed lijstje, alleen zou ik niet gaan voor roppongi night life, maar voor shibuya nightlife. is veel leuker.
roppongi is een rijke buurt, en het stappen richt zich op zakenlieden, buitenlanders. dus veel host bars en nette pakken discos, en de beruchte nigeriaanse clubs waar je beter helemaal niet naar toe kan gaan. shibuya is hip, jong (wel boven 21) en japans. en iets goedkoper.
Aangezien het een business trip is verwacht ik dat Roppongi dan juist wel goed in de smaak valt bij de groep ;) maar ik zet Shibuya op de lijst! ^O^

Enige waar ik me nog zorgen over maak is of de plannen voor zaterdag en zondag niet te ambitieus zijn qua treinvervoer etc. Is dat systeem daar een beetje te snappen als domme toerist die geen woord Japans spreekt?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 19 februari 2012 @ 15:10:37 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108149646
Zag dat de ticketprijs voor rechtstreekse vlucht inmiddels is gestegen naar 1650 euro... misschien toch wat eerder moeten boeken :@
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_108150251
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:08 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Aangezien het een business trip is verwacht ik dat Roppongi dan juist wel goed in de smaak valt bij de groep ;) maar ik zet Shibuya op de lijst! ^O^

Enige waar ik me nog zorgen over maak is of de plannen voor zaterdag en zondag niet te ambitieus zijn qua treinvervoer etc. Is dat systeem daar een beetje te snappen als domme toerist die geen woord Japans spreekt?
ah, okee. :) in proppongi ben ik in A-life geweest, was leuk. voordeel van een (japans) ' zaken' publiek is wel dat je de japanners makkelijker kan aanspreken, die zijn beter in engels. op het laatst stonden we daar wel midden op de dansvloer met een stuk of 8 japanse gasten arm in arm mee te bleren op de muziek, lol.
verder nog wat uurtjes in een soort semi-hostbar gezeten, waar de bardames hun best doen om het gezellig te maken. (beetje nep..)

in shibuya heb je club atom, dat is leuk als je rare dingen wilt zien, vreemd uitgedoste japanse jeugd. 3 verdiepingen, r&b/hiphop, clubhouse en een trance kelder.
en club womb is goed, meer westerse stijl club met internationale djs en prachtige lichtshow.
en zelf vond ik club vuenos het leukst, maar dat is wel echt een hiphop tent, moet je van houden. sla club asia over, niks aan.

en voor de treinen, zorg dat je weet waar je moet zijn, welk station enzo. en verder gewoon overal vragen, als je er niet uitkomt, bij kaartjesverkoop enzo. japanners zijn erg behupzaam, lopen zo een kwartier om om je te helpen.

goed linkje: http://tokyoclubbers.com/introduction_clubbing_tokyo/
pi_108150682
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:08 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Aangezien het een business trip is verwacht ik dat Roppongi dan juist wel goed in de smaak valt bij de groep ;) maar ik zet Shibuya op de lijst! ^O^

Enige waar ik me nog zorgen over maak is of de plannen voor zaterdag en zondag niet te ambitieus zijn qua treinvervoer etc. Is dat systeem daar een beetje te snappen als domme toerist die geen woord Japans spreekt?
Kabukicho is erg leuk voor night life. Veel bars en clubs. En Golden Gai. Een verzameling kleine kroegjes uit de jaren 60 is uniek. Rappongi is ook leuk, ga vooral naar de Mori Tower voor een prachtig uitzicht over de stad.

Waarom Nikko? Het is een behoorlijke treinrit! Ik vond het erg omslachtig om er te komen. Je moet speciale tickets kopen en vanaf Asakusa vertrekken. Ik zou je aaraden om naar Kamakura te gaan. Dichterbij en net zo leuk, zelfs leuker misschien.

Ik zou zondag alleen naar Hakone gaan. Dat kost je een dag om alles te zien en vanaf daar kun je ook Mt. Fuji bewonderen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 19 februari 2012 @ 15:48:19 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_108150985
Ik vond zelf Nikko wel veel mooier dan Kamakura, maar het is inderdaad minder praktisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:49:42 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108151036
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:40 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom Nikko? Het is een behoorlijke treinrit! Ik vond het erg omslachtig om er te komen. Je moet speciale tickets kopen en vanaf Asakusa vertrekken. Ik zou je aaraden om naar Kamakura te gaan. Dichterbij en net zo leuk, zelfs leuker misschien.
^O^
Lame bende inderdaad, Nikko :(

Iemand hier toevallig ooit naar Miyako Odori in Kyoto geweest?

Lijkt me wel geinig om een keer te zien?
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 februari 2012 @ 15:54:42 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_108151232
Ik ben in Club Air geweest, nabij Shibuya, bekend van Lost in Translation. Leuk tentje wel, niet zo groot, wel goeie techno, en het publiek is leuk. Maar niet echt geschikt voor een zakenfeestje, dan kun je inderdaad beter in Roppongi zitten ergens een izakaya opzoeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108153588
golden gai is wel een goeie tip inderdaad, leuke sfeervolle straatjes met kleine barretjes.
pi_108179330
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:48 schreef speknek het volgende:
Ik vond zelf Nikko wel veel mooier dan Kamakura, maar het is inderdaad minder praktisch.
Het regende toen ik in Nikko was, terwijl de zon scheen toen ik Kamakura bezocht. Misschien dan ik daarom wat negatiever over Nikko ben. Maar ik vond het wat stiller en nogal verspreid. Het is feitelijk een tempelcomplex naast een stadje terwijl de tempels in Kamakura meer in een gezellig stadje liggen.

En een groene thee softijsje eten voor de Bronzen Buddah terwijl oude Japanse vrouwtjes je vragen om met ze op de foto te gaan. O+
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108179368
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:57 schreef okiokinl het volgende:
golden gai is wel een goeie tip inderdaad, leuke sfeervolle straatjes met kleine barretjes.
La Jetee is erg leuk. Tarantino schijnt er ook regelmatig te komen, al heb ik hem nog niet gezien. :)

Er is daar in de buurt ook een leuke kleine tempel waar locale horecamensen (bareigenaars, hostesses, etc) gaan bidden voor een succesvolle avond. Ik vind het een erg leuke wijk.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108185452
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:13 schreef Thetallguy het volgende:
Brussel - Rome - Tokyo - Rome - Amsterdam , met Alitalia. Niet te boeken via hun eigen site maar wel bij de vergelijkingssites :) schappelijke overstaptijden in Rome (1 à 2 uur)
Thanks, geboekt. Gewoon, omdat het kan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108185921
Via welke site en wanneer? Ik kom niet onder de ¤521 uit.
pi_108186394
wtc, cheaptickets etc. Wij gaan nu midden april twee weken..
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 20 februari 2012 @ 14:41:34 #83
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108186606
Da's echt cheap. Wilde eerst met Aeroflot, omdat dat volgens Kilroy de goedkoopste was. Maar idd halve dag op Moskou. Dus nu met Lufthansa, wat blijkt... een Airbus A380... die units die terug moesten vanwege de haarscheurtjes :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108186911
Wij hebben mazzel gehad met Aerflot blijkbaar, 1 uur en 35 minuten en 3 uur 5 minuten. Nog goed te doen imo :)
  maandag 20 februari 2012 @ 14:58:10 #85
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108187319
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben mazzel gehad met Aerflot blijkbaar, 1 uur en 35 minuten en 3 uur 5 minuten. Nog goed te doen imo :)
Hoe was de service etc.?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108187705
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Hoe was de service etc.?
Geen idee, we hebben alleen nog maar geboekt ;) We vliegen pas in juli.

Het was verreweg de goedkoopste dus de keuze was voor ons vrij makkelijk..
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:28:42 #87
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108283557
woei, ik meld me ook weer eens hiero 8-)
De Hele maand augustus in Japan met onze mainstay in Harajuku *O*
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:30:14 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_108283645
Tof! Vind Harajuku toch wel de leukste town denk ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_108283687
Ik moet er altijd wel even heen ja. Ik heb geen idee qua hotels, ik blijf meestal in Shinjuku. Lekker centraal, snel bij het station en dus snel overal :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:31:27 #90
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108283707
haha ja, ben er altijd langsgeweest maar nooit echt als Mainstay gebruikt
ZAt altijd meer aan de Ueno kant sadly :)
pi_108283757
We gaan 7 april voor twee weken. Nog eens de kersenbloesem checken O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:33:23 #92
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108283800
Mja wil ik ooit ook een keer gaan doen. Lijkt me echt vet om een keer mee te maken
Mja Comiket is verplichte kost voor mijn groepje en das pas in Augustus sadly
pi_108290912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:30 schreef speknek het volgende:
Tof! Vind Harajuku toch wel de leukste town denk ik.
Ik blijf meestal in Urawa, 20km ten noorden van Tokyo. Niet zo heel veel te beleven, maar ze hebben wel een goed voetbalteam met een enorme aanhang. De Urawa Red Diamonds.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:15:34 #94
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108291055
Ben meer een fan van Shimizu S-Pulse tho ;)
pi_108291145
Yess,... JR Pass is binnen :) Keurig binnen twee werkdagen met FedEx
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108291186
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Hoe was de service etc.?
Niks op aan te merken.
Ben sinds gisteravond terug uit Tokyo met Aeroflot.
Zelfs fatsoenlijke beenruimte en ik heb lange benen.

Maar 2x warme prak en ontbijt gehad en het smaakte ook nog :)

Ze zijn netjes, vliegtuigen zien er netjes uit en genoeg filmkeuze om je 11 uur te vermaken. Oh, en géén vertraging gehad!
Screw them.
We're going home.
pi_108291413
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:26 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Niks op aan te merken.
Ben sinds gisteravond terug uit Tokyo met Aeroflot.
Zelfs fatsoenlijke beenruimte en ik heb lange benen.

Maar 2x warme prak en ontbijt gehad en het smaakte ook nog :)

Ze zijn netjes, vliegtuigen zien er netjes uit en genoeg filmkeuze om je 11 uur te vermaken. Oh, en géén vertraging gehad!
Okee,... goed om te weten voor de volgende keer :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108341739
Oh! Zin in april, dan zitten wij er weer! Hopelijk nog sakura-tijd.
pi_108341962
Maart komt al dicht bij, zit er over drie weken! Ga waarschijnlijk richting Okayama/Naoshima, Kyoto en Tokyo. Zit nog even te denken hoe ik handig rond ga reizen, denk dat het gewoon extreem licht pakken wordt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108343296
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:26 schreef CarOnline het volgende:
Ze zijn netjes, vliegtuigen zien er netjes uit en genoeg filmkeuze om je 11 uur te vermaken. Oh, en géén vertraging gehad!
Is e onbeperkt vodka om je moed in te drinken?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108345096
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:38 schreef Bajskorv het volgende:
Maart komt al dicht bij, zit er over drie weken! Ga waarschijnlijk richting Okayama/Naoshima, Kyoto en Tokyo. Zit nog even te denken hoe ik handig rond ga reizen, denk dat het gewoon extreem licht pakken wordt.
dat ja, goed handbare rugzak, met erg weinig erin. :) coin- wasserettes zat overal, dus wassen is geen probleem.
pi_108355236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Is e onbeperkt vodka om je moed in te drinken?
Geen idee, ook geen behoefte aan gehad. Kwamen regelmatig met een natje of een droogje langs.
Voldoende voor mij in elk geval.
Screw them.
We're going home.
pi_108356195
Ik ben nog niet echt bekend met de treinen, maar als iemand tips heeft... Moet van Kansai Airport naar Okayama, en later van Okayama weer naar Kyoto. Ik kan nog wel vinden welke treinen ik dan moet nemen, maar koop ik gewoon ter plekke kaartjes? Volgens mij haal ik een railpass voor deze twee trips er niet uit, zodoende.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108356259
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Bajskorv het volgende:
Ik ben nog niet echt bekend met de treinen, maar als iemand tips heeft... Moet van Kansai Airport naar Okayama, en later van Okayama weer naar Kyoto. Ik kan nog wel vinden welke treinen ik dan moet nemen, maar koop ik gewoon ter plekke kaartjes? Volgens mij haal ik een railpass voor deze twee trips er niet uit, zodoende.
Met deze site http://www.hyperdia.com/en/ en voor de rest wijst het zich vanzelf. De mensen zijn erg hulpvaardig. En Shinkansen zijn makkelijk te reserveren.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108363811
Hyperdia heeft ook een Android app, superhandig. Als ik het idee had dat men niet precies door had watvoor kaartje ik wilde hebben, liet ik gewoon het reisschema van die app op mijn telefoon zien.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:56:49 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108367396
Iemand ervaring met GPS apps in Japan?
Zie dat er nog steeds geen TomTom app/map is volgens mij?

Heb ooit Navico gebruikt en dat werkt op zich wel, maar menu's zijn in het Japans.
Is er ondertussen iets met Engelse menuteksten?

Lijkt me vooral handig om even snel te zien waar je bent en vantevoren mbv. Google Maps wat favorieten op te slaan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_108393391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:56 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met GPS apps in Japan?
Zie dat er nog steeds geen TomTom app/map is volgens mij?

Heb ooit Navico gebruikt en dat werkt op zich wel, maar menu's zijn in het Japans.
Is er ondertussen iets met Engelse menuteksten?

Lijkt me vooral handig om even snel te zien waar je bent en vantevoren mbv. Google Maps wat favorieten op te slaan.
Ik heb de app Offmaps2 gebruikt (iPhone). Zeer handig in de grote steden om je weg te vinden. De kaarten moet je wel per stad van te voren downloaden. Ik heb er veel aan gehad!
pi_108394982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:56 schreef matthijst het volgende:
Iemand ervaring met GPS apps in Japan?
Zie dat er nog steeds geen TomTom app/map is volgens mij?

Heb ooit Navico gebruikt en dat werkt op zich wel, maar menu's zijn in het Japans.
Is er ondertussen iets met Engelse menuteksten?

Lijkt me vooral handig om even snel te zien waar je bent en vantevoren mbv. Google Maps wat favorieten op te slaan.
Geen idee. GPS zit standaard in de huurauto en mijn vriendin vertaald. Ik kan inmiddels wel links en rechts uit elkaar houden. :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 26 februari 2012 @ 21:33:08 #109
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108437944
Zo, het ticket is geboekt. De vlucht die ik wilde was inmiddels 3350 euro :') dus toch maar een ander vluchtje gepakt (900 euro). Helaas ietsje minder tijd dan gepland, maar toch nog ongeveer 1.5 vrije dag. Aanstaande zaterdag vlieg ik :)

Bedankt voor alle goede tips hier :*
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  maandag 27 februari 2012 @ 08:09:15 #110
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108452194
vraag me af of er ook offline navigatie is voor android ?
google maps wordt duur grapje namelijk :+
pi_108452208
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:33 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het ticket is geboekt. De vlucht die ik wilde was inmiddels 3350 euro :') dus toch maar een ander vluchtje gepakt (900 euro). Helaas ietsje minder tijd dan gepland, maar toch nog ongeveer 1.5 vrije dag. Aanstaande zaterdag vlieg ik :)

Bedankt voor alle goede tips hier :*
Veel plezier! ^O^
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 februari 2012 @ 08:11:43 #112
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108452212
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
vraag me af of er ook offline navigatie is voor android ?
google maps wordt duur grapje namelijk :+
MapDroyd
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 27 februari 2012 @ 08:32:39 #113
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
  maandag 27 februari 2012 @ 10:24:07 #114
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108454462
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
heel erg bedankt ^^b
NP

Korte toelichting. Je kunt dus de app installeren en via de app een linkje aanvragen om de kaarten via de pc te downloaden, zodat je niet over je datalimiet heen schiet (naast dat dit ook sneller is). Mocht je in Japan dus nog via een vaste verbinding met je laptop willen downloaden dan kan dat nog.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 27 februari 2012 @ 11:07:19 #115
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108455731
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:24 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

NP

Korte toelichting. Je kunt dus de app installeren en via de app een linkje aanvragen om de kaarten via de pc te downloaden, zodat je niet over je datalimiet heen schiet (naast dat dit ook sneller is). Mocht je in Japan dus nog via een vaste verbinding met je laptop willen downloaden dan kan dat nog.
heb de maps al over Wifi van de telefoon al vanaf mijn eigen netwerk gedownload :)
enige wat ik hoop is dat de SGS3 er is voor ik naar Japan vlieg, me SGS1 is aan vervanging toe :+
pi_108455885
Iemand een goeie app voor de blackberry?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Eindredactie Games maandag 27 februari 2012 @ 20:36:14 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108477920
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:09 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
vraag me af of er ook offline navigatie is voor android ?
google maps wordt duur grapje namelijk :+
je kan voor 20 mb verstoken voor 2 euro per dag bij vodafone :) zo navigeer ik ook altijd in Japan :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_108500030
twee nieuwe dingetjes in tokyo: tokyo sky tower, en tokyo gate bridge.

  woensdag 29 februari 2012 @ 20:16:15 #119
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108557761
Paar collegas hadden het er over dat mijn telefoon het waarschijnlijk niet doet in Japan. Ik heb een Samsung Galaxy S met 3G abonnement. Is dat voldoende of moet ik een Japanse simkaart hebben?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Eindredactie Games woensdag 29 februari 2012 @ 20:33:05 #120
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108558851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:16 schreef MrSubtle het volgende:
Paar collegas hadden het er over dat mijn telefoon het waarschijnlijk niet doet in Japan. Ik heb een Samsung Galaxy S met 3G abonnement. Is dat voldoende of moet ik een Japanse simkaart hebben?
Die gaat het prima doen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:19:03 #121
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108561508
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Die gaat het prima doen :)
Okay :D en dat gaat me ook geen 800.000 euro kosten aan roaming data kosten of iets belachelijks he? :P
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:00:16 #122
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108564077
Ik zou niet je eigen abbo gebruiken ;)
wat wel aan te raden is om hier een Vodafonr prepay simkaart te kopen en te gebruiken daar
dan kan je voor 2 euro per dag 20MB gebruiken.
(nog steeds duur maar minder duur :+ )
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:25:05 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108565841
Vraagje: een iPad2 kost schijnbaar 44.800 Yen:
http://store.apple.com/jp(...)d/family/ipad/select
Kan je, als je die bij Yodobashi haalt (of bij welke winkel dan wel???) als toerist je 5% tax terugkrijgen, zodat hij slechts 42.667 = +/- 400 euro kost?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:48:44 #124
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108567618
Weet niet of de ipad er ook onder valt tho
weet wel dat ik met mijn camera wel de belasting eraf kon laten halen. moest me paspoort meenemen ervoor
pi_108615663
Ik ben ook aan het uitzien naar tickets naar Japan. Ik moet wel nog het een en ander uitzoeken, dus waarschijnlijk zal ik zelf de aanbieding mislopen.

Maar voor zij die geinteresseerd zijn, met Alitalia kan je zeer goedkoop vliegen op de volgende route:
BRU - NRT en NRT - AMS

• ¤380 voor de periode eind april - juni en sep - dec
• ¤480 voor de periode juli - aug

Best boeken via de Alitalia site zelf, orbitz en cheaptickets vinden "plots" hogere prijzen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:57:29 #126
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108615675
wow, 380 euro voor een retourtje japan? Hmmm dan moet ik toch maar eens echt gaan boeken :D nu nog iemand meesleuren :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108616296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:57 schreef Frag_adder het volgende:
wow, 380 euro voor een retourtje japan? Hmmm dan moet ik toch maar eens echt gaan boeken :D nu nog iemand meesleuren :P
Ik denk dat het een "foutje" is in hun software. Als je multicity zoekt moet je enkel de heenvlucht betalen. Bij een echte retour AMS-NRT-AMS betaal je ineens ¤700, grofweg het dubbele. Maar geniet ervan nu het nog kan :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:53:38 #128
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108616682
Inderdaad het proberen waard :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_108621300
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:56 schreef zipcon het volgende:

...iets over erg goedkope tickets naar Japan.
.
Denk dat de meesten het nu wel gelezen hebben hoe je de goedkope tickets kan boeken, maar het lijkt me beter om dit niet al te veel te promoten, het zou inderdaad een fout kunnen zijn in de. Misschien beter om dit via PM op te vragen als het weer ter sprake komt !
pi_108625046
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:54 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Denk dat de meesten het nu wel gelezen hebben hoe je de goedkope tickets kan boeken, maar het lijkt me beter om dit niet al te veel te promoten, het zou inderdaad een fout kunnen zijn in de. Misschien beter om dit via PM op te vragen als het weer ter sprake komt !
Dit is gewoon het resultaat van de multi-city, waarbij wel vaker vreemde prijzen voorkomen door airlines vaak onscheid maken tussen vluchten met andere eindbestemmingen, etc... Da's geen groot geheim ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108632728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:56 schreef zipcon het volgende:
Ik ben ook aan het uitzien naar tickets naar Japan. Ik moet wel nog het een en ander uitzoeken, dus waarschijnlijk zal ik zelf de aanbieding mislopen.

Maar voor zij die geinteresseerd zijn, met Alitalia kan je zeer goedkoop vliegen op de volgende route:
BRU - NRT en NRT - AMS

• ¤380 voor de periode eind april - juni en sep - dec
• ¤480 voor de periode juli - aug

Best boeken via de Alitalia site zelf, orbitz en cheaptickets vinden "plots" hogere prijzen.
Ik heb hem een week of 2 geleden geboekt, en via Alitalia zelf lukte het juist niet :) (kreeg een foutmelding op het moment dat je naar de betaalpagina wilde). Toen maar bij een vergelijkingssite geboekt.

Inmiddels de route in Japan ook redelijk rond, alleen nog een manier om van Osaka terug naar Tokyo te komen. Valt waarschijnlijk net buiten de dagen van onze railcard, zag dat een oneway met de trein waarschijnlijk duurder uitvalt dan het vliegtuig (Skymark of Starflyer). Dus nog even verder puzzelen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108639274
Wat gaat je route worden? :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:03:31 #133
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108659322
Zo, koffertje gepakt, over een uurtje naar de trein en dan naar Narita :W
Bedankt voor alle goede tips en ideeen hier! :*
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_108664159
Wel veel foto's maken hoor, het topic kan wel wat kleur en inspiratie gebruiken :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:11:05 #135
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108664798
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:03 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, koffertje gepakt, over een uurtje naar de trein en dan naar Narita :W
Bedankt voor alle goede tips en ideeen hier! :*
Veel plezier! :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:40:14 #136
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108667935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:32 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ik denk dat het een "foutje" is in hun software. Als je multicity zoekt moet je enkel de heenvlucht betalen. Bij een echte retour AMS-NRT-AMS betaal je ineens ¤700, grofweg het dubbele. Maar geniet ervan nu het nog kan :)
ja klonk ook wel een beetje "to good to be true" en dan is het dat ook meestal ;)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108668357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:33 schreef abhinnaya het volgende:
Wat gaat je route worden? :)
Tokyo/Nikko/Yokohama/Hakone/Kyoto/Nara/Osaka, grof gezegd :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:40 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ja klonk ook wel een beetje "to good to be true" en dan is het dat ook meestal ;)
Ondanks het foutje in de prijsberekening (multicity en een segment dat ook nog door KLM wordt gevlogen ipv. Alitalia zelf, denk dat het hierdoor niet zo goed gaat) kan je hem nu nog steeds gewoon boeken hoor :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 5 maart 2012 @ 13:47:06 #138
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108740068
PS Mochten jullie een foon/sim-kaart willen huren, dan is dit wel een goede:
http://www.softbank-rental.jp/en/price/
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108766478
Nice! Een Japan topic!

Ik zit er ook aan te denken om naar Tokyo te gaan, ergens laat in augustus. Een trip naar Tokyo staat toch wel op nr.1 op mijn lijstje.

Ben nu nog in de ontdekkingsfase en zit allerlei fora af te zoeken voordat ik daadwerkelijk iets ga boeken. Het probleem is echter het vinden van gezelschap... Niemand in mijn vriendenkring heeft belang bij een Tokyo trip :(

Anders kan ik altijd nog naar Canada, maar dat is dan weer een plek waar ik al ben geweest...
pi_108771270
Lekker in je uppie gaan joh ;) Zoals ik begrepen heb is Tokyo/Japan een prima bestemming om solo te reizen. In het drukke stads verkeer, zebrapaden en winkelcentra, hoef je ook op niemand te letten ! Gewoon doen !
pi_108771341
Nog tips zo rondom Nagano?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:05:51 #142
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108772158
is ook geinteresseerd in tips want ik zit 2 dagen in Nagano :+
pi_108772174
Geen idee of die apen in april ook nog warm in een bad willen liggen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:12:36 #144
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108772268
haha, voor mij al helemaal, ben er pas in augustus :+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:10:35 #145
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108773473
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:02 schreef Pheno het volgende:
Nog tips zo rondom Nagano?
Yudanaka.. daar kan je de makaken in de warmwaterbaden zien. Met de trein een klein uurtje. Ik ben van 17 t/m 20 maart in Yudanaka :) En ja ik denk dat die apen daar wel zitten hoor...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108775866
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 07:53 schreef Meike26 het volgende:
Lekker in je uppie gaan joh ;) Zoals ik begrepen heb is Tokyo/Japan een prima bestemming om solo te reizen. In het drukke stads verkeer, zebrapaden en winkelcentra, hoef je ook op niemand te letten ! Gewoon doen !
Dat heb ik ook overwogen, maar dat zou dan mijn allereerste keer alleen zijn. Heb verder ook heel weinig reiservaring dus zou liever wel samen met iemand anders gaan.
pi_108777935
Gewoon doen, beetje basis Japanse woordjes leren zodat je het ijs breekt en men eerder ook gebrekkig Japans-Engels terug praat *Ook maar van horen en zeggen in dit topic* en voor de rest gewoon alles in je op laten nemen wat je ziet in Tokyo en overige bestemmingen. Denk niet dat je veel reis ervaring nodig hebt, maar je krijgt er wel veel voor terug ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:24:13 #148
274453 okiokinl
blablabla
pi_108781959
ik ben 2 keer aleen naar japan geweest, gewoon doen. als je in hostels gaat zitten, heb je zo mensen gevonden om mee rond te hangen.
en reiservaring, die krijg je vanzelf :) er kan in japan niet zo gek veel fout gaan, dus is een perfect land om ervaring op te doen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 05:34:18 #149
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108809056
Korte update vanuit Tokyo :W

Zondag naar Shibuya gegaan, beroemde kruispunt waar tienduizenden mensen per uur oversteken. Wat een mierennest _O-. En gisteravond naar Akihabara geweest, "Electric City". Ik kan maar 1 ding concluderen: Japanners zijn gek :')


Akihabara


Japanner die een nieuwe vriendin aan het uitzoeken is :')


Speelgoed voor volwassenen in twee smaakjes: Of het is sexy, of het heeft bizar grote ogen
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  woensdag 7 maart 2012 @ 06:14:14 #150
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108809114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:38 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook overwogen, maar dat zou dan mijn allereerste keer alleen zijn. Heb verder ook heel weinig reiservaring dus zou liever wel samen met iemand anders gaan.
Als je weinig reiservaring hebt dan is Japan misschien niet het eerste / handigste land om in je eentje naar toe te gaan. Ben je wel al eerder in Azie geweest?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_108809115
Ze zijn niet gek, wij zijn gewoon te serieus :+
Over een maand weer los daar, kan niet wachten *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108809190
Ik mag over 10 dagen eindelijk die kant op!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:43:01 #153
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108810149
en ik moet nog 5 maanden wachten :'(
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:54:51 #154
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108810318
Even tellen..2 maanden. :) Maar wat een programma...naast 28 dagen reizen en lekker eten staan ook Kabuki en Sumo op de lijst. _O_
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:05:00 #155
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108810479
Nog 6 weken *O*
Dit keer twee nieuwe dingen doen in Kyoto:

Miyako Odori, dansshow met Geiko's en Maiko's: http://www.miyako-odori.jp/odori_en.html


Saihoji, moss temple, vantevoren aanvragen. Je schijnt eerst wat kanji's te moeten natekenen voordat je naar binnen mag, tuin moet spectaculair zijn: http://www.japan-guide.com/e/e3937.html
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:24:37 #156
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_108810846
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 05:34 schreef MrSubtle het volgende:
Korte update vanuit Tokyo :W

Zondag naar Shibuya gegaan, beroemde kruispunt waar tienduizenden mensen per uur oversteken. Wat een mierennest _O-. En gisteravond naar Akihabara geweest, "Electric City". Ik kan maar 1 ding concluderen: Japanners zijn gek :')
[ afbeelding ]
Akihabara

[ afbeelding ]
Japanner die een nieuwe vriendin aan het uitzoeken is :')

[ afbeelding ]
Speelgoed voor volwassenen in twee smaakjes: Of het is sexy, of het heeft bizar grote ogen
De mening van een bekrompen Nederlander.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:00:42 #157
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108811727
Nu op Schiphol, morgen hopelijk op Narita :D
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_108811900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:00 schreef Doodkapje het volgende:
Nu op Schiphol, morgen hopelijk op Narita :D
Veel plezier!

Voor mij op de dag af 4 maanden voordat ik in het vliegtuig zit :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:26:01 #159
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108816480
oh ja oh ja
Mag ik ook in de OP :P
* Kabuto_Raiger zit van 1 t/m 31 Augustus in Japan :+
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:31:47 #160
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108816718
Vanavond An Idiot Abroad kijken, eindelijk aanbeland bij de aflevering over Japan waar Karl Pilkington o.a. Mt. Fuji gaat beklimmen. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108816954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
Vanavond An Idiot Abroad kijken, eindelijk aanbeland bij de aflevering over Japan waar Karl Pilkington o.a. Mt. Fuji gaat beklimmen. :)
Welke zender is dat? :)
pi_108818577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
Vanavond An Idiot Abroad kijken, eindelijk aanbeland bij de aflevering over Japan waar Karl Pilkington o.a. Mt. Fuji gaat beklimmen. :)
IK ben op dit moment Discovery Atlas : Japan Revealed aan het terug kijken. Tot nu toe niet heel erg boeiend eerlijk gezegd. Straks maar vast de HDD voorprogrammeren :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:06:56 #163
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108820288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke zender is dat? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:25 schreef Meike26 het volgende:

[..]

IK ben op dit moment Discovery Atlas : Japan Revealed aan het terug kijken. Tot nu toe niet heel erg boeiend eerlijk gezegd. Straks maar vast de HDD voorprogrammeren :)
Hij is niet op TV vanavond, heb alle seizoenen gedownload. :@

Mooie documentaires zijn:

Japan's Hidden Secrets HD.
http://natgeotv.com/nl/japans-wild-secrets

Memoirs of a Secret Empire
http://www.pbs.org/empires/japan/

Ik ga vanavond eens zoeken naar dat Japonarama uit de OP. Klinkt goed. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108820479
Japanorama vond ik eigenlijk ook niet zo denderend. Wel leuk en goeie presentator, maar het is een vaag programma waarbij ik het gevoel heb dat de titel beter Tokyorama had kunnen heten, omdat er maar weinig/niets over het binnenland word verteld.

Vorige week de eerste 3 afleveringen van Wie Is De Mol 2010 teruggekeken, dat was dan wel weer heel erg mooi :D
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:39:42 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108821605
Japanorama wel veel Tokyo inderdaad, maar ik vond het wel geinig....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_108823720
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Strolie75 het volgende:
Vanavond An Idiot Abroad kijken, eindelijk aanbeland bij de aflevering over Japan waar Karl Pilkington o.a. Mt. Fuji gaat beklimmen. :)
en wat lekkers te eten krijgt..

ik kijk nu begin japanology serie, 3 seizoenen. minder modern japan, meer tradities en achtergronden. te vinden op asiatorrents.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:15:50 #167
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108843366
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:24 schreef hexje het volgende:

[..]

De mening van een bekrompen Nederlander.
Ik vind het een prachtig land en ik vermaak me super, maar ik heb nog in geen enkel land ter wereld gezegd dat ik de mensen gek vind, maar hier vind ik dat wel :D. Misschien is prettig gestoord een betere uitdrukking? ;).

Wat me overigens als enige tot nu toe echt tegen staat is hoe erg ze bezig zijn met uiterlijk. Als je reclames en winkels ziet in Shibuya dan gaat ongeveer 90% over uiterlijk met extreme schoonheidsidealen voor jonge meisjes. Hyper slank, plakwimpers, grote ogen, korte rokjes, etc.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Eindredactie Games woensdag 7 maart 2012 @ 23:13:51 #168
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108846644
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:39 schreef matthijst het volgende:
Japanorama wel veel Tokyo inderdaad, maar ik vond het wel geinig....
Japanorama is ondertussen ook wel weer een beetje outdated :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:17:47 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_108846827
Da's waar!
Ben nu ook dat japanology aan het downloaden.
150 eps ofzo, titels zien er in ieder geval al veelbelovend uit :D
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games woensdag 7 maart 2012 @ 23:18:28 #170
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108846862
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:24 schreef hexje het volgende:

[..]

De mening van een bekrompen Nederlander.
Die man gaat gewoon los op een strekt volslagen doorgeslagen cultuur :) Hij geniet ervan en omhem daarom een bekrompen Nederlander te noemen gaat mij te ver.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 8 maart 2012 @ 02:54:46 #171
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108852223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
en ik moet nog 5 maanden wachten :'(
't is het waard hoor :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 8 maart 2012 @ 02:56:14 #172
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108852228
Zojuist de reis gepland voor aanstaande zaterdag, dagje Mount Fuji via Hakone. Een gigantische tourist trap, maar dat hoort er een beetje bij nou eenmaal :+.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 8 maart 2012 @ 02:58:04 #173
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108852237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:54 schreef Strolie75 het volgende:
Even tellen..2 maanden. :) Maar wat een programma...naast 28 dagen reizen en lekker eten staan ook Kabuki en Sumo op de lijst. _O_
Gaaf! deze week helaas te weinig tijd voor, maar over maandje of 2 ben ik weer hier en dan wil ik het eigenlijk wel proberen erin te passen :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:16:38 #174
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108853097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 02:56 schreef MrSubtle het volgende:
Zojuist de reis gepland voor aanstaande zaterdag, dagje Mount Fuji via Hakone. Een gigantische tourist trap, maar dat hoort er een beetje bij nou eenmaal :+.
Ik vond het wel meevallen met dat "tourist trap" in Hakone. Maar dat kan ook komen omdat ik er 3 dagen heb doorgebracht en het toen niet zo druk was. Hele mooie dingen gezien daar. O+
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108853165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vond het wel meevallen met dat "tourist trap" in Hakone. Maar dat kan ook komen omdat ik er 3 dagen heb doorgebracht en het toen niet zo druk was. Hele mooie dingen gezien daar. O+
Inderdaad. Twee jaar geleden in mei was het prima te doen, net na de golden week gegaan. Dat scheelt :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:30:50 #176
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108853254
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:23 schreef Pheno het volgende:
Inderdaad. Twee jaar geleden in mei was het prima te doen, net na de golden week gegaan. Dat scheelt :+
Ik was er in augustus. Te warm voor onsen, maar het was toch erg tof. Hoogte punten waren toch wel het vulkanische landschap, het art museum, de oude Tokaido checkpoint en een oud theehuis. :) Fujigoko was prachtig in de herft.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:37:45 #177
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108854354
Er ligt sneeuw in Morioka :D Heerlijk om zo de Onsen in te gaan!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:44:40 #178
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108859849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vond het wel meevallen met dat "tourist trap" in Hakone. Maar dat kan ook komen omdat ik er 3 dagen heb doorgebracht en het toen niet zo druk was. Hele mooie dingen gezien daar. O+
Nou ja, de Hakone trip wordt volgende keer, want mijn collegae willen liever naar Kamakura. Ook prima wat mij betreft. Dus dit keer Kamakura, volgende keer Nikko en Hakone ^O^

Zojuist nog een keer naar Harajuku geweest en daarna stukje wandelen en hapje eten in Shinjuku. Toffe buurten, maar wel vermoeiend (wat een hoeveelheid kleuren en geluiden en mensen! :+). Blijf het een bijzondere stad vinden :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:56:12 #179
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108860238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef MrSubtle het volgende:
Zojuist nog een keer naar Harajuku geweest en daarna stukje wandelen en hapje eten in Shinjuku. Toffe buurten, maar wel vermoeiend (wat een hoeveelheid kleuren en geluiden en mensen! :+).
Mee eens. Als je rust wilt in die buurten is er in het verlengde van ometesando het fantastische Nezu-museum met een prachtige tuin vol oude theehuizen. In Shinjuku is het park, Shinjuku-goyen een oase van rust. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_108863450
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Nou ja, de Hakone trip wordt volgende keer, want mijn collegae willen liever naar Kamakura. Ook prima wat mij betreft. Dus dit keer Kamakura, volgende keer Nikko en Hakone ^O^

Zojuist nog een keer naar Harajuku geweest en daarna stukje wandelen en hapje eten in Shinjuku. Toffe buurten, maar wel vermoeiend (wat een hoeveelheid kleuren en geluiden en mensen! :+). Blijf het een bijzondere stad vinden :)
kamakura is leuk, niet aleen naar de buddha gaan kijken, ook tempels bezoeken. :)
pi_108864699
Mijn programma wordt:
- Okayama
- Naoshima
- Kyoto
- Arima
- Nagoya
- Tokyo

Zin in!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108868064
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

kamakura is leuk, niet aleen naar de buddha gaan kijken, ook tempels bezoeken. :)
Zeker leuk voor een dagtripje. Fiets huren en alle tempels bezoeken is goed te doen.
Wel gaan als het mooi weer is, kan je aan het einde van de dag nog wat strand meepakken. :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 03:22:55 #183
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108892470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:47 schreef Luck het volgende:

[..]

Zeker leuk voor een dagtripje. Fiets huren en alle tempels bezoeken is goed te doen.
Wel gaan als het mooi weer is, kan je aan het einde van de dag nog wat strand meepakken. :)
Het regent en is 8 graden :')
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_108936141
Is het überhaupt veilig om te zwemmen in Kamakura op dit moment?
pi_108947141
Verblijven in de buurt van station Nakano in Tokio, is dat wat?

En ik kom bij het zoeken behoorlijk wat "guesthouses" tegen. Het enige verschil wat ik zie tussen een guesthouse en een hostel is dat die guesthouses hun tarieven vaak per week of zelfs per maand adverteren. Mis ik nog iets?
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 19:49:22 #186
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108947374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:17 schreef Bajskorv het volgende:
Mijn programma wordt:

- Arima

Zin in!
wat is er 1 Arima te doen :?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_108950227
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:49 schreef donald_dick het volgende:

[..]

wat is er 1 Arima te doen :?
Spa!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:56:18 #188
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108955887
Zo, mijn tripje zit er bijna op, over paar uurtjes vliegen we terug.

Dingetjes die ik heb gezien:
- Harajuku
- Shinjuku
- Akihabara
- Asukasa
- Shibuya
- Kamakura als dagtripje

Aantal dingen staan al meteen op de lijst voor over 1.5 maand:
- Harajuku bridge op zondagmiddag
- Parken/tuinen bezoeken
- Mt Fuji (afhankelijk van het weer, was deze week hele week bewolkt en regen)

Mijn samenvatting:
Het was tof, het was grappig, het was bizar en het was de moeite waard. Zeker een land waar ik graag eens lang op vakantie wil gaan (dit was businesstrip, vandaar sterke focus op Tokyo, net als over 1.5 maand). Ik blijf bij mijn statement dat Japanners echt wel een tikje gek zijn. Wat me niet aanstaat is de sterke focus op schoonheidsidealen voor meisjes, maar verder weinig gezien dat ik niet tof of grappig vond. Oh ja, en Tokyo is bizar duur :{ (las op wiki dat het duurste stad is ter wereld om te leven), dus trek je portemonnee maar alvast als je hierheen komt.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 11 maart 2012 @ 00:11:00 #189
274453 okiokinl
blablabla
pi_108956344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Verblijven in de buurt van station Nakano in Tokio, is dat wat?

En ik kom bij het zoeken behoorlijk wat "guesthouses" tegen. Het enige verschil wat ik zie tussen een guesthouse en een hostel is dat die guesthouses hun tarieven vaak per week of zelfs per maand adverteren. Mis ik nog iets?
goeie plek, shinjuku om de hoek.
guesthouses zijn inderdaad voor langere verblijven, kan goedkoper zijn.
  zondag 11 maart 2012 @ 00:12:53 #190
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108956397
Gisteren bij iemand thuis een thee-ceremonie en ikebana introductie gehad. Super-interessant.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 11 maart 2012 @ 00:19:10 #191
274453 okiokinl
blablabla
pi_108956564
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:56 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, mijn tripje zit er bijna op, over paar uurtjes vliegen we terug.

Dingetjes die ik heb gezien:
- Harajuku
- Shinjuku
- Akihabara
- Asukasa
- Shibuya
- Kamakura als dagtripje

Aantal dingen staan al meteen op de lijst voor over 1.5 maand:
- Harajuku bridge op zondagmiddag
- Parken/tuinen bezoeken
- Mt Fuji (afhankelijk van het weer, was deze week hele week bewolkt en regen)

Mijn samenvatting:
Het was tof, het was grappig, het was bizar en het was de moeite waard. Zeker een land waar ik graag eens lang op vakantie wil gaan (dit was businesstrip, vandaar sterke focus op Tokyo, net als over 1.5 maand). Ik blijf bij mijn statement dat Japanners echt wel een tikje gek zijn. Wat me niet aanstaat is de sterke focus op schoonheidsidealen voor meisjes, maar verder weinig gezien dat ik niet tof of grappig vond. Oh ja, en Tokyo is bizar duur :{ (las op wiki dat het duurste stad is ter wereld om te leven), dus trek je portemonnee maar alvast als je hierheen komt.
tja commercie heerst in japan..en ik zou het niet gek noemen, andere dingen zijn daar heel belangrijk. omgangsvormen, groepsgedrag. japan heeft ook zeker een duistere kant met bizar slechte dingen.. maar goed, ook dat maakt het nog interessanter, veel verborgen kanten van japanners ontdenk je pas als je langer gaat. :)
  zondag 11 maart 2012 @ 01:54:19 #192
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_108959030
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 00:19 schreef okiokinl het volgende:

[..]

tja commercie heerst in japan..en ik zou het niet gek noemen, andere dingen zijn daar heel belangrijk. omgangsvormen, groepsgedrag. japan heeft ook zeker een duistere kant met bizar slechte dingen.. maar goed, ook dat maakt het nog interessanter, veel verborgen kanten van japanners ontdenk je pas als je langer gaat. :)
Mjah, ik noem het "gek", maar zoals ik al eerder schreef, misschien is prettig gestoord beter ;-), maar bijvoorbeeld qua beleefdheid etc kunnen we er nog behoorlijk wat van leren denk ik. Al met al vond ik het een super interessante week, heel veel leuke WTF momentjes gehad, en ik zie er echt nu al naar uit volgende keer weer te komen :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 11 maart 2012 @ 06:06:35 #193
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108960675
*steekt een kaarsje aan in remembrance of 2011-03-11*
pi_108960731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:56 schreef MrSubtle het volgende:
Oh ja, en Tokyo is bizar duur :{ (las op wiki dat het duurste stad is ter wereld om te leven), dus trek je portemonnee maar alvast als je hierheen komt.
De grondprijs zal best 1 van de duurste ter wereld zijn, maar voor toeristen hoeft het helemaal niet duur te zijn.Uit eten is gemiddeld goedkoper dan in Nederland, vervoer is niet duur en (business) hotels hebben ook een schappelijke prijs. Ik ben benieuwd waar jij op leeggelopen bent...?
  zondag 11 maart 2012 @ 08:22:03 #195
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108960917
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 07:04 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

De grondprijs zal best 1 van de duurste ter wereld zijn, maar voor toeristen hoeft het helemaal niet duur te zijn.Uit eten is gemiddeld goedkoper dan in Nederland, vervoer is niet duur en (business) hotels hebben ook een schappelijke prijs. Ik ben benieuwd waar jij op leeggelopen bent...?
waaarschijnlijk naar een hostclub ofzo geweest :+
  zondag 11 maart 2012 @ 09:09:40 #196
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108961111
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

waaarschijnlijk naar een hostclub ofzo geweest :+
:D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 11 maart 2012 @ 09:21:08 #197
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_108961175
Ik vind Tokyo niet duur trouwens, maar het is er wel heel makkelijk om veel geld uit te geven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 11 maart 2012 @ 09:49:11 #198
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_108961427
Parijs is duurder.
  zondag 11 maart 2012 @ 13:06:58 #199
274453 okiokinl
blablabla
pi_108965494
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 06:06 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
*steekt een kaarsje aan in remembrance of 2011-03-11*
  Eindredactie Games zondag 11 maart 2012 @ 14:10:17 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108968043
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind Tokyo niet duur trouwens, maar het is er wel heel makkelijk om veel geld uit te geven.
Maar goedkoop is het ook niet, zeker niet als je het vergelijkt met de rest van oost Azië
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 11 maart 2012 @ 14:25:48 #201
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_108968727
Vandaag dus in Rikuzentakata...

...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:29:19 #202
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109078796
hm ergens heb ik wel zin om een keer een foute avond te doen als ik in Japan zit.
Zou Gaspanic een goede locatie ervoor zijn :+ ?
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:32:19 #203
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109078822
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:10 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Maar goedkoop is het ook niet, zeker niet als je het vergelijkt met de rest van oost Azië
Behalve geografisch is Japan in niks te vergelijken met de rest van Azië.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:33:32 #204
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109078840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Zou Gaspanic een goede locatie ervoor zijn :+ ?
Ben een keer naar die in Shinjuku geweest. Kelder vol vage negers die je vanaf moment van binnenkomst naar de bar pushen. Ben er welgeteld 5 minuten gebleven. Nooit meer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:33:41 #205
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109078845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:29 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
hm ergens heb ik wel zin om een keer een foute avond te doen als ik in Japan zit.
Zou Gaspanic een goede locatie ervoor zijn :+ ?
Ja. Ernstig foute tent ja.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:18:21 #206
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109079396
De reviews liegen er niet om in elk geval :+
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:28:55 #207
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109079611
Het was trouwens die in Shibuya, niet Shinjuku.
Toen wel naar een geweldige loungetent geweest. Leek zo uit de jaren '60 te komen. Rood pluche, spiegels, iedereen zonnebrillen op en heerlijke whiskey. ^O^
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:53:41 #208
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109080133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:28 schreef Strolie75 het volgende:
Het was trouwens die in Shibuya, niet Shinjuku.
Toen wel naar een geweldige loungetent geweest. Leek zo uit de jaren '60 te komen. Rood pluche, spiegels, iedereen zonnebrillen op en heerlijke whiskey. ^O^
Oeh das wel erg vet.weet je de locatie nog ongeveer?
pi_109080917
Nu de wie is de mol Japan serie aan het kijken. Leuk!

Jammer genoeg gelijk gezien wie uiteindelijk de mol is :') Maakt het spel toch wel minder spannend. Kleine tip voor wie nog gaat kijken op wieisdemol.nl, scroll gelijk naar beneden met je ogen dicht :P

Ons voorlopige reisschema ook weer omgegooid, zo goed als zeker een weekje Kerama Islands nu. 1e week Tokyo. 3e week staat nog open :)
  donderdag 15 maart 2012 @ 15:13:52 #210
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109131496
hm railpass kopen,
Kijken waar het het goedkoopst kan :+
ben tot nog toe Jalpak gewend >.>
pi_109133347
Iemand nog tips voor Japan qua apps/documentaires/boeken? Wil mijn iPad even volproppen voor onderweg...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:26:38 #212
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_109143023
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 07:04 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

De grondprijs zal best 1 van de duurste ter wereld zijn, maar voor toeristen hoeft het helemaal niet duur te zijn.Uit eten is gemiddeld goedkoper dan in Nederland, vervoer is niet duur en (business) hotels hebben ook een schappelijke prijs. Ik ben benieuwd waar jij op leeggelopen bent...?
Voor Azie vind ik het echt extreem duur. Goedkoopste metrokaartje is 1,30 euro (elders in Azie vaak voor 10 cent), maar ook souvenirs kopen is geen pretje tenzij je echt goed zoekt. Maar ook gewone Japanse dingetjes zijn vaak heel duur. Bij toeristische plaatsen waren zelfs de simpelste dingen als een kleine sleutelhanger al 8+ euro.

Overigens is het ook officieel de duurste plaats ter wereld qua kost of living of voor expats. Tuurlijk, als je goed zoekt of slim shopt kun je dingen voor een normale prijs vinden, maar gewoon lekker shoppen zonder na te denken is gewoon niet slim daar (en in de rest van Azie vul ik graag een koffer met cadeautjes anders ;))
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:29:14 #213
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_109143201
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

waaarschijnlijk naar een hostclub ofzo geweest :+
Ik weet niet wat 't is, maar als ik 't op google images intik dan belooft 't niet veel goeds :'). Komt me gelukkig in ieder geval niet bekend voor _O-
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_109149514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 20:26 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Voor Azie vind ik het echt extreem duur. Goedkoopste metrokaartje is 1,30 euro (elders in Azie vaak voor 10 cent), maar ook souvenirs kopen is geen pretje tenzij je echt goed zoekt. Maar ook gewone Japanse dingetjes zijn vaak heel duur. Bij toeristische plaatsen waren zelfs de simpelste dingen als een kleine sleutelhanger al 8+ euro.

Overigens is het ook officieel de duurste plaats ter wereld qua kost of living of voor expats. Tuurlijk, als je goed zoekt of slim shopt kun je dingen voor een normale prijs vinden, maar gewoon lekker shoppen zonder na te denken is gewoon niet slim daar (en in de rest van Azie vul ik graag een koffer met cadeautjes anders ;))
t ligt maar net aan de verhouding yen/euro. die is nu wel behoorlijk slecht.. maar toen ik 5 jaar geleden ging, was alles daar bijna de halve prijs van wat het hier kost. kwam ik dus thuis met een vet skijack waar je hier 250 euro voor betaald. :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 01:07:42 #215
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109156891
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 20:26 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Voor Azie vind ik het echt extreem duur. Goedkoopste metrokaartje is 1,30 euro (elders in Azie vaak voor 10 cent), maar ook souvenirs kopen is geen pretje tenzij je echt goed zoekt. Maar ook gewone Japanse dingetjes zijn vaak heel duur. Bij toeristische plaatsen waren zelfs de simpelste dingen als een kleine sleutelhanger al 8+ euro.

Overigens is het ook officieel de duurste plaats ter wereld qua kost of living of voor expats. Tuurlijk, als je goed zoekt of slim shopt kun je dingen voor een normale prijs vinden, maar gewoon lekker shoppen zonder na te denken is gewoon niet slim daar (en in de rest van Azie vul ik graag een koffer met cadeautjes anders ;))
Mja,... schoenen zijn hier cheap hoor. Bij ABC market All-stars voor 35 Eur gezien. Pumps voor mijn vriendin voor minder dan 20 Euro bij een goede warenhuis voor jongeren (Forus in Sendai). En sommige Japanse lakwerkdoosjes (ter grootte van een zeepje) voor 8 Euro...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109158353
Hebben mensen nog aanbevelingen waar sushi te eten in Tokio? Iets exclusiever mag, gewoon, om eens gek te doen. En dan bedoel ik niet met een prijs van 200 euro pp, dat is me iets te maf :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:04:40 #217
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158357
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:03 schreef Pheno het volgende:
Hebben mensen nog aanbevelingen waar sushi te eten in Tokio? Iets exclusiever mag, gewoon, om eens gek te doen. En dan bedoel ik niet met een prijs van 200 euro pp, dat is me iets te maf :P
Sushi Dai, bij de vismarkt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109158365
Ik zal eens zoeken, er zijn er nogal wat daar :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:06:22 #219
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158370
Dit is trouwens de 300 euro Sushi. Beste man heeft wel 3 Michelin sterren. Best knap! :)

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109158396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:06 schreef Strolie75 het volgende:
Dit is trouwens de 300 euro Sushi. Beste man heeft wel 3 Michelin sterren. Best knap! :)

Ja, die vond ik ook al, vandaar de opmerking erbij dat zo duur niet van me hoeft. Het schijnt overigens erg tegen te vallen qua atmosfeer in die tent.

Zijn zoon heeft een tweesterrenrestaurant(tje) in Roppongi.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:08:50 #221
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158408
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:06 schreef Pheno het volgende:
Ik zal eens zoeken, er zijn er nogal wat daar :P
Deze is te herkennen aan de enorme rij voor de deur. ;)

Overigens heb ik nog nooit "slechte" sushi gegeten in Japan. Je hebt "goed" en "geweldig". Zelfs de goedkoopste sushi is vele male lekkerder dan die all-you-can-eat zooi die je hier krijgt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:10:16 #222
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158422
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:08 schreef Pheno het volgende:
Ja, die vond ik ook al, vandaar de opmerking erbij dat zo duur niet van me hoeft. Het schijnt overigens erg tegen te vallen qua atmosfeer in die tent.
Welke atmosfeer? Het is een houten bar! :D En zo hoort het ook! :)
Antonie Bourdain heeft er voor zijn programma ooit gegeten.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109158458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Welke atmosfeer? Het is een houten bar! :D En zo hoort het ook! :)
Antonie Bourdain heeft er voor zijn programma ooit gegeten.

Dat weet ik. Maar geen vriendelijk personeel lees ik in veel reviews.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109158469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:08 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Deze is te herkennen aan de enorme rij voor de deur. ;)

Overigens heb ik nog nooit "slechte" sushi gegeten in Japan. Je hebt "goed" en "geweldig". Zelfs de goedkoopste sushi is vele male lekkerder dan die all-you-can-eat zooi die je hier krijgt.
Die staat bij daiwa ook, dus dan kan ik overal wel aansluiten :P En slechte sushi is er niet, zelfs die in de supermarkt is beter dan hier :P Maar ik zoek wat specialers dan 'normaal'.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:20:00 #225
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158544
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:12 schreef Pheno het volgende:
Dat weet ik. Maar geen vriendelijk personeel lees ik in veel reviews.
Ik zou er ook niet heengaan. De minimale verschillen in kwaliteit ten opzichten van een gewone sushi-tent maakt het enorme prijsverschil het voor mij niet waard. Ik proef dat als leek/gaijin toch niet. Ik waardeer de kennis en kunde van de chef wel erg, het is bijna kunst.

Sfeer is inderdaad ook wat waard. Leukste ervaringen voor mij was een tent in de buurt van Tokyo Station. Meer een soort sushi Izakaya eigenlijk. Het bier vloeide er rijkelijk en de sushi was heerlijk. En een keert ergens een verlaten tent laat op de avond. Alles was al zo'n beetje op behalve een enorme vis in het aquarium achter de bar. Die werd even door twee chefs met een visnet eruit gehaald en voor mijn neus gefileerd. Ik mocht ook nog het kloppende hart op eten. Bofferd die ik was. :')

Ik ga nu meestal naar een (famillie)restaurant in Urawa, vlakbij mijn schoonouders. Geen poespas maar altijd druk en heerlijke sushi. Nog 2 maanden! :X
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:25:33 #226
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158594
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:14 schreef Pheno het volgende:
Die staat bij daiwa ook, dus dan kan ik overal wel aansluiten :P En slechte sushi is er niet, zelfs die in de supermarkt is beter dan hier :P Maar ik zoek wat specialers dan 'normaal'.
Je zou dan misschien eerder voor bijzondere vis kunnen gaan zoals Fugu, of walvisvlees. Fout maar wel erg lekker. Soort carpaccio sushi maar dan dikker. Je schijnt ook een soort gefermenteerde vis te hebben. :X


Ueno is ook altijd veel verse vis te krijgen, en als je er rond sluitingstijd van de markt ben geven ze het bijna weg! Laatst keer daar voor 5000 yen een halve kilo vette tonijn gekocht! Zo lekker! En veel sushi tenten die gespecialiseerd zijn in krab. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109158608
Mijn beste restaurantervaring was toch wel in Beppu. Nog levende pijlstaartinktvis O+ Lekkerste ooit. Die werd inderdaad ook met visnetje eruitgehaald, ingesneden en op koud ijs gelegd. We zijn de dag erop teruggegaan :@

We wilden eens kijken of we iets in Tokyo kunnen vinden met een apartere sfeer dan de meeste sushitenten.

Walvis heb ik al eens op, gewoon, omdat het daar wel kan :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109158612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je zou dan misschien eerder voor bijzondere vis kunnen gaan zoals Fugu, of walvisvlees. Fout maar wel erg lekker. Soort carpaccio sushi maar dan dikker. Je schijnt ook een soort gefermenteerde vis te hebben. :X


Ueno is ook altijd veel verse vis te krijgen, en als je er rond sluitingstijd van de markt ben geven ze het bijna weg! Laatst keer daar voor 5000 yen een halve kilo vette tonijn gekocht! Zo lekker! En veel sushi tenten die gespecialiseerd zijn in krab. :)
Halve kilo. Oh darn, die zou zo weg zijn, verslonden en wel :X
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:33:25 #229
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109158663
Over 2 maanden ga ik na Kanazawa. Omicho Market is beroemd vanwege de verse vis en schelpdieren, en veel goedkoper dan Tokyo. Nu al zin in! http://www.japan-guide.com/e/e4207.html

Eten is altijd mijn #1 uitgavenpost in Japan. Ik kom met een leeg portemonnee en zonder al teveel souvenirs terug, maar met een erg tevreden buik! :Y) Ook geweldig is dat je je wekenlang helemaal stijf kunt eten, maar bij terugkomst toch een paar kilo blijkt te zijn afgevallen. :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109158777
Herkenbaar. Al wil ik dit keer ook een goede koptelefoon kopen, dus Yodobashi gaat ook wat aan me verdienen. Die etage daar is zo geniaal, alles is uit te proberen _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:51:47 #231
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109159957
Hallo allemaal,

Al jáaaaaren was het onze droom om ooit nog eens naar Japan te gaan.
En dit jaar is het dan toch echt zo ver! *O*

En ook nog eens als onze huwelijksreis ^)

Dit is ons schema:
Dag 1: maandag 25 juni: Vertrek Amsterdam-Tokyo (KLM rechtstreeks)
Dag 2: dinsdag 26 juni: Aankomst Tokyo, overnachting Tokyo
Dag 3: woensdag 27 juni: Dagexcursie Tokyo, overnachting Tokyo
Dag 4: donderdag 28 juni: Vrij in Tokyo, overnachting Tokyo
Dag 5: vrijdag 29 juni: Van Tokyo naar Nikko, overnachting Nikko
Dag 6: zaterdag 30 juni: Vrij in Nikko, 's avonds terug naar Tokyo, overnachting Tokyo
Dag 7: zondag 1 juli: Vrij in Tokyo, overnachting Tokyo
Dag 8: maandag 2 juli: Met busexcursie Mount Fuji/Hakone, overnachting in Hakone
Dag 9: dinsdag 3 juli: Vrij in Hakone, overnachting in Hakone
Dag 10: woensdag 4 juli: Reis naar Shuzenji, overnachting in Shuzenji
Dag 11: donderdag 5 juli: Vrij in Shuzenji, overnachting in Shuzenji
Dag 12: vrijdag 6 juli: Reis bus/trein naar Ise, overnachting Ise
Dag 13: zaterdag 7 juli: Vrij in Ise, overnachting in Ise
Dag 14: zondag 8 juli: Reis van Ise naar Mount Koya, overnachting Koyasan (in klooster)
Dag 15: maandag 9 juli: Vrij in Koyasan, overnachting Koyasan
Dag 16: dinsdag 10 juli: Reis van Mt. Koya naar Nara, overnachting Nara
Dag 17: woensdag 11 juli: Vrij in Nara, overnachting in Nara
Dag 18: donderdag 12 juli: Reis van Nara naar Kyoto, overnachting Kyoto
Dag 19: vrijdag 13 juli: Ochtendtour Kyoto, overnachting Kyoto
Dag 20: zaterdag 14 juli: Vrij in Kyoto, overnachting Kyoto
Dag 21: zondag 15 juli: Vrij in Kyoto, overnachting in Kyoto
Dag 22: maandag 16 juli. Vrij in Kyoto, overnachting in Kyoto
Dag 23: dinsdag 17 juli. Vrij in Kyoto (Gion Matsuri optocht en de dagen ervoor al overal veel feesten).
Dag 24: woensdag 18 juli. Osaka Airport --> Amsterdam (KLM rechtstreeks)

(Mag ook in de OP :)).

Onze keuze is gevallen op één van de individuele reizen van Tozai Travel (Zuidkustroute). Omdat het onze eerste reis naar Japan is hebben we voor een van te voren georganiseerde reis gekozen. Hierbij reis je individueel (enkele inbegrepen excursies zijn wel met een groep, maar voor de rest zijn we gewoon met z'n tweeën) en zijn de trein en de bus voor zover mogelijk van te voren gereserveerd. Vanwege Gion Matsuri hebben we de reis ook nog 3 dagen verlengd in Kyoto *O* .

In Tokyo slapen we in een westers hotel en in Kyoto in een Ryokan. Voor de rest slapen we in Minshukus (Japanse familie herbergen).

Nu lurk ik al een tijdje mee in dit topic en hoop hier nog wat tips te kunnen krijgen voor de locaties waar we langskomen en over Japan in het algemeen.

Is er iemand bijvoorbeeld wel eens in Shuzenji of Ize geweest?

Japan.. Yay! :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:13:36 #232
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109160428
Mooie reis! Lekker dat je overal tijd hebt en ook de wat minder toeristische plaatsen bezoekt.
Ise is erg gaaf. Bezoek vooral Ise Jingu. Prachtig tempelcomplex dat om de 20 jaar wordt herbouwd. Bizaar. Eeuwenoud maar het ziet eruit of ze het vorige week bij de Ikea hebben gekocht.

Eind juni tot halverwege juli? Je weet dat dit het regenseizoen is?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:56:00 #233
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109161651
Ja, het regenseizoen. Dat had ik ook gehoord ja. Maar ik las op veel sites dat het wel mee valt in Japan (heftige buitjes en dan weer goed weer). Toch? :@
Ik maak me er niet zo veel zorgen om, meer om de luchtvochtigheid :P

*Schrijft regenponcho's op lijstje*

Over die tempel had ik inderdaad al wat gelezen ja. Heel apart zo'n oude maar toch nieuwe tempel. Ben benieuwd :D
Bij de Minshuku's is het ook leuk dat zowel ontbijt als avondeten verzorgd wordt. Dus dat je eigenlijk met de pot mee eet :)

Koyasan schijnt ook zeer de moeite waard te zijn (kloosterverblijf bij boeddhistische monniken).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109161862
Koyasan is wel tof ja, zeker een bezoek aan de begraafplaats brengen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games vrijdag 16 maart 2012 @ 11:37:44 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109162847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:32 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Behalve geografisch is Japan in niks te vergelijken met de rest van Azië.
En dat is niet altijd een goed iets.
Ik weet niet of deze blog ooit een keer voorbij is gekomen, maar ik ben het grotendeels met haar eens:
http://1000thingsaboutjapan.blogspot.com/
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_109165191
ik ga altijd low budget, maar voor goeie sashimi moet je op de openluchtmarkt langs het spoor in ueno zijn. daar zitten een hoop visverkopers, en sommigen hebben ook een openluchtrestaurantje. zit je tussen de bakken vis sashimi te eten :) en goedkoop.
en inderdaad, zelfs de allergoedkoopste sushibars in tokyo zijn topkwaliteit, naar onze maatstaven.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:54:50 #237
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109165367
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:37 schreef donald_dick het volgende:En dat is niet altijd een goed iets.
Ik weet niet of deze blog ooit een keer voorbij is gekomen, maar ik ben het grotendeels met haar eens:
http://1000thingsaboutjapan.blogspot.com/
Wat een zeurwijf. Zo'n blog kan ik wel over elk land schrijven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:20:12 #238
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109191471
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:42 schreef Pheno het volgende:
Herkenbaar. Al wil ik dit keer ook een goede koptelefoon kopen, dus Yodobashi gaat ook wat aan me verdienen. Die etage daar is zo geniaal, alles is uit te proberen _O_
Heb ook de nieuwe iPad gehaald voor 370 EUR bij Yodobashi. Neem je paspoort dus mee :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:04:30 #239
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109196183
De iPad3, gisteren bedoel je?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_109196253
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:20 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Heb ook de nieuwe iPad gehaald voor 370 EUR bij Yodobashi. Neem je paspoort dus mee :)
Die heb ik altijd op zak :) Was dat een actie of is de yen-variant gewoon handiger op dit moment wegens dollar -> yen vs dollar -> eur?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:15:27 #241
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109196297
Normale prijs.
16GB is 42,800〜 --> /1,05 (Yodobashi) / 1,098 (Yen) = 371
32GB is 440 euro.

Scheelt toch 108 en 139 euro met Nederland.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 09:16:09 #242
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109196308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:54 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wat een zeurwijf. Zo'n blog kan ik wel over elk land schrijven.
Zo kan je alle kritiek wel afwimpelen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_109196437
Sommige dingen zijn vergezocht, andere weer niet. Als je er een blog tegenover zet wat ze van ons vinden kunnen we ook lachen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:32:09 #244
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109196481
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 09:15 schreef matthijst het volgende:
Normale prijs.
16GB is 42,800〜 --> /1,05 (Yodobashi) / 1,098 (Yen) = 371
32GB is 440 euro.

Scheelt toch 108 en 139 euro met Nederland.
O o, ik heb geliegd :) Ik heb 40.762 yen voor de 16 gb Wifi neergeteld. Je krijgt wel een lelijke verklaring in je paspoort geniet.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109196518
Dat is standaard ja. Die trekken ze er bij de douane wel weer uit :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:21:48 #246
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109198305
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 09:35 schreef Pheno het volgende:
Dat is standaard ja. Die trekken ze er bij de douane wel weer uit :P
Je mag tot 430,- vrij invoeren volgens mij http://www.belastingdiens(...)_land_naar_nederland

[ Bericht 18% gewijzigd door Doodkapje op 17-03-2012 11:31:02 ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109267909
Iemand nog tips voor een leuke verblijfplaats in Kyoto of Osaka? Wel een beetje budgetvriendelijk :)

Is het wat om in Osaka te verblijven als je ook een paar dagen Kyoto wil doen? Osaka lijkt iets goedkoper.. Met de trein maar een halfuurtje natuurlijk.
  maandag 19 maart 2012 @ 11:50:48 #248
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109268284
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand nog tips voor een leuke verblijfplaats in Kyoto of Osaka? Wel een beetje budgetvriendelijk :)

Is het wat om in Osaka te verblijven als je ook een paar dagen Kyoto wil doen? Osaka lijkt iets goedkoper.. Met de trein maar een halfuurtje natuurlijk.
In beide verbleven, beiden zijn leuk. Osaka heeft wat meer business hotels.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 19 maart 2012 @ 12:22:01 #249
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109269242
Citadines Kyoto is wel leuk; kamers met een eigen keukentje, supermarkten eromheen.
Osaka gaan we dit keer naar de Blue Wave Inn Yotsubashi. Nog geen ervaring mee. Zaten vorige keer in Hearton Inn, die was vrij goedkoop, alleen airco maakte herrie en kon niet uit.
Kan pech geweest zijn, maar gok er liever niet op.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:03:22 #250
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109272177
Wij verblijven in Matsubaya in Kyoto (Ryokan).
Ik ben er dus nog niet geweest maar hij krijgt goede recenties :)

http://www.matsubayainn.com/ryoukin/index_e.html

@Doodkapje
Mooie fotoserie op de FP. Heel indrukwekkend om de foto's te zien en het zal helemaal indrukwekkend zijn geweest om echt zelf in het gebied rond te lopen lijkt me.

Op Discovery Channel (of was het Nat. Geo...) laatst ook 'Rebuilding Japan' gezien. Daar had de burgemeester echt enorme futuristische toekomstplannen voor de herbouw van een stad. De bewoners wilden eigenlijk liever alles terug zoals het was.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109272294
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:03 schreef Radyhyn het volgende:
Wij verblijven in Matsubaya in Kyoto (Ryokan).
Ik ben er dus nog niet geweest maar hij krijgt goede recenties :)

http://www.matsubayainn.com/ryoukin/index_e.html

@Doodkapje
Mooie fotoserie op de FP. Heel indrukwekkend om de foto's te zien en het zal helemaal indrukwekkend zijn geweest om echt zelf in het gebied rond te lopen lijkt me.

Op Discovery Channel (of was het Nat. Geo...) laatst ook 'Rebuilding Japan' gezien. Daar had de burgemeester echt enorme futuristische toekomstplannen voor de herbouw van een stad. De bewoners wilden eigenlijk liever alles terug zoals het was.
Een ryokan is toch eigenlijk inclusief avondeten en ontbijt?

Mooie tips, maar al iets boven ons budget :') We kijken echt naar de hostels e.d. Al willen we nog wel 1 of 2 nachten in een ryokan slapen.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:10:45 #252
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109272422
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand nog tips voor een leuke verblijfplaats in Kyoto of Osaka? Wel een beetje budgetvriendelijk :)

Is het wat om in Osaka te verblijven als je ook een paar dagen Kyoto wil doen? Osaka lijkt iets goedkoper.. Met de trein maar een halfuurtje natuurlijk.
Ik heb op zich wel goede ervaringen met K's House. Het is een hostel, dus leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Er zijn ook double rooms met een eigen toilet en badkamer. Relatief goedkoop.

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een ryokan is toch eigenlijk inclusief avondeten en ontbijt?

Mooie tips, maar al iets boven ons budget :') We kijken echt naar de hostels e.d. Al willen we nog wel 1 of 2 nachten in een ryokan slapen.
Heb je booking.com al gechecked? Ik heb nou een single room voor minder dan 5000 yen per nacht incl. een onsen. Ook voor Tokyo minder dan 5000 yen per nacht voor een single in een ryokan.

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:03 schreef Radyhyn het volgende:
Wij verblijven in Matsubaya in Kyoto (Ryokan).
Ik ben er dus nog niet geweest maar hij krijgt goede recenties :)

http://www.matsubayainn.com/ryoukin/index_e.html

@Doodkapje
Mooie fotoserie op de FP. Heel indrukwekkend om de foto's te zien en het zal helemaal indrukwekkend zijn geweest om echt zelf in het gebied rond te lopen lijkt me.

Op Discovery Channel (of was het Nat. Geo...) laatst ook 'Rebuilding Japan' gezien. Daar had de burgemeester echt enorme futuristische toekomstplannen voor de herbouw van een stad. De bewoners wilden eigenlijk liever alles terug zoals het was.
Thanks! Veel mensen willen gewoon niet weg van de plak waar hun voorouders hebben gewoond. In andere dorpen is dit een probleem aangezien het land soms 1,5 meter lager is komen te liggen. Da's dus extra gevaarlijk bij hoogwater.

Vandaag naar Matsumoto-Jo geweest en in Nagano nog wat straatfotografie gedaan:
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 19 maart 2012 @ 14:30:22 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109273029
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een ryokan is toch eigenlijk inclusief avondeten en ontbijt?

Mooie tips, maar al iets boven ons budget :') We kijken echt naar de hostels e.d. Al willen we nog wel 1 of 2 nachten in een ryokan slapen.
Die Ryokan in Kyoto is zonder ontbijt en avondeten. Ontbijt kan je wel erbij nemen voor een kleine meerprijs.
Naast deze Ryokan in Kyoto en een westers hotel in Tokio (Asia Center) doen we verder alleen Minshuku's aan. Deze zijn wel inclusief ontbijt en avond eten :Y)

Hopelijk heeft er iemand nog andere tips voor Kyoto/Osaka ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 19 maart 2012 @ 14:34:01 #254
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109273155
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:30 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Die Ryokan in Kyoto is zonder ontbijt en avondeten. Ontbijt kan je wel erbij nemen voor een kleine meerprijs.
Naast deze Ryokan in Kyoto en een westers hotel in Tokio (Asia Center) doen we verder alleen Minshuku's aan. Deze zijn wel inclusief ontbijt en avond eten :Y)

Hopelijk heeft er iemand nog andere tips voor Kyoto/Osaka ^O^
Een shukubo (tempel) is ook erg interessant om in te slapen. Prijzig maar wel een ervaring!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109273156
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een ryokan is toch eigenlijk inclusief avondeten en ontbijt?

Mooie tips, maar al iets boven ons budget :') We kijken echt naar de hostels e.d. Al willen we nog wel 1 of 2 nachten in een ryokan slapen.
ik heb een paar keer in deze geslapen in osaka:

http://www.chuogroup.jp/chuo/english/index.html

buisness hotel. sommige kamers zijn wel veel lawaai, je zit namelijk tussen het spoor en een grote weg in. maar wel goedkoop en schoon, en imamiya is wel een goede plek om te zitten, buiten het centrum maar vlakbij denden town, de zoo, spaworld.

in kyoto zat ik in orangehostel, maar dat is wel slaapzalen..
pi_109273326
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:30 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Die Ryokan in Kyoto is zonder ontbijt en avondeten. Ontbijt kan je wel erbij nemen voor een kleine meerprijs.
Naast deze Ryokan in Kyoto en een westers hotel in Tokio (Asia Center) doen we verder alleen Minshuku's aan. Deze zijn wel inclusief ontbijt en avond eten :Y)

Hopelijk heeft er iemand nog andere tips voor Kyoto/Osaka ^O^
Ah, op zamami-jima slapen we dan denk ik in een minshuku :+ Al ziet het er helemaal niet zo traditioneel uit als de ryokans..

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik heb een paar keer in deze geslapen in osaka:

http://www.chuogroup.jp/chuo/english/index.html

buisness hotel. sommige kamers zijn wel veel lawaai, je zit namelijk tussen het spoor en een grote weg in. maar wel goedkoop en schoon, en imamiya is wel een goede plek om te zitten, buiten het centrum maar vlakbij denden town, de zoo, spaworld.

in kyoto zat ik in orangehostel, maar dat is wel slaapzalen..
Thanks! Die ziet er goed uit zeg!
  maandag 19 maart 2012 @ 14:56:41 #257
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109273929
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:10 schreef Doodkapje het volgende:

Thanks! Veel mensen willen gewoon niet weg van de plak waar hun voorouders hebben gewoond. In andere dorpen is dit een probleem aangezien het land soms 1,5 meter lager is komen te liggen. Da's dus extra gevaarlijk bij hoogwater.

Vandaag naar Matsumoto-Jo geweest en in Nagano nog wat straatfotografie gedaan:
[ afbeelding ]
En ook nog tijd hebben om te FOKken :D
Wat een apart kasteel met dat water eromheen.

Ben je al vaker in Japan geweest?
Heb je echt speciaal het gebied van de tsunami opgezocht 1 jaar na dato? Het lijkt me dat de meeste mensen het stuk toch zullen mijden, al zie ik hier en daar wel reclame om touristen terug in de omgeving daar te krijgen.
Dat is echt het eerste wat mensen vragen als ze horen dat we naar Japan gaan. Je gaat toch niet naar het gebied van de Tsunami!? Je komt toch niet in de buurt van het radioactieve deel!
Vooral mijn moeder en schoonmoeder beginnen er steeds over :{

Zo te zien reis je van noord naar zuid? :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109274233
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:56 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

En ook nog tijd hebben om te FOKken :D
Wat een apart kasteel met dat water eromheen.

Ben je al vaker in Japan geweest?
Heb je echt speciaal het gebied van de tsunami opgezocht 1 jaar na dato? Het lijkt me dat de meeste mensen het stuk toch zullen mijden, al zie ik hier en daar wel reclame om touristen terug in de omgeving daar te krijgen.
Dat is echt het eerste wat mensen vragen als ze horen dat we naar Japan gaan. Je gaat toch niet naar het gebied van de Tsunami!? Je komt toch niet in de buurt van het radioactieve deel!
Vooral mijn moeder en schoonmoeder beginnen er steeds over :{

Zo te zien reis je van noord naar zuid? :)
Haha, inderdaad :')

Krijg ook al veel " adviezen" om geen sushi te eten en vooral niet te gaan zwemmen.. :O
  maandag 19 maart 2012 @ 15:10:20 #259
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109274387
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:56 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

En ook nog tijd hebben om te FOKken :D
Wat een apart kasteel met dat water eromheen.

Ben je al vaker in Japan geweest?
Heb je echt speciaal het gebied van de tsunami opgezocht 1 jaar na dato? Het lijkt me dat de meeste mensen het stuk toch zullen mijden, al zie ik hier en daar wel reclame om touristen terug in de omgeving daar te krijgen.
Dat is echt het eerste wat mensen vragen als ze horen dat we naar Japan gaan. Je gaat toch niet naar het gebied van de Tsunami!? Je komt toch niet in de buurt van het radioactieve deel!
Vooral mijn moeder en schoonmoeder beginnen er steeds over :{

Zo te zien reis je van noord naar zuid? :)
Ja,... ik zit hier dus in mijn eentje in Yudanaka. Het is laat en misschien dat ik zo nog even in de onsen duik... of misschien morgenochtend... is wel lekker wakker worden :)

In 2007 heb ik een half jaar in Sendai stage gelopen. Daar ben ik vrienden geworden met twee geneeskundestudenten. Zij hebben in de zomer van 2011 in Rikuzentakata een soort van co-schappen gelopen. Sendai was ook deels verwoest door het water.

Eigenlijk wilde ik vorig jaar dus al naar Sendai gaan, maar omdat het nog zo kort op de tsunami was ben ik maar niet gegaan en dus dit jaar met de herdenkingen. Zes nachtjes heb ik dus bij die vrienden van mij geslapen en op 11 maart zijn we met z'n drietjes naar Rikuzentakata gegaan. Voor mijn cursus wetenschapsjournalistiek heb ik daar twee verpleegsters geïnterviewd met die vrienden als tolk. De beelden op CNN waren echt kut om te zien destijds, maar als je de mensen het zelf hoort vertellen lopen de rillingen over je rug.

En straling... tsja... dat valt denk ik wel mee. Sommigen hier vertrouwen de berichten van de regering niet en anderen geloven dat het allemaal binnen die 25 kilometerzone is gebleven. Over een tijdje willen ze zelfs de radius verkleinen naar vijf kilometer om de mensen toch terug te kunnen laten keren. Lees je rapporten van het internationaal atoomagentschap, dan lees je dat tot in Miyagi een verhoging van radioactiviteit in shii-take paddestoelen is gevonden. Dus ja, ik weet ook niet wat ik moet geloven, maar ik ga hier niet met een geigertellertje rondlopen.

Hirosaki in Aomori-ken is het hoogste wat ik deze trip heb gedaan en morgen ga ik weer naar Tokio. En vrijdag weer terug naar NL. Kyoto-Kobe-Himeji was het zuidelijkst waar ik in 2007 naartoe was geweest en in 2009 zijn we nog naar Hokkaido geweest.

Volgende keer misschien Hiroshima+Kyushu/Shikoku ;)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109274389
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Thanks! Die ziet er goed uit zeg!
:) als je daar gaat zitten, kan je ook makkelijk naar de Sumiyoshi taisha Shrine. vlakbij dat hotel begint een gaar tramlijntje die je er rechtsreeks naartoe rijd, in een kwartiertje.



en dit zit ook vlakbij:



jaren 60- amesumentsbuurtje, compleet met uitkijktoren. echt een beetje alsof je in een tijdscapsule stapt naar de tijd van de grote ecomonische bubble na de 2de wereldoorlog.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:11:32 #261
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109274421
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Haha, inderdaad :')

Krijg ook al veel " adviezen" om geen sushi te eten en vooral niet te gaan zwemmen.. :O
Tsja,... in dat geval kun je beter walvis eten. Die worden ver weg bij Antarctica gevangenbestudeerd. Op de markt in Sendai nog een halve pond voor minder dan 10 euro gezien.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 19 maart 2012 @ 15:14:56 #262
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109274537
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef okiokinl het volgende:

[..]

:) als je daar gaat zitten, kan je ook makkelijk naar de Sumiyoshi taisha Shrine. vlakbij dat hotel begint een gaar tramlijntje die je er rechtsreeks naartoe rijd, in een kwartiertje.

[ afbeelding ]

en dit zit ook vlakbij:

[ afbeelding ]

jaren 60- amesumentsbuurtje, compleet met uitkijktoren. echt een beetje alsof je in een tijdscapsule stapt naar de tijd van de grote ecomonische bubble na de 2de wereldoorlog.
De tako-yaki schijnt in Osaka het lekkerst te zijn... :P
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109275340
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef okiokinl het volgende:

[..]

:) als je daar gaat zitten, kan je ook makkelijk naar de Sumiyoshi taisha Shrine. vlakbij dat hotel begint een gaar tramlijntje die je er rechtsreeks naartoe rijd, in een kwartiertje.

[ afbeelding ]

en dit zit ook vlakbij:

[ afbeelding ]

jaren 60- amesumentsbuurtje, compleet met uitkijktoren. echt een beetje alsof je in een tijdscapsule stapt naar de tijd van de grote ecomonische bubble na de 2de wereldoorlog.
Ziet er goed uit :Y

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:11 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Tsja,... in dat geval kun je beter walvis eten. Die worden ver weg bij Antarctica gevangenbestudeerd. Op de markt in Sendai nog een halve pond voor minder dan 10 euro gezien.
Walvis ga ik niet eten. Niks voor mij :)
  maandag 19 maart 2012 @ 15:51:07 #264
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109275714
Net honkbalkaartjes gehaald voor een wedstrijd tussen de Giants en Carp.
0,0 verstand van, dus weet niet of het wat is :D
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:51:50 #265
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109275745
Mooie reizen zeg.
Heel bijzonder dat je met je samen vrienden in Rikuzentakata bent geweest en daarnaast ook een mooi onderwerp voor je cursus ja.
Hopelijk over een paar jaar weer nieuwe foto's met nieuwe huizen en bomen/planten enzo in een nieuw dorp :)

En nu nog even lekker genieten van deze reis dan :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 19 maart 2012 @ 16:32:22 #266
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109277423
@Matthijst
Veel plezier alvast ;)
Ga zelf een wedstrijd van de Hanshin Tigers proberen mee te pakken als ik in Osaka zit :)
pi_109279643
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:14 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

De tako-yaki schijnt in Osaka het lekkerst te zijn... :P
is wel een beetje hun ding, ja. :)
pi_109280587
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:51 schreef matthijst het volgende:
Net honkbalkaartjes gehaald voor een wedstrijd tussen de Giants en Carp.
0,0 verstand van, dus weet niet of het wat is :D
Ik ben vorig jaar bij een wedstrijd van de Yakult Swallows geweest. Heb me erg goed vermaakt! Die Japanners maken een goed sfeertje. Avondzonnetje, Yebisu pils, wat wil je nog meer??

Veel plezier!
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:32:07 #269
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109343268
Net gefietst in Kamakura. 7 tempels gehad... heb ze nu wel weer gezien :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109343421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:32 schreef Doodkapje het volgende:
Net gefietst in Kamakura. 7 tempels gehad... heb ze nu wel weer gezien :')
Leuk :) Heb je een fiets gehuurd? In onze reisgids staat dat dit erg duur is in Kamakura, maar lijkt me wel de leukste manier om die stad te verkennen. Viel het mee?
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:44:31 #271
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109343716
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuk :) Heb je een fiets gehuurd? In onze reisgids staat dat dit erg duur is in Kamakura, maar lijkt me wel de leukste manier om die stad te verkennen. Viel het mee?
Nou ja... 2000 yen voor de hele dag (tot 18u). Openbaar vervoer is erg slecht in Kamakura, dus wil je je effectief verplaatsen, dan zou je anders telkens een taxi nemen en dat is duurder. De winkeleigenaar geeft je een kaart mee en vertelt je nog even de beste spots. Iedereen kent de grote boeddha, maar die vond ik zelf minder aantrekkelijk. De vijf zen-tempels met soms een zen-tuin waren veel indrukwekkender. Wil je ze allemaal bezoeken, dan ben je al gauw een uurtje of vier door de stad aan het crossen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109385552
Railpass van JRrail.com was erg snel binnen, zondagavond besteld, dinsdag bezorgd :) Ook wel de goedkoopste (¤410 voor 14 dgn) die ik kon vinden, scheelt een hoop met bijv. Tozai.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109386419
mn broer vertrekt morgen naar japan, 4 weken....
ik niet :(
pi_109386659
Nog twee weken....en dan net de kersenbloesem met wat mazzel. Joy *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:04:56 #275
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109386787
4,5 maand nog voordat ik mijn vliegtuig kan pakken :'(
pi_109386893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
4,5 maand nog voordat ik mijn vliegtuig kan pakken :'(
Hier nog iets meer dan 100 dagen :P
pi_109389701
TVP.

Wilde dolgraag naar Japan(12 dagen Sapporo/Tokio,Hiroshima voor WW2) graag vorig jaar Juli. -O-

Bleek dat er geen nationaliteit(voor een visum) op mijn vreemdelingen paspoort stond(via gemeente),huilen van verdriet want droomvakantie(20 jaar)naar de klote. :'(

Was ook nog eens ¤760 kwijt aan ticket(no refunds bij Lufthansa,online bestelling),heb reis wel geannuleerd.Nog steeds heb ik nog niet aan de verzekering(Interpolis)declaratie gedaan. :X

Weet iemand hoe??? :?

12 Januari 2012 brief open maken van IND,mag vanaf 15 Juni a.s Nederlandse Nationaliteit aanvragen. *O*
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:29:22 #278
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109389776
Bwuhhh, morgen weer naar huis ;(
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109536500
Hostel Tokio inmiddels geboekt, kerama zo goed als (nog even wachten tot we ook de vlucht kunnen boeken).. 3 maanden zo voorbij *O*

Gisteren ook an idiot abroad Japan gezien :) leuk! Denk dat ik die bedorven vis ook had laten staan..

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 26-03-2012 20:04:24 ]
pi_109538060
Over twee weken zitten we er gewoon. Hanami O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 26 maart 2012 @ 19:29:55 #281
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109540989
tvp wie weet ooit een msc/phd in Japan O+
pi_109557109
Net terug uit Japan, briljante week gehad! Wel helemaal naar de klote, eigenlijk elke dag een redelijk programma gecombineerd met goed stappen. De trip ging dus van Okayama naar Naoshima, en vervolgens via Kyoto richting Tokyo met een stop in Arima.

De hoogtepunten waren voor mij niet noodzakelijk alle mooie tuinen, tempels en paleizen, hoewel die natuurlijk enorm indrukwekkend zijn. Ik blijf echt een stadsmens, en vond dus Tokyo an sich al geweldig. Het hoogtepunt daar was wel het bizarre nachtleven (ik heb er vrienden wonen) en de tonijn veiling (om 3am op staan om er op tijd te zijn - Au!).



Verder was Naoshima zo enorm indrukwekkend. Ik was er in mijn eentje en heb er heerlijk onstappen rondgefietst. Prachtig eiland met enorm indrukwekkende moderne kunst en geweldige projecten. Geslapen in het Benesse Museum, wat ook een compleet andere ervaring was. Ik kan hem zeker aanraden, hoewel je er nauwelijks toeristen ziet.



Al met al enorm geslaagd! Ik denk dat ik in de komende jaren ga proberen wat trips voor werk naar Azie te combineren met weekendjes Tokyo en wat skien in Japan!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:12:16 #284
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109557152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:08 schreef Bajskorv het volgende:
Verder was Naoshima zo enorm indrukwekkend. Ik was er in mijn eentje en heb er heerlijk onstappen rondgefietst. Prachtig eiland met enorm indrukwekkende moderne kunst en geweldige projecten. Geslapen in het Benesse Museum, wat ook een compleet andere ervaring was. Ik kan hem zeker aanraden, hoewel je er nauwelijks toeristen ziet.
Sluit ik me helemaal bij aan. Fantastisch eiland en museum/hotel! Ik heb er ook geslapen op weg naar Shikoku. Heb je het Chichu Museum nog bezocht?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:12:18 #285
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109557153
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:10 schreef okiokinl het volgende:
en dit zit ook vlakbij:

[ afbeelding ]

jaren 60- amesumentsbuurtje, compleet met uitkijktoren. echt een beetje alsof je in een tijdscapsule stapt naar de tijd van de grote ecomonische bubble na de 2de wereldoorlog.
Enig idee hoe dat heet?
Of kan je ff een google maps linkje posten?

Edit, ah: Shinsekai

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 27-03-2012 08:19:16 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_109557169
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:12 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Sluit ik me helemaal bij aan. Fantastisch eiland en museum/hotel! Ik heb er ook geslapen op weg naar Shikoku. Heb je het Chichu Museum nog bezocht?
Ja, en het Lee Ufan. Mooiste was echter het Art House Project - veel indrukwekkender nog dan de musea. Ik ben als ir. wellicht erg visueel/3D ingesteld, en daarom maakt dit soort kunst altijd een enorme indruk op me. Ik was die dag echt even "stil".
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:45:56 #287
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109557473
@Bajskorv: hoe ben je naar die tunaveiling gegaan?
Wil er zelf ook wel heen, maar vraag me af of je er vanaf Shinjuku op tijd kunt komen met de trein/metro?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_109557558
Gave foto's zeg! Was het een beetje goed weer al?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:55:21 #289
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109557579
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:45 schreef matthijst het volgende:
Wil er zelf ook wel heen, maar vraag me af of je er vanaf Shinjuku op tijd kunt komen met de trein/metro?
Volgens mij kun je beter een nachtje doorgaan en dan erheen. ;)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109557850
Mag je in Japan eigenlijk op straat alcohol drinken? :@

Een bento box met een Japans biertje op een bankje in het park/op het strand klinkt namelijk wel als een aangename, en budget vriendelijke, lunch :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:24:42 #291
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109558091
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mag je in Japan eigenlijk op straat alcohol drinken? :@

Een bento box met een Japans biertje op een bankje in het park/op het strand klinkt namelijk wel als een aangename, en budget vriendelijke, lunch :)
Volgens mij wel. In de shinkansen en andere treinen zitten ze ook gewoon met 0,5L blikken bier :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109559578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gave foto's zeg! Was het een beetje goed weer al?
Niet mijn foto's...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109559611
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:45 schreef matthijst het volgende:
@Bajskorv: hoe ben je naar die tunaveiling gegaan?
Wil er zelf ook wel heen, maar vraag me af of je er vanaf Shinjuku op tijd kunt komen met de trein/metro?
's Ochtends een taxi gepakt, was niet ver van ons hotel. Je moet er knettervroeg zijn, er mogen maar 2x 60 man naar binnen. Wij stonden er om 3.45am en om 4.15am was het vol.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109563802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:12 schreef matthijst het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat heet?
Of kan je ff een google maps linkje posten?

Edit, ah: Shinsekai
jep. :) die toren heet Tsūtenkaku tower.
de vooroorlogse versie leek op een klein eiffeltorentje..

pi_109563905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:08 schreef Bajskorv het volgende:

Verder was Naoshima zo enorm indrukwekkend.
inderdaad, geweldig. het museum is een van de tofste kunstprojecten die ik in japan heb gezien.
pi_109564044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:55 schreef okiokinl het volgende:

[..]

inderdaad, geweldig. het museum is een van de tofste kunstprojecten die ik in japan heb gezien.
Welke andere waren tof?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:04:37 #297
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_109564191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:00 schreef Bajskorv het volgende:
Welke andere waren tof?
In Hakone is een mooi openlucht museum, en ik ga zelf in mei naar het 21st Century Museum in Kanazawa. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_109564246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niet mijn foto's...
Dat dacht ik al, had alleen nog niets van dat eiland gezien dus aangenaam verrast ;)
pi_109564539
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Welke andere waren tof?
moeilijk te zeggen, ik heb best wat expos bezocht, die er nu niet meer zijn.
je moet eigenlijk ter plekke even gaan uitzoeken wat er overal te doen is qua kunst, het zijn veelal tijdelijke expos enzo.. verder heeft japan veel openbare en semi-commerciele kunst, geweldige moderne architectuur en goeie musea.
het naoshima museum is wel uniek, omdat het de kunstwerken volledig in de architectuur heeft geintegreerd. het is een groot kunstwerk eigenlijk..
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:28:14 #300
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109564963
Wanneer gaan jullie precies Knut?
Wij gaan ook over 3 maanden :D
Fijn dat dat Tokyo is geboekt

Goede terugreis gehad Doodkapje?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109565044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:28 schreef Radyhyn het volgende:
Wanneer gaan jullie precies Knut?
Wij gaan ook over 3 maanden :D
Fijn dat dat Tokyo is geboekt

Goede terugreis gehad Doodkapje?
Van 7 t/m 28 juli. Jij? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')