abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:51:31 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747007
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 08-02-2012 19:46:32 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:52:11 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747023
Weet niet of we het met dit topic redden tot Valentijn, maar we kunnen de TT altijd aanpassen ;)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107747194
ik hou sowieso niet van bonbons! :D

en die reep chocolade ligt nog steeds in de la! *O*
het gaat ook gewoon om wilskracht! }:| :Y
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:09:38 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747519
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:58 schreef Barreltje het volgende:
het gaat ook gewoon om wilskracht! }:| :Y
:Y

Ik ga even iets leuks bedenken als lunch... Dat is tenminste de bedoeling, ik ben nogal inspiratieloos en heb weinig in huis.

Xx
pi_107747563
Ik doe niet aan Valentijnsdag. :{w :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107747575
Chocolade is wel een van mn weak spots :9

Maar ik mag dan ook best af en toe n stukje van mezelf, vergeleken met vroeger ben ik echt op chocoladerantsoen haha :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107747651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:11 schreef trovey het volgende:
Ik doe niet aan Valentijnsdag. :{w :')
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 februari 2012 @ 13:15:31 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107747721
Lunch! Balkenbrij met gebakken appeltjes :Y)

Mijn lief heeft cursus op valentijnsdag, dus ik hang lekker alleen op de bank dan :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107747816
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?

Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag ;)
pi_107748001
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken :)
Ik heb nog een bon van een pannenkoekenrestaurant, (tweede pannenkoek en soep voor ieder 1,00). kan ik wel eens met mijn broer naartoe gaan (bij gebrek aan lover :P ), niet op Valentijnsdag maar gewoon eerder of later. Al eens eerder gedaan en die pannenkoek kreeg ik niet op, zo groot was het ding. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:25:03 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107748120
Wij doen ook niet echt aan Valentijn hoor... ik schrijf voor vriendjelief een lieve kaart vol en verder is het wel prima. Ik ben twee dagen van tevoren jarig en dan voelt het zo dubbelop.

Xx

ps. Overigens werd de lunch geroosterde boterhammen met 30+kaas en lekker veel augurk :D
pi_107749320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?

Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag ;)
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien :D
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107749456
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch :P . Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107750019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:

Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien :D
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta :9
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx :)
pi_107750120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:

Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx :)
Misschien kan Steer de website nog terug vinden, die is daar beter in dan ik :')
Je moet het wel een tijdje (10 min) in het pannetje op zacht vuur laten staan tot de banaan zacht lobbig is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107750261
Krijg je dan niet meteen een berg calo's binnen met die banaan én suiker e.d. :D
Klinkt wel lekker trouwens :9

Deze is het w.s. http://allrecipes.nl/rece(...)mout-en-bananen.aspx
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:27:24 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750291
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107750314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul :Y
pi_107750389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:29:51 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750391
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul :Y
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
pi_107750508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
het enige verschil is dat deze al bereid is denk ik :+

maar ik vind m niet zo lekker, hij is zo glibberig ofzo :P
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:32:46 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750537
Oh! In pak! Gatver.
pi_107750630
Ja nou ja, morgenochtend post ik wel hoe viesch het is :Y) ):O
pi_107750717
Ik vind die uit die k&k pakjes echt niet lekker :N

De havermout zoals ik die maak is ook met half melk/half water.
pi_107751035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Oi, dat zal lekker zijn! Ik maak het door 2,5 dl koud water met 1 dl (40-45 gram) havermout aan de kook te brengen op middelhoog vuur. Tegen de tijd dat het kookt is het dik genoeg en is de havermout zacht. Dan gaat er nog een lepel lijnzaad door voor 't smeren van de binnenkant. Op zich vind ik 't best te eten dan, maar kaneel helpt een hoop om er wat meer (een betere) smaak aan te geven.
pi_107751055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch :P . Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor. ;)
Gezondheidsmengsel? :?
pi_107751297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_107751707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Spoilers!
pi_107752396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Ik eet soms Brinta (Classic) als ontbijt en weet eigenlijk niet eens hoeveel kcal dat zijn. Weet wel dat het lekker en gezond is.

Maar naar aanleiding van jouw post even gezocht, valt niet mee om een waarde te vinden voor Brinta, daar waar het staat gaat het over 100 gram. Geen idee of ze daar de inhoud van het pak mee bedoelen of het bereid product (dat deels afhankelijk is van mengverhouding en soort melk).
It was delicious.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:33:58 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107752710
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
pi_107752790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef CelasV het volgende:

[..]

Gezondheidsmengsel? :?
Ja, tarwezemelen, lijnzaad en lecitinepoeder. :P

Overigens een een smoothie met kokos voor mij geen succesnummer ;( ...de structuur beviel me niet, en dat is zachtjes uitgedrukt. :r
Optimist tot in de kist
pi_107753160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
It was delicious.
pi_107753239
73 kcal bij 100 ml (zegt Friesche Vlag)
Dus als ik morgen de helft (dus 250 ml ) als ontbijt neem zit ik best redelijk.
Normaal bestaat mijn ontbijt als ik werk uit een beker magere yoghurt en dan om 10.00 een volkorenboterham met alleen boter....
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:46:59 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107753240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:45 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:52:07 #35
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107753432
Ik doe een soepkommetje vullen met melk, die zet ik in de magnetron, dan doe ik tig andere dingen voor de kids, haal bakje eruit, doe schepjes havermout erbij tot het iets dikker wordt, gooi ik er wat kaneel op, terug in de magnetron tot het kokend heet is, dan is het ontbijt van de kids ook klaar en dan kan je het eten.

Wil hem simpel en heet.
pi_107753637
De lekkerste dieettip ooit: eet chocoladecake als ontbijt

Zo, geen calorieën meer tellen enzo, het kan veel lekkerderder :9
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:59:05 #37
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107753689
Ik doe op gevoel melk en havermout, twee minuutjes magnetron, roeren, kaneel erbij en eten maar!
pi_107753703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik pak altijd 3 eetlepels :)
pi_107753829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
Ik gebruik voor alles magere houdbare melk, 35 kcal per 100 ml.
Mijn portie is ook groter, zal 250 - 300 ml melk zijn.

Met 100 kcal voor de melk en ook zoiets voor de brinta kom je net over de 200 heen. Grofweg hetzelfde als de havermout dus.
It was delicious.
pi_107754491
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem :)
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
pi_107754633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem :)
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
Dat valt toch best mee? Ik doe voor 50 calorieën aan brinta in een kom en 46 calorieën melk(100ml) dus das ongeveer 100 calorieën. Evenveel als een cup-a-soepje :P
pi_107755350
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
pi_107755444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
Nouja ik weet niet precies de hoeveelheid want ik doe het op gevoel. Laat het 200 calorieën voor een bakje zijn, dat is toch nog steeds weinig? Een tussendoortje bevat al snel 100 calorieën.
pi_107755841
Ik krijg meestal al te weinig binnen en mijn ontbijt heeft gemiddeld al 200/300kcals.. Van tussendoortjes heb ik geen verstand :) Het lijkt me alleen niet erg om een flinke bak pap te eten ;) (als je het lust)
pi_107755863
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_107757049
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht O-)

Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen ;)
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
pi_107757458
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden. :)
Voel je welkom :)
pi_107757477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht O-)

Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen ;)
Het ziet er lekker uit :P ik geef toe
pi_107757542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het ziet er lekker uit :P ik geef toe
Het kost alleen teveel tijd en dus maak ik dat alleen als ik een vrije dag heb. Voor ik naar mijn werk ga moet alles zo snel mogelijk zodat ik ook zo lang mogelijk in bed kan blijven O-) Normaal dus vooral een volkorenboterham met een glas karnemelk of yoghurt met muesli ;)
pi_107757698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:

ik vind het meteen een leuk mens _O- al is ze wel een beetje neurotisch met haar weegschaaltje
pi_107757870
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:43 schreef littledrummergirl het volgende:

ik vind het meteen een leuk mens _O- al is ze wel een beetje neurotisch met haar weegschaaltje
Och ja! Ook het verdelen van de twee porties moet exact gelijk _O-
pi_107757948
Dieëtiste he ;)
pi_107760162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Voel je welkom :)
Ik ga m'n best doen.
Ga vanaf vandaag proberen koolhydraat-beperkt te eten. Zo weinig mogelijk dus, maar toch een beetje omdat ik brood zo lekker vindt. :P

En om dan gelijk maar even een eetlijstje te posten:
O: 2 roereieren met een scheutje room, een tomaat, handvol champignons en wat spekjes op een bio volkoren boterham.
L: Handjevol bio meusli met bio yoghurt en een mandarijn.
D: Ga ik zo maken. 2 tartaartjes, champignons, een ui, en prei
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:07:45 #54
54772 Silmarwen
pi_107760739
Buiten het feit dat ik haar recept onmogelijk kan eten met de walnoten en amandelen, vind ik het echt een afschuwelijk vreselijk neurotisch mens! O.o Met dat gemeet en geweeg en dan "the beautiful film I'm going to eat" Ik kreeg er gewoon kokhals neigingen van. :D

Bovendien zit er banaan in... En ik eet alleen groene bananen :@ als ze rijp zijn hoef ik ze niet en warme banaan ga ik letterlijk van over mijn nek om de een of andere reden. En ik gruwel van vanille. :D

Dus! Niet mijn recept. :+ Ik doe wel de kaneel. ;)
pi_107760765
Nee, duidelijk niet jouw recept dan _O-
pi_107760782
Niks mis met wat kaneel :7
pi_107760831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:07 schreef Silmarwen het volgende:
Buiten het feit dat ik haar recept onmogelijk kan eten met de walnoten en amandelen, vind ik het echt een afschuwelijk vreselijk neurotisch mens! O.o Met dat gemeet en geweeg en dan "the beautiful film I'm going to eat" Ik kreeg er gewoon kokhals neigingen van. :D

Bovendien zit er banaan in... En ik eet alleen groene bananen :@ als ze rijp zijn hoef ik ze niet en warme banaan ga ik letterlijk van over mijn nek om de een of andere reden. En ik gruwel van vanille. :D

Dus! Niet mijn recept. :+ Ik doe wel de kaneel. ;)
Schiet niet erg op hè op deze manier met dit recept. ;( :+
Optimist tot in de kist
pi_107762100
Ik heb dat vetvrije dieet (wat ben ik ook eigenwijs...) 4 dagen volgehouden, ik ik weeg nu 115.5 KG. Vorige week was dat 120. Echt heel bizar. Vandaag was de laatste dag. Ik ben ik mei begonnen met diëten/sporten en het resultaat mag er zijn!! De omtrek van mijn buik is 10 centimeter kleiner. Mijn benen geloof ik 7 centimeter.

Vanaf morgen wil ik gewoon normaal eten. Morgenochtend twee boterhammen, om 10 uur een tussendoortje, in de middag twee boterhammen, en om 2 uur een tussendoortje. In de avond wil ik met mijn neef krachttraining gaan doen. Als ik het op deze manier doe, doe ik het dan goed? Of krijg ik dan te veel energie binnen waardoor ik alsnog dikker wordt?

Ik wil eigenlijk terug naar mijn streefgewicht van 105 KG, hoe doe ik dat het beste (en zo snel mogelijk), maar zonder kans op flauwvallen?

Ik heb Mylene trouwens gevraagd om me in de OP te zetten :D
pi_107764150
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb dat vetvrije dieet (wat ben ik ook eigenwijs...) 4 dagen volgehouden, ik ik weeg nu 115.5 KG. Vorige week was dat 120. Echt heel bizar. Vandaag was de laatste dag. Ik ben ik mei begonnen met diëten/sporten en het resultaat mag er zijn!! De omtrek van mijn buik is 10 centimeter kleiner. Mijn benen geloof ik 7 centimeter.

Vanaf morgen wil ik gewoon normaal eten. Morgenochtend twee boterhammen, om 10 uur een tussendoortje, in de middag twee boterhammen, en om 2 uur een tussendoortje. In de avond wil ik met mijn neef krachttraining gaan doen. Als ik het op deze manier doe, doe ik het dan goed? Of krijg ik dan te veel energie binnen waardoor ik alsnog dikker wordt?

Ik wil eigenlijk terug naar mijn streefgewicht van 105 KG, hoe doe ik dat het beste (en zo snel mogelijk), maar zonder kans op flauwvallen?

ik weet niet hoe groot je bent, maar ik vind 2x 2 boterhammen voor n man toch best weinig
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:14:33 #60
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107764518
Bonbons met valentijn, die heb ik nog nooit gehad. En ook nooit een kaart. Of bloemen.

Ik voel me ineens heel zielig ;(

Ik vind valentijnsdag altijd juist een heel geschikt moment om je heel erg Bridget Jones achtig vol te proppen met chocolade als je alleen bent. Maar dat ga ik dus dit jaar niet doen *)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_107764568
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Gewoon stoppen met eten en in bed gaan liggen, dan kun je ook niet meer vallen.
Ja doei.
pi_107765077
Ik ga morgen havermout halen :o Geen idee of ik het lekker vind, maar die dingen op haar site zien er toch wel erg lekker uit zeg!

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 volkoren beschuiten, 1 met appelstroop, 1 met halvajam. Volkoren boterham met filet americain.
T: Peer
L Roerei met tomaat, een kop soep en een beschuitje met Linera paté
T: Appel
D Spaghetti met 30+ kaas, als toetje 250 ml. Optimel kwark.
Net na het half uurtje Kinect cardio een plakje ontbijtkoek.

Morgen is m'n weegdag, ik ben benieuwd of er wat af is :D
And so the lion fell in love with the lamb
pi_107765102
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik weet niet hoe groot je bent, maar ik vind 2x 2 boterhammen voor n man toch best weinig
Wat raadt je iemand van 2 meter die aan een uur krachttraining per dag doet dan aan?

2 boterhammen in de ochtend, om 10 uur een appel, om 12 uur 2 boterhammen en een sinaasappel om 2 uur is denk ik ook te weinig, maar wat mag ik dan?! Als ik weer te veel eet, helpt krachttraining ook niet en kom ik wéér aan...

Alsjeblieft, help me even :{
pi_107765236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:14 schreef Purdey het volgende:
Bonbons met valentijn, die heb ik nog nooit gehad. En ook nooit een kaart. Of bloemen.

Ik voel me ineens heel zielig ;(

Ik vind valentijnsdag altijd juist een heel geschikt moment om je heel erg Bridget Jones achtig vol te proppen met chocolade als je alleen bent. Maar dat ga ik dus dit jaar niet doen *)
Troost je, ik ook niet en ben één van de ouderen hier in dit topic. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:26:47 #65
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107765340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Troost je, ik ook niet en ben één van de ouderen hier in dit topic. :')
Misschien moeten wij dan samen valentijnsdag vieren :D
Fles wijn, doos chocolade en een film. Ik zie een topavond!
pi_107765398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Wat raadt je iemand van 2 meter die aan een uur krachttraining per dag doet dan aan?

2 boterhammen in de ochtend, om 10 uur een appel, om 12 uur 2 boterhammen en een sinaasappel om 2 uur is denk ik ook te weinig, maar wat mag ik dan?! Als ik weer te veel eet, helpt krachttraining ook niet en kom ik wéér aan...

misschien smiddags iets van een salade en die twee boterhammen, of iets van n eitje erbij oid.

en wat heel erg vult en ook goed is voor je spierbehoud zijn dingen met eiwitten, zoals eiwitshakes. Maar... daar moet je van houden :P mijn ding is het niet echt haha
pi_107765506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Misschien moeten wij dan samen valentijnsdag vieren :D
Fles wijn, doos chocolade en een film. Ik zie een topavond!
Doe maar twee dozen chocolade. :P
Optimist tot in de kist
pi_107765639
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien smiddags iets van een salade en die twee boterhammen, of iets van n eitje erbij oid.

en wat heel erg vult en ook goed is voor je spierbehoud zijn dingen met eiwitten, zoals eiwitshakes. Maar... daar moet je van houden :P mijn ding is het niet echt haha
Mijn moeder zegt dat ik beter Sonja Bakker kan gaan doen, om een kilo af te vallen per week... Je heeft alles al in huis gehaald.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 februari 2012 @ 20:33:29 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107765790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Doe maar twee dozen chocolade. :P
En een fles port en dan allebei de bridget jones films kijken, ik doe mee :Y
pi_107765849
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:33 schreef Sjeen het volgende:

Ik ook! *O* Port in mokken met chocolade uit zo'n hartvormige doos O+
pi_107766001
Mensen, kunnen jullie me definitief advies geven over hoe ik die laatste 10 kilo eraf moet krijgen?
pi_107766020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Mijn moeder zegt dat ik beter Sonja Bakker kan gaan doen, om een kilo af te vallen per week... Je heeft alles al in huis gehaald.
ik denk dat het vooral belangrijk is dat je iets voor jezelf zoekt wat je goed denkt vol te kunnen houden. Letten op wat je op je brood doet, wat je drinkt, wat je tussendoor neemt scheelt al zoveel, je hoeft m.i. niet eens een vast dieet aan te houden van een of andere goeroe. Stiekem weet je zelf ook wel wat gezond voor je is en wat niet ;)
pi_107766109
quote:
5s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, kunnen jullie me definitief advies geven over hoe ik die laatste 10 kilo eraf moet krijgen?
Het de tijd geven, je moet leren om geduld te hebben. :* Die 10 kilo gaat er nou eenmaal niet binnen een maand af als je het goed doet. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107766143
quote:
5s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon stoppen met eten en in bed gaan liggen, dan kun je ook niet meer vallen.
Ja doei.
pi_107766218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook! *O* Port in mokken met chocolade uit zo'n hartvormige doos O+
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat afvallen gaat zo niet lukken hè? }:| :')
Optimist tot in de kist
pi_107766397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:39 schreef trovey het volgende:

Waarom niet? Ik ben geen computerfluisteraar, ik heb geen haast. Ik heb al dat vet in zo'n 20 jaar verzameld, dat gaat er niet in een paar maandjes af. 80% van mijn dagen zijn prima dieetdagen, de overige 20% mag ik gewoon bonbons van mezelf :P (okok, geen doos)
pi_107766489
Hier ligt de falafel klaar :9 nomnom!

Nu nog anderhalf uur wachten tot m'n man thuis is :z

:% honger
Ja doei.
pi_107766496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ben geen computerfluisteraar, ik heb geen haast. Ik heb al dat vet in zo'n 20 jaar verzameld, dat gaat er niet in een paar maandjes af. 80% van mijn dagen zijn prima dieetdagen, de overige 20% mag ik gewoon bonbons van mezelf :P (okok, geen doos)
Ik ben al twee jaar bezig en wil daar niet tien jaar van maken, ik heb al zwakke momenten zat. :') :+
Optimist tot in de kist
pi_107766552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
Hier ligt de falafel klaar :9 nomnom!

Nu nog anderhalf uur wachten tot m'n man thuis is :z

:% honger
Dat moet ik ook echt eens zelf gaan maken! Goed plan.
pi_107766578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:42 schreef trovey het volgende:
Ik ben al twee jaar bezig en wil daar niet tien jaar van maken, ik heb al zwakke momenten zat. :') :+
Tien jaar is wel een beetje veel ja O-)
pi_107766619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die mentaliteit heb ik ook, maar ik ben al op m'n streef natuurlijk dus dan gaat het wat makkelijk. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel te veel gegeten (muffin, pizza etc) met als resultaat een halve kilo erbij op Maandag. Maar vanmorgen was ik alweer 0,7 kilo lichter dus het is er ook altijd zo weer af. En sowieso houd ik me dan de rest van de week aan mijn vaste schema.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_107766650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tien jaar is wel een beetje veel ja O-)
En ik ben al te laat begonnen. :P
Optimist tot in de kist
pi_107766662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat moet ik ook echt eens zelf gaan maken! Goed plan.
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755

_O_
Ja doei.
pi_107766720
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik denk dat het vooral belangrijk is dat je iets voor jezelf zoekt wat je goed denkt vol te kunnen houden. Letten op wat je op je brood doet, wat je drinkt, wat je tussendoor neemt scheelt al zoveel, je hoeft m.i. niet eens een vast dieet aan te houden van een of andere goeroe. Stiekem weet je zelf ook wel wat gezond voor je is en wat niet ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Het de tijd geven, je moet leren om geduld te hebben. :* Die 10 kilo gaat er nou eenmaal niet binnen een maand af als je het goed doet. ;)
Dus wat jullie doen is gewoon normaal eten? Mijn moeder heeft alles in huis gehaald om een paar weken te Sonja Bakkeren. Wat kan ik nou beter doen? Dit is echt lastig... Als ik te veel eet kom ik aan, als ik te weinig eet is het wéér niet goed.
pi_107767058
quote:
Opgeslagen ^O^

Ik denk dat je moeder niet zo'n goede raadgever is in deze, Computerfluisteraar. Ik zou je zelfs aanraden eens een gesprek met een diëtiste te vragen bij je huisarts. Denk dat je nog schrikt van hoeveel je moet eten om af te vallen.
pi_107767069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

[..]

Dus wat jullie doen is gewoon normaal eten? Mijn moeder heeft alles in huis gehaald om een paar weken te Sonja Bakkeren. Wat kan ik nou beter doen? Dit is echt lastig... Als ik te veel eet kom ik aan, als ik te weinig eet is het wéér niet goed.
en daar heb je meteen je antwoord :Y je moet daar tussenin gaan zitten. Je kan best eten tot je vol zit, maar kies dan gezondere dingen :Y vol zitten van een maaltijdsalade oid is gezonder dan van twee bigmacs.

het is allemaal niet zo ingewikkeld :N
pi_107767165
En wat zeggen ze er op de sportschool van? Als jij een uur krachttraining doet per dag, dan zullen ze je daar toch ook wel wat advies over voeding kunnen geven..

Ik heb net weer 1,5 uur gesport. Ik heb mij zitten verbazen over de giebelmeisjes die minimaal een kwartier per apparaat nodig hadden, en er alleen op zaten te kletsen... En over de dame die onbezweet de fitnesszaal weer uitkwam... Ik laat volgens mij op een gegeven moment zo'n spoor van zweet achter als ik niet oppas..
pi_107768147
Ik vind dat ik vandaag best een verantwoord diner heb gekookt wat best luxe was :D
Het was zalm met citroen uit de oven, broccoli, mini quiche gevuld met kastanjes, serranoham en ei, en een salade van rode bieten, geitenkaas, walnoten, balsamico (dat laatste idee gejat van motorbloempje).

Omnomnom en niet eens slecht volgens mij :D
pi_107768283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
En wat zeggen ze er op de sportschool van? Als jij een uur krachttraining doet per dag, dan zullen ze je daar toch ook wel wat advies over voeding kunnen geven..

Ik heb net weer 1,5 uur gesport. Ik heb mij zitten verbazen over de giebelmeisjes die minimaal een kwartier per apparaat nodig hadden, en er alleen op zaten te kletsen... En over de dame die onbezweet de fitnesszaal weer uitkwam... Ik laat volgens mij op een gegeven moment zo'n spoor van zweet achter als ik niet oppas..
Nee, ik doe sinds een week helemaal niets meer aan sport. Ik laat dat krachttraining nog even voor wat het is ;) ik doe de komende weken Sonja Bakkeren. Eerst een week op krachten komen, dan wil ik weer lange afstanden gaan lopen.
pi_107768549
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef Blistering het volgende:

[..]

Die mentaliteit heb ik ook, maar ik ben al op m'n streef natuurlijk dus dan gaat het wat makkelijk. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel te veel gegeten (muffin, pizza etc) met als resultaat een halve kilo erbij op Maandag. Maar vanmorgen was ik alweer 0,7 kilo lichter dus het is er ook altijd zo weer af. En sowieso houd ik me dan de rest van de week aan mijn vaste schema.
Zo werkt het ongeveer hier ook en mijn huisarts en de dietiste hadden er geen problemen mee, afvallen moet ook nog wel leuk blijven, zeker als het lang gaat duren. :P
Optimist tot in de kist
pi_107768848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:11 schreef trovey het volgende:

Zo werkt het ongeveer hier ook en mijn huisarts en de dietiste hadden er geen problemen mee, afvallen moet ook nog wel leuk blijven, zeker als het lang gaat duren. :P
Een keer iets wat totaal niet in een dieet past is ook geen enkel probleem. Want daar ben je heus niet dik van geworden. Met de nadruk op 'een keer' 8-)
pi_107769197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

[..]

No offense, en t komt er vast heel lullig uit maar wat laat jou denken dat je moeder iets weet van gezond eten? Ze heeft het jou niet kunnen leren en is zelf in de veronderstelling dat een crash dieet goed is. Verder kan je van mij geen advies meer verwachten, je doet er namelijk helemaal niets mee. Je reageert niet eens op advies, het is op het onbeleefde af.
Spoilers!
pi_107769333
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je reageert niet eens op advies, het is op het onbeleefde af.
:?
pi_107771955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik ben ook 2 meter en sport 5 dagen per week (2 a 3 x krachttraining, 2 a 3 x squash).
Die 2 boterhammen in de ochtend eet ik ook, maar in de middag ben ik van 3 naar 4 boterhammen gegaan. Tussendoortjes zijn gelijk aan die van jou.

Sinds ik meer eet tijdens de lunch hou ik het overdag makkelijker vol en eet daardoor 's avonds minder en ben in de middag minder hongerig. Het voorkomt ook dat je lichaam in de spaarstand gaat (die ervoor zorgt dat je niet afvalt).
It was delicious.
pi_107775033
De wraps vanavond waren weer erg goed gelukt :9
Het tarwebloem dat ik deze keer gebruikt had was wel erg lekker.
Vriendin was op bezoek en was ook onder de indruk :D (helaas daarna nog wel een paar M&M's op)
pi_107775321
Ik heb voor het eerst in mijn leven bij iemand uitgehuild en dat was best fijn om heel eerlijk te zijn :@ Ik voel me alleen superschuldig over mijn blurp momentje. Wat moet ze wel niet van me denken o.O Er kwam ineens iets uit wat heel, heel erg diep zat. Maar...ja eens zien wat ik hiermee ga doen.

Vandaag:
O. 2 boterhammen met light roomkaas en bislook
L. 2 boterhammen met pindakaas :)
T. Appel
D. Pasta met een saus van gepureerde tomaten, linzen, paprika, ui, maïs, wortelen en doperwten + kruiden. :)
pi_107777516
Het volkorenwrap virus breidt zich uit 8-)
Ja doei.
  donderdag 9 februari 2012 @ 07:53:47 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107780041
Goeiemorgen!

Vandaag poging 2 voor m'n eerste echt stagedag en ik moet ook daarna nog duizendeneen dingen doen. Ben nu al gestresst, maar heb ook besloten dat ik moet denken: Ik krijg gewoon af wat ik af krijg en daar moet de rest van de wereld *en ik* dan maar genoegen mee nemen...

Iig wel een prima ontbijtje op, appel mee voor tussendoor, kaneelbroodje voor de lunch, cup-a-soupje voor de tweede t en vanavond eten we soep met een tarwestokbroodje (er was geen volkoren meer).

Xx!
pi_107780185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 00:14 schreef motorbloempje het volgende:
Het volkorenwrap virus breidt zich uit 8-)
:D wij hadden gister ook wraps :Y
gewoon met biefstukreepjes en groenten en een kwark/yoghurt sausje :D

maar hoeveel wraps staan nou " gelijk" aan 75 gram pasta/rijst ??

en Tink.. succes vandaag! laat je niet op je kop zitten.. sowieso willen ze altijd teveel van je.. je moet je eigen grenzen aangeven..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_107780248
grenzen aangeven, dat kan ik niet zo goed. ik verwacht namelijk heel veel van mezelf en als mijn omgeving dan ook veel van mij verwacht, én ik in een beoordelngstraject zit voor een vaste aanstelling, dan zijn de grenzen helemaal zoek.
dus zit ik om half elf bij de bedrijfsarts voor een verzuimconsult :@
Kwak
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:21:36 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107781200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 08:13 schreef kwakz0r het volgende:
grenzen aangeven, dat kan ik niet zo goed. ik verwacht namelijk heel veel van mezelf en als mijn omgeving dan ook veel van mij verwacht, én ik in een beoordelngstraject zit voor een vaste aanstelling, dan zijn de grenzen helemaal zoek.
dus zit ik om half elf bij de bedrijfsarts voor een verzuimconsult :@
been there done that ;)
ik doe wat ik kan, laat me niet meer opjutten door mijn baas..
en als het niet goed genoeg is, dan is het maar niet goed genoeg.. dan maar geen glanzende carriere.. ik heb het nu ook goed hoor.. :) live today , not tomorrow ;)
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 februari 2012 @ 09:57:57 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107782017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:39 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

met vier volleybaltrainingen en een wedstrijd op anderhalve week, mag die dinsdag met port en chocola wel :9 En de alcohol van de carnaval wordt over het algemeen gecompenseerd door heel veel lopen 8-)
pi_107782153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven bij iemand uitgehuild en dat was best fijn om heel eerlijk te zijn :@ Ik voel me alleen superschuldig over mijn blurp momentje. Wat moet ze wel niet van me denken o.O Er kwam ineens iets uit wat heel, heel erg diep zat. Maar...ja eens zien wat ik hiermee ga doen.

Ze denkt alleen maar dat je verdriet had en een mens bent :* Denk je dat je nooit zwak mag zijn of zo :? Je stelt wel heel onmenselijke eisen aan jezelf. Op diverse gebieden.
pi_107782243
Lijstje van vandaag:

O: muesli met magere yoghurt, appeltje en kaneel.
T: vloerkadetje met edammer
L: rode bieten met geitenkaas en walnoten met balsamico, over van gister :)
T: worteltjes en een appel
D: Ik eet niet thuis, wordt een broodje subway.

Naja, niet het beste lijstje wat ik deze week gehad heb.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 februari 2012 @ 10:10:55 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107782350
Over huilen gesproken... ik moest gisteren iets zoeken en kwam de overlijdensadvertenties en condoleancekaarten tegen van mijn schoonmoeder. Ook na twaalf jaar moet ik daar nog om huilen...
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:21:38 #106
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107782592
Volgens mij slijt zoiets ook nooit. Ik heb gelukkig tot nu toe geen overlijdens gevallen in mijn directe omgeving gehad. Mijn oma overleed wel 4 jaar geleden, maar daar had ik sinds m'n 4e geen contact meer mee gehad. En toen ik op mijn 13e langs ging, als verassing was het eerste wat ze zei: 'Ohhh, wat ben jij een lekkere dikkerd geworden!' en later vertelde ze over een buurmeisje van haar: 'Die is ook vrij fors, natuurlijk niet zo fors als jij..' Dus erg rouwig was ik daar niet om. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat iets een plekje moet krijgen. En een andere reageerde daarop met 'Een vaas geef je een plekje, verdriet kun je geen plekje geven.' Ik geloof daar ook best wel in.

Vanmorgen weer 6 ons kwijt. Dus zit sinds m'n laatste schop hier inmiddels 2,5 kilo onder dat gewicht. Gaat de goede kant op. Nog 12 kilo te gaan tot juni, maar de optimist in mij gelooft dat ik daar al eerder kom :)

O: Havermout. Scheut heet water, 200 ml melk, 50 gram havermout. Beker water erbij.
T: Een kiwi. Beker thee.
L: 3 volkoren boterhammen. 2 met kipfilet, 1 met filet americain. Beker melk. Een trostomaat.
T: Een peer, kleine smoothie met yoghurt en diepvries bosvruchten.
D: Sperziebonen, rijst, kip en een pot ajam pangang roerbaksaus.
A: Bekertje activia. Beker thee.
S: Fietsen, 350 kcal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Purdey op 09-02-2012 10:34:11 ]
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:25:37 #107
54772 Silmarwen
pi_107782686
Elke verjaardag/overlijdensdag van mijn opa en oma, slik ik hier ook tranen weg. Ik geloof ook niet dat dat slijt, het krijgt misschien meer een plekje, maar het gemis is nog net zo sterk als toen ze net overleden.

O: Havermout en thee. (alhoewel ik eerst de thee bij mijn havermout gooide... en de melk in mijn thee beker. xD)
T: bakje yoghurt met rozijnen + thee
L: Omelet van 2 eitjes, tomaat, uit, plakje ontbijtspek en 1 snee brood + melk
T: Geen idee.. denk cup a soup met soepstengel op mijn werk + thee
D: Hutspot met magere rookworst, zonder spekjes.
T: Glas witte wijn

Geen gesport, wel tig keer op een neer met de was, huis afstoffen, dweilen, zuigen, wc en badkamer doen. :+ Spontane beweging? Oh en 3 uur op de sport-BSO.
pi_107783245
Lekker bezig Purdey!
Ik heb al weer een tijd niet op de weegschaal gestaan :@ sta steeds heel vroeg op en dan vergeet ik het helemaal.
Deze week wel 6 uur gesport dus dat gaat in ieder geval goed.
pi_107783302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Vandaag poging 2 voor m'n eerste echt stagedag en ik moet ook daarna nog duizendeneen dingen doen. Ben nu al gestresst, maar heb ook besloten dat ik moet denken: Ik krijg gewoon af wat ik af krijg en daar moet de rest van de wereld *en ik* dan maar genoegen mee nemen...
Dat vind ik ook heel lastig; veel succes vandaag :*

Weer vier ons eraf :) Het gaat best lekker, maar dit weekend wordt wat lastig met een feestje, bruiloft en familiebezoek. We zullen zien; er gaat aan de andere kant ook veel gewintersport worden O+

Gisteren:
O halve roggebol 1/2 ham/tomaat, 1/2 philadelphia kruiden/tomaat/komkommer
T appel
L haverbol met 1/2 philadelphia kruiden/avocado, 1/2 runderrookvlees/avocado
T smoothie kiwi/sinaasappel/yoghurt
D volkorenpasta + venkeltomatensaus met garnalen
T drie handjes popcorn in de bios, biertje, wodka martini en een droge martini (nait best, maar 't was heul lekker gelukkig)
liter thee, 1/2 liter prikwater en koffie met suiker

Vandaag:
O halve pittenbol met boter/ham/tomaat, koffie met suiker
T halve snee rogge met boter/30+kaas, appel
L sla/komkommer/tomaat/avocado en een snee rogge met ajvar/30+kaas
T smoothie bessen/appel/yoghurt
D gegrilde zalm, aardappels en broccoli
T minneola
liter thee, 1/2 liter prikwater
B uurtje sportschool, uurtje fietsen
pi_107784066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:47 schreef Sarabi het volgende:
Lekker bezig Purdey!
Ik heb al weer een tijd niet op de weegschaal gestaan :@ sta steeds heel vroeg op en dan vergeet ik het helemaal.
Deze week wel 6 uur gesport dus dat gaat in ieder geval goed.
Ik had dat ook al een tijdje niet meer gedaan, maar vanmorgen wel en dat was een aangename (en zeer onverwachte) verrassing. O+

Vandaag een jarige collega. Heb een half puntje gebak genomen. Vond het zo sneu om nee te zeggen, want er waren er al 3 op dieet die allemaal nee zeiden :+
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:47:24 #111
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_107785477
mag ik even jompelen voor mezelf?? 6kg nu kwijt. Het gaat langzaam, maar dat vind ik niet erg. Het lukt me ook steeds beter om gewoon ritme en regelmaat te hebben qua eten.
Ik doe het zoals Isabeau 80% van de tijd eet ik netjes en die 20% vind ik dat ik mag zondigen en idd dan niet meteen een hele doos bonbons maar gewoon 2 ofzo. Ik merk dat snoepen me niet eens meer zo trekt. Waar ik voorheen in een uur tijd een zak chips kon leeg eten kan ik met diezelfde zak nu een hele week doen en moet ik hem weggooien omdat het niet meer smaakt
Alleen ben ik nog wat aan het kloten met de tussendoortjes, die neem ik te weinig net zoals fruit, daar moet ik echt beter op letten
Be happy with the little things in life
pi_107787545
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

met vier volleybaltrainingen en een wedstrijd op anderhalve week, mag die dinsdag met port en chocola wel :9 En de alcohol van de carnaval wordt over het algemeen gecompenseerd door heel veel lopen 8-)
Tja, dat is het verschil dan wel, ik kan het niet compenseren door meer te sporten...lees uberhaupt te gaan sporten. Ik moet het hebben van wandelen, fietsen en een mile per keer. :')
Optimist tot in de kist
pi_107787577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vandaag:
O. 2 boterhammen met light roomkaas en bislook
L. 2 boterhammen met pindakaas :)
T. Appel
D. Pasta met een saus van gepureerde tomaten, linzen, paprika, ui, maïs, wortelen en doperwten + kruiden. :)
Niets om je voor te schamen hoor. :*
Optimist tot in de kist
pi_107787619
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Over huilen gesproken... ik moest gisteren iets zoeken en kwam de overlijdensadvertenties en condoleancekaarten tegen van mijn schoonmoeder. Ook na twaalf jaar moet ik daar nog om huilen...
Ik kan de kaarten van mijn ouders en laatste grootouder ook nog steeds niet zien hoor en mijn moeder is dit jaar 23 jaar terug, mijn vader 15 jaar en mijn oma 11 jaar. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107788720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had dat ook al een tijdje niet meer gedaan, maar vanmorgen wel en dat was een aangename (en zeer onverwachte) verrassing. O+

Dat is altijd fijn O+
pi_107789354
Ik ga lekker een uurtje sporten!
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:52:02 #117
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107789666
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik ga lekker een uurtje sporten!
Succes!

Ik fiets altijd na het eten. Overdag geen zin om mezelf weer helemaal op te frissen en alles. Dat m'n haar vanavond nat wordt, en m'n mascara op m'n wang eindigt vind ik niet erg. Ik douche toch altijd gelijk erna. Daarna: Legging aan, dikke bedsokken, dikke sloffen, groooote dikke wollen trui aan. En dan relaxing tijd. Heerlijk O+
pi_107795088
IK WIL OOK SPORTENNNNNNN.

Energiebommetje nu met die enkel.
Gestopt met de eiwitshakes en de overige meuk omdat ik nergens mijn energie in kwijt kon.

Nu weer een stuk rustiger :)

1 maart mag ik weer sporten :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:24:51 #119
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107796831
Hou allemaal vol! Ben inmiddels 20 kg kwijt en ben zo blij..

397118_2799509025319_1186336622_32354188_453637609_n.jpg
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_107797253
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:

[ afbeelding ]
hoezo inmiddels? Je wil toch niet nog meer afvallen he? Dit is perfect _O_
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107797330
quote:

[ afbeelding ]
en nu spieren kweken! (dan mogen er best wel weer een paar kilo bij).
Kwak
pi_107797444
quote:

[ afbeelding ]
Respect maatje, je ziet het overal, ook in je gezicht. Nu knallen met die spiermassa.

Hoe lang heb je er over gedaan? :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:52:08 #123
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107797716
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:44 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Respect maatje, je ziet het overal, ook in je gezicht. Nu knallen met die spiermassa.

Hoe lang heb je er over gedaan? :)
Thanks mate! Je wilt niet weten hoeveel complimenten ik (nog steeds) dagelijks krijg.. Tis zo fijn..
Ga inderdaad binnen 1 maand knallen met de spiermassa. Ben nu lichtelijk bezig.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

en nu spieren kweken! (dan mogen er best wel weer een paar kilo bij).
Klopt! Ben nu al lichtelijk bezig om spieren te kweken. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

hoezo inmiddels? Je wil toch niet nog meer afvallen he? Dit is perfect _O_
Ik wil eigenlijk nog zo'n 5-7 kilo eraf.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_107799091
quote:

[ afbeelding ]
Netjes gedaan hoor.
Optimist tot in de kist
pi_107799129
quote:

[ afbeelding ]
Netjes ^O^ maar meer afvallen is echt niet nodig hoor

Net weer een uurtje krachttraining gedaan, begin het nu toch wel te zien in mijn armen en schouders
Bij mijn benen zie ik het niet maar voel ik bij het buikdansen wel dat ze veel sterker geworden zijn
Morgen nog een lesje buikdansen en dan heb ik wel weer genoeg gesport deze week.
pi_107799132
quote:

[ afbeelding ]
En de voorfoto? ^O^

De havermout was best te doen, ik wil in het weekend wel even experimenteren met zelf maken :9
pi_107799437
iedereen heeft het ineens over havermout, wat heb ik gemist? :@
is dat keigoed voor je?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_107799496
Zal best goed voor je zijn maar hier komt het niet verder dan fijngemaakt in een smoothie :{w ....havermoutpap :r , dan eet ik liever niets. :')
Optimist tot in de kist
pi_107800731
een halve kilo afgevallen sinds ik begonnen ben,.
echt, ik ben in staat om gewoon weer te gaan vreten, ik let enorm op, maar d'r gebeurt praktisch niks :{
pi_107800889
quote:
13s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:27 schreef Mirjam het volgende:
echt, ik ben in staat om gewoon weer te gaan vreten, ik let enorm op, maar d'r gebeurt praktisch niks :{
Ik ben iets meer kwijt, maar sta toch redelijk stil weer ook. Heel irritant ja, toch maar doorzetten :Y

quote:
En ik kan je zo een aantal andere berichten laten zien waarin staat dat het niet goed is. Dus waarom al die 'hypes' volgen? :@
stupidity has become as common as common sense was before
pi_107800923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik ben iets meer kwijt, maar sta toch redelijk stil weer ook. Heel irritant ja, toch maar doorzetten :Y

[..]

En ik kan je zo een aantal andere berichten laten zien waarin staat dat het niet goed is. Dus waarom al die 'hypes' volgen? :@
ik ben niet eens begónnen met afvallen :')
en heb toch m'n eetpatroon aangepast.
pi_107801173
Ik zit echt propjevol :@ En dan vooral met groente :9
Had een groene smoothie voor het avondeten (spinazie, bleekselderij, gember, kaneel, komkommer, sinaasappel, citroen, peterselie) en dan bij het eten ook nog broccoli, erwtjes, ui en wortel. *burp*

Alleen iets te veel smoothie gemaakt, hoop dat het morgen bij het ontbijt nog lekker is.
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:38:05 #134
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107801241
quote:

[ afbeelding ]
Oehhh, afgevallen mannenvlees in het dieettopic! Je ziet er goed uit :Y

Net 300 kcal verfietst, en ik was kapot na al m'n bezigheden van vandaag. Boodschappen, konijnenbak schoongemaakt, bed gewassen, gestofzuigd.. Nu even helemaal niks meer :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 19:49:23 #135
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107801840
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oehhh, afgevallen mannenvlees in het dieettopic! Je ziet er goed uit :Y

Net 300 kcal verfietst, en ik was kapot na al m'n bezigheden van vandaag. Boodschappen, konijnenbak schoongemaakt, bed gewassen, gestofzuigd.. Nu even helemaal niks meer :)
:@ Thanks!
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:01:40 #136
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107802391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:49 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

:@ Thanks!
Geen dank :)

Goed idee Isa, een 'hartige' smoothie. Lijkt me wel vreemd. Hm, maar misschien toch eens maken.
pi_107802657
Ik vind ze lekker groen smaken, Purdey! :Y
pi_107803166
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

[..]

Ik volg geen hypes, voor mij was havermout een soort vergeten iets.. en ik kon me herinneren dat het in mijn voedingsassistentenopleiding ook al opgehemeld werd (ergens in de jaren 90) dus even herondekken :)
pi_107803237
quote:
Kan je inmiddels ook weer wat beter en meer bewegen mir?
pi_107803281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:19 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan je inmiddels ook weer wat beter en meer bewegen mir?
ja, met mate wel.
ik sport, en kan dan zo'n 40 minuten bewegen (verdeeld over 3 apparaten).
pi_107803409
Hoelang ben je bezig en wát heb je dan veranderd? (gewoon benieuwd)
pi_107803452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bluezz het volgende:
Hoelang ben je bezig en wát heb je dan veranderd?
een maand.
ik heb alle snoeptroep geschrapt, chocola na het eten, 's avonds eten en snoepen, wijntjes, etc.
ik eet 3 maaltijden, na het eten, tussen 8 en 9 mager toetje, drink enkel thee en water.
pi_107803596
Wat zit er in die maaltijden? Gaat wel langzaam, maar op zich is langzaam wel goed :)
En door het sporten zal je wel spieren opbouwen en die wegen ook wel wat ;)
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:28:38 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_107803742
ehr, als je behoorlijk overgewicht hebt en alles laat staan is een halve kilo in een maand echt veel te weinig :D
nee, crashen is niet goed, maar niks afvallen ook niet.
Ik ben een week langer bezig dan mir en ben al zeven kilo kwijt...
disclaimer
pi_107803785
Ik ben ook wel benieuwd hoe het komt dat het zo langzaam gaat :?
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:29:43 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_107803790
maar mir, gewoon eens door de arts laten keuren, wie weet speelt er van binnen wel iets wat er invloed op heeft :)
disclaimer
pi_107803859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

een maand.
ik heb alle snoeptroep geschrapt, chocola na het eten, 's avonds eten en snoepen, wijntjes, etc.
ik eet 3 maaltijden, na het eten, tussen 8 en 9 mager toetje, drink enkel thee en water.
Irritant he?
Ging hier net zo,niet echt motiverend en moet momenteel weer de motivatie ff zoeken..invoeren op mn app op de foon werkt wel goed en confronterend,vlgd week maar weer mee.beginnen.

Succes ermee!
pi_107804105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
maar mir, gewoon eens door de arts laten keuren, wie weet speelt er van binnen wel iets wat er invloed op heeft :)
ga ik doen :Y
pi_107804939
quote:
Ga je energieinname eens bijhouden. Uitrekenen in kcals. Dan komt de aap wel uit de mouw. Op gevoel minder eten en her en der een appel en een stuk selderij stoppen gaat niets doen. Zo werkt je lichaam niet.

Ook maar even bijhouden hoeveel gram van welke voedingsstof je uit welk product haalt, alleen maar handig. :)
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:52:08 #150
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107804999
En wil je echt snel resultaat zien moet je de Ketose fasé in. Maar dat is wel radicaal. Google maar is.
pi_107805481
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Dionysiou het volgende:
En wil je echt snel resultaat zien moet je de Ketose fasé in. Maar dat is wel radicaal. Google maar is.
eens. niet is.

https://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=is
Kwak
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:05:30 #152
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107805650
quote:
Haha, flauw. :P
pi_107816468
Hoe gaat ie hier?! Inmiddels al 56 kilo en wil naar de 54! Gaat heeeeel snel sinds ik sport! *O* Thuis hoor ik hier niet meer maar ben benieuwd naar jullie!
pi_107816576
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 05:00 schreef esperanza93 het volgende:
Hoe gaat ie hier?! Inmiddels al 56 kilo en wil naar de 54! Gaat heeeeel snel sinds ik sport! *O* Thuis hoor ik hier niet meer maar ben benieuwd naar jullie!
Hoe heb je dat gedaan? Kwam je van 63 of verwar ik je nu met iemand anders?

Dionysou, wat een mooi resultaat en die 5-7 kilo is niet nodig, zeker niet als je bezig bent spieren te kweken :)

Volgende week weer terug naar de havermoutpap in de ochtend; veel beter te doseren. Vandaag zo'n 8-9 uur rijden, dus hopelijk vind ik iets gezonds onderweg.
O 2 snee rogge; 1 boter/30+kaas/tomaat & 1 boter/ham/tomaat
T smoothie kiwi/peer/yoghurt
L roggebol mosterd/ham/30+kaas/tomaat/komkommer
T's en D appel, en verder ? onderwegens
B half uurtje fietsen en hopelijk zo nog tijd voor een uurtje schaatsen
pi_107816596
Wow, gewichtsdieptepunt vanmorgen.....

Jammer dat ik weet dat het komt omdat ik gisteren te weinig gedronken heb en ook niet echt veel heb gegeten.. En vandaag wordt niet heel veel beter vrees ik...

maar toch wel even genieten van het getalletje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 februari 2012 @ 09:22:13 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107817980
Waarom wordt vandaag niet beter tiekje?

Looking good Dionysiou :9 :9

Ik ga vanavond uitgebreid op de bank hangen, eerste avond thuis deze week...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:30:35 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107818131
hier gaat het allemaal gestaag verder.. geen 7 kilo per maand, maar gewoon 7 ons per week..
op het gemakje :)

lijsje van vandaag:
O: ontbijt granen met yoghurt
T: cherry tomaatjes
L: Salade met 2 boterhammen
T: fruit
D: 75 gram pasta met 100 gram gehakt en 200 gram groente
S: Wedstrijd volleybal..
T: 3 frietjes en een spaatje rood :P
pi_107818213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Dionysiou het volgende:
Dat is onzin, er zijn ook andere manieren.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:39:42 #159
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107818347
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dat is onzin, er zijn ook andere manieren.
Het is geen onzin. Als ik had gezegd dat er maar één manier was, ja dan was het onzin.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:00:28 #160
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107818856
Bluh, vanochtend weer 3 ons erbij. Het is vocht, het is vocht, het is vocht. *Prent zichzelf in*

O: Smoothie. Magere yoghurt, 1/2 banaan, frambozen, bosvruchten, havermout en lijnzaad. Ontbijtbiscuit erbij.
L: 2 boterhammen met pindakaas, golden delicious appel, beker thee.
T: Taai korstje, beker thee.
D: Tomatensoep (Uit pakje, dus zal aardig wat vocht vast gaan houden..) met 2 boterhammen.
A: Nog geen idee.
S: Heen en weer lopen naar 't werk.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:25:28 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107819372
Goeiemorgen lieverds...

Purdey, het is vocht! :*

Gisteren op stage heb ik precies gedaan wat iedereen adviseerde: Ik ben op tijd naar huis gegaan, heb me niet op m'n kop laten zitten, heb zowel het gebak als de koekjes afgeslagen, heb liters thee gedronken, ontbeten, geluncht en een appel als tussendoortje gegeten. Gisteravond in plaats van de soep gebakken aardappeltjes met mexicaanse erwtjes en een stukje schnitzel gehad en gisteravond 1 cupcake zonder het glazuur... Er bleek toch melk in de mix te zitten, dus ben er goed ziek van geweest. Da's een lesje voor de volgende keer.

Vanochtend uitgeslapen tot half 9 en na lekker tutten enzo om half 10 ontbeten. T sla ik even over, maar voor de lunch maak ik tosti's zodra O+ thuis is :)

Ik voel me al zo ontzettend jarig op de een of andere manier :P Eigenlijk suf, het is zondag pas... Maar voorbereidingen treffen en al bedenken wat je aan wilt en wie er allemaal op bezoek komt en dat je cadeautjes gaat krijgen enzo, is gewoon zo fijn [/kleinkindmodus]

Fijne dag allemaal!

Xx
pi_107819504
Goed zo Tink! Was je stage ook nog leuk?
Spoilers!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:32:07 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107819521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo Tink! Was je stage ook nog leuk?
Ja :) Superleuk!
pi_107819731
Haha, ik krijg vanmorgen een aanbieding van groupon binnen voor een halve kilo bonbons voor 10euro. Ooooh de verleiding :P. Gelukkig is het ver weg en heb ik geen geld :')
My salvation lies in your love..
pi_107819960
Wat leuk dat je je al zo jarig voelt, Tink *O*
pi_107820132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 06:51 schreef CelasV het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Kwam je van 63 of verwar ik je nu met iemand anders?
Hoi! Ja, 64 kilo! Het komt voornamelijk door het vele sporten. Ik heb heel lang niet gesport en daardoor ben ik ook aangekomen. Nu ben ik het sporten gaan opbouwen en sport ik sowieso iedere dag (hardlopen of naar de sportschool). Verder heb ik een specifiek schema waar ik mij heel goed aan houd en die ook gezond is (van trovey). Ik krijg ook veel opmerkingen trouwens. Echt super chill! Ik hoop alleen niet dat het er heel snel weer bijkomt zodra ik minder ga sporten (al eet ik wel gezond/normaal).
pi_107820200
Goed zo esperanza! Gewoon lekker blijven bewegen en gezond blijven eten. Als je niet zo extreem gelijnd hebt komen die kilo's er echt niet zomaar weer aan.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 februari 2012 @ 11:00:44 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107820254
Waarom zou je minder gaan sporten dan?
pi_107820903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:39 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Als ik had gezegd dat er maar één manier was, ja dan was het onzin.
Je zegt dat als je snel resultaat wil zien dat je dan de ketose fase in móet, dat klopt deels maar ook dit is wel crashen hoor. Zodra je je koolhydraten niet goed opbouwt kom je giga snel weer aan. Daarom geef ik aan dat er ook andere manieren zijn om snel resultaat te zien. Snel resultaat is imho trouwens niet echt waarvoor je moet streven, blijvend resultaat is beter.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:29:29 #170
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_107821170
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:22 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Je zegt dat als je snel resultaat wil zien dat je dan de ketose fase in móet, dat klopt deels maar ook dit is wel crashen hoor. Zodra je je koolhydraten niet goed opbouwt kom je giga snel weer aan. Daarom geef ik aan dat er ook andere manieren zijn om snel resultaat te zien. Snel resultaat is imho trouwens niet echt waarvoor je moet streven, blijvend resultaat is beter.
Je hebt een punt. Maar ik wil wel benadrukken dat de een sterker is dan de ander. Ik ben zo intens blij met mijn figuur, ik wil nooit meer terug. Ik was zo verdomd onzeker.
pi_107821199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo esperanza! Gewoon lekker blijven bewegen en gezond blijven eten. Als je niet zo extreem gelijnd hebt komen die kilo's er echt niet zomaar weer aan.
Dankje! Het komt goed. Ik krijg nu heerlijk veel complimentjes, zelfs mensen die zeggen dat ik nu te dun ben en niet verder moet gaan. Misschien laat ik het ook wel inderdaad zo en houd ik dezelfde eetstijl aan maar minder ik het sporten. En god ja, mijn figuur is ook gewoon mooi al zeg ik het zelf. :') _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Waarom zou je minder gaan sporten dan?
Ik kan in de toekomst niet iedere dag gaan sporten. Nu heb ik nog de tijd aangezien ik gestopt ben met mijn studie maar dat gaat 'm niet worden in de toekomst, daarom denk ik dat ik ook vrij veel en snel ben afgevallen. Heb zoveel gesport.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:29 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Je hebt een punt. Maar ik wil wel benadrukken dat de een sterker is dan de ander. Ik ben zo intens blij met mijn figuur, ik wil nooit meer terug. Ik was zo verdomd onzeker.
Ik lees nu dat je 20 kilo bent afgevallen! Super knap zeg! Je was dus best wel dik en nu ben je dun. Prestatie! En beter dat je je helemaal goed voelt nu, heb ik ook alhoewel ik niet zo super dik was. :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:35:34 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107821379
Bah, bedenk me net dat mijn doel niet gehaald is (onder de 90 en liefst onder de 87 voor m'n 23e...)

Achjah, dan stellen we weer een nieuw doel, heb ook ontzettend veel andere dingen moeten doen en kan niet alles tegelijk.

Xx
pi_107821457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 11:29 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ik ben ook blij voor je dat je goed in je vel zit! Hoelang zit je nu al op je streefgewicht? Ik zou wel kijken dat je een gezond eetpatroon blijft aanhouden en niet meer in oude gewoontes vervalt, dat zou zonde zijn.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 12:04:49 #174
54772 Silmarwen
pi_107822483
O: Havermout (zonder banaan, vanille of noten ;) ) + thee
T: 2 kleine blokjes pure chocola en een banaan + thee
L: 2 boterhammen met Yorkham + glas melk
T: 1 boterham Yorkham + thee
D: Vis + worteltjes + aardappelpurre
T: Bakje yoghurt + water
pi_107828261
Toch wel met kaneel hè, Sil? O-)
pi_107828824
ik ben vandaag vreselijk van kiet gegaan in de sportschool, dik m'n grenzen over, maar het ging goed en voelde goed.
voorlopig lijstje vandaag:
O: 250gr kwark met lijnzaad, appel, handje zonnebloempitten en beetje suiker, thee
L: 3 boterhammen kalkoenfilet
T? ik denk wat optimel kwark.
D: volkoren pasta met een sausje van light kookroom, wat achterham reepjes en broccoli.
T: wat blokjes jonge kaas en wit wijntje.
S: half uur fietsen en kwartier crosstrainer
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:19:49 #177
54772 Silmarwen
pi_107828842
Nee! Mijn kaneel is op... :'(

En heb onderhand 7 blokjes donkere chocola op. Ik voel me zielig, heeeele zere kaken+knallende koppijn. Beh
pi_107830156
Ik weet niet of chocolade nou zo ideaal is bij een knallende koppijn :+
Maar het helpt vast tegen het je zielig voelen :Y
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:00:17 #179
54772 Silmarwen
pi_107830320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet of chocolade nou zo ideaal is bij een knallende koppijn :+
Maar het helpt vast tegen het je zielig voelen :Y
Ik denk dat het het erger maakt. Lekker handig. Straks man thuis, ik in bad met boek. Dat helpt meestal wel want de 4 paracetamol halen alleen de scherpe kantjes eraf.
pi_107830536
Chocola (vooral pure) kan migraine triggeren. Net als onder meer rode wijn en oude kaas. Heel oneerlijk.
Spoilers!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:13:32 #181
54772 Silmarwen
pi_107830793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Chocola (vooral pure) kan migraine triggeren. Net als onder meer rode wijn en oude kaas. Heel oneerlijk.
Echt waar? Dat wist ik niet.... Heb er normaal geen last van. Ik krijg eerder van witte wijn hoofdpijn dan rood. (Wel van hoofdpijn hoor. Echt heel vaak zelfs. Maar ik heb eerder het idee dat dit komt door de borsten... Begint meestal met zere nek, straalt door naar hoofd/schouders/rug/kaken.)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:19:23 #182
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107831017
quote:
O: Smoothie. Magere yoghurt, 1/2 banaan, frambozen, bosvruchten, havermout en lijnzaad. Ontbijtbiscuit erbij.
L: 2 boterhammen met pindakaas, golden delicious appel, beker thee.
T: Taai korstje, beker thee.
D: Tomatensoep (Uit pakje, dus zal aardig wat vocht vast gaan houden..) met 2 boterhammen.
A: Nog geen idee.
Slightly change of plans. Tussendoor werden 2 hartvormige praline bonbons met een glas water. Och, wat hou ik toch van chocolade. Avondtussendoortje wordt wel een taaikorstje. En heen en weer lopen naar 't werk werd allleen terug, het was zoooo koud vanochtend! En nu nog trouwens, maar ik vind het een goed excuus :Y
pi_107831482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:13 schreef Silmarwen het volgende:

Echt waar? Dat wist ik niet.... Heb er normaal geen last van. Ik krijg eerder van witte wijn hoofdpijn dan rood. (Wel van hoofdpijn hoor. Echt heel vaak zelfs. Maar ik heb eerder het idee dat dit komt door de borsten... Begint meestal met zere nek, straalt door naar hoofd/schouders/rug/kaken.)
Als je geen migraine hebt dan maakt chocolade ook niet veel uit hoor. Maar het staat er dus wel om bekend.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:33:49 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107831529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je geen migraine hebt dan maakt chocolade ook niet veel uit hoor. Maar het staat er dus wel om bekend.
Heb ik ook weleens gelezen ja. Evenals citrusvruchten, schijnt ook enige invloed te kunnen hebben.
pi_107831816
Dat van die citrusvruchten wist ik weer niet. Zal er eens op gaan letten. Gelukkig heb ik tegenwoordig niet vaak migraine meer nu ik een nieuwe bril heb, de pil door slik en niet dagelijks een hele verzameling pijnstellers meer slik.
Spoilers!
pi_107842536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Waarom wordt vandaag niet beter tiekje?

Looking good Dionysiou :9 :9

Ik ga vanavond uitgebreid op de bank hangen, eerste avond thuis deze week...
Ik ben naar een promotie in A'dam geweest.. Dus veel treinen, lunch om 3 uur(was nog wel redelijk ok), maar daarvoor een borrel, en daarna gelijk door naar een volgende afspraak waardoor er geen tijd was voor fatsoenlijk avondeten..
Maar morgen pak ik het weer op. Snak naar een gezonde avondmaaltijd
pi_107848520
1,5 uur buikdansles gehad en net nog een avondwandeling van 20 minuutjes achter de rug, bewegen gaat de goede kant op *O*
pi_107848598
Vandaag eindelijk niks gesnoept, behalve vanavond wat kaas/tomaat/bascilicum maar dat is gezond O+

Goedzo Saar *O*
pi_107848637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat van die citrusvruchten wist ik weer niet. Zal er eens op gaan letten. Gelukkig heb ik tegenwoordig niet vaak migraine meer nu ik een nieuwe bril heb, de pil door slik en niet dagelijks een hele verzameling pijnstellers meer slik.
Wat noem jij migraine?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 februari 2012 @ 08:42:28 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107853281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:18 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik ben naar een promotie in A'dam geweest.. Dus veel treinen, lunch om 3 uur(was nog wel redelijk ok), maar daarvoor een borrel, en daarna gelijk door naar een volgende afspraak waardoor er geen tijd was voor fatsoenlijk avondeten..
Maar morgen pak ik het weer op. Snak naar een gezonde avondmaaltijd
Gaaf is dat hè, dat je gewoon echt behoefte hebt aan veul groente :D
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:55:29 #191
54772 Silmarwen
pi_107853355
Geen idee of het migraine is. Het lijkt wel hormoon gerelateerd, voor en na de menstruatie, minstens 2 keer per week echt zware hoofdpijn, maximum aantal pijnstillers en dan nog kan ik amper geluid vedragen. Beetje lichtgevoelig, maar niet vreselijk, nooit misselijk, geen vlekken of aura's. Geloof niet dat dat migraine is. ;)

Mijn moeder lijdt wel aan migraine. Die lijkt wel een zombie dan. Iedereen op de tenen door het huis, zij in een donkere kamer en elk half uur kotsen. No fun.

Ondanks mijn halve kleine reep pure chocolade.... afgevallen. :? Hoe ik dat nou doe. :+
pi_107853407
Omdat als je van één kleine reep chocolade aankomt je minstens in Somalië moet wonen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:04:23 #193
54772 Silmarwen
pi_107853422
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Omdat als je van één kleine reep chocolade aankomt je minstens in Somalië moet wonen.
:D!
pi_107853429
Daarbij had ik niet het idee dat je verder zoveel zin hebt in eten als je zulke hoofdpijn hebt :*

Bleh, wat is het hier koud! Misschien moet ik de kachel toch aandoen, maar ik wilde ook naar buiten om te wandelen. Dat moet voor 1 uur want dan heb ik een raid :+
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:08:23 #195
54772 Silmarwen
pi_107853449
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Daarbij had ik niet het idee dat je verder zoveel zin hebt in eten als je zulke hoofdpijn hebt :*

Bleh, wat is het hier koud! Misschien moet ik de kachel toch aandoen, maar ik wilde ook naar buiten om te wandelen. Dat moet voor 1 uur want dan heb ik een raid :+
True.

Hier ook koud! Mn voeten...

Zo twee keer proefrit maken en vanmiddag sport evaluatie woop! Ben zo benieuwd.
pi_107854215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat noem jij migraine?
Misselijk, geen licht en geluid kunnen verdragen, verschrikkelijke druk vanuit mijn hoofd (bij hoofdpijn meestal andersom), pijn in mijn linkeroog en neus, flauw vallen, mensen niet meer kunnen begrijpen omdat de woorden niet in de juiste volgorde binnenkomen. En het belangrijkste, het gaat niet over zolang ik geen migraine medicijn heb geslikt. Dat is het grote verschil met normale hoofdpijn, daar helpen migraine medicijnen niet tegen. Net zoals een paracetamolletje niet helpt bij migraine.

Ik ben zo blij dat ik amper nog last heb van zowel hoofdpijn als migraine. Ik heb 10 jaar hoofdpijndrama gehad op alle mogelijke manieren inclusief een pijnstillerverslaving :{ .

Anyway, mijn hormonen enzo doen geloof ik weer normaal. Ik ben wel opgeknapt sinds de laatste medicijnverhoging. Ik voel me energiek en opgewekt. Mijn lijf voelt normaal dus maandag ga ik weer beginnen met gezond eten en zal ik ook weer lijstjes plaatsen.
Spoilers!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:38:10 #197
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107854471
Jeetje Lucky, dat klinkt als migraine extreem -O-
Ik dacht ook dat ik vaak last had van migraine, maar de huisarts dacht eerder aan m'n werk. Als cassiére versleep je natuurlijk zittend een hoop spullen, en hij had het vermoeden dat dat de spieren in m'n nek overbelaste wat dan weer doorstraalde naar m'n hoofd. Hij gaf me de tip om af en toe tussen m'n werkzaamheden door wat oefeningen met m'n nek te doen om de spanning er vanaf te halen. Ik heb toen ook een nieuw hoofdkussen gekocht en sindsdien moet ik bekennen dat het minder is geworden.

Straks m'n eerste marsepein/fondant taart bekleden. Heel veel zin in! Ondanks de zoute soep van gisteren maar 1 ons aangekomen sinds gisteren. Lijstje voor vandaag:

O: Havermout. 200 ml melk, 150 ml water, 50 gram havermout en wat kaneel. (Was lekker erdoor!)
T: Late O, en behoorlijk vol van die kom pap ;)
L: 3 boterhammen met mager beleg. Beker karnemelk.
T: Taaikorstje, beker thee.
D: Diepvries erwtjes, beetje gebakken aardappeltjes (olijfolie) en een Duitse biefstuk.
A: Stukje van m'n decoreer taart :D Beker thee erbij.
pi_107854766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:32 schreef Bluezz het volgende:

Goedzo Saar *O*
Yes *O* mocht ook weer even voor de klas staan toen de lerares ergens anders mee bezig was.
Heb nu alleen wel gigantisch veel spierpijn.
pi_107855155
Net ontbijt gehad, wat bio muesli en bio yoghurt. Heel klein schepje suiker erbij.

Voor lunch straks een gebakken ei met champignons en tomaat.

Avondeten wordt stamppot andijvie van gisteren.
pi_107855164
Klinkt lekker Lonaa, welke tussendoortjes eet je verder nog?
pi_107855508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt lekker Lonaa, welke tussendoortjes eet je verder nog?
Nog niet over nagedacht.

Ik heb nog mandarijnen in huis. Dus ik denk mandarijn. En een stukje kaas. ;)
pi_107857494
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Misselijk, geen licht en geluid kunnen verdragen, verschrikkelijke druk vanuit mijn hoofd (bij hoofdpijn meestal andersom), pijn in mijn linkeroog en neus, flauw vallen, mensen niet meer kunnen begrijpen omdat de woorden niet in de juiste volgorde binnenkomen. En het belangrijkste, het gaat niet over zolang ik geen migraine medicijn heb geslikt. Dat is het grote verschil met normale hoofdpijn, daar helpen migraine medicijnen niet tegen. Net zoals een paracetamolletje niet helpt bij migraine.

Ik ben zo blij dat ik amper nog last heb van zowel hoofdpijn als migraine. Ik heb 10 jaar hoofdpijndrama gehad op alle mogelijke manieren inclusief een pijnstillerverslaving :{ .

Anyway, mijn hormonen enzo doen geloof ik weer normaal. Ik ben wel opgeknapt sinds de laatste medicijnverhoging. Ik voel me energiek en opgewekt. Mijn lijf voelt normaal dus maandag ga ik weer beginnen met gezond eten en zal ik ook weer lijstjes plaatsen.
Dan hebben we het hier idd over migraine -O-
Ik vraag het omdat nog steeds mensen die een keer flinke hoofdpijn hebben het over migraine hebben ;) En dat is echt heel wat anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontopic : vandaag alleen nog maar een grote beker optimel yoghurt, koffie en thee op! :@
Straks maar een boterhammetje en soep, heb lekker uitgeslapen en sinds gisteren ben ik weer eens gestart met n.i.e.t. m.e.e.r. s.n.o.e.p.e.n. tussendoor :(
Straks bij de boodschappen havervlokken kopen en experimentee overflakkee *O*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:54:24 #203
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107858923
Blegh, ik ben kotsmisselijk van de botercréme en stukjes fondant die ik tussendoor heb staan snoepen tijdens het maken van de taart :X
pi_107859265
:D
Als ie maar mooi wordt :9
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:37:20 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107861804
Ik heb het resultaat al gezien ;)

En hier worden het krieltjes uit de oven met puntpaprika en witvis *hoezo herhaling van eerder deze week*, omdat het gewoon te makkelijk en lekker was :D

Morgen gourmet... Ik houd m'n hart vast voor de kCal's die ik dan ga eten. Gelukkig mag ik de meeste sauzen niet meer hebben :D

Xx
pi_107862013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het resultaat al gezien ;)

En hier worden het krieltjes uit de oven met puntpaprika en witvis *hoezo herhaling van eerder deze week*, omdat het gewoon te makkelijk en lekker was :D

Morgen gourmet... Ik houd m'n hart vast voor de kCal's die ik dan ga eten. Gelukkig mag ik de meeste sauzen niet meer hebben :D

Xx
Mager vlees, rode sausjes en veel salade eten en gebruik ook dingen als stukjes aardappel, groente enz. ;)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 11 februari 2012 @ 15:49:54 #207
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107862191
Even een kleine cross-post dan maar van het resultaat ;)

Van de week ook punt paprika's gehaald, 2 voor 1,- bij de C1000. Ga ik morgen verwerken in m'n zelfgemaakte Foe yong hai. Prei, paprika, champignons bakken. Omeletjes bakken. Sausje maken van tomatenketchup, gembersiroop, azijn en ketjap. Bij het groentemengsel wat garnalen. En dan de omeletjes op het bord, groente/garnalen erop en afmaken met de saus. Eventueel nog wat gekookt rijst erbij serveren.
pi_107863146
Ziet er goed uit. ;) Hier maar even een tussendoortje van stukjes appel, canberries, stukjes gedroogde abrikozen, beetje kokos en een beetje agavesiroop en dan allles even poffen in de magnetron. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 11-02-2012 17:24:46 ]
Optimist tot in de kist
pi_107864067
Een volle bak groentensoep gegeten en er staat een kom magere yoghurt met abrikozen en havervlokken een paar uur in de koelkast, eens kijken hoe dat smaakt :+
pi_107864526
Wauw, ziet er mooi uit Purdey!

Vandaag weer gewogen. Niets eraf, maar ook niets erbij dus ik ben tevreden :)
Vanaf volgende week weer 3 dagen per week naar college, dan krijg ik weer wat meer beweging door naar de bushalte te fietsen dus dan gaat het hopelijk weer wat beter. Moet ik alleen wel de verleiding van de snackautomaten en de AH to go weerstaan :X Zeker met het zooitje van de NS. Als je een uur op de trein staat te wachten ga je toch wel heel snel even wat te eten halen...
pi_107864598
Even update over mijn eetlijstje,

ontbijt was inderdaad yoghurt met muesli.
tussendoor een paar stukjes (3) stokbrood met eiersalade
lunch was een heel klein stukje groentequiche
tussendoor nog een paar stukjes (3) stokbrood met eiersalade
avondeten: stamppot met veeeeel andijvie.

Net bij de biowinkel nieuwe muesli gekocht, wat cranberrys en noten. Heb nu al zin in mijn ontbijt voor morgen!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:28:21 #212
54772 Silmarwen
pi_107864811
Even een jompel momentje voor mezelf *O*

5 kilo eraf sinds laatste meting (ergens in oktober :+ )
Conditie van 27 naar 28.4 (nog niet geweldig maar ik begon met 17)
Vetpercentage 44.4% (Dit was bijna hetzelfde maar het werd berekend met je gewicht ofzo, dus dat was niet erg.)
Spiermassa 24.4% (Was iets meer dan vorige keer)

Al met al was alles beter geworden. :+ Trainingsprogramma zwaarder.

Heb 5 boterhammen op vandaag, gekke huis met 2 proefritten, boodschappen en sportschool. Kheb nu best wel heel erg trek, zo eens eten koken!

O: 2 boterhammen met light jam (alles was op :D) + water
T: zwarte koffie
L: 3 boterhammen. 1 smeerworst, 2 cervelaat. Lekker gezond ook.... + water
T: Koffie
D: Aardappelen/vlees/groente. Weet nog niet wat.
T: Yoghurt

S: uur sportschool

Morgen beter hoor. :D
pi_107864942
Mooi gemaakt Purdey!

En 5 kilo Silmarwen! *O* Goed joh *O*
pi_107868397
Na vanmorgen beschuitjes met hagelslag, vanmiddag een maaltijdsalade en een tussendoortje van fruit, vanavond mosterdsoep, 2 crackers met lihgt-smeerleverworst(van de Lidl, lekker) en een flinke beker yoghurtloze smoothie van sinaasappelsap, peer, appel, kiwi (vandaar maar geen yoghurt want bitter :X ) en banaan. :9
Optimist tot in de kist
pi_107869496
Meh, vanavond met de kinderen bij Oma & Opa meegegeten; pannenkoeken...

Vind ik niet echt avondeten. Heb er netjes zoetstof overheen gedaan, maar nu grote behoefte aan allerlei ongezonds iets met frituur en zo.
It was delicious.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:54:36 #216
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107869566
Dank allemaal voor de leuke reacties op mijn taart! Daarstraks een stukje op, en ik weet meteen wat ik de volgende keer anders zou kunnen doen allemaal :)

Net wat laat gegeten, en daarom niet gefietst. Vanmiddag wel lekker een flinke wandeling gemaakt door de kou. Zo'n 3 kwartier weggeweest. Morgen een lekkere luie dag en 's avonds wél fietsen.

Goed idee Trovey, een yoghurtloze smoothie. Ga ik ook morgen eens doen :)
pi_107870448
Is erg lekker, zeker omdat ik allemaal vers fruit had. :9

Overigens, voor de mensen die nog een dubbele contactgril zoeken: aankomende week bij het Kruidvat een aanbieding van hun huismerk(watshome) voor 15,99 . Het is er eentje met vetopvangbakje en ik heb zo'n zelfde exemplaar een aantal jaren geleden gekocht en gebruik die regelmatig en het ding doet zijn werk uitstekend. ^O^ Goedkoop is in dit geval zeker geen duurkoop. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 12 februari 2012 @ 10:25:57 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107884626
Goeiemorgen!

Vandaag geen lijstje, geen plannen, geen gedoe, geen restricties *behalve melkloos*

Xx!
pi_107884805
Net een beetje yoghurt met muesli en wat cranberry's weggegeten. Maar ik heb zin in brood. :X
  zondag 12 februari 2012 @ 11:05:39 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107885092
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!

Vandaag geen lijstje, geen plannen, geen gedoe, geen restricties *behalve melkloos*

Xx!
Happy birthday Tink! The big 23! Maak er een leuke dag van meis!

Hier ook niet echt een lijstje vandaag, alhoewel ik niet van plan ben om uit de band te springen. Gewoon geen dieet zin vandaag ;)
pi_107885113
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Net een beetje yoghurt met muesli en wat cranberry's weggegeten. Maar ik heb zin in brood. :X
Dan eet je een boterham.
pi_107885121
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!

Xx!
Je bent jarig?! Gefeliciteerd! Geniet er van O+
pi_107886510
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Waarom eet je geen brood dan?

Ik vind de in 1 nacht gewelde koude havermout/mag yoghurt/stukjes abrikoos erg lekker :9 Leuk ter afwisseling van andere ontbijtjes w/

Oh en ik heb mezelf opgelegd niet meer elke dag te wegen :') 8)7
Eens per week misschien nog minder! Is beter voor mijn bui denk ik :P
pi_107886521
Gefeli Tink!

Hier ook geen lijstje vandaag. We gaan naar de World Cup Shorttrack vandaag. Geen idee wat daar te eten is. En voor vanavond hebben we pizza. Ach, morgen ga ik er weer voor.
Spoilers!
pi_107891147
Gefeliciteerd Tink. :* Geniet van je verjaardag. *O*
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 18:58:35 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107901071
Gewoon ff lekker klagen hier dat ik er langzamerhand schijtziek van word dat ik met 20KM hardlopen en matig eten in de week gewoon nog 3KG aan kan komen als ik me wat meer veroorloof....

terug naar 2x niks eten dus.
pi_107901993
Vervelend bij effect van een crashdieet?
pi_107902194
quote:
8s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon ff lekker klagen hier dat ik er langzamerhand schijtziek van word dat ik met 20KM hardlopen en matig eten in de week gewoon nog 3KG aan kan komen als ik me wat meer veroorloof....

terug naar 2x niks eten dus.
kut is dat he?
  zondag 12 februari 2012 @ 19:32:32 #229
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107902269
Fietsen na een te groot diner is een slecht idee :')

In elk geval toch nog 200 van de eerder besloten 400 kcal verfietst. Beter dan niks :)
pi_107902309
Ik zit aan de snackworteltjes van de C1000(zakje van 200 gram). Even mijn groente voor vandaag. :P
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 19:36:40 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107902435
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
Vervelend bij effect van een crashdieet?
Mijn dieet ligt al een jaar achter me. Ik worstel al een jaar met op gewicht blijven.
pi_107902574
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn dieet ligt al een jaar achter me. Ik worstel al een jaar met op gewicht blijven.
Als in bodybuildergewicht of gewicht van een mens met normale hoeveelheid spierweefsel en normale hoeveelheid vet (volgens de statistieken)?

Volgens mij beginnen bij mij nu mijn oren te groeien met die worteltjes. :+
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 19:42:59 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107902663
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Als in bodybuildergewicht of gewicht van een mens met normale hoeveelheid spierweefsel en normale hoeveelheid vet (volgens de statistieken)?

Volgens mij beginnen bij mij nu mijn oren te groeien met die worteltjes. :+
Normaal :)
pi_107902784
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Normaal :)
Oké, dan is het wat makkelijker voor mij om advies te geven. :P Al eens op zo'n site (heb even zo geen link maar die is hier wel in de reeks te vinden) gekeken wat je nou eigenlijk precies nodig hebt voor onderhoud bij jouw leefwijze? Met dat gegeven een beetje spelen dus helaas toch in de gaten blijven houden wat je doet. Vetcellen maakt je lichaam makkelijk aan maar je raakt ze nooit meer kwijt dus je zult je hele leven moeten oppassen als je eenmaal flink te zwaar bent geweest want die cellen blijven op de loer liggen om zich weer vol te slurpen. ;(
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 19:48:34 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107902852
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Oké, dan is het wat makkelijker voor mij om advies te geven. :P Al eens op zo'n site (heb even zo geen link maar die is hier wel in de reeks te vinden) gekeken wat je nou eigenlijk precies nodig hebt voor onderhoud bij jouw leefwijze?
Ja, als ik dat eet kom ik minimaal anderhalve kilo per week aan :') Ik eet daar denk ik 70% maximaal van.
pi_107902929
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar de gevolgen blijven ook gewoon :Y ook na 5 jaar
pi_107902936
quote:
9s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, als ik dat eet kom ik minimaal anderhalve kilo per week aan :') Ik eet daar denk ik 70% maximaal van.
Zoals ik zei spelen met die gegevens, blijkbaar ben je uitermate gevoelig om snel weer gewicht erbij te krijgen (en dan bedoel ik dus niet spieren ). Zorg er echter wel voor dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt dus niet je calorieen vullen met loze dingen...soms helaas want loos kan best lekker zijn maar ja, je moet wat. :P
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 19:53:22 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107903031
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar de gevolgen blijven ook gewoon :Y ook na 5 jaar
Ik weet het, het is niet de eerste keer dat ik veel ben afgevallen.

Alleen valt het me tegen dat ik met behoorlijk sporten nog steeds ergens tussen de 1500 en 1750 Kcal moet eten om niet aan te komen. Terwijl die websites van Trovey het over een dikke 2750 tot 3000 Kcal hebben.
pi_107903095
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen valt het me tegen dat ik met behoorlijk sporten nog steeds ergens tussen de 1500 en 1750 Kcal moet eten om niet aan te komen. Terwijl die websites van Trovey het over een dikke 2750 tot 3000 Kcal hebben.
ik zit met precies hetzelfde probleem.
snap er niks van :')
pi_107903139
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar waarom valt dat je tegen? Als je dus blijkbaar weet wat de gevolgen van crashen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 februari 2012 @ 20:04:26 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107903524
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar waarom valt dat je tegen? Als je dus blijkbaar weet wat de gevolgen van crashen zijn.
gevolgen van crashen? Nonsens. Ik heb gewoon heel weinig nodig. Ik ben wel harder gecrashed in het verleden waarna ik jaren lang zonder enig probleem op gewicht bleef zonder sporten.
pi_107904209
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

gevolgen van crashen? Nonsens. Ik heb gewoon heel weinig nodig. Ik ben wel harder gecrashed in het verleden waarna ik jaren lang zonder enig probleem op gewicht bleef zonder sporten.
Ouder worden doet ook rare dingen met je gewicht, sinds ik 40+ ben is het hopeloos met het afvallen, vroeger ging er 10 kilo af in een paar maanden...ik doe er nu een jaar over. :X . Na je 30ste gaat het meestal beginnen dat je stofwisseling raar gaat doen. Geen idee hoe oud je bent maar wellicht kan dit meespelen, niet iedereen is hetzelfde dus wie weet met dit ook niet.
Optimist tot in de kist
  zondag 12 februari 2012 @ 20:18:18 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107904232
Ik heb nooit gecrashed, maar wel gemerkt sinds ik een keer een kilo of 10 ben afgevallen ik meer moet letten op wat ik eet dan daarvoor. En dit was maar een enkele keer afvallen in mijn leven.
pi_107913758
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Waarom eet je geen brood dan?

Ik vind de in 1 nacht gewelde koude havermout/mag yoghurt/stukjes abrikoos erg lekker :9 Leuk ter afwisseling van andere ontbijtjes w/

Oh en ik heb mezelf opgelegd niet meer elke dag te wegen :') 8)7
Eens per week misschien nog minder! Is beter voor mijn bui denk ik :P
Ik wil graag matigen in mijn KH's. Heb gemerkt dat als ik brood eet, ik me er rond aan eet. Tenminste, dat ligt op de loer.

Na m'n bakkie yoghurt ben ik trouwens een uur gaan lopen + fietsen, met hond.

Tussen de middag een ham\kaas croissant op t station, als avondeten een halve pizza.

Niet echt super de puper dus, maar het was ook een beetje een rare dag met stress en spanning.
Blegh.

Om t goed te maken zo nog even wat fruit, en dan is er morgen weer een dag.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:59:32 #245
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107914180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:19 schreef Mirjam het volgende:
ik ben vandaag vreselijk van kiet gegaan in de sportschool, dik m'n grenzen over, maar het ging goed en voelde goed.
voorlopig lijstje vandaag:
O: 250gr kwark met lijnzaad, appel, handje zonnebloempitten en beetje suiker, thee
L: 3 boterhammen kalkoenfilet
T? ik denk wat optimel kwark.
D: volkoren pasta met een sausje van light kookroom, wat achterham reepjes en broccoli.
T: wat blokjes jonge kaas en wit wijntje.
S: half uur fietsen en kwartier crosstrainer
Met 3 kwartier al je grenzen over?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_107914228
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:59 schreef Waaghals het volgende:

[..]

ik heb 2 jaar niet kunnen lopen, ik heb anderhalf jaar geleden gerevalideerd en ben van ver gekomen.
dus ja.
pi_107915929
Ik heb qua lopen, zwemmen e.d. ook maar ruim een half uur tot mijn beschikking.
Niet iedereen is een waaghals :')
pi_107920128
:W

zo.. het is weer maandag , dus we gaan de " strenge fase" weer in :P

lijstje van gister (excl thee en water):
O: ontbijt granen
L: clubsandwich van het alexandrium, die heule maal niet zo lekker was :N
T: 1 toastje geitenkaas , 1 cola
T: 1 cracker
D: zelfgemaakte pizza :9~

en zo te lezen is het lijstje van gister nog best ok :D

lijstje van vandaag(excl thee en water):
t: nog even in de kast kijken wat er is :)
L: salade met 2 boterhammen en halvarine
t: fruit
D: 75 gram pasta, met 100 gram mager rundergehakt en 2 ons groenten :)
S: volleybal training

vanochtend werd ik weer blij van de weegschaal :D , maar woensdag is het officiele weeg moment

en nu hopen dat de verkoudheid snel ten einde is.. want ik kom verdacht veel in de buurt van die reclame met AAAAAAAAAAAL die zakdoekjes :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_107920222
Goeiemorgen!

Vannacht niet echt lekker geslapen door opkomende verkoudheid. Net even zitten twijfelen of ik de weg opga richting sportschool, maar ik ga het gewoon rustig aan proberen...
En dan vandaag weer lekker gezond en netjes eten..
  maandag 13 februari 2012 @ 08:01:51 #250
54772 Silmarwen
pi_107920238
Vandaag beetje rare dag.

O: Havermout + thee
T: Yoghurt met wat rozijnen + thee
L: 2 boterhammen met rookvlees + glas melk
T: cup-a-soup denk ik, misschien boterham erbij...
D: Geen idee. Vergadering op werk, denk dat ze patat halen, dus ik haal iets van een salade

S: geen ivm vergadering.
  maandag 13 februari 2012 @ 10:06:27 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107922062
Txs voor de felicitaties lieverds :)

De sausjes mocht ik allemaal niet hebben, dus heb wel zo'n 250 gram vlees op, maar geen sausjes dus, geen huzarensalades, rundvleessalades, etc. Wel wat bruin stokbrood met tomatentapenade en heel veel groente. Niet super, wel goed genoeg.

Nu een nieuw doel voor het komende levensjaar:

Voor mijn 24e verjaardag wil ik op mijn streefgewicht van 80-82 kilo zitten. Dat betekent dat ik 366 dagen heb om 10 kilo (misschien 11) af te halen. Da's een kilo per maand en dat klopt ongeveer met wat ik de afgelopen twee/drie maanden gehaald heb :)

Twijfel alleen of ik een nieuwe ticker zou maken, deze is eigenlijk niet meer superactueel...

En vandaag een raar lijstje:

O: 4 maisboterhammen, 2 pindakaas, 2 worst. Kop thee.
T: Niks, late O en L vanuit m'n stage.
L: Op stage dus, geen idee wat er op tafel komt, maar zal proberen de gezondere keuzes te maken.
T: Geen idee of ik pauze heb, maar er zit een pakje crackertjes in m'n tas.
D: Zuurkool met spekjes en ananas en aardappelpuree uit de oven. Geen rookworst, die is voor O+
T: Bakje lactosevrije yoghurt met een appel.
S: Twee keer een kwartier fietsen naar stage en terug.

Xx!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:08:14 #252
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107923392
Leuke dag gehad Tink? Leuke cadeautjes gehad? Je hebt sowieso lekker gegeten, toch!

Gisteravond een rare dag gehad qua eten, en vanochtend een pond aangekomen. Zit nu weer 9 ons boven m'n laagste gewicht. Maar dat is er zo weer af :) Gisteren:

O: 1 ontbijtbiscuit met frambozenjam, potje activia mango, beker thee.
T: Stuk taart.
L: 1 boterham met 30+ kaas, 1 met chocopasta.
T: Taaikorstje, beker thee.
D: Zelfgemaakte foe yong hai, en gehaald bij de chinees: een loempia en koe la kai. Heel gezond allemaal :')
A: 1 praline bonbon.
S: 200 kcal verfietst, en toen werd ik zo naar omdat ik teveel gegeten had dat ik ben gestopt.

Vandaag:

O: Smoothie met yoghurt, mango en havermout.
L: 3 boterhammen met tomaat en cottage cheese. Beker melk.
T: Golden D. appel.
D: 2 meergranenbolletjes met kipfilet. Beker melk.
A: Taaikorstje, beker thee.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:17:37 #253
54772 Silmarwen
pi_107923667
Ja Tink nog gefeliciteerd! Heb ik helemaal gemist!

Oh ik heb besloten dat ik er graag nog 5 kilo afwil voor 21 april. :+ Elf Fantasy Fair. Mijn corset kan nu van wijd, naar helemaal dicht al. *O* Dus eigenlijk moet ik een iets kleinere hebben. ;)
pi_107923769
Nog gefeliciteerd Tink!!!

Ik wil eigenlijk over 1,5 week op de -5 kilo zitten, maar dan moet ik nog bijna 2 kilo als ik naar de stand van vanmorgen kijk.. Iets te hoog gegrepen dus.. Maar ik zie wel hoe ver ik kom.

Ik heb net een uurtje gesport, en dat was even pittig, maar wel lekker..
  maandag 13 februari 2012 @ 11:22:55 #255
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107923807
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:17 schreef Silmarwen het volgende:
Ja Tink nog gefeliciteerd! Heb ik helemaal gemist!

Oh ik heb besloten dat ik er graag nog 5 kilo afwil voor 21 april. :+ Elf Fantasy Fair. Mijn corset kan nu van wijd, naar helemaal dicht al. *O* Dus eigenlijk moet ik een iets kleinere hebben. ;)
Moet gaan lukken toch? Je hebt een mooi doel!

Hebben jullie eigenlijk allemaal een doel? Of een stok achter de deur? Of een 'Als ik zoveel ben afgevallen mag ik..'

Ik zit al véle, vele jaren na te denken over een kleine tattoeage. En als ik nu onder de 100 kom, wil ik een inieminie hartje op m'n linkspols laten zetten.
  maandag 13 februari 2012 @ 11:29:45 #256
54772 Silmarwen
pi_107924042
Purdey vind ik wel een mooi doel!

Ik doe elke -5 naar de kapper. :+ En als ik op de 75 zit, een nieuwe garderobe! Dat moet dan ook echt wel. ;) En naar de spa!

Zit nog 1 ons verwijdert van de "onder de 90"grens! Dat lukt deze week wel. ;)

Nieuw sportprogramma is zwaar! Wordt dus doorbikkelen.

Oh en ik wil dit jaar langzaam gaan trainen voor een loop hier in het dorp. 10km, halve marathon of een hele. Ik wil de 10 gaan lopen (is laatste weekend voor Kerst). Dat zou wel een prachtig resultaat zijn natuurlijk!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:36:10 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107924234
Heb een heerlijke dag gehad, maar moet nu rennen. Straks meer details!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:43:29 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107924414
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Moet gaan lukken toch? Je hebt een mooi doel!

Hebben jullie eigenlijk allemaal een doel? Of een stok achter de deur? Of een 'Als ik zoveel ben afgevallen mag ik..'

Ik zit al véle, vele jaren na te denken over een kleine tattoeage. En als ik nu onder de 100 kom, wil ik een inieminie hartje op m'n linkspols laten zetten.
mijn doel dit jaar is afvallen en weer dik worden :P
denk er maar even over na ;)

is een mooie stok achter de deur :Y :D
  maandag 13 februari 2012 @ 12:12:10 #259
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107925290
Afvallen en weer dik worden? Hmm, dat is een cryptische. Waarom zou je dan eerst afvallen.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:41:06 #260
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107926178
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Purdey het volgende:
Afvallen en weer dik worden? Hmm, dat is een cryptische. Waarom zou je dan eerst afvallen.
omdat dat gezonder is
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_107927400
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Purdey het volgende:
om ruimte te maken voor iets anders in je buik O+
pi_107927720
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:59 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit dat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit maar buiten het feit dat we allemaal te zwaar zijn zijn de omstandigheden waardoor dat zo is geworden allemaal anders dus ook niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden om dat gewicht er af te krijgen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 13-02-2012 13:45:06 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 13 februari 2012 @ 13:30:40 #263
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107927757
Aaaaaah, een bum in je buik! Mijn oud leidinggevende was 20 kilo afgevallen omdat ze zwanger wilde worden. Werd zwanger en kwam 35 kilo aan :') Ergens wenste ik haar dat ook wel toe gna gna.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:32:48 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107927829
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:30 schreef Purdey het volgende:
Aaaaaah, een bum in je buik! Mijn oud leidinggevende was 20 kilo afgevallen omdat ze zwanger wilde worden. Werd zwanger en kwam 35 kilo aan :') Ergens wenste ik haar dat ook wel toe gna gna.
:o

ik ga m'n best doen om ook tijdens de zwangerschap gewoon gezond te blijven eten..
heb een lijstje gekregen van de dietiste voor als het zo ver is.. en ik moet geloof ik per dag 1 boterham en 1 fruit en wat groente meer eten :P dat is best te doen.. hopelijk gaan de hormonen niet dwars liggen ;)
pi_107927853
Yay *O* zit nu op min 8 kg sinds januari *O* kan hier wel aan wennen!
pi_107928045
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat is prachtig *O*

En Barreltje, mooie motivatie om af te vallen :Y
pi_107928918
Barreltje, ik ben tijdens mijn zwangerschap niet heel veel aangekomen, zat aan het eind ongeveer 7 of 8 kilo boven mijn startgewicht. 3 dagen na de bevalling zat ik er alweer onder... Alleen jammer dat ik dat niet vol heb weten te houden toen. ik zit nu nog 2 kilo boven het startgewicht...
  maandag 13 februari 2012 @ 14:57:47 #268
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107930576
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat fijn voor je! Hartstikke lekker gevoel O+

Maar inderdaad Barretje, mooie reden om af te vallen. Overgewicht en zwangerschap schijnt toch niet erg gezond te zijn. Daar ben ik wel ergens bang voor. Dat ik ooit niet zwanger raak vanwege m'n overgewicht. Dat is nu niet aan de orde, ben pas 24, zonder relatie, thuis wonend, van plan weer te gaan studeren.. So I'll keep my legs closed ;)
pi_107938018
Zo, het gaat al bijna een hele dag goed met mijn goede voornemens :+ .

Ik ben net naar Bas van der Heijden geweest en heb even gezonde inkopen gedaan. Rotwinkel maar groente en fruit zijn er prima te betalen. Mijn vangst: 10 kiwi's, een kilo peren, een kilo banaan, grote bak rucola, zakje sla, zakje rauwkost, 1,5 kilo prei en 3 mango's. Fruit in diverse stadia van rijpheid dus ik kan even vooruit.
Nu nog even uitvogelen hoe ik banaan en mango het beste in kan vriezen en of ik ze dan eerst rijp moet laten worden.
Spoilers!
pi_107938143
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, het gaat al bijna een hele dag goed met mijn goede voornemens :+ .

Ik ben net naar Bas van der Heijden geweest en heb even gezonde inkopen gedaan. Rotwinkel maar groente en fruit zijn er prima te betalen. Mijn vangst: 10 kiwi's, een kilo peren, een kilo banaan, grote bak rucola, zakje sla, zakje rauwkost, 1,5 kilo prei en 3 mango's. Fruit in diverse stadia van rijpheid dus ik kan even vooruit.
Nu nog even uitvogelen hoe ik banaan en mango het beste in kan vriezen en of ik ze dan eerst rijp moet laten worden.
Mango kan prima (heb ik hier ook, gekocht diepvries en zelf ingevroren). Banaan is een groter probleem, die gaat zeker zwart worden (de reden waarom je bananen ook niet in de koelkast moet bewaren) maar is waarschijnlijk nog prima bruikbaar in een smoothie.
Optimist tot in de kist
pi_107938587
Thanks Trovey. Ik koop regelmatig diepvries mango, ben ook groot fan van de AH doosjes. Denk dat ik ze wel wat rijper laat worden want ze zijn nog keihard. Lees net dat je ze 6 maanden in de vriezer kan bewaren. Dacht pas ergens gelezen te hebben dat je banaan ook in kunt vriezen maar vraag me ook af hoe dat zou moeten werken.

Wel ontdekt dat prei 2 minuten geblancheerd moet worden voor het invriezen dus ik zet mijn vriend maar eens aan het snijden zo O-) .
Spoilers!
pi_107938627
iemand hier had het idd een keer over banaan invriezen :) weet alleen ff niet meer wie ook alweer.

ik ben tijdens t smoothiemaken altijd t langste bezig met t schillen van sinaasappels :Y ook maar eens wat snellers op bedenken ( uit pak vind ik niet lekker :P )
pi_107938725
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:36 schreef littledrummergirl het volgende:
iemand hier had het idd een keer over banaan invriezen :) weet alleen ff niet meer wie ook alweer.

ik ben tijdens t smoothiemaken altijd t langste bezig met t schillen van sinaasappels :Y ook maar eens wat snellers op bedenken ( uit pak vind ik niet lekker :P )
Versgeperst uit de fles, hier staat bij de Spar zelf een apparaat dat je het zelf kan doen, ter plekke. :P
Optimist tot in de kist
pi_107938828
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Versgeperst uit de fles, hier staat bij de Spar zelf een apparaat dat je het zelf kan doen, ter plekke. :P
das fijn spul idd :9

hebben ze hier helaas niet staan -O-
pi_107939997
Bananen vries ik alleen in voor smoothies.
pi_107941016
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:08 schreef Isabeau het volgende:
Bananen vries ik alleen in voor smoothies.
Snij je ze dan voor ze in de vriezer gaan? En ziet het er nog enigszins smakelijk uit dan?
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar maandag 13 februari 2012 @ 19:32:35 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107941122
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks Trovey. Ik koop regelmatig diepvries mango, ben ook groot fan van de AH doosjes. Denk dat ik ze wel wat rijper laat worden want ze zijn nog keihard. Lees net dat je ze 6 maanden in de vriezer kan bewaren. Dacht pas ergens gelezen te hebben dat je banaan ook in kunt vriezen maar vraag me ook af hoe dat zou moeten werken.

Wel ontdekt dat prei 2 minuten geblancheerd moet worden voor het invriezen dus ik zet mijn vriend maar eens aan het snijden zo O-) .
Ik blancheer prei nooit voor het invriezen, het gaat hier toch standaard de soep of pastasaus in. Net een banaansmoothie gefixt als toetje, ik ben zo blij met mijn Kennie O+

Vanavond nog volleybaltraining en dan hopen dat ik vannacht fatsoenlijk slaap.
pi_107941127
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

Snij je ze dan voor ze in de vriezer gaan? En ziet het er nog enigszins smakelijk uit dan?
Nee, gewoon met schil en al in de diepvries. Dat wordt dan wel pikzwart, maar de banaan zelf ziet er nog gewoon witgeel uit.
pi_107941520
Wat een leerzame dag! Ik ga mijn bananen als ze iets geler zijn ook met schil en al in de vriezer stoppen en de prei niet blancheren. Ik eet dat inderdaad ook altijd ergens doorheen.
Spoilers!
  maandag 13 februari 2012 @ 21:50:20 #280
54772 Silmarwen
pi_107948583
Overgewicht en zwangerschap heeft mij zwangerschapsdiabetes bezorgd. Niet tof! Elke dag 7 keer bloedwaarde controlen en 3 keer per dag insuline spuiten + streng dieet. Ik raad het je niet aan. ;) Kun je ook krijgen als je slank bent natuurlijk, maar overgwicht is een groter risico factor. En je hebt daarna 50% kans dat je binnen 5 jaar diabetes II krijgt. Daarom ben ik gaan afvallen.

Heel weinig gegeten vanavond. Pistoletje kaas en ei. Collega per ongeluk walnoten in de salade gegooid. -.-

Dus het was.

O: Havermout + thee
T: Yoghurt met rozijntjes + thee
L: Tosti met kaas + glas melk
T: 2 creamcrackers met sandwhichspread
D: bruin pistoletje met plakje kaas en een ei
T: Koffie

Laaaaaaaaaaaaaange vergadering was lang!
pi_107949774
Jeej, ik zie net dat er in krab lang niet zoveel calorieen zit als ik dacht, maar 117 per 100 gram uit blik. Ik zal van de week eens krabsalade maken bij de lunch.
Spoilers!
  maandag 13 februari 2012 @ 22:22:58 #282
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107950324
Vanavond werd sushi, grote doos van de AH met 35% korting. Nu de helft en morgen weer. Zo lekker!
pi_107950571
Net weer een yoghurtloze smoothie op :9 (want de kiwi's zijn nog niet op), was een beetje dik door de gedroogde pruimen...het rietje bleef rechtop staan. :')
Optimist tot in de kist
pi_107951043
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Wordt kiwi bitter door yoghurt of door zuivel uberhaupt? Ik dacht altijd dat het bitter werd door het niet gelijk (allemaal) op te drinken.
Spoilers!
pi_107953723
http://www.mijnreceptenbo(...)isch-fruit/kiwi.html

Ik wil mijn smoothie er niet aan wagen. :')
Optimist tot in de kist
pi_107953887
Hmm, dank je (alweer!) O+ . Als ik had geweten dat dit zo'n leerzame dag zou worden had ik beter tijd in mijn scriptie kunnen steken :+ .
Spoilers!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:48:19 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107958648
Goeiemorgen :)

Hier aan een ontbijtje en zo eens even bedenken wat ik voor O+ ga regelen voor Valentijn. Meestal doen we gewoon een mooie kaart met een lieve tekst erin, maar op de een of andere manier wil ik iets specialers doen dit jaar... Njah, zo maar even googelen dus.

Iig wel een lijstje:

O: 3 maisboterhammen. 1 pindakaas, 1 ardenner (die is eindelijk bijna op...) en 1 halvajam. Groot glas sap.
T: Beker thee en een pakje crackertjes/twee crackers met beleg.
L: 4 miniworstenbroodjes, glas aanlenglimonade of beker thee.
T: cup-a-soup met balletjes.
D: Zuurkool van gisteren, met ananas en spekjes, zonder rookworst. Groot glas water.
T: Geen idee.

S: Wrs dus even met de fiets de stad in voor vriendjelief, 3 machines was wegwerken incl. elke keer twee trappen op en af.

Ik weet dat de worstenbroodjes een slechte keuze zijn, maar ik moet vandaag enorm hard studeren en ook nog veel huishoud-dingen doen en het zijn de laatsten die overgebleven zijn van dit weekend, net als de ardenner, en dan is de slechte troep op en gaan we weer normaal doen. Had vanochtend bijna een kilo erbij door mijn verjaardagsweekendje en die moet er snel weer af!

Xx
pi_107960496
Ja hoor, lekker motiverend. Gisteren voor het eerst weer de hele dag heel enthousiast braaf gedaan, vandaag 2 ons erbij. Nou ja, zal wel vocht of een andere schommeling zijn. Ik ga gewoon lekker door.

Gisteren:
O: Yoghurt met muesli en 2 theelepels lijnzaad
L: 2 volkoren met een omelet van 2 eieren, een tomaat, lente-ui en verse peterselie. Glas karnemelk
T: 2 x 200 ml smoothie, 5 zuurtjes :@ , 8 zoute sticks
A: 1 taco en 2 kleine volkorenwraps met gehakt, heel veel groente en een beetje rode saus. Beker melk.
T: halve peer met een paar kruimels blauwe kaas.

Vandaag:
O: O: Yoghurt met muesli en 2 theelepels lijnzaad
verder geen idee, hele dag op pad. Zo gezond mogelijk bij de benzinepomp.
A: gevulde pasta met heel veel spinazie en tomaatblokjes.
Spoilers!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:37:26 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107960693
L_S.. bij mij duurde het ook 3 weken voordat er eindelijk iets af ging en god wat heb ik daar over zitten mopperen in dit topic ;) .. en nu gaat het er steeds sneller af *O*
eerst was ik blij met een halve kilo per week, nu ga ik toch echt richting de 1/1.5 kilo per week.. gewoon doorzetten.. en blijven doorzetten.. dan komt het helemaal goed!! ^O^

lijstje:
T: femfit vitamines + foliumzuur O-)
T: appel
L: salade met boterhammen en evt een (ongebonden) soepje
t: sinaasappel
D: 75 gram mihoen met 100 gram kip en 200 gram groenten
S: vandaag even niet.. uitzieken op de bank is het beste wat ik er van kan maken :P

Morgen een dagje naar de sauna *O* wel O, T en L volgens " het schema"
maar T2 en D.. nog geeen idee.. eens kijken of ze een lekkere salade hebben ofzo.. maar de worteltjestaart van de koekela is ook echt :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')