quote:
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis kokenquote:
Ik heb nog een bon van een pannenkoekenrestaurant, (tweede pannenkoek en soep voor ieder 1,00). kan ik wel eens met mijn broer naartoe gaan (bij gebrek aan loverquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezienquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?
Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxxquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Misschien kan Steer de website nog terug vinden, die is daar beter in dan ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spulquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul
het enige verschil is dat deze al bereid is denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
Oi, dat zal lekker zijn! Ik maak het door 2,5 dl koud water met 1 dl (40-45 gram) havermout aan de kook te brengen op middelhoog vuur. Tegen de tijd dat het kookt is het dik genoeg en is de havermout zacht. Dan gaat er nog een lepel lijnzaad door voor 't smeren van de binnenkant. Op zich vind ik 't best te eten dan, maar kaneel helpt een hoop om er wat meer (een betere) smaak aan te geven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Gezondheidsmengsel?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch. Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor.
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
Ik eet soms Brinta (Classic) als ontbijt en weet eigenlijk niet eens hoeveel kcal dat zijn. Weet wel dat het lekker en gezond is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Ja, tarwezemelen, lijnzaad en lecitinepoeder.quote:
Daar moet dan nog melk bij.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
Ik pak altijd 3 eetlepelsquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
Ik gebruik voor alles magere houdbare melk, 35 kcal per 100 ml.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
Dat valt toch best mee? Ik doe voor 50 calorieën aan brinta in een kom en 46 calorieën melk(100ml) dus das ongeveer 100 calorieën. Evenveel als een cup-a-soepjequote:Op woensdag 8 februari 2012 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
Nouja ik weet niet precies de hoeveelheid want ik doe het op gevoel. Laat het 200 calorieën voor een bakje zijn, dat is toch nog steeds weinig? Een tussendoortje bevat al snel 100 calorieën.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
Voel je welkomquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden.
Het ziet er lekker uitquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht
Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
Het kost alleen teveel tijd en dus maak ik dat alleen als ik een vrije dag heb. Voor ik naar mijn werk ga moet alles zo snel mogelijk zodat ik ook zo lang mogelijk in bed kan blijvenquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het ziet er lekker uitik geef toe
ik vind het meteen een leuk mensquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht
Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
Och ja! Ook het verdelen van de twee porties moet exact gelijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:43 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het meteen een leuk mensal is ze wel een beetje neurotisch met haar weegschaaltje
Ik ga m'n best doen.quote:
Schiet niet erg op hè op deze manier met dit recept.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:07 schreef Silmarwen het volgende:
Buiten het feit dat ik haar recept onmogelijk kan eten met de walnoten en amandelen, vind ik het echt een afschuwelijk vreselijk neurotisch mens! O.o Met dat gemeet en geweeg en dan "the beautiful film I'm going to eat" Ik kreeg er gewoon kokhals neigingen van.
Bovendien zit er banaan in... En ik eet alleen groene bananenals ze rijp zijn hoef ik ze niet en warme banaan ga ik letterlijk van over mijn nek om de een of andere reden. En ik gruwel van vanille.
Dus! Niet mijn recept.Ik doe wel de kaneel.
ik weet niet hoe groot je bent, maar ik vind 2x 2 boterhammen voor n man toch best weinigquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb dat vetvrije dieet (wat ben ik ook eigenwijs...) 4 dagen volgehouden, ik ik weeg nu 115.5 KG. Vorige week was dat 120. Echt heel bizar. Vandaag was de laatste dag. Ik ben ik mei begonnen met diëten/sporten en het resultaat mag er zijn!! De omtrek van mijn buik is 10 centimeter kleiner. Mijn benen geloof ik 7 centimeter.
Vanaf morgen wil ik gewoon normaal eten. Morgenochtend twee boterhammen, om 10 uur een tussendoortje, in de middag twee boterhammen, en om 2 uur een tussendoortje. In de avond wil ik met mijn neef krachttraining gaan doen. Als ik het op deze manier doe, doe ik het dan goed? Of krijg ik dan te veel energie binnen waardoor ik alsnog dikker wordt?
Ik wil eigenlijk terug naar mijn streefgewicht van 105 KG, hoe doe ik dat het beste (en zo snel mogelijk), maar zonder kans op flauwvallen?
Ik heb Mylene trouwens gevraagd om me in de OP te zetten
Gewoon stoppen met eten en in bed gaan liggen, dan kun je ook niet meer vallen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik heb dat vetvrije dieet (wat ben ik ook eigenwijs...) 4 dagen volgehouden, ik ik weeg nu 115.5 KG. Vorige week was dat 120. Echt heel bizar. Vandaag was de laatste dag. Ik ben ik mei begonnen met diëten/sporten en het resultaat mag er zijn!! De omtrek van mijn buik is 10 centimeter kleiner. Mijn benen geloof ik 7 centimeter.
Vanaf morgen wil ik gewoon normaal eten. Morgenochtend twee boterhammen, om 10 uur een tussendoortje, in de middag twee boterhammen, en om 2 uur een tussendoortje. In de avond wil ik met mijn neef krachttraining gaan doen. Als ik het op deze manier doe, doe ik het dan goed? Of krijg ik dan te veel energie binnen waardoor ik alsnog dikker wordt?
Ik wil eigenlijk terug naar mijn streefgewicht van 105 KG, hoe doe ik dat het beste (en zo snel mogelijk), maar zonder kans op flauwvallen?
Ik heb Mylene trouwens gevraagd om me in de OP te zetten
Wat raadt je iemand van 2 meter die aan een uur krachttraining per dag doet dan aan?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik weet niet hoe groot je bent, maar ik vind 2x 2 boterhammen voor n man toch best weinig
Troost je, ik ook niet en ben één van de ouderen hier in dit topic.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:14 schreef Purdey het volgende:
Bonbons met valentijn, die heb ik nog nooit gehad. En ook nooit een kaart. Of bloemen.
Ik voel me ineens heel zielig
Ik vind valentijnsdag altijd juist een heel geschikt moment om je heel erg Bridget Jones achtig vol te proppen met chocolade als je alleen bent. Maar dat ga ik dus dit jaar niet doen
Misschien moeten wij dan samen valentijnsdag vierenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Troost je, ik ook niet en ben één van de ouderen hier in dit topic.
misschien smiddags iets van een salade en die twee boterhammen, of iets van n eitje erbij oid.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat raadt je iemand van 2 meter die aan een uur krachttraining per dag doet dan aan?
2 boterhammen in de ochtend, om 10 uur een appel, om 12 uur 2 boterhammen en een sinaasappel om 2 uur is denk ik ook te weinig, maar wat mag ik dan?! Als ik weer te veel eet, helpt krachttraining ook niet en kom ik wéér aan...
Alsjeblieft, help me even
Doe maar twee dozen chocolade.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Misschien moeten wij dan samen valentijnsdag vieren
Fles wijn, doos chocolade en een film. Ik zie een topavond!
Mijn moeder zegt dat ik beter Sonja Bakker kan gaan doen, om een kilo af te vallen per week... Je heeft alles al in huis gehaald.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
misschien smiddags iets van een salade en die twee boterhammen, of iets van n eitje erbij oid.
en wat heel erg vult en ook goed is voor je spierbehoud zijn dingen met eiwitten, zoals eiwitshakes. Maar... daar moet je van houdenmijn ding is het niet echt haha
En een fles port en dan allebei de bridget jones films kijken, ik doe meequote:
Ik ook!quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:33 schreef Sjeen het volgende:
En een fles port en dan allebei de bridget jones films kijken, ik doe mee
ik denk dat het vooral belangrijk is dat je iets voor jezelf zoekt wat je goed denkt vol te kunnen houden. Letten op wat je op je brood doet, wat je drinkt, wat je tussendoor neemt scheelt al zoveel, je hoeft m.i. niet eens een vast dieet aan te houden van een of andere goeroe. Stiekem weet je zelf ook wel wat gezond voor je is en wat nietquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt dat ik beter Sonja Bakker kan gaan doen, om een kilo af te vallen per week... Je heeft alles al in huis gehaald.
Het de tijd geven, je moet leren om geduld te hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, kunnen jullie me definitief advies geven over hoe ik die laatste 10 kilo eraf moet krijgen?
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, kunnen jullie me definitief advies geven over hoe ik die laatste 10 kilo eraf moet krijgen?
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met eten en in bed gaan liggen, dan kun je ook niet meer vallen.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook!Port in mokken met chocolade uit zo'n hartvormige doos
Dat afvallen gaat zo niet lukken hè?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En een fles port en dan allebei de bridget jones films kijken, ik doe mee
Waarom niet? Ik ben geen computerfluisteraar, ik heb geen haast. Ik heb al dat vet in zo'n 20 jaar verzameld, dat gaat er niet in een paar maandjes af. 80% van mijn dagen zijn prima dieetdagen, de overige 20% mag ik gewoon bonbons van mezelfquote:
Ik ben al twee jaar bezig en wil daar niet tien jaar van maken, ik heb al zwakke momenten zat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben geen computerfluisteraar, ik heb geen haast. Ik heb al dat vet in zo'n 20 jaar verzameld, dat gaat er niet in een paar maandjes af. 80% van mijn dagen zijn prima dieetdagen, de overige 20% mag ik gewoon bonbons van mezelf(okok, geen doos)
Dat moet ik ook echt eens zelf gaan maken! Goed plan.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
Hier ligt de falafel klaarnomnom!
Nu nog anderhalf uur wachten tot m'n man thuis is![]()
honger
Tien jaar is wel een beetje veel jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:42 schreef trovey het volgende:
Ik ben al twee jaar bezig en wil daar niet tien jaar van maken, ik heb al zwakke momenten zat.![]()
Die mentaliteit heb ik ook, maar ik ben al op m'n streef natuurlijk dus dan gaat het wat makkelijk. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel te veel gegeten (muffin, pizza etc) met als resultaat een halve kilo erbij op Maandag. Maar vanmorgen was ik alweer 0,7 kilo lichter dus het is er ook altijd zo weer af. En sowieso houd ik me dan de rest van de week aan mijn vaste schema.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben geen computerfluisteraar, ik heb geen haast. Ik heb al dat vet in zo'n 20 jaar verzameld, dat gaat er niet in een paar maandjes af. 80% van mijn dagen zijn prima dieetdagen, de overige 20% mag ik gewoon bonbons van mezelf(okok, geen doos)
En ik ben al te laat begonnen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tien jaar is wel een beetje veel ja
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat moet ik ook echt eens zelf gaan maken! Goed plan.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik denk dat het vooral belangrijk is dat je iets voor jezelf zoekt wat je goed denkt vol te kunnen houden. Letten op wat je op je brood doet, wat je drinkt, wat je tussendoor neemt scheelt al zoveel, je hoeft m.i. niet eens een vast dieet aan te houden van een of andere goeroe. Stiekem weet je zelf ook wel wat gezond voor je is en wat niet
Dus wat jullie doen is gewoon normaal eten? Mijn moeder heeft alles in huis gehaald om een paar weken te Sonja Bakkeren. Wat kan ik nou beter doen? Dit is echt lastig... Als ik te veel eet kom ik aan, als ik te weinig eet is het wéér niet goed.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Het de tijd geven, je moet leren om geduld te hebben.Die 10 kilo gaat er nou eenmaal niet binnen een maand af als je het goed doet.
Opgeslagenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.epicurious.com(...)orite-Falafel-231755
en daar heb je meteen je antwoordquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
[..]
Dus wat jullie doen is gewoon normaal eten? Mijn moeder heeft alles in huis gehaald om een paar weken te Sonja Bakkeren. Wat kan ik nou beter doen? Dit is echt lastig... Als ik te veel eet kom ik aan, als ik te weinig eet is het wéér niet goed.
Nee, ik doe sinds een week helemaal niets meer aan sport. Ik laat dat krachttraining nog even voor wat het isquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
En wat zeggen ze er op de sportschool van? Als jij een uur krachttraining doet per dag, dan zullen ze je daar toch ook wel wat advies over voeding kunnen geven..
Ik heb net weer 1,5 uur gesport. Ik heb mij zitten verbazen over de giebelmeisjes die minimaal een kwartier per apparaat nodig hadden, en er alleen op zaten te kletsen... En over de dame die onbezweet de fitnesszaal weer uitkwam... Ik laat volgens mij op een gegeven moment zo'n spoor van zweet achter als ik niet oppas..
Zo werkt het ongeveer hier ook en mijn huisarts en de dietiste hadden er geen problemen mee, afvallen moet ook nog wel leuk blijven, zeker als het lang gaat duren.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:44 schreef Blistering het volgende:
[..]
Die mentaliteit heb ik ook, maar ik ben al op m'n streef natuurlijk dus dan gaat het wat makkelijk. Afgelopen weekend bijvoorbeeld veel te veel gegeten (muffin, pizza etc) met als resultaat een halve kilo erbij op Maandag. Maar vanmorgen was ik alweer 0,7 kilo lichter dus het is er ook altijd zo weer af. En sowieso houd ik me dan de rest van de week aan mijn vaste schema.
Een keer iets wat totaal niet in een dieet past is ook geen enkel probleem. Want daar ben je heus niet dik van geworden. Met de nadruk op 'een keer'quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:11 schreef trovey het volgende:
Zo werkt het ongeveer hier ook en mijn huisarts en de dietiste hadden er geen problemen mee, afvallen moet ook nog wel leuk blijven, zeker als het lang gaat duren.
No offense, en t komt er vast heel lullig uit maar wat laat jou denken dat je moeder iets weet van gezond eten? Ze heeft het jou niet kunnen leren en is zelf in de veronderstelling dat een crash dieet goed is. Verder kan je van mij geen advies meer verwachten, je doet er namelijk helemaal niets mee. Je reageert niet eens op advies, het is op het onbeleefde af.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:45 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
[..]
Dus wat jullie doen is gewoon normaal eten? Mijn moeder heeft alles in huis gehaald om een paar weken te Sonja Bakkeren. Wat kan ik nou beter doen? Dit is echt lastig... Als ik te veel eet kom ik aan, als ik te weinig eet is het wéér niet goed.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je reageert niet eens op advies, het is op het onbeleefde af.
Ik ben ook 2 meter en sport 5 dagen per week (2 a 3 x krachttraining, 2 a 3 x squash).quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:23 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat raadt je iemand van 2 meter die aan een uur krachttraining per dag doet dan aan?
2 boterhammen in de ochtend, om 10 uur een appel, om 12 uur 2 boterhammen en een sinaasappel om 2 uur is denk ik ook te weinig, maar wat mag ik dan?! Als ik weer te veel eet, helpt krachttraining ook niet en kom ik wéér aan...
Alsjeblieft, help me even
quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:14 schreef motorbloempje het volgende:
Het volkorenwrap virus breidt zich uit
been there done thatquote:Op donderdag 9 februari 2012 08:13 schreef kwakz0r het volgende:
grenzen aangeven, dat kan ik niet zo goed. ik verwacht namelijk heel veel van mezelf en als mijn omgeving dan ook veel van mij verwacht, én ik in een beoordelngstraject zit voor een vaste aanstelling, dan zijn de grenzen helemaal zoek.
dus zit ik om half elf bij de bedrijfsarts voor een verzuimconsult
met vier volleybaltrainingen en een wedstrijd op anderhalve week, mag die dinsdag met port en chocola welquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:39 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Dat afvallen gaat zo niet lukken hè?![]()
Ze denkt alleen maar dat je verdriet had en een mens bentquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven bij iemand uitgehuild en dat was best fijn om heel eerlijk te zijnIk voel me alleen superschuldig over mijn blurp momentje. Wat moet ze wel niet van me denken o.O Er kwam ineens iets uit wat heel, heel erg diep zat. Maar...ja eens zien wat ik hiermee ga doen.
Dat vind ik ook heel lastig; veel succes vandaagquote:Op donderdag 9 februari 2012 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Vandaag poging 2 voor m'n eerste echt stagedag en ik moet ook daarna nog duizendeneen dingen doen. Ben nu al gestresst, maar heb ook besloten dat ik moet denken: Ik krijg gewoon af wat ik af krijg en daar moet de rest van de wereld *en ik* dan maar genoegen mee nemen...
Ik had dat ook al een tijdje niet meer gedaan, maar vanmorgen wel en dat was een aangename (en zeer onverwachte) verrassing.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:47 schreef Sarabi het volgende:
Lekker bezig Purdey!
Ik heb al weer een tijd niet op de weegschaal gestaansta steeds heel vroeg op en dan vergeet ik het helemaal.
Deze week wel 6 uur gesport dus dat gaat in ieder geval goed.
Tja, dat is het verschil dan wel, ik kan het niet compenseren door meer te sporten...lees uberhaupt te gaan sporten. Ik moet het hebben van wandelen, fietsen en een mile per keer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
met vier volleybaltrainingen en een wedstrijd op anderhalve week, mag die dinsdag met port en chocola welEn de alcohol van de carnaval wordt over het algemeen gecompenseerd door heel veel lopen
Niets om je voor te schamen hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven bij iemand uitgehuild en dat was best fijn om heel eerlijk te zijnIk voel me alleen superschuldig over mijn blurp momentje. Wat moet ze wel niet van me denken o.O Er kwam ineens iets uit wat heel, heel erg diep zat. Maar...ja eens zien wat ik hiermee ga doen.
Vandaag:
O. 2 boterhammen met light roomkaas en bislook
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Appel
D. Pasta met een saus van gepureerde tomaten, linzen, paprika, ui, maïs, wortelen en doperwten + kruiden.
Ik kan de kaarten van mijn ouders en laatste grootouder ook nog steeds niet zien hoor en mijn moeder is dit jaar 23 jaar terug, mijn vader 15 jaar en mijn oma 11 jaar.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:10 schreef Sjeen het volgende:
Over huilen gesproken... ik moest gisteren iets zoeken en kwam de overlijdensadvertenties en condoleancekaarten tegen van mijn schoonmoeder. Ook na twaalf jaar moet ik daar nog om huilen...
Dat is altijd fijnquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had dat ook al een tijdje niet meer gedaan, maar vanmorgen wel en dat was een aangename (en zeer onverwachte) verrassing.
Succes!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik ga lekker een uurtje sporten!
hoezo inmiddels? Je wil toch niet nog meer afvallen he? Dit is perfectquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
Hou allemaal vol! Ben inmiddels 20 kg kwijt en ben zo blij..
[ afbeelding ]
en nu spieren kweken! (dan mogen er best wel weer een paar kilo bij).quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
Respect maatje, je ziet het overal, ook in je gezicht. Nu knallen met die spiermassa.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks mate! Je wilt niet weten hoeveel complimenten ik (nog steeds) dagelijks krijg.. Tis zo fijn..quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:44 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Respect maatje, je ziet het overal, ook in je gezicht. Nu knallen met die spiermassa.
Hoe lang heb je er over gedaan?
Klopt! Ben nu al lichtelijk bezig om spieren te kweken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en nu spieren kweken! (dan mogen er best wel weer een paar kilo bij).
Ik wil eigenlijk nog zo'n 5-7 kilo eraf.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
hoezo inmiddels? Je wil toch niet nog meer afvallen he? Dit is perfect
Netjes gedaan hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
Netjesquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
En de voorfoto?quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben iets meer kwijt, maar sta toch redelijk stil weer ook. Heel irritant ja, toch maar doorzettenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:27 schreef Mirjam het volgende:
een halve kilo afgevallen sinds ik begonnen ben,.
echt, ik ben in staat om gewoon weer te gaan vreten, ik let enorm op, maar d'r gebeurt praktisch niks
En ik kan je zo een aantal andere berichten laten zien waarin staat dat het niet goed is. Dus waarom al die 'hypes' volgen?quote:
ik ben niet eens begónnen met afvallenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik ben iets meer kwijt, maar sta toch redelijk stil weer ook. Heel irritant ja, toch maar doorzetten
[..]
En ik kan je zo een aantal andere berichten laten zien waarin staat dat het niet goed is. Dus waarom al die 'hypes' volgen?
Oehhh, afgevallen mannenvlees in het dieettopic! Je ziet er goed uitquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:24 schreef Dionysiou het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oehhh, afgevallen mannenvlees in het dieettopic! Je ziet er goed uit![]()
Net 300 kcal verfietst, en ik was kapot na al m'n bezigheden van vandaag. Boodschappen, konijnenbak schoongemaakt, bed gewassen, gestofzuigd.. Nu even helemaal niks meer
Geen dankquote:
Ik volg geen hypes, voor mij was havermout een soort vergeten iets.. en ik kon me herinneren dat het in mijn voedingsassistentenopleiding ook al opgehemeld werd (ergens in de jaren 90) dus even herondekkenquote:Op donderdag 9 februari 2012 19:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik ben iets meer kwijt, maar sta toch redelijk stil weer ook. Heel irritant ja, toch maar doorzetten
[..]
En ik kan je zo een aantal andere berichten laten zien waarin staat dat het niet goed is. Dus waarom al die 'hypes' volgen?
Kan je inmiddels ook weer wat beter en meer bewegen mir?quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:27 schreef Mirjam het volgende:
echt, ik ben in staat om gewoon weer te gaan vreten, ik let enorm op, maar d'r gebeurt praktisch niks
ja, met mate wel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kan je inmiddels ook weer wat beter en meer bewegen mir?
een maand.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bluezz het volgende:
Hoelang ben je bezig en wát heb je dan veranderd?
Irritant he?quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
een maand.
ik heb alle snoeptroep geschrapt, chocola na het eten, 's avonds eten en snoepen, wijntjes, etc.
ik eet 3 maaltijden, na het eten, tussen 8 en 9 mager toetje, drink enkel thee en water.
ga ik doenquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
maar mir, gewoon eens door de arts laten keuren, wie weet speelt er van binnen wel iets wat er invloed op heeft
Ga je energieinname eens bijhouden. Uitrekenen in kcals. Dan komt de aap wel uit de mouw. Op gevoel minder eten en her en der een appel en een stuk selderij stoppen gaat niets doen. Zo werkt je lichaam niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:27 schreef Mirjam het volgende:
eens. niet is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Dionysiou het volgende:
En wil je echt snel resultaat zien moet je de Ketose fasé in. Maar dat is wel radicaal. Google maar is.
Haha, flauw.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
eens. niet is.
https://www.google.com/search?btnG=1&pws=0&q=is
Hoe heb je dat gedaan? Kwam je van 63 of verwar ik je nu met iemand anders?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 05:00 schreef esperanza93 het volgende:
Hoe gaat ie hier?! Inmiddels al 56 kilo en wil naar de 54! Gaat heeeeel snel sinds ik sport!Thuis hoor ik hier niet meer maar ben benieuwd naar jullie!
Dat is onzin, er zijn ook andere manieren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:52 schreef Dionysiou het volgende:
En wil je echt snel resultaat zien moet je de Ketose fasé in. Maar dat is wel radicaal. Google maar is.
Het is geen onzin. Als ik had gezegd dat er maar één manier was, ja dan was het onzin.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is onzin, er zijn ook andere manieren.
Jaquote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo Tink! Was je stage ook nog leuk?
Hoi! Ja, 64 kilo! Het komt voornamelijk door het vele sporten. Ik heb heel lang niet gesport en daardoor ben ik ook aangekomen. Nu ben ik het sporten gaan opbouwen en sport ik sowieso iedere dag (hardlopen of naar de sportschool). Verder heb ik een specifiek schema waar ik mij heel goed aan houd en die ook gezond is (van trovey). Ik krijg ook veel opmerkingen trouwens. Echt super chill! Ik hoop alleen niet dat het er heel snel weer bijkomt zodra ik minder ga sporten (al eet ik wel gezond/normaal).quote:Op vrijdag 10 februari 2012 06:51 schreef CelasV het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Kwam je van 63 of verwar ik je nu met iemand anders?
Je zegt dat als je snel resultaat wil zien dat je dan de ketose fase in móet, dat klopt deels maar ook dit is wel crashen hoor. Zodra je je koolhydraten niet goed opbouwt kom je giga snel weer aan. Daarom geef ik aan dat er ook andere manieren zijn om snel resultaat te zien. Snel resultaat is imho trouwens niet echt waarvoor je moet streven, blijvend resultaat is beter.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:39 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Het is geen onzin. Als ik had gezegd dat er maar één manier was, ja dan was het onzin.
Je hebt een punt. Maar ik wil wel benadrukken dat de een sterker is dan de ander. Ik ben zo intens blij met mijn figuur, ik wil nooit meer terug. Ik was zo verdomd onzeker.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je zegt dat als je snel resultaat wil zien dat je dan de ketose fase in móet, dat klopt deels maar ook dit is wel crashen hoor. Zodra je je koolhydraten niet goed opbouwt kom je giga snel weer aan. Daarom geef ik aan dat er ook andere manieren zijn om snel resultaat te zien. Snel resultaat is imho trouwens niet echt waarvoor je moet streven, blijvend resultaat is beter.
Dankje! Het komt goed. Ik krijg nu heerlijk veel complimentjes, zelfs mensen die zeggen dat ik nu te dun ben en niet verder moet gaan. Misschien laat ik het ook wel inderdaad zo en houd ik dezelfde eetstijl aan maar minder ik het sporten. En god ja, mijn figuur is ook gewoon mooi al zeg ik het zelf.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed zo esperanza! Gewoon lekker blijven bewegen en gezond blijven eten. Als je niet zo extreem gelijnd hebt komen die kilo's er echt niet zomaar weer aan.
Ik kan in de toekomst niet iedere dag gaan sporten. Nu heb ik nog de tijd aangezien ik gestopt ben met mijn studie maar dat gaat 'm niet worden in de toekomst, daarom denk ik dat ik ook vrij veel en snel ben afgevallen. Heb zoveel gesport.quote:
Ik lees nu dat je 20 kilo bent afgevallen! Super knap zeg! Je was dus best wel dik en nu ben je dun. Prestatie! En beter dat je je helemaal goed voelt nu, heb ik ook alhoewel ik niet zo super dik was.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:29 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar ik wil wel benadrukken dat de een sterker is dan de ander. Ik ben zo intens blij met mijn figuur, ik wil nooit meer terug. Ik was zo verdomd onzeker.
Ik ben ook blij voor je dat je goed in je vel zit! Hoelang zit je nu al op je streefgewicht? Ik zou wel kijken dat je een gezond eetpatroon blijft aanhouden en niet meer in oude gewoontes vervalt, dat zou zonde zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:29 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar ik wil wel benadrukken dat de een sterker is dan de ander. Ik ben zo intens blij met mijn figuur, ik wil nooit meer terug. Ik was zo verdomd onzeker.
Ik denk dat het het erger maakt. Lekker handig. Straks man thuis, ik in bad met boek. Dat helpt meestal wel want de 4 paracetamol halen alleen de scherpe kantjes eraf.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet of chocolade nou zo ideaal is bij een knallende koppijn![]()
Maar het helpt vast tegen het je zielig voelen
Echt waar? Dat wist ik niet.... Heb er normaal geen last van. Ik krijg eerder van witte wijn hoofdpijn dan rood. (Wel van hoofdpijn hoor. Echt heel vaak zelfs. Maar ik heb eerder het idee dat dit komt door de borsten... Begint meestal met zere nek, straalt door naar hoofd/schouders/rug/kaken.)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Chocola (vooral pure) kan migraine triggeren. Net als onder meer rode wijn en oude kaas. Heel oneerlijk.
Slightly change of plans. Tussendoor werden 2 hartvormige praline bonbons met een glas water. Och, wat hou ik toch van chocolade. Avondtussendoortje wordt wel een taaikorstje. En heen en weer lopen naar 't werk werd allleen terug, het was zoooo koud vanochtend! En nu nog trouwens, maar ik vind het een goed excuusquote:O: Smoothie. Magere yoghurt, 1/2 banaan, frambozen, bosvruchten, havermout en lijnzaad. Ontbijtbiscuit erbij.
L: 2 boterhammen met pindakaas, golden delicious appel, beker thee.
T: Taai korstje, beker thee.
D: Tomatensoep (Uit pakje, dus zal aardig wat vocht vast gaan houden..) met 2 boterhammen.
A: Nog geen idee.
S: Heen en weer lopen naar 't werk.
Als je geen migraine hebt dan maakt chocolade ook niet veel uit hoor. Maar het staat er dus wel om bekend.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:13 schreef Silmarwen het volgende:
Echt waar? Dat wist ik niet.... Heb er normaal geen last van. Ik krijg eerder van witte wijn hoofdpijn dan rood. (Wel van hoofdpijn hoor. Echt heel vaak zelfs. Maar ik heb eerder het idee dat dit komt door de borsten... Begint meestal met zere nek, straalt door naar hoofd/schouders/rug/kaken.)
Heb ik ook weleens gelezen ja. Evenals citrusvruchten, schijnt ook enige invloed te kunnen hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je geen migraine hebt dan maakt chocolade ook niet veel uit hoor. Maar het staat er dus wel om bekend.
Ik ben naar een promotie in A'dam geweest.. Dus veel treinen, lunch om 3 uur(was nog wel redelijk ok), maar daarvoor een borrel, en daarna gelijk door naar een volgende afspraak waardoor er geen tijd was voor fatsoenlijk avondeten..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Waarom wordt vandaag niet beter tiekje?
Looking good Dionysiou![]()
![]()
Ik ga vanavond uitgebreid op de bank hangen, eerste avond thuis deze week...
Wat noem jij migraine?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat van die citrusvruchten wist ik weer niet. Zal er eens op gaan letten. Gelukkig heb ik tegenwoordig niet vaak migraine meer nu ik een nieuwe bril heb, de pil door slik en niet dagelijks een hele verzameling pijnstellers meer slik.
Gaaf is dat hè, dat je gewoon echt behoefte hebt aan veul groentequote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik ben naar een promotie in A'dam geweest.. Dus veel treinen, lunch om 3 uur(was nog wel redelijk ok), maar daarvoor een borrel, en daarna gelijk door naar een volgende afspraak waardoor er geen tijd was voor fatsoenlijk avondeten..
Maar morgen pak ik het weer op. Snak naar een gezonde avondmaaltijd
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Omdat als je van één kleine reep chocolade aankomt je minstens in Somalië moet wonen.
True.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Daarbij had ik niet het idee dat je verder zoveel zin hebt in eten als je zulke hoofdpijn hebt
Bleh, wat is het hier koud! Misschien moet ik de kachel toch aandoen, maar ik wilde ook naar buiten om te wandelen. Dat moet voor 1 uur want dan heb ik een raid
Misselijk, geen licht en geluid kunnen verdragen, verschrikkelijke druk vanuit mijn hoofd (bij hoofdpijn meestal andersom), pijn in mijn linkeroog en neus, flauw vallen, mensen niet meer kunnen begrijpen omdat de woorden niet in de juiste volgorde binnenkomen. En het belangrijkste, het gaat niet over zolang ik geen migraine medicijn heb geslikt. Dat is het grote verschil met normale hoofdpijn, daar helpen migraine medicijnen niet tegen. Net zoals een paracetamolletje niet helpt bij migraine.quote:
Yesquote:
Nog niet over nagedacht.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt lekker Lonaa, welke tussendoortjes eet je verder nog?
Dan hebben we het hier idd over migrainequote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misselijk, geen licht en geluid kunnen verdragen, verschrikkelijke druk vanuit mijn hoofd (bij hoofdpijn meestal andersom), pijn in mijn linkeroog en neus, flauw vallen, mensen niet meer kunnen begrijpen omdat de woorden niet in de juiste volgorde binnenkomen. En het belangrijkste, het gaat niet over zolang ik geen migraine medicijn heb geslikt. Dat is het grote verschil met normale hoofdpijn, daar helpen migraine medicijnen niet tegen. Net zoals een paracetamolletje niet helpt bij migraine.
Ik ben zo blij dat ik amper nog last heb van zowel hoofdpijn als migraine. Ik heb 10 jaar hoofdpijndrama gehad op alle mogelijke manieren inclusief een pijnstillerverslaving.
Anyway, mijn hormonen enzo doen geloof ik weer normaal. Ik ben wel opgeknapt sinds de laatste medicijnverhoging. Ik voel me energiek en opgewekt. Mijn lijf voelt normaal dus maandag ga ik weer beginnen met gezond eten en zal ik ook weer lijstjes plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic : vandaag alleen nog maar een grote beker optimel yoghurt, koffie en thee op!
Straks maar een boterhammetje en soep, heb lekker uitgeslapen en sinds gisteren ben ik weer eens gestart met n.i.e.t. m.e.e.r. s.n.o.e.p.e.n. tussendoor
Straks bij de boodschappen havervlokken kopen en experimentee overflakkee![]()
Mager vlees, rode sausjes en veel salade eten en gebruik ook dingen als stukjes aardappel, groente enz.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:37 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het resultaat al gezien
En hier worden het krieltjes uit de oven met puntpaprika en witvis *hoezo herhaling van eerder deze week*, omdat het gewoon te makkelijk en lekker was
Morgen gourmet... Ik houd m'n hart vast voor de kCal's die ik dan ga eten. Gelukkig mag ik de meeste sauzen niet meer hebben
Xx
Happy birthday Tink! The big 23! Maak er een leuke dag van meis!quote:Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
Vandaag geen lijstje, geen plannen, geen gedoe, geen restricties *behalve melkloos*
Xx!
Dan eet je een boterham.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Net een beetje yoghurt met muesli en wat cranberry's weggegeten. Maar ik heb zin in brood.
Je bent jarig?! Gefeliciteerd! Geniet er vanquote:Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen!
Vandaag geen lijstje, geen plannen, geen gedoe, geen restricties *behalve melkloos*
Xx!
Waarom eet je geen brood dan?quote:Op zondag 12 februari 2012 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Net een beetje yoghurt met muesli en wat cranberry's weggegeten. Maar ik heb zin in brood.
kut is dat he?quote:Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon ff lekker klagen hier dat ik er langzamerhand schijtziek van word dat ik met 20KM hardlopen en matig eten in de week gewoon nog 3KG aan kan komen als ik me wat meer veroorloof....
terug naar 2x niks eten dus.
Mijn dieet ligt al een jaar achter me. Ik worstel al een jaar met op gewicht blijven.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:24 schreef Sarabi het volgende:
Vervelend bij effect van een crashdieet?
Als in bodybuildergewicht of gewicht van een mens met normale hoeveelheid spierweefsel en normale hoeveelheid vet (volgens de statistieken)?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn dieet ligt al een jaar achter me. Ik worstel al een jaar met op gewicht blijven.
Normaalquote:Op zondag 12 februari 2012 19:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Als in bodybuildergewicht of gewicht van een mens met normale hoeveelheid spierweefsel en normale hoeveelheid vet (volgens de statistieken)?
Volgens mij beginnen bij mij nu mijn oren te groeien met die worteltjes.
Oké, dan is het wat makkelijker voor mij om advies te geven.quote:
Ja, als ik dat eet kom ik minimaal anderhalve kilo per week aanquote:Op zondag 12 februari 2012 19:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Oké, dan is het wat makkelijker voor mij om advies te geven.Al eens op zo'n site (heb even zo geen link maar die is hier wel in de reeks te vinden) gekeken wat je nou eigenlijk precies nodig hebt voor onderhoud bij jouw leefwijze?
Maar de gevolgen blijven ook gewoonquote:Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn dieet ligt al een jaar achter me. Ik worstel al een jaar met op gewicht blijven.
Zoals ik zei spelen met die gegevens, blijkbaar ben je uitermate gevoelig om snel weer gewicht erbij te krijgen (en dan bedoel ik dus niet spieren ). Zorg er echter wel voor dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt dus niet je calorieen vullen met loze dingen...soms helaas want loos kan best lekker zijn maar ja, je moet wat.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, als ik dat eet kom ik minimaal anderhalve kilo per week aanIk eet daar denk ik 70% maximaal van.
Ik weet het, het is niet de eerste keer dat ik veel ben afgevallen.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar de gevolgen blijven ook gewoonook na 5 jaar
ik zit met precies hetzelfde probleem.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet het, het is niet de eerste keer dat ik veel ben afgevallen.
Alleen valt het me tegen dat ik met behoorlijk sporten nog steeds ergens tussen de 1500 en 1750 Kcal moet eten om niet aan te komen. Terwijl die websites van Trovey het over een dikke 2750 tot 3000 Kcal hebben.
Maar waarom valt dat je tegen? Als je dus blijkbaar weet wat de gevolgen van crashen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet het, het is niet de eerste keer dat ik veel ben afgevallen.
Alleen valt het me tegen dat ik met behoorlijk sporten nog steeds ergens tussen de 1500 en 1750 Kcal moet eten om niet aan te komen. Terwijl die websites van Trovey het over een dikke 2750 tot 3000 Kcal hebben.
gevolgen van crashen? Nonsens. Ik heb gewoon heel weinig nodig. Ik ben wel harder gecrashed in het verleden waarna ik jaren lang zonder enig probleem op gewicht bleef zonder sporten.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar waarom valt dat je tegen? Als je dus blijkbaar weet wat de gevolgen van crashen zijn.
Ouder worden doet ook rare dingen met je gewicht, sinds ik 40+ ben is het hopeloos met het afvallen, vroeger ging er 10 kilo af in een paar maanden...ik doe er nu een jaar over.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gevolgen van crashen? Nonsens. Ik heb gewoon heel weinig nodig. Ik ben wel harder gecrashed in het verleden waarna ik jaren lang zonder enig probleem op gewicht bleef zonder sporten.
Ik wil graag matigen in mijn KH's. Heb gemerkt dat als ik brood eet, ik me er rond aan eet. Tenminste, dat ligt op de loer.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Waarom eet je geen brood dan?
Ik vind de in 1 nacht gewelde koude havermout/mag yoghurt/stukjes abrikoos erg lekkerLeuk ter afwisseling van andere ontbijtjes
Oh en ik heb mezelf opgelegd niet meer elke dag te wegen![]()
![]()
Eens per week misschien nog minder! Is beter voor mijn bui denk ik
Met 3 kwartier al je grenzen over?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:19 schreef Mirjam het volgende:
ik ben vandaag vreselijk van kiet gegaan in de sportschool, dik m'n grenzen over, maar het ging goed en voelde goed.
voorlopig lijstje vandaag:
O: 250gr kwark met lijnzaad, appel, handje zonnebloempitten en beetje suiker, thee
L: 3 boterhammen kalkoenfilet
T? ik denk wat optimel kwark.
D: volkoren pasta met een sausje van light kookroom, wat achterham reepjes en broccoli.
T: wat blokjes jonge kaas en wit wijntje.
S: half uur fietsen en kwartier crosstrainer
ik heb 2 jaar niet kunnen lopen, ik heb anderhalf jaar geleden gerevalideerd en ben van ver gekomen.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:59 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Met 3 kwartier al je grenzen over?
Moet gaan lukken toch? Je hebt een mooi doel!quote:Op maandag 13 februari 2012 11:17 schreef Silmarwen het volgende:
Ja Tink nog gefeliciteerd! Heb ik helemaal gemist!
Oh ik heb besloten dat ik er graag nog 5 kilo afwil voor 21 april.Elf Fantasy Fair. Mijn corset kan nu van wijd, naar helemaal dicht al.
Dus eigenlijk moet ik een iets kleinere hebben.
mijn doel dit jaar is afvallen en weer dik wordenquote:Op maandag 13 februari 2012 11:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Moet gaan lukken toch? Je hebt een mooi doel!
Hebben jullie eigenlijk allemaal een doel? Of een stok achter de deur? Of een 'Als ik zoveel ben afgevallen mag ik..'
Ik zit al véle, vele jaren na te denken over een kleine tattoeage. En als ik nu onder de 100 kom, wil ik een inieminie hartje op m'n linkspols laten zetten.
omdat dat gezonder isquote:Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Purdey het volgende:
Afvallen en weer dik worden? Hmm, dat is een cryptische. Waarom zou je dan eerst afvallen.
om ruimte te maken voor iets anders in je buikquote:Op maandag 13 februari 2012 12:12 schreef Purdey het volgende:
Afvallen en weer dik worden? Hmm, dat is een cryptische. Waarom zou je dan eerst afvallen.
Jij gaat ervan uit dat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit maar buiten het feit dat we allemaal te zwaar zijn zijn de omstandigheden waardoor dat zo is geworden allemaal anders dus ook niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden om dat gewicht er af te krijgen.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:59 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Met 3 kwartier al je grenzen over?
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:30 schreef Purdey het volgende:
Aaaaaah, een bum in je buik! Mijn oud leidinggevende was 20 kilo afgevallen omdat ze zwanger wilde worden. Werd zwanger en kwam 35 kilo aanErgens wenste ik haar dat ook wel toe gna gna.
Dat is prachtigquote:Op maandag 13 februari 2012 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Yayzit nu op min 8 kg sinds januari
kan hier wel aan wennen!
Wat fijn voor je! Hartstikke lekker gevoelquote:Op maandag 13 februari 2012 13:33 schreef littledrummergirl het volgende:
Yayzit nu op min 8 kg sinds januari
kan hier wel aan wennen!
Mango kan prima (heb ik hier ook, gekocht diepvries en zelf ingevroren). Banaan is een groter probleem, die gaat zeker zwart worden (de reden waarom je bananen ook niet in de koelkast moet bewaren) maar is waarschijnlijk nog prima bruikbaar in een smoothie.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, het gaat al bijna een hele dag goed met mijn goede voornemens.
Ik ben net naar Bas van der Heijden geweest en heb even gezonde inkopen gedaan. Rotwinkel maar groente en fruit zijn er prima te betalen. Mijn vangst: 10 kiwi's, een kilo peren, een kilo banaan, grote bak rucola, zakje sla, zakje rauwkost, 1,5 kilo prei en 3 mango's. Fruit in diverse stadia van rijpheid dus ik kan even vooruit.
Nu nog even uitvogelen hoe ik banaan en mango het beste in kan vriezen en of ik ze dan eerst rijp moet laten worden.
Versgeperst uit de fles, hier staat bij de Spar zelf een apparaat dat je het zelf kan doen, ter plekke.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:36 schreef littledrummergirl het volgende:
iemand hier had het idd een keer over banaan invriezenweet alleen ff niet meer wie ook alweer.
ik ben tijdens t smoothiemaken altijd t langste bezig met t schillen van sinaasappelsook maar eens wat snellers op bedenken ( uit pak vind ik niet lekker
)
das fijn spul iddquote:Op maandag 13 februari 2012 18:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Versgeperst uit de fles, hier staat bij de Spar zelf een apparaat dat je het zelf kan doen, ter plekke.
Snij je ze dan voor ze in de vriezer gaan? En ziet het er nog enigszins smakelijk uit dan?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:08 schreef Isabeau het volgende:
Bananen vries ik alleen in voor smoothies.
Ik blancheer prei nooit voor het invriezen, het gaat hier toch standaard de soep of pastasaus in. Net een banaansmoothie gefixt als toetje, ik ben zo blij met mijn Kenniequote:Op maandag 13 februari 2012 18:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks Trovey. Ik koop regelmatig diepvries mango, ben ook groot fan van de AH doosjes. Denk dat ik ze wel wat rijper laat worden want ze zijn nog keihard. Lees net dat je ze 6 maanden in de vriezer kan bewaren. Dacht pas ergens gelezen te hebben dat je banaan ook in kunt vriezen maar vraag me ook af hoe dat zou moeten werken.
Wel ontdekt dat prei 2 minuten geblancheerd moet worden voor het invriezen dus ik zet mijn vriend maar eens aan het snijden zo.
Nee, gewoon met schil en al in de diepvries. Dat wordt dan wel pikzwart, maar de banaan zelf ziet er nog gewoon witgeel uit.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Snij je ze dan voor ze in de vriezer gaan? En ziet het er nog enigszins smakelijk uit dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |