quote:
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis kokenquote:
Ik heb nog een bon van een pannenkoekenrestaurant, (tweede pannenkoek en soep voor ieder 1,00). kan ik wel eens met mijn broer naartoe gaan (bij gebrek aan loverquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezienquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?
Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxxquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Misschien kan Steer de website nog terug vinden, die is daar beter in dan ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spulquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul
het enige verschil is dat deze al bereid is denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
Oi, dat zal lekker zijn! Ik maak het door 2,5 dl koud water met 1 dl (40-45 gram) havermout aan de kook te brengen op middelhoog vuur. Tegen de tijd dat het kookt is het dik genoeg en is de havermout zacht. Dan gaat er nog een lepel lijnzaad door voor 't smeren van de binnenkant. Op zich vind ik 't best te eten dan, maar kaneel helpt een hoop om er wat meer (een betere) smaak aan te geven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |