abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:51:31 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747007
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 08-02-2012 19:46:32 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:52:11 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747023
Weet niet of we het met dit topic redden tot Valentijn, maar we kunnen de TT altijd aanpassen ;)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107747194
ik hou sowieso niet van bonbons! :D

en die reep chocolade ligt nog steeds in de la! *O*
het gaat ook gewoon om wilskracht! }:| :Y
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:09:38 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107747519
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:58 schreef Barreltje het volgende:
het gaat ook gewoon om wilskracht! }:| :Y
:Y

Ik ga even iets leuks bedenken als lunch... Dat is tenminste de bedoeling, ik ben nogal inspiratieloos en heb weinig in huis.

Xx
pi_107747563
Ik doe niet aan Valentijnsdag. :{w :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107747575
Chocolade is wel een van mn weak spots :9

Maar ik mag dan ook best af en toe n stukje van mezelf, vergeleken met vroeger ben ik echt op chocoladerantsoen haha :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107747651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:11 schreef trovey het volgende:
Ik doe niet aan Valentijnsdag. :{w :')
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 februari 2012 @ 13:15:31 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107747721
Lunch! Balkenbrij met gebakken appeltjes :Y)

Mijn lief heeft cursus op valentijnsdag, dus ik hang lekker alleen op de bank dan :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107747816
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?

Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag ;)
pi_107748001
quote:
7s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken :)
Ik heb nog een bon van een pannenkoekenrestaurant, (tweede pannenkoek en soep voor ieder 1,00). kan ik wel eens met mijn broer naartoe gaan (bij gebrek aan lover :P ), niet op Valentijnsdag maar gewoon eerder of later. Al eens eerder gedaan en die pannenkoek kreeg ik niet op, zo groot was het ding. :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:25:03 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107748120
Wij doen ook niet echt aan Valentijn hoor... ik schrijf voor vriendjelief een lieve kaart vol en verder is het wel prima. Ik ben twee dagen van tevoren jarig en dan voelt het zo dubbelop.

Xx

ps. Overigens werd de lunch geroosterde boterhammen met 30+kaas en lekker veel augurk :D
pi_107749320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?

Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag ;)
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien :D
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107749456
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch :P . Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107750019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:

Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien :D
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta :9
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx :)
pi_107750120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:

Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx :)
Misschien kan Steer de website nog terug vinden, die is daar beter in dan ik :')
Je moet het wel een tijdje (10 min) in het pannetje op zacht vuur laten staan tot de banaan zacht lobbig is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107750261
Krijg je dan niet meteen een berg calo's binnen met die banaan én suiker e.d. :D
Klinkt wel lekker trouwens :9

Deze is het w.s. http://allrecipes.nl/rece(...)mout-en-bananen.aspx
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:27:24 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750291
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107750314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul :Y
pi_107750389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:29:51 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750391
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul :Y
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
pi_107750508
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
het enige verschil is dat deze al bereid is denk ik :+

maar ik vind m niet zo lekker, hij is zo glibberig ofzo :P
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:32:46 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107750537
Oh! In pak! Gatver.
pi_107750630
Ja nou ja, morgenochtend post ik wel hoe viesch het is :Y) ):O
pi_107750717
Ik vind die uit die k&k pakjes echt niet lekker :N

De havermout zoals ik die maak is ook met half melk/half water.
pi_107751035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Oi, dat zal lekker zijn! Ik maak het door 2,5 dl koud water met 1 dl (40-45 gram) havermout aan de kook te brengen op middelhoog vuur. Tegen de tijd dat het kookt is het dik genoeg en is de havermout zacht. Dan gaat er nog een lepel lijnzaad door voor 't smeren van de binnenkant. Op zich vind ik 't best te eten dan, maar kaneel helpt een hoop om er wat meer (een betere) smaak aan te geven.
pi_107751055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch :P . Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor. ;)
Gezondheidsmengsel? :?
pi_107751297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_107751707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Spoilers!
pi_107752396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Ik eet soms Brinta (Classic) als ontbijt en weet eigenlijk niet eens hoeveel kcal dat zijn. Weet wel dat het lekker en gezond is.

Maar naar aanleiding van jouw post even gezocht, valt niet mee om een waarde te vinden voor Brinta, daar waar het staat gaat het over 100 gram. Geen idee of ze daar de inhoud van het pak mee bedoelen of het bereid product (dat deels afhankelijk is van mengverhouding en soort melk).
It was delicious.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:33:58 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107752710
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
pi_107752790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef CelasV het volgende:

[..]

Gezondheidsmengsel? :?
Ja, tarwezemelen, lijnzaad en lecitinepoeder. :P

Overigens een een smoothie met kokos voor mij geen succesnummer ;( ...de structuur beviel me niet, en dat is zachtjes uitgedrukt. :r
Optimist tot in de kist
pi_107753160
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
It was delicious.
pi_107753239
73 kcal bij 100 ml (zegt Friesche Vlag)
Dus als ik morgen de helft (dus 250 ml ) als ontbijt neem zit ik best redelijk.
Normaal bestaat mijn ontbijt als ik werk uit een beker magere yoghurt en dan om 10.00 een volkorenboterham met alleen boter....
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:46:59 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107753240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:45 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:52:07 #35
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107753432
Ik doe een soepkommetje vullen met melk, die zet ik in de magnetron, dan doe ik tig andere dingen voor de kids, haal bakje eruit, doe schepjes havermout erbij tot het iets dikker wordt, gooi ik er wat kaneel op, terug in de magnetron tot het kokend heet is, dan is het ontbijt van de kids ook klaar en dan kan je het eten.

Wil hem simpel en heet.
pi_107753637
De lekkerste dieettip ooit: eet chocoladecake als ontbijt

Zo, geen calorieën meer tellen enzo, het kan veel lekkerderder :9
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:59:05 #37
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107753689
Ik doe op gevoel melk en havermout, twee minuutjes magnetron, roeren, kaneel erbij en eten maar!
pi_107753703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik pak altijd 3 eetlepels :)
pi_107753829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
Ik gebruik voor alles magere houdbare melk, 35 kcal per 100 ml.
Mijn portie is ook groter, zal 250 - 300 ml melk zijn.

Met 100 kcal voor de melk en ook zoiets voor de brinta kom je net over de 200 heen. Grofweg hetzelfde als de havermout dus.
It was delicious.
pi_107754491
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem :)
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
pi_107754633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem :)
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
Dat valt toch best mee? Ik doe voor 50 calorieën aan brinta in een kom en 46 calorieën melk(100ml) dus das ongeveer 100 calorieën. Evenveel als een cup-a-soepje :P
pi_107755350
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
pi_107755444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
Nouja ik weet niet precies de hoeveelheid want ik doe het op gevoel. Laat het 200 calorieën voor een bakje zijn, dat is toch nog steeds weinig? Een tussendoortje bevat al snel 100 calorieën.
pi_107755841
Ik krijg meestal al te weinig binnen en mijn ontbijt heeft gemiddeld al 200/300kcals.. Van tussendoortjes heb ik geen verstand :) Het lijkt me alleen niet erg om een flinke bak pap te eten ;) (als je het lust)
pi_107755863
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_107757049
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht O-)

Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen ;)
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
pi_107757458
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden. :)
Voel je welkom :)
pi_107757477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht O-)

Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen ;)
Het ziet er lekker uit :P ik geef toe
pi_107757542
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het ziet er lekker uit :P ik geef toe
Het kost alleen teveel tijd en dus maak ik dat alleen als ik een vrije dag heb. Voor ik naar mijn werk ga moet alles zo snel mogelijk zodat ik ook zo lang mogelijk in bed kan blijven O-) Normaal dus vooral een volkorenboterham met een glas karnemelk of yoghurt met muesli ;)
pi_107757698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:

ik vind het meteen een leuk mens _O- al is ze wel een beetje neurotisch met haar weegschaaltje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')