quote:
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis kokenquote:
Ik heb nog een bon van een pannenkoekenrestaurant, (tweede pannenkoek en soep voor ieder 1,00). kan ik wel eens met mijn broer naartoe gaan (bij gebrek aan loverquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Manlief wel, die wilde uit eten... maar daar hebben we heul geen geld voor.. dus nu lekker samen thuis koken
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezienquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Bluezz het volgende:
Hoe eten jullie die havermout als ontbijt? Gewoon die kant en klare en dan opwarmen? Of helemaal from scratch?
Ik lees veel goeie eigenschappen van havermout en zie in jullie lijstjes het ook vaak terugkomen, vandaar mijn vraag
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxxquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Misschien kan Steer de website nog terug vinden, die is daar beter in dan ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Ok! Als mijn halve liter zojuist gekochte kant en klare op is ga ik dat ook even proberen, tnxx
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spulquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bestaat er dan ook kant-en-klare havermout? Ik ken alleen kale havermout in een papieren zak, die je eet met warme melk (lekker) of heet water (bah) en die je even moet laten staan om zacht te worden.
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
bij de toetjes heb je zon range met aangemaakte pappen, bloempap, havermout, griesmeel dat soort spul
het enige verschil is dat deze al bereid is denk ikquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met normale havermout? Dat is toch alleen een kwestie van melk verwarmen, havermout erbij, even roeren en laten staan en eten?
Oi, dat zal lekker zijn! Ik maak het door 2,5 dl koud water met 1 dl (40-45 gram) havermout aan de kook te brengen op middelhoog vuur. Tegen de tijd dat het kookt is het dik genoeg en is de havermout zacht. Dan gaat er nog een lepel lijnzaad door voor 't smeren van de binnenkant. Op zich vind ik 't best te eten dan, maar kaneel helpt een hoop om er wat meer (een betere) smaak aan te geven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak havermout tegenwoordig zoals ik op een weblog die Steer in CUL plaatste heb gezien
Uiteraard zelf gemaakt en dan met banaan, rozijnen, kaneel, vanille-essence, basterdsuiker en een eetlepel amandelpasta
Gezondheidsmengsel?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
Ik maak maar eens even een smoothie voor de lunch. Laatste banaan moet op en ik heb ook kokos en kaneel in huis..gaat een banaan/kokos/kaneelsmoothie worden met uiteraard mijn gezondheidsmengsel erdoor.
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Deze heb ik net gekocht (de halve liter) http://www.frieschevlag.n(...)pappen+havermoutpap/
Ook omdat ik smorgens niet veel tijd heb voor het ontbijt ( lees : zo laat mogelijk op wil staan)
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die vind ik heel lekker, maar dan wel koud en met wat suiker.
Zelfs zonder de suiker zijn het al best veel calorieën (73 per 100ml).
Ik eet soms Brinta (Classic) als ontbijt en weet eigenlijk niet eens hoeveel kcal dat zijn. Weet wel dat het lekker en gezond is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt mij qua kcal juist erg weinig voor een ontbijt.
Ja, tarwezemelen, lijnzaad en lecitinepoeder.quote:
Daar moet dan nog melk bij.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Daar moet dan nog melk bij.
Daarmee zal het in totaal niet veel meer of minder zijn dan de havermout, al kan ik me bij die halve liter pakken slecht inhouden (moeten op).
Ik pak altijd 3 eetlepelsquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:33 schreef Tinkepink het volgende:
30 gram brinta (6 eetlepels) onbereid is 103 kcal.
Ik gebruik voor alles magere houdbare melk, 35 kcal per 100 ml.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je er 150 ml melk bijdoet kom je op 253 kcal. Per 100 gram bereid product zit je dus op ongeveer 140 kcal.
Dat valt toch best mee? Ik doe voor 50 calorieën aan brinta in een kom en 46 calorieën melk(100ml) dus das ongeveer 100 calorieën. Evenveel als een cup-a-soepjequote:Op woensdag 8 februari 2012 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pap is gewoon calorierijk, maar je lijf heeft die energie ook wel nodig in de ochtend. Als je er geen bergen suiker doorheen gooit is het heus geen probleem
Twee boterhammen zijn samen ook 120kcal, en dan gaat er nog beleg op
Nouja ik weet niet precies de hoeveelheid want ik doe het op gevoel. Laat het 200 calorieën voor een bakje zijn, dat is toch nog steeds weinig? Een tussendoortje bevat al snel 100 calorieën.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is voor een maaltijd zelfs erg weinig
Voel je welkomquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik kom hier weer even posten, als jullie het goed vinden.
Het ziet er lekker uitquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht
Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
Het kost alleen teveel tijd en dus maak ik dat alleen als ik een vrije dag heb. Voor ik naar mijn werk ga moet alles zo snel mogelijk zodat ik ook zo lang mogelijk in bed kan blijvenquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het ziet er lekker uitik geef toe
ik vind het meteen een leuk mensquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
Havermout zoals ik dat ook klaarmaak: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal
Na het filmpje wil je het gewoon ook eens zo proberen en daarna ben je verkocht
Hele website is overigens geweldig. Kath Eats Real Food. Zouden we allemaal eens moeten doen
(ze is trouwens diëtiste, en momenteel is ze zwanger)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |