SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat spuisels over de relletjes met cruijff en coSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in barre tijden steunen we ons cluppiequote:
De OP kun je HIER vinden!
quote:Advocaten Cruijff: 'Dit is een duidelijke overwinning'
Johan Cruijff en de jeugdtrainers van Ajax voelen zich winnaars, nadat het gerechtshof in Amsterdam dinsdag oordeelde dat de voorgenomen benoemingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom niet rechtsgeldig zijn.
''Het hof heeft duidelijk uitgesproken dat de handelwijze van de andere commissarissen niet door de beugel kan'', aldus een verklaring van advocatenkantoor Baker & McKenzie. Dat begeleidde naast Cruijff ook de trainers Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Ronald de Boer, John Bosman, Marc Overmars, Michel Kreek en Orlando Trustfull.
''Dat is winst voor de voetbalclub Ajax, omdat de lijn-Cruijff nu kan worden voortgezet én winst voor alle commissarissen in Nederland, omdat duidelijk is dat zij niet buitenspel gezet kunnen worden.''
De rol van Louis van Gaal bij Ajax is uitgespeeld, zo stellen de advocaten. Ajax' advocaat Peter Wakkie ziet nog wel een mogelijkheid om de procedure over te doen. "Dan zeg ik: kom maar op. Dan sturen wij een deurwaarder langs om de dwangsom te innen", toont Frank Kroes zich strijdbaar.
Volgens de advocaten van Cruijff is het ook helemaal niet mogelijk om met dezelfde raad van commissarissen nu wel tot een rechtsgeldige beslissing te komen. "Van de vrucht van overleg kan geen sprake zijn. Cruijff krijgt dan toch weer dezelfde beslissing gepresenteerd."
Ook het afgelasten van de voor vrijdag geplande bijzondere aandeelhoudersvergadering, waar Wakkie op wees, is volgens de advocaten van Cruijff niet mogelijk. "Ajax heeft alleen de agendapunten afhankelijk gemaakt van het vonnis. De vergadering is niet voorwaardelijk uitgeschreven, dus die kunnen ze niet schrappen."
Lelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:55 schreef Paul-89 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Sneijdertje bij die goals van Utrecht ?
http://nos.nl/video/33806(...)en-bij-sneijder.html
Als het nu zijn broertje was die scoorde had ik het nog kunnen begrijpen maar zo vrolijk als 'echte' Ajacied ?
Lees "Handboek Voor De Echte Ajacied" maar eens. Er gaat een wereld voor je open.quote:
Stom en raar maar ik blijkbaar wel oprecht want ik zou niet weten waarom hij Ajax zou willen provoceren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:55 schreef Paul-89 het volgende:
Als het nu zijn broertje was die scoorde had ik het nog kunnen begrijpen maar zo vrolijk als 'echte' Ajacied ?
Laat die jongen blij zijn voor zijn broertje. Dat spastische gedoe. Als Siem Luuk feliciteert met een goede goal is hij ook niet direct Ajacied af.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Stom en raar maar ik blijkbaar wel oprecht want ik zou niet weten waarom hij Ajax zou willen provoceren.
Slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:08 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Laat die jongen blij zijn voor zijn broertje. Dat spastische gedoe. Als Siem Luuk feliciteert met een goede goal is hij ook niet direct Ajacied af.
Kuijt zijn broertje dat bij Vitesse speelt die het vervolgens opneemt tegen Feyenoord in de Kuip en dat Kuijt dan thuis staat te juichen bij een goal voor Vitesse al is het niet zijn broertje.quote:
dit iddquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:23 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Kuijt zijn broertje dat bij Vitesse speelt die het vervolgens opneemt tegen Feyenoord in de Kuip en dat Kuijt dan thuis staat te juichen bij een goal voor Vitesse al is het niet zijn broertje.
Als mijn broertje bij Feyenoord had gespeeld, was ik ook blij geweest als hij de winnende zou maken tegen Ajaxquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:55 schreef Paul-89 het volgende:
Duplan is Wes' broer?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als mijn broertje bij Feyenoord had gespeeld, was ik ook blij geweest als hij de winnende zou maken tegen Ajax![]()
Familie gaat voor, dan club
is wat anders dan een gekke fransmanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:29 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als mijn broertje bij Feyenoord had gespeeld, was ik ook blij geweest als hij de winnende zou maken tegen Ajax![]()
Familie gaat voor, dan club
Idd, stress ..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:
wat ziet keje er veel slechter uit dan ie er vorige maand uitzag.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij krijgt nog wel spijt van die video, geloof ik.
Hij wou toch ooit terug naar Ajax?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja hoor. Zal die vast van balen dat een paar klapmongolen daar boos om worden...
Zeker als hij kijkt naar zijn bank rekening en zijn vrouwtje op de bank.
Alsof men dit over 5 of 6 jaar aanhaalt. Als hij dan nog 10% is van wat hij nu is dan ontvangt iedereen hem in de arena met open armen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:51 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij wou toch ooit terug naar Ajax?Je maakt liever je carriere af bij Ajax dan bij Utrecht lijkt me en hij wou een carriere beginnen als trainer, dan precies hetzelfde. Nu ligt hij er natuurlijk niet wakker van, nee.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:53 schreef Typisch het volgende:
[..]
Alsof men dit over 5 of 6 jaar aanhaalt. Als hij dan nog 10% is van wat hij nu is dan ontvangt iedereen hem in de arena met open armen.
Ze vergeten wel om zondag naar de wedstrijd te gaan, zag ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:54 schreef Tyron het volgende:
[..]Ons publiek vergeet niet zo snel hoor.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze vergeten wel om zondag naar de wedstrijd te gaan, zag ik.
Het is geen echte ajacied, begrijpelijk ook dat ie voor z'n broertje is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:55 schreef Paul-89 het volgende:
En verloren van Feyenoord(quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:56 schreef Tyron het volgende:
[..]Ja, vond het ook wel raar. Zonnetje scheen, lekker weer. Goed voetbaldagje dacht ik zo.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
En verloren van Feyenoord(), ja dan zou ik ook niet komen naar mijn clubje inderdaad.
Ben het met je eens hierover. Maar dat punt over het "Arena publiek" is ook al jaren duidelijk helaas.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
En verloren van Feyenoord(), ja dan zou ik ook niet komen naar mijn clubje inderdaad.
Hoeveel sk houders heeft ajax eigenlijkquote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:23 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ben het met je eens hierover. Maar dat punt over het "Arena publiek" is ook al jaren duidelijk helaas.
Wat een onzin? Het is nooit zo leeg en toevallig was het kut weer?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:23 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ben het met je eens hierover. Maar dat punt over het "Arena publiek" is ook al jaren duidelijk helaas.
Boven de 40000 iig.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:26 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeveel sk houders heeft ajax eigenlijk
43 duizend begin seizoen tegen bijv. 26 van Feyenoord (Inmiddels meer door die halve kaart actie) Dus tja als dan het theaterpubliek het laat afweten door die koude betonbak en slechte resultaten is het snel leeg. Terwijl de kaartjes weldegelijk verkocht zijn alleen niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:26 schreef eight het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)0ste-jaarkaart.dhtmlquote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:26 schreef eight het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)k-aan-vorig-jaar.htmquote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:31 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)0ste-jaarkaart.dhtml
Volgens deze bron heel veel.
Het gaat me ook niet precies hierom, al zie je trouwens bij wedstrijden tegen sommige clubs dat het maar halfvol is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:28 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wat een onzin? Het is nooit zo leeg en toevallig was het kut weer?
Ach het was de 2e hit op google.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:32 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)k-aan-vorig-jaar.htm
Post dan dit artikel.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:33 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet precies hierom, al zie je trouwens bij wedstrijden tegen sommige clubs dat het maar halfvol is.
Maar vooral ook vaak het niet steunen van de ploeg als het even niet loopt en dat soort dingen. Maar daar is al vaak genoeg over gediscussieerd. Het boeit me (helaas) ook weinig verder.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
De prijzen van de eeuwige nr14, Johan Cruijff, die Ajax weer naar GROOTSE HOOGTEN zal doen leiden:
Cruijff met Ajax als speler de volgende prijzen gewonnen: • acht keer landskampioen (1965/66, 1966/67, 1967/68, 1969/70, 1971/72, 1972/73, 1981/82, 1982/83); • vijf keer de KNVB beker: 1966/67, 1969/70, 1970/71, 1971/72, 1982/83 • drie keer de Europacup I: 1970/71, 1971/72, 1972/73 • éen keer Wereldbeker: 1972 • één keer Europese Supercup: 1972 Daarnaast heeft hij de volgende individuele prijzen gewonnen: • topscorer Eredivisie: 1966/67, 1971/72 • Nederlands voetballer van het jaar: 1967, 1968, 1969, 1971, 1984 • sportman van het jaar: 1973, 1974 • europees voetballer van het jaar: 1971, 1973, 1974 • beste speler van het WK: 1974 • beste buitenlandse voetballer van de Primera División: 1976/77, 1977/78 • NASL Most Valuable Player Award: 1979 Als Trainer heeft hij de volgende prijzen gewonnen met Ajax: • KNVB beker: 1985/86, 1986/87 • Europacup II: 1986/87 met FC Barcelona: • Primera División: 1990/91, 1991/92, 1992/93, 1993/94 • Copa del Rey: 1989/90 • Supercopa: 1991, 1992, 1994 • Europacup II: 1988/89 • Europacup I: 1991/92 • Europese Supercup: 1992 Individueel: • World Soccer Manager van het jaar: 1987 • Onze Mondial Coach van het jaar: 1992, 1994 • Beste trainer van de Primera División: 1990/91, 1991/92 Verder heeft Cruijff de volgende onderscheidingen • Ridder in de Orde van Oranje-Nassau: 8 juli 1974 • Bondsridder van de KNVB: 28 oktober 1978 • Zilveren legpenning van de stad Amsterdam: november 1978 • Eerbewijs van de stad Los Angeles: december 1979 • Sport and Trade award Ministerie van WVC: juli 1992 • Erelidmaatschap Ajax: 7 april 1999 • Officier in de Orde van Oranje-Nassau: 10 april 2002 • Golden player: november 2003 • Fanny Blankers-Koen Trofee: 9 december 2005 • Laureus Lifetime Achievement Award: 2005 • FIFA Order of Merit: 2010
Het vreemde is dat de meeste ajax supporters zich dat wel realiseren maar tegelijkertijd niet bereid zijn om achter de ploeg gaan staan op momenten dat het echt nodig is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:33 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet precies hierom, al zie je trouwens bij wedstrijden tegen sommige clubs dat het maar halfvol is.
Maar vooral ook vaak het niet steunen van de ploeg als het even niet loopt en dat soort dingen. Maar daar is al vaak genoeg over gediscussieerd. Het boeit me (helaas) ook weinig verder.
Wat een fucking onzin. Dit weekend was het extreem weer en de Bijlmer is nou niet heel lekker te bereiken als je niet in de directe omgeving ervan woont.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:33 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:39 schreef eight het volgende:
[..]
Het vreemde is dat de meeste ajax supporters zich dat wel realiseren maar tegelijkertijd niet bereid zijn om achter de ploeg gaan staan op momenten dat het echt nodig is.
Je hebt gelijk, maar de kaartjes zijn ook gewoon niet beschikbaar die open blijven vaak.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
43 duizend begin seizoen tegen bijv. 26 van Feyenoord (Inmiddels meer door die halve kaart actie) Dus tja als dan het theaterpubliek het laat afweten door die koude betonbak en slechte resultaten is het snel leeg. Terwijl de kaartjes weldegelijk verkocht zijn alleen niet beschikbaar.
Deze voetbalGOD heerst en verdeelt alsof het héél gewoon is. Feitelijk is het dat ook. Hunnie hebben het verstand niet, Johan wel, maar das logisch.quote:
Tegen Real zit elk stadion vol en heerst er waarschijnlijk wel een goede sfeer (ook al krijg je een pak slaag.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:35 schreef Tyron het volgende:
[..]
Real Madrid - Ajax maar even overkijken voor jou, terwijl Ajax zoek gespeeld werd (nog onder Martin Jol) hoorde je gewoon het Ajax aanhag, dus klopt niet veel van en het stadion is met uitzonder van zondag, nooit half vol.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:39 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Wat een fucking onzin. Dit weekend was het extreem weer en de Bijlmer is nou niet heel lekker te bereiken als je niet in de directe omgeving ervan woont.
Klopt, met naast Fey ook Twente met een trouwe aanhang.quote:Het zit zo vaak goed vol, en sowieso bijna altijd voller dan welk stadion dan ook in Nederland (Kuip de enige uitzondering) Dat ding is gewoon fucking groot dus vallen lege plaatsen nog meer op, zo simpel is het.
Wtf heb ik met PSV te maken, fuck die club (en hun boeruuuhhh).quote:Dit is echt heel zielig wat je doet. Wij gaan ook niet bij PSV zeiken als daar weer is geen hond zit als ze Europees voetballen.
Ik heb het over de uit-wedstrijd he? Dat noem ik toch wel een prestatie om in het stadion van Madrid het sfeer te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:49 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Tegen Real zit elk stadion vol en heerst er waarschijnlijk wel een goede sfeer (ook al krijg je een pak slaag.).
Het lijkt trouwens wel zo dat het de laatste tijd voller en meer sfeervol is.
Owja dat vond ik ook geniaal.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:52 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik heb het over de uit-wedstrijd he? Dat noem ik toch wel een prestatie om in het stadion van Madrid het sfeer te maken.
Maarja, wat jammer is dat door de bestuurlijke problemen, de aanhang veel de naam van Johan Cruijf scandeert enzo, dus minder richting het team zelf. Hopelijk is dat nu voorbij.quote:
Na de BAVA van vrijdag zal dit zo zijn denk ik. Alhoewel, we kunnen tegen NAC ook juist Cruijff scanderen omdat hij Ons Aller Ajax weer op't juiste padje gaat brengen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:54 schreef Tyron het volgende:
[..]
Maarja, wat jammer is dat door de bestuurlijke problemen, de aanhang veel de naam van Johan Cruijf scandeert enzo, dus minder richting het team zelf. Hopelijk is dat nu voorbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:05 schreef Tyron het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
★★★
quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:05 schreef Tyron het volgende:
[ afbeelding ]Welterusten mede-Ajacied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cruijff ziet, heerst en overwint
![]()
quote:Johan Cruijff over uitspraak: 'Het spel is nu gespeeld'
Johan Cruijff hoopt dat de raad van commissarissen van Ajax vrijwillig opstapt vóór de buitengewone aandeelhoudersvergadering van komende vrijdag.
'Als ik het allemaal goed heb begrepen, dan is het spel nu gespeeld', zegt Cruijff tegen Voetbal International in reactie op de uitspraak van het gerechtshof van Amsterdam, dat oordeelde dat de aanstellingen van Louis van Gaal als algemeen directeur en Martin Sturkenboom (interim-directeur) niet rechtsgeldig zijn.
'Voor Ajax zou het goed zijn als wij als commissarissen ons lot niet langer verbinden aan die vergadering. Het is vandaag na de uitspraak duidelijk wat er moet gebeuren: deze rvc moet zo snel mogelijk weg.'
'Ik heb begrepen dat Steven ten Have (voorzitter rvc, red) juridisch gezien nog obstakels kan opwerpen, maar dat heeft allemaal geen zin meer', aldus Cruijff. 'Hij moet zijn verlies nemen en het technisch hart (Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp, red.) de ruimte geven om eindelijk zonder tegenwerking aan de slag te kunnen gaan.'
'We hebben al veel te veel tijd verloren. We hebben afgelopen weken aan het spel van het eerste elftal kunnen zien, dat er uit een heel ander vaatje getapt moet worden dan de laatste jaren is gebeurd. Hoe eerder, hoe beter.'
Cruijff ziet het vooralsnog niet als een groot probleem dat Sturkenboom en Danny Blind na het vonnis nog steeds hun interim-functie bekleden. 'Het is niet erg dat ze er nog steeds rondlopen, als ze de boel maar niet traineren. Laat iedereen eindelijk eens zich concentreren op de dingen waar ze goed in zijn. De mensen met verstand van geld moeten op de centen letten, en de mensen met verstand van voetbal moeten het technisch beleid bepalen. Er is geen tijd meer te verliezen.'
Volgens Cruijff, die vrijdag aanwezig is bij de aandeelhoudersvergadering, wordt met het vrijwillig terugtreden ook voorkomen dat de Ondernemerskamer de nieuwe commissarissen aanwijst in plaats van de bestuursraad van Ajax. 'Als ze werkelijk in belang van Ajax denken, zoals ze steeds beweren, dan laten ze het niet zo ver komen', doet Cruijff een beroep op zijn collega-commissarissen Ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer.
Twente ook pas sinds ze het goed beginnen te doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:51 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Klopt, met naast Fey ook Twente met een trouwe aanhang.
[..]
Wtf heb ik met PSV te maken, fuck die club (en hun boeruuuhhh).
Ach wat heeft het voor een zin, vrijdag wordt hij toch ontslagen.quote:
quote:Cruijff: Streep eronder
In hartje Londen hoort Johan Cruijff het nieuws over de uitspraak van de president van het Amsterdamse gerechtshof. "Ik hoop nu vooral dat er snel een dikke streep onder wordt gezet. Iedereen wil aan het werk, want er is binnen Ajax heel veel te doen."
Cruijff opnieuw over de situatie bij Ajax: "De andere partij heeft er een machtsstrijd van willen maken, maar ik ben bij Ajax nooit op macht uit geweest. Ik wil dat mijn club weer de club wordt zoals die hoort te zijn. En met mij honderden andere oud-spelers en duizenden supporters. Dat is ook de grote winst die we hebben behaald. Er is nu onder de trainers een heel sterk homogeen team ontstaan. Ondanks alles staan ze er nog allemaal. De toekomst van Ajax ligt daarom niet in mijn handen, maar in die van Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Frank de Boer en al die anderen. Ik zal ze daarbij helpen en dat geldt ook voor veel anderen.”
Aan de slag bij Ajax
Cruijff heeft nog altijd zin om aan Ajax te bouwen. "Ik kijk uit naar het moment dat het technisch hart en alle trainers eindelijk op hun manier aan de slag kunnen. Er zijn de afgelopen maanden grote Ajacieden op een verschrikkelijke manier door het slijk gehaald, terwijl ze nooit de kans hebben gehad om het beleid uit te voeren waarvoor de club heeft gekozen. Dus snel beginnen, want je ziet het steeds meer afglijden.”
"Goed gekomen"
De afgelopen maanden hield de legendarische Nummer 14 dagelijks contact met trainers en bestuurders. Cruijff: "Toch merkte ik de laatste twee weken dat we weinig meer konden doen. Ons lot lag in handen van de rechter en gelukkig is dat goed gekomen.” Om er snel aan toe te voegen: "Dat hoop ik tenminste. Ik geloof pas dat het voorbij is, als het voorbij is.”
quote:Ajax-media kiezen toch geen partij
De communicatieafdeling van Ajax heeft – na enkele uren onder dwang als spreekbuis van de directie te hebben gediend – evenals bij de vorige uitspraak geen partij gekozen in het conflict tussen de ’vier overige commissarissen’ en de nv Ajax enerzijds en Johan Cruijff anderzijds.
De eerste uren na de uitspraak van het hof wekte de media-afdeling van de club verbazing door advocaat Peter Wakkie alleen die vijf punten uit het arrest te laten noemen die gunstig waren voor Steven ten Have en consorten. De meest relevante beslissingen – het niet rechtsgeldig verklaren van de benoemingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom en de dwangsom van 25.000 euro per dagdeel – bleven onvermeld. Uiteindelijk aanvaardde Sturkenboom alleen het volledige arrest te plaatsen.
Vooropgezet plan
De voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom zijn niet rechtsgeldig volgens het hof. Er is onaanvaardbaar gehandeld. Het hof vindt het aannemelijk dat er sprake is van een vooropgezet plan van de vier commissarissen om Johan Cruijff bewust buitenspel te zetten bij de besluitvorming op 16 november. De oproepingstermijn voor deze cruciale vergadering van de rvc was zonder goede reden ontoelaatbaar kort. Ook ontbrak de benoeming van het duo op de agenda van deze bijeenkomst.
Het hof stelt vast dat de besluiten onder meer in de tv-programma’s Nieuwsuur en Pauw en Witteman meteen als definitief naar buiten zijn gebracht. Volgens het hof was aan de besluiten over de benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom ook op verschillende manieren al uitvoering gegeven. Daarom diende de voor 25 november 2011 uitgeschreven rvc-vergadering "geen redelijk doel” meer.
quote:’Ten Have is slechte verliezer’
Mike Jansen en Mirjam de Blécourt – advocaten van Johan Cruijff en de jeugdtrainers – noemen advocaat Peter Wakkie en president Steven ten Have slechte verliezers. De laatste twee sluiten niet uit dat alsnog een poging wordt ondernomen om Louis van Gaal en Martin Sturkenboom aan te stellen als statutair directeuren van Ajax. "Maar elke verdere uitvoering van de benoeming van Van Gaal en Sturkenboom kost Ajax 25.000 euro per overtreding, met een maximum van 500.000 euro”, aldus de juristen. "Is dat in het belang van Ajax?”
Wakkie: Gelijkspel
Wakkie – raadsman van de NV Ajax en de vier overige commissarissen Ten Have, Marjan Olfers, Edgar Davids en Paul Römer – lijkt vooralsnog van geen wijken te weten. "Het vonnis biedt de mogelijkheid om te repareren”, aldus advocaat Wakkie, die het hoger beroep in een gelijkspel vindt geëindigd. "Kijk maar naar de gelijke verdeling van de proceskosten.”
Gedachtewisseling rvc
Hij slaat pagina 25 op. ’Niet valt in te zien waarom, na ongedaanmaking – voor zover nodig – van hetgeen ongeldig/ontijdig is verricht deze besluiten na een geldige oproeping van alle commissarissen en na het (mogelijk maken van) een open gedachtewisseling binnen de rvc, waarin zowel de bedoelde besluiten als mogelijke alternatieven onder ogen worden gezien, niet alsnog binnen zeer afzienbare termijn geldig genomen kunnen worden’, staat te lezen. "Het kan dus wel”, aldus Wakkie, die daaraan toevoegt dat het niet is gezegd dat dit ook gebeurt. "Ik zal met mijn cliënten overleggen of dit wel verstandig is.”
quote:"Verschil tussen gelijk hebben en krijgen"
In hartje Londen hoort Johan Cruijff het nieuws over de uitspraak van de president van het Amsterdamse gerechtshof. Nippend aan een kop thee reageert hij nuchter: "Het is goed om te horen dat we gelijk hebben gekregen. Maar ik heb in deze affaire allang geleerd dat er helaas een groot verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.”
Hij gaat verder: "Wat in onze wereld heel duidelijk is, wordt in de juridische wereld soms totaal anders uitgelegd. Daardoor gaan de dingen vaak niet zoals ze moeten gaan, zelfs als je gelijk hebt gekregen. Wat deze zaak betreft, moet je echt uit de voetbalwereld komen om het te begrijpen.”
quote:Claim dreigt voor Ten Have
Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers moeten vrezen voor een fikse schadeclaim. In het arrest van het gerechtshof in Amsterdam staat namelijk expliciet – zelfs schuingedrukt – dat het aannemelijk is dat Johan Cruijff bewust buitenspel is gezet door zijn medecommissarissen.
"Die handeling leidt ertoe dat er schade voor Ajax kan ontstaan. Indien dat bijvoorbeeld door een schadeloosstelling voor Louis van Gaal of Martin Sturkenboom zo is, zou de club die eventueel kunnen verhalen op de commissarissen. Omdat zij moedwillig de regel voor besluitvorming hebben overtreden, zouden ze hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld”, bevestigt de advocaat van Cruijff, Mike Jansen. "Tenzij de commissarissen kunnen bewijzen dat Van Gaal en Sturkenboom ook bij het opzetje waren betrokken.”
quote:Geldschieters trouw aan Ajax
De dreigende taal van Peter Wakkie, dat Ajax een schadepost van tientallen miljoenen euro’s zou lijden als Ten Have & co de beroepszaak tegen Johan Cruijff zou verliezen en de rvc moet opstappen, blijkt niet meer dan blufpoker te zijn geweest.
Niets wijst erop dat ook maar één sponsor Ajax de rug toekeert na de uitspraak van het Amsterdamse gerechtshof. Hoofdsponsor Aegon komt gewoon alle gemaakte financiële afspraken na. De verzekeraar werd ongewild door het kamp Ten Have in de strijd tussen Cruijff en de overige commissarissen gesleept tijdens de zitting op 18 januari in Amsterdam. De bestuursraad van Ajax weet na overleg met diverse grote sponsors dat het opstappen van de rvc inclusief Johan Cruijff de club Ajax niet direct geld kost.
quote:Peter R. de Vries: Pyrrusoverwinning Cruijff
Het gerechtshof in Amsterdam heeft gisteren bepaald dat de door Ajax voorgenomen benoemingen van de directeuren Louis van Gaal en Martin Sturkenboom niet rechtsgeldig zijn. Volgens het hof hebben de vier commissarissen van Ajax (Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer) onaanvaardbaar gehandeld. Peter R. de Vries en Frits Barend 'botsen' met elkaar in een radioprogramma van de VARA over de vraag of de uitspraak een overwinning is voor het kamp-Cruijff.
De Vries: Pyrrusoverwinning voor Cruijff
Peter R. de Vries tegen VARA: 'Ik heb de uitspraak net gelezen op internet, en ik moet u zeggen dat ik de redenering van het hof best wel kan volgen. Hoewel ik ook zeg, dat een omgekeerde uitspraak juridisch gezien ook heel goed mogelijk was geweest. Maar er is een keuze gemaakt. Er wordt nu gezegd dat Cruijff heeft gewonnen, maar ik teken daarbij aan dat het toch een soort van pyrrusoverwinning is. Heel Ajax is door de gang van zaken natuurlijk op de rand van de afgrond gebracht, enorm verzwakt en verdeeld. Daarbij kan je natuurlijk niet van een winnaar spreken.'
De Vries vindt het erg zonde dat Van Gaal aan de kant wordt gezet. 'Ik denk dat Ajax onder de vleugels van Louis van Gaal weer een goede nieuwe weg had kunnen inslaan. Hij heeft de kwaliteiten en de kennis daarvoor. En ik denk ook dat mensen als Frank de Boer en Dennis Bergkamp, ondanks de weerzin die er nu is, onder hem heel goed hadden functioneren en heel veel van hem hadden kunnen leren. Want hoe talentvol ze ook zijn, het blijven natuurlijk toch tamelijk onervaren bestuurders.'
Barend: Juist grote overwinning voor Cruijff
Frits Barend ziet het anders. 'Het is een hele grote overwinning voor Cruijff. De ellende is ontstaan doordat ze Cruijff zijn gaan tegenwerken. Daardoor is Ajax in verval geraakt. Cruijff heeft dit nooit gewild, deze rechtszaak. Maar hij is gedwarsboomd. En het is natuurlijk ongelooflijk achterbaks om achter de rug van Cruijff om Van Gaal te benoemen. Dat Van Gaal dat heeft geaccepteerd, is ook onbegrijpelijk. Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat je nog even lekker aan het werken gaat.'
'Op zich heeft Peter gelijk, dat Van Gaal wat had kunnen betekenen voor Ajax', gaat Barend verder. 'Maar dan had hij voor zijn benoeming met Cruijff moeten gaan praten. Dan was er heel veel ellende voorkomen geweest en hadden we misschien niet in deze ellende gezeten. Want wi weet hadden Cruijff en Van Gaal het met elkaar kunnen vinden.'
De Vries op zijn beurt: 'Het is natuurlijk niet zo dat Cruijff hier niks aan kan doen. Deze hele geschiedenis is in ieder geval veroorzaakt door Cruijff. En het feit dat hij nu gelijk krijgt, wil niet zeggen dat hij op alle punten ook gelijk heeft. Ook het hof stelt in het arrest dat het begrip heeft dat de rvc door Cruijff is tegengewerkt. Dat hij dingen min of meer heeft gesaboteerd. Cruijff heeft natuurlijk in de voorfase dingen gesaboteerd door niet te verschijnen, dingen tegen te werken, nooit op de belangrijke momenten aanwezig te zijn, keer op keer zijn collega's in een column in De Telegraaf aan te vallen. Daarmee heeft Cruijff de toon gezet.'
quote:Ten Have en co moeten vrezen voor fikse schadevergoeding
De rechtszaak tussen de leden van de Raad van Commissarissen eindigde in een overwinning voor Johan Cruijff en Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers moeten nu vrezen voor een fikse schadevergoeding. In het arrest staat namelijk dat Cruijff vermoedelijk bewust buitenspel is gezet door zijn medecommissarissen. Ten Have en co hangt een boete boven het hoofd.
Doordat Cruijff niet werd betrokken bij de benoeming van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom zou er schade voor Ajax kunnen ontstaan. “Indien dat bijvoorbeeld door een schadeloosstelling voor Louis van Gaal of Martin Sturkenboom zo is, zou de club die eventueel kunnen verhalen op de commissarissen. Omdat zij moedwillig de regel voor besluitvorming hebben overtreden, zouden ze hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld”, bevestigt de advocaat van Cruijff, Mike Jansen, in De Telegraaf. "Tenzij de commissarissen kunnen bewijzen dat Van Gaal en Sturkenboom ook bij het opzetje waren betrokken.”
Volgens Peter Wakkie, de advocaat van Ten Have, zouden diverse sponsors Ajax willen verlaten bij een noodgedwongen vertrek van de rvc. Dat lijkt blufpoker te zijn geweest: volgens De Telegraaf wijst niets erop dat ook maar een sponsor Ajax de rug toekeert. Hoofdsponsor Aegon, dat ongewild in de strijd werd gesleept door Ten Have, komt gewoon alle gemaakte financiële afspraken na.
Cruijff is opgelucht: “Het is goed om te horen dat we gelijk hebben gekregen. Maar ik heb in deze affaire allang geleerd dat er helaas een groot verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen”, zegt hij. “Wat in onze wereld heel duidelijk is, wordt in de juridische wereld soms totaal anders uitgelegd. Daardoor gaan de dingen vaak niet zoals ze moeten gaan, zelfs als je gelijk hebt gekregen. Wat deze zaak betreft, moet je echt uit de voetbalwereld komen om het te begrijpen.”
Dat laatste lijkt mij niet in het arrest te staan, of zou er niet in moeten staan. De zaak gaat namelijk over het benoemen van Van Gaal en Sturkenboom buiten de volledige RVC om. En niet of Cruijff pestkop heeft gespeeld.quote:De Vries op zijn beurt: 'Het is natuurlijk niet zo dat Cruijff hier niks aan kan doen. Deze hele geschiedenis is in ieder geval veroorzaakt door Cruijff. En het feit dat hij nu gelijk krijgt, wil niet zeggen dat hij op alle punten ook gelijk heeft. Ook het hof stelt in het arrest dat het begrip heeft dat de rvc door Cruijff is tegengewerkt. Dat hij dingen min of meer heeft gesaboteerd. Cruijff heeft natuurlijk in de voorfase dingen gesaboteerd door niet te verschijnen, dingen tegen te werken, nooit op de belangrijke momenten aanwezig te zijn, keer op keer zijn collega's in een column in De Telegraaf aan te vallen. Daarmee heeft Cruijff de toon gezet.'
Yeah lijkt onzin inderdaad, zeker met het bericht hierboven van ajacied22.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij niet in het arrest te staan, of zou er niet in moeten staan. De zaak gaat namelijk over het benoemen van Van Gaal en Sturkenboom buiten de volledige RVC om. En niet of Cruijff pestkop heeft gespeeld.
En een Pyrusoverwinning, ach... 1-0 is ook winnen...
quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:15 schreef Typisch het volgende:
Dankzij Cruijff viert Ajax haar eerste overwinning van 2012.
RVC is hoogst waarschijnlijk wel weg ja. Maar de vraag is waarop. Als ze weggestemd worden, stelt het gerechtshof een nieuwe RVC samen. En dat kunnen dan allerhande types zijn (lees: niet-cruijffianen). Stappen ze zelf op dan mag Ajax die RVC samenstellen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:22 schreef Merkie het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren? RvC eruit, Sturkenboom weg, Blind weg?
Al ze weggestemd worden. Dacht ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
het gerechtshof stelt het nieuwe RvC samen? Weet je dit heel zeker?
We kunnen vast nog wel een goede terreinknecht gebruiken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:27 schreef muzas het volgende:
De functie van danny blind zal, als cruijff zijn zin krijgt, verdwijnen en ik ben er van overtuigt dat die rat zich dan wel in een andere functie likt.
Klopt hoor, maar als ze nou nog niet vrijwillig opstappen denk ik echt serieus dat ze bodyguards moeten gaan inhuren om ooit nog veilig over straat te kunnen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:22 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Wat loopt iedereen toch blij te zijn met 'de overwinning'?
Als Ze niet voor Vrijdag vrijwillig opstappen dan kiest het gerechtshof gewoon een nieuwe RVC en dan weet je pas of je hebt gewonnen of verloren
Zal het veel slechter worden dan Ten Have, v. Gaal, Sturkenboom?quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:22 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Als Ze niet voor Vrijdag vrijwillig opstappen dan kiest het gerechtshof gewoon een nieuwe RVC en dan weet je pas of je hebt gewonnen of verloren
Bericht van gister na P&W:quote:De Ondernemingskamer
Nu de vereniging 73% van de aandelen in de NV houdt, heeft deze binnen de AvA een doorslaggevende stem. Als de vereniging op een AvA van de NV haar stemrecht op de door haar gehouden aandelen in de NV uitoefent, wordt zij vertegenwoordigd door haar bestuur, dat dus wordt benoemd en ontslagen door de Ledenraad. De vereniging, en meer in het bijzonder de Ledenraad, heeft dus de touwtjes in handen. Maar de Ledenraad heeft niet de absolute macht. De RvC benoemt in de praktijk immers het bestuur van de NV en de AvA heeft geen absolute invloed op de samenstelling van de RvC (en dus ook niet op de samenstelling van het bestuur van de NV).
De AvA – en dus in de huidige aandelenverhouding de vereniging – kan wel met een motie van wantrouwen de voltallige RvC naar huis sturen. Maar maar als dat zou gebeuren, dan lijkt de rol van de vereniging en de NV wel uitgespeeld: alsdan benoemt immers de Ondernemingskamer, die al zo vaak heeft ingegrepen in de vennootschappelijke samenstelling van Nederlandse bedrijven, een nieuwe RvC. De ervaring leert dat de Ondernemingskamer uitstekend in staat is personen te benoemen die met de nodige diplomatie – maar desnoods ook met keihard ingrijpen – de gezonde verhoudingen binnen de onderneming herstellen.
De Ondernemingkamer zou bovendien ook langs een andere weg kunnen ingrijpen, zodat ik gerust de uitspraak aandurf dat het de Ondernemingskamer is die de echte macht in handen heeft. Op verzoek van aandeelhouders kan de Ondernemingskamer een onderzoek gelasten naar het beleid en de gang van zaken bij de NV. Daarbij kan de Ondernemingskamer een veelheid aan voorzieningen treffen die hard ingrijpen in de vennootschappelijke verhoudingen: de Ondernemingskamer kan bijvoorbeeld bestuurders benoemen, schorsen of ontslaan, kan ‘superbestuurders’ of ‘supercommissarissen’ met bepaalde – niet in de statuten geregelde – bevoegdheden aanstellen en kan zelfs tijdelijk de overdracht van aandelen bewerkstelligen.
quote:'RvC vertrekt binnen paar dagen'
De RvC (Raad van Commissarissen) van Ajax bereidt momenteel haar aftocht voor. Dat meldde AD-journalist en columnist Sjoerd Mossou dinsdagavond tijdens Pauw en Witteman.
Volgens de bronnen van Mossou wil de voltallige RvC Ajax binnen een paar dagen verlaten. Dit zou men onder meer doen om de eer aan zichzelf te kunnen houden en te vermijden dat men aanstaande vrijdag op de BAVA (bijzondere aandeelhouders vergadering Ajax) de laan uitgestuurd wordt.
In dat geval mag de rechtbank immers een nieuwe RvC aanstellen, buiten de macht van Ajax om. Indien er een RvC buiten de macht van de club zelf samengesteld wordt kan hoofdsponsor AEGON het contract met Ajax te verbreken en zal Ajax miljoenen mislopen.
quote:Alderweireld traint weer voluit
Toby Alderweireld traint weer voluit. Hij is volledig hersteld.
Theo Janssen trainde woensdag niet mee. De middenvelder is nog geblesseerd aan zijn lies.
Frank de Boer was er niet bij woensdag op de training. De coach is naar Barcelona gevlogen om de wedstrijd FC Barcelona A1-Ajax A1 te bekijken. Het duel begint om 18.30 uur vanavond en is live te volgen op Eredivisie Live en op NextGenSeries.com
quote:Bulykin sprak vrijdag met Ajax.nl
De persafdeling van Ajax lijkt niet blij met de uitspraken van Dimitri Bulykin in het Algemeen Dagblad. De Rus zei dat hij erg teleurgesteld is dat hij niet speelde en dat hij op gesprek wilde met Frank de Boer.
De spits had verwacht wel meer minuten te krijgen tegen FC Utrecht.
'Geen probleem om op bank te zitten'
Woensdag schrijft Ajax.nl een artikel over Bulykin met als kop: 'Bulykin wacht geduldig op zijn kans'. in dit artikel staan hele andere teksten. 'Natuurlijk wil ik spelen en scoren, maar het is voor mij geen probleem om op de bank te zitten. Misschien is dat voor jonge spelers moeilijker te verteren. Ik weet wat ik kan en wat er van me wordt gevraagd. Ik ben in elk geval zeer gemotiveerd en wacht op mijn kans, want ik wil doelpunten maken voor Ajax'.
De persafdeling is dinsdag ook op haar vingers getikt door Martin Sturkenboom over het persbericht n.a.v. de uitspraak in het hoger beroep.
UPDATE: Het blijkt een toevallige samenloop van interviews te zijn. Ajax heeft vorige week vrijdag het interview met Bulykin gedaan en heeft dit woensdag gepubliceerd. Bulykin is pas na de wedstrijd tegen FC Utrecht teleurgesteld geraakt. Dat Ajax het dan woensdag erna pas plaatst is in deze context 'lullig'.
quote:'Vermeer bij hoge ballen onzeker'
Volgens Edwin Van der Sar is Kenneth Vermeer bij hoge ballen nog te onzeker
'Hij is nog wat wisselvallig', zegt de voormalig doelman van Ajax in Voetbal International. 'Kenneth maakt geweldige reddingen, maar bij hoge ballen kan hij onzeker zijn. Dat heb ik zelf ook gehad, Maarten Stekelenburg heeft dat gehad, Tim Krul heeft zich stapje voor stapje ontwikkeld. Het lijkt of het bij keepers wat langer duurt voordat ze een constant niveau halen'.
'Dat heeft met ervaring te maken, vooral wat het inschatten van spelsituaties betreft. Dat is een groepsproces, waarbij ook het zelfvertrouwen een rol speelt. Dat proces heeft bij mij tot het laatste moment geduurd. Zelfs in mijn laatste seizoen heb ik fouten gemaakt. Ook een keeper van Manchester United blijft altijd bijleren'
quote:'Sturkenboom wilde Derksen aanpakken'
Martin Sturkenboom heeft in de NU Sport gezegd dat hij overwoog om Johan Derksen aan te pakken via de Raad van Journalistiek. Hij overwoog daar een klacht in te dienen.
De interim-directeur houdt een dossier bij van alle journalisten.
Over hoe het ijs brak met Louis van Gaal zegt hij: 'We blijken precies dezelfde pillen te gebruiken. Cholesterol, kalk en multivitaminen. Daarvoor gebruiken we precies hetzelfde doosje dat onze echtgenotes elke dag aanvullen. Daar moesten we erg om lachen'.
In de NU Sport haalt Sturkenboom flink uit naar de Cruijffianen. 'Journalistieke jubel, menselijk onbegrip', concludeert Bart Vlietstra in zijn woensdag gepubliceerde column over Sturkenboom. Let wel op, we hebben niet door dat het doel is de NU Sport te kopen.
quote:R. de Boer: 'Het is nog niet voorbij'
Ronald de Boer is als Cruijff-aanhanger blij met de uitslag van de rechtszaak tussen Ajax N.V. en de groep-Cruijff. 'Dit is een zege voor Cruijff', meent De Boer. De jeugdtrainer is echter realistisch en meent dat het einde van de bestuurscrisis bij Ajax nog niet per definitie in zicht is.
'Hopelijk kunnen we dit nu definitief achter ons laten, want dit is heel slecht voor de club. En ook voor het eerste elftal waar mijn broer trainer is. Nu kunnen we wellicht een stap vooruit zetten, al denk ik dat het nog niet definitief voorbij is. Maar Ajax moet van de voetballers worden en van mensen met ervaring', aldus De Boer.
quote:Roy: 'Ze moeten allemaal direct opstappen'
Bryan Roy, een jeugdtrainer van Ajax uit het kamp-Cruijff, heeft tegenover een verslaggever van De Wereld Draait Door aangegeven dat hij verwacht dat de voltallige RvC en Martin Sturkenboom per direct opstappen bij Ajax. 'Dat is het beste voor de club nu', aldus Roy.
'Ik hoop dat ze allemaal meteen opstappen. Anders verliezen we alleen maar tijd.' Op de lollig bedoelde vraag of Roy het leuk vindt dat er eindelijk weer eens wat gewonnen werd door Ajacieden zei Roy: 'Dat is helemaal niet leuk man. Daar mogen geen grapjes over gemaakt worden.'
quote:Persafdeling Ajax gecorrigeerd
De persafdeling van Ajax is dinsdag gecorrigeerd door Martin Sturkenboom.
In eerste instantie werd alleen de verklaring van Peter Wakkie op Ajax.nl gezet. Er ontbrak het verbieden van de statutaire benoemingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom. Het bericht is er afgehaald en opnieuw geplaats op verzoek van Sturkenboom.
,.....really dude?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nigga pleasedoe op zijn minst je best om het echt te laten lijken.
Nee, doe op zijn minst je best om het echt te laten lijken .. nu zie je toch meteen dat het zo fake als iets is en dat verpest de grap.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Geo4kant is zijn gevoel voor humor/sarcasme verloren sinds zijn 3 een 4 werd.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nee, doe op zijn minst je best om het echt te laten lijken .. nu zie je toch meteen dat het zo fake als iets is en dat verpest de grap.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nee, doe op zijn minst je best om het echt te laten lijken .. nu zie je toch meteen dat het zo fake als iets is en dat verpest de grap.
Jij verpest de grap, halve garequote:Op woensdag 8 februari 2012 13:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor Geo5kant, dit kan echt niet meer.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:31 schreef rubbereend het volgende:
Geo4kant ajbals je de grap op deze manier niet snapt zeg dan niks
Hij maakt het juist leuker. Eerst lachen om de grap, dan nog even Geo uitlachen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij verpest de grap, halve gare
Ik zit met samengeknepen billen en bij positief heden laat ik het denk ik lopenquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je niet echt in bent voor een grapje met al die zenuwen als Fries zijnde.
Geef het maar aan Cruijf, die doet er wel wat goeds mee.quote:Van je vrienden moet je het hebben. Ajax mag binnenkort bijna een half miljoen euro bijschrijven en dat bedrag is volledig bij elkaar gebracht door supporters. De Ajacieden kochten loten voor een prijs waarvan de helft ten goede kwam aan hun favoriete club. De Vriendenloterij levert Ajax 453.757 euro op, zo berekende het Algemeen Dagblad. Het bedrag moet worden besteed aan de jeugdopleiding. Feyenoord krijgt maar liefst zeven ton gestort.
Kan hij meteen een ipod kopen dan kan Ajax hem altijd en overal bereiken en lekker samen bellen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Geef het maar aan Cruijf, die doet er wel wat goeds mee.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, bellen gaat zo lekker met een iPodquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Kan hij meteen een ipod kopen dan kan Ajax hem altijd en overal bereiken en lekker samen bellen.
Cruijff zei dat. Dus het is waar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, bellen gaat zo lekker met een iPod.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, bellen gaat zo lekker met een iPod.
Wat was zijn opstelling?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk van de opstelling van Hansie Hansie?
quote:Frank de Boer ontmoet Guardiola in Barcelona
In het kielzog van de coaches Fred Grim en zijn broer Ronald is Frank de Boer meegereisd naar Barcelona. De training van het eerste elftal wordt daardoor nu verzorgd door de assistenten Hennie Spijkerman, Dennis Bergkamp en keeperstrainer Carlo l’Ami. Frank de Boer maakte van de gelegenheid gebruik om Guardiola, Puyol en Xavi te ontmoeten. Hij bezocht daarbij een training van het eerste elftal van Barcelona. Volgens Frank de Boer ontmoeten vanavond de twee beste jeugdopleidingen ter wereld elkaar en is de topwedstrijd een enorme ervaring voor de jonge spelers," zo liet hij weten tegen El Mundo Deportivo. De Boer zal aansluitend het halve finale duel voor de Spaanse beker van het eerste van Barcelona tegen Valencia bezoeken.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Kan hij meteen een ipod kopen dan kan Ajax hem altijd en overal bereiken en lekker samen bellen.
quote:
Lol @ 2 beste jeugdopleidingenquote:
En toch streeft een Roma het Ajax systeem na en nog altijd niet Barcelona. Die reputatie raakt Ajax niet zomaar kwijt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lol @ 2 beste jeugdopleidingen![]()
Bij barca hebben ze toch zeker ook zitten kijken wat er allemaal uit die beste jeugdopleiding is gekomen de laatste jaren
Lol de jeugd van Barca wordt standaard kapot gespeeld door de jeugd van Ajax.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lol @ 2 beste jeugdopleidingen![]()
Bij barca hebben ze toch zeker ook zitten kijken wat er allemaal uit die beste jeugdopleiding is gekomen de laatste jaren
Omdat Barca wel de Cruijff visie hanteert toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:43 schreef J2T het volgende:
[..]
Lol de jeugd van Barca wordt standaard kapot gespeeld door de jeugd van Ajax.
In de jeugd heeft Ajax een voorsprong op de rest van Europa. Is gewoon een feit.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat Barca wel de Cruijff visie hanteert toch?
Niet dus. Je loopt de hele tijd om Cruijf te zeuren hier maar de essentie van z'n plan begrijp je nog niet eens. Jammer hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef J2T het volgende:
[..]
In de jeugd heeft Ajax een voorsprong op de rest van Europa. Is gewoon een feit.
En oh ja: http://www.fr12.nl/nieuws(...)-naar-feyenoord.htmlquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:46 schreef J2T het volgende:
[..]
In de jeugd heeft Ajax een voorsprong op de rest van Europa. Is gewoon een feit.
Wat loop je nou te bazelen ouwe zuurpruim. Ik zeg dat het een feit is dat Ajax een voorsprong heeft op de rest van Europa alleen geven zij die voorsprong weg zodra die spelers bij het 1e komen. Wil je ontkennen dat Ajax niet 1 van de beste jeugdopleidingen heeft? Of is dit weer 1 van je dagelijkse blinde haat naar Ajax comments?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet dus. Je loopt de hele tijd om Cruijf te zeuren hier maar de essentie van z'n plan begrijp je nog niet eens. Jammer hoor.
Als Ajax de beste jeugdopleiding heeft, waarom wil Cruijf die dan volledig omgooien denk je?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:49 schreef J2T het volgende:
[..]
Wat loop je nou te bazelen ouwe zuurpruim. Ik zeg dat het een feit is dat Ajax een voorsprong heeft op de rest van Europa alleen geven zij die voorsprong weg zodra die spelers bij het 1e komen. Wil je ontkennen dat Ajax niet 1 van de beste jeugdopleidingen heeft? Of is dit weer 1 van je dagelijkse blinde haat naar Ajax comments?
Niet eens zo'n hele verkeerde opstelling eigenlijk, voor een 'noodopstelling' that is. Als Alderweireld, Vertonghen, Greg en Boilesen terug zijn mogen Blind, Van Rhijn, Koppers en Enoh eruit. En dan hoop ik stiekem op:quote:
Inderdaad. Wat is nou het laatste echt grote talent wat we hebben voortgebracht? Sneijder. En dat is al zo'n 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef HeatWave het volgende:
Kan je wel gaan blaten, maar het is idd een feit dat de jeugdopleiding van Ajax al een tijdje niet meer de beste is. En dat zie je ook gewoon terug.
Sterker nog, Cruijff is zich de tering geschrokken van het niveau van de huidige lichting.
Van der Vaart en Sneijder, al vond ik Van der Vaart wél het grotere talent en ook nog steeds de betere voetballer. Maar is ook een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:51 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat is nou het laatste echt grote talent wat we hebben voortgebracht? Sneijder. En dat is al zo'n 10 jaar geleden.
Af en toe nog wel een redelijk spelertje, maar niets uitzonderlijks meer nee. Maar goed, het zit hier vol met dekbedfappertjes die nog met de broek op de knietjes naar posters starenquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:51 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat is nou het laatste echt grote talent wat we hebben voortgebracht? Sneijder. En dat is al zo'n 10 jaar geleden.
VdV was een paar jaar eerder dan Sneijder, een eerdere lichting. Verder ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:52 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Van der Vaart en Sneijder, al vond ik Van der Vaart wél het grotere talent en ook nog steeds de betere voetballer. Maar is ook een kwestie van smaak.
TIPS.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:49 schreef J2T het volgende:
[..]
Wat loop je nou te bazelen ouwe zuurpruim. Ik zeg dat het een feit is dat Ajax een voorsprong heeft op de rest van Europa alleen geven zij die voorsprong weg zodra die spelers bij het 1e komen. Wil je ontkennen dat Ajax niet 1 van de beste jeugdopleidingen heeft? Of is dit weer 1 van je dagelijkse blinde haat naar Ajax comments?
Ah ja, dat is waar. Was ik even vergeten.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:54 schreef ValHallen het volgende:
[..]
VdV was een paar jaar eerder dan Sneijder, een eerdere lichting. Verder ben ik het met je eens.
Ik ook. Aangezien ik pas rond 22:30 thuis ben, zou ik graag een verslagje willen van het spel van Ajax en in het bijzonder de verrichtingen van Denswil en Fischer.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:54 schreef j0rdiiii het volgende:
Benieuwd naar Denswil en Fischer vanavond.
quote:
Waarom slagen jonk en bergkamp er niet in om binnen de tijd dat ze er nu zitten acceptabele spelers van ze te maken? Of is de opleiding niet alleen slecht maar zijn de spelers in die opleiding ook talentloos?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef HeatWave het volgende:
Kan je wel gaan blaten, maar het is idd een feit dat de jeugdopleiding van Ajax al een tijdje niet meer de beste is. En dat zie je ook gewoon terug.
Sterker nog, Cruijff is zich de tering geschrokken van het niveau van de huidige lichting.
Je moet ervan uitgaan dat de jeugd van 15 niet meer te "herstellen" is dus de komende jaren zullen alleen de toppers doorbreken, voordat het effect van het systeem "Cruijff" echt zichtbaar wordt zijn we 5 jaar verderquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom slagen jonk en bergkamp er niet in om binnen de tijd dat ze er nu zitten acceptabele spelers van ze te maken? Of is de opleiding niet alleen slecht maar zijn de spelers in die opleiding ook talentloos?
In een half jaar van een matige selectie, een top selectie maken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom slagen jonk en bergkamp er niet in om binnen de tijd dat ze er nu zitten acceptabele spelers van ze te maken? Of is de opleiding niet alleen slecht maar zijn de spelers in die opleiding ook talentloos?
Wou net zeggen. De afgelopen jaren waren de jeugdteams van Ajax de teams van Barca toch echt de baas!quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:43 schreef J2T het volgende:
[..]
Lol de jeugd van Barca wordt standaard kapot gespeeld door de jeugd van Ajax.
Hoelang zitten ze er nou helemaal? Je moet ze vanaf de Fjes opleiden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ook jij snapt het dus niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wou net zeggen. De afgelopen jaren waren de jeugdteams van Ajax de teams van Barca toch echt de baas!
Omdat?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook jij snapt het dus niet.
Omdat dat jaren gaat kosten. En dus niet een jaar. wees blij als je over een jaar of 4 a 5 langzaam de resultaten gaat zien.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen zien of het mogelijk is een aansprakelijkheid bij ze neer te leggen als Aegon vertrekt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:25 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wellicht claim voor commissarissen
8 februari 2012 Telegraaf
De rechtbank heeft gisteren het eerdere vonnis vernietigd en de contracten van Van Gaal en Sturkenboom (als operationele manager) als statutaire directeuren vernietigd, maar dat betekent niet dat er geen schadeclaim van hen kan komen. Wanneer zij menen recht te hebben op een vergoeding voor hun overeenkomst met Ajax, zal deze claim wellicht op Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers verhaald kunnen worden. Dit meldt advocaat van Johan Cruijff, Mike Jansen, in de Telegraaf: "Omdat zij moedwillig de regel voor besluitvorming hebben overtreden, zouden ze hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld."
Dit geldt dus alleen wanneer Van Gaal en Sturkenboom een claim indienen bij Ajax. Wanneer de vier commissarissen aan kunnen tonen dat Van Gaal en Sturkenboom betrokken waren bij het besluitproces, zal de claim ongegrond zijn, aldus Jansen.
Nee, dat is ook nooit zo geweest. Alleen komen er nu spelers als Ebicilio en Blind uit voort, de zogenaamde 6jes om maar even iemand na te praten.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
zijn we niet een beetje onrealistisch mbt de jeugd? We kunnen niet verwachten dat er straks 100 messi's per jaar doorstromen omdat Johan af en toe rondloopt
Tsja, ook al is meer geleerd om als teamspeler te functioneren, dan nog zou er een pass van 5 meter aan moeten komen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is ook nooit zo geweest. Alleen komen er nu spelers als Ebicilio en Blind uit voort, de zogenaamde 6jes om maar even iemand na te praten.
Spelers die niet in staat zijn om een pass op 5 meter te geven, omdat in hun opleiding meer is gefocust op teamspeler zijn etc. Natuurlijk is dat OOK belangrijk, maar de indivuduele techniek is in de jongere fase gewoon belangrijker.
Nu noem je ook gelijk de twee slechtste producties opquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is ook nooit zo geweest. Alleen komen er nu spelers als Ebicilio en Blind uit voort, de zogenaamde 6jes om maar even iemand na te praten.
Spelers die niet in staat zijn om een pass op 5 meter te geven, omdat in hun opleiding meer is gefocust op teamspeler zijn etc. Natuurlijk is dat OOK belangrijk, maar de indivuduele techniek is in de jongere fase gewoon belangrijker.
Uiteraard, er zijn wel iets betere doorgekomen dan die 2, maar het algehele niveau is gewoon niet hoog genoeg. van Rhijn is precies wat ik zei, niet slecht, maar ook geen topper (nog).quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:45 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nu noem je ook gelijk de twee slechtste producties op
Spelers als Klaassen en van Rhijn, kunnen er echt wel wat van hoor.
Nee oke, het is nu ook niet echt het juiste moment om in te stromen, door alle blessure's. De jeugd hoort mee te spelen en te wennen met de A spelers en niet met B spelers zoals Blind.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, er zijn wel iets betere doorgekomen dan die 2, maar het algehele niveau is gewoon niet hoog genoeg. van Rhijn is precies wat ik zei, niet slecht, maar ook geen topper (nog).
Klopt, maar zoals ik al zei, Cruijff is echt heel erg geschrokken van het niveau van de jeugd op dit moment. En dat zien we gewoon terug aan de spelers die nu (noodgedwongen) moeten spelen. Natuurlijk is het lastiger om als jonge speler in een slecht team in de passen, maar wat je ze soms ziet doen is beneden alle peil...quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:47 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee oke, het is nu ook niet echt het juiste moment om in te stromen, door alle blessure's. De jeugd hoort mee te spelen en te wennen met de A spelers en niet met B spelers zoals Blind.
Pagina's op FOK!, zit je nog via een 56k6 modem ofzo?quote:
RSI van scrollen is ook zo naar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Pagina's op FOK!, zit je nog via een 56k6 modem ofzo?.
Je lijkt wel een Ajacied met je blessuregevoeligheidquote:
een acceptabele selectie.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
In een half jaar van een matige selectie, een top selectie maken?
waarom speelt ajax dan ueberhaupt nog met jeugdteams van boven de 15? Schaf die teams dan toch gewoon af als je nu al weet dat het nooit meer ajax-materiaal gaat worden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je moet ervan uitgaan dat de jeugd van 15 niet meer te "herstellen" is dus de komende jaren zullen alleen de toppers doorbreken, voordat het effect van het systeem "Cruijff" echt zichtbaar wordt zijn we 5 jaar verder
quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom speelt ajax dan ueberhaupt nog met jeugdteams van boven de 15? Schaf die teams dan toch gewoon af als je nu al weet dat het nooit meer ajax-materiaal gaat worden.
Jij hebt toch altijd hele mooie, realistische, totaal niet wereldvreemde theorieenquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom speelt ajax dan ueberhaupt nog met jeugdteams van boven de 15? Schaf die teams dan toch gewoon af als je nu al weet dat het nooit meer ajax-materiaal gaat worden.
wiee?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
Er zitten heus wel goede spelers bij zoals Klaassen en Fischer.
Goede graadmeter is imo ook de nationale jeugdelftallen. Voor mijn gevoel zie je daarin steeds minder spelers van Ajax en steeds meer van Feyenoord.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals ik al zei, Cruijff is echt heel erg geschrokken van het niveau van de jeugd op dit moment. En dat zien we gewoon terug aan de spelers die nu (noodgedwongen) moeten spelen. Natuurlijk is het lastiger om als jonge speler in een slecht team in de passen, maar wat je ze soms ziet doen is beneden alle peil...
Aantal jeugdspelers heeft nota bene aangegeven dat ze in het afgelopen jaar meer hebben geleerd dan in al die jaren daarvoor.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt, en (niet dat ik de illusie heb dat er iemand naar luistert hoor) heb dat al jaren geroepen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Goede graadmeter is imo ook de nationale jeugdelftallen. Voor mijn gevoel zie je daarin steeds minder spelers van Ajax en steeds meer van Feyenoord.
Als je bv kijkt naar het team wat u17 europees kampioen werd, waren slechts 2 (reserve) spelers Ajacieden..
Zo sterk zal het niet zijn, er zal altijd wel een redelijk team het veld op komen in de jeugd, maar in de essentie klopt het ja.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:04 schreef DonRaja het volgende:
Als Cruijff zijn zin krijgt, zullen de Ajax-jeugdteams nooit de besten zijn. Maar zal Ajax wel elk jaar tenminste 2 toptalenten afleveren. Dit puur doordat de mindere spelers indienst van de toppers gaan spelen, niet meer om kampioen te worden.
Dit natuurlijk onder het voorbehoud dat ik Cruijff goed heb begrepen.
tja wat valt er over mijn cluppie te zeggen? Dat ze gelijk gespeeld hebben en dat dat klote is. Over de jeugdopleiding maakt niemand zich zorgen want het 1e elftal is niet geblesseerd.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:06 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wel grappig dat supporters van andere ploegen meer met Ajax bezig zijn dan met hun eigen cluppie.
Maar ja, is altijd al zo geweest.
Klopt ja. Zoals het ook hoort vind ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:04 schreef DonRaja het volgende:
Als Cruijff zijn zin krijgt, zullen de Ajax-jeugdteams nooit de besten zijn. Maar zal Ajax wel elk jaar tenminste 2 toptalenten afleveren. Dit puur doordat de mindere spelers indienst van de toppers gaan spelen, niet meer om kampioen te worden.
Dit natuurlijk onder het voorbehoud dat ik Cruijff goed heb begrepen.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja wat valt er over mijn cluppie te zeggen? Dat ze gelijk gespeeld hebben en dat dat klote is. Over de jeugdopleiding maakt niemand zich zorgen want wij kopen ons elftal bij elkaar.
met staatssubsidie, en dat blijven we keihard ontkennen.quote:
Eriksen is echt wel een geweldig talent maar is op dit moment uit vorm. Van der Vaart zat in zijn begin tijd ook weleens op de bank. Eriksen maakt het verschil nog niet omdat zijn schot nog lang niet goed genoeg is. Zijn pass is uitstekend maar op dit moment lopen er geen spelers om hem heen om daarop te anticiperen. Eriksen heeft iets wat bijna geen enkele voetballer heeft; voetbalintelligentie. Dat maakte van der Vaart ook zo'n geweldige voetballer, meer nog dan zijn techniek. Kijk maar hoe Eriksen zich bij Denemarken manifesteert, neem bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Portugal. Hij was de beste man van het veld omdat hij spelers als Bendtner en Rommedahl om zich heen had, hij zo heerlijk met passjes kon strooien. Omdat dat spelers zijn die hierop kunnen anticiperen, sneijder had in zijn eerste seizoenen spelers als Pienaar Galasek, Heitinga, Ibrahimovic, van der Vaart, Maxwell noem maar op. Onvergelijkbaar met wat er nu speelt met of zonder geblesseerden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eriksen is echt wel goed, kan echt wel beter. maar hij lijkt voornamelijk goed omdat we niet beter hebben.
Och welke club heeft geen staatssubsidie gehad. who cares. PSV heeft zat voor Eindhoven gedaan. Ik geef er niks om dat ze staatssubsidie krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
met staatssubsidie, en dat blijven we keihard ontkennen.
Barcelona A1 - Ajax A1quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:01 schreef Ritmo het volgende:
Huh, sinds wanneer spelen jullie tegen Barcelona vanavond? Aldus een pop-up van m'n eredivisie live-app.
Ah ok. Dat brachten ze dan niet echt duidelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Barcelona A1 - Ajax A1
Voor de NextGenSeries, de mini champions league.
Sinds wanneer kiest een gerechtshof een raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf?quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:22 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Zien we over 6 minutenquote:Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef ValHallen het volgende:
Sporkslede is toch een VM? Is ie goed?
Had ik totaal geen last van.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Cool, thanksquote:
Heb je het over de tekst? Dat ís deels de grap. Heb je het over de afbeelding zelf? Het is een gevouwen a4tje hequote:Op woensdag 8 februari 2012 13:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
DOOI!quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat je niet echt in bent voor een grapje met al die zenuwen als Fries zijnde.
Vergeeld door de zon...quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je het over de tekst? Dat ís deels de grap. Heb je het over de afbeelding zelf? Het is een gevouwen a4tje he
Dat was zo'n beetje mijn opstelling, een 4-4-2. Belachelijk dus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:46 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk van de opstelling van Hansie Hansie?
Door de vouw kan het licht misschien wat anders zijn.. maar dat de tekst opeens helemaal scheef gaat dat doet een printer niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je het over de tekst? Dat ís deels de grap. Heb je het over de afbeelding zelf? Het is een gevouwen a4tje he
Jaquote:
Ik snap de adoratie voor Boilesen slecht. Een paar wedstrijden meegedaan als back, waarin Frank de Boer hem 90 minuten lang persoonlijk op zijn plek moest zetten. Die gaat nu even vaste waarde worden in het centrum?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Niet eens zo'n hele verkeerde opstelling eigenlijk, voor een 'noodopstelling' that is. Als Alderweireld, Vertonghen, Greg en Boilesen terug zijn mogen Blind, Van Rhijn, Koppers en Enoh eruit. En dan hoop ik stiekem op:
Greg - Alderweireld - Boilesen - Anita
.....................Vertonghen
Dat gaat 'm niet worden. We moeten om 19:00 uur een echte wedstrijd kijken (AZ).quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:56 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ik ook. Aangezien ik pas rond 22:30 thuis ben, zou ik graag een verslagje willen van het spel van Ajax en in het bijzonder de verrichtingen van Denswil en Fischer.
Alvast zéér veel dank.
Maak jij van knollen citroenen binnen een jaar?quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daley gaat deze zomer een club heel gelukkig maken. Ik zie 'm als ideale opvolger van Vormer bij Roda. Wat Blind in de verdediging te zoeken had heb ik nooit gesnopen. Een verdedigende middenvelder is wat hij is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:47 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nee oke, het is nu ook niet echt het juiste moment om in te stromen, door alle blessure's. De jeugd hoort mee te spelen en te wennen met de A spelers en niet met B spelers zoals Blind.
0-0quote:
Dank, heb niet genoeg tijd om het zelf te kijken. Hopen dat er straks iets meer over gaat komen op de site.quote:
Vormer en Blind hebben werkelijk niks met elkaar gemeen. De enige reden dat Blind beter geschikt is als verdedigende middenvelder, is dat zijn fouten beter opgevangen kunnen worden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Daley gaat deze zomer een club heel gelukkig maken. Ik zie 'm als ideale opvolger van Vormer bij Roda. Wat Blind in de verdediging te zoeken had heb ik nooit gesnopen. Een verdedigende middenvelder is wat hij is.
Boilesen is dan ook geen back, maar een centrumverdediger. Zet Douglas linksback en je moet hem ook aanwijzingen geven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:45 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik snap de adoratie voor Boilesen slecht. Een paar wedstrijden meegedaan als back, waarin Frank de Boer hem 90 minuten lang persoonlijk op zijn plek moest zetten. Die gaat nu even vaste waarde worden in het centrum?![]()
De gedachte "iedereen die niet meedoet móet wel beter zijn dan wat er nu staat" zal hier wel opgaan...
(Wacht of Kolonel Khadaffi met uitleg komt over de skills van Boilesen...)
Bij Denemarken heeft ie al een basisplek, zit Poulsen op de bank.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:45 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik snap de adoratie voor Boilesen slecht. Een paar wedstrijden meegedaan als back, waarin Frank de Boer hem 90 minuten lang persoonlijk op zijn plek moest zetten. Die gaat nu even vaste waarde worden in het centrum?![]()
De gedachte "iedereen die niet meedoet móet wel beter zijn dan wat er nu staat" zal hier wel opgaan...
(Wacht of Kolonel Khadaffi met uitleg komt over de skills van Boilesen...)
Dat ligt natuurlijk ook een (heel) klein beetje aan de soap die de club zelf gecreëerd heeft. Maar je hebt gelijk: over Twente heb ik weinig te melden. Waarom? Omdat alles van een leien dakje gaat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:06 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wel grappig dat supporters van andere ploegen meer met Ajax bezig zijn dan met hun eigen cluppie.
Maar ja, is altijd al zo geweest.
Ik heb 'm bij Groningen leuke dingen zien doen op het middenveld. Ik spreek je nog wel als het zover is.quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Vormer en Blind hebben werkelijk niks met elkaar gemeen. De enige reden dat Blind beter geschikt is als verdedigende middenvelder, is dat zijn fouten beter opgevangen kunnen worden.
JAAAAA!quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:58 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Boilesen is dan ook geen back, maar een centrumverdediger. Zet Douglas linksback en je moet hem ook aanwijzingen geven.
Euh... Linksback? Centrale verdediger? Allebei?quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Bij Denemarken heeft ie al een basisplek, zit Poulsen op de bank.
Dijksquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:46 schreef Bananenman het volgende:
Nette goal van Fischer
Wie is onze nummer 5 eigenlijk?
Mist kracht voor in het centrum, daarom laat de Boer hem eerst linksback spelen, vorig jaar gaf hij aan dat het de bedoeling is dat hij later naar het centrum verhuist. Bondscoach gebruikt hem ook als linksback.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:46 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
[..]
Euh... Linksback? Centrale verdediger? Allebei?
quote:
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:57 schreef Wessiej het volgende:
Zei het, de A1 is TOPkwaliteitStuk voor stuk.
Inter of Marseillequote:Op woensdag 8 februari 2012 19:59 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.![]()
Wie wacht er in de finale?
Pffff. Per brief afdoen. Waarom die mensen vernederen?quote:
Ze moeten eerst nog wel tegen Liverpool.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Pffff. Per brief afdoen. Waarom die mensen vernederen?
Naja, bij Barca doen er 4 B junioren mee.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:01 schreef GGMM het volgende:
Wel mooi dat we hier gewoon winnen. Hoor Boskamp altijd zo lyrisch zijn over de Barca-jeugd.
Geniet gewoon.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Naja, bij Barca doen er 4 B junioren mee.
Nummer 10.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:04 schreef S0nic het volgende:
Maar is die Fischer nou een spits , nummer 10 of buitenspeler? Lijkt mij het best als schaduwspits. Beetje zoals Müller.
Belangrijker: wat gaat er bij Ajax mis tussen de A1 en het eerste?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:01 schreef GGMM het volgende:
Wel mooi dat we hier gewoon winnen. Hoor Boskamp altijd zo lyrisch zijn over de Barca-jeugd.
Ja, ongelooflijk dat dat zo mis gaat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:07 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Belangrijker: wat gaat er bij Ajax mis tussen de A1 en het eerste?
Tja als je spelers als Blind, Vermeer etc binnen het team houd schiet je niet veel opquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijk dat dat zo mis gaat.
Ik zeg doenquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:59 schreef S0nic het volgende:
Ik zeg de rest van het seizoen met de A1 spelen gewoon. Kan alleen maar beter gaan.
Een manier vinden om Jong Ajax bijvoorbeeld in de Topklasse te krijgen? "Fysiek en "leren achterstaan/verliezen/terugkomen/knokken" lijkt me "key"."..quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:08 schreef TJV het volgende:
Ik heb altijd het idee dat Jong Ajax echt het meest kansloze team is binnen onze club. Is uitlenen niet beter?
Speelde voor de winterstop bijna altijd als linksbuiten, na de winterstop als spits.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:04 schreef S0nic het volgende:
Maar is die Fischer nou een spits , nummer 10 of buitenspeler? Lijkt mij het best als schaduwspits. Beetje zoals Müller.
True. Jong Ajax hoort gewoon in de Topklasse/JL thuis.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:11 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Een manier vinden om Jong Ajax bijvoorbeeld in de Topklasse te krijgen? "Fysiek en "leren achterstaan/verliezen/terugkomen/knokken" lijkt me "key"."..
De overwinningen op de jeugd van Aston Villa, Rosenborg en Fenerbache en bovenaan staan in de competitie zegt niets. Wat ben je aan het calimero'en?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:11 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik zeg doen
Gefeliciteerd, jullie zijn nu volgens de ajax maatstaven de beste jeugdopleiding van de wereld. Jammer dat alleen met die van Barca wordt gekeken want iedereen weet dat er jeugdopleidingen zijn die veel beter zijn. Ach ja, het volk dom houden laat ik het daar maar op houden.
Ik dacht dat het niet toegestaan was om Jong Ajax in een hogere divisie te krijgen. Dan moeten we maar een Jupilerclub overkopen en dat als Jong Ajax gebruiken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:11 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Een manier vinden om Jong Ajax bijvoorbeeld in de Topklasse te krijgen? "Fysiek en "leren achterstaan/verliezen/terugkomen/knokken" lijkt me "key"."..
"Doorselecteren" dus? Dat gaat mis en daarom vallen goede spelers af en mogen mindere spelers door?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja als je spelers als Blind, Vermeer etc binnen het team houd schiet je niet veel op
1e seizoen hier, gelukkig net zoals Eriksen en Boilesen voor Ajax gekozen. Denen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:13 schreef S0nic het volgende:
Gelukkig lijkt Fischer me wel een jongen met verstand. Anders was hij al lang bezweken voor het grote geld *kuch Bouy kuch*
Niet zo janken juh, ik feliciteer toch. Iedereen weet dat er veel betere jeugdopleidingen zijn, ook in Nederland. Jij wordt ook dom gehouden net als het gros hier.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:12 schreef Wessiej het volgende:
[..]
De overwinningen op de jeugd van Aston Villa, Rosenborg en Fenerbache en bovenaan staan in de competitie zegt niets. Wat ben je aan het calimero'en?
Trollen heeft geen zin, wij genieten gewoon van deze pot.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:14 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet zo janken juh, ik feliciteer toch. Iedereen weet dat er veel betere jeugdopleidingen zijn, ook in Nederland. Jij wordt ook dom gehouden net als het gros hier.
Ik zeg ook alleen dat de B1 en de A1 erg sterk zijn, de rest is oke!quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:14 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet zo janken juh, ik feliciteer toch. Iedereen weet dat er veel betere jeugdopleidingen zijn, ook in Nederland. Jij wordt ook dom gehouden net als het gros hier.
Wat loop je nou te janken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:14 schreef vandermar het volgende:
[..]
Wie het kleine niet eert ...quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:15 schreef Olep het volgende:
[..]
Trollen heeft geen zin, wij genieten gewoon van deze pot.
Blind en Vermeer hebben keer op keer bewezen dat ze het niet kunnen en het ziet er ook niet naar uit dat het beter gaat. wat je dan moet doen is gewoon afscheid nemen en verder gaan. Geef dwze jongens gewoon de kans en laat hun verder zich verder ontwikkelen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:13 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
"Doorselecteren" dus? Dat gaat mis en daarom vallen goede spelers af en mogen mindere spelers door?
(Ik laat het hele "wegkapen van talenten door topclubs" even buiten beschouwing. Daar is (voorlopig) toch weinig aan te doen.)
Het gaat niet om hoe goed een team is maar de manier van doorselecteren. Zo zie je bij Feyenoord en heel veel andere clubs B junioren in de A. Bij ajax niet en dat zie je snel het verschil in kracht. En buitenlandse talenten kopen is ook niet zelf opleidenquote:Op woensdag 8 februari 2012 20:15 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik zeg ook alleen dat de B1 en de A1 erg sterk zijn, de rest is oke!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |