Goed idee:quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zullen we de TT veranderen in "Bloedbad in Syrië"?
Ik wilde eigenlijk het woord "Onrust" veranderen in bloedbad. Of kan/mag dat niet?quote:
valt moeilijk meer te ontkennen he?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk het woord "Onrust" veranderen in bloedbad. Of kan/mag dat niet?
Maak er dan "Crisis" van.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
valt moeilijk meer te ontkennen he?
ik heb de titels graag zo neutraal mogelijk maar zeg het maar
Ik vind het zo prima.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:30 schreef sp3c het volgende:
done, bloedbad terugveranderen naar escalatie?
ik vind het wel passend zo
Of: "Rotjongens zijn niet liev in melk-en-honing land"quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:33 schreef killfrenzy het volgende:
Of: terroristische 'revolutie' in Syrie?
Wat een argument ookquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Allemaal leuk en aardig hoor, maar als ik dan de 'aanhangers' van het regime zie (normale mensen, vrouwen en mannen in normale kleding, kids erbij etc) en dan de 'opstandelingen': mongolen met lange ongetrimde baarden, jurken aan en continue ALLAH ACKBAR ALLAH ALLAH ALLAH schreeuwend dan heb ik toch er veel moeite de 'opstandelingen' als de goede kant te zien.
Goh, een niet-democratisch land waar de welgestelden afhankelijk zijn van de dictator, wat een merkwaardig verschijnsel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Allemaal leuk en aardig hoor, maar als ik dan de 'aanhangers' van het regime zie (normale mensen, vrouwen en mannen in normale kleding, kids erbij etc) en dan de 'opstandelingen': mongolen met lange ongetrimde baarden, jurken aan en continue ALLAH ACKBAR ALLAH ALLAH ALLAH schreeuwend dan heb ik toch er veel moeite de 'opstandelingen' als de goede kant te zien.
Ach ja, de volgende first lady daar zal in rouwgewaden rondlopen 365 dagen per jaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:12 schreef waht het volgende:
[..]
Zelfbehoud. Ik verwacht sowieso niet veel van vrouwen van dictators.
Nee het is totaal geen argument als de opstandelingen religieuze zeloten blijken te zijn. Nee geen enkel argument hoor.quote:
Oh dus de tegenstanders zijn per definitie goed, ook al zijn het extreem religieuze debielen alla Hezbollah?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:39 schreef Zith het volgende:
[..]
Goh, een niet-democratisch land waar de welgestelden afhankelijk zijn van de dictator, wat een merkwaardig verschijnsel.
Cijfers, bronnen, onderzoek graag. Dan kunnen we praten.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is totaal geen argument als de opstandelingen religieuze zeloten blijken te zijn. Nee geen enkel argument hoor.
Eh, je weet dat het huidige regime van Syrie juist de Hesbollah ondersteunt he?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh dus de tegenstanders zijn per definitie goed, ook al zijn het extreem religieuze debielen alla Hezbollah?
lijkt me toch best waarschijnlijk dat die de drijvende macht zijn aangezien die het meest te winnen hebben lijkt me een taak voor de militairen die deserteren om dat onder de duim te huiden met het oog op morgen (of overmorgen ofzo)quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:43 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Cijfers, bronnen, onderzoek graag. Dan kunnen we praten.
Anders is het je angst (?) dat typt.
De enige reden waarom Syrie Hezbollah ondersteunt is omdat ze willen dat Hezbolla Libanon destabiliseert zodat zij het kunnen 'stabiliseren' oftewel bezetten zoals ze al zolang gedaan hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:45 schreef Zith het volgende:
[..]
Eh, je weet dat het huidige regime van Syrie juist de Hesbollah ondersteunt he?
Verder is mijn lijn van goed/slecht bij democratie. Elke groep die de dictator wilt wegjagen om er iets wat meer democratisch is neer te zetten is wmb beter. Geo-politieke issues boeien mij niet echt.
Sorry, ik heb geen rapport hier liggen, maar jij vast ook niet.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:43 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Cijfers, bronnen, onderzoek graag. Dan kunnen we praten.
Anders is het je angst (?) dat typt.
Ze zijn vergeten wat er met Iran is gebeurd, nadat de Sjah in 1979 werd verjaagd. De Assad van die tijd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen rapport hier liggen, maar jij vast ook niet.
Echter de beelden die je ziet, laten telkens debielen met kale koppen en baarden zien. Dat belooft niet veel goeds.
Maar ja, je kan natuurlijk ook gewoon naief doen en denken dat het hier opeens heel anders gaat dan in de andere 'lente'-landen.
Wie is ze? Niemand is dat vergeten. Niemand kan dat vergeten omdat dat al regelmatig naar boven is gehaald door tegenstanders van wat er heeft plaatsgevonden in Arabische landen. Ja, ook in de Westerse media, ook op TV. Het hele trauma en angstdenken hier in het Westen is gebaseerd op de grote boze Islamisten die een tweede Iran ervan gaan maken. Daarover had men het toen Tahrir vol stond, toen men in Libie vocht en nu in Syrie ook. Tunesie zou "een Talibanstaat worden", Egypte gaat ook richting de theocratie in Iran en in Libie hebben we binnenkort een Islamitisch Emiraat aan de Middellandse Zee waar men handen gaat afhakken, de zweep erover haalt en vrouwen lekker stenigt.....quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze zijn vergeten wat er met Iran is gebeurd, nadat de Sjah in 1979 werd verjaagd. De Assad van die tijd.
Ben je de uitslagen in Egypte vergeten?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wie is ze? Niemand is dat vergeten. Niemand kan dat vergeten omdat dat al regelmatig naar boven is gehaald door tegenstanders van wat er heeft plaatsgevonden in Arabische landen. Ja, ook in de Westerse media, ook op TV. Het hele trauma en angstdenken hier in het Westen is gebaseerd op de grote boze Islamisten die een tweede Iran ervan gaan maken. Daarover had men het toen Tahrir vol stond, toen men in Libie vocht en nu in Syrie ook. Tunesie zou "een Talibanstaat worden", Egypte gaat ook richting de theocratie in Iran en in Libie hebben we binnenkort een Islamitisch Emiraat aan de Middellandse Zee waar men handen gaat afhakken, de zweep erover haalt en vrouwen lekker stenigt.....![]()
![]()
![]()
![]()
Ben benieuwd waar deze rakkertjes over twee jaar zijn en of ze hierop terugkomen.
Ik ga het einde van de maand vor langere tijd.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ben je de uitslagen in Egypte vergeten?
En wat er gebeurde op de universiteiten in Tunesie?
Waarom durf jij nog niet terug te gaan dan als het allemaal zo mooi is?
Ze is iedereen die denkt dat Assad de grote boze dictator is en nodig moet wijken voor een op Westerse leest geschoeide, democratische meer-partijenstructuur. Dus laten we zeggen: 90% van de enthousiastelingen in dit topic. Je kunt zeggen dat Assad een politiek lijk is, dus aan modernisering toe is. Maar de partijen die zich nu verschuilen in de kelders van Homs lijken niets anders dan primitieve tribale theocraten, die niets anders willen dan een etnische en theocratische zuivering en installatie van de sharia-wetgeving. Voor zolang deze partijen de kaarten niet op tafel hebben gegooid, en je het projecteert op de vergelijkbare "revoluties" in de andere genoemde landen, is dit het meest denkbare scenario.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wie is ze? Niemand is dat vergeten.
In Egypte en Libië zijn het ook wel degelijk de scenario's die zich aan het vormen zijn. Hier is men zelfs bang voor een organisatie als "moslimbroeders". Terwijl de basis van deze beweging uit hoogopgeleide, beschaafde en notabele Islamieten bestaat: Ik zie niet in waarom een Westerling dit zou moeten vrezen.quote:Niemand kan dat vergeten omdat dat al regelmatig naar boven is gehaald door tegenstanders van wat er heeft plaatsgevonden in Arabische landen. Ja, ook in de Westerse media, ook op TV. Het hele trauma en angstdenken hier in het Westen is gebaseerd op de grote boze Islamisten die een tweede Iran ervan gaan maken. Daarover had men het toen Tahrir vol stond, toen men in Libie vocht en nu in Syrie ook. Tunesie zou "een Talibanstaat worden", Egypte gaat ook richting de theocratie in Iran en in Libie hebben we binnenkort een Islamitisch Emiraat aan de Middellandse Zee waar men handen gaat afhakken, de zweep erover haalt en vrouwen lekker stenigt....
Ben benieuwd waar deze rakkertjes over twee jaar zijn en of ze hierop terugkomen.
Dat heeft met tribalisme te maken. De ene stam eist bloedwraak op de andere, en ga zo maar door. Dit gaat gepaard met een ongekende wreedheid. Dat is exact wat zich nu afspeelt in Syrië.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:14 schreef Truffelvarken het volgende:
Als we hier in Europa maar niet zo gek zijn om de ene of de andere partij te gaan bombarderen.
Dat was in Libië ook al z,on succes.
Volgens alle foto,s wordt er ook alleen maar door kinderen gevochten. Net zoals rond Israël.
Ik help het je serieus hopen, want allemaal gestoorde islam-staten als Europese buurlanden is niet in mijn voordeel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ga het einde van de maand vor langere tijd.
En je moet zaken scheiden Raymond, dat de uitslag in Egypte niet is zoals jij wenst is wat anders dan dat het land een tweede Iran wordt. Een dictatorschap met geweld afgedwongen met een vleug theocratie zoals al jaren in Iran. Criminelen dus. Dat wordt Egypte niet, let maar op. Wel willen blijkbaar veel Egyptenaren meer invloed van Islamitische partijen binnen een democratisch systeem. En hoe onwenselijk voor veel mensen in het Westen wellicht is dat hun goed recht. Dat het geen seculiere democratie zoals in West-Europa wordt is ook hun goed recht. Hun buurland Israel is dat ook niet overigens en kent totaal geen scheiding tussen synagoge en staat. Maar wel verkiezingen en democratische vertegenwoordiging.
In Tunesie verwijs je naar een enkel incident. In Israel zijn die er ook tussen orthodoxen en seculieren, incidenten ja. Dat wil niet zeggen dat de 10 miljoen inwoners overhoop liggen. In Tunesie zit gewoon een regering met een Islamitische partij en twee seculiere, en ondanks goede oppositie die gevoerd wordt vertegenwoordigen zij een meerderheid van het land. Hier en daar botsen extremen maar dat is niet ongewoon. Een Talibanstaat wordt het never nooit, noch een tweede Iran.
De Moslimbroeders bestaan daar niet uit hoor. Ze zijn nb de grondleggers van het huidige islamitische extremisme en wahabitsme...quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
In Egypte en Libië zijn het ook wel degelijk de scenario's die zich aan het vormen zijn. Hier is men zelfs bang voor een organisatie als "moslimbroeders". Terwijl de basis van deze beweging uit hoogopgeleide, beschaafde en notabele Islamieten bestaat: Ik zie niet in waarom een Westerling dit zou moeten vrezen.
Ho, Assad is de grote boze dictator en zeer wreed. Als jij hieraan twijfelt geef het dan ff aan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
Ze is iedereen die denkt dat Assad de grote boze dictator is
Nee, al vaker gezegd. Wil jij nu gaan zeggen dat in Egypte nu meer "Westerse" partijen zitten in het parlement? En die 75% Islamisten beter is dan toen Mubarak er zat? Nee toch? Ik kan je concrete voorbeelden geven waarin Mubarak veel beter was voor de geo-politieke belangen van het Westen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
en nodig moet wijken voor een op Westerse leest geschoeide, democratische meer-partijenstructuur.
]quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar de partijen die zich nu verschuilen in de kelders van Homs lijken niets anders dan primitieve tribale theocraten, die niets anders willen dan een etnische en theocratische zuivering en installatie van de sharia-wetgeving.
Helemaal niet, je kan niet eens hard maken dat de oppositie erop uit is een theocratie te bewerkstelligen. Tenzij je beargumenteert dat als een revolutionair een baard draagt en tegen Assad vecht hij ook wel erop uit moet zijn met geweld een "tweede Iran" af te dwingen. Maar dit is gatenkaas en zit vol aannames. Zelfs de Moslimbroederschap in zowel Syrie als Egypte zijn niet eens uit op een theocratie a-la Iran. Lees je in zou ik zeggen man.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
Voor zolang deze partijen de kaarten niet op tafel hebben gegooid, en je het projecteert op de vergelijkbare "revoluties" in de andere genoemde landen, is dit het meest denkbare scenario.
Owja? Waar dan? De enige die een theocratie voorstaat in Egypte zijn de salafisten, 25% van de stemmen. Hun grote onenigheid met de Moslimbroeders gaat over het feit dat de MB democratie omarmt en salafisten het totaal verwerpen. Lees je in aub of open een nieuw topic dan kunnen we het erover hebben waar beide Islamistische partijen nou precies in verschillen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
In Egypte en Libië zijn het ook wel degelijk de scenario's die zich aan het vormen zijn.
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Moslimbroeders bestaan daar niet uit hoor. Ze zijn nb de grondleggers van het huidige islamitische extremisme en wahabitsme...
Deze uitspraak getuigt van je onwetendheid betreft Islamitische groepen, en is kinderwerk om te weerleggen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Moslimbroeders bestaan daar niet uit hoor. Ze zijn nb de grondleggers van het huidige islamitische extremisme en wahabitsme...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschapquote:
Zou je dan ook inhoudelijk in willen gaan op het verhaal dat bergen zorgen dat er geen aardbevingen zijn, de aarde als een tafellaken plat is, de zon in een modderpoel ondergaat, onzichtbare boze geesten je nu bedreigen en dat de maan in 2-en is gesplitst?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:23 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Deze uitspraak getuigt van je onwetendheid betreft Islamitische groepen, en is kinderwerk om te weerleggen.
Moslimbroeders (ichwaan al moesliemien) zijn inderdaad extremisten met Hassan al bana en Sayyid Qotb als grote inspirators, zij zijn inderdaad de Basis ideologie voor groepen zoals Al Qaida, As sabaab, en andere groepen. Maar dit heeft allemaal niks met "Wahabisme" te maken, Want elk ieder weet dat Imaam Mohammed ibn Adulwahab 200 jaar voor het bestaan van de Moslimbroederschap is overleden. Als je inhoudelijk wilt verder gaan wil ik je best stuk maken.
Laten we eerlijk zijn, jij hebt sowieso een teringhekel aan Islam en veel Moslims. Even goede vrienden en de vinger op de zere plek. Ik heb daar niet zoveel problemen mee met die mening van je, dus we hoeven niet te schelden nu. Zodoende ben jij ook zeer allergisch (zacht gezegd) voor elk Islamitisch symbooltje in deze landen en hun politiek. Maar iemand die meer kennis van zaken heeft en Islamisten echt kan scheiden op ideologische inhoud weet wel beter. Let op: ik zeg niet dat er geen Islamisten bestaan die een theocratie willen bewerkstelligen in deze landen. Die zijn er zeker wel. Maar ik scheid wel de partijen die gebaseerd zijn op de Islam en vooral wat er onder het bredere volk speelt. Een Egypte of Tunesie wordt geen tweede Iran waar geestelijken de dienst uitmaken en met geweld een dictatorschap bewerkstelligen met een "religieus" tintje.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik help het je serieus hopen, want allemaal gestoorde islam-staten als Europese buurlanden is niet in mijn voordeel.
Alleen wijst de alledaagse praktijk een heel andere kant op. Helaas.... en ik denk dat je dat best wel weet, maar te graag in iets anders gelooft.
Ja, en? Dat dat niet rijmt met onze definitie van beschaving houdt niet in dat het niet beschaafd volk kan zijn? Ik suggereer dat de kern van de Moslimbroederschap uit Islamitische notabelen bestaat. Niet uit een bende grotbewoners met een AK-47 onder de jurk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
Gelukkig gaan ze nu alcohol en de bikinie verbieden als stap 1 vd sharia: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ezingen-Egypte.dhtml
Nou in NL opgegroeid maar uiteraard zich Tunesier voelend.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:24 schreef Chooselife het volgende:
Aloulou. Je gaat tekeer. Vanwaar die opwinding. Kom je er vandaan ofzo?
Ah, vandaar. Ik kan er niet eens tegenaan typen, zoveel lappen tekst dat je produceert.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou in NL opgegroeid maar uiteraard zich Tunesier voelend.
100 tegen 1 dat hij binnen een maand of 2 met de staart afdruipt deze kant op en zegt: ok jullie hadden gelijk.
Het zijn geen Taliban nee, maar als het niet-zijn van Taliban je al notabel maakt... tjaquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja, en? Dat dat niet rijmt met onze definitie van beschaving houdt niet in dat het niet beschaafd volk kan zijn? Ik suggereer dat de kern van de Moslimbroederschap uit Islamitische notabelen bestaat. Niet uit een bende grotbewoners met een AK-47 onder de jurk.
Ik ben nu eerlijk: en idd, religie zie ik als de kanker der mensheid met de islam momenteel als de ergste tumor en ik help het je hopen, maar alle seinen staan op rood en ik geloof er echt geen hol van dat het de goede kant op gaat.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, jij hebt sowieso een teringhekel aan Islam en veel Moslims. Even goede vrienden en de vinger op de zere plek. Ik heb daar niet zoveel problemen mee met die mening van je, dus we hoeven niet te schelden nu. Zodoende ben jij ook zeer allergisch (zacht gezegd) voor elk Islamitisch symbooltje in deze landen en hun politiek. Maar iemand die meer kennis van zaken heeft en Islamisten echt kan scheiden op ideologische inhoud weet wel beter. Let op: ik zeg niet dat er geen Islamisten bestaan die een theocratie willen bewerkstelligen in deze landen. Die zijn er zeker wel. Maar ik scheidt wel de partijen die gebaseerd zijn op de Islam en vooral wat er onder het bredere volk speelt. Een Egypte of Tunesie wordt geen tweede Iran waar geestelijken de dienst uitmaken en met geweld een dictatorschap bewerkstelligen met een "religieus" tintje.
Dat er spanningen zijn hier en daar is normaal, ik verwees bewust naar Israel omdat die daar ook zijn. Ook tussen orthodoxen en seculieren die touwtrekken om invulling van de staat en hoe die eruit moet zien. Maar ook daar vertegenwoordigen die incidenten niet een "massale spanning" die in alle gelederen van Israel dagelijks speelt.
Ik heb liever dat je erop ingaat eigenlijk. Gaat toch wat tijd en moeite in zitten namelijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:24 schreef Chooselife het volgende:
Aloulou. Je gaat tekeer. Vanwaar die opwinding. Kom je er vandaan ofzo?
Mocht het moment daar zijn dat je gelijk hebt beloof ik je bij deze een privebericht te sturen en je gelijk te erkennen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou in NL opgegroeid maar uiteraard zich Tunesier voelend.
100 tegen 1 dat hij binnen een maand of 2 met de staart afdruipt deze kant op en zegt: ok jullie hadden gelijk.
Dat ben ik niet van plan. Ik heb niet het idee dat er iets mee te bereiken valt. Je lijkt erg zeker van je zaak: Ik voel me niet geroepen dat in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je erop ingaat eigenlijk. Gaat toch wat tijd en moeite in zitten namelijk.
die door hun aanvoerder zelf werden beschreven als amateurs op een vakantietrip.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:28 schreef broekballeballemabbe het volgende:
Onafhankelijk rapport weerlegt beeldvorming door Westerse media en politiek
Meer specifiek: meer dan 160 waarnemers van de Arabische Liga -
Moslimbroeders zijn geen grondleggers van het wahabisme...dit soort blunders tonen echt aan dat je je beter eerst erin kan verdiepen. Ik word ook niet serieus genomen als ik stel dat Calvijn de grondlegger is van het Rooms-Katholicisme..quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |