abonnement Unibet Coolblue
pi_107445648


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (...)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Datisstom (zwartwerker en oplichter van klasgenoten)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 8% gewijzigd door Five_Horizons op 02-02-2012 23:58:53 ]
Facts don't care about your feelings
pi_107445707
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:37 schreef stoeltafel het volgende:
Tijdens mijn vorige project heb ik voor school aardig wat aan SEO gedaan.
Heb een seminar van e-difference gehad, chek de blos voor goede info http://blog.e-difference.nl/

Deze site is handig http://www.seokwakzalvers.com/ Er wordt zoveel onzin geschreven door bedrijven en heel veel onzin beloofd, deze site bestrijd. zulke sites.
Trouwens nog mensen die in de OP willen of wat aangepast moet worden?
Facts don't care about your feelings
pi_107446269
Misschien is het leuk om 1 keer per maand een interview te houden, vind het persoonlijk altijd leuk om te lezen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:04:40 #4
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_107446374
Geen ondernemer maar vind het wel interessant. Ik ga dit topic wel in de gaten houden. :)
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:19:48 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_107448865
voor het eerst sinds tijden weer eens op FOK en ik vind zowaar een ondernemerstopic. Nice! ^O^
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:28:05 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107449138
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:19 schreef teamlead het volgende:
voor het eerst sinds tijden weer eens op FOK en ik vind zowaar een ondernemerstopic. Nice! ^O^
Jij bent ondernemend bezig. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107449589
Zet mij ook maar in het lijstje (internetdiensten en affiliate marketing) :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:44:11 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_107449625
ahja.. toevoegen in het lijstje mag ook: interim management en consultancy in customer care omgevingen :)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_107450437
Meer mensen met slechte ervaring met gls?
pi_107450708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Meer mensen met slechte ervaring met gls?
Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.
Ik ga het binnenkort proberen met DHL, via mijn payment provider een mooie deal; ¤ 5,50 ex. btw voor pakketten tot 31,5 kilo incl. gratis iDeal transactie.
pi_107450726
Oh Sisow hé?

Laatst een mailtje over ontvangen. Geen verkeerde actie inderdaad.
Zit zelf gewoon bij de Rabobank met iDeal.
pi_107450793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Oh Sisow hé?

Laatst een mailtje over ontvangen. Geen verkeerde actie inderdaad.
Zit zelf gewoon bij de Rabobank met iDeal.
Klopt, hun doen dan dan weer via ShopsUnited, daar heb ik verder geen ervaring mee maar ze kwamen in ieder geval vriendelijk en klantgericht op mij over.
pi_107451673
Even een enorme n00b-vraag, maar ik moet voor een aanvraag drie jaar aan jaarcijfers opsturen, maar ik heb geen idee welk overzicht dat precies is. Ik krijg elk jaar een mooi boekje van de accountant maar het lijkt me sterk dat ik die moet opsturen.

Gelijk de reden waarom ik een accountant heb :')
Tap tap tap
pi_107451856
Frustrerend momenteel dat mijn Google Adwords campagne zich niet vertaalt naar extra conversie, target is Zuid-Holland met in de advertentie dus mijn aantrekkelijke verzendvoorwaarden (postcodes 2900 t/m 3399 gratis rembours vanaf ¤ 49,-), wel dagelijks 100 bezoekers extra maar nog geen bestellingen.. laten we maar hopen dat dat nog komt :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:44:18 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107452038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:12 schreef Teeno het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.
Ik ga het binnenkort proberen met DHL, via mijn payment provider een mooie deal; ¤ 5,50 ex. btw voor pakketten tot 31,5 kilo incl. gratis iDeal transactie.
DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?
KuikenGuppy
pi_107452172
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?
Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euro
pi_107452602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef CherryLips het volgende:
Even een enorme n00b-vraag, maar ik moet voor een aanvraag drie jaar aan jaarcijfers opsturen, maar ik heb geen idee welk overzicht dat precies is. Ik krijg elk jaar een mooi boekje van de accountant maar het lijkt me sterk dat ik die moet opsturen.

Gelijk de reden waarom ik een accountant heb :')
Gewoon je eindejaarsafrekeningen? Een overzicht van alle inkomensten en uitgaven in een jaar?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:16:46 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107453665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:47 schreef Teeno het volgende:

[..]

Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euro
Kijk je bij dhlforyou?
KuikenGuppy
pi_107455338
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kijk je bij dhlforyou?
Uhm.. DHL ShipNow?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:08:27 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107456435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:46 schreef Teeno het volgende:

[..]

Uhm.. DHL ShipNow?
Verzend je binnen of buiten Nederland? Kijk eens op https://dhlforyou.nl
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:27:53 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457365
Even een domme vraag hoor. Stel je krijgt 30 cent/km reiskostenvergoeding van een opdrachtgever. Moet je die beschouwen als omzet en vervolgens 19 cent/km kosten? Of kan je die 30 cent/km gewoon 'buiten de boeken' houden?
pi_107457572
Dat is gewoon omzet. Alles wat je op de factuur zet mag je in principe "verzinnen". Over die omzet breng je ook gewoon btw in rekening. Dat het jou uiteindelijk 19 cent heeft gekost betekent dus dat je er winst op maakt :P Vind ik nooit zo netjes... kan je dat beter in je uurtarief verwerken bijv.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:08 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107457673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Even een domme vraag hoor. Stel je krijgt 30 cent/km reiskostenvergoeding van een opdrachtgever. Moet je die beschouwen als omzet en vervolgens 19 cent/km kosten? Of kan je die 30 cent/km gewoon 'buiten de boeken' houden?
Dat ligt er een beetje aan, maar over het algemeen komt dat gewoon op je factuur en draag jij daarover 19% btw af. Vervolgens keer jij jezelf een reiskostenvergoeding van 19 cent/km uit.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:50 #24
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457705
Ik ben niet btw-plichtig :P

De reiskosten krijg ik (wacht, mijn vrouw, want daar vraag ik het voor) door gewoon een formuliertje in te vullen en dat storten ze dan op m'n rekening. Maar de vraag is, mag je het gewoon zien als onkostenvergoeding en that's it?
pi_107457747
Dan breng je er geen btw over in rekening :P

Denk je nou echt dat je geld buiten de boeken kan houden? Ja, het kan altijd, maar dat is natuurlijk nooit de bedoeling :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:39:42 #26
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457960
Dat ben ik ook niet van plan hoor :P
Het voelt alleen wat vervelend aan dat je over je reiskostenvergoeding boven de 19 cent/km dus gewoon belasting betaalt.
pi_107459100
Tja... dat is nou eenmaal de regel, bij werkgever-werknemer ook. Belachelijk met de benzineprijs van tegenwoordig, maar we mogen nog blij zijn dat het geen 13 cent is geworden :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:05:20 #28
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459179
Dan kan je beter met het OV :'), je treinkaartje kan je toch wel als kosten opvoeren...?
pi_107459294
Je kilometers kan je ook als kosten opvoeren, maar 19 cent per km. Treinkaartje kan ook ja (zelfs 6% btw nog erop vorderen) maar waarom lijden in de trein? Dan factureer je het treinkaartje door, schiet je toch ook niets mee op? Jouw klant betaalt nu 30 cent per km ipv de gebruikelijke 19 cent, je maakt dus 11 cent per km "winst" en daar betaal je belasting over ja, maar dat is toch geen probleem :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:19:50 #30
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459956
Ja, dat vind ik wel een probleem :P
De meeste auto's rijden niet voor 19 cent/km maar eerder 40 cent/km. Dan kost het je dus iets van 24 cent/km om van en naar je klant te rijden.

Sowieso vind ik dat die 19 cent/km drastisch omhoog moet. Dat moet echt wel 40 cent/km worden. Het is maar goed dat dat onzalige plan van die verlaging naar 13 cent/km niet doorgegaan is, want dat kost eenpitters een vermogen....
pi_107460562
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:51:15 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107468943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Ben ik ook zeker van plan, alleen zit er nog een kleine lening op de auto waardoor ik deze niet over kan schrijven van mijzelf naar mijn vrouw :')
pi_107470256
Hoe berekenen jullie de kosten per kilometer als ik vragen mag? Want een auto die 1 op 10 rijdt en de benzine kost nu ong. 1.68 per liter. dan kan ik toch 1,90 terug krijgen per liter. Natuurlijk moet ik van die 32 cent dan wel het onderhoud regelen. Maar mijn Polo uit '97 zal niet veel meer afschrijven gok ik.
- Met zuidelijke groet -
pi_107470294
Bereken ik niet... reken gewoon 19 cent, wat ik ook opvoer als kosten omdat het m'n prive auto is.

Hoezo zou je dat terug kunnen krijgen?

ALS je de werkelijke kosten per km wil berekenen dan is dat ook niet heel moeilijk. Bereken eerst je vaste kosten per jaar (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, banden), die deel je door het aantal km's dat je in een jaar rijdt ongeveer. Daarbij tel je de benzineprijs op delen door je verbruik en klaar :P

Ik doe die berekening niet want dan word ik zo verdrietig :')
Facts don't care about your feelings
pi_107478377
Je kunt toch gewoon 19 cent berekenen als wettelijke standaard? Ik heb zelf alleen de fiets maar mag zelfs op de fiets 19 cent per kilometer berekenen. (En dat tikt al redelijk aan als je weet dat ik per week ongeveer 70-100 werkkilometers maak op de fiets)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107478812
Waar hebben jullie het nou allemaal over :') natuurlijk mag je 19 cent berekenen... je mag ook 2 euro per km rekenen als je dat wilt, maar dat zal je klant denk ik niet zo op prijs stellen. Dit staat helemaal los van de kosten die jij werkelijk maakt. Sommige mensen rekenen helemaal geen kilometers of lunchkosten, dan zit het gewoon in hun uurtarief verwerkt.
Facts don't care about your feelings
pi_107479512
O zo. Ik had het meer over de 19 cent die je van de belasting af kunt trekken.

Ik bereken zelf geen kosten voor aan huis komen binnen de ring Amsterdam (dat is ongeveer 45 minuten heen en terug). Daarbuiten reken ik reiskosten (openbaar vervoer) plus reiskostenvergoeding (heen en terug in minuten - 45 minuten standaard reistijd heen en terug) tegen een sterk gereduceerd uurtarief.

Dus bijv: Klant woont in Amsterdam-Centrum: ik factureer de tijd dat ik fysiek bij de persoon in kwestie aanwezig ben. Reiskosten e.d. zitten al in het uurtarief in en het is voor mij dus relatief voordeliger langer bij iemand achter elkaar te werken.

Maar: klant woont in Diemen-Zuid: ik bereken de reistijd via 9292OV heen en terug (bijv. 2 uur), trek daar 45 minuten van af, houd 1 uur 15 over en doe dat maal ¤15, plus het uurtarief dat ik bij de klant aanwezig ben. Ben persoonlijk steeds minder geneigd dit soort klussen aan te nemen daar ik voldoende werk heb, niet van het OV houd en de mensen in kwestie over het algemeen moeilijk doen over de reiskostenvergoeding.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107481378
Als er één ding is dat me bezighoud zijn het de verzendkosten. Ik kom er gewoon niet uit.

Momenteel zijn de verz. kosten 2,95¤ voor pakketpost. Brievenbuspost gratis. Bepaalde artikelen via pakketpost worden gratis verzonden. Dit wordt apart vermeld bij het product. De klant ziet dit pas wanneer hij/zij het product opent.

Dit is zeer verwarrend voor de klant. Niet iedere klant kijkt op productniveau of het een brievenbus of pakketzending is. Niet iedere klant duwt meteen het artikel in de winkelwagen om te zien of het 2,95¤ of 0¤ is.

Nu zat ik te denken aan: onder de 25¤ 2,95¤ verz. kosten. Ook voor de brievenbuspost. Gewoon zodat er één duidelijk bedrag is. Boven de 25¤ altijd gratis.

Producten onder de 25¤ worden wellicht goedkoper aangeboden zodat wanneer men slechts 1 product koopt onder de 25¤ niet duurder uit is dan hij/zij nu zal zijn zonder verzendkosten. Als een product nu 15¤ is incl verz (brievenbus). Dan zal ik dat aanprijzen voor 12¤ excl 2,95¤ verzending. Zo zal de klant nogsteeds op 15¤ uitkomen. Daarnaast moedigt het de klant wellicht aan om boven de 25¤ te besteden. Producten boven de 25¤ zal ik wellicht moeten verhogen met 3¤ omdat de verzendkosten hiervoor zullen vervallen.

Comments?
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:58:53 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107481532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Comments?
Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
KuikenGuppy
pi_107481625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..

Daarnaast vallen alle producten via brievenbuspost in de categorie 1,5¤. Een hele kleine uitzondering doet mij 1¤ betalen i.p.v. 1,5¤. Producten boven de 25¤ worden weleens voor 2¤ frankeerwaarde verzonden. Maar dat zou niet van toepassing zijn wanneer het boven de 25¤ gratis is.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:21:38 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107482399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..
Ik vind zelf: "onze shopsoftware rekent automatisch uit hoeveel de verzendkosten zullen zijn, het exacte bedrag zie je in het winkelwagentje voordat je je bestelling plaatst" ook heel transparant en duidelijk ;).

Ik weet niet hoe het met jouw shopsoftware zit, maar bij mijn shopsoftware kan je het zo instellen dat de klant meteen de verzendkosten in zijn/haar winkelwagentje ziet staan, nog voordat je het winkelwagentje aanklikt. Ik heb dit zelf momenteel niet zo ingesteld, maar als dit voor mij een issue zou zijn, zo ik voor zoiets kiezen. Of inderdaad altijd een standaard tarief, en gratis boven een bepaald bedrag. Maar ik weet niet hoe jouw markt in elkaar zit natuurlijk ;).
KuikenGuppy
pi_107482675
Bij mij ziet de klant ook direct de verzendkosten wanneer hij.zij het winkelwagentje bekijkt. Toch duwt niet iedere klant zijn product eerst in de winkelwagen om te zien wat de verzendkosten bedragen.

Wanneer een klant 5 producten ziet met verschillende prijzen e.d. dan kan hij/zij meteen zien dat er nog 3¤ verz. kosten bovenop komen of dat hij/zij nog 10¤ moet besteden om geen verzendkosten te betalen.

Zou je de klant dit pas laten zien wanneer hij/zij deze producten in de winkelwagen duwt dan moeten deze eerst afzonderlijk erin geduwd worden.

Ik sta er zelf iig niet achter om het op zo'n manier te doen. Begrijp me niet verkeerd, het kan ook heel duidelijk en goed zijn, maar wellicht niet voor mijn markt.

Wanneer je een webshop hebt in etenswaren dan kan ik me goed voorstellen dat je per kg rekent o.i.d.

Ik wil toch graag 1 bedrag hanteren zodat de klant zelf niet op zoek hoeft te gaan naar het gewicht of de methode van verzending (brievenbus 0¤, pakket 3¤)
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:49:02 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107483460
In je winkelwagentje duwen? Nu ben ik benieuwd in welke markt jij actief bent :P.
KuikenGuppy
pi_107483788
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
pi_107487535
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
- Met zuidelijke groet -
pi_107487692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
Minimaal de helft vd winst (kosten voor hem), hij hoeft alleen maar de spullen te leveren en op te sturen en jij doet het belangrijke werk.
pi_107489224
Maar de eigenaar loopt wel alle risico, de producten die verkocht worden zullen ook door de eigenaar cq. medewerkers worden behandeld en verzonden. En daarnaast de eigenaar dient alles in te kopen etc.
- Met zuidelijke groet -
pi_107501678
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.

En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
pi_107506693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
Ik doe het niet, heb het wel eerst geprobeerd met de avp ernaast, maar de klant kijkt toch eerder naar de concurrente webshops en niet naar de verhouding avp/jouw verkoop. avp is voor de klant dan ook niet belangrijk omdat die toch zo goedkoop mogelijk wil.
Als je daarna op je eigen prijzen extra kortingen gaat geven kan je wel je oude prijs doorhalen.
pi_107506887
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
pi_107507245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
Niet echt, het merk wat ik verkoop (Valvoline) is op zichzelf vrij duur, en ik geef soms wel 40% korting op de avp om te kunnen concurreren. Wat ik me kan voorstellen is dat het dan voor klanten misschien geen geloofwaardige prijzen zijn, terwijl mijn concurrent prijzen heeft staan van ~30% onder de avp, en als ze daarmee vergelijken het wel kan kloppen.
pi_107507937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:09 schreef krimpenrik het volgende:
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.

En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
Daar heb je wellicht gelijk in, maar ik wil niet te brutaal overkomen omdat er geen percentage verplicht is naast mijn uurloon.
- Met zuidelijke groet -
pi_107508287
Waarom zou je uberhaupt een % krijgen als je al een uurloon krijgt?
Dat is zeker niet mis. Vraag iets waar je je zelf goed bij voelt. Wellicht 15-30% en dan kan je altijd nog onderhandelen. Hoger dan 30% lijkt me wel wat veel als je ook al een uurloon krijgt..

@Teeno. Bij die grote bedragen wellicht een goed idee ja. Bij mij gaat het voornamelijk om 10-20% onder de avp.
pi_107508838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt een % krijgen als je al een uurloon krijgt?
Dat is zeker niet mis. Vraag iets waar je je zelf goed bij voelt. Wellicht 15-30% en dan kan je altijd nog onderhandelen. Hoger dan 30% lijkt me wel wat veel als je ook al een uurloon krijgt..

@Teeno. Bij die grote bedragen wellicht een goed idee ja. Bij mij gaat het voornamelijk om 10-20% onder de avp.
Ik denk omdat de eigenaar er totaal niets mee doet. De eigenaar heeft er totaal geen tijd voor, tevens kost het teveel moeite en aangezien ik iets meer verstand heb van websitebeheer, marketing en seo vond de eigenaar dit een uitstekende taak voor mij.
Wel ben ik benieuwd hoeveel ik mag aanpassen omdat zij een contract hebben met een bedrijf die alles regelt. Zij hebben een eigen CMS systeem ontwikkeld en passen alles aan tegen uurtarief er is wel rekening gehouden met SEO. Ook is er een heel eigen design gemaakt.
Ik kan best een eigen Magento webshop maken en een beetje tweaken en customizen maar ik kan geen hele modules/plug-ins uitschrijven of designen.
- Met zuidelijke groet -
pi_107538323
Diner met ern klant gehad. Hij had z'n dochter (deed ook wat voor z'n bedrijf) meegenomen. Blijkt ze zijn vriendin te zijn :') handige actie van mezelf, maar wat een ouwe snoeperd!
pi_107543101
Huh wat... zijn dochter is zijn vriendin?? :')
Facts don't care about your feelings
pi_107546373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh wat... zijn dochter is zijn vriendin?? :')
Ik dacht dat het z'n dochter was, maar het bleek dus zijn vriendin te zijn :p
pi_107546950
Oh zo :D
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:56:45 #59
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107547641
Ik hoop voor je dat je niet uitgebreid heb zitten flirten :')
pi_107561962
Nou lees ik toch al een tijdje mee op Fok maar het is me nog nooit opgevallen dat hier ook een ondernemers topic is. :@ |:( Dus als het niet erg is, kom ik hier ook af en toe eens meeschrijven. c_/
pi_107562668
Het zou nog leuker zijn als je dan ook direct verteld wat voor onderneming je hebt :P
Facts don't care about your feelings
pi_107563480
Idd, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Toen ik deel 1 opende werd d'r nog geroepen dat het geen vaart zou lopen ;( , nu toch al een redelijke vaste crew hier :)

Wie weet kunnen we op termijn écht iets voor elkaar betekenen oid, als je met een flinke hoeveelheid actieve ondernemers bent. Ik ben tijdelijk geen ondernemer, trouwens
pi_107563828
Inderdaad, bepaalde zaken zal je toch moeten uitbesteden. Als ik dat voor 100 euro hier om de hoek kan doen of voor dezelfde prijs een fokker dan is de keuze natuurlijk zo gemaakt :P Alle grote multinationals kunnen wel wat klanten verliezen.

Snap ook niet dat zoveel mensen alles bij de supermarkt kopen. De bakker, groenteboer en slager krijgen het moeilijker terwijl het voedsel daar in elk opzicht beter is. Puur luiheid om alles bij de supermarkt te halen en je helpt er je andere ondernemersvrienden ook niet mee :P
Facts don't care about your feelings
pi_107564553
Maar dat is toch juist de reden waarom er webwinkels zijn Yoshi?

Mensen worden lui en willen iets snel bestellen. Men gaat naar de supermarkt omdat daar alles onder één dak zit en zo min mogelijk tijd kwijt is.

Men koopt kleding op internet omdat men dan minder tijd kwijt is dan wanneer er 20 winkels in de stad worden afgezocht. etc.
Helemaal niet vreemd, juist logisch :)
pi_107566246
Goed punt Yoshi, maar ja, 'convenience' is toch een belangrijke trend.. Merk het zelf ook, ik heb bijna geen vrije tijd en neem daarom niet de moeite om allerlei winkels af te gaan. Misschien slecht, maarja, gemak dient de mens.. ;)
pi_107570822
Het is inderdaad ook logisch, maar toch een beetje jammer. :P
Facts don't care about your feelings
pi_107571467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het zou nog leuker zijn als je dan ook direct verteld wat voor onderneming je hebt :P
Ben weer lekker scherp vandaag. 8)7

Ik maak websites. En ontwerp grafische producten. Momenteel ben ik meer aan het uitbesteden (en dus projectmanagen) omdat ik dit jaar meer tijd wil om me te focussen op mijn illustraties en fotografie. Het wordt dus een spannend jaar, want ik wil financieel weer gewoon groeien dit jaar en probeer nog een beetje de balans te vinden. :)
pi_107663795
Bedrijvenpagina,nl _O- :W

'' Maar mevrouw heeft u zelf een eigen bedrijf? ''
'' Nee.''
'' Nou ga maar eerst een eigen webwinkel beginnen en laat me dan maar weten of u bedrijvenpagina,nl ook zo geweldig vindt. Ik durft te wedden dat u zich niet zal aanmelden voor 170¤ p/j.''
pi_107663895
:) echt ongelooflijk is het ook hoeveel bedrijven contact met je opnemen voor reclame.
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 februari 2012 @ 10:38:36 #70
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107665204
Vandaag ook maar ingeschreven bij de KvK. Al 5 jaar aan het bijklussen met web-werk dus dit leek me wel een leuke stap.

Heb zo'n informatiepakket gekregen en moet nog even uitzoeken hoe 't zit met belastingen en zo. En de IB-groep bellen voor informatie omdat ik nog studeer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107665506
Ik studeer zelf ook nog.
Volgens mij is het enige waar je rekening mee moet houden wanneer je studeert en een baan hebt is dat je niet te veel ''mag'' verdienen ( dan moet je je studiegeld zelf betalen ). En destijds was er mij iets verteld over de arbeidsongeschiktheid wanneer je een eigen bedrijf (kvk nr) hebt. Dat het 'verstandig' is om daar een verzekering voor te nemen. Echter ben ik nooit ziek en doe ik niets gevaarlijks dus dat heb ik maar links laten liggen.
pi_107665789
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag ook maar ingeschreven bij de KvK. Al 5 jaar aan het bijklussen met web-werk dus dit leek me wel een leuke stap.

Heb zo'n informatiepakket gekregen en moet nog even uitzoeken hoe 't zit met belastingen en zo. En de IB-groep bellen voor informatie omdat ik nog studeer.
Als je inderdaad maar niet boven de 13.362,53 bijverdiengrens komt. Het is wel zo dat de overheid ondernemen nu stimuleert en dus mag je wel over die bijverdiengrens heen als ondernemer in je afstudeerjaar.

Heb je ook al een BTW nummer?

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 06-02-2012 11:04:52 ]
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 februari 2012 @ 11:22:53 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107666371
Ik heb al een BTW nummer. Doen jullie (digitale) 'boekhouding' als in inkomende en uitgaande facturen gewoon in een Excel-sheet of iets dergelijks? Of weten jullie mooie software. Sowieso een map bijhouden met alle bonnen, facturen e.d maar digitaal bijhouden wil ik ook.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107666441
Als ik jou was zo ik het in een map bijhouden, werkt wat overzichtelijker. Gewoon met tabjes:

- Bankafschriften
- Verkoop (debiteuren)
- Inkoop (crediteuren)
- Overige bonnetjes via privé betaald bijv.
- Belastingen
- Permanente stukken (kvk oprichting etc.)

Ik neem aan dat je per kwartaal omzetbelasting aangifte moet doen?
Facts don't care about your feelings
pi_107666481
Je moet je studiefinanciering en OV-kaart terugbetalen aan DUO als je over die bijverdiengrens heen gaat. Belangrijk om op te letten is dat er het een en ander is gewijzigd met ingang van 2010, namelijk dat ze niet meer naar je 'winst uit onderneming' kijken als inkomen, maar naar je belastbaar inkomen. Je hebt dus voordeel van de belastingvrije voet, startersaftrek en als je veel uren maakt ook van zelfstandigenaftrek.

Snoepje5, alle verzekeringen zijn handig om te hebben, maar dit is geen verplichting ofzo. Normaal is het zo dat je werkgever hiervoor verzekert is en als eenmanszaak moet je dat dus zelf regelen (net zoals belasting afdragen, pensioenopbouw, etcetera, als je er aan toe bent). Zo'n verzekering is ontzettend duur dus je moet een beetje afwegen of en wanneer je dat dan neemt. Als kleine ondernemer is het vaak (nog) niet betaalbaar :P

Boemdikkie, ik hou het bij via WeFact. Dat kost wel 45 euro per kwartaal dus voor een starter nog niet zo interessant, maar daarin zitten facturen, btw-overzichten, relatiebeheer, abonnementen, etcetera. Maar tot die tijd kan je ook prima je facturen bij houden in een excel sheet. Staat er niet wat over administratie in dat informatie pakket?
  maandag 6 februari 2012 @ 12:56:18 #76
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107669698
Moet inderdaad per kwartaal aangifte doen. Echt dure 'pakketten' en dergelijke zijn inderdaad niet echt een optie, vooral omdat ik toch redelijk inconsistent opdrachten doe dus ik ook zo een maand zonder iets kan zitten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107722194
Inmiddels waarschijnlijk uit dat het 1,95¤ verz kosten gaan worden.
Gemiddelde orderwaarde is rond de 32¤.

Nog alleen aan 't tobben boven welk bedrag we 't gratis zouden maken..
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:10:22 #78
189961 ex
aperture science
pi_107742668
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Moet inderdaad per kwartaal aangifte doen. Echt dure 'pakketten' en dergelijke zijn inderdaad niet echt een optie, vooral omdat ik toch redelijk inconsistent opdrachten doe dus ik ook zo een maand zonder iets kan zitten.
Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).

Ik kan zo elk kwartaal het bedrag uitpoepen wat ik in moet vullen, en per jaar zien wat ik in euro's moet betalen (heb ook amerikaanse klanten) aan inkomsten belastig.

Erg handig en gratis tot 4 klanten, daarna ongeveer 160,- per jaar. Pas geleden geupgrade en was het voor mij meer dan waard.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:12:04 #79
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107742722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Inmiddels waarschijnlijk uit dat het 1,95¤ verz kosten gaan worden.
Gemiddelde orderwaarde is rond de 32¤.

Nog alleen aan 't tobben boven welk bedrag we 't gratis zouden maken..
Vanaf het bedrag waar de algemene winstmarge nog steeds noemenswaardig is na aftrek verzenden?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:07 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107742779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:10 schreef ex het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).

Ik kan zo elk kwartaal het bedrag uitpoepen wat ik in moet vullen, en per jaar zien wat ik in euro's moet betalen (heb ook amerikaanse klanten) aan inkomsten belastig.

Erg handig en gratis tot 4 klanten, daarna ongeveer 160,- per jaar. Pas geleden geupgrade en was het voor mij meer dan waard.
Thanks voor de tip, ga eens kijken. Alhoewel ik het zonde vind om 160 euro per jaar te betalen want ik kom boven 4 klanten uit maar niet veel.

Voor urenregistratie gebruik ik Toggle.

Denk dat het overigens met mijn facturen e.d nog wel redelijk goed te doen is in Excel en een fysieke map in de kast. Zo veel inkomen/uitgaven heb ik qua bedrijf niet. Geschatte omzet heb ik op 6k gezet voor een jaar, maar ik vond het moeilijk om daarover na te denken omdat ik heel inconsistent opdrachten heb, die ook nog eens heel erg qua grootte van elkaar verschillen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:16:48 #81
189961 ex
aperture science
pi_107742866
Ik heb niet veel meer hoor.. Ik freelance er per week zo'n 5+ uur bij gewoon voor de lol & leerzaamheid.
Mijn voorkeur ging uit naar dit pakket omdat ik dan gewoon me kon focussen op het werk zelf :P.

Ik ben nu per maand zo'n 30 min bezig met administratie, en dat was voorheen wel langer.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:18:45 #82
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107742928
Hebben jullie ook een zakelijke rekening? Ik hoor van verschillende 'gelijkgestemde' ondernemers dat ze dat ondanks niet al te veel inkomen wel hebben omdat ze dan privé en zakelijk veel beter gescheiden kunnen houden en dan ook veel beter inzicht hebben in kosten e.d.

Ik zit zelf bij de Rabobank en daar kun je zo'n ondernemerspakket aanvragen, daar zitten echter allemaal dingen bij (belastingen weet ik veel wat) die ik helemaal niet hoef.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:19:39 #83
189961 ex
aperture science
pi_107742951
Yep, bij de ING. Puur voor het overzicht. Kost me ongeveer 20/30 euro per kwartaal :).
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:21:58 #84
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107743026
Volgens mij heb ik sowieso hier en daar best veel voordeel vanwege dat ik nog een student ben. Rabo zakelijke rekening kost mij de eerste 2 jaar volgens mij maar 3 euro per maand. Maar correct me if I'm wrong. Zal er deze week even 'echt' achteraan.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107743170
Ik heb wel een zakelijke rekening, inderdaad gewoon voor het overzicht. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Het jaar begint overigens weer leuk met drie niet betalende klanten. Even chagerijnig vandaag, soms kan ik het moeilijk van me af zetten.

@boem-dikkie: wat maak je zoal voor webdingen?
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:27:46 #86
189961 ex
aperture science
pi_107743222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Nerys het volgende:
Ik heb wel een zakelijke rekening, inderdaad gewoon voor het overzicht. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Het jaar begint overigens weer leuk met drie niet betalende klanten. Even chagerijnig vandaag, soms kan ik het moeilijk van me af zetten.

@boem-dikkie: wat maak je zoal voor webdingen?
Naar is dat ja.. Als IT'r is dat toch wat makkelijker.. Ik heb in me algemene voorwaarden gewoon staan dat ik dan mag overgaan tot het uitschakelen van servers/software etc.
The cake is a lie!
pi_107743393
Een zakelijke rekening is niet verplicht maar zeer zeker aan te raden. Kost 10-20 euro per kwartaal maar het is wel vele malen duidelijker. En als je freshbooks overweegt: WeFact is Nederlands, heeft snelle en goede support en net zo 'duur' :). Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik geen ervaring heb met freshbooks.

@-niet-betalende-klanten: de 'grote' opdrachten van mijn werk zijn embedded web applicaties die ik, in ieder geval zo lang ze nog niet betaald zijn, even met mijn server verbinding laat maken. Als ze niet betalen, schort ik de toestemming op en komt er een mooie melding in beeld. Als alles goed loopt (gebeurt ook in 9 van de 10 gevallen) meld ik later altijd dat er een controle in zit die per domein uniek is. Aan hun de keuze of ik de controle er in laat zodat hun applicatie niet op een ander domein gebruikt kan worden of dat ik het er uit haal :) Veel klanten kunnen het wel waarderen dat je meedenkt aan het beschermen van 'hun' applicatie.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:37:48 #88
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107743503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:26 schreef Nerys het volgende:
Ik heb wel een zakelijke rekening, inderdaad gewoon voor het overzicht. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Het jaar begint overigens weer leuk met drie niet betalende klanten. Even chagerijnig vandaag, soms kan ik het moeilijk van me af zetten.

@boem-dikkie: wat maak je zoal voor webdingen?
Werk meestal samen met een ontwerper, hij ontwerp alles, stuurt PSD's op en ik maak vervolgens in CSS/HTML/PHP de website. Opdrachten gaan ook meestal via hem. Werkt erg fijn samen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:38:58 #89
189961 ex
aperture science
pi_107743531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:33 schreef vincm het volgende:
Een zakelijke rekening is niet verplicht maar zeer zeker aan te raden. Kost 10-20 euro per kwartaal maar het is wel vele malen duidelijker. En als je freshbooks overweegt: WeFact is Nederlands, heeft snelle en goede support en net zo 'duur' :). Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik geen ervaring heb met freshbooks.
Toen ook naar gekeken, maar de goede intergratie met Google Apps van Freshbooks gaf bij mij de doorslag.

Ook al zit Freshbooks in Cananda, je hebt gewoon telefonisch support, e-mail support en binnen 10 minuten antwoord op de meeste vragen.

Ze hebben in 2010 zelfs voor mij alle belasting uitdraaien gemaakt die ik nodig had inclusief stappen plan om dit voortaan zelf te doen.. In 2010 was ik nog geen betalende klant.
The cake is a lie!
pi_107743537
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:37 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Werk meestal samen met een ontwerper, hij ontwerp alles, stuurt PSD's op en ik maak vervolgens in CSS/HTML/PHP de website. Opdrachten gaan ook meestal via hem. Werkt erg fijn samen.
Hier ook zo'n constructie... Alleen kan 'mijn' webdesign-partner geen hol van HTML/CSS, dus krijg ik soms de meest inefficiente/omslachtige dingen op tafel. Bedenkt en photoshopt de mooiste dingen maar je merkt dat het inzicht in HTML/CSS belangrijk is :P
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:39:17 #91
189961 ex
aperture science
pi_107743542
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:37 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Werk meestal samen met een ontwerper, hij ontwerp alles, stuurt PSD's op en ik maak vervolgens in CSS/HTML/PHP de website. Opdrachten gaan ook meestal via hem. Werkt erg fijn samen.
Wordpress thema's bv?
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:43:37 #92
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107743648
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:39 schreef vincm het volgende:

[..]

Hier ook zo'n constructie... Alleen kan 'mijn' webdesign-partner geen hol van HTML/CSS, dus krijg ik soms de meest inefficiente/omslachtige dingen op tafel. Bedenkt en photoshopt de mooiste dingen maar je merkt dat het inzicht in HTML/CSS belangrijk is :P
Ik krijg gewoon alles opgestuurd, probeer het na te maken en als het niet helemaal lukt gaan we weer om de tafel. Enig inzicht heeft hij wel en hij maakt vaak mooie aparte dingen die best goed in HTML/CSS na te maken zijn.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:43:45 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107743652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:39 schreef ex het volgende:

[..]

Wordpress thema's bv?
Nop. Alles custom.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:45:06 #94
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107743687
De reden dat ik mezelf heb ingeschreven is omdat hij wel gewoon wit werkt en ik dus eerst niet. En als hij dan een keer belastingcontrole krijgt waar ze ook daadwerkelijk de boeken in duiken komt mijn naam wellicht naar voren. Dat valt nu nog wel mee maar als we in zo'n tempo als het afgelopen jaar blijven doorwerken wordt ik liever niet betrapt. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107744249
Je moet je dan wel afvragen of je wel ondernemer bent voor de ob/ib aangezien je maar 1 opdrachtgever hebt. Inkomstenbelasting: http://www.kvk.nl/onderne(...)-inkomstenbelasting/ en omzetbelasting: http://www.mkbservicedesk(...)ernemer-voor-btw.htm
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:07:02 #96
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107744306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet je dan wel afvragen of je wel ondernemer bent voor de ob/ib aangezien je maar 1 opdrachtgever hebt. Inkomstenbelasting: http://www.kvk.nl/onderne(...)-inkomstenbelasting/ en omzetbelasting: http://www.mkbservicedesk(...)ernemer-voor-btw.htm
Ik heb niet maar één opdrachtgever. Heb op het moment drie opdrachten lopen van verschillende opdrachtgevers.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107744395
Oke sorry dan las ik het niet goed :P Het is altijd goed om wat reclamekosten te maken, dan zien ze ook dat je op zoek bent naar meer klanten en niet alleen afhankelijk bent van een paar. Als je verder nog vragen hebt kun je altijd pm-en ;) net ff een PRACHTIGE jaarrekening in elkaar geflanst voor een klant :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:14:05 #98
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107744494
Sorry misschien was ik ook niet duidelijk hoor. Werk vooral voor die ontwerper maar daarnaast ook wel eens wat andere opdrachten. Thanks voor de tips!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107745037
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Sorry misschien was ik ook niet duidelijk hoor. Werk vooral voor die ontwerper maar daarnaast ook wel eens wat andere opdrachten. Thanks voor de tips!
Je kan dat ook een beetje oplossen door je werk direct te factureren naar de eindklant. Natuurlijk in overeenstemming met je ontwerper (misschien dat die er normaal nog wat provisie over ontvangt, moet je dan onderling factureren) én de klant, mits hij weet dat jullie 2 zzp'ers zijn die met elkaar werken. Heb je wat makkelijker meerdere klanten voor in je boekhouding.

Hoewel je wel wat inzicht van de potentieel controlerende belastinginspecteur verwacht en hij/zij inziet dat je toch voor verschillende (eind)klanten werkt, maar het alleen klantvriendelijk oplost door gezamenlijk één factuur te sturen...Ik denk dat dat een grijs gebied is en dan kan je maar beter zorgen dat je het netjes klaar hebt liggen ;)

Is iemand hier trouwens wel eens gecontroleerd door de belastingdienst? Ik niet, een vriend/oude klant van mij wel. Sindsdien toch maar bij een accountant gegaan die m'n aangiften regelt en boekhouding uit handen neemt, scheelt toch een stuk zorgen!
pi_107745236
Toevallig bij een klant van mij morgen een boekenonderzoek. Is wel een vrij grote klant die al lang bestaat. Meestal komen ze niet snel bij starters aankloppen tenzij er hele rare dingen te zien zijn. Het duurt ook altijd wel even. Heb wel van meerdere gehoord dat ze na een aantal jaar weleens langskwamen om het urencriterium te controleren.

Meestal komt de Belastingdienst niet compleet willekeurig, er zijn bepaalde dingen die opvallen. Als alles in je cijfers er eigenlijk normaal uit ziet is er ook niet echt reden toe. Veel starters gaan de mist in met urencriterium en dan een omzet van ¤2000 voor het hele jaar. Het KAN altijd, maar wel erg onlogisch. Heel veel dingen zijn inderdaad een beetje grijs, vooral bij starters. Studies en cursussen bijv. blijft ook een lastig punt, is het zakelijk of prive...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:51:04 #101
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107745418
Ik moet echt nog even de boekhouding 'snappen'. Ik wil eigenlijk niet direct iemand erbij halen om het voor me te doen omdat ik toch heel weinig ga verdienen.

Het komt héél bondig en kort toch neer op netjes je in- en uitgaven bijhouden en zorgen dat je facturen netjes genummerd zijn en je gegevens bevatten? En dan elk kwartaal gewoon je papieren erbij pakken en via die Belastingdienst software alles invullen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107745434
In 5 jaar tijd geen controle gehad, alleen toen ik net begonnen was. Binnen een maand na inschrijving in de KvK en ontvangst van het BTW-nummer stonden ze op de stoep. Was een preventief bezoek om me te wijzen op de boekhoudverplichtingen, aangiftes, etc. Meer gezellig dan leerzaam eigenlijk.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_107745560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Toevallig bij een klant van mij morgen een boekenonderzoek. Is wel een vrij grote klant die al lang bestaat. Meestal komen ze niet snel bij starters aankloppen tenzij er hele rare dingen te zien zijn. Het duurt ook altijd wel even. Heb wel van meerdere gehoord dat ze na een aantal jaar weleens langskwamen om het urencriterium te controleren.

Meestal komt de Belastingdienst niet compleet willekeurig, er zijn bepaalde dingen die opvallen. Als alles in je cijfers er eigenlijk normaal uit ziet is er ook niet echt reden toe. Veel starters gaan de mist in met urencriterium en dan een omzet van ¤2000 voor het hele jaar. Het KAN altijd, maar wel erg onlogisch. Heel veel dingen zijn inderdaad een beetje grijs, vooral bij starters. Studies en cursussen bijv. blijft ook een lastig punt, is het zakelijk of prive...
Bij die vriend van mij was het dat ze van 2 jaar ervoor kwamen controleren, was ook een beetje laat. Kan me voorstellen dat het urencriterium een hekelpunt is.

Ik hou sindsdien (2009) dan ook een logboek bij in Excel waarin ik zowel de uren voor klanten als 'andere zakelijke uren' (afspraken, administratie, ontwikkeling) bijhoud. En je kan ook nog met enige moeite terugrekenen naar hoeveel tijd je ergens mee kwijt was aan de hand van e-mails. Goeie indicatie of je het urencriterium haalt. Ik moet bekennen dat ik dit jaar nog zo weinig gewerkt heb (door stage) dat ik nog geen logboek ben begonnen voor dit jaar, maar dit jaar zal ik waarschijnlijk niet aan dat urencriterium voldoen :( (stage tot juni)
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:57:24 #104
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107745613
Kun je eigenlijk je urenschatting ook naar beneden doen? Ik heb 'm wellicht wat te hoog geschat bedenk ik me. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107745757
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je eigenlijk je urenschatting ook naar beneden doen? Ik heb 'm wellicht wat te hoog geschat bedenk ik me. :')
Je urenschatting? Moest je dan aangeven bij de belastingdienst? Volgens mij maakt het niet zoveel uit als je lager zit, het is niet voor niks een schatting..

Net als winst schatten, dat moet je gewoon niet doen :P Ik hoor van mensen dat ze bij voorbaat al een voorlopige aanslag ontvangen ter hoogte van de winst terwijl ze tot dan toe minder omzet hebben gehaald dan ze aan inkomstenbelasting zouden moet afdragen.
pi_107746001
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:27 schreef ex het volgende:

[..]

Naar is dat ja.. Als IT'r is dat toch wat makkelijker.. Ik heb in me algemene voorwaarden gewoon staan dat ik dan mag overgaan tot het uitschakelen van servers/software etc.
Ja, dat is bij websites altijd wat moeilijker. Kan de boel wel terug gaan vorderen maar dat kan ook lang duren. Ik heb er vaker last, en ik probeer ook bij mezelf na te gaan waarom ik vaker dan een ander te maken heb met dit soort klanten. |:(
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:12:45 #107
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107746019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:02 schreef vincm het volgende:

[..]

Je urenschatting? Moest je dan aangeven bij de belastingdienst? Volgens mij maakt het niet zoveel uit als je lager zit, het is niet voor niks een schatting..

Net als winst schatten, dat moet je gewoon niet doen :P Ik hoor van mensen dat ze bij voorbaat al een voorlopige aanslag ontvangen ter hoogte van de winst terwijl ze tot dan toe minder omzet hebben gehaald dan ze aan inkomstenbelasting zouden moet afdragen.
Ik moest bij de KvK mijn geschatte omzet per jaar en het geschatte aantal uren per week opgeven.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107746023
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je eigenlijk je urenschatting ook naar beneden doen? Ik heb 'm wellicht wat te hoog geschat bedenk ik me. :')
Ja, dat kan en soms makkelijker te verklaren dan naar boven toe. Je werkt gewoon erg snel. :)
pi_107746132
Mijn klanten betalen ook vaak erg laat. Ik heb nog nooit een aanmaning gestuurd. Spreek ze er soms wel op aan, meestal zijn ze het gewoon vergeten :P Ik kan natuurlijk altijd goed zien of er geld aanwezig is of niet :P
Facts don't care about your feelings
pi_107746262
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn klanten betalen ook vaak erg laat. Ik heb nog nooit een aanmaning gestuurd. Spreek ze er soms wel op aan, meestal zijn ze het gewoon vergeten :P Ik kan natuurlijk altijd goed zien of er geld aanwezig is of niet :P
Ik overleg altijd netjes of de klant misschien een dag in de maand heeft waarop alle facturen betaald worden. Daar hou ik dan rekening mee als ik de factuur stuur. Verder stuur ik nog twee herinneringen met het vriendelijke verzoek te betalen. Maar sommige mensen vinden het niet nodig hierop te reageren, hoe coulant je ook bent. :N
pi_107746666
Ik had aangegeven 100 klanten in één jaar te krijgen. Zat na 2 maanden al aan de 100 klanten. Die urenschatting en omzet/klanten maakt echt geen bal uit.
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:38:27 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107746688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik had aangegeven 100 klanten in één jaar te krijgen. Zat na 2 maanden al aan de 100 klanten. Die urenschatting en omzet/klanten maakt echt geen bal uit.
Volgens mij gebruikt de BD die schatting alleen om mee te bekijken of je per maand, kwartaal of per jaar aangifte moet doen.
KuikenGuppy
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:59:04 #113
189961 ex
aperture science
pi_107747216
Ik haal het uren ding ook nooit, daarom maak ik ook geen gebruik van al die kortingen etc.
Enige waar ik gebruik van maak is de kleine ondernemers regeling bij btw maar daar heb ik ook gewoon recht op (vorig jaar maar 900 euro aan btw hoeven betalen, en dus allemaal terug gekregen in Q4).

Dat is wel handig aan Amerikaanse klanten, geen BTW :P.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:29:26 #114
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107748301
Ik hoopte dat het urencriterium dit jaar zou verdwijnen, maar dat wordt waarschijnlijk volgend jaar :{
pi_107749232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:59 schreef ex het volgende:
Ik haal het uren ding ook nooit, daarom maak ik ook geen gebruik van al die kortingen etc.
Enige waar ik gebruik van maak is de kleine ondernemers regeling bij btw maar daar heb ik ook gewoon recht op (vorig jaar maar 900 euro aan btw hoeven betalen, en dus allemaal terug gekregen in Q4).

Dat is wel handig aan Amerikaanse klanten, geen BTW :P.
Hou je er rekening mee dat je ICP leveringen/diensten moet meetellen als zijnde 19% omzet voor de KOR? Ook al is het 0% op de factuur!!
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:05:37 #116
189961 ex
aperture science
pi_107749515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je ICP leveringen/diensten moet meetellen als zijnde 19% omzet voor de KOR? Ook al is het 0% op de factuur!!
Weet je dat zeker? Lijkt me sterk? Er is toch geen BTW gerekend over dat bedrag en dus ook niet betaald?

Ook dan haal ik het niet hoor, maar dan zou ik niet weten hoe je dat moet invullen als korting?
The cake is a lie!
pi_107749681
Ja, je moet het zien alsof je eigenlijk gewoon omzet binnenland hebt gedraaid. Het feit dat er 0% gerekend wordt betekent dat jij geen btw afdraagt en je klant geen btw kan terugvorderen, per saldo verschilt er dus niets. Maar voor de KOR moet je alsnog in je berekening er vanuit gaan dat die 19% er wel op zit. Uiteraard kan je dat niet terugvorderen.

Voorbeeldje dat ik ooit voor iemand moest berekenen:

-


Maar misschien iets te technisch voor dit topic. Voor vragen kan je pm-en ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door YoshiBignose op 08-02-2012 14:16:24 ]
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:14:09 #118
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107749802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je ICP leveringen/diensten moet meetellen als zijnde 19% omzet voor de KOR? Ook al is het 0% op de factuur!!
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, je moet het zien alsof je eigenlijk gewoon omzet binnenland hebt gedraaid. Het feit dat er 0% gerekend wordt betekent dat jij geen btw afdraagt en je klant geen btw kan terugvorderen, per saldo verschilt er dus niets. Maar voor de KOR moet je alsnog in je berekening er vanuit gaan dat die 19% er wel op zit. Uiteraard kan je dat niet terugvorderen.

Voorbeeldje dat ik ooit voor iemand moest berekenen:

Omzet 19% binnenland ¤ 5.637
Prestaties vanuit buitenland (4b) ¤ 2.258
Voorbelasting (2258+2681) ¤ -4.939

Af te dragen 19% ¤ 2.956

Vermindering KOR (5637-4939) ¤ -698

Nog te betalen 19% ¤ 2.258
Je haalt hier wel twee dingen door elkaar: buitenlandse klanten en buitenlandse leveranciers.

Maar misschien iets te technisch voor dit topic. Voor vragen kan je pm-en ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107749829
Oeps dit was inderdaad een voorbeeld met inkoop uit buitenland!
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:20:20 #120
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107749999
Maakt niet uit. Volgens sommigen hoor ik in dit topic niet thuis, maar ik wilde alleen even voorkomen dat het voor een ondernemer te moeilijk gemaakt wordt. :)

@ex: kijk hier voor de uitzondering waar Yoshi op doelt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107750038
Misschien niet het goede topic, maar zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zoeken van investeerders? Ik heb een mooi webproject op de plank liggen, offertes binnen maar mijn budget is niet helemaal toereikend. Heb hier en daar eens rondgevraagd maar de meeste mensen die ik ken (met centen) hebben weer niets met IT en begrijpen dus mijn visie niet.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:22:38 #122
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107750074
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Teeno het volgende:
Misschien niet het goede topic, maar zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zoeken van investeerders? Ik heb een mooi webproject op de plank liggen, offertes binnen maar mijn budget is niet helemaal toereikend. Heb hier en daar eens rondgevraagd maar de meeste mensen die ik ken (met centen) hebben weer niets met IT en begrijpen dus mijn visie niet.
Het ligt er maar aan hoe groot de investering is waar je naar op zoek bent.
Met een goed plan en een goed rendement is overleg altijd mogelijk. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:25:10 #123
189961 ex
aperture science
pi_107750190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:20 schreef ManAtWork het volgende:
Maakt niet uit. Volgens sommigen hoor ik in dit topic niet thuis, maar ik wilde alleen even voorkomen dat het voor een ondernemer te moeilijk gemaakt wordt. :)

@ex: kijk hier voor de uitzondering waar Yoshi op doelt.
Als ik het goed begrijp moet ik dus even alles wat ik in NL & US heb verdiend bij elkaar op tellen, en moet 19% daarvan niet meer zijn dan 1300 euro. Toch :P?
The cake is a lie!
pi_107750346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe groot de investering is waar je naar op zoek bent.
Met een goed plan en een goed rendement is overleg altijd mogelijk. :)
25k voor een jaartje met 12%, mag ook voor een percentage aandelen maar dan moet je in het concept geloven.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:29:31 #125
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107750380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:25 schreef ex het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp moet ik dus even alles wat ik in NL & US heb verdiend bij elkaar op tellen, en moet 19% daarvan niet meer zijn dan 1300 euro. Toch :P?
Nope. Omzet binnen/buiten de EU kun je gewoon op nul laten staan.
Het gaat om de inkopen binnen/buiten de EU die gecorrigeerd moeten worden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:31:17 #126
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107750471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:28 schreef Teeno het volgende:

[..]

25k voor een jaartje met 12%, mag ook voor een percentage aandelen maar dan moet je in het concept geloven.
Als je ergens in investeert moet je er altijd in geloven. Anders moet je er niet in investeren, is mijn mening.
Wel jammer dat de voordelen voor het durfkapitaal zwaar zijn versobert (als het aan de voorwaarden voor een startende ondernemer voldoet).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:32:14 #127
189961 ex
aperture science
pi_107750507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:29 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope. Omzet binnen/buiten de EU kun je gewoon op nul laten staan.
Het gaat om de inkopen binnen/buiten de EU die gecorrigeerd moeten worden.
Nu snap ik er NIKS meer van lol. Ik hoef me geld vanuit de USA dus NIET mee te rekenen?
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:33:39 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107750573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:32 schreef ex het volgende:

[..]

Nu snap ik er NIKS meer van lol. Ik hoef me geld vanuit de USA dus NIET mee te rekenen?
Voor de KOR niet, nee.
(Of je moet het meetellen voor de afdracht tegen 0% BTW, wat dus neer komt op ¤ 0 afdracht.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107750724
Je moet de omzet uit het buitenland wel degelijk meenemen voor de KOR, alleen je kan daar natuurlijk geen BTW over terugvragen.

Als jij ¤1500 btw hebt op je omzet binnenland en ook nog eens ¤3000 verkocht aan USA, dan reken je ¤570 daarvan bij je overige af te dragen omzet. Je zit dan boven de grens van ¤1883 en je hebt dus geen recht op de KOR.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:38:58 #130
189961 ex
aperture science
pi_107750776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet de omzet uit het buitenland wel degelijk meenemen voor de KOR, alleen je kan daar natuurlijk geen BTW over terugvragen.

Als jij ¤1500 btw hebt op je omzet binnenland en ook nog eens ¤3000 verkocht aan USA, dan reken je ¤570 daarvan bij je overige af te dragen omzet. Je zit dan boven de grens van ¤1883 en je hebt dus geen recht op de KOR.
Ik verkoop niks he, ik lever alleen diensten.
Ik heb nu het volgende gedaan:

- diensten geleverd in NL & USA
- de btw die ik heb berekend over me geld verdiend in NL terug gevraagd volgens de KOR.

Vanuit Amerika heb ik nooit btw berekend, en dus ook niet mee genomen in me KOR berekening.

Klopt dit :P?
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:42:37 #131
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107750918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet de omzet uit het buitenland wel degelijk meenemen voor de KOR, alleen je kan daar natuurlijk geen BTW over terugvragen.

Als jij ¤1500 btw hebt op je omzet binnenland en ook nog eens ¤3000 verkocht aan USA, dan reken je ¤570 daarvan bij je overige af te dragen omzet. Je zit dan boven de grens van ¤1883 en je hebt dus geen recht op de KOR.
Onder welk deel van de link in mijn post schaar je die dan?
De correctie van de inkopen binnen/buiten de EU heeft te maken met het feit dat er zowel een afdracht als een voorheffing in voorkomt. Dit heb je bij verkopen binnen/buiten de EU niet.
Ben je niet in de war met verlegde omzet in rubriek 1 in plaats van rubriek 3?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107751040
Hmm theoretisch is de verlegging in rubriek 1 toch hetzelfde als die van rubriek 3?

Op je omzet factuur staat 0%, maar de ontvanger vordert en draagt af, per saldo 0.

Dan is het toch logisch als je de btw daarop ook meeneemt in de kor, immers de ontvanger neemt het ook (fictief) mee in de voorheffing.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:47:16 #133
189961 ex
aperture science
pi_107751093
Volgens mij worden diensten & leveringen van producten nu door elkaar gehaald?

Je hoeft het ook niet te invullen op je aangifte:

"Let op!

Leveringen en diensten die onder een vrijstelling vallen of die niet in Nederland plaatsvinden,
hoeft u niet aan te geven. Als u echter goederen monteert of installeert in een ander EU-land,
moet u dat aangeven bij vraag 3c. Dat geldt ook voor goederen die u levert volgens de regeling
van afstandsverkopen."
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:47:21 #134
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm theoretisch is de verlegging in rubriek 1 toch hetzelfde als die van rubriek 3?

Op je omzet factuur staat 0%, maar de ontvanger vordert en draagt af, per saldo 0.

Dan is het toch logisch als je de btw daarop ook meeneemt in de kor, immers de ontvanger neemt het ook (fictief) mee in de voorheffing.
Nope, bij verlegging blijft de BTW in NL. De afnemer draagt de BTW dan af.
In rubriek 3 komt de BTW in het buitenland terecht. Daar zit dus wel degelijk een verschil.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:48:17 #135
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:47 schreef ex het volgende:
Volgens mij worden diensten & leveringen van producten nu door elkaar gehaald?

Je hoeft het ook niet te invullen op je aangifte:

"Let op!

Leveringen en diensten die onder een vrijstelling vallen of die niet in Nederland plaatsvinden,
hoeft u niet aan te geven. Als u echter goederen monteert of installeert in een ander EU-land,
moet u dat aangeven bij vraag 3c. Dat geldt ook voor goederen die u levert volgens de regeling
van afstandsverkopen."
Dat is inderdaad nog een bijkomstigheid. (Diensten staan inderdaad ook niet genoemd in de correcties van het linkje.)
De diensten geef jij niet eens aan op je aangifte, dus zal je er ook geen rekening mee hoeven te houden bij de KOR.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107751234
Oh een dienst buiten de EU inderdaad. Maar ManAtWork, als ik goederen lever binnen de EU, dan geef ik die aan onder 3b. Deze tellen ook niet meer voor de KOR?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:52:30 #137
189961 ex
aperture science
pi_107751281
Okay kan iemand mijn volgende statement dan even bevestigen of ontkrachten (zodat mijn hartslag weer wat omlaag kan):

Ik heb me diensten naar Amerika NIET ingevuld tijdens me omzet belasting.
Ik hoef mijn diensten naar Amerika NIET mee te nemen bij KOR?
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:52:49 #138
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh een dienst buiten de EU inderdaad. Maar ManAtWork, als ik goederen lever binnen de EU, dan geef ik die aan onder 3b. Deze tellen ook niet meer voor de KOR?
Nope.
Tenzij je me aan kunt geven waar dit vermeld staat. Ik zie het in ieder geval nergens staan dat dit een correctiepost is voor de KOR.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:53:08 #139
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef ex het volgende:
Okay kan iemand mijn volgende statement dan even bevestigen of ontkrachten (zodat mijn hartslag weer wat omlaag kan):

Ik heb me diensten naar Amerika NIET ingevuld tijdens me omzet belasting.
Ik hoef mijn diensten naar Amerika NIET mee te nemen bij KOR?
Check en check.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:53:58 #140
189961 ex
aperture science
pi_107751348
Pff bedankt ManAtWork weer, ik krijg bijna de neiging om geld naar je over te maken voor al je tips door de jaren heen. ^O^

Als ik ooit ergens een pand heb, ben je ere gast op de borrel :P.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:55:17 #141
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:53 schreef ex het volgende:
Pff bedankt ManAtWork weer, ik krijg bijna de neiging om geld naar je over te maken voor al je tips door de jaren heen. ^O^
Kan geregeld worden. Zeg maar waar ik de factuur naar toe kan sturen. :P
quote:
Als ik ooit ergens een pand heb, ben je ere gast op de borrel :P.
Daar hou ik je aan. :+
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:56:17 #142
189961 ex
aperture science
pi_107751439
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:55 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Kan geregeld worden. Zeg maar waar ik de factuur naar toe kan sturen. :P

[..]

Daar hou ik je aan. :+
Is goed haha ;). Uiteraard ga ik straks trouwens bij mijn inkomsten belasting mijn hard verdiende dollars wel invullen maar dan als euro's en daar netjes inkomsten belasting over betalen.

En dan heb ik het goed gedaan toch :)?
The cake is a lie!
pi_107751475
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:55 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Kan geregeld worden. Zeg maar waar ik de factuur naar toe kan sturen. :P
Hij zei "bijna" ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_107751480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope.
Tenzij je me aan kunt geven waar dit vermeld staat. Ik zie het in ieder geval nergens staan dat dit een correctiepost is voor de KOR.
Hmm misschien heb je gelijk, het staat er inderdaad niet. Maar als je logisch nadenkt, dan is het toch niet zo vreemd? Als je deze omzet in binnenland had gedaan, zat je bijv. over de grens heen, doordat je klant nu in het buitenland zit reken je geen btw erover, maar kan je wel de KOR toepassen op je binnenlandse omzet. Maar ja het gaat wel erg offtopic, ik ga nog ff snuffelen of er iets over te vinden valt.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:57:50 #145
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:56 schreef ex het volgende:

[..]

Is goed haha ;). Uiteraard ga ik straks trouwens bij mijn inkomsten belasting mijn hard verdiende dollars wel invullen maar dan als euro's en daar netjes inkomsten belasting over betalen.

En dan heb ik het goed gedaan toch :)?
Yup. Er is een verschil voor de omzet voor de BTW en voor de IB.
Voor de IB telt het gewoon mee.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:58:19 #146
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hij zei "bijna" ;)
Ik probeer hem over te halen. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:59:18 #147
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107751540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hmm misschien heb je gelijk, het staat er inderdaad niet. Maar als je logisch nadenkt, dan is het toch niet zo vreemd? Als je deze omzet in binnenland had gedaan, zat je bijv. over de grens heen, doordat je klant nu in het buitenland zit reken je geen btw erover, maar kan je wel de KOR toepassen op je binnenlandse omzet. Maar ja het gaat wel erg offtopic, ik ga nog ff snuffelen of er iets over te vinden valt.
Dan wachten we rustig tot je ons gaat overtuigen van je gelijk.
Als ondernemer zijn we nooit te oud om bij te leren. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:59:19 #148
189961 ex
aperture science
pi_107751541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik probeer hem over te halen. ;)
Doe je freelance boekhouding? Zo ja dan wek je behoorlijk mijn intresse :P.
The cake is a lie!
pi_107751561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik probeer hem over te halen. ;)
Klinkt bijna als spookfacturen versturen :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_107751628
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:59 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan wachten we rustig tot je ons gaat overtuigen van je gelijk.
Als ondernemer zijn we nooit te oud om bij te leren. ;)
Zal ik het dan toch maar vragen :P

Wat voor onderneming heb je? :)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:02:17 #151
189961 ex
aperture science
pi_107751637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Yup. Er is een verschil voor de omzet voor de BTW en voor de IB.
Voor de IB telt het gewoon mee.
Ja precies. Ik heb het net even nagerekend maar zou er sowieso nog niet aankomen hoor, blijf onder de KOR vallen. Maar heb het dus ook tijdens me omzet belasting nergens ingevuld & tijdens het toepassen van me KOR niet.

Mij lijkt het namelijk weer juist wel logisch, er is geen sprake van BTW dus je hoeft het niet mee te nemen in je KOR berekening :P.
The cake is a lie!
pi_107751735
Wel het bedrag dat je aan KOR hebt teruggekregen meenemen als WINST in de IB :)
Facts don't care about your feelings
pi_107751772
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:

Wat voor onderneming heb je? :)
MaW gaat van de Big 4 weer de Big 5 maken :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:07:13 #154
189961 ex
aperture science
pi_107751808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel het bedrag dat je aan KOR hebt teruggekregen meenemen als WINST in de IB :)
Ah, toch nog wat geleerd, dat heb ik voorgaande jaren niet gedaan :P. Dus dat moet je tellen als inkomsten?
The cake is a lie!
pi_107751818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

MaW gaat van de Big 4 weer de Big 5 maken :P
Dat zou knap zijn :P vooral als ie dan nog tijd heeft om starters hier te helpen op FOK.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:07 schreef ex het volgende:

[..]

Ah, toch nog wat geleerd, dat heb ik voorgaande jaren niet gedaan :P. Dus dat moet je tellen als inkomsten?
Ja in principe hou je namelijk op je btw-rekeningen een bedrag over. Normaliter is de eindstand het laatste kwartaal (tenzij er nog suppleties e.d. komen). Nu krijg je dat bedrag terug van de Belastingdienst, dus die kan je met een boeking meteen corrigeren.

KOR (balans, per saldo met af te dragen btw en voorheffing dan 0)
aan KOR (w&v, of overige omzet, bijzonder baten whatever)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:11:58 #156
189961 ex
aperture science
pi_107751933
Als ik wat geleerd heb vandaag op FOK! is het wel:

Ik ga of een boekhouder zoeken, of stoppen met freelancen.
De belastingdienst maakt het echt praktisch onmogelijk om op een fatsoenlijke manier te ondernemen in Nederland als kleine zelfstandig ondernemer.

Je kan mij niet wijsmaken dat gewoon een programma'tje schrijven wat aan het eind van het jaar de volgende 4 vragen stelt niet voldoende is:

- Wat heb je binnen gekregen?
- Wat heb je uit gegeven?
- Hoeveel uur ben je bezig geweest?
- Wat heb je nu nog over?

Echt.. Verschrikkelijk.
The cake is a lie!
pi_107752041
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:11 schreef ex het volgende:
Als ik wat geleerd heb vandaag op FOK! is het wel:

Ik ga of een boekhouder zoeken, of stoppen met freelancen.
Mijn advies: Optie 1 ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_107752087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:11 schreef ex het volgende:
Als ik wat geleerd heb vandaag op FOK! is het wel:

Ik ga of een boekhouder zoeken, of stoppen met freelancen.
De belastingdienst maakt het echt praktisch onmogelijk om op een fatsoenlijke manier te ondernemen in Nederland als kleine zelfstandig ondernemer.

Je kan mij niet wijsmaken dat gewoon een programma'tje schrijven wat aan het eind van het jaar de volgende 4 vragen stelt niet voldoende is:

- Wat heb je binnen gekregen?
- Wat heb je uit gegeven?
- Hoeveel uur ben je bezig geweest?
- Wat heb je nu nog over?

Echt.. Verschrikkelijk.
Maak die keuze dan :) Voor hooguit een paar honderdjes per jaat heb je niet die stress, scheelt het uren aan inlezen/leren en weet je ook nog zeker dat het goed zit.
pi_107752176
Tja je kan niet overal verstand van hebben natuurlijk :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:19:55 #160
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:59 schreef ex het volgende:

[..]

Doe je freelance boekhouding? Zo ja dan wek je behoorlijk mijn intresse :P.
Als je alle dagen cijferneuken, freelancen noemt, jij dan freelance ik. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:20:28 #161
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:59 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Klinkt bijna als spookfacturen versturen :P
Weet je wat ik zou moeten hebben gedaan,...? :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:20:40 #162
189961 ex
aperture science
pi_107752226
"hooguit een paar honderdjes per jaar" is best veel voor iets wat je gewoon op zondag en een paar avondjes per week er wel is bij doet eigenlijk puur uit hobby.

Natuurlijk snap ik dat je niet overal verstand van kan hebben, maar je moet ondernemers die net beginnen en misschien door willen groeien naar fulltime ondernemen hier toch in stimuleren en niet tegen werken door het zo onlogisch te maken dat het bijna alleen maar fout kan gaan.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:21:06 #163
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zal ik het dan toch maar vragen :P

Wat voor onderneming heb je? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

MaW gaat van de Big 4 weer de Big 5 maken :P
Ik doe mijn best.
De eerste fusiegesprekken zijn al begonnen. :s)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:22:48 #164
189961 ex
aperture science
pi_107752307
Nu heb ik het over het algemeen wel goed gedaan (voornamelijk dankzei Freshbooks wat gewoon heel handig werkt :P). Ik ga toch is opzoek naar iemand die in feite vanuit mijn Freshbooks de belasting kan/wil invullen.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:23:00 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:15 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Mijn advies: Optie 1 ;)
En die kosten zijn fiscaal weer aftrekbaar. Dus de belastingdienst betaalt voor een deel mee aan deze optie.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:25:22 #166
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:22 schreef ex het volgende:
Nu heb ik het over het algemeen wel goed gedaan (voornamelijk dankzei Freshbooks wat gewoon heel handig werkt :P). Ik ga toch is opzoek naar iemand die in feite vanuit mijn Freshbooks de belasting kan/wil invullen.
Dat hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Tegenwoordig is er met de electonische middelen veel te doen.

Zo heb ik ook een heel kleine klant aan de andere kant van het land. Ideaal is het niet, maar met een beetje goede wil is veel mogelijk.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:26:31 #167
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107752426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:07 schreef ex het volgende:

[..]

Ah, toch nog wat geleerd, dat heb ik voorgaande jaren niet gedaan :P. Dus dat moet je tellen als inkomsten?
Tsja, het is een 'winst' (voordeeltje) wat wel belast is in de IB.
Linksom, rechtsom, belasting betalen zul je! >:)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:28:11 #168
189961 ex
aperture science
pi_107752484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:26 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Tsja, het is een 'winst' (voordeeltje) wat wel belast is in de IB.
Linksom, rechtsom, belasting betalen zul je! >:)
Ja snap het ook wel :), ach vorig jaar ging het om 400 euro, het jaar de voor om 900. Ik heb dus over bij elkaar 1300 geen inkomsten belasting betaald nu.. Maar vind het echt te veel moeite om dat te gaan corrigeren hoor O.o
The cake is a lie!
pi_107753267
Veel moeite is het niet echt. Vraag me af hoe je je btw hebt geboekt dan voorgaande jaren. Meestal loopt het glad door afdracht die je dan betaald of de vordering die je ontvangt van de belastingdienst. In principe zou er op de balans nog een grote schuld moeten staan aan de BD :) Of je hebt de KOR aan het eind van het jaar toegepast en gewoon die ontvangst geboekt als prive ofzo :P

Het is niet zo zeer dat het om schokkende bedragen gaat hier, maar ze kunnen wel zien dat jij de KOR hebt toegepast. Als ze dan zien dat jouw omzet volgens de IB aansluit met de omzet volgens je omzetbelastingaangiftes, is het zo te zien dat je de KOR niet meegenomen hebt in de winst :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:28:50 #170
189961 ex
aperture science
pi_107781342
Ik heb het pas aan het eind van het jaar toegepast, en dus in Q1 terug gehad.. Vandaar ben ik het ook glad vergeten om ergens bij te boeken en is het een beetje in een zwart gat gevallen :). Het is gewoon op me rekening gestort en ook niet terug te vinden in me boekhouding.
The cake is a lie!
pi_107782285
Ik kan momenteel gratis gebruik maken van Exact online om mijn boekhouding te verwerken. De gratis periode loopt bijna af en daarna gaat dit me ¤30,- peraamd kosten. Dat komt in mijn geval neer op zo'n ¤5,- per boeking die ik doe. Veel te veel dus.

Iemand een gratis oplossing waarbij ik mijn huidige gegevens ook kan importeren?
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:20:29 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107782561
Ik gebruik nog altijd excel, werkt voor mij prima en ik kan het precies zo indelen als ik zelf wil ;).

Ik heb trouwens nog een vraag. In 2011 heb ik een paar fouten gemaakt in mijn administratie, en bepaalde kosten (PayPal kosten, bancaire kosten, die dingen die je wel betaalt, maar waar je geen rekening van krijgt) niet meegerekend. Op zich geen bizar groot probleem, maar op deze manier is er wel een kasverschil ontstaan. Voor 2012 kan ik dat opvullen uit eigen vermogen, maar kan ik dat evt. ook ergens opnemen, dat ik het gewoon als verlies neem? Of zou het de moeite lonen om een correctie uit te voeren in de boeken van 2011?
KuikenGuppy
pi_107782725
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:17 schreef vincm het volgende:

[..]

Maak die keuze dan :) Voor hooguit een paar honderdjes per jaat heb je niet die stress, scheelt het uren aan inlezen/leren en weet je ook nog zeker dat het goed zit.
Ik heb een boekhouder. Is een kennis, dus voor vriendentarief, maar als hij er binnenkort mee stopt (pensioen), dan blijf ik lekker een boekhouder gebruiken. Ik snapte er op een gegeven moment daadwerkelijk geen ene donder meer van, en toen deed ik het nog gewoon naast m'n studie en niet full-time.
Tap tap tap
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:28:14 #174
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107782738
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:08 schreef Blue_note het volgende:
Ik kan momenteel gratis gebruik maken van Exact online om mijn boekhouding te verwerken. De gratis periode loopt bijna af en daarna gaat dit me ¤30,- peraamd kosten. Dat komt in mijn geval neer op zo'n ¤5,- per boeking die ik doe. Veel te veel dus.

Iemand een gratis oplossing waarbij ik mijn huidige gegevens ook kan importeren?
Probeer eerst eens of je een Audit-file kunt exporteren vanuit Exact online.
Exact blijft mijn favoriet maar staat er niet echt om bekend dat het flexibel is met het uitwisselen met andere pakketten.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:30:37 #175
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107782797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb een boekhouder. Is een kennis, dus voor vriendentarief, maar als hij er binnenkort mee stopt (pensioen), dan blijf ik lekker een boekhouder gebruiken. Ik snapte er op een gegeven moment daadwerkelijk geen ene donder meer van, en toen deed ik het nog gewoon naast m'n studie en niet full-time.
Verstandig.
Je moet dat doen waar je goed in bent. Daar moet je je geld mee zien te verdienen.
Zoals ik wel vaker hebt gezegd: een boekhouder is net als een bakker of slager. Je gaat toch ook niet je eigen brood en taart bakken of je eigen koe of kip slachten?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:56:03 #176
189961 ex
aperture science
pi_107783536
Mwah, ja en nee.. Eigen brood bakken is ook leuk/leerzaam hoor ;). Maar ik snap je punt goed. Ik ga maar is opzoek naar iemand :).
The cake is a lie!
pi_107783750
Ik kan ook wel een taart bakken, maar die komt uit een pakje en is lang niet zo lekker als die van een banketbakker :P
Tap tap tap
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:03:15 #178
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107786013
Als we dan toch gaan vergelijken,.... :+
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan ook wel een taart bakken, maar die komt uit een pakje en is lang niet zo lekker als die van een banketbakker :P
Iedereen kan facturen invoeren in een administratiepakket maar dat is meestal niet voldoende voor de fiscus. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:03:42 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107786025
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef ex het volgende:
Mwah, ja en nee.. Eigen brood bakken is ook leuk/leerzaam hoor ;). Maar ik snap je punt goed. Ik ga maar is opzoek naar iemand :).
Brood bakken mag dan wel leuk zijn, boekhouden niet. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107786160
That's a fact :D
Facts don't care about your feelings
pi_107786399
Taart eten :9
Tap tap tap
pi_107787054
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Verzend je binnen of buiten Nederland? Kijk eens op https://dhlforyou.nl
Dhlforyou duurt gemiddeld 4 werkdagen. De DHL van shopsunited gaat normaal binnen 1 werkdag.

Dhlforyou gaat ook via selectvracht.
pi_107890270
Hoe het best te handelen:

Een jaar geleden heb ik zelf mijn domeinnaam gekocht bij één van de grote bedrijven die dit mogelijk maakt.
Toen in zee gegaan met een web ontwikkelaar die ook de hosting over zou nemen en waar we ook voor betalen.
Ik kijk vandaag naar mijn site: Domein uit de lucht en staat te koop via het bedrijf waar ik het een jaar geleden kocht.

Ik heb gelijk een boze mail naar de web ontwikkelaar gestuurd. Maar wat zouden jullie hiermee doen? Ze het gewoon laten oplossen, schadevergoeding, niks?
  zondag 12 februari 2012 @ 16:57:51 #184
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107897014
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:56 schreef Blue_note het volgende:
Hoe het best te handelen:

Een jaar geleden heb ik zelf mijn domeinnaam gekocht bij één van de grote bedrijven die dit mogelijk maakt.
Toen in zee gegaan met een web ontwikkelaar die ook de hosting over zou nemen en waar we ook voor betalen.
Ik kijk vandaag naar mijn site: Domein uit de lucht en staat te koop via het bedrijf waar ik het een jaar geleden kocht.

Ik heb gelijk een boze mail naar de web ontwikkelaar gestuurd. Maar wat zouden jullie hiermee doen? Ze het gewoon laten oplossen, schadevergoeding, niks?
Oké, als alleen de website uit de lucht was zou je als je zware verliezen maakt door de downtime de aansprakelijkheidsverzekering van de webhoster kunnen aanspreken. Omdat je domein óók te koop staat nu lijkt er wat meer mis te gaan. Ik zou even het mailtje afwachten en als je daar geen antwoord op krijgt het bedrijf waar de ontwikkelaar de hosting van heeft overgenomen aanspreken (ik snap het niet, staat je domein via de ontwikkelaar te koop of via het bedrijf waar de hosting van origine vandaan komt?)
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107897253
Tot op heden is de site nog steeds uit de lucht. Het domein staat te koop (backorder) bij het bedrijf waar de hosting van origine vandaan kom. Ik denk dus dat het overzetten van de domein naar de ontwikkelaar nooit (goed) heeft plaatsgevonden.
  zondag 12 februari 2012 @ 17:05:21 #186
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107897301
Dan zou ik even contact opnemen met dat bedrijf en de situatie voorleggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107897358
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Dan zou ik even contact opnemen met dat bedrijf en de situatie voorleggen.
Dat heb ik gedaan, echter nog geen reactie. Omdat het zondag is kan ik dat begrijpen, maar morgen zal ik er uiteraard achteraan gaan.
  zondag 12 februari 2012 @ 17:15:41 #188
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_107897684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:28 schreef ManAtWork het volgende:
Exact blijft mijn favoriet.
Werkelijk? :?

Al moet ik toegeven dat er programma's zijn die nog ongebruiksvriendelijker werken.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zondag 12 februari 2012 @ 18:33:34 #189
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107900248
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:15 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Werkelijk? :?

Al moet ik toegeven dat er programma's zijn die nog ongebruiksvriendelijker werken.
Misschien is het voor de kleine/startende onderneming een beetje teveel van het goede. Maar als je wet wat de mogelijkheden zijn, ben ik erg weinig pakketten tegen gekomen die in de buurt komen.
En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107905491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:28 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Probeer eerst eens of je een Audit-file kunt exporteren vanuit Exact online.
Exact blijft mijn favoriet maar staat er niet echt om bekend dat het flexibel is met het uitwisselen met andere pakketten.
Ja Exact Online kan gewoon audit-files exporteren. Ik ben ook niet zo'n fan van exact, sommige dingen zijn echt heel krom. Exact voor DOS werkte wel heeeel erg snel als je het door had moet ik zeggen :) ik denk dat geen enkel boekhoudpakket nu dat kan evenaren.
Facts don't care about your feelings
pi_107908053
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Exact voor DOS.....
Wow, brings back memories, FBI, FBV, FWW. Those were the days :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 12 februari 2012 @ 21:24:56 #192
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107908254
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wow, brings back memories, FBI, FBV, FWW. Those were the days :P
Die combinaties werken ook in Exact online. Wat dat betreft is er niks veranderd. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107909755
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Wow, brings back memories, FBI, FBV, FWW. Those were the days :P
Hahaha inderdaad. Altijd leuk als mensen dan meekijken en ze zien je op wat knoppen rammen en er komt een printje uit.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die combinaties werken ook in Exact online. Wat dat betreft is er niks veranderd. ;)
Oh ja? Dat wist ik niet. Ik vind exact online erg traag werken.
Facts don't care about your feelings
  maandag 13 februari 2012 @ 08:51:55 #194
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107920772
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja? Dat wist ik niet. Ik vind exact online erg traag werken.
Zal dan wel aan de verbinding liggen. Hoor er hier geen klachten over.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107925664
Van het weekend 208 Liter olie "verkocht" via MP, direct betaald en een bankafschrift in de mail gekregen. Vandaag dus de levering besproken met mijn leverancier en die zouden morgen gaan leveren.

Denk ik; voor de zekerheid eens even een check op google, blijk ik dus met een oplichter te maken te hebben die valse bankafschriften stuurt. Ik heb de bestelling dus geannuleerd bij mijn leverancier (twv 1000 euro).

Deze meneer weet echter nog niks en verwacht morgen gewoon zijn olie, denk dat ik het maar persoonlijk ga brengen met wat collega's van mijn beveiligingsbedrijf :)

Hou jullie op de hoogte
pi_107926146
Haha ben benieuwd.

Iemand ervaring met een goedkope dozenleverancier?
Al uren aan het zoeken maar de ene vraagt weer 25¤ verzendkosten en zit in groningen, waardoor afhalen geen mogelijkheid is. De andere rekent 2¤ per doos terwijl ze elders weer voor maar 1¤ te koop zijn. Op Ebay zijn geen dozen te koop, op marktplaats tevens niet.

Moet de minimale afmeting hebben van lxbxh cm 62 x8.5x 22
Kan eventueel ook 62 x 22 x 8.5 zijn.

Of wellicht iemand ervaring met plakken karton? Dat je de doos '' zelf'' in elkaar zet? Leek me eigenlijk wel een makkelijke oplossing voor allerlei formaten.
pi_107926957
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:24 schreef Teeno het volgende:
Van het weekend 208 Liter olie "verkocht" via MP, direct betaald en een bankafschrift in de mail gekregen. Vandaag dus de levering besproken met mijn leverancier en die zouden morgen gaan leveren.

Denk ik; voor de zekerheid eens even een check op google, blijk ik dus met een oplichter te maken te hebben die valse bankafschriften stuurt. Ik heb de bestelling dus geannuleerd bij mijn leverancier (twv 1000 euro).

Deze meneer weet echter nog niks en verwacht morgen gewoon zijn olie, denk dat ik het maar persoonlijk ga brengen met wat collega's van mijn beveiligingsbedrijf :)

Hou jullie op de hoogte
Goeie check, ben heel benieuwd !
  maandag 13 februari 2012 @ 14:11:11 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107928985
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Haha ben benieuwd.

Iemand ervaring met een goedkope dozenleverancier?
Al uren aan het zoeken maar de ene vraagt weer 25¤ verzendkosten en zit in groningen, waardoor afhalen geen mogelijkheid is. De andere rekent 2¤ per doos terwijl ze elders weer voor maar 1¤ te koop zijn. Op Ebay zijn geen dozen te koop, op marktplaats tevens niet.

Moet de minimale afmeting hebben van lxbxh cm 62 x8.5x 22
Kan eventueel ook 62 x 22 x 8.5 zijn.

Of wellicht iemand ervaring met plakken karton? Dat je de doos '' zelf'' in elkaar zet? Leek me eigenlijk wel een makkelijke oplossing voor allerlei formaten.
Paardekooper of Rajapack.
KuikenGuppy
  maandag 13 februari 2012 @ 14:13:11 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107929048
Edit: verkeerde topic.

[ Bericht 84% gewijzigd door Burdie op 13-02-2012 15:00:14 ]
KuikenGuppy
pi_107929282
Die twee zijn mijn zicht al gepasseerd.

Raja heeft geen dozen die een lengte hebben van 62cm.
Bij paardekooper zou ik nog eens moeten kijken dan, maar die heeft er ook geen. (max 60cm). En palletdozen, maar die hoef ik niet.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:45:06 #201
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107930090
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:20 schreef Snoepje5 het volgende:
Die twee zijn mijn zicht al gepasseerd.

Raja heeft geen dozen die een lengte hebben van 62cm.
Bij paardekooper zou ik nog eens moeten kijken dan, maar die heeft er ook geen. (max 60cm). En palletdozen, maar die hoef ik niet.
Ik bestel mijn dozen altijd hier: http://www.viv.nl/catalog/index.php/cPath/10_41_42

Geen idee of ze je maat hebben, want ik was te lui om te kijken :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_107931391
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Goeie check, ben heel benieuwd !
Nog even over nagedacht, uiteindelijk toch geen zin om 400 km te rijden en daarna in de bak te belanden vanwege *insert strafbaar feit hier* ik ken mezelf en mijn collega's.

Heb er dus maar politie regio Twente gebeld, oplichter schijnt een bekende te zijn. Moest melding maken via mijnpolitie.nl en nu maar hopen dat er iets mee gedaan wordt.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:01:24 #203
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107960025
Ik werd net gebeld door bedrijfspagina, of ik voor 200 euro per jaar wel mijn gegevens op hun website wil. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107960820
Echt he, werd in het begin ook vaak gebeld. Ze kijken ook nooit of het überhaupt wel handig is.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:48:52 #205
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107960948
Ze gingen me eerst een mooi verhaal vertellen, ik zo uhh oké, nou ja waarom niet. Oké, dan willen we u deze voordelige nieuwkomersprijs aanbieden, normaal 299 euro per jaar, nu maar 199.

:')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:08:43 #206
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107961437
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 10:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze gingen me eerst een mooi verhaal vertellen, ik zo uhh oké, nou ja waarom niet. Oké, dan willen we u deze voordelige nieuwkomersprijs aanbieden, normaal 299 euro per jaar, nu maar 199.

:')
Nooit 'ja' zeggen tijdens zo'n gesprek. Voor je het weet ga je voor duizenden euro's het schip in :X

Of moet ik nog een keer vertellen over telefoongids.com en hoe ElisaB in anderhalve minuut ¤ 12.000 lichter was :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:13:06 #207
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107961571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nooit 'ja' zeggen tijdens zo'n gesprek. Voor je het weet ga je voor duizenden euro's het schip in :X

Of moet ik nog een keer vertellen over telefoongids.com en hoe ElisaB in anderhalve minuut ¤ 12.000 lichter was :')
Haha precies, stel oplichters. Ik heb nee gezegd inderdaad, maar meneer misschien kan ik u een na overleg met mijn meerdere wel een scherpere prijs aanbieden, houd wel in uw achterhoofd dat we voor dat bedrag sowieso 5 betaalde opdrachten voor u regelen en als dat niet lukt in een jaar krijgt u het tweede jaar gratis.

Ik regel mijn eigen opdrachten wel. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107961770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nooit 'ja' zeggen tijdens zo'n gesprek. Voor je het weet ga je voor duizenden euro's het schip in :X

Of moet ik nog een keer vertellen over telefoongids.com en hoe ElisaB in anderhalve minuut ¤ 12.000 lichter was :')
:o
Tap tap tap
  dinsdag 14 februari 2012 @ 11:43:44 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107962468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 11:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nooit 'ja' zeggen tijdens zo'n gesprek. Voor je het weet ga je voor duizenden euro's het schip in :X

Of moet ik nog een keer vertellen over telefoongids.com en hoe ElisaB in anderhalve minuut ¤ 12.000 lichter was :')
Mijn vorige baas was daar ook eens ingetrapt. Oplichters ;(.
KuikenGuppy
pi_107963119
Oplichters.. Je kan zelfs op bedrijvenpagina komen voor 160¤. De zogenoemde starterskorting. Waarschijnlijk krijg je die nadat je 2x gebeld bent en niet op het aanbod bent ingegaan :')
pi_107969163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Oplichters.. Je kan zelfs op bedrijvenpagina komen voor 160¤. De zogenoemde starterskorting. Waarschijnlijk krijg je die nadat je 2x gebeld bent en niet op het aanbod bent ingegaan :')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:10:07 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107969388
160 euro voor bedrijfspagina, wat een koopje!!11!!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107971264
Het ergste: '' Sorry meneer, wij kunnen u niet van de bel-lijst afhalen.'' ''U wordt namelijk iedere keer gebeld wanneer wij een enorme vraag zien naar uw bedrijf op bedrijvenpagina.nl.'' ''Natuurlijk niet binnen twee weken, maar daarna kan u weer gebeld worden.''

Overigens kan ik best indenken dat het voor een tankstation, locale supermarkt e.d. handig is! Maar een webwinkel moet wel erg dom zijn wil die voor een vermelding betalen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:10:40 #214
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_107971833
Zo, zet mij ook maar in het lijstje. ICT Dienstverlening.
pi_107973981
digitalepostzegel.postnl.nl offline?!



Wellicht iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

[ Bericht 42% gewijzigd door Snoepje5 op 14-02-2012 17:40:16 ]
pi_108131703
Neem aan dat iedereen hier een urentabel bijhoudt. Vraag me het volgende af: hoeveel verdienen jullie nu netto per uur dat jullie in jullie onderneming steken?

Want mijn uurloon is nog wel redelijk als je alleen kijkt naar de echte gewerkte uren, maar als je dan kijkt naar het aantal uren die ik in de onderneming heb gestoken dit jaar (zo'n 1300), dan is mijn inkomen echt dieptriest... zegmaar zo'n 11 euro per uur. Want door alle voorbereidingstijd en reistijd die ik heb houd ik nauwelijks iets over. Daar betaal ik dan geen belasting over door de vele aftrekposten.

Volgens mij moet ik mijn tarieven minimaal verdubbelen :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_108133332
Dat is ondernemen hé :P Ik zit ongeveer op 50% van m'n uren die gefactureerde uren zijn zeg maar. Dus eigenlijk zou ik m'n uurtarief door 2 moeten delen met wat ik overhoudt. Ach, rijk word je toch niet in dit land :')
Facts don't care about your feelings
pi_108133847
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is ondernemen hé :P Ik zit ongeveer op 50% van m'n uren die gefactureerde uren zijn zeg maar. Dus eigenlijk zou ik m'n uurtarief door 2 moeten delen met wat ik overhoudt. Ach, rijk word je toch niet in dit land :')
Denk dat ik 40-50% zit. Wat niet erg is. Maar dan zou ik mijn uurtarief moeten verdubbelen. En raak ik al mijn klanten kwijt gok ik!!!

Aan de andere kant: als je kunt kiezen tussen 1000 uur werken tegen 35 euro per uur, of 2000 uur werken tegen 17,50 per uur (tarieven zijn voorbeelden), dan is de keuze snel gemaakt! Het is ook een kwestie van aftasten; verhoog je je tarief, dan vermindert het aantal klanten maar wellicht houd je dan toch meer over...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_108134375
Je uurtarief moet wel realistisch blijven natuurlijk, maar los daarvan weet je als zelfstandig ondernemer dat je veel meer uren gaat maken dan in loondienst. Op zich moet je dat ook niet echt zien als werkuren, maar ja. Als ik zou moeten kiezen 40u per week werken voor een baas of 60u per week voor mezelf dan kies ik toch het laatste, ook al hou je uiteindelijk aan de streep hetzelfde over ;)
Facts don't care about your feelings
pi_108134494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Je uurtarief moet wel realistisch blijven natuurlijk, maar los daarvan weet je als zelfstandig ondernemer dat je veel meer uren gaat maken dan in loondienst. Op zich moet je dat ook niet echt zien als werkuren, maar ja. Als ik zou moeten kiezen 40u per week werken voor een baas of 60u per week voor mezelf dan kies ik toch het laatste, ook al hou je uiteindelijk aan de streep hetzelfde over ;)
Privé en zakelijk lopen bij mij ook wel door elkaar, ook omdat veel van de mensen met wie ik werk vrienden zijn geworden en ik ben gaan werken met vrienden; dus op zich beleef ik wel veel plezier aan al die "werkuren". Ik zou ook kiezen voor 60 uur per week werken onder mezelf...wil de vrijheid echt niet kwijt hoor. Ben pas 2 jaar afgestudeerd en ik was hiervoor op zoek naar een baan en vond maar niets; nu ben ik blij dat ik de vrijheid heb om op vakantie te gaan wanneer ik wil en te werken wanneer ik wil. (Houd bijv. intens van werken op zondag)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:48:21 #221
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108134576
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:35 schreef JohnDDD het volgende:
Neem aan dat iedereen hier een urentabel bijhoudt. Vraag me het volgende af: hoeveel verdienen jullie nu netto per uur dat jullie in jullie onderneming steken?

Want mijn uurloon is nog wel redelijk als je alleen kijkt naar de echte gewerkte uren, maar als je dan kijkt naar het aantal uren die ik in de onderneming heb gestoken dit jaar (zo'n 1300), dan is mijn inkomen echt dieptriest... zegmaar zo'n 11 euro per uur. Want door alle voorbereidingstijd en reistijd die ik heb houd ik nauwelijks iets over. Daar betaal ik dan geen belasting over door de vele aftrekposten.

Volgens mij moet ik mijn tarieven minimaal verdubbelen :P
Ik reken voor elk project dan ook standaard meer uren die het reizen en voorbereiden compenseren. Dat is ook werk of deel van het werk, waarom zou ik daar zelf tijd in steken en er niks mee verdienen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108134615
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:48 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik reken voor elk project dan ook standaard meer uren die het reizen en voorbereiden compenseren. Dat is ook werk of deel van het werk, waarom zou ik daar zelf tijd in steken en er niks mee verdienen.
Ik ben privéleraar en factureer per lesuur; maar ik neem voorbereiding te weinig mee in mijn uurtarief.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 23:51:27 #223
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108134667
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik ben privéleraar en factureer per lesuur; maar ik neem voorbereiding te weinig mee in mijn uurtarief.
Je kunt toch gewoon uren die je voorbereid ook factureren? Dan hoef je dat ook niet in je uurtarief te verwerken.

Kreeg overigens weer post van een bedrijfspagina, of ik ze wel 280 euro wil betalen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108134789
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:51 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon uren die je voorbereid ook factureren? Dan hoef je dat ook niet in je uurtarief te verwerken.

Kreeg overigens weer post van een bedrijfspagina, of ik ze wel 280 euro wil betalen. :')
Wat is dat hele bedrijfspagina?? Bij googlen kan ik niets vinden!

En voorbereiding; nou ik werk voor instellingen die werken met een tarief per uur en die accepteren geen facturering voor voorbereiding, ook omdat ze de kosten vooraf goed moeten kunnen beramen.

Ik geef ook veel privélessen, met die mensen spreek ik ook een vaste uurprijs af, maar zonder voorbereiding kan ik daar natuurlijk niet naartoe. Bij een uur privéles moet ik wel rekening houden met een half uur fietsen en een half uur voorbereiding, dus 2 uur werk voor 1 uur uitbetaald.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 19 februari 2012 @ 09:17:48 #225
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108141234
Tja dan is het inderdaad handiger om het in het uurtarief te berekenen.

Ik weet het niet zo uit mijn hoofd wat die website was. Er stond in de kleine lettertjes dat ik niet hoef te betalen als ik niet akkoord ga met de aanbieding maar ze doen het wel overkomen als een factuur zodat je als je op het eerste gezicht de kleine letters niet ziet gewoon in de maling wordt genomen.

280 euro. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108141874
Ja daar zijn er zoveel van. In kleine letters staat er dan dit is een offerte en geen factuur, op die manier mag het gewoon. Misschien trappen er 1 op de 1000 in, maar is toch gratis geld voor ze. Ik vind ook dat je wel mag profiteren van de domheid van de mens. Als je blindt je facturen betaalt zonder dat je door hebt wat het eigenlijk is, mag je van mij snel failliet :')
Facts don't care about your feelings
pi_108186090
Bij sommige facturen staat er volgens mij nog geeneens dat het een offerte is.

quote:
Ik vind ook dat je wel mag profiteren van de domheid van de mens.
Mwah.. Natuurlijk ben je dom als je zo'n factuur betaald (en je denkt dat je deze moet betalen)
Maar aan de andere kant is het gewoon een hele valse manier en zouden de mensen die zulke facturen sturen niet eens het recht mogen hebben om omzet te maken.

Ik wil QR code's mee zenden met een stukje tekst bij bestellingen. Het doel om meer bekendheid op twitter te genereren.
Nu kom ik echter niet helemaal uit op een goede tekst die getweet zou moeten worden. Dus bij deze hulp gevraagd.

QR CODE | Tevreden uw bestelling in ontvangst genomen? Laat het weten via een tweet!

Scant men de code dan zal men uitkomen op de twitter pagina en alleen nog op ''tweet'' hoeven te drukken om de tweet te plaatsen. Maar wat is nou een goede tekst?
- Zojuist tevreden mijn bestelling ontvangen bij @webwinkelnaam
- @webwinkelnaam Mijn bestelling in ontvangst genomen bij www.webwinkelnaam.nl
- Bestelling ontvangen van @webwinkelnaam #top

Suggesties/ideeën?
  maandag 20 februari 2012 @ 15:02:07 #228
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108187504
De tweede, alleen moet je niet beginnen met @webwinkelnaam omdat je dan naar 'iemand' toe tweet, in plaats van een tweet naar je timeline. Je kunt het beste denk ik:

Ik heb zojuist mijn bestelling van @webwinkelnaam in ontvangst genomen, via http://webwinkelnaam.nl
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:39:47 #229
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108188962
Even een noobvraagje. Hoe kan je bijvoorbeeld afdruk/kopieerkosten opvoeren? Daar heb je natuurlijk geen bonnetje of factuur van. Van postzegels heb ik ook geen bonnetje...
pi_108189226
Je koopt je inkt en papier? Hier krijg je vast wel een bonnetje van.

Ook van de postzegels krijg je een bonnetje wanneer je deze koopt. Moet je er volgende keer maar naar vragen.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:48:00 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108189250
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Even een noobvraagje. Hoe kan je bijvoorbeeld afdruk/kopieerkosten opvoeren? Daar heb je natuurlijk geen bonnetje of factuur van. Van postzegels heb ik ook geen bonnetje...
Waarom heb je daar geen bonnetje van? Je hebt toch je printpapier en cartridges gekocht? En je postzegels heb je toch ook ergens gekocht? Nou, die bonnetjes doe je in je administratie.
KuikenGuppy
pi_108189312
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom heb je daar geen bonnetje van? Je hebt toch je printpapier en cartridges gekocht? En je postzegels heb je toch ook ergens gekocht? Nou, die bonnetjes doe je in je administratie.
Ja, precies.
En als je het elders afdrukt/kopieert/verzendt, dan hoor je daar ook een bonnetje van te krijgen. Tenzij je het bij de supermarkt kopieert :P .
Tap tap tap
  maandag 20 februari 2012 @ 16:01:16 #233
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108189757
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, precies.
En als je het elders afdrukt/kopieert/verzendt, dan hoor je daar ook een bonnetje van te krijgen. Tenzij je het bij de supermarkt kopieert :P .
Ja, dat laatste dus :P
Maargoed, dat is klein bier natuurlijk, dus laat ik dat maar achterwege.
pi_108190768
Staan er nog kopieermachines bij supermarkten? :P
pi_108389034
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een ''investeerder?''

Ik zelf heb namelijk al langere tijd een restaurant-concept in mijn hoofd waar ik zelf nog niet voldoende kapitaal voor heb om de investering te doen. Een ervaren ondernemer uit mijn kennis/vriendengroep heeft onlangs gegeven mij wel financieel en met ervaring te willen ondersteunen,

Het gaat dan waarschijnlijk om een bedrag van 15.000 van zijn kant, ik kan ongeveer 9000-11000 euro bij dragen. De ondernemer in kwestie is verder niet van plan er veel uren in te gaan steken omdat hij zelf al een onderneming bezit waarin zijn meeste uren gaan zitten.

Wat zullen goede constructies voor zoiets zijn? Hij als stille-vennoot? Een rentedragende lening? Verdeling van de winst naar een nader te besluiten ratio (alhoewel dit lijkt op vennoot zijn)?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:03:24 #236
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108389074
Ik zou zeggen: rentedragende lening.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_108389184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:03 schreef ManAtWork het volgende:
Ik zou zeggen: rentedragende lening.
Mijn gevoel zegt dat ook om eerlijk te zijn. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar jouw achterliggende gedachte.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:11:56 #238
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_108389313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat ook om eerlijk te zijn. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar jouw achterliggende gedachte.
Hij wil niet ondernemen in het concept maar wel financieel steunen. Dat zou neerkomen op het lenen van geld bij een bank.
Dat je er nog wat advies bij krijgt is mooi meegenomen maar jij onderneemt en loopt het ondernemersrisico.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_108393307
Je kan ook zo'n idee maken wat ik weleens vaker heb gezien bij een restaurant. Dat mensen geld in kunnen leggen en dan een soort aandeel krijgen. Ze mogen dan met korting eten en krijgen rente en klein stukje winstpremie desnoods. Als je dan stuk of 50 man kan regelen die dat willen heb je het geld ook :)
Facts don't care about your feelings
pi_108394364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan ook zo'n idee maken wat ik weleens vaker heb gezien bij een restaurant. Dat mensen geld in kunnen leggen en dan een soort aandeel krijgen. Ze mogen dan met korting eten en krijgen rente en klein stukje winstpremie desnoods. Als je dan stuk of 50 man kan regelen die dat willen heb je het geld ook :)
Opzich een redelijk idee alleen veel meer aansprekend voor het hogere segment volgens mij. En dat is niet direct waar ik mezelf op richt.

Ik zit sowieso redelijk in dubio als ik wel moet beginnen aan vreemd kapitaal aangezien ik nu spaar met 800 euro in de maand heb ik zelf ook voldoende kapitaal over 1,5 jaar. Aan de andere kant heb ik NU eens kans en een potentiële locatie op het oog.
pi_108397309
Dan kan je die lening toch ook weer snel aflossen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_108398774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat zullen goede constructies voor zoiets zijn? Hij als stille-vennoot? Een rentedragende lening? Verdeling van de winst naar een nader te besluiten ratio (alhoewel dit lijkt op vennoot zijn)?
Een commanditaire vennootschap?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_108399447
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:34 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Opzich een redelijk idee alleen veel meer aansprekend voor het hogere segment volgens mij. En dat is niet direct waar ik mezelf op richt.

Ik zit sowieso redelijk in dubio als ik wel moet beginnen aan vreemd kapitaal aangezien ik nu spaar met 800 euro in de maand heb ik zelf ook voldoende kapitaal over 1,5 jaar. Aan de andere kant heb ik NU eens kans en een potentiële locatie op het oog.
Dat is waar, je hebt het over 15.000 dat is niet noemenswaardig en lijkt me inderdaad het gemakkelijkste met een lening.
Facts don't care about your feelings
pi_108409429
Wie de fuck heeft mij hier in de OP gezet?
pi_108409483
:D :D :D :D :D
Facts don't care about your feelings
pi_108430660
Hier meld zich ook een ondernemer

per juni 2011 begonnen werkzaam als veiligheidskundige, stralingsdeskundige, V&G-Coördinator en lead auditor. (management systemen op gebied van kwaliteit, processen en veiligheid)

Er staan zeker interessante verhalen en opmerking hier en hoop te kunnen (mee) genieten vn de vertegenwoordigde kennis.
pi_108432832
Lead auditor zegt me wel wat en opzich een beroep dat je best goed als zelfstandige kan uitoefenen, maar je bent ook stralingsdeskundige?? Ik zie het verband niet helemaal :P
Facts don't care about your feelings
pi_108434225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is waar, je hebt het over 15.000 dat is niet noemenswaardig en lijkt me inderdaad het gemakkelijkste met een lening.
Ik vind het anders best veel geld -O- :s)
pi_108434707
Mwah voor het opzetten van een restaurant is dat niet echt veel. Meestal gaan daar toch wel wat meer kosten bij gemoeid. Wat voor keuken wordt het? :)
Facts don't care about your feelings
pi_108443374
Hmm ik twijfel of ik na mijn huidige opleiding een master wil doen die vrij specifiek gaat over ondernemerschap en management, in het verlengde van mijn huidige opleiding. Ik was altijd van plan om na deze opleiding verder te gaan met werken. Totdat ik deze master tegen kwam :D 2 jaar extra studeren, 2 jaar langer reizen en niet écht hard kunnen werken... Maar dan wel de extra kennis om het allemaal een niveau hoger te kunnen. Pittig :)
pi_108444905
Ondernemen is niet iets dat je leert door een opleiding en met de instelling "hoe langer ik studeer, hoe meer en hoe makkelijker ik later geld verdien" kom je er ook niet echt ;)
Facts don't care about your feelings
pi_108451913
Hee YoshiBignose
Ik ben begonnen als veiligheidskundige (naast een boel andere opleidingen, HBO elektrotechniek nog ergens) en bij mijn laatste werkgever ook de opleiding tot stralingsdeskundige gevolgd.
En nu wordt ik voor die kennis ingehuurd.

Ik denk dat er wel meer mensen rond lopen met een "iets specialere" combinatie van opleidingen / werkvelden.

en voor mij is de veiligheidskundige en stralingsdeskundige de werkcombinatie (nu) en de auditor als extra snabbel er bij.
pi_108459273
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Ondernemen is niet iets dat je leert door een opleiding en met de instelling "hoe langer ik studeer, hoe meer en hoe makkelijker ik later geld verdien" kom je er ook niet echt ;)
Ik weet uiterst goed dat ik ondernemen niet leer door een opleiding (ik had mijn bedrijfje voordat ik aan mijn opleiding begon en ik heb op mijn opleiding meer gehad aan mijn ondernemerschap dan andersom :P), maar deze master is vrij specifiek en in het vakgebied waar ik later ook mijn bedrijfje in wil hebben, waar inhoudelijke kennis ook belangrijk is. Het gaat me er ook om dat je de ins- en outs en de connecties leert kennen ;).
pi_108473772
Vraagje aan de ondernemers met personeel. Mijn bedrijf exploiteert een bedrijvenparkeerplaats in de weekenden. Nu ben ik bezig om nog een locatie op te starten en hierdoor moet ik personeel aannemen. Als ik mijn medewerker netto ¤ 7 euro per uur uit wil betalen dan kost mij toch factor 1.7 ?

Tweede vraag, ik ben opzoek naar een systeem/oplossing om mijn personeel te controleren. De medewerker in kwestie komt op een parkeerplaats te staan. Via een pasje gaat de slagboom open en ontvangt de medewerker het geld van de klant. Alleen hoe kan ik straks controleren of de daadwerkelijk omzet klopt en de medewerker niet steelt. Heb nog niemand aangenomen maar ik wil een goed systeem inbouwen. De klanten die nu parkeren ontvangen geen kaartje omdat de uitgang open gaat wanneer zij weg gaan.
  maandag 27 februari 2012 @ 19:38:58 #255
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108474755
1.7? Ja, bij een FT'er misschien. Als jij iemand voor een paar uurtjes per week daar neerzet, kost dat je misschien 1.2 oid.
pi_108474960
Hou rekening met 30% extra kosten boven op het brutoloon. Grofweg zou ik zeggen ¤7 netto is ¤10 bruto is voor jou ¤13 aan kosten. Maar dat is idd full time.

Hou ook rekening met overige kosten zoals de salarisadministratie (en aangifte loonheffing etc. die je moet doen) pensioenpremie en bijv. lunchkosten.
Facts don't care about your feelings
pi_108479559
Mijn vader zei altijd factor 1.7 maar zijn medewerkers werkte inderdaad allemaal fulltime. De medewerker in kwestie gaat ongeveer 12 uur per week werken.

Ben verder met iets groots bezig maar dat duurt nog even. Over een maand weet ik meer :)
  maandag 27 februari 2012 @ 21:43:30 #258
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108482169
Ah, daar komen de geruchten over de overname van Qpark dus vandaan!
pi_108486855
Haha dat zou sick zijn, één van de grootste partijen van Europa zijn ze he. Maar ben hard aan het ondernemen, onderneem heel veel en hopen dat er wat uitkomst.
pi_108487738
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:15 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje aan de ondernemers met personeel. Mijn bedrijf exploiteert een bedrijvenparkeerplaats in de weekenden. Nu ben ik bezig om nog een locatie op te starten en hierdoor moet ik personeel aannemen. Als ik mijn medewerker netto ¤ 7 euro per uur uit wil betalen dan kost mij toch factor 1.7 ?

Tweede vraag, ik ben opzoek naar een systeem/oplossing om mijn personeel te controleren. De medewerker in kwestie komt op een parkeerplaats te staan. Via een pasje gaat de slagboom open en ontvangt de medewerker het geld van de klant. Alleen hoe kan ik straks controleren of de daadwerkelijk omzet klopt en de medewerker niet steelt. Heb nog niemand aangenomen maar ik wil een goed systeem inbouwen. De klanten die nu parkeren ontvangen geen kaartje omdat de uitgang open gaat wanneer zij weg gaan.
Kijk eventueel of je een herintreder kunt kijken, vaak perfect voor dit soort klusjes, en er zitten vaak leuke voordelen aan, in je plaatselijke gemeente kun je er gerust informatie over krijgen.

Wat betreft het controle systeem, ik zou het niet te moeilijk maken, desnoods laat je "lootjes" printen die men achter het raam dient te plaatsen, is vrij simpel, en makkelijk te controlleren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:30:23 #261
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108496410
Heb ff een vraagje

Een tijdje geleden ben ik begonnen met een app te ontwikkelen welke inmiddels in de App Store staat.
Echter wilde een goede vriend van mij daarbij mee in investeren, ik kon toen al alles zelf betalen (toch een leuke Polo heb je wel voor dat bedrag maar het kon!).
Daar ik al vrij ver was en in 1x 50% van de zeggenschap + winst zou verkopen enkel omdat hij er in wilde investeren was not-done voor mij.
Qua moeite en risico was de verhouding dan al snel 95% tegen 5% wat totaal niet opweegt tegen de 50/50 verhouding.

Hij bleef volhouden om mee in te stappen maar dat is nu van de baan.
Maar hij wil wel iets samen doen met Apps (aangezien dat booming is en dat zal echt nog wel blijven voor de komende 5 jaar).
Nu is zijn voorstel om een BV op te zetten en beide 50/50 daar in te gaan (mijn huidige Apps blijven daar buiten).
De BV gaat apps verkopen, dus als mensen een idee hebben en die willen dat laten ontwikkelen dan kan dat bij ons.
Technisch en organisatorisch ben ik zelf heel goed maar verkopen zit gewoon niet in mij, bij hem wel. Het lukt hem nog een onderbroek met stront te verkopen zeg maar.
Daarnaast willen we wat eigen "referentie apps" de App Store in slingeren.
We willen ons richten als core-business om apps te maken en niet iets zijn waar Apps er bij horen (zat webdesigners bieden dat "erbij" aan)

Is dat een goede stap om te zetten?
Mijn accountant is niet zo fan van samen in een bedrijf zitten omdat hij het al een paar keer mis heeft zien gaan. Maar er zijn ook tal van goede scenario's.
Mensen ervaring hier mee?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:41:44 #262
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108496775
waarom wil hij persé iets samen doen :?

Als jullie samen bedenken een bedrijf op te zetten, zou ik me niet laten tegenhouden door twijfels van een accountant "omdat het wel eens mis is gegaan", maar als ik je post zo lees, bekruipt mij het gevoel dat hij wil meeliften op iets dat jij al (gedeeltelijk) hebt opgebouwd. What's in it for you?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_108496904
Waarom samen gaan? Je hebt nu toch al een mooie app zelf gemaakt. Verder kwam hij in het begin al met een onrealistisch deel aan, zou het niet doen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:26 #264
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108497361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:30 schreef nils7 het volgende:

Is dat een goede stap om te zetten?
Op basis van je verhaal, ben ik niet enthousiast. Misschien komt dat door de manier waarop je schrijft, of omdat ik het verkeerd interpreteer, maar ik lees vooral: ik heb een vriend met geld en die heeft er wel erg veel belang bij om met mij in zaken te gaan.

Het gekke is: mensen met geld hebben dat meestal niet zo erg. Het is veel vaker andersom: mensen die iets kunnen / bedacht hebben, willen héél graag mensen met geld aantrekken.

Dus óf: jij hebt erg veel potentie en je vriend ziet gouden bergen voor zichzelf, óf je vriend heeft gewoon helemaal geen idee. Als het eerste het geval is, dan heb je 'iemand die onderbroeken met stront kan verkopen' niet nodig en in het tweede geval zul je er alleen maar last van hebben.

Tot zover mijn eerste reactie; dat wat kwam bovenborrelen toen ik je post las.

quote:
Mijn accountant is niet zo fan van samen in een bedrijf zitten omdat hij het al een paar keer mis heeft zien gaan. Maar er zijn ook tal van goede scenario's.
Mensen ervaring hier mee?
Ik ben het wel met je boekhouder eens. Je moet er beiden echt belang bij hebben om zo'n constructie op te zetten. En dat belang zie ik niet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:52 #265
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108497378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom samen gaan? Je hebt nu toch al een mooie app zelf gemaakt. Verder kwam hij in het begin al met een onrealistisch deel aan, zou het niet doen.
Hij kan onderbroeken met stront verkopen. Volgens mij is hij in dit geval zelf de onderbroek ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_108498181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:30 schreef nils7 het volgende:

Is dat een goede stap om te zetten?
Mijn accountant is niet zo fan van samen in een bedrijf zitten omdat hij het al een paar keer mis heeft zien gaan. Maar er zijn ook tal van goede scenario's.
Mensen ervaring hier mee?
Dat niet alleen, fiscaal is een BV gewoon heel erg ongunstig want ik verwacht niet dat je tonnen gaat verdienen met je apps (in ieder geval niet direct in het eerste jaar). Dan kan je beter een VOF opzetten of anders een CV en dat hij dan een stille vennot is en dus verder niets heeft te zeggen. Maar ook daarmee moet je heel goed en duidelijk contracten opstellen want de kans dat er gelul gaat komen tussen jullie is altijd aanwezig.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:52:07 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108498988
Fiscaal gezien kan een BV niet de meest interessante optie zijn maar qua verantwoordelijkheden ligt dat anders (en dan bedoel ik meer de gevolgen bij een VOF als zijn vrouw bij 'm weg gaat bijvoorbeeld, jullie snappen vast wat ik bedoel).

Meeliften is nu niet echt zo zeer aan de orde op basis van de apps die er nu al zijn.
Die blijven van mij.
Alleen het verder uit bouwen van een business erin daar gaat het om.
Dus in het binnenhalen van klanten etc. heeft hij best een toegevoegde waarde.
Hij vult mij wel aan op bepaalde dingen waar ik moeite mee heb en vice versa.

Wat ik nu mis is dat er zat bedrijven zijn die beweren apps te kunnen maken maar dan zie je geen referenties. Als ik een app wil laten bouwen (voor dat geld) wil ik toch wel zien wat er mogelijk is bij een partij.
De apps die ik nu al zelf heb + toevoegingen die we gaan ontwikkelen willen we als referentie gebruiken en uiteraard zelf ook aan verdienen (alleen die we samen ontwikkelen).

We hebben beide een fulltime baan dus dit is voor erbij. Gezien de start-up willen we dat zeker zo laten (in het begin) en het zal ons beide zeker tijd kosten maar ook wel weer wat opleveren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108499975
Oh ja, als je het naast een full time baan doet maakt het inderdaad minder, je mist dan al veel aftrekposten doordat je het urencriterium niet haalt. Je betaalt ook al meteen veel belasting over je winst doordat je al een inkomen hebt. Dat is altijd erg jammer :P

Maar als jij zegt dat je hem nodig hebt voor verkoop etc. dan is 50/50 misschien wel reëel toch? Tenzij je daar ook gewoon iemand voor in dienst kan nemen en je dan zelf enige eigenaar bent.

Of je neemt hem in loondienst :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:22:29 #269
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108500010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:52 schreef nils7 het volgende:
Fiscaal gezien kan een BV niet de meest interessante optie zijn maar qua verantwoordelijkheden ligt dat anders (en dan bedoel ik meer de gevolgen bij een VOF als zijn vrouw bij 'm weg gaat bijvoorbeeld, jullie snappen vast wat ik bedoel).
Met een BV alleen ben je niet direct van zijn vrouw af. Ik weet niet wat je precies wilt afdekken, maar laat je goed informeren (door iemand die jouw belangen in het oog houdt en niet zozeer die van jullie samen).

quote:
Meeliften is nu niet echt zo zeer aan de orde op basis van de apps die er nu al zijn.
Die blijven van mij.
En die blijf je verkopen? Of breng je ze in in de BV? Hoe zie je dat voor je?

quote:
Alleen het verder uit bouwen van een business erin daar gaat het om.
Dus in het binnenhalen van klanten etc. heeft hij best een toegevoegde waarde.
Hij vult mij wel aan op bepaalde dingen waar ik moeite mee heb en vice versa.
Ik heb nul verstand van apps, maar hoe lang doe je erover om een app te bouwen? Gaat hij eerst een toepassing / oplossing verkopen en bouw jij dan de app erbij, of bedenken jullie apps en ga jij ze bouwen en gaat hij ze proberen te slijten?

quote:
Wat ik nu mis is dat er zat bedrijven zijn die beweren apps te kunnen maken maar dan zie je geen referenties. Als ik een app wil laten bouwen (voor dat geld) wil ik toch wel zien wat er mogelijk is bij een partij.
Maar die voorbeelden heb je al, dus daar heb je je vriend niet voor nodig.
quote:
De apps die ik nu al zelf heb + toevoegingen die we gaan ontwikkelen willen we als referentie gebruiken en uiteraard zelf ook aan verdienen (alleen die we samen ontwikkelen).
Kan hij ook apps bouwen, of ben jij de enige techneut?
quote:
We hebben beide een fulltime baan dus dit is voor erbij. Gezien de start-up willen we dat zeker zo laten (in het begin) en het zal ons beide zeker tijd kosten maar ook wel weer wat opleveren.
Ik ben een negatieveling he... -O-

Wanneer gaat hij klanten bezoeken als hij een fulltime baan heeft?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:38:06 #270
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108500561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Of je neemt hem in loondienst :P
:Y dat.

Desnoods met een beloning waarbij hij aandelen krijgt facebook style
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:39:21 #271
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108500618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Met een BV alleen ben je niet direct van zijn vrouw af. Ik weet niet wat je precies wilt afdekken, maar laat je goed informeren (door iemand die jouw belangen in het oog houdt en niet zozeer die van jullie samen).

[..]
Ehm de dingen afdekken die je met een VOF wel als bedreiging kan zien en met een BV niet.
Het is of een contract tussen elkaar of een BV want een VOF of CV zie ik niet zitten.

quote:
En die blijf je verkopen? Of breng je ze in in de BV? Hoe zie je dat voor je?

[..]
Die apps blijf ik wel verkopen in mijn eenmanszaak dus die zullen niet naar de BV komen.

quote:
Ik heb nul verstand van apps, maar hoe lang doe je erover om een app te bouwen? Gaat hij eerst een toepassing / oplossing verkopen en bouw jij dan de app erbij, of bedenken jullie apps en ga jij ze bouwen en gaat hij ze proberen te slijten?

[..]
De apps worden niet doormijzelf gebouwd, daar heb ik mensen voor die dat doen.
Dus daarmee ben ik geen tijd kwijt.
De bedoeling is gewoon om mensen met een idee van app aan een app te helpen, stel dat Danny denkt van goh ik wil een app voor Fok laten bouwen (zal die vast zelf kunnen laten doen maar oke).
Dus als een soort van intermediair tussen de bouwende partij + het gehele project verhaal te verzorgen (buiten alleen de app bouwen ben je er nog niet).
Hoe en wat precies is een beetje mijn business verhaal maar ik denk dat ik (/we) dat best voor een concurrerende prijs een goed product kunnen afleveren.

quote:
Maar die voorbeelden heb je al, dus daar heb je je vriend niet voor nodig.

[..]
Mijn apps heb ik nu als voorbeeld maar dat is gewoon 1 app in 3 verschillende versies dus voor de leek: 1 app voor iphone & ipad.

Het is gewoon handig om referenties te hebben om de digitale "etalage" mee te vullen zeg maar.

quote:
Kan hij ook apps bouwen, of ben jij de enige techneut?

[..]
Technisch en organisatorisch ben ik veel verder dan hem, echter het programmeren doe ik zelf niet (alles er omheen lukt me wel).

quote:
Ik ben een negatieveling he... -O-
daarom vraag ik ook om meningen ;-)

quote:
Wanneer gaat hij klanten bezoeken als hij een fulltime baan heeft?
Hij is wat vrijer in zn uren indelen maar veel toch wel in de avond.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108500834
Ah ik begrijp het al. Je laat lui uit Thailand, India enzo je app bouwen en jij communiceert eigenlijk met de klant wat hij precies wil, door naar die Apu's daar. Leuk, maar waar komt die vriend hier nou om de hoek, want als ik het zo lees doe jij dus eigenlijk ook niets. Nou ja, jij de communicatie tussen de partijen en hij de verkoop.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:00 #273
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108500867
Even iets anders tussendoor..
[klb]
Ik ben zó ongelofelijk moe opeens.... de afgelopen 2 jaar (ruim) heb ik me met ongelofelijk veel plezier het schompes gewerkt. Uiteraard tussendoor wel rust gepakt in de vorm van vakanties etc. maar over het algemeen gezien vooral werk werk werk en in m'n vrije tijd nog wat meer werk :). Hoe ingewikkelder en uitdagender de klus, hoe meer energie ik had.

Nu zit ik als interim teammanager op een opdracht die alle energie uit me lijkt te zuigen. De opdrachtgever, de inhoud van de klus, de directe collega's.. het sloopt me.
En de dingen die ik voor m'n bedrijf óók moet (nouja: wil) doen, daar komt helemaal niets meer van terecht.

Iemand een dosis energie te leen wellicht?
[/klb]
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_108500996
Wat moet er gedaan worden voor je bedrijf dan?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:51:33 #275
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108501046
ik "moet" de website nog onder handen nemen, ik moet nog een beurspresentatie voorbereiden en ik moet nog aan de slag met een businessplan met het oog op uitbreiding
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:57:33 #276
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108501232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ik begrijp het al. Je laat lui uit Thailand, India enzo je app bouwen en jij communiceert eigenlijk met de klant wat hij precies wil, door naar die Apu's daar. Leuk, maar waar komt die vriend hier nou om de hoek, want als ik het zo lees doe jij dus eigenlijk ook niets. Nou ja, jij de communicatie tussen de partijen en hij de verkoop.
Komt het op neer, ik zie het probleem niet zo (zolang het goed werkt).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108501429
Ik zie het probleem ook niet zo :P je moet gewoon altijd alles duidelijk opstellen als je met meerdere eigenaren gaat werken, want dat eindigt heel vaak in gezeik, zelfs bij familie of goede vrienden.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:26:26 #278
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108502264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef teamlead het volgende:
Even iets anders tussendoor..
[klb]
Ik ben zó ongelofelijk moe opeens.... de afgelopen 2 jaar (ruim) heb ik me met ongelofelijk veel plezier het schompes gewerkt. Uiteraard tussendoor wel rust gepakt in de vorm van vakanties etc. maar over het algemeen gezien vooral werk werk werk en in m'n vrije tijd nog wat meer werk :). Hoe ingewikkelder en uitdagender de klus, hoe meer energie ik had.

Nu zit ik als interim teammanager op een opdracht die alle energie uit me lijkt te zuigen. De opdrachtgever, de inhoud van de klus, de directe collega's.. het sloopt me.
En de dingen die ik voor m'n bedrijf óók moet (nouja: wil) doen, daar komt helemaal niets meer van terecht.

Iemand een dosis energie te leen wellicht?
[/klb]
Ik heb ook van die dagen. Alleen maar gezeik en gezeur en opschieten ho maar }:|

Mijn oplossing: ga er een dag tussenuit, laat je inspireren door mede ondernemers. Laat ze je helemaal doorzagen met kritische vragen, zodat je aan het eind van de dag weer strak staat van scherpte en drive *)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:27:56 #279
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108502323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:57 schreef nils7 het volgende:

Komt het op neer, ik zie het probleem niet zo (zolang het goed werkt).
Ik ook niet. Maar ik zie de toegevoegde waarde van vriend niet :@

Maar dat komt misschien ook omdat ik geen flauw benul heb van apps, apu's en api's.

Wat ik wel weet: om serieus zaken te doen met klanten, moet je focus niet op de avond liggen. Tenzij je in de dames-business of alcohol zit :P
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_108510764
Heeft er iemand verstand van bestemmingsplannen?

http://bestemmingsplan.pl(...)bp1038-ont1_2.3.html

Het gaat over de bovenstaande link. Ik wil een braakliggend terrein huren. Bij de gemeente zeiden ze dat het eerst wel mocht maar later toch niet meer echter is de volgende zin toch vrij duidelijk

3.4 Specifieke gebruiksregels

De niet bebouwde grond mag uitsluitend als bedrijfsterrein, tuin, erf en/of parkeervoorziening worden gebruikt, met dien verstande dat gebruik als opslagterrein vóór de naar de wegzijde gekeerde bouwgrens niet is toegestaan.


Ik wil dit braakliggend terrein exploiteren als parkeerplaats. Wat denken jullie? Als je dit toch zo leest dan zou het toch wel mogen?
pi_108557621
Vandaag langs de gemeente geweest en ik mag het braakliggend terrein niet gebruiken als parkeerbedrijf echter is er toch nog een mogelijkheid.

Het bestemmingsplan maakt een uitzondering voor kanaalstraat 45, dit is ook het braakliggend terrein. Op dit stuk grond mag alleen handel in auto's & motorfietsen, reparatie- & service plaatsen vinden.

Een parkeerplaats zit hier toch redelijk dicht tegen aan en de ondernemer wil over 3 jaar kantoren laten bouwen dus het bestemmingsplan moet sowieso worden gewijzigd.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:03:11 #282
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_108571302
Ik begin steeds meer geinteresseerd te raken in een avontuur als freelancer. Nu komen er vanaf dag 1 een hoop keuzes bij kijken, met name in randvoorwaarden (verzekeringen, auto, gevolgen voor privé/hypotheek/leningen). Nu had ik het plan om met een financiëel expert te gaan zitten (accountant, boekhouder - wat hebben jullie?), maar waar moet ik op letten om een goede te treffen? Iemand die verstand heeft van de regels rondom zelfstandigen en daar ook nog de nodige tips en tricks in kan geven.

Hoe zijn jullie aan zo'n mannetje gekomen en belangrijker nog, hoe kun je het kaf van het koren scheiden? Google biedt wel lange lijsten, maar waar selecteer je op?
  donderdag 1 maart 2012 @ 01:09:51 #283
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108573333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:03 schreef Coelho het volgende:
Ik begin steeds meer geinteresseerd te raken in een avontuur als freelancer. Nu komen er vanaf dag 1 een hoop keuzes bij kijken, met name in randvoorwaarden (verzekeringen, auto, gevolgen voor privé/hypotheek/leningen). Nu had ik het plan om met een financiëel expert te gaan zitten (accountant, boekhouder - wat hebben jullie?), maar waar moet ik op letten om een goede te treffen? Iemand die verstand heeft van de regels rondom zelfstandigen en daar ook nog de nodige tips en tricks in kan geven.

Hoe zijn jullie aan zo'n mannetje gekomen en belangrijker nog, hoe kun je het kaf van het koren scheiden? Google biedt wel lange lijsten, maar waar selecteer je op?
Het hangt er heel vanaf op welk gebied je wilt gaan freelancen. In veel gevallen zijn de regels lang zo ingewikkeld niet meer; er is nog maar verdomd weinig 'leuk te boekhouden'.

Wat de keuze betreft: volgens mij kun je het beste afgaan op ervaringen van mensen in je omgeving :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_108579163
Het is meer afhankelijk van je bedrijf wat je moet gaan kiezen. Als je een grote BV hebt met holdingconstructie is het logischer dat je een accountantskantoor het werk laat doen, meestal kan je dat ook veroorloven. Als je gewoon een eenmanszaak of vof hebt met wat personeel in dienst is een administratiekantoor voldoende. Als je starter bent met een eenmanszaakje zonder personeel dan zijn deze 2 alsnog te duur en kan je dus het beste een boekhouder zoeken die zelf ook ZZP-er is, want die zijn vaak het goedkoopste.

Je kan verder nooit oordelen hoe slim iemand is en hoeveel hij weet, natuurlijk zit er over het algemeen meer kennis bij een accountant dan bij een net afgestuurde die voor zichzelf is begonnen, maar dat wil nog niet zeggen dat die jou het beste kunnen helpen bij jouw situatie.

Ik heb best wel veel klanten die starters zijn dus ik heb veel meer met die regelgeving te maken, terwijl een accountant echt geen moeite gaan doen voor zo'n klein pisklantje met een omzet onder de 10k (maar wel ¤150 per uur factureert). Hoe je uiteindelijk iemand kiest tja... dat weet ik ook niet. Op gevoel? Op recensies? Op basis van z'n tarief ? :P
Facts don't care about your feelings
pi_108585474
Even een vraagje, wat was voor jullie het moment of zzp'er / ondernemer te worden ?
pi_108585604
Wat maakt dat uit dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_108585711
niks.... maar begin steeds meer te twijfelen waarom ik gewoon niet ga freelancen
pi_108586252
Waarom niet:

- Geen sociale voorzieningen zoals zw en ww, maar ook geen pensioen
- Geen ADV dagen, doorbetaalde vakantie etc.
- Je bent altijd meer tijd kwijt dan in loondienst. Als je bijv. 32 uur per week echt bij klanten bezig bent, kan je daar nog wel 50% bij optellen voor zaken die je aan het doen bent voor je onderneming (bijv. de administratie, belastingaangifte ;) )
- Bovendien ben je ook altijd aan het werk. Als een klant in het weekend belt, of 's avonds kan je moeilijk zeggen dat je nu niet werkt. Maar dat is ook een beetje aan jezelf.

En de belangrijkste:

JE LOOPT RISICO. Je zaak kan failliet gaan, je kan langdurig ziek worden. Of klanten kunnen niet betalen, of betalen veel te laat. Dan heb je geen geld, zo simpel is het. Maar de hypotheek moet toch op tijd betaald worden. Afhankelijk van je vakgebied kan het zijn dat je een investering moet doen voordat je je onderneming kan beginnen. Dit vergroot je risico nog meer, want je hebt dan de kans om uiteindelijk met een grote schuld en geen werk te eindigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 01-03-2012 14:53:51 ]
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:51:05 #289
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108586380
Belastingaangiftevraagje: Mijn vrouw doet aangifte via het aangifteprogramma voor ondernemers en ik moet dat blijkbaar zelf doen. Maar ze is wel mijn fiscale partner. Hoe gaat dat dan in z'n werk?
pi_108586487
en waarom wel ?
pi_108586606
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:51 schreef Hi_flyer het volgende:
Belastingaangiftevraagje: Mijn vrouw doet aangifte via het aangifteprogramma voor ondernemers en ik moet dat blijkbaar zelf doen. Maar ze is wel mijn fiscale partner. Hoe gaat dat dan in z'n werk?
Gewoon aangeven in de aangifte dat je een fiscaal partner hebt. Dat doet zij dan ook. Zij vult dus gewoon de ondernemersaangifte in en jij een particuliere aangifte.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:54 schreef linebear het volgende:
en waarom wel ?
Omdat het leuk is en bazen zijn stom en dom :D
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:23:02 #292
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108587375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gewoon aangeven in de aangifte dat je een fiscaal partner hebt. Dat doet zij dan ook. Zij vult dus gewoon de ondernemersaangifte in en jij een particuliere aangifte.

Maar het leukste aan belastingaangifte is het laatste onderdeel waar je kan schuiven met je verzamelinkomen om een zo gunstig mogelijke verdeling te krijgen. Dat kan dan niet meer?
pi_108587505
Ja ik gebruik de belastingdienstsoftware niet dus weet het niet precies. Volgens mij kan je gewoon aangeven dat je een partner hebt en dan alsnog de loongegevens van die persoon invullen. Dan kan je ook die verdeling aan het einde toepassen, maar moet je dus wel goed opletten of dat in beide aangiftes klopt.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:51:19 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108588481
Krijgen jullie ook die maandenquetes van het CBS?
KuikenGuppy
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:55:02 #295
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108588614
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:51 schreef Burdie het volgende:
Krijgen jullie ook die maandenquetes van het CBS?
Ik negeer ze stelselmatig, maar dan gaan ze bellen ;(
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_108590416
Zijn geloof ik zelfs enquêtes die je verplicht bent in te vullen. Laatst iets over gelezen, heb ze zelf iig nog nooit ontvangen.
pi_108591176
Yep, o.a. als de enquêtes gaan over goederenverkeer tussen EU landen ben je verplicht, vul je het niet in kan je een boete van maximaal ¤16.000 krijgen. Is gewoon wettelijk geregeld hoor.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:08:27 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108593295
Nouja, ze voeren die enquetes steekproefsgewijs uit.
Ik word echt doodmoe van dat soort onzin, al die administratieve rompslomp waar ik niet op zit te wachten.
KuikenGuppy
pi_108594167
Zoveel werk is het ook weer niet :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:01:15 #300
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_108619744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom niet:

- Geen sociale voorzieningen zoals zw en ww, maar ook geen pensioen
- Geen ADV dagen, doorbetaalde vakantie etc.
- Je bent altijd meer tijd kwijt dan in loondienst. Als je bijv. 32 uur per week echt bij klanten bezig bent, kan je daar nog wel 50% bij optellen voor zaken die je aan het doen bent voor je onderneming (bijv. de administratie, belastingaangifte ;) )
- Bovendien ben je ook altijd aan het werk. Als een klant in het weekend belt, of 's avonds kan je moeilijk zeggen dat je nu niet werkt. Maar dat is ook een beetje aan jezelf.

En de belangrijkste:

JE LOOPT RISICO. Je zaak kan failliet gaan, je kan langdurig ziek worden. Of klanten kunnen niet betalen, of betalen veel te laat. Dan heb je geen geld, zo simpel is het. Maar de hypotheek moet toch op tijd betaald worden. Afhankelijk van je vakgebied kan het zijn dat je een investering moet doen voordat je je onderneming kan beginnen. Dit vergroot je risico nog meer, want je hebt dan de kans om uiteindelijk met een grote schuld en geen werk te eindigen.
Allemaal waar.. en toch zou ik niet meer anders willen :+
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_108866322
En vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')