abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:39:42 #26
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457960
Dat ben ik ook niet van plan hoor :P
Het voelt alleen wat vervelend aan dat je over je reiskostenvergoeding boven de 19 cent/km dus gewoon belasting betaalt.
pi_107459100
Tja... dat is nou eenmaal de regel, bij werkgever-werknemer ook. Belachelijk met de benzineprijs van tegenwoordig, maar we mogen nog blij zijn dat het geen 13 cent is geworden :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:05:20 #28
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459179
Dan kan je beter met het OV :'), je treinkaartje kan je toch wel als kosten opvoeren...?
pi_107459294
Je kilometers kan je ook als kosten opvoeren, maar 19 cent per km. Treinkaartje kan ook ja (zelfs 6% btw nog erop vorderen) maar waarom lijden in de trein? Dan factureer je het treinkaartje door, schiet je toch ook niets mee op? Jouw klant betaalt nu 30 cent per km ipv de gebruikelijke 19 cent, je maakt dus 11 cent per km "winst" en daar betaal je belasting over ja, maar dat is toch geen probleem :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:19:50 #30
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459956
Ja, dat vind ik wel een probleem :P
De meeste auto's rijden niet voor 19 cent/km maar eerder 40 cent/km. Dan kost het je dus iets van 24 cent/km om van en naar je klant te rijden.

Sowieso vind ik dat die 19 cent/km drastisch omhoog moet. Dat moet echt wel 40 cent/km worden. Het is maar goed dat dat onzalige plan van die verlaging naar 13 cent/km niet doorgegaan is, want dat kost eenpitters een vermogen....
pi_107460562
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:51:15 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107468943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Ben ik ook zeker van plan, alleen zit er nog een kleine lening op de auto waardoor ik deze niet over kan schrijven van mijzelf naar mijn vrouw :')
pi_107470256
Hoe berekenen jullie de kosten per kilometer als ik vragen mag? Want een auto die 1 op 10 rijdt en de benzine kost nu ong. 1.68 per liter. dan kan ik toch 1,90 terug krijgen per liter. Natuurlijk moet ik van die 32 cent dan wel het onderhoud regelen. Maar mijn Polo uit '97 zal niet veel meer afschrijven gok ik.
- Met zuidelijke groet -
pi_107470294
Bereken ik niet... reken gewoon 19 cent, wat ik ook opvoer als kosten omdat het m'n prive auto is.

Hoezo zou je dat terug kunnen krijgen?

ALS je de werkelijke kosten per km wil berekenen dan is dat ook niet heel moeilijk. Bereken eerst je vaste kosten per jaar (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, banden), die deel je door het aantal km's dat je in een jaar rijdt ongeveer. Daarbij tel je de benzineprijs op delen door je verbruik en klaar :P

Ik doe die berekening niet want dan word ik zo verdrietig :')
Facts don't care about your feelings
pi_107478377
Je kunt toch gewoon 19 cent berekenen als wettelijke standaard? Ik heb zelf alleen de fiets maar mag zelfs op de fiets 19 cent per kilometer berekenen. (En dat tikt al redelijk aan als je weet dat ik per week ongeveer 70-100 werkkilometers maak op de fiets)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107478812
Waar hebben jullie het nou allemaal over :') natuurlijk mag je 19 cent berekenen... je mag ook 2 euro per km rekenen als je dat wilt, maar dat zal je klant denk ik niet zo op prijs stellen. Dit staat helemaal los van de kosten die jij werkelijk maakt. Sommige mensen rekenen helemaal geen kilometers of lunchkosten, dan zit het gewoon in hun uurtarief verwerkt.
Facts don't care about your feelings
pi_107479512
O zo. Ik had het meer over de 19 cent die je van de belasting af kunt trekken.

Ik bereken zelf geen kosten voor aan huis komen binnen de ring Amsterdam (dat is ongeveer 45 minuten heen en terug). Daarbuiten reken ik reiskosten (openbaar vervoer) plus reiskostenvergoeding (heen en terug in minuten - 45 minuten standaard reistijd heen en terug) tegen een sterk gereduceerd uurtarief.

Dus bijv: Klant woont in Amsterdam-Centrum: ik factureer de tijd dat ik fysiek bij de persoon in kwestie aanwezig ben. Reiskosten e.d. zitten al in het uurtarief in en het is voor mij dus relatief voordeliger langer bij iemand achter elkaar te werken.

Maar: klant woont in Diemen-Zuid: ik bereken de reistijd via 9292OV heen en terug (bijv. 2 uur), trek daar 45 minuten van af, houd 1 uur 15 over en doe dat maal ¤15, plus het uurtarief dat ik bij de klant aanwezig ben. Ben persoonlijk steeds minder geneigd dit soort klussen aan te nemen daar ik voldoende werk heb, niet van het OV houd en de mensen in kwestie over het algemeen moeilijk doen over de reiskostenvergoeding.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107481378
Als er één ding is dat me bezighoud zijn het de verzendkosten. Ik kom er gewoon niet uit.

Momenteel zijn de verz. kosten 2,95¤ voor pakketpost. Brievenbuspost gratis. Bepaalde artikelen via pakketpost worden gratis verzonden. Dit wordt apart vermeld bij het product. De klant ziet dit pas wanneer hij/zij het product opent.

Dit is zeer verwarrend voor de klant. Niet iedere klant kijkt op productniveau of het een brievenbus of pakketzending is. Niet iedere klant duwt meteen het artikel in de winkelwagen om te zien of het 2,95¤ of 0¤ is.

Nu zat ik te denken aan: onder de 25¤ 2,95¤ verz. kosten. Ook voor de brievenbuspost. Gewoon zodat er één duidelijk bedrag is. Boven de 25¤ altijd gratis.

Producten onder de 25¤ worden wellicht goedkoper aangeboden zodat wanneer men slechts 1 product koopt onder de 25¤ niet duurder uit is dan hij/zij nu zal zijn zonder verzendkosten. Als een product nu 15¤ is incl verz (brievenbus). Dan zal ik dat aanprijzen voor 12¤ excl 2,95¤ verzending. Zo zal de klant nogsteeds op 15¤ uitkomen. Daarnaast moedigt het de klant wellicht aan om boven de 25¤ te besteden. Producten boven de 25¤ zal ik wellicht moeten verhogen met 3¤ omdat de verzendkosten hiervoor zullen vervallen.

Comments?
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:58:53 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107481532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Comments?
Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
KuikenGuppy
pi_107481625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..

Daarnaast vallen alle producten via brievenbuspost in de categorie 1,5¤. Een hele kleine uitzondering doet mij 1¤ betalen i.p.v. 1,5¤. Producten boven de 25¤ worden weleens voor 2¤ frankeerwaarde verzonden. Maar dat zou niet van toepassing zijn wanneer het boven de 25¤ gratis is.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:21:38 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107482399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..
Ik vind zelf: "onze shopsoftware rekent automatisch uit hoeveel de verzendkosten zullen zijn, het exacte bedrag zie je in het winkelwagentje voordat je je bestelling plaatst" ook heel transparant en duidelijk ;).

Ik weet niet hoe het met jouw shopsoftware zit, maar bij mijn shopsoftware kan je het zo instellen dat de klant meteen de verzendkosten in zijn/haar winkelwagentje ziet staan, nog voordat je het winkelwagentje aanklikt. Ik heb dit zelf momenteel niet zo ingesteld, maar als dit voor mij een issue zou zijn, zo ik voor zoiets kiezen. Of inderdaad altijd een standaard tarief, en gratis boven een bepaald bedrag. Maar ik weet niet hoe jouw markt in elkaar zit natuurlijk ;).
KuikenGuppy
pi_107482675
Bij mij ziet de klant ook direct de verzendkosten wanneer hij.zij het winkelwagentje bekijkt. Toch duwt niet iedere klant zijn product eerst in de winkelwagen om te zien wat de verzendkosten bedragen.

Wanneer een klant 5 producten ziet met verschillende prijzen e.d. dan kan hij/zij meteen zien dat er nog 3¤ verz. kosten bovenop komen of dat hij/zij nog 10¤ moet besteden om geen verzendkosten te betalen.

Zou je de klant dit pas laten zien wanneer hij/zij deze producten in de winkelwagen duwt dan moeten deze eerst afzonderlijk erin geduwd worden.

Ik sta er zelf iig niet achter om het op zo'n manier te doen. Begrijp me niet verkeerd, het kan ook heel duidelijk en goed zijn, maar wellicht niet voor mijn markt.

Wanneer je een webshop hebt in etenswaren dan kan ik me goed voorstellen dat je per kg rekent o.i.d.

Ik wil toch graag 1 bedrag hanteren zodat de klant zelf niet op zoek hoeft te gaan naar het gewicht of de methode van verzending (brievenbus 0¤, pakket 3¤)
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:49:02 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107483460
In je winkelwagentje duwen? Nu ben ik benieuwd in welke markt jij actief bent :P.
KuikenGuppy
pi_107483788
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
pi_107487535
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
- Met zuidelijke groet -
pi_107487692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
Minimaal de helft vd winst (kosten voor hem), hij hoeft alleen maar de spullen te leveren en op te sturen en jij doet het belangrijke werk.
pi_107489224
Maar de eigenaar loopt wel alle risico, de producten die verkocht worden zullen ook door de eigenaar cq. medewerkers worden behandeld en verzonden. En daarnaast de eigenaar dient alles in te kopen etc.
- Met zuidelijke groet -
pi_107501678
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.

En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
pi_107506693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
Ik doe het niet, heb het wel eerst geprobeerd met de avp ernaast, maar de klant kijkt toch eerder naar de concurrente webshops en niet naar de verhouding avp/jouw verkoop. avp is voor de klant dan ook niet belangrijk omdat die toch zo goedkoop mogelijk wil.
Als je daarna op je eigen prijzen extra kortingen gaat geven kan je wel je oude prijs doorhalen.
pi_107506887
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')