Trouwens nog mensen die in de OP willen of wat aangepast moet worden?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:37 schreef stoeltafel het volgende:
Tijdens mijn vorige project heb ik voor school aardig wat aan SEO gedaan.
Heb een seminar van e-difference gehad, chek de blos voor goede info http://blog.e-difference.nl/
Deze site is handig http://www.seokwakzalvers.com/ Er wordt zoveel onzin geschreven door bedrijven en heel veel onzin beloofd, deze site bestrijd. zulke sites.
Jij bent ondernemend bezig.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:19 schreef teamlead het volgende:
voor het eerst sinds tijden weer eens op FOK en ik vind zowaar een ondernemerstopic. Nice!
Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Meer mensen met slechte ervaring met gls?
Klopt, hun doen dan dan weer via ShopsUnited, daar heb ik verder geen ervaring mee maar ze kwamen in ieder geval vriendelijk en klantgericht op mij over.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Oh Sisow hé?
Laatst een mailtje over ontvangen. Geen verkeerde actie inderdaad.
Zit zelf gewoon bij de Rabobank met iDeal.
DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:12 schreef Teeno het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.
Ik ga het binnenkort proberen met DHL, via mijn payment provider een mooie deal; ¤ 5,50 ex. btw voor pakketten tot 31,5 kilo incl. gratis iDeal transactie.
Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euroquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?
Gewoon je eindejaarsafrekeningen? Een overzicht van alle inkomensten en uitgaven in een jaar?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef CherryLips het volgende:
Even een enorme n00b-vraag, maar ik moet voor een aanvraag drie jaar aan jaarcijfers opsturen, maar ik heb geen idee welk overzicht dat precies is. Ik krijg elk jaar een mooi boekje van de accountant maar het lijkt me sterk dat ik die moet opsturen.
Gelijk de reden waarom ik een accountant heb
Kijk je bij dhlforyou?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:47 schreef Teeno het volgende:
[..]
Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euro
Dat ligt er een beetje aan, maar over het algemeen komt dat gewoon op je factuur en draag jij daarover 19% btw af. Vervolgens keer jij jezelf een reiskostenvergoeding van 19 cent/km uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Even een domme vraag hoor. Stel je krijgt 30 cent/km reiskostenvergoeding van een opdrachtgever. Moet je die beschouwen als omzet en vervolgens 19 cent/km kosten? Of kan je die 30 cent/km gewoon 'buiten de boeken' houden?
Ben ik ook zeker van plan, alleen zit er nog een kleine lening op de auto waardoor ik deze niet over kan schrijven van mijzelf naar mijn vrouwquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak
Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?quote:
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
Ik vind zelf: "onze shopsoftware rekent automatisch uit hoeveel de verzendkosten zullen zijn, het exacte bedrag zie je in het winkelwagentje voordat je je bestelling plaatst" ook heel transparant en duidelijkquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..
Minimaal de helft vd winst (kosten voor hem), hij hoeft alleen maar de spullen te leveren en op te sturen en jij doet het belangrijke werk.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
Ik doe het niet, heb het wel eerst geprobeerd met de avp ernaast, maar de klant kijkt toch eerder naar de concurrente webshops en niet naar de verhouding avp/jouw verkoop. avp is voor de klant dan ook niet belangrijk omdat die toch zo goedkoop mogelijk wil.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Interactieve webwinkel
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).
Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?
Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
Niet echt, het merk wat ik verkoop (Valvoline) is op zichzelf vrij duur, en ik geef soms wel 40% korting op de avp om te kunnen concurreren. Wat ik me kan voorstellen is dat het dan voor klanten misschien geen geloofwaardige prijzen zijn, terwijl mijn concurrent prijzen heeft staan van ~30% onder de avp, en als ze daarmee vergelijken het wel kan kloppen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 08:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
Daar heb je wellicht gelijk in, maar ik wil niet te brutaal overkomen omdat er geen percentage verplicht is naast mijn uurloon.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:09 schreef krimpenrik het volgende:
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.
En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
Ik denk omdat de eigenaar er totaal niets mee doet. De eigenaar heeft er totaal geen tijd voor, tevens kost het teveel moeite en aangezien ik iets meer verstand heb van websitebeheer, marketing en seo vond de eigenaar dit een uitstekende taak voor mij.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt een % krijgen als je al een uurloon krijgt?
Dat is zeker niet mis. Vraag iets waar je je zelf goed bij voelt. Wellicht 15-30% en dan kan je altijd nog onderhandelen. Hoger dan 30% lijkt me wel wat veel als je ook al een uurloon krijgt..
@Teeno. Bij die grote bedragen wellicht een goed idee ja. Bij mij gaat het voornamelijk om 10-20% onder de avp.
Ik dacht dat het z'n dochter was, maar het bleek dus zijn vriendin te zijn :pquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh wat... zijn dochter is zijn vriendin??
Ben weer lekker scherp vandaag.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het zou nog leuker zijn als je dan ook direct verteld wat voor onderneming je hebt
Als je inderdaad maar niet boven de 13.362,53 bijverdiengrens komt. Het is wel zo dat de overheid ondernemen nu stimuleert en dus mag je wel over die bijverdiengrens heen als ondernemer in je afstudeerjaar.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag ook maar ingeschreven bij de KvK. Al 5 jaar aan het bijklussen met web-werk dus dit leek me wel een leuke stap.
Heb zo'n informatiepakket gekregen en moet nog even uitzoeken hoe 't zit met belastingen en zo. En de IB-groep bellen voor informatie omdat ik nog studeer.
Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).quote:Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Moet inderdaad per kwartaal aangifte doen. Echt dure 'pakketten' en dergelijke zijn inderdaad niet echt een optie, vooral omdat ik toch redelijk inconsistent opdrachten doe dus ik ook zo een maand zonder iets kan zitten.
Vanaf het bedrag waar de algemene winstmarge nog steeds noemenswaardig is na aftrek verzenden?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Inmiddels waarschijnlijk uit dat het 1,95¤ verz kosten gaan worden.
Gemiddelde orderwaarde is rond de 32¤.
Nog alleen aan 't tobben boven welk bedrag we 't gratis zouden maken..
Thanks voor de tip, ga eens kijken. Alhoewel ik het zonde vind om 160 euro per jaar te betalen want ik kom boven 4 klanten uit maar niet veel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:10 schreef ex het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).
Ik kan zo elk kwartaal het bedrag uitpoepen wat ik in moet vullen, en per jaar zien wat ik in euro's moet betalen (heb ook amerikaanse klanten) aan inkomsten belastig.
Erg handig en gratis tot 4 klanten, daarna ongeveer 160,- per jaar. Pas geleden geupgrade en was het voor mij meer dan waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |