abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107445648


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (...)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Datisstom (zwartwerker en oplichter van klasgenoten)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 8% gewijzigd door Five_Horizons op 02-02-2012 23:58:53 ]
Facts don't care about your feelings
pi_107445707
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:37 schreef stoeltafel het volgende:
Tijdens mijn vorige project heb ik voor school aardig wat aan SEO gedaan.
Heb een seminar van e-difference gehad, chek de blos voor goede info http://blog.e-difference.nl/

Deze site is handig http://www.seokwakzalvers.com/ Er wordt zoveel onzin geschreven door bedrijven en heel veel onzin beloofd, deze site bestrijd. zulke sites.
Trouwens nog mensen die in de OP willen of wat aangepast moet worden?
Facts don't care about your feelings
pi_107446269
Misschien is het leuk om 1 keer per maand een interview te houden, vind het persoonlijk altijd leuk om te lezen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:04:40 #4
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_107446374
Geen ondernemer maar vind het wel interessant. Ik ga dit topic wel in de gaten houden. :)
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:19:48 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_107448865
voor het eerst sinds tijden weer eens op FOK en ik vind zowaar een ondernemerstopic. Nice! ^O^
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:28:05 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_107449138
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:19 schreef teamlead het volgende:
voor het eerst sinds tijden weer eens op FOK en ik vind zowaar een ondernemerstopic. Nice! ^O^
Jij bent ondernemend bezig. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_107449589
Zet mij ook maar in het lijstje (internetdiensten en affiliate marketing) :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:44:11 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_107449625
ahja.. toevoegen in het lijstje mag ook: interim management en consultancy in customer care omgevingen :)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_107450437
Meer mensen met slechte ervaring met gls?
pi_107450708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:06 schreef Snoepje5 het volgende:
Meer mensen met slechte ervaring met gls?
Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.
Ik ga het binnenkort proberen met DHL, via mijn payment provider een mooie deal; ¤ 5,50 ex. btw voor pakketten tot 31,5 kilo incl. gratis iDeal transactie.
pi_107450726
Oh Sisow hé?

Laatst een mailtje over ontvangen. Geen verkeerde actie inderdaad.
Zit zelf gewoon bij de Rabobank met iDeal.
pi_107450793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Oh Sisow hé?

Laatst een mailtje over ontvangen. Geen verkeerde actie inderdaad.
Zit zelf gewoon bij de Rabobank met iDeal.
Klopt, hun doen dan dan weer via ShopsUnited, daar heb ik verder geen ervaring mee maar ze kwamen in ieder geval vriendelijk en klantgericht op mij over.
pi_107451673
Even een enorme n00b-vraag, maar ik moet voor een aanvraag drie jaar aan jaarcijfers opsturen, maar ik heb geen idee welk overzicht dat precies is. Ik krijg elk jaar een mooi boekje van de accountant maar het lijkt me sterk dat ik die moet opsturen.

Gelijk de reden waarom ik een accountant heb :')
Tap tap tap
pi_107451856
Frustrerend momenteel dat mijn Google Adwords campagne zich niet vertaalt naar extra conversie, target is Zuid-Holland met in de advertentie dus mijn aantrekkelijke verzendvoorwaarden (postcodes 2900 t/m 3399 gratis rembours vanaf ¤ 49,-), wel dagelijks 100 bezoekers extra maar nog geen bestellingen.. laten we maar hopen dat dat nog komt :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:44:18 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107452038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:12 schreef Teeno het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, wel veel slechte verhalen over gelezen.
Ik ga het binnenkort proberen met DHL, via mijn payment provider een mooie deal; ¤ 5,50 ex. btw voor pakketten tot 31,5 kilo incl. gratis iDeal transactie.
DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?
KuikenGuppy
pi_107452172
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

DHL kost normaal ¤4,95 incl. BTW, dus ik snap het aantrekkelijke van die aanbieding niet zo?
Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euro
pi_107452602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:36 schreef CherryLips het volgende:
Even een enorme n00b-vraag, maar ik moet voor een aanvraag drie jaar aan jaarcijfers opsturen, maar ik heb geen idee welk overzicht dat precies is. Ik krijg elk jaar een mooi boekje van de accountant maar het lijkt me sterk dat ik die moet opsturen.

Gelijk de reden waarom ik een accountant heb :')
Gewoon je eindejaarsafrekeningen? Een overzicht van alle inkomensten en uitgaven in een jaar?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:16:46 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107453665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:47 schreef Teeno het volgende:

[..]

Nou dat zijn niet de tarieven waar ik op uit kom op de site van DHL, als ik de afmetingen en gewicht van een standaard pakket doorgeef kom ik al gauw aan de 8 euro
Kijk je bij dhlforyou?
KuikenGuppy
pi_107455338
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kijk je bij dhlforyou?
Uhm.. DHL ShipNow?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:08:27 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107456435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:46 schreef Teeno het volgende:

[..]

Uhm.. DHL ShipNow?
Verzend je binnen of buiten Nederland? Kijk eens op https://dhlforyou.nl
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:27:53 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457365
Even een domme vraag hoor. Stel je krijgt 30 cent/km reiskostenvergoeding van een opdrachtgever. Moet je die beschouwen als omzet en vervolgens 19 cent/km kosten? Of kan je die 30 cent/km gewoon 'buiten de boeken' houden?
pi_107457572
Dat is gewoon omzet. Alles wat je op de factuur zet mag je in principe "verzinnen". Over die omzet breng je ook gewoon btw in rekening. Dat het jou uiteindelijk 19 cent heeft gekost betekent dus dat je er winst op maakt :P Vind ik nooit zo netjes... kan je dat beter in je uurtarief verwerken bijv.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:08 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107457673
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:27 schreef Hi_flyer het volgende:
Even een domme vraag hoor. Stel je krijgt 30 cent/km reiskostenvergoeding van een opdrachtgever. Moet je die beschouwen als omzet en vervolgens 19 cent/km kosten? Of kan je die 30 cent/km gewoon 'buiten de boeken' houden?
Dat ligt er een beetje aan, maar over het algemeen komt dat gewoon op je factuur en draag jij daarover 19% btw af. Vervolgens keer jij jezelf een reiskostenvergoeding van 19 cent/km uit.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:34:50 #24
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457705
Ik ben niet btw-plichtig :P

De reiskosten krijg ik (wacht, mijn vrouw, want daar vraag ik het voor) door gewoon een formuliertje in te vullen en dat storten ze dan op m'n rekening. Maar de vraag is, mag je het gewoon zien als onkostenvergoeding en that's it?
pi_107457747
Dan breng je er geen btw over in rekening :P

Denk je nou echt dat je geld buiten de boeken kan houden? Ja, het kan altijd, maar dat is natuurlijk nooit de bedoeling :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:39:42 #26
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107457960
Dat ben ik ook niet van plan hoor :P
Het voelt alleen wat vervelend aan dat je over je reiskostenvergoeding boven de 19 cent/km dus gewoon belasting betaalt.
pi_107459100
Tja... dat is nou eenmaal de regel, bij werkgever-werknemer ook. Belachelijk met de benzineprijs van tegenwoordig, maar we mogen nog blij zijn dat het geen 13 cent is geworden :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:05:20 #28
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459179
Dan kan je beter met het OV :'), je treinkaartje kan je toch wel als kosten opvoeren...?
pi_107459294
Je kilometers kan je ook als kosten opvoeren, maar 19 cent per km. Treinkaartje kan ook ja (zelfs 6% btw nog erop vorderen) maar waarom lijden in de trein? Dan factureer je het treinkaartje door, schiet je toch ook niets mee op? Jouw klant betaalt nu 30 cent per km ipv de gebruikelijke 19 cent, je maakt dus 11 cent per km "winst" en daar betaal je belasting over ja, maar dat is toch geen probleem :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:19:50 #30
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107459956
Ja, dat vind ik wel een probleem :P
De meeste auto's rijden niet voor 19 cent/km maar eerder 40 cent/km. Dan kost het je dus iets van 24 cent/km om van en naar je klant te rijden.

Sowieso vind ik dat die 19 cent/km drastisch omhoog moet. Dat moet echt wel 40 cent/km worden. Het is maar goed dat dat onzalige plan van die verlaging naar 13 cent/km niet doorgegaan is, want dat kost eenpitters een vermogen....
pi_107460562
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:51:15 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107468943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat. Voor 40 cent per km haal ik het zelfs ook niet. Maar goed... als je het te weinig vindt zet je je auto gewoon op de zaak :P
Ben ik ook zeker van plan, alleen zit er nog een kleine lening op de auto waardoor ik deze niet over kan schrijven van mijzelf naar mijn vrouw :')
pi_107470256
Hoe berekenen jullie de kosten per kilometer als ik vragen mag? Want een auto die 1 op 10 rijdt en de benzine kost nu ong. 1.68 per liter. dan kan ik toch 1,90 terug krijgen per liter. Natuurlijk moet ik van die 32 cent dan wel het onderhoud regelen. Maar mijn Polo uit '97 zal niet veel meer afschrijven gok ik.
Of saté?
pi_107470294
Bereken ik niet... reken gewoon 19 cent, wat ik ook opvoer als kosten omdat het m'n prive auto is.

Hoezo zou je dat terug kunnen krijgen?

ALS je de werkelijke kosten per km wil berekenen dan is dat ook niet heel moeilijk. Bereken eerst je vaste kosten per jaar (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, banden), die deel je door het aantal km's dat je in een jaar rijdt ongeveer. Daarbij tel je de benzineprijs op delen door je verbruik en klaar :P

Ik doe die berekening niet want dan word ik zo verdrietig :')
Facts don't care about your feelings
pi_107478377
Je kunt toch gewoon 19 cent berekenen als wettelijke standaard? Ik heb zelf alleen de fiets maar mag zelfs op de fiets 19 cent per kilometer berekenen. (En dat tikt al redelijk aan als je weet dat ik per week ongeveer 70-100 werkkilometers maak op de fiets)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107478812
Waar hebben jullie het nou allemaal over :') natuurlijk mag je 19 cent berekenen... je mag ook 2 euro per km rekenen als je dat wilt, maar dat zal je klant denk ik niet zo op prijs stellen. Dit staat helemaal los van de kosten die jij werkelijk maakt. Sommige mensen rekenen helemaal geen kilometers of lunchkosten, dan zit het gewoon in hun uurtarief verwerkt.
Facts don't care about your feelings
pi_107479512
O zo. Ik had het meer over de 19 cent die je van de belasting af kunt trekken.

Ik bereken zelf geen kosten voor aan huis komen binnen de ring Amsterdam (dat is ongeveer 45 minuten heen en terug). Daarbuiten reken ik reiskosten (openbaar vervoer) plus reiskostenvergoeding (heen en terug in minuten - 45 minuten standaard reistijd heen en terug) tegen een sterk gereduceerd uurtarief.

Dus bijv: Klant woont in Amsterdam-Centrum: ik factureer de tijd dat ik fysiek bij de persoon in kwestie aanwezig ben. Reiskosten e.d. zitten al in het uurtarief in en het is voor mij dus relatief voordeliger langer bij iemand achter elkaar te werken.

Maar: klant woont in Diemen-Zuid: ik bereken de reistijd via 9292OV heen en terug (bijv. 2 uur), trek daar 45 minuten van af, houd 1 uur 15 over en doe dat maal ¤15, plus het uurtarief dat ik bij de klant aanwezig ben. Ben persoonlijk steeds minder geneigd dit soort klussen aan te nemen daar ik voldoende werk heb, niet van het OV houd en de mensen in kwestie over het algemeen moeilijk doen over de reiskostenvergoeding.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_107481378
Als er één ding is dat me bezighoud zijn het de verzendkosten. Ik kom er gewoon niet uit.

Momenteel zijn de verz. kosten 2,95¤ voor pakketpost. Brievenbuspost gratis. Bepaalde artikelen via pakketpost worden gratis verzonden. Dit wordt apart vermeld bij het product. De klant ziet dit pas wanneer hij/zij het product opent.

Dit is zeer verwarrend voor de klant. Niet iedere klant kijkt op productniveau of het een brievenbus of pakketzending is. Niet iedere klant duwt meteen het artikel in de winkelwagen om te zien of het 2,95¤ of 0¤ is.

Nu zat ik te denken aan: onder de 25¤ 2,95¤ verz. kosten. Ook voor de brievenbuspost. Gewoon zodat er één duidelijk bedrag is. Boven de 25¤ altijd gratis.

Producten onder de 25¤ worden wellicht goedkoper aangeboden zodat wanneer men slechts 1 product koopt onder de 25¤ niet duurder uit is dan hij/zij nu zal zijn zonder verzendkosten. Als een product nu 15¤ is incl verz (brievenbus). Dan zal ik dat aanprijzen voor 12¤ excl 2,95¤ verzending. Zo zal de klant nogsteeds op 15¤ uitkomen. Daarnaast moedigt het de klant wellicht aan om boven de 25¤ te besteden. Producten boven de 25¤ zal ik wellicht moeten verhogen met 3¤ omdat de verzendkosten hiervoor zullen vervallen.

Comments?
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:58:53 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107481532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Comments?
Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
KuikenGuppy
pi_107481625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de klant verzendkosten laten betalen naar gewicht volgens de tarieven van PostNL?
Dus één klein dingetje voor ¤0,50, iets zwaarder voor ¤1,00 etc. tot je maximum van ¤2,95?
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..

Daarnaast vallen alle producten via brievenbuspost in de categorie 1,5¤. Een hele kleine uitzondering doet mij 1¤ betalen i.p.v. 1,5¤. Producten boven de 25¤ worden weleens voor 2¤ frankeerwaarde verzonden. Maar dat zou niet van toepassing zijn wanneer het boven de 25¤ gratis is.
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:21:38 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107482399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik probeer juist transparant en duidelijk te zijn. Als ik drie soorten zou gaan hanteren weet de klant pas bij het afronden van de bestelling of het 0.5¤ of 3¤ is..
Ik vind zelf: "onze shopsoftware rekent automatisch uit hoeveel de verzendkosten zullen zijn, het exacte bedrag zie je in het winkelwagentje voordat je je bestelling plaatst" ook heel transparant en duidelijk ;).

Ik weet niet hoe het met jouw shopsoftware zit, maar bij mijn shopsoftware kan je het zo instellen dat de klant meteen de verzendkosten in zijn/haar winkelwagentje ziet staan, nog voordat je het winkelwagentje aanklikt. Ik heb dit zelf momenteel niet zo ingesteld, maar als dit voor mij een issue zou zijn, zo ik voor zoiets kiezen. Of inderdaad altijd een standaard tarief, en gratis boven een bepaald bedrag. Maar ik weet niet hoe jouw markt in elkaar zit natuurlijk ;).
KuikenGuppy
pi_107482675
Bij mij ziet de klant ook direct de verzendkosten wanneer hij.zij het winkelwagentje bekijkt. Toch duwt niet iedere klant zijn product eerst in de winkelwagen om te zien wat de verzendkosten bedragen.

Wanneer een klant 5 producten ziet met verschillende prijzen e.d. dan kan hij/zij meteen zien dat er nog 3¤ verz. kosten bovenop komen of dat hij/zij nog 10¤ moet besteden om geen verzendkosten te betalen.

Zou je de klant dit pas laten zien wanneer hij/zij deze producten in de winkelwagen duwt dan moeten deze eerst afzonderlijk erin geduwd worden.

Ik sta er zelf iig niet achter om het op zo'n manier te doen. Begrijp me niet verkeerd, het kan ook heel duidelijk en goed zijn, maar wellicht niet voor mijn markt.

Wanneer je een webshop hebt in etenswaren dan kan ik me goed voorstellen dat je per kg rekent o.i.d.

Ik wil toch graag 1 bedrag hanteren zodat de klant zelf niet op zoek hoeft te gaan naar het gewicht of de methode van verzending (brievenbus 0¤, pakket 3¤)
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:49:02 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107483460
In je winkelwagentje duwen? Nu ben ik benieuwd in welke markt jij actief bent :P.
KuikenGuppy
pi_107483788
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
pi_107487535
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
Of saté?
pi_107487692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf uit de buurt die zijn leverancier van relatiegeschenken etc. nu heb ik de aanbieding om een niche website/webshop nieuw leven in te blazen in ruil voor een percentage. Hoeveel zou ik kunnen vragen? De eigenaar heeft er nu totaal geen tijd voor en er is al een website alleen totaal verouderd. Ik kan alles een beetje gaan verbeteren, seo technisch, promotie en inhoud.
Minimaal de helft vd winst (kosten voor hem), hij hoeft alleen maar de spullen te leveren en op te sturen en jij doet het belangrijke werk.
pi_107489224
Maar de eigenaar loopt wel alle risico, de producten die verkocht worden zullen ook door de eigenaar cq. medewerkers worden behandeld en verzonden. En daarnaast de eigenaar dient alles in te kopen etc.
Of saté?
pi_107501678
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.

En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
pi_107506693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Interactieve webwinkel ;)
Klant moet kracht zetten met de muis om het product in de winkelwagen te slepen. nee alle gekheid op een stokje; telecom (accessoires).

Even een andere vraag:
Wanneer vermeld je of iets is afgeprijsd of niet?
Vermeld je bijv. 49,95 44,95 wanneer je gewoonweg altijd onder de avp producten verkoopt? Indien dit je doel is, zal bij ieder artikel een afgeprijsde prijs te zien zijn. Klant kan wellicht denken dat het allemaal dumpprijzen zijn? Zou dit een goede manier zijn of zou je in zo'n geval 44,95¤ hanteren en geen 49,95¤ laten zien?

Ik hanteer momenteel namelijk het eerste. Aan de ene kant ziet de klant direct wat de avp is en hoeveel goedkoper het is. Aan de andere kant lijkt het wellicht alsof alles voor dumpprijzen wordt aangeboden..
Ik doe het niet, heb het wel eerst geprobeerd met de avp ernaast, maar de klant kijkt toch eerder naar de concurrente webshops en niet naar de verhouding avp/jouw verkoop. avp is voor de klant dan ook niet belangrijk omdat die toch zo goedkoop mogelijk wil.
Als je daarna op je eigen prijzen extra kortingen gaat geven kan je wel je oude prijs doorhalen.
pi_107506887
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
pi_107507245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Merk je enig verschil op tussen het koopgedrag wanneer je het wél of juist niet weergeeft, de doorgestreepte avp?
Niet echt, het merk wat ik verkoop (Valvoline) is op zichzelf vrij duur, en ik geef soms wel 40% korting op de avp om te kunnen concurreren. Wat ik me kan voorstellen is dat het dan voor klanten misschien geen geloofwaardige prijzen zijn, terwijl mijn concurrent prijzen heeft staan van ~30% onder de avp, en als ze daarmee vergelijken het wel kan kloppen.
pi_107507937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:09 schreef krimpenrik het volgende:
Probeer zoiezo hoog in te zetten, je kan altijd nog samen lager uitkomen.

En gebruik Magento voor de nieuwe webshop (voornamelijk om de SEO functionaliteiten)
Daar heb je wellicht gelijk in, maar ik wil niet te brutaal overkomen omdat er geen percentage verplicht is naast mijn uurloon.
Of saté?
pi_107508287
Waarom zou je uberhaupt een % krijgen als je al een uurloon krijgt?
Dat is zeker niet mis. Vraag iets waar je je zelf goed bij voelt. Wellicht 15-30% en dan kan je altijd nog onderhandelen. Hoger dan 30% lijkt me wel wat veel als je ook al een uurloon krijgt..

@Teeno. Bij die grote bedragen wellicht een goed idee ja. Bij mij gaat het voornamelijk om 10-20% onder de avp.
pi_107508838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt een % krijgen als je al een uurloon krijgt?
Dat is zeker niet mis. Vraag iets waar je je zelf goed bij voelt. Wellicht 15-30% en dan kan je altijd nog onderhandelen. Hoger dan 30% lijkt me wel wat veel als je ook al een uurloon krijgt..

@Teeno. Bij die grote bedragen wellicht een goed idee ja. Bij mij gaat het voornamelijk om 10-20% onder de avp.
Ik denk omdat de eigenaar er totaal niets mee doet. De eigenaar heeft er totaal geen tijd voor, tevens kost het teveel moeite en aangezien ik iets meer verstand heb van websitebeheer, marketing en seo vond de eigenaar dit een uitstekende taak voor mij.
Wel ben ik benieuwd hoeveel ik mag aanpassen omdat zij een contract hebben met een bedrijf die alles regelt. Zij hebben een eigen CMS systeem ontwikkeld en passen alles aan tegen uurtarief er is wel rekening gehouden met SEO. Ook is er een heel eigen design gemaakt.
Ik kan best een eigen Magento webshop maken en een beetje tweaken en customizen maar ik kan geen hele modules/plug-ins uitschrijven of designen.
Of saté?
pi_107538323
Diner met ern klant gehad. Hij had z'n dochter (deed ook wat voor z'n bedrijf) meegenomen. Blijkt ze zijn vriendin te zijn :') handige actie van mezelf, maar wat een ouwe snoeperd!
pi_107543101
Huh wat... zijn dochter is zijn vriendin?? :')
Facts don't care about your feelings
pi_107546373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh wat... zijn dochter is zijn vriendin?? :')
Ik dacht dat het z'n dochter was, maar het bleek dus zijn vriendin te zijn :p
pi_107546950
Oh zo :D
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 februari 2012 @ 09:56:45 #59
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107547641
Ik hoop voor je dat je niet uitgebreid heb zitten flirten :')
pi_107561962
Nou lees ik toch al een tijdje mee op Fok maar het is me nog nooit opgevallen dat hier ook een ondernemers topic is. :@ |:( Dus als het niet erg is, kom ik hier ook af en toe eens meeschrijven. c_/
pi_107562668
Het zou nog leuker zijn als je dan ook direct verteld wat voor onderneming je hebt :P
Facts don't care about your feelings
pi_107563480
Idd, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Toen ik deel 1 opende werd d'r nog geroepen dat het geen vaart zou lopen ;( , nu toch al een redelijke vaste crew hier :)

Wie weet kunnen we op termijn écht iets voor elkaar betekenen oid, als je met een flinke hoeveelheid actieve ondernemers bent. Ik ben tijdelijk geen ondernemer, trouwens
pi_107563828
Inderdaad, bepaalde zaken zal je toch moeten uitbesteden. Als ik dat voor 100 euro hier om de hoek kan doen of voor dezelfde prijs een fokker dan is de keuze natuurlijk zo gemaakt :P Alle grote multinationals kunnen wel wat klanten verliezen.

Snap ook niet dat zoveel mensen alles bij de supermarkt kopen. De bakker, groenteboer en slager krijgen het moeilijker terwijl het voedsel daar in elk opzicht beter is. Puur luiheid om alles bij de supermarkt te halen en je helpt er je andere ondernemersvrienden ook niet mee :P
Facts don't care about your feelings
pi_107564553
Maar dat is toch juist de reden waarom er webwinkels zijn Yoshi?

Mensen worden lui en willen iets snel bestellen. Men gaat naar de supermarkt omdat daar alles onder één dak zit en zo min mogelijk tijd kwijt is.

Men koopt kleding op internet omdat men dan minder tijd kwijt is dan wanneer er 20 winkels in de stad worden afgezocht. etc.
Helemaal niet vreemd, juist logisch :)
pi_107566246
Goed punt Yoshi, maar ja, 'convenience' is toch een belangrijke trend.. Merk het zelf ook, ik heb bijna geen vrije tijd en neem daarom niet de moeite om allerlei winkels af te gaan. Misschien slecht, maarja, gemak dient de mens.. ;)
pi_107570822
Het is inderdaad ook logisch, maar toch een beetje jammer. :P
Facts don't care about your feelings
pi_107571467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Het zou nog leuker zijn als je dan ook direct verteld wat voor onderneming je hebt :P
Ben weer lekker scherp vandaag. 8)7

Ik maak websites. En ontwerp grafische producten. Momenteel ben ik meer aan het uitbesteden (en dus projectmanagen) omdat ik dit jaar meer tijd wil om me te focussen op mijn illustraties en fotografie. Het wordt dus een spannend jaar, want ik wil financieel weer gewoon groeien dit jaar en probeer nog een beetje de balans te vinden. :)
pi_107663795
Bedrijvenpagina,nl _O- :W

'' Maar mevrouw heeft u zelf een eigen bedrijf? ''
'' Nee.''
'' Nou ga maar eerst een eigen webwinkel beginnen en laat me dan maar weten of u bedrijvenpagina,nl ook zo geweldig vindt. Ik durft te wedden dat u zich niet zal aanmelden voor 170¤ p/j.''
pi_107663895
:) echt ongelooflijk is het ook hoeveel bedrijven contact met je opnemen voor reclame.
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 februari 2012 @ 10:38:36 #70
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107665204
Vandaag ook maar ingeschreven bij de KvK. Al 5 jaar aan het bijklussen met web-werk dus dit leek me wel een leuke stap.

Heb zo'n informatiepakket gekregen en moet nog even uitzoeken hoe 't zit met belastingen en zo. En de IB-groep bellen voor informatie omdat ik nog studeer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107665506
Ik studeer zelf ook nog.
Volgens mij is het enige waar je rekening mee moet houden wanneer je studeert en een baan hebt is dat je niet te veel ''mag'' verdienen ( dan moet je je studiegeld zelf betalen ). En destijds was er mij iets verteld over de arbeidsongeschiktheid wanneer je een eigen bedrijf (kvk nr) hebt. Dat het 'verstandig' is om daar een verzekering voor te nemen. Echter ben ik nooit ziek en doe ik niets gevaarlijks dus dat heb ik maar links laten liggen.
pi_107665789
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Vandaag ook maar ingeschreven bij de KvK. Al 5 jaar aan het bijklussen met web-werk dus dit leek me wel een leuke stap.

Heb zo'n informatiepakket gekregen en moet nog even uitzoeken hoe 't zit met belastingen en zo. En de IB-groep bellen voor informatie omdat ik nog studeer.
Als je inderdaad maar niet boven de 13.362,53 bijverdiengrens komt. Het is wel zo dat de overheid ondernemen nu stimuleert en dus mag je wel over die bijverdiengrens heen als ondernemer in je afstudeerjaar.

Heb je ook al een BTW nummer?

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 06-02-2012 11:04:52 ]
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 februari 2012 @ 11:22:53 #73
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107666371
Ik heb al een BTW nummer. Doen jullie (digitale) 'boekhouding' als in inkomende en uitgaande facturen gewoon in een Excel-sheet of iets dergelijks? Of weten jullie mooie software. Sowieso een map bijhouden met alle bonnen, facturen e.d maar digitaal bijhouden wil ik ook.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107666441
Als ik jou was zo ik het in een map bijhouden, werkt wat overzichtelijker. Gewoon met tabjes:

- Bankafschriften
- Verkoop (debiteuren)
- Inkoop (crediteuren)
- Overige bonnetjes via privé betaald bijv.
- Belastingen
- Permanente stukken (kvk oprichting etc.)

Ik neem aan dat je per kwartaal omzetbelasting aangifte moet doen?
Facts don't care about your feelings
pi_107666481
Je moet je studiefinanciering en OV-kaart terugbetalen aan DUO als je over die bijverdiengrens heen gaat. Belangrijk om op te letten is dat er het een en ander is gewijzigd met ingang van 2010, namelijk dat ze niet meer naar je 'winst uit onderneming' kijken als inkomen, maar naar je belastbaar inkomen. Je hebt dus voordeel van de belastingvrije voet, startersaftrek en als je veel uren maakt ook van zelfstandigenaftrek.

Snoepje5, alle verzekeringen zijn handig om te hebben, maar dit is geen verplichting ofzo. Normaal is het zo dat je werkgever hiervoor verzekert is en als eenmanszaak moet je dat dus zelf regelen (net zoals belasting afdragen, pensioenopbouw, etcetera, als je er aan toe bent). Zo'n verzekering is ontzettend duur dus je moet een beetje afwegen of en wanneer je dat dan neemt. Als kleine ondernemer is het vaak (nog) niet betaalbaar :P

Boemdikkie, ik hou het bij via WeFact. Dat kost wel 45 euro per kwartaal dus voor een starter nog niet zo interessant, maar daarin zitten facturen, btw-overzichten, relatiebeheer, abonnementen, etcetera. Maar tot die tijd kan je ook prima je facturen bij houden in een excel sheet. Staat er niet wat over administratie in dat informatie pakket?
  maandag 6 februari 2012 @ 12:56:18 #76
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107669698
Moet inderdaad per kwartaal aangifte doen. Echt dure 'pakketten' en dergelijke zijn inderdaad niet echt een optie, vooral omdat ik toch redelijk inconsistent opdrachten doe dus ik ook zo een maand zonder iets kan zitten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_107722194
Inmiddels waarschijnlijk uit dat het 1,95¤ verz kosten gaan worden.
Gemiddelde orderwaarde is rond de 32¤.

Nog alleen aan 't tobben boven welk bedrag we 't gratis zouden maken..
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:10:22 #78
189961 ex
aperture science
pi_107742668
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Moet inderdaad per kwartaal aangifte doen. Echt dure 'pakketten' en dergelijke zijn inderdaad niet echt een optie, vooral omdat ik toch redelijk inconsistent opdrachten doe dus ik ook zo een maand zonder iets kan zitten.
Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).

Ik kan zo elk kwartaal het bedrag uitpoepen wat ik in moet vullen, en per jaar zien wat ik in euro's moet betalen (heb ook amerikaanse klanten) aan inkomsten belastig.

Erg handig en gratis tot 4 klanten, daarna ongeveer 160,- per jaar. Pas geleden geupgrade en was het voor mij meer dan waard.
The cake is a lie!
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:12:04 #79
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107742722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:43 schreef Snoepje5 het volgende:
Inmiddels waarschijnlijk uit dat het 1,95¤ verz kosten gaan worden.
Gemiddelde orderwaarde is rond de 32¤.

Nog alleen aan 't tobben boven welk bedrag we 't gratis zouden maken..
Vanaf het bedrag waar de algemene winstmarge nog steeds noemenswaardig is na aftrek verzenden?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:07 #80
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_107742779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:10 schreef ex het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf: http://www.freshbooks.com/ echt super makkelijk.. Android/iPhone app voor de uren bij houden, automatische facturen & er is een raportage tool voor taxes (gespecificeerd voor NL).

Ik kan zo elk kwartaal het bedrag uitpoepen wat ik in moet vullen, en per jaar zien wat ik in euro's moet betalen (heb ook amerikaanse klanten) aan inkomsten belastig.

Erg handig en gratis tot 4 klanten, daarna ongeveer 160,- per jaar. Pas geleden geupgrade en was het voor mij meer dan waard.
Thanks voor de tip, ga eens kijken. Alhoewel ik het zonde vind om 160 euro per jaar te betalen want ik kom boven 4 klanten uit maar niet veel.

Voor urenregistratie gebruik ik Toggle.

Denk dat het overigens met mijn facturen e.d nog wel redelijk goed te doen is in Excel en een fysieke map in de kast. Zo veel inkomen/uitgaven heb ik qua bedrijf niet. Geschatte omzet heb ik op 6k gezet voor een jaar, maar ik vond het moeilijk om daarover na te denken omdat ik heel inconsistent opdrachten heb, die ook nog eens heel erg qua grootte van elkaar verschillen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')