abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107420260
Ik moet dus 2000,- lappen omdat ik iemand blijkbaar wat aan gedaan heb. Na 3 maanden brommen heb ik nu alle tijd om dat geld bij elkaar te schrapen.... maar wat als ik nu eens niet betaal?

Mijn advocaat vertelde me dat je dan voor 50,- p/dag mag zitten en daarna alsnog over de brug moet komen met het geld. Maar als ik dat dán nog steeds niet doe? Wat dan? Iemand ervaring hier mee?

Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
  Boks-Chick maandag 30 januari 2012 @ 22:14:49 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107420313
--> WGR
lolwut
  maandag 30 januari 2012 @ 22:17:27 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_107420443
Dus je hebt ook in de bak gezeten? En 2000 euro schadevergoeding? Wat heb je in godsnaam gedaan dan? Voor moord krijg je hier minder :')
pi_107420659
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen. :r
pi_107423113
Als het CJIB de betalingen niet int voor het slachtoffer kan slachtoffer besluiten dat via een gerechtsdeurwaarder te doen. Dan komt er (derden) beslag enzo ..denk niet dat je dat leuk vindt. Betaal maar gewoon dus.
pi_107427352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:14 schreef dfdsdfds het volgende:
Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
Nou, het is ze vast een enorm genoegen. Waarschijnlijk waren ze een stuk blijer geweest als je gewoon je handen thuis gehouden had.
pi_107428384
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen. :r
Erger: 40 dagen (en dat bovenop de 3 maanden die TS al gebromd heeft).

En verder wat k_man zegt.
pi_107432086
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_107432177
Gaan ze dan niet uiteindelijk gewoon zelf je bankrekening plunderen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107436111
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Playing guitar is a religion.
pi_107436251
Ja, 3 maanden in de bak gezeten hebben, maar geen idee hebben wat je nou helemaal uitgevreten hebt. Ik zou het gewoon op z'n beloop laten, misschien wordt het je dan duidelijk waarom je een schadevergoeding moet betalen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_107440731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Argento het volgende:
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
Klopt dat ligt bij het CJIB. En inderdaad inclusief dwangbevel, (loon) beslag e.d.
pi_107441310
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.

Dat jullie die crimineel nog helpen jongens :')
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:44:49 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441363
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.

Wie zie je hem helpen dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107441400
Ironisch gezien de mod.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:46:51 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441431
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Zeepvloertje het volgende:
Ironisch gezien de mod.
En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107441447
Dat zeg ik...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:49 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441762
Ehm nee, jij claimt dat hij vraagt wat er gebeurt als hij de wet omzeilt, en hij omzeilt hem niet, hij weigert simpelweg aan z'n verplichtingen te voldoen, en er wordt antwoord gegeven op de vraag wat de gevolgen daarvan (zullen) zijn.

Vooralsnog is er niemand die helpt met het omzeilen van de wet of dat goedkeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Boks-Chick dinsdag 31 januari 2012 @ 15:00:40 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107441888
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.
Dit. Met het weigeren van betalen omzeilt hij de wet niet, doet hij niets frauduleus of iets anders. Sterker nog, van de wet mág hij weigeren, alleen staan daar wel consequenties tegenover. En dat is nou net hetgene wat TS vraagt, wat die consequenties dan zijn.

Anders had dit topic inderdaad allang op slot geweest en niet geschopt ;).
lolwut
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:00:41 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_107441889
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan. Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_107442144
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:47 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dat zeg ik...
GAMMA?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107442237
quote:

TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan.
Daar is celstraf dan ook niet voor bedoeld.
quote:
Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
Dat je voor schelden geen drie maanden krijgt klopt, waar je het wel voor krijgt heb je echter geen idee van aangezien TS die info niet geeft, je begint dus al te loeien voordat je gemolken wordt...
pi_107442467
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:11 schreef CutCake het volgende:

[..]

TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.

Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107442577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?
Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.

Ik heb dit zelf ook op een vergelijkbare manier meegemaakt en ik weet hoe snel mensen hier een mening over hebben zonder dat ze weten wat er precies voorgevallen was en wat de aanleiding hiervoor was.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:27:42 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107442731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef CutCake het volgende:

[..]

Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.

Ik heb dit zelf ook op een vergelijkbare manier meegemaakt en ik weet hoe snel mensen hier een mening over hebben zonder dat ze weten wat er precies voorgevallen was en wat de aanleiding hiervoor was.
Hoe je het ook wendt of keert: je krijgt geen 3 maanden celstraf en een te betalen schadevergoeding omdat je iemand een klootzak hebt genoemd.

Daarbij gaat het om een schadevergoeding, geen smartengeld, dus de kosten van de schade van het slachtoffer zijn sowieso al minimaal dat bedrag.

Edit: my bad, er staat niet of het schadevergoeding of smartengeld is, misschien kan TS die vraag nog even beantwoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107442745
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef CutCake het volgende:

[..]

De ~16 miljoen rechters die zitting houden in de rechtbank der publieke opinie, kunnen nog wel eens wat verongelijkt uit de hoek komen, zeker als het via hun officiële communicatie kanaal FOK! gaat.. ;)

Maar goed, na het zitten voor het niet betalen, blijft volgens mij die dwangsom gewoon staan, en zal men uiteindelijk overgaan tot in-beslagname via de gerechtsdeurwaarder oid lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107442776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De ~16 miljoen rechters die zitting houden in de rechtbank der publieke opinie, kunnen nog wel eens wat verongelijkt uit de hoek komen, zeker als het via hun officiële communicatie kanaal FOK! gaat.. ;)

Maar goed, na het zitten voor het niet betalen, blijft volgens mij die dwangsom gewoon staan, en zal men uiteindelijk overgaan tot in-beslagname via de gerechtsdeurwaarder oid lijkt me?
Is het niet zo dat de celstraf wordt opgelegd ipv het geldbedrag ?
Playing guitar is a religion.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:31:35 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107442839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:29 schreef Bahamut0503 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de celstraf wordt opgelegd ipv het geldbedrag ?
Nee, het een vervangt het ander niet in deze, het is geen keuzemenu.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 februari 2012 @ 04:40:52 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107467923
Als je die 2000,- niet betaalt wordt er uiteindelijk beslag gelegd op je loon of je uitkering :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107467966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 04:40 schreef Maanvis het volgende:
Als je die 2000,- niet betaalt wordt er uiteindelijk beslag gelegd op je loon of je uitkering :).
Of bankrekening, of inboedel. Betalen is dus verstandiger.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_107550499
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef Diemux het volgende:
Dus je hebt ook in de bak gezeten? En 2000 euro schadevergoeding? Wat heb je in godsnaam gedaan dan? Voor moord krijg je hier minder :')
Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door dfdsdfds op 03-02-2012 17:27:33 ]
pi_107550566
Je wordt wel een beter mens door anderen over een balustrade te hangen en te wurgen? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107550593
Overigens gok ik zomaar dat de OvJ meer dan een jaar gaat eisen. Ik heb ooit een jaar horen eisen en dat was voor veel minder :X
vosss is de naam,
pi_107550628
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Argento het volgende:
De hoogte van de schadevergoeding is door Slachtofferhulp opgesteld. De officier zal er nog wel wat bovenop doen in haar eis. De rechter zal mij mss vragen wat ik van het bedrag vind. Ik zal zeggen dan ik niet meer dan 1000,- wil lappen.
Dus als ik niet betaal worden mijn spullen in beslag genomen? Vind het wel een raar bedrag. Las dat iemand voor moord 9000,- moest betalen....
pi_107551019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 04:40 schreef Maanvis het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
Als het CJIB de betalingen niet int voor het slachtoffer kan slachtoffer besluiten dat via een gerechtsdeurwaarder te doen. Dan komt er (derden) beslag enzo ..denk niet dat je dat leuk vindt. Betaal maar gewoon dus.
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan. Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
Als je de rechtszaal binnen komt lopen en 'ik schop je tegen je schenen als je bij mij in buurt komt' naar je hoofd geslingerd krijgt kun je me moeilijk ongelijk geven.
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef vosss het volgende:
Overigens gok ik zomaar dat de OvJ meer dan een jaar gaat eisen. Ik heb ooit een jaar horen eisen en dat was voor veel minder :X
Er staat 10 jaar max. op het delict. Ach die vrouw is knettergek. Mij een beetje 3 dagen alle beperkingen opleggen voor niets... Als het aan haar had gelegen zat ik daar nu nog voor 700,- p/dag tussen die criminelen.
pi_107551078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:54 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je de rechtszaal binnen komt lopen en 'ik schop je tegen je schenen als je bij mij in buurt komt' naar je hoofd geslingerd krijgt kun je me moeilijk ongelijk geven.

[..]

Er staat 10 jaar max. op het delict. Ach die vrouw is knettergek. Mij een beetje 3 dagen alle beperkingen opleggen voor niets... Als het aan haar had gelegen zat ik daar nu nog voor 700,- p/dag tussen die criminelen.
Het gaat er ook niet om of ik je gelijk dan wel ongelijk geef. Maar wat ik bedoelde was dat als je niet betaald en waarschijnlijk voor jou veel vervelender wordt dan als je gewoon betaald. Wil je echt dat een gerechtsdeurwaarder (loon) beslag gaat leggen en/of je spullen gaat lopen executeren?
pi_107551148
Ik zat destijds ook met een claim van (ik geloof) 5000 euro via een letseladvocaat.
Die heb ik nooit betaald en soms kreeg ik er nog eens een brief over dat ik moest dokken.

Op aanraden van mijn advocaat heb ik dat niet gedaan en dat is inmiddels verjaard. Ik geloof dat de termijn 5 jaar was als ik me niet vergis.

Maargoed, dat was dus een claim van een letseladvocaat en niet dat de rechter zei dat ik moest dokken dus ik weet niet of daar verschil in zit.

Wat zegt je advocaat erover? :)
vosss is de naam,
pi_107551247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
Echt. Wtf.
pi_107551253
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:58 schreef vosss het volgende:
Ik zat destijds ook met een claim van (ik geloof) 5000 euro via een letseladvocaat.
Die heb ik nooit betaald en soms kreeg ik er nog eens een brief over dat ik moest dokken.

Op aanraden van mijn advocaat heb ik dat niet gedaan en dat is inmiddels verjaard. Ik geloof dat de termijn 5 jaar was als ik me niet vergis.

Maargoed, dat was dus een claim van een letseladvocaat en niet dat de rechter zei dat ik moest dokken dus ik weet niet of daar verschil in zit.

Als het alleen een claim was en geen vonnis is dat wel een wezenlijk verschil. Een veroordelend vonnis (tot schadevergoeding) is een executoriale titel die de schuldeiser recht geeft om zich(via een gerechtsdeurwaarder) te verhalen op het vermogen van de schuldenaar.
Een claim in een brief is geen executoriale titel en geeft dit recht niet.
pi_107552672
quote:

Ik zou een claim ook niet betalen hoor :)
Iedereen mag bij iedereen een claim indienen. Dat kan ik ook bij jou doen. Gewoon een brief sturen dat je x bedrag moet betalen, anders stap je naar de civiele rechter :)
Zo'n verhaal wat jij zei is echt appels met bananen vergelijken :)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107552942
Ik hoop dat je nog even een tijdje mag brommen. Jij valt onder de categorie 'tuig'.
:W
Edensnator over 'n out
pi_107554341
quote:
Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag.
...
quote:
...
Er staat 10 jaar max. op het delict.
...
Poging tot moord is maximaal 20 jaar, geen 10.
pi_107554984
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:47 schreef Edensnator het volgende:
Ik hoop dat je nog even een tijdje mag brommen. Jij valt onder de categorie 'tuig'.
:W
Knap dat jij dat kan zeggen op basis van dit verhaal. ;)
Er staat helemaal geen reden bij.

Ik wil je wel een mooi voorbeeld geven hoor; Iemand die met z'n gore klauwen aan mijn kind zit zou er slechter vanaf komen. Ben ik dan ook tuig? Of gewoon een hele boze mama? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_107557900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Messina het volgende:
Ik wil je wel een mooi voorbeeld geven hoor; Iemand die met z'n gore klauwen aan mijn kind zit zou er slechter vanaf komen. Ben ik dan ook tuig?
Yep. :Y
pi_107557922
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Yep. :Y
Wat een onzin :P
Maar goed, ieder z'n eigen definitie van tuig :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:23:57 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107559347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef dfdsdfds het volgende:
Vind het wel een raar bedrag. Las dat iemand voor moord 9000,- moest betalen....
Omdat die dan ook gelijk (terecht) kan opdraaien voor de kosten van de begrafenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107559528
TS mishandeld vrouwen en schaamt zich daar niet voor :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107559562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Alleen tokkies keuren eigenrichting goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107559773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Of je meteen tuig bent laat ik even in het midden maar het is sowieso niet goed te praten. Eigenrichting kan nooit goedgekeurd worden. Dan wordt het een grote chaos.
pi_107564286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Messina het volgende:
Knap dat jij dat kan zeggen op basis van dit verhaal. ;)
Er staat helemaal geen reden bij.
Jawel, die staat er wel:
quote:
Als je je niet kunt beheersen bij een dergelijke woordenwisseling, vervolgens aan het wurgen (of een poging daartoe doet) slaat en je bent ook nog eens heilig overtuigd van je gelijk, dan mag je zo iemand met recht 'tuig' noemen ja.
pi_107564611
TS is hetgeen me altijd irriteert aan die strafgevallen. "Ik heb een hele goede advocaat, hij werkt ook nog pro-deo bla bla bla, het kost me niets, de belastingbetaler betaalt". Je hebt een poging tot moord op je naam, in ieder geval ik zie je dat nergens ontkennen, dus ga er maar even voor de goede orde vanuit dat je dat hebt gedaan. Veel succes nog met je toekomst. Dat je maar lekker mag genieten van de belastingcenten :)
pi_107564745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Of je meteen tuig bent laat ik even in het midden maar het is sowieso niet goed te praten. Eigenrichting kan nooit goedgekeurd worden. Dan wordt het een grote chaos.
Ah, dat ben ik wel met je eens. Maar er zijn situaties waarin ik het wel -een beetje- begrijp ;)
pi_107564834
TS: het begint met de vraag of er een titel is, d.w.z., is er een dwangbevel of een rechterlijk vonnis op basis waarvan de deurwaarder beslag kan leggen. Zo ja, dan betalen (als je kunt), want anders komen er alleen maar beslagkosten bovenop (en soms gevangenisstraf, bijv. bij voorwaardelijke veroordelingen).

Is de titel er niet maar erken je de vordering, dan is betalen ook de aangewezen weg, want anders komen er alleen proces- en deurwaarderskosten bij, en eventueel in een later stadium beslagkosten e.d.

Is de titel er niet en ben je het niet eens met de vordering, dan lijkt verweer voeren de aangewezen weg.
pi_107564902
quote:

Van wie heb je dat het verjaard is? Als je af en toe een brief krijgt erover, dan wordt er gestuit, en verjaart er niets. Ik zou je oude verzekeringspapieren maar goed bewaren.
pi_107568657
quote:

5000,-???? Hoe krijg je dat voor elkaar?Een rechter heeft denk ik wel wat meer macht dan een letseladvocaat... Mijn zaak kan zowieso nog een jaar duren als we nog in hoger beroep gaan. Met die inflatie van tegenwoordig betekent dat dat ik dan zowiezo minder hoef te betalen.
quote:
[img]httnl/topic/1771839/1/100#107559528]vrijdag 3 februari 2012 15:29[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/199535]DroogDok[/url] het volgende:[/b]
[/quote]Waar staat dat het om een vrouw gaat?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 3 februari 2012 18:11 schreef Sandersson het volgende:
TS is hetgeen me altijd irriteert aan die strafgevallen. "Ik heb een hele goede advocaat, hij werkt ook nog pro-deo bla bla bla, het kost me niets, de belastingbetaler betaalt". Je hebt een poging tot moord op je naam, in ieder geval ik zie je dat nergens ontkennen, dus ga er maar even voor de goede orde vanuit dat je dat hebt gedaan. Veel succes nog met je toekomst. Dat je maar lekker mag genieten van de belastingcenten :)
Van poging tot moord kon niet eens sprake zijn. Die balustrade was +/- 2,5 m hoog. Als je daar ondersteboven van af ondert betekent dat niet dat dat de dood als gevolg heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Poging tot moord is maximaal 20 jaar, geen 10.
:') doe jij soms mbo rechten? Poging moord = 5 jaar. Poging doodslag ook 5. Als mijn advocaat dat zegt dan is dat zo. Wie is hier nou de advocaat?
pi_107569767
2,5 meter naar beneden vallen met je hoofd voorop? Ik denk dat je aardige kans hebt om dat niet te overleven......
pi_107569985
Ik zou me er nog zomaar iets bij kunnen voorstellen dat als je in hoger beroep gaat zonder dat daar een goede reden voor is, je nog wat extra erbij krijgt van het hof. Er zijn hoven die al te lichtzinnig in hoger beroep gaan gewoon afstraffen door een extraatje erbovenop te doen.

quote:
Artikel 45 Sr

1. Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
2. Het maximum van de hoofdstraffen op het misdrijf gesteld wordt bij poging met een derde verminderd.
3. Geldt het een misdrijf waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld, dan wordt gevangenisstraf opgelegd van ten hoogste twintig jaren.
(NB: Op moord staat maximaal levenslang. Op doodslag 20 jaar meen ik.)
pi_107570398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:05 schreef dfdsdfds het volgende:
5000,-???? Hoe krijg je dat voor elkaar?Een rechter heeft denk ik wel wat meer macht dan een letseladvocaat... Mijn zaak kan zowieso nog een jaar duren als we nog in hoger beroep gaan. Met die inflatie van tegenwoordig betekent dat dat ik dan zowiezo minder hoef te betalen.
In hoger beroep gaan betekent niet per definitie dat je een lagere straf krijgt. Met een beetje geluk wordt je straf dan juist hoger.

quote:
Van poging tot moord kon niet eens sprake zijn. Die balustrade was +/- 2,5 m hoog. Als je daar ondersteboven van af ondert betekent dat niet dat dat de dood als gevolg heeft.
Jij gaf zelf aan dat het poging tot moord betrof. Dus daar reageert men hier dan op.

quote:
:') doe jij soms mbo rechten? Poging moord = 5 jaar. Poging doodslag ook 5. Als mijn advocaat dat zegt dan is dat zo. Wie is hier nou de advocaat?
Je gaf zelf aan dat het tien jaar was, nu is het opeens vijf? En zoals Sessy al aangeeft: het klopt geen van beide.
  Boks-Chick vrijdag 3 februari 2012 @ 20:39:36 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107570440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:05 schreef dfdsdfds het volgende:

eh... terwijl je hem/haar aan het wurgen was...?
lolwut
pi_107570634
quote:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
Je hangt een zwetsverhaal op volgens mij. Je moet of gewoon wat woede ventileren, of je denkt dat hier iemand op het forum zit die je zo kunt bedreigen.
Kortom, je bent een stakker.
pi_107572821
Ben geneigd om ervan uit te gaan dat het verhaal van TS, in elk geval in zijn beleving, wel klopt, mede gezien het noemen van een bestaand kantoor

Als ik 't goed begrijp, heeft TS 2 maanden in voorlopige hechtenis gezeten, is inmiddels op vrije voeten in afwachting van de zaak, en de zaak moet nog voorkomen en zou hij nog best eens een redelijke tijd kunnen (mogen) gaan zitten. Als dat de situatie is, kan ik de als vaststaand gepresenteerde vordering van de benadeelde partij dan weer niet helemaal plaatsen.

De 5 jaar waar TS het over heeft kan ik volstrekt niet volgen, de 700 euro ook niet: de standaardvergoeding voor 1 dag onterechte (en dat is alleen bij vrijspraak!) voorlopige hechtenis is, meen ik, 75 euro, en voor tijd in een politiecel en/of in beperkingen geldt nog een bepaalde opslag. Boven de 125 euro per dag aan schadevergoeding komt het in principe niet uit (tenzij de verdenking van meet af aan ten onrechte heeft bestaan, dus niet alleen achteraf bezien ten onrechte was, in welk geval op grond van ik meen EVRM rechtspraak in beginsel een aanspraak op volledige schadevergoeding kan bestaan), tenzij misschien bij iemand die hoogzwanger én claustrofobisch is of zo.

Wat heeft je advocaat je over TBS verteld, TS?

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 03-02-2012 21:32:23 ]
pi_107577020
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:
2,5 meter naar beneden vallen met je hoofd voorop? Ik denk dat je aardige kans hebt om dat niet te overleven......
Lichaam hing er al grotendeels overheen. Laten we zeggen 1 m vrije val...
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:30 schreef Sessy het volgende:
Ik zou me er nog zomaar iets bij kunnen voorstellen dat als je in hoger beroep gaat zonder dat daar een goede reden voor is, je nog wat extra erbij krijgt van het hof. Er zijn hoven die al te lichtzinnig in hoger beroep gaan gewoon afstraffen door een extraatje erbovenop te doen.

[..]

(NB: Op moord staat maximaal levenslang. Op doodslag 20 jaar meen ik.)
Ik dacht 12 jaar op doodslag....
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:38 schreef k_man het volgende:

[..]

In hoger beroep gaan betekent niet per definitie dat je een lagere straf krijgt. Met een beetje geluk wordt je straf dan juist hoger.

[..]

Jij gaf zelf aan dat het poging tot moord betrof. Dus daar reageert men hier dan op.

[..]

Je gaf zelf aan dat het tien jaar was, nu is het opeens vijf? En zoals Sessy al aangeeft: het klopt geen van beide.
Poging tot moord heeft justitie ervan gemaakt. En ik bedoelde 5 + 5 = 10 daarmee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:23 schreef Sessy het volgende:
Ben geneigd om ervan uit te gaan dat het verhaal van TS, in elk geval in zijn beleving, wel klopt, mede gezien het noemen van een bestaand kantoor

Als ik 't goed begrijp, heeft TS 2 maanden in voorlopige hechtenis gezeten, is inmiddels op vrije voeten in afwachting van de zaak, en de zaak moet nog voorkomen en zou hij nog best eens een redelijke tijd kunnen (mogen) gaan zitten. Als dat de situatie is, kan ik de als vaststaand gepresenteerde vordering van de benadeelde partij dan weer niet helemaal plaatsen.

De 5 jaar waar TS het over heeft kan ik volstrekt niet volgen, de 700 euro ook niet: de standaardvergoeding voor 1 dag onterechte (en dat is alleen bij vrijspraak!) voorlopige hechtenis is, meen ik, 75 euro, en voor tijd in een politiecel en/of in beperkingen geldt nog een bepaalde opslag. Boven de 125 euro per dag aan schadevergoeding komt het in principe niet uit (tenzij de verdenking van meet af aan ten onrechte heeft bestaan, dus niet alleen achteraf bezien ten onrechte was, in welk geval op grond van ik meen EVRM rechtspraak in beginsel een aanspraak op volledige schadevergoeding kan bestaan), tenzij misschien bij iemand die hoogzwanger én claustrofobisch is of zo.

In totaal 104 dagen voorlopige hechtenis. In het verslag van de zitting staat in ieder geval dat de rechtbank me geen onvoorwaardelijke straf meer wil opleggen.
Detentie in het JMC kost 700,- p/dag gezien het aantal cellen (60) en alle medische zorg die aanwezig is.

TBS? Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Als ik echt een gevaar had gevormd voor de maatschappij had de rechtbank me nooit laten gaan hoor. Ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. Totaal zinloos geweld. Opeens beginnen door te draaien en daarmee jezelf enorm in de nesten werken...

En mijn advocaat zou in hoger beroep willen gaan om een rapport van een psychiater onklaar te maken. Dat soort rapportages komen dan te vervallen.
pi_107577589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:23 schreef Sessy het volgende:

Ja ga er vooral serieus op in.
Hebben ze hier ook iets van moderators of zo? Ik vind dit werkelijk niet te geloven dat dat hier allemaal maar kan.
pi_107581996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:36 schreef dfdsdfds het volgende:
Lichaam hing er al grotendeels overheen. Laten we zeggen 1 m vrije val...
Mij staat heel vaag bij dat ik op de universiteit bij strafrecht wel eens een arrest van de Hoge Raad heb gelezen waarin is uitgemaakt dat wurgen per definitie voorwaardelijk opzet op de dood oplevert... Maar dat is al lang geleden, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

quote:
Ik dacht 12 jaar op doodslag....
[..]
Poging tot moord heeft justitie ervan gemaakt. En ik bedoelde 5 + 5 = 10 daarmee.
[..]
In totaal 104 dagen voorlopige hechtenis. In het verslag van de zitting staat in ieder geval dat de rechtbank me geen onvoorwaardelijke straf meer wil opleggen.
Detentie in het JMC kost 700,- p/dag gezien het aantal cellen (60) en alle medische zorg die aanwezig is.
Artikel 287 Sr

Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

(Opm.: wordt hoger als vergezeld van andere misdrijven en veel hoger bij bepaalde types ervan)

Artikel 303 Sr

1. Zware mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

quote:
TBS? Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Als ik echt een gevaar had gevormd voor de maatschappij had de rechtbank me nooit laten gaan hoor. Ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. Totaal zinloos geweld. Opeens beginnen door te draaien en daarmee jezelf enorm in de nesten werken...

En mijn advocaat zou in hoger beroep willen gaan om een rapport van een psychiater onklaar te maken. Dat soort rapportages komen dan te vervallen.
Duidelijk verhaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:48 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Hebben ze hier ook iets van moderators of zo? Ik vind dit werkelijk niet te geloven dat dat hier allemaal maar kan.
Wat stoort je precies? Dat mensen die achteraf worden vrijgesproken en in de cel hebben gezeten, schadevergoeding krijgen? Bij TS zie ik dat, gezien zijn verhaal, niet gebeuren hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sessy op 04-02-2012 00:20:03 ]
pi_107590803
Sessy kun jij ook wel eens reageren in 1 zin ipv 7 volzinnen van 12 regels ;)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 12:37:36 #66
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_107591295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:20 schreef Sandersson het volgende:
Sessy kun jij ook wel eens reageren in 1 zin ipv 7 volzinnen van 12 regels ;)
Dit is een forum, niet een chat.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_107599273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:29 schreef DroogDok het volgende:
Waar staat dat het om een vrouw gaat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:11 schreef Sandersson het volgende:
Een poging tot moord op mijn naam :')? Denk je nou echt dat ik dan nu al vrij was? Daar werd ik alleen maar van verdacht hoor. Anders lieten ze me heus niet gaan hoor :{w
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:12 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mij staat heel vaag bij dat ik op de universiteit bij strafrecht wel eens een arrest van de Hoge Raad heb gelezen waarin is uitgemaakt dat wurgen per definitie voorwaardelijk opzet op de dood oplevert... Maar dat is al lang geleden, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

[..]

Artikel 287 Sr

Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag , gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

(Opm.: wordt hoger als vergezeld van andere misdrijven en veel hoger bij bepaalde types ervan)

Artikel 303 Sr

1. Zware mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

[..]

Duidelijk verhaal.

[..]

Wat stoort je precies? Dat mensen die achteraf worden vrijgesproken en in de cel hebben gezeten, schadevergoeding krijgen? Bij TS zie ik dat, gezien zijn verhaal, niet gebeuren hoor.
Dus voor die 3 dagen eenzame opsluiting kan ik nog centen krijgen? Mooi zo.
pi_107599671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:59 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Waar staat dat het om een vrouw gaat?
Hier:

quote:

[..]
... Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. ...
quote:

h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107599990
gewoon een rechtenstudentje dat te lui is (pleonasme?) om zelf deze case uit te zoeken en 't maar op fok plaatst...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_107600463
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:11 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Hier:

[..]

[..]

Jouw quotes gaan over de OvJ, niet over het slachtoffer.
pi_107600648
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Jouw quotes gaan over de OvJ, niet over het slachtoffer.
Ah...
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107605264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:59 schreef dfdsdfds het volgende:
Een poging tot moord op mijn naam :')? Denk je nou echt dat ik dan nu al vrij was? Daar werd ik alleen maar van verdacht hoor. Anders lieten ze me heus niet gaan hoor :{w
[..]
Dus voor die 3 dagen eenzame opsluiting kan ik nog centen krijgen? Mooi zo.
- Als er geen onderzoeksbelang is, geen vluchtgevaar, geen angst voor bijv. bedreiging van getuigen en geen geschokte rechtsorde (bij 12-en-meer-jaarsdelicten gaan ze daar standaard vanuit maar dat is niet helemaal het criterium) dan zouden ze je in principe moeten laten gaan in afwachting van je rechtszaak. Meen ik, maar zo gedetailleerd ben ik ook weer niet thuis in het strafrecht.

- Alleen als je wordt vrijgesproken van alle tenlasteleggingen (primair en subsidiair) waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan.
pi_107646664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:01 schreef Sessy het volgende:

[..]

- Als er geen onderzoeksbelang is, geen vluchtgevaar, geen angst voor bijv. bedreiging van getuigen en geen geschokte rechtsorde (bij 12-en-meer-jaarsdelicten gaan ze daar standaard vanuit maar dat is niet helemaal het criterium) dan zouden ze je in principe moeten laten gaan in afwachting van je rechtszaak. Meen ik, maar zo gedetailleerd ben ik ook weer niet thuis in het strafrecht.

- Alleen als je wordt vrijgesproken van alle tenlasteleggingen (primair en subsidiair) waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan.
12-jaar-en-meer-jaarsdelicten is eraf gehaald ja. Vluchtgevaar was toen niet aanwezig i.v.m. letsel. Nu kan ik gewoon de benen nemen :D Er is mij een contactverbod opgelegd met de slachtoffers maar dat was ik toch al niet van plan om te doen...

De voorlopige hechtenis is niet geschorst maar opgeheven. Daar zit ook verschil in zei m'n advocaat.
pi_107648086
Wat een stumpert ben jij TS ze zouden je kop van je romp moeten slaan!
nee echt niet !
pi_107650569
Als ik de taal van TS zo lees + het feit dat in het JMC is vastgezet, zou een psychologische stoornis best mogelijk kunnen zijn. Misschien kun je je ontoerekeningsvatbaar kunnen verklaren.

Of vergroot je de kans op TBS
.
pi_107651956
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:50 schreef Fer het volgende:
Als ik de taal van TS zo lees + het feit dat in het JMC is vastgezet, zou een psychologische stoornis best mogelijk kunnen zijn. Misschien kun je je ontoerekeningsvatbaar kunnen verklaren.

Of vergroot je de kans op TBS
Haha je bedoelt het PPC. Daar zitten gekken met medische klachten die totaal doorgedraaid zijn. En ja ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Hij had het over een 'beginnend schyzofreen beeld', een gebrek aan empathie etc. etc. Een hele waslijst aan kwalen. En voor TBS moet je echt wel behoorlijk doorgedraaid zijn hoor. Alsof ze je dat geven voor zoiets. Nee ik hou me braaf aan de wet. Die schadevergoeding vind ik het allerergste. Mocht ik nog een keer de bak in draaien dan zou het voor fraude zijn of zo niet voor geweldsdelicten. Iets wat tenminste iets oplevert. Dit soort dingen kosten je alleen maar geld :X En die 2e zin van jou zegt ook iets over jouw stoornis...
pi_107652530
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:16 schreef HighVolume het volgende:
Wat een stumpert ben jij TS ze zouden je kop van je romp moeten slaan!
pi_107662334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:48 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Dat wat kan?

Dat iemand op een forum uitzoekt wat zijn rechten zijn?
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:15 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Pot - ketel ?
pi_107666863
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:08 schreef dfdsdfds het volgende:
En ja ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Hij had het over een 'beginnend schyzofreen beeld', een gebrek aan empathie etc. etc.
Gebrek aan empathie. Why am I not surprised...?
pi_107685625
Trouwens er schiet me nog iets te binnen... Als mijn straf onder die 104 dagen die ik gezeten heb uit zou komen dan zou ik toch een schadevergoeding á 70,- p/dag moeten krijgen voor elke dag die ik voor niets gezeten heb? Prachtig zo kan ik justitie nog een loer draaien ook. Ik wil ze laten boeten voor iedere dag die ik gezeten heb in dat barbaarse regime daar. In Guantanamo Bay worden mensen nog beter behandeld dan daar. Echt een schandaal voor de democratie :r Zo hou ik er nog een appeltje voor de dorst aan over ook $$.
pi_107685695
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:32 schreef dfdsdfds het volgende:
Trouwens er schiet me nog iets te binnen... Als mijn straf onder die 104 dagen die ik gezeten heb uit zou komen dan zou ik toch een schadevergoeding á 70,- p/dag moeten krijgen voor elke dag die ik voor niets gezeten heb? Prachtig zo kan ik justitie nog een loer draaien ook. Ik wil ze laten boeten voor iedere dag die ik gezeten heb in dat barbaarse regime daar. In Guantanamo Bay worden mensen nog beter behandeld dan daar. Echt een schandaal voor de democratie :r Zo hou ik er nog een appeltje voor de dorst aan over ook $$.
TS is nog niet uitgetrolld :')
pi_107687456
quote:

[..]
Nee ik hou me braaf aan de wet.
_O- _O- _O-
Sorry dat moest even.

quote:
Trouwens er schiet me nog iets te binnen... Als mijn straf onder die 104 dagen die ik gezeten heb uit zou komen dan zou ik toch een schadevergoeding á 70,- p/dag moeten krijgen voor elke dag die ik voor niets gezeten heb?
Nogmaals, je krijgt alleen een schadevergoeding als je overal van bent vrijgesproken. Niet als je wel wordt veroordeeld, maar voor minder.
pi_107720096
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Sorry dat moest even.

[..]

Nogmaals, je krijgt alleen een schadevergoeding als je overal van bent vrijgesproken. Niet als je wel wordt veroordeeld, maar voor minder.
Waar slaat dat nou weer op?
pi_107881216
Alleen bij vrijspraak (van alle feiten) kun je een schadevergoeding aanvragen.
pi_107881388
quote:
Ik weet niet waar jij zat, maar ik neem even aan dat het gewoon in een gevangenis was.

Indien dat inderdaad het geval was, wees blij dat het niet in een politiecel was.

Die flikkers lieten je rustig een half uur in je eigen stank zitten als je had zitten schijten }:| :r
vosss is de naam,
pi_107881405
Overigens weet ik niet hoe het in de gevangenis is, want verder dan die week politiecel ben ik nooit geweest :')
vosss is de naam,
pi_107881414
ben blij
pi_107884971
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:25 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet waar jij zat, maar ik neem even aan dat het gewoon in een gevangenis was.

Indien dat inderdaad het geval was, wees blij dat het niet in een politiecel was.

Die flikkers lieten je rustig een half uur in je eigen stank zitten als je had zitten schijten }:| :r
Had je verwacht dat je na elke drol zou verhuizen naar een andere cel?
pi_107885514
Gasten, deze persoon heeft in een JMC, waarschijnlijk heeft ie TBS nodig en is ie gevaarlijk.
.
pi_107886160
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2012 10:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Had je verwacht dat je na elke drol zou verhuizen naar een andere cel?
Nee, maar wel dat men de wc door zou trekken zodra ik gemeld had dat men door kon trekken :{
vosss is de naam,
pi_107886204
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:29 schreef Fer het volgende:
Gasten, deze persoon heeft in een JMC, waarschijnlijk heeft ie TBS nodig en is ie gevaarlijk.
Dan hadden ze 'm wel binnen gehouden.
pi_107887150
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Was het maar een gewonen gevangenis. Een 'penitentiair zieknhuis' noemen ze dat. Voor gedetineerden met allerlei kwalen. Dat betekent een veel erger regime omdat je in een ziekenhuis ook niet kunt werken, recreatie hebben enz. Puur gelul gewoon. Sommige mensen zaten daar al 15 maanden. Stel je voor: 15 maanden lang 23/7 op cel zitten... Logisch dat sommige bewaarders met de dood bedreigd werden. Met zo'n regime vraag je er ook om.
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:29 schreef Fer het volgende:
:') tuurlijk dan mag je mijn TBS ook gaan betalen á 400,- p/dag.
pi_107894711
Je zat er vast niet omdat je bij de arrestatie je pols gekneusd had.
.
pi_107927894
quote:

Juist iemand wurgen en over de balustrade hangen is natuurlijk kinderspel
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_107973642
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:55 schreef Fer het volgende:
Je zat er vast niet omdat je bij de arrestatie je pols gekneusd had.
Nee 5 fracturen.

Telt de tijd die je HvB hebt gezeten ook voor 2/3e mee als straf? Dat zou betekenen dat ik 104/(2/3) * 3 dagen gezeten heb.
  Boks-Chick dinsdag 14 februari 2012 @ 16:56:40 #96
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107973706
hoe meer en vaker TS hier reageert, hoe meer ik er van overtuigd raak dat TS de maximale straf voor zijn delict zou moeten krijgen, en dan wel zonder aftrek van ook maar enige dag :|W .

Of TS is een grote troll, dat kan natuurlijk ook nog :).
lolwut
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:47 #97
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107974296
quote:

[..]

.... En ja ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Hij had het over een 'beginnend schyzofreen beeld', een gebrek aan empathie etc. etc. Een hele waslijst aan kwalen. ...
Het zal geen enkele lezer verbazen. Op straat noemen we tuig als jij gewoon een verknipte egocentrische gek. Ik betaal graag mee om tiepjes als jij van de straat te houden.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_107979448
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:56 schreef BrandX het volgende:
hoe meer en vaker TS hier reageert, hoe meer ik er van overtuigd raak dat TS de maximale straf voor zijn delict zou moeten krijgen, en dan wel zonder aftrek van ook maar enige dag :|W .

Of TS is een grote troll, dat kan natuurlijk ook nog :).
Dus van jou mag ik 10 jaar brommen? Dat zou never nooit kunnen. Las laatst dat iemand die ook verdacht werd van poging tot doodlag 2,5 jaar kreeg omdat ie iemands hals open gestoken had.

En dan nog? Denk je nou serieus dat gevangenissen helpen? Op mij heeft het alleen maar averechts gewerkt. Gevangenissen maken je alleen maar slechter. Je bestrijdt kwaad met kwaad.Ik heb wekenlang dag in dag uit opgetrokken met mensen die de meest gruwelijke dingen begaan zijn. Je denkt dat mensen hun leven gaan beteren als je ze bij mekaar opsluit?
Kijk naar Amerika. Gevangenissen helpen niet...

Hoe zit dat eigenlijk met die 1/3 straf aftrek? Iemand vertelde me dat je nu bij het minste of geringste je hele straf uit moet zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Het zal geen enkele lezer verbazen. Op straat noemen we tuig als jij gewoon een verknipte egocentrische gek. Ik betaal graag mee om tiepjes als jij van de straat te houden.
Haha ik heb nog niet eens een strafblad jij. En ik ben niet van plan ooit nog eens zoiets stoms te doen. Zonde van het geld.
pi_107986165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:33 schreef dfdsdfds het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die 1/3 straf aftrek? Iemand vertelde me dat je nu bij het minste of geringste je hele straf uit moet zitten.
Lees dit maar eens (Bonjo 1ste pagina):

http://issuu.com/bonjo/docs/2011-2

Groeten Bakkeleie

PS: Anders je advocaat bellen die weet er wss meer van ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Bakkeleie op 14-02-2012 22:45:01 ]
pi_108638603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:49 schreef Bakkeleie het volgende:

[..]

Lees dit maar eens (Bonjo 1ste pagina):

http://issuu.com/bonjo/docs/2011-2

Groeten Bakkeleie

PS: Anders je advocaat bellen die weet er wss meer van ;)
Bedankt :)

Ik krijg ook nog een taakstraf voor wat ik gedaan heb tijdens dat delict. Komt die te vervallen als mijn straf onder de 104 dagen uitkomt?

Ik las trouwens dat slachtoffers meer te zeggen krijgen bij rechtszittingen... Ik voel het schavot al hangen :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')