abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107550499
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef Diemux het volgende:
Dus je hebt ook in de bak gezeten? En 2000 euro schadevergoeding? Wat heb je in godsnaam gedaan dan? Voor moord krijg je hier minder :')
Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door dfdsdfds op 03-02-2012 17:27:33 ]
pi_107550566
Je wordt wel een beter mens door anderen over een balustrade te hangen en te wurgen? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107550593
Overigens gok ik zomaar dat de OvJ meer dan een jaar gaat eisen. Ik heb ooit een jaar horen eisen en dat was voor veel minder :X
vosss is de naam,
pi_107550628
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Argento het volgende:
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
De hoogte van de schadevergoeding is door Slachtofferhulp opgesteld. De officier zal er nog wel wat bovenop doen in haar eis. De rechter zal mij mss vragen wat ik van het bedrag vind. Ik zal zeggen dan ik niet meer dan 1000,- wil lappen.
Dus als ik niet betaal worden mijn spullen in beslag genomen? Vind het wel een raar bedrag. Las dat iemand voor moord 9000,- moest betalen....
pi_107551019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 04:40 schreef Maanvis het volgende:
Als je die 2000,- niet betaalt wordt er uiteindelijk beslag gelegd op je loon of je uitkering :).
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
Als het CJIB de betalingen niet int voor het slachtoffer kan slachtoffer besluiten dat via een gerechtsdeurwaarder te doen. Dan komt er (derden) beslag enzo ..denk niet dat je dat leuk vindt. Betaal maar gewoon dus.
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan. Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
Als je de rechtszaal binnen komt lopen en 'ik schop je tegen je schenen als je bij mij in buurt komt' naar je hoofd geslingerd krijgt kun je me moeilijk ongelijk geven.
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef vosss het volgende:
Overigens gok ik zomaar dat de OvJ meer dan een jaar gaat eisen. Ik heb ooit een jaar horen eisen en dat was voor veel minder :X
Er staat 10 jaar max. op het delict. Ach die vrouw is knettergek. Mij een beetje 3 dagen alle beperkingen opleggen voor niets... Als het aan haar had gelegen zat ik daar nu nog voor 700,- p/dag tussen die criminelen.
pi_107551078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:54 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als je de rechtszaal binnen komt lopen en 'ik schop je tegen je schenen als je bij mij in buurt komt' naar je hoofd geslingerd krijgt kun je me moeilijk ongelijk geven.

[..]

Er staat 10 jaar max. op het delict. Ach die vrouw is knettergek. Mij een beetje 3 dagen alle beperkingen opleggen voor niets... Als het aan haar had gelegen zat ik daar nu nog voor 700,- p/dag tussen die criminelen.
Het gaat er ook niet om of ik je gelijk dan wel ongelijk geef. Maar wat ik bedoelde was dat als je niet betaald en waarschijnlijk voor jou veel vervelender wordt dan als je gewoon betaald. Wil je echt dat een gerechtsdeurwaarder (loon) beslag gaat leggen en/of je spullen gaat lopen executeren?
pi_107551148
Ik zat destijds ook met een claim van (ik geloof) 5000 euro via een letseladvocaat.
Die heb ik nooit betaald en soms kreeg ik er nog eens een brief over dat ik moest dokken.

Op aanraden van mijn advocaat heb ik dat niet gedaan en dat is inmiddels verjaard. Ik geloof dat de termijn 5 jaar was als ik me niet vergis.

Maargoed, dat was dus een claim van een letseladvocaat en niet dat de rechter zei dat ik moest dokken dus ik weet niet of daar verschil in zit.

Wat zegt je advocaat erover? :)
vosss is de naam,
pi_107551247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
Echt. Wtf.
pi_107551253
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:58 schreef vosss het volgende:
Ik zat destijds ook met een claim van (ik geloof) 5000 euro via een letseladvocaat.
Die heb ik nooit betaald en soms kreeg ik er nog eens een brief over dat ik moest dokken.

Op aanraden van mijn advocaat heb ik dat niet gedaan en dat is inmiddels verjaard. Ik geloof dat de termijn 5 jaar was als ik me niet vergis.

Maargoed, dat was dus een claim van een letseladvocaat en niet dat de rechter zei dat ik moest dokken dus ik weet niet of daar verschil in zit.

Als het alleen een claim was en geen vonnis is dat wel een wezenlijk verschil. Een veroordelend vonnis (tot schadevergoeding) is een executoriale titel die de schuldeiser recht geeft om zich(via een gerechtsdeurwaarder) te verhalen op het vermogen van de schuldenaar.
Een claim in een brief is geen executoriale titel en geeft dit recht niet.
pi_107552672
quote:

Ik zou een claim ook niet betalen hoor :)
Iedereen mag bij iedereen een claim indienen. Dat kan ik ook bij jou doen. Gewoon een brief sturen dat je x bedrag moet betalen, anders stap je naar de civiele rechter :)
Zo'n verhaal wat jij zei is echt appels met bananen vergelijken :)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_107552942
Ik hoop dat je nog even een tijdje mag brommen. Jij valt onder de categorie 'tuig'.
:W
Edensnator over 'n out
pi_107554341
quote:
Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag.
...
quote:
...
Er staat 10 jaar max. op het delict.
...
Poging tot moord is maximaal 20 jaar, geen 10.
pi_107554984
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:47 schreef Edensnator het volgende:
Ik hoop dat je nog even een tijdje mag brommen. Jij valt onder de categorie 'tuig'.
:W
Knap dat jij dat kan zeggen op basis van dit verhaal. ;)
Er staat helemaal geen reden bij.

Ik wil je wel een mooi voorbeeld geven hoor; Iemand die met z'n gore klauwen aan mijn kind zit zou er slechter vanaf komen. Ben ik dan ook tuig? Of gewoon een hele boze mama? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_107557900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Messina het volgende:
Ik wil je wel een mooi voorbeeld geven hoor; Iemand die met z'n gore klauwen aan mijn kind zit zou er slechter vanaf komen. Ben ik dan ook tuig?
Yep. :Y
pi_107557922
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Yep. :Y
Wat een onzin :P
Maar goed, ieder z'n eigen definitie van tuig :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:23:57 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107559347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef dfdsdfds het volgende:
Vind het wel een raar bedrag. Las dat iemand voor moord 9000,- moest betalen....
Omdat die dan ook gelijk (terecht) kan opdraaien voor de kosten van de begrafenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107559528
TS mishandeld vrouwen en schaamt zich daar niet voor :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107559562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Alleen tokkies keuren eigenrichting goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107559773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Of je meteen tuig bent laat ik even in het midden maar het is sowieso niet goed te praten. Eigenrichting kan nooit goedgekeurd worden. Dan wordt het een grote chaos.
pi_107564286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:38 schreef Messina het volgende:
Knap dat jij dat kan zeggen op basis van dit verhaal. ;)
Er staat helemaal geen reden bij.
Jawel, die staat er wel:
quote:
Als je je niet kunt beheersen bij een dergelijke woordenwisseling, vervolgens aan het wurgen (of een poging daartoe doet) slaat en je bent ook nog eens heilig overtuigd van je gelijk, dan mag je zo iemand met recht 'tuig' noemen ja.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_107564611
TS is hetgeen me altijd irriteert aan die strafgevallen. "Ik heb een hele goede advocaat, hij werkt ook nog pro-deo bla bla bla, het kost me niets, de belastingbetaler betaalt". Je hebt een poging tot moord op je naam, in ieder geval ik zie je dat nergens ontkennen, dus ga er maar even voor de goede orde vanuit dat je dat hebt gedaan. Veel succes nog met je toekomst. Dat je maar lekker mag genieten van de belastingcenten :)
pi_107564745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Of je meteen tuig bent laat ik even in het midden maar het is sowieso niet goed te praten. Eigenrichting kan nooit goedgekeurd worden. Dan wordt het een grote chaos.
Ah, dat ben ik wel met je eens. Maar er zijn situaties waarin ik het wel -een beetje- begrijp ;)
pi_107564834
TS: het begint met de vraag of er een titel is, d.w.z., is er een dwangbevel of een rechterlijk vonnis op basis waarvan de deurwaarder beslag kan leggen. Zo ja, dan betalen (als je kunt), want anders komen er alleen maar beslagkosten bovenop (en soms gevangenisstraf, bijv. bij voorwaardelijke veroordelingen).

Is de titel er niet maar erken je de vordering, dan is betalen ook de aangewezen weg, want anders komen er alleen proces- en deurwaarderskosten bij, en eventueel in een later stadium beslagkosten e.d.

Is de titel er niet en ben je het niet eens met de vordering, dan lijkt verweer voeren de aangewezen weg.
pi_107564902
quote:

Van wie heb je dat het verjaard is? Als je af en toe een brief krijgt erover, dan wordt er gestuit, en verjaart er niets. Ik zou je oude verzekeringspapieren maar goed bewaren.
pi_107568657
quote:

5000,-???? Hoe krijg je dat voor elkaar?Een rechter heeft denk ik wel wat meer macht dan een letseladvocaat... Mijn zaak kan zowieso nog een jaar duren als we nog in hoger beroep gaan. Met die inflatie van tegenwoordig betekent dat dat ik dan zowiezo minder hoef te betalen.
quote:
[img]httnl/topic/1771839/1/100#107559528]vrijdag 3 februari 2012 15:29[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/199535]DroogDok[/url] het volgende:[/b]
TS mishandeld vrouwen en schaamt zich daar niet voor :{
[/quote]Waar staat dat het om een vrouw gaat?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 3 februari 2012 18:11 schreef Sandersson het volgende:
TS is hetgeen me altijd irriteert aan die strafgevallen. "Ik heb een hele goede advocaat, hij werkt ook nog pro-deo bla bla bla, het kost me niets, de belastingbetaler betaalt". Je hebt een poging tot moord op je naam, in ieder geval ik zie je dat nergens ontkennen, dus ga er maar even voor de goede orde vanuit dat je dat hebt gedaan. Veel succes nog met je toekomst. Dat je maar lekker mag genieten van de belastingcenten :)
Van poging tot moord kon niet eens sprake zijn. Die balustrade was +/- 2,5 m hoog. Als je daar ondersteboven van af ondert betekent dat niet dat dat de dood als gevolg heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Poging tot moord is maximaal 20 jaar, geen 10.
:') doe jij soms mbo rechten? Poging moord = 5 jaar. Poging doodslag ook 5. Als mijn advocaat dat zegt dan is dat zo. Wie is hier nou de advocaat?
pi_107569767
2,5 meter naar beneden vallen met je hoofd voorop? Ik denk dat je aardige kans hebt om dat niet te overleven......
pi_107569985
Ik zou me er nog zomaar iets bij kunnen voorstellen dat als je in hoger beroep gaat zonder dat daar een goede reden voor is, je nog wat extra erbij krijgt van het hof. Er zijn hoven die al te lichtzinnig in hoger beroep gaan gewoon afstraffen door een extraatje erbovenop te doen.

quote:
Artikel 45 Sr

1. Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.
2. Het maximum van de hoofdstraffen op het misdrijf gesteld wordt bij poging met een derde verminderd.
3. Geldt het een misdrijf waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld, dan wordt gevangenisstraf opgelegd van ten hoogste twintig jaren.
(NB: Op moord staat maximaal levenslang. Op doodslag 20 jaar meen ik.)
pi_107570398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:05 schreef dfdsdfds het volgende:
5000,-???? Hoe krijg je dat voor elkaar?Een rechter heeft denk ik wel wat meer macht dan een letseladvocaat... Mijn zaak kan zowieso nog een jaar duren als we nog in hoger beroep gaan. Met die inflatie van tegenwoordig betekent dat dat ik dan zowiezo minder hoef te betalen.
In hoger beroep gaan betekent niet per definitie dat je een lagere straf krijgt. Met een beetje geluk wordt je straf dan juist hoger.

quote:
Van poging tot moord kon niet eens sprake zijn. Die balustrade was +/- 2,5 m hoog. Als je daar ondersteboven van af ondert betekent dat niet dat dat de dood als gevolg heeft.
Jij gaf zelf aan dat het poging tot moord betrof. Dus daar reageert men hier dan op.

quote:
:') doe jij soms mbo rechten? Poging moord = 5 jaar. Poging doodslag ook 5. Als mijn advocaat dat zegt dan is dat zo. Wie is hier nou de advocaat?
Je gaf zelf aan dat het tien jaar was, nu is het opeens vijf? En zoals Sessy al aangeeft: het klopt geen van beide.
  Boks-Chick vrijdag 3 februari 2012 @ 20:39:36 #59
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107570440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:05 schreef dfdsdfds het volgende:

eh... terwijl je hem/haar aan het wurgen was...?
lolwut
pi_107570634
quote:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
Je hangt een zwetsverhaal op volgens mij. Je moet of gewoon wat woede ventileren, of je denkt dat hier iemand op het forum zit die je zo kunt bedreigen.
Kortom, je bent een stakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')