abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:22:54 #101
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107454025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

allemaal koninkrijkjes met publiek geld
Op de brandstapel ermee of anders onder de valbijl.... heeft het plebs ook eens een verzetje :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107454224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

allemaal koninkrijkjes met publiek geld
Welk publiek geld? Het zijn allemaal eigen rechtspersonen... met eigen statuten, bestuurders en raden van bestuur..
dag
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:35:37 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107454725
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Welk publiek geld? Het zijn allemaal eigen rechtspersonen... met eigen statuten, bestuurders en raden van bestuur..
maar geen eigenaar , opgericht door het publiek, ik vroeger zelf lid geweest van een woningbouwvereniging die 1000 gulden kreeg iedereen opeens teruggestort.

Omdat de vereniging zelfstandig genoeg geld kon lenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107454768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Peter het volgende:

[..]

De cyclus werkt als volgt:

• Bedenk/verzin een maatschappelijk belang
• Troggel burgers (onder dreiging met geweld) centen af om dat belang te regelen.
• Start een organisatie die genoemde taak op zich gaat nemen
• Maak de burger vervolgens wijs dat 'de markt' er stukken beter in is
• 'Privatiseer' genoemde organisatie (verpast hem voor weinig geld aan een vriendje)
• Hol het bedrijf maximaal uit; vergeet je eigen dikke bonus en die van je vrinden niet
• Laat vervolgens de boel klappen onder het mom van 'overmacht', 'dat had niemand kunnen zien aankomen' en 'nu met de kennis van toen'.
• Vraag om een dikke bailout als het nog kan; vergeet wederom je bonus en die van je vrinden niet.
• 'Nationaliseer' het gebeuren weer; rinse, repeat.
pi_107454837
Ik zie geen parallellen met de woningstichtingen en verenigingen, maargoed..
dag
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:39:17 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107454935
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:37 schreef Peter het volgende:
Ik zie geen parallellen met de woningstichtingen en verenigingen, maargoed..
Vestia Zoetermeer | woningbouwvereniging
http://www.woonwebsite.nl(...)-openingstijden/7206
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_107455063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vestia Zoetermeer | woningbouwvereniging
http://www.woonwebsite.nl(...)-openingstijden/7206
Ja en dan? Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb dagelijks met ze te maken namelijk..
dag
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:45:05 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107455259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja en dan? Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb dagelijks met ze te maken namelijk..
dat is absoluut een woningbouwvereniging 100%
pi_107455492
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat is absoluut een woningbouwvereniging 100%
Ja, wat bedoel je daar mee te zeggen? Ik geef aan dat ik dit fabeltje:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:36 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

De cyclus werkt als volgt:

• Bedenk/verzin een maatschappelijk belang
• Troggel burgers (onder dreiging met geweld) centen af om dat belang te regelen.
• Start een organisatie die genoemde taak op zich gaat nemen
• Maak de burger vervolgens wijs dat 'de markt' er stukken beter in is
• 'Privatiseer' genoemde organisatie (verpast hem voor weinig geld aan een vriendje)
• Hol het bedrijf maximaal uit; vergeet je eigen dikke bonus en die van je vrinden niet
• Laat vervolgens de boel klappen onder het mom van 'overmacht', 'dat had niemand kunnen zien aankomen' en 'nu met de kennis van toen'.
• Vraag om een dikke bailout als het nog kan; vergeet wederom je bonus en die van je vrinden niet.
• 'Nationaliseer' het gebeuren weer; rinse, repeat.
Niet zomaar van toepassing zie op de woningcorporaties.. (vereniging of stichting)
Wellicht dat je enkele gevallen hier op zou kunnen leggen en dat het er dan lichtelijk de schijn van heeft. Maar kom maar met bewijs dat het voor de hele sector geldt.
Dit is eerder BNW-gelul over dat de bilderberggroep en iluminati en reptillians zo de wereld over willen nemen en de wbv's maar boze bedrijven zijn.. Totaal niet het beeld dat ik er van heb namelijk.. ;)
dag
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:51:40 #110
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107455600
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:49 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Niet zomaar van toepassing zie op de woningcorporaties.. (vereniging of stichting)
Wellicht dat je enkele gevallen hier op zou kunnen leggen en dat het er dan lichtelijk de schijn van heeft. Maar kom maar met bewijs dat het voor de hele sector geldt.
Dit is eerder BNW-gelul over dat de bilderberggroep en iluminati en reptillians zo de wereld over willen nemen en de wbv's maar boze bedrijven zijn.. Totaal niet het beeld dat ik er van heb namelijk.. ;)
Maar ik ben ervoor dat men de woningbouwverenigingen opheft en het vastgoed snel verkoopt en de opbrengst in de schatkist
pi_107456046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ik ben ervoor dat men de woningbouwverenigingen opheft en het vastgoed snel verkoopt en de opbrengst in de schatkist
De verenigingen zijn in princiepe eigendom van de leden, dus waarom zou de overheid dat geld mogen afromen? Dat deden ze ook bij de pensioenfondsen die er nu juist slecht voor staan. wbv's moeten nu al verplicht geld in de vogelaar-kist stoppen en sinds dit jaar in de huurtoeslag. De overheid grijpt dus al in hun kas..

En een wbv die de omschakeling wil maken naar een echt bedrijf wordt dat door de minister juist verboden..
dag
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:13:34 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107456677
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:00 schreef Peter het volgende:

En een wbv die de omschakeling wil maken naar een echt bedrijf wordt dat door de minister juist verboden..
En terecht

Anders stelen ze die woningbouwverenigingen binnen de kortste keren helemaal leeg, dat toezicht moet nog veel scherper
Gewoon om de vier jaar het bestuur vervangen , door gekozen bestuurders

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2012 22:31:09 ]
pi_107462678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:46 schreef Bankfurt het volgende:

AFM is ook een toezichthouder van de banken, accountants en Vestia/CFV.

http://www.afm.nl/nl/prof(...)ete-ernst-young.aspx

De AFM is de toezichthouder voor de bedrijven die de financiële instrumenten aanbieden, niet die ze afnemen. De boete waar je bijvoorbeeld naar verwijst voor de accountant heeft betrekking op het toezicht dat de AFM heeft gehouden op de accountant van een aantal financiële dienstverleners. De AFM heeft in dit verhaal helemaal geen rol, het gaat hier om de CFV.

quote:
jaarverslag was van 2010. Het is nu 2012.

We zullen straks wel zien of de accountant of het bestuur van Vestia alle relevantie informatie heeft opgenomen.

Mensen weten denk ik onderhand wel hoe een verklaring van een accountant te interpreteren is, na al die boekhoudschandalen, kredietcrises en het Euro-fiasco.

Het is het jaarverslag over 2010. Rond deze periode wordt gewerkt aan het jaarverslag van 2011, je impliciete aanname dat dit verouderde gegevens zijn is daarom onjuist. In het geplaatste deel van het jaarverslag staan in ieder geval tientallen verwijzingen waarbij de lezer ziet welke risico's er gelopen worden. Neem bijvoorbeeld alleen al het laatste stukje tekst waarin nadrukkelijk wordt vermeld dat er liquiditeitsrisico gelopen wordt. Juist daarom verbaast de kritiek op de accountant mij.

quote:
Zie hierboven, men weet heel goed waarover wordt gesproken: 10 miljard euro en mogelijk meer - ongedekte derivatenposities posities ingenomen o.v.v. het bestuur van Vestia.

En de belastingbetaler heeft geen zin meer om hiervoor in te springen. }:|

Er is niks lukraak beschuldigd; er zijn alleen beschikbare openbare feiten aangegeven.
Er stonden aardig wat beschuldigingen in de teksten naar de AFM en de accountant die in mijn ogen niet terecht zijn. Dat men verontwaardigd is over het gevoerde beleid van Vestia prima.

[ Bericht 3% gewijzigd door snabbi op 31-01-2012 23:28:10 ]
pi_107463202
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:54 schreef VakantieNancy het volgende:

[..]

Fijn toch, een overheid die onderneemt, dat is risicovrij, want als het misgaat leg je de rekening bij jou en mij.
Noemen ze Goldman Sachs banking en dat is nog legaal ook?
Graai-maatschappij en deze Arme huurders kunnen deze graai weer gaan betalen.
Of in het slechtste geval de belasting betaler (wij dus) :Z
allesbeterweter
pi_107465451
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:17 schreef snabbi het volgende:

[..]

De AFM is de toezichthouder voor de bedrijven die de financiële instrumenten aanbieden, niet die ze afnemen. De boete waar je bijvoorbeeld naar verwijst voor de accountant heeft betrekking op het toezicht dat de AFM heeft gehouden op de accountant van een aantal financiële dienstverleners. De AFM heeft in dit verhaal helemaal geen rol, het gaat hier om de CFV.

[..]
We zullen wel zien wat er echt boven water komt, ik heb eerst de banken genoemd waar ze het eerst naar moeten kijken. Ik sluit niet uit dat Vestia zelf een instrument of speciale voorwaarde heeft aangeboden of afgedwongen al dan niet via CFV; die directeur van Vestia lijkt mij tot alles in staat. Zie bijvoorbeeld de betalingen van het salaris van de directeur Staal via een administratiekantoor; van zoiets zou een goede accountant jeuk moeten krijgen in zijn vingers.

...
quote:
Kijk eens snabbi,

Even dit,

ter herhaling in dit topic:

http://www.rentreview.nl/(...)ik-staal-van-vestia/

o.a. in bovenstaand artikel:

Maar het wordt erger. Het NRC (30/1) weet te melden dat “5 andere woningcorporaties, waaronder Ymere en Eigen Haard, garant willen gaan staan om Vestia te redden. Ze willen voorkomen dat de toezichthouder, het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) ingrijpt en Vestia saneringssteun moet aanvragen . Hoe ze dat geld terug krijgen is volstrekt onduidelijk.” De kans is dus groot dat Vestia de hele sector met zich mee de afgrond intrekt.

Wie heeft hier de macht en bevoegdheid om die zogenaamde garanties (= instrumenten) aan Vestia aan te vragen, af te geven en ermee in te stemmen en CFV opzettelijk buitenspel te houden ..... ?

Het wordt steeds gekker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bankfurt op 01-02-2012 17:39:37 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:31:39 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107468714
Er moet veel en veel meer toezicht komen op die kleine koninkrijkjes, die gokken met geld van de huurders, van tante sien en oom Kees , die ervoor moeten bloeden
pi_107473498
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:49 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

Het aangegeven plaatje speelt over langere tijd, en gaat vooral 'de top' aan. Je ziet dat in meer gevallen; ook in andere landen.

De gemiddelde werknemer - diegene waar jij mee te maken hebt - zal daar allemaal niet zo mee bezig zijn; die wil waarschijnlijk gewoon wat moois neerzetten, zijn werk goed doen en een mooi resultaat afleveren. Gelukkig maar, die mensen dragen het bedrijf voor een groot deel.

Des te spijtiger is het wel dat een directeur als dhr. Staal de boel daar kan leeglepelen. Een tijd lang lijkt het dan goed te gaan met de risico's die zo iemand neemt, en praten hij en z'n vrinden daarmee zijn riante salaris goed, maar als het dan fout gaat is de poet binnen, en zit het bedrijf en de brave werknemers met de ellende.

Nog spijtiger is het dat slangen als dhr. Staal of Mollekamp (met reptilians heeft dat overigens niets te maken :') ) daar doorgaans heel aardig mee wegkomen. 'Foutje'.. 'niemand kunnen zien aankomen'.. 'toen met de kennis van nu'... etc.

Ik begrijp eerijk gezegd ook niet zo goed hoe jij denkt dat een slang als Staal 'het bedrijf' (waar jij dan dagelijks mee te maken zou hebben) is |:(

Een bedrijf en een directeur zijn toch twee verschillende dingen. Die laatst gaat bijvoorbeeld zijn salaris ook niet terugstorten als het met het bedrijf even wat minder gaat :')
pi_107475254
Er is nu een vacature open bij Vestia:

medewerker interne controle (AO/IC);

Salaris maximaal Euro 4.387,= per maand (1 jrs-contract, na bewezen geschiktheid kans op verlenging).

http://vacatures.vestia.n(...)p_web_page_id=141549

Tuurlijk, directeur Erik Staal kan dan ff doorvangen a Euro 40.000 per maand, ongeacht zijn geschiktheid en hij hoeft ook niet intern gecontroleerd te worden.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:17:51 #119
54408 Parzival
Where it happens
pi_107475897
ik snap er nog steeds geen jota van..

ik leen geld tegen 6% rente voor 10 jaar.. nu ben ik bang dat na die 10 jaar de rente op 8% staat en dat wil ik niet betalen.. dus verzeker ik de oplopende rent.. en daar moet ik voor betalen..

nu valt de rente ineens naar benee (en kan ik dus goedkoper lenen ipv duurder) en nou moet ik ineens gaan betalen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_107477343
Die Staal zal wel weer een leuke gouden handdruk meekrijgen voor bewezen diensten terwijl de maatschappij weer opgezadeld wordt met de problemen die deze "topper" veroorzaakt heeft.

Wanneer gaan we dit soort lui financieel aansprakelijk maken voor geleden schade?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:02:28 #121
54408 Parzival
Where it happens
pi_107477360
Het is al opgelost.. de neven en nichten hebben bijgesprongen

http://www.volkskrant.nl/(...)a-zijn-voorbij.dhtml
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:07:52 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107477541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

Wanneer gaan we dit soort lui financieel aansprakelijk maken voor geleden schade?
Aansprakelijk stellen? Ik zeg... een stok er inprikken en fonduen :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:10:25 #123
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_107477636
Erik Molenaar voorzitter van de Raad van Commissarissen: ¨Wij zijn allen Erik Staal veel dank verschuldigd voor wat Vestia in de loop der jaren door zijn inspirerende leiding heeft bereikt. Wij hebben respect voor het feit dat hij mede in het belang van Vestia is terug getreden.”

_O-
pi_107478714
quote:
Onder de bezielende leiding van Staal werd fusie op fusie gestapeld. Het beheer van de 89.000 woningen die de corporatie bezit was niet meer genoeg. De visionair Staal bouwde Vestia om tot een ontwikkelingsmaatschappij. Zo’n 1.500 huizen per jaar moesten er worden gebouwd. En dat 30 jaar lang. Tussen 2009 en 2010 explodeerden de leningen van Vestia van 764 miljoen naar 5.1 (!) miljard Euro. En om zich alvast tegen stijgende rentestanden te verzekeren nam amateur econoom Staal voor een kleine 10 miljard(!) posities in op de derivatenmarkt.

http://www.rentreview.nl/(...)ik-staal-van-vestia/
Er staat dus ook nog voor 5 miljard aan leningen open, grotendeels aangegaan in 2009-2010. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer boven water komt.
pi_107478965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Erik Molenaar voorzitter van de Raad van Commissarissen: ¨Wij zijn allen Erik Staal veel dank verschuldigd voor wat Vestia in de loop der jaren door zijn inspirerende leiding heeft bereikt. Wij hebben respect voor het feit dat hij mede in het belang van Vestia is terug getreden.”

_O-
Zo gaat dat veel vaker w/

Eerst wordt de boel leeggelepeld en de eigen broekzak gevuld, en als dan de problemen het resultaat van het gevoerde beleid komt, blaast men met stille trom en goed gevulde zakken de aftocht 'neemt men verantwoordelijkheid voor het gevoerde beleid dat helaas, tot grote spijt en veel verdriet door overmacht anders uitpakte dan gepland en gehoopt'..

:')

Meneer Staal bouwt intussen voor een paar mio een kiet op Aruba...

[ Bericht 3% gewijzigd door GoudIsEcht op 01-02-2012 14:52:58 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:01:09 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107479511
quote:

_O-
Bedankt dat je de boel geruineerd hebt... niemand anders had dat zo goed gekund _O-
pi_107479599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bedankt dat je de boel geruineerd hebt... niemand anders had dat zo goed gekund _O-
je bent zo'n "Topper" dat we met pijn in het hart afscheid van je moeten nemen en je daarom laten vertrekken met enkele miljoenen. Bedankt en tot ziens in je nieuwe functie :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:08:04 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107479728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

je bent zo'n "Topper" dat we met pijn in het hart afscheid van je moeten nemen en je daarom laten vertrekken met enkele miljoenen. Bedankt en tot ziens in je nieuwe functie :')
I'll scratch your back if you scratch mine...

Een grote corrupte bende met zakkenvullers, profiteurs en parasieten, lang leve het neo liberalisme :|W
pi_107479769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jongens, laten we nou eerst eens afwachten wat er precies allemaal wel en niet gebeurd is. Dat Vestia biedt tienduizenden mensen onderdak en is lang zo slecht niet. Een beetje nu ance is wel op z'n plaats w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107479843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Die Staal zal wel weer een leuke gouden handdruk meekrijgen voor bewezen diensten terwijl de maatschappij weer opgezadeld wordt met de problemen die deze "topper" veroorzaakt heeft.

Net zolang uitkleden totdat hij nog meer net de goedkoopste huurwoning van Vestia kan betalen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:12:22 #131
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107479878
quote:

_O-
Dit soort paracieten dienen gewoon vervolgt en opgesloten te worden. Dit soort praktijken zijn te walgelijk voor woorden :r
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:17:54 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107480086
hij zal wel 70% krijgen van zijn 500.000 euro salaris als koning van de sociale huurders

Is ook een vreselijk ingewikkelde baan he, huur ophalen en bijstandsvrouwen eruit flikkeren
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:37:18 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107480729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
hij zal wel 70% krijgen van zijn 500.000 euro salaris als koning van de sociale huurders

Is ook een vreselijk ingewikkelde baan he, huur ophalen en bijstandsvrouwen eruit flikkeren
Ja... want alleen de meest innovatieve geesten zijn in staat om op deze manier de boel te verkloten.
Normale mensen kunnen dit soort idiote constructies niet eens bedenken, daarvoor moet je over uitzonderlijke talenten beschikken _O-
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:37:27 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107483020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja... want alleen de meest innovatieve geesten zijn in staat om op deze manier de boel te verkloten.
Normale mensen kunnen dit soort idiote constructies niet eens bedenken, daarvoor moet je over uitzonderlijke talenten beschikken _O-
Bij de Royal Bank of Scotland schijnen ze ook zo'n geniaal persoon met te veel vrijheden en te weinig toezicht te hebben
pi_107483139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bij de Royal Bank of Scotland schijnen ze ook zo'n geniaal persoon met te veel vrijheden en te weinig toezicht te hebben
En hoe zat dat eigenlijk met Rijkman Groenink?
pi_107483243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En hoe zat dat eigenlijk met Rijkman Groenink?
Rijkman Groenink is een held. Als de ABN AMRO intact was gebleven had het ons veel meer geld gekost als nu het geval was. Gelukkig is het meest verrotte deel van ABN AMRO bij RBS terecht gekomen ^O^
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:59:27 #137
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107488372
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:00 schreef Peter het volgende:

[..]

De verenigingen zijn in princiepe eigendom van de leden, dus waarom zou de overheid dat geld mogen afromen?

ik ben ook lid en ik vind het goed,
Een omschakeling naar een echt bedrijf daar ben ik het niet mee eens, dat is niet in mijn belang
pi_107489624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Rijkman Groenink is een held. Als de ABN AMRO intact was gebleven had het ons veel meer geld gekost als nu het geval was. Gelukkig is het meest verrotte deel van ABN AMRO bij RBS terecht gekomen ^O^
Was dat geluk of wijsheid? En is ABN er dan nu wel geweldig aan toe?
pi_107489654
Ander voorbeeldje: http://www.volkskrant.nl/(...)rug-te-storten.dhtml

Graaiende bestuurders...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:46:06 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107490690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

Graaiende bestuurders...

SPOILER
allemaal het resultaat van die idiote marktwerking manie van enkele jaren terug, iedereen vloog gelijk op de geldkist
pi_107491728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

Graaiende bestuurders...

SPOILER
...er maar niet begrijpen hoe de kosten in de zorg zo hard blijven stijgen ...

(Ex-)bestuurders zijn aansprakelijk te stellen met hun persoonlijke vermogen en i.g.v. misdrijven (bankbreuk bijv.): gevangenisstraf.

..Haha, ik zie nu op NOS-journaal, de hele 2e kamer is het met ons eens; ^O^

aanpakken dat graaituig. :Y)
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:06:52 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107491863
Ze hebben gewoon veel teveel geld en teveel vrije tijd

89.000 x 575 euro = maandelijks 50 000.000, ieder maand 1000 ramsj keukentjes vervangen en een stel Poolse of Belgische schilders er in jagen

das leuk he, lekker gokken, das pas echte marktwerking, met publiek geld
pi_107506837
Even een volgende bericht over vestia:

quote:
Tilburg vreest verlies door bouw Vestia
TILBURG - De ontwikkeling van het Smariusterrein bij de Hasseltrotonde in Tilburg is in gevaar. Bij een bouwproject in de Spoorzone is mogelijk een gemeentelijke lening van 1,4 miljoen 'kwijt'.

Dat stelt wethouder Berend de Vries (D66, wonen) in een inderhaast gestuurde e-mail aan de gemeenteraad. De Vries reageert daarmee woensdag op de ondertoezichtstelling van de woningcorporaties Vestia en Laurentius uit Breda.

De laatste zou in Tilburg het voormalige terrein van Bakkersland aan de Ringbaan Noord ontwikkelen, maar verkeert in ernstige financiële moeilijkheden.

Ook Vestia is een zorgenkind voor Tilburg. De Rotterdamse corporatie heeft een miljardentekort. In Tilburg bouwt de onderneming momenteel in de Spoorzone. Aan de Burgemeester Brokxlaan, voorheen Lochtstraat, verrijzen 178 starterswoningen.

Volgens De Vries kan het probleem bij Vestia de gemeente een verlies van ruim 1,4 miljoen euro opleveren. Tilburg heeft Vestia een renteloze lening van die omvang verstrekt om het bouwproject vlot te trekken.
Dus vestia heeft zelfs renteloze leningen gekregen. Mijn vermoeden is dat ze dan ook met renteverschillen omzetten hebben willen realiseren. En daarbij is er het een en ander misgegaan.
pi_107506955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:34 schreef Basp1 het volgende:
Even een volgende bericht over vestia:

[..]

Dus vestia heeft zelfs renteloze leningen gekregen. Mijn vermoeden is dat ze dan ook met renteverschillen omzetten hebben willen realiseren. En daarbij is er het een en ander misgegaan.
Ik vermoed dat de gemeente de woningcorporatie hier een renteloze lening heeft verstrekt om de onrendabele top die nu eenmaal bijna standaard is bij de ontwikkeling van starterswoningen op een binnenstedelijke locatie af te dekken. Zoiets valt gewoon binnen zo'n project, per woning gaat het ook niet om veel geld.
maar een groter complot kan ook natuurlijk :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107507214
quote:
Meer corporaties in de problemen
Meer grote corporaties hebben nu derivatenportefeuilles met een negatieve marktwaarde van ieder enkele honderden miljoenen ­euro’s. Niet uitgesloten is dat sommige van hen door de lage rentestand in liquiditeitsproblemen komen.
Gezien het feit dat niemand als eerste het bokje wilt zijn zit hier nog heel veel zeer. Bij Vestia moet echt het water enorm aan de lippen hebben gezeten voordat ze met dit nieuws naar buiten durfden te komen, reken er maar op dat het bij veel andere corporaties net zo is.

Wat weer voordelig is voor de huurders, immers als alles omvalt zal de staat zeker ingrijpen. Kijk naar de banken, naar Griekenland etc.
pi_107507904
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:04 schreef Wokkel het volgende:

Wat weer voordelig is voor de huurders, immers als alles omvalt zal de staat zeker ingrijpen. Kijk naar de banken, naar Griekenland etc.
Dan zal de staat gaan ingrijpen en worden nog sneller maatregelen genomen on scheefhuurders te verjagen of meer huur te laten betalen. Meer huur betalen is het beste voor de WBV's dus zal het dat wel worden.
pi_107508264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zal de staat gaan ingrijpen en worden nog sneller maatregelen genomen on scheefhuurders te verjagen of meer huur te laten betalen. Meer huur betalen is het beste voor de WBV's dus zal het dat wel worden.
Wat is er mis mee om scheefhuurders uit gesubsidieerde woningen te jagen?

Dat valt wat mij betreft onder het takenpakket van een wbv: zorgen dat je je doelgroep voorziet van betaalbare woningen. Scheefhuurders behoren niet tot de doelgroep.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:08:44 #148
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_107508516
Toch jammer dat de staat weer ingrijpt. Al die woningen op een executieveiling had de woningmarkt in één keer genezen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_107508817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:08 schreef droom_econoom8 het volgende:
Toch jammer dat de staat weer ingrijpt. Al die woningen op een executieveiling had de woningmarkt in één keer genezen.
Al die woningen in verhuurde staat (en met een dik onderrendement)? In elk land ter wereld kan je makkelijk op korte termijn van je huurders af, behalve in Nederland :)
Hoe haalt een executieveiling van verhuurde beleggingspanden de woningmarkt uit het slop, anders dan een snoepje voor speculanten en huizenmelkers?

Jammer dat je zo in je kaarten laat kijken :)
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:26:37 #150
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_107508966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hoe haalt een executieveiling van verhuurde beleggingspanden de woningmarkt uit het slop, anders dan een snoepje voor speculanten en huizenmelkers?
Dat snap ik ook niet zo. Het lijkt me het laatste wat de woningmarkt nodig heeft op dit moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')