Op de brandstapel ermee of anders onder de valbijl.... heeft het plebs ook eens een verzetjequote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
allemaal koninkrijkjes met publiek geld
Welk publiek geld? Het zijn allemaal eigen rechtspersonen... met eigen statuten, bestuurders en raden van bestuur..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
allemaal koninkrijkjes met publiek geld
maar geen eigenaar , opgericht door het publiek, ik vroeger zelf lid geweest van een woningbouwvereniging die 1000 gulden kreeg iedereen opeens teruggestort.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Welk publiek geld? Het zijn allemaal eigen rechtspersonen... met eigen statuten, bestuurders en raden van bestuur..
De cyclus werkt als volgt:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Welk publiek geld? Het zijn allemaal eigen rechtspersonen... met eigen statuten, bestuurders en raden van bestuur..
Vestia Zoetermeer | woningbouwverenigingquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:37 schreef Peter het volgende:
Ik zie geen parallellen met de woningstichtingen en verenigingen, maargoed..
Ja en dan? Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb dagelijks met ze te maken namelijk..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vestia Zoetermeer | woningbouwvereniging
http://www.woonwebsite.nl(...)-openingstijden/7206
dat is absoluut een woningbouwvereniging 100%quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja en dan? Wat wil je daar mee zeggen? Ik heb dagelijks met ze te maken namelijk..
Ja, wat bedoel je daar mee te zeggen? Ik geef aan dat ik dit fabeltje:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat is absoluut een woningbouwvereniging 100%
Niet zomaar van toepassing zie op de woningcorporaties.. (vereniging of stichting)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
De cyclus werkt als volgt:
• Bedenk/verzin een maatschappelijk belang
• Troggel burgers (onder dreiging met geweld) centen af om dat belang te regelen.
• Start een organisatie die genoemde taak op zich gaat nemen
• Maak de burger vervolgens wijs dat 'de markt' er stukken beter in is
• 'Privatiseer' genoemde organisatie (verpast hem voor weinig geld aan een vriendje)
• Hol het bedrijf maximaal uit; vergeet je eigen dikke bonus en die van je vrinden niet
• Laat vervolgens de boel klappen onder het mom van 'overmacht', 'dat had niemand kunnen zien aankomen' en 'nu met de kennis van toen'.
• Vraag om een dikke bailout als het nog kan; vergeet wederom je bonus en die van je vrinden niet.
• 'Nationaliseer' het gebeuren weer; rinse, repeat.
Maar ik ben ervoor dat men de woningbouwverenigingen opheft en het vastgoed snel verkoopt en de opbrengst in de schatkistquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, wat bedoel je daar mee te zeggen? Ik geef aan dat ik dit fabeltje:
[..]
Niet zomaar van toepassing zie op de woningcorporaties.. (vereniging of stichting)
Wellicht dat je enkele gevallen hier op zou kunnen leggen en dat het er dan lichtelijk de schijn van heeft. Maar kom maar met bewijs dat het voor de hele sector geldt.
Dit is eerder BNW-gelul over dat de bilderberggroep en iluminati en reptillians zo de wereld over willen nemen en de wbv's maar boze bedrijven zijn.. Totaal niet het beeld dat ik er van heb namelijk..
De verenigingen zijn in princiepe eigendom van de leden, dus waarom zou de overheid dat geld mogen afromen? Dat deden ze ook bij de pensioenfondsen die er nu juist slecht voor staan. wbv's moeten nu al verplicht geld in de vogelaar-kist stoppen en sinds dit jaar in de huurtoeslag. De overheid grijpt dus al in hun kas..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ik ben ervoor dat men de woningbouwverenigingen opheft en het vastgoed snel verkoopt en de opbrengst in de schatkist
En terechtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:00 schreef Peter het volgende:
En een wbv die de omschakeling wil maken naar een echt bedrijf wordt dat door de minister juist verboden..
De AFM is de toezichthouder voor de bedrijven die de financiële instrumenten aanbieden, niet die ze afnemen. De boete waar je bijvoorbeeld naar verwijst voor de accountant heeft betrekking op het toezicht dat de AFM heeft gehouden op de accountant van een aantal financiële dienstverleners. De AFM heeft in dit verhaal helemaal geen rol, het gaat hier om de CFV.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:46 schreef Bankfurt het volgende:
AFM is ook een toezichthouder van de banken, accountants en Vestia/CFV.
http://www.afm.nl/nl/prof(...)ete-ernst-young.aspx
Het is het jaarverslag over 2010. Rond deze periode wordt gewerkt aan het jaarverslag van 2011, je impliciete aanname dat dit verouderde gegevens zijn is daarom onjuist. In het geplaatste deel van het jaarverslag staan in ieder geval tientallen verwijzingen waarbij de lezer ziet welke risico's er gelopen worden. Neem bijvoorbeeld alleen al het laatste stukje tekst waarin nadrukkelijk wordt vermeld dat er liquiditeitsrisico gelopen wordt. Juist daarom verbaast de kritiek op de accountant mij.quote:jaarverslag was van 2010. Het is nu 2012.
We zullen straks wel zien of de accountant of het bestuur van Vestia alle relevantie informatie heeft opgenomen.
Mensen weten denk ik onderhand wel hoe een verklaring van een accountant te interpreteren is, na al die boekhoudschandalen, kredietcrises en het Euro-fiasco.
Er stonden aardig wat beschuldigingen in de teksten naar de AFM en de accountant die in mijn ogen niet terecht zijn. Dat men verontwaardigd is over het gevoerde beleid van Vestia prima.quote:Zie hierboven, men weet heel goed waarover wordt gesproken: 10 miljard euro en mogelijk meer - ongedekte derivatenposities posities ingenomen o.v.v. het bestuur van Vestia.
En de belastingbetaler heeft geen zin meer om hiervoor in te springen.![]()
Er is niks lukraak beschuldigd; er zijn alleen beschikbare openbare feiten aangegeven.
Noemen ze Goldman Sachs banking en dat is nog legaal ook?quote:Op maandag 30 januari 2012 14:54 schreef VakantieNancy het volgende:
[..]
Fijn toch, een overheid die onderneemt, dat is risicovrij, want als het misgaat leg je de rekening bij jou en mij.
We zullen wel zien wat er echt boven water komt, ik heb eerst de banken genoemd waar ze het eerst naar moeten kijken. Ik sluit niet uit dat Vestia zelf een instrument of speciale voorwaarde heeft aangeboden of afgedwongen al dan niet via CFV; die directeur van Vestia lijkt mij tot alles in staat. Zie bijvoorbeeld de betalingen van het salaris van de directeur Staal via een administratiekantoor; van zoiets zou een goede accountant jeuk moeten krijgen in zijn vingers.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
De AFM is de toezichthouder voor de bedrijven die de financiële instrumenten aanbieden, niet die ze afnemen. De boete waar je bijvoorbeeld naar verwijst voor de accountant heeft betrekking op het toezicht dat de AFM heeft gehouden op de accountant van een aantal financiële dienstverleners. De AFM heeft in dit verhaal helemaal geen rol, het gaat hier om de CFV.
[..]
Kijk eens snabbi,quote:
Het aangegeven plaatje speelt over langere tijd, en gaat vooral 'de top' aan. Je ziet dat in meer gevallen; ook in andere landen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Ja, wat bedoel je daar mee te zeggen? Ik geef aan dat ik dit fabeltje:
[..]
Niet zomaar van toepassing zie op de woningcorporaties.. (vereniging of stichting)
Wellicht dat je enkele gevallen hier op zou kunnen leggen en dat het er dan lichtelijk de schijn van heeft. Maar kom maar met bewijs dat het voor de hele sector geldt.
Dit is eerder BNW-gelul over dat de bilderberggroep en iluminati en reptillians zo de wereld over willen nemen en de wbv's maar boze bedrijven zijn.. Totaal niet het beeld dat ik er van heb namelijk..
Aansprakelijk stellen? Ik zeg... een stok er inprikken en fonduenquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wanneer gaan we dit soort lui financieel aansprakelijk maken voor geleden schade?
Er staat dus ook nog voor 5 miljard aan leningen open, grotendeels aangegaan in 2009-2010. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer boven water komt.quote:Onder de bezielende leiding van Staal werd fusie op fusie gestapeld. Het beheer van de 89.000 woningen die de corporatie bezit was niet meer genoeg. De visionair Staal bouwde Vestia om tot een ontwikkelingsmaatschappij. Zo’n 1.500 huizen per jaar moesten er worden gebouwd. En dat 30 jaar lang. Tussen 2009 en 2010 explodeerden de leningen van Vestia van 764 miljoen naar 5.1 (!) miljard Euro. En om zich alvast tegen stijgende rentestanden te verzekeren nam amateur econoom Staal voor een kleine 10 miljard(!) posities in op de derivatenmarkt.
http://www.rentreview.nl/(...)ik-staal-van-vestia/
Zo gaat dat veel vakerquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Erik Molenaar voorzitter van de Raad van Commissarissen: ¨Wij zijn allen Erik Staal veel dank verschuldigd voor wat Vestia in de loop der jaren door zijn inspirerende leiding heeft bereikt. Wij hebben respect voor het feit dat hij mede in het belang van Vestia is terug getreden.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |