Als het initiële doel genomen is moet u in staat zijn het doel te houden tot uw zusterpelotons zijn gearriveerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:15 schreef samthegreat5 het volgende:
Verwachten we een counter attack als we het dorp innemen?
As expected.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als het initiële doel genomen is moet u in staat zijn het doel te houden tot uw zusterpelotons zijn gearriveerd.
Maar voor mensen die niet bekend zijn met het fenomeen geen vanzelfsprekendheid.quote:
Waarschijnlijk in andere termen, maar leg eens uit?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:33 schreef Esses het volgende:
Rave, ik weet niet zeker of marnalg er bekend mee zijn, maar rollover, button?
De manieren om snel kamer voor kamer ruimtes te clearen?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in andere termen, maar leg eens uit?
Overigens heb ik het Korps slechts als voor de hand liggend voorbeeld gepakt, dus doe er mee wat je wilt.
Doe gewoon wat jij denkt wat goed is.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:38 schreef Esses het volgende:
[..]
De manieren om snel kamer voor kamer ruimtes te clearen?dus peloton van 8 man die telkens tegelijkertijd 4 kamers clearen. als een tweetal klaar is kunnen ze direct naar de 5e kamer enz. Vervolgens button, manier van kamer binnentreden, dus op het punt links of rechts kamer in om op die manier direct overzicht in de ruimte te krijgen. Dat idee
Klopt, de situatie binnen weet je niet. Maar je kunt wel door de manier van te voren te bepalen zekerheden creëren waardoor er minder kans is op fouten binnenquote:Op zondag 29 januari 2012 16:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Doe gewoon wat jij denkt wat goed is.
Verder hoef je niet al te diep op het zuiveren van kamer tot kamer in te gaan, want je weer immers niet hoe de situatie is als je binnen bent.
Maar vermelden hoe je het doet is altijd goed.
Correct.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:44 schreef Remco026 het volgende:
Je kunt wel enigzins een inschatting maken, een school bestaat vaak uit veel ruimtes (lokalen) en zal best lastig te zuiveren zijn
Negatief. Organiek, dus harde knallen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Klopt, de situatie binnen weet je niet. Maar je kunt wel door de manier van te voren te bepalen zekerheden creëren waardoor er minder kans is op fouten binnen
Overigens vertel mij astjeblieft dat er silencers meegenomen zijn
Da's inderdaad maar bijkomstigheid. Weet niet zeker of dat nodig is. Indien het de taak is om het dorp in handen te houden die burgers daar lekker laten zitten.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Esses het volgende:
Hoogvliegert, je draait wel heel ver van je missie af?
Ik had wat toegevoegdquote:Op zondag 29 januari 2012 17:15 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Da's inderdaad maar bijkomstigheid. Weet niet zeker of dat nodig is. Indien het de taak is om het dorp in handen te houden die burgers daar lekker laten zitten.
Lol, wees mild tegen mij dance commander. Ik doe maar wat xDquote:Op zondag 29 januari 2012 17:25 schreef Rave_NL het volgende:
Eerst die van hoogvlieger even aan wat kritische vragen onderwerpen.
Ps. SIG JATTERTquote:Op zondag 29 januari 2012 17:27 schreef Rave_NL het volgende:
Nee, we houden het leuk.
Iemands plan van aanpak mag pas aangevallen/verbeterd worden als je zelf je eigen plan van aanpak heb voltooid. Zo beperken we het aantal armchairgenerals die wel bekritiseren maar niets presenteren.
dit en vermelding in de typ box (hoe je dat ook noemt)quote:Op zondag 29 januari 2012 17:38 schreef Nibb-it het volgende:
Linkje naar deze sc in de op van het gametopic?
Hier heb je een beterequote:Op zondag 29 januari 2012 17:32 schreef Rave_NL het volgende:
Vond het wel passend. Daarnaast ben ik niet zo'n klootzak als Lotus denkt dat ik ben. Maar back on topic.
Ik vind het wel schijtirritant de plattegrond niet correct is wat betreft posities van de huizen. Zo kun je als het aan de plattegrond ligt je prima opstellen aan de zuidzijde van de school, maar op de foto ben je dan sitting duck voor iedereen die aan oostkant van het hotel naar buiten kijkt.
Cheers.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hier heb je een betere
[ afbeelding ]
Nee hoor, anders moet ik nu ook mn plan nog aanpassen. Heb gewoon de plattegrond gebruikt met de foto om dingen uit te sluiten.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:57 schreef Esses het volgende:
Nu moet ik zeker ook nog eens mijn plan aanpassen?
Mooiquote:Op zondag 29 januari 2012 18:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee hoor, anders moet ik nu ook mn plan nog aanpassen. Heb gewoon de plattegrond gebruikt met de foto om dingen uit te sluiten.
Ik zou hem zeker nog eens overdenken.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:57 schreef Esses het volgende:
Nu moet ik zeker ook nog eens mijn plan aanpassen?
Daarom mogen ze dat hospitaal van mij houden. Anders is er niets te doen voor de volgende sessie. Toch?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:06 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik zou hem zeker nog eens overdenken.Vergeet niet dat het niet enkel de grotere gebouwen zijn waar EN zich bevind, maar ook de gebouwen met meerdere verdiepingen, en er weinig begroeing is. Verder is het een vrij vlak terrein, dus EN heeft met deze drie (3) posities een goede rondom verdediging.
Ja aan hand van deze photos kan men duidelijker zien hoe een en ander ligt, vanuit welke hoek men het beste de aanval kan beginnen en hoe hem voor te zetten.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:17 schreef Schild het volgende:
Eventueel andere luchtfoto;
http://www.bing.com/maps/(...)0000001&sty=a&lvl=18
Nope.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:30 schreef Esses het volgende:
Jij hebt hem in de praktijk gedaan. Niet eerlijk!
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:32 schreef Esses het volgende:
Dan komt nu, hoe ga jij je locaties vast houden?
quote:Op zondag 29 januari 2012 20:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nope.
Maar als ik die van mij vergelijk met anderen zie ik dat anderen alles lijken te willen controleren. And he who defends everything, defends nothing. Je hebt maar 30 man, dus je moet je actiegebied zo compact mogelijk maken.
Ik tracht 3 gebouwen te bemachtigen in een cirkel waar mijn objectives eigenlijk "midden" in liggen. Het zijn ook nog eens vrij hoge gebouwen waardoor ik zicht houd, door een rondom te creëren met vrij overlappende vuurlijnen krijg ik de mogelijkheid om mijn objectives ook echt te beschermenquote:
Die is er nooit.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:57 schreef Rave_NL het volgende:
Maar nogmaals, er is geen ultieme oplossing.
Ik stel voor om het rustig aan te doen, een scenario een paar dagen te laten duren, waarin iedereen zijn of haar aanpak kan presenteren. Waarop anderen daarop kunnen reageren.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:42 schreef hoogvlieger het volgende:
@ Rave_NL: verzin jij alle scenario's of word dit ook gerouleerd onder deelnemers?
Je kunt vanuit dit scenario verder werken.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik stel voor om het rustig aan te doen, een scenario een paar dagen te laten duren, waarin iedereen zijn of haar aanpak kan presenteren. Waarop anderen daarop kunnen reageren.
Daarna krijgt iemand anders de beurt, het liefst na een keuze, en gaat het circus weer van voor af aan beginnen.
En dan het liefst zo verschillend mogelijke scenario's. Dat je eerst een peletonsaanval moet uitvoeren, daarna iets met tanks of voertuigops moet doen (hoi puma) en vervolgens zelf een scenario voor een compagniesverdediging moet schrijven. Zoiets.
True. Maar we zullen zien.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Je kunt vanuit dit scenario verder werken.
A.) Vertrouw nooit de voorhande informatie, en reken met het ergstequote:Op zondag 29 januari 2012 20:46 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ga er in mijn plan van uit dat de S2 zijn werk goed heeft gedaan, en dat er in het dorp slechts 10-15x opfor zit, die ik allemaal gemold en gezuiverd heb, waarna ik op strategische plekken mijn groepen plaats om aanvoer van buitenaf te controleren.
Logisch, maar het is een freakin' zondagavond. En we moeten het doen met de summiere info die er is. Ik zou in het echie graag abort criteria willen hebben zodat er besloten kan worden dat er bijvoorbeeld teveel tegenstand is waardoor het hele feestje niet doorgaat of afgebroken wordt. Maar die ontzettend stoere mariniers moeten toch wel makkelijk een klein dorpje met 10-15, of wellicht meer rebellen kunnen vermeesteren.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
A.) Vertrouw nooit de voorhande informatie, en reken met het ergste
B.) Kom niet enkel met een plan maar met meerdere plannen (whatifs)
C.) And don't forget that in battle there is nothing as certain as the uncertainty
De abort mogelijkheden zijn er ook zonder dat die van hogerhand opgelegd zijn. Daarom gaf ik ook aand at ik gerust mijn objectives opgeefquote:Op zondag 29 januari 2012 21:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Logisch, maar het is een freakin' zondagavond. En we moeten het doen met de summiere info die er is. Ik zou in het echie graag abort criteria willen hebben zodat er besloten kan worden dat er bijvoorbeeld teveel tegenstand is waardoor het hele feestje niet doorgaat of afgebroken wordt. Maar die ontzettend stoere mariniers moeten toch wel makkelijk een klein dorpje met 10-15, of wellicht meer rebellen kunnen vermeesteren.
Qua infanteriegevecht geldt de regel 3:1. Dat wil zeggen 3 eigen troepen om succesvol te zijn tegen 1 vijandelijke strijder.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Logisch, maar het is een freakin' zondagavond. En we moeten het doen met de summiere info die er is. Ik zou in het echie graag abort criteria willen hebben zodat er besloten kan worden dat er bijvoorbeeld teveel tegenstand is waardoor het hele feestje niet doorgaat of afgebroken wordt. Maar die ontzettend stoere mariniers moeten toch wel makkelijk een klein dorpje met 10-15, of wellicht meer rebellen kunnen vermeesteren.
Daarom ben ik ook benieuwd naar jouw aanpak met de middelen die je geboden worden.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:20 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik zeg niet dat S2 er volledig naast ligt maar reken er mee dat ze eventueel ondersteuning zouden kunnen krijgen van locals. Mijn eerste doel is de opdracht tot overnamen/bezetting van de drie gebouwen uit te voeren, waarbij voor mij het radio gebouw van grootste beklang is ivm. vervolg van de operaties in AO. Ik zal mijn teams dan ook zo indelen dat niet enkel het gebouw zeker gesteld kan worden, maar ook de radiomast geen schade oploopt die verdere uitzenduingen voorkomt. Hiertoe heb ik drie (3) teams plus ondersteuning. Dus moet ik ze ook zo indelen dat ik ze optimaal kan gebruiken (vuursectoren, onderlingen dekkingsvuur, etc).
Daarom vroeg ik ook of je met bepaalde begrippen bekendheid hebt :pquote:Op zondag 29 januari 2012 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Qua infanteriegevecht geldt de regel 3:1. Dat wil zeggen 3 eigen troepen om succesvol te zijn tegen 1 vijandelijke strijder.
Voor OVG gaat het al snel richting de 6 tot 8:1.
Als oefenvijand van 5 man hebben we het ooit een hele dag uitgehouden tegen twee pelotons, lachend. Met een buddy 2 uur lang een huis vastgehouden met een dozijn gesneuvelden of gewonden erin. Daarna met een peuk via de achterdeur weglopen, positie kiezen in het volgende huis, daar met je vingers in je oren wachten op de noise van hun volgende poging, wachten tot ze weer in je schootsveld komen en dan roosjes melken.
Met 6 man een pand compleet zuiveren zo groot als een hotel is aardig optimistisch.
En toen kwam nog het beeld wat Esses had bij een technical... Lego auto...quote:Op zondag 29 januari 2012 21:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik deed een poging om die van jou te begrijpen. Ik werd al verdrietig toen ik je schets zag.
Hahaha, waarom werd je zo verdrietig? En ik had meer tijd aan mijn schets moeten besteden jaquote:Op zondag 29 januari 2012 21:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik deed een poging om die van jou te begrijpen. Ik werd al verdrietig toen ik je schets zag.
Dat was een redelijke weergave van deze technicalquote:Op zondag 29 januari 2012 21:30 schreef Schild het volgende:
[..]
En toen kwam nog het beeld wat Esses had bij een technical... Lego auto...![]()
Je hebt gelijk dat ik inderdaad de onderste verdieping niet afdoende kan beveiligen. Daar zijn dan inderdaad te weinig mensen voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef Rave_NL het volgende:
Esses, om even terug te komen. Ik zeg niet dat de mijne dé manier is, maar bij mij is elk pand waar een entry plaatsvind compleet geisoleerd. Vervolgens vind ik 12 man om een huis van 2 verdiepingen te zuiveren net verantwoord. Daarnaast hou ik mijn club compact, en door overlappende vuursectoren is de kans dat de vijaard onderkend en aangegrepen wordt optimaal.
Als jij met 6 man het hotel wilt zuiveren is dat een concrete optie, waar ik niet voor zou kiezen aangezien je 3 verdiepingen met 6 man moet zuiveren en 2 zijdes niet kan zien, waardoor elementen vanuit bijv. de bank of de winkel het pand kunnen binnendringen in ruimtes die jou 6 man al veilig achtte, met alle gevolgen van dien.
Ik zou het risico niet nemen.
Het hotel is een ideale positie voor de vijand, en hun die positie ontzeggen heeft een hoge prio, maar niet als dat zou betekenen dat ik voor mij onaanvaardbare risico's zou moeten nemen, en het buiten mijn oorspronkelijke opdracht valt.
een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef Rave_NL het volgende:
En op welk moment wordt de school eigenlijk binnengevallen?
Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is..quote:Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef Esses het volgende:
[..]
een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.
Ohquote:Op zondag 29 januari 2012 21:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is..
Dat is toch hipquote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen.
True. Staat genoteerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen.
Nu heb je dus gekloot, en nu zie je het belang inquote:Op zondag 29 januari 2012 22:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
True. Staat genoteerd.
Maar soms moet je iemand eerst aan laten kloten eer ze het belang ergens van in zien.
Na even vlug doorgelezen te hebben vrees ik dat je te veel wilt doen met te weinig man en zo te veel speling overlaat voor de vijand om uit te buiten.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand nog commentaar op die van mij?
Vind dat je een beetje teveel uitgaat van geen zekerheden. Bijv. dat ze geen nachtzichtapp. hebben, dat de schutters zo slecht zijn dat ze vanuit het hospital geen hit maken, dat de weerstand in het radio station nihil is etc.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand nog commentaar op die van mij?
Ik vind dat we eerst de aanpakken van iedereen los moeten behandelen, zodat ze er niet voor Jan lul de energie in steken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:21 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb net een beknopte bevelsuitgifte voor een klein insurgencie scenario op papier gezet. Misschien voor de volgende TDG opdracht.
We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen.
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen.quote:Op maandag 30 januari 2012 03:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.
Ben bezich met mijn battle plan, en gebruik waar mogelijk de NATO uitdrukkingen en afkortingen. Kan heelas geen mooi kaartje maken, maar zal volgende keer een kaart met legende toevoegen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen.
En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
Niet alleen de zuid-zijde van het hotel, maar ook van de fabriek, de loods, het huis ernaast en het noordelijke dorpshuis.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef Schild het volgende:
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
*Meldt zichquote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
zonder enige vorm van militaire achtergrond
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Rave_NL het volgende:
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |