iets met oude taart...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:40 schreef Kimberliedje het volgende:
De enige echte telekids met carlo en irene!
Pokemon is toch iets voor kinderen uit de jaren 90?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:56 schreef Kimberliedje het volgende:
Toen pokemonkaarten er nog echt tot deden ookal begrijp ik er nogsteeds geen ruk van.
Klopt. Maar zelfs nu word het nog verkocht al is de hype er wel vanaf.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:03 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Pokemon is toch iets voor kinderen uit de jaren 90?
Basicquote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
commodore 64.. uren lang mijn eigen games programmeren..en na tig uur had je dan 1 pixel die een andere pixel kon beschieten,.,.
Klopt! Jij snapt em.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:40 schreef Kimberliedje het volgende:
De enige echte telekids met carlo en irene!
of een uurtjje een cassette bandjes laden.. 1x spelen af raken in 5min en dan weer een uur moeten wachten, kan me nog heugen dat ik al de bliepjes en alles opnam van een radio programma voor nieuwe spelletjes hehequote:
Spectrum.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:59 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
of een uurtjje een cassette bandjes laden.. 1x spelen af raken in 5min en dan weer een uur moeten wachten, kan me nog heugen dat ik al de bliepjes en alles opnam van een radio programma voor nieuwe spelletjes hehe
Al die Japanse meuk is niet echt oldschool.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:03 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Pokemon is toch iets voor kinderen uit de jaren 90?
Sowieso, cassettebandjes, ook als je ze voor muzíek gebruikte. Maakten ze anno 1992 nog reclame voor in bladen als Hitkrant.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:59 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
of een uurtjje een cassette bandjes laden.. 1x spelen af raken in 5min en dan weer een uur moeten wachten, kan me nog heugen dat ik al de bliepjes en alles opnam van een radio programma voor nieuwe spelletjes hehe
Press play on tape...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
commodore 64.. uren lang mijn eigen games programmeren..en na tig uur had je dan 1 pixel die een andere pixel kon beschieten,.,.
garbage pail kids ofzoquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
- Van die kauwgom met kaarten van misvormde babies
Ja die!quote:
Of met zo'n ding. Kostte toen 300 guldenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja die!
Mooie tijd. toen computers nog geen harddisk hadden met floppies werden opgestart...
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:14 schreef Charlotte3 het volgende:
afbeelding ]
Tante Soesa en Sassefras
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:14 schreef Charlotte3 het volgende:
[ afbeelding
[ afbeelding ]
Villa Achterwerk (vroeger)
Gabbertje?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:45 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
Dat mijn ouders me met dat soort dingen lieten rondlopen zeg![]()
Nee, dit was ver voor de gabberperiode. Denk 1992/1993? Toen ik een jaar of 7/8 was. Die dingen zouden toen ook kankerverwekkend zijn ofzo, zijn volgens mij toen nog verboden.quote:
Ah ja die waren lekker, nou ja destijds meer leuk dan lekkerquote:Op maandag 13 februari 2012 08:17 schreef Djeez het volgende:
Heerlijke snoepjes destijds:
[ afbeelding ]
quote:
De jaren 1992, 1993, 1994 waren anders de hoogtijdagen van de gabber. Daarna ging het snel bergafwaarts.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:13 schreef PimD het volgende:
[..]
Nee, dit was ver voor de gabberperiode. Denk 1992/1993? Toen ik een jaar of 7/8 was. Die dingen zouden toen ook kankerverwekkend zijn ofzo, zijn volgens mij toen nog verboden.
Het grote knikkeren topic.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was ik altijd meester in op het schoolplein.
Niespoeder en zoethout. Bestaat dat nog ?quote:
Toen de harde kaft werd vervangen door een zachte, ging het bergafwaarts idd. Maar toch was ik lid van het eerste uur en ben dat gebleven tot het faillissementquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:57 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Webber magazine
Webber
Haha, dat blad heb ik de eerste jaren ook gelezen. Geweldig!
Ik was het al bijna vergeten.
Met kreten in de geen gelul sectie als:
zachtjes kuste ik haar lippen, toen kruiste haar benen en brak ik mijn bril.
Liefde is blind, lingerie is braille.
Zo fout en toch erg leuk de eerste jaren dat het blad bestond.
Later ging het hard bergafwaarts.
Die TV had ik in het zwartquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:34 schreef female81 het volgende:
Zojuist dit nog gevonden tijdens het uitzoeken van oude tijdschriften (een Yes van zomer 1992): oude hifi-apparatuur.![]()
[ afbeelding ]
Jezus! Die kleine kuttv'tjes waren vroeger echt wel duur! Voor hetzelfde geld heb je nu een 40" Full HD LED-tv!quote:
Ik heb er een. Het beeld is knudde, maar hij staat zo leukquote:
Loco! zo gaafquote:Op woensdag 4 april 2012 19:16 schreef Disavowed het volgende:
Ik voel me met de minuut ouder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loco.
[ afbeelding ]
Fantastickers.
Ware rage op het schoolplein.
Wat een futuristisch dingquote:
Laatst een gekocht voor 25 euroquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:50 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Wat een futuristisch ding. Nooit gezien trouwens.
Voor 995 gulden ook wel aan de prijs. Mijn eerste teeveetje was een zwart wit toestelletje voor zo,n 200 gulden, daar heb ik toen keihard voor moeten sparen.
Voor een kleuren tv (37 cm) betaalde je toen het dubbele.
It's Amazing Mike!quote:
Hé bedankt, ik was al een tijdje op zoek naar een afbeelding hiervan.quote:Op maandag 9 april 2012 14:03 schreef Disavowed het volgende:
[ afbeelding ]
Flik Flak kinderhorloges.
Ik had er twee, een met blauw en nog meer kleuren bandje en later en met geel bandje. Mijn zusje had een rode geloof ikquote:Op maandag 9 april 2012 14:03 schreef Disavowed het volgende:
[ afbeelding ]
Flik Flak kinderhorloges.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:09 schreef Disavowed het volgende:
Meuk die je kreeg bij het openen van een spaarrekening:
[ afbeelding ]
Rolykit van de Rabobank.
[ afbeelding ]
MIjn eerste spaarpotje als ik me niet vergis.
[ afbeelding ]
Spaarpot van de Postbank die met een pasje openging.
[ afbeelding ]
Talkmate. Die reclame met Peter Lusse.
Later nog een buzzer van ABN gekregen en een BlueBrain van de Postbank.
!
Hey, daar heb ik een stepje vanquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik nog steeds ergens bij mijn ouders liggen.
You're welcomequote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef female81 het volgende:
[..]
Hé bedankt, ik was al een tijdje op zoek naar een afbeelding hiervan.
M'n eerste horloge, ergens eind jaren 80.![]()
omnummerenquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:22 schreef Disavowed het volgende:
Operatie Decibel toen eind 1995 in heel Nederland werd omgezet naar 10-cijferige telefoonnummers.
Als tools kon je gebruik maken van diskettes of calculators om je nieuwe telefoonnummer te 'berekenen'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het schoolplein nog snel even eten geven.quote:
quote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef Mayadevi het volgende:
Twee blikjes met een touwtje als telefoon, en dan snoeihard roepen "HOOOOOR JE MIJ?!"![]()
Of gewoon bliklopen met die blikjes.
Oh mijn God, dit zie ik nu weer pas na zo'n 27 jaarquote:Op woensdag 4 april 2012 19:16 schreef Disavowed het volgende:
Ik voel me met de minuut ouder:
[ afbeelding ]
Loco.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik nog steeds ergens bij mijn ouders liggen.
Daarvoor had je deze nogquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:46 schreef blaatschaapvsmekkergeit het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de penniemaat kreeg je midden jarig negentig (?) bij je easyblue rekening
Die was wel tof, bij de Rabobank hebben ze jarenlang echt romme weggegevenquote:Op zondag 22 april 2012 09:50 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Daarvoor had je deze nog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hoe heette die spuuglelijke gebreide truien in alle kleuren van de regenboog ook alweer. Gabbers droegen die volgens mij.
En Energy jeans, met zo.n hele tekening op je kont, bestaat dat nog?
Ja, wat is dat merk?quote:Op woensdag 25 april 2012 20:35 schreef Disavowed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even gezocht. Deze?
quote:Op maandag 30 januari 2012 18:45 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
Dat mijn ouders me met dat soort dingen lieten rondlopen zeg![]()
Hé Hé, eindelijk ! Je hebt ze voor mij gevonden. Ik ben vaak op zoek geweest naar dit. Blijk ik het jaren steeds verkeerd gespeld te hebben. Ik dacht dat het gewoon Fantasy was. Ik wist ook wel dat het van Panini was, maar het zoeken hierop leverde alleen maar voetbal plaatjes op onder hand.quote:
The pin up clubquote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:11 schreef Waaghals het volgende:
was tv iets minder braaf dan nu
kan me herinneren dat er zelfs een keer een chick van 16 in zat
neuh, dit is gewoon een algemeen topic waar van alles voorbij komt. En meestal als ik een odnerwerp zie weet ik uit mn hoofd wel of er toevallig ook een topic over is en dat spam ik danquote:
Ja nee maar ik zie dat ik dat topic 2 jaar geleden ook al lag te mijmeren over die blote 16jarigequote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
neuh, dit is gewoon een algemeen topic waar van alles voorbij komt. En meestal als ik een odnerwerp zie weet ik uit mn hoofd wel of er toevallig ook een topic over is en dat spam ik dan
blijkbaar doet het je wel watquote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:08 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ja nee maar ik zie dat ik dat topic 2 jaar geleden ook al lag te mijmeren over die blote 16jarige
Keek ik altijd met mijn pa toen ik een jaar of 9 was, wat een baas was ik toen!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:11 schreef Waaghals het volgende:
was tv iets minder braaf dan nu
kan me herinneren dat er zelfs een keer een chick van 16 in zat
Ik wel eigenlijkquote:Op woensdag 11 april 2012 23:40 schreef T42 het volgende:
[..]
wil je die op je pc? heb een freeware progje
Bazennummer, bijna net zo vet als deze:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:05 schreef El_Matador het volgende:
Knettersnoep.
En deze:
Dansen op je 12e.
Hiphoppen.quote:
Fido Didoquote:Op vrijdag 11 mei 2012 05:52 schreef female81 het volgende:
Ik kom dit net tegen bij het uitzoeken van bladen (komt uit 1991). Zelf ken ik het niet, maar misschien is het voor anderen wel nostalgie?
[ afbeelding ]
Mike Levi.quote:
Ja, heb 3210 en Ericsson GF768 gehad,voorloper van T10Squote:Op donderdag 17 mei 2012 12:47 schreef female81 het volgende:
Nog mensen die ooit een van deze mobieltjes hebben gehad? (net gevonden in een blad van vlak voor de millenniumwisseling)
[ afbeelding ]
2e van links onder was mijn eerstequote:Op donderdag 17 mei 2012 12:47 schreef female81 het volgende:
Nog mensen die ooit een van deze mobieltjes hebben gehad? (net gevonden in een blad van vlak voor de millenniumwisseling)
[ afbeelding ]
Oja, was dat niet zo'n cartridge met die prehistorische OS?quote:Op zondag 29 januari 2012 06:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Of met zo'n ding. Kostte toen 300 gulden![]()
[ afbeelding ]
T10S,daarvoor nog die grote Motorola met een klepje voor de toetsen,en een antennequote:Op donderdag 17 mei 2012 13:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, heb 3210 en Ericsson GF768 gehad,voorloper van T10S
Later kwam er een complete dvd-boxset op de markt (2004 ofzo?) die ik gelijk heb aangeschaftquote:
Ik kan me nog herinneren dat mijn ouders een zwartwit-tv in huis haalden, ergens eerste helft van de jaren '70. Met iets van 5 of 6 zenders (2 nederlands, 3 duits, 1 of 2 belgen).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
- Dat Nederland 3 nog niet eens bestond, laat staan rtl4
Dit is achteraf zó grúwelijkquote:
Charles Bronson met zijn sterkste argument:quote:Op zondag 27 mei 2012 20:57 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dit is achteraf zó grúwelijk![]()
![]()
Maar ontopic: Baas Charles Bronson!!
als verzamelaar heb ik mijn 1e gsm nog een philips shaffy in werkende staat! en de herman brood 3210quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:47 schreef female81 het volgende:
[ afbeelding ]
plakte daarop altijd vuurpijlenquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
Ik kocht deze altijd voor bijna niks bij de plaatselijke speelgoedwinkel
[ afbeelding ]
heb de scatebike in de schuur staanquote:Op vrijdag 11 mei 2012 05:52 schreef female81 het volgende:
Ik kom dit net tegen bij het uitzoeken van bladen (komt uit 1991). Zelf ken ik het niet, maar misschien is het voor anderen wel nostalgie?
[ afbeelding ]
Deze zijn nog steeds verkrijgbaar hier bij de speelgoedwinkel. Kost ik meen hooguit een euro.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
in gulden tijd waren die 30 cent...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Deze zijn nog steeds verkrijgbaar hier bij de speelgoedwinkel. Kost ik meen hooguit een euro.
ik heb ze zowat ook allemaalquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie allemaal dingen voorbijkomen die op retroforum staan
Ik ken het zowat allemaal ook.
Fido Dido idd en alle cherry drankjes. Kom jij uit '81? Heb je geen Fido Dido meegemaakt of alleen geen Cherry 7up?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 05:52 schreef female81 het volgende:
[ afbeelding ]
En natuurlijk smurfensnot!!!!quote:Op zondag 3 juni 2012 10:06 schreef pagadder het volgende:
[ afbeelding ]
Slijm waarmee je scheten kon laten.
Holy molyquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vrouwquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:45 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
Jaaaa die heb ik ook nog ergens...quote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef heaven7 het volgende:
Oh en ik had heb een zooitje van deze! Heb er vorig jaar nog een paar uur plezier mee gehad
[ afbeelding ]
Die waren/zijn leukquote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef heaven7 het volgende:
Oh en ik had heb een zooitje van deze! Heb er vorig jaar nog een paar uur plezier mee gehad
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gehad.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ze ook! Alhoewel, samen met mijn zusje, we hadden elk drie van die dingen geloof ik. Was paars nu de moeilijkste?quote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef heaven7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja en van alle 6 kon je ook nog eens 1 grote kubus maken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik had ze ook! Alhoewel, samen met mijn zusje, we hadden elk drie van die dingen geloof ik. Was paars nu de moeilijkste?
Je kon er van alles mee maken.....quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:32 schreef heaven7 het volgende:
Dat meen je! Nooit gewetenIk ga ff kijken of dat lukt dan
![]()
Ik had ook nog anderen later, met een soort watermarbelachtig patroontje erin. Weet niet welke het moeilijkst was trouwens.
Rubber puzzelkubussenquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:41 schreef soapie het volgende:
[..]
Je kon er van alles mee maken.....
[ afbeelding ]
En gekickt. Was me nooit eerder opgevallen, dat topicquote:
vandaar dat ik hem met mijn enorme MLN geheugen opgevist hebquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
En gekickt. Was me nooit eerder opgevallen, dat topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |