abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2012 @ 22:24:18 #201
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107381459
quote:
Ik roep dit al jaren. Kraanwater is beter.
Toch kopen mensen flesjes water terwijl kraanwater een factor 1000 goedkoper is. Blijkbaar is rondlopen met een flesje met merknaam erop, belangrijker.
Mensen.... *zucht*
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107382361
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee klopt. Dit is de wachtruimte die je nu ziet. De rechters zijn in overleg.

Uitspraak is er. Kamp mag blijven, maar wel met max 2 bewakers. De occupiers zelf mogen volgens mij niet blijven.
Als een polyester monument tegen de graaicultuur. Dat zal ze leren, die gierige speculanten. :6
pi_107387440
In de VS gaat het los:
Honderden aanhoudingen bij Occupy-protest Oakland

Dan liever toch een tentjes met maximaal 2 bewakers eromheen. Helaas zijn het gewelddadige acties als in Oakland die aandacht creëren bij volk en overheid. ;(

Zoals 1-voud zegt:
quote:
Mensen.... *zucht*
  maandag 30 januari 2012 @ 09:02:49 #204
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107392184
Alsof je de bank overvallen hebt.. omgekeerde wereld. :{

The truth was in here.
  maandag 30 januari 2012 @ 09:04:26 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107392201
quote:
Ik wel, en het is terecht ook. Volgens de letter van de wet zijn ze geen zwervers dus..... :)
Het is gewoon tegenwerken en proberen om die vervelende demonstranten op te laten zouten.
The truth was in here.
pi_107392496
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:02 schreef Bastard het volgende:
Alsof je de bank overvallen hebt.. omgekeerde wereld. :{

Ze waren wel actief naar hem persoonlijk op zoek volgens mij. Aangezien die agent van achteren kwam aanlopen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 30 januari 2012 @ 09:30:09 #207
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107392635
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ze waren wel actief naar hem persoonlijk op zoek volgens mij. Aangezien die agent van achteren kwam aanlopen.
Sja, hij zal misschien zijn belasting niet betaald hebben.
The truth was in here.
pi_107393101
Als de herder van de schapen wordt gescheiden? _O-
allesbeterweter
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 09:55:05 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_107393217
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik roep dit al jaren. Kraanwater is beter.
Toch kopen mensen flesjes water terwijl kraanwater een factor 1000 goedkoper is. Blijkbaar is rondlopen met een flesje met merknaam erop, belangrijker.
Mensen.... *zucht*
Vandaar ook je flesje (merknaam Lidl) gewoon bijvullen uit de kraan. Want de kraan meenemen in je tas gaat zo lastig ;)
  maandag 30 januari 2012 @ 09:56:10 #210
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107393243
We krijgen er misschien nog meer uitkeringtrekkers bij :(

quote:
Uitstel van betaling voor Medi-Expresse

DEN HAAG - Medi-Expresse, het bedrijf dat chauffeurs levert aan huisartsenposten, heeft dinsdag uitstel van betaling gekregen van de rechtbank in Den Haag. En daarmee is het faillissement, waar medewerkers op aanstuurden, voorlopig van de baan. De chauffeurs zijn zwaar teleurgesteld.
Ruim twintig chauffeurs van Medi-Expresse demonstreerden dinsdag bij de rechtbank. Ze hoopten dat hun werkgever geen uitstel van betaling zou krijgen. Nu dat wel is gebeurd, is het maar de vraag of ze achterstallig salaris betaald krijgen.

De chauffeurs van Medi-Expresse hebben nog loon tegoed. Ze willen dat het bedrijf failliet wordt verklaard, zodat ze via het UWV nog geld kunnen krijgen.

Nog meer problemen
Volgens de chauffeurs heeft het bedrijf nog meer problemen. Zo zou sinds juni vorig jaar geen pensioen zijn afgedragen, terwijl het wel op het loon is ingehouden. Daarnaast zou Medi-Expresse een belastingschuld hebben.

Medi-Expresse levert chauffeurs voor huisartsenposten in de Haagse regio, zoals huisartsenpost Smash. Ondanks de problemen, gaan de ritten wel gewoon door.
(zie ook het filmpje op de site)
http://www.westonline.nl/(...)g-voor-medi-expresse
Volg je hart, gebruik je verstand.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 09:57:14 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_107393270
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik wel, en het is terecht ook. Volgens de letter van de wet zijn ze geen zwervers dus..... :)
Het is gewoon tegenwerken en proberen om die vervelende demonstranten op te laten zouten.
Ja, logisch dat ze tegenwerken, wat is de zin om 20 mensen te laten vernikkelen van de kou. Zinloos laten vernikkelen ook nog. Maar goed, ze mogen blijven, maar onder voorwaarden en er mag niet meer geslapen worden daar.
pi_107393466
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:56 schreef heartz het volgende:
We krijgen er misschien nog meer uitkeringtrekkers bij :(

[..]

Dat weet je wanneer je bij een bedrijf werkt dat in 2003 al failliet is verklaard. Dit betreft een voortzetting. Het bedrijf heeft nooit goed gedraaid. Medewerkers hebben dus tien jaar de tijd gehad om ander werk te vinden.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:17:00 #213
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107393681
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat weet je wanneer je bij een bedrijf werkt dat in 2003 al failliet is verklaard. Dit betreft een voortzetting. Het bedrijf heeft nooit goed gedraaid. Medewerkers hebben dus tien jaar de tijd gehad om ander werk te vinden.
We zitten in 2012. In het bericht staat dat het faillissement nog steeds van de baan is.
Dus hoe kan het in 2003 failliet verklaard zijn?
pi_107393766
Even een vraag tussendoor. is het noodzakelijk voor mensen om te ondernemen of werken zoals dit vandaag de dag gaat ?

Sommigen geven aan dat de markt en vernieuwing heilig is ?

Sommigen beweren dat de basis behoeften genoeg zijn ?

Wat hebben mensen nu eigenlijk nodig ?

Dit geeft wellicht een goede discussie om te kijken wat werkelijk nodig is.

Ik persoonlijk denk dat basis behoeften genoeg zijn, en dat daarna de invulling gegeven kan worden door ontplooing van jezelf op meerder manieren, persoonlijke groei, artistiek, sport, etc.

Wat vinden juliie ?
  maandag 30 januari 2012 @ 10:22:26 #215
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107393802
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, logisch dat ze tegenwerken, wat is de zin om 20 mensen te laten vernikkelen van de kou. Zinloos laten vernikkelen ook nog. Maar goed, ze mogen blijven, maar onder voorwaarden en er mag niet meer geslapen worden daar.
Ze mogen blijven, en dat telt ;)
The truth was in here.
pi_107393819
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef heartz het volgende:

[..]

We zitten in 2012. In het bericht staat dat het faillissement nog steeds van de baan is.
Dus hoe kan het in 2003 failliet verklaard zijn?
Beetje jurist moet weten wat 'een voortzetting is'. Kortom, ...bedrijf A gaat failliet en dan gaat men met een andere BV verder. Een voortzetting dus.... en als het bedrijf eerst al failliet gaat, dan is dat een teken aan de wand dat het blijkbaar niet zo goed gaat.

Tip; de failliete BV is die met kvk nummer: 28075999. In 2001 failliet verklaard hetgeen in 2003 wegens gebrek aan bate werd opgeheven.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 10:26:24 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_107393899
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Even een vraag tussendoor. is het noodzakelijk voor mensen om te ondernemen of werken zoals dit vandaag de dag gaat ?

Ik persoonlijk denk dat basis behoeften genoeg zijn, en dat daarna de invulling gegeven kan worden door ontplooing van jezelf op meerder manieren, persoonlijke groei, artistiek, sport, etc.

Wat vinden juliie ?
Voor bijna alle mensen is dat idd noodzakelijk, hoe zou je anders aan al je financiele verplichtingen kunnen voldoen en brood op de plank krijgen?
En werken is toch niet persé vervelend? Genoeg mensen die plezier in hun werk hebben.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:27:19 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107393919
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:07 schreef Gray het volgende:

Als dat waar is, dan kan men die wetenschap aanwenden voor positieve doeleinden.

Of we doen gewoon lekker helemaal niets. Want ook al zijn we misschien gedoemd om deze planeet te vernietigen, de mens is de mens, en die moet je niet willen veranderen.

Het is toch niet A of Z?
Ik zie om me heen best goede initiatieven. Nieuwe inzichten die tot nieuwe (wetenschappelijke) werkwijzen komen die de drie P's van Planet, Profit & People beter in balans laten zijn. Dat is imo een mooie ontwikkeling. Dat gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag en zijn op het oog geen revolutionaire omwentelingen, maar er is zeker beweging zichtbaar. Op breed, wetenschappelijk en innovatief vlak, maar ook kleinschalig, met huis-, tuin- en keukenoplossingen.

Wel grappig trouwens dat toen ik eventjes terug hier melde dat ik meer geloof in een maakbare maatschappij die bij jezelf begint en dat elk klein beetje helpt, ik zo'n beetje werd weggeschamperd.
"Mooi dat je zo heilig bent bewust geen auto te rijden, maar dat zet geen zoden aan de dijk", dat idee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 30 januari 2012 @ 10:28:03 #219
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107393937
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Beetje jurist moet weten wat 'een voortzetting is'. Kortom, ...bedrijf A gaat failliet en dan gaat men met een andere BV verder. Een voortzetting dus.... en als het bedrijf eerst al failliet gaat, dan is dat een teken aan de wand dat het blijkbaar niet zo goed gaat.
Bedrijf A, bedrijf B?
Ik heb het hier over Medi-Expresse. Je bedoelt dat een eerder bedrijf failliet is gegaan en daarna is overgenomen door Medi-Expresse? Want je noemt ook geen naam van een bedrijf dat eerder failliet gegaan zou zijn dat door door Medi-E is overgenomen.
Dus wat bedoel je nou?
Want Medi-Expresse is nog niet failliet verklaard en dus ook nog niet overgenomen.
pi_107393998
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:28 schreef heartz het volgende:

[..]

Bedrijf A, bedrijf B?
Ik heb het hier over Medi-Expresse. Je bedoelt dat een eerder bedrijf failliet is gegaan en daarna is overgenomen door Medi-Expresse? Want je noemt ook geen naam van een bedrijf dat eerder failliet gegaan zou zijn dat door door Medi-E is overgenomen.
Dus wat bedoel je nou?
Want Medi-Expresse is nog niet failliet verklaard en dus ook nog niet overgenomen.
Medi Expresse was voorheen actief onder de naam Medi Expresse Apotheek Bezorgdienst, kvk nummer 28075999. Die ging in 2001 al failliet. Activiteiten in een nieuwe BV, naam veranderen en doorgaan .
Voor een 'leek' is dit waarschijnlijk niet zo eenvoudig te begrijpen, daarom doen bedrijven dit dan ook, zo komt 'de leek' er niet achter en denkt zij dat alles goed gaat. Blijkbaar weten zelfs juristen niet hoe het werkt,...maar goed dat onze onderneming bestaat ;)
Ik geef je notabene alles op een gouden dienblad, je hoeft alleen maar te lezen.

Om het NOG makkelijker te maken:

http://www.faillissemente(...)n3=&rechtbank=&zoek=
pi_107394046
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor bijna alle mensen is dat idd noodzakelijk, hoe zou je anders aan al je financiele verplichtingen kunnen voldoen en brood op de plank krijgen?
En werken is toch niet persé vervelend? Genoeg mensen die plezier in hun werk hebben.
Je gaat aan de vragen voorbij :)

Wat je nu doet is het huidige verdedigen ?

Graag een reactie op deze vragen.

quote:

maandag 30 januari 2012 @ 10:50:33 #222
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_107394418
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:08:47 #224
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107394881
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Medi Expresse was voorheen actief onder de naam Medi Expresse Apotheek Bezorgdienst, kvk nummer 28075999. Die ging in 2001 al failliet. Activiteiten in een nieuwe BV, naam veranderen en doorgaan .
Voor een 'leek' is dit waarschijnlijk niet zo eenvoudig te begrijpen, daarom doen bedrijven dit dan ook, zo komt 'de leek' er niet achter en denkt zij dat alles goed gaat. Blijkbaar weten zelfs juristen niet hoe het werkt,...maar goed dat onze onderneming bestaat ;)
Ik geef je notabene alles op een gouden dienblad, je hoeft alleen maar te lezen.

Om het NOG makkelijker te maken:

http://www.faillissemente(...)n3=&rechtbank=&zoek=

Het gaat mij om het huidige bedrijf. Dat dus toch door heeft weten te gaan ondanks dat het eerdere bedrijf wel failliet was verklaard.
En hier zijn gedupeerden aan verbonden. Dus eerder failliet verklaard of niet, het verandert de huidige situatie niet.

Fijn dat je zo respectvol weet te communiceren.
pi_107395206
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef heartz het volgende:

Komt puur omdat je aangeeft dat 'het bedrijf niet failliet was' en dat je mijn berichtgeving in twijfel trekt. Alles wat ik eerder aangaf klopt gewoon. Dit bedrijf is al jaren ziek als de pest.... dat het personeel nu op straat komt te staan hadden ze al jaren aan kunnen zien komen daar de directeur geen fuck geeft om zijn mensen.

Als ik met feiten kom en er wordt vervolgens gedaan alsof het niet zo is, dan kan ik inderdaad kortaf reageren.
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 11:24:56 #226
341203 3-voud
pi_107395268
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef heartz het volgende:

Je krijgt wat je geeft.
pi_107395316
Overigens..het bedrijf is inmiddels wel failliet verklaard:

http://www.nu.nl/economie(...)lliet-verklaard.html

quote:
Medi-Expresse failliet verklaard
Laatste update: 28 januari 2012 09:36 info
UTRECHT - Medi-Expresse, het bedrijf dat in grote delen van het land het vervoer voor huisartsenposten verzorgt, is vrijdag failliet verklaard. Dat bevestigde FNV Bondgenoten vrijdag.
Foto: ANP

Volgens een verklaring geldt het faillissement voor alle vijf bv's Medi-Expresse, Zeeland, West-Brabant, Midden-Holland, Den Haag en Medi-Expresse Nederland BV. De curatoren onderzoeken of een doorstart op korte termijn tot de mogelijkheden behoort.

De rechtbank in Den Haag verleende dinsdag nog uitstel van betaling. De 150 werknemers hadden al enige tijd geen salaris meer gehad. Door het faillissement kunnen de chauffeurs hun geld via het UWV krijgen.
Let op , nieuwe BV, activiteiten erin, naam weer Medi Expresse en 'de leek' zal zeggen ; 'het bedrijf bestaat toch nog'.......
  maandag 30 januari 2012 @ 11:34:39 #228
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107395471
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Komt puur omdat je aangeeft dat 'het bedrijf niet failliet was' en dat je mijn berichtgeving in twijfel trekt. Alles wat ik eerder aangaf klopt gewoon. Dit bedrijf is al jaren ziek als de pest.... dat het personeel nu op straat komt te staan hadden ze al jaren aan kunnen zien komen daar de directeur geen fuck geeft om zijn mensen.

Als ik met feiten kom en er wordt vervolgens gedaan alsof het niet zo is, dan kan ik inderdaad kortaf reageren.
Ik wijs je op mijn punt. En dat is dus dat de huidige er niet door verandert, ook al heeft het wel invloed gehad op de huidige situatie.

Uit wat maak je op dat ik twijfelde aan de juistheid?
Ik verwoord eigenlijk wat je uitlegt in 1 vraag aan je.
Maw ik vraag om verduidelijking.

Het lijkt er in mn ogen op dat je een kans schoon zag weer te roepen hoe dom die mensen wel niet zijn.
Is het niet ook een soort maatschappelijke verantwoording ongezonde bedrijven geen kans te geven zulk soort situaties te veroorzaken. Als een soort preventiemaatregel.
pi_107395570
quote:
De situatie is nu zo dat de directeur, Raymond Tromp, zelf het faillissement aanvraagt, en vervolgens weer opnieuw begint met een coöperatie met ingeschoven BV's. Broer: "Huisartsenposten geven aan helemaal niet meer in zee te willen met de heer Tromp. Ze zijn zwaar teleurgesteld in de bedrijfsvoering en gaan zeker niet mee in de nieuwe opzet. Wij werken daarentegen aan een andere oplossing; een veel betere voor alle partijen."
Let op , hier komt nieuw personeel te werken en die zullen na korte tijd gaan piepen dat het bedrijf ten ziele gaat.......laat het een les zijn voor het nieuwe personeel.
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:34 schreef heartz het volgende:

Is het niet ook een soort maatschappelijke verantwoording ongezonde bedrijven geen kans te geven zulk soort situaties te veroorzaken. Als een soort preventiemaatregel.
Er zijn bedrijven die andere bedrijven (en natuurlijk personen) adviseren in dit soort situaties. Dus wanneer iemand zaken wil gaan doen controleren ze eerst de historie, kredietwaardigheid én betrouwbaarheid van ondernemingen. Sterker nog, ik ken iemand die exact dát werk doet ;)
  maandag 30 januari 2012 @ 11:48:04 #230
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107395776
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Let op , hier komt nieuw personeel te werken en die zullen na korte tijd gaan piepen dat het bedrijf ten ziele gaat.......laat het een les zijn voor het nieuwe personeel.

[..]

Er zijn bedrijven die andere bedrijven (en natuurlijk personen) adviseren in dit soort situaties. Dus wanneer iemand zaken wil gaan doen controleren ze eerst de historie, kredietwaardigheid én betrouwbaarheid van ondernemingen. Sterker nog, ik ken iemand die exact dát werk doet ;)
Dat is een goede zaak.
Maar dat zou dus of standaardprocedure moeten zijn en/ of een soort algemene filtering waardoor dit soort situaties preventief worden bekeken.
pi_107395927
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:48 schreef heartz het volgende:

[..]

Dat is een goede zaak.
Maar dat zou dus of standaardprocedure moeten zijn en/ of een soort algemene filtering waardoor dit soort situaties preventief worden bekeken.
Dat alle bedrijven in Nederland worden gemonitord?? Hoe zie je dit voor je? Een actueel inzicht in de bedrijfsvoering is voor derden nogal moeilijk te verkrijgen. Een BV bijvoorbeeld, mag 13 dertien maanden ná aflopen boekjaar de jaarrekening publiceren. Vaak zie je dat bedrijven 'even een balans' opvragen bij de KVK en ga daar dan vanuit. In een jaar tijd kan er echter een hoop gebeuren dus dat treft geen doel.

Daarnaast heb je te maken met CV's, VOF' en/of eenmanszaken die niet publiceren..... er zijn wel andere manieren om toch inzicht te krijgen maar dat kan niet één op één worden gemonitord.
  maandag 30 januari 2012 @ 12:18:13 #232
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107396531
quote:
99s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat alle bedrijven in Nederland worden gemonitord?? Hoe zie je dit voor je? Een actueel inzicht in de bedrijfsvoering is voor derden nogal moeilijk te verkrijgen. Een BV bijvoorbeeld, mag 13 dertien maanden ná aflopen boekjaar de jaarrekening publiceren. Vaak zie je dat bedrijven 'even een balans' opvragen bij de KVK en ga daar dan vanuit. In een jaar tijd kan er echter een hoop gebeuren dus dat treft geen doel.

Daarnaast heb je te maken met CV's, VOF' en/of eenmanszaken die niet publiceren..... er zijn wel andere manieren om toch inzicht te krijgen maar dat kan niet één op één worden gemonitord.
Ach het lijkt me toch ook niet verkeerd dat banken steeds doorzichtiger worden in hun investereringen.

Misschien een soort analyse die verschillende aspecten van een bedrijf in het kader van de gezondheid van een bedrijf in kaart brengt. Vanuit preventief perspectief. Een overheidsorgaan zou zo een functie kunnen vervullen.
Of zou het een Occupy thema kunnen zijn?
pi_107396716
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:18 schreef heartz het volgende:

[..]

Ach het lijkt me toch ook niet verkeerd dat banken steeds doorzichtiger worden in hun investereringen.

Misschien een soort analyse die verschillende aspecten van een bedrijf in het kader van de gezondheid van een bedrijf in kaart brengt. Vanuit preventief perspectief. Een overheidsorgaan zou zo een functie kunnen vervullen.
Of zou het een Occupy thema kunnen zijn?
Denk niet dat de gemiddelde ondernemer het zal waarderen als ze alle omzet en resultaatgegevens openbaar moeten maken. Gaat ook nooit gebeuren overigens.

Een goede onderneming met een goede debiteurenadministratie zal eens in de zoveel tijd een controleonderzoek laten uitvoeren naar haar klanten.

Zelf screenen wij elk bedrijf uitvoerig alvorens wij zaken doen met iemand.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:23:12 #234
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107398440
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Door inzichten langzaam door te voeren in het huidige beleid, door mensen bewust te maken van de mogelijkheden. Een radicaal nieuw systeem invoeren van de ene op de andere dag gaat natuurlijk niet.
:O Dit gaat echt veel te langzaam en individualistisch. Je moet haast in revolutionaire termen denken wil er daadwerkelijk een ommekeer komen.

Mensen hebben het gevoel van binnen. Ze hebben geen eindeloze discussies nodig, de voors en tegens compleet uitgeschreven, informatiefilmpjes van 4 uur etc. Mensen zijn kuddedieren. Ze hebben een goede herder nodig en ze volgen.

Niemand kan overigens een nieuw systeem invoeren. Het is als een sneeuwbal. Het loopt zoals het loopt. Wij doen het met z'n allen. Een systeem beïnvloeden dat kan wel.
Graag je reactie
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 13:28:47 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_107398634
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je gaat aan de vragen voorbij :)

Wat je nu doet is het huidige verdedigen ?

Graag een reactie op deze vragen.

[..]

Sorry voor het late antwoord. Moest werken .

Verdedigen? Je moet nu eenmaal werken voor de kost. Tenzij je ziek of om andere redenen niet in staat bent om dat te doen. Daar hebben we een mooi sociaal vangnet voor hier in Nederland.
pi_107398708
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is toch niet A of Z?
Ik zie om me heen best goede initiatieven. Nieuwe inzichten die tot nieuwe (wetenschappelijke) werkwijzen komen die de drie P's van Planet, Profit & People beter in balans laten zijn. Dat is imo een mooie ontwikkeling. Dat gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag en zijn op het oog geen revolutionaire omwentelingen, maar er is zeker beweging zichtbaar. Op breed, wetenschappelijk en innovatief vlak, maar ook kleinschalig, met huis-, tuin- en keukenoplossingen.
Het is inderdaad niet A of Z, al lijkt men soms wel die standpunten in te nemen tijdens een discussie. Waar ik dan ook even de draak mee stak. ;)

Ik vraag me af waarom we geen revolutionaire omwentelingen doen, volgens mij kunnen we er best wat gebruiken, want crisis enzo.

quote:
Wel grappig trouwens dat toen ik eventjes terug hier melde dat ik meer geloof in een maakbare maatschappij die bij jezelf begint en dat elk klein beetje helpt, ik zo'n beetje werd weggeschamperd.
"Mooi dat je zo heilig bent bewust geen auto te rijden, maar dat zet geen zoden aan de dijk", dat idee.
Dat is het mooie aan discussiëren: mensen kunnen op andere gedachten gebracht worden, van mening veranderen. :Y
pi_107398737
Gisteravond was ik dus bij Occupydenhaag en ik stond zo te praten met een meid van JDTV, komt er opeens een zwakzinnige aan, anders kan ik het niet omschrijven. Hij begon met "Ja ik heb gedichten gemaakt, over de Koningin. Ze beschouwen mij als staatsvijand nummer 1. Ben al twee keer op gesprek geweest bij Binnenlandse zaken wegens majesteitsschennis."

Pakt hij later een megafoon roept hij "Koningin Beatrix k-hoer". De aanwezige pers deden :{ ;( Zo jammer zulke mensen.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:34:15 #238
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_107398811
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef StephanL het volgende:
Gisteravond was ik dus bij Occupydenhaag en ik stond zo te praten met een meid van JDTV, komt er opeens een zwakzinnige aan, anders kan ik het niet omschrijven. Hij begon met "Ja ik heb gedichten gemaakt, over de Koningin. Ze beschouwen mij als staatsvijand nummer 1. Ben al twee keer op gesprek geweest bij Binnenlandse zaken wegens majesteitsschennis."

Pakt hij later een megafoon roept hij "Koningin Beatrix k-hoer". De aanwezige pers deden :{ ;( Zo jammer zulke mensen.
_O-
Graag je reactie
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 13:35:08 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_107398846
quote:

Ach, dat is maar 1 gekkie. Is vast een uitzondering :Y
pi_107398896
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Dr-Anderson het volgende:

[..]

:O Dit gaat echt veel te langzaam en individualistisch. Je moet haast in revolutionaire termen denken wil er daadwerkelijk een ommekeer komen.

Mensen hebben het gevoel van binnen. Ze hebben geen eindeloze discussies nodig, de voors en tegens compleet uitgeschreven, informatiefilmpjes van 4 uur etc. Mensen zijn kuddedieren. Ze hebben een goede herder nodig en ze volgen.

Niemand kan overigens een nieuw systeem invoeren. Het is als een sneeuwbal. Het loopt zoals het loopt. Wij doen het met z'n allen. Een systeem beïnvloeden dat kan wel.
Je maakt hier een aantal goede punten denk ik. :Y

quote:

:') _O- :D
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2012 @ 13:55:11 #241
341203 3-voud
pi_107399628
quote:

[..]

Dat heet onderbuik en gebrek aan inzicht ofwel kritische blik. Daar is de wereld niet bij gebaat.
pi_107399756

Wat vinden juliie ?
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 14:02:15 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_107399874
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Wat vinden juliie ?
Ik heb een deja vu ineens :o
pi_107399902
quote:

[..]

Dat idee krijg ik ook steeds meer. De zogeheten discussie ben ik ook al zat.
  maandag 30 januari 2012 @ 14:04:54 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107399963
Ik vind dat iedereen daar hun eigen keuzes in mag maken. Als jij genoeg hebt aan enkel invulling van je basisbehoeftes en verder spartaans wenst te leven en je tijd te besteden aan zelfontplooiing: vooral doen.
Maar als iemand anders -zoals de aankomend burgemeester waar ik vanochtend een interview mee had - actief wil zijn in een baan, een politieke carrière en daar minimaal zestig uur per week druk mee is en daar een groot huis in een ruim opgezette buurt wil bekostigen: ook more power to them.
Ik geloof niet in een archaïsch communistisch model waarin we van bovenaf opgelegd allemaal even veel of weinig mogen verdienen of bezitten. Dát werkt onvrede helemaal in de hand.
We zijn niet allemaal gelijk, we zijn individuen met eigen dromen, eigen prioriteiten en eigen wensen.
pi_107399966
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb een deja vu ineens :o
Ik had liever gezien dat je een antwoord had. })
pi_107400000
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat iedereen daar hun eigen keuzes in mag maken. Als jij genoeg hebt aan enkel invulling van je basisbehoeftes en verder spartaans wenst te leven en je tijd te besteden aan zelfontplooiing: vooral doen.
Maar als iemand anders -zoals de aankomend burgemeester waar ik vanochtend een interview mee had - actief wil zijn in een baan, een politieke carrière en daar minimaal zestig uur per week druk mee is en daar een groot huis in een ruim opgezette buurt wil bekostigen: ook more power to them.
Ik geloof niet in een archaïsch communistisch model waarin we van bovenaf opgelegd allemaal even veel of weinig mogen verdienen of bezitten. Dát werkt onvrede helemaal in de hand.
We zijn niet allemaal gelijk, we zijn individuen met eigen dromen, eigen prioriteiten en eigen wensen.
Waar kan ik mijn toko opzetten ? klinkt goed namelijk. :)
  maandag 30 januari 2012 @ 14:07:29 #248
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107400043
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar kan ik mijn toko opzetten ? klinkt goed namelijk. :)
Even langs de Kamer van Koophandel, zoals ik ook heb gedaan.
pi_107400059
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Toch oefenen we allen invloed uit op elkaar, en daar zullen we toch ook rekening mee moeten houden. De daden van een risicovolle speculant hebben betrekking op anderen. Het individualistisch denken en leven behoeft enige nuance om een gezonde samenleving te onderhouden. Dat gaat verder dan alleen belastingen afdragen.

Dat communistische ben ik ook niet van, al denk ik wel dat men uit vrije wil (voor zover we daarvan kunnen spreken) kunnen beseffen dat we met minder materialistisch leven ook een gelukkig leven kunnen leiden.
pi_107400118
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Even langs de Kamer van Koophandel, zoals ik ook heb gedaan.
En dan ? Krijg ik dan geld en land om te beginnen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')