Ik roep dit al jaren. Kraanwater is beter.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:15 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ter info:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)r-kopen-is-onzin.xml
Als een polyester monument tegen de graaicultuur. Dat zal ze leren, die gierige speculanten.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee klopt. Dit is de wachtruimte die je nu ziet. De rechters zijn in overleg.
Uitspraak is er. Kamp mag blijven, maar wel met max 2 bewakers. De occupiers zelf mogen volgens mij niet blijven.
quote:Mensen.... *zucht*
Ik wel, en het is terecht ook. Volgens de letter van de wet zijn ze geen zwervers dus.....quote:Op zondag 29 januari 2012 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)-mogen-blijven-.html
Dat had ik niet verwacht
Ze waren wel actief naar hem persoonlijk op zoek volgens mij. Aangezien die agent van achteren kwam aanlopen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:02 schreef Bastard het volgende:
Alsof je de bank overvallen hebt.. omgekeerde wereld.
Sja, hij zal misschien zijn belasting niet betaald hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ze waren wel actief naar hem persoonlijk op zoek volgens mij. Aangezien die agent van achteren kwam aanlopen.
Vandaar ook je flesje (merknaam Lidl) gewoon bijvullen uit de kraan. Want de kraan meenemen in je tas gaat zo lastigquote:Op zondag 29 januari 2012 22:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik roep dit al jaren. Kraanwater is beter.
Toch kopen mensen flesjes water terwijl kraanwater een factor 1000 goedkoper is. Blijkbaar is rondlopen met een flesje met merknaam erop, belangrijker.
Mensen.... *zucht*
quote:Uitstel van betaling voor Medi-Expresse
DEN HAAG - Medi-Expresse, het bedrijf dat chauffeurs levert aan huisartsenposten, heeft dinsdag uitstel van betaling gekregen van de rechtbank in Den Haag. En daarmee is het faillissement, waar medewerkers op aanstuurden, voorlopig van de baan. De chauffeurs zijn zwaar teleurgesteld.
Ruim twintig chauffeurs van Medi-Expresse demonstreerden dinsdag bij de rechtbank. Ze hoopten dat hun werkgever geen uitstel van betaling zou krijgen. Nu dat wel is gebeurd, is het maar de vraag of ze achterstallig salaris betaald krijgen.
De chauffeurs van Medi-Expresse hebben nog loon tegoed. Ze willen dat het bedrijf failliet wordt verklaard, zodat ze via het UWV nog geld kunnen krijgen.
Nog meer problemen
Volgens de chauffeurs heeft het bedrijf nog meer problemen. Zo zou sinds juni vorig jaar geen pensioen zijn afgedragen, terwijl het wel op het loon is ingehouden. Daarnaast zou Medi-Expresse een belastingschuld hebben.
Medi-Expresse levert chauffeurs voor huisartsenposten in de Haagse regio, zoals huisartsenpost Smash. Ondanks de problemen, gaan de ritten wel gewoon door.
(zie ook het filmpje op de site)
http://www.westonline.nl/(...)g-voor-medi-expresse
Ja, logisch dat ze tegenwerken, wat is de zin om 20 mensen te laten vernikkelen van de kou. Zinloos laten vernikkelen ook nog. Maar goed, ze mogen blijven, maar onder voorwaarden en er mag niet meer geslapen worden daar.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik wel, en het is terecht ook. Volgens de letter van de wet zijn ze geen zwervers dus.....
Het is gewoon tegenwerken en proberen om die vervelende demonstranten op te laten zouten.
Dat weet je wanneer je bij een bedrijf werkt dat in 2003 al failliet is verklaard. Dit betreft een voortzetting. Het bedrijf heeft nooit goed gedraaid. Medewerkers hebben dus tien jaar de tijd gehad om ander werk te vinden.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:56 schreef heartz het volgende:
We krijgen er misschien nog meer uitkeringtrekkers bij
[..]
We zitten in 2012. In het bericht staat dat het faillissement nog steeds van de baan is.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat weet je wanneer je bij een bedrijf werkt dat in 2003 al failliet is verklaard. Dit betreft een voortzetting. Het bedrijf heeft nooit goed gedraaid. Medewerkers hebben dus tien jaar de tijd gehad om ander werk te vinden.
Ze mogen blijven, en dat teltquote:Op maandag 30 januari 2012 09:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, logisch dat ze tegenwerken, wat is de zin om 20 mensen te laten vernikkelen van de kou. Zinloos laten vernikkelen ook nog. Maar goed, ze mogen blijven, maar onder voorwaarden en er mag niet meer geslapen worden daar.
Beetje jurist moet weten wat 'een voortzetting is'. Kortom, ...bedrijf A gaat failliet en dan gaat men met een andere BV verder. Een voortzetting dus.... en als het bedrijf eerst al failliet gaat, dan is dat een teken aan de wand dat het blijkbaar niet zo goed gaat.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef heartz het volgende:
[..]
We zitten in 2012. In het bericht staat dat het faillissement nog steeds van de baan is.
Dus hoe kan het in 2003 failliet verklaard zijn?
Voor bijna alle mensen is dat idd noodzakelijk, hoe zou je anders aan al je financiele verplichtingen kunnen voldoen en brood op de plank krijgen?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Even een vraag tussendoor. is het noodzakelijk voor mensen om te ondernemen of werken zoals dit vandaag de dag gaat ?
Sommigen geven aan dat de markt en vernieuwing heilig is ?
Sommigen beweren dat de basis behoeften genoeg zijn ?
Wat hebben mensen nu eigenlijk nodig ?
Dit geeft wellicht een goede discussie om te kijken wat werkelijk nodig is.
Ik persoonlijk denk dat basis behoeften genoeg zijn, en dat daarna de invulling gegeven kan worden door ontplooing van jezelf op meerder manieren, persoonlijke groei, artistiek, sport, etc.
Wat vinden juliie ?
Het is toch niet A of Z?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:07 schreef Gray het volgende:
Als dat waar is, dan kan men die wetenschap aanwenden voor positieve doeleinden.
Of we doen gewoon lekker helemaal niets. Want ook al zijn we misschien gedoemd om deze planeet te vernietigen, de mens is de mens, en die moet je niet willen veranderen.
Bedrijf A, bedrijf B?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Beetje jurist moet weten wat 'een voortzetting is'. Kortom, ...bedrijf A gaat failliet en dan gaat men met een andere BV verder. Een voortzetting dus.... en als het bedrijf eerst al failliet gaat, dan is dat een teken aan de wand dat het blijkbaar niet zo goed gaat.
Medi Expresse was voorheen actief onder de naam Medi Expresse Apotheek Bezorgdienst, kvk nummer 28075999. Die ging in 2001 al failliet. Activiteiten in een nieuwe BV, naam veranderen en doorgaan .quote:Op maandag 30 januari 2012 10:28 schreef heartz het volgende:
[..]
Bedrijf A, bedrijf B?
Ik heb het hier over Medi-Expresse. Je bedoelt dat een eerder bedrijf failliet is gegaan en daarna is overgenomen door Medi-Expresse? Want je noemt ook geen naam van een bedrijf dat eerder failliet gegaan zou zijn dat door door Medi-E is overgenomen.
Dus wat bedoel je nou?
Want Medi-Expresse is nog niet failliet verklaard en dus ook nog niet overgenomen.
Je gaat aan de vragen voorbijquote:Op maandag 30 januari 2012 10:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor bijna alle mensen is dat idd noodzakelijk, hoe zou je anders aan al je financiele verplichtingen kunnen voldoen en brood op de plank krijgen?
En werken is toch niet persé vervelend? Genoeg mensen die plezier in hun werk hebben.
quote:Sommigen geven aan dat de markt en vernieuwing heilig is ?
Het gaat mij om het huidige bedrijf. Dat dus toch door heeft weten te gaan ondanks dat het eerdere bedrijf wel failliet was verklaard.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Medi Expresse was voorheen actief onder de naam Medi Expresse Apotheek Bezorgdienst, kvk nummer 28075999. Die ging in 2001 al failliet. Activiteiten in een nieuwe BV, naam veranderen en doorgaan .
Voor een 'leek' is dit waarschijnlijk niet zo eenvoudig te begrijpen, daarom doen bedrijven dit dan ook, zo komt 'de leek' er niet achter en denkt zij dat alles goed gaat. Blijkbaar weten zelfs juristen niet hoe het werkt,...maar goed dat onze onderneming bestaat
Ik geef je notabene alles op een gouden dienblad, je hoeft alleen maar te lezen.
Om het NOG makkelijker te maken:
http://www.faillissemente(...)n3=&rechtbank=&zoek=
Komt puur omdat je aangeeft dat 'het bedrijf niet failliet was' en dat je mijn berichtgeving in twijfel trekt. Alles wat ik eerder aangaf klopt gewoon. Dit bedrijf is al jaren ziek als de pest.... dat het personeel nu op straat komt te staan hadden ze al jaren aan kunnen zien komen daar de directeur geen fuck geeft om zijn mensen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef heartz het volgende:
Fijn dat je zo respectvol weet te communiceren.
Je krijgt wat je geeft.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef heartz het volgende:
Fijn dat je zo respectvol weet te communiceren.
Let op , nieuwe BV, activiteiten erin, naam weer Medi Expresse en 'de leek' zal zeggen ; 'het bedrijf bestaat toch nog'.......quote:Medi-Expresse failliet verklaard
Laatste update: 28 januari 2012 09:36 info
UTRECHT - Medi-Expresse, het bedrijf dat in grote delen van het land het vervoer voor huisartsenposten verzorgt, is vrijdag failliet verklaard. Dat bevestigde FNV Bondgenoten vrijdag.
Foto: ANP
Volgens een verklaring geldt het faillissement voor alle vijf bv's Medi-Expresse, Zeeland, West-Brabant, Midden-Holland, Den Haag en Medi-Expresse Nederland BV. De curatoren onderzoeken of een doorstart op korte termijn tot de mogelijkheden behoort.
De rechtbank in Den Haag verleende dinsdag nog uitstel van betaling. De 150 werknemers hadden al enige tijd geen salaris meer gehad. Door het faillissement kunnen de chauffeurs hun geld via het UWV krijgen.
Ik wijs je op mijn punt. En dat is dus dat de huidige er niet door verandert, ook al heeft het wel invloed gehad op de huidige situatie.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Komt puur omdat je aangeeft dat 'het bedrijf niet failliet was' en dat je mijn berichtgeving in twijfel trekt. Alles wat ik eerder aangaf klopt gewoon. Dit bedrijf is al jaren ziek als de pest.... dat het personeel nu op straat komt te staan hadden ze al jaren aan kunnen zien komen daar de directeur geen fuck geeft om zijn mensen.
Als ik met feiten kom en er wordt vervolgens gedaan alsof het niet zo is, dan kan ik inderdaad kortaf reageren.
Let op , hier komt nieuw personeel te werken en die zullen na korte tijd gaan piepen dat het bedrijf ten ziele gaat.......laat het een les zijn voor het nieuwe personeel.quote:De situatie is nu zo dat de directeur, Raymond Tromp, zelf het faillissement aanvraagt, en vervolgens weer opnieuw begint met een coöperatie met ingeschoven BV's. Broer: "Huisartsenposten geven aan helemaal niet meer in zee te willen met de heer Tromp. Ze zijn zwaar teleurgesteld in de bedrijfsvoering en gaan zeker niet mee in de nieuwe opzet. Wij werken daarentegen aan een andere oplossing; een veel betere voor alle partijen."
Er zijn bedrijven die andere bedrijven (en natuurlijk personen) adviseren in dit soort situaties. Dus wanneer iemand zaken wil gaan doen controleren ze eerst de historie, kredietwaardigheid én betrouwbaarheid van ondernemingen. Sterker nog, ik ken iemand die exact dát werk doetquote:Op maandag 30 januari 2012 11:34 schreef heartz het volgende:
Is het niet ook een soort maatschappelijke verantwoording ongezonde bedrijven geen kans te geven zulk soort situaties te veroorzaken. Als een soort preventiemaatregel.
Dat is een goede zaak.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Let op , hier komt nieuw personeel te werken en die zullen na korte tijd gaan piepen dat het bedrijf ten ziele gaat.......laat het een les zijn voor het nieuwe personeel.
[..]
Er zijn bedrijven die andere bedrijven (en natuurlijk personen) adviseren in dit soort situaties. Dus wanneer iemand zaken wil gaan doen controleren ze eerst de historie, kredietwaardigheid én betrouwbaarheid van ondernemingen. Sterker nog, ik ken iemand die exact dát werk doet
Dat alle bedrijven in Nederland worden gemonitord?? Hoe zie je dit voor je? Een actueel inzicht in de bedrijfsvoering is voor derden nogal moeilijk te verkrijgen. Een BV bijvoorbeeld, mag 13 dertien maanden ná aflopen boekjaar de jaarrekening publiceren. Vaak zie je dat bedrijven 'even een balans' opvragen bij de KVK en ga daar dan vanuit. In een jaar tijd kan er echter een hoop gebeuren dus dat treft geen doel.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:48 schreef heartz het volgende:
[..]
Dat is een goede zaak.
Maar dat zou dus of standaardprocedure moeten zijn en/ of een soort algemene filtering waardoor dit soort situaties preventief worden bekeken.
Ach het lijkt me toch ook niet verkeerd dat banken steeds doorzichtiger worden in hun investereringen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat alle bedrijven in Nederland worden gemonitord?? Hoe zie je dit voor je? Een actueel inzicht in de bedrijfsvoering is voor derden nogal moeilijk te verkrijgen. Een BV bijvoorbeeld, mag 13 dertien maanden ná aflopen boekjaar de jaarrekening publiceren. Vaak zie je dat bedrijven 'even een balans' opvragen bij de KVK en ga daar dan vanuit. In een jaar tijd kan er echter een hoop gebeuren dus dat treft geen doel.
Daarnaast heb je te maken met CV's, VOF' en/of eenmanszaken die niet publiceren..... er zijn wel andere manieren om toch inzicht te krijgen maar dat kan niet één op één worden gemonitord.
Denk niet dat de gemiddelde ondernemer het zal waarderen als ze alle omzet en resultaatgegevens openbaar moeten maken. Gaat ook nooit gebeuren overigens.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:18 schreef heartz het volgende:
[..]
Ach het lijkt me toch ook niet verkeerd dat banken steeds doorzichtiger worden in hun investereringen.
Misschien een soort analyse die verschillende aspecten van een bedrijf in het kader van de gezondheid van een bedrijf in kaart brengt. Vanuit preventief perspectief. Een overheidsorgaan zou zo een functie kunnen vervullen.
Of zou het een Occupy thema kunnen zijn?
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Door inzichten langzaam door te voeren in het huidige beleid, door mensen bewust te maken van de mogelijkheden. Een radicaal nieuw systeem invoeren van de ene op de andere dag gaat natuurlijk niet.
Sorry voor het late antwoord. Moest werken .quote:Op maandag 30 januari 2012 10:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je gaat aan de vragen voorbij![]()
Wat je nu doet is het huidige verdedigen ?
Graag een reactie op deze vragen.
[..]
Het is inderdaad niet A of Z, al lijkt men soms wel die standpunten in te nemen tijdens een discussie. Waar ik dan ook even de draak mee stak.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is toch niet A of Z?
Ik zie om me heen best goede initiatieven. Nieuwe inzichten die tot nieuwe (wetenschappelijke) werkwijzen komen die de drie P's van Planet, Profit & People beter in balans laten zijn. Dat is imo een mooie ontwikkeling. Dat gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag en zijn op het oog geen revolutionaire omwentelingen, maar er is zeker beweging zichtbaar. Op breed, wetenschappelijk en innovatief vlak, maar ook kleinschalig, met huis-, tuin- en keukenoplossingen.
Dat is het mooie aan discussiëren: mensen kunnen op andere gedachten gebracht worden, van mening veranderen.quote:Wel grappig trouwens dat toen ik eventjes terug hier melde dat ik meer geloof in een maakbare maatschappij die bij jezelf begint en dat elk klein beetje helpt, ik zo'n beetje werd weggeschamperd.
"Mooi dat je zo heilig bent bewust geen auto te rijden, maar dat zet geen zoden aan de dijk", dat idee.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef StephanL het volgende:
Gisteravond was ik dus bij Occupydenhaag en ik stond zo te praten met een meid van JDTV, komt er opeens een zwakzinnige aan, anders kan ik het niet omschrijven. Hij begon met "Ja ik heb gedichten gemaakt, over de Koningin. Ze beschouwen mij als staatsvijand nummer 1. Ben al twee keer op gesprek geweest bij Binnenlandse zaken wegens majesteitsschennis."
Pakt hij later een megafoon roept hij "Koningin Beatrix k-hoer". De aanwezige pers deden![]()
Zo jammer zulke mensen.
Ach, dat is maar 1 gekkie. Is vast een uitzonderingquote:Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef StephanL het volgende:
Gisteravond was ik dus bij Occupydenhaag en ik stond zo te praten met een meid van JDTV, komt er opeens een zwakzinnige aan, anders kan ik het niet omschrijven. Hij begon met "Ja ik heb gedichten gemaakt, over de Koningin. Ze beschouwen mij als staatsvijand nummer 1. Ben al twee keer op gesprek geweest bij Binnenlandse zaken wegens majesteitsschennis."
Pakt hij later een megafoon roept hij "Koningin Beatrix k-hoer". De aanwezige pers deden![]()
Zo jammer zulke mensen.
Je maakt hier een aantal goede punten denk ik.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]Dit gaat echt veel te langzaam en individualistisch. Je moet haast in revolutionaire termen denken wil er daadwerkelijk een ommekeer komen.
Mensen hebben het gevoel van binnen. Ze hebben geen eindeloze discussies nodig, de voors en tegens compleet uitgeschreven, informatiefilmpjes van 4 uur etc. Mensen zijn kuddedieren. Ze hebben een goede herder nodig en ze volgen.
Niemand kan overigens een nieuw systeem invoeren. Het is als een sneeuwbal. Het loopt zoals het loopt. Wij doen het met z'n allen. Een systeem beïnvloeden dat kan wel.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:32 schreef StephanL het volgende:
Zo jammer zulke mensen.
Dat heet onderbuik en gebrek aan inzicht ofwel kritische blik. Daar is de wereld niet bij gebaat.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Dr-Anderson het volgende:
[..]Dit gaat echt veel te langzaam en individualistisch. Je moet haast in revolutionaire termen denken wil er daadwerkelijk een ommekeer komen.
Mensen hebben het gevoel van binnen. Ze hebben geen eindeloze discussies nodig, de voors en tegens compleet uitgeschreven, informatiefilmpjes van 4 uur etc. Mensen zijn kuddedieren. Ze hebben een goede herder nodig en ze volgen.
Niemand kan overigens een nieuw systeem invoeren. Het is als een sneeuwbal. Het loopt zoals het loopt. Wij doen het met z'n allen. Een systeem beïnvloeden dat kan wel.
Ik heb een deja vu ineensquote:Op maandag 30 januari 2012 13:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Even een vraag tussendoor. is het noodzakelijk voor mensen om te ondernemen of werken zoals dit vandaag de dag gaat ?
Sommigen geven aan dat de markt en vernieuwing heilig is ?
Dit geeft wellicht een goede discussie om te kijken wat werkelijk nodig is.
Ik persoonlijk denk dat basis behoeften genoeg zijn, en dat daarna de invulling gegeven kan worden door ontplooing van jezelf op meerder manieren, persoonlijke groei, artistiek, sport, etc.
Wat vinden juliie ?
Dat idee krijg ik ook steeds meer. De zogeheten discussie ben ik ook al zat.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Dr-Anderson het volgende:
Ik had liever gezien dat je een antwoord had.quote:
Waar kan ik mijn toko opzetten ? klinkt goed namelijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat iedereen daar hun eigen keuzes in mag maken. Als jij genoeg hebt aan enkel invulling van je basisbehoeftes en verder spartaans wenst te leven en je tijd te besteden aan zelfontplooiing: vooral doen.
Maar als iemand anders -zoals de aankomend burgemeester waar ik vanochtend een interview mee had - actief wil zijn in een baan, een politieke carrière en daar minimaal zestig uur per week druk mee is en daar een groot huis in een ruim opgezette buurt wil bekostigen: ook more power to them.
Ik geloof niet in een archaïsch communistisch model waarin we van bovenaf opgelegd allemaal even veel of weinig mogen verdienen of bezitten. Dát werkt onvrede helemaal in de hand.
We zijn niet allemaal gelijk, we zijn individuen met eigen dromen, eigen prioriteiten en eigen wensen.
Even langs de Kamer van Koophandel, zoals ik ook heb gedaan.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar kan ik mijn toko opzetten ? klinkt goed namelijk.
Toch oefenen we allen invloed uit op elkaar, en daar zullen we toch ook rekening mee moeten houden. De daden van een risicovolle speculant hebben betrekking op anderen. Het individualistisch denken en leven behoeft enige nuance om een gezonde samenleving te onderhouden. Dat gaat verder dan alleen belastingen afdragen.quote:Op maandag 30 januari 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat iedereen daar hun eigen keuzes in mag maken. Als jij genoeg hebt aan enkel invulling van je basisbehoeftes en verder spartaans wenst te leven en je tijd te besteden aan zelfontplooiing: vooral doen.
Maar als iemand anders -zoals de aankomend burgemeester waar ik vanochtend een interview mee had - actief wil zijn in een baan, een politieke carrière en daar minimaal zestig uur per week druk mee is en daar een groot huis in een ruim opgezette buurt wil bekostigen: ook more power to them.
Ik geloof niet in een archaïsch communistisch model waarin we van bovenaf opgelegd allemaal even veel of weinig mogen verdienen of bezitten. Dát werkt onvrede helemaal in de hand.
We zijn niet allemaal gelijk, we zijn individuen met eigen dromen, eigen prioriteiten en eigen wensen.
En dan ? Krijg ik dan geld en land om te beginnen ?quote:Op maandag 30 januari 2012 14:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Even langs de Kamer van Koophandel, zoals ik ook heb gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |