abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107369712
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is in jouw ogen ongebreideld consumeren?
Veel meer gebruiken/verbruiken dan je nodig hebt ?

quote:
Wat is volgens jouw dan nodig ?
Genoeg om goed te leven, maar geen onnodige extra's. Waarom ? omdat ik denk dat dat op de lange baan niet haalbaar of realistisch is voor iedereen. Ik kan er naast zitten ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107369764
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je weleens aan de mogelijkheid gedacht dát mensen dat al doen? Al dan niet gedwongen door maatregelen? De meeste mensen doen allemaal aan afval scheiden en zijn zich echt wel bewust van het mileu. Het is niet dat er niet genoeg voorlichting is en heffingen zijn, dus je komt er gewoon niet onderuit. Verder hebben de meeste mensen met kinderen het beste met hun kroost voor, dus gunnen ze ze een goede toekomst.
Milieuvriendelijk.
Bewust.
En dat afval komt in veel gemeenten op dezelfde grote hoop terecht, en het plastic kan niet goed verwerkt worden omdat maar enkele vormen van plastic geschikt zijn voor recycling. 8)7

Waarom niet meer richten op voorkomen van afval maken? Geen plastic zakken meer aannemen, water uit de kraan drinken, ipv uit fles (is nog gezonder ook), fietsen ipv de auto nemen, koop eens een product tweedehands etc.
Waarom niet klagen bij de politiek dat het tijd is om voertuigen op fossiele brandstof te vervangen door die op groenere vormen van energie? Waarom niet klagen over de kwaliteit van onderwijs, in plaats van de tijd van onderwijs? Waarom niet klagen over het gebrek aan transparantie van partijgelden?
Milieuonvriendelijk.
Onbewust.
;)
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 18:35:03 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_107370106
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:23 schreef Gray het volgende:

[..]

En dat afval komt in veel gemeenten op dezelfde grote hoop terecht, en het plastic kan niet goed verwerkt worden omdat maar enkele vormen van plastic geschikt zijn voor recycling. 8)7

Waarom niet meer richten op voorkomen van afval maken? Geen plastic zakken meer aannemen, water uit de kraan drinken, ipv uit fles (is nog gezonder ook), fietsen ipv de auto nemen, koop eens een product tweedehands etc.
Waarom niet klagen bij de politiek dat het tijd is om voertuigen op fossiele brandstof te vervangen door die op groenere vormen van energie? Waarom niet klagen over de kwaliteit van onderwijs, in plaats van de tijd van onderwijs? Waarom niet klagen over het gebrek aan transparantie van partijgelden?
Milieuonvriendelijk.
Onbewust.
;)
Ik denk niet dat dat in iedere gemeente het geval is. En zolang ik denk dat hier de boel wel gescheiden verwerkt wordt blijf ik gewoon mijn afval scheiden.
Ik denk altijd maar: men doet wat men kan doen.
En al die dingen die je noemt, zoals water uit de kraan drinken bijv , dat doe ik al, en ik ken er velen die hun flesje gewoon bijvullen uit de kraan.
En er wordt volop geklaagd over de kwaliteit van het onderwijs. Want het is schrikbarend hoe slecht de taalbeheersing van de jeugd ( en helaas ook van sommige ouderen) is. Je hoeft alleen maar even rond te kijken op Fok om te zien hoe erg.
Tweedehands kopen wordt ook volop gedaan. Kijk maar op Marktplaats.
Ook pakken mensen steeds vaker de fiets.
En dan hebben we nog fairtrade.
Conclusie: de bewustwording+de praktijk is al in volle gang.
pi_107370295
En die taalbeheersing is belangrijk omdat.....? Kritisch denken is veel belangrijker. Evenals leren leren en daar zinnig mee omgaan.
Die bewustwording komt pas net op gang denk ik.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 18:45:04 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_107370402
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
En die taalbeheersing is belangrijk omdat.....? Kritisch denken is veel belangrijker. Evenals leren leren en daar zinnig mee omgaan.
Die bewustwording komt pas net op gang denk ik.
Moet ik je dat uitleggen?
pi_107370453
Graag, omdat ik vind dat het er niet zo zeer toe doet. Het gaat er om wat je zegt. Ik heb liever een stelletje dyslecten die zinnig denken, dan taalpuristen die maar wat aankloten. Bij wijze van spreken.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 18:55:23 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_107370669
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Graag, omdat ik vind dat het er niet zo zeer toe doet. Het gaat er om wat je zegt. Ik heb liever een stelletje dyslecten die zinnig denken, dan taalpuristen die maar wat aankloten. Bij wijze van spreken.
Als je dyslectisch bent kun je er niets aan doen. Maar ik heb het niet over dyslectie maar over bijvoorbeeld d-t-fouten. En dat is te leren.
En vanzelfsprekend is zinnig denken belangrijk :)
pi_107370745
Haha, dan moet je bij mij zijn. Ik geef er werkelijk niets om, en kan het ook niet, het blijft niet hangen.. Dat het belangrijk gevonden wordt door mensen kan ik inkomen, maar ik vind het niet zo noodzakelijk op een forum.
pi_107370919
Ik ga die film van 4 uur maar eens kijken. Ik ben benieuwd.
pi_107370979
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik ga die film van 4 uur maar eens kijken. Ik ben benieuwd.
Succes! Het is een lange zit, maar mij heeft het geen seconde verveeld. :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat in iedere gemeente het geval is. En zolang ik denk dat hier de boel wel gescheiden verwerkt wordt blijf ik gewoon mijn afval scheiden.
Ik denk altijd maar: men doet wat men kan doen.
En al die dingen die je noemt, zoals water uit de kraan drinken bijv , dat doe ik al, en ik ken er velen die hun flesje gewoon bijvullen uit de kraan.
En er wordt volop geklaagd over de kwaliteit van het onderwijs. Want het is schrikbarend hoe slecht de taalbeheersing van de jeugd ( en helaas ook van sommige ouderen) is. Je hoeft alleen maar even rond te kijken op Fok om te zien hoe erg.
Tweedehands kopen wordt ook volop gedaan. Kijk maar op Marktplaats.
Ook pakken mensen steeds vaker de fiets.
En dan hebben we nog fairtrade.
Conclusie: de bewustwording+de praktijk is al in volle gang.
Sowieso doen, de intentie is ook heel belangrijk. :Y

Flesje bijvullen doe ik ook, alleen dan wel een glazen fles. Loop je tenminste geen plastic te drinken. ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 19:10:05 #186
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107371043
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Haha, dan moet je bij mij zijn. Ik geef er werkelijk niets om, en kan het ook niet, het blijft niet hangen.. Dat het belangrijk gevonden wordt door mensen kan ik inkomen, maar ik vind het niet zo noodzakelijk op een forum.
Ja zo sta ik er ook meestal in, denken ze de -d of de -t er maar bij, maar laat je er niet door afleiden van een onderwerp.
Succes met de film, ik ga denk ik een meer ontspannen film uitzoeken. ;)
The truth was in here.
pi_107372963
Bedankt jullie, mooie docu ! Leerzaam. Maar ik ga het maar in delen kijken. Anders krijg ik nog eens een overload :7

Wat is er trouwens mis met fleswater ?
pi_107373046
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 19:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Bedankt jullie, mooie docu ! Leerzaam. Maar ik ga het maar in delen kijken. Anders krijg ik nog eens een overload :7
Heel verstandig. :Y
pi_107373111
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel verstandig. :Y
Ja, alleen hou ik me nooit aan mijn eigen inzichten helaas. :O
pi_107373296
quote:
Bevat Bisphenol A, al geldt dat ook weer niet voor alle soorten plastic.
pi_107373447
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Bevat Bisphenol A, al geldt dat ook weer niet voor alle soorten plastic.
Oke bedankt, ik ga eens kijken wat dat weer is.
pi_107373688
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Oke bedankt, ik ga eens kijken wat dat weer is.
Wiki:
quote:
Identification in plastics
Main article: Resin identification code

Some type 7 plastics may leak bisphenol A

Flexible type 3 plastics may leak bisphenol A
"In general, plastics that are marked with recycle codes 1, 2, 4, 5, and 6 are very unlikely to contain BPA. Some, but not all, plastics that are marked with recycle codes 3 or 7 may be made with BPA."[28]
There are seven classes of plastics used in packaging applications. Type 7 is the catch-all "other" class, and some type 7 plastics, such as polycarbonate (sometimes identified with the letters "PC" near the recycling symbol) and epoxy resins, are made from bisphenol A monomer.[5][29]
Type 3 (PVC) can also contain bisphenol A as an antioxidant in plasticizers.[5] This refers to "flexible PVC", but not for rigids such as pipe, windows and siding.
[edit]Health effects

Bisphenol A is an endocrine disruptor, which can mimic the body's own hormones and may lead to negative health effects.[30][31][32][33] Early development appears to be the period of greatest sensitivity to its effects,[34] and some studies have linked prenatal exposure to later neurological difficulties. Regulatory bodies have determined safety levels for humans, but those safety levels are currently being questioned or under review as a result of new scientific studies.[35][36] A 2011 study that investigated the number of chemicals pregnant women are exposed to in the U.S. found BPA in 96% of women.[37]
In 2009, The Endocrine Society released a statement expressing concern over current human exposure to BPA.[38]
In 2011, the Food Standards Agency's chief scientist said "the evidence [is] that BPA is rapidly absorbed, detoxified, and eliminated from humans therefore is not a health concern."[39]
[edit]Expert panel conclusions

In 2007, a consensus statement by 38 experts on bisphenol A concluded that average levels in people are above those that cause harm to many animals in laboratory experiments. However, they noted that while BPA is not persistent in the environment or in humans, biomonitoring surveys indicate that exposure is continuous, which is problematic because acute animal exposure studies are used to estimate daily human exposure to BPA, and no studies that had examined BPA pharmacokinetics in animal models had followed continuous low-level exposures.
De onderzoeken en uitspraken spreken elkaar tegen; van glas weet ik iig dat het voor reguliere middelen inert is. ;)
pi_107373732
quote:

Ter info:

quote:
Bronwater = leidingwater
Het Nederlandse kraanwater ofwel leidingwater wordt grotendeels geput uit drieëntwintig waterbronnen. De meeste soorten bronwater komen uit precies dezelfde waterwinningsinstallaties als kraanwater. Hierbij valt te denken aan:

Bar le Duc® = Bron Utrecht
Sourcy® = Bron Bunnik
Earth® = Bron Annen
AH™ huismerk = Bron Hoensbroek

Verschil kraanwater & flessenwater

Kraanwater wordt door een waterzuiveringsinstallatie gepompt voordat het uit de kraan komt. Mineraalwater en bronwater wordt echter van tevoren al in flessen gestopt. Flessenwater is zodoende minder zuiver en bevat bovendien veel meer mineraalzouten dan leidingwater.

Soms bevat mineraalwater zodanig veel chemische componenten dat het niet geaccepteerd zou worden als kraanwater! Dit vanwege de extreem strenge kwaliteitsnormen voor Nederlands leidingwater.

De kwaliteitseisen voor alle flessenwaters zijn omschreven in het ‘Warenwetbesluit Verpakte Waters’. Hierin staat voor 15 stoffen beschreven wat de maximale of minimale concentratie ervan in het water mag of moet zijn. Voor kraanwater zijn eisen opgesteld voor maar liefst 65 stoffen! Zodoende zijn er talloze merken fleswater die niet voldoen aan de drinkwaternorm.
http://www.prettyhealthy.(...)ronwater-kraanwater/
http://www.rtl.nl/compone(...)r-kopen-is-onzin.xml
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_107374343
Beide bedankt voor de heldere info :) Weer wat geleerd. Dat had ik nooit gedacht overigens van dat kraanwater.

Het verhaal over het plastic verbaasd daarintegen weer niet..
pi_107375302
Vanavond nog even naar occupydenhaag geweest. Was wel gezellig. Veel mensen, veel pers. Maar werd toch te koud en had geen zien om te blijven wachten op de uitslag van het kort geding :P
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 21:11:10 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_107376852
Het kort geding is nu bezig. Nu maar afwachten wat er uit komt.

http://www.nu.nl/binnenla(...)y-haag-gemeente.html
pi_107377449
Iemand streamt vanuit de rechtbank :o

http://www.livestream.com/occupydenhaagstream
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 21:44:44 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_107379025
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:21 schreef StephanL het volgende:
Iemand streamt vanuit de rechtbank :o

http://www.livestream.com/occupydenhaagstream
Er wordt gevraagd voor warme soep en dranken voor de mensen van het Malieveld.
Nog geen uitspraak zie ik?
pi_107379263
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd voor warme soep en dranken voor de mensen van het Malieveld.
Nog geen uitspraak zie ik?
Nee klopt. Dit is de wachtruimte die je nu ziet. De rechters zijn in overleg.

Uitspraak is er. Kamp mag blijven, maar wel met max 2 bewakers. De occupiers zelf mogen volgens mij niet blijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door StephanL op 29-01-2012 21:55:01 ]
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 22:12:53 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_107380802
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee klopt. Dit is de wachtruimte die je nu ziet. De rechters zijn in overleg.

Uitspraak is er. Kamp mag blijven, maar wel met max 2 bewakers. De occupiers zelf mogen volgens mij niet blijven.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-mogen-blijven-.html

Dat had ik niet verwacht :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')