Waarschijnlijk moeten we idd als eerste in de eerste halve finale en zal dat degene zijn met 19 landen èn dat is de dag dat het Nederlands elftal speeltquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:02 schreef TheVulture het volgende:
We zullen wel weer in de zwaarste halve finale zitten met een vroege loting, karma
En:quote:This will be followed by a draw which will determine in which Semi-Final this year's 37 semifinalists will compete in as well as where will France, the UK, Spain, Italy, Germany and Azerbaijan - the six countries with a spot in the final already granted - vote in. Also, the host broadcaster Ictimai TV will present the theme art for this year's contest.
quote:Woensdag 25 januari zal in Baku middels loting worden bepaald in welke halve finales de landen uitkomen. De startplaatsen worden weer later bekend gemaakt.
Ik las ergens dat ze groepen landen die altijd op elkaar stemmen gaan splitsen over de twee halve finalesquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:15 schreef Karina het volgende:
Laten we hopen dat we niet bij alle Oost-Europese landen terechtkomen in de halve finale
quote:Potindeling
Op 25 en 26 januari vindt in Bakoe de loting plaats om te bepalen welke landen in welke halve finale uitkomen. Voor de verdeling van de halve finalisten over twee halve finales, wordt net als voorbijgaande jaren gebruik gemaakt van een potindeling. Landen die vaak op elkaar stemmen, werden in dezelfde groep geplaatst. Uit elke groep gaan drie landen naar de ene halve finale, de rest (drie of vier, naargelang de pot), gaan naar de andere halve finale.
Wahahaha jaquote:Het is net de loting voor het EK of WK met al die potjes
In dat geval zou ik Tatjana en Daniël Dekker een goede keuze vinden om Nederland te representeren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:23 schreef Karina het volgende:
Het blijft gewoon lastig met het stemmen. EIGENLIJK zou je een onafhankelijke jury moeten hebben, maar ja, wie dan?
Die loting was juist gunstig voor Nederland.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Was het vorig jaar ook niet zo ongunstig dat landen die normaal wel een paar puntjes overhebben voor Nederland juist niet in onze halve finale mochten stemmen?
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Griekenland is nog steeds mijn grootste witte vlek vorig jaar...wat mensen DAAR nou tof aan vonden
Ik bedoel eigenlijk die van 2010, ik ben er nog steeds niet overheen dat ze toen niet hebben gewonnenquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef TheVulture het volgende:
Griekenland is nog steeds mijn grootste witte vlek vorig jaar...wat mensen DAAR nou tof aan vonden
My thoughts exactly, wat een draak van een lied!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef TheVulture het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contestquote:The Eurovision Song Contest final is traditionally held on a spring Saturday evening, at 19:00 UTC (20:00 BST, or 21:00 CEST). Usually one Saturday in May is chosen, although the Contest has been held on a Thursday (in 1956)[25] and as early as March.[26]
Via eurovision.tv lukt mij niet, krijg die speler niet aan de praat maar die andere link doet het gewoon wel bij me. is nu nog iets over andere muziek. En turksquote:Op woensdag 25 januari 2012 09:13 schreef Greys het volgende:
Van esctoday:
[..]
En:
How to watch?
The event will be aired live at 17:00 CET (20:00 Baku time) by the host broadcaster Ictimai TV as well as a number of national broadcasters all over Europe. It can followed online as well:
eurovision.tv
TRT Müzik
En op Songfestival.nl staat:
[..]
twitter:darkodack twitterde op woensdag 25-01-2012 om 17:07:57Logo: Beautiful!, Hosts: Terrible!! #eurovision reageer retweet
twitter:Ragin_Spice twitterde op woensdag 25-01-2012 om 17:07:57The English is sooooo bad! #eurovision #baku12 reageer retweet
Oh ik heb dat nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:11 schreef Karina het volgende:
Ik hoor steeds Turks commentaar erdoor, helaas versta ik geen Turks
Soort Turkse Koffietijd lijkt het wel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ik heb dat niet
Maar ik kijk via die andere stream.
Bij mij loopt ie primaquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb ook die turkse aangezet. Eurovision.tv. geeft me ongeveer een frame per seconde en daar kan ik niet tegen.
twitter:ESCNation twitterde op woensdag 25-01-2012 om 17:13:04Oh god, I can't look at it, I feel so embarrassed for them... #eurovision reageer retweet
twitter:escbelgium twitterde op woensdag 25-01-2012 om 17:13:38Het gaat al geheel fout tijdens deze mini-show... host staan maar te staren naar de camera en wachten op een filmpje... reageer retweet
Alsof ze niet eens weten wat ze zeggen, maar gewoon de tekst oplezen en denken dat ze het allemaal zo moeten uitsprekenquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:16 schreef Greys het volgende:
Echt, die uitspraakHet is bijna een klucht.
Ja, het is echt leukquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:16 schreef alors het volgende:
Haha als ik dit zo lees moet ik maar even inschakelen...
Was zij niet de zangeres van het winnende lied van vorig jaar ofzo?quote:
Iet was a fentestik ievend!quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Die Duitser spreekt ook al zo slecht engels.
En die vertaalster (die ook alles van een briefje leestquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:20 schreef Greys het volgende:
Oh jezus, de Burgemeester van Baku kan helemáál geen Engels?
twitter:marktensee twitterde op woensdag 25-01-2012 om 17:24:45He makes Boris look like a nice mayor! #eurovision reageer retweet
Ben ook weer overgeschakeld. Kan ik ook de twitter in de gaten houdenquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:28 schreef Karina het volgende:
Toch maar even de ESF stream aangezet, ik word gek van het Turkse getetter erdoorheen. Wel een stuk trager.
Portugal deed toch vorig jaar zoiets?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:32 schreef alors het volgende:
Ik bedacht opeens een briljant idee om te winnen. We moeten gewoon een nummer doen over dat bezuinigingen kut zijn en dat de mensen in opstand moeten komen. Dan heb je sowieso heel Zuid-Europa al die op je stemmen. En hun gehele diaspora.
Neequote:Op woensdag 25 januari 2012 17:34 schreef Greys het volgende:
Kut, iemand dat bijgehouden waar The Big Five meestemmen in welke halve finale?
Misschien valt de eerste semi samen met iets belangrijks daar ofzo?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Huh? Duitsland stemt in semi-finale 2 op speciaal verzoek.
Heeft met de uitzendrechten te maken ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Huh? Duitsland stemt in semi-finale 2 op speciaal verzoek.
Voetballen?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien valt de eerste semi samen met iets belangrijks daar ofzo?
Werd niet gezegd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:36 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waarom? Dat heb ik dan weer gemist...
Maar waarom zeggen ze dat dan niet vooraf?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien valt de eerste semi samen met iets belangrijks daar ofzo?
Dan had Nederland ook een verzoekje moeten indienen voor de 2e halve finalequote:
Sufferds hebben er vast nooit aan gedacht om een verzoek in te dienen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan had Nederland ook een verzoekje moeten indienen voor de 2e halve finale
Want het Ned. elftal speelt op de avond van de 1e halve finale.
Maar er is nogal een verschil tussen alleen stemmen of stemmen + zingen, toch?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Sufferds hebben er vast nooit aan gedacht om een verzoek in te dienen.
Oh ik haal het misschien door elkaarquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar er is nogal een verschil tussen alleen stemmen of stemmen + zingen, toch?
Daarom ben ik toenstraks ook maar naar de ESF stream gegaan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Door die Turken versta ik die Azerbeidzjani's nauwelijks
Daar kom ik niet zomaar omquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Daarom ben ik toenstraks ook maar naar de ESF stream gegaan.
Ik geef zo wel even een overzichtjequote:Op woensdag 25 januari 2012 17:50 schreef Greys het volgende:
Wie was die vorige??? Die eerste uit deze poule?
1e helft 2e halve finale
Ukraine
2e helft 2e halve finale
Noorwegen
Oh, dus ik zit alles voor Jan Lul mee te typen?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik geef zo wel even een overzichtje
quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:54 schreef Karina het volgende:
Wat is het verschil tussen de eerste helft en tweede helft? Of is dat gewoon voor EN na de pauze.
Precies.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:54 schreef Karina het volgende:
Wat is het verschil tussen de eerste helft en tweede helft? Of is dat gewoon voor EN na de pauze.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Is dit het moment om te zeuren dat ik het orkest terug wil? Ja he?
Nee he, dat orkest klonk erg triestquote:
Ik ben daar niet voor.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Is dit het moment om te zeuren dat ik het orkest terug wil? Ja he?
Ja denk ik ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:58 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Qua landen denk ik dat de halve finale van Nederland iets zwaarder is. Dus maakt uzelf geen illusies!
Toen ik me net bedacht dat we NOOIT (!) slechter kunnen gaan dan vorig jaar, laatste in de halve finale, werd ik ineens weer positief!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik word hier een beetje treurig van.
Ik had het over de muziekquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik me net bedacht dat we NOOIT (!) slechter kunnen gaan dan vorig jaar, laatste in de halve finale, werd ik ineens weer positief!
twitter:songfestival twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:01:22Nederland in de eerste helft van de tweede halve finale op 24 mei ingelood! #songfestival reageer retweet
Ja, want toen deden er 19 mee en nu ook. Jammer dat we niet in show 1 zitten, dan hadden we sowieso beter gepresteerdquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik me net bedacht dat we NOOIT (!) slechter kunnen gaan dan vorig jaar, laatste in de halve finale, werd ik ineens weer positief!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:03 schreef Greys het volgende:
Jezus fuck, wie verzorgt het twitteren bij de TROS?twitter:songfestival twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:01:22Nederland in de eerste helft van de tweede halve finale op 24 mei ingelood! #songfestival reageer retweet
Weer Tatjana!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:03 schreef Greys het volgende:
Jezus fuck, wie verzorgt het twitteren bij de TROS?twitter:songfestival twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:01:22Nederland in de eerste helft van de tweede halve finale op 24 mei ingelood! #songfestival reageer retweet
Net een In Memoriam van iemand ofzoquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou nou wat zal die tussenshow een feestje worden, zeg, als dit een voorbode is
Er klopt ook ergens iets niet, want ze zouden juist de landen die veel op elkaar stemmen toch uit elkaar gooien?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:07 schreef TheVulture het volgende:
Dit had echt niet veel beroerder gekund: Armenie, Turkije en de volledige Balkan in onze poule
De enige van de Balkan die ik gegarandeerd door zie gaan, is Servië.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:07 schreef TheVulture het volgende:
Dit had echt niet veel beroerder gekund: Armenie, Turkije en de volledige Balkan in onze poule
Jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en ze hebben zie zandkunstenares die vorig jaar in een act zat gevraagd of ze 'r filmpje mochten lenen.
Jawel! Ik voel het aan mijn water!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zonder ook maar één noot van welk land ook in semi 2 gehoord te hebben gehoord vrees ik nu al dat we het niet gaan redden.
twitter:Andyien twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:10:22RT @wolfstar_de: This is nice but it needs a Verka stage invasion #eurovision reageer retweet
twitter:TenutoTuo twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:12:03Bring on the hot guys! Or SOMETHING. #Eurovision reageer retweet
twitter:VinylMono twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:11:32Down the Rockefeller Street
I'd kill for that about now #eurovision reageer retweet
Jij bent bevooroordeeld!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De enige van de Balkan die ik gegarandeerd door zie gaan, is Servië.
Armenië en Turkije zijn niet meer gegarandeerd door, bewijst vorig jaar, kortom: met een goed liedje moet het heus kunnen
Jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Twitter is wel leuk om te volgen nu.
Idem, ik tel sowieso al een puntje of 30 voor Armenie en Turkije van elkaar, Frankrijk, Duitsland en Nederland. De balkan doet elkaar ook zeker elk een punt of 20 cadeau, dan ben je al hopeloos achterop als Nederlandquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:13 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zonder ook maar één noot van welk land ook in semi 2 gehoord te hebben gehoord vrees ik nu al dat we het niet gaan redden.
Neequote:Op woensdag 25 januari 2012 18:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Jij bent bevooroordeeld!
twitter:wickedlyspiced twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:16:55I can't help but feel I could have chosen a better year to watch this draw for the first time... #eurovision reageer retweet
twitter:Friedel2k twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:19:00RT @louloulozzy: Dear AzerbaijanMAKE IT STOP #eurovision reageer retweet
Ze had juist geen beter jaar kunnen kiezen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:19 schreef Tha_Erik het volgende:
twitter:wickedlyspiced twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:16:55I can't help but feel I could have chosen a better year to watch this draw for the first time... #eurovision reageer retweet
Ik help het je hopen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel! Ik voel het aan mijn water!
John zou het regelen, dus komt goed!![]()
twitter:HglundMartin twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:20:39#eurovision i like this. so far. much to laugh about
reageer retweet
twitter:berlin_esc twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:18:56Is this the Gabala International Music Festival? reageer retweet
Ja we moeten maar eens kijken of we gezamenlijk met een cluppie kunnen gaan kijkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zeg, bij wie jan ik tzt het songfestival komen kijken?
Jullie mogen ook naar mij toe komen hoor.
twitter:dannyquelo twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:24:03#eurovision Light your fire and burn all of them! BOOOOORING! reageer retweet
twitter:AliCologne twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:23:36Azerbaijan, you kill us ESC fans with this kind of music.. what a desaster show!! #eurovision .. I am deaf now after her singing!! reageer retweet
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:27 schreef Greys het volgende:
twitter:AliCologne twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:23:36Azerbaijan, you kill us ESC fans with this kind of music.. what a desaster show!! #eurovision .. I am deaf now after her singing!! reageer retweet
twitter:AliCologne twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:26:43This show was like the meeting of the communist party of Azerbaijan, a real pain! #eurovision reageer retweet
twitter:tatuninja twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:30:27RT @jclugoholt: And where's Lena, Alexander Rybak, Ell/Nikki, Lys Assia.... Johnny Logan?! XD #Eurovision reageer retweet
Ik ben steeds bang dat er toch nog iets interessants komtquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Oké, ik ben er klaar mee en zet het uit.
Waarschuw evenquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben steeds bang dat er toch nog iets interessants komt![]()
Ik ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben steeds bang dat er toch nog iets interessants komt![]()
twitter:IvanaKosor twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:40:14RT @wolfstar_de: Every time you think it's going to end... #eurovision reageer retweet
Dit is wel gunstig!quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:54 schreef Greys het volgende:
En hier de meestemmers!
SEMIFINAL 1 , May 22nd - Italy, Azerbaijan and Spain will vote in this semifinal
SEMIFINAL 2, May 24th - Germany, UK and France will vote in this semifinal
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:41 schreef Tha_Erik het volgende:
twitter:IvanaKosor twitterde op woensdag 25-01-2012 om 18:40:14RT @wolfstar_de: Every time you think it's going to end... #eurovision reageer retweet
True!quote:
Ik quote hem even om je er in mei mee om de oren te slaan.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zie het ook nog wel zitten hoor. Er zijn altijd verrassingen bij de landen die wel en niet doorgaan. Het zou maar net het jaar kunnen zijn dat wij de verrassing worden
.
Dat heb ik de afgelopen zeven jaar ook gedacht. Nee, echt dit jaar zijn wij dé verrassing, let maar op!quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zie het ook nog wel zitten hoor. Er zijn altijd verrassingen bij de landen die wel en niet doorgaan. Het zou maar net het jaar kunnen zijn dat wij de verrassing worden
.
Ik ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat heb ik de afgelopen zeven jaar ook gedacht. Nee, echt dit jaar zijn wij dé verrassing, let maar op!
Kan alleen maar leuk worden toch?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja we moeten maar eens kijken of we gezamenlijk met een cluppie kunnen gaan kijken
Vorig jaar was er een deel naar Dusseldorf, dit jaar niemand naar Baku, dus allemaal in den lande!
Ah, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee
Servië stuurt een grote ster. Net als Bosnië vorig jaar Dino Merlin stuurde. Die gaan gewoon door, dat weet je
Laten we dat nog eens minimaal 7 jaar volhoudenquote:
Het was zo gruwelijk dat het weer leuk wasquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:52 schreef lezzer het volgende:
Oh fuck, ik heb een gruwelfestijn gemist?
Ik was er al bang voorquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was zo gruwelijk dat het weer leuk was
Dit geldt toch voor het hele Songfestival gebeuren?quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was zo gruwelijk dat het weer leuk was
Somsquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:05 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Dit geldt toch voor het hele Songfestival gebeuren?
Nee, dat is nog niet bekendquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet.Is het liedje al bekend?
Ja, ze waren zo druk met het stadion bouwen dat ze de rest een beetje waren vergeten volgens mijquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit leek eigenlijk allemaal gewoon heel erg last minute ofzo. Alsof er geen tijd meer was om iets moois neer te zetten, de zaal een beetje aan te kleden, te oefenen op de Engelse taal ().
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |