Sommigen beschouwen homofilie als een ziekte en een verkeerd iets waar anderen het juist zien als normaal en word het tegenwoordig grotendeels maatschappelijk geaccepteerd in Nederland Al was dit nog niet zo heel lang geleden wel anders 30 jaar terug bijvoorbeeld hoefde je er nog niet voor uit te komen dat je homo was en nog steeds rust er vaker een soort van taboe op.quote:Leviticus 20:13: Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:56 schreef Nembrionic het volgende:
TS = troll. Oppassen dus als je post.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:01 schreef Daniel1976 het volgende:
Mijn hoop op een interessante discussie is een beetje vervlogen.
Ayumu misschien moet je het eens proberen met een andere OP want de discussie is natuurlijk altijd interessant.
Nee erger....beginnen met de vraag of homofilie een ziekte is..vervolgens een bijbelquote plaatsen die NIETS met een ziekte vandoen heeft, en daarna vragen wat men ervan vindtquote:
Hier staat niets over een ziekte...quote:Leviticus 20:13: Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Zelf katholiek opgevoed door mijn pleegouders de quote die ik geplaatst heb heel vaak moeten aanhoren als kind zijndequote:
Stel nou dat een vrouw met een man het bed deelt als met een vrouw? Of hadden die "gelovigen" er nooit aan gedacht om het eens vanuit het standpunt van de vrouw te bekijken?quote:Wie met een man het bed deelt als met een vrouw
Ja, maar dat is op zich alles wat niet de norm is.quote:
In welk opzicht?quote:
Ha, gmta.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, maar dat is op zich alles wat niet de norm is.
je vergeet:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:08 schreef Mystikvm het volgende:
De bijbel is geen medische encyclopedieDeze hele discussie is niet relevant wat mij betreft. Homobashers heb ik ook zelden een steekhoudend argument aan zien dragen, ze komen niet verder dan 'als iedereen homo wordt sterft de mens uit' en 'ik vind homo's vies'.
Ja, dat is omdat ze graag doen alsof de norm en de natuur hetzelfde zijn...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Waaghals het volgende:
[..]
je vergeet:
het is tegen de natuur
Ah...waarom komt het dan zo vaak voor?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Waaghals het volgende:
[..]
je vergeet:
het is tegen de natuur
Nog zo'n pareltje ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Waaghals het volgende:
[..]
je vergeet:
het is tegen de natuur
Dus.... TS moet terug naar Griekenland....?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dus? Dat is blond haar en blauwe ogen in India ook...
En rechtvaardigt dat een andere behandeling?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Waaghals het volgende:
[..]
je vergeet:
het is tegen de natuur
Daar kom ik niet vandaanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:12 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dus.... TS moet terug naar Griekenland....?
Waarom vraag je me dat?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En rechtvaardigt dat een andere behandeling?
Omdat mij niet duidelijk wordt waarom je het noemt.quote:
Und? De bijbel is geen wetenschappelijk boek, laat staan een boek waar iets zinnigs kan vinden over medische aandoeningen. De bijbel is bij lange na niet zo relevant of belangrijk voor de dagelijkse realiteit dan wordt gedacht. Sterker nog, uit een medisch, wetenschappelijk en moraal oogpunt is de bijbel totaal overtollig en achterhaalt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:56 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Tenslotte staat nog steeds in de bijbel...
[..]
lees dan ook de quote die ik plaatsquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat mij niet duidelijk wordt waarom je het noemt.
Net zoals het geloof een ziekte van de hersenen is?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:16 schreef AhmedJaret het volgende:
homofilie is niet zo zeer een fysieke ziekte, eerder in de hersens; sick minded. die mensen sporen toch niet? homofilie is onnatuurlijk en tegendraads. Seks is voor heteroseksuelen, zo is het bedoeld. geslachtsdelen en tongen in anusgaten steken? Waar de shit zich het lichaam verlaat? c'mon
En de eerste meldt zichquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:16 schreef AhmedJaret het volgende:
homofilie is niet zo zeer een fysieke ziekte, eerder in de hersens; sick minded. die mensen sporen toch niet? homofilie is onnatuurlijk en tegendraads. Seks is voor heteroseksuelen, zo is het bedoeld. geslachtsdelen en tongen in anusgaten steken? Waar de shit zich het lichaam verlaat? c'mon
Oh, je vergat de aanhalingstekens.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:17 schreef Waaghals het volgende:
[..]
lees dan ook de quote die ik plaats
Het bestaat als seksuele voorkeur en is dus per definitie niet tegen de natuur. (Dat zou overigens ook gelden als het een keuze is)quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:09 schreef Waaghals het volgende:
[..]
je vergeet:
het is tegen de natuur
Obvious troll is being way too obvious.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:16 schreef AhmedJaret het volgende:
nee dat is een oprechte overtuigingquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:18 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Net zoals het geloof een ziekte van de hersenen is?
Kan, maar dat wilt nog niet zeggen dat je overtuiging enige inhoud heeft, juist is of relevant is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:20 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
nee dat is een oprechte overtuiging
Ik denk dat homo's ook behoorlijk oprecht zijn in hun seksuele voorkeur.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:20 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
nee dat is een oprechte overtuiging
flikker op me je troll, dat is mijn mening en daar vroeg TS om jij ontspoort dit topic weer met je ongegronde beschuldigingenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Obvious troll is being way too obvious.
Ik tenminste wel hoor en ik zou ook niet anders kunnen ondanks alle pogingen van pleegouders bijvoorbeeld om mij te bekeren tot het hetero zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook behoorlijk oprecht zijn in hun seksuele voorkeur.
neemt niet weg dat het onhygiënisch, tegendraads en nog steeds een taboe isquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook behoorlijk oprecht zijn in hun seksuele voorkeur.
Freudiaans?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:22 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
flikker op me je troll, dat is mijn mening en daar vroeg TS om jij ontspoort dit topic weer met je ongegronde beschuldigingen
dat ik er nog op reageer, heb je weer je zin ook
jouw ouders hebben waarschijnlijk ook geen psychologische opleiding genoten dus dat kan ik mij voorstellen jawelquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:23 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik tenminste wel hoor en ik zou ook niet naders kunnen ondanks alle pogingen van pleegouders bijvoorbeeld om mij te bekeren tot het hetero zijn
Goh, en waarom zou het een taboe zijn? Misschien omdat reacties als de jouwe het lekker in de taboesfeer drukken?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:23 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
neemt niet weg dat het onhygiënisch, tegendraads en nog steeds een taboe is
Die eerste twee stelligheden zijn meningen, en die laatste vaststelling klopt in de wereld van straatmarokkaantjes. But who cares?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:23 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
neemt niet weg dat het onhygiënisch, tegendraads en nog steeds een taboe is
Mooie Fehlleistung idd.quote:
Niemand gaat dat lukkenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
jouw ouders hebben waarschijnlijk ook geen psychologische opleiding genoten dus dat kan ik mij voorstellen jawel
het is en blijft een taboe puntquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goh, en waarom zou het een taboe zijn? Misschien omdat reacties als de jouwe het lekker in de taboesfeer drukken?
Als je Mehmet en Ismael vraagt jaquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:28 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
het is en blijft een taboe punt
je wordt geacht het te accepteren door allerlei mazen in de wet, maar vraag drie mensen op straat naar hun oprechte mening en je zult je verbazen toch
Dat is hetzelfde als je drie mensen de vraag stelt hoe zij denken over buitenlandse mensen...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:28 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
je wordt geacht het te accepteren door allerlei mazen in de wet, maar vraag drie mensen op straat naar hun oprechte mening en je zult je verbazen toch
wat denk je, dat mannen zwanger kunnen worden door anale penetratie? absoluut niet, dat is natuurlijk niet mogelijk. en feces kan je zeker prima mee wassen? precies, onhygiënisch dusquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:26 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Die eerste twee stelligheden zijn meningen, en die laatste vaststelling klopt in de wereld van straatmarokkaantjes. But who cares?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:30 schreef zarGon het volgende:
Homofilie is... tsja, homofilie.
Ik zou, om eerlijk te zijn, religie eerder dan homofilie als ziekte bestempelen. Liefde is liefde.
Want iemand die wel een psychologishe opleiding heeft genoten is wel zo goed in het indoctrineren dat iemand wel "bekeerd" kan worden van zijn seksuele voorkeur?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:25 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
jouw ouders hebben waarschijnlijk ook geen psychologische opleiding genoten dus dat kan ik mij voorstellen jawel
je kan niet eens tot drie tellen en dan moet ik nog met diezelfde mr. Vooroordeel een discussie voeren ookquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je Mehmet en Ismael vraagt ja
Ik had zelfs groepsgesprekken via de kerk en in het gezin en dan voor uren waar iedere keer hetzelfde kwam, Vooral de huilende pleegmoeder was mooi om te zienquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want iemand die wel een psychologishe opleiding heeft genoten is wel zo goed in het indoctrineren dat iemand wel "bekeerd" kan worden van zijn seksuele voorkeur?
Dat zijn geen mazen in de wet, hoor. Dat is vrij fundamenteel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:28 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:32 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
je kan niet eens tot drie tellen en dan moet ik nog met diezelfde mr. Vooroordeel een discussie voeren ook
kowed
Bij twee mannen is het de sleutel van de achterdeur.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:35 schreef daftme het volgende:
Ziekte is een groot woord. Maar om het gezond te noemen gaat me ook wat ver, aangezien de natuur de man een sleutel gaf, en de vrouw een sleutelgat.
Want het is hoogst ongezond om homo te zijn? Net als roken, werken met chemicaliën en veel vet eten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:35 schreef daftme het volgende:
Ziekte is een groot woord. Maar om het gezond te noemen gaat me ook wat ver, aangezien de natuur de man een sleutel gaf, en de vrouw een sleutelgat.
Wat heeft dat met 'gezond' te maken?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:35 schreef daftme het volgende:
Ja, het blijft triestigheid dat mensen er kennelijk niet mee om kunnen gaan dat hun kind misschien anders is dan zijzelf.... ik snap dat drama nooit zo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:33 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Ik had zelfs groepsgesprekken via de kerk en in het gezin en dan voor uren waar iedere keer hetzelfde kwam, Vooral de huilende pleegmoeder was mooi om te zien
Misschien is het juist heel gezond dat niet iedereen dezelfde geaardheid heeft...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:35 schreef daftme het volgende:
bij die beesten is het blijkbaar natuurlijk, bovendien zijn ze blind en hebben ze geen vergaande communicatie dus ja, dan kan je een slippertje maken zeker welquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:33 schreef Id_do_her het volgende:
Het argument geven dat het niet natuurlijk is.Er zijn zat dieren die ook homofiel kunnen zijn. Vleermuizen hebben verhoudingsgewijs meer homo's in hun bevolking dan mensen.
Lezen doperwt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want het is hoogst ongezond om homo te zijn? Net als roken, werken met chemicaliën en veel vet eten?
Dat heeft meer te maken met het gebrek aan algemene ontwikkeling in dat land, doe er nog een gebrek aan scheiding tussen kerk en staat bovenop en je hebt een land waarin men het een ziekte vindt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:34 schreef Re het volgende:
ik denk wel dat er een soort schijntolerantie zich aan het ontwikkelen is.
verder is het natuurlijk apart dat de sociale status van een land/gedachtengoed bepaald of homofilie een ziekte is of niet
Goede comeback. Sterk onderbouwd ook. Respect!quote:
Ik denk het hele verhaal van aids wat vroeger speelde onder homo mannen, AL gooi ik gewoon even een balletje op.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want het is hoogst ongezond om homo te zijn? Net als roken, werken met chemicaliën en veel vet eten?
Ja maar volgens de bijbel, Dat was bij mij het hele verhaal.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het blijft triestigheid dat mensen er kennelijk niet mee om kunnen gaan dat hun kind misschien anders is dan zijzelf.... ik snap dat drama nooit zo.
Ik snap als ouder zelfs niet dat je er een probleem van zou maken als je kind homoseksueel is, liever open homoseksueel en gelukkig dan een kasthomo die doodongelukkig is omdat hij z'n gevoelens niet kan uiten, want dan zijn z'n ouders, grootouders, tante annie en oom Yussef zo teleurgesteld.
Als je nou gelooft dat je naar de hel gaat als je al een verkeerde scheet laat. En je houdt van je kinderen. En het doet je écht pijn om te geloven dat je kind naar de hel zal gaan, omdat hij/ zij ervoor kiest om met iemand van hetzelfde geslacht een relatie te beginnen. Dan snap ik het drama wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef Leandra het volgende:
Ja, het blijft triestigheid dat mensen er kennelijk niet mee om kunnen gaan dat hun kind misschien anders is dan zijzelf.... ik snap dat drama nooit zo.
Daarom maken ze ook gebruik van hun gehoor waarmee ze kunnen herkennen of een andere vleermuis een mannetje of een vrouwtje is. En vleermuizen was slechts een voorbeeld natuurlijk, er zijn er nog veel meer. En slippertjes zijn het ook al niet, gewoon stelletjes van mannen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
bij die beesten is het blijkbaar natuurlijk, bovendien zijn ze blind en hebben ze geen vergaande communicatie dus ja, dan kan je een slippertje maken zeker wel
maar omdan maar te zeggen "omdat vleermuizen" is wel erg zwakjes, als die in het water springen ga jij ook?
Bij nader inzien had ik beter onnatuurlijk kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goede comeback. Sterk onderbouwd ook. Respect!
Gezond of niet is totaal niet relevant en heeft niets te zoeken in je argumentatie. Reageer daar maar eens op in plaats van zwakke oneliners te produceren.
ik geloof je niet echt vrind, volgensmij is dat allemaal nooit bewezenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Daarom maken ze ook gebruik van hun gehoor waarmee ze kunnen herkennen of een andere vleermuis een mannetje of een vrouwtje is. En vleermuizen was slechts een voorbeeld natuurlijk, er zijn er nog veel meer. En slippertjes zijn het ook al niet, gewoon stelletjes van mannen.
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:40 schreef daftme het volgende:
[..]
Bij nader inzien had ik beter onnatuurlijk kunnen gebruiken.
http://www.wistjedat.net/vleermuis/weetjes/1609/quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:40 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
ik geloof je niet echt vrind, volgensmij is dat allemaal nooit bewezen
Okay, dan trek ik die laatste goedmoedig terug. Volgens jou is homofilie dus wel geaccepteerd onder straatmarokkaantjes, ik stel mijn wereldbeeld bij, dank je!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:30 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
wat denk je, dat mannen zwanger kunnen worden door anale penetratie? absoluut niet, dat is natuurlijk niet mogelijk. en feces kan je zeker prima mee wassen? precies, onhygiënisch dus
die racistische opmerking zie ik door de vingers vriend
Natuur en evolutie hebben wel degelijk een bedoeling. Tenminste één die bekend is en dat is voortplanting. Homo's kunnen dat niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat denk ik ookMaar ook dat vind ik een slechte redenering. Natuur en evolutie hebben geen bedoeling. Afwijkingen kunnen dus niet onnatuurlijk zijn.
Waarom kan het bij dieren wel natuurlijk zijn en is dat bij mensen onmogelijk?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:36 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
bij die beesten is het blijkbaar natuurlijk, bovendien zijn ze blind en hebben ze geen vergaande communicatie dus ja, dan kan je een slippertje maken zeker wel
maar omdan maar te zeggen "omdat vleermuizen" is wel erg zwakjes, als die in het water springen ga jij ook?
Lees eens wat boeken voor je zoveel dingen over evolutiebiologie zegt!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:43 schreef daftme het volgende:
Natuur en evolutie hebben wel degelijk een bedoeling. Tenminste één die bekend is en dat is voortplanting. Homo's kunnen dat niet.
Die eerste zin, dat werkt twee kanten op. In dit tijdperk zijn extremisten luidruchtiger dan de genuanceerde massa, dat vertekent de kijk op allerlei dingen. Toch heeft de overgrote meerderheid van de inwoners van ons land geen probleem met varkensvlees en homofilie, in mijn stellige overtuiging.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:34 schreef Re het volgende:
ik denk wel dat er een soort schijntolerantie zich aan het ontwikkelen is.
verder is het natuurlijk apart dat de sociale status van een land/gedachtengoed bepaald of homofilie een ziekte is of niet
Als het doel voortplanting was dan neukten reuzenpanda's wel wat vaker.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:43 schreef daftme het volgende:
[..]
Natuur en evolutie hebben wel degelijk een bedoeling. Tenminste één die bekend is en dat is voortplanting. Homo's kunnen dat niet.
Ik wil niet in een semantische discussie verzeild raken, maar voortplanting is een product van evolutie, net zoals aantrekking een product is van zwaartekracht. Dat de aarde om de zon draait is ook niet de 'bedoeling' van de zwaartekracht. Het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:43 schreef daftme het volgende:
[..]
En het probleem is? Dat er nu niet genoeg mensen zijn die zich wel voortplanten?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:43 schreef daftme het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |