ik loop steeds als een opgewonden vijfjarige door dat ruitje te kijkenquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ze schijnen tegen het einde van de bereidingstijd best snel om te kunnen slaan naar verbrand dus ik zou ze even in de gaten houden
Ik kwam dit tegen bij de reacties:quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik loop steeds als een opgewonden vijfjarige door dat ruitje te kijkendus dat komt wel goed haha
Maar anderen zeggen dat je er om de paar minuutjes tegen einde baktijd er 1 uit moet halen, even laten afkoelen en dan proeven om te voorkomen dat ze verbranden.quote:One thing that might help other readers: The first time I tried this recipe (a couple months ago), my chickpeas turned out chewy, like several of you have mentioned. I think it was because I didn’t allow them to dry completely before mixing them into the spice/oil mix, because when I made them today, I made sure to dry them VERY WELL and they came out crisper. Hope this helps!
hmm ik heb ze afgespoeld, laten uitlekken en droog gedept met een theedoek. Maar mocht deze batch mislukken heb ik nog genoeg peas voor nog een paar portiesquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:02 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik kwam dit tegen bij de reacties:
[..]
Maar anderen zeggen dat je er om de paar minuutjes tegen einde baktijd er 1 uit moet halen, even laten afkoelen en dan proeven om te voorkomen dat ze verbranden.
Ja, de volgende batch anders een paar uur aan de lucht laten drogen en ze bv morgen maken?quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hmm ik heb ze afgespoeld, laten uitlekken en droog gedept met een theedoek. Maar mocht deze batch mislukken heb ik nog genoeg peas voor nog een paar porties
En anders gewoon de blender erin voor spicy hummus!quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hmm ik heb ze afgespoeld, laten uitlekken en droog gedept met een theedoek. Maar mocht deze batch mislukken heb ik nog genoeg peas voor nog een paar porties
ik ga weer even proevenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:05 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja, de volgende batch anders een paar uur aan de lucht laten drogen en ze bv morgen maken?
Hoe gaat het met je batch, nog steeds chewy?
haha jij zit vol goeie ideeen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:05 schreef minilot het volgende:
[..]
En anders gewoon de blender erin voor spicy hummus!![]()
Schud je de kikererwten in de oven wel even elke tien minuten om?
Oh dat zou kunnen, als die overschaal van glas is komt de hitte er minder goed bij dan op bakpapier of een bakblik *denk ik*quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
haha jij zit vol goeie ideeen!
ja heb ze een paar keer omgeschept. het kan miss ook nog uitmaken dat ik ze in een ovenschaaltje heb gedaan ipv op bakpapier?
Oh goed om te wetenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:50 schreef littledrummergirl het volgende:
geluktze hebben er wel ongeveer anderhalf uur in gezeten, maar de temperatuur van mijn oven schommelt ook wel een beetje altijd, dus daar kan t door komen
Op een gegeven moment gingen ze als een gek slinken en een soort van schuimen
en toen werden ze ineens in no time hard. Nu zit batch twee er in
ik vind het wel zen om te doen haha
ja, is leuk spulquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh goed om te wetenIk ga ze vanavond maken, heb dr zin in!
Smaken ze lekker btw?
Cool, ben benieuwdquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja, is leuk spulik had over deze pikant paprikapoeder, knoflook, peper en zout gemikt
das sowieso wel een ok combinatie
de batch die er nu in zit is met chili, knoflook peper en zout
Ja dat lijkt me een goed planquote:Op woensdag 25 januari 2012 17:11 schreef minilot het volgende:
Goed, nu ga ik ze vanavond ook maken - door jullie! Ik werp ze denk ik over een salade met geroosterde paprika's. Of in een soepje, als een knapperige topping!![]()
TS, topictitel even omzetten naar "Gezonde ontbijt/lunch/tussendoor-keuzes #2"?
Als je ze luchtdicht afsluit zijn ze 2 weken houdbaar heb ik ergens gelezenquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Eska het volgende:
Ziet er mooi uit zo!(ik vergeet altijd foto's te maken)
Kun je die geroosterde kikkererwten eigenlijk een beetje behoorlijk bewaren? Of gaat het krokante er erg snel vanaf dan?
Gister heb ik een klein restje erwten gebruikt, dus dat was zo op. Maar vandaag breek ik er een nieuw blik voor aan. En ik weet niet of ik dan wel het hele blik wel moet gaan gebruiken, want dat gaat veel te veel zijn natuurlijk. Misschien kan ik dan beter een deel gebruiken en de rest invriezen of zo.
Ik zou natuurlijk ook rauwe erwten kunnen halen. Gaat wel meer tijd in zitten (wellen/koken), maar is beter te doseren.
Ja die zijn prima!quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Eska het volgende:
3 potten??![]()
Ik heb van die (huis-tuin-keuken)-weckpotten. Die zouden wel redelijk luchtdicht moeten zijn, denk ik? Dan waag ik gewoon dat hele blik erwten er aan.
mmm dat ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:41 schreef Audreyoot het volgende:
In plaats van pindakaas op je brood, op een appel met nootjes
[ afbeelding ]
Ik heb eerst de suiker wel gebruikt maar dan verbranden de nootjes voordat ze cripsy zijn door de caramelisering. Verder een beetje op gevoel, voor de zoete batch heb ik 2 theelepels olijfolie vermengt met een beetje nootmuskaat en best veel kaneel, de erwten goed gemengd en afgebakken en vervolgens een theelepel honing erover toen ze warm waren, uitgespreid om te laten drogen. Wat teveel is loopt er vanzelf wel afquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:11 schreef The_Hives het volgende:
wat voor mix gebruiken jullie voor die kikkererwten en hoeveel? Kaneel, nootmuskaat, suiker, honing en olijfolie (volgens foodgawker), maar gebruiken jullie ook diezelfde ingrediënten en hoeveelheden of hebben jullie smakelijkere combinaties (en in welke hoeveelheden?)
in dit recept op foodgawker http://sweetpeaskitchen.c(...)n-roasted-chickpeas/ staat dat je de honing pas erop doet als je ze uit de oven haalt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:37 schreef The_Hives het volgende:
dus niet zoals op foodgawker de honing erop voordat ze de oven ingaan?
gooide je het kruiden/olie mengsel er op voordat ze de oven ingingen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb eerst de suiker wel gebruikt maar dan verbranden de nootjes voordat ze cripsy zijn door de caramelisering. Verder een beetje op gevoel, voor de zoete batch heb ik 2 theelepels olijfolie vermengt met een beetje nootmuskaat en best veel kaneel, de erwten goed gemengd en afgebakken en vervolgens een theelepel honing erover toen ze warm waren, uitgespreid om te laten drogen. Wat teveel is loopt er vanzelf wel af
En voor de pittige/zoute batch heb ik 2 eetlepels olijfolie vermengd met zout, paprikapoeder, chili, peper, knoflook. Toen afgebakken en toen ze klaar waren op smaak bij gekruid.
Is dit op 1 pak erwten?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb eerst de suiker wel gebruikt maar dan verbranden de nootjes voordat ze cripsy zijn door de caramelisering. Verder een beetje op gevoel, voor de zoete batch heb ik 2 theelepels olijfolie vermengt met een beetje nootmuskaat en best veel kaneel, de erwten goed gemengd en afgebakken en vervolgens een theelepel honing erover toen ze warm waren, uitgespreid om te laten drogen. Wat teveel is loopt er vanzelf wel af
En voor de pittige/zoute batch heb ik 2 eetlepels olijfolie vermengd met zout, paprikapoeder, chili, peper, knoflook. Toen afgebakken en toen ze klaar waren op smaak bij gekruid.
Jupsquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gooide je het kruiden/olie mengsel er op voordat ze de oven ingingen?
Je krijgt ze in verschillende porties dus ik denk dat je naar eigen inzicht het beste kunt werken. Het komt niet zo nauw op een grammetjequote:
Je moet ze vooral goed in de gaten houden als het vocht er een beetje uitschuimt, dan worden ze ineens heel snel gaar. Mijn pofte ook zoals popcorn hahaquote:
dit recept zegt het mengsel pas toe te voegen als ze klaar zijn. http://willowbirdbaking.c(...)e-roasted-chickpeas/quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:02 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
JupsEven in een kommetje het mengsel aangemaakt, de gedroogde erwten erbij mengen en de oven in!
[..]
Je krijgt ze in verschillende porties dus ik denk dat je naar eigen inzicht het beste kunt werken. Het komt niet zo nauw op een grammetjeDat was bij twee potjes trouwens, biologische kikkererwten van de AH.
Die is zonder honing toch? De olijfmengseltjes voeg je van tevoren toe en als je honing wilt gebruiken ernaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dit recept zegt het mengsel pas toe te voegen als ze klaar zijn. http://willowbirdbaking.c(...)e-roasted-chickpeas/
wat is handiger?
De smaak of de textuur?quote:
ja, zonder honing.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Die is zonder honing toch? De olijfmengseltjes voeg je van tevoren toe en als je honing wilt gebruiken erna
[..]
De smaak of de textuur?
textuur vind ik goed, meer de smaak. Misschien nog een keer proberen met wat meer kaneel ofzoquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Die is zonder honing toch? De olijfmengseltjes voeg je van tevoren toe en als je honing wilt gebruiken erna
[..]
De smaak of de textuur?
Ooooh waar heb je de boerenkool gehaald? Ik echt alle groentewinkels afgelopen + supermarkten maar vind alleen de versnipperdequote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:42 schreef Isabeau het volgende:
De boerenkoolchips zijn echt waanzinnig knapperig geworden!Lekker zeg. Beetje teveel zeezout gebruikt, omdat ik zo ontzettend veel boerenkool had, maar dat slinkt dus nog best wel en dan is het zout erg overheersend.
Op de markt! Een mooie struik aan een dikke stronkquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:46 schreef Audreyoot het volgende:
Ooooh waar heb je de boerenkool gehaald? Ik echt alle groentewinkels afgelopen + supermarkten maar vind alleen de versnipperde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |