abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107089988
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 23-01-2012 11:02:42 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107090018
Misschien bedoelt ze met die ava wel gewoon tegen dr vriend te zeggen dat hij als hij in haar broekje wil hij eerst moet zorgen dat hij zijn huistaakjes netjes heeft afgerond.

:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090093
naja de tekst is zo slecht nog niet??
ook wij moeten er met z'n allen iets voor doen ( of nouja.. laten ;) ) om af te vallen..
alleen het plaatje.. :N :X

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_107090189
Het helpt vast wel.. Ik word zelf een beetje onpasselijk van zulke foto's..... Goed voor de lijn.. :')
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 11:15:49 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107090232
Ik heb heul geen enge ava :6
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107090311
Neuh, gij het geweun een lekker wijf!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_107092622
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Neuh, gij het geweun een lekker wijf!
_O_ ^O^
pi_107092921
morning! fietsen naar t werk, dat moet ik ook maar eens gaan proberen stiekem vind ik fietsen in de stad nog een beetje eng :@ alhoewel ik dan wel echt elke keer om half zeven van huis moet volgens mij... ik voel een #fail aankomen...
Kwak
  zondag 22 januari 2012 @ 13:29:43 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107093820
Ik heb in 1 dag een half topic gemist en heb echt geen tijd om alles bij te lezen, dus ga gewoon even een blije update doen:

Gisteren 50ste verjaardag van mamalief gevierd met heeeeel groot feest en ik heb gegeten (na de lunch:)

- Een paar happen appeltaart, was niet lekker, weggedaan.
- 1 rolletje asperge met ham, 2 dunne plakjes fricandeau, 1 klein plakje beenham zonder de saus, 2 minibroodjes (echt heel klein) met een beetje kruidenboter, veel rauwe broccoli en bloemkool met yoghurtdressing en zilveruitjes, een lepel wortelsalade die niet zo lekker was.
- Fruit in allerlei soorten en maten als toetje.
- 2 glazen witte wijn, verder water.

En dat met een gigantisch koud/warm buffet voor m'n neus, inclusief allerlei sublieme sausjes en dingen als rundvleessalade enzo :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 14:00:20 #10
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107094887
Gefeliciteerd met je Sarah mama Tink!

Hier net een stukje gewandeld, 40 minuten, op mijn nieuwe ontzettend lelijke wandelschoenen. Met zo'n ronde zool, soort Sketchers. Loopt best lekker eigenlijk, geen idee of 't ook echt effectief is. Wel compleet uit elkaar gewaaid, maar eigenlijk is die wind best fijn :)

O: 2 mineola's, bakje Acticia mango, beker melk.
T: Beker thee, een brownie.
L: 2 volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas, 200 gr. cherry tomaatjes, beker melk.
T: 2 kaas rijstwafels. Beker thee.
D: Kalkoengebraad (Heel zo'n pakket over van de kerst in de vriezer :D) met aardappelkroketjes en stoofpeertjes. Toe pruimencrumble.
S: Gewandeld, 40 minuten.

Morgen ga ik de menu-lijsten van het boek 'Afvallen met Anne in 12 weken' volgen. Dagmenu's van ongeveer 1400 kcal. Deze menu's zijn bedoeld voor 'normale' mensen en er wordt ook geadviseerd als je een grote vrouw bent (Check!) dat je dan bij ontbijt en lunch een extra boterhammetje moet eten.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_107095464
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
naja de tekst is zo slecht nog niet??
ook wij moeten er met z'n allen iets voor doen ( of nouja.. laten ;) ) om af te vallen..
alleen het plaatje.. :N :X
Het plaatje is niet eng. En de tekst is gewoon waar, je krijgt niet voor het leven, je moet werken voor wat je wil.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

De dag van gisteren laat ik even zitten, het was zondigdag en ik weet dat ik ongezond toen gegeten heb.

Vandaag:
Brunch: 2 boterhammen halvajam
T. Fruit (abrikoosjes denk ik)
D. waarschijnlijk aardappeltjes met doperwten en wat paddestoelen, maar het kan evengoed een boterham worden. Ligt even aan mijn staat van luiheid
T. Fruit (mandarijntjes denk ik)
  zondag 22 januari 2012 @ 14:22:18 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107095835
Plaatje is niet eng, maar het meisje wel. Ze is iets te slank om mooi te zijn en iets te slank om gezond bezig te zijn.

Dat laatste geldt ook voor CotS. Ik mis zuivel in je lijstjes (en groente en eerlijk gezegd ook kcal :@ ). wist je dat regelmatig kwark/yoghurt eten je kan helpen af te vallen/op gewicht te blijven?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107096055
Zuivel is mijn zwakke punt, kaas vind ik lekker, maar kwark gaat er bij mij bijna niet in. Yoghurt lust ik wel met komkommer en kruiden. Naja, ik de loop van de dag zal ik eens schaaltje nemen.

Doperwten zijn groente trouwens ;)
Vandaag is een beetje weinig inderdaad, ik zal eens kijken waar ik meer kcal kan maken.
  zondag 22 januari 2012 @ 14:30:02 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107096212
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zuivel is mijn zwakke punt, kaas vind ik lekker, maar kwark gaat er bij mij bijna niet in. Yoghurt lust ik wel met komkommer en kruiden. Naja, ik de loop van de dag zal ik eens schaaltje nemen.

Doperwten zijn groente trouwens ;)
Vandaag is een beetje weinig inderdaad, ik zal eens kijken waar ik meer kcal kan maken.
Anders neem je wat rauwkost met kruidenyoghurt als dip. Ik maak me oprecht een beetje zorgen om je :@ Ben het vergeten, want volgens mij heb je het al eens gepost, maar hoeveel weeg je ook alweer?
pi_107096964
88,5kg

Ik weet dat het nu niet heel erg goed gaat, alleen ik weet momenteel ook niet wat ik eraan moet doen. In therapie gaan is een heel leuk idee, alleen ik ben ook maar een student, de eigen bijdrage van therapie kan ik simpelweg niet opbrengen (dat was vorig jaar ¤30,- en zou dit jaar rond de ¤80,- gaan liggen, als ik het nieuws goed onthouden heb). En als ik thuis aan kom zetten met "hey, de es is terug", kan ik mezelf wees rekenen. Hulp zoeken was een paar jaar terug een leuke optie, maar ik heb het geld gewoon niet (daarnaast waren de vorige keren niet erg succesvol, maar eerlijk is eerlijk, nu sta ik er veel meer voor open).

Ik heb ook zelf met automutilatie kunnen stoppen, dus dit moet ook lukken. Gewoon stap voor stap de gewoontes aanpakken en dat kost tijd. Als ik geld had zat ik allang bij een psycholoog.

(en ja, ik heb een baantje)

En het gaat me gewoon lukken, want ik heb genoeg relaties hiermee kapot gemaakt en om mijn vriendje geef ik gewoon te veel. Toen ik hem leerde kennen zat ik voor mezelf in de 100kcal max regel en voor hem ben ik gaan eten. Voor hem ben ik nu het purgeren aan het afleren (al weet hij er niet eens van) en voor hem zal ik de kcal ook omhoog krijgen.
pi_107097114
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
88,5kg

Ik weet dat het nu niet heel erg goed gaat, alleen ik weet momenteel ook niet wat ik eraan moet doen. In therapie gaan is een heel leuk idee, alleen ik ben ook maar een student, de eigen bijdrage van therapie kan ik simpelweg niet opbrengen (dat was vorig jaar ¤30,- en zou dit jaar rond de ¤80,- gaan liggen, als ik het nieuws goed onthouden heb). En als ik thuis aan kom zetten met "hey, de es is terug", kan ik mezelf wees rekenen. Hulp zoeken was een paar jaar terug een leuke optie, maar ik heb het geld gewoon niet (daarnaast waren de vorige keren niet erg succesvol, maar eerlijk is eerlijk, nu sta ik er veel meer voor open).

Ik heb ook zelf met automutilatie kunnen stoppen, dus dit moet ook lukken. Gewoon stap voor stap de gewoontes aanpakken en dat kost tijd. Als ik geld had zat ik allang bij een psycholoog.

En het gaat me gewoon lukken, want ik heb genoeg relaties hiermee kapot gemaakt en om mijn vriendje geef ik gewoon te veel. Toen ik hem leerde kennen zat ik voor mezelf in de 100kcal max regel en voor hem ben ik gaan eten. Voor hem ben ik nu het purgeren aan het afleren (al weet hij er niet eens van) en voor hem zal ik de kcal ook omhoog krijgen.
psychotherapie is nog gewoon in de basisverzekering, als je naar een instituut als psyq gaat kunnen zij zelfs de verwijzing voor je regelen. ik ben er ook geweest omdat gewone ggz psycholoog me niet goed kon helpen....

kijk maar eens bij psyq.nl en dan eetstoornissen. ik bedoel niet dat je meteen in een anorexiakliniek moet ;) maar ze hebben hele interessante en effectieve groepen. het heeft mij echt heel erg geholpen!
Kwak
pi_107097208
quote:
88,5kg

Klinkt heel puik, is het niet.

Je moet het namelijk voor jezelf doen, en niet voor een ander..
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 14:54:32 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107097334
Op momenten als deze realiseer ik me weer al te goed waarom ik zo gelukkig ben met mijn leven...
pi_107097396
Is er niet een ES topic, wasr jij beter in zou passen cots?
pi_107097715
@ Kwakz0r: Toen ik vorig jaar in therapie was, moest ik per keer ¤30,- zelf betalen, en dat lag niet aan mijn verzekering (basis + uitbreiding + tand). Ik zal zo meteen even de brief opzoeken waarin de wetswijzigingen van 2012 in staan. Toen heb ik behoorlijk krom moeten liggen en ben toen halverwege de behandeling gestopt.

@ Motorbloempje: Dat is waar :)

@ Sjeen: :P Ben blij voor je :)

@ DancingPhoebe: Zal er niks meer over zeggen :)

En even in het algemeen: Ik doe gewoon mijn best meer te gaan eten. Dat komt goed, want mijn es is iig nog niet in zijn geheel terug. Het wordt meer, ik moet gewoon experimenteren met wat prettig is voor mij.
pi_107098318
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
@ Kwakz0r: Toen ik vorig jaar in therapie was, moest ik per keer ¤30,- zelf betalen, en dat lag niet aan mijn verzekering (basis + uitbreiding + tand). Ik zal zo meteen even de brief opzoeken waarin de wetswijzigingen van 2012 in staan. Toen heb ik behoorlijk krom moeten liggen en ben toen halverwege de behandeling gestopt.

@ Motorbloempje: Dat is waar :)

@ Sjeen: :P Ben blij voor je :)

@ DancingPhoebe: Zal er niks meer over zeggen :)

En even in het algemeen: Ik doe gewoon mijn best meer te gaan eten. Dat komt goed, want mijn es is iig nog niet in zijn geheel terug. Het wordt meer, ik moet gewoon experimenteren met wat prettig is voor mij.
met prettig heeft het niks te maken, het kan zijn dat de ES het prettigst is voor jou namelijk... je zult juist uit je comfort zone moeten.

ik hoefde niets te betalen omdat ik diagnose ES had. volgens mij is dat niet veranderd. psychotherapie is in de basisverzekering, psychologen niet.

http://www.nvvp.nl/tekst.(...)nieuwsbrief&nb_id=21

het enige nieuwe is een eigen bijdrage van 100 euro per jaar(!) in totaal voor kort ebhenadleing en voor 200 euro per jaar voor dagebehandeling (wat ik heb gehad).

ik zou het mijn gezondheid wel waard vinden, dan maar lenen bij iemand ofzo
Kwak
  zondag 22 januari 2012 @ 15:26:44 #22
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107098758
Klinkt een beetje lullig misschien, maar de eetgewoonte van jou, kunnen ook mensen die een ES hebben gehad weer triggeren he... Ik blijf juist uit zulke topics, kijk er geen dingen over enzo, omdat ik bang ben er terug in te vallen.

Terwijl ik me juist heel ok voel. Ik heb een geweldige man, twee super mini monsters en het afvallen gaat gezond, normaal en langzaam. :+ Dat wil ik graag zou houden, zonder geconfronteerd te worden met iemand die niet of veel te weinig eet eigenlijk.

Anyhoe, ik probeer die posts gewoon lekker niet te lezen.

De Bodybalance les was anders en AUW! Wel lekker, was wel super moe erna. :D

Lunch zijn 2 geroosterde boterhammen geworden met op beiden 1 ei en een halve tomaat en een glas melk en een glas thee.
pi_107100131
Just as I say, ik zal er niks meer over zeggen. Mijn excuses, maar ik ben hier zeker niet de enige met kleine lijstjes.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:10:51 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107100735
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Just as I say, ik zal er niks meer over zeggen. Mijn excuses, maar ik ben hier zeker niet de enige met kleine lijstjes.
Dat klopt CotS. Maar dat zegt toch niets. Dan zijn met jou die anderen heel fout bezig. Als een ander iets ook doet wil dat niet zeggen dat het dan oke is.
En het gaat niet om wat je er over zegt, maar om wat je nu ook echt werkelijk eet.
pi_107102894
Lekker overigens, CotS, die steun vanuit je ouderlijk huis -O- Ik denk oprecht dat je hulp nodig hebt. Ga desnoods naar je huisarts en leg uit dat de eigen bijdrage te hoog is; sommige huisartsen kunnen zelf al heel veel voor je betekenen, of kennen andere mogelijkheden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107103724
Sterkte voor een ieder die het nodig heeft. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107103907
Vandaag even sportief gezien een tegenslag waardoor ik de hele dag chago was en amper wat gegeten heb (slecht :( ) Maar vanavond maken we dat wel weer goed :)

O: 2 KHA broodjes met 20+ kaas
L: 2 KHA broodjes met zalm en cherry tomaatjes
D: hamburgers en snijboontjes met een paar cherrytomaatjes met als toetje 150g magere yoghurt.
T: savonds laat nog een paar eieren bakken.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_107103979
Je bent voor Feyenoord?
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 17:22:11 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107104279
Ik ga de lasagne eens opwarmen...

Mijn lijst/planningvandaag:
B(runch) - Italiaanse bol, halve avocado, gekookt ei, lepel citroen mayo, lenteuitje, koffie verkeerd
T - koffie verkeerd
T - handje m&m's, wat winegums, groene thee icetea
T - klein puntje abrikozen-kruimelvlaai
D - lasagne met spinazie en cottage cheese, rode wijn
T - rode wijn
pi_107106957
Ik ben 2 kilo afgevallen.
pi_107107404
quote:
88,5kg

Ik snap er echt helemaal niet veel van om eerlijk te zijn. Je eet niet veel zoals ik lees maar toch ben je 88,5 kilo? Of ik begrijp het echt helemaal verkeerd. Of heb je een bepaalde ziekte? En de psycholoog wordt toch deels vergoed?

Verder snap ik niet waarom je zegt dat je het ''voor hem'' doet, je doet het toch voor jezelf? Stel dat mijn vriend zal zeggen dat ik moet afvallen omdat hij mij te dik vindt is het vrij simpel voor mij; hij zoekt maar een anorexiapatiënte die wel aan zijn beeld voldoet.
pi_107107607
Mijn vriend vindt mijn idee af te willen vallen niet eens prettig. Hij vindt mijn stevige ronde billen geweldig en is bang dat mijn borsten theezakjes worden :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107107621
They do Isa, they do...

:'(
pi_107107686
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
They do Isa, they do...

:'(
Ik heb er ervaring mee toen ik heel veel en heel snel was afgevallen -O-
Maar toch prefereer ik dat boven te dik zijn met stevige borsten :@
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 18:51:32 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107107826
Ik heb vooralsnog het geluk dat het.stevig blijft, ook als ik afval...

Heerlijke lasagne gegeten, niet overeten. Het restant doodleuk in de vuilnisbak gekiepert :) En nu op de bank, genieten van glas rode wijn O+
pi_107107831
Je borsten worden toch wel theezakjes naar mate je ouder wordt als je grote borsten hebt volgens mij.
pi_107107867
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er ervaring mee toen ik heel veel en heel snel was afgevallen -O-
Maar toch prefereer ik dat boven te dik zijn met stevige borsten :@
Ik maak mezelf wijs dat zodra ik 58 kilo weeg er iemand langs zal komen die nieuwe borsten voor me gaat kopen :')

Een lijst!

O: Bruin broodje met duizend pitjes met avocado en spiegelei :9~
T: Banaan
L: 4 boterhammen met pindakaas en sambal :9~
T: Lange vingers
D: Rijst met broccoli
T: banaan, met yoghurt

Laatste T staat gepland, rest zit er al in.

Morgen vakantie voorbij, begint het echte werk weer.
pi_107107951
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik maak mezelf wijs dat zodra ik 58 kilo weeg er iemand langs zal komen die nieuwe borsten voor me gaat kopen :')

Een lijst!

O: Bruin broodje met duizend pitjes met avocado en spiegelei :9~
T: Banaan
L: 4 boterhammen met pindakaas en sambal :9~
T: Lange vingers
D: Rijst met broccoli
T: banaan, met yoghurt

Laatste T staat gepland, rest zit er al in.

Morgen vakantie voorbij, begint het echte werk weer.
Wil jij 58 kilo wegen?
pi_107107985
Het liefst 45, maar ik wil de lat niet te hoog leggen. Direct.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 18:56:26 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107108008
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:51 schreef esperanza93 het volgende:
Je borsten worden toch wel theezakjes naar mate je ouder wordt als je grote borsten hebt volgens mij.
Mwoah, onder de douche bij volleyballen valt mij op dat juist grotere borsten veel minder theezakjes zijn dan kleine... die laatste worden echt van die lege rimpelvellen -O-
pi_107108069
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Serieus? Dan word je wel heel lelijk dun hoor, denk ik.

quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mwoah, onder de douche bij volleyballen valt mij op dat juist grotere borsten veel minder theezakjes zijn dan kleine... die laatste worden echt van die lege rimpelvellen -O-
Bah. Dat had ik niet verwacht eigenlijk! _O- _O-
pi_107108155
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:58 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Serieus?

[..]

Nee.
pi_107108168
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
_O-
pi_107109170
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Haha klopt ja :') Grote borsten gaan echter wel meer hangen.
My salvation lies in your love..
pi_107109210
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:28 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Haha klopt ja :') Grote borsten gaan echter wel meer hangen.
dat is gewoon de wet van de zwaartekracht
pi_107109517
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee.
O. Soms geloof ik dingen echt veel te snel :')
pi_107109545
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:29 schreef seasushi het volgende:

[..]

dat is gewoon de wet van de zwaartekracht
Niet echt.. meer de wet van slapper wordende huid.
pi_107109554
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:29 schreef esperanza93 het volgende:
Ik ben 2 kilo afgevallen.
Hoe is het met je eetpatroon? :P
Optimist tot in de kist
pi_107109666
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:37 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:37 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Een natuurlijk cupje E/F hou je echt niet meer pront overeind hoor na de 35 jaar. Zelfs al zou je nog strak in je vel zitten.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 19:45:19 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107109896
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

[..]

Een natuurlijk cupje E/F hou je echt niet meer pront overeind hoor na de 35 jaar. Zelfs al zou je nog strak in je vel zitten.
die cup heb ik nooit pront overeind gehouden, ook niet met 17 jaar... maar die van mij zijn wel nog goed gevuld, ondanks het feit dat ik de potloodtest nooit doorstaan heb. Hell, ik kan er een complete kleurdoos onder klemmen, maar ik heb nog geen klachten gehad 8-)
pi_107109901
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Hoe is het met je eetpatroon? :P
Dat gaat wel. Ik volg dat lijstje nog niet echt maar het gaat al beter. Ik eet nu sowieso iedere dag wel fruit en ik sport nu ook (eindelijk weer). Ik denk dat ik daarom ook iets ben afgevallen. Als ik maar ruim onder de 60 ben vind ik het straks prima. En bij jou?

quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

die cup heb ik nooit pront overeind gehouden, ook niet met 17 jaar... maar die van mij zijn wel nog goed gevuld, ondanks het feit dat ik de potloodtest nooit doorstaan heb. Hell, ik kan er een complete kleurdoos onder klemmen, maar ik heb nog geen klachten gehad 8-)
Het potlood valt dus niet naar beneden bij jou? Dat lijkt mij oprecht een nachtmerrie want dan heb je simpelweg hangtieten. Ik heb alleen niet zoveel tieten helaas ( :') ) dus ik heb niet veel te vrezen op dat gebied.
pi_107110049
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:45 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Dat gaat wel. Ik volg dat lijstje nog niet echt maar het gaat al beter. Ik eet nu sowieso iedere dag wel fruit en ik sport nu ook (eindelijk weer). Ik denk dat ik daarom ook iets ben afgevallen. Als ik maar ruim onder de 60 ben vind ik het straks prima. En bij jou?
Laatste gewicht was 1,9 minder sinds 30 december(laatste officiele weging bij de huisarts) maar ik schommel heel erg dus ik hou het er maar op dat er sindsdien 500 gram tot 1 kilo af is en daar ben ik ook blij mee want vorig jaar stond ik stil of kwam er zelfs wat bij.
Optimist tot in de kist
pi_107110259
quote:

[..]

[..]

Het potlood valt dus niet naar beneden bij jou? Dat lijkt mij oprecht een nachtmerrie want dan heb je simpelweg hangtieten. Ik heb alleen niet zoveel tieten helaas ( :') ) dus ik heb niet veel te vrezen op dat gebied.
Die potloodtest zegt niet alles hoor, als je een grotere cup hebt blijft dat potlood op elke leeftijd hangen en dan heb je echt geen hangers. :') Helaas voor jou worden kleine borsten ook vanzelf hangers als je maar oud genoeg gaat worden...worden alleen kleine hangers. :Y) Oude vrouwen (en dan bedoel ik vrouwen die al een hele tijd hun menopauze achter de rug hebben dus meer richting 65-70_) hebben al altijd lagere hangende borsten, is gewoon een natuurlijke proces daar helpt geen kleine borst of goede BH aan. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 23-01-2012 14:50:16 ]
Optimist tot in de kist
pi_107114331
quote:

bij mij valt t potlood al niet meer sinds ik 16 ben, en toen had ik heus nog geen hangtieten. wel grote.
Kwak
pi_107114366
Ik merk wel dat mijn borsten een stuk steviger zijn als ik trouw mijn miles doe.
Spoilers!
pi_107114898
Kinders ik ken dr een etui onder opslaan...
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 21:14:35 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107114988
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

bij mij valt t potlood al niet meer sinds ik 16 ben, en toen had ik heus nog geen hangtieten. wel grote.
Ja, dat dus :D Maar goed, ben inmiddels 35 en dan mag dat hè :P

Lieve esperanza, als het potlood wel valt, krijg je later geheid theezakjes...
pi_107115022
theezakjes zijn groter dan mijn tetten! :')
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 21:17:15 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107115196
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef motorbloempje het volgende:
theezakjes zijn groter dan mijn tetten! :')
Maar jouw tetten zijn wel perky ^O^
pi_107115219
Ach, een van de voordelen van het zwaarder zijn geworden is dat ik voor het eerst in mijn leven fatsoenlijke beha's heb. Als ik dat jaren eerder had geweten, had ik veel minder last van de whiplashklachten gehad.
Spoilers!
  zondag 22 januari 2012 @ 21:22:20 #61
54772 Silmarwen
pi_107115567
Hier ook een etui, al sinds mijn 15de ofzo en toen was ik echt dun. :D Ik heb altijd grote tieten gehad, die niet zijn gekrompen in de loop der tijd.

Ach zoals mn man altijd zegt "More than a handful is a waste, but I've got big hands!"

Mijn borsten zijn nog behoorlijk firm, zelfs met al het afvallen en 2 kinders, maar hangen doen ze wel ja. Niet zo gek met een F-cup, perky F moeten haast wel nep zijn. :+
pi_107119468
Nou het afvallen heeft niet geholpen met de potloodtest -O- gelukkig bestaan er goede push-up bh's :D
pi_107123484
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

[..]

Daar heb je gelijk in, maar dat betekent nog niet dat de zwaartekracht harder werkt als je 35 bent dan op je 16e.
  maandag 23 januari 2012 @ 01:14:45 #64
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107126595
hihihi over etui tetten!
Ik merk dat nu ik slanker word mn boobies niet meekrimpen :( de verhouding tetten - meisje is weer een beetje zoek en dat terwijl ik al ooit een verkleining heb gehad :(

Slechte dag hier, had verjaardagen en pas om 12 uur wakker..
Morgen weer beter...

O/b : broodje zalm met sla, grote jus, cappuccino
T : appel amandelspijs koek, peer
D : afbakpizza bij de verjaardag van mams, toetje van mangoijs
T : lychees, sinaasappel

D :
  maandag 23 januari 2012 @ 07:55:31 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107128686
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:14 schreef RandomMoron het volgende:
hihihi over etui tetten!
Ik merk dat nu ik slanker word mn boobies niet meekrimpen :( de verhouding tetten - meisje is weer een beetje zoek en dat terwijl ik al ooit een verkleining heb gehad :(
Dit dus, van 90F naar 85E naar 80H.... Ben benieuwd waar dit eindigt. Ga wel (als ik minimaal een jaar op een goed gewicht zit) voor de verkleining, want ook hier is de verhouding zoek :(

Wel - 0,1 vanochtend, ondanks het feest dit weekend :D

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107128849
Dat is netjes Tink!

Ik merk dat mijn lichaam dit weekend niet zo fijn vond... Ik heb wat vetter gegeten, en zit nu dus met buikpijn.. Ik heb nog wat vezeltjes liggen, dus ik denk dat ik daar maar weer mee begin, even kijken of het daar allemaal weer wat rustiger van wordt.
  maandag 23 januari 2012 @ 08:50:03 #67
54772 Silmarwen
pi_107129212
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:14 schreef RandomMoron het volgende:
hihihi over etui tetten!

Slechte dag hier, had verjaardagen en pas om 12 uur wakker..
Morgen weer beter...

O/b : broodje zalm met sla, grote jus, cappuccino
T : appel amandelspijs koek, peer
D : afbakpizza bij de verjaardag van mams, toetje van mangoijs
T : lychees, sinaasappel

D :
Ik las jus als in vettige drap over je aardappelen. :D! Goedemorgen Sil.

Spierpijn in mijn schouders door de Bodybalance! Altijd goed toch. ;)

O: Havermout + koffie
T: Appel met rozijnen + thee
L: 2 Boterhammen, 1 met kaas, 1 met ham + melk
T: Plakje onbijtkoek (zonder boter) + koffie
D: Witvis uit de oven, verse wortels, aardappeltjes
S: Uur kickfun (met 0.75 liter water)
T: Beetje magere vruchtenyoghurt + thee
  maandag 23 januari 2012 @ 09:05:14 #68
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107129425
Hehe, getver... Dat zou vies zijn :P

O : yoghurt, muesli
T : sinaasappel
L : twee boterhammen met groente, glas yoghurt
T : fruit, cracker
D : wraps spinazie, kidney, mais, beetje creme fraiche, vega gehakt en weetikwat
T : worteltjes
  maandag 23 januari 2012 @ 09:27:18 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107129815
* Barreltje doopt nog maar een zakje in d'r kop warm water :P

gister werd het niet helemaal een goede dag:
o: ontbijtgranen
L: salade met geitenkaas en een stukje bruinbrood met filet american
T: tortilla chips met dipsaus :@
D: vegetarische canelloni (met veul te veul kaas :{ )

naja.. we gaan gewoon door de weeks afvallen en het proberen bij te houden in het weekend :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107129945
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:27 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje doopt nog maar een zakje in d'r kop warm water :P

gister werd het niet helemaal een goede dag:
o: ontbijtgranen
L: salade met geitenkaas en een stukje bruinbrood met filet american
T: tortilla chips met dipsaus :@
D: vegetarische canelloni (met veul te veul kaas :{ )

naja.. we gaan gewoon door de weeks afvallen en het proberen bij te houden in het weekend :)
met die chips en kaas is t misschien nog net genoeg voor een dag.

als je nou wat meer eet overdag en gezonde tussendoortjes inplant ga je ook niet zondigen met dingen die je niet wilde eten eigenlijk...
Kwak
pi_107130007
Goed gezegd kwakz0r. En de cannelloni kan je misschien met wat meer groenten doen?

Ik moet zeggen dat wij er nu allebei heel blij van worden dat ik elke week nieuwe recepten zoek. We eten veel afwisselender, en over het algemeen is het ook nog lekker ook! Mijn O+ was gisteravond helemaal sip dat er geen soep meer over was om vandaag mee naar het werk te nemen...
  maandag 23 januari 2012 @ 09:50:14 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107130277
tsja.. de canelloni was op visite.. het was al een hele verbetering tov de kaasfondue die ingeplanned stond :D

en jah.. het weekend blijft een crime.. ik vond het al heel wat dat we uberhaupt een lunch op hadden! :o

work in progress! :D
  maandag 23 januari 2012 @ 10:07:55 #73
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107130684
Gister niet zo'n nette dag gehad, tussendoortje 's middags werden 6 bitterballen, 's avonds rijkelijk gegeten, oftewel de kilo gewichtstoename vanmorgen was een logisch gevolg. Vandaag er weer lekker tegenaan met lijstjes uit een dieet boek!

O: 2 boterhammen met anijshagel, beker optimel.
T: Een mineola. Glas water.
L: 3 boterhammen. 2 met kipfilet op elkaar, 1 met 20+ smeerkaas. Beker karnemelk.
T: 1 volkoren cracker met kipfilet, beker opkikker.
D: Broccoli, zilvervliesrijst, kalkoenfilet. Bekertje activia toe.
A: Een sinaasappel, glas spa&fruit appel.
S: Fietsen, 300 kcal.
pi_107131378
Pff, ik hang nu al twee weken tegen hetzelfde gewicht aan. Onsje erbij, onsje eraf, erg demotiverend zo. Terwijl ik voor mijn gevoel toch echt heel goed mijn best doe. Ik weet wel dat het juist goed is als het niet zo hard gaat enzo maar het is gewoon niet eerlijk :( . Misschien moet ik weer wat actiever calorieën gaan tellen. Voor hetzelfde geld is het de schildklier nog steeds, geen idee. Ik moet straks naar de specialist en die kan me er vast meer over vertellen.

Gisteren:
O: Yoghurt met muesli (ben van de cruesli af!)
T: glas wortel/appelsap met twee rijstwafels
L: 3 meergranenwraps met ei en wortel. Dressing van yoghurt, ricotta en drupje mayo. Glas karnemelk.
T: smoothie van yoghurt, karnemelk, bessensap en 1/5 banaan en 1,5 appel
A: Klein kopje uiensoep met een half sneetje witbrood, gegratineerde kaas
A: Lasagna van aubergine, tomaat, mozzarella en wat parmesan. Klein beetje tagliatelle. Beker melk.
T: 4 dropballen. 4 Blaadjes witlof met wat kruimels blauwe kaas en walnoot. Dressing van een paar druppels mosterd en honing.

Vandaag:
O: Yoghurt met muesli
T: glas tomatensap, 2 rijstwafels
L: 2 boterhammen met st. moret, tomaat en een halve avocado
T: smoothie, zie gisteren. Zoute sticks
A: taco's met gehakt, veel groente, beetje rode saus.
T: weet nog niet.
Spoilers!
  maandag 23 januari 2012 @ 10:40:57 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107131464
Heerlijk lijstje gisteren, LS. En best gezond (afgezien van die dropballen)! Al ben ik inderdaad wel benieuwd naar de hoeveelheid kcal. Op hoeveel kcal ligt je onderhoudsniveau eigenlijk?
pi_107131909
Ik weet het eigenlijk niet meer Tink, volgens mij 2123 maar weet niet of dat klopt. Waar kan ik dat nou het beste uitrekenen?

Die dropballen zijn om mijn zoetdrang te stillen. Ze zijn 19 kcal per stuk en ik eet er maximaal 3 per dag. Gisteren was ik er ineens een kwijt, ik ga er vanuit dat ik m opgegeten heb :X .
Spoilers!
  maandag 23 januari 2012 @ 11:04:49 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107132049
Hier. En dan de formule van Harris-Benedict. Mijn onderhoud ligt op 1836 en mijn BMR op 1335. Ik mag dus maximaal 1836 kcal eten als ik niet aan wil komen en tussen de 1836 en 1335 als ik af wil vallen. Wat ik persoonlijk niet echt veel vind -O-
pi_107132299
Ha, bedankt! Mijn onderhoud is 2416 en BMR is 1757. Ik had nooit gedacht dat het zo hoog was! Als ik het goed begrijp moet ik dus eigenlijk elke dag mijn best doen om in ten minste die 1757 te halen?

Zal me er straks nog eens wat beter in verdiepen, moet nu weg.
Spoilers!
  maandag 23 januari 2012 @ 11:21:33 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107132499
Ja. Eet je minder, dan komt je lijf energie tekort en kom je in de spaarstand.
pi_107132685
Mijn BMR staat op 1608 kcal... Hm, dan moet ik toch maar eens gaan rekenen of ik nu wel genoeg eet...
pi_107135466
lol @tettendiscussie
Mooie vandaaglijstjes, LS en Purdey!

Gisteren op de zondigdag een beetje uit de bocht gevlogen met eten na een gezellige, maar drankrijke zaterdagavond en hoewel qua caloriën goed, maar qua keuzes en verhoudingen K/E/V :N

Vandaag verder met het Goede Eten (hoop ik):
O havermoutpap met lepel lijnzaad
T geroosterde boterham met boter&paardenrookvlees
L rode aardappels met tofu/groentecurry en linzensalade
T smoothie aardbei/bosbes/banaan/yoghurt
D ? met broccoli, straks boodschappen doen
T 2 roggecrackers met zelfgemaakte hummus
veel thee, water en een kopje koffie met suiker

B 40 minuten fietsen door de sneeuw (nog niet schoongemaakte straten :X), uurtje sportschool (die schouders ga ik morgen voelen...)
  maandag 23 januari 2012 @ 13:03:33 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107135529
Mijn BMR = 1714, onderhoud op 2357
ik denk dat ik daar nu mooi tussen zit :Y
nou hup! weg met die kilo's! :P
pi_107135726
De halve kilo wat ik was bijgekomen was er gister weer af dus het zal de zoute soep zijn geweest denk ik.
MAAR >: ( Nu heb ik gister de hele dag gewandeld en een dik uur gezwommen, spierpijn en alles dr op en dr aan, en vanochtend was ik opeens weer een halve kilo zwaarder!!! Ik mag hopen dat dat spieren zijn dan }:|
  maandag 23 januari 2012 @ 13:11:34 #84
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107135753
Thanks Celas! Enne sneeuw, waar bevind jij je? Sneeuw O+
pi_107136608
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef Purdey het volgende:
Thanks Celas! Enne sneeuw, waar bevind jij je? Sneeuw O+
:) Finland; ik kijk wat minder uit naar de hele handel die gaat smelten in de lente, maar tot dan toe is het heel fijn; hou van veel sneeuw O+
Zo, nu mijn c_/ maken en terug aan de arbeid.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:02:15 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107137099
Hmmz, zo even snel lunchen, anders wordt het zo laat met avondeten...

O: 3 boterhammen, 1 30+kaas, 2 ardenner boterhamworst. Beker thee.
T: Thee, driehoekig broodje met heel klein beetje beenham en een lepeltje honing-mosterd dressing.
L: Ga zometeen even drie boterhammen doen. 2 met kipfilet en pesto en 1 met 30+kaas en pesto. Beker thee.
T: Appel (misschien uit de magnetron met een beetje kaneelsuiker) of 2 volkoren crackers met pindakaas. Beker thee.
D: Twee soorten gevulde pasta (volkoren en gewoon, allebei met kaasvulling) met gemengde sla, geroosterde pijnboompitjes en pesto. Soort van lauwwarme maaltijdsalade. Glas water.
T: Alsie op tijd klaar is, een puntje roze kwarktaart. Kan niet heel goed tegen melk, dus wordt een klein stukje. IK GA GEEN KWARKTAART MAKEN. IK GA GEEN KWARKTAART MAKEN. IK GA GEEN KWARKTAART MAKEN. Een appel of twee volkoren crackers met pindakaas. Beker thee.

Volgens mij best aardig, of vindt iemand van niet?

ps. Volgens die site is m'n BMR 1743 en m'n onderhoud 2397. Voor onderhoud vind ik dat best veel...
  maandag 23 januari 2012 @ 14:38:10 #87
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107138290
Mijn bmr is net 1500, ik probeer 1650 / 1700 per dag te eten.

Ik zat vrijdag op 80 exact, vanmorgen op 80 en een beetje :) gaat opeens snel! Kan niet wachten tot ik in de 70 zit!! Ga wel op vakantie begin Maart. Drie weken, dus hopen dat dat mee gaat vallen...maar ik lekkerbek al bij het idee van de lokale cuisine en al het verse fruit :)
  maandag 23 januari 2012 @ 14:38:59 #88
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107138329
Mijn onderhoud zat op 2643, dat vond ik echt belachelijk. En m'n BMR op 1956 of iets. Wat ik ook erg aan de hoge kant vind. Zeker als je wilt afvallen.

Al 2 keer gezondigd met restjes van het weekend. Een stukje brownie van 4x4 verdween in mij, netals 2 eetlepels pruimencrumble. Het is nu in elk geval op. Thank God.
pi_107138523
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef Audreyoot het volgende:
De halve kilo wat ik was bijgekomen was er gister weer af dus het zal de zoute soep zijn geweest denk ik.
MAAR >: ( Nu heb ik gister de hele dag gewandeld en een dik uur gezwommen, spierpijn en alles dr op en dr aan, en vanochtend was ik opeens weer een halve kilo zwaarder!!! Ik mag hopen dat dat spieren zijn dan }:|
2 opties: je bent nooit die halve kilo lichter geweest, of je spieren zitten vol glycogeen omdat je vers gesport hebt en ze zich weer hebben gevuld door de inspanning/om te herstellen.
Kwak
pi_107138606
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:38 schreef Purdey het volgende:
Mijn onderhoud zat op 2643, dat vond ik echt belachelijk. En m'n BMR op 1956 of iets. Wat ik ook erg aan de hoge kant vind. Zeker als je wilt afvallen.

Al 2 keer gezondigd met restjes van het weekend. Een stukje brownie van 4x4 verdween in mij, netals 2 eetlepels pruimencrumble. Het is nu in elk geval op. Thank God.
het is niet belachelijk, het is nu eenmaal zo dat grote vrouwen (qua lijf) meer verbruiken. afvallen met 1400 kcal is voor mensen die al slanker zijn, en niet te lang. overigens kun je wel lager uitkomen als je vetpercentage hoog is/je weinig spieren hebt. dat is lastig mee te nemen in de formule. maar ik ben voorheen prima afgevallen op 1800-2000 kcal :Y met m'n 1.60 meter en 0 beweging.
Kwak
  Vis een optie? maandag 23 januari 2012 @ 14:46:32 #91
70532 loveli
N
pi_107138653
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:38 schreef Purdey het volgende:
Mijn onderhoud zat op 2643, dat vond ik echt belachelijk.
Onderhoud is de hoeveelheid die nodig is om je huidige gewicht te behouden. Bij iemand van 150 kilo ligt onderhoud veel hoger dan iemand van 50 kilo.
crap in = crap out
  maandag 23 januari 2012 @ 14:55:29 #92
54772 Silmarwen
pi_107138992
BMR zou 1716 hier moeten zijn. Ik denk dat ik per dag ergens tussen de 1200 en 1600 cal zit.
pi_107140325
Die hogere getallen kloppen idd aardig hoor, zelfs bij normaal gewicht.

Ik ben 1,74m / 67 kg en zit zelf bij een kantoor levensstijl (dus geen sport) op 2327 kcal.

Als ik 45 min ga sporten zit ik rond de 2600 kcal op een sportdag. Een dieet van 1500 kcal is echt een crashdieet voor me, ik merk dat ook snel genoeg dat ik dan suikerdips krijg als ik zo weinig eet.

Met 1900 - 2100 kcal en om de dag sporten val ik prima af, indien nodig.

En een paar jaar terug zat ik nog te worstelen rond de 1400 / 1500 kcal max, maar was toen wel 10 kg zwaarder omdat ik om de zoveel tijd een fuck-it-ik-heb-honger-dus-eet-ik-alles-wat-voorhanden-is-en-dan-liefst-suiker-aanval kreeg. Toen voelde dat nog als geen discipline hebben. Nu snap ik dat dat gewoon m'n lijf was dat (gelukkig!) veel beter snapte wat ik nodig had dan mijn eigenwijze hoofd...
pi_107140429
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

2 opties: je bent nooit die halve kilo lichter geweest, of je spieren zitten vol glycogeen omdat je vers gesport hebt en ze zich weer hebben gevuld door de inspanning/om te herstellen.
Ik was die halve kilo wel al 3 weken kwijt :'( Maargoed de tijd zal het leren :)
pi_107141634
Leuk linkje, die Harris Benedict berekening.
Onderhoud 4225
BMR 2726
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_107141668
Ik vergeet gewoon al 2 ochtenden om op de weegschaal te gaan staan -O-
Al zal ik wel weer zijn aangekomen :X

Hopelijk doen ze snel wat aan de pleurisrug van me, dan kan ik weer fatsoenlijk staan en lopen en zitten en liggen en hopelijk zelfs weer sporten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_107141703
Ik val af op ca. 1800 kcal per dag. Voor veel hier zal dat veel te langzaam gaan, maar ik heb eigenlijk nooit honger en kan gewoon lekker eten. Eigenlijk moet ik vooral uitkijken met tussendoortjes en alle dingen waarvan iedereen weet dat ze niet goed voor de lijn zijn (vloeibare calorieën, vette happen, chocolade etc). Het snelle afvallen op 1000-1200 kcal per dag heb ik ook regelmatig gedaan hoor. Val je lekker snel op af :Y en daar kwam ik nadien ook lekker snel weer van aan :N

Nu doe ik dus dit, omdat ik het er voor de verandering ook echt een keer af wil houden en snelheid niet meer mijn prioriteit is.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:41:20 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107145047
@ marc.. klote van je rug..
met die van mij gaat het beter.. ik ga eens kijken of ik as vrijdag een lesje body-balance kan gaan doen :)

EN ik heb besloten dat ik een stukje van de chocolade reep mag als ik 90 kg weeg :D
nog 3 kilo te gaan! :P

deze week wordt verder sowieso waardeloos, want ik ben jarig.. en om nou sellerie stengels te tracteren op werk.. :N :P
pi_107153950
Een lijstje! Een hele gekke. Ik heb netjes alles gegeten wat ik mij had voorgenomen, alleen in hele rare volgorde, op hele rare tijdstippen en met bijzonder weinig smaak :D

Aah well. Het zit er in :Y

- uur of half 10 een banaan
- uur of 12 een appel
- rond 1 uur een herbalife shake
- rond 3 een appel
- rond 4 uur een appel
- rond 5 uur een herbalife shake
- rond 6 uur pasta (de slechte) met paddestoelen en witlof en (uiteraard ) kaas
- rond 7 uur sportrondje
- rond half 9, kwark (250 gram) met een kleine appel en een hand bosbessen

Koffie of 6, grote Thee of 3, Iets van 2 liter water.
pi_107154012
Hehe, vandaag aan het rennen en vliegen geweest, maar wel netjes gegeten... Alleen met een nog redelijk volle maag sporten is niet zo..

Maar ik heb weer een uurtje bodytraining gedaan(half uurtje steps, kwartier buikspieren, kwartier een soort van circuittraining), en daarna nog even lekker in de sauna gezeten.. Zo kan ik er weer tegenaan!!
pi_107154073
Op hoeveel kcal zit je dan DP? Het lijkt mij alsof je zo heel veel fruit eet, en niet heel laag uitkomt met 2 shakes tussendoor... Maar ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet in de shakes ed. zit.
pi_107154632
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:11 schreef Audreyoot het volgende:
Het zou niet best zijn als je van een dag sporten een halve kilo spieren zou krijgen :D
pi_107154810
ik kom voorzichtig om de hoek kijken.

sinds ik 3 jaar geleden 'ziek' ben geworden (ik kon niet meer lopen, blabla) en ik nog steeds veel lichamelijke issues heb, ben ik veel aangekomen.
en ik wil wat kwijt.
ik ben sinds 2,5 week aan het sporten, en pas mijn eetpatroon aan, maar kan zeker wat steun, tips en richtlijnen gebruiken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_107155050
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
Ja. Eet je minder, dan komt je lijf energie tekort en kom je in de spaarstand.
ik heb even gerekend, en kom op 2093 .
houdt dat in dat ik dus iedere dag 2100 kcal moet binnenkrijgen, om af te vallen :?

alles wat ik minder eet, is dus juist niet goed? :@
pi_107155089
Nee, dan ga je in de spaarstand..

Iemand die zo adh mijn lijstje van vandaag kan inschatten of ik boven de 1600 kcal uitkom?

O: kop koffie, broodje met pindakaas, boterham met kaas
T: 4 koppen thee, 2 mandarijnen
L: 3 boterhammen met halvarine, zuivelspread light, halvajam en kipsatesalade, bakje yoghurt.
T: 3 koppen thee
D: zoetzuur varkensvlees met zilvervliesrijst, doperwtjes en mais, bakje yoghurt met wat vla.
T: halve liter water, 2 mandarijnen.

S: 1 uurtje bodytraining.
pi_107155222
Lastig Laiv. Ik neem de shakes omdat ik echt te weinig WEL verstandige dingen binnenkreeg. En volgens mijn moeder zaten die hier in :')

Als ik het even invoer in mijn calotellerding, kom ik uit op 1858. Hier zit echter wel een hoop guestimation bij, dus dat kan zo 1700, maar ook wel 2100 zijn denk ik.
pi_107155237
Welkom Mirjam!
pi_107155328
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:12 schreef LieLie het volgende:

[..]

Het zou niet best zijn als je van een dag sporten een halve kilo spieren zou krijgen :D
Nee maar waar komt het dan vandaan? Ik heb echt suuuperveel bewogen gister :S
pi_107155418
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

en hoe heb je gegeten/bewogen die week/weken ervoor?
wat je op de weegschaal ziet komt niet door wat je de dag ervoor hebt gedaan.
pi_107155443
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welkom Mirjam!
bedankt :@

ik voel me er nogal ongemakkelijk bij, maar er moet echt wat gebeuren helaas
pi_107155672
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Sja, kan vanalles zijn. Ook wel iets dat je een dag of twee dagen eerder hebt gegeten. Hormonen, vocht, you name it.

Hoewel ik zei dat het geen kwaad kan om een paar keer in de week te wegen, is het niet zo dat je vervolgens overal een verklaring voor moet zoeken. Probeer het bij te houden en naar de trend te kijken.

En het cijfertje op de weegschaal zegt ook niet alles. Ik was vlak na de zomer 76/77 kilo, trainde 2 a 3 keer per week, at gezond en gevarieerd, dikke prima. Vervolgens ging ik afstuderen, werd het winter, ging ik andere dingen eten en schoot het sporten er flink bij in. Resultaat? Nog steeds 77 kilo. Maar niet dezelfde 77 kilo als een paar maanden geleden, minder strak, minder fit.
pi_107156008
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Boeiah! Je kunt ook op de bank blijven zitten en nog dikker worden. Nu ben je hier *O* en DOE je er wat aan.

Dus. Welkom :D
pi_107156413
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Nee, dan ga je in de spaarstand..

Zo snel al? Als ik van 1800 al in de spaarstand ga dan zou ik niet eens weten hoe ik zou moeten afvallen, 1800 kcal puur met de maaltijden etc zou ik echt lastig vinden, daar kom ik echt niet aan.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:42:53 #114
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107156558
Hoeveel wraps / tortilla's eten jullie bij een maaltijd? ik vind het lastig in te schatten wat een normale portie is.

Ik heb twee normale wraps gevuld met vegagehakt, sausje, creme fraiche, spinazie en bonen gegeten, maar nu vraag ik me af of dit te weinig is of niet.
pi_107156629
Is toch niet te zeggen... Je hebt gevuld en gevuld...

OMG IK GING GOOGLEN OP STUFFED TACO VOOR PLAATJES OM MIJN PUNT KRACHT BIJ TE ZETTEN. DAT HAD IK NIET MOETEN DOEN!!
pi_107156866
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef RandomMoron het volgende:
Hoeveel wraps / tortilla's eten jullie bij een maaltijd? ik vind het lastig in te schatten wat een normale portie is.

Ik heb twee normale wraps gevuld met vegagehakt, sausje, creme fraiche, spinazie en bonen gegeten, maar nu vraag ik me af of dit te weinig is of niet.
Ik eet er meestal 2, maar ik prop die van mij altijd boordevol met groente :+
pi_107156992
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is toch niet te zeggen... Je hebt gevuld en gevuld...

OMG IK GING GOOGLEN OP STUFFED TACO VOOR PLAATJES OM MIJN PUNT KRACHT BIJ TE ZETTEN. DAT HAD IK NIET MOETEN DOEN!!
Get your point.... :')
pi_107157088
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef RandomMoron het volgende:

Ik maak ze dus altijd zelf, en gebruik een recept voor 4 grote volokrentortilla's, maar wij maken er daar altijd 6 van :) zijn wat dunner en natuurlijk gezonder dan normale voorverpakte tortilla's :)
Ja doei.
pi_107157269
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:49 schreef LieLie het volgende:

[..]

Get your point.... :')
pi_107157420
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat kun je wel stellen ja :P
  maandag 23 januari 2012 @ 22:02:56 #121
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107157817
:P nu heb ik dat ook gegoogled :( En een OMG is wel op de juiste plaats.
maar ja..ik ging even twijfelen :P en het is idd moeilijk te zeggen :)
pi_107157818
Ik heb afgelopen weekend bij AH meergranenwaps gekocht. Ze lijken wel veel zoeter te smaken dan de normale, helemaal niet lekker :N.
Spoilers!
pi_107158462
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, dat dus :D Maar goed, ben inmiddels 35 en dan mag dat hè :P

Lieve esperanza, als het potlood wel valt, krijg je later geheid theezakjes...
Dat denk ik niet, goddank. Bij mij valt er sowieso niet veel te hangen tenzij mijn tieten ineens nog heel erg gaan groeien maar dat lijkt me sterk aangezien ik al 18 ben.

Grote hangtieten zijn naakt lelijk trouwens.
pi_107159030
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Laatste gewicht was 1,9 minder sinds 30 december(laatste officiele weging bij de huisarts) maar ik schommel heel erg dus ik hou het er maar op dat er sindsdien 500 gram tot 1 kilo af is en daar ben ik ook blij mee want vorig jaar stond ik stil of kwam er zelfs wat bij.
En hoe kan het? Je hebt toch nog hetzelfde eetpatroon en je wijkt nergens vanaf? Dan lijkt het mij dat je juist zou moeten afvallen.
pi_107159565
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:12 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, goddank. Bij mij valt er sowieso niet veel te hangen tenzij mijn tieten ineens nog heel erg gaan groeien maar dat lijkt me sterk aangezien ik al 18 ben.

nooit klachten gehad. :D integendeel zelfs. Het zijn voornamelijk pubers en tieners die er zo over denken. Maar ja, met 42 ben je volgens hen ook al oud en afgeschreven
pi_107159775
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:29 schreef seasushi het volgende:

nooit klachten gehad. :D integendeel zelfs. Het zijn voornamelijk pubers en tieners die er zo over denken. Maar ja, met 42 ben je volgens hen ook al oud en afgeschreven
Veel dingen zijn totaal anders op je 18e dan 20 jaar later ;) Ik heb ook nooit klachten gehad over mijn borsten; alleen maar wellustige blikken en complimenten.
pi_107159787
quote:

[..]

No way, 42 is prima hoor.

* Blistering mompelt iets over een oude fiets en leren enzo..
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2012 @ 22:42:55 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107160356
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

niet ongemakkelijk voelen, we kennen allemaal ongeveer het schuitje waar je in zit :)
pi_107160404
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Boeiah! Je kunt ook op de bank blijven zitten en nog dikker worden. Nu ben je hier *O* en DOE je er wat aan.

Dus. Welkom :D
dank je O+
pi_107160626
quote:

[..]

Mijn moeder is ook 42 en noemt zichzelf jong maar ik vind het redelijk oud. Voor je het weet ben je 50. Maar goed, om on topic te blijven: je lichaam wordt wel slechter volgens mij. Op je 20e al volgens mij.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2012 @ 22:51:45 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107160834
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:12 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

gut gut... en dan dacht ik dat ik bot en tactloos was :')
  Vis een optie? maandag 23 januari 2012 @ 22:54:57 #132
70532 loveli
N
pi_107160978
Don't feed the troll... (ze is aan de lijn, jeweetz).
crap in = crap out
pi_107161010
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:54 schreef loveli het volgende:
*proest*
Ja doei.
pi_107161121
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

gut gut... en dan dacht ik dat ik bot en tactloos was :')
Ik had niet eens door dat het mogelijk beledigend kon zijn. :') Sorry.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:54 schreef loveli het volgende:
Ik ben een troll omdat? Ik op dit moment 62 kilo ben en wil afvallen of omdat ik hangtieten lelijk vind? ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2012 @ 23:00:14 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107161282
quote:
7s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:57 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Ik had niet eens door dat het mogelijk beledigend kon zijn. :') Sorry.

[..]

Ik ben een troll omdat? Ik op dit moment 62 kilo ben en wil afvallen of omdat ik hangtieten lelijk vind? ;)
je bent geen troll hoor, dat geloof ik best... een olifant in een porseleinkast, dat dan weer wel :+
pi_107161333
teehee, in een dieettopic iemand een olifant noemen :o
Ja doei.
pi_107161522
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
teehee, in een dieettopic iemand een olifant noemen :o
maar dan zonder hangtieten of theezakjes.
pi_107162373
Ach hangtieten... De enige die dat ziet (als je een fatsoenlijke beha draagt) is je partner. En hem/haar maakt het geen fluit uit als het goed is.

En esperanza, jouw tietjes gaan heus nooit hangen hoor ;).
Spoilers!
pi_107162414
Ik zou het zonde vinden als mijn vriendin hangtieten krijgt.
  Vis een optie? maandag 23 januari 2012 @ 23:25:58 #140
70532 loveli
N
pi_107162570
Na verloop van tijd gaat alles hangen. Mannen krijgen een hangzak.
crap in = crap out
pi_107162727
:( :( MAAR MOET JE DAAR EENS IETS OVER DURVEN ZEGGEN!!! :( :(
pi_107162830
Ach, als je dan samen op de bank tv kijkt kun je zijn hangzak als zitzak gebruiken!
Ja doei.
pi_107162957
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:25 schreef loveli het volgende:
Van die plakkerige hangzakken. :r
pi_107163201
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:25 schreef loveli het volgende:
En enorme oren en neus. En haar in hun oren.
Spoilers!
pi_107164682
en ze gaan dood!
Ja doei.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 01:31:08 #146
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107166337
Of ze doen een goede impressie al slapend op hun stoel.
pi_107168834
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:05 schreef marcb1974 het volgende:
Ik vergeet gewoon al 2 ochtenden om op de weegschaal te gaan staan -O-
Al zal ik wel weer zijn aangekomen :X

Hopelijk doen ze snel wat aan de pleurisrug van me, dan kan ik weer fatsoenlijk staan en lopen en zitten en liggen en hopelijk zelfs weer sporten.
Sterkte :*

@Tink89: lijstje ziet er best redelijk uit (vooral zonder kwarktaart ;)). Ik vind wel dat er weinig groente op staat (of is de gemengde salade ook met tomaat en paprika enzo?) en dat er behoorlijk wat vet opstaat (boterhamworst, pijnboompitjes, paar keer pesto) ten opzichte van de eiwitten. Als je geen broodvet gebruikt vanwege je lactose-intolerantie, snap ik de andere keuzes wel beter.

Gisteren:
O havermoutpap met lepel lijnzaad
T geroosterde boterham met boter&paardenrookvlees
L rode aardappels met tofu/groentecurry en linzensalade
T smoothie aardbei/bosbes/banaan/yoghurt blender in de war/kaput ;(
D noedels met kip/paprika/venkelwokachtig iets met oestersaus, citroenrasp en maanzaad. wraakactie van vriend voor onnodig lange supermarkttrip }:| niet lekker, wel voedzaam...
T 2 roggecrackers met zelfgemaakte hummus ajvar
T glas tonic met citroen
veel thee, water en een kopje koffie met suiker

Vandaag:
O havermoutpap met lepel lijnzaad, glas grapefruitsap
T roggecracker met 20+kaas en ajvar
L tofucurry, gekookte gort en rode aardappel
T smoothie appel/sinaasappel/banaan (blender gefixed O+)
D roggebol met één kant hummus, andere kant boter, ham, 20+kaas en tomaat
T 2 minneola's
B half uurtje hardlopen, uur stevig doorlopen

Inmiddels 3,5 kg afgevallen sinds het begin van dit jaar en dat vind ik eigenlijk teveel of is dit nu alleen in het begin en maak ik me druk om niets? Toen ik de vorige keer ben afgevallen kwam ik van veel meer overgewicht (108 naar 78) en ging het in het begin ook hard, maar dat vond ik logisch vanwege het enorme overgewicht. Nu zou het minder snel moeten gaan, zou ik zeggen.
Met mijn lijstjes kom ik op gemiddeld 1750 kcal; m'n BMR is 1594 en onderhoud 2192 kcal. Over het algemeen heb ik geen trek tussendoor, anders eet ik een extra boterham/cracker of fruit. Ik eet wel wat ik lekker vind + heb een zondigdag in het weekend. Suggesties :?

[ Bericht 0% gewijzigd door CelasV op 24-01-2012 08:52:37 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:34:35 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107169633
crap! ik mis steeds de tieten discussies! -O-

gisteravond chocolade mouse taart van de AH gegeten.. een klein stukje.. deze week wordt NIET luek :N .. vanavond taart bakken en morgen m'n best doen om niks te eten! van de taarten dan he :P
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:34:59 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107169643
quote:

[..]

Mwoah, ik ben nu 22 en krijg ook nooit klachten hoor. Met een H-cup hou je ze echt niet overeind ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:47 schreef CelasV het volgende:

@Tink89: lijstje ziet er best redelijk uit (vooral zonder kwarktaart ;)). Ik vind wel dat er weinig groente op staat (of is de gemengde salade ook met tomaat en paprika enzo?) en dat er behoorlijk wat vet opstaat (boterhamworst, pijnboompitjes, paar keer pesto) ten opzichte van de eiwitten. Als je geen broodvet gebruikt vanwege je lactose-intolerantie, snap ik de andere keuzes wel beter.
Ik vond zelf ook de groente wat weinig, maar D was wel meer groente dan pasta zegmaar. Vandaag ruimte voor meer groente, dat gaat altijd een stuk beter als ik thuis ben, omdat de lunch dan makkelijk wat spannender is. Moest gisteren lunchen in de trein en dan ga je geen losse zakjes dressing meenemen enzo *ik tenminste niet, dan zit ik zo onder* Pesto is idd veel, maar op brood is dat echt een ieniemienipietsiebeetje en ik gebruik geen boter en anders is het zo'n droge meuk (boter = broodvet denk ik?).

Heb btw m'n lijstje uiteindelijk alsnog verneukt met drie handjes borrelnootjes en een flesje cider. Het was ontzettend gezellig en de visite had de nootjes mee... Baal ervan, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Of je te snel afvalt, weet ik niet, in het begin was het bij mij heel veel vocht enzo, doordat ik gewoon minder zout ging eten enzo, dus ik zou even afwachten hoe snel het blijft gaan. Als je volgens je berekeningen goed zit qua kCal en je voelt je goed, hebt geen honger en genoeg energie, dan zit het denk ik wel goed :)

Net ontbijtje op, ga vanavond lasagne maken en moet nog even bedenken hoe ik daar genoeg groente in krijg...

Xx
pi_107169759
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

en hoe heb je gegeten/bewogen die week/weken ervoor?
wat je op de weegschaal ziet komt niet door wat je de dag ervoor hebt gedaan.
Eigenlijk gezond en best veel bewogen. Alleen die donderdaag een kaasfondue gehad en dat snackmoment en eens een keer friet. Goed dat is niet heel gezond, maar dat over 3 weken verspreid?

Probeer vandaag maar eens iets anders

O: muesli met mag yoghurt en appel met kaneel
T: peer en kiwi
L: eiwitshake en bakje cherry tomaatjes
T: 2 wortels, appel en een kiwi
D: weet ik nog niet
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:41:07 #151
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107169761
Ah joh Tink, 3 handjes borrelnootjes zal de boel wel niet verpesten. Alhoewel dat voor je gevoel wel zo kan voelen.

Ik was m'n weekend kilo weer kwijt, gelukkig! Tot nu toe gaat het weer lekker en heb ik het zondig weekend weer achter me gelaten. Lijstje!

O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet, beker melk.
L: 2 meergranen bolletjes met kipfilet, beker thee en een banaan.
T: Een Golden delicious appel, een glas spa&fruit.
D: Andijvie, aardappels, kalkoenborstfilet. Bekertje activia toe.
A: Nog geen idee.

Ik moet nog wel iets bedenken voor de avond, want ik zit tot nu toe met dit lijstje pas op 1270 kcal.
pi_107170029
Toch weer iets afgevallen, ben weer terug waar ik 2 weken geleden ook was :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_107170772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Tink89 het volgende:

Of je te snel afvalt, weet ik niet, in het begin was het bij mij heel veel vocht enzo, doordat ik gewoon minder zout ging eten enzo, dus ik zou even afwachten hoe snel het blijft gaan. Als je volgens je berekeningen goed zit qua kCal en je voelt je goed, hebt geen honger en genoeg energie, dan zit het denk ik wel goed :)

Dat vocht verlies je niet omdat je minder zout eet, dat vocht verlies je omdat je glycogeenvoorraad wordt afgebroken. Voor elke gram glycogeen in de opslag (lever, spieren) heb je 3 gram water nodig. Dus als je lichaam door een energietekort eerst die glycogeenvoorraad aanspreekt (is makkelijker dan vet, dus dat gaat eerst) word je snel lichter en dat is de reden dat je aan het begin van een dieet zo snel en makkelijk die eerste kilo (of meer) verliest.

Als er weer meer energie binnen komt dan nodig is, wordt die voorraad ook weer opgebouwd. Incl. het water.
pi_107171137
Nog eens even terug naar dat BMR verhaal he. Ik snap het maar ook weer niet. Je valt af als je ten minste je BMR eet maar minder dan je onderhoud. Ok. En als je minder dan je BMR eet, val je niet af. Ik snap wel dat je lichaam dan alles opslaat wat er binnenkomt maar dat is dan toch niet genoeg zodat het alsnog aan je vetvoorraad begint? Ik bedoel te zeggen dat je dus toch niet kunt zeggen dat iemand niet afvalt omdat hij/zij onder het BMR eet? Nou ja, ik snap inmiddels niet eens meer wat ik wil zeggen...
Spoilers!
pi_107171306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog eens even terug naar dat BMR verhaal he. Ik snap het maar ook weer niet. Je valt af als je ten minste je BMR eet maar minder dan je onderhoud. Ok. En als je minder dan je BMR eet, val je niet af. Ik snap wel dat je lichaam dan alles opslaat wat er binnenkomt maar dat is dan toch niet genoeg zodat het alsnog aan je vetvoorraad begint? Ik bedoel te zeggen dat je dus toch niet kunt zeggen dat iemand niet afvalt omdat hij/zij onder het BMR eet? Nou ja, ik snap inmiddels niet eens meer wat ik wil zeggen...
Als je minder eet dan je BMR dan gaat je lichaam spieren afbreken in plaats van vet verbranden en je stofwisseling gaat in een lagere stand.
Je kunt dus wel afvallen, maar daar schiet je dan niets mee op.
It was delicious.
pi_107171320
Bij mij is het trouwens niet zo gek dat ik niet afval op het moment. De specialist vertelde me gisteren doodleuk dat er niets is veranderd aan mijn hormoonwaarden en ik dus nog meer hormonen moet gaan slikken. Zelfs een dubbele ophoging. Leuk, weer een paar weken van mijn leven naar de klote door op de bank te liggen om te wennen aan die meds.
Ik wist wel dat het niet helemaal goed ging hoor maar ik ben de laatste weken zo hard bezig om mijn leven normaal te krijgen dat zo'n enorme stap bergafwaarts niet zo leuk is. Het positieve is wel dat er een redelijke kans bestaat dat ik over een week of 3 helemaal vanzelf ga afvallen omdat mijn metabolisme dan ok is. Zeggen ze. Eerst zien, dan geloven. En dat gaat dan met een kilo per maand dus da's veel te weinig. Blijf hoe dan ook nog wel een jaartje hier plakken :s) .
Spoilers!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:08:29 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107172250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mij is het trouwens niet zo gek dat ik niet afval op het moment. De specialist vertelde me gisteren doodleuk dat er niets is veranderd aan mijn hormoonwaarden en ik dus nog meer hormonen moet gaan slikken. Zelfs een dubbele ophoging. Leuk, weer een paar weken van mijn leven naar de klote door op de bank te liggen om te wennen aan die meds.
Ik wist wel dat het niet helemaal goed ging hoor maar ik ben de laatste weken zo hard bezig om mijn leven normaal te krijgen dat zo'n enorme stap bergafwaarts niet zo leuk is. Het positieve is wel dat er een redelijke kans bestaat dat ik over een week of 3 helemaal vanzelf ga afvallen omdat mijn metabolisme dan ok is. Zeggen ze. Eerst zien, dan geloven. En dat gaat dan met een kilo per maand dus da's veel te weinig. Blijf hoe dan ook nog wel een jaartje hier plakken :s) .
Balen :(

Maaruhm, een kilo per maand is niet veel te weinig hoor. Volgens mijn dieetist moet je je lichaam een jaar de tijd geven om 10% van je lichaamsgewicht af te vallen... Dan moet je meer dan 120 kilo wegen om dat te weinig te vinden ;)
pi_107172622
Ik zat zelf meer aan 2 kilo per maand te denken. Ik heb nu 25 kilo overgewicht en ik word compleet depri bij het idee dat het nog 2 jaar gaat duren voor dat er allemaal af is. Maar ik zie het wel, het heeft eigenlijk helemaal geen zin om plannen te maken als ik me crappy voel. Gewoon gezond blijven eten, daar voel ik me ook het best bij. Er is ten slotte nog meer dan alleen gewicht.
Spoilers!
pi_107172694
1 kilo per maand is een heel mooi tempo :Y maar meestal blijft het niet zo hard gaan.
Is ook maar goed, dan komt het er ook niet zo snel weer bij.
pi_107172722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zat zelf meer aan 2 kilo per maand te denken. Ik heb nu 25 kilo overgewicht en ik word compleet depri bij het idee dat het nog 2 jaar gaat duren voor dat er allemaal af is. Maar ik zie het wel, het heeft eigenlijk helemaal geen zin om plannen te maken als ik me crappy voel. Gewoon gezond blijven eten, daar voel ik me ook het best bij. Er is ten slotte nog meer dan alleen gewicht.
Je schommelt alleen erg in een jaar, teminste dat heb ik. Ik ben nu in vergelijking met vorig jaar 5,5 kilo kwijt. Op sommige momenten waren dat er 9, maar dan ging het te hard waardoor het er toch weer insluipt. En ik ben echt een jaar bezig geweest met op mijn eten letten e.d.
pi_107172808
;( Weet je, ik ga gewoon even niet denken aan een afval tempo. We zien wel ;) .
Spoilers!
pi_107172882
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
;( Weet je, ik ga gewoon even niet denken aan een afval tempo. We zien wel ;) .
Lijkt me ook beter :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:34:34 #163
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107173073
Aah balen, maar aan de andere kant fijn dat er wat aan je hormoonwaardes gedaan word.

O: yoghurt, muesli
T : sinaasappel, cracker
L : boterhammen met gekookt eitje, salade
T : ananas, cracker
D : geroerbakte spinazie, pasta, creme fraiche en zalm
T : weetnognie
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:12:26 #164
54772 Silmarwen
pi_107174306
O: Havermout + koffie
T: 2 rijstwafels en 2 liga's. (Tijd van de maand, had de neiging om te snaaien dus kwamen de rijstwafels erbij)
L: 1 kop goulash soep + wit bolletje met kaas en komkommer + glas optimel
T: Grapefruit + groene thee koffie
D: Homemade nasi + beetje homemade babi pangang + handje kroepoek + thee na
T: Bakje magere yoghurt + thee (en waarschijnlijk een glas cola light ergens)

Geen gesport vandaag, wel het halve dorp doorgewandeld. Halen brengen PSZ + naar de supermarkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Silmarwen op 24-01-2012 14:00:40 ]
pi_107174708
Ik mag jullie mededelen dat er totaal 15 kilo af is *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:31:40 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107174934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef LovelyLady het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Da's hoe dan ook een prima begin! Doorzetten en dan zit je zo onder de 100...

Hier moest er een tussendoortje naar binnen, maar had geen zin door late O, dus maar gewoon zo wat brood smeren voor de lunch. Vanavond wordt het Kofta of Lasagne. Allebei niet ideaal, al maak ik de koffie met extra mager rundergehakt en veel groente en zit ik van lasagne altijd met een klein stukje al vol.

Xx!
pi_107175101
quote:

SPOILER
^O^
It was delicious.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:52:47 #168
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_107177879
quote:

SPOILER
*O* Goed man!

Ik zit vandaag op precies -32. Nog maar 2,2 kilo van mijn oorspronkelijke streefgewicht. Maar dat ga ik 5 kilo bijstellen. Dan heb ik een beetje speling :)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_107177918
quote:

SPOILER
gefeliciteerd!
pi_107177997
quote:

SPOILER
Goedzo!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:57:22 #171
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107178074
LL.. hoe DOE je dat nou?
het wil mij maar niet lukken :N

ik ben te ongeduldig en te laks denk ik en gooi te snel de handdoek in de ring -O-
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:50 #172
54772 Silmarwen
pi_107178180
LL en M@x wat een getallen! Super goed hey! *O*

Barreltje, volhouden en doorbijten!
Bij mij gaat het momenteel ook even langzaam maar dat heb ik wel vaker. Paar weekjes heel traag en dan weer wat sneller. Het gaat niet alleen om het afvallen he! Ook het veranderen van een ongezond naar een gezonder leefpatroon. Gezonde voeding maakt al zoveel uit voor je lichaam. Denk aan hoe je lichaam minder hard hoeft te werken om alle zooi weer op te ruimen, je cholesterol, je glucosespiegel etc! Echt, ook al gaat het langzaam, je doet het al zoveel beter dan voorheen!
pi_107178222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Troost je, ik reken ook nog op 2-3 jaar....gaan we samen zitten balen. *; ;)
Optimist tot in de kist
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:02:23 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107178277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:59 schreef Silmarwen het volgende:
LL en M@x wat een getallen! Super goed hey! *O*

Barreltje, volhouden en doorbijten!
Bij mij gaat het momenteel ook even langzaam maar dat heb ik wel vaker. Paar weekjes heel traag en dan weer wat sneller. Het gaat niet alleen om het afvallen he! Ook het veranderen van een ongezond naar een gezonder leefpatroon. Gezonde voeding maakt al zoveel uit voor je lichaam. Denk aan hoe je lichaam minder hard hoeft te werken om alle zooi weer op te ruimen, je cholesterol, je glucosespiegel etc! Echt, ook al gaat het langzaam, je doet het al zoveel beter dan voorheen!
hmm.. jah dat snap ik allemaal wel.. maar ik had niet het idee dat ik ongezond at :@
naja.. nu is de witte rijst en pasta vervangen door gezondere... maar toch...
ach ik weet niet.. ik ben "opgegroeid"met 1 koekje per dag.. dat zou toch ook gewoon gezond moeten zijn?? :P

Ik heb geloof ik een beetje een off-dag.. iets met een plofbuik vandaag en de balen van al het "valsspelen"wat ik eigenlij toch doe.. -O-
pi_107178303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

[..]

Net ontbijtje op, ga vanavond lasagne maken en moet nog even bedenken hoe ik daar genoeg groente in krijg...

Xx
De helft van de lasagne vellen vervangen door in de lengte gesneden plakken courgette?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:04:05 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107178345
quote:

SPOILER
Congratz! Wat een mooi moment. Enne, die 2,4 kilo gaat er ook razendsnel af joh ;)

Ik moet nog 14 kilo tot dát moment, en de laatste 2 dagen heb ik weer de hoop dat dat gaat gebeuren. Daarvoor had ik visioenen van snickers, nutsen en brownies.

Net klaar met werken, naar huis gewandeld met een boodschappentas met afgeprijsde Italiaanse én Chinese roerbakmix en Sushi, ook 35% afgeprijsd. Ik zat toch nog wat te laag qua kcal vandaag, dus die 250 kcal aan sushi is welkom ;)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:05:19 #177
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107178384
Vergeet helemaal Lucky een hart onder de riem te steken. Kan me helemaal voorstellen dat je baalt meid! Vooral omdat je zo graag wil, en zo goed bezig bent, maar dan op medisch gebied tegengehouden wordt. Heel veel sterkte *;
pi_107178437
*O* voor LovelyLady en M@x *O*
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:07:50 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107178471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:05 schreef Purdey het volgende:
Vergeet helemaal Lucky een hart onder de riem te steken. Kan me helemaal voorstellen dat je baalt meid! Vooral omdat je zo graag wil, en zo goed bezig bent, maar dan op medisch gebied tegengehouden wordt. Heel veel sterkte *;
hmm.. jah.. in dat opzicht gaat het helemaal prima met mij :) :@
sorry Lucky :@ sterkte !
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:10:39 #180
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_107178579
Volhouden allemaal! Echt! Als ik het kan, kan iedereen het. Ik ben het meest ruggengraatloze weekdier wat ik ken en ik ben gewoon bijna op mijn streefgewicht.

Het gaat soms niet zo snel als je zou willen en de weegschaal blijft ook hier soms voor mijn gevoel op hetzelfde gewicht staan, maar dan is er opeens weer die verschuiving en dat motiveert mij in ieder geval genoeg om de moeilijke momenten door te komen. Sowieso worden die moeilijke momenten steeds minder en hoef ik steeds minder na te denken over wat en hoeveel ik eet. Het gezonde eten is er inmiddels genoeg ingesleten om automatisme te zijn geworden geloof ik. Ik sta nu soms zelfs een hele week niet op de weegschaal terwijl ik dat de eerste maanden meerdere keren per dag deed.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:11:28 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107178603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

De helft van de lasagne vellen vervangen door in de lengte gesneden plakken courgette?
Nog nooit geprobeerd, is dat lekker? Heb wel eens lasagne gemaakt met spinazie, maar dat vond ik echt zum kotsen...

En Lucky, het komt helemaal goed!!

Hier nog 2,2 kilo tot de - 30 kilo. Dan vieren we een feestje ;)
pi_107179635
Bedankt lieverds voor de lieve woorden! Ik zit er helemaal van te snotteren hier. Ook een teken dat ik dringend moet eten trouwens dus dat ben ik gelijk maar aan het doen. Pff, was van sacherijnigheid en zelfmedelijden alweer ruzie aan het maken met mn vriendje. En die heeft het al zo slecht op het moment. We zaten elkaar even een beetje in de weg.

Zo, en nu is het de hoogste tijd om te stoppen met mijn zogenaamde zieligheid en heel hard te juichen voor de grote afvallers hier w/ ! Super!

Aubergine door de lasagna is een geniaal plan trouwens, heb ik zondag gegeten. Eerst een paar minuutjes in de grillpan en daarna als lasagnablad gebruiken. Ik gooi trouwens ook regelmatig Italiaanse roerbakgroente door de lasagna.
Spoilers!
pi_107180167
LovelyLady en M@x, super goed bezig ^O^

De rest ook uiteraard :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:46:25 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107186199
Hoe is het met jou Blis? Al helemaal op je gewenste gewicht?
pi_107186349
Leuk die succesverhalen tussendoor *O* ^O^

Vanavond helaas voor de laatste keer een lange buikdanstraining, vanaf volgende week zijn de trainingen nog maar 75 minuten.
pi_107186421
LovelyLady, en m@x, goed joh!!!!

En Lucky, sterkte, het lijkt mij echt vervelend als je lichaam niet meewerkt...
pi_107186864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:46 schreef Purdey het volgende:
Hoe is het met jou Blis? Al helemaal op je gewenste gewicht?
Ja tijdje niet gepost hier, beetje roerige tijden achter de rug.

Maar ik weeg al een paar maanden lang zo rond de 75. Ene week 74, andere week 76. Vind het wel prima gaan eigenlijk :) 75 was m'n ultieme streef, dus ik laat 't lekker zo. Past prima bij m'n 1.86m.

Goed om te zien dat jullie nog altijd hard werken! :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:46:36 #188
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107188176
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ja tijdje niet gepost hier, beetje roerige tijden achter de rug.

Maar ik weeg al een paar maanden lang zo rond de 75. Ene week 74, andere week 76. Vind het wel prima gaan eigenlijk :) 75 was m'n ultieme streef, dus ik laat 't lekker zo. Past prima bij m'n 1.86m.

Goed om te zien dat jullie nog altijd hard werken! :)
Had je indd al een tijdje niet voorbij zien komen, was erg benieuwd hoe het nu met je ging :)
Fijn dat je zo goed op gewicht blijft! Houden zo ^O^

Ik zou willen dat het al morgenochtend was, en ik kon zien wat ik ben afgevallen :')
Ik ga er gewoon klakkeloos vanuit dat ik ook echt afgevallen ben, maar ik voel het wegsmelten :Y
pi_107204457
Vraagje...
Ik heb een app war ik precies op kan bijhouden wat ik eet, hoeveel ik binnenkrijg, enz
. vandaag zit ik op nog geen 70% van het aantal calorieen dat ik eigenlijk mag volgens dat ding. Werk ik het gewicht verliezen dan juists tegen....?
pi_107206978
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik heb even gerekend, en kom op 2093 .
houdt dat in dat ik dus iedere dag 2100 kcal moet binnenkrijgen, om af te vallen :?

alles wat ik minder eet, is dus juist niet goed? :@
Die 2100 is je BMR? Hoeveel is je onderhoud? En had je gisteren dan 1470kcal gegeten?
Als je maar 1470 kcal eet, is dat echt te weinig. Natuurlijk val je daar wel mee af, maar het gaat ten koste van je lichaam, met alle risico's van dien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107208738
Zo, de halve kilo is weer verdwenen :D

Dit was mijn, nogal apart, lijstje van gisteren:

O: muesli/appel/yogh
T: peer
L: eiwitshake en 250g cherrytomaten
T: 3 wortels en 2 appels
D: vooraf: een goed gevulde groentesoep van zelfgemaakte bouillon zonder balletjes; daarna 2 empanada's(Gevuld met kip/chorizo/groente/saus van tomaat/kwark/knofflook.komijn) en een flinke salade met parmaham; en een opklop pudding als dessert.

Vandaag:
O: omelet
T: ik had nog een kiwi van gister over
L: muesli met mag yogh/appel en een klein beetje honing
T: appel en een wortel
D: Weet nog niet, doe de laatste tijd veel inspiratie op op smulweb en foodgawker. Maar ik denk dat ik zin heb in een Engelse roast met yorshirepudding(nee das geen pudding)
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:55:37 #192
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107209322
Goedemorgen allemaal!

Vanochtend maar 1 ons afgevallen, morgen misschien meer geluk!

O: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas, beker karnemelk.
L: 2 meergranenbolletjes met Filet Americain, beker melk.
T: Een peer, beker thee.
D: Zilvervliesrijst met roerbakgroenten, sajoer boontjes en wat seroendeng. Bekertje activia toe.
A: Een golden appel.
S: Naar huis lopen vanaf werk, 200 kcal op de fiets.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:03:06 #193
54772 Silmarwen
pi_107209511
Sta al een week stil, maar denk dat dat met de hormonen heeft te maken, of misschien eet ik toch te weinig?

O: Havermout met kaneel en een kop koffie en klein glaasje optimel
T: Grapefruit, glas water, kop thee
D: 1 volkoren tosti met kaas en tomaat (weinig kaas, in de gril, niet in de pan, zonder boter) met koffie en glas melk of optimel
T: Plak ontbijtkoek + rijstwafel
D: 1 slavinkje, aardappelen en rode kool
S: Anderhalf uur cardio + kracht training
T: Bakje magere vruchtenyoghurt
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:22:06 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107209938
Ik vind inderdaad dat je te weinig eet silmarwen. volgens mij kom je net tot 1200 kcal. Maximaal.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:24:12 #195
54772 Silmarwen
pi_107209988
Hmmm, suggesties voor meer eten? (geen noten/fruit da's niet praktisch ivm allergie)
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:27:16 #196
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107210073
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:24 schreef Silmarwen het volgende:
Hmmm, suggesties voor meer eten? (geen noten/fruit da's niet praktisch ivm allergie)
Meer brood, meer groente, meer yoghurt/kwark/zuivel, meer ei.
Ik zou je lunch uitbreiden met bijvoorbeeld 2 extra boterhammen, of een groenteomelet. Of nog een extra tussendoortje nemen (ontbijtkoek eruit, grote bak kwark erin)
pi_107210088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Sta al een week stil, maar denk dat dat met de hormonen heeft te maken, of misschien eet ik toch te weinig?

O: Havermout met kaneel en een kop koffie en klein glaasje optimel
T: Grapefruit, glas water, kop thee
D: 1 volkoren tosti met kaas en tomaat (weinig kaas, in de gril, niet in de pan, zonder boter) met koffie en glas melk of optimel
T: Plak ontbijtkoek + rijstwafel
D: 1 slavinkje, aardappelen en rode kool
S: Anderhalf uur cardio + kracht training
T: Bakje magere vruchtenyoghurt
Heb even geteld en je zit aan 1300 calorieën. Misschien eens denken aan een eiwitshake? Dan ga je een beetje je allergie uit de weg maar krijg je wel veel goede energie voor terug.
Die ontbijtkoek is niet echt een goede keuze, misschien kiezen voor een cracker/boterham met lekker beleg?
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:29:16 #198
54772 Silmarwen
pi_107210127
Hmm, kan sowieso wel een eitje koken bij de lunch, 4 boterhammen krijg ik niet op denk ik. Boterham ipv ontbijtkoek is wel een goede ja. Doe ik dat, en een ei bij de lunch extra, en de kleine yoghurt vervangen voor grotere, moet even nieuwe kwark halen. :D
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:29:34 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107210138
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:24 schreef Silmarwen het volgende:
Een extra stuk fruit, wat meer brood 's middags, extra schep groente 's avonds, beleg op je rijstwafels, ipv rijstwafel een boterham met pindakaas ofzo, of twee crackers...? Vind het zelf ook moeilijk om voldoende te eten zonder ongezonde dingen te eten, maar deze dingen vallen me even in.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 sneeën brood met pindakaas, 2 vitalu ontbijtcrackers met 30+kaas.
T: Hele grote beker thee, appel uit de magnetron met een theelepeltje suiker en wat kaneel.
L: 4 sneeën brood, kipfilet en pesto. Glas sap of glas aanlenglimonade.
T: Geen idee, in de stad. Gok op een smoothie van mango en aardbeien.
D: Griekse kofta (maaltijdpakket). Glas water.
T: Nog geen idee, sowieso beker thee.

Welke site gebruiken jullie btw om je kCal te tellen? Ik vind de meeste onoverzichtelijk en vervelend. Krijg sowieso vanmiddag m'n iPhone, dus ga eens app'jes zoeken :D
pi_107210168
Zo... even een paar dagen niet geweest, mijn lieve vriend was hier en dan gaat mijn aandacht naar hem uit. Zojuist ook vol spanning op de weegschaal gestaan, nog twee kilo en dan zit ik op mijn tussendoel :) Dus ik ben blij *O*

Maandag:
O. Twee boterhammen, 1 kaas en 1 halve jam
L. Twee boterhammen met roomkaas light, bieslook en sla (ik weet het, slecht :().
D. Een vegasub zonder saus (zo eens in de twee maanden vraag ik mijn vriend te koken en dan komt er zoiets op tafel)
T. Een appel

Dinsdag:
O. Twee boterhammen met 1 plakje ham
L. Twee boterhammen, een belegd met kaas.
T. Vier wortelen.
D. Pasta met paprika, ui, vegagehakt (mijn darmen haten mij ivm soja nu), tomaten en 1 el kaas.
T. 1/2 Grapefruit

Vandaag:
O. Twee boterhammen met 1 plakje ham + een sinaasappel (en zojuist toch een kleine kop melk ingeschonken)
L. Eén boterham met ik denk kaas?
T. Eén boterham met kaas
D. Weet ik nog niet, ik denk groentesoep met volkoren stokbrood (is kruidenboter erg slecht? Anders eet ik het gewoon droog).
T. Sinaasappeltje

Vandaag splits ik de lunch omdat ik naar de bloedbank moet. Dan eet ik een broodje van te voren en een broodje achteraf. Als het goed is ga ik dan niet om.

En even een vraag, ik eet nu broodjes met ham omdat ik geen zin heb om enkel kaas te eten en zoet beleg is niet goed (of tenminste niet constant, af en toe moet kunnen). Hebben jullie suggesties voor vegatarisch hartig beleg, die geen kaas heet? (en is roomkaas light erg slecht?) En sandwichspread, is dat erg slecht?

[ Bericht 1% gewijzigd door ChildoftheStars op 25-01-2012 11:00:48 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:31:53 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107210209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Post van CoS
Jij eet echt veel te weinig...
pi_107210259
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jij eet echt veel te weinig...
o.O Ik ben expres ham gaan eten voor meer kcal en op mijn tussendoortjes gaan letten. Hmmm... ik zal eens in de winkel kijken of ik nog geschikte dingen kan vinden :S (lees noten/zaden) en meer groenten voor tussendoor.
pi_107210262
Ik eet een Philadelphia variant die St. Moret heet en daar zitten 20/25 kcal in per boterham. Eet daar ajb een paar boterhammen per dag van! En sandwichspread is totaal niet slecht.
Spoilers!
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:33:49 #204
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107210263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
.

En even een vraag, ik eet nu broodjes met ham omdat ik geen zin heb om enkel kaas te eten en zoet beleg is niet goed (of tenminste niet constant, af en toe moet kunnen). Hebben jullie suggesties voor vegatarisch hartig beleg, die geen kaas heet? (en is roomkaas light erg slecht?) En sandwichspread, is dat erg slecht?
Roomkaas light is niet slecht, sandwichspread ook niet. Ham heeft minder kcal dan kaas. Eten is ook niet slecht, te weinig eten wel. Je moet meer eten CotS! Wat dacht je trouwens van pindakaas op brood?
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:35:52 #205
54772 Silmarwen
pi_107210320
Pindakaas is hier geen optie ;) Maar ik ga inderdaad wat meer eten, misschien hang ik daarom nu vast qua gewicht. Ben alleen niet zo'n heeeeeeeeele grote eter... Nooit geweest ook :')
pi_107210435
Oeiii... ik ben fan van Sandwichspread en Philadelphia. Pindakaas bewaarde ik juist voor het weekend omdat ik ergens op Internet had gelezen dat het slecht is.... maar dat kan ik inderdaad wel toepassen. Ik eet overigens nu waldkorn brood, dat is voedzamer dan gewoon volkoren brood.

O... mijn vriend eet overigens tegenwoordig cornflakes bij ontbijt. Ik heb zondag 1 zo'n stukje geproefd en het smaakte best oké (al kan ik me niet voorstellen dat het lekker is als je er suiker en melk over gooit), is dat een optie? Volgens de doos zitten er 132kcal per 100gr in, alleen de 82,4gr. koolhydraten per 100gr. schrikken mij een beetje af (lijkt me erg op een sugerkick)

Toch zit ik een beetje met hartig beleg.... maar goed, ik ga zo eens naar de winkel en kijken of ik inspiratie vind.
pi_107210478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:35 schreef Silmarwen het volgende:
Pindakaas is hier geen optie ;) Maar ik ga inderdaad wat meer eten, misschien hang ik daarom nu vast qua gewicht. Ben alleen niet zo'n heeeeeeeeele grote eter... Nooit geweest ook :')
Uhm... wat ik heel af en toe als luxeverwen boterham is is een gekookt eitje op brood, met daarop paprika, uit, tomaat en als je helemaal woest wilt doen, een eitje. Is erg lekker :)
pi_107210548
Kijk anders eens in dit topic voor gezonde keuzes als ontbijt en lunch:

Gezonde ontbijt/lunch keuzes #2
pi_107210586
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oeiii... ik ben fan van Sandwichspread en Philadelphia. Pindakaas bewaarde ik juist voor het weekend omdat ik ergens op Internet had gelezen dat het slecht is.... maar dat kan ik inderdaad wel toepassen. Ik eet overigens nu waldkorn brood, dat is voedzamer dan gewoon volkoren brood.

O... mijn vriend eet overigens tegenwoordig cornflakes bij ontbijt. Ik heb zondag 1 zo'n stukje geproefd en het smaakte best oké (al kan ik me niet voorstellen dat het lekker is als je er suiker en melk over gooit), is dat een optie? Volgens de doos zitten er 132kcal per 100gr in, alleen de 82,4gr. koolhydraten per 100gr. schrikken mij een beetje af (lijkt me erg op een sugerkick)

Toch zit ik een beetje met hartig beleg.... maar goed, ik ga zo eens naar de winkel en kijken of ik inspiratie vind.
Die koolhydraten zijn niet allemaal suikers he? Af en toe een handje lijkt me niet kwaad te kunnen maar misschien kan je beter iets voedzamers nemen zoals muesli.

Je kunt natuurlijk ook varieren met je brood in plaats van je beleg. Neem eens een wrap, een sesamcracker, een stukje ontbijtkoek, Italiaanse bol. Als je voor het crackerschap in de supermarktschap gaat staan gaat er echt een wereld voor je open. Een andere ondergrond kan dat saaie stukje kaas (heb je al smeerkaas geprobeerd trouwens?) heel anders laten smaken.
Spoilers!
pi_107210629
En sandwichspread heb je in veel varianten, ik ben gek op de tomaat/lente-ui versie.
Spoilers!
pi_107210697
cornflakes zou ik zelf niet kiezen, eerder muesli/havermout/brinta. Maar zoals ik zei; kijk eens in dat topic, daar vind je aardig wat inspiratie voor gezonde keuzes.

Kreeg net kikkererwten als snack aangeraden en toen vond ik het recept voor geroosterde kikkererwten met honing en kaneel :9~ Dat wordt mijn vrijdagavondsnack :D

woensdag 25 januari 2012 @ 10:58:13 #212
54772 Silmarwen
pi_107210885
Kikkererwten... Waar smaken die nou naar?
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:01:37 #213
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107210967
Oeeeh, ziet er goed uit!!!
pi_107210999
:P Kikkererwten eet ik als zijnde "vlees"
pi_107211003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:58 schreef Silmarwen het volgende:
Kikkererwten... Waar smaken die nou naar?
Daar ga ik vanavond achter komen :D Als ze roasted zijn dan zijn ze crunchy en vergelijkbaar met een knapperig nootje heb ik begrepen?
pi_107211051
En hoe krijg je die kikkererwten dan roasted?

Ziet er erg lekker uit!
pi_107211069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:04 schreef ymme het volgende:
En hoe krijg je die kikkererwten dan roasted?

Ziet er erg lekker uit!
Bakken in een koekenpan of in de oven denk ik?
pi_107211074
Oeh, doe mij dat recept eens!

Het is moeilijk uit te leggen waar kikkererwten naar smaken, ik vind ze in ieder geval geweldig.
Spoilers!
pi_107211077
Door ze te roosteren? Gokje.
Ja doei.
pi_107211137
Oeps, goede morgen. :@
Slaap nog niet uit, niet lekker in orde en zoonlief bezig houden. :{
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:08:15 #221
54772 Silmarwen
pi_107211167
Argh ik ben alleen zo bang nieuwe dingen te proberen en in shock te raken omdat ik er ineens allergisch voor blijk te zijn. Tis toch een peulvrucht net als de pinda, maar peultjes kan ik wel weer eten bijvoorbeeld. -.-

Misschien kan ik ze eens een keer bereiden, aan Knut voeren en er voorzichtig een proberen. :+
pi_107211198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Door ze te roosteren? Gokje.
Hihi 1 voor 1 op een stokje boven je gasfornuis :D _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 11:09:13 ]
pi_107211234
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:09 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hihi 1 voor 1 op een stokje boven je gasfornuis :D _O-
Slow-cooking. Ik denk wel dat je na 5 dan ineens voldoende hebt. Misschien moet ik het ook eens proberen.
pi_107211243
Hier staat het recept:

http://sweetpeaskitchen.c(...)n-roasted-chickpeas/

Je laat ze eerst dus drogen, daarna 40 minuten op 200 graden inde oven.
pi_107211257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:08 schreef Silmarwen het volgende:
Argh ik ben alleen zo bang nieuwe dingen te proberen en in shock te raken omdat ik er ineens allergisch voor blijk te zijn. Tis toch een peulvrucht net als de pinda, maar peultjes kan ik wel weer eten bijvoorbeeld. -.-

Misschien kan ik ze eens een keer bereiden, aan Knut voeren en er voorzichtig een proberen. :+
Heb je specifiek een peulvruchtenallergie of meer een notenallergie met pinda? (pinda lijkt betreffende de eiwitverbindingen erg op noten namelijk). Als je andere peulvruchten goed kunt hebben, ook dingen als linzen, moet het in principe goed kunnen gaan. Be carefull!
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:13:31 #226
54772 Silmarwen
pi_107211333
Ja dat dus. Notenallergie met pinda, en niet specifiek peulvruchten. Mjah, ik vind het zo zonden om ze aan te schaffen, 1 te eten en er allergisch voor te blijken. Ik ga dit weekend eens kijken, we doen op zaterdag boodschappen. ;)

Zat ook te denken weer eens wat couscous te halen. Vind mijn man vreselijk, maar is misschien wel lekker als lunch! Met wat mango en munt erdoor ofzo, of olijven en wat feta. Omnomnom.
pi_107211507
En die UI is trouwens echt zo'n pro-ana UI. :') Beter nog, als je het in google intypt kom je op een pro-ana blog uit.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2012 @ 11:19:50 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107211527
Ik schommel een eind weg en op mijn weegdag is er dan toch in verhouding weer iets vanaf :P

M@x, lovelylady en Blistering, goed gedaan dames! Heel veel succes met stabiliseren/continueren :)
pi_107211561
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:19 schreef Myraela het volgende:
En die UI is trouwens echt zo'n pro-ana UI. :') Beter nog, als je het in google intypt kom je op een pro-ana blog uit.
Ik ben vast heel erg dom, maar een ui is toch een groente? Of mag een normaal mens bepaalde groente niet eten omdat pro-ana zijn? o.O
pi_107211579
quote:
Ik vond hem ook best eng :@
pi_107211599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben vast heel erg dom, maar een ui is toch een groente? Of mag een normaal mens bepaalde groente niet eten omdat pro-ana zijn? o.O
User Icon. Je avatar.
pi_107211602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij is het een heel dun lichaam met 'if you want something work for it' ;)
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:23:37 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107211661
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Volgens mij is het een heel dun lichaam met 'if you want something work for it' ;)
Mee eens, maar toch vind ik hem heel eng...stiekem. Alsof dat het ideaal is :N
pi_107211697
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik vond hem ook best eng :@
Ik weet niet of ik "eng" het goede woord vind. Eerder een soort van triggerend. Iets wat waarschijnlijk ook het doel is van de afbeelding, maar voor mezelf niet zo fijn vind.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2012 @ 11:25:07 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107211708
Mij doet het vrij weinig, ik heb niets met Barbie...
pi_107211713
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik "eng" het goede woord vind. Eerder een soort van triggerend. Iets wat waarschijnlijk ook het doel is van de afbeelding, maar voor mezelf niet zo fijn vind.
Ik vind die benen echt eng dun. Dat is niet gezond meer.
pi_107211767
Ik vind het eerlijk gezegd nogal ongezond om dat als UI te kiezen.
Spoilers!
pi_107211781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:25 schreef Sjeen het volgende:
Mij doet het vrij weinig, ik heb niets met Barbie...
Ja doei.
pi_107211798
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik vind die benen echt eng dun. Dat is niet gezond meer.
Ik vind het mooi, maar ik probeer juist een beetje van dat vertekende beeld van wat mooi is af te komen. :')
pi_107211891
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het mooi, maar ik probeer juist een beetje van dat vertekende beeld van wat mooi is af te komen. :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:41:12 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107212243
quote:
Dat vraagt vriendjelief zich gelukkig ook af... :D
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:42:06 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107212280
goede morgen!
gister 3 taarten staan bakken.. en ik heb meteen maar de beck-filosofie omarmt..
xtra beweging! dus alles met de hand geklopt, gekneed, etc.. en vanmorgen de 6 kilo aan taarten naar het werk gesleept :)
die kcal zijn er al weer af :)

lijstje:
O: ontbijt granen
t: Wasa delicate thin cracker ( 35 kcal)
L: broodjes want lunch meeting
t: sinaasappel
D: zelfgemaakt pizza. (incl volkoren deeg) ben benieuwd wat (8> -lief op tafel zet! :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2012 @ 11:42:15 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107212284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat vraagt vriendjelief zich gelukkig ook af... :D
Mijnes niet, die vind dat bovenste gewoon totaal niet hot O+
pi_107212302
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 06:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Die 2100 is je BMR? Hoeveel is je onderhoud? En had je gisteren dan 1470kcal gegeten?
Als je maar 1470 kcal eet, is dat echt te weinig. Natuurlijk val je daar wel mee af, maar het gaat ten koste van je lichaam, met alle risico's van dien.
nee, ruim 1700..
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:50:37 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107212556
Heb een fatsoenlijke ontbijt en m'n tussendoortje al op, een grote beker (halve liter) thee zit er ook al in en ik heb vriendjelief beloofd dat ik op hem wacht met lunchen (over +- een uur), maar heb nu gewoon een rommelende buik...

Wachten? Of nu iets nemen? En wat dan?

Xx
pi_107212628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:50 schreef Tink89 het volgende:
Heb een fatsoenlijke ontbijt en m'n tussendoortje al op, een grote beker (halve liter) thee zit er ook al in en ik heb vriendjelief beloofd dat ik op hem wacht met lunchen (over +- een uur), maar heb nu gewoon een rommelende buik...

Wachten? Of nu iets nemen? En wat dan?

Xx
Neem een kiwi ^O^
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:54:06 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107212676
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Neem een kiwi ^O^
Niet in huis en als ik nu boodschappen ga doen, neem ik dingen mee die ik echt niet wil hebbben... Heb wel mueslirepen, ontbijtcrackers, volkorencrackers, appels, bananen en brood.

Xx
pi_107212722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Niet in huis en als ik nu boodschappen ga doen, neem ik dingen mee die ik echt niet wil hebbben... Heb wel mueslirepen, ontbijtcrackers, volkorencrackers, appels, bananen en brood.

Xx
Neem een appel ^O^ met wat kaneel
pi_107212724
Ik ga wel opzoek naar een ander plaatje, alsnog ben ik het met de tekst eens. Als je iets wilt in het leven moet je ervoor werken.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:56:11 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107212751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga wel opzoek naar een ander plaatje, alsnog ben ik het met de tekst eens. Als je iets wilt in het leven moet je ervoor werken.
Met de tekst ben ik het zeker eens ^O^ Wat ik jammer vind, is dat het plaatje insinueert dat je dat wilt...

En ik ga nu een appel eten :)
pi_107212771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is ook zeker zo! Maar met het plaatje erbij lijkt het wel alsof zo'n anorexiafiguur je doel is.
pi_107212772
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:30 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, als ik kijk naar mijn exen (ben biseksueel, en voor eigenlijk voornamelijk voor vrouwen, met een enkele uitzondering hier en daar), zagen er toch uit als het bovenste. Al weet ik dat mijn vriend vooral het onderste wil zien bij mij.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2012 @ 11:58:04 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107212815
Ow ja, drinken... Dat wil ik nog wel eens vergeten als ik niet op kantoor ben...
pi_107212825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja, als ik kijk naar mijn exen (ben biseksueel, en voor eigenlijk voornamelijk voor vrouwen, met een enkele uitzondering hier en daar), zagen er toch uit als het bovenste. Al weet ik dat mijn vriend vooral het onderste wil zien bij mij.
Misschien hebben sommige vrouwen een beetje een vertekend beeld. De meeste mannen verkiezen toch de onderste reeks, en ik vind die dames ook veul sexier! Een vrouw mag echt wel mooie rondingen hebben :)
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:01:12 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107212911
quote:
Ik ging die blog eens opzoeken, wat akelig... :(
pi_107212918
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:58 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Misschien hebben sommige vrouwen een beetje een vertekend beeld. De meeste mannen verkiezen toch de onderste reeks, en ik vind die dames ook veul sexier! Een vrouw mag echt wel mooie rondingen hebben :)
De meeste mensen vallen op het onderste, dat vind ik ook mooi, alleen magere vrouwen vind ik gewoon heel erg sexy. Ik baal er ook echt van dat ik niet zo'n bouw heb.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:04:39 #257
54772 Silmarwen
pi_107213050
Mijn man wil liever ook een wat minder dun sprietje. :+ En inderdaad volgens mij de meeste. Ik vind Liv Tyler bijvoorbeeld veel mooier qua figuur dan Keira Knightley.
pi_107213057
Ik vind marilyn monroe toch nog altijd de mooiste vrouw ever O+ helaas van ver voor mijn tijd.
pi_107213156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De meeste mensen vallen op het onderste, dat vind ik ook mooi, alleen magere vrouwen vind ik gewoon heel erg sexy. Ik baal er ook echt van dat ik niet zo'n bouw heb.
Jij had anorexia gehad toch(of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?)? Iedereen heeft natuurlijk een andere kijk op wat sexy is. Mooie jukbeenderen en sleutelbeenderen vind ik ook sexy om te zien, als die vrouw dan ook maar mooie heupen heeft! Zo'n ontzettend smalle heupen en benen doen me denken aan een vrouw die onvruchtbaar is. Mijn moeder was ook niet vruchtbaar toen ze ondergewicht had en ik associeer vruchtbaarheid als iets positiefs, vandaar dat ik een wrang beeld heb bij vrouwen die zo ontzettend dun zijn.
pi_107213250
Ik associeer dat hele dunne met ziek of op zijn minst ongezond..
pi_107213341
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:07 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Jij had anorexia gehad toch(of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?)? Iedereen heeft natuurlijk een andere kijk op wat sexy is. Mooie jukbeenderen en sleutelbeenderen vind ik ook sexy om te zien, als die vrouw dan ook maar mooie heupen heeft! Zo'n ontzettend smalle heupen en benen doen me denken aan een vrouw die onvruchtbaar is. Mijn moeder was ook niet vruchtbaar toen ze ondergewicht had en ik associeer vruchtbaarheid als iets positiefs, vandaar dat ik een wrang beeld heb bij vrouwen die zo ontzettend dun zijn.
Ik vind niks zo sexy als een vrouw die mager is, met een heupbroek, zodat je de beenderen kan zien. En dat heeft niks met anorexia te maken, mijn exen zijn stuk voor stuk gestoord (en dat zeg ik niet omdat er ruzie is), maar eten deden ze wel. Het is gewoon sexy.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:14:28 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107213398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik vind niks zo sexy als een vrouw die mager is, met een heupbroek, zodat je de beenderen kan zien. En dat heeft niks met anorexia te maken, mijn exen zijn stuk voor stuk gestoord (en dat zeg ik niet omdat er ruzie is), maar eten deden ze wel. Het is gewoon sexy. ongezond.
pi_107213470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik vind niks zo sexy als een vrouw die mager is, met een heupbroek, zodat je de beenderen kan zien. En dat heeft niks met anorexia te maken, mijn exen zijn stuk voor stuk gestoord (en dat zeg ik niet omdat er ruzie is), maar eten deden ze wel. Het is gewoon sexy.
Misschien niet met anorexia maar vaak wel met ondergewicht, wat echt niet gezond is :)

Maar wtf, we hebben het over ondergewicht in een dieet topic _O-
pi_107213497
Nee, jij hebt een andere mening, want er zijn genoeg vrouwen die van zichzelf een dergelijke bouw hebben, zonder dat ze elke dag hongeren. Als ik dat zou hebben kun je zeggen dat het ongezond is, maar zoals je brede vrouwen hebt, heb je ook smalle.
pi_107213510
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Misschien niet met anorexia maar vaak wel met ondergewicht, wat echt niet gezond is :)

Maar wtf, we hebben het over ondergewicht in een dieet topic _O-
:P als we fanatiek worden met z'n allen ;)
pi_107213638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nee, jij hebt een andere mening, want er zijn genoeg vrouwen die van zichzelf een dergelijke bouw hebben, zonder dat ze elke dag hongeren. Als ik dat zou hebben kun je zeggen dat het ongezond is, maar zoals je brede vrouwen hebt, heb je ook smalle.
Ja maar uitstekende beenderen duiden vaak op ondergewicht, ook als iemand smal gebouwd is. Ik zeg vaak, niet altijd. En het is geen mening dat dit ongezond is, dat zijn gewoon feiten hoor ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P als we fanatiek worden met z'n allen ;)
Ik denk dat de meeste hier fanatiek zijn, maar dat niemand naar ondergewicht streeft.
pi_107213647
Ik hoop dat iedereen hier tegen een gezond staaltje feminisme kan ;)
pi_107213958
O... als ik morgen zo dun mijn bed uit stap, ben ik dol gelukkig. Anderzijds heb ik allang ondervonden dat ik met een BMI van 22 er al uitzie als een anorexiapatiënt, omdat ik gewoon een belachelijk formaat ribbenkast heb.
pi_107214001
Gelukkig zijn heeft niks met gewicht te maken, maar hoe je in het leven staat

Mijn mening... :@
pi_107214128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... als ik morgen zo dun mijn bed uit stap, ben ik dol gelukkig. Anderzijds heb ik allang ondervonden dat ik met een BMI van 22 er al uitzie als een anorexiapatiënt, omdat ik gewoon een belachelijk formaat ribbenkast heb.
Waarom ben je zoveel bijgekomen dan?
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2012 @ 12:45:51 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107214338
Anyway, ik ga een kommetje bloemkoolsoep eten, restje van de groente van gisteren met wat bouillon geblenderd.
pi_107214453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:45 schreef Sjeen het volgende:
Anyway, ik ga een kommetje bloemkoolsoep eten, restje van de groente van gisteren met wat bouillon geblenderd.
Omnomom! Daar had ik van de week zin in maar mn vriend wilde per sé mosterdsoep }:|
Die was overigens ook wel heel lekker
pi_107214458
Silmarwen, ik heb ook een noten en pinda allergie maar kikkererwten zijn bij mij geen probleem gelukkig (vind ze namelijk bar lekker.. ook lekker om zelf hummus te maken trouwens! erg lekker op de boterham/cracker en zo als dip met groenten).
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:03:52 #274
54772 Silmarwen
pi_107214876
Yep, ik ga ze dit weekend halen en proberen. Probeer sowieso nieuw eten nooit alleen. :+
pi_107214902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:03 schreef Silmarwen het volgende:
Yep, ik ga ze dit weekend halen en proberen. Probeer sowieso nieuw eten nooit alleen. :+
herkenbaar :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:30 #276
54772 Silmarwen
pi_107214979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:04 schreef DarkElf het volgende:

[..]

herkenbaar :D
Ja ik durf die pen wel te zetten enzo, maar het is wel fijn dat iemand 112 kan bellen, die nog kan ademen. :+
pi_107215316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:07 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja ik durf die pen wel te zetten enzo, maar het is wel fijn dat iemand 112 kan bellen, die nog kan ademen. :+
idd :)

laat de mr altijd eerst dingen proeven als ik niet zeker ben en bij twijfel doe ik t sowieso niet opeten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:17:54 #278
54772 Silmarwen
pi_107215338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:17 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd :)

laat de mr altijd eerst dingen proeven als ik niet zeker ben en bij twijfel doe ik t sowieso niet opeten.
Zelfde hier. Knut kan niet eens dingen met pinda's/noten eten zonder dat ik er al op reageer. Soms wat gepuzzel maar het zij zo.
pi_107216173
Goedemiddag
Vandaag lekker vrije dag!

Zit momenteel op 9 kilo kwijt van de 15 :)
Gaat sneller dan verwacht, zeker nu ik het strenge regime heb losgelaten.

Gister:
O: wake-up ontbijt met melk
L: 2 ons gegrilde kip tandoori
D: broccoli met gegrilde hamburgers en zelfgemaakte frietjes met light mayo ( had zoveel zin in patat)

Vandaag:
Was om 12 uur wakker dus geen O
L: 2 broodjes light kaas
T:1 minneola
D: kip jambalaya met kwark als toetje :)
T: 3 gebakken eieren
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:51:25 #280
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107216448
Nou oink, dan at je eerst wel heel erg weinig
pi_107216885
quote:
15s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Nou oink, dan at je eerst wel heel erg weinig
Niet minder, strenger. De koolhydraatloze fase is nu voorbij en langzaamaan bouw ik nu weer wat koolhydraten in. Vandaag is gewoon een rare dag omdat ik Pas om 12 uur wakker werd,

Verder nu ook wat normale kaas, af en toe iets zoets. Anders kom je niet meer in een normaal ritme
pi_107217806
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:04 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Niet minder, strenger. De koolhydraatloze fase is nu voorbij en langzaamaan bouw ik nu weer wat koolhydraten in. Vandaag is gewoon een rare dag omdat ik Pas om 12 uur wakker werd,

Verder nu ook wat normale kaas, af en toe iets zoets. Anders kom je niet meer in een normaal ritme
Dat moet je idd heel goed doen, ik was naar mijn koolhydratloze fase opeens heel erg bijgekomen omdat ik de opbouw niet goed deed.
pi_107218204
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:38 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Waarom ben je zoveel bijgekomen dan?
Afgelopen twee jaar, toen ik niet van mijn vriend mocht gaan lijnen omdat hij bang was voor een terugval. Ik heb een beetje een lastige periode achter de rug, nu gaat het beter en ben ik emotioneel een soort van stabiel (ahem), waardoor ik nu wel aan de lijn kan doen. Maar de afgelopen twaalf jaar heb ik een BMI tussen de 14 en 45 gehad, door moeilijk eten. Daarom wil ik nu ook stabieler eten. En ik moet zeggen dat ik sinds mijn twaalfde niet meer zo normaal heb gegeten.
pi_107218328
Zijn er trouwens nog goede ideeën voor een avondmaal? Ik ben inspiratieloos :P en een blik soep is misschien wat weinig.
pi_107218497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn er trouwens nog goede ideeën voor een avondmaal? Ik ben inspiratieloos :P en een blik soep is misschien wat weinig.
Ik had laatst zelfgemaakte quiche bij de soep :)
pi_107218623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een lekkere salade met kip ofzo?
Wat is er mis met groente aardappels of vlees?
Of pasta met spinazie oid
Wokgroenten met rijst :9

En genoeg sites met slanke recepten te vinden.. smulweb of AH bijvoorbeeld

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 15:00:36 ]
pi_107218761
haha ik zie nu pas de TT :@
pi_107219155
De website van het voedingscentrum levert ook nog wel eens wat leuks op...
pi_107219215
Hmmm... ik zit een beetje aan een couscoussalade of wraps te denken, alleen merk ik dat ik best eentonig aan het eten ben. Dat wil ik een beetje doorbreken.

Aardappelen zijn prima. Alleen de afgelopen twee weken heb ik praktisch voortdurend aardappelen gegeten. Even wat anders ;)
pi_107219469
Met wraps kan je ook heel goed variëren. Ik maak vanavond yorkshire pudding, erg lekker ter vervanging van bv je aardappelen.

SPOILER
pi_107219698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hmmm... ik zit een beetje aan een couscoussalade of wraps te denken, alleen merk ik dat ik best eentonig aan het eten ben. Dat wil ik een beetje doorbreken.

Aardappelen zijn prima. Alleen de afgelopen twee weken heb ik praktisch voortdurend aardappelen gegeten. Even wat anders ;)
gisteren had ik lekkere couscoussalade gemaakt, met bosuitjes, komkommer, geroosterde paprika, platte peterselie, zwarte olijfjes, beetje feta, wat munt, chilivlokken, citroensap en rasp en wat olijfolie en zwarte peper.

Yum!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107219701
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107219799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
ideetje? of een andere? Er staan behoorlijk wat fijne vegetarische recepten op eatgreen.nl.

Giraffenbrood O+

Vandaag:
O halve pittenbol met ajvar, 20+kaas en komkommer
T 3 roggecrackers met hummus/komkommer en 20+kaas/ajvar/komkommer
L pittige kip/groentewok met noedels, schaaltje selderij/augurk/tomaten
D gegrilde zalm met broccoli
T smoothie bessen/appel/yoghurt
thee, prikwater en 1 koffie&suiker + 1 koffie&melk
B uurtje fietsen
pi_107220038
quote:
Die maakte D. een keer. :D
pi_107220069
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die maakte D. een keer. :D
dat was dan een wijs besluit :P
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:53:41 #296
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107220308
quote:
Ziet er lekker uit! Denk dat ik eens binnenkort wraps ga maken met light roomkaas, rucola en gerookte zalm. Of gerookte kip.
pi_107220762
De keuze is gevallen op champignonsoep. Het doneren van bloed valt vandaag helemaal niet goed. Dus ik ben naar de buurtsuper geweest ipv de Jumbo
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:09:45 #298
54772 Silmarwen
pi_107220868
Die wraps zien er lekker uit!!! Alleen heeft manlief de schruft aan munt, dus dat moet apart geserveerd worden, kids zijn ook niet dol op wraps. Nu eet de oudste toch amper wat 's avonds, dus daar maken we ons onderhand niet zo druk meer om. :+
pi_107220881
Ik eet ook juist voor het bloedgeven wat extra's, als ik dat niet doe valt bloedgeven bij mij ook heel slecht..

Ik wacht nog steeds weer op een oproep, het is alweer een hele tijd geleden, aangezien mijn laatste oproep kwam toen ik net wist dat ik zwanger was...
pi_107220913
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:09 schreef Silmarwen het volgende:
Die wraps zien er lekker uit!!! Alleen heeft manlief de schruft aan munt, dus dat moet apart geserveerd worden, kids zijn ook niet dol op wraps. Nu eet de oudste toch amper wat 's avonds, dus daar maken we ons onderhand niet zo druk meer om. :+
kan ook prima zonder munt :Y ik laat het er ook altijd uit
pi_107220944
quote:
Krijg er een beetje trek van ;) Alleen is dat wel goed, room en majo?
pi_107220982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Krijg er een beetje trek van ;) Alleen is dat wel goed, room en majo?
Nee, daar ga je dood van, omdat je accuut 55kg aankomt als je dat eet!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')