abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107089988
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 23-01-2012 11:02:42 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107090018
Misschien bedoelt ze met die ava wel gewoon tegen dr vriend te zeggen dat hij als hij in haar broekje wil hij eerst moet zorgen dat hij zijn huistaakjes netjes heeft afgerond.

:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107090093
naja de tekst is zo slecht nog niet??
ook wij moeten er met z'n allen iets voor doen ( of nouja.. laten ;) ) om af te vallen..
alleen het plaatje.. :N :X

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_107090189
Het helpt vast wel.. Ik word zelf een beetje onpasselijk van zulke foto's..... Goed voor de lijn.. :')
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 11:15:49 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107090232
Ik heb heul geen enge ava :6
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107090311
Neuh, gij het geweun een lekker wijf!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_107092622
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Neuh, gij het geweun een lekker wijf!
_O_ ^O^
pi_107092921
morning! fietsen naar t werk, dat moet ik ook maar eens gaan proberen stiekem vind ik fietsen in de stad nog een beetje eng :@ alhoewel ik dan wel echt elke keer om half zeven van huis moet volgens mij... ik voel een #fail aankomen...
Kwak
  zondag 22 januari 2012 @ 13:29:43 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107093820
Ik heb in 1 dag een half topic gemist en heb echt geen tijd om alles bij te lezen, dus ga gewoon even een blije update doen:

Gisteren 50ste verjaardag van mamalief gevierd met heeeeel groot feest en ik heb gegeten (na de lunch:)

- Een paar happen appeltaart, was niet lekker, weggedaan.
- 1 rolletje asperge met ham, 2 dunne plakjes fricandeau, 1 klein plakje beenham zonder de saus, 2 minibroodjes (echt heel klein) met een beetje kruidenboter, veel rauwe broccoli en bloemkool met yoghurtdressing en zilveruitjes, een lepel wortelsalade die niet zo lekker was.
- Fruit in allerlei soorten en maten als toetje.
- 2 glazen witte wijn, verder water.

En dat met een gigantisch koud/warm buffet voor m'n neus, inclusief allerlei sublieme sausjes en dingen als rundvleessalade enzo :D

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 januari 2012 @ 14:00:20 #10
251095 Purdey
Better off alone..
pi_107094887
Gefeliciteerd met je Sarah mama Tink!

Hier net een stukje gewandeld, 40 minuten, op mijn nieuwe ontzettend lelijke wandelschoenen. Met zo'n ronde zool, soort Sketchers. Loopt best lekker eigenlijk, geen idee of 't ook echt effectief is. Wel compleet uit elkaar gewaaid, maar eigenlijk is die wind best fijn :)

O: 2 mineola's, bakje Acticia mango, beker melk.
T: Beker thee, een brownie.
L: 2 volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas, 200 gr. cherry tomaatjes, beker melk.
T: 2 kaas rijstwafels. Beker thee.
D: Kalkoengebraad (Heel zo'n pakket over van de kerst in de vriezer :D) met aardappelkroketjes en stoofpeertjes. Toe pruimencrumble.
S: Gewandeld, 40 minuten.

Morgen ga ik de menu-lijsten van het boek 'Afvallen met Anne in 12 weken' volgen. Dagmenu's van ongeveer 1400 kcal. Deze menu's zijn bedoeld voor 'normale' mensen en er wordt ook geadviseerd als je een grote vrouw bent (Check!) dat je dan bij ontbijt en lunch een extra boterhammetje moet eten.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_107095464
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:08 schreef Barretje80 het volgende:
naja de tekst is zo slecht nog niet??
ook wij moeten er met z'n allen iets voor doen ( of nouja.. laten ;) ) om af te vallen..
alleen het plaatje.. :N :X
Het plaatje is niet eng. En de tekst is gewoon waar, je krijgt niet voor het leven, je moet werken voor wat je wil.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

De dag van gisteren laat ik even zitten, het was zondigdag en ik weet dat ik ongezond toen gegeten heb.

Vandaag:
Brunch: 2 boterhammen halvajam
T. Fruit (abrikoosjes denk ik)
D. waarschijnlijk aardappeltjes met doperwten en wat paddestoelen, maar het kan evengoed een boterham worden. Ligt even aan mijn staat van luiheid
T. Fruit (mandarijntjes denk ik)
  zondag 22 januari 2012 @ 14:22:18 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107095835
Plaatje is niet eng, maar het meisje wel. Ze is iets te slank om mooi te zijn en iets te slank om gezond bezig te zijn.

Dat laatste geldt ook voor CotS. Ik mis zuivel in je lijstjes (en groente en eerlijk gezegd ook kcal :@ ). wist je dat regelmatig kwark/yoghurt eten je kan helpen af te vallen/op gewicht te blijven?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107096055
Zuivel is mijn zwakke punt, kaas vind ik lekker, maar kwark gaat er bij mij bijna niet in. Yoghurt lust ik wel met komkommer en kruiden. Naja, ik de loop van de dag zal ik eens schaaltje nemen.

Doperwten zijn groente trouwens ;)
Vandaag is een beetje weinig inderdaad, ik zal eens kijken waar ik meer kcal kan maken.
  zondag 22 januari 2012 @ 14:30:02 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107096212
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zuivel is mijn zwakke punt, kaas vind ik lekker, maar kwark gaat er bij mij bijna niet in. Yoghurt lust ik wel met komkommer en kruiden. Naja, ik de loop van de dag zal ik eens schaaltje nemen.

Doperwten zijn groente trouwens ;)
Vandaag is een beetje weinig inderdaad, ik zal eens kijken waar ik meer kcal kan maken.
Anders neem je wat rauwkost met kruidenyoghurt als dip. Ik maak me oprecht een beetje zorgen om je :@ Ben het vergeten, want volgens mij heb je het al eens gepost, maar hoeveel weeg je ook alweer?
pi_107096964
88,5kg

Ik weet dat het nu niet heel erg goed gaat, alleen ik weet momenteel ook niet wat ik eraan moet doen. In therapie gaan is een heel leuk idee, alleen ik ben ook maar een student, de eigen bijdrage van therapie kan ik simpelweg niet opbrengen (dat was vorig jaar ¤30,- en zou dit jaar rond de ¤80,- gaan liggen, als ik het nieuws goed onthouden heb). En als ik thuis aan kom zetten met "hey, de es is terug", kan ik mezelf wees rekenen. Hulp zoeken was een paar jaar terug een leuke optie, maar ik heb het geld gewoon niet (daarnaast waren de vorige keren niet erg succesvol, maar eerlijk is eerlijk, nu sta ik er veel meer voor open).

Ik heb ook zelf met automutilatie kunnen stoppen, dus dit moet ook lukken. Gewoon stap voor stap de gewoontes aanpakken en dat kost tijd. Als ik geld had zat ik allang bij een psycholoog.

(en ja, ik heb een baantje)

En het gaat me gewoon lukken, want ik heb genoeg relaties hiermee kapot gemaakt en om mijn vriendje geef ik gewoon te veel. Toen ik hem leerde kennen zat ik voor mezelf in de 100kcal max regel en voor hem ben ik gaan eten. Voor hem ben ik nu het purgeren aan het afleren (al weet hij er niet eens van) en voor hem zal ik de kcal ook omhoog krijgen.
pi_107097114
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
88,5kg

Ik weet dat het nu niet heel erg goed gaat, alleen ik weet momenteel ook niet wat ik eraan moet doen. In therapie gaan is een heel leuk idee, alleen ik ben ook maar een student, de eigen bijdrage van therapie kan ik simpelweg niet opbrengen (dat was vorig jaar ¤30,- en zou dit jaar rond de ¤80,- gaan liggen, als ik het nieuws goed onthouden heb). En als ik thuis aan kom zetten met "hey, de es is terug", kan ik mezelf wees rekenen. Hulp zoeken was een paar jaar terug een leuke optie, maar ik heb het geld gewoon niet (daarnaast waren de vorige keren niet erg succesvol, maar eerlijk is eerlijk, nu sta ik er veel meer voor open).

Ik heb ook zelf met automutilatie kunnen stoppen, dus dit moet ook lukken. Gewoon stap voor stap de gewoontes aanpakken en dat kost tijd. Als ik geld had zat ik allang bij een psycholoog.

En het gaat me gewoon lukken, want ik heb genoeg relaties hiermee kapot gemaakt en om mijn vriendje geef ik gewoon te veel. Toen ik hem leerde kennen zat ik voor mezelf in de 100kcal max regel en voor hem ben ik gaan eten. Voor hem ben ik nu het purgeren aan het afleren (al weet hij er niet eens van) en voor hem zal ik de kcal ook omhoog krijgen.
psychotherapie is nog gewoon in de basisverzekering, als je naar een instituut als psyq gaat kunnen zij zelfs de verwijzing voor je regelen. ik ben er ook geweest omdat gewone ggz psycholoog me niet goed kon helpen....

kijk maar eens bij psyq.nl en dan eetstoornissen. ik bedoel niet dat je meteen in een anorexiakliniek moet ;) maar ze hebben hele interessante en effectieve groepen. het heeft mij echt heel erg geholpen!
Kwak
pi_107097208
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
88,5kg

Klinkt heel puik, is het niet.

Je moet het namelijk voor jezelf doen, en niet voor een ander..
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 14:54:32 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107097334
Op momenten als deze realiseer ik me weer al te goed waarom ik zo gelukkig ben met mijn leven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107097396
Is er niet een ES topic, wasr jij beter in zou passen cots?
pi_107097715
@ Kwakz0r: Toen ik vorig jaar in therapie was, moest ik per keer ¤30,- zelf betalen, en dat lag niet aan mijn verzekering (basis + uitbreiding + tand). Ik zal zo meteen even de brief opzoeken waarin de wetswijzigingen van 2012 in staan. Toen heb ik behoorlijk krom moeten liggen en ben toen halverwege de behandeling gestopt.

@ Motorbloempje: Dat is waar :)

@ Sjeen: :P Ben blij voor je :)

@ DancingPhoebe: Zal er niks meer over zeggen :)

En even in het algemeen: Ik doe gewoon mijn best meer te gaan eten. Dat komt goed, want mijn es is iig nog niet in zijn geheel terug. Het wordt meer, ik moet gewoon experimenteren met wat prettig is voor mij.
pi_107098318
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
@ Kwakz0r: Toen ik vorig jaar in therapie was, moest ik per keer ¤30,- zelf betalen, en dat lag niet aan mijn verzekering (basis + uitbreiding + tand). Ik zal zo meteen even de brief opzoeken waarin de wetswijzigingen van 2012 in staan. Toen heb ik behoorlijk krom moeten liggen en ben toen halverwege de behandeling gestopt.

@ Motorbloempje: Dat is waar :)

@ Sjeen: :P Ben blij voor je :)

@ DancingPhoebe: Zal er niks meer over zeggen :)

En even in het algemeen: Ik doe gewoon mijn best meer te gaan eten. Dat komt goed, want mijn es is iig nog niet in zijn geheel terug. Het wordt meer, ik moet gewoon experimenteren met wat prettig is voor mij.
met prettig heeft het niks te maken, het kan zijn dat de ES het prettigst is voor jou namelijk... je zult juist uit je comfort zone moeten.

ik hoefde niets te betalen omdat ik diagnose ES had. volgens mij is dat niet veranderd. psychotherapie is in de basisverzekering, psychologen niet.

http://www.nvvp.nl/tekst.(...)nieuwsbrief&nb_id=21

het enige nieuwe is een eigen bijdrage van 100 euro per jaar(!) in totaal voor kort ebhenadleing en voor 200 euro per jaar voor dagebehandeling (wat ik heb gehad).

ik zou het mijn gezondheid wel waard vinden, dan maar lenen bij iemand ofzo
Kwak
  zondag 22 januari 2012 @ 15:26:44 #22
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107098758
Klinkt een beetje lullig misschien, maar de eetgewoonte van jou, kunnen ook mensen die een ES hebben gehad weer triggeren he... Ik blijf juist uit zulke topics, kijk er geen dingen over enzo, omdat ik bang ben er terug in te vallen.

Terwijl ik me juist heel ok voel. Ik heb een geweldige man, twee super mini monsters en het afvallen gaat gezond, normaal en langzaam. :+ Dat wil ik graag zou houden, zonder geconfronteerd te worden met iemand die niet of veel te weinig eet eigenlijk.

Anyhoe, ik probeer die posts gewoon lekker niet te lezen.

De Bodybalance les was anders en AUW! Wel lekker, was wel super moe erna. :D

Lunch zijn 2 geroosterde boterhammen geworden met op beiden 1 ei en een halve tomaat en een glas melk en een glas thee.
pi_107100131
Just as I say, ik zal er niks meer over zeggen. Mijn excuses, maar ik ben hier zeker niet de enige met kleine lijstjes.
  zondag 22 januari 2012 @ 16:10:51 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107100735
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Just as I say, ik zal er niks meer over zeggen. Mijn excuses, maar ik ben hier zeker niet de enige met kleine lijstjes.
Dat klopt CotS. Maar dat zegt toch niets. Dan zijn met jou die anderen heel fout bezig. Als een ander iets ook doet wil dat niet zeggen dat het dan oke is.
En het gaat niet om wat je er over zegt, maar om wat je nu ook echt werkelijk eet.
pi_107102894
Lekker overigens, CotS, die steun vanuit je ouderlijk huis -O- Ik denk oprecht dat je hulp nodig hebt. Ga desnoods naar je huisarts en leg uit dat de eigen bijdrage te hoog is; sommige huisartsen kunnen zelf al heel veel voor je betekenen, of kennen andere mogelijkheden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')