Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent. Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit. In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Franknfurter, hiker regio Utrecht Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Mallet, hiker regio Doetinchem Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Privechauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden. Deze OP is hier te vinden.
Galaxy SII: - Navigon europa - Flitsnav (IDEAAL ) - 9292ov pro - Google Maps - NS Reisplanner - Kenteken app zoooi
quote:
Op vrijdag 20 januari 2012 21:21 schreef Pizzabodem het volgende: Naast de Smartphone is er nog een ding dat ik nooit vergeet mee te nemen. Een zonnebril. Heb van 'de kerstman' een Polaroid zonnebril gehad, en sindsdien rij ik echt alleen maar met een Zonnebril op. Vind het zoveel rustiger kijken. Vandaag kwam ik er achter dat ik zelfs tijdens een zware regenbui met zonnebril aan het rijden was. Toen toch maar even afgezet.
En natuurlijk een flinke voorraad pennen, er verdwijnen zo veel pennen bij mij.
Ik sluit mij volledig aan bij Joppie! BlackBerry is top. Joppie's zusje loopt overigens nu met mijn oude BB rond en die is er ook dik tevreden mee.. Dus nog degelijk ook . Ik hoef geen Iphone of Galaxy .
Ik heb toen ik met dit werk begon voor 69 euro (50/50 deals bij kpn) een Android Smartphone gehaald, en die voldoet prima. Auto houder er bij gekocht, Navigon er op en klaar. Enige probleem is dat de telefoon soms spontaan reboot. Maar dat kan ook komen door al dat geklooi van mij met dat ding.
Heb nu een nieuwe trouwens, een Torch met groot scherm. Is toch wel fijner.
Nee waar jij je muziek mee afspeelde, iPod dan?
Ja die Torch is inderdaad wel een fatsoenlijke telefoon. Maar die BB 9700 die ik had was echt te vraag met het opvragen van informatie op 9292 of NS. Dit gaat zo veel sneller met mijn 4S. Als ik nu ergens een auto af heb geleverd start ik de App op, 2x klikken en ik heb mijn route naar huis. Hoef ik dat thuis niet allemaal voor te bereiden.
Heb Flitsnav gelijk erop gezet, ben benieuwd hoe goed het werkt
Ik weet niet welke telefoon jij hebt, maar op de telefoon van mij en die van m'n vader(beide S2) loopt die vast als je als melodie eentje kiest die doorloopt. Dus als je er eentje selecteert die tijdens het voorbeeld door blijft gaan loopt die vast. Als die tijdens het voorbeeld maar één keer gaat, is het goed
Ik heb de ANWB verkeer app. Kijk voordat ik begin even naar de flitsers en filemeldingen. Bij flitspalen begint m'n Navigon te praten 'Gevaarlijk punt' 'Pas op' 'Gevaarlijk punt'.
-Google Maps -9292ov -m.ns.nl (Vind ik vaak prettiger werken als 9292 eigenlijk) -McDonalds / Appie mocht ik honger krijgen onderweg -De nodige file en flits info
Op vrijdag 20 januari 2012 22:06 schreef joppie_saus het volgende: Gewoon aangeven bij je beschikbaarheid, of doorbellen aan EW. Als je maar niet mijn ritten gaat afsnoepen
Zeauw, sinds 5 minuten ben ik officieel een stadjer, wat dat ook maar mag voorstellen
Is het een beetje makkelijk om van regio te veranderen bij EW?
Als je echt ook niet meer inzetbaar bent vanuit je originele regio moet je dat wel telefonisch laten aanpassen. Volgens mij zoeken ze nml gewoon op regio en dan zien ze jou in regio A.. En dan klikken ze op je en staat er dat je inzetbaar bent vanuit regio B.. Kans op werk is dan een stuk kleiner. Zeker als het niet dicht bij elkaar ligt.
Zeauw, sinds 5 minuten ben ik officieel een stadjer, wat dat ook maar mag voorstellen
Is het een beetje makkelijk om van regio te veranderen bij EW?
Gewoon bellen dat je verhuisd bent en vanuit die locatie wil werken, heb ik ook gedaan. Ging van Eindhoven naar Amsterdam en was geen probleem, ze vroeger zelfs of ik mijn postadres wilde behouden of niet.
Als je echt ook niet meer inzetbaar bent vanuit je originele regio moet je dat wel telefonisch laten aanpassen. Volgens mij zoeken ze nml gewoon op regio en dan zien ze jou in regio A.. En dan klikken ze op je en staat er dat je inzetbaar bent vanuit regio B.. Kans op werk is dan een stuk kleiner. Zeker als het niet dicht bij elkaar ligt.
Je verhaal klinkt inderdaad wel logisch, zal het binnenkort inderdaad even doorgeven!
Gewoon bellen dat je verhuisd bent en vanuit die locatie wil werken, heb ik ook gedaan. Ging van Eindhoven naar Amsterdam en was geen probleem, ze vroeger zelfs of ik mijn postadres wilde behouden of niet.
Ah oké, postbus behou ik dan wel gewoon. Dikke kans dat het daar kwijt raakt, veilig thuis niet
Ik weet niet welke telefoon jij hebt, maar op de telefoon van mij en die van m'n vader(beide S2) loopt die vast als je als melodie eentje kiest die doorloopt. Dus als je er eentje selecteert die tijdens het voorbeeld door blijft gaan loopt die vast. Als die tijdens het voorbeeld maar één keer gaat, is het goed
Ik heb ook een S2. Begrijp wat je bedoelt, ga het ff testen.
Om nog even terug te komen op BB's, het zijn gewoon echt kut telefoons. Heb 2 9700's gehad en ben nu bezig met mijn 2de torch. Ze gaan allemaal kapot bij mij, krijg gelukkig wel via de garantie een nieuwe. Toen er van de zomer een aanbieding was van eerste 6 maanden een geheel gratis Iphone abonnement, heb ik die er maar bij genomen. Zou met werk echt niet meer zonder kunnen!
Heb zelf een iPhone 4 en een Blackberry Bold 9780. Heb de zelfde abbo als BAC92. 6 maanden gratis en dan pas betalen en me blackberry was van me vorige 1 jarige abbo, doet het nog steeds perfect met een prepaid kaartje.
Nokia smartphones hoor ik sowieso nooit goede verhalen over eigenlijk Geen idee of het klopt hoor, de 'normale' Nokia's zijn wel baas
Nouja, deze is met zo'n uitklaptoetsenbord. Klapsysteem is echt heel stevig, en telefoon ook. Alleen de software is gewoon ronduit kut. (Symbian) Alleen issie niet kotsbestendig.
Ik heb een E71 en E72 gehad en dat waren fijne telefoons. Alleen het toetsenbord vond ik te klein en de software is ronduit achterhaald.. Regelmatig vastlopers en traaag,
Mijn htc desire HD ziet er niet uit, loopt vast en kan soms mijn telefoon niet opnemen (dan crasht er iets intern en moet ik pincode opnieuw invoeren), maar heeft al heel wat klappen overleefd
Op zaterdag 21 januari 2012 16:09 schreef Mallet het volgende: Ik heb een E71 en E72 gehad en dat waren fijne telefoons. Alleen het toetsenbord vond ik te klein en de software is ronduit achterhaald.. Regelmatig vastlopers en traaag,
Klopt, vooral de E71 ben ik groot fan van. Kon niet veel, maar wat ie kon deed ie super.
Op zaterdag 21 januari 2012 16:09 schreef Mallet het volgende: Ik heb een E71 en E72 gehad en dat waren fijne telefoons. Alleen het toetsenbord vond ik te klein en de software is ronduit achterhaald.. Regelmatig vastlopers en traaag,
Ja, misschien had ik het inderdaad een beetje moeten nuanceren, over Symbian hoor ik nooit goede verhalen.
Maar nu heb ik een Nokia 6233 en dat is gewoon een bazending
Ik heb een iPhone 4 en dat werkt voor dit werk uitstekend, echter is dit al de 4e iPhone in een jaar tijd.. en het waren allemaal problemen die niet ontstaan zijn door onzorgvuldig gebruik, maar gewoon puur technisch falen van Apple. Mijn 1e iPhone herkende van de één op andere dag de SIM-kaart niet meer. Nieuwe gekregen, maar die gaf na 2 maanden ofzo geen uitgaande audio meer. Gesprekspartners konden mij dus niet verstaan. Toen weer een nieuwe gekregen, maar die laadde na een paar maanden opeens niet meer op. Steeds stond er ook op de reparatiebon: fout niet gevonden, toestel omgeruild. Inmiddels doe ik alweer een paar maanden met deze iPhone, dus fingers crossed..
Even ontopic over het werk. Vandaag nog een ritje gekregen in een Sprinter met laadlift. Ving veel wind op de A12, maar dat is ook vrij logisch. Voor me zat een Megane met Frans kenteken waarvan opeens dikke zwarte rookwolken kwamen .. Komende week even focussen op tentamens, daarna weer volle bak knallen
Ik vind busjes rijden eerlijk gezegd best leuk om te doen. Het manoeuvreren door krappe krappe straatjes en parkeren zie ik dan juist als een uitdaging. Ok, het gaat niet snel, maar ik houd me meestal toch wel aan de maximale snelheid
Op zaterdag 21 januari 2012 16:09 schreef Mallet het volgende: Ik heb een E71 en E72 gehad en dat waren fijne telefoons. Alleen het toetsenbord vond ik te klein en de software is ronduit achterhaald.. Regelmatig vastlopers en traaag,
Heerlijke telefoons, alleen de software soms inderdaad. Maar ik blijf hem trouw. Enige wat ik nog moet uitvinden is hoe de navigatie erop werkt.
Heerlijke telefoons, alleen de software soms inderdaad. Maar ik blijf hem trouw. Enige wat ik nog moet uitvinden is hoe de navigatie erop werkt.
Nou daar zeg je me wat. Ik heb mezelf daar echt een aantal keer goed in verdiept maar ik heb het nooit aan de praat gekregen. Ondanks ik dan -eindelijk- de software had geïnstalleerd kon ik nooit een GPS signaal ontvangen en dan was er weer geen taal geïnstalleerd. Gekloot.
Overigens had ik de E71 en die was prima, maar ik moest zo nodig weer de E72 hebben.. Dat was eigenlijk een teleurstelling. Die vond ik veel minder degelijk. Heb hem ook maar een maand of 2 gehad.
Dat is dus het probleem. Kan makkelijk op de kaarten lopen, maar als ik dan tijdens een uur rijden wacht op een gps signaal, heeft die dat aan het einde van de rit nog niet. En wil het niet via internet laten lopen.
Had nog niet zo op de auto gelet voor morgen, maar zie dat ik 220 km mag afleggen in een Citroen C5. Een stuk beter dan de Citroen C1 van vorige week denk ik
Ligt aan de software op de oudere versies van de Bold. Op mijn Torch werkt alles prima, en kan ik zelfs transportformulieren printen als ik mijn BB zou aansluiten op een draadloze printer
Op zondag 22 januari 2012 12:53 schreef Pizzabodem het volgende: Had nog niet zo op de auto gelet voor morgen, maar zie dat ik 220 km mag afleggen in een Citroen C5. Een stuk beter dan de Citroen C1 van vorige week denk ik
Prettige auto's, mits het de handgeschakelde versie is. Die 4 traps automaten die Citroen en Peugeot overal in blijven lepelen kunnen echt niet meer..
Heb onlangs de eerste keer in een C4 automaat gereden, maar daar word je inderdaad écht niet vrolijk van. Ik reed zo lang in de eerste versnelling dat ik eraan twijfelde of ik automaat reed..
Op zondag 22 januari 2012 17:22 schreef HenkvonAnnie het volgende: Heb onlangs de eerste keer in een C4 automaat gereden, maar daar word je inderdaad écht niet vrolijk van. Ik reed zo lang in de eerste versnelling dat ik eraan twijfelde of ik automaat reed..
Ook zo'n semiautomaat met zo'n "mooie" stengel achter het stuur?
Ik had laatst zo'n semiautomaat Fiat 500. Wat een irritante automaat. Kickdown op de snelweg naar de 2e versnelling bij inhalen van een vrachtwagen. Alleen toen kwam hij alsnog niet vooruit
Haha, als je het over zoeken hebt. Heb me laatst rot gezocht naar de spiegel verstelling in een vivaro, spoorloos.... In putten nog even bij een andere vivaro gekeken, en daar zat die gewoon in de deur. Bij die vivaro die ik mee had kon ik hem toch echt niet vinden, wat reed dat kut zeg
Ik ben dus niet de enige die faalt met dingen vinden? Vooral bij particulieren die ook echt blijven staan tot je helemaal weggereden bent, dan ga je helemaal haasten en dan zet ik hem uiteindelijk een kilometer verderop maar neer om alsnog op m'n gemakje alles te zoeken
Op zondag 22 januari 2012 19:01 schreef S-RS het volgende: Haha, als je het over zoeken hebt. Heb me laatst rot gezocht naar de spiegel verstelling in een vivaro, spoorloos.... In putten nog even bij een andere vivaro gekeken, en daar zat die gewoon in de deur. Bij die vivaro die ik mee had kon ik hem toch echt niet vinden, wat reed dat kut zeg
Haha, been there, done that!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op zondag 22 januari 2012 19:04 schreef Franknfurter het volgende: Ik ben dus niet de enige die faalt met dingen vinden? Vooral bij particulieren die ook echt blijven staan tot je helemaal weggereden bent, dan ga je helemaal haasten en dan zet ik hem uiteindelijk een kilometer verderop maar neer om alsnog op m'n gemakje alles te zoeken
Vrouwen..
Daar ben je niet de enige in hoor. Bij particulieren is dat vaak zo of bij dealers waar auto's helemaal ingebouwd staan waardoor er eerst auto's verplaatst moeten worden en jij vervolgens met steken eruit kunt komen.. Dan rij ik meestal ook een stuk verder en stop ik ff snel om mijn navigatie in te stellen en soms de spiegels goed te zetten.
Op zondag 22 januari 2012 19:04 schreef Franknfurter het volgende: Ik ben dus niet de enige die faalt met dingen vinden? Vooral bij particulieren die ook echt blijven staan tot je helemaal weggereden bent, dan ga je helemaal haasten en dan zet ik hem uiteindelijk een kilometer verderop maar neer om alsnog op m'n gemakje alles te zoeken
Vrouwen..
Haha, doe ik soms ook hoor Heel irritant als mensen op je vingers aan het kijken zijn
Hehe, jij was er idd ook bij toen ik die rotzooi niet kon vinden
quote:
Op zondag 22 januari 2012 19:04 schreef Franknfurter het volgende: Ik ben dus niet de enige die faalt met dingen vinden? Vooral bij particulieren die ook echt blijven staan tot je helemaal weggereden bent, dan ga je helemaal haasten en dan zet ik hem uiteindelijk een kilometer verderop maar neer om alsnog op m'n gemakje alles te zoeken
Vrouwen..
Hehe, ik moest laatst ook een auto bij een particulier ophalen. Dus ik neem mooi de tijd, en die kerel blijft maar staan kijken. Ik stel rustig m'n navi enzo in. Zegt die ineens, nou 't lukt wel hè? Ik ga weer naar binnen
Hele tijd terug moest ik een Volvo V50 ophalen bij een BMW dealer, stond daar helemaal ingebouwd tussen de splinternieuwe 7 series. Maar hij stond idd ook te wachten, dus ik denk ik rij hem alvast naar buiten. Niet gezien dat het een T5 was, slippende banden daar in die garage. Die kop van die kerel, priceless
Op zondag 22 januari 2012 19:57 schreef MuurStraat het volgende: Hele tijd terug moest ik een Volvo V50 ophalen bij een BMW dealer, stond daar helemaal ingebouwd tussen de splinternieuwe 7 series. Maar hij stond idd ook te wachten, dus ik denk ik rij hem alvast naar buiten. Niet gezien dat het een T5 was, slippende banden daar in die garage. Die kop van die kerel, priceless
Op zondag 22 januari 2012 17:22 schreef HenkvonAnnie het volgende: Heb onlangs de eerste keer in een C4 automaat gereden, maar daar word je inderdaad écht niet vrolijk van. Ik reed zo lang in de eerste versnelling dat ik eraan twijfelde of ik automaat reed..
C5/508 precies hetzelfde. Laatst een gast die een nieuwe 508 had in de lease, die wilde eerst de automaat pakken maar paste niet in het budget. Ik vertelde hem dat hij de beste keuze uit zijn leven had gemaakt.
quote:
Op zondag 22 januari 2012 19:01 schreef S-RS het volgende: Haha, als je het over zoeken hebt. Heb me laatst rot gezocht naar de spiegel verstelling in een vivaro, spoorloos.... In putten nog even bij een andere vivaro gekeken, en daar zat die gewoon in de deur. Bij die vivaro die ik mee had kon ik hem toch echt niet vinden, wat reed dat kut zeg
Heb ik gedaan dmv handen op de spiegels en een beetje instellen. Nergens knopjes te vinden, en wilde toch mijn dode hoeken een beetje in het zicht hebben.
C5/508 precies hetzelfde. Laatst een gast die een nieuwe 508 had in de lease, die wilde eerst de automaat pakken maar paste niet in het budget. Ik vertelde hem dat hij de beste keuze uit zijn leven had gemaakt.
Laatst ook iemand mee gered. Die moest nog een auto bestellen, hij had de 508 op het oog, of de Passat. Mijn eerste vraag, wilt u een automaat. Ja absoluut. Neem de Passat, die 4 traps rommel wilt u niet
Peugeot had geen automaat op voorraad, dus daar hadtie nog niet in gereden.
C5/508 precies hetzelfde. Laatst een gast die een nieuwe 508 had in de lease, die wilde eerst de automaat pakken maar paste niet in het budget. Ik vertelde hem dat hij de beste keuze uit zijn leven had gemaakt.
In de 508 liggen allemaal automaat 6-bakken. Die bakken werken gewoon perfect. Dan heb ik het niet over de 1.6 e-hdi met hakkie takkie bak, dat is ook geen automaat, maar een gerobotiseerde handbak.
Heb ik gedaan dmv handen op de spiegels en een beetje instellen. Nergens knopjes te vinden, en wilde toch mijn dode hoeken een beetje in het zicht hebben.
In de 508 liggen allemaal automaat 6-bakken. Die bakken werken gewoon perfect. Dan heb ik het niet over de 1.6 e-hdi met hakkie takkie bak, dat is ook geen automaat, maar een gerobotiseerde handbak.
Die 508 heeft gewoon geen lekkere automaat bij hoge toeren, je moet eerst gas terug nemen. Dat heb een dsg totaal niet, dat is heerlijk.
Ik herken dat probleem ook, de Vivaro's (en ook Trafic's) die geen elektrische spiegels hebben, hebben namelijk ook niet zo'n stokje om ze te verstellen
Op zondag 22 januari 2012 20:45 schreef Irritatie100 het volgende: Ik had laatst een C4 Grand Picasso 1.6HDI, 0-100 in 15 seconden ofzo en die had van die schakelflippers
Dat is triest, die flippertjes, pure nep en je moet niet gegeten hebben.
Ik herken dat probleem ook, de Vivaro's (en ook Trafic's) die geen elektrische spiegels hebben, hebben namelijk ook niet zo'n stokje om ze te verstellen
Heb nog liever zo'n stokkie dan dat je zelf moet gaan zitten porren op een spiegel.
Op zondag 22 januari 2012 20:47 schreef ajaxcruijff het volgende: Bij opel moet je ook geen zafira semi automaat hebben, dat rijdt nog 3 keer erger dan een 508/c5/c4.
[..]
Die 508 heeft gewoon geen lekkere automaat bij hoge toeren, je moet eerst gas terug nemen. Dat heb een dsg totaal niet, dat is heerlijk.
Hoe bedoel je? Wat voor blokkie lag daar in dan? Die 1.6 diesel is idd ruk als je het enigszins wil vergelijken met dsg.
Dat is triest, die flippertjes, pure nep en je moet niet gegeten hebben.
Ik ben er ook geen fan van. Nooit trouwens, ik heb ook een keer een Audi A3 1.8TFSI met 160pk gereden, 7.5s naar de 100, dus "iets" sportiever dan zo'n C4. Die had ook een DSG-bak met van die flippers. Heb het geprobeerd, maar ook in zo'n bak vind ik het niks.
Ik ben er ook geen fan van. Nooit trouwens, ik heb ook een keer een Audi A3 1.8TFSI met 160pk gereden, 7.5s naar de 100, dus "iets" sportiever dan zo'n C4. Die had ook een DSG-bak met van die flippers. Heb het geprobeerd, maar ook in zo'n bak vind ik het niks.
Die Passat CC had ook flippers, drama was dat. Eén keer geprobeerd en nooit weer
Overigens doet zo'n Aygo exact 14.2 seconden over de "sprint" naar de 100 als ik carbase moet geloven.
quote:
Op zondag 22 januari 2012 20:55 schreef Franknfurter het volgende: Hahaha. Het is makkelijk rijden in de stad. Maar anders prefereer ik de afgeragde Charisma. Lekker autootje is dat.
Mijn eerste auto waar ik reed was een Twingo uit 2002. Eigenlijk een ontzettende kutbak, maar heb er veel lol meegehad. Best afgetrapt ook dat ding Ooit nog 180 gehaald terwijl 150 de max was volgende het boekje
Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Franknfurter het volgende: Met een dikzak achter het stuur ja. Tsk. Nee oke, ik ben eerlijk en geef toe dat het bergafwaarts was
Berg afwaarts lukt het mijn 309 dan ook wel in 7 seconden Standaard is het 10,5s namelijk
Mijn Escort 1.4 doet 0-100 in 14,4.. Dat is langzaam.. Maar let's be honest.. Zoveel heb je nou ook weer niet aan die sprint.. Mijn moeders Cinquecento doet er volgens mij 18 seconden over, maar je zit zo aan de 60 a 80.. Heb je helemaal niet het gevoel dat het zo langzaam is. Dat heb je bij de C1/107/Aygo ook niet..
Invoegen is gewoon een kwestie van lekker doorhalen. Ik ging met die Twingo ook altijd 100 in z'n 2 enzo. Maar toen ik net m'n rijbewijs had reed ik ook best als een idioot, ik ben nu ouder en wijzer geworden
Op zondag 22 januari 2012 21:06 schreef Irritatie100 het volgende: Invoegen is gewoon een kwestie van lekker doorhalen. Ik ging met die Twingo ook altijd 100 in z'n 2 enzo. Maar toen ik net m'n rijbewijs had reed ik ook best als een idioot, ik ben nu ouder en wijzer geworden
Maar dan was je ook waarschijnlijk ook wat meer benzine kwijt dan nu:P
Maar dan was je ook waarschijnlijk ook wat meer benzine kwijt dan nu:P
Mwa, het was de auto van m'n moeder en ik heb nu nog steeds geen eigen auto Maar ik tank wel eens en het scheelt niet heel veel. Die Twingo was behoorlijk zuinig, nu rijdt ze een Swift 1.5 en die schommelt rond de 1 op 11.
Mwa, het was de auto van m'n moeder en ik heb nu nog steeds geen eigen auto Maar ik tank wel eens en het scheelt niet heel veel. Die Twingo was behoorlijk zuinig, nu rijdt ze een Swift 1.5 en die schommelt rond de 1 op 11.
Ik vind het verbruik van stad autootjes op de snelweg maar ruk. Die van m'n moeder, ook buiten de snelweg. Loopt ongeveer 1 op 13 op die buiten weggetjes. Op de snelweg wil je liever niet naar het actuele verbruik kijken
Op zondag 22 januari 2012 20:59 schreef Franknfurter het volgende: Ik ben ooit van centrum Weert naar centrum Eindhoven (inclusief parkeren) gereden in een kwartier. En dat is pakweg 30 km .
Carisma
heb 2 records staan waar k trots op ben. centrum rotterdam- maastricht in 1,12 uur, en ring a'dam tot maastricht in 1,17 uur.. diezelfde klant moest ik een tijd geleden in groningen ophalen, en toen zei hij 'op de heenweg heb ik er 2.5 uur over gedaan.. probeer dat maar eens te verslaan'. maar dat lukte niet. te druk op te weg..
maargoed sinds ik een keer flink gepakt ben zijn dat soort grapjes ook allang weer verleden tijd.
Oh recordjes? Van de woonkamer naar de college zaal in 48 minuten 85km rijden, op het eind ring waar je 70 mag en veel stoplichten. En het is ook nog een stukje lopen van de parkeerplaats naar school.
Een week later lag er een boete op de mat Maar dat was op de terug weg gelukkig
Timen doe ik nooit Alleen m'n topsnelheden onthou ik Zoals 180 in die Twingo, man wat was dat eng Wel flink bergaf trouwens en in Frankrijk, dus het was een behoorlijke berg. Ding hoorde volgende het boekje en carbase enzo ook maar 150 max te kunnen Maar op de A20 richting Hoek van Holland heb ik 'm zonder heuveltjes op 170 weten te krijgen
M'n pa en ik waren laatst nog even topsnelheden aan het pochen. Hadden we allebei dezelfde Hij op de weg naar antwerpen, ik op de a2 tussen weert en eindhoven.
Op zondag 22 januari 2012 22:07 schreef MuurStraat het volgende: Rij onder werktijd eigenlijk nooit echt te hard. Werkdagen worden er alleen maar korter van en de boetes moet ik toch zelf betalen
Ik ook niet hoor. Alleen morgen wss wel als ik op locatie werk, daar rijden ze allemaal als idioten
Ook zo'n semiautomaat met zo'n "mooie" stengel achter het stuur?
Vreselijk ! Prima auto's over het algemeen, die Citroëns, maar doe mij maar gewoon een handgeschakelde. Zoals de handgeschakelde C5, nog steeds een van de fijnste auto's die ik gereden heb tot dusver.
Op zondag 22 januari 2012 22:07 schreef MuurStraat het volgende: Rij onder werktijd eigenlijk nooit echt te hard. Werkdagen worden er alleen maar korter van en de boetes moet ik toch zelf betalen
Op zondag 22 januari 2012 22:01 schreef S-RS het volgende: Oh recordjes? Van de woonkamer naar de college zaal in 48 minuten 85km rijden, op het eind ring waar je 70 mag en veel stoplichten. En het is ook nog een stukje lopen van de parkeerplaats naar school.
Een week later lag er een boete op de mat Maar dat was op de terug weg gelukkig
Ik wist dat je een luie vent was maar 48 minuten van het UMCG naar Zernike zou toch sneller moeten kunnen! Vond die 210 op het 70 stuk in Delft anders ook wel pittig
Ik rij meestal wel iets te hard, beetje auto's inhalen, heb je tenminste wat te doen en rij ik ook geconcentreerder.
Ik wist dat je een luie vent was maar 48 minuten van het UMCG naar Zernike zou toch sneller moeten kunnen! Vond die 210 op het 70 stuk in Delft anders ook wel pittig
Haha, dat was niet vanaf het UMCG Dat ging idd best rap, hehe. Maar wel als een blok op de weg dat hok!
Hehe, jij was er idd ook bij toen ik die rotzooi niet kon vinden
[..]
Hehe, ik moest laatst ook een auto bij een particulier ophalen. Dus ik neem mooi de tijd, en die kerel blijft maar staan kijken. Ik stel rustig m'n navi enzo in. Zegt die ineens, nou 't lukt wel hè? Ik ga weer naar binnen
Ik stel vaak m'n navigatie in bij het eerste stoplicht, of als dat er niet is op de snelweg. Klinkt moeilijker dan het is overigens, meestal staat het adres al in Google maps van het checken van de route de dag ervoor.
Bij wegrijden doe ik altijd nog even checken of ik KM stand en handtekening heb, stoel naar voren/achteren (met mijn lengte a 1.90 meestal naar achteren) en gaan.
Wat ik wel irritant vind is als mensen op je vingers gaan kijken bij schadecontrole en dan ook alles ontkennen. Ja, ik zie het toch
Snelste wat ik gereden heb wat ik me kan herinneren is in een oude Opel Astra op een Franse snelweg, bergaf, 180 ofzo. Bergop moest ik terug naar de 3 als we terugzakten naar de 80
Denk dat ik nog wel een keer sneller ben meegereden, in Audi TT onder andere, maar dat weet ik niet precies.
Op zondag 22 januari 2012 23:04 schreef Irritatie100 het volgende: Toch niet op de Provincialeweg in Delft hoop ik? Dat is de enige weg in Delft die ik ken waar je 70 mag, maar daar staan flitspalen
Mijn record voor EasyWay is 195 op GPS in een Audi A3 1.9 TDI. Overigens wel op de A31 in Duitsland op de rit Groningen - Born. Wel bizar, want die kilometerteller liep bijna exact gelijk met GPS, amper een afwijking.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb ik nog een keer 210 op GPS gereden in de ex-306 GTI van mijn neef
Écht te hard rijden in Nederland doe ik ook niet meer, kon vorig jaar 120 euro aftikken voor twintig te hard op de ring Groningen. Zonde geld.
Ik heb ook nog eens een keer 8,5 minuut gedaan over Groningen - Sappemeer, wat volgens Google Maps 22 minuten was tussen begin- en eindadres
[ Bericht 0% gewijzigd door joppie_saus op 23-01-2012 13:33:14 ]
Het gaat lekker vandaag. 2e rit gecanceld omdat ik dan zou moeten vliegen (180 km in 50 min), en net half uur voor een boerderij staan wachten, ook gecanceld. Nu in de buurtbus, en straks toch nog een auto halen. Wel maar 70 km ipv de 400km.. Ach, wel voor de uurtjes.
Op maandag 23 januari 2012 13:36 schreef Pizzabodem het volgende: Wat is trouwens die feestlocatie? Ben net in Meerkerk geweest, vlak langs de snelweg ergens. Is dat hem?
Had een C4 Picasso 2.0HDIF automaat mee (Ruim 40k ¤ ), en die reed prima. Nu wil ik ook wel een keer die semi-automaat van Peugeot/Citroen mee om te kijken hoe slecht die is
Op maandag 23 januari 2012 15:24 schreef RTS91 het volgende: Ik ben bang dat je die semi-automaat gewoon mee had Dat kan niet prima rijden.
Hmm, hij had wel een kruip-stand volgens mij. Meeste semiautomaten hebben dat niet toch? Iig reed het veel beter dan de vorige automaat auto die ik mee had. (Dat zegt dan misschien wel wat over die Fiat 500).
[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzabodem op 23-01-2012 15:35:47 ]
Op maandag 23 januari 2012 15:36 schreef RTS91 het volgende: Naar mijn weten is de C4 Picasso alleen met een gerobotiseerde versnellingsbak geleverd, de semi-automaat dus.
Vreselijke auto inderdaad. Hij voelt ook gewoon aan als een slagschip. Zelfs bestelbusjes van vergelijkbare grootte vind ik veel prettiger rijden.
Vreselijke auto inderdaad. Hij voelt ook gewoon aan als een slagschip. Zelfs bestelbusjes van vergelijkbare grootte vind ik veel prettiger rijden.
Hij stuurt inderdaad zonder gevoel, maar ik vind de Renault Grand Scenic slechter rijden. Qua luxe enzo was het een prima auto. Bestelbusjes (Vito & Transporter) sturen wel beter ja.
Was wel een leuke dag vandaag op zich. Vestigingswerk in de Spaanse Polder bij de voormalige Oranje. We waren met 6 man, 2 van het vaste personeel en 4 EW'ers Waarvan er 2 vanmorgen om 9.00 pas gebeld waren. Eentje was trouwens prive-chauffeuse
Word ik net gebeld door een onbekend nummer, is het de persoon waar ik vanochtend een half uur voor de deur heb gestaan toen hij niet thuis was, dat ik nu die auto wel kan ophalen. Maar even verteld dat dat zo niet werkt, en misschien tot ziens
Op dinsdag 24 januari 2012 09:12 schreef Franknfurter het volgende: wauw, sommige mensen.. verder nog mensen die vandaag werken? Ik zit alweer braaf in de bus richting houten.
Kentekenpapieren zeker? En nee, ik werk niet. Morgen om 17.00 ( ) een tentamen, dus vandaag en morgen overdag even volle bak leren, donderdag en vrijdag weer aan de slag Als ik die beide werk eindig ik januari rond de 70 uur, geloof dat dat een record is
Het begon goed met dik 25 uur in de eerste 11 dagen, sindsdien geen rit meer gehad. 30 en 31 januari zijn mijn laatste vrije dagen, hoop iig die 30 uur te halen
Zo, ook weer thuis. Had een auto met een lek koelvloeistofreservoir. Twee keer bijgevuld (eerste keer in m'n leven dat ik een motorkap heb opengedaan ), maar net zo snel weer leeg. Was toevallig vlakbij m'n woonplaats en daar moest ik hem maar naar een bedrijf brengen.
Gelukkig weer twee ritjes voor morgen . Vanaf Groningen naar Utrecht, daar een wissel naar Breda. Beide Fiesta's. Daarna nog van Rotterdam naar Barneveld in een A3 2.0TDI.
Op dinsdag 24 januari 2012 12:41 schreef Panthera. het volgende: Zo, ook weer thuis. Had een auto met een lek koelvloeistofreservoir. Twee keer bijgevuld (eerste keer in m'n leven dat ik een motorkap heb opengedaan ), maar net zo snel weer leeg. Was toevallig vlakbij m'n woonplaats en daar moest ik hem maar naar een bedrijf brengen.
Hehe, lekker dan Op zich maakt te weinig KVS niet uit, zolang je maar niet in de file staat. Onze temperatuur liep ook ineens op naar 100/110 graden. Toen we 130 reden was het weer prima. Toen we de motorkap open deden werd duidelijk waarom, de KVS was praktisch op. Hebben waarschijnlijk een hele tijd zonder gereden, hij was niet lek maar bij de beurt daarvoor waarschijnlijk vergeten bij te vullen toen de radiateur los moest Gewoon je temperatuur in de gaten houden, aan rij wind heeft die vaak wel genoeg.
Daarnet m'n nieuwe telefoon binnen gekregen, maar omdat ik ben overgestapt naar een andere provider moet ik nog tot 1 februari wachten tot ik hem kan gebruiken, ivm opzeggen oude contract en nummerbehoud enzo Wat een hel
Op dinsdag 24 januari 2012 13:30 schreef Irritatie100 het volgende: Daarnet m'n nieuwe telefoon binnen gekregen, maar omdat ik ben overgestapt naar een andere provider moet ik nog tot 1 februari wachten tot ik hem kan gebruiken, ivm opzeggen oude contract en nummerbehoud enzo Wat een hel
Gewoon aftellen! Nog maar 16 dagen! Bekijk het positief!
Voor morgen nog niets, maar ben dan ook pas vanaf 12:00 beschikbaar.. Lang leve het zusje dat vrij is....
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op dinsdag 24 januari 2012 13:30 schreef Irritatie100 het volgende: Daarnet m'n nieuwe telefoon binnen gekregen, maar omdat ik ben overgestapt naar een andere provider moet ik nog tot 1 februari wachten tot ik hem kan gebruiken, ivm opzeggen oude contract en nummerbehoud enzo Wat een hel
Je kan je oude simkaart er toch gewoon in rammen? Die toestellen die bij abbo's worden geleverd zijn volgens mij altijd simlock vrij. Of niet?
Volgende week donderdag heb ik mijn sollicitatie en rijtest bij easy way. Ik ga (hopelijk) in omgeving Nijmegen/Arnhem te werk.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Ik heb er wel gratis een 8gb micro-sd bijgekregen terwijl ik die niet besteld had, oordopjes die NIET in-ear zijn en een USB-stekker, allemaal dingen die ik sowieso al nodig had, dus da's wel weer mooi
Op dinsdag 24 januari 2012 14:00 schreef Irritatie100 het volgende: Ik heb er wel gratis een 8gb micro-sd bijgekregen terwijl ik die niet besteld had, oordopjes die NIET in-ear zijn en een USB-stekker, allemaal dingen die ik sowieso al nodig had, dus da's wel weer mooi
Waarom wil je geen oordopjes die in ear zijn? Sinds ik die heb wil ik echt geen andere meer.
Iemand een ideetje hoe snel je aan de slag kunt na je rijtest?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Hoeft niet eens, vriend van me had zijn VOG volgensmij net wel/niet aangevraagd, maar mocht al direct rijden voor EW.
Oke bedankt. Ben benieuwd, want wil eigenlijk zsm beginnen. Veel vrije dagen vanaf volgende week.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Morgen een enkele rit: IJsselstein-Oldenzaal in een C4 Picasso. Niet vervelend want hoef pas rond 10 uur te beginnen. En heb dit weekend een tablet over gekocht van een vriend, dus lekker film kijken op de terugweg.
Moeten er trouwens nog toevoegingen of wijzigingen worden gedaan aan/in de OP??
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Waarom willen ze eigenlijk een VOG? Het is nou niet bepaalde een bedrijf waar ik een VOG bij zou verwachten.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Op dinsdag 24 januari 2012 19:08 schreef appelsjap het volgende: Waarom willen ze eigenlijk een VOG? Het is nou niet bepaalde een bedrijf waar ik een VOG bij zou verwachten.
Dat is een eis van veel klanten. Die hebben liever niet dat iemand die ooit is veroordeeld voor autodiefstal in hun (vaak dure) auto's rijdt. Lijkt me vrij logisch.
Dat is een eis van veel klanten. Die hebben liever niet dat iemand die ooit is veroordeeld voor autodiefstal in hun (vaak dure) auto's rijdt. Lijkt me vrij logisch.
Er gaat ook het verhaal rond dat er ooit iemand vandoor is gegaan met een auto
Dat is een eis van veel klanten. Die hebben liever niet dat iemand die ooit is veroordeeld voor autodiefstal in hun (vaak dure) auto's rijdt. Lijkt me vrij logisch.
Er gaat ook het verhaal rond dat er ooit iemand vandoor is gegaan met een auto
Ik neem aan dat ze kopieën van je rijbewijs en paspoort/id maken? Dan is het vinden van de dader niet erg moeilijk meer. Je hoeft bij een dealer ook niet bij een proefrit je VOG mee te nemen
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Ik neem aan dat ze kopieën van je rijbewijs en paspoort/id maken? Dan is het vinden van de dader niet erg moeilijk meer. Je hoeft bij een dealer ook niet bij een proefrit je VOG mee te nemen
Het gaat er lijkt me ook om dat je nooit een ernstig verkeersdelict hebt begaan ofzo. Als jij een VOG kunt laten zien laat je daarmee direct zien dat je dus helemaal clean bent wat dat betreft. Denk dat het ook om onder invloed rijden gaat enzo.
En weer on-topic: vandaag had ik een klant die het op een of andere manier voor elkaar kreeg om mijn ritinfo voor de volgende rit te jatten?! Het was ook zo een zenuwachtig ventje dat net iets té bekakt praatte enzo. Wat een type
Het gaat er lijkt me ook om dat je nooit een ernstig verkeersdelict hebt begaan ofzo. Als jij een VOG kunt laten zien laat je daarmee direct zien dat je dus helemaal clean bent wat dat betreft. Denk dat het ook om onder invloed rijden gaat enzo.
En weer on-topic: vandaag had ik een klant die het op een of andere manier voor elkaar kreeg om mijn ritinfo voor de volgende rit te jatten?! Het was ook zo een zenuwachtig ventje dat net iets té bekakt praatte enzo. Wat een type
Dom is dat he! Soms proberen ze dat blaadje uit je handen te trekken en dan zeg ik altijd.. EH PARDON.. Maar dit is mijn persoonlijke ritinformatie (!).
Ach, nu voelt ie zich vast schuldig dat ie dat zielige, kleine, eenzame meisje d'r blaadje heeft gejat. Ik vind het wel echt ellendig dat ik nu geen printer heb, want ik kan nu ook niks scannen. Dus dan moet alles op het laatste moment en daar hou ik niet zo van want dan raak ik alles kwijt
Als je toch gaat wijzigen mag je mij voor Regio Nijmegen (AR) erin zetten
Als je toch bezig bent, mag je mij er ook inzetten, regio Amsterdam
Vandaag 3 ritten gehad, Hoofddorp - Nijmegen in een mitsubishi ASX, rotstoelen! Daarna Nijmegen - Nieuwegein, vrouwtje waar ik hem ophaalde had voor de maatschappij gewerkt waarvoor ik transporteerde. En tenslotte Zeist - Almere, alsof ik nog niet genoeg voor de grote had gewerkt vandaag! Was trouwens een smerige Laguna met wel een chille 2,0 benzine.
Morgen Hoofddorp - Amsterdam ZO, en Utrecht Almere in een V50, alweer:P. Dagje begint morgen tussen 10 en 11
Ik neem aan dat ze kopieën van je rijbewijs en paspoort/id maken? Dan is het vinden van de dader niet erg moeilijk meer. Je hoeft bij een dealer ook niet bij een proefrit je VOG mee te nemen
Dat kun je knippen, heb ik ook gedaan. Werkt prima, er zijn legio sites op internet waar een tutorial staat.
Wat klussen betreft heb ik niet 2 linkerhanden, maar gewoon geen handen, dus dat leek me sowieso al geen goed plan Maar m'n nieuwe telefoon blijkt ook grote simkaarten te accepteren, dus ik gebruik hem nu wel gewoon. Alleen geen internet dus
Maar ik heb thuis wel wi-fi, dus de must-have apps kan ik alvast downloaden Nog tips iemand? Sowieso 9292/Google Maps/NS app uiteraard
Wat klussen betreft heb ik niet 2 linkerhanden, maar gewoon geen handen, dus dat leek me sowieso al geen goed plan Maar m'n nieuwe telefoon blijkt ook grote simkaarten te accepteren, dus ik gebruik hem nu wel gewoon. Alleen geen internet dus
Maar ik heb thuis wel wi-fi, dus de must-have apps kan ik alvast downloaden Nog tips iemand? Sowieso 9292/Google Maps/NS app uiteraard
Whatsapp, die had ik als eerste al gedownload Heeft iemand trouwens een navigatie-app die geen internetconnectie nodig heeft tijdens het navigeren? Dan kan ik 'm al als navi gebruiken voordat m'n abbo officieel ingaat
Op dinsdag 24 januari 2012 21:26 schreef Irritatie100 het volgende: Whatsapp, die had ik als eerste al gedownload Heeft iemand trouwens een navigatie-app die geen internetconnectie nodig heeft tijdens het navigeren? Dan kan ik 'm al als navi gebruiken voordat m'n abbo officieel ingaat
Volgens mij werkt Waze ook zonder internet.. prima navigatieprogramma
Op dinsdag 24 januari 2012 19:08 schreef appelsjap het volgende: Waarom willen ze eigenlijk een VOG? Het is nou niet bepaalde een bedrijf waar ik een VOG bij zou verwachten.
Wat boeit het waarom een VOG vereist is? Fact is dat dat hun voorwaarde is om daar te werken. Door er te solliciteren geef je aan akkoord te gaan met hun voorwaarden dus heb je dat ding aan te vragen.
En dat verhaal over dat iemand er met een auto vandoor gegaan is lijkt me eerlijk gezegd een broodje-aap verhaal. 'Verdwenen in het buitenland' kun je ook niet eeuwig volhouden.
Wat boeit het waarom een VOG vereist is? Fact is dat dat hun voorwaarde is om daar te werken. Door er te solliciteren geef je aan akkoord te gaan met hun voorwaarden dus heb je dat ding aan te vragen.
En dat verhaal over dat iemand er met een auto vandoor gegaan is lijkt me eerlijk gezegd een broodje-aap verhaal. 'Verdwenen in het buitenland' kun je ook niet eeuwig volhouden.
Jo gast ben je ongesteld ofzo? ik vraag het toch gewoon.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Op dinsdag 24 januari 2012 21:26 schreef Irritatie100 het volgende: Whatsapp, die had ik als eerste al gedownload Heeft iemand trouwens een navigatie-app die geen internetconnectie nodig heeft tijdens het navigeren? Dan kan ik 'm al als navi gebruiken voordat m'n abbo officieel ingaat
Even een torrentje downloaden voor navigon. Heb echt tig navigatie programma's geprobeerd, maar vindt die gewoon het beste. Kost in de market ook gewoon ¤ 90.
Ja, zit nu ook op m'n nieuwe hol. Maar heb m'n regio nog niet veranderd Moet eerst het nummer van EW er maar weer eens inzetten. Heb met m'n schapenkop een fabrieksreset gedaan en nu ben ik al m'n nummers kwijt
Wat boeit het waarom een VOG vereist is? Fact is dat dat hun voorwaarde is om daar te werken. Door er te solliciteren geef je aan akkoord te gaan met hun voorwaarden dus heb je dat ding aan te vragen.
En dat verhaal over dat iemand er met een auto vandoor gegaan is lijkt me eerlijk gezegd een broodje-aap verhaal. 'Verdwenen in het buitenland' kun je ook niet eeuwig volhouden.
Verhaal of niet, ik mag hopen dat je snapt waarom ze een VOG vragen? Of jij het onzin vindt of niet is niet relevant!
Volgens mij lees jij niet helemaal wat ik zeg. Ik vind het geen onzin dat een VOG vereist is, dat vind ik niet meer dan logisch maar ik vind het wel onzin waarom er zoveel ophef over gemaakt wordt over het aanvragen van die VOG.
Op dinsdag 24 januari 2012 22:40 schreef joppie_saus het volgende: Volgens mij lees jij niet helemaal wat ik zeg. Ik vind het geen onzin dat een VOG vereist is, dat vind ik niet meer dan logisch maar ik vind het wel onzin waarom er zoveel ophef over gemaakt wordt over het aanvragen van die VOG.
Er wordt nergens ophef over gemaakt, het was gewoon een vraag en nu is het me duidelijk.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende: Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
Even een torrentje downloaden voor navigon. Heb echt tig navigatie programma's geprobeerd, maar vindt die gewoon het beste. Kost in de market ook gewoon ¤ 90.
[..]
Ja, zit nu ook op m'n nieuwe hol. Maar heb m'n regio nog niet veranderd Moet eerst het nummer van EW er maar weer eens inzetten. Heb met m'n schapenkop een fabrieksreset gedaan en nu ben ik al m'n nummers kwijt
Heb je het nummer nog of moet er een pm naar je gestuurd worden?
S-RS, Jieuwst en ajaxcruijff zijn toegevoegd aan de OP. Vanaf volgend topic te zien. Mits het nieuwe topic goed wordt gepost. Dus laat het aub aan een ander over als je dat nog nooit hebt gedaan. Sorry voor deze betutteling maar het gebeurt zo vaak dat die OP verneukt wordt geplaatst.
Mijn kostbare tijd..
Terug on topic nu!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op dinsdag 24 januari 2012 21:26 schreef Irritatie100 het volgende: Whatsapp, die had ik als eerste al gedownload Heeft iemand trouwens een navigatie-app die geen internetconnectie nodig heeft tijdens het navigeren? Dan kan ik 'm al als navi gebruiken voordat m'n abbo officieel ingaat
Alleen betaald volgens mij, al kan je die waarschijnlijk ook wel ergens niet betaald krijgen.
Mijn ervaring is dat het ook niet zo goed werkt over het algemeen omdat je telefoon eerst verbinding maakt met het internet om grove locatiebepaling te doen en daarna op GPS gaat zoeken. Duurt dus langer als je geen internet hebt. Al schijnt daar ook wel weer wat op gemaakt te zijn, maar dat gaat m'n pet allemaal te boven
Heb je het nummer nog of moet er een pm naar je gestuurd worden?
Die staan wel in de hikershandleiding denk ik
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 00:11 schreef Hojdhopper het volgende: S-RS, Jieuwst en ajaxcruijff zijn toegevoegd aan de OP. Vanaf volgend topic te zien. Mits het nieuwe topic goed wordt gepost. Dus laat het aub aan een ander over als je dat nog nooit hebt gedaan. Sorry voor deze betutteling maar het gebeurt zo vaak dat die OP verneukt wordt geplaatst.
Moet eerst de EW-auto ophalen (woon 500m van kantoor dus dat is makkelijk). Dan de auto naar Putte rijden (dat is praktisch België). Vanuit Putte met het OV naar Breda. Vanuit Breda naar Valkenswaard toe, klant ophalen. Klant naar Putte brengen, en vanuit Putte met de EW-auto naar huis. Goed voor de uurtjes, en goed voor de uurtjes in het OV.
Moet eerst de EW-auto ophalen (woon 500m van kantoor dus dat is makkelijk). Dan de auto naar Putte rijden (dat is praktisch België). Vanuit Putte met het OV naar Breda. Vanuit Breda naar Valkenswaard toe, klant ophalen. Klant naar Putte brengen, en vanuit Putte met de EW-auto naar huis. Goed voor de uurtjes, en goed voor de uurtjes in het OV.
Ik heb maar even gereageerd op de mail van net, ben namelijk tot september niet beschikbaar. Ze gaat me uitschrijven en moet in september maar weer contact opnemen. Wel jammer, heb het altijd met veel plezier gedaan
Op woensdag 25 januari 2012 11:43 schreef Viezze het volgende: Ik heb maar even gereageerd op de mail van net, ben namelijk tot september niet beschikbaar. Ze gaat me uitschrijven en moet in september maar weer contact opnemen. Wel jammer, heb het altijd met veel plezier gedaan
Dat is jammer Terugkomen zal op zich wel kunnen, maar ik geloof alleen als privechauffeur als je te oud bent. Maar mail van net? Ik heb niks gehad
Bij mij op school hoef je gelukkig maar 4 dagen per week stage te lopen. Mag ook 5 dagen, dan is je stageperiode wel korter, maar ik hou het denk ik op 4 dagen en 1 dag EW.
Mijn rit was ook geannuleerd. Maar kreeg direct nieuwe, dus morgen weer 8.5 uur maken. Een Toyota Hi-lux van Schoonebeek naar Barneveld en dan een V70 van zeist naar de grote in Almere. Lang dagje!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Mijn 2e rit van vandaag ook bijna geannuleerd. Zeg zo, die auto staat in Eindhoven, tijd zat om er te komen, mag het dan niet gewoon. Klant weer gebeld en het kon. Uiteindelijk om 4 uur in Almere aangekomen. Langer dagje als gepland:) Morgen alleen Rotterdam - Amsterdam in een Polo
Ja, daar doen ze wel vaker gemakkelijk over als een auto er niet is maar je toch vervolgritten hebt.
Zo stond ik tijdje terug in de vroege ochtend in een dorp vlak bij Groningen met een geannuleerde rit. Heb toen bijna tien minuten moeten lopen lullen als Brugman om mijn tweede rit Amsterdam - Groningen uit te mogen voeren.
Op woensdag 25 januari 2012 16:50 schreef Kevindinhinho het volgende: Mijn rit was ook geannuleerd. Maar kreeg direct nieuwe, dus morgen weer 8.5 uur maken. Een Toyota Hi-lux van Schoonebeek naar Barneveld en dan een V70 van zeist naar de grote in Almere. Lang dagje!
zon hilux heb ik altijd al eens willen rijden. door een weiland trekken dan, maar dat zal ew wel niet zo grappig vinden. heb ik ooit 1x met een klant gedaan, offroaden met een landrover door het limburgse heuvelland. kost best veel moeite om hem dan weer schoon te krijgen..
Zit nu in een hotel in Utrecht te wachten, dus ik even de wificode opvragen.. Kost 5,95 per UUR! Dat betaal ik in mijn studentenhuis nog niet per maand.
Nouja, kreeg een voucher voor een half uur gratis internet (!). Zo maar even de McDonalds opzoeken denk ik.
Moest laatst een auto weg brengen naar Barneveld(LM, dus niet die veilig ofzo). Zie ik later de foto weer van die auto, dikke schade over het hoofd gezien die ik zelfs op de foto kon zien
Had dus net zo goed gekund dat ik hem er op had gereden. Bewijst maar weer eens dat ze geen ruk doen met die schade formulieren, want hij had hem wel ingescand. Alleen die particulieren doen helemaal panisch over die dingen, schijtsbenauwd dat ze zelf wat moeten dokken. Begin er dan eerst eens mee dat kreng fatsoenlijk in te leveren
Op woensdag 25 januari 2012 18:52 schreef Irritatie100 het volgende: Morgen tweemaal Rotterdam - Amsterdam. Om 8.30 moet ik een Passat ophalen, om 13.00 een Polo. Dus ik heb nog wel wat tijd te doden gok ik zo.
Moest laatst een auto weg brengen naar Barneveld(LM, dus niet die veilig ofzo). Zie ik later de foto weer van die auto, dikke schade over het hoofd gezien die ik zelfs op de foto kon zien
Had dus net zo goed gekund dat ik hem er op had gereden. Bewijst maar weer eens dat ze geen ruk doen met die schade formulieren, want hij had hem wel ingescand. Alleen die particulieren doen helemaal panisch over die dingen, schijtsbenauwd dat ze zelf wat moeten dokken. Begin er dan eerst eens mee dat kreng fatsoenlijk in te leveren
Waar zag je die foto?
Wat ze ermee doen hangt echt van het bedrijf af. Maar na ondertekening door hun zijn later geconstateerde schade's niet meer voor ons risico.
Oh, ik dacht dat je die op internet zag op een verkoopsite ofzo. Soms zit ik namelijk nog eens te zoeken of ik wat gereden auto's kan terugvinden op verkoopsite's, maar tot nu toe maar één gevonden. Een S-Max met 200k op de teller die ingezet was als huurauto en nog even 21k moest opbrengen
Als je in Barneveld iets aflevert (veiling of die ernaast) dan staat ie er dezelfde of volgende dag wel op! Ben al regelmatig auto's tegen gekomen die ik afgeleverd heb.
Oh, ik dacht dat je die op internet zag op een verkoopsite ofzo. Soms zit ik namelijk nog eens te zoeken of ik wat gereden auto's kan terugvinden op verkoopsite's, maar tot nu toe maar één gevonden. Een S-Max met 200k op de teller die ingezet was als huurauto en nog even 21k moest opbrengen
Had inderdaad al even gegoogeld op alle kentekens die ik had gereden een tijdje terug. Kon er één vinden, en dat was toevallig die. Maar die was al verkocht volgens mij
Heb die Passat trouwens gevonden, staat gewoon te koop. Ze hebben de auto uit de hoek genomen dat de schade er niet op staat. Staat niet te koop waar ik hem heb ingeleverd, maar ergens anders.
Heb die Passat trouwens gevonden, staat gewoon te koop. Ze hebben de auto uit de hoek genomen dat de schade er niet op staat. Staat niet te koop waar ik hem heb ingeleverd, maar ergens anders.
Haha, ik heb hem in Barneveld ingeleverd, en hij staat om de hoek te koop
Er staat trouwens maar 1 sleutel op de foto. De eigenaar zou de reserve sleutel nog opsturen, ben benieuwd of die dat wel heeft gedaan
Kwam een tijdje terug onze lease slet ook nog tegen, van 2004 tot 2007 gehad. Volgens mij vragen ze ¤3.000,- teveel http://www.autowereld.nl/(...)1490677/details.html En om even sentimenteel te doen. Daarin heb ik mijn eerste KM gereden
Hehe, is een laguna dat niet sowieso al? Maar die bekleding is wel een beetje apart ja:9 Ding reed trouwens heerlijk en dat blok was ook lekker! En best wel bijzonder, alleen voor beurtjes naar de dealer geweest en 0 storingen. Kunnen de meeste laguna's niet zeggen
Ik vind alleen die gekreukelde richtingaanwijzerschakelaar (hopen dat je begrijpt wat ik bedoel ) erg lelijk en een beetje jaren '90.
Ik snap wat je bedoelt ja Dat is inderdaad een beetje gaar, maar er wordt ook een hoop hard plastic gebruikt in dat ding. kost toch een leuke 50k denk ik!
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl Die heb ik gereden. Leuke wagen voor m'n 4e ritje was dat Alleen er zitten nu andere velgen onder zie ik, er zaten 18 inch m velgen onder met heel veel stoeprandschade.
Oh, das niet verkeerd als 4e auto al :p Ik hoop dat ze volgende week dinsdag, woensdag en donderdag wat voor mij hebben, ben erg benieuwd in welke auto's ik als eerste zal belanden
Op woensdag 25 januari 2012 18:52 schreef Irritatie100 het volgende: Morgen tweemaal Rotterdam - Amsterdam. Om 8.30 moet ik een Passat ophalen, om 13.00 een Polo. Dus ik heb nog wel wat tijd te doden gok ik zo.
Zo m'n laatste tentamen maken, en dan morgen en heel volgende week beschikbaar. Ben net al gebeld voor morgen. Gouda - Meerkerk dan die ellendige kentekepapieren weer naar Houten brengen, en dan Leerdam - Delft. Een 207 en een 308.
Bij het chauffeuren heb je altijd zo´n ritblaadje, waarvan er 1 voor jezelf is. Daar hou ik altijd op bij in welke auto ik gereden heb.. Doen jullie dat ook?
Alleen 'bijzondere' auto's onthou ik, zoals tot nu toe een Volvo XC90 D5, Mercedes Benz E-Klasse station, BMW 320, Audi A6 3.2 Quattro TDI, VW Passat CC, de glaswagen en de mini vrachtwagen. De rest boeit me niet zo aangezien dat toch standaard leasebakken zijn als Golfjes, 207/307/308, A3's met een 1.9 TDI of simpele 116's/118i's.
Als ik aan het eind van de maand mijn uren tel, zet ik altijd de datum neer en daarachter de auto's die bij de ritten hoorden. Zat net toevallig nog even te kijken, en er staat wel heel veel VW tussen!:p
Met zo'n XC90 kun je echt leip hard over drempels!
Dat ging wel lekker inderdaad. Ik heb ook nog eens een V50 D5 mee gehad, dat was ook wel leuk
Auto's bijhouden doe ik niet meer. Inmiddels 186 ritten gehad (dat hou ik wel bij ) en dan word de lijst te lang en ebt de motivatie van het bijhouden weg.
Dat ging wel lekker inderdaad. Ik heb ook nog eens een V50 D5 mee gehad, dat was ook wel leuk
Auto's bijhouden doe ik niet meer. Inmiddels 186 ritten gehad (dat hou ik wel bij ) en dan word de lijst te lang en ebt de motivatie van het bijhouden weg.
Haha, dat zijn aardig wat ritjes idd!
Op autoweek zit iemand die houd ook een lijst bij en zit nu op 700/800 ofzo
Gisteren mijn telefoon thuis (twee uurtjes) en twee oproepen van EW gehad. Had dus geen werk meer voor vandaag. Werd net wel gebeld voor een spoedje (rit van 16km) maar 5 minuten later alweer afgebeld.
Ik heb trouwens wat bedacht als oplossing voor mijn 6 maanden niet beschikbaarheid. Ik was namelijk (sowieso al voor mezelf) van plan een kortingsabonnement te nemen, dan reis je altijd met 40% korting. In die ene zomermaand dat ons ov niet geldig is, kan ik dan gewoon werken. Scheelt in ieder geval een maand volle beschikbaarheid.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik mag morgen vanuit Utrecht, tussen 9 en 10 een Peugeot Expert ophalen, daarmee spullen (waaronder een stoel) afleveren in Oldenzaal, en de auto uiteindelijk afleveren in Apeldoorn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Haha ja inderdaad. Ik gok weliswaar op een autostoel of iets dergelijks, anders is dat wel om te huilen. Maar ja ach, weer eens wat anders dan autopapieren afgeven. En wel lekker voor de kilometers en ov/auto ratio.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op donderdag 26 januari 2012 17:30 schreef joppie_saus het volgende: Zolang je maar aan het rijden bent inderdaad, dan is het best oke. Goed beschouwd is het bezorgen van kentekenpapieren ook kansloos.
Ik kan me nog heugen dat in eerder topic iemand ooit eens een hoedenplank mee moest nemen in een Polo.
Tja ach, hoewel dat niet onze directe werkzaamheden zijn vind ik het zo erg nog niet. Maar goed, het is een ander verhaal als je er veel moeite voor moet doen, wat bij mij morgen niet zo is.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Vandaag 2 maal Rotterdam (Charlois) - Amsterdam (metro Isolatorweg) gehad, niet erg boeiend dus. Passat en Polo. Het was wel de eerste keer naar Charlois sinds de 64 niet meer rijdt, dus gelopen vanaf Slingedael. Viel me nog mee moet ik zeggen. Ik kwam wel ajaxcruijff tegen, bij Zuidplein al, dus dan valt het al gauw mee als je samen met iemand loopt Samen naar Amsterdam gereden, nog even pauze gehouden bij de Burger King langs de A13, dus dat was wel prima.