abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107025743
TJ, ik zou het eigenlijk ook niet doen. Zeker niet als je geen zicht meer op de auto hebt. Stel je voor dat een idioot tegen je auto aan rijd.. Maar dat is hetzelfde als je kindje alleen thuis laten slapen als je bij de buren gaat koffie drinken. Iedereen voelt dat anders, en de kans dat er iets gebeurd is klein. Mijn gevoel zegt alleen dit ;)

Wij hadden eerder ook een megane, Geloof dat de gordels daarvan ook nogal kort waren. Het paste wel, maar wel prutsen. Nu een laguna met meer ruimte. Maar daarvan loopt de achterbank nogal schuin af naar achteren, waardoor de MC eigenlijk te ver voorover staat en Daan met zijn koppie voorover kan vallen. Dus die moeten we bewust wat schuiner zetten. Er is altijd wel wat ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:47 schreef NotTheSame het volgende:
Deepfreeze, jullie zijn toch niet zo ver meer verwijderd van de vermaanddag van Daan toch?
Morgen :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:07:35 #77
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107025757
KD, hoop niet dat het koortsuitslag is! Ik heb het zelf ook en moet dus ook opletten bij Anouk. (Ik had een mega plek op mijn neus vlak voor mijn bevalling...heb dus ook stomme foto's :( )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_107026378
TJ, dan ben ik ook een ontaarde mama. Ik zou dat ook gewoon doen als ik zicht had op de auto. Halen jullie dan ook eerst je kindje(s) uit de auto (incl kinderwagen etc) om een kaartje bij de parkeerautomaat te halen? Doe ik ook niet. Maar ik moet wel echt de auto in zicht kunnen houden, anders doe ik het niet.

En mc's die niet lekker op de achterbank willen, praat me er niet van. In onze oude auto (volvo 850) ging dat niet zonder gordelverlenger (wat officieel verboden is) en in de huidige volvo kan het wel, maar ook maar net. Dus daar zit nu een base in, veel makkelijker. De reden van die korte gordels is overigens veiligheid. Hoe korter de gordel, des te sneller spant ie aan en werkt ie dus. Maar goed, daar heb je weinig aan als de kinderstoel er niet echt lekker in past.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:31:03 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107026456
Hier nergens betaald parkeren en heb haast nooit de auto, dus heb wel makkelijk lullen dus.
Overigens niets met ontaard te maken, ieder zijn eigen keus daarin vind ik.
pi_107026937
Ik heb Marieke vandaag ook even kort alleen in de auto laten zitten. Ik moest ergens heen waar ik 4 jaar geleden voor het laatst geweest was en het was daar ineens voetgangersgebied geworden. Dus ik heb de auto geparkeerd en ben uitgestapt om te kijken of mijn bestemming op loopafstand was of niet (en om even op het naambordje bij de deur te kijken zodat ik niet bij een particulier ipv de invalarts aan zou bellen). Toen ik zag dat het allemaal klopt en lukte heb ik de MC met Marieke uit de auto gehaald en ben ik erheen gelopen.
Vond ik even iets verstandiger dan Marieke in de gierende wind uit de auto halen, haar in de MC dragen (onderstel stond thuis) en er vervolgens achter te komen dat ik verkeerd was. Dan zou ze voor niets de warme auto uitgeweest zijn.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat het een parkeerplaats op een woonerf was, geen andere auto's in de buurt en constant zicht op de auto.
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 13:49:38 #81
236264 crew  capricia
pi_107027119
Als ik ga tanken laat ik haar ook achterin zitten. Ga echt niet voor het afrekenen haar met de MC uit de auto halen.
Zijn er mensen die dat doen dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_107027184
Tanken doe ik al een hele tijd niet meer. Mag mijn vent doen. Ik kan al sinds halverwege de zwangerschap niet meer tegen de meur die er bij tankstations hangt.
pi_107027236
Ik laat mijn meiden nooit in de auto zitten eigenlijk. Ooit had ik bedacht dat het heus wel kon, ze even laten zitten, maar op het moment zelf zegt mijn gevoel anders dus haal ik ze uit de auto en sjouw ik ze mee. Met tanken wel trouwens, ik ga altijd bij een zelftank dus ik sta constant naast mijn auto.

Ik ken trouwens wel mensen die hun kindje ook gewoon thuis in bed laten terwijl ze de oudste even nar school brengen ofzo. Kindje ligt dan kwartiertje alleen en babyfoon met 3km bereik, dus als ze wat horen kunnen ze meteen terug.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107027274
Ik laat ze ook vrij gemakkelijk zitten hoor. Nu wonen we hier ook niet in een grote stad en voor tanken of zoals laatst mijn bruidsjurk wegbrengen neem ik ze niet allebei mee. Lekker warm in de auto. De apotheek is wel te ver weg en alle winkels verder ook. Dus dat kan helaas niet.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107027296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:49 schreef capricia het volgende:
Als ik ga tanken laat ik haar ook achterin zitten. Ga echt niet voor het afrekenen haar met de MC uit de auto halen.
Zijn er mensen die dat doen dan?
Wanneer ben jij bevallen en wat heb je gekregen?
pi_107027496
Ik moet er trowuens ook wel bij vermelden dat ik hier in het dorp alles op loopafstand heb dius het komt ook niet heel vaak voor daat ik ze zou kunnen laten zitten.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:01:43 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107027519
Wij hebben een Ford Focus, dat past zowel voor als achterin prima met de gordel.
@DF, ik vind het altijd heel link als een maxi cosi te ver rechtop staat, ook vooral vanwege het in slaap vallen. Ik maak hem vaak vast en dan terwijl ie in de gordel zit, schuif ik het stoeltje in ligstand.

Ik laat mijn mupke soms 10 minuten slapen thuis. :@
Als ze om 14.15/14.30 in slaap is gevallen en ik moet de meiden van school halen om 15.00 uur, dan laat ik haar liggen. Sliep ze al om 14.00 uur, dan neem ik haar wel mee.
Ik heb een briefje in mijn jaszak en in de auto waar ze verblijft en wie ze kunnen bellen, mocht er iets gebeuren.
De eerste maanden nam ik haar wel gewoon slapend mee, want dan lag ze in de kinderwagen en kon ik haar zo overtillen in de autostoel. Dat lukt al een maand of 2 niet meer, dan is ze meteen wakker en al heeft ze maar een kwartier geslapen, dan blijft ze vervolgens heel lang wakker en moe....
pi_107027599
Ow en wij rijden skoda fabia en nooit problemen gehad met de mc erin te zetten. Nu zitten beide meisjes in een grote stoel, erg gezellig :)
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 14:05:38 #89
236264 crew  capricia
pi_107027661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wanneer ben jij bevallen en wat heb je gekregen?
Ik ben 5 dec bevallen van een dochter, een echt sintereklaascadeautje dus.. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_107027846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:03 schreef MamaPurk het volgende:
Ow en wij rijden skoda fabia en nooit problemen gehad met de mc erin te zetten. Nu zitten beide meisjes in een grote stoel, erg gezellig :)
een combi?
ik heb nu een polo maar wil graag ruilen voor een fabia combi O+

de enige tijd dat ik mijn ukje alleen laat is als ik haar in de maxi cosi in de auto heb geïnstalleerd hier voor ons huis en ga ik terug de deur dicht doen ofzo
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:11:43 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107027884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:03 schreef MamaPurk het volgende:
Ja, mijn meisje kan over een aantal weken ook in de grote stoel, vorige week mocht ze even proefzitten. Ik had de hoes even gewassen, kloteklus... :X

Ze vond het helemaal geweldig en ze is natuurlijk al zo'n 9 kilo, dus het past ook al goed.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:15:57 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107028059
Ow en bij boodschapjes/tanken e.d. laat ik haar niet in de auto zitten. Stel je voor dat iemand het tankstation komt binnenrijden tegen je auto of iets dergelijks.
Voor dat soort momenten heb ik een Ringsling of de Beco, kind zo erin gezet en dan loop ik even heen en weer met haar.
Voor meerdere winkels pak ik de buggy, Maxi Cosi Mila, toen ze klein was kon daar ook de MC op, dat was ook ideaal voor een paar boodschapjes.
pi_107028228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

een combi?
ik heb nu een polo maar wil graag ruilen voor een fabia combi O+

de enige tijd dat ik mijn ukje alleen laat is als ik haar in de maxi cosi in de auto heb geïnstalleerd hier voor ons huis en ga ik terug de deur dicht doen ofzo
jep een combi anders zou de kinderwagen er neit in passen :P
pi_107028270
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben 5 dec bevallen van een dochter, een echt sintereklaascadeautje dus.. :)
Gefeliciteerd nog! ^O^
pi_107028279
Woj hebben een volvo en daar past de MC niet in. ik pak tegenwoordig wel eerst een winkelwagentje en dan pas ean. mits ik bijna voor de deur kan parkeren
pi_107028300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:11 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ja, mijn meisje kan over een aantal weken ook in de grote stoel, vorige week mocht ze even proefzitten. Ik had de hoes even gewassen, kloteklus... :X

Ze vond het helemaal geweldig en ze is natuurlijk al zo'n 9 kilo, dus het past ook al goed.
[ afbeelding ]
:Y jep kloteklus en wij hebben de mc axiss die is nog net even lastiger, grmbl.
Wat zit ze daar wijs he! En wat lijken ze dan weer klein he O+

Capricia gefeliciteerd das zeker een mooi sint-kado.
pi_107028489
Ik heb geen auto :P
Maar ik laat haar wel eens alleen in bed liggen als ik even weg ga. Ik woon in een appartementencomplex en post halen, afval beneden zetten en dat soort dingen doe ik gewoon hoor. Van de week werd afval opgehaald en had nog veel afval van de verhuizing, ben wel half uur bezig geweest beneden.
Maar ja, ik kan niet anders..
pi_107028564
Ik ben geloof ik een beetje een schijterd met het alleen laten van mijn kinderen. Ik tank de auto om die reden eigenlijk alleen maar bij van die selfservice stations en ben echt bloednerveus als ik naar het winkeltje moet lopen om te betalen :') Komt ook door de verhalen van aanrijdingen in tankstations, kinderen die in een geparkeerde auto zitten die de gracht in rolt, autodieven die de auto inclusief kind jatten enz.
pi_107028653
Ik laat seth ook alleen als ik mika van school haal. Heen neem ik hem mee. Terug heeft hij net zijn fruit op als ik hem halen ga. Als ik hem dan plat leg in de wandelwagen spuugt hij nog meer. Ik heb geen rijbewijs en haal mika lopend of op de fiets. Ik ben misschien 10 min. Weg. Seth zit dan in de wipstoel in de box.
pi_107029996
Toen ik met Rienk bij mijn kinderloze zus logeerde een nachtje vond ze het een goed plan om te gaan shoppen terwijl Rienk op bed lag :')

"Hij slaapt toch altijd 3 uur? We zitten op loopafstand!"

:') Dat ging dus mooi niet door :{w
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:14:31 #101
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107030385
Toch leuk om de verschillende meningen te horen hierover.
Ik ben dus inmiddels terug ;) en heb hem toch in de auto laten zitten.
Ik heb de auto in het zicht want de parkeerplaats is direct langs het raam van de apotheek, dus 3 stappen naar de deur.
Haha ik was wel gehaast, jaja die uitleg over die zetpilletjes die weet ik wel :+
Toen ik terug kwam sliep die, niet dat ik nou zo lang ben weg geweest, maar hij slaapt altijd heel snel in de maxi-cosi, ben geloof ik 2 minuten binnen geweest.

Normaal neem ik hem altijd mee, ik ga ook niet effe om "boodschappen" als hij bv. zou slapen.
Maar vuilnis buiten zetten, maar dat is hier ook 1 minuut lopen, dat doe ik wel.

Trouwens hij kreeg zijn inentingen, pffff :'( ik heb hem nog nooit zo hard horen huilen. ;(
Nu slaapt hij weer gelukkig...

KD ben je al terug van de huisarts?
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:15:48 #102
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107030447
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:06 schreef Vlindur het volgende:
Toen ik met Rienk bij mijn kinderloze zus logeerde een nachtje vond ze het een goed plan om te gaan shoppen terwijl Rienk op bed lag :')

"Hij slaapt toch altijd 3 uur? We zitten op loopafstand!"

:') Dat ging dus mooi niet door :{w
_O- haha nee dat zou bij mij zeker ook niet doorgaan
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:17:39 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107030532
Mijn moeder vertelde laatst dat ze ons (tweeling) op bed legde en dan ging shoppen in de naastgelegen stad, 3 km verderop. Tja...ik zou het niet kunnen of willen.
pi_107030696
Ik loop ook rustig naar buiten en ga de post halen aan het begin van de oprit hoor en ik blijf ook rustig even kleppen met de buren, maar ik ga gewoon niet weg. Ik heb geloof ik toen Rienk een echt regelmatig ritme had wel eens een brief gepost, (gauw op de fiets heen en weer) Maar langer dan 5 minuten vind ik doodeng. En in de auto vind ik ook 5 het maximum. Kijk, als ze groter zijn en echt besef hebben is het anders, wij bleven ook wel eens in de auto als mn moeder even een boodschap moest doen. Maar dat is toch anders. Die kleintjes zien je niet meer en raken volledig in paniek.. Dat lijkt me echt vreselijk :{
pi_107030698
Oh TJ zo sneu die prikken!! we moeten woensdag en ik heb er nu al buikpijn van :'(
heb je hem de zetpil gegeven? of wacht je of hij koorts zal hebben?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:33:39 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107031237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:20 schreef bitterend het volgende:
Oh TJ zo sneu die prikken!! we moeten woensdag en ik heb er nu al buikpijn van :'(
Is ook heel sneu! Ik heb Anouk 's avonds een zetpil gegeven, maar ook omdat ze een lichte verhoging had (38,4 geloof ik). Als ze geen koorts had gehad, had ik het trouwens niet gedaan.
pi_107031377
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Is ook heel sneu! Ik heb Anouk 's avonds een zetpil gegeven, maar ook omdat ze een lichte verhoging had (38,4 geloof ik). Als ze geen koorts had gehad, had ik het trouwens niet gedaan.
Het is een PIJNstiller he, daar is niet persee koorts voor nodig :Y
pi_107031386
Och gut :* was ze de volgende dag weer haar zelf Susie?
pi_107031648
Bij ons op het cb raden ze aan geen paracetamol te geven tenzij echte pijn maar juist voor de koorts was het niet nodig zei men bij de eerste keer prikjes.
De koorts hoort wel de volgende dag over te zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107031793
Ik geef Elise er standaard een. Met pcm nergens last van.. Zonder was ze 3 dagen van de kaart.
pi_107031847
Ieder kindje reageert verschillend denk ik ja :Y Puck heeft nooit ergens last van maar 3 dagen van de kaart is niet fijn :N
The way you rock'n'roll
pi_107031927
Ik geef pas als ik zie dat hij last krijgt. Jelte krijgt last van spierpijn, pil er in en 20 minuten later slaapt hij en als hij wakker wordt issie weer kippetjefit ^O^
pi_107032161
Deze J. heeft vorige week ook zijn eerste zetpil gehad na de tweede priksessie. 's Avonds erg kreunen van de pijn denk ik en koorts en dus een gegeven. Dag erna weer koorts, maar oogde fit en toen geen gegeven.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:58:42 #114
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107032200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:20 schreef bitterend het volgende:
Ja ik zag er ook tegenop als een berg eigenlijk :@
Hij lag op die tafel heel lief te brabbelen en te lachen, tsja dat was ineens wel over met die prikken natuurlijk. ;(

Ik heb hem nu nog geen zetpil gegeven, ik temperatuur hem vandaag en morgen gewoon regelmatig en indien nodig geef ik hem er 1.
Maar hij wil nu meer aan de borst dat merk ik wel.

Trouwens bij de apotheek zeiden ze dat hij met zijn leeftijd zetpillen van 60mg mocht hebben maar na 3 maanden mag een baby 120 mg.
Dus ze raadde me aan om die van 120 mg te kopen en die dan door midden te snijden voor nu als het nodig is.
En dan kan ik ze daarna ook nog gebruiken.
Rayen 2½ jaar!
pi_107032367
Ja hij zoekt troost bij mama denk ik...ik heb daarom niks gepland rond de prikken volgende week kan met haar aan de borst zitten als ze dat wilt.
Wel goede tip van je apotheek trouwens!

jeetje 3 dagen van kaart...arme Elise! en idd elke kind is anders O+

Puck is een stoere! ^O^
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:07:02 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107032484
De volgende dag was ze weer ok Bitterend. ^O^

Ik heb ook de helf gegeven TJ. Maar het restant weggegooid... leek me niet fijn om in te brengen bij d'r :X Er was maar een kant mooi rond zeg maar... ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:08:01 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107032518
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Het is een PIJNstiller he, daar is niet persee koorts voor nodig :Y
Paracetamol is toch ook koortsverlagend? Of bedoel je dat niet ik lees de zin nu nog eens en bedenk mij dat je het ook anders kan lezen :+
pi_107032825
[rozewolkmoment] Floris ligt nu al bijna drie kwartier op mijn borst te slapen. Ookal heb ik meer te doen, het kan allemaal wachten, nu eerst genieten van mijn mannetje O+ [/rozewolkmoment]
pi_107032872
Ean is helemaal verliefd op de wasmand. Ze ligt er maar tegen te kletsen en mee te spelen O+
pi_107032930
O+ O+ O+ O+

Mijn ukkie vond het geweldig op kantoor vandaag! naar iedereen lachen, kwijlen op mijn collega haha was echt geweldig <3
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:19:04 #121
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_107032943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:07 schreef Susie het volgende:
De volgende dag was ze weer ok Bitterend. ^O^

Ik heb ook de helf gegeven TJ. Maar het restant weggegooid... leek me niet fijn om in te brengen bij d'r :X Er was maar een kant mooi rond zeg maar... ;)
ik sneed ze in de lengte door midden.
pi_107032967
oh dat is een idee!
pi_107033013
Moet ook in de lengte. Anders heeft 1 kant meer mg :)

Liedje heerlijk! Hier ook een slapend meisje op mn borst.. Maar da's een unicum hier. Volgens mij wordt ze ziek.

Ean O+
pi_107033071
Goed om even in huis te halen nog, die paracetamol..
Hier werd trouwens afgeraden om die pil doormidden te snijden, omdat de werkzame stof niet altijd netjes verdeeld is over de pil. Ik gaf het ook bij de spierpijn na het prikken inderdaad. Het werkt ook koortsverlagend, maar koorts is niet perse slecht.

3 dagen last is wel lang trouwens. Dacht dat er 24-36 uur voor stond?
pi_107033130
Ja misschien dat het een combi was hoor, virusje/prikjes..
pi_107033133
zooo. Dok. kon geen uitsluitsel geven maar aangezien de rest van het gezin hrt virus niet heeft, acht hij de kans klein dat het een koortslip is :)
pi_107033153
Mooi zo :Y
pi_107033289
Hoop het ook voor hem KD.. Fijn..
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:33:27 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107033481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:21 schreef Sannne het volgende:
Moet ook in de lengte. Anders heeft 1 kant meer mg :)

Damn, dat is ook zo }:| Mja, ik heb de kant met het puntje gegeven, dus met de minste... in die zin, ze heeft niet teveel gehad. Maar nog even en ze is 3 maanden, dan heb ik dat niet meer! Overigens ben ik niet zo van de pillen geven (of zelf nemen) enzo, maar ik vond het wel een fijn idee voor de nacht.

Fijn KD! ^O^ Maar wat is het dan wel?
pi_107033611
ik zweer bij viburcol, mag gewoon vanaf de geboorte en is bijna troeploos :)
pi_107034001
Gelukkig maar KD, is linke soep dat virus..

Susie ach een ietsiebietsie teveel maakt echt niet uit hoor..
Viburcol vind ik een goeie tip! Ga eens op zoek!
pi_107034796
Het virus van de koortslip kan bij kleintjes geloof ik hersenvliesontsteking veroorzaken hè?

Ik geef trouwens eerder een zetpilletje bij pijn dan bij koorts. Maar Hannah heeft dan ook echt zelden koorts gehad tnt. Ik hoop ze bij Mia ook niet nodig te hebben voor de 3 maanden...
Ik ben trouwens bij Hannah voor het eerste jaar al overgegaan op 200 mg pillen. Ik zit met pcm toch liever wat aan de hoge kant dan aan de lage kant.

Mijn kleine mupje is verkouden :( kan nauwelijks door haar neus ademen (lekker handig met drinken). Ben net even naar de drogist geweest voor neusspray want uiteraard had ik het niet meer in huis en had ook niet zo veel zin in gekloot met moedermelk of zelf een zoutoplossing maken. Ik baal een beetje want ik zou eigenlijk morgen naar een kraamfeest gaan van vrienden die een drieling hebben gekregen, maar die kleintjes zijn nog te vatbaar om blootgesteld te worden aan ziektes. En ik kan niet zonder Mia gaan...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:17:47 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107035014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zweer bij viburcol, mag gewoon vanaf de geboorte en is bijna troeploos :)
Ik ook, bij ongemak na een enting en dergelijke.

Maar ik heb wel nu toch normale paracetemol in huis gehaald. Vorige week had ze 's avonds een keer een gilbui vanwege vreselijke kramp, toen heb ik haar voor het eerst een paracetemol gegeven ipv viburcol. Ze had al bad en borst gehad en was daarna aan het gillen van de buikpijn, zo sneu. Toen wou ik iets wat snel zou werken, want moe en op. (Lientje dan he)
Geen idee of het beter helpt, maar in dit geval wist ik dat het heel snel zou werken en idd, na een kwartier werd ze rustig en even daarna ging ze slapen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:56:31 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107036262
Oh, dat is balen Octo! En een drieling! Wow...
pi_107036535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Damn, dat is ook zo }:| Mja, ik heb de kant met het puntje gegeven, dus met de minste... in die zin, ze heeft niet teveel gehad. Maar nog even en ze is 3 maanden, dan heb ik dat niet meer! Overigens ben ik niet zo van de pillen geven (of zelf nemen) enzo, maar ik vond het wel een fijn idee voor de nacht.

Fijn KD! ^O^ Maar wat is het dan wel?
prolly een puistje of wondje ;)
en idd Octo
pi_107036982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:11 schreef octopussy het volgende:
Ik geef trouwens eerder een zetpilletje bij pijn dan bij koorts. Maar Hannah heeft dan ook echt zelden koorts gehad tnt. Ik hoop ze bij Mia ook niet nodig te hebben voor de 3 maanden...
Ik ben trouwens bij Hannah voor het eerste jaar al overgegaan op 200 mg pillen. Ik zit met pcm toch liever wat aan de hoge kant dan aan de lage kant
Waarom liever hoger? Is dat juist niet gevaarlijker te hoog in plaats van te laag? Ik ben nog een n00b op dit gebied...

Ik ga eens kijken naar wat jij noemde, KD. En fijn het geen koortslip was!
pi_107037239
Fijn dat het niet het herpes virus is kd. mijn moeder en zus hebben het echt erg pijnlijk en besmettelijk.

mijn nichtje is vandaag opgenomen in het z-huis ter observatie vanwege een virus

en ik las over een 3-lng wow dat is wel bijzonder

ean had net poep tot d'r rug alles vies
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:24:27 #138
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107045054
Kleurdoos fijn dat het geen koortslip is. Hoe is het nou met Elin?

Ean tot d'r nekje vol poep... Arme Ean (en mama ;) )

En Mia verkouden... Beterschap!

Hier vandaag overleg gehad met de huisarts... Draakje gooide vandaag weer elke voeding in golfjes eruit, was niet te troosten, had weer vreselijk last van krampjes en is nog steeds wat verkouden, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en even gebeld. We mochten meteen even langskomen. Huisarts vind de krampjes wel heel ernstig, zeker nu we een dubbele dosis Infacol geven, Draakje blijft het uit gillen van de pijn. Ook wil ze voor de zekerheid laten checken of Draak geen reflux heeft. Dus na het weekend even een afspraak maken bij de kinderarts onder het mom 'better safe than sorry'.
pi_107045213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:24 schreef NotTheSame het volgende:
Kleurdoos fijn dat het geen koortslip is. Hoe is het nou met Elin?

Ean tot d'r nekje vol poep... Arme Ean (en mama ;) )

En Mia verkouden... Beterschap!

Hier vandaag overleg gehad met de huisarts... Draakje gooide vandaag weer elke voeding in golfjes eruit, was niet te troosten, had weer vreselijk last van krampjes en is nog steeds wat verkouden, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en even gebeld. We mochten meteen even langskomen. Huisarts vind de krampjes wel heel ernstig, zeker nu we een dubbele dosis Infacol geven, Draakje blijft het uit gillen van de pijn. Ook wil ze voor de zekerheid laten checken of Draak geen reflux heeft. Dus na het weekend even een afspraak maken bij de kinderarts onder het mom 'better safe than sorry'.
Beterschap voor draakje.

Ik bezorgde mezelf nog extra werk ook. Ik zag dat de hoes van het aankleedkussen vies was dus ik dacht ik doe d'r nieuwe luier wel in haar bedje aan. Voelde ik dat d'r romper vies was dus hup die uit en zag toen dat het bedje ook vies was. -O-

En mijn nichtje heeft het rs-virus en moet 48uur in het z-huis blijven. Wij gaan maar niet op ziekenbezoek i.v.m. ean.
pi_107045221
Arme ean en mama idd!

NTS -O- heftig hoor! ik hoop dat de KA iets voor Draakje kan betekenen!

Na andere half uur gecluster slaapt ze lekker...dus ga ik ook pitten :Z
pi_107045525
F_R, niet een al te ernstig virus? Hopelijk geen anderen besmet.. En zo'n luier lucht lekker op ;)

NTS, goed dat er even verder gekeken wordt. Inderdaad, beter een keer teveel gekeken, dan te weinig..

Daan had ook krampjes en spuugde best wat terug.. Nu aan de flesvoeding en het is zo goed als over. We gokken maar dat de voeding iets te snel in zijn lijfje kwam (idiote tsr, ook bij kolven spuit het eruit). :N
Maar nu dus over, en een heerlijk tevreden ventje met al wat ritme, echt O+
pi_107045679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:31 schreef Deepfreeze het volgende:
F_R, niet een al te ernstig virus? Hopelijk geen anderen besmet.. En zo'n luier lucht lekker op ;)

NTS, goed dat er even verder gekeken wordt. Inderdaad, beter een keer teveel gekeken, dan te weinig..

Daan had ook krampjes en spuugde best wat terug.. Nu aan de flesvoeding en het is zo goed als over. We gokken maar dat de voeding iets te snel in zijn lijfje kwam (idiote tsr, ook bij kolven spuit het eruit). :N
Maar nu dus over, en een heerlijk tevreden ventje met al wat ritme, echt O+
Het is best een heftig virus voor baby's
http://www.babyinfo.nl/ad(...)ziekten_rs-virus.asp
pi_107045778
Oeh, had je reactie pas gelezen nadat ik gepost had.. RS is wel heftig inderdaad, zeker voor die kleintjes. Inderdaad maar niet langs met Ean. Hopelijk knapt je nichtje snel op!
pi_107045988
Vriend wil zelf ook niet gaan bang dat hij het dan ook krijgt en zo aan ean geeft.
Ik neem aan dat ze wel snappen waarom we niet komen.
pi_107047108
NTS hopelijk komt er een oplossing voor Draakje.. Ik weet hoe wanhopig het je kan maken!

F_R snap dat jullie niet gaan!

Hier een hopeloze avond. Elise had vanmiddag koorts, toen was het weer normaal, daarna weer verhoging.. Hele avond krijsen zodra ik de slaapkamer uit loop, 80x borstvoeding gegeven, zetpilletje erin... Krijsen, troosten, voeden, weggaan, krijsen, troosten, voeden, weggaan.. etc etc.
Nu het zetpilletje erin zit is het eindelijk even stil. Wel frustrerend dat ik niet weet waar ze pijn heeft..

Voel me best alleen op zulke avonden
Had nu graag even het leed gedeeld met mijn ex, of iig de zorgen kunnen delen..

Ik hoor dr hoesten dus ik denk dat we weer van voor af aan beginnen..
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:04:07 #146
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107047421
Hier ook een ellende na die prikken zeg.
Een hele avond is hij nu met korte stiltes tussendoor aan het huilen en niet zoals hij normaal huilt maar hartverscheurend ;(
De huisartsenpost al gebeld en ik moest het even aankijken.
Al een zetpilletje gegeven, maar de volgende mag pas rond 12 uur.

Moet hij dit gewoon doorstaan? is dit normaal?
En slapen ho maar, ja even aan de borst, maar hij snikt in zijn slaap soms...
En daarna is het weer huilen
Rayen 2½ jaar!
pi_107047450
OW Sannne wat vervelend en wat snap ik goed dat je dat wilt delen! Ik ben zo blij dat we het samen kunnen doen hier, anders was ik er in de eerste maanden zeker aan onderdoor gegaan! Echt dikke respect voor jou! :*

FR ik snap heel goed dat jullie niet gaan! En zou het raar vinden als hun het niet begrijpen, met een kleintje neem je toch gewoon geen enkel risico.

KD wat een opluchting!! Het is gewoon een puitje of iets dergelijk :)

NTS fijn dat ze meteen verder kijken!! (wij hebben er tot 5,5 maand mee door gelopen en niemand die bedacht dat het wel eens reflux kon zijn.. En das lang hoor kan ik je zeggen! Hopelijk kunnen ze jullie Draakje van de pijn afhelpen!
pi_107047666
TJ heeft ie koorts?
Mij is verteld dat dit 24 uur mag duren, met een max van 40 graden koorts. Elise had het de eerste keer precies zo!

Tis zwaar he.. Arm ventje!

MP tnx meis :)
pi_107047832
Weet je over al die prikjes kan ik niet zo meepraten, mijn meiden hebben nooit extreem gereageerd. Ze waren een dag hangerig en dan ging het weer, maar niets met veel huilen enzo. Het enige wat bij Sarah bijzonder was is dat ze plaatstelijk reageerde, dus knalrode dikke bovenbeentjes.. (dat heeft ze van mij, zo reageer ik ook)

De laatste keer dat ik ingeent bent trouwens ben ik er goed ziek van geweest was (mexicaansegriep) als veel kleintjes zich voelen zoals ik me toen voelde dan snap ik heel goed dat ze niets anders doen dan huilen.
:* Voor alle sneue geprikte kindjes!
pi_107048137
Puck reageert dus ook niet op de prikken. Behalve dat hij wel net toevallig gisteren daarna 2,5 uur sliep maar dat is dan ook het enige.

We zijn vandaag gaan zwemmen. Hij heeft werkelijk geschaterd van plezier O+
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')