quote:
Ja Maringo is gewoon te sterk, zoals ik eerder heb ondervonden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:28 schreef Maringo het volgende:
In pot #20 gewonnen van EvertK: 494 - 396
Trouwens, als ik van WB win, dan moet ik er wel eentje verliezen voor mijn vraag aan bod komt.Als ik alles win, dan heb ik namelijk 34 punten en WB 32.
net weer online volgens mijquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
Da's de hele officiële term voor een penningmeester. Wordt in het bestuur van studentenverenigingen nog wel eens gebruikt.quote:
ow ok, knap dat iemand daar zo opeens opkomtquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:38 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Da's de hele officiële term voor een penningmeester. Wordt in het bestuur van studentenverenigingen nog wel eens gebruikt.
Heh, ik zat ooit in zo'n vereniging. De Praesis, de ab-actis, de quaestor, zo klonk het duurder en sjieker dan het in feite wasquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:39 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ow ok, knap dat iemand daar zo opeens opkomt
Maar goed... ik ken het niet
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:36 schreef crv het volgende:
AnneX/Elisabed en crv/Elzass In training voor de vokgende competitierond
ProestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Das nog geheim, joh.
De schaduw competitie
/ wat een score steeds...![]()
Omdat als ik die wedstrijden zou winnen, ik ook op 32 punten kom te staan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:51 schreef WordFreud het volgende:
... en weer bijgewerkt schema
De eindfase is ingegaan. Alleen Maringo kan Woordbakker nog achterhalen, maar dan moet M. wel zijn lopende potten winnen en ook nog WB verslaan in zijn laatste partij!![]()
(Hij maakt zich nu al druk wat over wat er gebeurt bij een gelijke stand. Prematuur ??![]()
Onderaan zijn de beslissingen gevallen.
Jij ook goed gespeeld! Einde was zeker erg spannendquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Thomas B. het volgende:
Goed gespeeld hoor. Zelde zo'n spannende pot gehad
Ik wil het er niet zo inwrijven. Zo pijnlijk voor de speler in kwestie ....quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:08 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom staat recht wel de totaal, maximum en gemiddelde score, maar niet de laagste?
Oh, jullie doen het stiekem samen ??quote:Op donderdag 19 januari 2012 12:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Proest![]()
Das nog geheim, joh.
De schaduw competitie
/ wat een score steeds...![]()
Sorry, flauwquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:44 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Oh, jullie doen het stiekem samen ??
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:12 schreef svk1985 het volgende:
geen podiumplek voor mij
volgend seizoen beter
al behoefte aan een nieuwe inschrijflijst??
Inderdaad. Proficiat!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:08 schreef charmed_angel het volgende:
Ja potje 171 gewonnen
Stand 334 - 439
Ja, gemeenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef OA het volgende:
Zojuist geheel onverwachts gewonnen van Mpepea met 457-437.![]()
Met de laatste 7 letters die ik had, kon ik in theorie 3 7-letterwoorden maken, maar ik kon deze niet kwijt. Ik stond toen 57 punten achter.
Battle of Titansquote:
Mooi! Nieuwe deelnemers!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:05 schreef sweetdancegirl het volgende:
Fok Eredivisie Seizoen II
(...)
13. Sweetdancegirl - Bonneke85
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:54 schreef WordFreud het volgende:
Woordbakker - Maringo gestart.
Als WB wint is hij de kampioen. Wint Maringo, dan hem beide evenveel wedstrijdpunten en volgt een beslissende play-off match om de titel.
Spannend! Strijd der titanen!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:54 schreef WordFreud het volgende:
Woordbakker - Maringo gestart.
Als WB wint is hij de kampioen. Wint Maringo, dan hem beide evenveel wedstrijdpunten en volgt een beslissende play-off match om de titel.
Heb nog een paar potjes lopen. Zodra er eentje klaar is nodig ik je uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:53 schreef OA het volgende:
Vandaag helaas 2 potjes verloren...
#16 tegen EvertK, uitslag 467-416
#73 tegen lsvtl, uitslag 426-416
Ik moet nu alleen nog tegen skatespeare spelen... heb je mijn uitnodiging wel ontvangen? De eerste was zo'n 2 weken terug en de 2e gisteren (die is overigens fout, want random bord).
Okquote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:30 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Heb nog een paar potjes lopen. Zodra er eentje klaar is nodig ik je uit.
Van mij verloren met 415 - 388quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:45 schreef D. het volgende:
Ik geloof dat ik klaar ben
Van EvertK verloren, en van lstvl en PBwfeud staan er nog geen scores in het overzicht, maar dat was 2x winst(uitslagen heb/weet ik niet meer)
D heeft van mij vreselijk gewonnen. Dus dat mag best 2-0 wordenquote:Op zondag 22 januari 2012 00:33 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Van mij verloren met 415 - 388![]()
Beide andere potjes genoteerd als 1-0 (niet goed voor het doelsaldo dus).
Scores nog terug te vinden in vorige topics?
Ik heb de stand nog:quote:Op zondag 22 januari 2012 10:23 schreef peaceman het volgende:
Potje 64 is al gespeeld volgens mij, al heb ik geen idee meer wat de stand was. Overspelen?
Ah prima. Oh nee toch niet want ik verloorquote:Op zondag 22 januari 2012 11:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb de stand nog:
lstvl-Peace111 405-346
Had het in een excelbestand gezet.
Heb je ook de stand van je pot tegen D. nog?quote:Op zondag 22 januari 2012 11:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik heb de stand nog:
lstvl-Peace111 405-346
Had het in een excelbestand gezet.
Momenteel 193 - 146 voor mij.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:02 schreef WordFreud het volgende:
Nog open staan 3 potten van Skatespeare tegen Evert, Miranda en Michel.
En daarnaast natuurlijk nog de slag om de titel tussen WoordBakker en Maringo.
Hoe is het verloop? Kan ik al beginnen met het graveren van de schaal?
[ afbeelding ]
Nee, die is er helaas tussendoor geglipt... D. en ik waren geloof ik overeen gekomen dat het 405-355 in zijn voordeel wasquote:Op zondag 22 januari 2012 15:46 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Heb je ook de stand van je pot tegen D. nog?
Zegt nog niets (weet ik uit ervaring) ...quote:Op zondag 22 januari 2012 20:51 schreef Maringo het volgende:
[..]
Momenteel 193 - 146 voor mij.
Met nog 46 tiles te gaan.
ik denk wanneer competitie 1 afgelopen is.quote:
Dat kloptquote:Op zondag 22 januari 2012 21:36 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Zegt nog niets (weet ik uit ervaring) ...
Ja, en dan woorden als wc en cd er wel uithalenquote:Op maandag 23 januari 2012 13:00 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ook niet. En ik vind het belachelijk dat die geaccepteerd wordt. Dat woordenboek is vaak veel te tolerant.
Of IQ niet toestaan en ID wel. Het lijkt wel volledige willekeur dat open woordenboek.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:08 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ja, en dan woorden als wc en cd er wel uithalen
WF heeft zelf aanpassingen gedaan in het woordenboek van Open Taal. Maarja, het blijven buitenlanders, hun weten niet wat een normaal woord is bij ons en wat niet. Nu hebben ze laatst samen met taaltik een update gedaan en die zag er belovend uit. Veel werkwoord vervoegingen mogen nu wel. Alleen dat KS en MMM er nog steeds tussen staan, dat is raar.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Of IQ niet toestaan en ID wel. Het lijkt wel volledige willekeur dat open woordenboek.
" Hun weten" is een grrrrapje, please....quote:Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Maringo het volgende:
[..]
WF heeft zelf aanpassingen gedaan in het woordenboek van Open Taal. Maarja, het blijven buitenlanders, hun weten niet wat een normaal woord is bij ons en wat niet. Nu hebben ze laatst samen met taaltik een update gedaan en die zag er belovend uit. Veel werkwoord vervoegingen mogen nu wel. Alleen dat KS en MMM er nog steeds tussen staan, dat is raar.
Maringo legt OIO neer en maakt ook BO en RAIO. WB is verbaasd over deze aaneenschakeling van voor hem onbekende woorden en stuurt een smiley.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat klopt
Woordbakker legt KS neer. Maringo is verbaasd over het woord, maar legt EUROS neer met de S onder de K en de U op de TW
230 - 168 voor Maringo
In het begin niet... Toen deden ze het nog zelf met wat vrijwilligers met enigzins beheersing van de desbetreffende taal.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
" Hun weten" is een grrrrapje, please....
Maringo vraagt zich ook af wat RAIO en OIO zijn, maar weet dat OIO een mooi woord is als je alleen klinkers hebt. Iets met ervaring.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef woordbakkertje het volgende:
[..]
Maringo legt OIO neer en maakt ook BO en RAIO. WB is verbaasd over deze aaneenschakeling van voor hem onbekende woorden en stuurt een smiley.![]()
WB legt ex neer voor 39 punten.
340 - 301 voor WB
Bijbelse wijs, als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:57 schreef AnneX het volgende:
Tussendoor: WF is echt het spoor bijster !!!
Goedgekeurd: urnE - dijkE - haaiE - parE - tomE
Zelf mompel ik bij het leggen dan, dat hij urne, dijke, pare , tome
Das toch de aanvoegende wijs.
/ lang geleden school.
Ik ben geen Neerlandicus, maar ik vind dat de aanvoegende wijs eigenlijk afgekeurd zou moeten worden op een paar uitzonderingen na: LEVE de koninin, men NEME een ei.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:32 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij heeft het met het soort werkwoorden te maken waarmee aanvoegende wijs kan.
Het bijbelse TW zit er ook wel in.
En dan nog ?? ..... dat hij " dijke"
Taalkundige of redekundige ontleding of what.
Rekenkundig , zelfs dat weet ik niet meer.
Is er een Neerlandicus in de zaal ?
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:11 schreef WordFreud het volgende:
Over de 2- en 3-letter woorden. Volgens mij worden die beoordeeld a.h.v. de standaard lijst van de scrabble bond (en die ook overal te vinden is op internet) en gaat WF pas vanaf 4 letters kijken in het woordenboek (welk dat dan ook is) en vervoegen.
Maar die lijst met 2- en 3-letter woorden is inderdaad heel bijzonder ....
Volgens mij waren die (in de officiële scrabble regels) nooit toegestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef Maringo het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.
Als jij weer wedstrijdleider wilt zijjn.... Graag !!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Hoogste score, laagste score, Hoogste gezamenlijke score, duurste woordquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Proficiat met het kampioenschap dit 1e seizoen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Elzass, gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats.![]()
Gewonnen van Maringo 464 -400
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Proficiatquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
2 man op het podium verslagen, en er dan net achter eindigen....quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:54 schreef WordFreud het volgende:
Eindstanden eredivisie januari
Op het erepodium
1. Woordbakker![]()
2. Elzass-crv![]()
3. Maringo![]()
Hierbij de kampioensschaal. Woordbakker had nog geen logo.
Deze schaal lijkt me daarvoor bij uitstek geschikt, tot er een nieuwe kampioen is.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:50 schreef woordbakkertje het volgende:
Allereerst wil ik WF nogmaals bedanken voor het organiseren van deze topcompetitie. De Eredivisie competitie heeft alle eerdere fok-competities doen verbleken en steekt er met kop en schouders boven uit.![]()
Voor de kampioensschaal heb ik een mooi plekje op de studeerkamer bedacht.
Verder wil ik alle deelnemers aan de competitie bedanken voor de leuke, spannende potjes en natuurlijk voor alle felicitaties die ik heb ontvangen.![]()
Bij twee van de wedstrijden wil ik even extra stilstaan.
Allereerst de wedstrijd tegen WF. Voor de zoveelste keer bleek hij te sterk voor mij en de eindstand van 410 - 362 doet geen recht aan het pak slaagwat ik heb gekregen. Proficiat WF!!!
In mijn 6e partij ben ik tegen Elzass uitgekomen. Dit bleek echt de competitiekraker van dit seizoen te zijn en het was dan ook eeuwig zonde dat deze wedstrijd zonder publiek gespeeld moest worden. Voor deze match schieten woorden tekort en na een superspannende enerverende partij trok Elzass aan het langste eind met 416 -415. Elzass gefeliciteerd en bedankt voor deze pot.
Hoewel ik eigenlijk van plan was een wordfeud-sabbaticalte nemen zal ik mijn titel verdedigen in februari en zal het 'goede' voornemen voor 2012 nog even moeten wachten.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:54 schreef WordFreud het volgende:
Eindstanden eredivisie januari
Op het erepodium
1. Woordbakker![]()
2. Elzass-crv![]()
3. Maringo![]()
Hierbij de kampioensschaal. Woordbakker had nog geen logo.
Deze schaal lijkt me daarvoor bij uitstek geschikt, tot er een nieuwe kampioen is.
Twee man uit de top 4 verslagen,waaronder svk1985, en dan net achter hem eindigen....quote:Op donderdag 26 januari 2012 07:57 schreef svk1985 het volgende:
[..]
2 man op het podium verslagen, en er dan net achter eindigen....
wat is het leven soms toch oneerlijk
nog maar eve flink wat potjes oefenen en mijn woordenshat uitbreiden voor de volgende competitie
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:54 schreef djeep_64 het volgende:
[..]
Twee man uit de top 4 verslagen,waaronder svk1985, en dan net achter hem eindigen....
wat is het leven soms toch oneerlijk :-)
nog 4 dagen, wellicht moeten we even "adverteren" in verschillende subforaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:22 schreef tomtomaat het volgende:
Maar een nieuwe deelnemer tot nu toe.... Valt een beetje tegen!!
Ga je gang. Een paar nieuwe deelnemers erbij zou wel leuk zijn. Maar niet heel veel meer.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:43 schreef crv het volgende:
[..]
nog 4 dagen, wellicht moeten we even "adverteren" in verschillende subfora
rijtje invullen danquote:
Inschrijving gesloten.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:22 schreef picodealion het volgende:
Oh, toch andersom. Ik ging af op degene voor me.
De laatste 2 veranderd, de rest weet ik niet.
1. Elzass - crv
2. ziggyziggyziggy - ziggyziggyziggy
3. svk1985 - svk1985
4. PBwfeud - PaarsBeestje
5. MVPMD - MaleDuck
6. Faithy-Miranda - charmed_angel
7. mpepea - robdriessen
8. djeep_64 - djeep_64
9. Elisabed - AnneX
10. OutOfThisWorld - OutOfThisWorld
11. Michel* - OA
12. MaringoDC - Maringo
13. Bonneke85 - Sweetdancegirl
14. peace1111 - peaceman
15. Skatespeare - Thomas B
16. D.8 - D
17. FSTEO - tomtomaat
18. EvertK - WordFreud
19. Woordbakker - Woordbakkertje
20. Randau81 - RanTheMan
21. TanteJanne - Twinkles
22. Litso - picodealion
quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:39 schreef WordFreud het volgende:
[..]
Inschrijving gesloten.![]()
We gaan overmorgen van start met 22 deelnemers.
Het is gewoonte om eerst de Foknaam neer te zetten. En dat hebben er een aantal ook gewoon gedaanquote:
Eerst FOK naam of eerst WF naam, who cares, als iedereen het maar hetzelfde doetquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:48 schreef Maringo het volgende:
[..]
Het is gewoonte om eerst de Foknaam neer te zetten. En dat hebben er een aantal ook gewoon gedaan
Maar juist omdat het een algemene gewoonte is en er altijd wel iemand is die alleen de lijst en niks eromheen kopieert, gaat het verkeerd als het andersom gedaan word opeensquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:49 schreef crv het volgende:
[..]
Eerst FOK naam of eerst WF naam, who cares, als iedereen het maar hetzelfde doet
Daarom had ik er in mijn lijst al boven gezet wat de volgorde was, maar die wordt dan weer niet meegekopieerdquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:54 schreef Maringo het volgende:
[..]
Maar juist omdat het een algemene gewoonte is en er altijd wel iemand is die alleen de lijst en niks eromheen kopieert, gaat het verkeerd als het andersom gedaan word opeens
Sowieso de namen van Twinkles en Picodealion staan verkeerd om.
Nu niet meer.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:54 schreef Maringo het volgende:
[..]
Maar juist omdat het een algemene gewoonte is en er altijd wel iemand is die alleen de lijst en niks eromheen kopieert, gaat het verkeerd als het andersom gedaan word opeens
Sowieso de namen van Twinkles en Picodealion staan verkeerd om.
Maar waarom moest het ineens andersom?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:42 schreef crv het volgende:
[..]
Daarom had ik er in mijn lijst al boven gezet wat de volgorde was, maar die wordt dan weer niet meegekopieerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |