WF heeft zelf aanpassingen gedaan in het woordenboek van Open Taal. Maarja, het blijven buitenlanders, hun weten niet wat een normaal woord is bij ons en wat niet. Nu hebben ze laatst samen met taaltik een update gedaan en die zag er belovend uit. Veel werkwoord vervoegingen mogen nu wel. Alleen dat KS en MMM er nog steeds tussen staan, dat is raar.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Of IQ niet toestaan en ID wel. Het lijkt wel volledige willekeur dat open woordenboek.
" Hun weten" is een grrrrapje, please....quote:Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Maringo het volgende:
[..]
WF heeft zelf aanpassingen gedaan in het woordenboek van Open Taal. Maarja, het blijven buitenlanders, hun weten niet wat een normaal woord is bij ons en wat niet. Nu hebben ze laatst samen met taaltik een update gedaan en die zag er belovend uit. Veel werkwoord vervoegingen mogen nu wel. Alleen dat KS en MMM er nog steeds tussen staan, dat is raar.
Maringo legt OIO neer en maakt ook BO en RAIO. WB is verbaasd over deze aaneenschakeling van voor hem onbekende woorden en stuurt een smiley.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:49 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat klopt
Woordbakker legt KS neer. Maringo is verbaasd over het woord, maar legt EUROS neer met de S onder de K en de U op de TW
230 - 168 voor Maringo
In het begin niet... Toen deden ze het nog zelf met wat vrijwilligers met enigzins beheersing van de desbetreffende taal.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
" Hun weten" is een grrrrapje, please....
Maringo vraagt zich ook af wat RAIO en OIO zijn, maar weet dat OIO een mooi woord is als je alleen klinkers hebt. Iets met ervaring.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef woordbakkertje het volgende:
[..]
Maringo legt OIO neer en maakt ook BO en RAIO. WB is verbaasd over deze aaneenschakeling van voor hem onbekende woorden en stuurt een smiley.![]()
WB legt ex neer voor 39 punten.
340 - 301 voor WB
Bijbelse wijs, als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:57 schreef AnneX het volgende:
Tussendoor: WF is echt het spoor bijster !!!
Goedgekeurd: urnE - dijkE - haaiE - parE - tomE
Zelf mompel ik bij het leggen dan, dat hij urne, dijke, pare , tome
Das toch de aanvoegende wijs.
/ lang geleden school.
Ik ben geen Neerlandicus, maar ik vind dat de aanvoegende wijs eigenlijk afgekeurd zou moeten worden op een paar uitzonderingen na: LEVE de koninin, men NEME een ei.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:32 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij heeft het met het soort werkwoorden te maken waarmee aanvoegende wijs kan.
Het bijbelse TW zit er ook wel in.
En dan nog ?? ..... dat hij " dijke"
Taalkundige of redekundige ontleding of what.
Rekenkundig , zelfs dat weet ik niet meer.
Is er een Neerlandicus in de zaal ?
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:11 schreef WordFreud het volgende:
Over de 2- en 3-letter woorden. Volgens mij worden die beoordeeld a.h.v. de standaard lijst van de scrabble bond (en die ook overal te vinden is op internet) en gaat WF pas vanaf 4 letters kijken in het woordenboek (welk dat dan ook is) en vervoegen.
Maar die lijst met 2- en 3-letter woorden is inderdaad heel bijzonder ....
Volgens mij waren die (in de officiële scrabble regels) nooit toegestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef Maringo het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.
Als jij weer wedstrijdleider wilt zijjn.... Graag !!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Hoogste score, laagste score, Hoogste gezamenlijke score, duurste woordquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Proficiat met het kampioenschap dit 1e seizoen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Elzass, gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats.![]()
Gewonnen van Maringo 464 -400
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Proficiatquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |