Ik ben geen Neerlandicus, maar ik vind dat de aanvoegende wijs eigenlijk afgekeurd zou moeten worden op een paar uitzonderingen na: LEVE de koninin, men NEME een ei.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:32 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij heeft het met het soort werkwoorden te maken waarmee aanvoegende wijs kan.
Het bijbelse TW zit er ook wel in.
En dan nog ?? ..... dat hij " dijke"
Taalkundige of redekundige ontleding of what.
Rekenkundig , zelfs dat weet ik niet meer.
Is er een Neerlandicus in de zaal ?
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:11 schreef WordFreud het volgende:
Over de 2- en 3-letter woorden. Volgens mij worden die beoordeeld a.h.v. de standaard lijst van de scrabble bond (en die ook overal te vinden is op internet) en gaat WF pas vanaf 4 letters kijken in het woordenboek (welk dat dan ook is) en vervoegen.
Maar die lijst met 2- en 3-letter woorden is inderdaad heel bijzonder ....
Volgens mij waren die (in de officiële scrabble regels) nooit toegestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef Maringo het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Want woorden als cd en wc zijn eruit gehaald.
Als jij weer wedstrijdleider wilt zijjn.... Graag !!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Hoogste score, laagste score, Hoogste gezamenlijke score, duurste woordquote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:28 schreef WordFreud het volgende:
Volgende ronde eredivisie:
Ik heb gemerkt dat er voldoende animo is voor een volgende ronde.![]()
Natuurlijk moet eerst de huidige competitie worden afgerond. Daarna een korte pauze![]()
![]()
Start volgende competitie: 1 februari![]()
Zijn er nog voorstellen voor wijzigingen in de opzet?
Proficiat met het kampioenschap dit 1e seizoen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Elzass, gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats.![]()
Gewonnen van Maringo 464 -400
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Proficiatquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:17 schreef woordbakkertje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |