Ik weet nog niet hoeveel vrijheid ik heb met het naar buiten brengen van nieuws maar ik ga zeker me best doenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moet er natuurlijk wel een uitgebreid verslag volgen
jup, maar goed, in de praktijk leer je het vak hequote:Op woensdag 18 januari 2012 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Op die beelden van 10 jaar terug lijkt Gerard een stagaire LTS autotechniek.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:24 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoeveel vrijheid ik heb met het naar buiten brengen van nieuws maar ik ga zeker me best doen
Absoluutquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]kan je tegen die tijd wel in dit topic plempen, als lekkermakertje
Waar heb je die info vandaan gehaald?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanavond Gerard de Rooy bij Pauw & Witteman.
Hij zou vanavond komen, maar dat is uitgesteld naar vrijdagavondquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:45 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Waar heb je die info vandaan gehaald?
Ik zie het nergens staan. Was wel leuk geweest.
OK, daar kan ik mee leven.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zou vanavond komen, maar dat is uitgesteld naar vrijdagavond
Ah, hopelijk kan ik hem dan iets beter verstaan dan in het interview met Allard.quote:
Dat hebben al die truck rijdersquote:Op donderdag 19 januari 2012 00:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ah, hopelijk kan ik hem dan iets beter verstaan dan in het interview met Allard.
Dat interview heb ik gelukkig wel al 3 keer gezien, en elke keer verstond ik het iets beter.
Eindelijk, dan wil SD vast ook wel naar DWDD kijkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Nog meer Dakar op tv, Frans Verhoeven vanavond bij De Wereld Draait Door
Ik vond het bij DWDD ook een matig gesprek.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, en toen gingen ze ook 200 km p/u ipv 150!
Jammer dat in dit soort programma's altijd een beetje lacherig wordt gedaan als het niet over voetballen of wielrennen gaat. Ze weten daar niets van af en stellen ook niet echt interessante vragen dan. Zag je laatst ook bij Anky van Grunsven. Je kunt je er toch wel een beetje in verdiepen, net als bij andere onderwerpen?
inderdaad maar hij heeft niks gezegdquote:
ja vergeten inderdaadquote:Op zondag 18 maart 2012 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben ik de enige die naar het Son's Dakar Festival is geweest?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
inderdaad ik had ook wel tijd om even op en neer te gaan, helaasquote:Op zondag 18 maart 2012 21:38 schreef Barcaconia het volgende:
Had het even in de SC gezegd, ik had rond de middag wel een uurtje tijd.
Echt wel. Alleen dat wist je niet. Ik heb jou wel gezienquote:Op zondag 18 maart 2012 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het was vrij drukMaar op onze modellenman na geen fokkers gezien, daar doelde ik meer op
Ja dat. Slecht gepromoot dusquote:Op zondag 18 maart 2012 22:03 schreef densmee het volgende:
[..]
inderdaad ik had ook wel tijd om even op en neer te gaan, helaas
Het was geinig om even geweest te zijn en te zien, maar dan kun je beter naar de Pre-proloog gaan. Was met een vriend samen, die is daar ook geweest. Als je een beetje je best doet zie je dan ongeveer hetzelfde, maar gaan ze 's middags ook nog poken.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:25 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik nog in NL had gewoond was ik zeker langsgegaan![]()
Ik ben best vaak aangesproken door mensen die mij herkenden maar die ik niet kendequote:Op zondag 18 maart 2012 22:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Echt wel. Alleen dat wist je niet. Ik heb jou wel gezien. Ken je verder helemaal niet, maar herkende je van eerdere Dakarfoto's.
Yup, inderdaad. T werd alleen op de facebook pagina's van wat teamleden van De Rooy aangekondigd, en de afgelopen dagen hier en daar wat op twitterquote:
Mja, dat leek me zo vreemd dus dat deed ik maar nietquote:Op zondag 18 maart 2012 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben best vaak aangesproken door mensen die mij herkenden maar die ik niet kende
Ben t gewend om aangesproken te worden, bij de meeste evenementen ben ik de enige hippie, en door BB ben ik idd redelijk bekendquote:Op zondag 18 maart 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, dat leek me zo vreemd dus dat deed ik maar niet. Maar je hebt kennelijk dus een cultstatus
quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:51 schreef Dekatria het volgende:
Supahzet het nieuwe plaatje ff in de OP.
Zo dat is nog eens een route waar je je op kan uitleven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:20 schreef Anne het volgende:
Parcour van 2013 is zojuist bekend gemaakt;
Start zal plaatsvinden op 5 januari in Lima, Peru. Na enkele etappes in Peru, volgt Chili waarna de karavaan de Noordelijke oversteek maakt naar Argentinie. Rustdag is in Tucuman Argentinie. Daarna volgt de Zuidelijke oversteek naar Chili, waar de rally op 20 januari in Santiago zal finishen.
[ afbeelding ]
Enige reden waarom ik Afrika mis is het tijdverschil.quote:Op dinsdag 3 april 2012 03:09 schreef SalimRMAF het volgende:
Ik mis Afrika.Ze moeten echt terug vind ik... "Terrorisme" zeggen ze dan. Er vallen sowieso al doden bijna ieder jaar. 2014 maybe?
is nog niet echt veel van bekend ofwel?quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Anne het volgende:
*schop omhoog maar weer*
Op 2 mei is de Dakar Tour in Eindhoven.
Weinig.quote:Op zondag 22 april 2012 21:58 schreef densmee het volgende:
[..]
is nog niet echt veel van bekend ofwel?
quote:Het Afraja team is alweer enige tijd terug op Nederlandse bodem. De trucks zijn opgehaald en alle materialen opgeruimd. Het is dus tijd voor een Afraja Dakar Dag.
Op zaterdag 12 mei is iedereen uitgenodigd om het Dakar gevoel te ervaren. Om dit zo echt mogelijk te laten ervaren, zijn jullie welkom op het Wolfsboschcircuit aan de Energieweg 9 in Gemert.
Natuurlijk is de truck aanwezig en mag iedereen een rondje mee over het circuit. Ook Mammoet Rallysport is aanwezig met zijn truck. Kortom, Zuid-Amerkaanse sferen met trucks, zand en stof. Het Afraja Team ziet iedereen graag op zaterdag 12 mei vanaf 10:00 uur, voor een hapje en drankje wordt gezorgd en de toegang is gratis.
Klopt, maar is blijkbaar nog niet helemaal doorgevoerd:quote:Op maandag 23 april 2012 11:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, dat is curieus, aangezien het Afraja team niet meer bestaat, die hebben hun naam veranderd een tijdje terug ivm een nieuwe hoofdsponsor?
quote:Frans Verhoeven en Croco Adventures/Team Sherco Rally Raid gaan per direct uit elkaar. De motorrijder zette vorig jaar nog zijn handtekening onder een driejarig contract.
Problemen
Het was geen verrassing dat beide partijen uit elkaar gingen. Verhoeven kampte tijdens de afgelopen editie van de Dakar Rally met veel problemen mede veroorzaakt door de slechte preparatie van de motor door zijn monteur.
Stuk
Elke dag verloor hij kostebare tijd doordat er het een of ander van zijn motor viel. Achterspatbord plus elektra, opbouw, ico: het leek wel of alles los zat. Verhoeven sloot desondanks de Dakar af op een 15de plaats.
Conclusie
"Er moeten voor volgend jaar wat dingen veranderen en dat is het eerste punt waaraan we gaan werken", liet Verhoeven na afloop van de rally weten. Uiteindelijk is hij tot de conclusie gekomen dat verder gaan geen zin meer heeft.
Dat zou vandaag moeten zijn. Is er nu meer bekend?quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef Anne het volgende:
*schop omhoog maar weer*
Op 2 mei is de Dakar Tour in Eindhoven.
Ah. Ik ben benieuwd waar hij nu terecht komt.quote:
Iedereen zit er nog geloof ik, nog niks gezien op een 'ik ga die kant op' na vanmiddag.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat zou vandaag moeten zijn. Is er nu meer bekend?
[..]
Ah. Ik ben benieuwd waar hij nu terecht komt.
begon om 20 uur pas.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Iedereen zit er nog geloof ik, nog niks gezien op een 'ik ga die kant op' na vanmiddag.
Maakte jij vanmiddag een toerritje door Fryslân? Heb namelijk rond 13.00 uur wel een op een Lada Niva gelijkende auto zien rijden namelijkquote:Op woensdag 2 mei 2012 20:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Iedereen zit er nog geloof ik, nog niks gezien op een 'ik ga die kant op' na vanmiddag.
mijn Niva is al sinds 3 december kapot...quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maakte jij vanmiddag een toerritje door Fryslân? Heb namelijk rond 13.00 uur wel een op een Lada Niva gelijkende auto zien rijden namelijk
De Dakar deelnemers komen ook eigenlijk 'maar' uit 2 regio's: Brabant (Veelal rondom Eindhoven) en stukje achterhoek.. Vrij apart idd... (Tuurlijk zijn er uitzonderingen).quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:18 schreef densmee het volgende:
overigens gek hoeveel "dakar" hier uit de regio komen,
Erik van Loon woont hier.
Afraja team -> venco groep komt hier vandaan
Jan van Woerkum woont hier
Van Hulst grote sponsor bij verschillende teams komt ook uit ons dorp.
en dat is alleen uit ons dorp,
Ik denk dat er wel een relatie te trekken is met grote transportbedrijven in de regio. En misschien ook met de ligging van cross circuits.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:55 schreef existenz het volgende:
[..]
De Dakar deelnemers komen ook eigenlijk 'maar' uit 2 regio's: Brabant (Veelal rondom Eindhoven) en stukje achterhoek.. Vrij apart idd... (Tuurlijk zijn er uitzonderingen).
hmm, dat is minder ...quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mijn Niva is al sinds 3 december kapot...
Dat ook inderdaad. Daarnaast is het een hele specifieke club die mee doet. Bij de zuidelijke truckers zijn ze vaak gerelateerd aan Jan de Rooy (familieleden, klanten, relaties ed) op één of andere manier...quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:54 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een relatie te trekken is met grote transportbedrijven in de regio. En misschien ook met de ligging van cross circuits.
xr 600 kopen, beste terreintractor op 2 wielenquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:38 schreef Yreal het volgende:
Net de brommer weer eens vies gemaakt. Ik wil mij toch wel eens gaan orienteren op wat serieuzer off-road rijden, vooral nu ik wat meer geld te besteden heb.
staan er geen op mp. Maar wel een xr500 ! Die zijn wel leip http://link.marktplaats.nl/562454714quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:43 schreef densmee het volgende:
[..]
xr 600 kopen, beste terreintractor op 2 wielen
Hij is een goeie rijder. Alleen was de truck het altijd net niet...quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat houdt dat in?
Loprais gaat een truck van Veka besturen.
mijne kopen? 1200 euro met kenteken natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
staan er geen op mp. Maar wel een xr500 ! Die zijn wel leip http://link.marktplaats.nl/562454714
Gerard van Veenendaal is bij Ginaf en dus GRP/GRS weg toch ook? De financiele problemen aldaar zijn iig wel weg nu het Chinees is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:27 schreef Waffle het volgende:
Is dit omdat het bij ginaf niet zo lekker loopt?
mooi dat buischassis inderdaad, dat wel in het klapzand.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt. Paccar motor, DAF cabine, Tatra chassis en ophanging. Mooie combi.
Meer info over de Tatra Phoenix
Hoop zaterdag mijn eerste eigen Phoenix foto's te maken op de TKD in Wezep, daar zijn altijd ook wel een paar Dakar voertuigen aanwezig trouwens, dus, wie in de buurt komt,het is gratis. Vandaag, morgen en zaterdag.
Loven is ook Tatra dealer geworden, vandaar.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef densmee het volgende:
[..]
mooi dat buischassis inderdaad, dat wel in het klapzand.
En de nieuwe tatra rijdt hier al regelmatig rond maar dat zal nog wel een test zijn van de daf hier uit eindhoven
Yamaha.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ah. Ik ben benieuwd waar hij nu terecht komt.
quote:RIJSWIJK - Motorcrosser Frans Verhoeven rijdt de Dakar Rally van 2013 en 2014 op een topmotor van Yamaha.
De Brabander tekende donderdag een overeenkomst van twee jaar met het Japanse motormerk.
Verhoeven krijgt de beschikking over een Yamaha 450 viertakt met volledige fabrieksondersteuning voor de woestijnrally door Zuid-Amerika.
Doel is een positie in de top vijf in het motorklassement.
Verhoeven reed in 2005 zijn eerste Dakar. Zijn beste resultaat bereikte hij in 2009, toen hij als achtste eindigde. Hij behaalde tot nu toe drie etappezeges. In de zware editie van 2012 behaalde Verhoeven twee top drie-finishes.
Betrouwbaarheid
''Ik heb bewezen dat ik de kwaliteiten heb om etappes te winnen. Ik had een paar keer in de top vijf kunnen eindigen als ik niet tegen pech en mechanische problemen was aangelopen. Met de betrouwbaarheid en de snelheid van de Yamaha 450 hoop ik nu eindelijk te kunnen laten zien wat ik écht waard ben'', aldus de motorcrosser.
De Dakar Rally 2013 start op 5 januari in de Peruaanse hoofdstad Lima. Na 8000 kilometer door Peru, Argentinië en Chili is de finish op 20 januari in de Chileense hoofdstad Santiago.
http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550quote:Henry Racing HRX12
The Henry Racing (code-named HRX12) is a cross-country rally car developed by Wevers Sport for competing in 2012.
“HRX12″ stands for Henry Rally X-Country. The car was built in 2012, and will compete in the 2013 Dakar Rally.
It has a tubular steel frame with carbon fiber bodywork.
Brand : Henry Racing
Model : HRX12
Year : 2012
Engine : 5L / V8 - Gasoline
Engine power : about 360 HP
Transmission : Sadev, 6 gear sequential
Suspension : Independent / Reiger Suspension fully adjustable
Tyres : BF Goodrich ALL Terrain 245/80 16″
Rims : OZ aluminium 7J x 16″
Tank capacity : 480 Liters
Weight : 1925 Kg
http://www.fermwrt.com/ni(...)mt_ferm_als_partner/quote:Voor FERM betekent het partnerschap met het succesvolle Dakar team een verdere verdieping van de activiteiten in de autosport. Afgelopen seizoen behaalde FERM als hoofdsponsor van rallyrijder Dennis Kuipers veel succes in het World Rally Championship (WRC). Onder meer met een historische vijfde plaats tijdens de WK-wedstrijd van Frankrijk.
De Dakar Rally is de ultieme test voor mens en machine. Een uitdagende omgeving voor de gereedschappen van FERM. De kans om samen te werken met een absoluut topteam maakt de uitdaging nog groter. FERM is trots dat het samen met Team de Rooy verder mag bouwen aan nieuwe successen, zegt Ivo Mönnink directeur van FERM.
Team de Rooy kent een lange succesvolle historie in de Dakar Rally. Vanaf de overwinning van Jan de Rooy met de DAF Turbo Twin in 1987 tot aan de prachtige zege van Gerard de Rooy met de Iveco dit jaar; exact 25 jaar na het succes van zijn vader. Met Hans Stacey heeft Team de Rooy bovendien nog een derde Dakar winnaar in de gelederen.
René Kuipers terug in Le Dakar
Petronas Team de Rooy Iveco verwelkomt voor 2013 een nieuw teamlid: René Kuipers. De ervaren rallyrijder uit Twente zal na eerdere deelnames op de motor en met de auto in een truck stappen tijdens de aankomende Dakar Rally. René Kuipers voegt zich zo bij een select gezelschap van sportmensen die in drie verschillende categorieën aan de zwaarste rally ter wereld hebben deelgenomen.
Het contact is ontstaan na een telefoontje van Hans Stacey. Ik was eigenlijk meteen enthousiast. Een rallytruck is iets heel anders dan de World Rally Cars die ik gewend ben, dus dat is een geweldige uitdaging. Met de ervaring van Hans, Gerard en de andere teamleden om me heen moet dat helemaal goed komen. Wellicht kan het team ook nog profiteren van onze ervaring in het WRC, aldus René Kuipers.
Nice! Zou mooi voor 'm zijn als ie inderdaad voor de topplaatsen mee kan doen tegen Despres en Coma, al blijven die een klasse apart natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Yamaha.
Verhoeven tekent voor twee jaar bij Yamaha
[..]
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kwam onderstaande tegen op de website van Wevers Sport.
Ze hebben gewoon een kopie gemaakt van de Mitsubishi MRX?
[..]
http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550
Enkele foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de vergelijking even de originele Mitsubishi MRX wagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi project dat wel! Als Wevers iets doet dan doen ze het goed.
Waarom heeft ie eigenlijk van die grote spatlappen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kwam onderstaande tegen op de website van Wevers Sport.
Ze hebben gewoon een kopie gemaakt van de Mitsubishi MRX?
[..]
http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550
Enkele foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de vergelijking even de originele Mitsubishi MRX wagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi project dat wel! Als Wevers iets doet dan doen ze het goed.
Eensch. Het was wel een mooie netwerkgelegenheidquote:Op zondag 11 november 2012 18:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Matige pre-proloog vandaag. In de paddock wel het nodige te zien; vooral veel motoren en trucks. Maar het rijden was kut geregeld met die BN'er-challenge tussendoor. En zowel motoren als trucks reden weinig rondjes...
Mja, als je daar niet kwam om te netwerken vond ik 17,50 niet heel goedkoop. Qua staand spul was eerder dit jaar op die dag op Ekkersrijt ook genoeg te zien.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eensch. Het was wel een mooie netwerkgelegenheidMocht met de Tatra mannen mee.
Afgelopen vrijdag ook bij de teampresentatie van hen geweest.
En met een beetje geluk volgende week even in Le Havre kijken
ik had vrijkaarten gekregen van Henk Booijquote:Op woensdag 14 november 2012 23:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, als je daar niet kwam om te netwerken vond ik 17,50 niet heel goedkoop. Qua staand spul was eerder dit jaar op die dag op Ekkersrijt ook genoeg te zien.
als je eens regelt dat je ook met dat team mee mag als pr man en fotograaf enzoquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Alleen als ik met een team mee kan rijden. Waarschijnlijk wel dus.
Gewoon als verstekeling in zo'n racetruck de boot op gaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:30 schreef densmee het volgende:
[..]
als je eens regelt dat je ook met dat team mee mag als pr man en fotograaf enzo
Die reis is nog best langquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gewoon als verstekeling in zo'n racetruck de boot op gaan.
Als de boot voorbij Ierland is mag je best uit de vrachtwagen hoor er is toch geen weg terug.quote:
Mooi wagen hebben die idd!quote:Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eensch. Het was wel een mooie netwerkgelegenheidMocht met de Tatra mannen mee.
Afgelopen vrijdag ook bij de teampresentatie van hen geweest.
En met een beetje geluk volgende week even in Le Havre kijken
Yupquote:Op maandag 19 november 2012 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Die Tatra heeft DAF cabine + motor en daarnaast dat speciale Tatra onderstel?
Mooie truck is dat.
wanneer wordt er ingescheept?quote:Op maandag 19 november 2012 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga in een vrachtwagen naar Le Havre, is geregeld, maar niet op de boot hoor, ik heb in NL nog dingente doen tussen nu en januari
Donderdag/Vrijdag toch?quote:
Verwachten we wel een gedetailleerd fotoverslag nadien heaquote:Op woensdag 21 november 2012 20:26 schreef Impry het volgende:
Zal maar niet vertellen dat ik voor Van Merksteijn Motorsport drie weken in de persauto meega?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, we proberen zo dicht mogelijk op de actie te komen natuurlijk, dus hopelijk ook de hoge duinen in.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je gaat echt de zandbak in? Supertof man!!!
Nog meer reserve-onderdelen? Die sponsoring van Petronas zal ze geen windeieren leggen, vorig jaar waren ze ook al met een achterlijk groot team daar. Praktisch een fabrieksteam.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De rooy stuurt nog een vliegtuig na
Supernice! Menigeen is jaloers op je.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:09 schreef Impry het volgende:
@Alexxxxx, thanks!
[..]
Ja, we proberen zo dicht mogelijk op de actie te komen natuurlijk, dus hopelijk ook de hoge duinen in.
@Dekatria, ik hoop het al tijdens de wedstrijd volop verslag te kunnen doen. We hebben internet in de jeep, dus op http://facebook.com/rallymedia zal ik regelmatig foto's plaatsen van het avontuur.
Ben er mee bezigquote:
Leuk Youtube kanaal trouwens (ondanks dat ik niet veel met rally heb).quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:45 schreef Impry het volgende:
Fijn dat ze aangekomen zijn.![]()
Benieuwd naar je foto's Alex!
Thanks voor de reacties, wordt een heel avontuur. Doe regelmatig WRC-wedstrijden binnen Europa, maar dat is toch anders dan 3 weken rally raid.
Bedankt!quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Leuk Youtube kanaal trouwens (ondanks dat ik niet veel met rally heb).
die heb ik ook gehad maar dan niet met radiobak maar manschappen/openbakquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:31 schreef jpjedi het volgende:
Dank voor de foto's Alex, heb gezien dat je ze al op je forum hebt staan
http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=376&t=41077
Overigens was ik ook lid van de Unimogclub! Er bestaat ook een machtig mooi unimog magazine uit Duitsland.
Mijn 404s helaas weer verkocht:
[ afbeelding ]
Like a bossquote:Op woensdag 5 december 2012 12:32 schreef Alexxxxx het volgende:
rijkelijk laat, maar Gordon heeft zich vandaag weer ingeschreven met een Hummer.
Hij is echt de enige Amerikaan die gaaf is om hoe Amerikaans'ie is - dat geval in afgelopen Dakar, dat Team Mini had geklaagd over een 'supercharger' en hij ze in de daaropvolgende etappe met 20 minuten naar huis reed... meteen bij de finish die achterklep open en het laten zien dat het onzin was; god wat was dat geniaalquote:Op woensdag 5 december 2012 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ach, hij heeft er elk jaar weer extra exposure door... Doet dit trucje elk jaar
Wat ligt erin? Caterpilar C18?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Die LIAZ heeft afgelopen maandag nog een nieuw CAT blok gekregen. Ik meen hetzelfde blok dat Ginaf ook had/heeft?
Czech Dakar (van de groene Tatra's en Liazen) werkt samen met Schoo deze RallyEn ik meen MP (gele Tatra's en LIazzen ) en Loprais ook, maar daar ben ik niet zeker van.
Meer kans voor Verhoevenquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:22 schreef Yreal het volgende:
Marc coma zegt af
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-Dakar-Rally.dhtml
Dakar is al decennia lang gestart op 1 januari... dus feestdagen lijken me niet de redenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:18 schreef Impry het volgende:
Misschien zodat niet iedereen met de feestdagen al van huis moet. Nu kunnen ze de komende dagen mooi technische keuring, papierhandel, shakedown, showstart enzo doen.
Toch wel. Een para grote namen wilde graag eens met kerst en vooral oud en nieuw thuis zijn, dus de start is wat naar achteren verplaatst....quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dakar is al decennia lang gestart op 1 januari... dus feestdagen lijken me niet de reden
Dat vooral. 2 weken is veel te kort, en het is toch niet meer hetzelfde als toen het nog in Afrika wasquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel. Een para grote namen wilde graag eens met kerst en vooral oud en nieuw thuis zijn, dus de start is wat naar achteren verplaatst....
Ik vind het eerlijk gezegd erger dat het nog maar 2 ipv vroeger 3 weken is, en dat het niet in Afrika is
3 weken had ik ook liever.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel. Een para grote namen wilde graag eens met kerst en vooral oud en nieuw thuis zijn, dus de start is wat naar achteren verplaatst....
Ik vind het eerlijk gezegd erger dat het nog maar 2 ipv vroeger 3 weken is, en dat het niet in Afrika is
Ah, I stand corrected.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoiets zeggen ze ook elk jaar...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze verwachten dat na dag 2 al 33% van de motorrijders eruit ligt. Deze rally wordt echt extreem zwaar
en vergeet niet dat de Zuid-Amerikaanse woestijn iets anders is dan de Afrikaanse. Het is een stukje zwaarderquote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou zeggen dat de woestijn wat anders is dan de pampa
Over een weekje weten we het
andersom volgens mijquote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en vergeet niet dat de Zuid-Amerikaanse woestijn iets anders is dan de Afrikaanse. Het is een stukje zwaarder
de duinen zijn hoger dan in Afrika en het zand volgens mij iets mullerquote:
Hans Stacey en Gerard de Rooy zeggen in een interview in Dakar magazine dat de woestijn in Afrika zwaarder is en dat daarom de tijd van Gerard en en zijn vader niet te vergelijken zijn.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de duinen zijn hoger dan in Afrika en het zand volgens mij iets muller
hmm, de organisatie deed enkele jaren iig anders voorkomenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hans Stacey en Gerard de Rooy zeggen in een interview in Dakar magazine dat de woestijn in Afrika zwaarder is en dat daarom de tijd van Gerard en en zijn vader niet te vergelijken zijn.
De organisatie zegt wel meer dingenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, de organisatie deed enkele jaren iig anders voorkomen
Peterhansel begint maar vast met de beschuldigingenquote:Rally Raid - Gordon to return on 2013 Dakar
Gordon, 43, was excluded from last year's race despite finishing fifth while racing under appeal following a row over a tyre inflation system on his car.
Preliminary checks by Dakar organisers have found the Hummer to comply with the 2013 regulations.
The Dakar Rally takes place from January 5-20. It begins in Lima, Peru and ends in Chile after crossing the Andes into Argentina.
Rival Stephane Peterhansel, a 10-times winner of the endurance rally - six times in the motorcycle class and four in a car - said Gordon was not welcome.
"This is a born cheat," he told AFP. "We're here to compete, not to show off; this is not the circus, even if it pleases the audience.
"We must fight on equal terms. Robby Gordon must comply with the rules. If this is the case, it is welcome. Otherwise... [not]."
Gordon's best finish on the rally is third in 2009, the first year it was moved to South America for safety reasons.
En hier gaat het om:quote:Sainz not impressed with Dakar buggy
Former Dakar winner Carlos Sainz says he expects little from his return to the marathon event when he joins Nasser Al-Attiyah's Red Bull Qatar team this week.
Sainz and Al-Attiyah will drive a pair of American-built, V8-engined, rear-wheel drive buggies from Peru to Chile this month -- but the two-time world champion has confessed his final test in the car didn't inspire much confidence ahead of Saturday's start of the 20-day, 5,327-mile event.
“The test was not very good,” said Sainz. “We have a problem with the cooling package. OK, we have found the problem now and it should be OK for the rally, but we have not done many kilometers in test. I should have done four days in test the last time I was in the car, but instead I did one day -- we thought this problem with the cooling was caused by one thing, but it turned out to be something different. We have no idea what to expect -- we will learn during the first stage.”
Sainz added that he expected the early mileage in the event to be the among the toughest.
“After the start, Peru is going to be difficult,” said Sainz. “Last year it finished here and there were many, many problems there with people getting stuck.”
goh het is ook elk jaar hetzelfde liedje hequote:Op woensdag 2 januari 2013 17:44 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, het aapje komt uit de mouw; Saintz voelt nattigheid vwb zijn equipment en begint maar alvast preventief op Robbie te zeiken; dat belooft wat
Ah, shit, ik haalde effe 2 posts door elkaarquote:Op woensdag 2 januari 2013 17:49 schreef Dekatria het volgende:
Sainz zeikt nergens op Robby heur, laat dat maar aan die kwal van een Peterhansel over.
Kennen we deze nog?
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:11 schreef Impry het volgende:
Eerste video staat online, korte impressie van de shakedown.
Die zonnebrilquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:11 schreef Impry het volgende:
Eerste video staat online, korte impressie van de shakedown.
Zelfs de proloog morgen kan nog een aardige achterstand opleveren.quote:b) The prologue will define the starting order for Stage n°2. For bikes and quads, the winning Vehicle will start first, the second will start in the second place, and so on. The time done for the prologue will be counted in the general classification with a 5-ratio. A Vehicle achieving a
19/106 Bike – Quad Regulations / Dakar 2013 www.dakar.com
time of 5 minutes and 30 seconds will be attributed, at the general classification, a time of 27 minutes and 30 seconds. The prologue total distance will be approximatively 12 km.
c) In the case of a Vehicle withdrawing during the prologue, the Vehicle will be allowed to take the start of Stage n°2 being the last one to start, penalised by the maximum time plus the Fixed Penalty.
Doe maar TR en laat het erin zettenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:53 schreef splendor het volgende:
Uitzendschema RTL: http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/op_tv/
Uitzendingen Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/Schedule.aspx?type=tv
Uitzendingen Eurosport: http://tv.eurosport.nl/search.shtml?query=dakar
Misschien iets voor in de OP?
Nooit gelezen. Gaat dat over Dakar, of over z'n hele leven? Want zo erg boeit die vent me nou ook weer niet, hooguit de Dakarverhalenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:05 schreef depsycholoog het volgende:
Ja Dakar!! Eindelijk. Hebben meer mensen trouwens ooit die biografie van de Rooy gelezen en hebben jullie er net zo om hebben moeten lachen als ik? Alleen al op de flaptekst: ' Dit is een goed boek. Er staan dingen in die ik zelf niet eens wist'
Zie OP. www.trackingdakar.nlquote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel tijdverschil is er eigenlijk met Lima? Motoren al onderweg?
Wat is overigens de beste manier om real-time de rally te volgen?
Je bedoelt Hart van zand? Leuk boek is dat inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:05 schreef depsycholoog het volgende:
Ja Dakar!! Eindelijk. Hebben meer mensen trouwens ooit die biografie van de Rooy gelezen en hebben jullie er net zo om hebben moeten lachen als ik? Alleen al op de flaptekst: ' Dit is een goed boek. Er staan dingen in die ik zelf niet eens wist'
Natascha (de schrijfster) is dan ook een topper in haar vakgebied!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:05 schreef depsycholoog het volgende:
hoe kon je ook alweer het land selecteren, want ik krijg geen NL quadrijders te zien. en vorig jaar kon je onderaan de NLers zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
http://dakar.visser.it/
Doet 't ook weerFijne site om de tussentijden bij te houden
Rechts staan een Follow me on Twitter knop, daarnonder op het land klikken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:46 schreef densmee het volgende:
[..]
hoe kon je ook alweer het land selecteren, want ik krijg geen NL quadrijders te zien. en vorig jaar kon je onderaan de NLers zien.
ja dat had ik gevonden maar hij sorteert dan niet dat land onderaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rechts staan een Follow me on Twitter knop, daarnonder op het land klikken.
ik begrijp het al er waren nog geen nederlanders voor bij CPquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:01 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat had ik gevonden maar hij sorteert dan niet dat land onderaan.
als ik daar peru aangeef dan worden de peru rijders wel blauw
mja, die motorfiets viel onderweg half uit elkaar. Daar viel niet mee te rijden ...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:28 schreef tralalala het volgende:
Dat gescheld op de Sherco en de monteurs was vorig jaar wel vermakelijk.
Die verhalen waren dan weer wel geweldig, achteraf. Hij maakte van 'Macguyveren' zowaar een werkwoord.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:28 schreef tralalala het volgende:
Dat gescheld op de Sherco en de monteurs was vorig jaar wel vermakelijk.
Tnx, heb ik gedaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Doe maar TR en laat het erin zetten
Verhoeven daarnet, nu de autoteams met o.a. Van Loonquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe het programa?
Wie zijn er allemaal in beeld?
Dat is nu natuurlijk nog amper beschikbaar lijkt mij?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:09 schreef Anne het volgende:
Ik vind de hoeveelheid beelden van de race zelf een beetje tegenvallen, op RTL7.
Eens, ja. Zal morgen beter zijn denk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:09 schreef Anne het volgende:
Ik vind de hoeveelheid beelden van de race zelf een beetje tegenvallen, op RTL7.
Wiezo? (ik heb Eurosport gemist)quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:14 schreef Dekatria het volgende:
Eurosport ownt RTL7 wel even hoor, en niet zo'n beetje ook.
NOOIT MEER DOEN DANquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat is er met Schoo aan de hand?
Ben ik eens een keer supporter voor iemand is ie meteen kwijt
Maar hij rijdt Tatra! En is Frysk! En is aardig! En ik mocht met het team mee naar Valkenswaard! En een vriend van me is de monteur in zijn servicetruck!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar hij rijdt Tatra! En is Frysk! En is aardig! En ik mocht met het team mee naar Valkenswaard! En een vriend van me is de monteur in zijn servicetruck!Vanwege dat laatste!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1Lopraisquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je een ontzettende hekel aan iemand hebt, voor 50 euro zit ik morgen met een vlaggetje van die persoon voor de tv.
Ik neem alleen de 50 euro voor Peterhansel aan, sorryquote:Op zondag 6 januari 2013 00:45 schreef densmee het volgende:
[..]
1Loprais
[ afbeelding ]
2 Peterhansel
[ afbeelding ]
vooruit dan, maar dan wel je best morgen doen.quote:Op zondag 6 januari 2013 01:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik neem alleen de 50 euro voor Peterhansel aan, sorry
Dat kan.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:38 schreef Salatrel het volgende:
Kunnen ze die spastische allard kalff en tom coronel niet preventief ruimen?
Yes.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:29 schreef Yreal het volgende:
even kijken, ze zitten daar 6 uur eerder, dus de motoren starten zo weer om 13.15?
Friezenquote:Op zondag 6 januari 2013 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, helemaal niet. Jij bent ook knap, maar ik ben geen fan van je?![]()
Hij is dus losgetrokken door Anne Kies. Friezen helpen elkaar.
Kan rechtsboven, bij 'Driver'. Tevens kan je een bepaald land highlighten, bij 'Country'.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer dat je op trackingdakar niet per categorie een favoriete rijder kunt aanklikken om te 'volgen', maargoed.
Ben benieuwd wanneer de eerste cijfertjes doorkomen vandaag!
Er was een groot duin - veel rijders gingen eromheen, maar sommigen niet, en die hebben dat moeten bekopen met een hoop tijdverlies.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ben erg benieuwd naar het verslag van Verhoeven en Lopez en wat daar mis gegaan is.
Iets met een duin en er overheen of omheen gaan hoorde ik van Wolve, wat er op duidt dat ze dan wellicht voor de langere route hebben gekozen? We zullen het horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |