In een documentaire vertelde hij eens dat toen hij 'House of the rising sun' opnam mensen de man die het voor hem had opgenomen beschuldigden van jatwerk; toen The Animals het opnamen werd Bob Dylan op zijn beurt beschuldigd, hij zou het hebben gejat van The Animalsquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:28 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat zoiets gezegd wordt over Mr. Tambourine Man of All Along the Watchtower is al erg genoeg, maar dit...
Een kenner.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:35 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk schreef Bob ook al die kerstliedjes maar dat weet niemand.
open een nieuw deel]
Ik begreep het zonder uitleg al, maar dit is al een derde uitleg. Nog een beetje overijverig zeker.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Even een nieuw deel openen met het juiste knopje graag --> [[ afbeelding ]open een nieuw deel]
Het kan zijn dat door de merge van deze 2 topic het open een nieuw deel gebeuren neit helemaal goed ging. Volgende keer wel graag dat knopje gebruiken(dus ipv open nieuw topic)
Achja ... je kunt het niet vaak genoeg zeggen hè. Ik heb trouwens even de eerste 2 deeltjes er ook voor gehangen, want het was dus nog geen reeks. (vandaar ook de onmogelijkheid tot openen van een nieuw deel)quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:54 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik begreep het zonder uitleg al, maar dit is al een derde uitleg. Nog een beetje overijverig zeker.![]()
Hoe dan ook, bedankt.
Het viel me eerst op dat het geen reeks was en daarom stelde ik een de vraag of het gereekst kon worden in het feedback topic. Ik kon echter wél een 'nieuw deel' openen (wat ik ook deed).quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja ... je kunt het niet vaak genoeg zeggen hè. Ik heb trouwens even de eerste 2 deeltjes er ook voor gehangen, want het was dus nog geen reeks. (vandaar ook de onmogelijkheid tot openen van een nieuw deel)
Ah okay dat gereeks is erg mooi maar soms ook een beetje lastig te doorgronden... Nogmaals sorry dat ik dan je vraag verkeerd begrepen heb.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Het viel me eerst op dat het geen reeks was en daarom stelde ik een de vraag of het gereekst kon worden in het feedback topic. Ik kon echter wél een 'nieuw deel' openen (wat ik ook deed).
Het gaat toch allemaal nog niet automatisch de eerste keer. Gaat toch gewoon elke keer mis bij de eerste keer dat een topicreeks gereekst wordt...ik zal het nooit snappen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja ... je kunt het niet vaak genoeg zeggen hè. Ik heb trouwens even de eerste 2 deeltjes er ook voor gehangen, want het was dus nog geen reeks. (vandaar ook de onmogelijkheid tot openen van een nieuw deel)
Inderdaad maar we hebben het inmiddels wel voor elkaar dat de MyAT wel meeverhuisd ook al gebeurt het verreeksen later handmatig door een mod.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gaat toch allemaal nog niet automatisch de eerste keer. Gaat toch gewoon elke keer mis bij de eerste keer dat een topicreeks gereekst wordt...ik zal het nooit snappen.
Het nummer of het album, of allebei?quote:
beidequote:Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het nummer of het album, of allebei?
Ik ben sowieso eigenlijk niet zo heel erg van de teksten bij het luisteren van muziek, daarom ben ik ook maar een gematigde Dylan fan...Dus ik zou bij wijze van spreken nauwelijks weten waar Hurricane over gaat. Ik luister muziek vanwege muzikaliteit en ritmes etc. En dat zit zo ongelooflijk goed in dit nummer. Het is groovend, het is spanning opbouwend...het straalt gewoon de sfeer uit die Bob bedoeld heeft. En omdat ik het zo'n mooi nummer vind ben ik hier natuurlijk wel eens de tekst van gaan bestuderen, dus ik weet natuurlijk wel waar over het gaat. Maar het kan me niet zo veel schelen dat het wellicht niet helemaal terecht isquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:49 schreef Dos37 het volgende:
Met Hurricane heb ik niet zoveel omdat ook na het zien van de film met Denzel ik me een beetje heb ingelezen in die hele zaak en die Rubin Carter was helemaal niet zo onschuldig als in het nummer en de film wel wordt uitgebeeld.
Maar zo goed.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:08 schreef Norrage het volgende:
Wat is Nashville Skyline toch ook een erg vreemd albumDie stem!
Eeeeeuwquote:Op zondag 22 januari 2012 00:39 schreef Warsaw het volgende:
Zijn concert in oktober was ronduit kut, maar blijft een rasartiest ja
Kan iemand mij uitleggen waarom en hoe Bob ineens zo'n stem heeft op dat album?quote:
Dat album ken ik niet eensquote:Op zondag 22 januari 2012 12:25 schreef Dastan het volgende:
Geen idee, ik vind het ten opzichte van New Morning nog wel meevallen. Daar is zijn stem pas anders.
The moral of the songquote:Op maandag 23 januari 2012 19:31 schreef Warsaw het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waar dit nummer nou precies over gaat?
Wat is dit nou weer voor verkrachting.quote:
Luid is geen synoniem voor verkrachting. Ik mijd normalitair "dat soort" nummers, maar deze versie vind ik echt goedquote:Op zondag 29 januari 2012 02:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor verkrachting.
Dat is fijn!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef Gehenna het volgende:
Bob Dylan is nu ook eindelijk op Spotify te luisteren
Er zijn volgens mij wel meer artiesten voorbij gekomen in Dharma & Greg, maar deze heb ik nooit gezienquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:03 schreef ThaTim het volgende:
Wat kom ik me hier tegen op de youtube
Helaas heeft Dylan dit niet geschreven maar Paul Simon.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:15 schreef cafca het volgende:
Oh, en in reactie op de TT:
(later nog gejat door Simon & Garfunkel)
quote:It has sometimes been suggested that the words represent a "sustained attack on Bob Dylan".[3] Under this interpretation, Dylan is identified by his experience as an amateur boxer, and the "lie-la-lie" chorus represents allegations of Dylan lying about his musical intentions.[4] Biographer Marc Eliot wrote in Paul Simon: A Life, "In hindsight, this seems utterly nonsensical."[4]
Bob Dylan in turn covered the song on his Self Portrait album, replacing the word "glove" with "blow."
Dat was Cafca's punt.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:40 schreef CrazyAces het volgende:
[..]
Helaas heeft Dylan dit niet geschreven maar Paul Simon.
Dit was precies wat ik ook dacht toen ik die cover hoorde. Ik verwachtte een hele vieze versie, maar ze zingt zowaar. Ook de cover van I Want You vind ik tof.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:05 schreef ThaTim het volgende:
Ik moet zeggen dat de KeSha cover niet eens zo slecht is.
Ik ook nietquote:
quote:Op maandag 2 april 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Tijd voor top-5jes van BobTop 5 van de dag #2
quote:Op maandag 2 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:
Kom maar op met jullie lijstjes!:
Top 5 van de dag #2
Copy-paste ze maar van pagina 1
Weet ik niet, maar hij komt ook niet in mijn top 20 Dylanliedjes voor denk ik hoor.quote:Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef Funk__Doc het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat 'Hurricane' in NL zijn bekendste nummer is en dit in Amerika wordt genegeerd in de lijstjes? Onderwerp te controversieel?
Ga 'm binnenkort eens luisteren. Zeg maar wat je ervan vindtquote:Op woensdag 5 september 2012 19:14 schreef Norrage het volgende:
Zo wat vinden jullie van de nieuwe? Ik zet hem nu op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
quote:Op woensdag 5 september 2012 23:47 schreef Arn0 het volgende:
Tempest is prachtig ja, weer een klassieker afgeleverd. 70 minuten vliegen voorbij. Hoogtepunt voor mij is de John Lennon tribute, Roll On John
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn favoriet is wel Scarlet Town end Tin Angel, maar het is allemaal echt geweldig
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
johquote:Op woensdag 5 september 2012 23:50 schreef Felagund het volgende:
Ik werd er ook al op gewezen dat er een nieuwe uit is, staat hij ook op Luisterpaal?
Bedankt.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:52 schreef Arn0 het volgende:
Naast de gebruikelijke illegale kanalen, valt hij ook legaal op iTunes te streamen een week lang:
http://smarturl.it/tempestitunesstream
Jazeker.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:50 schreef Felagund het volgende:
Ik werd er ook al op gewezen dat er een nieuwe uit is, staat hij ook op Luisterpaal?
Vertel mij eens waarom 15 minuten een saaie tekst voorgelezen te krijgen zo'n hoogtepunt is? Het is niet dat ik dat nummer tekstueel zo goed vind, en er zit geen refrein in. Sommigen zien dat als het pluspunt van het nummer, ik totaal niet.quote:Op zondag 23 september 2012 20:31 schreef Arn0 het volgende:
Tempest en Roll on John zijn net de hoogtepunten, heerlijke nummers. Het is geen album wat ik dagelijks afspeel, maar wat mij betreft verveelt het zeker niet en ontdek ik elke keer wel iets nieuws.
Ik ga vanavond ook. Ik ben heel erg benieuwd. Het is voor mij de eerste keer dat ik hem live ga zien. Eerder durfde ik het niet aan omdat ik de verhalen hoorden over hoe erg het tegenviel. Maar nu had ik zoiets van: 'Je kunt er niet over oordelen als je het niet hebt meegemaakt'. En Tempest vond ik een heel goed album.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Wie gaat er vandaag of morgen naar de HMH voor een Dylan-concert?
Ik ga morgen weer eens.
Ik ga vanavond!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Wie gaat er vandaag of morgen naar de HMH voor een Dylan-concert?
Ik ga morgen weer eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In die recensie kan ik me volledig vinden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
http://www.nu.nl/muziek/3(...)-concert-in-hmh.html
Ik zat en kon hem niet verstaan. Kon hem trouwens ook niet zien....moest steeds weer zoeken op podium naar een donkere vlek.....quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:49 schreef Peter88Online het volgende:
Maar vond hem zelfs ook wel verstaanbaar. Ik weet natuurlijk niet hoe dat achterin de zaal was?
De belichting was inderdaad vrij donker. Ook wanneer je zoals ik wel dichtbij het podium stond.quote:Op vrijdag 1 november 2013 03:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zat en kon hem niet verstaan. Kon hem trouwens ook niet zien....moest steeds weer zoeken op podium naar een donkere vlek.....
Stevie Wonder die heel droog zegt tegen Bob Dylan: 'Let me look at that'.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:41 schreef DrDentz het volgende:
Grappig dit, Bob leest die namen niet voor en Stevie Wonder helpt hem.
Sorry voor de zinloze kick verder.
Beetje tenenkrommend.quote:Op maandag 3 februari 2014 17:13 schreef Peter88Online het volgende:
Bob Dylan zit in een nieuwe commercial van Chrysler. Ik vind het best een mooie commercial.
Het is niet de eerste keer dat hij dat doet.quote:
nu klopt de titel van het topic niet meerquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:09 schreef Peter88Online het volgende:
Een nieuwe cover van Frank Sinatra. Ik vind hem best wel mooi.
Die klopt al een paar jaar niet meerquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:28 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
nu klopt de titel van het topic niet meer
vind t ook maar niks.
Reken maar dat ze voor 10 voudige gaan straks op de zwarte markt.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:50 schreef Peter88Online het volgende:
Hij komt weer voor 3 concerten naar Nederland!
http://www.mojo.nl/concerten/bob-dylan/
Alleen die prijzen.
Alleen nog 1e en 2e rang, tel er gerust zo'n 100 euro bij op.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 23:36 schreef DrDentz het volgende:
Dat is wel mooi om eens te zien, je ziet toch een legendarische figuur als Sinatra of Elvis. Ik heb hem in 2007 en 2013 gezien, deze keer laat ik schieten denk ik. Toen was een kaartje 48 euro dacht ik, aardig duur nie waar?
quote:Bob Dylan Announces New ‘Fallen Angels’ Album and Tour
By Jeff Giles March 7, 2016 8:42 AM
Bob Dylan will release his 37th studio album this spring and follow its arrival with a lengthy summer tour of the United States.
Titled Fallen Angels, the new LP is scheduled to drop on May 20 — just days before Dylan’s 75th birthday — and will be made available via redemption code to most ticket buyers on the upcoming tour. According to Dylan’s Facebook page, the summer dates will see him touring with Mavis Staples as the opening act.
Although nothing has been officially confirmed, rumors continue to suggest that Fallen Angels will be a sequel of sorts to Dylan’s 2015 release, Shadows in the Night, which found him covering pop standards previously recorded by Frank Sinatra. According to sources in the fan community, the track listing is set to include “Melancholy Mood,” “All or Nothing at All,” “Come Rain or Come Shine” and “That Old Black Magic,” among others.
Dylan’s summer tour is booked starting June 4, when he plays the first of a pair of dates in Washington, and continues through July 17, when it’s currently scheduled to conclude in New Hampshire.
http://ultimateclassicrock.com/bob-dylan-fallen-angels/
quote:
Dit is geen cuntry.quote:
Laten we hopen dat ie nog even onder ons blijft.quote:
Ben sowieso wel fan van zijn wat donkerdere nummersquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:43 schreef Dos37 het volgende:
Wat een held 75 jaar
Eén van mijn favorieten laatste tijd is deze:
Al is de album versie ook geweldig.
Wel een goed instapalbum ook voor iemand die wil beginnen met Dylan, best wel toegankelijke nummers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:44 schreef Dos37 het volgende:
Vanmorgen op weg naar het werk maar weer eens Bringing It All Back Home beluisterd
Wij luisterden al naar Dylan toen hij nog underground was, voor zijn Nobelprijs grootsheid.quote:Bob Dylan veel meer beluisterd op Spotify sinds winnen Nobelprijs
Gepubliceerd: 14 oktober 2016 11:12 Laatste update: 14 oktober 2016 11:12
Op Spotify is er veel meer naar Bob Dylan geluisterd sinds bekend werd dat hij de Nobelprijs voor de Literatuur heeft gewonnen.
De muziekstreamingdienst spreekt van een toename van 512 procent. Het meest geluisterde nummer is Like a Rolling Stone, dat 258 procent vaker gestreamd werd. Ongeveer 13,9 miljoen Spotify-gebruikers hebben muziek van Dylan in zijn of haar persoonlijke afspeellijst.
De zanger kreeg de Nobelprijs voor het "creëren van zijn poëtische expressies binnen de Amerikaanse muziekgeschiedenis".
Dylan werd 75 jaar geleden geboren als Robert Zimmermann in Duluth, in de Amerikaanse staat Minnesota. Hij heeft een zeer omvangrijk oeuvre opgebouwd, waarmee hij al op de middelbare school begon. Hij schreef ook voor veel andere artiesten en zijn nummers zijn door velen vertolkt.
Dylan studeerde kortstondig literatuur, maar hij trad liever op. In 1961 nam hij de artiestennaam Bob Dylan aan. Hij zou zichzelf hebben vernoemd naar de beroemde dichter Dylan Thomas.
De artiest wordt beschouwd als een van de grootste singer-songwriters van de de twintigste eeuw. In 2012 kreeg hij de Presidential Medal of Freedom toegekend door president Barack Obama.
http://www.nu.nl/muziek/4(...)nnen-nobelprijs.html
nee, hij doet voornamelijk zn laatste albums en dat is allemaal gecroon.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:11 schreef Grobbel het volgende:
Blijkbaar drie maal in AFAS Live in april. Alleen de show van 18 april is nog niet uitverkocht. Tickets van 80 tot 120 euro, alleen zitplekken. Is dat überhaupt nog de moeite live?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |