Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas andersquote:Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.
Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel
ik meen dat Googolplexian dat altijd deedquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Als er iemand het plaatje kan aanpassen naar 2012 met Raikkonen erbij.
Helaas wel. zeg ik met mijn McGregor Senna outfit aanquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas anders
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.
Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel.
Senna was, ondanks de problemen, beter dan Hill met de Williams, die in de eerste races moeilijk te rijden was. Pas na aanpassingen aan de Williams gedurende het seizoen werd het een van de betere wagens van het veld, die (imho) met Senna aan het stuur niet te verslaan zou zijn geweest.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.
Iemand die in de eerste 3 races geen punt pakt word volgens mij echt geen kampioen op zijn sloffen.
Dat is ook zo en maakt zijn periode bij Williams des te tragischerquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mijn conclusie is dat Senna beter dan Hill was in die auto en zonder zijn fatale ongeluk wereldkampioen had kunnen worden.
Die raceklasse bestaat niet meerquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:20 schreef Fiorano het volgende:
Vd Garde gaat lekker GP2 Asia Series rijden ofzo.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die raceklasse bestaat niet meer
Je hoopt maar dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die raceklasse bestaat niet meer
Vast niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je hoopt dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:04 schreef Schunckelstar het volgende:
Het is trouwens volledig langs me heen gegaan wat vd garde volgend jaar gaat doen.. die had een paar weken terug toch een "very big day" ?
Is daar nog wat over bekend geworden?
Dat bedoelde ik ook met dat hij door het rijden over de hobbel de downforce verloor. Daar had die lage bandenspanning ook mee te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:18 schreef vosss het volgende:
Je vergeet er 1. Er zijn er ook die denken dat door de safetycar periode vlak er voor de druk in de banden is afgenomen, daardoor de auto iets lager liggen en daardoor over die hobbel vloog.
Daarom is die minimale bodemspeling er nu.
Als je er nog in gelooft dan ben je wel erg naďef.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen.
ohquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen.
Die moest ik opzoekenquote:Rudolf Caracciola
quote:Jos Verstappen wordt vrijgelaten
Laatste update: 19 januari 2012 15:13 info
ROERMOND - Voormalig Nederlands formule 1-coureur Jos Verstappen (39) wordt vrijdag uit voorarrest vrijgelaten.
Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Maastricht donderdag besloten.
Verstappen zat achter de tralies, onder meer op verdenking van poging tot doodslag op zijn ex-vriendin. Justitie denkt dat hij op 4 januari met opzet op haar is ingereden. De vrouw raakte daardoor lichtgewond.
Verstappen is al vaker met justitie in aanraking gekomen. Hij werd in januari 2009 door de rechtbank in het Belgische Tongeren veroordeeld tot 3 maanden voorwaardelijk en 1650 euro boete voor het belagen van zijn toenmalige echtgenote.
quote:Caterham to unveil 2012 car in F1 Racing magazine
Caterham will unveil its new Formula 1 car on the cover of AUTOSPORT's sister publication F1 Racing on January 26.
The Hingham-based outfit's challenger will remain in the green and yellow colours that the outfit used when it raced under the Team Lotus name.
The new car will run for the first time at the opening pre-season test that takes place in Jerez from February 7.
Vind het een beetje weinig zeggend, dat Senna eventueel Karts zou willen verkopen zou best kunnen, en dat hij twijfelde om weer in te stappen naar aanleiding van crash Ratzenberger is ook waar, dat deze man dan dit ervan maakt voegt weinig toe en "suicide" slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:14 schreef vosss het volgende:
Ik kom net deze tegen:
Wat denken jullie? Waarheid, of iemand die zn 15 minutes of fame wil hebben over de rug van een dooie?
Dat is niet waar. Robin Frijns heeft al 2 junioren klasses op zijn naam geschreven in 2 jaar tijd. De formule BMW en de Europees formule Renault. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault. Zeker iemand om in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:26 schreef Fiorano het volgende:
Ik vraag me het af, want in de lagere single-Seaters klasse zijn er ook geen Nederlanders die exceleren. Nederland is gewoon een klein landje, dus verhoudingsgewijs brengen we ook minder in.
Klopt, niemand die goed genoeg is voor de F1. Buurman, Van der Garde en Van de Zande kunnen allemaal wel een potje sturen, maar niet goed genoeg voor het allerhoogste.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:20 schreef Fiorano het volgende:
Oké 1 dan haha. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren dan is er niemand die echt heeft ge-exceleerd in de GP2 ofzo. Geen wereldkampioenen.
Nyck de Vries....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Nyck de Vries. Maar dat zegt niets. Iemand met talent in het karten kan later door het ijs zakken, zoals met Van der Garde is gebeurd. Die zat in het opleidingsprogramma van Renault en later McLaren, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Waar heb je dat gelezen, ik kan er (nog) niets over vinden?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 04:22 schreef ari_zahav het volgende:
En het Lotus systeem wat de rijhoogte aanpast tijdens het remmen is alweer verboden
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97127quote:Formula 1 teams have been told that the reactive suspension system pioneered by Lotus has been banned for the 2012 season.
Sources have confirmed that a note was sent from the FIA to all teams on Friday evening indicating that the governing body was no longer satisfied the concept - which regulates ride height under braking - was still legal.
It is not clear why the FIA has decided now that the reactive systems should be outlawed, after AUTOSPORT revealed last week that it had given the green light to the Lotus idea as long ago as last January.
Rival teams are likely, however, to have made an effort to prove to the FIA that the Lotus system was in contravention of the regulations.
News of the FIA ban was first broken on The Flying Lap webcast, when Williams chief operations engineer Mark Gillan said on Friday night he had received a note from the governing body shortly before going on air notifying him of the move.
"The FIA has just banned that particular type of system," he said.
Speaking about Williams' efforts on the device, Gillan said: "We have been investigating that type of system for a while. It obviously has an impact on the aero platform of the car, [and] anything that gets the front ride height lower is beneficial from an aerodynamic perspective."
The reactive suspension system on the Lotus was first spotted at last year's Abu Dhabi Young Driver Test, and helped maintain the front ride height under braking for corners to benefit both aerodynamic performance and stability.
Rivals teams were quick to look into the system, with Ferrari understood to be the first to propose its own version of reactive ride to the FIA.
Ferrari team principal Stefano Domenicali had said at his team's Wrooom media event in Italy last week that he was awaiting a response from the governing body on its legality.
He said: "What you are talking about, is more related to having stability under braking. It is a system that I know there have been some documents in writing between the FIA and the teams.
"We are waiting for the final confirmation if this kind of devices will be acceptable or not. But for sure we are looking around these sorts of devices to see if they contribute to a performance. But we need to wait and see what will be the reaction to the FIA on that."
Only this week, Red Bull Racing team principal Christian Horner had said he was unsure about the ultimate benefits of the system.
"It's like all of these things, it's about how they work and how they are integrated in the car," Horner told AUTOSPORT. "Things have to work as a package rather than as individual components. It appears to be an interesting concept but I'm the wrong person to be commenting on it."
When asked if he thought it was legal, he said: "I haven't had that close a look at it. That's more a question for [F1 race director] Charlie Whiting."
The Lotus system was mechanical and activated by brake torque. And, because it was part of the suspension system, was deemed legal at the time because it could not be classified as a moveable aerodynamic device.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ecclestone stelt de spelregels niet op. Dat doet de FIA.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:47 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom blijven F1 teams die verboden van Ecclestone toch steeds accepteren? Idd, waar is de innovatie?
Nou, Mercedes heb ik eerlijk gezegd nog nergens over horen huilen, behalve hun eigen prestaties. Ferrari (Di Montezemelo eigenlijk) klaagt steen en been als er een concurrent sneller is als hun, en begint dan direct te blaten dat ''ze'' illegaal zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:41 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Mercedes/McLaren wel het meest chagrijnige team is, of Ferrari. De 2 teams die het eerst lopen te miepen als de anderen het beter voor elkaar hebben. En als Ferrari tegen is, dan Sauber ook...En als McLaren tegen is, dan Force India/Saharaook wel.
Het heeft bij hun geen voordeel omdat die auto totaal anders is afgeveerd dan de rest van het veld. Schuine naar voren kantelend hoge achterzijde, een voor hun bewezen succesvol concept. Zou mijn niets verbazen als zij dit nieuw concept vering als een serieuze bedreiging zien voor hun schokdemper concept, en dan maar direct de ban erop hebben aangevraagd.quote:Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem
Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem Het team van Red Bull Racing gaat niet in alle haast een eigen versie van het remstabilisatiesysteem van Lotus Renault GP ontwikkelen. Concurrenten Ferrari en Mercedes zijn wel bezig met een eigen variant, maar de regerend kampioen trekt zijn eigen plan en concentreert zich op het geheel.
Teambaas Christian Horner deelde aan Autosport mede: “Het is zoals met al dit soort dingen, het draait om hoe ze werken en hoe ze geďntegreerd zijn in de auto. Dat dient als een pakket te werken in plaats van als individuele componenten. Het lijkt een interessant concept, maar ik ben misschien de verkeerde persoon om daarover uit te wijden.”
Over de voorbereidingen met de RB8 zegt hij: “Deze tijd van het jaar is altijd erg druk. Iedereen werkt volgas, maar ons schema en de planning ogen in orde. De uitdaging dit jaar is dat je eerst aan de crashtests moet voldoen voordat je mag testen, maar die vlieger gaat voor iedereen op. We focussen ons op onszelf, en wat de rest heeft gedaan zien we wel bij de tests.”
Ben benieuwd wanneer Ferrari en co weer gaan blaffen dat ze de F1 zullen verlaten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ecclestone stelt de spelregels niet op. Dat doet de FIA.
In 2006 had Renault ook een dergelijk concept met ''meewerkende'' vering (zoals ik daarstraks al aanhaalde met de massademper). Die hebben hun werking bewezen. Het is gewoon een feit dat wie een goed schokdemper systeem heeft meer grip heeft. Meer grip = meer snelheid in bochten = snellere wagen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:46 schreef nils7 het volgende:
Wel apart dat jullie er allemaal vanuit gaan dat de vinding van Lotus de auto ook meteen bloed snel had gemaakt...
Met die voorwaarts geplaatste uitlaten... wonnen ze ook niks!
Ik niet!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:46 schreef nils7 het volgende:
Wel apart dat jullie er allemaal vanuit gaan dat de vinding van Lotus de auto ook meteen bloed snel had gemaakt...
Met die voorwaarts geplaatste uitlaten... wonnen ze ook niks!
Aangezien het een techniek is dat in de jaren 80 is uitgevonden (Honda TRAC) is het niet zo innovatiefquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:46 schreef Meike26 het volgende:
Erg jammer... Vond het een mooi systeem en gaatje in het reglement wat Lotus had gevonden. Eerst was het nog wel legaal..nu dus verboden. De innovatie is ver te zoeken in de F1.
quote:10.2.3 No adjustment may be made to the suspension system while the car is in motion.
Wat het eigenlijk des te triester maakt dat de FIA in eerste instantie groen licht gaf. En dan durven ze daar hun mond vol te hebben over kostenreductie.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:06 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Aangezien het een techniek is dat in de jaren 80 is uitgevonden (Honda TRAC) is het niet zo innovatief![]()
En het systeem had eigenlijk meteen illegaal moeten zijn. Ik snap niet waarom de FIA z'n eigen regels niet kan interpreteren:
[..]
Oh, dat zeker. Beter dat ze het nu voor de start van het seizoen doen, dan zeg ergens rond de GP van Groot-Brittannië met dat EBD-drama. Al vind ik het wel jammer. Was toch wel benieuwd wat de tijdswinst van het systeem zou zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:20 schreef ari_zahav het volgende:
Ja, ik begrijp het zelf ook niet echt. Maar de FIA faalde nog harder dan nu in 2009 met de double-diffusor die ze niet voor 2010 bande, maar pas in 2011...
Tja de FIA...ik vond die film over Senna maar matig maar wel werd ook daar heel duidelijk gemaakt dat er veel politiek in omgaat.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:20 schreef ari_zahav het volgende:
Ja, ik begrijp het zelf ook niet echt. Maar de FIA faalde nog harder dan nu in 2009 met de double-diffusor die ze niet voor 2010 bande, maar pas in 2011...
Leuk en aardig die regel. Maar zoals ik 'm lees staat er dat je de demper niet mag aanpassen tijdens het rijden. Er staat niet dat je 'm niet mag afremmen als de dempingsslag plaatsvind, wat dat is namelijk geen verandering/aanpassing maar een andere/bij werking van de demper.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:06 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Aangezien het een techniek is dat in de jaren 80 is uitgevonden (Honda TRAC) is het niet zo innovatief![]()
En het systeem had eigenlijk meteen illegaal moeten zijn. Ik snap niet waarom de FIA z'n eigen regels niet kan interpreteren:
[..]
How wacht? Ik dacht dat de dempers beďnvloed werden in hun dempingsslag door de af te remmen op de een of andere mechanische manier. Waar heb je 't vandaan dat de lengte van de arm wordt beďnvloed?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:32 schreef ari_zahav het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar een demper kan alleen maar de snelheid van een beweging aanpassen. Het systeem van Lotus past de lengte van een suspensie arm aan waardoor de rijhoogte beinvloed wordt.
Er is ook sprake van kostenreductie omdat niemand het hoeft te kopiëren. In de Formule 1 worden vindingen gekopieerd of verboden (als het illegaal is of niet gekopieerd kan/mag worden).quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wat het eigenlijk des te triester maakt dat de FIA in eerste instantie groen licht gaf. En dan durven ze daar hun mond vol te hebben over kostenreductie.
Er werd gezegd ca 0,2 seconde per romde.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 15:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Beter dat ze het nu voor de start van het seizoen doen, dan zeg ergens rond de GP van Groot-Brittannië met dat EBD-drama. Al vind ik het wel jammer. Was toch wel benieuwd wat de tijdswinst van het systeem zou zijn.
Maar ze hebben door in eerste instantie groen licht te geven wel Lotus meer dan een jaar nutteloos geld en mankracht laten investeren in het project. De FIA had dus ook wel iets eerder kunnen verzinnen dat het in strijd zou zijn met die regel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is ook sprake van kostenreductie omdat niemand het hoeft te kopiëren. In de Formule 1 worden vindingen gekopieerd of verboden (als het illegaal is of niet gekopieerd kan/mag worden).
Ze hadden dat systeem inderdaad meteen af moeten keurenquote:Op zondag 22 januari 2012 10:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar ze hebben door in eerste instantie groen licht te geven wel Lotus meer dan een jaar nutteloos geld en mankracht laten investeren in het project. De FIA had dus ook wel iets eerder kunnen verzinnen dat het in strijd zou zijn met die regel.
Nou ja, van mij hoeft nog niet eens meteen. Aangezien ik ook wel snap dat zo'n procedure tijd nodig heeft. Maar meer dan een jaar vind ik dan wel erg lang. Helemaal omdat Lotus bezig was met een patentaanvraag en er genoeg technische tekeningen beschikbaar waren hoe het systeem werkt.quote:Op zondag 22 januari 2012 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hadden dat systeem inderdaad meteen af moeten keuren
Dat begrijp ik, maar laten we zeggen in de beginfase, eerst goedkeuren en daarna afkeuren is toch wat vreemdquote:Op zondag 22 januari 2012 10:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou ja, van mij hoeft nog niet eens meteen. Aangezien ik ook wel snap dat zo'n procedure tijd nodig heeft. Maar meer dan een jaar vind ik dan wel erg lang. Helemaal omdat Lotus bezig was met een patentaanvraag en er genoeg technische tekeningen beschikbaar waren hoe het systeem werkt.
Nee , ik heb het niet over de heave spring. Ik heb het over 1) een additinonele cilinder die gelijktijdig werkt met de rem cilinders, om de hydraulische druk te wijzigen in de schokdemper, of 2) een remsysteem om de arm van de schokdemper die de beweging van de dempingsslag afremt als het rempedaal wordt ingedrukt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:29 schreef ari_zahav het volgende:
Omdat het te zien is op alle plaatjes van Piola en Scarbs. Er zit een cylinder tussen het uiteinde van de pushrod en de brake hub. Deze zet uit wanneer er hard geremd wordt. Het systeem wat jij in gedachte hebt, ik neem aan dat je het over de heave damper hebt, was al eens geprobeerd door Toyota (sorry, geen bron), en blijkbaar was dat niks.
Hier een meer officiele uitleg:
http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE80K0BT20120121
Dat komt, denk ik, doordat het eerst niet gezien werd als een aerodynamisch hulpmiddel, maar om de balans tijdens het remmen te verbeteren. Doordat de rijhoogte verandert, wordt het een aerodynamisch hulpmiddel en dat mag niet. Hier is de FIA door andere teams op gewezen en is het systeem nu daarop afgekeurd.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar laten we zeggen in de beginfase, eerst goedkeuren en daarna afkeuren is toch wat vreemd
quote:Op zondag 22 januari 2012 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat komt, denk ik, doordat het eerst niet gezien werd als een aerodynamisch hulpmiddel, maar om de balans tijdens het remmen te verbeteren. Doordat de rijhoogte verandert, wordt het een aerodynamisch hulpmiddel en dat mag niet. Hier is de FIA door andere teams op gewezen en is het systeem nu daarop afgekeurd.
Voortschrijdend inzicht noemen we dat.
Heeft net de s2000 gewonnen in monte carloquote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:46 schreef Big-Ern het volgende:
Ik las net een bericht over Kevin Abbring die het in de rallysport heel goed doet voor het fabrieksteam van VW. Dit doet me denken aan dat vaak gezegd wordt dat Nederlands talent weinig kans krijgt is de F1. Zou dit echt zo zijn? Als Vettel een Nederlander zou zijn geweest zou hij dan niet alle kansen hebben gekregen die hij nu wel heeft gehad?
Dat is eigenlijk een al langer bekend publiek geheimquote:Op zondag 22 januari 2012 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]Dat duidt dan toch wel op wat incompetentie bij de FIA
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 23-01-2012 om 09:01:15The Iceman Returns today. Kimi Raikkonen is due to begin a two-day test for Lotus (in an R30) at Valencia any time now... reageer retweet
Tofquote:Op maandag 23 januari 2012 10:25 schreef Trystar het volgende:
Kimi's nieuwe helm design:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 januari 2012 13:28 schreef Trystar het volgende:
Omdat we nog geen 2012 banner hebben heb ik maar even dit er van gemaakt:
[ afbeelding ]
Diezelfde helm heeft mijn 16-jarige buurjongen altijd op zijn scooter op zijn hoofd.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:25 schreef Trystar het volgende:
Kimi's nieuwe helm design:
[ afbeelding ]
De linker is van verstappen in 94 toen ie in de fik stond neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef SimtekF1 het volgende:
Als we het toch over helmen hebben, hier nog een stukje historie:
[ afbeelding ]
Wat valt jullie op in dit filmpje?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:05 schreef ElmarO het volgende:
Kimi tijdens het testen en een kort interview.
Z'n Engels is vrij redelijk voor Kimi begrippen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:12 schreef Party_P het volgende:
[..]
Wat valt jullie op in dit filmpje?
Dan is hij zelfs heel goed bezig, want hij heeft evenveel tijd om te testen als Grosjean en die had veel minder tijd in de auto dan Alonso.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:20 schreef Tarado het volgende:
Het blijft een beetje koffiedik kijken maar Grosjean is nooit dichterbij Alonso gekomen dan 4-5 tiende per rondje, Als Kimi zijn rondjes dus minimaal 5 tiende sneller dan Grosjean rijdt is hij aardig tot goed bezig.
Daarachter zie je Rubens toen hij voor Brawn reed en daarachter volgens mij de helm van Montoya.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
De linker is van verstappen in 94 toen ie in de fik stond neem ik aan.
Wat maakt de overige speciaal?
Ik denk het niet. Kimi gaat Grosjean om de oren rijden dit jaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is hij zelfs heel goed bezig, want hij heeft evenveel tijd om te testen als Grosjean en die had veel minder tijd in de auto dan Alonso.
Ik verwacht dat het verschil kleiner zal zijn.
Ik vrees van niet, maar laat me graag verrassenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Kimi gaat Grosjean om de oren rijden dit jaar.
quote:Marussia F1 team revises testing plans, aims for third test for new car
The Marussia F1 team has revised its pre-season plans and will not attend the first test at Jerez in order to concentrate on the development of the new car.
The team was expected to run last year's car in the opening test on February 7-10 to give new driver Charles Pic some track time ahead of his grand prix debut this year.
Team consultant Pat Symonds told AUTOSPORT last week that the outfit was aiming to have its new car ready for the second test at Barcelona.
Marussia, however, has now decided to skip the first test altogether and is now aiming to run the new MR01 in the third test at Barcelona on 1 March.
The team will use last year's car in the second test, also at Barcelona, when it will kick off its on-track preparations.
Team boss John Booth believes the extra time to work on the new car will allow Marussia to be better prepared when it hits the track.
"We have taken the decision today that we will not attend the first test in Jerez, taking place from 7-10 February," Booth told AUTOSPORT.
"We had been looking to take part in that test with the 2011 MVR-02 for the purpose of providing Charles with some valuable running to assist with the preparation for his debut season. This was with a view to introducing the new car, the MR01, at Barcelona two weeks later.
"As our Technical Consultant Pat Symonds has stated publicly, the MR01 will be almost entirely 'new', with very little carryover from 2011. The new car also has some interesting and complex mechanical concepts and it is taking time for us to get to grips with these.
"Unfortunately our programme has slipped and there seems little point in fielding the new car before we can optimise the run plan for it.
"For that reason we have decided to commence our on-track testing by attending the second test in Barcelona with the MVR-02. We then aim to introduce the MR01 at the third test in Barcelona on 1 March.
"Whilst this is not ideal, and not the timescale we had intended to work to, we will at least get some important running with the new car ahead of Australia and hopefully gain more constructive track time than we might otherwise have achieved had we rushed the car out for the second test."
Ja preciesquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Z'n Engels is vrij redelijk voor Kimi begrippen?
We kunnen wel een pot makenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vrees van niet, maar laat me graag verrassen
Bak bier op Kimiquote:
Elioquote:
Die oranje helm is zonder op te zoeken die van Canada 2000 (18 Juni), het Nederlands elftal speelde redelijk goed in een EK/WK (dat weet ik dan weer niet) en ter ondersteuning reed Jos dus met deze helm, Jos reed met deze helm ook één van zijn mooiste races. Hij finishte uiteindelijk op de 5e plek in zijn Arrows A21.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef SimtekF1 het volgende:
Als we het toch over helmen hebben, hier nog een stukje historie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt wel speelgoed, die rare knik in de neus kan ik toch niet mooi vinden en verder met alle respect vind ik die kleuren teveel John Deerequote:
quote:
quote:Now entering their third year what was Team Lotus and now Caterham F1 have produced their most contemporary package yet. Also in the second year of their partner ship with Red Bull and Renault for the supply of their power train, there will be inevitable comparisons of the CT-01 to the cars from its technical partners. Indeed superficially the car bears some resemblances to the RB7, but the car is indeed the work of the technical team lead by Mike Gascoyne and Mark Smith in Hethel. Where as Red Bull supply the Gearbox\Hydraulics and Renault the Engine\KERS package.
Although the car is clearly wearing 2011 spec wings, vanes and brake ducts, its evident the car is another step forward in design terms for the team.
Three features stand out as different from the 2011 T128; the nose, the sidepods and the roll hoop. Firstly the nose is the first example we have seen of the revised 2012 nose regulations, limiting the front fo the nose to a height of just 55cm. However the remaining raised monocoque section between that and the cockpit can be 62.5, so we see the step between these two sections and this is partly softened by the ridged “V” nose. The sidepods follow the Red Bull template with slim sidepods tapering out at their base. The coke bottle shape streamlines smoothly into the gearbox fairing, there being no cooling outlet from the sidepods themselves, instead the tail funnel acts as the main outlets, while there also appear to be small outlets either side of the cockpit sides. Amidships we see the all-carbon blade type roll structure from 2011 has disappeared, replaced by a more conventional roll hoop. With part of its structure exposed in the form of the struts supporting the roll structure. Its likely this structure has some metal in its construction. The use of heavier metal in the structure, is offset by the shape being more structurally efficient and probably of equal weight compared to the all carbon blade.
The nose cone is much wider and shallower than in 2011, this being create enough mass within the deformable structure while still meeting the “V” shaped front bulkhead. A new front wing is in development, its likely this will follow the 2011 trend for an endplate-less design with a three element wing meeting the centre section in a curled profile. The raised front section of chassis means Lotus have retained their steeply include front suspension. Around the cockpit opening their appear to be cooling outlets, these aiding cooling allowing much slimmer sidepods. The bodywork aft of this area bulges outwards slightly and sweeps back smoothly around the engine to the tail funnel. In meeting the 2012 regulations the exhausts are tucked in quite low and inboard. The mandatory last 100mm of exhaust being covered by fairings formed into the engine cover. From these pcitures its hard to teel how steeply the exhaust are angled at. There fore its hard to tell if the exhaust effect the flow under the rear wing.
As the sidepods are so slim and there being no low level exhausts, there is a wide expanse of exposed floor. The diffuser sweeps outwards and there is a generous cut out around the rear wheels. The centre section of the diffuser often termed the boat tail is exposed to the airflow. Suggesting the rear impact structure is raised clear fo the floor. This is in contrast to Red Bulls preferred practice of a low rear crash structure. The lowered section probably allows airflow over the floor to pas through the starter motor hole to aid airflow passing up under the diffuser.
By using the Red Bull Carbon fibre gear case, the rear suspension is also largely taken from the Red Bull. Thus it employs pull rod operation for the springs and dampers. However the KERS installation may follow either Red Bulls Pannier style battery installation or the more typical under-fuel-tank installation.
dat is... maar hij blijft lelijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
hij is ook niet mooi, maar als ie hard gaat dan hoor je niemand er meer over
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
dat is... maar hij blijft lelijk
zagen de wagens er maar weer zo uit![]()
[ afbeelding ]
zeker, maar de regels nopen teams er nu toe om met auto's te komen die een kruising zijn tussen een slagschip op wielen en de klokkenluider van de Notre Dame.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
dat is... maar hij blijft lelijk
zagen de wagens er maar weer zo uit![]()
[ afbeelding ]
ik vind dat echt de mooiste ooit.... jammer genoeg nooit in het echt gezienquote:
Las laatst dat de Ferrari ook uitgerust zal gaan worden met een lelijke neus. Bij Caterham zijn ze op de goede weg, volgens mij. Ze komen langzaam maar zeker wat omhoog.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
hij is ook niet mooi, maar als ie hard gaat dan hoor je niemand er meer over
Die neus is het gevolg van de nieuwe regels dat de voorkant van de auto lager moet zijn om geen gevaar voor de coureur op te leveren bij een T-bone crash.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:27 schreef vosss het volgende:
Als zowel Ferrari als Caterham met die neus komen dan zullen er vast meerdere teams zijn die denken daar op wat voor manier dan ook voordeel uit te halen
http://scarbsf1.com/2010/vnoses.htmlquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:11 schreef sasquatsch het volgende:
Alleen weet ik niet waarom die bochel er zit in plaats van een wat vloeiender naar beneden lopende neus zoals op die McLaren een paar posts hierboven.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 25-01-2012 om 16:35:44I'm told by highly reliable sources that the vast majority of the teams will have similarly ugly noses to the Caterham, owing to regs reageer retweet
Je begint je bij deze foto alleen wel af te vragen of het een reden heeft dat hij zo donker is.quote:
Als er geen verzekeringen zijn die bij mogelijke issues uitkeren dan kan Bernie roepen wattie wilt, maar dan vertrekt het circus niet die kant op.quote:Doorgang GP van Bahrein onwaarschijnlijk
Het is onwaarschijnlijk dat de Grand-Prix van Bahrein, die dit jaar op 22 april moet plaats vinden,door zal gaan. De Amerikaanse autoriteiten hebben voor Bahrein een negatief reisadvies afgegeven.
Het is nog steeds erg onrustig in het land, de Amerikaanse autoriteiten verwachten dat de onrust nog wel een tijd zal doorgaan. Vorig jaar werd de Grand-Prix van Bahrein vanwege dezelfde onrust, tegen het regime in het land, afgeblazen.
De negatieve Amerikaanse reisadvies zorgt er nu voor dat de verzekeringen van de Formule 1 - teams niet garant zullen staan. De Formule 1 - teams zullen om deze reden niet naar het land af willen reizen.
Goh, dat had nu niemand verwacht...quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Als er geen verzekeringen zijn die bij mogelijke issues uitkeren dan kan Bernie roepen wattie wilt, maar dan vertrekt het circus niet die kant op.
Kutbaan, opbokke en plaats maken voor iets mooiers! San Marino, Oude Hockenheim/nurburgring, oude Spa, of San Marino. Om maar eens een paar mooie banen te noemen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Als er geen verzekeringen zijn die bij mogelijke issues uitkeren dan kan Bernie roepen wattie wilt, maar dan vertrekt het circus niet die kant op.
Vind ik ook hoor, wordt niet gemist alleen de $$$$ waarschijnlijk welquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kutbaan, opbokke en plaats maken voor iets mooiers! San Marino, Oude Hockenheim/nurburgring, oude Spa, of San Marino. Om maar eens een paar mooie banen te noemen.
Tja, denk het ook. Eigenlijk schandalig. Eccelstone heeft geld genoeg. Tijd om de sport te steunen in plaats van kapot te maken. En wat dacht je van Magny-Cours.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor, wordt niet gemist alleen de $$$$ waarschijnlijk wel
Oude Spa? Die van 14, nogiets km?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kutbaan, opbokke en plaats maken voor iets mooiers! San Marino, Oude Hockenheim/nurburgring, oude Spa, of San Marino. Om maar eens een paar mooie banen te noemen.
De scheiding van zijn vorige vrouw heeft hem financieel pijn gedaan. Daarom moet hij meer geld binnenharkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:30 schreef Big-Ern het volgende:
Europa is de bakermat van de f1. Hier ligt heel veel historie en sentiment. Veel van boven genoemde circuits ademen F1. Je moet niet teveel willen tornen aan het centrum en het hart van de F1. Ik begrijp Bernie niet. De man is 120, kent alle argumenten, hij zou toch beter moeten weten?
Wat 'armoedig' dan weer, want je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Dan ben je 120, alles gezien en meegemaakt en doe je nog alles voor geld.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De scheiding van zijn vorige vrouw heeft hem financieel pijn gedaan. Daarom moet hij meer geld binnenharken
Bernie kent niet anders. Zo is hij geboren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:44 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wat 'armoedig' dan weer, want je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Dan ben je 120, alles gezien en meegemaakt en doe je nog alles voor geld.
Tja lijkt me ook geen verstandige stap, zeker op zijn leeftijd ook qua veiligheidquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Eigenlijk...hoop ik van niet !
Barrichello vind ik wel een hele goede coureur en ook iemand die heel goed kan inhalen, maar Indycar vind ik niet echt bij hem als coureur en als persoon passen, zover ik hem natuurlijk ken. Dan zou ik Barrichello liever in het WTCC willen zien, of Endurance-races zoals Le Mans, Dubai en American Le Mans series.
Als hij de ovals overslaat is het dus niet op zijn naam geschrevenquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:50 schreef Migue het volgende:
Als er één raceklasse is die Barrichello op zijn naam is geschreven, en vooral juist op dit moment, dan is het wel IndyCar. Dikke kans dat hij de ovals overslaat. Qua veiligheid valt het ook wel allemaal mee, vooral voor iemand wie zo fit is als hij.
Dat is zijn eigen schuld geweest. Welke malloot zet dat ook allemaal op naam van zn vrouwquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De scheiding van zijn vorige vrouw heeft hem financieel pijn gedaan. Daarom moet hij meer geld binnenharken
Ik vond het al een beetje vreemd klinken maar nam het toch klakkeloos overquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:02 schreef hermanf het volgende:
Doordat iets je op het lijf geschreven is schrijf je misschien overwinningen op je naam
Zal dichter bij de 50 liggen dan bij de 10, in zijn tijd bij Ferrari heeft hij ook aardig zijn zakken gevuld ook al valt dat in het niet bij wat Schumacher heeft gevangenquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:45 schreef vosss het volgende:
Hoeveel geld zou Rubens gevangen hebben in totaal in die 19 jaar? Ik bedoel hij is altijd een beetje het vijfde wiel aan de wagen geweest enzo.
Wat zal die nu hebben nog? 10 miljoen? 50 miljoen? Ik heb geen idee
quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef ari_zahav het volgende:
Heeft Rubens niet een prive-jet? Ik denk dat hij niet IndyCar hoeft te doen vanwege het geld
Denk ergens richting de 50. Vergeet niet dat veel verdienen iets is dat pas de afgelopen 5-10 jaar is begonnen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:45 schreef vosss het volgende:
Hoeveel geld zou Rubens gevangen hebben in totaal in die 19 jaar? Ik bedoel hij is altijd een beetje het vijfde wiel aan de wagen geweest enzo.
Wat zal die nu hebben nog? 10 miljoen? 50 miljoen? Ik heb geen idee
Voor die keer dat hij Schumi heeft laten passeren in Oostenrijk heeft hij dat vliegtuig gekochtquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Denk ergens richting de 50. Vergeet niet dat veel verdienen iets is dat pas de afgelopen 5-10 jaar is begonnen.
Mooi voor hem. Ik had het niet gedaan, ze hadden lekker de tyfus kunnen krijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor die keer dat hij Schumi heeft laten passeren in Oostenrijk heeft hij dat vliegtuig gekocht
Heb het in 2002 via het circuit bestelt (Hockenheim) en in 2007 en 2011 via Ticket+Travel. In beide gevallen heb ik goede ervaringen. In het geval van Ticket+Travel kreeg ik er ook netjes een kaarthouder bij inclusief oordopjes.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:12 schreef RingBewoner het volgende:
En nog een post, ik weet het.
Waar bestellen jullie eigenlijk je kaarten? En wat zijn de ervaringen.
Heb nog nooit via de site van het circuit bestelt. Vorig jaar bij GPtours, eerste keer ook en tussendoor een keertje bij gptickets.nl. GPtours beviel mij ook erg goed.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb het in 2002 via het circuit bestelt (Hockenheim) en in 2007 en 2011 via Ticket+Travel. In beide gevallen heb ik goede ervaringen. In het geval van Ticket+Travel kreeg ik er ook netjes een kaarthouder bij inclusief oordopjes.
Heftig, ik heb ook geen idee waar die contaminatie vandaan kwam.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het al een beetje vreemd klinken maar nam het toch klakkeloos over
Bij Spa is ALTIJD plaats. Ik parkeer daar liever wat van het circuit af dan op die grote plaats bij het circuit zelf.quote:Zit alleen beetje te twijfelen om misschien een parkeerkaart te kopen. Kost voor een weekend 57,50 euro en parkeren in de buurt kost 40 euro bij Spa. Dat weet ik uit ervaring. Op zich heeft het wel iets om naar het circuit toe te lopen en het op te zien doemen als je daar loopt, andere kant, een parkeerkaart is ook wel praktisch, lekker dichtbij en zekerheid van een plaats. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de kaarten voor dit jaar Duitsland gewoon op de site van Hockenheim besteld. Samen met 2 vrienden gaan we dan op de F1 camping staan, kost rond de ¤120 en heb je gelijk een parkeerplaatsquote:Op donderdag 26 januari 2012 19:12 schreef RingBewoner het volgende:
En nog een post, ik weet het.
Waar bestellen jullie eigenlijk je kaarten? En wat zijn de ervaringen.
Monza 2009, gewoon ter plaatse op het circuit gekocht. Ivm nog niet definitieve vakantieplannen destijds. Ging prima, op vrijdagochtend bij de kassa, niet druk, 9 tientjes pp voor hele weekend.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:12 schreef RingBewoner het volgende:
En nog een post, ik weet het.
Waar bestellen jullie eigenlijk je kaarten? En wat zijn de ervaringen.
Welke tribune zit je?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:22 schreef Schunckelstar het volgende:
Vorige week kaartjes besteld voor hockenheim bij tickets+travel
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 27-01-2012 om 14:39:06Jules Bianchi will be Force India's reserve driver in 2012. reageer retweet
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:42 schreef Trystar het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 27-01-2012 om 14:39:06Jules Bianchi will be Force India's reserve driver in 2012. reageer retweet
OK dat is een zowat een half rondje in de F1quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:56 schreef vosss het volgende:
19 seconden later; dus niet precies gelijk
Haha nice ik zit op ook op Innentribüne Bquote:
Ik denk niet dattie toestemming gaat krijgenquote:Kimi Raikkonen wil blijven rallyen: "Teams zijn wat nerveus over dit soort zaken"
Kimi Raikkonen heeft toegegeven graag te willen blijven rallyrijden ondanks zijn verplichtingen bij het Renault F1 Team. De Fin was afgelopen twee seizoenen in die tak van sport actief nadat hij eind 2009 zijn zitje bij Ferrari verloor. Ondanks de angsten die binnen Renault bestaan over de nevenactiviteit hoopt de voormalig wereldkampioen over enkele maanden toch weer aan zijn favoriete hobby te kunnen beginnen.
“Als ik kan blijven rallyrijden terwijl ik in de Formule 1 actief ben zou ik dat doen”, aldus Raikkonen tegenover Turun Sanomat. “Maar ik zal even moeten wachten voordat ik weer rally’s ga rijden. Vandaag de dag zijn de teams altijd wat nerveus over dit soort zaken.” Daarmee doelde de Fin logischerwijs op de rallywedstrijd van begin 2011 waarin Renault-coureur Robert Kubica zwaar crashte en sindsdien niet meer achter het stuur van een Formule 1-bolide heeft gezeten.
De contactpuntjes klinken nu al versleten bij lage revs.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:21 schreef vosss het volgende:
http://www.caterhamf1.com/news/2012/caterham-ct01-fire-up
Vroem vroem
Potverdrie wat duurt het nog lang!
nice, mooie plaatsenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Haha nice ik zit op ook op Innentribüne B
Goed voor elkaar! Duur? Als ik een hotel in Spa wil boeken betaal ik met gemak 3400 euro voor vrij tot maandag. En in Vielsalm, een paar km verderop van do tot maandag 880 euro.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:32 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Dit jaar naar Spa eens niet naar de camping, maar een huisje gehuurd midden in Francorchamps. 10 minuten lopen naar het circuit (ingang La Source). Lekker relaxed!
Daar heb ik nog geen idee van, boek denk ik die speciale F1 camping via de site van Hockenheimquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
nice, mooie plaatsen![]()
welke camping ga je?
Volgens mij zitten er n paar parken van Landal daar in de buurt?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Goed voor elkaar! Duur? Als ik een hotel in Spa wil boeken betaal ik met gemak 3400 euro voor vrij tot maandag. En in Vielsalm, een paar km verderop van do tot maandag 880 euro.
Ik denk eerlijk gezegd dat het bluffen is... om zo misschien nog wat dollars er bij te krijgen als hij niet gaat rally-rijden.. Aan de andere kant vind hij het rally-rijden ook wel leuk natuurlijk en is het nu niet echt een coureur die snel gehoorzaam is... dus wieweet doet hij het allebei wel: Eerst die extra dollars binnen harken en dan toch gaan rally-rijdenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dattie toestemming gaat krijgen!
Teruglezen geen optie?quote:Op zondag 29 januari 2012 13:04 schreef Greetz het volgende:
Misschien dat dit hier helemaal niet thuis hoort of er elders al een topic over is, maar ik kijk dus F1 altijd op de BBC. Nu zend de BBC dit jaar de helft van de races uit en Sky Sports de andere helft, iemand een idee hoe we dat in NL kunnen ontvangen?
ik ga dit jaar opteren om het te kijken op de RTBF (Franse zender), die hebben tenminste geen reclame. Maar dan gooien we gewoon de radio aan en zetten we deze op Radio 5 van de BBCquote:Op zondag 29 januari 2012 13:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Teruglezen geen optie?
Wat dacht je van online of een café.
Theorie is goed. Het is alleen niet zeker hoeverre beeld en geluid dan in sync zijn. Bovendien gaat David Croft naar Sky en komt James Allen daar voor in de plaats, en dat schijnt niet de meest inspirerende figuur te zijn. Maar goed, de praktijk zal uitwijzen hoe prettig het is om Radio 5 live te gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik ga dit jaar opteren om het te kijken op de RTBF (Franse zender), die hebben tenminste geen reclame. Maar dan gooien we gewoon de radio aan en zetten we deze op Radio 5 van de BBC
Online, ok, hoe wat waar?quote:Op zondag 29 januari 2012 13:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Teruglezen geen optie?
Wat dacht je van online of een café.
In hoevere het sync loopt zullen we idd nog moeten zien. Maar waarschijnlijk gaat het nog altijd beter zijn dan VT4 hier in België, met 50% van de zanggroep Clousea bij de presentatiequote:Op zondag 29 januari 2012 13:21 schreef hermanf het volgende:
[..]
Theorie is goed. Het is alleen niet zeker hoeverre beeld en geluid dan in sync zijn. Bovendien gaat David Croft naar Sky en komt James Allen daar voor in de plaats, en dat schijnt niet de meest inspirerende figuur te zijn. Maar goed, de praktijk zal uitwijzen hoe prettig het is om Radio 5 live te gebruiken.
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:51 schreef vosss het volgende:
RTL7 niet te ontvangen? Die zit toch standaard op de kabel?
Waar zit je ergens dan?
quote:
Als alle pre-season tests, VT's en een voor- en nabeschouwing beschikbaar zouden zijn zou ik eventueel wel een jaar-abonnementje willen afsluiten. Zeg eens wat, ¤60 á ¤70. Lijkt me een schappelijk bedrag.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:55 schreef vosss het volgende:
Ahh okay, dat had ik over het hoofd gezien.
Mooi kut dan.
Overigens snap ik nog steeds compleet niet dat de FIA niet gewoon de hele race in HD uitzendt online, eventueel tegen betaling.
Ik gok zomaar dat jij er best een eurootje of wat voor over had, nietwaar?
quote:Stories coming from Italy suggest that injured F1 driver Robert Kubica aims to get into an F1 simulator and then back into a car and has set his sights on doing it from June onwards.
The Pole, who broke bones down his right side and severed nerves in his right arm in a rally accident a year ago, is still in a light cast at present after breaking his right leg again earlier this month. But he’s counting down the days to getting back into training.
According to our colleague Pino Allievi, who is in close contact with Kubica, he had started intense training on a bicycle in December and will get back on it soon. He is driving a road car again and has a good range of movement is his right arm, but still has some problems with rotation movements between the elbow and wrist.
According to Allievi, Kubica’s attitude is that either he’s able to come back at 100% of his previous level or he won’t bother. And it will only be if and when he drives a simulator and then a racing car that he will know.
The intense physiotherapy he is undertaking at the moment and the training programme he had started on before the recent leg break show the ferocity of his determination to come back.
Ik kan RTL7 wel ontvangen, maar de verslaglegging is tenenkrommend slecht. Ik ga het wel op de BBC kijken en ben op zoek naar de mogelijkheid om de andere races via Schotelantenne op Sky te ontvangen in NL.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:51 schreef vosss het volgende:
RTL7 niet te ontvangen? Die zit toch standaard op de kabel?
Waar zit je ergens dan?
Ik zou best 2-3 euro voor een volledige race via online stream willen betalen! En ik denk wel 5 euro voor een heel weekend, maar dan wel ook via mn telefoon. Ik ben op zaterdagen vaak niet thuis, dus zou ik mooi via mn mobiel kunnen kijkenquote:Op zondag 29 januari 2012 14:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Als ze nu bv eens een sms dienst zouden opzetten en dan per dag dat je wilt kijken ¤1 zouden vragen en dan voor raceday ¤1.50. Denk dat dat zelfs beter zou werken, zo heb je tenminste nog de mensen die last minute beslissen, of de mensen die geen jaar-abbo willen afsluiten omdat ze bv maar 14 gp's kunnen zien.
Ja dat klinkt allemaal leuk, maar voor zover ik het kan lezen op andere sites heeft hij 1x een klein stukje op de openbare weg gereden in een Megane. Automaat. Want schakelen kan hij nog altijd niet met zn rechterarm/hand.quote:He is driving a road car again and has a good range of movement is his right arm, but still has some problems with rotation movements between the elbow and wrist.
Zo dus,quote:Op zondag 29 januari 2012 15:38 schreef vosss het volgende:
[..]
*knip*
Ik denk echt niet dat we hem nog terug gaan zien in de F1 al hoop ik van wel natuurlijk
Ga nu niet te hard van stapel lopen, jahquote:Op zondag 29 januari 2012 14:36 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik zou best 2-3 euro voor een volledige race via online stream willen betalen! En ik denk wel 5 euro voor een heel weekend, maar dan wel ook via mn telefoon. Ik ben op zaterdagen vaak niet thuis, dus zou ik mooi via mn mobiel kunnen kijken
Er is zoveel geld te verdienen op dat gebied...quote:Op zondag 29 januari 2012 21:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga nu niet te hard van stapel lopen, jah
527 miljoen gedurende het 2010-seizoenquote:Op zondag 29 januari 2012 23:57 schreef vosss het volgende:
Die 20 miljoen was een hele voorzichtige schatting. Het zouden er zomaar 100 miljoen kunnen zijn of nog veel meer
LOL aan de ene kant zeg je dat ze internet niet snappen....quote:Op maandag 30 januari 2012 10:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
527 miljoen gedurende het 2010-seizoen
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/1/11660.html
Maar de reden dat ze niet gewoon een goede betaalde stream hebben is niet omdat ze internet niet snappen. Het is dezelfde reden als dat je hier niet betaalde de nieuwste Amerikaanse series kan kijken: de exclusieve rechten worden per land verkocht aan de RTL's van deze wereld, en niet-exclusieve rechten zijn minder waard.
Het gaat nog wel een paar jaar duren voordat de mediamaatschappij doorhebben dat het concept "content per land regelen" volstrekt achterhaald is.
Misschien moet je mijn post nog eens lezen.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:46 schreef nils7 het volgende:
LOL aan de ene kant zeg je dat ze internet niet snappen....
... aan de andere kant schrijf je precies de reden op waarom F1.com zelf niet live broadcast: ivm die rechten.
[...]
mja, het schijnt dat Ferrari toch aan hem loopt te leuren en de Pool zou al een voorcontract bij de Italianen getekend hebben. Dus helemaal afgeschreven is hij nog niet. Pas halverwege dit jaar wordt er meer duidelijk over de F1-toekomst van Kubicaquote:Op zondag 29 januari 2012 21:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo dus,
Kubica is done.
Punt comma lijn, aan de haak, enzovoort.
De naam doet geen belletje rinkelen bij mij. Ik was toen nog niet geboren.quote:Voormalig F1-coureur Francois Migault (67) overleden
Voormalig Formule 1-coureur Francois Migault is op 67-jarige leeftijd overleden. De Fransman was in de jaren zeventig en tachtig ook actief in de 24 Uur van Le Mans.
Migault maakte in 1972 zijn debuut in de Formule 1 bij het team van Connew. Twee jaar later werd hij vastgelegd door BRM. Een veertiende plek tijdens zijn thuis-Grand Prix op het circuit van Dijon. 1974 zou zijn enige volledige seizoen blijven in de Formule 1.
In 1975 volgden nog een aantal optredens voor de teams van Hill en Williams, maar daarna was zijn carričre in de Formule 1 ten einde. De jaren daarna was Migault voornamelijk actief in de 24 Uur van Le Mans.
Migault finishte drie keer op het podium tijdens de 24 Uur van Le Mans. In 1974 en 1981 finishte hij als derde en in 1976 scoorde hij met een tweede plek zijn beste resultaat ooit. In 2002 was hij voor het laatst actief op Le Mans.
Ja leuk weer een Franse GP, maar waarom moet dat nou om en om met een van de meest legendarische (zo niet DE meest legendarische) Grand Prix van de kalender?quote:Toekomst Grand Prix Spa Francorchamps en Paul Ricard vandaag beslist
De toekomst van de Grand Prix van Frankrijk op Paul Ricard wordt mogelijk vandaag beslist. F1-baas Bernie Ecclestone spreekt in Londen vandaag met de Franse minister van Sport David Douillet en de president van de Franse autosportfederatie Nicolas Deschaux. Ook Gilles Dufeigneux zal aanwezig zijn. Hij werd afgelopen jaar aangesteld door de Franse minister-president om zich bezig te houden met de rentree van de Grand Prix.
De plannen zijn momenteel nagenoeg rond: Paul Ricard en Spa-Francorchamps organiseren om het jaar de Grand Prix, om zo voor beide locaties de kosten binnen de perken te houden. Deze gang van zaken zou per 2013 in moeten gaan.
Oude F1 coureurs moeten sowieso gehuldigd worden, in rijdende bommen zonder bescherming seizoenen lang rijden verdient respect!quote:Op maandag 30 januari 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
De naam doet geen belletje rinkelen bij mij. Ik was toen nog niet geboren.
Desalniettemin RIP voor de nabestaanden
Als ze niet gaan rouleren, is er vanaf 2013 helemaal geen GP op Spa meer.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja leuk weer een Franse GP, maar waarom moet dat nou om en om met een van de meest legendarische (zo niet DE meest legendarische) Grand Prix van de kalender?![]()
Dan liever geen Franse GP en wel elk jaar Spa-Francorchamps imo!
Dit is dé reden dat ik dit jaar na spa wil. Puur omdat ik vrees dat hij helemaal verdwijnt.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja leuk weer een Franse GP, maar waarom moet dat nou om en om met een van de meest legendarische (zo niet DE meest legendarische) Grand Prix van de kalender?![]()
Dan liever geen Franse GP en wel elk jaar Spa-Francorchamps imo!
quote:Adrian Sutil is veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van achttien maanden. De rechtbank in München heeft de voormalig coureur van Spyker en Force India schuldig bevonden van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Ook moet de 29-jarige Duitser een boete van 200.000 euro betalen.
Het incident vond vorig jaar plaats in een discotheek in Shanghai. Sutil, die samen met Lewis Hamilton diens overwinning in de Chinese Grand Prix aan het vieren was, was zich vervelend aan het gedragen tegenover enkele gasten van het Lotus Renault-team, waarna aandeelhouder Eric Lux de coureur had verzocht de club te verlaten. Hierop stak Sutil de Luxemburgse zakenman met een glas in de hals. Sutil verklaarde voor de rechtbank dat het niet zijn bedoeling was om Lux te verwonden en dat hij alleen de inhoud van het glas over de zakenman heen wilde gooien. In zijn slotpleidooi bood hij nog eens zijn excuses aan: "Het spijt me waanzinnig. Ik betreur het voorval enorm."
Sutil raakte eind vorig jaar zijn racestoeltje bij Force India kwijt aan reservecoureur Nico Hülkenberg. Deze veroordeling zou wel eens het een definitieve einde kunnen betekenen van zijn Formule 1-carričre.
quote:McLaren are reportedly braced for a fight over the legality of the new MP4-27 when their 2012 car is unveiled on Wednesday.
bronquote:Speaking a day ahead of the launch of the MP4-27 on the team's official website, McLaren's Geoff McGrath, the managing director of the outfit's Applied Technologies arm, said the innovative element of the new design would be clear to see from the outset - and is expected to prompt protests from rivals.
Ik vrees een "quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:12 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
[..]
bron
Nog maar 22 uurtjes te gaan
Alleen hoop ik dat andere teams het iets eleganter hebben gedaan dan Caterham.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:59 schreef vosss het volgende:
Die bobbel zullen ze bijna allemaal hebben vanwege nieuwe regeltjes
Maar de nieuwe is wel laag/lagerquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:44 schreef ari_zahav het volgende:
De neus van de oude McLaren was volgens mij al aardig 2012-proof, dus het hoeft er niet zo idioot uit te zien zoals de CT01.
Dus om 11 uur live?quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:31 schreef Trystar het volgende:
Ben benieuwd! Altijd leuk de onthulling van de nieuws wagens.
Launch is hier straks live te volgen:
http://www.mclaren.com/pa(...)rcedes-mp4-27-live-1
staat er boven op het plaatje....quote:
11 uur GMT is 12 uur Nederlandse (winter)tijd.quote:
Episch filmpjequote:
Ik ben heel benieuwd naar de auto, maar ben ondertussen erg verrast door de woorden van McGrathquote:McLaren bereidt zich voor op protesten tegen innovatieve MP4-27
McLaren bereidt zich voor op protesten tegen innovatieve MP4-27 Het team van McLaren heeft het randje van het toelaatbare opgezocht met de nieuwe MP4-27. Dat verklapte Geoff McGrath, directeur van McLaren Applied Technologies, tegenover Autosport. De Britse renstal zet zich schrap voor een gevecht voor de legaliteit van de bolide. McGrath: “We hebben wat technische innovaties die meteen duidelijk zijn zodra je ze ziet.”
McLaren presenteert de MP4-27 morgen. McGrath: “De afgelopen jaren stonden we in het begin direct op achterstand, dat was teleurstellend. Maar als we tekort schieten heeft het recente verleden uitgewezen dat we dat sneller goedmaken dan anderen. Totdat de eerste test in Jerez van start gaat zullen de engineers blijven gissen of ze het dit keer bij het juiste eind hebben.”
Hij sprak ook opvallende woorden over vorig seizoen. “Sebastian Vettel moet wel een briljante coureur zijn, want eind vorig jaar hadden we de snellere auto en nog wist hij ons af te troeven. We zoeken uit hoe dat mogelijk is. We denken dat het de kwaliteit van de coureur is. Geen trucjes met de wagens, hij was gewoon in staat meer uit het materiaal te halen dan wij.”
Ooh, had ik hem wel goed gehoord, die was inderdaad geweldigquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:11 schreef RingBewoner het volgende:
Geweldige opmerking van Lewis: "We changed the rearview mirrors a bit so I can see Felipe better"
![]()
Niet de uitlaten?quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
die sidepots zijn eigenlijk het meest opvallende onderdeel aan de auto
niet echt imo. Ik verwacht dat meer teams voor die oplossing kiezen.quote:
voor de achterwielen zie je m duidelijk uit de sidepod komen....quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:04 schreef Katlaah het volgende:
Waar zit eigenlijk de uitlaat, die zie ik maar niet, of nauwelijks.
De regels voor dit jaar vereisen een hoge uitlaat, waardoor je de diffuser veel minder goed kunt benutten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:11 schreef Katlaah het volgende:
Ja, maar ik dacht dat de uitlaat zo'n ~10 centimeter uit de achterkant moest steken, terwijl ie nu dus eindigt in het bodywerk zelf.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:04 schreef Katlaah het volgende:
Waar zit eigenlijk de uitlaat, die zie ik maar niet, of nauwelijks.
Geen shakedown as vrijdag denk ik ..twitter:InsideFerrari twitterde op woensdag 01-02-2012 om 16:08:44Heavy snowfall here in Maranello and the weahter forecast are not really encouraging: more snow and much colder temperatures. reageer retweet
Goede plaat!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maargoed, de neus van afgelopen jaar van McLaren was al goedgekeurd voor dit jaar opzich..
[ afbeelding ]
tjaquote:De veroordeelde formule 1-coureur Adrian Sutil heeft vandaag hard uitgehaald naar zijn collega Lewis Hamilton. 'Hij is een lafaard. Met iemand zoals hij wil ik niet bevriend zijn', foeterde Sutil in de Duitse krant Bild.
Veroordeling
De rechtbank in München veroordeelde Sutil dinsdag tot 18 maanden voorwaardelijke celstraf en 200.000 euro boete. De voormalig coureur van Force India had vorig jaar april Eric Lux, de eigenaar van de formule 1-renstal Lotus Renault, gevaarlijk verwond met een kapot champagneglas. Dat gebeurde in een nachtclub in Shanghai, waar een feestje was ter ere van de overwinning van Hamilton in de Grand Prix van China.
Getuige
Hamilton zou aanvankelijk optreden als getuige van Sutil, maar de Britse coureur van McLaren liet verstek gaan. Hij schermde met andere verplichtingen. 'Voor mij is hij geen kerel. Zijn vader stuurde me wel een sms om me geluk te wensen in het proces, maar van Lewis hoorde ik niets', aldus Sutil.
Ik niet. Het was namelijk zo klaar als een klontje dat niet RB dominant was maar Vettel, alleen ligt die boodschap niet zo goed in GB en Nederland.quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de auto, maar ben ondertussen erg verrast door de woorden van McGrath
Van Ferrari, Red Bull en Mercedes verwacht ik toch ook een wat elegantere oplossing.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Nog even snel 1 post:
Ik ben geen fan van McLaren, maar het gerucht dat dit jaar het jaar van de lelijke neuzen zou worden, heeft McLaren in iedergeval al ontkracht en een zeer strakke wagen neer gezet.. ! I like it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |