Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas andersquote:Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.
Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel
ik meen dat Googolplexian dat altijd deedquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Als er iemand het plaatje kan aanpassen naar 2012 met Raikkonen erbij.
Helaas wel. zeg ik met mijn McGregor Senna outfit aanquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas anders
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.
Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel.
Senna was, ondanks de problemen, beter dan Hill met de Williams, die in de eerste races moeilijk te rijden was. Pas na aanpassingen aan de Williams gedurende het seizoen werd het een van de betere wagens van het veld, die (imho) met Senna aan het stuur niet te verslaan zou zijn geweest.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.
Iemand die in de eerste 3 races geen punt pakt word volgens mij echt geen kampioen op zijn sloffen.
Dat is ook zo en maakt zijn periode bij Williams des te tragischerquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mijn conclusie is dat Senna beter dan Hill was in die auto en zonder zijn fatale ongeluk wereldkampioen had kunnen worden.
Die raceklasse bestaat niet meerquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:20 schreef Fiorano het volgende:
Vd Garde gaat lekker GP2 Asia Series rijden ofzo.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die raceklasse bestaat niet meer
Je hoopt maar dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die raceklasse bestaat niet meer
Vast niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je hoopt dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:04 schreef Schunckelstar het volgende:
Het is trouwens volledig langs me heen gegaan wat vd garde volgend jaar gaat doen.. die had een paar weken terug toch een "very big day" ?
Is daar nog wat over bekend geworden?
Dat bedoelde ik ook met dat hij door het rijden over de hobbel de downforce verloor. Daar had die lage bandenspanning ook mee te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:18 schreef vosss het volgende:
Je vergeet er 1. Er zijn er ook die denken dat door de safetycar periode vlak er voor de druk in de banden is afgenomen, daardoor de auto iets lager liggen en daardoor over die hobbel vloog.
Daarom is die minimale bodemspeling er nu.
Als je er nog in gelooft dan ben je wel erg naïef.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen.
ohquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen.
Die moest ik opzoekenquote:Rudolf Caracciola
quote:Jos Verstappen wordt vrijgelaten
Laatste update: 19 januari 2012 15:13 info
ROERMOND - Voormalig Nederlands formule 1-coureur Jos Verstappen (39) wordt vrijdag uit voorarrest vrijgelaten.
Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Maastricht donderdag besloten.
Verstappen zat achter de tralies, onder meer op verdenking van poging tot doodslag op zijn ex-vriendin. Justitie denkt dat hij op 4 januari met opzet op haar is ingereden. De vrouw raakte daardoor lichtgewond.
Verstappen is al vaker met justitie in aanraking gekomen. Hij werd in januari 2009 door de rechtbank in het Belgische Tongeren veroordeeld tot 3 maanden voorwaardelijk en 1650 euro boete voor het belagen van zijn toenmalige echtgenote.
quote:Caterham to unveil 2012 car in F1 Racing magazine
Caterham will unveil its new Formula 1 car on the cover of AUTOSPORT's sister publication F1 Racing on January 26.
The Hingham-based outfit's challenger will remain in the green and yellow colours that the outfit used when it raced under the Team Lotus name.
The new car will run for the first time at the opening pre-season test that takes place in Jerez from February 7.
Vind het een beetje weinig zeggend, dat Senna eventueel Karts zou willen verkopen zou best kunnen, en dat hij twijfelde om weer in te stappen naar aanleiding van crash Ratzenberger is ook waar, dat deze man dan dit ervan maakt voegt weinig toe en "suicide" slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:14 schreef vosss het volgende:
Ik kom net deze tegen:
Wat denken jullie? Waarheid, of iemand die zn 15 minutes of fame wil hebben over de rug van een dooie?
Dat is niet waar. Robin Frijns heeft al 2 junioren klasses op zijn naam geschreven in 2 jaar tijd. De formule BMW en de Europees formule Renault. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault. Zeker iemand om in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:26 schreef Fiorano het volgende:
Ik vraag me het af, want in de lagere single-Seaters klasse zijn er ook geen Nederlanders die exceleren. Nederland is gewoon een klein landje, dus verhoudingsgewijs brengen we ook minder in.
Klopt, niemand die goed genoeg is voor de F1. Buurman, Van der Garde en Van de Zande kunnen allemaal wel een potje sturen, maar niet goed genoeg voor het allerhoogste.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:20 schreef Fiorano het volgende:
Oké 1 dan haha. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren dan is er niemand die echt heeft ge-exceleerd in de GP2 ofzo. Geen wereldkampioenen.
Nyck de Vries....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Nyck de Vries. Maar dat zegt niets. Iemand met talent in het karten kan later door het ijs zakken, zoals met Van der Garde is gebeurd. Die zat in het opleidingsprogramma van Renault en later McLaren, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Waar heb je dat gelezen, ik kan er (nog) niets over vinden?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 04:22 schreef ari_zahav het volgende:
En het Lotus systeem wat de rijhoogte aanpast tijdens het remmen is alweer verboden
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97127quote:Formula 1 teams have been told that the reactive suspension system pioneered by Lotus has been banned for the 2012 season.
Sources have confirmed that a note was sent from the FIA to all teams on Friday evening indicating that the governing body was no longer satisfied the concept - which regulates ride height under braking - was still legal.
It is not clear why the FIA has decided now that the reactive systems should be outlawed, after AUTOSPORT revealed last week that it had given the green light to the Lotus idea as long ago as last January.
Rival teams are likely, however, to have made an effort to prove to the FIA that the Lotus system was in contravention of the regulations.
News of the FIA ban was first broken on The Flying Lap webcast, when Williams chief operations engineer Mark Gillan said on Friday night he had received a note from the governing body shortly before going on air notifying him of the move.
"The FIA has just banned that particular type of system," he said.
Speaking about Williams' efforts on the device, Gillan said: "We have been investigating that type of system for a while. It obviously has an impact on the aero platform of the car, [and] anything that gets the front ride height lower is beneficial from an aerodynamic perspective."
The reactive suspension system on the Lotus was first spotted at last year's Abu Dhabi Young Driver Test, and helped maintain the front ride height under braking for corners to benefit both aerodynamic performance and stability.
Rivals teams were quick to look into the system, with Ferrari understood to be the first to propose its own version of reactive ride to the FIA.
Ferrari team principal Stefano Domenicali had said at his team's Wrooom media event in Italy last week that he was awaiting a response from the governing body on its legality.
He said: "What you are talking about, is more related to having stability under braking. It is a system that I know there have been some documents in writing between the FIA and the teams.
"We are waiting for the final confirmation if this kind of devices will be acceptable or not. But for sure we are looking around these sorts of devices to see if they contribute to a performance. But we need to wait and see what will be the reaction to the FIA on that."
Only this week, Red Bull Racing team principal Christian Horner had said he was unsure about the ultimate benefits of the system.
"It's like all of these things, it's about how they work and how they are integrated in the car," Horner told AUTOSPORT. "Things have to work as a package rather than as individual components. It appears to be an interesting concept but I'm the wrong person to be commenting on it."
When asked if he thought it was legal, he said: "I haven't had that close a look at it. That's more a question for [F1 race director] Charlie Whiting."
The Lotus system was mechanical and activated by brake torque. And, because it was part of the suspension system, was deemed legal at the time because it could not be classified as a moveable aerodynamic device.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ecclestone stelt de spelregels niet op. Dat doet de FIA.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:47 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom blijven F1 teams die verboden van Ecclestone toch steeds accepteren? Idd, waar is de innovatie?
Nou, Mercedes heb ik eerlijk gezegd nog nergens over horen huilen, behalve hun eigen prestaties. Ferrari (Di Montezemelo eigenlijk) klaagt steen en been als er een concurrent sneller is als hun, en begint dan direct te blaten dat ''ze'' illegaal zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:41 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Mercedes/McLaren wel het meest chagrijnige team is, of Ferrari. De 2 teams die het eerst lopen te miepen als de anderen het beter voor elkaar hebben. En als Ferrari tegen is, dan Sauber ook...En als McLaren tegen is, dan Force India/Saharaook wel.
Het heeft bij hun geen voordeel omdat die auto totaal anders is afgeveerd dan de rest van het veld. Schuine naar voren kantelend hoge achterzijde, een voor hun bewezen succesvol concept. Zou mijn niets verbazen als zij dit nieuw concept vering als een serieuze bedreiging zien voor hun schokdemper concept, en dan maar direct de ban erop hebben aangevraagd.quote:Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem
Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem Het team van Red Bull Racing gaat niet in alle haast een eigen versie van het remstabilisatiesysteem van Lotus Renault GP ontwikkelen. Concurrenten Ferrari en Mercedes zijn wel bezig met een eigen variant, maar de regerend kampioen trekt zijn eigen plan en concentreert zich op het geheel.
Teambaas Christian Horner deelde aan Autosport mede: “Het is zoals met al dit soort dingen, het draait om hoe ze werken en hoe ze geïntegreerd zijn in de auto. Dat dient als een pakket te werken in plaats van als individuele componenten. Het lijkt een interessant concept, maar ik ben misschien de verkeerde persoon om daarover uit te wijden.”
Over de voorbereidingen met de RB8 zegt hij: “Deze tijd van het jaar is altijd erg druk. Iedereen werkt volgas, maar ons schema en de planning ogen in orde. De uitdaging dit jaar is dat je eerst aan de crashtests moet voldoen voordat je mag testen, maar die vlieger gaat voor iedereen op. We focussen ons op onszelf, en wat de rest heeft gedaan zien we wel bij de tests.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |