abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106942681
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast -
2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1
5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1
6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1
8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1
12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps.
14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1
15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Eindstanden 2011
Nog geen link

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Scuderia Ferrari
Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus F1 Team
Chassis/Motor: Lotus 129 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Sahara Force India F1 Team
Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

AT&T Williams
Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham F1 Team
Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. TBA

Marussia F1 Team
Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)

Regulations pagina van FIA

Teampresentaties

• McLaren - 1 februari 2012
• Ferrari - 3 februari 2012
• Force India - 3 februari 2012
• Red Bull Racing - 6 februari 2012
• Sauber F1 Team - 6 februari 2012

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106942704
Als er iemand het plaatje kan aanpassen naar 2012 met Raikkonen erbij. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:49:24 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106942737
quote:
Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.

Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel
Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas anders
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2012 @ 10:51:42 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106942793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Als er iemand het plaatje kan aanpassen naar 2012 met Raikkonen erbij. :)
ik meen dat Googolplexian dat altijd deed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106942893
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas anders
Helaas wel. zeg ik met mijn McGregor Senna outfit aan

Er zijn nog twee presentaties bekend. Force India en Red Bull hebben de data bekend gemaakt.
Het schema is nu:

1 February - McLaren Mercedes (Jenson Button & Lewis Hamilton)
3 February - Scuderia Ferrari (Fernando Alonso & Felipe Massa)
3 February - Sahara Force India (Paul di Resta & Nico Hülkenberg)
6 February - Red Bull Racing (Sebastian Vettel & Mark Webber)
6 February - Sauber F1 Team (Kamui Kobayashi & Sergio Pérez)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106943133
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat als hij niet verongelukt was, hij op zijn sloffen wereldkampioen geworden zou zijn nadat de Williams aangepast werd.

Vergeet niet dat hij Damon Hill in de eerste race al op een ronde had gezet voordat hij uitviel.
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.
Iemand die in de eerste 3 races geen punt pakt word volgens mij echt geen kampioen op zijn sloffen.
pi_106943474
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams.
Iemand die in de eerste 3 races geen punt pakt word volgens mij echt geen kampioen op zijn sloffen.
Senna was, ondanks de problemen, beter dan Hill met de Williams, die in de eerste races moeilijk te rijden was. Pas na aanpassingen aan de Williams gedurende het seizoen werd het een van de betere wagens van het veld, die (imho) met Senna aan het stuur niet te verslaan zou zijn geweest.

Zoals ik al zei, in de eerste race zetten hij en Schumacher Hill (die uiteindelijk tweede werd) op een ronde, voordat hij over de limiet van de Williams ging om Schumacher (die volgens Senna met het verboden traction control reed) bij te houden en spinde.
In de tweede race werd hij direct na de start door Hakkinen uit de race getikt (op de tweede plaats liggend) en in de derde race lag hij op kop toen hij van de baan schoot en zijn fatale crash maakte.

De oorzaak van die crash is nog steeds niet duidelijk, er doen verschillende verhalen de ronde. De een zegt dat de gebroken stuurstang de oorzaak is, de ander dat dit het gevolg was van de crash en dat de hobbels op het circuit er voor zorgde dat Senna alle downforce verloor en van de baan raakte (een van de redenen waarom de bodemplank er is gekomen, om een minimale rijhoogte te garanderen, waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn). Weer een ander (Newey) denkt dat een lekke achterband de oorzaak zou kunnen zijn.

Mijn conclusie is dat Senna beter dan Hill was in die auto en zonder zijn fatale ongeluk wereldkampioen had kunnen worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106945083
Je vergeet er 1. Er zijn er ook die denken dat door de safetycar periode vlak er voor de druk in de banden is afgenomen, daardoor de auto iets lager liggen en daardoor over die hobbel vloog.

Daarom is die minimale bodemspeling er nu.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:43:17 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106945840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mijn conclusie is dat Senna beter dan Hill was in die auto en zonder zijn fatale ongeluk wereldkampioen had kunnen worden.
Dat is ook zo en maakt zijn periode bij Williams des te tragischer
pi_106951197
Het is trouwens volledig langs me heen gegaan wat vd garde volgend jaar gaat doen.. die had een paar weken terug toch een "very big day" ?
Is daar nog wat over bekend geworden?
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:20:53 #11
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_106951792
Vd Garde gaat lekker GP2 Asia Series rijden ofzo.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2012 @ 15:35:11 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106952297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:20 schreef Fiorano het volgende:
Vd Garde gaat lekker GP2 Asia Series rijden ofzo.
Die raceklasse bestaat niet meer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:40:12 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_106952493
Oh echt? Harde faal van mijn kant dan. :s)

Wellicht dat vd Garde in de DTM/GP2 o.i.d. terecht kan maar dan houdt het echt op voor hem. Hij is wat mij betreft gewoon niet goed genoeg voor de F1. Net zoals Senna overigens, maar die heeft zijn naam en zijn geld mee zitten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:40:12 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106952496
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die raceklasse bestaat niet meer :P
:D
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:42:08 #15
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_106952570
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die raceklasse bestaat niet meer :P
Je hoopt maar dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-01-2012 16:24:10 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:15:13 #16
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_106953747
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Je hoopt dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is.
Vast niet. :') .

Dikke droeftoeters, wekenlang schreeuwen dat je met groot nieuws komt en dan vervolgens blijft het stil. Hopelijk is hij een man van zijn woorden. Hij heeft ergens in Novembert namelijk gezegd:

"F1 of niks". Ik hoop op niks!
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:23:36 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_106954079
100% eensch met de mensen boven mij. Gozert moet gewoon ophouden met mooie praatjes verkopen en vervolgens zelf niets van waar maken.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_106954104
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:04 schreef Schunckelstar het volgende:
Het is trouwens volledig langs me heen gegaan wat vd garde volgend jaar gaat doen.. die had een paar weken terug toch een "very big day" ?
Is daar nog wat over bekend geworden?

Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_106954172
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:18 schreef vosss het volgende:
Je vergeet er 1. Er zijn er ook die denken dat door de safetycar periode vlak er voor de druk in de banden is afgenomen, daardoor de auto iets lager liggen en daardoor over die hobbel vloog.

Daarom is die minimale bodemspeling er nu.
Dat bedoelde ik ook met dat hij door het rijden over de hobbel de downforce verloor. Daar had die lage bandenspanning ook mee te maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:32:05 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_106954472
quote:
Als je er nog in gelooft dan ben je wel erg naïef.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_106956388
quote:
oh :')
snap niet dat ie de singleseaters niet gewoon opgeeft en zich net als coronel of bleekemolen bijv. op de toerwagens of porschecup gaat richten, daar kan ie best een mooie carriere maken denk ik
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_106973078
Zou jij de hoop opgeven als je schoonvader stervens rijk is en bereid is om een duit in het zakje te doen?

Persoonlijk zou ik liever bij een gaar derderangs flutteam in de Formule 1 rijden dan helemaal geen Formule 1 rijden.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106978899
Mwah, als ik moest kiezen tussen hrt of een raceklasse waarin ik wel competetief zou zijn dan weet ik niet of ik f1 zou kiezen eigenlijk
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:14:44 #24
184465 Migue
Sensuele man
pi_106982353
Alle coureurs denken helemaal dat ze een gereïncarneerde Rudolf Caracciola zijn, hoe slecht ze ook zijn. Realisme is niet iets dat veel van die jongens gegeven is.
pi_106985598
quote:
Rudolf Caracciola
Die moest ik opzoeken :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106992897
quote:
Jos Verstappen wordt vrijgelaten
Laatste update: 19 januari 2012 15:13 info
ROERMOND - Voormalig Nederlands formule 1-coureur Jos Verstappen (39) wordt vrijdag uit voorarrest vrijgelaten.

Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Maastricht donderdag besloten.

Verstappen zat achter de tralies, onder meer op verdenking van poging tot doodslag op zijn ex-vriendin. Justitie denkt dat hij op 4 januari met opzet op haar is ingereden. De vrouw raakte daardoor lichtgewond.

Verstappen is al vaker met justitie in aanraking gekomen. Hij werd in januari 2009 door de rechtbank in het Belgische Tongeren veroordeeld tot 3 maanden voorwaardelijk en 1650 euro boete voor het belagen van zijn toenmalige echtgenote.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_107001074
quote:
Caterham to unveil 2012 car in F1 Racing magazine

Caterham will unveil its new Formula 1 car on the cover of AUTOSPORT's sister publication F1 Racing on January 26.

The Hingham-based outfit's challenger will remain in the green and yellow colours that the outfit used when it raced under the Team Lotus name.

The new car will run for the first time at the opening pre-season test that takes place in Jerez from February 7.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:07:15 #28
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_107011599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd. Hopelijk net zo mooi als afgelopen jaar.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_107011709
Dat groen en geel zag er in het echt veel mooier uit dan op TV.

Eigenlijk zou een winnend team die kleuren moeten hebben _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107011946
Ik kom net deze tegen:


Wat denken jullie? Waarheid, of iemand die zn 15 minutes of fame wil hebben over de rug van een dooie?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:04:34 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_107020769
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:14 schreef vosss het volgende:
Ik kom net deze tegen:


Wat denken jullie? Waarheid, of iemand die zn 15 minutes of fame wil hebben over de rug van een dooie?
Vind het een beetje weinig zeggend, dat Senna eventueel Karts zou willen verkopen zou best kunnen, en dat hij twijfelde om weer in te stappen naar aanleiding van crash Ratzenberger is ook waar, dat deze man dan dit ervan maakt voegt weinig toe en "suicide" slaat natuurlijk nergens op.
pi_107023372
Ik las net een bericht over Kevin Abbring die het in de rallysport heel goed doet voor het fabrieksteam van VW. Dit doet me denken aan dat vaak gezegd wordt dat Nederlands talent weinig kans krijgt is de F1. Zou dit echt zo zijn? Als Vettel een Nederlander zou zijn geweest zou hij dan niet alle kansen hebben gekregen die hij nu wel heeft gehad?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:26:25 #33
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107024535
Ik vraag me het af, want in de lagere single-Seaters klasse zijn er ook geen Nederlanders die exceleren. Nederland is gewoon een klein landje, dus verhoudingsgewijs brengen we ook minder in.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_107024807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:26 schreef Fiorano het volgende:
Ik vraag me het af, want in de lagere single-Seaters klasse zijn er ook geen Nederlanders die exceleren. Nederland is gewoon een klein landje, dus verhoudingsgewijs brengen we ook minder in.
Dat is niet waar. Robin Frijns heeft al 2 junioren klasses op zijn naam geschreven in 2 jaar tijd. De formule BMW en de Europees formule Renault. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault. Zeker iemand om in de gaten te houden.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:20:14 #35
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107026140
Oké 1 dan haha. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren dan is er niemand die echt heeft ge-exceleerd in de GP2 ofzo. Geen wereldkampioenen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_107027424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:20 schreef Fiorano het volgende:
Oké 1 dan haha. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren dan is er niemand die echt heeft ge-exceleerd in de GP2 ofzo. Geen wereldkampioenen.
Klopt, niemand die goed genoeg is voor de F1. Buurman, Van der Garde en Van de Zande kunnen allemaal wel een potje sturen, maar niet goed genoeg voor het allerhoogste.
Maar stel dat er wel iemand zou zijn als een Vettel, gezegend met gruwelijk veel talent, zou hij dan nu niet bij Red Bull hebben gereden puur omdat hij Nederlander zou zijn?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:28:35 #37
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_107028471
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:50:15 #38
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107029331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Nyck de Vries....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_107029612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:28 schreef Fiorano het volgende:
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt.
Nyck de Vries. Maar dat zegt niets. Iemand met talent in het karten kan later door het ijs zakken, zoals met Van der Garde is gebeurd. Die zat in het opleidingsprogramma van Renault en later McLaren, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_107059001
En het Lotus systeem wat de rijhoogte aanpast tijdens het remmen is alweer verboden :X
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:11:08 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_107059378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 04:22 schreef ari_zahav het volgende:
En het Lotus systeem wat de rijhoogte aanpast tijdens het remmen is alweer verboden :X
Waar heb je dat gelezen, ik kan er (nog) niets over vinden?

Edit, nu dus wel ;)

Formula 1 teams have been told by the FIA that reactive ride height systems will be banned for the 2012 season
By Jonathan Noble Saturday, January 21st 2012, 08:40 GMT

quote:
Formula 1 teams have been told that the reactive suspension system pioneered by Lotus has been banned for the 2012 season.

Sources have confirmed that a note was sent from the FIA to all teams on Friday evening indicating that the governing body was no longer satisfied the concept - which regulates ride height under braking - was still legal.

It is not clear why the FIA has decided now that the reactive systems should be outlawed, after AUTOSPORT revealed last week that it had given the green light to the Lotus idea as long ago as last January.

Rival teams are likely, however, to have made an effort to prove to the FIA that the Lotus system was in contravention of the regulations.

News of the FIA ban was first broken on The Flying Lap webcast, when Williams chief operations engineer Mark Gillan said on Friday night he had received a note from the governing body shortly before going on air notifying him of the move.

"The FIA has just banned that particular type of system," he said.

Speaking about Williams' efforts on the device, Gillan said: "We have been investigating that type of system for a while. It obviously has an impact on the aero platform of the car, [and] anything that gets the front ride height lower is beneficial from an aerodynamic perspective."

The reactive suspension system on the Lotus was first spotted at last year's Abu Dhabi Young Driver Test, and helped maintain the front ride height under braking for corners to benefit both aerodynamic performance and stability.

Rivals teams were quick to look into the system, with Ferrari understood to be the first to propose its own version of reactive ride to the FIA.

Ferrari team principal Stefano Domenicali had said at his team's Wrooom media event in Italy last week that he was awaiting a response from the governing body on its legality.

He said: "What you are talking about, is more related to having stability under braking. It is a system that I know there have been some documents in writing between the FIA and the teams.

"We are waiting for the final confirmation if this kind of devices will be acceptable or not. But for sure we are looking around these sorts of devices to see if they contribute to a performance. But we need to wait and see what will be the reaction to the FIA on that."

Only this week, Red Bull Racing team principal Christian Horner had said he was unsure about the ultimate benefits of the system.

"It's like all of these things, it's about how they work and how they are integrated in the car," Horner told AUTOSPORT. "Things have to work as a package rather than as individual components. It appears to be an interesting concept but I'm the wrong person to be commenting on it."

When asked if he thought it was legal, he said: "I haven't had that close a look at it. That's more a question for [F1 race director] Charlie Whiting."

The Lotus system was mechanical and activated by brake torque. And, because it was part of the suspension system, was deemed legal at the time because it could not be classified as a moveable aerodynamic device.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97127

[ Bericht 74% gewijzigd door Tarado op 21-01-2012 10:01:26 ]
pi_107061821
Erg jammer... Vond het een mooi systeem en gaatje in het reglement wat Lotus had gevonden. Eerst was het nog wel legaal..nu dus verboden. De innovatie is ver te zoeken in de F1.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:26:31 #43
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107062723
Top van de motorsport :')

Red Bull lapt al 3 jaar de regels aan hun laars met flexwings, en ja ze komen door de keuring omdat ze daar wél net stijf genoeg voor zijn, maar er is al meerdere malen aangetoond via beelden en foto's dat die vleugel wel doorbuigt.

2006 werd Renault ook al een ban opgelegd voor hun massa dempers welke ''aerodynamisch bewegende'' onderdelen waren :') dempers, aerodynamisch :? :')
Maar Ferrari's wheel fairings waren dan wel legaal. Want ja, die beïnvloeden de aerodynamica toch niet :')

Ik vraag me af welke reden de FIA heeft gehad om hier nu weer een verbod op te leggen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_107062969
Denk dat Mercedes/McLaren wel het meest chagrijnige team is, of Ferrari. De 2 teams die het eerst lopen te miepen als de anderen het beter voor elkaar hebben. En als Ferrari tegen is, dan Sauber ook...En als McLaren tegen is, dan Force India/Sahara :? ook wel.
pi_107063104
Waarom blijven F1 teams die verboden van Ecclestone toch steeds accepteren? Idd, waar is de innovatie?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:52:30 #46
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107063212
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:47 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom blijven F1 teams die verboden van Ecclestone toch steeds accepteren? Idd, waar is de innovatie?
Ecclestone stelt de spelregels niet op. Dat doet de FIA.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:05:01 #47
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_107063481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:41 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Mercedes/McLaren wel het meest chagrijnige team is, of Ferrari. De 2 teams die het eerst lopen te miepen als de anderen het beter voor elkaar hebben. En als Ferrari tegen is, dan Sauber ook...En als McLaren tegen is, dan Force India/Sahara :? ook wel.
Nou, Mercedes heb ik eerlijk gezegd nog nergens over horen huilen, behalve hun eigen prestaties. Ferrari (Di Montezemelo eigenlijk) klaagt steen en been als er een concurrent sneller is als hun, en begint dan direct te blaten dat ''ze'' illegaal zijn.
McLaren is meer het achterdochtige figuur, en vraagt de FIA om opheldering waarom een concurrent zo snel is. Zodat ze 't of kunnen kopiëren of juist laten verbieden. Zoals ze voorgaande jaren bij Red Bull hebben geprobeerd.

Wie blijft dan over: Red Bull. Zijn geniepiger als je zou denken, en het zou mij niets verbazen als zij een klacht hebben ingediend, omwille van dit:
quote:
Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem
Red Bull Racing niet overtuigd van voordeel remstabilisatiesysteem Het team van Red Bull Racing gaat niet in alle haast een eigen versie van het remstabilisatiesysteem van Lotus Renault GP ontwikkelen. Concurrenten Ferrari en Mercedes zijn wel bezig met een eigen variant, maar de regerend kampioen trekt zijn eigen plan en concentreert zich op het geheel.

Teambaas Christian Horner deelde aan Autosport mede: “Het is zoals met al dit soort dingen, het draait om hoe ze werken en hoe ze geïntegreerd zijn in de auto. Dat dient als een pakket te werken in plaats van als individuele componenten. Het lijkt een interessant concept, maar ik ben misschien de verkeerde persoon om daarover uit te wijden.”

Over de voorbereidingen met de RB8 zegt hij: “Deze tijd van het jaar is altijd erg druk. Iedereen werkt volgas, maar ons schema en de planning ogen in orde. De uitdaging dit jaar is dat je eerst aan de crashtests moet voldoen voordat je mag testen, maar die vlieger gaat voor iedereen op. We focussen ons op onszelf, en wat de rest heeft gedaan zien we wel bij de tests.”
Het heeft bij hun geen voordeel omdat die auto totaal anders is afgeveerd dan de rest van het veld. Schuine naar voren kantelend hoge achterzijde, een voor hun bewezen succesvol concept. Zou mijn niets verbazen als zij dit nieuw concept vering als een serieuze bedreiging zien voor hun schokdemper concept, en dan maar direct de ban erop hebben aangevraagd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_107064474
Nu maar hopen dat Renault/Lotus n backup had, anders is heel de balans weg in de auto...

Ook jammer voor Kimi, wellicht had ie mooi vooraan kunnen rijden!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:46:09 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_107064624
Wel apart dat jullie er allemaal vanuit gaan dat de vinding van Lotus de auto ook meteen bloed snel had gemaakt...
Met die voorwaarts geplaatste uitlaten... wonnen ze ook niks!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_107064636
Dat wordt een matig seizoen voor Lotus ..
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')