SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.We fear that which we cannot see
Niet zo bestquote:Op zondag 15 januari 2012 15:35 schreef M1stral het volgende:
@ Ali,
Hoe gaat het met je N&F x Momo? Ik heb de Japan Heritage maar weer eens aangetrokken.
Geef toch de voorkeur aan een van mijn andere jeans. Maar die fabric... Jum jum.
Ik blij dat ik maar "1" broek heb.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:48 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Niet zo best![]()
Draag nu echt bijna 2mnd mijn Oldblue Co.
Hooguit tussendoor 1, 2x mijn Redcloud
Dat is meer mijn roulatie voor winter timeAls het 15+ graden wordt dan komt NFxMomo en Edwin weer in the picture.
Heb ook nog die 2 andere indo-brands en mij samurai wind![]()
@don plaats ff je pics hier in het nieuwe topic
thnx dude. Ben eerst nog ff niet van plan om em te wassen of soaken. Misschien over een maand of 3 of zo zodat ik er lekker mee door kan. Zien hoe die verder kan worden.quote:
eletric bluequote:Op zondag 15 januari 2012 16:07 schreef don-diablo het volgende:
Repost van de pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterkant staat er een beetje raar op maar gaat om het idee:
[ afbeelding ]
Denim jacket die ik er vandaag bij aan heb:
[ afbeelding ]
Oh, dus je hebt effectief 4,5 maand voorsprong op mequote:
Heb tussendoor wel eens m'n Nudie gedragen natuurlijk, dus vandaar de 5 à 6 maanden.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:31 schreef M1stral het volgende:
[..]
Oh, dus je hebt effectief 4,5 maand voorsprong op me
Gewoon nu, dan hebben we ze maar weer gehadquote:Op zondag 15 januari 2012 21:30 schreef BigSmurf het volgende:
Zal eind deze maand ook wat updates posten, eerst nog even twee weken nonstop dragen.
Moet die van mij nog binnenkrijgen, Ali had me omgepraat. Staan ook een aantal mooie results op internet, even Googelen.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:45 schreef Blaxje het volgende:
Ey denimmatongies. Heb zojuist een Corter belt besteld. Wat zijn jullie ervaringen met die units? Couldn't resist!
is dat de elephant?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:35 schreef bokkepoot het volgende:
Ook maar eens een update vanwege het goede licht
1 maand ongeveer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik er bij mij kont er straks finaal doorheen ga
Ach het imago is niet heel goed / sterk, voor mij persoonlijk helemaal niet als ze ook al bij Freshcotton en zo te krijgen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:32 schreef bokkepoot het volgende:
Ik had er een chainstitch in kunnen laten zitten..Maar daar is ie nu te smerig voor
En tsja dat ze geen Slimguy ervan maken..
Ik denk dat N&F veel meer zou verkopen als ze die chainstitch standaard doen inclusief hidden rivets en meer slimguys. De denim is namelijk serieus wel leuk spul
Maat kleiner kopen.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn Denham broek zakt steeds verder naar beneden, wat raden jullie aan? Naar de Turk ermee? Ik draag op het moment liever mijn broeken zonder riem.
Ik gebruik hem voor mijn vakantie en zaterdagbaantje en dan wil 22 oz wel snelquote:Op maandag 16 januari 2012 16:47 schreef xSanjay het volgende:
Nice don en bokkepoot!
Maar een maand? dat is toch wel echt ziek rap? zou dat door de wat donkere dye komen? of ligt dat voor aal N&F?
Nu we het toch over N&F hebben, de broken twill skinny guy vind ik echt een vette broek! Is er een winkel die deze gewoon heeft liggen? of moet ik hem dan echt online bestellen?
Wat is er 123 mis met Freshcotton dan ? Ik heb wel eens de site zitten door te kijken maar ze zijn nog beter dan Karmaloop naar mijn ideequote:Op maandag 16 januari 2012 13:35 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ach het imago is niet heel goed / sterk, voor mij persoonlijk helemaal niet als ze ook al bij Freshcotton en zo te krijgen zijn.
Beetje leuke gimmicks bedenken om te verkopen, ipv mooie details en afwerking.
Het is nice shitquote:Op zondag 15 januari 2012 21:45 schreef Blaxje het volgende:
Ey denimmatongies. Heb zojuist een Corter belt besteld. Wat zijn jullie ervaringen met die units? Couldn't resist!
Het is een combinatie van factoren. Maar vooral de fabric, het gewicht daarvan en de dye en dyemethode.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:47 schreef xSanjay het volgende:Maar een maand? dat is toch wel echt ziek rap? zou dat door de wat donkere dye komen? of ligt dat voor aal N&F?
quote:Only worn twice, HEAVIER denim than most jeans, and including the other Naked & Famous jeans, so this is better quality.
Of wat je ermee doet natuurlijkquote:Op maandag 16 januari 2012 18:19 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Maar vooral de fabric, het gewicht daarvan en de dye en dyemethode.
Fit wil soms ook wel garant staan voor een wat sneller wearproces.
Zou het graag doen als ik in de gelegenheid zou zitten.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef M1stral het volgende:
Over dikke fades gesproken, draag jij 2 maanden maar eens een dry in de volle zomer, dan wil het ook wel. Warm weer, hoge luchtvochtigheid, zweet etc. Blijft er niks van je jeans over.
Inderdaad alleen jammer dat ze snel uit elkaar vallenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:55 schreef M1stral het volgende:
Die is van Ah_Long, die is inderdaad echt ontzettend mooi. Gewoon ziek hoeveel contrast die heeft, vooral op de combs. Faden echt ontzettend mooi, Eternals. Wellicht ooit nog voor erbij
Vorige zomer gedaan met mijn edwin..En waarschijnlijk komt deze zomer die elephant 2 aan de beurtquote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef M1stral het volgende:
Over dikke fades gesproken, draag jij 2 maanden maar eens een dry in de volle zomer, dan wil het ook wel. Warm weer, hoge luchtvochtigheid, zweet etc. Blijft er niks van je jeans over.
Das is prettig hardcorequote:Op maandag 16 januari 2012 22:13 schreef M1stral het volgende:
Ik heb geen haast. Ik ben voornemens een jaar te dragen zonder hem te wassen, tenzij eerder noodzakelijk blijkt.
Dus vooralsnog, eerste postwash pics op 01-01-13
Moet toch gewoon lukken? Zullen we het anders beide doen?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:21 schreef M1stral het volgende:
Het is enigszins ambitieus, dat zeg ik wel. Maar ik ga het wel proberen. Zou wel kick ass zijn, niet?
Ja, zullen we dat gewoon doen? Als eckte bazen die we zijnquote:Op maandag 16 januari 2012 22:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Moet toch gewoon lukken? Zullen we het anders beide doen?
Jij je 0701, en ik m'n 0201, en er dan de nieuwjaarsduik mee doen op nieuwjaarsdag 2013.
Props als het luktquote:Op maandag 16 januari 2012 22:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Moet toch gewoon lukken? Zullen we het anders beide doen?
Jij je 0701, en ik m'n 0201, en er dan de nieuwjaarsduik mee doen op nieuwjaarsdag 2013.
Amen to thatquote:
Damn nice iddquote:Op maandag 16 januari 2012 20:16 schreef bokkepoot het volgende:
Of in zo'n land als Indonesië ofzo gaan wonen.. Die lui lopen 2 rondjes in hun broek en dat ding heeft al dikke fades
Deze eternal is ook zwaar goed
http://supertalk.superfut(...)findpost__p__2664207
[ afbeelding ]
Hmmm ik had destijds niet echt veel problemen met mijn 17 oz in Rotterdam destijds..quote:Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Damn nice idd
2 rondjes valt mee, maar het heeft wel te maken met luchtvochtigheid etc..
Maar de zomer hier kan ook qua luchtvochtigheid erg hoog zijn, waar je gewoon je broek uit zweet
Ben een beetje bang daarvoorhoger dan 15oz kan dodelijk zijn hahaha
1-1-13 houden we je aan m1stral, ben echt benieuwd dan
Mooi broekie, waarom zo goedkoop?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hmmm ik had destijds niet echt veel problemen met mijn 17 oz in Rotterdam destijds..![]()
Beetje warm maar dat was ook goed te doen
Gezondigd...
http://www.selfedge.com/s(...)af785881ffff86e04359
Maar voor 150 euro kon ik het niet laten
Jop maar ik heb een trucje om al mijn broeken te fadenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:57 schreef BigSmurf het volgende:
Nice bok, maar je hebt echt maar 1 paar benen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Ja 1 dagje is nog te doenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hmmm ik had destijds niet echt veel problemen met mijn 17 oz in Rotterdam destijds..![]()
Beetje warm maar dat was ook goed te doen
Gezondigd...
http://www.selfedge.com/s(...)af785881ffff86e04359
Maar voor 150 euro kon ik het niet laten
Dat is wel jammer, je kan het altijd vragenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:17 schreef BigSmurf het volgende:
Heb m'n Corter double wrap bracelet binnen, maar hij is net te smal, omdat je op één punt een overlapping krijgt. Beetje balen, hoewel ik double toch ook niet echt fijn vind.
Als ik nu een mail stuur naar Eric van Corter, zou die dan nog een enkele bracelet met de riem mee kunnen sturen? Riem is 4 januari besteld, weet niet of ie al op de post is.
Totaal stand staat nu opquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:10 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ja 1 dagje is nog te doenmaar weken lang warm weer en werken er in
is andere koek hehe
Goed gezondigd totaalstand van je denim is nu?
Gedragen? Measurements?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:57 schreef Eirick het volgende:
Ik heb voor de liefhebbers nog wel een 1st gen ROY liggen die ligt te verwaarlozen in de kast.
Size 31
Hij is van 18-6-2010, en max 10-15 keer gedragen. De rest van de tijd heeft hij in de kast gehangen. Nog 0 wear te zien.quote:
Ben wel benieuwd. Wat voor fit is het eigenlijk? En is ie gesoakt of raw gedragen?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:00 schreef Eirick het volgende:
[..]
Hij is van 18-6-2010, en max 10-15 keer gedragen. De rest van de tijd heeft hij in de kast gehangen. Nog 0 wear te zien.
Maten zal ik zsm opnemen.
Pre-selfedge?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:57 schreef Eirick het volgende:
Ik heb voor de liefhebbers nog een 1st gen ROY liggen die ligt te verwaarlozen in de kast.
Size 31
Aardig wat iigquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:56 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Totaal stand staat nu op
Samurai Water element
ALD Prescott Broken Twill
N&F WG Elephant 2
Nudie Regular Ralf Dry Selvage
Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Nudie Even Steven Dry Grey
Moet nog komen
Samurai S0500XX
Roy RS 2
Retired
Nudie Masa
Nudie Regular Ralf Dry Selvage
Edwin ED-35 Organic Selvage
Valt in verhouding met jouw nogal mee omdat ik meer goedkopere NudieHeb
Ach ik zou van dat bedrag een leuke auto kunnen kopen. Maar goed dan had ik natuurlijk ook wel andere broeken moeten kopen dus ergens boeit me het nietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Aardig wat iig
Zou misschien verhoudingsgewijs kunnenIk zou het een keer moeten optellen, of juist niet als ik niet wil schrikken
Waarschijnlijk welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk welDC4 in berlijn is qua Samurai ook gewoon gruwelijk duur omdat de belasting hier veel hoger dan in Amerika of Japan is.
Ik zeg hier passen en importeren vanuit amerika
Ik heb ze al een keer gesponsord in de vorm van een aankoop dus boeiend. Maar ik denk dat ik het ff houd op m'n 0201 en dan tzt een 0701 erbij neem (of een apc als side project).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love will tear us apart (Joy Division)
Meh APC is niet interessant. Regel dan nog een cheap ass dikkere denim voor derbij. Red Cloud of zo'n ander ding als Ali heeft...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik heb ze al een keer gesponsord in de vorm van een aankoop dus boeiend. Maar ik denk dat ik het ff houd op m'n 0201 en dan tzt een 0701 erbij neem (of een apc als side project).
Treden overslaan op de trap, hurken met benen wijd. Trekken aan de waist met alle knopen dicht. Dat idee.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:33 schreef Stansfield het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk tips om een stuge dry Lee 101 jeans wat uit te laten lopen? hij zit nu een beetje aan de strakke kant. Maar dry jeans lopen altijd uit. Maar hoe krijg ik dat snel voor elkaar behalve veel aan doen in huis natuurlijk. ZIjn er nog extra trucjes?
Dat hoef ik dan weer niet. Heb geen zin in 15+ oz en apc gaat vrij vlot. Gewoon wat voor erbij.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:28 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Meh APC is niet interessant. Regel dan nog een cheap ass dikkere denim voor derbij. Red Cloud of zo'n ander ding als Ali heeft...
Tnx voor de tips. Uiteraard weer bij de bovenbenen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:34 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Treden overslaan op de trap, hurken met benen wijd. Trekken aan de waist met alle knopen dicht. Dat idee.
Waar moet ie rekken trouwens
Dat wordt even de lijntjes in de gaten houden wanneer ze uit komen. Ben erg benieuwd. Komend weekend even naar Amsterdam en even zien of ik nog langs TdN ga.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:41 schreef M1stral het volgende:
Ik las vandaag op SuFu dat Okiya volgende week een nieuwe shipment Momo's ontvangt, te weten de 0202, 0702, G017MB en nieuwe GTB modellen. Dit zijn dus respectievelijk de blue warp/black weft modellen, een donkerblauwe Copper Label en de Old Blue GTB's.
Ik zeg... Slecht voor mijn financieën.
Stretch in thigh area? Ik wens je succes, dat gebied loopt bijna niet uit namelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:44 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tips. Uiteraard weer bij de bovenbenen.
Dit ja..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:50 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stretch in thigh area? Ik wens je succes, dat gebied loopt bijna niet uit namelijk.
Waar lopen broeken dan wel meer uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:50 schreef M1stral het volgende:
[..]
Stretch in thigh area? Ik wens je succes, dat gebied loopt bijna niet uit namelijk.
De waistquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:52 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Waar lopen broeken dan wel meer uit?
Hoe is het met die Red Cloud van jouw eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:28 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Meh APC is niet interessant. Regel dan nog een cheap ass dikkere denim voor derbij. Red Cloud of zo'n ander ding als Ali heeft...
Verbeterd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:41 schreef M1stral het volgende:
Ik las vandaag op SuFu dat Okiya volgende week een nieuwe shipment Momo's ontvangt, te weten de 0202, 0702, G017MB en nieuwe GTB modellen. Dit zijn dus respectievelijk de blue warp/black weft modellen, een donkerblauwe Copper Label en de Old Blue GTB's.
Ik zeg... Slecht voor mijn onze financieën.
Dat sowieso. Ik focus me alleen op m'n 0201 maar een nieuwe broek erbij zou weer een leuke afwisseling zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:02 schreef bokkepoot het volgende:
Voor de fades kun je je beter concentreren op 1 broek..
Voor de beste ervaring meerdere
idd, iemand zou deze ook moeten stealenquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:54 schreef BigSmurf het volgende:
Leuke steals.![]()
http://supertalk.superfut(...)lat-head-1001-z3005/
Flathead is altijd nice.. voor de 300* denim.. Die fade echt machtig mooiquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:22 schreef BigSmurf het volgende:
Zit wel te twijfelen voor zo'n flathead. Geen slechte prijs, en misschien kan ik er nog wat vanaf lullen.
Pics or it didn't happenquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:24 schreef don-diablo het volgende:
Ik moet sowieso rustig aan doen met de aankopen de komende tijd. Net een andere auto gekocht.
Altijd leuk! Wat voor eentje?quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:24 schreef don-diablo het volgende:
Ik moet sowieso rustig aan doen met de aankopen de komende tijd. Net een andere auto gekocht.
Een upgrade van een Golf III naar een Golf V.quote:
Tsja, gelukkig is elke Golf wel betrouwbaar, in tegenstelling tot oude vrouwtjes.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:36 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Een upgrade van een Golf III naar een Golf V.
Ga dit weekend denk ik toch maar even langs de TdN. Ga sowieso bij de burgermeester eten en die zit in dezelfde straat.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:36 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Een upgrade van een Golf III naar een Golf V.
Ik zeg doenquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
http://slowatucla.weebly.com/oh-u-madd.html Zo wordt zo'n Flathead nog meer tempting.![]()
Fade prima zo te zien, maar toch heb ik weinig affiniteit met het merk. Het doet me gewoon weinig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tsja, gelukkig is elke Golf wel betrouwbaar, in tegenstelling tot oude vrouwtjes.![]()
http://slowatucla.weebly.com/oh-u-madd.html Zo wordt zo'n Flathead nog meer tempting.![]()
Iets te herkenbaarquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
M'n rekening biedt op dit moment niet zoveel uitkomst zie ik net.
Atta wel denk ik. Of die heeft zelfs een maatje kleiner.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:53 schreef BigSmurf het volgende:
Volgens mij is er hier niemand die in een maatje 28 gaat passen.
Skinny boys in the building.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:03 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Atta wel denk ik. Of die heeft zelfs een maatje kleiner.
Ik zou 'm kunnen passen, maar heb voorlopig nog wel m'n handen vol aan m'n Momo denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:00 schreef M1stral het volgende:
Nog iemand interesse in een zelden (5 tot 10 keer) gedragen N&F Skinny Guy, Japan Heritage? Maatje 28, lopen één inch groter dan tag. Richtprijs, eurootje of 80 ex. shipping.
Ik zeg doenquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:32 schreef Analoog het volgende:
[..]
Ik zou 'm kunnen passen, maar heb voorlopig nog wel m'n handen vol aan m'n Momo denk ik.
Al zou ik van de lente wel een fit met ietwat taper willen hebben, en iets minder zwaar.
Met de lente bedoelde ik eigenlijk ook pas eind winter/begin lente, aangezien het geld nu vooral in de Alpen zal worden gespendeerd :pquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:38 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zeg doenDe denim is echt mooi
Nomnomnomnom.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Update 2 maanden:
Enjoy![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha nee moedersquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:02 schreef bokkepoot het volgende:
12
Eindelijk de timer van je camera gevonden![]()
Van BlueOwl:quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:41 schreef Analoog het volgende:
Een vriend van me is wel geïnteresseerd M1stral!
Zou je misschien measurements kunnen geven?
En weet je misschien hoeveel hij zal stretchen?
Broek is gehemmed naar 36" inseam (met chainstitch)quote:Size 28 (29" waist, 9.5" rise, 10" thigh, 7.5" knee, 38" inseam, 6.8" leg opening)
Mooie broek, fit staat je heel goed! Waarom heeft jouw Corterbelt zoveel gaatjes trouwens?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Update 2 maanden:
Enjoy![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duidelijk zelf bijgemaakt, misschien omdat ie dat toffer vindt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:01 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Mooie broek, fit staat je heel goed! Waarom heeft jouw Corterbelt zoveel gaatjes trouwens?
Hoop het nietquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:30 schreef don-diablo het volgende:
Begint er goed uit te zien Ali, alleen lijkt zo dat je snel een crotchrip zult krijgen als ik naar de foto's kijk als dit al bij 2 maanden is.
Hahaha bij gemaakt omdat ik een lompe fout had gemaakt met meten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:01 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Mooie broek, fit staat je heel goed! Waarom heeft jouw Corterbelt zoveel gaatjes trouwens?
Enig idee wanneer die dingen geleverd worden?quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:52 schreef M1stral het volgende:
Die Old Blues gaan wel rap zeg. Wou dat mijn Momo dat deed haha. Zware denim heeft toch ook zo zijn voordelen...
Wellicht dat ik zeer binnenkort zo'n 0702 scoor. Ik heb alweer contact gehad met Jay.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:31 schreef Ditty het volgende:
Mijn Nudie is eindelijk binnenzo even kijken of het lukt om een paar fitpics te maken
Hij staat je goed en leuk model! Ik heb ook nog ergens een Nudie liggen, maar die is te grootquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
Ze zijn niet heel duidelijk nogal donker maar gaat om het idee, en ja ik heb een dikke kont
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
Ze zijn niet heel duidelijk nogal donker maar gaat om het idee, en ja ik heb een dikke kont
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is toch nicequote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals het hoort, hulde!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal geen dikke kont. De broek staat je goed.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede fit!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok danquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:41 schreef Ditty het volgende:
Ja heel veel stretch zit echt super lekker, nu alleen hopen dat hij niet onwijs veel gaat uitlopen. En dat hij mooi gaat faden, heb net 10 min staan schrobben om het blauw van me handen te krijgen
Die krijg je dan nog wel. Of acne.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:57 schreef Danielle83 het volgende:
Ik vind deze éen van de mooiste jeans voor vrouwen:
[ afbeelding ]
Fit is goed iddquote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:57 schreef Danielle83 het volgende:
[ afbeelding ]
Nice! Die heeft mijn vriendin ook pas gekocht! Zal binnenkort ff stieken wat foto's maken!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn echt jeans die ik echt aan zou moeten zien. Bij Levi's heb ik juist een kontquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:05 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Fit is goed iddWil je een dry/raw railcar heeft mooie denim
http://www.railcarfinegoods.com/SearchResults.asp?Cat=1477
Voor inspiratie:quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:10 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Dit zijn echt jeans die ik echt aan zou moeten zien. Bij Levi's heb ik juist een kont
Das leuk Ali, maar de Mrs. wil een broek wel kunnen passen. Voor haar is het een stuk lastiger als voor ons.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:17 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Voor inspiratie:
http://www.indigoroots.com/index.php?topic=146.0
Kont is juist goed tenminste bij vrouwen![]()
Goeie fit hee!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Ditty het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga het wel even checkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:17 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Voor inspiratie:
http://www.indigoroots.com/index.php?topic=146.0
Kont is juist goed tenminste bij vrouwen![]()
Visueel zien hmm, kayodic kan je denk ook wel helpen ermeequote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:20 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Das leuk Ali, maar de Mrs. wil een broek wel kunnen passen. Voor haar is het een stuk lastiger als voor ons.
Ik ben 7 maanden verder en m'n momo heeft het nog steeds.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:24 schreef Atta-boy het volgende:
Ik heb nooit last van blauwe handen. Wel van blauwe schoenen. Hoe lang zou dat ongeveer blijven want ik wil natuurlijk ook wel andere schoenen onder m'n sams aan.
Ach nee joh.. Best gewoontjes om eerlijk te zijn. Vaak een simpel overhemd of shirt en cardigan en echt veel sneakers heb ik ook alweer niet hoor.quote:
Leuke sale, maar het blijft echt totaal niet mijn ding.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:16 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Misschien voor de liefhebbers?
http://www.oipolloi.com/shop/brand/red-wing
Jah ik heb die linksboven besteldquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Leuke sale, maar het blijft echt totaal niet mijn ding.
Gisteren trouwens weer een keer m'n ALD aangehad (laatste paar weken fulltime Momo-time), met een avondje naar de kroeg. Ding meurt echt verschrikkelijk naar rook en bier enzo. Maar even in de vriezer binnenkort.
![]()
dat vind ik ook de mooiste, of die gewone hoge, maar daarvan is de kleur niet mooi, maar toch geen geld.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:31 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Jah ik heb die linksboven besteldMisschien is de boots meer iets voor jou? Caliroots heeft ook nog sale.
Vriezer time is dat voor het eerst dat je dat gaat doen? Of anders nog buiten hangen het is nog frisjes
Waar kun je die kopen, Levi's? Hoe heet deze ?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:57 schreef Danielle83 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:45 schreef ChicaChula het volgende:
Deze is mooi voor dames
http://www.railcarfinegoo(...)ductCode=RWJVIPER004
Dat helpt niet echt meer helaas.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:35 schreef don-diablo het volgende:
Indien droog, lekker buiten hangen. Het is lekker fris en het waait steeds zo nu en dan.
Kijk voor een Momotaro bij TdNquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:16 schreef Enchanted het volgende:
Welke winkel (niet online) zouden jullie aanraden voor mooie jeans voor vrouwen? *Curvy vrouwen :p
Zoiets vind ik echt niks voor vrouwen.. Maar heel weinig vrouwen die zoiets mooi of vrouwelijk kunnen dragen.quote:
Hmm ja, ik zat ook al te kijken en dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:21 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Zoiets vind ik echt niks voor vrouwen.. Maar heel weinig vrouwen die zoiets mooi of vrouwelijk kunnen houden.
Zou als vrouw beter voor een nudie of acné of iets gaan in een wat strakker model.
Is een curve id. Verkrijgbaar voor verschillende lichaamsvormen. M'n vriendin heeft de slight curve.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:14 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Waar kun je die kopen, Levi's? Hoe heet deze ?
Budget = 100 euro.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:22 schreef M1stral het volgende:
Beetje flauw overigens, die Momotaro's raadde ik alleen aan vanwege de pink stitching
Wat is je budget? Ik denk dat het ongeveer een derde is van wat ik net aanraadde. Neem mijn Momotaro talk maar met een korrel zout.
Fixedquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:22 schreef M1stral het volgende:
Beetje flauw overigens, die Momotaro's raadde ik alleen aan vanwege de pink stitching
Wat is je budget? Ik denk dat het ongeveer een derde is van wat ik net aanraadde. Neem mijn Momotaro talk maar met een vrachtschip zout.
Inderdaad..een skinny kan meestal heel bestquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:21 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Zoiets vind ik echt niks voor vrouwen.. Maar heel weinig vrouwen die zoiets mooi of vrouwelijk kunnen dragen.
Zou als vrouw beter voor een nudie of acné of iets gaan in een wat strakker model.
Ik heb alleen snel het gevoel dat een skinny jeans me dikker doen lijken omdat ik dus best curvy ben, heb het liefste straight..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Fixed
[..]
Inderdaad..een skinny kan meestal heel best
Wat zijn Copper Labels?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:24 schreef M1stral het volgende:
Overigens zijn de Copper Labels, degene zonder riveted patch, uitstekend voor vrouwen. Dat is namelijk dameslijn... Maargoed.
@ Don: BlueOwl krijgt binnrn nu en zeer korte tijd 0702's geleverd
Pink stitching is wel nice iddquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:22 schreef M1stral het volgende:
Wat is je budget? Ik denk dat het ongeveer een derde is van wat ik net aanraadde. Neem mijn Momotaro talk maar met een korrel zout.
Wil je een dry of liever gewoon 1 die je in de was kan mikken ?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:24 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Ik heb alleen snel het gevoel dat een skinny jeans me dikker doen lijken omdat ik dus best curvy ben, heb het liefste straight..
Ik heb 2 keer die test op de Levi's website gedaan, de eerste keer kwam er "Demi curve" uit, nu (de tweede keer) "bold curve". Reden is omdat ik twijfel tussen sommige antwoorden.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:22 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Is een curve id. Verkrijgbaar voor verschillende lichaamsvormen. M'n vriendin heeft de slight curve.
Mee eens Atta.
Nog noooit van een "dry" gehoord..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:27 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wil je een dry of liever gewoon 1 die je in de was kan mikken ?
Check bijvoorbeeld deze linkquote:
Dan begin je met een donkere broek en je slijt hem lichter..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:29 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Nog noooit van een "dry" gehoord..
Is dat een jeans die je nooit hoort te wassen?
Ik was mijn jeans liever wel...
Okquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:29 schreef M1stral het volgende:
[..]
Check bijvoorbeeld deze link
http://www.nordicdenimhou(...)ories&category_id=17
Let niet direct op de prijs, gewoon omwille van het feit dat je vroeg wat de vrouwenlijn van Momotaro inhoud.
Vind dat wel leuk voor een vrouw, alleen vind ik de rise wel wat hoog.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:30 schreef Enchanted het volgende:
Ik denk dat ik voor deze ga:
http://eu.levi.com/en_NL/(...)ight-04700-0001.html
Met rise bedoel je dat ie een beetje hoog op de buik zit?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:33 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vind dat wel leuk voor een vrouw, alleen vind ik de rise wel wat hoog.
Dat vinden vrouwen niet belangrijkquote:
Maar als ik eentje met mijn vriendin koop moetie wel Selvedge zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:35 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Dat vinden vrouwen niet belangrijk
Nudie jeans van ditty niks voor je Enchanted?
Ik heb bold.. Dikke billen maar smalle taille waardoor jeans vaak aan de achterkant open blijft staan.. In de winkel meten ze je op.. Dan kijken ze welk model je hebt..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:28 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer die test op de Levi's website gedaan, de eerste keer kwam er "Demi curve" uit, nu (de tweede keer) "bold curve". Reden is omdat ik twijfel tussen sommige antwoorden.
hoe weet ik welke beter is?
Ik heb geen overdreven dikke kont, maar wel brede heupen.
Ja het bovenste gedeelte zegmaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:34 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Met rise bedoel je dat ie een beetje hoog op de buik zit?
Vind m ook te hoog.. Sowieso vind ik echt skinny mooier.. Vooral bij hakken Enchantedquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:33 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vind dat wel leuk voor een vrouw, alleen vind ik de rise wel wat hoog.
Ik zou echt een keer passen in de Levi's winkel. Zeker als je nu niet weet wat voor broek geschikt is. Ik weet na passe dat er maar eentje echt geschikt is om een kont te hebbenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:28 schreef Enchanted het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer die test op de Levi's website gedaan, de eerste keer kwam er "Demi curve" uit, nu (de tweede keer) "bold curve". Reden is omdat ik twijfel tussen sommige antwoorden.
hoe weet ik welke beter is?
Ik heb geen overdreven dikke kont, maar wel brede heupen.
Ok, dat ga ik doen!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:46 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Ik zou echt een keer passen in de Levi's winkel. Zeker als je nu niet weet wat voor broek geschikt is. Ik weet na passe dat er maar eentje echt geschikt is om een kont te hebben
Een bepaald soort draden?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:41 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Selvedge kun je herkennen door een bepaald soort draden aan de binnenkant van de broek. Dan hebben ze een ander soort weef techniek gebruikt als met "normale" broeken oid.
Wandelen met hun heels naar dit topicquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:18 schreef BigSmurf het volgende:
Haha damn, ik zat op m'n iPhone, dus kon de genders niet zien. Sinds wanneer wandelen er hier zoveel vrouwen rond?
Nee dankuquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:25 schreef Danielle83 het volgende:
Mannen zijn ook welkom in het heelstopic hoor
Behalve als ze onze heels gaan afkraken net als die gast laatst die niet begreep waarom vrouwen hakken dragen!!!!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:25 schreef Danielle83 het volgende:
Mannen zijn ook welkom in het heelstopic hoor
Linkje ?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:30 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Behalve als ze onze heels gaan afkraken net als die gast laatst die niet begreep waarom vrouwen hakken dragen!!!!
Ja wist niet hoe ik het het best uit kon leggen zodat iemand die zich er niet in verdiept had het kon snappen. Wist niet hoe de fuck ik selvedge kon beschrijvenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:54 schreef M1stral het volgende:
[..]
Een bepaald soort draden?
Selvage denim kenmerkt zich door een zogenaamde selvage listing. In normaal nederlands kan je het dus omschrijven als een soort van lijst, kenmerkend voor het uiteinde van een stuk selvedge denim. Selvedge, vaak ook omschreven als selfedge, wat zelfkant betekent is een manier om de outseam (de naad rechts op je rechterbeen) af te dichten. Deze verbinding is sterker als een normale seam, omdat een selfedge niet zo makkelijk rafeld in tegenstelling tot een normale naad.
Je kan op google wel zoeken naar selfedge/selvage, dan heb je een idee van hoe het eruit ziet.
Half selvage/felled seams bestaan ook, dat heeft Lee op sommige modellen. De kleur van de selvage listing is afhankelijk van de fabric en vaak ook een maatstaf voor van welke denimfabrikant de selvage fabric afkomstig is.
Selvage in een notendop...
Overigens word er vaak gezegd dat selvage voor kwalitatief betere fabric staat. Dit is vaak wel waar, maar niet iets waar je je op dood moet staren. Slechte selvage fabrics bestaan ook, alsmede er ook goede non-selvage fabrics bestaan,
Het is gewoon een ouderwetse weeftechniek die je kan herkennen aan het witte eind met dat rode draadje erdoor heenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:37 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Ja wist niet hoe ik het het best uit kon leggen zodat iemand die zich er niet in verdiept had het kon snappen. Wist niet hoe de fuck ik selvedge kon beschrijven
Dat bedoelde ik ook met draadjesquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het is gewoon een ouderwetse weeftechniek die je kan herkennen aan het witte eind met dat rode draadje erdoor heen
Ach dat is redelijk makkelijk..,.Gewoon meer rondhangen op Sufu en andere sites..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:42 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook met draadjes![]()
Vind het soms echt moeilijk om dingen uit te leggen in makkelijke termen.
Betekent toch dat ik er steeds meer verstand van krijg![]()
Al moet ik nog veel leren om m1stral te evenaren haha
Valt nog meequote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:40 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Heels Heels Heels #18 2012, het jaar van de Heels!
Post 92
Haha ja maar discussie gaat nog verder daarna.. En wat komt ie dan in ons topic doen?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ach dat is redelijk makkelijk..,.Gewoon meer rondhangen op Sufu en andere sites..
En iedereen die er verstand van heeft het hemd van het lijf afvragen
[..]
Valt nog mee
Misschien een beetje frusti omdat zijn vriendin niet op hakken kan lopen?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:44 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Haha ja maar discussie gaat nog verder daarna.. En wat komt ie dan in ons topic doen?en ik overdrijf graag haha
Zn vriendin loopt waarschijnlijk op nike air max.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Misschien een beetje frusti omdat zijn vriendin niet op hakken kan lopen?
Read and learn... All I got to sayquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:42 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Is helemaal niet nodig. De basiskennis is voldoende en voor de rest vraag je het gewoon aan m1stral. Veel makkelijker. Scheelt leerwerk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:42 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vrouwen die sexy op air max zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:47 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Zn vriendin loopt waarschijnlijk op nike air max.
Als er iets lelijk bij vrouwen is..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:47 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Verschillende kleurtje toch per fabrikant? Levi had rood geloof ik en dat lijntje was van Lee..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef M1stral het volgende:
[..]
Read and learn... All I got to say
Overigens, dat rode sticksel, of hoe je het ook wil noemen, is dus alleen bij red line selvage. Wel de meest voorkomende soort overigens, maar rode sticksels zijn niet kenmerkend voor selvage. Als je bijvoorbeeld naar de listing van Momotaro kijkt, zie je dat de selvage roze, wit, roze is. De draad die normaal gesproken door het midden van de selvage loopt, ontbreekt in dit geval, want het roze is aan weerszijde van het wit, zowel links als rechts.
De zogenaamde selfedge kan dus ieder kleur of samenstelling hebben als de fabrikant wil, zelfs beletterd (kijk naar Eight-G selvage ID).
Haha ik moest lachen. Maar wat input van mannen mag bestquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:47 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Hihiquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Haha ik moest lachen. Maar wat input van mannen mag best
Andersom dan ook?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Haha ik moest lachen. Maar wat input van mannen mag best
Edwin heeft ook zo'n rainbow selvedgequote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als er iets lelijk bij vrouwen is..
[..]
Verschillende kleurtje toch per fabrikant? Levi had rood geloof ik en dat lijntje was van Lee..
Ja en nee, Levi's heeft inderdaad Red Line Selvage, maar zoveel anderen ook. Dus het is niet per defintie per fabrikant afhankelijk. Al zijn er natuurlijk fabrikanten waarvan de selvage listing kenmerkend is voor de fabrikant.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef bokkepoot het volgende:
Verschillende kleurtje toch per fabrikant? Levi had rood geloof ik en dat lijntje was van Lee..
Je moet mijn Sammie eens zien..Die is nog mooierquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:54 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Edwin heeft ook zo'n rainbow selvedge![]()
Mijn sams hebben een soort glitterdraad er in.
Los van het feit dat dit juist of onjuist is, komt het niet exact op hetzelfde neer?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:58 schreef bokkepoot het volgende:
Nee volgens mij komt dat van vroegah toen de mills nog voor verschillende fabrikanten produceerden.
Zodat ze de denim niet door elkaar haalden..
Nog heeeeeel veel. Maar met BigSmurf is het ook goed gekomen wat denim knowledge betreft, dus jij komt er vast ook welquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:59 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ik heb het idee dat ik iig nog wat kan leren van jeans
Fully agree.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:50 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vrouwen die sexy op air max zijn![]()
Draag ze zelf niet en zijn een van m'n minst favoriete sneakers maar vrouwen die sexy zijn op sneaker zijn gewoon![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je leert elke keer weer wat bij, vaak doordat je zelf iets post wat eigenlijk niet klopt. Dat maakt dit topic ook leuk, wel echte denimheads, maar niet de haters die rondlopen op bijvoorbeeld SuFu. Hoeveel ik al niet van jou geleerd heb ondertussen...quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:10 schreef M1stral het volgende:
[..]
Nog heeeeeel veel. Maar met BigSmurf is het ook goed gekomen wat denim knowledge betreft, dus jij komt er vast ook wel![]()
Waar ik op doel is dat het lijntje komt van vroegerquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:06 schreef M1stral het volgende:
[..]
Los van het feit dat dit juist of onjuist is, komt het niet exact op hetzelfde neer?
En er zijn fabrikanten die hun denim zelf sourcen en dus ook zelf eigenschappen toe kunnen wijzen aan een fabric. Levi's krijgt hun denim van Cone Mills of Kaihara. Weer anderen krijgen het van Nihon Mennpu (of whatever het mag heten).
Momo en PBJ daarintegen produceren hun denim inhouse. Vast nog wel wat andere fabrikanten die dat doen, maar het is dus enigszins wel te verklaren. Selvage is fabric afhankelijk, de listing word toegevoegd vanuit de mill (wat wellicht eis is van de producent van jeans).
Verklaard bijvoorbeeld ook (wel wat ver gezocht), dat de N&F collabs met Momotaro geen pink selvage hebben, simpelweg omdat die fabric alleen aan Momotaro toebedeeld is (exclusief).
Het punt met SuFu is, dat er heel veel kennis voor het oprapen ligt. Er valt genoeg te bediscussieren, echter word er direct doorheen geprikt als het blijkt dat je je zaakjes niet op orde hebt, betreffende kennis over het besproken onderwerp. Ik post bijvoorbeeld heel veel in het Momotaro topic en niemand die me tegen me schenen trapt, verder lurk ik een boel, gewoon om me in te lezen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:26 schreef BigSmurf het volgende:
Je leert elke keer weer wat bij, vaak doordat je zelf iets post wat eigenlijk niet klopt. Dat maakt dit topic ook leuk, wel echte denimheads, maar niet de haters die rondlopen op bijvoorbeeld SuFu. Hoeveel ik al niet van jou geleerd heb ondertussen...![]()
Wat heb je besteld dan?quote:
Mja, ik heb daar nooit zo'n zin in. Ik ben iemand die graag meelult over een onderwerp en dan vanzelf bijleert door eigen fouten én meelezen. Als ik ergens niet tegen kan is het van die zeiktrutten die daar soms rondzwerven. Er zijn ook veel toffe gasten hoor, maar ik gebruik het toch eigenlijk alleen voor de marketplace.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:40 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het punt met SuFu is, dat er heel veel kennis voor het oprapen ligt. Er valt genoeg te bediscussieren, echter word er direct doorheen geprikt als het blijkt dat je je zaakjes niet op orde hebt, betreffende kennis over het besproken onderwerp. Ik post bijvoorbeeld heel veel in het Momotaro topic en niemand die me tegen me schenen trapt, verder lurk ik een boel, gewoon om me in te lezen.
Fijn trouwens, dat je nog wat van me opsteekt. Is altijd leuk om te horen.
[..]
Wat heb je besteld dan?
Geen Sams, want die komen naar mijn weten niet van Nihon Menpu af. Heel veel Nihon spul word gebruikt door Toyo, van o.a Sugarcane en Mister Freedom.
Zoals je denim bleed bash?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mja, ik heb daar nooit zo'n zin in. Ik ben iemand die graag meelult over een onderwerp en dan vanzelf bijleert door eigen fouten én meelezen.
2x correctquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mja, ik heb daar nooit zo'n zin in. Ik ben iemand die graag meelult over een onderwerp en dan vanzelf bijleert door eigen fouten én meelezen. Als ik ergens niet tegen kan is het van die zeiktrutten die daar soms rondzwerven. Er zijn ook veel toffe gasten hoor, maar ik gebruik het toch eigenlijk alleen voor de marketplace.
Wat betreft Bok z'n broek, hij bedoelt z'n bestelde Roy's.
Dat bedoel ik inderdaad. Op SuFu wordt je dan compleet neergeschoten. Hier ook wel, maar op een informatieve manier zodat ik er ook nog wat van leer. Niet direct twee schoten in beide knieën zullen we maar zeggen.quote:
Precies, ik hou daar niet zo van. Er lopen er mij ook te veel rond die denken dat ze met geld stijl kunnen kopen, terwijl ze er echt níet uit zien gewoon.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
2x correct
En als je je niet kleed volgens de sufu regels kun je ook een stortlading krijgen.
Als je het post dan he
Dat is wel briljant inderdaad. Maar ja, je weet er ook echt bizar veel van wat Momotaro betreft. Ik bedoel, jij hebt meer kennis van enkel Momotaro dan ik bij elkaar heb van alles wat met jeans related is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:00 schreef M1stral het volgende:
Ik hou er ook niet zo van me beter voor te doen dan de rest. Maar de informatie die ik weet deel ik graag met anderen. Dat is ook de reden dat ik het je vertel, niet omdat ik zo graag willen laten zien dat ik er veel vanaf weet. Tevens ook de reden dat ik alleen in de Momotaro thread op SuFu veel post, in vergelijking met andere threads.
Kayo is trouwens een lopend Momotaro woordenboek, die beweert zelf soms dat ik meer weet dan haar wat dat aan gaat. Dan val ik echt van me stoel van het lachen. Zij is echt een insider.
En als je niet kijkt alsof je ziek bent.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
2x correct
En als je je niet kleed volgens de sufu regels kun je ook een stortlading krijgen.
Als je het post dan he
Nou, ben ik niet met je eens. Sommige versies van de Air Max 1 kan ik nog wel pruimen, maar dat zijn er niet heel veel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:58 schreef T_Fuff het volgende:
En trouwens, Nike Air Max zijn altijdals je het mij vraagt
Thanksquote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:58 schreef T_Fuff het volgende:
Ali, voor 2 maanden flinke progress, fit is ace ook. Verder goed dat er dames komen kijken die wellicht een dry gaan scoren?
Ik vind het in elk geval goede ontwikkelingen!
Oh dat kan altijdquote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:28 schreef ChicaChula het volgende:
Het enige wanneer het ermee door kan is zo:
[ afbeelding ]
oke duidelijk, thanks! Ik ga vanavond gelijk mn jeans opmetenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:21 schreef BigSmurf het volgende:
Een size 24 is true size WaistBand (WB) 28" (inch).
Dat is in principe bij alle broeken zo dat de echte maat afwijkt van de maat op het labeltje, daarom kan je een broek ook nooit kopen op basis van de tag die eraan zit. Bij sommige broeken is een maat 30 ook echt 30", maar bij andere merken is het true size 29,5" of juist 32". Meten is weten.
Dus pak een broek uit de kast die bij jou perfect zit in de waist en meet de waist via de BIG-methode. Als daar dan 15" * 2 = 30" uit komt, dan is je true size dus 30". Je kan dan gaan voor een size 26, maar het loopt ook altijd nog een beetje uit, dus dan zou je beter voor een size 25 kunnen gaan.
quote:let me share some sizing tips especially for ladies.... if you're in between 2 sizes, for safety reason i suggest you to go with bigger size, jeans def mold your body nicely yet they still have sturdy looking. but if you really want skintight fit and you have some "denim experience" (know how to stretch your jeans and anticipate the shrinkage) or you have slender thighs, you may try on the smaller size.
Toch ben ik het met don eens, Misschien mede doordat je helemaal weg bent van Momotaroquote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:05 schreef M1stral het volgende:
Tja, maargoed... Wat weet ik nou meer dan ieder ander hier? Ik bedoel, kennis van zaken is er wel. Maar ik zou niet goed kunnen benoemen waarom ik an sich meer zou weten dan jij, wat denimrelated shit of Momotaro aan gaat. All info is for grabs people.
http://a1.sphotos.ak.fbcd(...)1605_194282344_n.jpgquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:41 schreef ChicaChula het volgende:
Oke 41 cm dus 16,14 inch x 2 = 32,8 inch en omdat t ook nog uitloopt dus beter een 28.. Dit is trouwens wel een jeans die ik nu 2 dagen aan heb en net ff snel hier heb uitgetrokken om op te meten en dus al beetje uitgelopen is.. Kan ik m beter meten als ie uit de droger komt?
Oh en de jeans die ik aan heb is een stuk lager dan die railcar.. Dat scheelt ook nog wel..
Aaah das wel een goeie tip! Alleen draag ik het zelf liever een maatje kleiner. Jeans loop ik snel uitquote:
Niet alle denim loopt (snel) uitquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:14 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Aaah das wel een goeie tip! Alleen draag ik het zelf liever een maatje kleiner. Jeans loop ik snel uit
Heb het even opgezocht en ik vind ook die niet kunnen. Maar dat heeft allemaal te maken met associaties en dergelijke. Smaken verschillen gelukkig!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:24 schreef Analoog het volgende:
[..]
Nou, ben ik niet met je eens. Sommige versies van de Air Max 1 kan ik nog wel pruimen, maar dat zijn er niet heel veel.
Die andere Air Max-versies zijn inderdaad wel een beetje treurig.
Heb ik ook niet maar passen voor future reference is altijd handig. Nu weet ik dat het past.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:00 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht en ik vind ook die niet kunnen. Maar dat heeft allemaal te maken met associaties en dergelijke. Smaken verschillen gelukkig!
@Don, ik dacht dat jij niks meer nodig had
Wil je ook raw gaan rocken dan? Ander zou ik zowiezo voor de size up gaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:59 schreef don-diablo het volgende:
Vandaag 0701 momo gepast en een NF weird guy bij TdN. Nu weet ik dat een 32 0701 en weird guy me zullen passen. Van de 0701 hadden ze alleen nog een 33 en die was net wat te ruim. Als in: ik kreeg de knopen gemakkelijk dicht en had een klein beetje over.
Sowieso. Bevalt wel met de 0201 (muv bleed).quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:16 schreef M1stral het volgende:
[..]
Wil je ook raw gaan rocken dan? Ander zou ik zowiezo voor de size up gaan.
Ja, ik doe dat ook. Maar houd wel rekening mee dat als je hem ooit wast (indien je hem fitted koopt), je hem dan beter aan kan houden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:19 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Sowieso. Bevalt wel met de 0201 (muv bleed).
Dan ga ik ermee douchen of loop ik ermee de zee in, mits ik met vakantie ben. Wil m'n 0201 ook nog niet wassen. Een deel van me is nieuwsgierig wat een flinke soak of wash zou opleveren, maar het gevoel dat overheerst is: niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:26 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, ik doe dat ook. Maar houd wel rekening mee dat als je hem ooit wast (indien je hem fitted koopt), je hem dan beter aan kan houden.
Zelfde als TdN zo'n beetje. Maar ik ga ze denk ik ook gewoon online bestellen. Scheelt wel en ga dan ff goed cuffen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:31 schreef Atta-boy het volgende:
Jammer dat ze zo duur zijn idd.
Maar enigszins ook wel logisch omdat ze toch de enige in de buurt zijn die die dingen stocken.
Weet iemand hoe de prijs is van die nieuwe winkel in Antwerpen?
Zal even kijken als ik dat niet vergeet. Doet Jay ook aan deals wanneer je twee besteld?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:41 schreef M1stral het volgende:
Ik voel wel een bestelling aankomen eerdaags... Ze zijn al binnen bij BO namelijk
Helaas niet man.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:59 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[TK] herenkleding: Nudie, Boss, Scotch&Soda (nieuw) +systeemhelm.
Ik heb alles wat hier nog ligt in een topic geknalt. Iemand interesse?
Dragen gewoon zoveel mogelijk. Zondag is meestal brak-joggingbroek-dag, maar de rest van de dagen gewoon lekker 16 uur per dag je jeans aan. Gewoon wat je met een normale broek ook doet. Doe je actiever werk dan zal je jeans sneller faden dan wanneer je een kantoorbaan hebt of zoals ik student bent.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:14 schreef Ditty het volgende:
Nog even een vraag ( zal vast niet de laatste zijn van mij zijn), wat doen jullie allemaal met je jeans en wanneer heb je hem aan? ik neem aan dat het weinig gebeurt als je de hele dag zit?
Dan doe ik het tot nu toe goedquote:Op maandag 23 januari 2012 10:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dragen gewoon zoveel mogelijk. Zondag is meestal brak-joggingbroek-dag, maar de rest van de dagen gewoon lekker 16 uur per dag je jeans aan. Gewoon wat je met een normale broek ook doet. Doe je actiever werk dan zal je jeans sneller faden dan wanneer je een kantoorbaan hebt of zoals ik student bent.
Denk dat dat wel meevalt. De honeycombs en whiskers (knieholte en thighs) zie je vaak als eerste doorkomen, evenals mogelijk verborgen rivets (rivets zijn de "montage-knopen" die op de zakken zitten) en langs de naden. Vlakken van je mobiel komt vaak later pas, ik heb hem altijd in dezelfde zak zitten als ik 'm aan heb, en ik zie nog nergens een teken dat het erdoor komt.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:39 schreef Ditty het volgende:
[..]
Dan doe ik het tot nu toe goed![]()
Ik ben ook student dus het zal dan bij mij ook wel wat langer duren voor ik wat ga zien. Het eerste zal denk ik dan de vorm van me mobiel zijn.
Bedankt voor de info! Ik ben meteen even me broek gaan onderzoekenquote:Op maandag 23 januari 2012 10:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt. De honeycombs en whiskers (knieholte en thighs) zie je vaak als eerste doorkomen, evenals mogelijk verborgen rivets (rivets zijn de "montage-knopen" die op de zakken zitten) en langs de naden. Vlakken van je mobiel komt vaak later pas, ik heb hem altijd in dezelfde zak zitten als ik 'm aan heb, en ik zie nog nergens een teken dat het erdoor komt.
Maar is ook weer afhankelijk van de broek, bepaalde denim fade sneller dan andere en een slim/skinny fit zal vaak ook sneller gaan dan een wijde cut.
Die vouwen in je knieholte zijn honeycombs, en die vouwen bij je pijpen onderaan zijn inderdaad stacks (ophopingen, logische letterlijke vertaling).quote:Op maandag 23 januari 2012 11:10 schreef Ditty het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Ik ben meteen even me broek gaan onderzoekenHet was me nog niet opgevallen maar merk nu wel dat er een soort vouwen zijn ontstaan in me knieholte en bij de pijpen aan de onderkant ook omdat hij iets te lang is, is dat wat ze bedoelen met stacks? Heb geen rivets kunnen vinden
Top, maakt het meteen duidelijk! De gewone rivets had ik al gevonden nu ook bij me kontzakken de verborgen. Ben benieuwd wat het gaat worden, als er over een maand wat te zien ga ik weer foto's maken.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:21 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Die vouwen in je knieholte zijn honeycombs, en die vouwen bij je pijpen onderaan zijn inderdaad stacks (ophopingen, logische letterlijke vertaling).
Rivets:
[ afbeelding ]
Hidden rivet:
[ afbeelding ]
Honeycombs:
[ afbeelding ]
Stack fades:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |