SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.We fear that which we cannot see
Niet zo bestquote:Op zondag 15 januari 2012 15:35 schreef M1stral het volgende:
@ Ali,
Hoe gaat het met je N&F x Momo? Ik heb de Japan Heritage maar weer eens aangetrokken.
Geef toch de voorkeur aan een van mijn andere jeans. Maar die fabric... Jum jum.
Ik blij dat ik maar "1" broek heb.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:48 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Niet zo best![]()
Draag nu echt bijna 2mnd mijn Oldblue Co.
Hooguit tussendoor 1, 2x mijn Redcloud
Dat is meer mijn roulatie voor winter timeAls het 15+ graden wordt dan komt NFxMomo en Edwin weer in the picture.
Heb ook nog die 2 andere indo-brands en mij samurai wind![]()
@don plaats ff je pics hier in het nieuwe topic
thnx dude. Ben eerst nog ff niet van plan om em te wassen of soaken. Misschien over een maand of 3 of zo zodat ik er lekker mee door kan. Zien hoe die verder kan worden.quote:
eletric bluequote:Op zondag 15 januari 2012 16:07 schreef don-diablo het volgende:
Repost van de pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterkant staat er een beetje raar op maar gaat om het idee:
[ afbeelding ]
Denim jacket die ik er vandaag bij aan heb:
[ afbeelding ]
Oh, dus je hebt effectief 4,5 maand voorsprong op mequote:
Heb tussendoor wel eens m'n Nudie gedragen natuurlijk, dus vandaar de 5 à 6 maanden.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:31 schreef M1stral het volgende:
[..]
Oh, dus je hebt effectief 4,5 maand voorsprong op me
Gewoon nu, dan hebben we ze maar weer gehadquote:Op zondag 15 januari 2012 21:30 schreef BigSmurf het volgende:
Zal eind deze maand ook wat updates posten, eerst nog even twee weken nonstop dragen.
Moet die van mij nog binnenkrijgen, Ali had me omgepraat. Staan ook een aantal mooie results op internet, even Googelen.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:45 schreef Blaxje het volgende:
Ey denimmatongies. Heb zojuist een Corter belt besteld. Wat zijn jullie ervaringen met die units? Couldn't resist!
is dat de elephant?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:35 schreef bokkepoot het volgende:
Ook maar eens een update vanwege het goede licht
1 maand ongeveer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik er bij mij kont er straks finaal doorheen ga
Ach het imago is niet heel goed / sterk, voor mij persoonlijk helemaal niet als ze ook al bij Freshcotton en zo te krijgen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:32 schreef bokkepoot het volgende:
Ik had er een chainstitch in kunnen laten zitten..Maar daar is ie nu te smerig voor
En tsja dat ze geen Slimguy ervan maken..
Ik denk dat N&F veel meer zou verkopen als ze die chainstitch standaard doen inclusief hidden rivets en meer slimguys. De denim is namelijk serieus wel leuk spul
Maat kleiner kopen.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn Denham broek zakt steeds verder naar beneden, wat raden jullie aan? Naar de Turk ermee? Ik draag op het moment liever mijn broeken zonder riem.
Ik gebruik hem voor mijn vakantie en zaterdagbaantje en dan wil 22 oz wel snelquote:Op maandag 16 januari 2012 16:47 schreef xSanjay het volgende:
Nice don en bokkepoot!
Maar een maand? dat is toch wel echt ziek rap? zou dat door de wat donkere dye komen? of ligt dat voor aal N&F?
Nu we het toch over N&F hebben, de broken twill skinny guy vind ik echt een vette broek! Is er een winkel die deze gewoon heeft liggen? of moet ik hem dan echt online bestellen?
Wat is er 123 mis met Freshcotton dan ? Ik heb wel eens de site zitten door te kijken maar ze zijn nog beter dan Karmaloop naar mijn ideequote:Op maandag 16 januari 2012 13:35 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ach het imago is niet heel goed / sterk, voor mij persoonlijk helemaal niet als ze ook al bij Freshcotton en zo te krijgen zijn.
Beetje leuke gimmicks bedenken om te verkopen, ipv mooie details en afwerking.
Het is nice shitquote:Op zondag 15 januari 2012 21:45 schreef Blaxje het volgende:
Ey denimmatongies. Heb zojuist een Corter belt besteld. Wat zijn jullie ervaringen met die units? Couldn't resist!
Het is een combinatie van factoren. Maar vooral de fabric, het gewicht daarvan en de dye en dyemethode.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:47 schreef xSanjay het volgende:Maar een maand? dat is toch wel echt ziek rap? zou dat door de wat donkere dye komen? of ligt dat voor aal N&F?
quote:Only worn twice, HEAVIER denim than most jeans, and including the other Naked & Famous jeans, so this is better quality.
Of wat je ermee doet natuurlijkquote:Op maandag 16 januari 2012 18:19 schreef M1stral het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Maar vooral de fabric, het gewicht daarvan en de dye en dyemethode.
Fit wil soms ook wel garant staan voor een wat sneller wearproces.
Zou het graag doen als ik in de gelegenheid zou zitten.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef M1stral het volgende:
Over dikke fades gesproken, draag jij 2 maanden maar eens een dry in de volle zomer, dan wil het ook wel. Warm weer, hoge luchtvochtigheid, zweet etc. Blijft er niks van je jeans over.
Inderdaad alleen jammer dat ze snel uit elkaar vallenquote:Op maandag 16 januari 2012 20:55 schreef M1stral het volgende:
Die is van Ah_Long, die is inderdaad echt ontzettend mooi. Gewoon ziek hoeveel contrast die heeft, vooral op de combs. Faden echt ontzettend mooi, Eternals. Wellicht ooit nog voor erbij
Vorige zomer gedaan met mijn edwin..En waarschijnlijk komt deze zomer die elephant 2 aan de beurtquote:Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef M1stral het volgende:
Over dikke fades gesproken, draag jij 2 maanden maar eens een dry in de volle zomer, dan wil het ook wel. Warm weer, hoge luchtvochtigheid, zweet etc. Blijft er niks van je jeans over.
Das is prettig hardcorequote:Op maandag 16 januari 2012 22:13 schreef M1stral het volgende:
Ik heb geen haast. Ik ben voornemens een jaar te dragen zonder hem te wassen, tenzij eerder noodzakelijk blijkt.
Dus vooralsnog, eerste postwash pics op 01-01-13
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |