ik iets langer dan twee uur toen ik onder narcose lag. ze kwamen 'm naar de uitslaapkamer brengen omdat hij niet stopte met jengelenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe, ik kan dat nog steeds niet heben nog niet langer dan een kwartier bij m uit de buurt geweest
ha! ik vond het al zo raar dat er in feb geen baby's stondenquote:Op zondag 15 januari 2012 21:52 schreef danic het volgende:
Ja hoor DJMO, Puck van DML, die is volgens mij ouder (toch?) En Dottir??
Ja er is een jaar geleden al genoeg voorgekropen inderdaad!quote:Op zondag 15 januari 2012 21:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eerst E. van Mignonne, dan Puck en dan nog Dottir. Dus achteraan in de rij aansluiten jah
quote:Op zondag 15 januari 2012 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja er is een jaar geleden al genoeg voorgekropen inderdaad!
quote:Op zondag 15 januari 2012 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja er is een jaar geleden al genoeg voorgekropen inderdaad!
Wij stonden anders best in het zwangerschapslijstje maar vond Mignonne het gewoon nodig er voor te piepen jahquote:Op zondag 15 januari 2012 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie wilden zelf niet in het lijstje.
En DML jah!quote:Op zondag 15 januari 2012 22:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij stonden anders best in het zwangerschapslijstje maar vond Mignonne het gewoon nodig er voor te piepen jah![]()
waarom staan ze niet in de lijst dan eigenlijk ??quote:Op zondag 15 januari 2012 21:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eerst E. van Mignonne, dan Puck en dan nog Dottir. Dus achteraan in de rij aansluiten jah
het zal vaak genoeg gezegd zijn, maar ik kan niet van alle kindjes hier onthouden wanneer ze geboren zijnquote:Op zondag 15 januari 2012 21:56 schreef Vanyel het volgende:
Puck, Dot, mini, allemaal ouder. Volgens mij weet DJMO dat ook best wel (is al een aantal keer geroepen) maar gromt ze er gewoon graag over.
Zeg ik heb er nog 21 uur over gedaan maar ik kan er niks aan doen dat een zeker iemand niet opschootquote:
quote:Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
We hebben de blauwe schelp zandbak en de aqua doodle besteld voor Puck
Confronterend jaquote:Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Dat wilden we niet.
Al was het alleen omdat de voorkruiperij dan steeds zo opvallend blijft.
21 uur maar? Zie je, je had haast! Een echte bikkel neemt haar tijdquote:Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zeg ik heb er nog 21 uur over gedaan maar ik kan er niks aan doen dat een zeker iemand niet opschoot![]()
Nee het was op Puck zijn verzoek dus hij is de voordringerquote:Op zondag 15 januari 2012 22:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
21 uur maar? Zie je, je had haast! Een echte bikkel neemt haar tijd
Was jij nou ook ingeleid? Ik ben de 8e wel om 8u al begonnen met veter en alles.
En dan te bedenken dat zij eigenlijk 28 jan al aan de beurt had moeten zijn...quote:Op zondag 15 januari 2012 22:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Confronterend ja![]()
2 feb
8 feb
9 feb
Maar Dot zal altijd het jonge ding blijven
Kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Om 01.00 begonnen de weeën en om 21.23uur was hij er eindelijk. Ik vond het wel lang genoeg hoor
en weet je dat ik dat bij Geert dus helemaal niet heb? ook al staat, loopt hij langs en praat hij sneller dan Jan, hij is toch nog steeds m'n kleine baby (waarschijnlijk omdat ik nog steeds voed, en ik dat op de een of andere manier relateer met kleine baby'squote:Op zondag 15 januari 2012 22:34 schreef MamaPurk het volgende:
DJMO is zelf ook een voorkruiper hoor![]()
Maar Sarah schiet ook al aardig op in het rijtje! Maar die is er ook al wel aan toe om 1 te worden
dan lijkt me het ook niet meer nodig hoor om haar wakker te maken. lekker genieten van je doorslapertje!quote:Op zondag 15 januari 2012 23:06 schreef Susie het volgende:
Morgen 12 weken.
Vond ik dus ook DML.
Ze heeft nu om 22 gehad en ik verwacht haar weer zo tussen 4 en 6.
Heerlijk hoor! Stom he? Je gaat gewoon twijfelen na zo'n opmerking! Ik duik er nu ook lekker mijn bedje in en we zien wel hoe laat ze komt!quote:Op zondag 15 januari 2012 23:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan lijkt me het ook niet meer nodig hoor om haar wakker te maken. lekker genieten van je doorslapertje!
Ik heb gister ook op lopen scheppen over het doorslapen van Simonquote:Op maandag 16 januari 2012 06:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik zit te voeden. Dat heb ik al tijden niet meer gedaan. Gisteren te veel vertelt dat ie al doorslaapt natuurlijk![]()
Oh, hij slaapt. Gauw weer in zn bed leggen.
quote:Op maandag 16 januari 2012 08:57 schreef Sannne het volgende:
Ik vind het ook jammer.. Ook hier draagt ze al af en toe wat in maat 74. Baal er soms best van, koop je al die leuke kleren, kunnen ze het hooguit 2x aan. Misschien moet ik niet zoveel kopen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn er nog niet uit of we ooit voor een derde zouden willen gaan en mijn zusje is nu zwanger en die weet komende maand wat het word dus ik bewaar het allemaal nog evenquote:Op maandag 16 januari 2012 09:14 schreef Sannne het volgende:
Wat goeddd!!
MP gooi die 74 kleren eens in v&a dan![]()
Nee joh, zo bedoel ik het nietquote:
+1quote:Op maandag 16 januari 2012 14:32 schreef Aventura het volgende:
Onze vent van bijna 6 maanden is 8,5 kilo en 73 cm lang. Hij past niet meer in 68, maar ook nog niet helemaal in maat 74. Hij zit continu met zijn tenen in zijn mond, en rolt dat het een lieve lust is. Terugrollen lukt hem dan weer niet. Eenmaal op buik maakt hij wel driftige bewegingen, als een rups (bippie omhoog duwen, schuiven). Zelf zitten lukt nog niet, hij wil wel erg graag staan. Ik houd hem vaak vast onder zijn oksels, beentjes schrijlings langs mijn bovenbeen en dan hopsen maar! verder is het ook enthousiast trappelen, vooral als wij hem uit bed komen halen of verschonen. Soms iets td enthousiast, dan ramt hij zn hieltjes op de commode. Note to self, groter aankleedkussen kopen.
quote:Op maandag 16 januari 2012 14:54 schreef bitterend het volgende:
Mijn moppie heeft elke nacht erg koude handen...het is 16 graden op de kamer en ze heeft een lange mouwen romper aan, pyjama met lange mouwen en een slaap zak zonder mouwen en ligt onder een fleece deken (2 lagen) maar haar handen zijn altijd erg koud!
Hier ook hetzelfde.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:55 schreef Jipster het volgende:
Hier ook zo, Bitterend. Hij wurmpt ook altijd zijn handjes onder de deken vandaan..
Ieeewwwwquote:Op maandag 16 januari 2012 16:00 schreef bitterend het volgende:
net verschoond en nu ineens ruik ik een rotten eieren lucht.......fijn
poepen in een schone luier is de bom
wacht maar...het wordt nog veel harderquote:Op maandag 16 januari 2012 15:35 schreef Susie het volgende:
Mijn lief en ik waren allebei spekkies (9 pond bij geboorte). Bij lief is het goedgekomen, bij mij niet! Hoop dat ze de bouw van dr vader heeft!
Gillen is ook helemaal de bomb op het moment!
Nou, dit is al behoorlijk hard kan ik je zeggenquote:Op maandag 16 januari 2012 16:14 schreef cleany het volgende:
[..]
wacht maar...het wordt nog veel harder
Dat bedoel ik dus ook. Dat is dus ook niet waarom ze willen dat je af en toe een slokje water geeft tegen de hik. water drinken tegen de hik is iets dat al generaties lang als trucje wordt gebruikt. Net zoals je adem inhouden of iemand laten schrikken, Maar die laatste twee lijken me nou niet zo heel erg verstandig bij een kindje van net 7 weken...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:16 schreef bitterend het volgende:
SB ze krijgt absoluut niet te weinig binnen, als je BV geeft heb je niks anders nodig...ook water dus niet tot 6 maanden is alleen bv genoeg. Dat bedoelde ik
Dat heb ik dus ook.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Wel een beetje jammer wanneer een CB niet echt pro borstvoeding is. Ik baal nog dagelijks, helemaal bij het lezen van het topic, dat de borstvoeding bij ons niet is gelukt. En wat ik ook jammer vind is dat het cb bij ons zo merken-geil isIk geef Cas biobim pap voor kindjes van 5+ maanden, dit is eigenlijk de enige pap die hij lekker vindt. Daar roepen ze alleen maar bambix en alle andere welbekende merken
Moet er telkens om lachen
Ik maak me verder ook niet zorgen hoor. Donderdag moeten we weer en ik denk dat ze net als de vorige keer weer 'netjes' boven de middellijn zit. De eerste keer zat ze qua gewicht tussen de 0 en +1 en haar lengte was op +2 (wat wil je ook met een geboortelengte van 55 cm...)quote:Op maandag 16 januari 2012 16:36 schreef Sannne het volgende:
@SB: Volgens mij gaat het vooral om de lijn die ze zelf maken, niet om dat ze op het gemiddelde zitten. Dat kan idd nooit anders! (alhoewel, mijn dame is 3 wk te vroeg gehaald en heeft alles ingehaald...)
Of mensen houden ermee op omdat het gewoon niet lukt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef bitterend het volgende:
Sanne helemaal waar! veel mensen denken dat het zo makkelijk is en dan komen snel achter dat het best veel werk is en houden ermee op
Zeker lang ja.quote:
+1 (beetje meer hulp en stimulans in het ziekenhuis had wel gemogen, bij de tweede daardoor meteen eigenlijk de handdoek in de ring gegooid, als ze niet via ks geboren was had ik wel nog serieus bv overwogen maar ik moest nu toch weer 3 dagen in het ziekenhuis blijven...)quote:
quote:Op maandag 16 januari 2012 16:48 schreef Poezebeest het volgende:
SB; mijne is 5 weken te vroeg en bungelt onder de -2 grens, maar wordt wel gewoon in de groeicurve gezet, maar moet zijn eigen lijntje volgen en wordt niet vergeleken met a terme kindjes. Qua ontwikkeling mag hij ook 5 weken achter lopen.
Ook hier fv, maar alleen omdat de bv na 3 weken nog steeds heel moeizaam ging en ik medicatie kreeg waarmee ik geen bv mocht geven. Ook ik vind het nog steeds jammer dat het zo moeizaam is verlopen, kijk er ook niet positief op terug, was alleen maar ellende en wat heb ik me toen ongelukkig gevoeld, mijn baby moest al eerder gehaald worden, die had een moeilijke start en ook nog bv die moeizaam ging en waarmee ik moest stoppen. Voelde als ontzettend falen.
ook dat maar ik schaam me er niet voor dat het niet gelukt is. Hoe graag ik het ook wilde, wat niet gaat gaat nietquote:Op maandag 16 januari 2012 16:45 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Of mensen houden ermee op omdat het gewoon niet lukt.
Ik vind het zo jammer dat er steeds maar vanuit gegaan wordt dat je flesvoeding geeft omdat het makkelijker is. Zeker hier op FOK! lijkt die gedachte heel erg te heersen en dat vind ik jammer, moeilijk en pijnlijk.
Nou ja dat.dusquote:Op maandag 16 januari 2012 16:50 schreef Sannne het volgende:
Achja bitterend, zelfs dan.. Je doet toch wat bij je past in zo'n geval. Mijn nicht wou niet beginnen met bv want ze wou geen hangtieten![]()
Je wilt wel of je wilt niet..
Maar het is wel heel zuur als het onmogelijk is om bv te geven en je wilt zo graag..
Dat dus. De huisarts zei dat de eerste keer letterlijk tegen mij. Ik heb geprobeerd te voeden bij beide jongens ondanks een borstverkleining. En ja, er kwam wat, maar tjee, wat deed het zeer en dat werd niet minder (wrs door de littekens). Ik zag echt op tegen elke voeding, vond Driekus steeds minder leuk en dat werd een heerlijk cirkeltje.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Nou ja dat.dus
Er zullen vast.ook zat.mensen zijn die vinden dat k snel opgegeven heb met de bv. Maar ik vind t gevoel van de.moeder net zo belangrijk als de bv.
Ik ken mensen die na 2 weken gestopt zijn, omdat ze gingen opzien tegen iedere voeding (omdat t moeizaam ging, kind niet goed aanhapte, uur bezig zijn en dan denken oh jee straks weeer). Nee das goed voor een kindje, die heeft toch veel meer aan een moeder die lekker in dr vel zit.
Bij mij waren juist de verpleegkubndigen op de kraamafdeling waar ik na de ks lag heel erg fijn. We hebben samen van alles geprobeerd om Marieke de borst te laten pakken. Het mooiste vond ik nog wel dat 1 van de vpk's na haar nachtdienst is gebleven om mij te helpen bij de ochtendvoeding. We zijn toen 3 uur in de weer geweest met allerlei methodes: Vingervoeden, met een cupje, met een lepel. Niets werkte, Marieke was te gefrustreerd dat ze moeite moest doen voor haar eten. De eerstvolgende voeding tijdens de nachtdienst kwam diezelfde vpk weer helpen en toen hebben we een hele stellage gebouwd: Een slangetje van een voedingssonde aan mijn tepel vastgeplakt, aan het andere uiteinde een spuitje met afgekolfde bv en die dan aan een touwtje aan dat vasthoud-ding boven mijn bed. Op die manier lag ze aan de borst en zorgde de zwaartelkracht ervoor dat er melk bij Marieke binnenkwam zonder dat ze er al te veel moeite voor hoefde te doen. Dat ging zo goed dat we daarna steeds de hoogte hebben ingekort waardoor Marieke steeds meer zelf kracht moest zetten.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:53 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
+1 (beetje meer hulp en stimulans in het ziekenhuis had wel gemogen, bij de tweede daardoor meteen eigenlijk de handdoek in de ring gegooid, als ze niet via ks geboren was had ik wel nog serieus bv overwogen maar ik moest nu toch weer 3 dagen in het ziekenhuis blijven...)
Dit lijkt echt heel erg op mijn situatie. Alleen moet je dan dus 3 weken veranderen in 6 dagen...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:48 schreef Poezebeest het volgende:
SB; mijne is 5 weken te vroeg en bungelt onder de -2 grens, maar wordt wel gewoon in de groeicurve gezet, maar moet zijn eigen lijntje volgen en wordt niet vergeleken met a terme kindjes. Qua ontwikkeling mag hij ook 5 weken achter lopen.
Ook hier fv, maar alleen omdat de bv na 3 weken nog steeds heel moeizaam ging en ik medicatie kreeg waarmee ik geen bv mocht geven. Ook ik vind het nog steeds jammer dat het zo moeizaam is verlopen, kijk er ook niet positief op terug, was alleen maar ellende en wat heb ik me toen ongelukkig gevoeld, mijn baby moest al eerder gehaald worden, die had een moeilijke start en ook nog bv die moeizaam ging en waarmee ik moest stoppen. Voelde als ontzettend falen.
Wat fijn om een goede ziekenhuis ervaring te lezen. Bij mij was twee keer ellende. Elke vpk wide het op haar eigen manier doen. Als ik zei dat zus of zo de vorige keer goed werkte dan werd dat gewoon niet aangenomen. En een paar keer kwamen ze gewoon al met een flesje binnen zo van wil je het nog porberen of zullen we maar een flesje doenquote:Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Bij mij waren juist de verpleegkubndigen op de kraamafdeling waar ik na de ks lag heel erg fijn. We hebben samen van alles geprobeerd om Marieke de borst te laten pakken. Het mooiste vond ik nog wel dat 1 van de vpk's na haar nachtdienst is gebleven om mij te helpen bij de ochtendvoeding. We zijn toen 3 uur in de weer geweest met allerlei methodes: Vingervoeden, met een cupje, met een lepel. Niets werkte, Marieke was te gefrustreerd dat ze moeite moest doen voor haar eten. De eerstvolgende voeding tijdens de nachtdienst kwam diezelfde vpk weer helpen en toen hebben we een hele stellage gebouwd: Een slangetje van een voedingssonde aan mijn tepel vastgeplakt, aan het andere uiteinde een spuitje met afgekolfde bv en die dan aan een touwtje aan dat vasthoud-ding boven mijn bed. Op die manier lag ze aan de borst en zorgde de zwaartelkracht ervoor dat er melk bij Marieke binnenkwam zonder dat ze er al te veel moeite voor hoefde te doen. Dat ging zo goed dat we daarna steeds de hoogte hebben ingekort waardoor Marieke steeds meer zelf kracht moest zetten.
Ze dronk dan ook bijna volledig aan de borst toen we naar huis mochten. Maarja, 2 dagen later werd ik weer opgenomen in het ziekenhuis en toen was het voorbij...
Ok een nadere bewoording, een goeie ervaring in de begeleiding om bv te geven vanuit het ziekenhuis. (en zo heeft elk ziekenhuis wel iets waar ze minder uit blinken en iets waar ze meer in uit blinken toch?!)quote:Op maandag 16 januari 2012 18:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Nou, het is niet zozeer een goede ziekenhuiservaring. Ik ben over de afdeling Neonatologie namelijk echt niet tevreden. En op de kraamafdeling heb ik ook twee verpleegsters de toegang tot mijn kamer ontzegd. Nouja, zo ongeveer dan. Zij wilden namelijk wel meteen flesjes geven en toen heb ik aangegeven dat ik dat negatieve niet om me heen wilde hebben en dat ze, als ze me niet wilden helpen met de bv, dan maar een collega moesten vragen om de zorg voor mijn meisje en mij over te nemen. Waren ze iet blij mee, maar voor mij voelde het goed.
Dit dus.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:30 schreef __Isis__ het volgende:
ieders keuze te respecteren (op ieder vlak trouwens).
Nou inderdaadquote:Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef bitterend het volgende:
Sanne helemaal waar! veel mensen denken dat het zo makkelijk is en dan komen snel achter dat het best veel werk is en houden ermee op
Zelfs als ik samen slaap dan legt hij zijn handjes boven de dekens (welopgevoed kindquote:Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef Sannne het volgende:
Das dan weer het voordeel van samen slapen, Elise heeft het altijd lekker warm
Dat valt dan tegen hequote:Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ja, ik dacht vantevoren dat borstvoeding het makkelijkste en snelste zou zijn.
Waarom dequote:Op maandag 16 januari 2012 21:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaan we ook over op fv. Het kost me gewoon teveel energie, en wordt er niet vrolijker van. Bij Chris heb ik mezelf zo'n beetje een pnd gekolfd, omdat ik perse zoveel mogelijk bv erin wilde hebben, maar dat was dus kolven-voeden-fv navoeden etc.. Tot ik bij 8 weken in 3 keer kolven net 1 voeding had..
Deze keer wel kindje aan de borst, maar niet probleemloos. En had me voorgenomen om niet weer tot/over die grens te gaan. Zeker niet nu er 2 kindjes afhankelijk van me zijn.
Ik ga dus ook voor de vrolijke moeder van 2, ipv van een wrak dat wekenlang jankend de dag doorkomt..
En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingenquote:Op maandag 16 januari 2012 19:09 schreef bitterend het volgende:
stofzuigen is 1 woord trouwensik vind dat als je weet hoe belangrijk bv is voor je kindje dat je meer moeite ervoor mag doen. dat is mijn mening. (weer ik heb het niet over mensen waarbij het niet is gelukt hier boven)
Ik ook.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:09 schreef Kyara het volgende:
Fles werd meteen goed gepakt en hij doet het er super op. ondanks dat ik pro bv ben, voel ik me niet schuldig en ben ik blij met de beslissing.
ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:34 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik geloof niet dat ook maar iemand er ooit wezenlijk slechter aan toe is geweest enkel vanwege het krijgen van flesvoeding ipv borstvoeding.
Zeker en ik geloof ook direct dat borstvoeding in zijn algemeenheid te prefereren is. Maar het moet wel een reele optie zijn. En nou kan ik alleen over Kyara's situatie spreken en noch voor haar, noch voor Midas bleek het een reele optie. En dan is de fles naar mijn idee een prima alternatief waarvan Midas niet wezenlijk slechter zal worden.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.
meer wil ik over deze discussie niets kwijt; ik heb van allebei de nadelen en voordelen mogen leren kennen; dus ik kan alle standpunten begrijpen.
Het is jammer dat we elkaar niet wat langer gesproken hebben gisteren, maar ik kan je vertellen dat ik daar als geen ander ervaring mee heb ... (overigens niet op dit discussiegebied)quote:Op maandag 16 januari 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
Dit is dus inderdaad wat er vaak gebeurd. Mensen geven je gelijk een vernietigende blik of kijken je aan of je gek geworden bent. Terwijl ze de achtergrond vaak niet kennen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:11 schreef wickie het volgende:
Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
En daarom reageerde ik zo fel.quote:Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och arme Kiran, hier van de week ook rode billen en tot bloedens aan toen openquote:Op dinsdag 17 januari 2012 06:45 schreef J-net het volgende:
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.
Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).
En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
't was een emo-avondjequote:Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Waarom de? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinktquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:
't was een emo-avondje![]()
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..
We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
Hier was het eerst ook andersom, uitkledenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:27 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!
Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:38 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.
Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen![]()
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
Deze snap ik niet zo goed, als een kindje de fles krijgt geeft het toch dezelfde hongersignalen af?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:32 schreef TimeJumper het volgende:
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen![]()
En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.
En ja mijn moeder instinct zegt, geen koorts, niet ziek, alleen snot, ik vind het niet zo nodig. Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..
Ze kunnen niet zoveel doen aan een verkoudheid denk ik? Zolang ze er niet echt ziek van is, en het niet op de oren/keel slaat, zullen ze het vast willen aankijken. Maar nog een keer bellen/langsgaan kan altijd, voor de zekerheid.. Volg je gevoel, mama-intuïtie verteld je een hoop
Is ook een rede om trots te zijn toch!! Hier is neusspray en neus schoonmaken een ramp..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
En nu over iets anders: Ik vind m'n dame wel stoer. Ze is ook verkouden dus ik moet haar soms pesten met neusspray. Ik had verwacht dat ze het een op een huilen zou zetten, maar ze kijkt enkel wat geirriteerd, zo van, 'wat doe jij nou?' maar daarna is het ook weer goed! Dat je om zoiets al zo trots kunt zijn als moeder
Ik beoordeel niemand ik vertel mijn mening over 1 iemand en hoe ze ermee om gaan. Dat mensen zich aangevallen voelen is jammer want ik heb niet 1 keer gezegd dat fv slecht is of wat dan ook, ik heb ook gezegd niet te weten wat de redenen hier zijn dat mensen fv geven dus jaquote:Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingen
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar tis altijd zo jammer dat er vaak zo veroordelend word.t gesproken, ik denk dat er bij de meeste mensen meer achter zit dan wat het lijkt. (nou ken ik jouw buurvrouw uiteraard niet)
Kwestie van wachten vrees ikquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:03 schreef cleany het volgende:
oh...Evan heeft ongeveer dat zelfde patroon, dus dat maakt eigenlijk niet uit.
True en het is een prachtige foto TTquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:26 schreef MamaPurk het volgende:
TT wat een mooie fotoIk hou van dik ingepakte kindjes, het ziet er altijd zo comfortabel warm uit dat ik er bijna jaloers van zou worden
Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:46 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..
Nee idd. maar dan kun je ze weer inpakken met een dikke sjaal als zijnde grote strik ook cutequote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
True en het is een prachtige foto TTmaar als je kindje kan lopen en kruipen e.d. is dik ingepakt lang niet zo comfortabel meer volgens mij
Tja maar om bij de specialist te komen heb ik een verwijzing van de huisarts nodig. En om nou bij voorbaat de katten al de deur te wijzen vind ik ook zowat. En een logeeradres voor 3 katten heb je ook niet zo 1 2 3 gevonden.. Ik wacht denk ik nog even het komende CB bezoek af om te horen wat ze daar vinden, maar het staat me ook persoonkijk tegen dat ze in mijn kleine muppie zouden moeten prikken.. Maar goed als we daardoor de oorzaak van de constante verkoudheid kunnen achterhalen. Nou ja zoals je merkt weet ik het zelf ook niet goed ik vind het erg lastig, maar wil wel hetgeen wat uiteindelijk het beste is voor mijn moppie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.
quote:
Ja daar leer je dus van.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Enne TJ; je auto afgebrand??? Die stond toch niet in Vroomshoop he...
Welnee mensen moeten zich niet aangevallen voelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:13 schreef bitterend het volgende:
Beetje gek dat mensen zich meteen voelen beoordeelt of alsof ze zich moeten verantwoorden.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Cyntiaa het volgende:
Breng die leuke rooie maar een weekje bij Cas hoor, MP!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |