abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106816776
De Baby's

02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
21 december 201: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012, Midas, zoon van Kyara en Argento

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 16-01-2012 13:37:05 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106817704
Zo, net een uurtje thuis van een dagje weg zonder de kleine. Mijn ouders hebben vanaf een uur of 3 op de dame gelet en vriendlief en ik zijn lekker een stuk gaan autorijden, hebben anderhalf uur langs het strand gelopen met tussendoor een lekkere beker warme chocomel en zijn daarna uit eten geweest. Hoe raar het ook voelde om op pad te zijn zonder de kleine meid, het was heerlijk om er even uit te zijn. Even weer 'man en vrouw' zijn in plaats van alleen maar pappa en mamma.

Het is volgens mijn ouders helemaal heerlijk gegaan. Ik was wel een beetje nerveus over het eten. Mijn ouders hebben mijn broertjes en mij altijd op de klok gevoed en wij voeden op verzoek. Dus dat was even aftasten voor hun en afwachten voor ons of het zou lukken. Maar alles is zonder problemen gegaan. Ze heeft volgens mijn vader zelfs maar 1 keer gehuild en "dat was omdat ze haar hele luier had volgescheten" (zijn woorden dus ;))

Nu is het wel te merken dat ze ons gemist lijkt te hebben, want slapen wil ze niet. Ze ligt wel op bed, is stil, maar we zien haar geconcentreerd luisteren naar elk geluid dat we maken. Dus nu maar even stug onze mond houden (of in ieder geval zachtjes praten) totdat ze slaapt.
pi_106817968
Ghe, ik kan dat nog steeds niet he :D ben nog niet langer dan een kwartier bij m uit de buurt geweest O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 23:14:10 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106818069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe, ik kan dat nog steeds niet he :D ben nog niet langer dan een kwartier bij m uit de buurt geweest O+
ik iets langer dan twee uur toen ik onder narcose lag. ze kwamen 'm naar de uitslaapkamer brengen omdat hij niet stopte met jengelen _O- O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106818126
Ik vond het ook echt heel moeilijk. De eerste twee uur voelde ik me weer hetzelfde als 6 dagen na haar geboorte. Toen werd ik met spoed (ambulance, gillende sirenes en zwaailichten enzo) opgenomen in het ziekenhuis en kon Marieke niet mee. Ik voelde me toen echt alsof ik haar achterliet en dat gevoel kwam dus weer naar boven.
Maar ik hield mezelf gewoon steeds voor dat ik nu wel weer naar haar toe zou kunnen wanneer ik daar echt behoefte aan had en dat hielp enorm.

Ik ben nu overigens wel weer even genezen van de gedachte dat ik zonder haar op stap moet hoor.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:37:35 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106818956
Ik ging toen Lientje 6 maanden was pas voor het eerst langer weg, kerstdiner van ML z'n werk.
Tot die tijd alleen op zaterdag een uurtje boodschappen doen zonder haar, dan was ze bij haar papa. En een keer 2 uurtjes naar de stad geweest, was ze ook bij haar papa.

Voorlopig onderneem ik gewoon niet teveel dingen waarbij ik haar niet bij me heb, ook geen behoefte aan en ML ook niet. We zijn zo blij met haar en hebben haar graag om ons heen.

* bericht vanaf de iPhone, in het grote bed, met mupke tegen me aan snurkend en ML ernaast, ook snurkend, hehehe. *
pi_106819589
Ik kan me daar niks bij voorstellen. Ik ben gek op mn kind, maar ik vind het heerlijk als ik haar een dag of wat kan uitbesteden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106820133
Ik ben ook helemaal gek van mijn kleine mannetje maar weer even geen mama zijn vind ik ook heerlijk. Hier dus al regelmatig op pad zonder kind, deze week voor het eerst met zijn papa. Even weer man en vrouw zijn, heb er ontzettend veel zin in. Zo heb ik stiekem ook wel weer zin om te gaan werken, ookal is dat pas half april.

De kleine man lijkt niet veel last te hebben van zijn verkoudheid, gelukkig. Het ziet er wel heel sneu uit, zo'n hoestend kleintje.

Voor alle mama's met vallende en zieke kindjes :*
pi_106820362
Gelukkig zijn er meer moeders die er net zo over denken als ik. Ik begon me bijna een slechte moeder te voelen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 00:52:25 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106821744
het is wat ieder voor zichzelf prettig vind. Ik vind het niet prettig om niet bij m'n kind(eren) in de buurt te zijn, de ander kan ze met drie maanden gerust een week bij opa en oma laten om zelf op vakantie te gaan. soit, ik veroordeel dat niet, maar ik heb soms het gevoel wel eens dat ik juist voor gek versleten wordt dat ik ze (liever) niet alleen laat bij een vreemde (als in: niet papa of mama)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 15 januari 2012 @ 01:32:13 #11
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106822670
Ik ben 1 keer 3 uur achter elkaar weggeweest, dat was naar de kapper

Nu zou ik dolgraag eens een middag of een dagje weggaan met mijn vriend maar ja dat zit er even niet in, want de fles wil die niet drinken.
En ik kan moeilijk mijn borsten achter laten :{
Rayen 2½ jaar!
pi_106825359
Zo, zoveelste ochtend op rij dat ik om 4:30 beneden zit.... Met Cas -O- Meneer weigert gewoon te gaan slapen, tot brullen aan toe. Ik wacht dus nog even, dan geef ik hem wel een fles. Kijken of het helpt.

Herkent iemand dit?
pi_106825587
DJMO; een week weg met 3 maanden gaat mij ook te ver, maar een paar uur of dag moet kunnen vind ik. En dat mensen dat niet kunnen kan ik ook begrijpen, maar voor mij werkt dat niet en laat ik mijn kind met een gerust hart achter bij mensen waarvan ik weet dat ze net zo goed voor hem zorgen als ik.

TJ; dat maakt het idd erg lastig, hopelijk pakt hij snel de fles :* Ik geef geen bv dus heb daar geen 'last' van.

Cyntia; geen tips, maar hoop dat je wel nog hebt kunnen slapen.

Hier tot 4 een rustige nacht waarna meneer is gaan spoken als in hoesten, niezen en huilen. Dus vaak uit bed om te kijken wat er aan de hand is en meneer lag vervolgens gewoon te slapen, vermoeiend!
pi_106825614
Wat vervelend Cynthiaa! Sarah deed dit ook een periode, toen op een gegeven moment ging ze na de les wel weer slapen, maar nu is ze dus altijd tussen 5 en 6 wakker en dan krijgt ze een flesje in de hoop dat ze weer gaat slapen, maar dat gebeurt dus de laatste week ook niet meer :(

*O* Hoera Lena een jaar!! *O* Claudia van harte gefeliciteerd met je kleine meisje!! *O*
  zondag 15 januari 2012 @ 08:26:49 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106825634
Waarom werd hij in eerste instantie wakker dan? Stomme vraag misschien, maar Anouk wil na de fles ook niet direct slapen weer, na een uur wil ze dan nog een paar slokkies en dan wel weer slapen.

Lena 1 jaar! *O* Gefeliciteerd!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106825947
*O* voor Lena en mama Claudia

Mijn moeder zei afgelopen week:
Waarom laat je hem van zondag op maandag niet hier slapen, je bent hier dan toch en dan kun je op maandag rechtstreeks naar je werk voor die cursus.
Ik was eerst even heel stil en nam het 2 tellen in overweging.. Maar ik ben er zelf nog niet aan toe.. Misschien als we volledig over zijn op kv, tot die tijd geef ik hem in de ochtend en avond het liefst zelf eten :)
  zondag 15 januari 2012 @ 09:55:38 #17
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106826045
Gefeliciteerd Lena & Claudia !!!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 15 januari 2012 @ 10:08:55 #18
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106826161
Blegh, baggernacht met een superpittige baby gehad :(

Ik wilde kijken of de voeding van 23:00 of 3:00 overgeslagen kon worden, maar dat werd niet in dank afgenomen :{ Kijk, dat ze het niet met mij eens is, dat snap ik :+ Maar ze krijste de hele boel bij elkaar, en het maakte niet uit wat ik deed, ze werd alleen maar bozer. Dus toch maar op een gegeven moment haar zin gegeven... zucht

Nu schreeuwt ze bij van alles en nogwat, ben ik niet snel genoeg met de lepel --> schreeuwen. Rolt ze zelf om, maar vindt ze het toch spannend --> schreeuwen/krijsen
Nu ligt ze op bed (dut-tijd), hopelijk is ze hierna weer wat vrolijker.
pffffff

Wow, Lena alweer 1 jaar!! *O*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_106826195
Lena, gefeliciteerd!!!! *O* 1 jaar *O*
  zondag 15 januari 2012 @ 10:30:25 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106826378
Hier hetzelfde Nirak. Mijn zus bood aan om 28 januari een nachtje op te passen, zodat wij gezellig samen naar de kroeg zouden kunnen. Ben er nog niet over uit of ik het ga accepteren. Misschien in maart een keertje.

Bah, wat balen TT!

Hier heeft Anouk geslapen van 22:30 tot 6:30 (werd om half 1 even wakker, speen gegeven en weer verder getukt). Nu kreeg ik alleen afgelopen week bij de fysio de opmerking of ze niet 's nachts nog gevoed moest worden dan. Anouk vraagt er niet om, maar moet ik haar nu nog wakker maken 's nachts dan?
pi_106826737
Geen idee waarom, we geven hem nog een 23:00 fles. Ga die vanavond niet geven, wellicht dat hij teveel energie heeft daardoor? Hij heeft verder nergens last van wanneer hij wakker is, wil alleen maar spelen :')
Ik heb nog een klein uurtje gelegen.. Ik overleef het wel, er zijn mamma's die het erger hebben. :*
pi_106826742
Lena, gefeliciteerd! *O*
pi_106826759
Een jaar geleden mogen we Lena in onze levens verwelkomen. O+

Na een moeizame start ligt ze de hele avond bij me in mijn armen.

Lena spuugt nog een tijd vruchtwater waarop we besluiten nog even in het ziekenhuis te blijven. Net voor we naar huis willen gaan loopt ze blauw aan. Er ontstaan commotie, overal komen dokter svandaan. Een paar dagen blijven we samen in het ziekenhuis. Als de artsen er net als wij van overtuigd zijn dat er niks mis is met onze baby, een gezonde achtponder, mogen we naar huis.

Thuis krijgt Ivan uitgebreid de gelegenheid om kennis met zijn zusje te maken. Pwêêêp.

En onze Leen slaapt.

En slaapt.

En slaapt nog wat.

Een maand verstrijkt en we zijn al aardig gewend aan onze nieuwe gezinssamenstelling.

Lena is een rustige, tevreden, maar ook actieve baby. Met twee maanden:

Drie maanden:

Vijf maanden:

Bijna zes maanden:

Als Lena bijna zeven maanden oud is krijgt ze spruw. Het voeden aan de borst gaat lastig, ze wordt nog wel heel regelmatig wakker 's nachts voor een voeding en ik vind het allemaal bij elkaar best zwaar.

Na wat hulp komen we over de borstvoedingsdip heen. Als ze ruim 8 maanden oud is gaan we op vakantie naar Bretagne waar mijn lief deze foto maakt:

Op vakantie gaat ze voor het eerst oefenen met kruipen:

Na de vakantie gaat ze écht stevig zitten. Lena met 10 maanden:

De band tussen Lena en Ivan vinden we heel bijzonder. Ze zijn dol op elkaar en doen graag dingen samen.

Lena is nog steeds een heel tevreden en vrolijke baby. Op het kinderdagverblijf wordt ze "het zonnetje in huis" genoemd. De kinderen in haar groep wachten haar elke ochtend verwachtingsvol op; ze heeft er haar eigen fanclub. In de loop der tijd heeft ze duidelijk een sterkere eigen wil gekregen. Ze geeft steeds beter aan wat ze wel en niet leuk vindt, en dat vinden we heel goed van haar. O+ Lena met 11 maanden:

Bij het zien van onderstaande foto, een paar dagen geleden gemaakt, voelde ik me zomaar ineens compleet gelukkig. Dat is nou mijn dochter. O+ M'n hart maakt sprongetjes als ik aan haar denk.

En vandaag wordt ze dan één. Haar cadeau viel in de smaak. :Y)

Ik heb hier het afgelopen jaar weinig gepost, maar ik heb met alle moeders en hun baby's meegeleefd en geprobeerd mee te denken. Fijn dat ik mijn grote geluk zo nu en dan met jullie mocht delen. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106826773
TT, als ze honger had, vind ik het niet zo gek dat ze de boel bij elkaar schreeuwde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 15 januari 2012 @ 11:09:50 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106826896
Claudia_x wat een leuk overzicht en wat een leuke en O+ foto's! Vooral die foto van 3 maanden, wat een smoeltje O+
Rayen 2½ jaar!
pi_106827259
Super mooie foto's Claudia!!! Gefeliciteerd met je mooie meid!!

Ik ben alleen een half uur naar de buurvrouw geweest 1 week geleden...de kleine meid achter laten bij schoonouders doe ik nog niet. Ik vertrouw op dit moment niemand met haar...dat ze goed haar honger signalen oppikken, dat ze weten wanneer ze moet slapen..zo voel ik het gewoon. Op dit moment wil ik het gewoon niet..over 2 weken een wen uur bij het kdv...vind het erg moeilijk maar hopelijk kan ik toch goed mijn wensen kenbaar maken wat betreft het eten/slapen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:33:35 #27
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106827280
*O* *O* Lena gefeliciteeeeeeeerd *O* *O*

The_Tankgirl, wat vervelend dat het niet gelukt is -O- .

Mag ik even jompelen voor onze Draak?

Gisteravond om 23.00uur gevoed, 15 minuten geslapen, daarna gekrijst tot 1.30uur, toen van ellende maar weer aangelegd, viel ze na een paar slokjes in slaap aan de borst O+ . Toen haar in de co-sleeper gelegd, doorgeslapen tot 5.00uur, daarna meteen na de voeding weer in slaap gevallen tot 8.30uur, en na de voeding sliep ze tot 11.00uur! Toen heeft ze weer eten gehad en warempel, ze ligt in haar eigen kamertje, WEER te slapen!
Ik wil geen Goden verzoeken, maar zou de Infacol nu dan alsnog z'n werk doen?
pi_106827313
NTS een jumpel voor jou en draakje!!! hier hielp infacol ook altijd! *O*

trouwens kan het niet zijn dat het honger is en geen krampen? of willen clusteren?
ik dacht dat mijn moppie krampen had in het begin maar zodra ik haar aanlegde werd ze heerlijk stil, ze wou uren clusteren en bij mij liggen...denk niet dat het krampen waren eigenlijk
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 januari 2012 @ 11:39:37 #29
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106827408
Lekker NTS ^O^
Wij merkten hier dat het een paar dagen duurde voordat de infacol totaal werkte en was hij krampjesvrij. Dus ik weet niet hoe lang je het eigenlijk al geeft.
Inmiddels is hij krampenvrij zonder infacol.
Maar dat heeft plaatsgemaakt voor het ongeloofelijk kronkelen en kreunen om te poepen :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 15 januari 2012 @ 11:46:30 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106827554
Claudia wat een mooie foto's van een mooie Lena! En jouw tips en trucs blijven hier welkom hoor!

Fijn dat het beter gaat NTS!
  zondag 15 januari 2012 @ 11:50:09 #31
348178 NotTheSame
pi_106827636
Bitterend, ik leg haar eigenlijk altijd wel even aan als ze weer zo'n huilbui heeft, maar dit was de eerste keer dan ze ook echt dronk. Normaal begint ze dan te tutten en te spelen met de tepel, en volgens de lk en kraam zou ik haar dan eraf moeten halen omdat ze moet leren dat de borst is om te eten en niet om te spelen. Dus dat doe ik dan eigenlijk.
Maar tijdens zo'n huilbui loopt ze ook gewoon blauw aan van het persen, d'r benen en armen gaan alle kanten op en je hoort het gewoon rommelen in haar buik.
Clusteren heeft ze maar één keer gedaan, dat was op dag 2 in het zkh.

Infacol gebruiken wij nu ruim een week, en sinds vrijdagavond hebben we de dubbele dosis ingezet. Dus ik hoop dat die dubbele dosis nu z'n werk doet.

Zo, en nou ga ik eens RUSTIG ontbijten en douchen enzo... Nu kan het nog/weer ;)
  zondag 15 januari 2012 @ 12:40:01 #32
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106828831
Claudia, wat een heerlijke meid en mooie woorden! Je raakt me O+ :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106829144
Claudia, gefeliciteerd met Lena!!! *O*
Een jaar oud alweer... Mooie fotospam!
Tralalalaaa
pi_106829719
Claudia, ik ben verliefd op Lena O+ Nogmaals gefeliciteerd.

NTS, gaat de goede kant op met je muppie ^O^ Fijn als je zelf ook even kan ademhalen. Ik zit trouwens ook een beetje met het 'probleem' van niet weten of het krampjes of honger is waardoor Mia huilt. Aangezien ze vorige week (eind eerste week) maar heel minimaal was aangekomen heb ik voor mezelf maar gewoon besloten om haar bij elk huiltje aan te leggen. Hoe meer ze drinkt, hoe beter. Ik ga er van uit dat dit gewoon even een opstartprobleem is.

Over het uitbesteden van je kind. Ik vind het af en toe juist wel fijn om even wat me-time te hebben (even ongestoord shoppen ofzo). Mia is er nog een beetje te klein voor, maar als we wat meer regelmaat hebben met de borstvoeding en ze ook goed uit een flesje kan drinken dan wil ik ook weer af en toe een paar uurtjes weg kunnen. Hannah gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf dus die is dan sowieso onder de pannen.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:28:48 #35
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106830314
Claudia gefeliciteerd! :* Veel plezier gewenst in het dreumestopic!

De tranen sprongen in mijn ogen bij het commentaar over de olifantfoto, zo herkenbaar! O+
pi_106830359
:W Lena!
pi_106830814
Claudia gefeliciteerd met je mooie dametje O+ En prachtige fotospam O+ O+ O+
  zondag 15 januari 2012 @ 14:55:21 #38
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_106832712
Claudia! Die foto's, die toelichting... ik ben er plaatsvervangend emotioneel van O+
Oude (on)bekende.
  zondag 15 januari 2012 @ 15:14:44 #39
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106833334
Same here.... ik moest ff slikken bij het stukje dat je ineens beseft dat het gewoon jouw dochter is, jouw mooie meid, jouw kindje... zo heerlijk!
O+ O+ O+

ook nog ff hier, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie mooie Lena!! een dreumes en een peuter, wat een rijkdom! O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106837482
Hieperdepiep hoeraaa!! Lieve Lena 1 jaar. Jeetje Claudia, jullie meisje een heuse dreumes O+ O+
Gefeliciteerd!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106840109
Claudia, Lena, Ivan en J. Gefeliciteerd. Hoera Lena is 1 jaar!!!

Wat een ontroerend overzicht O+

Tot over 3,5 week in het dreumestopic :W
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106841268
Gefeliciteerd Lena en papa en mama en grote broer! Mooie foto's en ook hier natte oogjes ;)

Mag ik trouwens erbij in het lijstje? Althans, mijn dochter ;)
Elise is geboren op 16-07-2011

Had het voor mn verhuisbreak al gevraagd maar is denk ik over het hoofd gezien..

Ik kan ook prima weg bij Elise. Heb het ook echt nodig omdat ik single mama ben en dus verder echt fulltime met haar bezig ben. Toen Elise 2 maanden oud was gingen we de eerste keer (van 3x) verhuizen en toen moest ze al af en toe een dagje naar mijn oma. Maar ik was wel om de hoek. 3 maanden ging ik een dagje shoppen met vriendin, dat was spannender en toen heb ik ook geleerd altijd een kolf mee te nemen. Mn hele shirt was doorweekt en het was warm, dus geen jas... Charmant!
En nu ga ik regelmatig even kort weg, ze pakt geen fles dus lang kan ik niet van haar vandaan zijn. Toch lijkt me dat best fijn!

Denk niet dat het wat te maken heeft met hoe gek je op je kind bent hoor ;) Ik vertrouw mijn familie gewoon volledig. Er zijn ook mensen die vragen of ze op mogen passen (of een vriendin wil haar 'lenen' om te oefenen met mama zijn. Pff tis geen pop!) maar daar peins ik niet over. Alleen familie mag oppassen ;)
Over een maand ga ik misschien weer werken en daar zie ik wel tegenop, 1 of 2 dagen kinderopvang. Mijn prinsesje wil de volle aandacht.. Is wel goed voor haar, even leren dat dat niet altijd kan, maar ik hou mn hart vast!
  zondag 15 januari 2012 @ 19:21:27 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106841642
BE zit in Singapore, ze zou met enige vertraging het lijstje aanpassen. Je kan het ook in het feedback topic plaatsen, dan ziet ze het gelijk. Er moeten er nog 4 bij ongeveer :P
pi_106846828
Claudia wat een mooi eerste jaar heb je hier zo even geplaatst met foto's en verhaal O+

NTS over de infacol, dat hoort meteen te werken en het is werkzaam van korte duur dus snel weer het lichaam uit. Dus het zou niet zo kunnen zijn dat het na 3 dagen opeens werkt.. Dan lijkt het alsof er eerst misschien toch wat anders is geweest. (dit is wat de kinderarts ons heeft verteld)
Wel heel fijn van de goede nacht en dat het nu beter gaat!!! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 21:49:52 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106850210
*grom* nee
ik weiger te erkennen dat Geert bovenaan staat. Is er niet ergens een verborgen baby van een ouder die de geboorte niet gemeld heeft ofzo? -_-

Gefeliciteerd Clau met Lena! Wat een prachtige spam heb je neergezet O+
(en nu verder bijlezen)

pi_106850404
Ja hoor DJMO, Puck van DML, die is volgens mij ouder (toch?) En Dottir??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 21:54:08 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106850465
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:52 schreef danic het volgende:
Ja hoor DJMO, Puck van DML, die is volgens mij ouder (toch?) En Dottir??
ha! ik vond het al zo raar dat er in feb geen baby's stonden :P

pi_106850583
Eerst E. van Mignonne, dan Puck en dan nog Dottir. Dus achteraan in de rij aansluiten jah }:|
The way you rock'n'roll
pi_106850595
Puck, Dot, mini, allemaal ouder. Volgens mij weet DJMO dat ook best wel (is al een aantal keer geroepen) maar gromt ze er gewoon graag over.
pi_106850617
Oh ja, E. ook nog! Ik wist dat ik eentje vergat, maar wie? :P
pi_106850672
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eerst E. van Mignonne, dan Puck en dan nog Dottir. Dus achteraan in de rij aansluiten jah }:|
Ja er is een jaar geleden al genoeg voorgekropen inderdaad! }:|
pi_106850717
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O-
sorry :@
The way you rock'n'roll
pi_106850792
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O-

Das waar ja!
pi_106850921
Jullie wilden zelf niet in het lijstje.
pi_106850922
Hier zijn de verjaardagscadeaus al besteld *O*
The way you rock'n'roll
  Jubileum moderator zondag 15 januari 2012 @ 22:01:03 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_106850931
Elise staat er ook bij.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_106850936
Wat heb je gekozen, DML? Of is dat nog geheim?
pi_106850964
quote:
16s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie wilden zelf niet in het lijstje.
Wij stonden anders best in het zwangerschapslijstje maar vond Mignonne het gewoon nodig er voor te piepen jah }:| :P
The way you rock'n'roll
pi_106851071
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij stonden anders best in het zwangerschapslijstje maar vond Mignonne het gewoon nodig er voor te piepen jah }:| :P
En DML jah! }:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 22:03:57 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106851122
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
waarom staan ze niet in de lijst dan eigenlijk ??
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:56 schreef Vanyel het volgende:
Puck, Dot, mini, allemaal ouder. Volgens mij weet DJMO dat ook best wel (is al een aantal keer geroepen) maar gromt ze er gewoon graag over.
het zal vaak genoeg gezegd zijn, maar ik kan niet van alle kindjes hier onthouden wanneer ze geboren zijn :P daar zijn die lijstjes juist zo handig voor _O-
en ik ben wel echt in ontkenning dat mijn mini al bijna geen mini meer is.

Overigens lijkt Geert nu de terugslag te hebben van dagje blijdorp. Hij voelt wat warm aan, ziet wat koortsig eruit en is aan 't clusteren. (en hoe dat kan, is me 'n raadsel, hij heeft bekant de hele dag tegen me aan geplakt gezeten, genoeg contact gehad dus). Vanmorgen op 't metrostation wel gelachen. Ik had hem in de doek, en ik hoor ineens tieh-tuh (of tieh-tah) uit de doek brabbelen. Je kon me opvegen, ik was blij dat het stil wat op 't station _O-

pi_106851261
Dat wilden we niet.
Al was het alleen omdat de voorkruiperij dan steeds zo opvallend blijft.
}:|
pi_106851295
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En DML jah! }:|
Zeg ik heb er nog 21 uur over gedaan maar ik kan er niks aan doen dat een zeker iemand niet opschoot :{w

Ik zie de toegevoegde waarde niet zo van dat lijstje.

We hebben de blauwe schelp zandbak en de aqua doodle besteld voor Puck ^O^
The way you rock'n'roll
pi_106851315
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

We hebben de blauwe schelp zandbak en de aqua doodle besteld voor Puck ^O^
pi_106851423
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Vanyel het volgende:
Dat wilden we niet.
Al was het alleen omdat de voorkruiperij dan steeds zo opvallend blijft.
}:|
Confronterend ja :D

2 feb
8 feb
9 feb

Maar Dot zal altijd het jonge ding blijven 8-)
The way you rock'n'roll
pi_106851464
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zeg ik heb er nog 21 uur over gedaan maar ik kan er niks aan doen dat een zeker iemand niet opschoot :{w
21 uur maar? Zie je, je had haast! Een echte bikkel neemt haar tijd :Y

Was jij nou ook ingeleid? Ik ben de 8e wel om 8u al begonnen met veter en alles.
pi_106851626
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

21 uur maar? Zie je, je had haast! Een echte bikkel neemt haar tijd :Y

Was jij nou ook ingeleid? Ik ben de 8e wel om 8u al begonnen met veter en alles.
Nee het was op Puck zijn verzoek dus hij is de voordringer :+

Om 01.00 begonnen de weeën en om 21.23uur was hij er eindelijk. Ik vond het wel lang genoeg hoor :')
The way you rock'n'roll
pi_106851645
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Confronterend ja :D

2 feb
8 feb
9 feb

Maar Dot zal altijd het jonge ding blijven 8-)
En dan te bedenken dat zij eigenlijk 28 jan al aan de beurt had moeten zijn...
pi_106851740
quote:
4s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:01 schreef Lois het volgende:
Elise staat er ook bij.
Jeej! Bedankt!
pi_106851791
Voor mijn gevoel zijn jullie kindjes nog zo klein.. Toen jullie bevielen was ik pas net zwanger joh, voelde heel anders ;)
pi_106851833
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Om 01.00 begonnen de weeën en om 21.23uur was hij er eindelijk. Ik vond het wel lang genoeg hoor :')
Kan ik me voorstellen.
pi_106852811
DJMO is zelf ook een voorkruiper hoor :+
Maar Sarah schiet ook al aardig op in het rijtje! Maar die is er ook al wel aan toe om 1 te worden :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 22:50:40 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106853587
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:34 schreef MamaPurk het volgende:
DJMO is zelf ook een voorkruiper hoor :+
Maar Sarah schiet ook al aardig op in het rijtje! Maar die is er ook al wel aan toe om 1 te worden :D
en weet je dat ik dat bij Geert dus helemaal niet heb? ook al staat, loopt hij langs en praat hij sneller dan Jan, hij is toch nog steeds m'n kleine baby (waarschijnlijk omdat ik nog steeds voed, en ik dat op de een of andere manier relateer met kleine baby's :') )

pi_106853738
Ik voed ook hoor anders zou ze niet groeien :+ En mijn peuter voed ik ook (niet uit de tiet, maar ze worden dagelijks gevoed ;))
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 22:55:37 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106853819
dûh _O- maar je snapt wel wat ik bedoel ;)

pi_106853964
Ja ik snap het wel :) Geert is gewoon jou lieve kleine baby O+

En Sarah is ook nog evne mijn lieve kleine baby, maar toch ook al een bijna dreumes ook al duurt het nog anderhalve maand..
  zondag 15 januari 2012 @ 22:59:44 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106853997
Over voeden gesproken; ik kreeg de opmerking of ik Anouk 's nachts niet wakker moest maken voor een voeding. Dat doe ik dus niet, maar is dat nog nodig dan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 23:03:36 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106854160
hoe oud is ze nu precies Susie?

pi_106854199
Als ze het zelf niet aangeeft lijkt het me niet nodig. Simpel toch? :+
The way you rock'n'roll
  zondag 15 januari 2012 @ 23:06:00 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106854291
Morgen 12 weken.
Vond ik dus ook DML.
Ze heeft nu om 22 gehad en ik verwacht haar weer zo tussen 4 en 6.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 januari 2012 @ 23:10:43 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106854541
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:06 schreef Susie het volgende:
Morgen 12 weken.
Vond ik dus ook DML.
Ze heeft nu om 22 gehad en ik verwacht haar weer zo tussen 4 en 6.
dan lijkt me het ook niet meer nodig hoor om haar wakker te maken. lekker genieten van je doorslapertje!

zondag 15 januari 2012 @ 23:13:30 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106854676
quote:
12s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

dan lijkt me het ook niet meer nodig hoor om haar wakker te maken. lekker genieten van je doorslapertje!
Heerlijk hoor! Stom he? Je gaat gewoon twijfelen na zo'n opmerking! Ik duik er nu ook lekker mijn bedje in en we zien wel hoe laat ze komt! :W
pi_106860009
mijn kleine man ligt hier al weer een uur op mij te hoesten. Oogjes dichtgeplakt door een ontsteking en zijn neus ook nog steeds dicht/lopend (ligt aan de hoeveelheid neusspray). Morgen maar weer huisarts, ik vind dit verdacht veel klinken zoals de vorige keer rs. Echt, ik hoop daat het nu een keer stopt en ie echt opknapt, we zijn zo al sinds eind november bezig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106860176
Wat waardeloos Mefke -O- ik hoop dat T gauw eens beter wordt ::*

Ik zit te voeden. Dat heb ik al tijden niet meer gedaan. Gisteren te veel vertelt dat ie al doorslaapt natuurlijk :')

Oh, hij slaapt. Gauw weer in zn bed leggen. :Z
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 januari 2012 @ 06:07:22 #84
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_106860182
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 06:00 schreef Vlindur het volgende:
Ik zit te voeden. Dat heb ik al tijden niet meer gedaan. Gisteren te veel vertelt dat ie al doorslaapt natuurlijk :')

Oh, hij slaapt. Gauw weer in zn bed leggen. :Z
Ik heb gister ook op lopen scheppen over het doorslapen van Simon :') Al vind ik juist de nachtvoedingen zo ontzettend intiem O+

Mefke, hopelijk valt het mee :*
Oude (on)bekende.
pi_106860240
-O-
Wat een gedoe met dat ziekzijn. Dat zuigt alleen maar energie die jullie vast prima voor iets anders konden gebruiken.
pi_106860288
Jemig Mefke, dat duurt inderdaad al een tijd zo. Wordt tijd dat het beter gaat ja :*

@Susie, Eva was 3 dagen oud toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis en toen werd er gelijk al door de kraamzorg gezegd dat je ze niet wakker hoefde te maken 's nachts voor een voeding. De eerste twee maanden heeft Eva dus heerlijk doorgeslapen.
Daarna was het over -O-
  maandag 16 januari 2012 @ 07:03:20 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106860306
Oh Mefke, wat een gedoe, arm ventje :*

Jammer dat het over is Danic. Hier was ze tot half 12 nog even aan het rommelen (speen uitspugen) en toen heerlijk geslapen tot 6.15.
pi_106860320
Heerlijk toch.
Ach, het begint nu langzaamaan weer te komen. De grootste onrust is weg. Voorheen liepen we gerust 6x per nacht heen en weer. Als het nu 2x is, is het veel.
Gisteren heeft ze (na onrustige nacht door het wekadvies) geslapen tot 09.20!! Moesten dus haasten naar de blijdorpmeet haha.
  maandag 16 januari 2012 @ 08:15:46 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106860655
Ze slaapt sinds donderdag op haar eigen kamer, waardoor ik ook rustiger slaap. Normaal werd ik wakker van ieder piepje en zuchtje!
Logisch dat ze zo geslapen heeft toch? En erg fijn!
pi_106860658
Ik heb vorige week hier nog zitten opscheppen dat mijn Eva zo goed slaapt en hooguit 1 keer wakker wordt.... nou de afgelopen paar nachten kan ik dat wel vergeten.
Nouja. Als ze dan weer lief naar me lacht is het wel weer goed. En voeding geven blijft heel intiem en lief.
Tralalalaaa
  maandag 16 januari 2012 @ 08:15:56 #91
348178 NotTheSame
pi_106860659
Mefke, wat vervelend dat Tienus ziek is...

Hier ook een 'doorslapertje', bij ons zei de kraam ook dat we haar niet wakker hoefde te maken. Nu komt ze om 23.00uur en daarna tussen 4.00uur en 6.00uur en daarna rond 8.00uur.

Doen we overigens nog aan vermaanddagen? Draakje is vandaag 1 maand oud *O* !
Gisteren heeft ze een voorbeeldige dag gehad. Veel geslapen zonder gekrijs *O* !
Vanmiddag naar het CB... Om een rot tijd, we moeten om 13.55uur daar zijn, maar normaal krijgt ze om 14.00uur d'r voeding }:| ... Dat word dus een beetje schuiven...
pi_106860683
:* Voor alle zieke kindjes, vervelend die steeds terugkerende virussen! Cas heeft ook nog steeds last van zijn verkoudheid.

Een paar slechte nachten achter de rug maar gisteravond om 18:30 de fles gegeven, 3 keer zijn speen terug gegeven en hij werd pas wakker om 06:00 uur! Heerlijk. Gewoon geen 23:00 fles meer geven blijkbaar, hij krijgt er teveel energie van vermoed ik. Nu heeft hij heerlijk geslapen en zag er uitgerust uit.

Gisteren ook wat aardappel, wortel, tomaat en rundvlees gegeven. Meneer viel het lepeltje gewoon aan! haha _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 08:22:42 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106860700
nts: gewoon dáár het flesje geven??
:* voor de zieke kindjes

maandag 16 januari 2012 @ 08:25:52 #94
348178 NotTheSame
pi_106860724
DJMO, ik geef bv en ik ben nog niet zo'n held in het 'overal-voeden' :@ .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 08:32:45 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106860785
Je kunt vragen of je even op een apart plekje kan voeden daar NTS, meeste cb's hebben wel een rustige ruimte ;)

pi_106860863
Of voordat je gaat vast voeden?

Wij moeten straks om tien uur naar het cb. Ben benieuwd of ik nog opmerkingen krijg over mijn dikke baby.
Ik vind tien uur ook een rottijd, ze is nu al aan het mopperen, moet eigenlijk slapen rond 9 uur.
Maar goed, dan maar als we terugzijn..

Ze is vandaag een half jaar! Straks krijgt ze een appeltaartje (gewoon appel met een half kaarsje haha) en een muts op! En een cadeau van mij!
Ach. Ik verveel me een beetje :')
  maandag 16 januari 2012 @ 08:42:46 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106860889
Vreselijk brullen bij het cb de eerste keer hier, maar ik gaf geen borstvoeding en Anouk had nog geen ritme. Nu is die er wel een beetje, dus spreek ik op een beter tijdstip af.

*O* Draakje alweer 1 maand! Gaat hard he? Anouk is alweer 12 weken! Nog 3 weken en dan moet ik weer aan het werk....
pi_106860917
Hoe zwaar is jouw meisje nu, Sanne? Cas haalt de 9 kg straks wel, wij moeten vrijdag weer heen. :) Cas is ook bijna een half jaar *slik* vrijdag!
pi_106860923
9.5 kilo ;)
Gaat snel he..... snik..
pi_106860944
Wat een gedoe he dat CB, de tijden komen nooit uit... Ik probeer ook altijd afspraken te maken in het schema van Sarah, maar op het moment dat de afsrpaak daar is dan heeft zij meestal haar schema net omgegooid en moet ze slapen of heeft ze toch net daar honger ofzo...

Sannne, ik dacht dat ik een dikke baby had maar die van jou doet niet voor haar onder :D

Hier trouwens alweer nachten dat Sarah niet in haar eigen bed wil en zelfs niet meer bij haar papa dus ik ben elke nacht het haasje :( Nou ja we gooien het maar op een doorbrekende tweede tand ofzo ;)
pi_106861029
Ooh, dan is Cas een slanke vent! _O- Maat 74 ligt hier al in de kast! Zo zonde, had een heel lief wit setje van BFC, die past nu niet meer -O-
pi_106861056
Ik vind het ook jammer.. Ook hier draagt ze al af en toe wat in maat 74. Baal er soms best van, koop je al die leuke kleren, kunnen ze het hooguit 2x aan. Misschien moet ik niet zoveel kopen...
pi_106861101
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:57 schreef Sannne het volgende:
Ik vind het ook jammer.. Ook hier draagt ze al af en toe wat in maat 74. Baal er soms best van, koop je al die leuke kleren, kunnen ze het hooguit 2x aan. Misschien moet ik niet zoveel kopen...
_O-

Hier schiet mevrouw nu door naar 80, echt niet leuk! Mar ja toch bijna 3 maanden in 74 gezeten, maar ze heeft zoveel leuks in 74 :) Nou ja hebben we weer een goede rede om nieuwe kleertjes te kopen, want de kleuren die haar zus droeg staan haar natuurlijk niet :P
pi_106861178
Voor het shoppen vind ik het ook niet erg, wel jammer dat het gewoon niet lang past.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 januari 2012 @ 09:09:32 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106861285
Ik maak de afspraak bij het CB altijd tussen 8.30 en 9.00 uur. Dan moet ik er wel vroeg uit op mijn vrije dag, maar mijn mupke is gewend om dan wakker te zijn.
Hier kledingmaat 74, shirtjes passen goed, van 68 kan ze nog een enkel ding aan, broekje 74 moet ik nog net iets omslaan. Rompers 74/80 zitten gewoon goed om haar heen.
En ik gok dat ze wel bijna 9 kilo weegt, zal dr eens wegen hier thuis vd week.

Mijn meisje kan even blijven zitten! O+

pi_106861368
Wat goeddd!!

MP gooi die 74 kleren eens in v&a dan :P ;)
pi_106861410
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:14 schreef Sannne het volgende:
Wat goeddd!!

MP gooi die 74 kleren eens in v&a dan :P ;)
We zijn er nog niet uit of we ooit voor een derde zouden willen gaan en mijn zusje is nu zwanger en die weet komende maand wat het word dus ik bewaar het allemaal nog even :D
  maandag 16 januari 2012 @ 09:31:57 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106861706
Oh Juud! Wat een lieffie! Ook zo'n lekkere bollie O+

Ik had in mijn zwangerschap hele leuke vestjes gekocht mt 56... nooit aangehad, veel te veel gedoe om aan te trekken en een capuchon weet ff niet meer of dit juist geschreven is is ook niet handig bij die ukjes als ze alleen maar liggen.
pi_106862083
En buiten dat, je overal mee bemoeien maakt je heus niet populair of geliefd :P Bij mij bereik je zo juist het tegendeel. Ik heb nog nooit uit haar mond te horen gekregen dat ik (we) het goed doe, inmiddels ben ik het al wel gewend. Volgende keer als we op bezoek gaan dan kleed ik hem extra warm aan :P
  maandag 16 januari 2012 @ 11:07:30 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106863894
Liene zit ook al in 68 en kleine 74, denk dat ze 7 kg weegt, maar ze is wel echt lang...

We ontwikkelen hier echt een slaapritme de laatste week, Liene doet 2 En soms 3 dutjes overdag, en gaat om 21 uur naar bed. Ze gaat slapen zonder mopperen inmiddels... snachts meldt ze zich nog 2 keer, maar dat lijkt me met haar leeftijd vrij normaal.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:14:25 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106864111
Fijn BJ, dat het zoveel beter gaat met haar, het klinkt als een heel gezond ritme en wat een rust dat ze gaat slapen zonder moppers. ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 11:26:58 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106864454
Ik dacht dat meisjes van winkelen zouden houden? Die van mij begon te brullen dat ik de Hema in liep! :D Gekke meid!
pi_106864620
Zo Joris is weer naar het CB geweest, inmiddels 6,9kilo en 62cm. Met bijna 5 maanden.
Groei gaat nu weer wat langzamer, net als bij grote broer. Dus ik verwacht dat we hier wel weer een eeuwigheid in maat 62/68 zullen zitten.
Ach passen die leuke kleertjes lekker lang :D
pi_106864943
Bartje zit met 7,5 maand net in maat 68, al zijn er wel een paar dingetjes die klein vallen, en die dus nu al te klein worden... Maar ik ben benieuwd hoe snel hij overgaat naar maat 74... Hij was laatst met mij op de weegschaal 8,2 kilo, maar wij hoeven pas half februari weer naar het cb.
  maandag 16 januari 2012 @ 12:12:12 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106865707
en ik moet ff jompelen voor Aline hoor, knap meid!!! *O*

en waar is mijn minibaby gebleven???
pi_106866301
Wauw de Lientjes zijn mooi!

Mooi ritme heeft Liene, BJ! Elise slaapt 2x per dag en gaat om half 7 naar bed. Maar ze slaapt wel 1x 3 uur en 1x 1á2 uur. CB arts vond dat veel, maar ze heeft het toch echt nodig.

Stats: 9,7 kg en 67 cm. Lengtecurve buigt af, gewicht boven bovenlijn.. Maffe dame!
Arts was ook niet tevreden dat ze nog niet echt actief rolt (een enkele keer doet ze dat) en dat ze dr voeten niet de hele dag in dr mond heeft. Ik zei al, daar is ze te dik voor. Volgens mij is dat echt zo, of ze is gewoon totaal niet lenig want als ik dr voetje naar haar toe buig kreunt ze me toch een partij!
Hoe doen jullie kindjes dat?

Altijd zo jammer dat je met meer zorgen van het CB af komt dan dat je er naartoe gaat!
Ze kan wél al zelf zitten en wil de hele dag staan en springen, maar daar hoor je ze niet over..

-O-
pi_106866436
Cas rolt van rug naar buik sinds onze kerstvakantie, terug nog niet wat redelijk wat boosheid tot gevolg heeft ;) Voetjes heeft hij tegenwoordig heel vaak vast net als het gericht grijpen en graaien naar alles wat in zijn zichtsveld komt. Vrijdag moeten wij weer heen, benieuwd wat wij te horen krijgen :)
  maandag 16 januari 2012 @ 13:23:36 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106867673
Sannne, ik snap het niet. Ze staat wel al, maar rolt niet? Dat lijkt me dan toch ook niet boeiend, dat rollen? Of begrijp ik het niet goed?
pi_106867788
Wacht effe, 9,5 kilo en dan nog jonger dan onze tienus? Of lees ik nu zo scheel? Geen idee hoeveel Tienus is, maar ik vermoed iets van 8,5 en dan bij 7,5 maanden. Maar wel in 74 omdat meneer lang is, zo'n 73 cm gok ik nu.

Wij mogen ons vanmiddag weer melden bij de huisarts. Ik heb het idee dat de reflux meer opspeelt dan voorheen, dus eigenlijk wil ik daar op gaan sturen. Ach ja, mag met oudste deze week ook voor verdenking astma, kan er ook nog wel bij.
Wisten jullie trouwens dat je bij kindjes waarvan je aanleg astma vermoed, geen Luuf mag geven? Tienus krijgt dus geen Luuf nu, jammer want bij Driekus wist ik dat niet en die heeft het gewoon gehad en het werkte prima (oke, hij heeft wel verdenking astma nu, maar dat had ie al voordat ie luuf kreeg).

We zijn vanochtend ook bij de helmenman geweest. Gaat goed vooruit, je ziet maand tijd echt verschil! :o
  maandag 16 januari 2012 @ 13:33:41 #120
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106867935
Sannne: Hoeveel weegt je kleine??!! Ik ga dadelijk de weegschaal maar pakken :P

Omrollen is (iig volgens mijn fysio) belangrijk voor de motoriek, net zoals kruipen.

Bij ons (Larissa) overstrekt ze zich ook nog steeds regelmatig, en wordt dat alleen maar erger als je het staan gaat stimuleren. Het kan zelfs zo erg worden dat ze dan op haar teentjes gaat lopen en dan zitten we dadelijk weer bij de fysio

Maar Larissa rolt pas sinds woensdag om hoor, en ze is nu 8 maanden... :P

Over de fysio gesproken: we waren net bij de fysio.
Onder luid protest heeft ze meegewerkt aan alle oefeningen (kruipoefeningen). Huilen, snotteren, alles erop en eraan.
Terwijl ik een nieuwe afspraak aan het maken ben, doet Larissa uit zichzelf de oefeningen.. heel kalm
:') 8)7
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_106868057
Jah jah ze is dik.. Zucht..
pi_106868103
Sannne, ze is niet dik! Die van mij zijn lang en slank. Is heel niet handig kan ik je zeggen.

O en het voordeel van een helm volgens onze Tienus: dan kan je met je hoofd mooi je speelgoed door de box koppen. Gewoon kopstoot ertegen als het je niet bevalt. En lachen ^O^
  maandag 16 januari 2012 @ 13:43:10 #123
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106868206
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:37 schreef Sannne het volgende:
Jah jah ze is dik.. Zucht..
Nee joh, zo bedoel ik het niet :)
Meer van: die doet het goed! :)

Ik was zelf namelijk een beetje teleurgesteld in de gewichtstoename van Larissa :P
Ondanks dat ze bij de geboorte ook behoorlijke spekbeentjes had :9

Mijn moeder zegt dat mijn instelling ook niet helemaal gezond is :P
pi_106868264
Voelde me ook niet aangevallen hoor, haha. Alleen die cb arts hamerde er nogal op..
Kan er niks aan doen, ze krijgt alleen borst en sinds een week ook fruit, sinds vandaag groente..

Ik moet misschien eens wat actiever gaan oefenen voor het rollen. Idd motorisch gezien is dat wel beter heb ik me laten vertellen.

Tienus :D
pi_106868409
Rollen stimuleren is inderdaad wel goed voor de ontwikkeling. Gewoon een speeltje uit het gezichtsveld bewegen zodat ze met het lijfje moeten volgen om het te blijven zien. Werkt op zich prima, is ook een leuk spelletje om te doen.

Het voordeel van deze onverwachte dag thuis: tis kei mooi weer, ik loop zo eens naar de huisarts met Tienus in de kinderwagen.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:51:22 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106868444
Ik had net Anouk op haar zij in de box gelegd. Een hoop gekreun en gesteun! Maar uiteindelijk terug op d'r rug! In de box op haar buik is niet zo'n succes, heb het idee dat de ondergrond te zacht is ofzo? Op de bank gaat het een stuk beter in ieder geval... niet zo goed toen ze zich uitsloofde bij het cb, maar goed, ze is nog maar 12 weken... moet niet teveel willen natuurlijk.

Wat een mooie foto BJ! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 13:51:58 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106868466
Mefke, jij blijft ook maar in de weer met je mannetjes he?
pi_106868574
Susie, de bank geeft wat meer mee, als dan het zwaartepunt van het hoofd voorbij een bepaald punt is gaat het vanzelf omdat de bank meegeeft. Bij de box is dat niet, dus vandaar het verschil.
En ach, mijn mannen houden me van de straat ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 14:18:54 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106869171
Ik heb mezelf echt moeten aanwennen om Lientje vooral veel op de grond te leggen. Thuis leg ik haar heel snel in de box, want veilig en beschermd. Het is een prima plek, maar een kindje dat leert rollen/kruipen/tijgeren/zitten, moet de ruimte hebben. Op mijn werk ligt ze altijd op een boxkleed op de grond, want daar is geen box.

Ik heb zo'n speelkleed van Ikea, op de foto hierboven te zien, daar leg ik dan wat speeltjes op, vaak net buiten haar bereik en dan gaat ze rollen en moeite doen om ze te pakken.
Lientje kon rollen met 5 maanden zo uit mijn hoofd en nu dus zitten als ik haar neerzet op haar billen, nog niet lang hoor, ze kukelt nog vrij snel omver.
Kruipen wil ze wel, maar ze weet nog niet hoe, door rollen en schuiven komt ze ook al vrij ver.

Sannne, ik zou me er niet te druk om maken wat het CB allemaal zegt, die spekjes verdwijnen wel als ze gaat lopen e.d. en het zijn gezonde spekkies, die makkelijk verdwijnen in tegenstelling tot de spekkies door vast voedsel en flesvoeding, die zijn minder gezond.
Ik zou alleen niet haar telkens op haar billen zetten (mocht je dat nu doen), maar dus gewoon op de grond neerleggen en evt helpen met omrollen zodat ze het doorkrijgt...
Op het grote bed is het ook makkelijk oefenen.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:22:04 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106869276
En Mefke :* voor je zieke mannetje, wat naar dat ie zo aan het kwakkelen blijft. -O-
  maandag 16 januari 2012 @ 14:32:03 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106869596
Onze vent van bijna 6 maanden is 8,5 kilo en 73 cm lang. Hij past niet meer in 68, maar ook nog niet helemaal in maat 74. Hij zit continu met zijn tenen in zijn mond, en rolt dat het een lieve lust is. Terugrollen lukt hem dan weer niet. Eenmaal op buik maakt hij wel driftige bewegingen, als een rups (bippie omhoog duwen, schuiven). Zelf zitten lukt nog niet, hij wil wel erg graag staan. Ik houd hem vaak vast onder zijn oksels, beentjes schrijlings langs mijn bovenbeen en dan hopsen maar! verder is het ook enthousiast trappelen, vooral als wij hem uit bed komen halen of verschonen. Soms iets td enthousiast, dan ramt hij zn hieltjes op de commode. Note to self, groter aankleedkussen kopen.
pi_106869615
Flesvoeding leidt toch ook niet altijd tot spekkies? Cas heeft gewoon de bouw van zijn vader, die kreeg borstvoeding. Ikzelf heb flesvoeding gehad en ben nog steeds slank van bouw. ;)
pi_106869629
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:32 schreef Aventura het volgende:
Onze vent van bijna 6 maanden is 8,5 kilo en 73 cm lang. Hij past niet meer in 68, maar ook nog niet helemaal in maat 74. Hij zit continu met zijn tenen in zijn mond, en rolt dat het een lieve lust is. Terugrollen lukt hem dan weer niet. Eenmaal op buik maakt hij wel driftige bewegingen, als een rups (bippie omhoog duwen, schuiven). Zelf zitten lukt nog niet, hij wil wel erg graag staan. Ik houd hem vaak vast onder zijn oksels, beentjes schrijlings langs mijn bovenbeen en dan hopsen maar! verder is het ook enthousiast trappelen, vooral als wij hem uit bed komen halen of verschonen. Soms iets td enthousiast, dan ramt hij zn hieltjes op de commode. Note to self, groter aankleedkussen kopen.
+1

Nog zo'n enthousiaste baby! *;
pi_106869743
Elise is ook heel enthousiast! Zeker geen slome baby.

Vetjes van flesvoeding (teveel flesvoeding) zijn niet zo goed want dat is gewoon 'vet' van teveel eten. Borstvoeding is onbeperkt, de vetjes daarvan verdwijnen. Iemand zei laatst tegen mij in het bv topic dat borstvoeding de vetcellen vult en flesvoeding maakt nieuwe vetcellen aan. Dat is een belangrijk verschil. Maar daarnaast zal het altijd aanleg zijn. Ik ben zelf ook flink, Elise's vader was als baby huge dus dat zal zeker meespelen!
pi_106869786
Ow Aventura als je een grote kussen hebt gevonden, geef even een gil, ik wil weten waar je die koopt! Ook Elise past niet meer op dr kussen en trapt zich blauw!
  maandag 16 januari 2012 @ 14:39:53 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106869851
Belangrijk verschil is natuurlijk dat felsvoeding gelimiteerd gegeven wordt. Mijn zoon is lang en slank, en krijgt sinds hij 3 maanden oud is fv. Ik vidn dat vetcellenverhaal trouwens niet erg plausibel. Alsof samenstelling van voedsel daar invloed op heeft. Nou ja, mss is dat wel zo, zal eens kijken of ik een bron kan vinden.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:41:27 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106869910
Hier ook hoor Sannne, wij hebben beide aanleg en zijn bourgondisch ingesteld. :)
Ons mupke eet heel makkelijk en heel graag en groeit ook heel hard. Ik ben ook zeker blij dat ze bv krijgt omdat dat de kans op overgewicht verkleint.
pi_106870138
Net heerlijk met mijn dametje wezen wandelen. Zolang ze ze open kon houden keek ze haar ogen uit. Ze vind het zo vreselijk fijn in de wandelwagen. Ik was alleen ze stom om te vergeten iets om haar handjes te doen, dus toen we thuiskwamen had ze ijsklompjes. Ondanks dat ik na 10 min lopen de veel te lange mouwen van haar coconnetje (zelf gebreid door mijn moeder) had afgerold zodat die over haar handjes vielen.
Ach, gewoon een leerpuntje voor de volgende keer.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:50:42 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106870282
Sb, hier ook ijsklompjes gister. Baby zat weliswaar in de voetenzak en had de capuchon van zijn jackje op, maar ik had geen muts en wantjes mee. Beter wel kunnen doen, zijn handjes waren vuurrood en koud bij thuiskomst :'( Ik denk niet dat ik hem verder te koud had aangekleed (langemouwenromper, longsleeve tshirtje, badstof broekje en sokslofjes, met een bomberjackje erover en zo dan in de voetenzak), hij had nog een warm aanvoelend nekje. Maar volgende keer toch wantjes.
pi_106870362
Cas wil geen wantjes aan dus ik stop zijn handjes, zodra hij in slaap valt, onder het dekentje wat hij over heeft. _O-
pi_106870394
Mijn moppie heeft elke nacht erg koude handen...het is 16 graden op de kamer en ze heeft een lange mouwen romper aan, pyjama met lange mouwen en een slaap zak zonder mouwen en ligt onder een fleece deken (2 lagen) maar haar handen zijn altijd erg koud!
pi_106870432
Hier ook zo, Bitterend. Hij wurmpt ook altijd zijn handjes onder de deken vandaan..
pi_106870497
Onze wurm wurmt haar handjes ook altijd tot boven de dekens. Altijd koude handjes. Maar nu ligt ze in de Puckababy mini en blijft het lekker warm ;)

Zijn er trouwens grote aankleedkussens te koop? Want mijn mini past er nu echt precies op, alleen heeft ze nog weleens (bijna altijd) de neiging om zich wat omhoog te trappelen :')
Tralalalaaa
pi_106870664
Die van de hema is vrij groot hoor!
  maandag 16 januari 2012 @ 15:03:16 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106870716
ik ben ook net ff wezen wandelen SB; alleen dan met 2 dametjes, eentje bij mama in de draagdoek en eentje los... poehhh dat was me het wandelingetje wel hoor... (lees; tis niet echt heel makkelijk om een ondernemende dreumes in het gareel te houden als je zelf een baby draagt...). Maar beide vonden het leuk, Liene heeft alleen maar heel helder rond zitten kijken, en Evie is flink op onderzoek geweest haha..

over rollen en spelen; Evie lag ook altijd veel op de grond, kroop en rolde ook snel.. ik ben met Liene wat voorzichtigere met op de grond spelen, want natuurlijk loopt Evie ook los rond en dat is soms best wel link... dus die ligt wel minder vaak op de grond.
  maandag 16 januari 2012 @ 15:14:47 #146
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106871195
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:54 schreef bitterend het volgende:
Mijn moppie heeft elke nacht erg koude handen...het is 16 graden op de kamer en ze heeft een lange mouwen romper aan, pyjama met lange mouwen en een slaap zak zonder mouwen en ligt onder een fleece deken (2 lagen) maar haar handen zijn altijd erg koud!
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:55 schreef Jipster het volgende:
Hier ook zo, Bitterend. Hij wurmpt ook altijd zijn handjes onder de deken vandaan..
Hier ook hetzelfde.
Als ik hem dan midden in de nacht uit bed pak om te voeden, voel ik van die ijsklompjes tegen mijn lichaam aan :@

Ik denk maar zo als hij onprettig ligt dan laat hij zich wel horen :'(
Maar dat doet die dus niet. Maar eigenlijk vind ik het wel zonde.

Misschien wantjes aan in bed :+ ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_106871260
Stevige baby's kan ik ook over meepraten hoor! En allebei op flesvoeding en de oudste nu toch echt een slanke peuter dus eht trekt ergens heus wel bij! Nu Sarah erg actief word zien we haar ook slanker worden :)
Ik ben net bij IKEA geweest, maar Sarah vond er niets aan, ja toen we eenmaal in dat magazijn waren en ze van mij even rond mocht kruipen, toen vond ze een stoeltje en liep al schuivend met dat stoeltje lekker rond (ik moest even slikken en dacht nu denken al die mensen dat ze vast al een jaar is geweest) Maar ja he ach mijn kleine snelle :)
pi_106871691
Gisteren trouwens bv gegeven bij Bagles and Beans in de stad O+

TJ ja hier ook zo als ik haar voed dan voel ik de bevroren handjes tegen mijn buik zo ;( maar haar nek voelt wel goed warm en ze slaapt verder goed dus zal geen last van hebben
  maandag 16 januari 2012 @ 15:33:12 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106871847
Ik heb medelijden met de oren van Nijntje....die worden opgegeten! :D (ze wil niet echt slapen deze middag, nog maar een uurtje getukt en vanmorgen ook 2 keer een uur)

Hier ook eentje met 's morgens koude handjes. Verder voelt ze wel lekker aan en wat TJ zegt, anders laat ze zich wel horen toch?
pi_106871867
Das dan weer het voordeel van samen slapen, Elise heeft het altijd lekker warm :D
  maandag 16 januari 2012 @ 15:35:03 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106871914
Mijn lief en ik waren allebei spekkies (9 pond bij geboorte). Bij lief is het goedgekomen, bij mij niet :D ! Hoop dat ze de bouw van dr vader heeft!

Gillen is ook helemaal de bomb op het moment!
pi_106872348
Hier begint hij nu echt te kletsen, er komen steeds meer klanken bij, zo leuk!

En Bartje zit dus al een week of 3, en nu echt gewoon heel stevig, en hij staat als je hem zo neerzet... En hij probeert zichzelf nu ook op te trekken... Hij mag van mij wel wat langzamer hoor, hij lijkt al zo groot als hij staat...
pi_106872382
Samen slapen is hier echt geen optie, cas slaapt juist heerlijk wanneer hij alleen slaapt. Toen hij nog met zijn wieg bij ons op de kamer stond sliep hij heel onrustig. Cas heeft ook een lange mouwenromper aan, pyjama, slaapzak lange mouwen en geen sokken. (geloof dat hij dan zijn warmte niet kwijt zou kunnen? Ergens gelezen, weet niet waar..)
pi_106872452
Oh wat heeft Cas veel aan! Elise zou wegdrijven van het zweet.. Grappig dat die kleintjes ook al allemaal anders zijn.. Ik hoef Elise ook geen vestje over een longsleeve aan te doen, dan is ze klam zo warm heeft ze het dan!

Ik zou soms best willen dat ze alleen wil slapen ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 15:53:57 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106872618
Lientje heeft in bed een korte mouwen romper aan, een pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen.
Soms leg ik dan nog een dekentje over haar heen, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Ook een warmbloedig kind dus. :)
pi_106872875
net verschoond en nu ineens ruik ik een rotten eieren lucht.......fijn
poepen in een schone luier is de bom
  maandag 16 januari 2012 @ 16:06:25 #157
348178 NotTheSame
pi_106873150
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:00 schreef bitterend het volgende:
net verschoond en nu ineens ruik ik een rotten eieren lucht.......fijn
poepen in een schone luier is de bom
Ieeewwww :X !

Hier zijn we weer terug van het CB... Helaas met minder nieuws. Draakje is 'maar' 200 gram aangekomen in 2 weken tijd. Het is een minimale groei, dus we moeten weer elke week komen wegen. Ze waren zelfs al een beetje aan het opperen of het niet beter was om met zo'n kleintje op KV over te gaan, want dan weet je zeker dat ze genoeg binnen krijgt.
Okee, ik heb m'n mond maar gehouden, netjes geluisterd (als in 'linkeroor erin, rechteroor eruit') en maar gedaan alsof ik echt geinteresseerd was, maar ze kunnen me de bomen in, als ze over een paar weken nog steeds minimaal aankomt kan ik wel eens denken over een overstap, maar niet nu...
pi_106873284
NTS balen joh! denk dat het best is om heeel veel aan te leggen zodat je productie om hoog krijgt!

ik heb hier stom advies gekregen toen ik vertelde dat mijn ukkie veel de hik had...*geef je haar paar slokken water* zei de arts.....toen zei ik *nou dat denk ik niet hoor, ze krijgt bv en dat is genoeg*
pi_106873294
Nts; hier vindt de ka dat de kleine man te weinig aan kwam, 125 gr p/week. Het CB vindt echter 90 gr p/week het minimale. Zolang ze groeit en ontwikkelt is het tich goed, niet alle kindjes zijn hetzelfde, de één groeit wat harder dan de ander. Hier fv btw.
pi_106873342
hier groeit ze 900 gram in 3 weken...en idd elke kind is anders!
mijn baby wil gewoon erg vaak drinken...zal wel nodig zijn!
pi_106873477
He bah NTS wat rot dat ze met zo'n idee kwamen! Als je kindje verder alert en actief is, goed plast en poept, rustig slaapt, dan zou ik het idd lekker nog even aankijken!
(Geef je goed achtermelk ook? Toen mijn meisje weinig aankwam ben ik gaan blokvoeden zodat ze meer vettere melk kreeg! Ik zou iig eerst een lactatiekundige willen spreken voor ik zelf zou overstappen!)
Zet hem op Draakje!
pi_106873489
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:35 schreef Susie het volgende:
Mijn lief en ik waren allebei spekkies (9 pond bij geboorte). Bij lief is het goedgekomen, bij mij niet :D ! Hoop dat ze de bouw van dr vader heeft!

Gillen is ook helemaal de bomb op het moment!
wacht maar...het wordt nog veel harder ;)
pi_106873494
NTS, jammer dat draak minder hard groeit dan het cb wil. Misschien dat ze de bouwstoffen in de melk voor iets anders gebruikt dan groeien? (geen idee of dat kan hoor, ik lul ook maar wat).

En Bitterend, die slokjes water tegen de hik klinkt helemaal zo gek nog niet. Het heeft volgens mij niets te maken met dat ze te weinig te drinken krijgt hoor.
pi_106873574
SB ze krijgt absoluut niet te weinig binnen, als je BV geeft heb je niks anders nodig...ook water dus niet tot 6 maanden is alleen bv genoeg. Dat bedoelde ik
  maandag 16 januari 2012 @ 16:19:27 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106873692
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:14 schreef cleany het volgende:

[..]

wacht maar...het wordt nog veel harder ;)
Nou, dit is al behoorlijk hard kan ik je zeggen :D Zat gisteren een filmpje te kijken van de eerste week... wat een stillig huiltje was het toen nog! O+

Wat vervelend NTS. Gewoon je eigen gevoel blijven volgen! :*
  maandag 16 januari 2012 @ 16:20:42 #166
348178 NotTheSame
pi_106873749
Bitterend, ik ga nu proberen met de kolf m'n productie op te voeren. Ik wilde toch al gaan proberen om een voorraadje aan te leggen.

Maar ik denk inderdaad ook maar dat elk kindje anders is. Statistieken en maatstaven, daar heb ik eigenlijk niks mee. Ze is volgens de maatstaven TE klein, TE licht, etc. Maar als ik dan de CB-boekjes van (8> en mij erbij pak, waren wij ook te klein en te licht...
Ze drinkt goed en vaak, ze is alert, ze slaapt goed, ze heeft genoeg plasluiers en bij het vorige bezoek was ze 300gram aangekomen, dus ik wijt het maar even aan haar verkoudheid en ik zie het volgende keer wel.

Ik vind het alleen zo triest dat ze meteen beginnen over kv :') ... Niet dat ik IETS tegen kv heb, ieder haar keuze, maar de organisatie welke het CB runt hier zou borstvoedingsvriendelijk zijn :N ...
pi_106873819
Ik zou me geen zorgen maken! Klinkt super!
pi_106874023
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:16 schreef bitterend het volgende:
SB ze krijgt absoluut niet te weinig binnen, als je BV geeft heb je niks anders nodig...ook water dus niet tot 6 maanden is alleen bv genoeg. Dat bedoelde ik
Dat bedoel ik dus ook. Dat is dus ook niet waarom ze willen dat je af en toe een slokje water geeft tegen de hik. water drinken tegen de hik is iets dat al generaties lang als trucje wordt gebruikt. Net zoals je adem inhouden of iemand laten schrikken, Maar die laatste twee lijken me nou niet zo heel erg verstandig bij een kindje van net 7 weken...
pi_106874189
Wel een beetje jammer wanneer een CB niet echt pro borstvoeding is. Ik baal nog dagelijks, helemaal bij het lezen van het topic, dat de borstvoeding bij ons niet is gelukt. En wat ik ook jammer vind is dat het cb bij ons zo merken-geil is :') Ik geef Cas biobim pap voor kindjes van 5+ maanden, dit is eigenlijk de enige pap die hij lekker vindt. Daar roepen ze alleen maar bambix en alle andere welbekende merken ;) Moet er telkens om lachen :+
pi_106874299
terug van de huisarts. Schone longen *O* maar wrs virusje en daardoor snot all over, waardoor weer hoesten en tja, daar kan zijn maag niet tegen. Dus nu even helemaal terug naar de fles, dan weer opbouwen met fruit en als dan de symptomen van gillen na het eten (van de pijn) blijven, contact opnemen met het cb. Optie is dan om eventueel voorlopig geen fruit te geven maar alleen groente en pap. Alleen dat laatste gaat er hier niet in, dus dat wordt dan nog leuk.
pi_106874348
Even over die staatjes en curves. Mijn meisje is met 38 weken geboren. En dan niet omdat ze zelf wilde, maar omdat de dokters het wilden ivm mijn zwangerschapssuiker. De eerste keer dat ze bij het cb was, was ze 4 weken uit mijn buik, maar dus eigenlijk pas 2 weken na de 40 weken. Moet haar lengte en gewicht dan vergeleken worden met een kindje van 4 of van 2 weken?

ik ben niet zo dom als ik nu misschien overkom hoor, maar ik vind het gewoon alletwee zo logisch klinken. Nu is het bij ons maar 2 weken verschil, maar hoe zou dat gaan bij kindjes die 6 weken te vroeg geboren zijn? Die kunnen toch nooit op de 0-lijn zitten die gebaseerd is op kindjes die netjes 40 weken in de buik hebben gezeten?
pi_106874385
Fijn dat de longen schoon zijn!

Cynthiaa jammer :( Ik heb ook vaak op het punt gestaan om te stoppen, familie pushte me daar ook in. CB en Kinderarts hebben me juist gezegd, het gaat zo goed, ga door!
En nu ben ik daar heel blij mee..

Krijgen jullie kindjes al liga/biscuit door het eten?
pi_106874454
@SB: Volgens mij gaat het vooral om de lijn die ze zelf maken, niet om dat ze op het gemiddelde zitten. Dat kan idd nooit anders! (alhoewel, mijn dame is 3 wk te vroeg gehaald en heeft alles ingehaald...)
pi_106874458
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Wel een beetje jammer wanneer een CB niet echt pro borstvoeding is. Ik baal nog dagelijks, helemaal bij het lezen van het topic, dat de borstvoeding bij ons niet is gelukt. En wat ik ook jammer vind is dat het cb bij ons zo merken-geil is :') Ik geef Cas biobim pap voor kindjes van 5+ maanden, dit is eigenlijk de enige pap die hij lekker vindt. Daar roepen ze alleen maar bambix en alle andere welbekende merken ;) Moet er telkens om lachen :+
Dat heb ik dus ook.
pi_106874465
SB, dat corrigeren doen ze volgens mij pas bij <37 weken en/of duidelijk te laag geboortegewicht. Dus het is gewoon 4 weken oud nu. Oei ik groei corrigeert wel.
pi_106874536
Cyntiaa waarom is bij jullie bv niet gelukt?

ik heb echt erg hard gewerkt om de bv op gang te krijgen...het kwam niet vanzelf..deed zo veel pijn en ik sliep amper de eerste 2 weken...hard werken beloont want nu is het fantastisch O+
(ik wil niet zeggen dat anderen niet hard werken ervoor hoor alleen dat het zo bij mij was)
pi_106874561
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:36 schreef Sannne het volgende:
@SB: Volgens mij gaat het vooral om de lijn die ze zelf maken, niet om dat ze op het gemiddelde zitten. Dat kan idd nooit anders! (alhoewel, mijn dame is 3 wk te vroeg gehaald en heeft alles ingehaald...)
Ik maak me verder ook niet zorgen hoor. Donderdag moeten we weer en ik denk dat ze net als de vorige keer weer 'netjes' boven de middellijn zit. De eerste keer zat ze qua gewicht tussen de 0 en +1 en haar lengte was op +2 (wat wil je ook met een geboortelengte van 55 cm...)
pi_106874621
jeetje SB dat is lang!
pi_106874631
Hier ook bitterend.. Bah wat heb ik die bv vervloekt! Kloven tot aan mn tenen, niet goed groeiend kindje, productie die te laag was en daarna weer te hoog, kind dat gilde van de pijn (en volgens familie kwam dat door mijn melk!) onrust, hele dagen drinken, hele nachten drinken...
Je moet er wat voor over hebben >:)
pi_106874815
Sanne helemaal waar! veel mensen denken dat het zo makkelijk is en dan komen snel achter dat het best veel werk is en houden ermee op :N
pi_106874817
Ik wou dat ik die offers had kunnen brengen voor een geslaagde BV. Hier lukte het gewoon niet. En het doet nog dagelijks pijn.

Maarja, een compleet mislukte productie door de 3 dagen zeer zware pijnmedicatie t.b.v. de niersteen die ik 6 dagen na haar geboorte ineens kreeg en een kind dat niet uit de borst wilde drinken omdat een flesje veel makkelijker was (wat ze haar op de neonatologie hebben aangeleerd omdat ze daar 30 min na het uit mijn buik getild zijn al een fles kreeg, tegen mijn uitdrukkelijke wens in). Dat is gewoon niet meer goed te krijgen.

Dat was overigens niet alleen mijn eigen mening/gedachte, maar ook die van 2 lactatiekundigen, de kraamverzorgster en de kinderarts. Dus ik kan in ieder geval zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het te laten slagen.

En toch...
pi_106874892
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef bitterend het volgende:
Sanne helemaal waar! veel mensen denken dat het zo makkelijk is en dan komen snel achter dat het best veel werk is en houden ermee op :N
Of mensen houden ermee op omdat het gewoon niet lukt.

Ik vind het zo jammer dat er steeds maar vanuit gegaan wordt dat je flesvoeding geeft omdat het makkelijker is. Zeker hier op FOK! lijkt die gedachte heel erg te heersen en dat vind ik jammer, moeilijk en pijnlijk.
pi_106874981
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:39 schreef bitterend het volgende:
jeetje SB dat is lang!
Zeker lang ja.
Ze is nu 7,5 week oud en heb haar van het weekend even globaal gemeten. Daarbij kwam ik uit op 58 cm. Ik ben benieuwd of dat een beetje overeen gaat komen met de meting op/van het cb komende donderdag.
pi_106874995
Tis zo dubbel he.. Maar joh in jouw geval snap ik dat heel goed!!
Uiteindelijk gaat het erom dat je kleine lekker te eten krijgt! Maar kan me voorstellen dat je het jammer vind..
pi_106874999
SB; mijne is 5 weken te vroeg en bungelt onder de -2 grens, maar wordt wel gewoon in de groeicurve gezet, maar moet zijn eigen lijntje volgen en wordt niet vergeleken met a terme kindjes. Qua ontwikkeling mag hij ook 5 weken achter lopen.

Ook hier fv, maar alleen omdat de bv na 3 weken nog steeds heel moeizaam ging en ik medicatie kreeg waarmee ik geen bv mocht geven. Ook ik vind het nog steeds jammer dat het zo moeizaam is verlopen, kijk er ook niet positief op terug, was alleen maar ellende en wat heb ik me toen ongelukkig gevoeld, mijn baby moest al eerder gehaald worden, die had een moeilijke start en ook nog bv die moeizaam ging en waarmee ik moest stoppen. Voelde als ontzettend falen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Poezebeest op 16-01-2012 16:53:50 ]
pi_106875017
SB ik heb het over mensen uit mijn omgeving (op FOK! weet ik het niet) die of gestopt zijn met bv of een combinatie geven van bv en kv omdat het makkelijker is. Mijn buurvrouw bijvoorbeeld die geeft toe dat bv te veel gedoe is, voedingen duren te lang en omdat het snel wordt verteerd is haar dochter vaak wakker, ze geeft daarom ook flesjes voor haar eigen nacht rust en zodat ze kan stofzuigen en bezoek krijgen. Dat vind ik stom.

In jou geval snap ik dat je flesje geeft! vind het ook raar dat ze in het zh jou dochter een fles gaven en niet hebben gewacht tot je haar kon voeden
pi_106875080
Bij ons is het niet gelukt omdat het ten eerste niet goed op gang kwam, keizersnee. Cas heeft een heel kort tongriempje en dat werkte tegen met zuigen... Daarnaast begon hij zo grauw te zien van het geen eten krijgen dat ik toch de keuze heb gemaakt om flesvoeding te geven. En als ik zie hoe goed Cas het doet op zijn voeding dan kan ik alleen maar trots zijn op mijn beslissing. *; Helaas, misschien dat het bij een volgend kindje wel gaat lukken? :) Over 3 jaar mijn vriend dan maar weer eens overtuigen, haha. Hij weet niet of hij een 2e wil.
pi_106875091
Achja bitterend, zelfs dan.. Je doet toch wat bij je past in zo'n geval. Mijn nicht wou niet beginnen met bv want ze wou geen hangtieten ;)
Je wilt wel of je wilt niet..

Maar het is wel heel zuur als het onmogelijk is om bv te geven en je wilt zo graag..
pi_106875155
Bij jou vind ik het echt zonde Cynthiaa.. Allemaal dingen die op te lossen waren! Jammer dat je daar niet in begeleid werd! Maar ook jij hebt gewoon gedaan wat het beste was voor je kleine man O+
En da's je taak als mama, i.m.o.
pi_106875165
De buurvrouw van mijn ouders wilde daarom geen poging doen, ze was bang om het te proberen. Ik heb het gelukkig gebrobeerd en heb een aantal lieve foto's waarom Cas toch een poging doet c_/
pi_106875166
Sorry voor mijn tirade net. Het is zoals jullie merken nog een beetje een gevoelig onderwerp. Er zijn nog wat dingetjes uit de kraamperiode niet helemaal verwerkt. Of beter nog, helemaal niet verwerkt.

En Bitterend, ik kan me de instelling van je buurvrouw wel voorstellen. Als zij heel erg slecht presteert door slaapgebrek en dat slaapgebrek kan verminderen door 's avonds een flesje KV te geven ipv BV, dan moet dat kunnen. KV geven omdat je dan makkelijker bezoek kunt ontvangen of kunt winkelen ofzo vind ik ook een kul-reden
pi_106875224
Inderdaad, iedere mamma probeerd de beste keuzes te maken.

Gelukkig worden alle kindjes sowieso groot, bv of fv :)

:* SB
pi_106875255
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:36 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook.
+1 (beetje meer hulp en stimulans in het ziekenhuis had wel gemogen, bij de tweede daardoor meteen eigenlijk de handdoek in de ring gegooid, als ze niet via ks geboren was had ik wel nog serieus bv overwogen maar ik moest nu toch weer 3 dagen in het ziekenhuis blijven...)
pi_106875319
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:48 schreef Poezebeest het volgende:
SB; mijne is 5 weken te vroeg en bungelt onder de -2 grens, maar wordt wel gewoon in de groeicurve gezet, maar moet zijn eigen lijntje volgen en wordt niet vergeleken met a terme kindjes. Qua ontwikkeling mag hij ook 5 weken achter lopen.

Ook hier fv, maar alleen omdat de bv na 3 weken nog steeds heel moeizaam ging en ik medicatie kreeg waarmee ik geen bv mocht geven. Ook ik vind het nog steeds jammer dat het zo moeizaam is verlopen, kijk er ook niet positief op terug, was alleen maar ellende en wat heb ik me toen ongelukkig gevoeld, mijn baby moest al eerder gehaald worden, die had een moeilijke start en ook nog bv die moeizaam ging en waarmee ik moest stoppen. Voelde als ontzettend falen.
:* Geloof me, falen doe je allerminst
pi_106875344
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:45 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Of mensen houden ermee op omdat het gewoon niet lukt.

Ik vind het zo jammer dat er steeds maar vanuit gegaan wordt dat je flesvoeding geeft omdat het makkelijker is. Zeker hier op FOK! lijkt die gedachte heel erg te heersen en dat vind ik jammer, moeilijk en pijnlijk.
ook dat maar ik schaam me er niet voor dat het niet gelukt is. Hoe graag ik het ook wilde, wat niet gaat gaat niet ;(
pi_106875348
Cyntiaa dat idd erg jammer! maar nu weet je het en misschien volgende keer lukt het wel :Y

SB ik slaap ook slecht en voedde om de 2 uur snachts..dat vind ik niet echt een reden om kv te geven..maar goed idd iedereen zijn eigen overwegingen enzo

Sanne :D hang tieten krijg je sowieso bv of niet!
pi_106875355
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:50 schreef Sannne het volgende:
Achja bitterend, zelfs dan.. Je doet toch wat bij je past in zo'n geval. Mijn nicht wou niet beginnen met bv want ze wou geen hangtieten ;)
Je wilt wel of je wilt niet..

Maar het is wel heel zuur als het onmogelijk is om bv te geven en je wilt zo graag..
Nou ja dat.dus
Er zullen vast.ook zat.mensen zijn die vinden dat k snel opgegeven heb met de bv. Maar ik vind t gevoel van de.moeder net zo belangrijk als de bv.
Ik ken mensen die na 2 weken gestopt zijn, omdat ze gingen opzien tegen iedere voeding (omdat t moeizaam ging, kind niet goed aanhapte, uur bezig zijn en dan denken oh jee straks weeer). Nee das goed voor een kindje, die heeft toch veel meer aan een moeder die lekker in dr vel zit.
pi_106875431
SB lekker tieren!! Moet er toch uit! O+

Achteraf vond ik de bv begeleiding in het zkh erg slecht. Ben blij met mn eigen kennis en het bv topic (daar hebben ze me toen ik er zon moeite mee had zo geholpen!!)
Elise was net geboren en moest aan het glucose infuus. Ik kolfde die avond al 20 cc enorm vette melk maar het zkh wou toch kunstvoeding geven. Toen ik huilend zei dat ik dat niet wilde, maar te moe was om een reden te bedenken, heb ik toegegeven en moest ik een nachtje slapen, weg bij mn meisje. Jammer..
pi_106875437
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nou ja dat.dus
Er zullen vast.ook zat.mensen zijn die vinden dat k snel opgegeven heb met de bv. Maar ik vind t gevoel van de.moeder net zo belangrijk als de bv.
Ik ken mensen die na 2 weken gestopt zijn, omdat ze gingen opzien tegen iedere voeding (omdat t moeizaam ging, kind niet goed aanhapte, uur bezig zijn en dan denken oh jee straks weeer). Nee das goed voor een kindje, die heeft toch veel meer aan een moeder die lekker in dr vel zit.
Dat dus. De huisarts zei dat de eerste keer letterlijk tegen mij. Ik heb geprobeerd te voeden bij beide jongens ondanks een borstverkleining. En ja, er kwam wat, maar tjee, wat deed het zeer en dat werd niet minder (wrs door de littekens). Ik zag echt op tegen elke voeding, vond Driekus steeds minder leuk en dat werd een heerlijk cirkeltje.
Bij Tienus heb ik op dag 2 al besloten dat dit em niet werd, ik wilde genieten van mijn kindje, dan maar de fles.
pi_106875462
Ik wou niemand kwetsen hoor...ik had het echt puur over mijn omgeving...ben niet zo heel lang op FOK! dus weet niet de redenen waarom iemand wel of geen bv geeft :*
pi_106875502
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:53 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

+1 (beetje meer hulp en stimulans in het ziekenhuis had wel gemogen, bij de tweede daardoor meteen eigenlijk de handdoek in de ring gegooid, als ze niet via ks geboren was had ik wel nog serieus bv overwogen maar ik moest nu toch weer 3 dagen in het ziekenhuis blijven...)
Bij mij waren juist de verpleegkubndigen op de kraamafdeling waar ik na de ks lag heel erg fijn. We hebben samen van alles geprobeerd om Marieke de borst te laten pakken. Het mooiste vond ik nog wel dat 1 van de vpk's na haar nachtdienst is gebleven om mij te helpen bij de ochtendvoeding. We zijn toen 3 uur in de weer geweest met allerlei methodes: Vingervoeden, met een cupje, met een lepel. Niets werkte, Marieke was te gefrustreerd dat ze moeite moest doen voor haar eten. De eerstvolgende voeding tijdens de nachtdienst kwam diezelfde vpk weer helpen en toen hebben we een hele stellage gebouwd: Een slangetje van een voedingssonde aan mijn tepel vastgeplakt, aan het andere uiteinde een spuitje met afgekolfde bv en die dan aan een touwtje aan dat vasthoud-ding boven mijn bed. Op die manier lag ze aan de borst en zorgde de zwaartelkracht ervoor dat er melk bij Marieke binnenkwam zonder dat ze er al te veel moeite voor hoefde te doen. Dat ging zo goed dat we daarna steeds de hoogte hebben ingekort waardoor Marieke steeds meer zelf kracht moest zetten.

Ze dronk dan ook bijna volledig aan de borst toen we naar huis mochten. Maarja, 2 dagen later werd ik weer opgenomen in het ziekenhuis en toen was het voorbij... :'(
pi_106875550
Dat zei de gyn bij mij ook Sonnetje. Hij moest eigenlijk bv promoten, en het is ook het allerbeste voor het kind. Maar de moeder die goed in dr vel zit is toch echt het allerbeste voor de baby. Ik ben dus na 6 weken gestopt, en toen werd het pas genieten voor me.
Mijn vermoeden is dat het bij mij door de fluxus (2,5 liter) niet gelukt is.
Ik heb me er heel lang schuldig over gevoeld, maar ben daar maar mee gestopt. En wat een ander er over denkt, maakt me eigenlijk helemaal niet uit.
*poef* nu is het weg
pi_106875561
SB klinkt als een nare ervaring zo alles bij elkaar :*
pi_106875600
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:48 schreef Poezebeest het volgende:

Dit lijkt echt heel erg op mijn situatie. Alleen moet je dan dus 3 weken veranderen in 6 dagen...
pi_106875672
Wat een super verpleegkundige SB!
pi_106875765
Dat is ze zeker. Ik heb haar toen alles hier thuis eenmaal een beetje liep dan ook een persoonlijk bedankkaartje gestuurd.
Mijn vader werkt in datzelfde ziekenhuis en moet ook wel eens met haar overleggen (ze is hoofdvpk) en de eerste keer gaf ze aan dat ik dat kaartje echt niet had hoeven sturen omdat het heel vanzelfsprekend is om zoiets te doen.
Dat geeft al weer aan hoe super ze is.
pi_106877477
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:00 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Bij mij waren juist de verpleegkubndigen op de kraamafdeling waar ik na de ks lag heel erg fijn. We hebben samen van alles geprobeerd om Marieke de borst te laten pakken. Het mooiste vond ik nog wel dat 1 van de vpk's na haar nachtdienst is gebleven om mij te helpen bij de ochtendvoeding. We zijn toen 3 uur in de weer geweest met allerlei methodes: Vingervoeden, met een cupje, met een lepel. Niets werkte, Marieke was te gefrustreerd dat ze moeite moest doen voor haar eten. De eerstvolgende voeding tijdens de nachtdienst kwam diezelfde vpk weer helpen en toen hebben we een hele stellage gebouwd: Een slangetje van een voedingssonde aan mijn tepel vastgeplakt, aan het andere uiteinde een spuitje met afgekolfde bv en die dan aan een touwtje aan dat vasthoud-ding boven mijn bed. Op die manier lag ze aan de borst en zorgde de zwaartelkracht ervoor dat er melk bij Marieke binnenkwam zonder dat ze er al te veel moeite voor hoefde te doen. Dat ging zo goed dat we daarna steeds de hoogte hebben ingekort waardoor Marieke steeds meer zelf kracht moest zetten.

Ze dronk dan ook bijna volledig aan de borst toen we naar huis mochten. Maarja, 2 dagen later werd ik weer opgenomen in het ziekenhuis en toen was het voorbij... :'(
Wat fijn om een goede ziekenhuis ervaring te lezen. Bij mij was twee keer ellende. Elke vpk wide het op haar eigen manier doen. Als ik zei dat zus of zo de vorige keer goed werkte dan werd dat gewoon niet aangenomen. En een paar keer kwamen ze gewoon al met een flesje binnen zo van wil je het nog porberen of zullen we maar een flesje doen :( Bij de oudste heb ik me redelijk gek laten maken hierdoor en beleefde ik geen plezier aan de bv en kon ik het ook niet meer relativeren dat het goed was wat ik deed. Ik was gewoon ongelukkig en dat wilde ik niet! Ik wilde genoeten van mijn kindje :) Uiteindelijk thuis na een goed gesprek met een hele lieve kraam besloten er niet mee door te gaan. Dit was op dat moment de beste keus en heb er ook geen spijt van gehad.
Nu hoopte ik dus bij Sarah dat ik 'normaal' zou bevallen en dan lekker naar huis en dan in alle rust beginnen met bv en er goede begeleiding bij krijgen enzo.. Maar helaas eindigde de bevalling van Sarah ook met een ks, ik heb het toen nog wel geprobeert want wilde het wel een kans geven, maar weer ging het voor geen meter, alleen dit keer lag het meer bij Sarah denk ik dan bij mij en de omgeving. Achteraf gezien denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker) dat ze toen al vrij snel last had van haar 'verborgen' reflux. Jammer dus allemaal, maar goed goede reden om te zeuren om een derde :D ;)
pi_106877685
Nou, het is niet zozeer een goede ziekenhuiservaring. Ik ben over de afdeling Neonatologie namelijk echt niet tevreden. En op de kraamafdeling heb ik ook twee verpleegsters de toegang tot mijn kamer ontzegd. Nouja, zo ongeveer dan. Zij wilden namelijk wel meteen flesjes geven en toen heb ik aangegeven dat ik dat negatieve niet om me heen wilde hebben en dat ze, als ze me niet wilden helpen met de bv, dan maar een collega moesten vragen om de zorg voor mijn meisje en mij over te nemen. Waren ze iet blij mee, maar voor mij voelde het goed.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:14:00 #209
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106878158
Ook bij mij is de BV niet gelukt door diverse redenen, borstoperatie gehad, stress rondom vroeggeboorte etc. Na 8 dagen kolven tot tranen aan toe, heeft de verpleging met op het hart gedrukt om te stoppen. En vergis je niet, ze waren enorm pro-bv en hadden er alles voor in huis en voor over. Alle (!) kindjes op de couveuse-afdeling kregen uiteindelijk BV, behalve de mijne.

Maar IK vind dat ik dit niet hoef uit te leggen en degene die er een mening over heeft... die vind IK stom! ;) :9

Want uiteindelijk doet iedere mama wat het beste is in haar situatie en niemand heeft er wat aan om daar over een mening te hebben, hou die lekker voor je zelf en doe vooral waar JIJ je goed bij voelt.

IK heb al besloten dat ik het volgende keer niet meer ga proberen, met name vanwege de pijn :X

Zo! Zoals je hoort zit er bij mij net als bij SB nog wat oud zeer... *zielig dat je kindje geen BV krijgt* *ze heeft het juist extra nodig, zo'n prematuurtje* *dit is zeker wel een stuk makkelijker*

Very, very annoying! :(

/einde van mijn gezeik :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106879358
Hier wat fotootjes van Midas, eerder vandaag gemaakt.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106879366
Hier ook een z'huis wat zegt pro-bv te zijn, maar vervolgens kreeg ik van iedereen verschillende adviezen. Ik zat in zo'n achtbaan dat ik wist dat ik bv wilde geven maar verder niets en eigenlijk gewoon bij het handje gepakt had moeten worden. Voor mijn gevoel deed ik maar wat waardoor het voor geen meter liep, kleine man gefrustreerd, ik over mijn toeren en dat terwijl ik na enkele dagen wel een goede productie had. Met kolven kwam er uiteindelijk 100 cc per keer uit. Ik kreeg trouwens ook nog een borstontsteking, ook geen aanrader, wat ben ik daar ook nog drie dagen ziek van geweest. Ik werd van de bv echt geen leukere mama :(

Cyntia; nu kan ik het allemaal relativeren, maar de eerste maand overheerste hier schuldgevoel en gevoel van falen. Heb het nu al redelijk een plekje kunnen geven maar baal nog wel van de bv. Hoop dat het bij een evt. tweede wel zal gaan.
pi_106879436
Argento; wat een mooierd! En die haartjes O+ De mijne heeft ook zo veel! En wat sneu dat infuus, hoop dat hij snel opknapt.
pi_106879545
En die hoop moeten we koesteren, Poezebeest. Wij hoeven ons nergens schuldig over te voelen vind ik. We hebben ons uiterste best gedaan :) :*
pi_106879598
poezebeest :* :*
hier had ook elke verpleegster een andere advies...toen ik zei dat ik vreselijk veel pijn had en blaren zag op mijn tepels vonden ze het vreemd want bv doet geen pijn }:| ik vroeg me toen echt af wat ik nou verkeerd deed en zat met tranen te voeden zo veel pijn het deed en geen begrip van niemand...gelukkig een fantastische kraam hulp die ons goed op weg hielp

Argento lieve foto's. Hopelijk mag hij snel naar huis
  maandag 16 januari 2012 @ 18:53:27 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106879606
Ik heb geprobeerd bv te geven, maar Anouk wilde niet. Ik moet zeggen dat ik er ook niet alles aan gedaan heb om het wel te laten slagen, zoals een lk inschakelen, dat had dezelfde geweest als in het zks en dat werkte niet goed en dan had ik nog wel verder kunnen zoeken, maar niet gedaan dus. En ik voel mij daar verder niet rot over. Ik vond het gemakkelijker om een fles te geven, ook omdat lief dat eens over kon nemen. Ik heb nog gekolfd tot 4 weken, maar dat ook afgebouwd, want ik raakte er redelijk gestresst van. Als ik moest kolven, wilde Anouk drinken en vervolgens niet slapen, waardoor ik in de stress raakte, want ik moest kolven etc etc.
Ik heb zelf het idee dat Anouk niet wilde, omdat ze in het ziekenhuis niet gelijk is aangelegd.

Anyway; iedereen heeft zijn eigen redenen om wel of geen bv te geven en ik vind dat iedereen daarin in zijn waarde gelaten moet worden (dus ook de buurvrouw die liever stof gaat zuigen dan bv geven ;) ). Maar het vervelende is wel dat wanneer je het echt graag wilde en het door geklungel in een ziekenhuis verpest is. Dikke knuffel voor een ieder waarbij dat het geval is :*
pi_106880302
stofzuigen is 1 woord trouwens ;) ik vind dat als je weet hoe belangrijk bv is voor je kindje dat je meer moeite ervoor mag doen. dat is mijn mening. (weer ik heb het niet over mensen waarbij het niet is gelukt hier boven)
pi_106880432
Welkom Midas! Hopelijk gaat het snel weer beter met jou, je mamma en je pappa!

Cas viel vanavond weer zijn bordje met eten aan, haha. Hierrrrrr met dat eten! Nu ligt hij lekker op bed, hopelijk maakt hij weer een 19:00 - 06:00 nacht O+
pi_106880670
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Nou, het is niet zozeer een goede ziekenhuiservaring. Ik ben over de afdeling Neonatologie namelijk echt niet tevreden. En op de kraamafdeling heb ik ook twee verpleegsters de toegang tot mijn kamer ontzegd. Nouja, zo ongeveer dan. Zij wilden namelijk wel meteen flesjes geven en toen heb ik aangegeven dat ik dat negatieve niet om me heen wilde hebben en dat ze, als ze me niet wilden helpen met de bv, dan maar een collega moesten vragen om de zorg voor mijn meisje en mij over te nemen. Waren ze iet blij mee, maar voor mij voelde het goed.
Ok een nadere bewoording, een goeie ervaring in de begeleiding om bv te geven vanuit het ziekenhuis. (en zo heeft elk ziekenhuis wel iets waar ze minder uit blinken en iets waar ze meer in uit blinken toch?!)

Verder wil ik niet heel veel kwijt over het niet bv geven, het is niet gelukt en ik baal er van en ja dat ligt nog altijd gevoelig, mijn probleem moet ik wat mee, als ik zou willen ;) Maar voel me er geen slechte moeder door (heb me er wel een slechte moeder door gevoeld) dus een stukje verwerking is al in gang gezet :)

Midas wat een heerlijk mannetje O+ O+
  maandag 16 januari 2012 @ 19:18:35 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106880744
Laat ik op de spelling maar niet in gaan dan ;)

Gekke vraag en puur uit nieuwsgierigheid en te lui om nu te googlen: maar wat krijgen bv-kindjes nu meer mee dan kv-kindjes? Het wordt altijd maar gesteld en ik neem dat ook blind van iedereen aan, maar wat is er nu precies beter aan?
pi_106881159

Dat dus Susie ;)
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/inhoud/invloed.html En hier staat het in wat begrijpelijkere taal! Ik vind vooral antistoffen een grote pré.

Blijft jammer dat een discussie over bv en fv altijd uitloopt op gevit op elkaar ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 19:30:04 #221
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106881331
Niet op elkaar. Meestal eenrichtingsverkeer. Ik zou ook niet weten waarom ik tegen een bv-mama moet vitten, maar goed ik vit dan ook liever op niemand en probeer een ieders keuze te respecteren (op ieder vlak trouwens).
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 16 januari 2012 @ 19:30:35 #222
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106881371
Oh en ik vergat de ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 16 januari 2012 @ 19:33:10 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106881491
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:30 schreef __Isis__ het volgende:
ieders keuze te respecteren (op ieder vlak trouwens).
Dit dus.

En bedankt voor de uitleg! Duidelijk.
pi_106881603
Helemaal eens!

Midas welkom! Wat ben jij een knapperd!! O+
pi_106881859
Ik vind ook dat iedereen een eigen keuze moet maken, en dat anderen daar niks mee te maken hebben. Als ze er een andere mening op nahouden, prima, ieder doet wat ie zelf goed blieft :)

Ik heb doorgezet, ondanks vroeggeboorte, 8 weken bijna fulltime kolven, niet goed groeien etc. en na paar weken fulltime live voeden, lukt het nu lukt het toch weer niet meer om volledig live te voeden (wegens niet goed groeien), en dus krijgt hij een flesje kv per etmaal erbij, en kolf ik de nachtvoeding. Ik heb vrede met dat extra flesje en ben blij dat ik hem sowieso nog bv mee kan geven, na al die weken gedoe.

Ik heb ook meermaals op het punt gestaan te stoppen, maar steeds toch doorgezet, waarom precies weet ik niet, ik wilde het gewoon niet 'opgeven'. Ik denk dat ik mezelf vond falen als ik dat wel zou doen... en dan vooral in het licht dat ik de spoedkeizersnede, de slechte start, elkaar niet hebben kunnen zien de 1e uurtjes van zijn leven en gescheiden van elkaar in het zkh liggen, zodanig als teleurstellend heb ervaren, ik graag het borstvoeden en het intieme ervan wilde doorzetten, omdat ik dat nog enigzins zelf in de hand had, en de overige factoren had ik helemaal geen invloed op.

Ik heb er zeker geen spijt van, maar een volgende keer zou ik het denk ik niet meer doen, het heeft mij heel veel energie gekost (en soms nog), waardoor mijn eigen herstel wel belemmerd is denk ik. Verder heeft mijn 'leuke moeder zijn' er niet onder geleden, anders was ik allang gestopt.

Oh ergens las ik dat een baby gewend was aan een fles, ik wil even zeggen dat die fles niet altijd borstdrinken hoeft te belemmeren. Ik heb dus ook flink aantal weken gekolfd, en daarbij ben ik blijven aanleggen en laten aanhappen, en hij is het aan de borstdrinken dus niet verleerd, sterker nog, hij heeft het pas goed aangeleerd nadat ie al zeker een paar weken oud was (5 weken te vroeg, eerder was zijn techniek nog niet goed).

En kus voor alle moeders hier :*
  maandag 16 januari 2012 @ 19:39:55 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106881892
Jeetje, hoe heb ik die lieverd over hetr hoofd kunnen zien! Wat een haren heeft Midas al! O+ Ik hoop dat hij snel opknapt en naar huis mag!
pi_106881928
Ja, wat een knapperd Midas, en die haartjes O+
  maandag 16 januari 2012 @ 19:41:24 #228
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106881976
Nou, wat een mooie kerel zeg! O+
Mag ik die alvast reserveren voor mijn meisje? Wij houden wel van jongere mannen :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106882101
Jipster bikkel! :* hoe gaat het nu met de groei van J? hij ziet er lekker tevreden uit O+
pi_106882488
Daarom, respect is het allerbelangrijkste woord O+
pi_106882710
Welkom Midas, stoere kerel. Dat infuus lijkt je helemaal niets te doen.

Wat ziet hij eruit om op te vreten.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:57:57 #232
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106882853
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef bitterend het volgende:
Nou inderdaad :{
Als die van mij de fles zou pakken dan zou ik eigenlijk aquut stoppen :Y
Ik smeer me rot en heb alle sites over goed aanleggen bekeken en er is een lactatiedeskundige langsgeweest maar nog steeds doet het zeerrr.
De eerste keer dat hij aanzuigt lijkt of er honderden naalden in mijn tepels prikken en niet een beetje maar beetje veel :'(
En die uren zuigbehoeft pfffff, ik heb heel wat voor het ventje over maar vind dat erg zwaar.
Maar ieder natuurlijk het zijne en zijn beweegredenen om door te gaan of niet.
Maar ik had van kunstvoeding (is ook wel een heel gedoe) en borstvoeding geen idee. Nou ja, ik dacht vantevoren dat borstvoeding het makkelijkste en snelste zou zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef Sannne het volgende:
Das dan weer het voordeel van samen slapen, Elise heeft het altijd lekker warm :D
Zelfs als ik samen slaap dan legt hij zijn handjes boven de dekens (welopgevoed kind _O- )
Rayen 2½ jaar!
pi_106883037
Hier FV na 2 dagen BV mijn lichaam liet mij zo in de steek. Maar ik heb nog een hele tijd schuldig gevoeld vooral omdat ons meisje al zo klein was. En voor toen de lactatiedeskundige ook nog zei dat ik goede voedzame melk had barstte ik in huilen uit.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:02:52 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106883105
Ik moest na mijn bevalling een nacht blijven en daar was de kennis omtrent bv niet echt optimaal. Ik had me wel ingelezen, maar ik wist bijvoorbeeld niet hoe ik verkeerd aanhappen kon herkennen en hoe lang een voeding ongeveer kon duren. Gevolg, ik werd ontslagen met aan 1 kant al een zeer pijnlijke, bloedende tepel. Hierna viel knul in een week meer dan 10% af, en heb ik me laten overhalen om bij te voeden. Dat ging heel makkelijk, want ik was in paniek. Later nog talloze keren mogen aanhoren dat ik 'niet genoeg' had (van zowel de wijkvpk als mijn moeder). Er is nog heel veel onkunde wat betreft borstvoeding. Bij de oudere generatie snap ik dat nog, maar als verzorgende en eigenlijk ook als jonge moeder hoor je je wel iets beter in te lezen.
pi_106883305
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ja, ik dacht vantevoren dat borstvoeding het makkelijkste en snelste zou zijn.

Dat valt dan tegen he ;) :D

f_r ;( :* :*
  maandag 16 januari 2012 @ 20:09:12 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_106883398
midas krijgt ook fv. Bv trokken we allebei niet. Ik niet door zware bevalling en reflux em hij wist echt niet wat ie moest doen en ging bijten. Fles werd meteen goed gepakt en hij doet het er super op. ondanks dat ik pro bv ben, voel ik me niet schuldig en ben ik blij met de beslissing.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:14:20 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106883659
Hoe gaat het verder Kyara? Las op fb dat jij waarschijnlijk al naar huis mag (moest!)?
pi_106887866
Hier gaan we ook over op fv. Het kost me gewoon teveel energie, en wordt er niet vrolijker van. Bij Chris heb ik mezelf zo'n beetje een pnd gekolfd, omdat ik perse zoveel mogelijk bv erin wilde hebben, maar dat was dus kolven-voeden-fv navoeden etc.. Tot ik bij 8 weken in 3 keer kolven net 1 voeding had..
Deze keer wel kindje aan de borst, maar niet probleemloos. En had me voorgenomen om niet weer tot/over die grens te gaan. Zeker niet nu er 2 kindjes afhankelijk van me zijn.
Ik ga dus ook voor de vrolijke moeder van 2, ipv van een wrak dat wekenlang jankend de dag doorkomt..
:@
pi_106888585
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaan we ook over op fv. Het kost me gewoon teveel energie, en wordt er niet vrolijker van. Bij Chris heb ik mezelf zo'n beetje een pnd gekolfd, omdat ik perse zoveel mogelijk bv erin wilde hebben, maar dat was dus kolven-voeden-fv navoeden etc.. Tot ik bij 8 weken in 3 keer kolven net 1 voeding had..
Deze keer wel kindje aan de borst, maar niet probleemloos. En had me voorgenomen om niet weer tot/over die grens te gaan. Zeker niet nu er 2 kindjes afhankelijk van me zijn.
Ik ga dus ook voor de vrolijke moeder van 2, ipv van een wrak dat wekenlang jankend de dag doorkomt..
:@
Waarom de :@? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
pi_106888652
Groot gelijk DF!
Ik zou ook nooit doorgaan als ik er een wrak van zou worden. Zoals al eerder gezegd, wat heeft een baby aan een ongelukkige mama?
pi_106889291
DF; wat bovenstaande meiden zeggen! En je jongste heeft toch even bv gehad en dat is mooi meegenomen. Nu weer de vrolijke moeder zijn :*
pi_106889962
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:09 schreef bitterend het volgende:
stofzuigen is 1 woord trouwens ;) ik vind dat als je weet hoe belangrijk bv is voor je kindje dat je meer moeite ervoor mag doen. dat is mijn mening. (weer ik heb het niet over mensen waarbij het niet is gelukt hier boven)
En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingen
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar tis altijd zo jammer dat er vaak zo veroordelend word.t gesproken, ik denk dat er bij de meeste mensen meer achter zit dan wat het lijkt. (nou ken ik jouw buurvrouw uiteraard niet ;))

Hier in t ziekenhuis had ik geen klagen trouwens over de begeleiding. Floris heeft 2 keer fv gehad, maar dat was vanwege de vacuumpomp. Hierdoor had ie zoń hoofdpijn, waardoor hij gewoon niet rustig kon aanhappen en niet lekker dronk (of zoog dan eigenlij knog ;)). Toen heeft de verpleging hem uiteindelijk even meegenomen naar hun hok (en in het donker gezet), ze hebben mij toen ook gevraagd of ze hemmet een cupje moesten bijvoeden. Ik vond het prima, ik kon even bijslapen. Ergens tijdens dat ik sliep en Floris hebben ze m weer bij me gezet. Toen mn buurvrouw naar de wc ging werd ie weer wakker (van het licht, zo zieig, gelijk huilen).
Thuis hebben we m de eerste nacht ook nog een klein beetje fv gegeven en daarna ging t prim op alleen bv.
Deze keer ga ik t gewoon weer doen. Ik zie wel hoelang het dit keer is (vorige keer 3 maanden). Ik ga wel vanaf dag 1 meer aanleggen, daardoor denk ik dat de vorige keer mn productie onwijs dipte waardoor ik gestopt ben.

Zo tot over een half jaar :P
pi_106892345
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:09 schreef Kyara het volgende:
Fles werd meteen goed gepakt en hij doet het er super op. ondanks dat ik pro bv ben, voel ik me niet schuldig en ben ik blij met de beslissing.
Ik ook.

Ik geloof niet dat ook maar iemand er ooit wezenlijk slechter aan toe is geweest enkel vanwege het krijgen van flesvoeding ipv borstvoeding.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 22:45:39 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106892989
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ook.

Ik geloof niet dat ook maar iemand er ooit wezenlijk slechter aan toe is geweest enkel vanwege het krijgen van flesvoeding ipv borstvoeding.
ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.

meer wil ik over deze discussie niets kwijt; ik heb van allebei de nadelen en voordelen mogen leren kennen; dus ik kan alle standpunten begrijpen.

pi_106893184
quote:
12s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.

meer wil ik over deze discussie niets kwijt; ik heb van allebei de nadelen en voordelen mogen leren kennen; dus ik kan alle standpunten begrijpen.
Zeker en ik geloof ook direct dat borstvoeding in zijn algemeenheid te prefereren is. Maar het moet wel een reele optie zijn. En nou kan ik alleen over Kyara's situatie spreken en noch voor haar, noch voor Midas bleek het een reele optie. En dan is de fles naar mijn idee een prima alternatief waarvan Midas niet wezenlijk slechter zal worden.
pi_106893351
Nou, moet zeggen dat ik blij ben met de reacties van summerbreeze en sonnetje, want ik ben dus blijkbaar (uit de andere reacties) zo'n ontaarde moeder die er bewust voor heeft gekozen om geen borstvoeding te geven. Het is een bewuste keuze die ik in het begin al heel vaak heb moeten verantwoorden. En ik in mijn onzekerheid nog gedaan heb ook.
Ik dacht dat dit een beetje voorbij was, maar ben nu erg boos en emotioneel tegelijk omdat dit hier blijkbaar niet geaccepteerd wordt.

Ik heb geen zin om uit te leggen wat mijn beweegredenen zijn, want schijnbaar telt dat niet en moet je het minstens geprobeerd hebben. Nou ik dus niet, deal with it!!
pi_106893450
Maar Danic, zo heftig als jij het opvat is het toch nergens gezegd?
pi_106893522
Sorry, misschien niet, naar zo komen sommige posts wel over, zeker die van schitterend zijn nogal veroordelend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 22:56:16 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106893533
Danic:

Ik kan juist wel bewondering voor je standpunt opbrengen. Voor mij hoef je je niet te verantwoorden dat je kv geeft, zolang jij het tegenover je zelf kunt verantwoorden is het de beste keuze die je kon maken, aangezien je het beste voorhebt met je meisje :*

En argento: voor jou en Kyara geld hetzelfde ;)

pi_106893775
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 23:03:23 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106893914
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
Het is jammer dat we elkaar niet wat langer gesproken hebben gisteren, maar ik kan je vertellen dat ik daar als geen ander ervaring mee heb ... (overigens niet op dit discussiegebied)

pi_106894182
Danic :*

Verantwoording afleggen zou niet nodig moeten zijn, maar ik snap maar al te goed wat je bedoelt. Als jij flesvoeding prefereert is daar toch niets mis mee?
  maandag 16 januari 2012 @ 23:34:42 #253
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106895407
Ik heb mijn beide jongens bewust nooit borstvoeding gegeven. Ik wil het gewoon niet. Ik heb al een miljoen keer de vraag gehad geef je zelf? En dan zeg ik altijd ja want de enige personen die de fles geven zijn mijn vriend en ik. Ik vind het heel mooi om te lezen wat sommige moeders er voor over hebben om wel borstvoeding te geven.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:36:55 #254
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106895515
oe een BV-discussie?? mag ik ook meedoen? ik ben pro-BV maar ik veroordeel geen andere mensen die om welke reden dan ook stoppen met BV of gewoon direct beginnen met FV.... Ieder zijn keuze en beweegredenen..
MAAR
ik ben wel heel erg blij dat ik bij Evie zo heb doorgeknokt en uiteindelijk nog echt bewust ervan heb kunnen genieten. Ja, het was zwaar, loodzwaar.. bloed, zweet, tranen, borstontsteking (2x), kloven, 5 maanden fulltime gekolft (Prematuur, geen goede drinktechniek), maar na al die moeite, ging het vanaf toen goed en heb ik dr tot ruim 14 maanden BV mogen geven... O+
en Liene, ach de gebruikelijke opstartpijnlijkheden, stuwing en kloven, maar verder voorbeeldige drinker.. en ben heel blij dat ik het ook zo mag ervaren :Y
gun ik iedereen... dat intieme gevoel en het gemak van BV.
(uhhh ik voel me net een Jehova die iedereen zijn geloof ook 'gunt' haha)
en ik denk dat het bij Liene ook heel veel troost heeft geboden.... O+
pi_106896350
Iedereen maakt voor zichzelf de afweging, het is een persoonlijke keuze. Dat is het allerbelangrijkste! Er is geen goed en ook geen slecht :*

Het is gewoon heel moeilijk en beslissingen nemen daarin is nog veel moeilijker. Jammergenoeg weet ik er alles van. ik had Wies graag lang gevoed, zo lang mogelijk. Het heeft niet zo mogen zijn. Dat vind ik vaak nog best moeilijk, zeker na alle problemen die kwamen nadat ze aan de flesvoeding zat. Maar het is de beste beslissing geweest voor mij en voor ons gezin.
ik heb er uiteindelijk wel vrede mee.
2x buiten mijn macht moeten besluiten te stoppen, dat is niet leuk. Maar gelukkig is er flesvoeding!

Hier gaat het goed! Ze reutelt en piept nog wat maar voor de rest mogen we niet klagen. En bovenal ze drinkt!! M'n vrolijke lachebekkie is weer terug O+
pi_106896545
Ik begrijp ook heel goed waarom de meeste mensen voor bv kiezen en er alles voor over hebben. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar ik heb dat nooit gehad, om de één of andere reden bezorgt het me de kriebels en benauwd me de gedachte dat ik dat moet doen. Een van de redenen was dus geheel egoïstisch. Daar ben ik me van bewust (potver ben ik me toch aan het verantwoorden).
Maar ik vind dat er ruimte moet zijn om zelf die keuze te maken zonder veroordeeld te worden. Ik heb hier op FOK! altijd de indruk gehad dat men vrij was in zijn eigen keuze, maar dat leek nu ineens anders.
Ik wil er geen verhitte discussie mee starten, dat is het allemaal niet waard, maar ik vond wel dat er tegengeluid moest komen en ja, die was fel. Maar het deed me ook nogal wat.
Over het algemeen ben ik nooit fel of opstandig ofzo, maar nu moest ik het even kwijt.

God, wat kan ik toch doorlullen, de boodschap is wel duidelijk geloof ik.
pi_106897042
Danic :*
Jouw lijf, jouw leven, jouw kind, jouw keuzes!!!
We zijn allemaal topmoeders of we nou borst of flesvoeding geven!!
Laten we dat allemaal niet vergeten.
En je hoeft je dus echt niet te verantwoorden!

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
pi_106897427
Danic; :* Ieder zijn keus toch en ik kan me heel goed voorstellen dat je bij voorbaat al voor fv kiest. En wat BJ zegt over knus en fijn heb ik helemaal niet, ik deed het omdat het voordelen had voor de baby maar ik vond er niks fijn aan. De intieme momenten haal ik nu uit heel veel knuffelen, dat vind ik zelf nog fijner dan bv geven. En gemakkelijk vond ik het ook niet, steeds rekening houden met wat je aan moet, kloven, pijn, niet weten hoeveel je kind binnen krijgt en wanneer het wil drinken, alleen jij die kunt voeden als je niet kolft. Voor menigeen wellicht geen probleem, maar voor mij druppels die een emmer vol maakten.

BJ; respect hoe jij het bij Evie hebt gedaan, wat een doorzettingsvermogen. Ik doe het je niet na.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 06:45:26 #259
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106900628
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106900640
Ach gos, Kiran.
En zijn er dan nu ook tandjes door J-net?
pi_106900666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:11 schreef wickie het volgende:

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dit is dus inderdaad wat er vaak gebeurd. Mensen geven je gelijk een vernietigende blik of kijken je aan of je gek geworden bent. Terwijl ze de achtergrond vaak niet kennen.

quote:
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
En daarom reageerde ik zo fel.
Je voelt je niet gerespecteerd en geaccepteerd in je keuzes. En dat is heel pijnlijk. Alsof ík/jíj/wij niet allemaal het beste voor hebben met ons kindje.

En nu hou ik er over op :P
pi_106901126
ach arme Kiran....maar tandjes die doorkomen is wel heftig. Bij Evan komen er ook meer door denk ik.

oh enne...vermaanddag! 7 maanden alweer! wat vliegt de tijd!
pi_106901133
Kiran -O- Wat sneu zeg die kapotte billen.

Laten we het inderdaad weer over onze lieve baby's hebben ;) Die van mij heeft weer een prima nacht gemaakt, 3 keer zijn speen terug gegeven en ik moest hem wakker maken om 06:45 O+ Gisteren heeft hij nog lekker groente, aardappel en tomaat gegeten! Smullen hoor. Toen een fles om 18:30 en lekker naar bed, hij was hartstikke moe van het kdv. Worden jullie kindjes, die ook naar een kdv gaan, ook zo moe daar? Natuurlijk veel indrukken die ze daar op doen.

Crosspost van een post van mij in het bv topic :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cyntiaa op 17-01-2012 09:34:07 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:32:19 #264
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106901265
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen :+

En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.

Maar ja nu ik eenmaal begonnen ben en hij de fles nu weigert zit ik eraan vast.
En de intieme momenten kan ik ook uit andere momenten halen.

En nu even wat anders :9
Vandaag hadden we om de eerste inentingen moeten gaan. Maar onze auto is afgebrand :o
Zie als je je auto effe uitleend wat er kan gebeuren ;(
Dus nu kan ik niet naar het consultatiebureau. Net gebeld en daar werd nogal moeilijk gedaan, om een andere datum te prikken.
Ik zeg op 17 februari moet hij om de tweede set prikken, kunnen we dan niet de eerste geven en de rest van de afspraken voor inentingen laten staan.
Dus dat de boel opschuift. Dat kon wel maar werd er expliciet bij vermeld "dat dit een eigen beslissing was".
Het leek mij de beste oplossing aangezien ze zo moeilijk deden om nog een datum voor 17 feb. te plannen.
En de eerste prik is DKTP. Een maandje schuiven met die prikken lijkt me nou niet zo'n probleem toch(?)
Lijkt me sterk dat hij in die ene maand difterie, kinkhoest, tetanus of polio oploopt toch.

En verder een megapoepbroek tot oop zijn rug :9 :|W
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:02:06 #265
331347 MamaPurk
pi_106901625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 06:45 schreef J-net het volgende:
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
Och arme Kiran, hier van de week ook rode billen en tot bloedens aan toen open ;( Ik smeer er sudocreme op en dat helpt super bij Sarah. Het lijkt trouwens alsof Sarah er helemaal geen last van heeft, ik met het gewoon schoon maken en ze geeft geen kik... Terwijl het echt mega zeer meot doen..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:16:14 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106901894
Arme Kiran!

Nou TJ, ben je lekker mee, je auto afgebrand? Bij mij zit CB op redelijke loopafstand, dus dat scheelt! En nee, geloof niet dat hij in een maand tijd al die ziektes krijgt!

Ik 'moet' zo op een verjaardag, superleuk, maar Anouk ligt nu net weer te slapen, wilde om een uur of half 11 die kant op gaan, maar ben bang dat ze weer gaat brullen omdat ik d'r jas aan moet doen enzo. Vind ze niet zo leuk geloof ik :D We zien wel! Eerst mezelf ff opknappen ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:27:52 #267
348178 NotTheSame
pi_106902105
Even een dikke :* voor Kiran!

Sarah, taai meisje! Ik zou volgens mij alles bij elkaar gillen als ik zo'n kapotte kont had!

TimeJumper, wat vervelend van je auto, en dan ook nog eens zo'n on-flexibel CB...

Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier een wakker Draakje. Ze ligt lekker te tutten in haar bedje met een muziekje op de achtergrond, dus kan mama effe zichzelf aankleden en een poging ondernemen om de bovenverdieping te poetsen :) !
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:33:17 #268
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106902213
Arme billetjes...

TJ, door de planning bij het cb, kreeg Chris de prikken ook later. Geloof de laatste 2ook een maand later. Er was alleen iets met een advies dat er wel een half jaar tussen de 3e en 4e prik moet zitten. Maar de 11 maanden afspraak was ook te lat, dus geen probleem.

En je auto, dat is wel schrikken.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Waarom de :@? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:26 #269
331347 MamaPurk
pi_106902314
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:

't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt :)
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.

Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen :(
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:40 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106902318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:27 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier was het eerst ook andersom, uitkleden :{w Maar nu? Volgens mij ligt ze liever in d'r blote kont! Als ik haar al op het aankleedkussen leg, begint ze al te lachen! O+
Overigens was dit een erge korte slaap, ze is alweer wakker en ligt naar Telekids te kijken :@
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:48:16 #271
111414 Vanyel
pi_106902543
MP, waarom belt ie niet zelf als ie zich zorgen maakt?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:51:47 #272
156629 F_r
pi_106902629
Ik werd in het z-huis ook echt aangekeken van waarom stop je?? Weet je het wel zeker? Ze is zo klein enz enz tot de lk kwam kijken en schrok. En toen moest ik zelfs van haar stoppen.

Maar Danic zowel ik als mijn vriend hebben beide meteen kv gekregen. En mijn neefje ook vanaf dag 1.
En volgens mij hebben wij het prima gedaan. Ik had ook altijd zoiets van ik wil het proberen maar mijn tepels en borsten zijn altijd al gevoelig geweest en ik had zoiets van als het lukt is het mooi en als het niet lukt oke dan. Tot dat ean geboren werd en ze zo klein en teer was wilde ik het echt wel doen voor haar. Mooi niet dus.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:55:18 #273
256711 Kleurdoos
pi_106902728
Ah de BV/FV discussie weer jeeeeeej.

Ik haat alleen Dianne Verbeek met r 'mijn borsten zijn niet gemaakt om borstvoeding te geven'

Vast alleen om r spuuglelijke kleren op te vullen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:56:23 #274
256711 Kleurdoos
pi_106902763
Hier werkt het trouwens fantastisch, als lex even nukkig is, trek ik m gewoon zijn broek en luier uit. op de een of andere manier wordt ie daar zo gelukkig van :P
Zolang ik het hem maar afleer voor ie naar school gaat :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:00:52 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106902903
Mag Ik uit t lijstje?

Ik heb gewoon geen tijd om altijd maar dit topic bij te houden en op anderen te reageren Ik ga in lurkstand. Thnx :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:04:04 #276
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106903002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:38 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt :)
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.

Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen :(
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..

Ze kunnen niet zoveel doen aan een verkoudheid denk ik? Zolang ze er niet echt ziek van is, en het niet op de oren/keel slaat, zullen ze het vast willen aankijken. Maar nog een keer bellen/langsgaan kan altijd, voor de zekerheid.. Volg je gevoel, mama-intuïtie verteld je een hoop ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:15:05 #277
137265 Twinkly
<3
pi_106903254
WTF TJ, je auto afgebrand?!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:32 schreef TimeJumper het volgende:
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen :+

En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.
Deze snap ik niet zo goed, als een kindje de fles krijgt geeft het toch dezelfde hongersignalen af?
En weet je zeker dat hij goed aanligt en dat jij/jullie geen spruw hebben? (Ik had aan het begin spruw terwijl bij Niels niets te zien was en toen jeukten en gloeiden mijn tepels ook constant).

In het begin kan je inderdaad heel wat hobbels tegenkomen als je borstvoeding geeft, helaas schort het vaak aan goede begeleiding. Als je eenmaal door die eerste tijd heen bent is het meestal juist vaak heel makkelijk (maar dat lees je niet in borstvoedingstopics, daar staan juist de problemen ;) want als het prima gaat jubel je daar niet iedere dag over natuurlijk)

DF :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:19:33 #278
120085 Take_A_Picture
dus...
pi_106903361
Iedereen zal wel haar eigen redenen hebben om een of ander te doen. En het is ieder voor zich wat dat betreft :)
Persoonlijk vind ik inderdaad zo'n Dyanne Beekman-reden wat vreemd, maar ach. Wat ik al zeg, ieder voor zich!

Ik KAN nieteens kunstvoeding geven al zou ik dat willen. Eva wil de fles absoluut niet. Nu heb ik nog niet echt overwogen om fv te gaan geven, maar bv kan ook best onzekerheden met zich meebrengen. Krijgt m'n kindje wel genoeg? Waarom voelen m'n borsten soms zo slap aan? etc etc etc.
Maar buiten die onzekerheden vind ik het een heel mooi iets en heb ik het geluk dat het wel lukt.
Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat je het zo graag wil maar dat het niet gaat.

Overigens krijgt Eva haar voeding wel binnen als ik niet in de buurt ben, maar het gaat met heel veel moeite en VEEL geduld (gepaard met gehuil want het gaat haar niet snel genoeg).
Ik ga dus nooit echt met een fijn/gerust gevoel weg, want ik vraag me altijd af of het wel goed gaat met de voeding.

En nu over iets anders: Ik vind m'n dame wel stoer. Ze is ook verkouden dus ik moet haar soms pesten met neusspray. Ik had verwacht dat ze het een op een huilen zou zetten, maar ze kijkt enkel wat geirriteerd, zo van, 'wat doe jij nou?' maar daarna is het ook weer goed! Dat je om zoiets al zo trots kunt zijn als moeder :')

Enne TJ; je auto afgebrand??? Die stond toch niet in Vroomshoop he...
Tralalalaaa
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:30:27 #279
256711 Kleurdoos
pi_106903685
dat van Dianne is een belachelijke opmerking. hoe je het ook went of keert.. je borsten zijn gemaakt om te voeden. Ook al kies je voor flesvoeding.

je fiets is ook om te fietsen, ook al pak je de auto :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:38:35 #280
332533 Sannne
pi_106903916
Lol KD!

En hangtieten krieg je dr ook nie van!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:46:48 #281
331347 MamaPurk
pi_106904145
@Vanyel, om dat hij aan het werk is.. (vind het ook een slap argument ;) )

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..

Ze kunnen niet zoveel doen aan een verkoudheid denk ik? Zolang ze er niet echt ziek van is, en het niet op de oren/keel slaat, zullen ze het vast willen aankijken. Maar nog een keer bellen/langsgaan kan altijd, voor de zekerheid.. Volg je gevoel, mama-intuïtie verteld je een hoop ;)
En ja mijn moeder instinct zegt, geen koorts, niet ziek, alleen snot, ik vind het niet zo nodig. Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:

En nu over iets anders: Ik vind m'n dame wel stoer. Ze is ook verkouden dus ik moet haar soms pesten met neusspray. Ik had verwacht dat ze het een op een huilen zou zetten, maar ze kijkt enkel wat geirriteerd, zo van, 'wat doe jij nou?' maar daarna is het ook weer goed! Dat je om zoiets al zo trots kunt zijn als moeder :')

Is ook een rede om trots te zijn toch!! Hier is neusspray en neus schoonmaken een ramp..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:47:10 #282
99431 Troeta
pi_106904156
danic en alle andere flesvoedingmoeders, maak je niet zo druk, flesvoeding is hartstikke gezond en kindjes groeien er prima van.
Ik weet zeker dat bijna niemand op je neer kijkt omdat je flesvoeding geeft en die ene hier die dat wel doet denkt dat ze in alles beter is, niks van aantrekken.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:13:36 #283
228247 bitterend
pi_106904795
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingen
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar tis altijd zo jammer dat er vaak zo veroordelend word.t gesproken, ik denk dat er bij de meeste mensen meer achter zit dan wat het lijkt. (nou ken ik jouw buurvrouw uiteraard niet ;))

Ik beoordeel niemand ik vertel mijn mening over 1 iemand en hoe ze ermee om gaan. Dat mensen zich aangevallen voelen is jammer want ik heb niet 1 keer gezegd dat fv slecht is of wat dan ook, ik heb ook gezegd niet te weten wat de redenen hier zijn dat mensen fv geven dus ja
je leest wat je wilt lezen, dat is altijd zo.

Beetje gek dat mensen zich meteen voelen beoordeelt of alsof ze zich moeten verantwoorden.

Wat ik zei geldt alleen voor mijn omgeving hier, en wat TJ zei dat je denkt dat bv is makkelijk maar er komt veel meer bij kijken, gaf mijn buurvrouw ook toe dat het gewoon te veel werk is. en ja het is het ook zei ik en ze vond dat het zo makkelijk bij mij ging en dat was het niet, ik heb haar toch moeten vertellen dat ik de eerste 3 weken echt niet te genieten was.
ja zo ging het HIER wat niet betekend dat jij of wie dan ook meteen aangevallen hoeft te voelen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:19:12 #284
47599 cleany
pi_106904964
Vannacht werd onze jongen krijsend wakker en leek een fles te willen...toch even besloten bij ons in bed te leggen en na een kwartiertje was het weer goed en heeft ie weer 4 uurtjes geslapen.
Hij lijkt sowieso een wekker in z'n hoofd te hebben zitten, want na 4 uur slapen wordt hij sowieso wakker (misschien deze keer ook wel omdat hij maar 3 flessen in plaats van 4 had gehad). Meestal wel kort, maar van 18:00-6:00 laten slapen (bijvoorbeeld) gaat niet lukken.

Heeft er iemand tips?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:25:44 #285
216677 Cyntiaa
.
pi_106905167
Cas krijgt zijn flessen om 07:00/11:00/15:00/18:30 en slaapt dan tot een uur of 06:00 uur, vandaag zelfs tot 06:45 uur. Tussendoor krijgt hij op mijn vrije dagen een tuitbeker met water/roosvicee en een broodkorst om wat op te sabbelen, fruit en groente. Dit zijn kleine beetjes daarom nog steeds 4 flessen. Het eten en 'doorslapen' doet hij pas sinds een klein poosje.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:03:59 #286
47599 cleany
pi_106906281
oh...Evan heeft ongeveer dat zelfde patroon, dus dat maakt eigenlijk niet uit.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:12:19 #287
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106906495
Gewoon, omdat ze zo schattig kijkt O+

Zondag even langs de kinderboerderij geweest
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:19:29 #288
228247 bitterend
pi_106906687
O+ O+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:22:55 #289
216677 Cyntiaa
.
pi_106906787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:03 schreef cleany het volgende:
oh...Evan heeft ongeveer dat zelfde patroon, dus dat maakt eigenlijk niet uit.
Kwestie van wachten vrees ik ;) Cas kreeg hiervoor ook nog een fles om 03:00 uur, die hebben we er af gehaald en nu merken we dat de fles van 23:00 uur ook niet meer nodig is. Sindsdien slaapt hij van 19:00 tot zeker 06:00 uur.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:26:23 #290
331347 MamaPurk
pi_106906881
TT wat een mooie foto O+ Ik hou van dik ingepakte kindjes, het ziet er altijd zo comfortabel warm uit dat ik er bijna jaloers van zou worden :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:39:51 #291
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106907275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:26 schreef MamaPurk het volgende:
TT wat een mooie foto O+ Ik hou van dik ingepakte kindjes, het ziet er altijd zo comfortabel warm uit dat ik er bijna jaloers van zou worden :)
True en het is een prachtige foto TT O+ maar als je kindje kan lopen en kruipen e.d. is dik ingepakt lang niet zo comfortabel meer volgens mij :+
The way you rock'n'roll
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:26:38 #292
111414 Vanyel
pi_106908638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:46 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..
Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:37:53 #293
331347 MamaPurk
pi_106909016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

True en het is een prachtige foto TT O+ maar als je kindje kan lopen en kruipen e.d. is dik ingepakt lang niet zo comfortabel meer volgens mij :+
Nee idd. maar dan kun je ze weer inpakken met een dikke sjaal als zijnde grote strik ook cute :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.
Tja maar om bij de specialist te komen heb ik een verwijzing van de huisarts nodig. En om nou bij voorbaat de katten al de deur te wijzen vind ik ook zowat. En een logeeradres voor 3 katten heb je ook niet zo 1 2 3 gevonden.. Ik wacht denk ik nog even het komende CB bezoek af om te horen wat ze daar vinden, maar het staat me ook persoonkijk tegen dat ze in mijn kleine muppie zouden moeten prikken.. Maar goed als we daardoor de oorzaak van de constante verkoudheid kunnen achterhalen. Nou ja zoals je merkt weet ik het zelf ook niet goed ik vind het erg lastig, maar wil wel hetgeen wat uiteindelijk het beste is voor mijn moppie.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:42:29 #294
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106909198
Dat wordt een weekje verplicht op vakantie zonder katten ;)
Ik dacht dat die bloedtesten ook niet zo betrouwbaar zijn bij baby's, dus of je dan die weg moet kiezen? Misschien eerder dingen weglaten om te kijken of het daar in zit?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:48:02 #295
331347 MamaPurk
pi_106909407
Ja in de voedign hebben we al van alles geprobeerd, maar ik ben overtuigd dat het daar niet in zit. Ik denk dat het de katten zijn of stof, of gewoon veel verkouden. Mijn moeder zei ook dat meestal de neusholtes ed. bij roodharigen nauwer zijn (mijn zusjes zijn allebei rood en ook veel verkouden geweest, maar ook allergisch voor pluisdieren). En we zijn in november een weekje weg geweest maar toen is het me niet opgevallen dat ze minder snottig was heb er eerlijk gezegd ook niet zo op gelet :@ Het speelde toen ook pas kort natuurlijk, toen was ze net een weekje ofzo verkouden en gooide we het daar nog op..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:27:08 #296
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106910938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:15 schreef Twinkly het volgende:
WTF TJ, je auto afgebrand?!

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Enne TJ; je auto afgebrand??? Die stond toch niet in Vroomshoop he...
Ja daar leer je dus van.
Nooit je auto uitlenen zodat die persoon met blijkbaar een rotvaart een stoeprand raakt, een klapband krijgt daarmee te lang doorrijdt en dat daardoor, door die klap, olielekkage ontstond en die vlam vatte.
Ten minste ik denk dat het zo is gegaan. Want hoe een auto af kan fikken pffff...
En hij was net gekeurd :{
Dat was een duur lesje, wij lenen de auto niet meer uit :6 :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:13 schreef bitterend het volgende:
Beetje gek dat mensen zich meteen voelen beoordeelt of alsof ze zich moeten verantwoorden.

Welnee mensen moeten zich niet aangevallen voelen.
Hoe onzeker ik ook soms ben over andere "babyzaken" hier ben ik vrij makkelijk in.
Als hij de fles pakte was ik allang overgegaan op kv. En heb helemaal niet de behoefte om me daarover te verantwoorden.
Mocht iemand "commentaar" hebben dan leg ik ze wel aan hun tiet :P 8)7
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:35:59 #297
228247 bitterend
pi_106911221
TJ :D :D :D :D hier hou ik wel van

gecondoleerd met je auto -O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:49:44 #298
216677 Cyntiaa
.
pi_106911756
Breng die leuke rooie maar een weekje bij Cas hoor, MP! :+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:56:54 #299
331347 MamaPurk
pi_106912018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Cyntiaa het volgende:
Breng die leuke rooie maar een weekje bij Cas hoor, MP! :+
_O- dacht je dat!? Ik kan niet een week zonder haar O+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:59:36 #300
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106912130
Bitterend zo als jij stellig je mening verkondigt maakt dat mensen voelen alsof je ze veroordeelt en ze zich moeten verantwoorden. Het is de toon die de muziek maakt ;)

Het verbaast me trouwens nogal van jou aangezien jij van tevoren riep ik zie wel of het gaat lukken en je nu zo hard aan het roepen bent over wat jij wel en niet als legitieme reden beschouwt om te besluiten kunstvoeding te geven.

Zoals ik in het bv topic al zei. Leef en laat leven.
Het is aan elke moeder voor zich om te beslissen en elke reden is legitiem in mijn ogen omdat de moeder zich daar goed bij voelt en een relaxte moeder het beste is.

Het is toch belachelijk dat je alleen goed gekeurd wordt als je redenen om te stoppen door de ballotage commissie geweest zijn hier. Want zou kwamen de discussie wel over op mij. De borstvoeding mama's die wel even aan de kunstvoeding mama's gingen vertellen of ze er wel of niet genoeg aan gedaan hadden.
Kan me helemaal voorstellen dat Danic die bewust direct kunstvoeding is gaan geven zich er behoorlijk naar onder voelde.
En ik zelf zou me vast ook aangesproken moeten voelen want mijn productie was prima maar ik had genoeg aan mijn eigen lichamelijke klachten en vond borstvoeding te zwaar om er bij te hebben. Ik kon niet eens normaal zitten maandenlang :')
Maar ik heb dus echt schijt aan wat iedereen er van vindt. Ik heb er gek genoeg op deze manier juist meer voor Puck kunnen zijn.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:06:48 #301
111414 Vanyel
pi_106912432
Nou vooruit dan. Bam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')