abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 23:03:23 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106893914
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
Het is jammer dat we elkaar niet wat langer gesproken hebben gisteren, maar ik kan je vertellen dat ik daar als geen ander ervaring mee heb ... (overigens niet op dit discussiegebied)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106894182
Danic :*

Verantwoording afleggen zou niet nodig moeten zijn, maar ik snap maar al te goed wat je bedoelt. Als jij flesvoeding prefereert is daar toch niets mis mee?
  maandag 16 januari 2012 @ 23:34:42 #253
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106895407
Ik heb mijn beide jongens bewust nooit borstvoeding gegeven. Ik wil het gewoon niet. Ik heb al een miljoen keer de vraag gehad geef je zelf? En dan zeg ik altijd ja want de enige personen die de fles geven zijn mijn vriend en ik. Ik vind het heel mooi om te lezen wat sommige moeders er voor over hebben om wel borstvoeding te geven.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:36:55 #254
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106895515
oe een BV-discussie?? mag ik ook meedoen? ik ben pro-BV maar ik veroordeel geen andere mensen die om welke reden dan ook stoppen met BV of gewoon direct beginnen met FV.... Ieder zijn keuze en beweegredenen..
MAAR
ik ben wel heel erg blij dat ik bij Evie zo heb doorgeknokt en uiteindelijk nog echt bewust ervan heb kunnen genieten. Ja, het was zwaar, loodzwaar.. bloed, zweet, tranen, borstontsteking (2x), kloven, 5 maanden fulltime gekolft (Prematuur, geen goede drinktechniek), maar na al die moeite, ging het vanaf toen goed en heb ik dr tot ruim 14 maanden BV mogen geven... O+
en Liene, ach de gebruikelijke opstartpijnlijkheden, stuwing en kloven, maar verder voorbeeldige drinker.. en ben heel blij dat ik het ook zo mag ervaren :Y
gun ik iedereen... dat intieme gevoel en het gemak van BV.
(uhhh ik voel me net een Jehova die iedereen zijn geloof ook 'gunt' haha)
en ik denk dat het bij Liene ook heel veel troost heeft geboden.... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106896350
Iedereen maakt voor zichzelf de afweging, het is een persoonlijke keuze. Dat is het allerbelangrijkste! Er is geen goed en ook geen slecht :*

Het is gewoon heel moeilijk en beslissingen nemen daarin is nog veel moeilijker. Jammergenoeg weet ik er alles van. ik had Wies graag lang gevoed, zo lang mogelijk. Het heeft niet zo mogen zijn. Dat vind ik vaak nog best moeilijk, zeker na alle problemen die kwamen nadat ze aan de flesvoeding zat. Maar het is de beste beslissing geweest voor mij en voor ons gezin.
ik heb er uiteindelijk wel vrede mee.
2x buiten mijn macht moeten besluiten te stoppen, dat is niet leuk. Maar gelukkig is er flesvoeding!

Hier gaat het goed! Ze reutelt en piept nog wat maar voor de rest mogen we niet klagen. En bovenal ze drinkt!! M'n vrolijke lachebekkie is weer terug O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106896545
Ik begrijp ook heel goed waarom de meeste mensen voor bv kiezen en er alles voor over hebben. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar ik heb dat nooit gehad, om de één of andere reden bezorgt het me de kriebels en benauwd me de gedachte dat ik dat moet doen. Een van de redenen was dus geheel egoïstisch. Daar ben ik me van bewust (potver ben ik me toch aan het verantwoorden).
Maar ik vind dat er ruimte moet zijn om zelf die keuze te maken zonder veroordeeld te worden. Ik heb hier op FOK! altijd de indruk gehad dat men vrij was in zijn eigen keuze, maar dat leek nu ineens anders.
Ik wil er geen verhitte discussie mee starten, dat is het allemaal niet waard, maar ik vond wel dat er tegengeluid moest komen en ja, die was fel. Maar het deed me ook nogal wat.
Over het algemeen ben ik nooit fel of opstandig ofzo, maar nu moest ik het even kwijt.

God, wat kan ik toch doorlullen, de boodschap is wel duidelijk geloof ik.
pi_106897042
Danic :*
Jouw lijf, jouw leven, jouw kind, jouw keuzes!!!
We zijn allemaal topmoeders of we nou borst of flesvoeding geven!!
Laten we dat allemaal niet vergeten.
En je hoeft je dus echt niet te verantwoorden!

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106897427
Danic; :* Ieder zijn keus toch en ik kan me heel goed voorstellen dat je bij voorbaat al voor fv kiest. En wat BJ zegt over knus en fijn heb ik helemaal niet, ik deed het omdat het voordelen had voor de baby maar ik vond er niks fijn aan. De intieme momenten haal ik nu uit heel veel knuffelen, dat vind ik zelf nog fijner dan bv geven. En gemakkelijk vond ik het ook niet, steeds rekening houden met wat je aan moet, kloven, pijn, niet weten hoeveel je kind binnen krijgt en wanneer het wil drinken, alleen jij die kunt voeden als je niet kolft. Voor menigeen wellicht geen probleem, maar voor mij druppels die een emmer vol maakten.

BJ; respect hoe jij het bij Evie hebt gedaan, wat een doorzettingsvermogen. Ik doe het je niet na.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 06:45:26 #259
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106900628
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106900640
Ach gos, Kiran.
En zijn er dan nu ook tandjes door J-net?
pi_106900666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:11 schreef wickie het volgende:

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dit is dus inderdaad wat er vaak gebeurd. Mensen geven je gelijk een vernietigende blik of kijken je aan of je gek geworden bent. Terwijl ze de achtergrond vaak niet kennen.

quote:
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
En daarom reageerde ik zo fel.
Je voelt je niet gerespecteerd en geaccepteerd in je keuzes. En dat is heel pijnlijk. Alsof ík/jíj/wij niet allemaal het beste voor hebben met ons kindje.

En nu hou ik er over op :P
pi_106901126
ach arme Kiran....maar tandjes die doorkomen is wel heftig. Bij Evan komen er ook meer door denk ik.

oh enne...vermaanddag! 7 maanden alweer! wat vliegt de tijd!
pi_106901133
Kiran -O- Wat sneu zeg die kapotte billen.

Laten we het inderdaad weer over onze lieve baby's hebben ;) Die van mij heeft weer een prima nacht gemaakt, 3 keer zijn speen terug gegeven en ik moest hem wakker maken om 06:45 O+ Gisteren heeft hij nog lekker groente, aardappel en tomaat gegeten! Smullen hoor. Toen een fles om 18:30 en lekker naar bed, hij was hartstikke moe van het kdv. Worden jullie kindjes, die ook naar een kdv gaan, ook zo moe daar? Natuurlijk veel indrukken die ze daar op doen.

Crosspost van een post van mij in het bv topic :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cyntiaa op 17-01-2012 09:34:07 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:32:19 #264
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106901265
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen :+

En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.

Maar ja nu ik eenmaal begonnen ben en hij de fles nu weigert zit ik eraan vast.
En de intieme momenten kan ik ook uit andere momenten halen.

En nu even wat anders :9
Vandaag hadden we om de eerste inentingen moeten gaan. Maar onze auto is afgebrand :o
Zie als je je auto effe uitleend wat er kan gebeuren ;(
Dus nu kan ik niet naar het consultatiebureau. Net gebeld en daar werd nogal moeilijk gedaan, om een andere datum te prikken.
Ik zeg op 17 februari moet hij om de tweede set prikken, kunnen we dan niet de eerste geven en de rest van de afspraken voor inentingen laten staan.
Dus dat de boel opschuift. Dat kon wel maar werd er expliciet bij vermeld "dat dit een eigen beslissing was".
Het leek mij de beste oplossing aangezien ze zo moeilijk deden om nog een datum voor 17 feb. te plannen.
En de eerste prik is DKTP. Een maandje schuiven met die prikken lijkt me nou niet zo'n probleem toch(?)
Lijkt me sterk dat hij in die ene maand difterie, kinkhoest, tetanus of polio oploopt toch.

En verder een megapoepbroek tot oop zijn rug :9 :|W
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:02:06 #265
331347 MamaPurk
pi_106901625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 06:45 schreef J-net het volgende:
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
Och arme Kiran, hier van de week ook rode billen en tot bloedens aan toen open ;( Ik smeer er sudocreme op en dat helpt super bij Sarah. Het lijkt trouwens alsof Sarah er helemaal geen last van heeft, ik met het gewoon schoon maken en ze geeft geen kik... Terwijl het echt mega zeer meot doen..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:16:14 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106901894
Arme Kiran!

Nou TJ, ben je lekker mee, je auto afgebrand? Bij mij zit CB op redelijke loopafstand, dus dat scheelt! En nee, geloof niet dat hij in een maand tijd al die ziektes krijgt!

Ik 'moet' zo op een verjaardag, superleuk, maar Anouk ligt nu net weer te slapen, wilde om een uur of half 11 die kant op gaan, maar ben bang dat ze weer gaat brullen omdat ik d'r jas aan moet doen enzo. Vind ze niet zo leuk geloof ik :D We zien wel! Eerst mezelf ff opknappen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:27:52 #267
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106902105
Even een dikke :* voor Kiran!

Sarah, taai meisje! Ik zou volgens mij alles bij elkaar gillen als ik zo'n kapotte kont had!

TimeJumper, wat vervelend van je auto, en dan ook nog eens zo'n on-flexibel CB...

Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier een wakker Draakje. Ze ligt lekker te tutten in haar bedje met een muziekje op de achtergrond, dus kan mama effe zichzelf aankleden en een poging ondernemen om de bovenverdieping te poetsen :) !
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:33:17 #268
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106902213
Arme billetjes...

TJ, door de planning bij het cb, kreeg Chris de prikken ook later. Geloof de laatste 2ook een maand later. Er was alleen iets met een advies dat er wel een half jaar tussen de 3e en 4e prik moet zitten. Maar de 11 maanden afspraak was ook te lat, dus geen probleem.

En je auto, dat is wel schrikken.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Waarom de :@? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:26 #269
331347 MamaPurk
pi_106902314
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:

't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt :)
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.

Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen :(
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:40 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106902318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:27 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier was het eerst ook andersom, uitkleden :{w Maar nu? Volgens mij ligt ze liever in d'r blote kont! Als ik haar al op het aankleedkussen leg, begint ze al te lachen! O+
Overigens was dit een erge korte slaap, ze is alweer wakker en ligt naar Telekids te kijken :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:48:16 #271
111414 Vanyel
pi_106902543
MP, waarom belt ie niet zelf als ie zich zorgen maakt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:51:47 #272
156629 F_r
pi_106902629
Ik werd in het z-huis ook echt aangekeken van waarom stop je?? Weet je het wel zeker? Ze is zo klein enz enz tot de lk kwam kijken en schrok. En toen moest ik zelfs van haar stoppen.

Maar Danic zowel ik als mijn vriend hebben beide meteen kv gekregen. En mijn neefje ook vanaf dag 1.
En volgens mij hebben wij het prima gedaan. Ik had ook altijd zoiets van ik wil het proberen maar mijn tepels en borsten zijn altijd al gevoelig geweest en ik had zoiets van als het lukt is het mooi en als het niet lukt oke dan. Tot dat ean geboren werd en ze zo klein en teer was wilde ik het echt wel doen voor haar. Mooi niet dus.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:55:18 #273
256711 Kleurdoos
pi_106902728
Ah de BV/FV discussie weer jeeeeeej.

Ik haat alleen Dianne Verbeek met r 'mijn borsten zijn niet gemaakt om borstvoeding te geven'

Vast alleen om r spuuglelijke kleren op te vullen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:56:23 #274
256711 Kleurdoos
pi_106902763
Hier werkt het trouwens fantastisch, als lex even nukkig is, trek ik m gewoon zijn broek en luier uit. op de een of andere manier wordt ie daar zo gelukkig van :P
Zolang ik het hem maar afleer voor ie naar school gaat :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:00:52 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106902903
Mag Ik uit t lijstje?

Ik heb gewoon geen tijd om altijd maar dit topic bij te houden en op anderen te reageren Ik ga in lurkstand. Thnx :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')