abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 23:03:23 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106893914
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:00 schreef danic het volgende:
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
Het is jammer dat we elkaar niet wat langer gesproken hebben gisteren, maar ik kan je vertellen dat ik daar als geen ander ervaring mee heb ... (overigens niet op dit discussiegebied)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106894182
Danic :*

Verantwoording afleggen zou niet nodig moeten zijn, maar ik snap maar al te goed wat je bedoelt. Als jij flesvoeding prefereert is daar toch niets mis mee?
  maandag 16 januari 2012 @ 23:34:42 #253
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106895407
Ik heb mijn beide jongens bewust nooit borstvoeding gegeven. Ik wil het gewoon niet. Ik heb al een miljoen keer de vraag gehad geef je zelf? En dan zeg ik altijd ja want de enige personen die de fles geven zijn mijn vriend en ik. Ik vind het heel mooi om te lezen wat sommige moeders er voor over hebben om wel borstvoeding te geven.
  maandag 16 januari 2012 @ 23:36:55 #254
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106895515
oe een BV-discussie?? mag ik ook meedoen? ik ben pro-BV maar ik veroordeel geen andere mensen die om welke reden dan ook stoppen met BV of gewoon direct beginnen met FV.... Ieder zijn keuze en beweegredenen..
MAAR
ik ben wel heel erg blij dat ik bij Evie zo heb doorgeknokt en uiteindelijk nog echt bewust ervan heb kunnen genieten. Ja, het was zwaar, loodzwaar.. bloed, zweet, tranen, borstontsteking (2x), kloven, 5 maanden fulltime gekolft (Prematuur, geen goede drinktechniek), maar na al die moeite, ging het vanaf toen goed en heb ik dr tot ruim 14 maanden BV mogen geven... O+
en Liene, ach de gebruikelijke opstartpijnlijkheden, stuwing en kloven, maar verder voorbeeldige drinker.. en ben heel blij dat ik het ook zo mag ervaren :Y
gun ik iedereen... dat intieme gevoel en het gemak van BV.
(uhhh ik voel me net een Jehova die iedereen zijn geloof ook 'gunt' haha)
en ik denk dat het bij Liene ook heel veel troost heeft geboden.... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106896350
Iedereen maakt voor zichzelf de afweging, het is een persoonlijke keuze. Dat is het allerbelangrijkste! Er is geen goed en ook geen slecht :*

Het is gewoon heel moeilijk en beslissingen nemen daarin is nog veel moeilijker. Jammergenoeg weet ik er alles van. ik had Wies graag lang gevoed, zo lang mogelijk. Het heeft niet zo mogen zijn. Dat vind ik vaak nog best moeilijk, zeker na alle problemen die kwamen nadat ze aan de flesvoeding zat. Maar het is de beste beslissing geweest voor mij en voor ons gezin.
ik heb er uiteindelijk wel vrede mee.
2x buiten mijn macht moeten besluiten te stoppen, dat is niet leuk. Maar gelukkig is er flesvoeding!

Hier gaat het goed! Ze reutelt en piept nog wat maar voor de rest mogen we niet klagen. En bovenal ze drinkt!! M'n vrolijke lachebekkie is weer terug O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106896545
Ik begrijp ook heel goed waarom de meeste mensen voor bv kiezen en er alles voor over hebben. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar ik heb dat nooit gehad, om de één of andere reden bezorgt het me de kriebels en benauwd me de gedachte dat ik dat moet doen. Een van de redenen was dus geheel egoïstisch. Daar ben ik me van bewust (potver ben ik me toch aan het verantwoorden).
Maar ik vind dat er ruimte moet zijn om zelf die keuze te maken zonder veroordeeld te worden. Ik heb hier op FOK! altijd de indruk gehad dat men vrij was in zijn eigen keuze, maar dat leek nu ineens anders.
Ik wil er geen verhitte discussie mee starten, dat is het allemaal niet waard, maar ik vond wel dat er tegengeluid moest komen en ja, die was fel. Maar het deed me ook nogal wat.
Over het algemeen ben ik nooit fel of opstandig ofzo, maar nu moest ik het even kwijt.

God, wat kan ik toch doorlullen, de boodschap is wel duidelijk geloof ik.
pi_106897042
Danic :*
Jouw lijf, jouw leven, jouw kind, jouw keuzes!!!
We zijn allemaal topmoeders of we nou borst of flesvoeding geven!!
Laten we dat allemaal niet vergeten.
En je hoeft je dus echt niet te verantwoorden!

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106897427
Danic; :* Ieder zijn keus toch en ik kan me heel goed voorstellen dat je bij voorbaat al voor fv kiest. En wat BJ zegt over knus en fijn heb ik helemaal niet, ik deed het omdat het voordelen had voor de baby maar ik vond er niks fijn aan. De intieme momenten haal ik nu uit heel veel knuffelen, dat vind ik zelf nog fijner dan bv geven. En gemakkelijk vond ik het ook niet, steeds rekening houden met wat je aan moet, kloven, pijn, niet weten hoeveel je kind binnen krijgt en wanneer het wil drinken, alleen jij die kunt voeden als je niet kolft. Voor menigeen wellicht geen probleem, maar voor mij druppels die een emmer vol maakten.

BJ; respect hoe jij het bij Evie hebt gedaan, wat een doorzettingsvermogen. Ik doe het je niet na.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 06:45:26 #259
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106900628
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106900640
Ach gos, Kiran.
En zijn er dan nu ook tandjes door J-net?
pi_106900666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:11 schreef wickie het volgende:

Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd vorige week in het ziekenhuis door een kinderarts ook even met zo'n blik aangekeken van 'en waarom ben je dan al zo vroeg gestopt met borstvoeding', toen ik vertelde dat daarna alle problemen waren begonnen. (en natuurlijk heeeeel begripvol nadat ik het verhaal vertelde, maar het voelde wel even zo van hebben anderen dan geen recht om te stoppen?)
Dit is dus inderdaad wat er vaak gebeurd. Mensen geven je gelijk een vernietigende blik of kijken je aan of je gek geworden bent. Terwijl ze de achtergrond vaak niet kennen.

quote:
Dat was echt wel even pijnlijk, hoe veroordelend mensen kunnen zijn zonder je verhaal te kennen en je niet gewoon gerespecteerd kan worden in je keuzes ongeacht wat de keuze is. We maken die keuze allemaal weloverwogen.
En daarom reageerde ik zo fel.
Je voelt je niet gerespecteerd en geaccepteerd in je keuzes. En dat is heel pijnlijk. Alsof ík/jíj/wij niet allemaal het beste voor hebben met ons kindje.

En nu hou ik er over op :P
pi_106901126
ach arme Kiran....maar tandjes die doorkomen is wel heftig. Bij Evan komen er ook meer door denk ik.

oh enne...vermaanddag! 7 maanden alweer! wat vliegt de tijd!
pi_106901133
Kiran -O- Wat sneu zeg die kapotte billen.

Laten we het inderdaad weer over onze lieve baby's hebben ;) Die van mij heeft weer een prima nacht gemaakt, 3 keer zijn speen terug gegeven en ik moest hem wakker maken om 06:45 O+ Gisteren heeft hij nog lekker groente, aardappel en tomaat gegeten! Smullen hoor. Toen een fles om 18:30 en lekker naar bed, hij was hartstikke moe van het kdv. Worden jullie kindjes, die ook naar een kdv gaan, ook zo moe daar? Natuurlijk veel indrukken die ze daar op doen.

Crosspost van een post van mij in het bv topic :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cyntiaa op 17-01-2012 09:34:07 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:32:19 #264
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106901265
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen :+

En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.

Maar ja nu ik eenmaal begonnen ben en hij de fles nu weigert zit ik eraan vast.
En de intieme momenten kan ik ook uit andere momenten halen.

En nu even wat anders :9
Vandaag hadden we om de eerste inentingen moeten gaan. Maar onze auto is afgebrand :o
Zie als je je auto effe uitleend wat er kan gebeuren ;(
Dus nu kan ik niet naar het consultatiebureau. Net gebeld en daar werd nogal moeilijk gedaan, om een andere datum te prikken.
Ik zeg op 17 februari moet hij om de tweede set prikken, kunnen we dan niet de eerste geven en de rest van de afspraken voor inentingen laten staan.
Dus dat de boel opschuift. Dat kon wel maar werd er expliciet bij vermeld "dat dit een eigen beslissing was".
Het leek mij de beste oplossing aangezien ze zo moeilijk deden om nog een datum voor 17 feb. te plannen.
En de eerste prik is DKTP. Een maandje schuiven met die prikken lijkt me nou niet zo'n probleem toch(?)
Lijkt me sterk dat hij in die ene maand difterie, kinkhoest, tetanus of polio oploopt toch.

En verder een megapoepbroek tot oop zijn rug :9 :|W
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:02:06 #265
331347 MamaPurk
pi_106901625
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 06:45 schreef J-net het volgende:
Danic dat is jouw keuze en gewoon achter blijven staan en niet aangevallen voelen.

Kiran is igisteren met manlief naar dokter geweest, hij bleef koorts houden. Niets gevonden wat t zou kunnen veroorzaken, waarschijnlijk virusje, naast de sowieso 2 tandjes die doorkomen.
Wel zielig is dat door de zure poep zijn billen helemaal open liggen, en dat hij dan echt hard moet huilen van de pijn. Ik heb er nu vaseline op gedaan (tip van iemand van hier).

En zojuist gemeten en toen was het 36,8 dus de koorts lijkt weg. Manlief temperatuurt straks nog een keertje, maar hij voelt ook nietbmeer zo warm aan. Gelukkig, zo sneu
Och arme Kiran, hier van de week ook rode billen en tot bloedens aan toen open ;( Ik smeer er sudocreme op en dat helpt super bij Sarah. Het lijkt trouwens alsof Sarah er helemaal geen last van heeft, ik met het gewoon schoon maken en ze geeft geen kik... Terwijl het echt mega zeer meot doen..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:16:14 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106901894
Arme Kiran!

Nou TJ, ben je lekker mee, je auto afgebrand? Bij mij zit CB op redelijke loopafstand, dus dat scheelt! En nee, geloof niet dat hij in een maand tijd al die ziektes krijgt!

Ik 'moet' zo op een verjaardag, superleuk, maar Anouk ligt nu net weer te slapen, wilde om een uur of half 11 die kant op gaan, maar ben bang dat ze weer gaat brullen omdat ik d'r jas aan moet doen enzo. Vind ze niet zo leuk geloof ik :D We zien wel! Eerst mezelf ff opknappen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:27:52 #267
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106902105
Even een dikke :* voor Kiran!

Sarah, taai meisje! Ik zou volgens mij alles bij elkaar gillen als ik zo'n kapotte kont had!

TimeJumper, wat vervelend van je auto, en dan ook nog eens zo'n on-flexibel CB...

Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier een wakker Draakje. Ze ligt lekker te tutten in haar bedje met een muziekje op de achtergrond, dus kan mama effe zichzelf aankleden en een poging ondernemen om de bovenverdieping te poetsen :) !
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:33:17 #268
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106902213
Arme billetjes...

TJ, door de planning bij het cb, kreeg Chris de prikken ook later. Geloof de laatste 2ook een maand later. Er was alleen iets met een advies dat er wel een half jaar tussen de 3e en 4e prik moet zitten. Maar de 11 maanden afspraak was ook te lat, dus geen probleem.

En je auto, dat is wel schrikken.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Waarom de :@? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:26 #269
331347 MamaPurk
pi_106902314
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:

't was een emo-avondje ;)
Daan heeft net met veel liefde een flesje fv op..

We lijken hier een soort-van ritme te hebben. en eentje die wel past met de schooltijden van Chris. Dus dat houden we erin, als mini meewerkt..
Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt :)
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.

Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen :(
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:38:40 #270
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106902318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:27 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, hier is het juist andersom, Draakje krijst alles bij elkaar als de jas UIT moet. Gisteren op het CB ook, daar heeft ze alles bij elkaar gekrijst, heb ik haar eindelijk aangekleed, de jas komt in beeld, en zodra ik d'r armpje erin wurm is ze stil. En de Maxi-Cosi is helemaal een feest, zodra ik haar daar in leg slaapt ze!

Hier was het eerst ook andersom, uitkleden :{w Maar nu? Volgens mij ligt ze liever in d'r blote kont! Als ik haar al op het aankleedkussen leg, begint ze al te lachen! O+
Overigens was dit een erge korte slaap, ze is alweer wakker en ligt naar Telekids te kijken :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:48:16 #271
111414 Vanyel
pi_106902543
MP, waarom belt ie niet zelf als ie zich zorgen maakt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:51:47 #272
156629 F_r
pi_106902629
Ik werd in het z-huis ook echt aangekeken van waarom stop je?? Weet je het wel zeker? Ze is zo klein enz enz tot de lk kwam kijken en schrok. En toen moest ik zelfs van haar stoppen.

Maar Danic zowel ik als mijn vriend hebben beide meteen kv gekregen. En mijn neefje ook vanaf dag 1.
En volgens mij hebben wij het prima gedaan. Ik had ook altijd zoiets van ik wil het proberen maar mijn tepels en borsten zijn altijd al gevoelig geweest en ik had zoiets van als het lukt is het mooi en als het niet lukt oke dan. Tot dat ean geboren werd en ze zo klein en teer was wilde ik het echt wel doen voor haar. Mooi niet dus.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:55:18 #273
256711 Kleurdoos
pi_106902728
Ah de BV/FV discussie weer jeeeeeej.

Ik haat alleen Dianne Verbeek met r 'mijn borsten zijn niet gemaakt om borstvoeding te geven'

Vast alleen om r spuuglelijke kleren op te vullen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:56:23 #274
256711 Kleurdoos
pi_106902763
Hier werkt het trouwens fantastisch, als lex even nukkig is, trek ik m gewoon zijn broek en luier uit. op de een of andere manier wordt ie daar zo gelukkig van :P
Zolang ik het hem maar afleer voor ie naar school gaat :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:00:52 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106902903
Mag Ik uit t lijstje?

Ik heb gewoon geen tijd om altijd maar dit topic bij te houden en op anderen te reageren Ik ga in lurkstand. Thnx :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:04:04 #276
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106903002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:38 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat het een emo-avondje was! Maar fijn dat hij met liefde het flesje drinkt :)
En wat lijkt me dat heerlijk een soort van ritme.. Hier zijn alle dagen anders en soms lijkt er eindelijk ritme te ontstaan en dan gooit ze het na een dag of wat weer om.

Tegenwoordig is ze weer tussen 5 en 6 wakker en ze gaat dan echt niet meer slapen :(
Sarah is nu al een paar maanden verkouden (vanaf ergens in november) en ik was paar weken geleden bij de HA en die zei dat ze er zelf doorheen moest, maar dat lijkt dus niet te gebeuren en we merken dat ze door de verkoudheid minder goed slaapt, maar verder maakt ze geen zieke indruk. Nou wil manlief dat ik de HA weer bel maar ik voel me dan zo een zeurpiet.. Wat zouden jullie doen?
Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..

Ze kunnen niet zoveel doen aan een verkoudheid denk ik? Zolang ze er niet echt ziek van is, en het niet op de oren/keel slaat, zullen ze het vast willen aankijken. Maar nog een keer bellen/langsgaan kan altijd, voor de zekerheid.. Volg je gevoel, mama-intuïtie verteld je een hoop ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:15:05 #277
137265 Twinkly
<3
pi_106903254
WTF TJ, je auto afgebrand?!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:32 schreef TimeJumper het volgende:
Danic ik kan je heel goed begrijpen ik heb het zelf ook een beetje.
Ik krijg er ondertussen ook de kriebels van, voel de haast de hele dag mijn tepels gloeien, vooral na zo'n clusteravondje waar hij maar blijft lebberen :+

En wat poezebeest zeg, altijd denken wat doe ik aan om het makkelijst borstvoeding te geven, de pijn, die kloven en nooit weten wanneer die wil drinken.
Deze snap ik niet zo goed, als een kindje de fles krijgt geeft het toch dezelfde hongersignalen af?
En weet je zeker dat hij goed aanligt en dat jij/jullie geen spruw hebben? (Ik had aan het begin spruw terwijl bij Niels niets te zien was en toen jeukten en gloeiden mijn tepels ook constant).

In het begin kan je inderdaad heel wat hobbels tegenkomen als je borstvoeding geeft, helaas schort het vaak aan goede begeleiding. Als je eenmaal door die eerste tijd heen bent is het meestal juist vaak heel makkelijk (maar dat lees je niet in borstvoedingstopics, daar staan juist de problemen ;) want als het prima gaat jubel je daar niet iedere dag over natuurlijk)

DF :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:19:33 #278
120085 Take_A_Picture
dus...
pi_106903361
Iedereen zal wel haar eigen redenen hebben om een of ander te doen. En het is ieder voor zich wat dat betreft :)
Persoonlijk vind ik inderdaad zo'n Dyanne Beekman-reden wat vreemd, maar ach. Wat ik al zeg, ieder voor zich!

Ik KAN nieteens kunstvoeding geven al zou ik dat willen. Eva wil de fles absoluut niet. Nu heb ik nog niet echt overwogen om fv te gaan geven, maar bv kan ook best onzekerheden met zich meebrengen. Krijgt m'n kindje wel genoeg? Waarom voelen m'n borsten soms zo slap aan? etc etc etc.
Maar buiten die onzekerheden vind ik het een heel mooi iets en heb ik het geluk dat het wel lukt.
Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat je het zo graag wil maar dat het niet gaat.

Overigens krijgt Eva haar voeding wel binnen als ik niet in de buurt ben, maar het gaat met heel veel moeite en VEEL geduld (gepaard met gehuil want het gaat haar niet snel genoeg).
Ik ga dus nooit echt met een fijn/gerust gevoel weg, want ik vraag me altijd af of het wel goed gaat met de voeding.

En nu over iets anders: Ik vind m'n dame wel stoer. Ze is ook verkouden dus ik moet haar soms pesten met neusspray. Ik had verwacht dat ze het een op een huilen zou zetten, maar ze kijkt enkel wat geirriteerd, zo van, 'wat doe jij nou?' maar daarna is het ook weer goed! Dat je om zoiets al zo trots kunt zijn als moeder :')

Enne TJ; je auto afgebrand??? Die stond toch niet in Vroomshoop he...
Tralalalaaa
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:30:27 #279
256711 Kleurdoos
pi_106903685
dat van Dianne is een belachelijke opmerking. hoe je het ook went of keert.. je borsten zijn gemaakt om te voeden. Ook al kies je voor flesvoeding.

je fiets is ook om te fietsen, ook al pak je de auto :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:38:35 #280
332533 Sannne
pi_106903916
Lol KD!

En hangtieten krieg je dr ook nie van!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:46:48 #281
331347 MamaPurk
pi_106904145
@Vanyel, om dat hij aan het werk is.. (vind het ook een slap argument ;) )

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb het ook met veel liefde gegeven, een stuk meer ontspannen en aandacht voor Daan, ipv pijn verbijten en afleiding zoeken met tv-kijken/ipadden..

Ze kunnen niet zoveel doen aan een verkoudheid denk ik? Zolang ze er niet echt ziek van is, en het niet op de oren/keel slaat, zullen ze het vast willen aankijken. Maar nog een keer bellen/langsgaan kan altijd, voor de zekerheid.. Volg je gevoel, mama-intuïtie verteld je een hoop ;)
En ja mijn moeder instinct zegt, geen koorts, niet ziek, alleen snot, ik vind het niet zo nodig. Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:

En nu over iets anders: Ik vind m'n dame wel stoer. Ze is ook verkouden dus ik moet haar soms pesten met neusspray. Ik had verwacht dat ze het een op een huilen zou zetten, maar ze kijkt enkel wat geirriteerd, zo van, 'wat doe jij nou?' maar daarna is het ook weer goed! Dat je om zoiets al zo trots kunt zijn als moeder :')

Is ook een rede om trots te zijn toch!! Hier is neusspray en neus schoonmaken een ramp..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:47:10 #282
99431 Troeta
pi_106904156
danic en alle andere flesvoedingmoeders, maak je niet zo druk, flesvoeding is hartstikke gezond en kindjes groeien er prima van.
Ik weet zeker dat bijna niemand op je neer kijkt omdat je flesvoeding geeft en die ene hier die dat wel doet denkt dat ze in alles beter is, niks van aantrekken.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:13:36 #283
228247 bitterend
pi_106904795
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingen
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar tis altijd zo jammer dat er vaak zo veroordelend word.t gesproken, ik denk dat er bij de meeste mensen meer achter zit dan wat het lijkt. (nou ken ik jouw buurvrouw uiteraard niet ;))

Ik beoordeel niemand ik vertel mijn mening over 1 iemand en hoe ze ermee om gaan. Dat mensen zich aangevallen voelen is jammer want ik heb niet 1 keer gezegd dat fv slecht is of wat dan ook, ik heb ook gezegd niet te weten wat de redenen hier zijn dat mensen fv geven dus ja
je leest wat je wilt lezen, dat is altijd zo.

Beetje gek dat mensen zich meteen voelen beoordeelt of alsof ze zich moeten verantwoorden.

Wat ik zei geldt alleen voor mijn omgeving hier, en wat TJ zei dat je denkt dat bv is makkelijk maar er komt veel meer bij kijken, gaf mijn buurvrouw ook toe dat het gewoon te veel werk is. en ja het is het ook zei ik en ze vond dat het zo makkelijk bij mij ging en dat was het niet, ik heb haar toch moeten vertellen dat ik de eerste 3 weken echt niet te genieten was.
ja zo ging het HIER wat niet betekend dat jij of wie dan ook meteen aangevallen hoeft te voelen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:19:12 #284
47599 cleany
pi_106904964
Vannacht werd onze jongen krijsend wakker en leek een fles te willen...toch even besloten bij ons in bed te leggen en na een kwartiertje was het weer goed en heeft ie weer 4 uurtjes geslapen.
Hij lijkt sowieso een wekker in z'n hoofd te hebben zitten, want na 4 uur slapen wordt hij sowieso wakker (misschien deze keer ook wel omdat hij maar 3 flessen in plaats van 4 had gehad). Meestal wel kort, maar van 18:00-6:00 laten slapen (bijvoorbeeld) gaat niet lukken.

Heeft er iemand tips?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:25:44 #285
216677 Cyntiaa
.
pi_106905167
Cas krijgt zijn flessen om 07:00/11:00/15:00/18:30 en slaapt dan tot een uur of 06:00 uur, vandaag zelfs tot 06:45 uur. Tussendoor krijgt hij op mijn vrije dagen een tuitbeker met water/roosvicee en een broodkorst om wat op te sabbelen, fruit en groente. Dit zijn kleine beetjes daarom nog steeds 4 flessen. Het eten en 'doorslapen' doet hij pas sinds een klein poosje.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:03:59 #286
47599 cleany
pi_106906281
oh...Evan heeft ongeveer dat zelfde patroon, dus dat maakt eigenlijk niet uit.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:12:19 #287
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106906495
Gewoon, omdat ze zo schattig kijkt O+

Zondag even langs de kinderboerderij geweest
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:19:29 #288
228247 bitterend
pi_106906687
O+ O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:22:55 #289
216677 Cyntiaa
.
pi_106906787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:03 schreef cleany het volgende:
oh...Evan heeft ongeveer dat zelfde patroon, dus dat maakt eigenlijk niet uit.
Kwestie van wachten vrees ik ;) Cas kreeg hiervoor ook nog een fles om 03:00 uur, die hebben we er af gehaald en nu merken we dat de fles van 23:00 uur ook niet meer nodig is. Sindsdien slaapt hij van 19:00 tot zeker 06:00 uur.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:26:23 #290
331347 MamaPurk
pi_106906881
TT wat een mooie foto O+ Ik hou van dik ingepakte kindjes, het ziet er altijd zo comfortabel warm uit dat ik er bijna jaloers van zou worden :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:39:51 #291
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106907275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:26 schreef MamaPurk het volgende:
TT wat een mooie foto O+ Ik hou van dik ingepakte kindjes, het ziet er altijd zo comfortabel warm uit dat ik er bijna jaloers van zou worden :)
True en het is een prachtige foto TT O+ maar als je kindje kan lopen en kruipen e.d. is dik ingepakt lang niet zo comfortabel meer volgens mij :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:26:38 #292
111414 Vanyel
pi_106908638
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:46 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb de vorige keer al aangegeven dat er wel allergie in de familie zit maar dat wilde ze nog niet testen daar vinden ze haar te klein voor..
Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:37:53 #293
331347 MamaPurk
pi_106909016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

True en het is een prachtige foto TT O+ maar als je kindje kan lopen en kruipen e.d. is dik ingepakt lang niet zo comfortabel meer volgens mij :+
Nee idd. maar dan kun je ze weer inpakken met een dikke sjaal als zijnde grote strik ook cute :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Onze huisarts zei dat ook. De specialist zei: "Ik test ze al vanaf 3 maanden hoor" en zette twee kruisjes op het labformulier.
Tja maar om bij de specialist te komen heb ik een verwijzing van de huisarts nodig. En om nou bij voorbaat de katten al de deur te wijzen vind ik ook zowat. En een logeeradres voor 3 katten heb je ook niet zo 1 2 3 gevonden.. Ik wacht denk ik nog even het komende CB bezoek af om te horen wat ze daar vinden, maar het staat me ook persoonkijk tegen dat ze in mijn kleine muppie zouden moeten prikken.. Maar goed als we daardoor de oorzaak van de constante verkoudheid kunnen achterhalen. Nou ja zoals je merkt weet ik het zelf ook niet goed ik vind het erg lastig, maar wil wel hetgeen wat uiteindelijk het beste is voor mijn moppie.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:42:29 #294
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106909198
Dat wordt een weekje verplicht op vakantie zonder katten ;)
Ik dacht dat die bloedtesten ook niet zo betrouwbaar zijn bij baby's, dus of je dan die weg moet kiezen? Misschien eerder dingen weglaten om te kijken of het daar in zit?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:48:02 #295
331347 MamaPurk
pi_106909407
Ja in de voedign hebben we al van alles geprobeerd, maar ik ben overtuigd dat het daar niet in zit. Ik denk dat het de katten zijn of stof, of gewoon veel verkouden. Mijn moeder zei ook dat meestal de neusholtes ed. bij roodharigen nauwer zijn (mijn zusjes zijn allebei rood en ook veel verkouden geweest, maar ook allergisch voor pluisdieren). En we zijn in november een weekje weg geweest maar toen is het me niet opgevallen dat ze minder snottig was heb er eerlijk gezegd ook niet zo op gelet :@ Het speelde toen ook pas kort natuurlijk, toen was ze net een weekje ofzo verkouden en gooide we het daar nog op..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:27:08 #296
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106910938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:15 schreef Twinkly het volgende:
WTF TJ, je auto afgebrand?!

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Enne TJ; je auto afgebrand??? Die stond toch niet in Vroomshoop he...
Ja daar leer je dus van.
Nooit je auto uitlenen zodat die persoon met blijkbaar een rotvaart een stoeprand raakt, een klapband krijgt daarmee te lang doorrijdt en dat daardoor, door die klap, olielekkage ontstond en die vlam vatte.
Ten minste ik denk dat het zo is gegaan. Want hoe een auto af kan fikken pffff...
En hij was net gekeurd :{
Dat was een duur lesje, wij lenen de auto niet meer uit :6 :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:13 schreef bitterend het volgende:
Beetje gek dat mensen zich meteen voelen beoordeelt of alsof ze zich moeten verantwoorden.

Welnee mensen moeten zich niet aangevallen voelen.
Hoe onzeker ik ook soms ben over andere "babyzaken" hier ben ik vrij makkelijk in.
Als hij de fles pakte was ik allang overgegaan op kv. En heb helemaal niet de behoefte om me daarover te verantwoorden.
Mocht iemand "commentaar" hebben dan leg ik ze wel aan hun tiet :P 8)7
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:35:59 #297
228247 bitterend
pi_106911221
TJ :D :D :D :D hier hou ik wel van

gecondoleerd met je auto -O-
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:49:44 #298
216677 Cyntiaa
.
pi_106911756
Breng die leuke rooie maar een weekje bij Cas hoor, MP! :+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:56:54 #299
331347 MamaPurk
pi_106912018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:49 schreef Cyntiaa het volgende:
Breng die leuke rooie maar een weekje bij Cas hoor, MP! :+
_O- dacht je dat!? Ik kan niet een week zonder haar O+
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:59:36 #300
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106912130
Bitterend zo als jij stellig je mening verkondigt maakt dat mensen voelen alsof je ze veroordeelt en ze zich moeten verantwoorden. Het is de toon die de muziek maakt ;)

Het verbaast me trouwens nogal van jou aangezien jij van tevoren riep ik zie wel of het gaat lukken en je nu zo hard aan het roepen bent over wat jij wel en niet als legitieme reden beschouwt om te besluiten kunstvoeding te geven.

Zoals ik in het bv topic al zei. Leef en laat leven.
Het is aan elke moeder voor zich om te beslissen en elke reden is legitiem in mijn ogen omdat de moeder zich daar goed bij voelt en een relaxte moeder het beste is.

Het is toch belachelijk dat je alleen goed gekeurd wordt als je redenen om te stoppen door de ballotage commissie geweest zijn hier. Want zou kwamen de discussie wel over op mij. De borstvoeding mama's die wel even aan de kunstvoeding mama's gingen vertellen of ze er wel of niet genoeg aan gedaan hadden.
Kan me helemaal voorstellen dat Danic die bewust direct kunstvoeding is gaan geven zich er behoorlijk naar onder voelde.
En ik zelf zou me vast ook aangesproken moeten voelen want mijn productie was prima maar ik had genoeg aan mijn eigen lichamelijke klachten en vond borstvoeding te zwaar om er bij te hebben. Ik kon niet eens normaal zitten maandenlang :')
Maar ik heb dus echt schijt aan wat iedereen er van vindt. Ik heb er gek genoeg op deze manier juist meer voor Puck kunnen zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')