abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2012 @ 19:39:55 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106881892
Jeetje, hoe heb ik die lieverd over hetr hoofd kunnen zien! Wat een haren heeft Midas al! O+ Ik hoop dat hij snel opknapt en naar huis mag!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106881928
Ja, wat een knapperd Midas, en die haartjes O+
  maandag 16 januari 2012 @ 19:41:24 #228
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106881976
Nou, wat een mooie kerel zeg! O+
Mag ik die alvast reserveren voor mijn meisje? Wij houden wel van jongere mannen :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106882101
Jipster bikkel! :* hoe gaat het nu met de groei van J? hij ziet er lekker tevreden uit O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106882488
Daarom, respect is het allerbelangrijkste woord O+
pi_106882710
Welkom Midas, stoere kerel. Dat infuus lijkt je helemaal niets te doen.

Wat ziet hij eruit om op te vreten.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:57:57 #232
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106882853
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:43 schreef bitterend het volgende:
Sanne helemaal waar! veel mensen denken dat het zo makkelijk is en dan komen snel achter dat het best veel werk is en houden ermee op :N
Nou inderdaad :{
Als die van mij de fles zou pakken dan zou ik eigenlijk aquut stoppen :Y
Ik smeer me rot en heb alle sites over goed aanleggen bekeken en er is een lactatiedeskundige langsgeweest maar nog steeds doet het zeerrr.
De eerste keer dat hij aanzuigt lijkt of er honderden naalden in mijn tepels prikken en niet een beetje maar beetje veel :'(
En die uren zuigbehoeft pfffff, ik heb heel wat voor het ventje over maar vind dat erg zwaar.
Maar ieder natuurlijk het zijne en zijn beweegredenen om door te gaan of niet.
Maar ik had van kunstvoeding (is ook wel een heel gedoe) en borstvoeding geen idee. Nou ja, ik dacht vantevoren dat borstvoeding het makkelijkste en snelste zou zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:33 schreef Sannne het volgende:
Das dan weer het voordeel van samen slapen, Elise heeft het altijd lekker warm :D
Zelfs als ik samen slaap dan legt hij zijn handjes boven de dekens (welopgevoed kind _O- )
Rayen 2½ jaar!
pi_106883037
Hier FV na 2 dagen BV mijn lichaam liet mij zo in de steek. Maar ik heb nog een hele tijd schuldig gevoeld vooral omdat ons meisje al zo klein was. En voor toen de lactatiedeskundige ook nog zei dat ik goede voedzame melk had barstte ik in huilen uit.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:02:52 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106883105
Ik moest na mijn bevalling een nacht blijven en daar was de kennis omtrent bv niet echt optimaal. Ik had me wel ingelezen, maar ik wist bijvoorbeeld niet hoe ik verkeerd aanhappen kon herkennen en hoe lang een voeding ongeveer kon duren. Gevolg, ik werd ontslagen met aan 1 kant al een zeer pijnlijke, bloedende tepel. Hierna viel knul in een week meer dan 10% af, en heb ik me laten overhalen om bij te voeden. Dat ging heel makkelijk, want ik was in paniek. Later nog talloze keren mogen aanhoren dat ik 'niet genoeg' had (van zowel de wijkvpk als mijn moeder). Er is nog heel veel onkunde wat betreft borstvoeding. Bij de oudere generatie snap ik dat nog, maar als verzorgende en eigenlijk ook als jonge moeder hoor je je wel iets beter in te lezen.
pi_106883305
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ja, ik dacht vantevoren dat borstvoeding het makkelijkste en snelste zou zijn.

Dat valt dan tegen he ;) :D

f_r ;( :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:09:12 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_106883398
midas krijgt ook fv. Bv trokken we allebei niet. Ik niet door zware bevalling en reflux em hij wist echt niet wat ie moest doen en ging bijten. Fles werd meteen goed gepakt en hij doet het er super op. ondanks dat ik pro bv ben, voel ik me niet schuldig en ben ik blij met de beslissing.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:14:20 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106883659
Hoe gaat het verder Kyara? Las op fb dat jij waarschijnlijk al naar huis mag (moest!)?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106887866
Hier gaan we ook over op fv. Het kost me gewoon teveel energie, en wordt er niet vrolijker van. Bij Chris heb ik mezelf zo'n beetje een pnd gekolfd, omdat ik perse zoveel mogelijk bv erin wilde hebben, maar dat was dus kolven-voeden-fv navoeden etc.. Tot ik bij 8 weken in 3 keer kolven net 1 voeding had..
Deze keer wel kindje aan de borst, maar niet probleemloos. En had me voorgenomen om niet weer tot/over die grens te gaan. Zeker niet nu er 2 kindjes afhankelijk van me zijn.
Ik ga dus ook voor de vrolijke moeder van 2, ipv van een wrak dat wekenlang jankend de dag doorkomt..
:@
pi_106888585
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaan we ook over op fv. Het kost me gewoon teveel energie, en wordt er niet vrolijker van. Bij Chris heb ik mezelf zo'n beetje een pnd gekolfd, omdat ik perse zoveel mogelijk bv erin wilde hebben, maar dat was dus kolven-voeden-fv navoeden etc.. Tot ik bij 8 weken in 3 keer kolven net 1 voeding had..
Deze keer wel kindje aan de borst, maar niet probleemloos. En had me voorgenomen om niet weer tot/over die grens te gaan. Zeker niet nu er 2 kindjes afhankelijk van me zijn.
Ik ga dus ook voor de vrolijke moeder van 2, ipv van een wrak dat wekenlang jankend de dag doorkomt..
:@
Waarom de :@? Als het voor jou beter voelt om FV te geven dan is daar niets mis mee. Integendeel, dan is dat het beste voor je kindjes. Ik ben zelf heel erg van mening dat een vrolijke en uitgeruste niet-gefrustreerde moeder een betere moeder is dan een moeder die ten koste van het voorgaande BV geeft en dat (en daardoor misschien haar kindje) als iets negatiefs gaat ervaren.
pi_106888652
Groot gelijk DF!
Ik zou ook nooit doorgaan als ik er een wrak van zou worden. Zoals al eerder gezegd, wat heeft een baby aan een ongelukkige mama?
pi_106889291
DF; wat bovenstaande meiden zeggen! En je jongste heeft toch even bv gehad en dat is mooi meegenomen. Nu weer de vrolijke moeder zijn :*
pi_106889962
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:09 schreef bitterend het volgende:
stofzuigen is 1 woord trouwens ;) ik vind dat als je weet hoe belangrijk bv is voor je kindje dat je meer moeite ervoor mag doen. dat is mijn mening. (weer ik heb het niet over mensen waarbij het niet is gelukt hier boven)
En dat vind ik gewoon een jammere opmerking. Misshien speelt er bij jouw buurvrouw ook wel meer dan alleen die dingen
Tuurlijk mag je je mening hebben, maar tis altijd zo jammer dat er vaak zo veroordelend word.t gesproken, ik denk dat er bij de meeste mensen meer achter zit dan wat het lijkt. (nou ken ik jouw buurvrouw uiteraard niet ;))

Hier in t ziekenhuis had ik geen klagen trouwens over de begeleiding. Floris heeft 2 keer fv gehad, maar dat was vanwege de vacuumpomp. Hierdoor had ie zoń hoofdpijn, waardoor hij gewoon niet rustig kon aanhappen en niet lekker dronk (of zoog dan eigenlij knog ;)). Toen heeft de verpleging hem uiteindelijk even meegenomen naar hun hok (en in het donker gezet), ze hebben mij toen ook gevraagd of ze hemmet een cupje moesten bijvoeden. Ik vond het prima, ik kon even bijslapen. Ergens tijdens dat ik sliep en Floris hebben ze m weer bij me gezet. Toen mn buurvrouw naar de wc ging werd ie weer wakker (van het licht, zo zieig, gelijk huilen).
Thuis hebben we m de eerste nacht ook nog een klein beetje fv gegeven en daarna ging t prim op alleen bv.
Deze keer ga ik t gewoon weer doen. Ik zie wel hoelang het dit keer is (vorige keer 3 maanden). Ik ga wel vanaf dag 1 meer aanleggen, daardoor denk ik dat de vorige keer mn productie onwijs dipte waardoor ik gestopt ben.

Zo tot over een half jaar :P
pi_106892345
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:09 schreef Kyara het volgende:
Fles werd meteen goed gepakt en hij doet het er super op. ondanks dat ik pro bv ben, voel ik me niet schuldig en ben ik blij met de beslissing.
Ik ook.

Ik geloof niet dat ook maar iemand er ooit wezenlijk slechter aan toe is geweest enkel vanwege het krijgen van flesvoeding ipv borstvoeding.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 22:45:39 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106892989
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ook.

Ik geloof niet dat ook maar iemand er ooit wezenlijk slechter aan toe is geweest enkel vanwege het krijgen van flesvoeding ipv borstvoeding.
ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.

meer wil ik over deze discussie niets kwijt; ik heb van allebei de nadelen en voordelen mogen leren kennen; dus ik kan alle standpunten begrijpen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106893184
quote:
12s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

ze zullen er niet wezenlijk slechter aan toe zijn geweest, maar mss hadden ze door bv er wel nóg beter aan toegeweest dan zonder.

meer wil ik over deze discussie niets kwijt; ik heb van allebei de nadelen en voordelen mogen leren kennen; dus ik kan alle standpunten begrijpen.
Zeker en ik geloof ook direct dat borstvoeding in zijn algemeenheid te prefereren is. Maar het moet wel een reele optie zijn. En nou kan ik alleen over Kyara's situatie spreken en noch voor haar, noch voor Midas bleek het een reele optie. En dan is de fles naar mijn idee een prima alternatief waarvan Midas niet wezenlijk slechter zal worden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106893351
Nou, moet zeggen dat ik blij ben met de reacties van summerbreeze en sonnetje, want ik ben dus blijkbaar (uit de andere reacties) zo'n ontaarde moeder die er bewust voor heeft gekozen om geen borstvoeding te geven. Het is een bewuste keuze die ik in het begin al heel vaak heb moeten verantwoorden. En ik in mijn onzekerheid nog gedaan heb ook.
Ik dacht dat dit een beetje voorbij was, maar ben nu erg boos en emotioneel tegelijk omdat dit hier blijkbaar niet geaccepteerd wordt.

Ik heb geen zin om uit te leggen wat mijn beweegredenen zijn, want schijnbaar telt dat niet en moet je het minstens geprobeerd hebben. Nou ik dus niet, deal with it!!
pi_106893450
Maar Danic, zo heftig als jij het opvat is het toch nergens gezegd?
pi_106893522
Sorry, misschien niet, naar zo komen sommige posts wel over, zeker die van schitterend zijn nogal veroordelend.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 januari 2012 @ 22:56:16 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106893533
Danic:

Ik kan juist wel bewondering voor je standpunt opbrengen. Voor mij hoef je je niet te verantwoorden dat je kv geeft, zolang jij het tegenover je zelf kunt verantwoorden is het de beste keuze die je kon maken, aangezien je het beste voorhebt met je meisje :*

En argento: voor jou en Kyara geld hetzelfde ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106893775
Dank je.
En ja misschien reageer ik wat fel, maar schijnbaar is dit toch nog een gevoelig punt. Je wilt niet weten hoe veroordelend mensen kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')