Ik ken het niet maar het klinkt erg lekkerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Lamsburgers met een gorgonzolavulling![]()
*noteert, voor als Mr.Mo volgende week in Nederland is*
Dat kan ookquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik eet trouwens alle soorten vlees en als het een vetter soort is eet ik er gewoon minder van.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ken het niet maar het klinkt erg lekker
Dat klinkt echt veelste lekkerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]zelf bedacht
Hamburgers maken en bij het maken van de burger de bol eerst door tweeën delen, plat maken, wat blokjes gorgonzola er in drukken, andere bol erop (ook beetje plat) en een nieuwe bol/burger maken. Zelf doe ik het het liefst met lamsgehakt en dan alleen wat peper, zout en een sjalotje, en dan serveren met kwark/creme fraiche met knoflook op een volkorenbroodje. Wat uitgebakken spek erbij (echt hard uitgebakken) doet het ook goed!
Vroeger wel, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Merk wel verschil in soort gehakt: gewoon rundergehakt heeft het wellicht wat meer nodig dan tartaar/steak gehakt en lam, wat ik dus de laatste tijd vaker gebruik, dus tsja, ligt eraan wat je gebruikt dus, máár dan doe ik alleen de dooier. Bij het gebruiken van het hele ei krijg je dan altijd wel van die 'viezige witte flubjes' bij het bakken, vind ik vooral niet mooi staanquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:
Nu heb ik wel zin gekregen in zelfgemaakte hamburgers![]()
Dat wordt mijn D. Doen jullie gewoon een ei door het gehakt voor te binden? Die kwark knoflook combi klinkt ook erg lekker, is ook goed voor bloedvaatjes
haha ok thnx, ga het gewoon proberen straksquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vroeger wel, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Merk wel verschil in soort gehakt: gewoon rundergehakt heeft het wellicht wat meer nodig dan tartaar/steak gehakt en lam, wat ik dus de laatste tijd vaker gebruik, dus tsja, ligt eraan wat je gebruikt dus, máár dan doe ik alleen de dooier. Bij het gebruiken van het hele ei krijg je dan altijd wel van die 'viezige witte flubjes' bij het bakken, vind ik vooral niet mooi staan
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk altijd rode sausen , zelden nog dingen als fritesaus e.d(en als dat zo is dan de halvafritsaus e.d.). werkt net zo goed en er is meer keuze dan alleen ketchup en curry.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wat overigens ook nuttig is: meng áárdig wat knoflook door je (zaanse) mayonaise heen als je bijvoorbeeld patat/schijfjes/etc. eet. Er zit héél veel smaak aan, zowel knof als mayo, maar is wel vrij pittig, waardoor je minder snel een heel stuk aardappel verzuipt in de mayo
Volgens mij kan je ketchup sowieso beter niet kiezen want daar zit nog meer suiker in dan cola. Maar rode sauzen zijn over het algemeen wel een stuk gezonder dan witte!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk altijd rode sausen , zelden nog dingen als fritesaus e.d(en als dat zo is dan de halvafritsaus e.d.). werkt net zo goed en er is meer keuze dan alleen ketchup en curry..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik zoek het nu opquote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
[Daarom doe ik er nooit een hele fles op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Tonijnburgers niets dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef Audreyoot het volgende:
ahzo, ja zelf wil ik max 2x pw rood vlees eten waarvan 1x meestal biefstuk is omdat dit wel gezond is. Dus zelf zou ik niet snel 2x in een week gehakt maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Sausje vergetenLekker zoete manis is heerlijk
![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:29 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Tonijnburgers niets dan?Dat ziet er ook goed uit en past goed in mijn eiwit dagjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thnx!
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ketchup sowieso beter niet kiezen want daar zit nog meer suiker in dan cola. Maar rode sauzen zijn over het algemeen wel een stuk gezonder dan witte!Fijn voor mij dat ik het dan niet per fles erop giet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In witte sausen zit trouwens ook suiker.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
We sausen gewoon de hamburgers.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:32 schreef loveli het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/sausen
Sausen = verven, sauzen = meervoud van saus
zo groot is mijn avondmaaltijd altijd welquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
![]()
Eetlijstje tot nu: bakje vruchtenkwark en 1 banaan.
Straks gepland: Andijviestamp van Unox (eens proberen, was in de aanbieding), zit een klein rookworstje bij maar nu al gezien dat dat teveel voor me is.Als ik alles zou eten zou dat (volgens de verpakking) 650 calorieen zijn.
Praat nooi over jezelf, dat doen anderen wel als je weg bent.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, ik ben even een half uurtje weg en ineens ben ik onderwerp van gesprek.
Anyway, ik vind een runderhamburger bij het avondeten dus niet ongezond. Ik bedoelde met mijn post dat ik voor morgen broodjes hamburger op het menu heb gezet en da's over het algemeen niet waanzinnig gezond want wit bolletje, plakje kaas, ketchup en mayo (verder sla, tomaat, augurk en uitjes). Mijn vriend doet er zelfs nog gebakken ei en spek op. Tegenwoordig bakken we ze sowieso in de grillpan dus dat scheelt alweer. En er gaat trouwens nooit een ei door het magere rundergehakt want we doen op 500 gram gehakt een lepel ketchup en een lepel grove mosterd erdoor. Trouwens, hoe langer je het gehakt kneedt, des te compacter wordt de structuur. Dan valt het lang niet zo snel uit elkaar.
Maarrrrrr, het recept van morgen is totaal anders dan wat we normaal doen. Het is een recept van Gordon Ramsay en er gaat mosterd, worchestersauce, tabasco, rode ui, bieslook en blauwe kaas doorheen. Ik denk dat ik 2 burgers neem met per burger een half broodje, dat scheelt ook weer. Ik maak er ook coleslaw bij, dat kan dan mooi op de plaats van de twee halve broodjes die ik bespaar. De toppings op de hamburgers zijn trouwens sla, tomaat en avocado. Geen saus dus.
Dan zit ik in ieder geval goed met de Unox maaltijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zo groot is mijn avondmaaltijd altijd wel
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef trovey het volgende:
[..]
We gaan er ook niet van uit dat jij 's morgens met hamburgers begint hoor.
quote:
Die van de Jumbo is lekker en zacht van prijs (merk ben ik even kwijt maar het is gewoon de goedkoopste in hun assortimentquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind 650 kcal ook wel ok hoor.
Trovey, hoe is het met je zoektocht naar het tomatensap? Ik ben wel benieuwd, ben een addict
Zal zo eens kijken bij Jumbo. Die van Dirk/Bas/Digros is ook goed te drinken, en 69 cent voor een liter dus daar klaag ik ook niet over. Ik vind groentesap (kersen, huh!) over het algemeen net iets lekkerder dan tomatensap maar die heb ik tot nu toe alleen gevonden van Appelsientje en V8 en die vind ik beide eigenlijk te duur. De tomatensap van Aldi of Lidl (weet ook niet welke winkel maar 1 van de 2 heeft maar tomatensap in t assortiment) vond ik wel redelijk maar niet beter dan die van Bas.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:05 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Die van de Jumbo is lekker en zacht van prijs (merk ben ik even kwijt maar het is gewoon de goedkoopste in hun assortiment). Ik heb nu nog een groentesapje in de voorrraadkast staan(dus behalve tomaat ook wortel, biet, prei,selderij, zuurkool, peterselie en kersen
![]()
sap).
Is een bio-sapje en geen idee meer waar ik die gekocht heb...waarschijnlijk Aldi of Lidl en die moet ik nog uitproberen.
Hier zit geen Dirk/Bas/Digros.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zal zo eens kijken bij Jumbo. Die van Dirk/Bas/Digros is ook goed te drinken, en 69 cent voor een liter dus daar klaag ik ook niet over. Ik vind groentesap (kersen, huh!) over het algemeen net iets lekkerder dan tomatensap maar die heb ik tot nu toe alleen gevonden van Appelsientje en V8 en die vind ik beide eigenlijk te duur. De tomatensap van Aldi of Lidl (weet ook niet welke winkel maar 1 van de 2 heeft maar tomatensap in t assortiment) vond ik wel redelijk maar niet beter dan die van Bas.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah heeft wel tomatensap, die is een beetje waterig. En het merk dat Bas verkoopt heet Krings. Het is geen eigen merk dus misschien hebben ze het ergens anders ook.
We kunnen wel een tomatensap topic openen zo.
Daarom wilde mijn dietiste eigenlijk ook dat ik zo tomaten nam maar buiten die snoeptomaatjes vind ik gewone tomaten eigenlijk om zo uit het handje te eten niet van je het.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel eens tomatensap bij de AH gehaald(twijfel nu alleen of het van het AH merk was), maar die was me toch een partij zout!
Helaas blijven gewone tomaten waterig.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vind je ze ook niet lekkerder met een beetje balsamicoazijn erop? Of dus zelf een klein beetje peper/zout erop doen?
Lees jij eigenlijk wel mee in dit topic?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef esperanza93 het volgende:
Vandaag heb ik gegeten:
één bruin broodje met filet american en een paar happen uit een appel die ik vies vond. Ik heb de hele dag niet aan eten gedacht en zelfs toen vriendinnen van mij perse naar de mac donalds wilden, heb ik niets gegeten (niemand weet dat ik op dieet ben, anders hadden ze wel rekening gehouden). Ik ga zo warm eten en dat is het dan voor vandaag. Vanavond en vannacht ga ik wel experimenteren qua drugs op een feest dus ik moest de hele dag sowieso gevarieerd eten maar ik ga zo wel normaal eten.
Wat ik me afvraag; wat ik heb gegeten is sowieso niet voldoende, heeft iemand misschien een specifiek en betrouwbaar schema van hoeveel je ongeveer kan eten en wat ongeveer normaal is. Twee of één broodje 's ochtends, en wat precies 's middags?
Dat zou wel echt erg zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Of gewoon echt héél dom, dat kan ook.
Nee, het gaat te snel.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Lees jij eigenlijk wel mee in dit topic?
Heel erg bedankt dan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Vergeet optie nummer drie niet: "of allebei".quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is exact:quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef esperanza93 het volgende:
Vandaag heb ik gegeten:
één bruin broodje met filet american en een paar happen uit een appel die ik vies vond. Ik heb de hele dag niet aan eten gedacht en zelfs toen vriendinnen van mij perse naar de mac donalds wilden, heb ik niets gegeten (niemand weet dat ik op dieet ben, anders hadden ze wel rekening gehouden). Ik ga zo warm eten en dat is het dan voor vandaag. Vanavond en vannacht ga ik wel experimenteren qua drugs op een feest dus ik moest de hele dag sowieso gevarieerd eten maar ik ga zo wel normaal eten.
Wat ik me afvraag; wat ik heb gegeten is sowieso niet voldoende, heeft iemand misschien een specifiek en betrouwbaar schema van hoeveel je ongeveer kan eten en wat ongeveer normaal is. Twee of één broodje 's ochtends, en wat precies 's middags?
Grappig, als je mij niet serieus wil nemen, antwoord dan gewoon niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Dat is exact:
1 en 2/5e pistolet wit met 37 gram filet americain als ontbijt.
1 rijstewafel met light jam als tussendoor. Max 12,3 gram.
1 cup a soep met extra zout als lunch.
als diner moet je goed eten! : een halve aardappel met 1 opscheplepel groente en een kroket.
Tussendoor niet te veel drinken.
Mocht je nog honger hebben is s avonds nog een zak chips aan te raden!
Succes!
jij bent serieus te nemenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:14 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Grappig, als je mij niet serieus wil nemen, antwoord dan gewoon niet.
maar ik stop met dit topicvervuiling door op jou te reagerenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef esperanza93 het volgende:
Vandaag heb ik gegeten:
dat heb ik al eens gepost (speciaal voor jou, en echt 1 post na jouw post, dus absoluut zichtbaar)quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef esperanza93 het volgende:
Vandaag heb ik gegeten:
Weet niet. Als je doelt op het experimenteren, doen de meeste mensen wel eens in het leven. Das niet zo heel vreemd vind ik en wat ik ga doen, moet niet met een volle maag.quote:
Dat is waar. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voordeel is Sometimes dat die kilo's ook weer vrij makkelijk weg zijn.
Tips hoe ik normaal kan eten. Jullie zeggen namelijk sowieso drie maaltijden per dag, dan heb je minder trek in tussendoortjes maar stel: ik eet 's ochtends twee broodjes, 's middags groentesoep en 's avonds ook warm, heb ik tussendoor alsnog super honger en dan niet in gewoon fruit maar alsnog in slechte dingen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is waar. Gelukkig maar.
@esperanza93: je krijgt zoveel (goede) tips hier, met name over het feit dat je té weinig eet en dat dat juist het verkeerde effect heeft. En als reactie daarop post je dat je nog minder bent gaan eten.
Wat voor reacties verwacht je dan te krijgen?
Dat zou beter zijn dan dat het echt is, ja.quote:
Heel erg bedankt.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:26 schreef trovey het volgende:
Goed dan Esperanza, ik zal mijn basisschema geven wat ik van de dietist heb gekregen maar jij moet meer eten als je ook sport en je bent bovendien zo jong dat je mijn dochter kunt zijndus hebt meer nodig op jouw leeftijd, na je 40ste ga je omlaag in je calorieenbehoefte.
.
Ontbijt
1 snee bruin- of volkorenbrood of 2 volkorenbeschuiten
besmeerd met dieethalvarine
beleg keuze uit:
- 20+/30+ kaas, smeerkaas of hüttenkase
- magere vleeswaren: achterham, casselerrib, filet américan, kalkoen-
en kipfilet, fricandeau, lever, ossenworst, rookvlees, rosbief,
runderrollade, schouderham
- rauwkost (elke dag een tomaat)
- ei, maximaal 2-3 per week
- sandwichspread
- zoet: jam, honing, (appel)stroop, vruchtenhagel, gestampte
muisjes, bebogeen of (bruine) suiker
1 glas halfvolle melk of karnemelk
thee of koffie zonder suiker met (koffie)melk
In de loop van de ochtend
Broodmaaltijd
2 snee bruin- of volkorenbrood
besmeerd met dieethalvarine
beleg: zie ontbijt
1 glas halfvolle melk of karnemelk
naar wens thee of koffie zonder suiker met (koffie)melk
In de loop van de middag
1 portie fruit
Warme maaltijd
portie mager vlees, magere vis of kip zonder vel (75 gram gaar)
magere jus
3-4 kleine aardappelen of volkorenpasta of zilvervliesrijst (75 gram rauw gewogen)
2-3 opscheplepels groente (circa 200 gram)
1 schaaltje magere (vruchten)yoghurt, kwark of vla
In de loop van de avond
1 portie fruit
eventueel light frisdrank
Ik mag daarnaast dus 2x per week een koekje hebben en hagelslag op mijn brood/beschuiten. Dit is een basismenu voor iemand die veel moet afvallen en boven de 40 zit en die niet kan sporten dus jij moet zeker die boterhammen vermeerderen met een factor 2., mischien wel meer
Ik zou je aanraden dat wel te doen want alle antwoorden zijn al gegeven. Enfin, ik heb je mijn basisschema gegeven nu maar denk niet dat dat voor jou voldoende is, je moet meer eten en met name het brood maar je kunt er wel in lezen hoe je het beste je eetmomenten kunt indelen.quote:
nee, want jij eet meer dan dat? ik krijg nu hele erge troll gevoelens.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:36 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Heel erg bedankt.Het is wel heel erg weinig zo over de gehele dag vind ik, al is het wel te doen op een gegeven moment. Hoe houd je het vol dan?
Nou ja, hoe tof is je leven als je op deze manier gaat zitten trollen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou beter zijn dan dat het echt is, ja.
Er staat dan ook dat jij meer moet eten, met name het brood, ik eet 3 plakjes (of het gelijke daaraan) maar jij moet zeker op de 6 gaan zitten(wellicht zelfs meer) en dit is een basismenu, dus er is altijd wat variatie in te brengen (de ene dag iets meer/vetter eten en de andere dag dat compenseren met b.v. magere beleg i.p.v. hagelslag dat heet spelen binnen de grenzen en leren omgaan met normaal etenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:36 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Heel erg bedankt.Het is wel heel erg weinig zo over de gehele dag vind ik, al is het wel te doen op een gegeven moment. Hoe houd je het vol dan?
weet niet wat je gaat doen maar tenzij je aan de paddo's gaat kun je beter flink wat van te voren eten nu je het nog kan..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef esperanza93 het volgende:
Vandaag heb ik gegeten:
Ik eet haast altijd meer dan dat, dat is ook de reden dat ik ben aangekomen. Vandaag heb ik weinig gegeten voor vanavond (en ik heb d'r raar genoeg niet aan gedacht) en gisteren heb ik d'r ook niet aan gedacht. Soms eet ik heel weinig tot niks omdat ik bijvoorbeeld heel druk bezig ben, zenuwachtig ben, stress heb, niet goed in mijn vel zit of met mijn gedachten totaal ergens anders ben.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, want jij eet meer dan dat? ik krijg nu hele erge troll gevoelens.
voor t geval je serieus bent:
ik zou gaan voor wat daar staat met op jouw leeftijd bij elke broodmaaltijd een extra boterham of twee erbij, en eventueel een wat grotere avondmaaltijd
Je bent aangekomen omdat je 1: onregelmatig eet/at en 2 de verkeerde dingen. Eerst regelmaat krijgen in je eetpatroon en de goede dingen eten....niet je calorieenbehoefte vullen met de verkeerde dingen en zeker niet te weinig eten/maaltijden overslaan want zo heb ik het ook altijd gedaan en nu ben ik al jaren bezig om mijn stofwisseling weer normaal te laten functioneren dus gezond en regelmatig eten en de stofwisseling stimuleren d.m.v. beweging.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:52 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik eet haast altijd meer dan dat, dat is ook de reden dat ik ben aangekomen. Vandaag heb ik weinig gegeten voor vanavond (en ik heb d'r raar genoeg niet aan gedacht) en gisteren heb ik d'r ook niet aan gedacht. Soms eet ik heel weinig tot niks omdat ik bijvoorbeeld heel druk bezig ben, zenuwachtig ben, stress heb, niet goed in mijn vel zit of met mijn gedachten totaal ergens anders ben.
Dat is best een handige tip! *neemt hem stiekem mee*quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Esperanza, ik ga vanaf morgen elke 2 uur de wekker van mijn telefoon zetten (tussen ontbijt en bedtijd natuurlijk). Als er twee uur voorbij zijn moet ik iets eten. Soms is dat een echte maaltijd, soms een tussendoortje. Het is voor mij heel handig om een dag van te voren te bedenken wat ik de volgende dag ga eten, kan ook langer van te voren natuurlijk. Zo zorg ik ervoor dat ik nooit zonder eten zit want ik bereid me goed voor. Dat voorkomt snaaien en impulsaankopen in de supermarkt.
En succes vanavond natuurlijk meid. Laat je morgen even weten of je het overleefd hebt?
Ik zou voor fruit gaan want dat mis ik nog.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Probleem overdacht, besproken en actie bedacht
Ik ga proberen wat zwaarder te ontbijten (met brood) en wat betere tussendoortjes te eten. Biscuitjes bewaar ik voor de "lekkere" trek (soms wil je gewoon iets stevigs) en anders probeer ik kwark/groente te eten. Daarnaast heeft een vriendin me het recept voor een lekkere komkommersalade gegeven (alleen het is met zure room en daar heb ik hier en daar mijn twijfels over).
Vandaag is het de zondigdag, dus we hebben pizza gegeten en mijn geliefde heeft besloten met me mee te doen (nadat zijn broek het niet meer hield, al wordt hij door iedereen alsnog als mager omschreven), dus dat scheelt weer voor mij.
Vandaag was een ongezonde dag dus, maar morgen gaan we er weer tegenaan (en dan hopelijk met genoeg kcal)
Vandaag:
O. 6 creackers kaas
L. klein zelfgemaakt kwarkbroodje met kaas (zelf brood bakken is leuk)
D. Pizza!
T. Weet ik nog niet, zit nu bomvol.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Fruit eet ik standaard, die houd ik er gewoon in, twee maal daags
Welkom, prima begin om je eerst te richten op regelmatig en gezond eten en zeker in deze periode van je leven kan dat alleen maar bijdragen aan je herstel.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:34 schreef Mula het volgende:
Hallo! Ik geloof dat ik hier zo langzamerhand ook maar eens om het hoekje kom kijken... na bijna een half jaar chemo ben ik 15 kilo aangekomen. Bovenop de 15 die ik uberhaupt al te zwaar was, ben ik nu echt veel en veel te zwaar. Ik zit momenteel in mijn laatste chemo en heb hierna nog een aantal behandelingen voor de boeg waardoor sporten en afvallen moeilijk kan zijn. Ik ga me dus niet te veel richten op echt heftig afvallen, maar vooral op gezond eten. 5 Maaltijden per dag, niet te veel koolhydraten en vooral niet te streng. Normaal eten dus itt het oeverloze gevreet van het laatste half jaar. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik af en toe kom meekletsen.
Wat betreft hamburgers; ik eet het liefste kipburgers! Dun gesneden kipfilet even onder de grill, dan op een bruin bolletje met gegrilde uienringen, wat plakjes tomaat en augurk en een klein beetje chilisaus erop.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb al braaf vier mandarijntjes gepakt *zit heerlijk te snoepen*
Kant-en-klaar valt in mijn opinie niet onder voedselquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op zaterdag 14 januari 2012 18:44 schreef trovey het volgende:[/b]
[..]![]()
Burp, ik zit vol van mij Unox-maaltijd, was best te doen voor een kant en klare maaltijd, sterker ...ik vond het smakelijk...normaal vind ik namelijk kant en klare maaltijden vaak niet te vreten.. Glaasje melk als toetje (pak melk moet leeg
) en voor vanavond zien we wel weer.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zeg, met mijn BMI kan ik wel wat minder voedsel gebruiken, moet ik nu overstappen op kant en klaar? * redeneert even op zijn students*
cracker. het heet een cracker.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Probleem overdacht, besproken en actie bedacht
Ik ga proberen wat zwaarder te ontbijten (met brood) en wat betere tussendoortjes te eten. Biscuitjes bewaar ik voor de "lekkere" trek (soms wil je gewoon iets stevigs) en anders probeer ik kwark/groente te eten. Daarnaast heeft een vriendin me het recept voor een lekkere komkommersalade gegeven (alleen het is met zure room en daar heb ik hier en daar mijn twijfels over).
Vandaag is het de zondigdag, dus we hebben pizza gegeten en mijn geliefde heeft besloten met me mee te doen (nadat zijn broek het niet meer hield, al wordt hij door iedereen alsnog als mager omschreven), dus dat scheelt weer voor mij.
Vandaag was een ongezonde dag dus, maar morgen gaan we er weer tegenaan (en dan hopelijk met genoeg kcal)
Vandaag:
O. 6 creackers kaas
L. klein zelfgemaakt kwarkbroodje met kaas (zelf brood bakken is leuk)
D. Pizza!
T. Weet ik nog niet, zit nu bomvol.
Ik zit de rookworst van mijn maaltijd nog op te boeren...burp...is toch wat minder de keren na het eten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:55 schreef Tink89 het volgende:
Bah, heb als avondeten een maaltijdsalade van de Appie gehad (de provencaalse kip), maar ben er helemaal misselijk van... Volgens mij ga ik zo maar eens een kop koffie drinken
srsly? ik ken crackers en cream crackers, maar van creackers heb ik nog nooit gehoord. plaatje?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens de verpakking niet
[..]
Ook google kan er niet zoveel meequote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
srsly? ik ken crackers en cream crackers, maar van creackers heb ik nog nooit gehoord. plaatje?
quote:
Ook goeiemorgenquote:Op zondag 15 januari 2012 10:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!!!
Vanmorgen zwaarder dan gisteren, maar dat komt denk ik door iets te weinig drinken, en de "from scratch" gemaakte frietjes gisteravond..
Vandaag gewoon weer lekker bezig, en straks even een stukje skaten(zal wel ongeveer 1,5 uur worden..)
Volhouden! Is gewoon vocht.Ik zwier van links naar rechts toe per dag(eigenlijk per uurquote:Op zondag 15 januari 2012 12:08 schreef Purdey het volgende:
Misschien lekker dvd'tjes kijken Tink? Of een wandeling? Boek lezen?
Ik was vanmorgen weer 3 ons zwaarder. Best balen, er komt altijd weer zo'n 'Ach, wat zal mij het ook eigenlijk bommen' moment. Toch mezelf weer herpakken.
O: 2 ontbijtbiscuits met extra pure hagelslag, beker optimel, een halve peer.
T: 2 blokjes chocolade.
L: 2 boterhammen met kipfilet, een schaaltje ananas, beker melk.
T: 2 kaas rijstewafels, glas spa&fruit appel.
D: Geen idee, ik eet bij m'n broer&vriendin. Hoop dat het redelijk mager is
Het werd van Tilburg op en neer naar Udenhout fietsen... Onderweg wel een stuk appeltaart opquote:Op zondag 15 januari 2012 12:08 schreef Purdey het volgende:
Misschien lekker dvd'tjes kijken Tink? Of een wandeling? Boek lezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en stiekem ben ik eigenlijk al best tevreden met mijn figuur
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:40 schreef Sarabi het volgende:
Buikdansoptreden gehad vandaagging echt goed, zo leuk om voor mensen op te treden.
Foto van de totale outfit:Ziet er prima uit hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en stiekem ben ik eigenlijk al best tevreden met mijn figuur..echter zandloper..net als ik.
Vamiddag trouwens nog als extra een heel klein kipslaatje gehad(ja, die uit de winkel), qua calorieen maak ik me daar niet zo'n zorgen over aangezien mijn lunch eigenlijk wel erg karig was.
[ Bericht 10% gewijzigd door trovey op 15-01-2012 19:23:02 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Daar werken we allemaal aanquote:Op zondag 15 januari 2012 19:36 schreef Sarabi het volgende:
Thank en ja met de vorm is niets mis, zandloperfiguur is gewoon mooi maar iets strakker zou ooit wel mogen
Gewoon doortrainen... Heb je zelf het idee dat het misschien los vel is? Je bent natuurlijk best veel afgevallen..quote:Op zondag 15 januari 2012 19:36 schreef Sarabi het volgende:
Thank en ja met de vorm is niets mis, zandloperfiguur is gewoon mooi maar iets strakker zou ooit wel mogen
Ja daar ben ik sowieso wel bang voorquote:Op zondag 15 januari 2012 19:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Gewoon doortrainen... Heb je zelf het idee dat het misschien los vel is? Je bent natuurlijk best veel afgevallen..
Het kan niet elke dag goed gaan *knuffel*quote:Op zondag 15 januari 2012 20:26 schreef Barretje80 het volgende:
hmm.. weekend ging een beetje maf
zaterdag netjes ontbeten, en bij aankomst op het weekendje weg eerst een cupcake gehad
vriendinnetje deelde mee dat ze zwanger was en had cupcakes met roze en blauwe muisjes..
daarna een boterham genomen ipv de appeltaart die geserveerd werd..
Na een rondje shoppen in het altijd pittoresque oisterwijk me echt teveel te buiten gegaan aan de chipshet avomd eten wel meer 1 keer opgeschept en na 1 rood wijntje voornamelijk spa henriette gedronken..
Vandaag ontbeten met ontbijt granen en daarna heerlijk in bed gesoest.. uiteindelijk pas rond 5 uur weer gegeten patat en frikandel , maar wel zonder te sausen
bij thuiskomst toch weer trek en een bakje yoghurt met creusli gegeten..
door de weeks gaat het gewoon goed.. in het weekend
nog even de regelmaat vinden...
morgen weer met goede moed aan de slag!
Nu spreek je jezelf vreselijk tegen...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:12 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Nee, het gaat te snel.
[..]
Heel erg bedankt dan.Ik ben namelijk best serieus.
Buikdansoptreden gehad vandaagging echt goed, zo leuk om voor mensen op te treden.
Foto van de totale outfit:Lekker ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en stiekem ben ik eigenlijk al best tevreden met mijn figuurYou can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Foto van de totale outfit:Je mag ook tevreden zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en stiekem ben ik eigenlijk al best tevreden met mijn figuurJe ziet er goed uit
Dronkenschap happensquote:Op zondag 15 januari 2012 21:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben aan het bijlezen, hebben jullie het in de gaten
Ben dit weekend in Amsterdam geweest, veel alcohol maar ook veel gelopen. Ga morgen eens kijken watbde schade is
Nee, echt erg... Het sloeg niet aanquote:
Als je het doet moet je het natuurlijk wel goed doen (zelf drink ik niet vaak, maar als ik het doe word ik goed dronken)quote:
Mja... 6 pints Guinness deden het niet, dan lukt het ook echt niet vrees ikquote:Op zondag 15 januari 2012 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je het doet moet je het natuurlijk wel goed doen (zelf drink ik niet vaak, maar als ik het doe word ik goed dronken)
Helemaal niet hoor.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf vreselijk tegen...
Wat jij wil hoor... Maar als jij dit topic te snel vindt gaan, is mijn beeld van jou nou niet echt 'slim'quote:
Ik vind het topic af en toe vrij snel gaan, inderdaad. Ik vind het ook prima dat jouw beeld over mij niet positief is.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat jij wil hoor... Maar als jij dit topic te snel vindt gaan, is mijn beeld van jou nou niet echt 'slim'
Kan ik weer met een gerust hart gaan slapen vannachtquote:Op zondag 15 januari 2012 22:05 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Ik vind het topic af en toe vrij snel gaan, inderdaad. Ik vind het ook prima dat jouw beeld over mij niet positief is.
jup.. regelmaat voor het weekend is belangrijk...quote:Op zondag 15 januari 2012 21:00 schreef laiveneertiekje het volgende:
Barretje, je mag in het weekend toch wel wat afwijken, alleen is regelmaat daar ook denk ik wel handig..
En CoS, ik vind 30 kilo afvallen tot de zomer wel veel hoor, dan zit je op ruim 1 kilo per week, en dan moet je er geen plateau's in tegenkomen... Probeer een patroon te vinden wat je vol kan houden, en kijk dan waar je uitkomt...
Daar heb ik een app voor, Libra. Geeft inderdaad de trend aan en dat is een hele fijne houvast.quote:Op maandag 16 januari 2012 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Lieve mensen die zichzelf elke dag wegen: je gewicht schommelt. Je gewicht schommelt dagelijks en dat kan omhoog en omlaag en zegt niets over vet. Misschien ben je 50 gram vet kwijt en hou je 200 gram meer water vast. Netto resultaat: oh mijn god ik ben aangekomen!
Niet zo krampachtig doen over gewicht van dag tot dagDat kan prima in de eerste 1-2 weken omdat je dan enorm veel vocht kwijtraakt en dat zorgt voor veel blije momentjes op de weegschaal, maar na een paar weken tot maanden moet je niet meer zo serieus doen over een beetje meer gewicht op die weegschaal. Zegt niets.
Met deze link ga je naar een pagina van The Hacker's Diet: http://www.fourmilab.ch/hackdiet/online/hdo.html
Daar kan je je gewicht dagelijks invoeren en krijg je een trendlijn. Het fijne daarvan is dat zo'n trendlijn je niet laat gillen omdat je vandaag 2 ons zwaarder bent dan gisteren omdat hij alleen naar de lange termijn kijkt en aangeeft of je nog steeds op de goede weg naar beneden zit.
ps: dat vocht wat je de eerste dagen zo snel kwijtraakt is ook exact dat vocht wat je snel terug krijgt als je te veel hebt gegeten en daarom lijkt het zo rampzalig de volgende dag. Stelt óók niets voor, is geen vet.
Ik laat m'n Wii dat doen. Kun je ook een doel instellen en bijhouden hoeveel je sport enzo, superhandigquote:Op maandag 16 januari 2012 10:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daar heb ik een app voor, Libra. Geeft inderdaad de trend aan en dat is een hele fijne houvast.
De 'schade' van dit weekend was iets van 8 ons. Deze week twee volleybaltrainingen en één wedstrijd, dus dat komt wel weer goed
quote:Op maandag 16 januari 2012 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Daar heb ik een app voor, Libra. Geeft inderdaad de trend aan en dat is een hele fijne houvast.
De 'schade' van dit weekend was iets van 8 ons. Deze week twee volleybaltrainingen en één wedstrijd, dus dat komt wel weer goed
nou ja, vocht of glycogeen, in de eerste week gezond eten val je in elk geval snel en veel af, maar vet is t meestal nietquote:Op maandag 16 januari 2012 10:28 schreef Audreyoot het volgende:
Jullie hebben het steeds over vocht vasthouden enzo maar je lichaam heeft ongeveer 800 calorieën aan snelle energie reserves(als je 70 weegt, bij een hoog gewicht kan dit makkelijk 1 of 2 kilo zijn). Als je gaat afvallen trek je deze 2 kilo als eerste leeg om vervolgens aan de vaste reserves te beginnen. Die snelle reserves zijn glycogeen reserves. Daarom ben je meestal na een dag gezond of weinig eten zoveel lichter omdat deze reserves zich redelijk snel leeg trekken net als aanvullen als je een dag ongezond hebt gegeten. Om dus je vaste reserves aan te spreken zal je dus eerst die snelle reserves leeg.
Je hebt namelijk 3 soorten reserves die bestaan uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Hier kan je er meer over lezen.
En tuurlijk houd je bij veel zout ook vocht vast maar ik zie het hier zovaak voorbij komen en volgens mij zijn er maar weinig mensen op de hoogte van het aanspreken van je reserves.
Ik had het ook niet alleen specifiek over jou maar omdat zoveel mensen posten dat ze tussen de 0 en twee kilo schommelen vond ik het wel de moeite waard om dit even te melden voor degene die het niet weten. Pas na 2 dagen spreekt je lichaam je glycogeen reserves helemaal niet meer aan en dan begin je met je vetverbranding.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, vocht of glycogeen, in de eerste week gezond eten val je in elk geval snel en veel af, maar vet is t meestal nietdat bedoelde ik over mijn eigen 1,4 kilo
Foto van de totale outfit:Doet u mij ook maar zo'n tailleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en stiekem ben ik eigenlijk al best tevreden met mijn figuurIk ben gezegend met de "trollen" bouw. : gedrongen vierkant lang lijf, cupje G en vrij korte armen en benen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pics!quote:Op maandag 16 januari 2012 10:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Doet u mij ook maar zo'n tailleIk ben gezegend met de "trollen" bouw. : gedrongen vierkant lang lijf, cupje G en vrij korte armen en benen
Bij mij zit het toch meer in het vocht vasthouden, ik heb niet voor niets diuretica en merk gewoon dat als ik tegen mijn dagelijkse pillen aanzit ik weer vocht ga vasthouden...een paar uur na mijn pillen slikken zak ik weer.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:31 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik had het ook niet alleen specifiek over jou maar omdat zoveel mensen posten dat ze tussen de 0 en twee kilo schommelen vond ik het wel de moeite waard om dit even te melden voor degene die het niet weten. Pas na 2 dagen spreekt je lichaam je glycogeen reserves helemaal niet meer aan en dan begin je met je vetverbranding.
Boink boink effect na het logeren?quote:Op maandag 16 januari 2012 11:09 schreef Silmarwen het volgende:
Sport? Wie heeft er sport nodig met 2 kinderen onder de 4 waarvan er een uit logeren geweest is bij opa en oma. Als ik 10 minuten stil heb gezeten sinds 7 uur vanochtend, is het veel geweest.
O: Bakje havermout met kaneel en 2 glazen water
T: Koffie, glas water
L: 2 boterhammen, 1 met kaas 1 met kip en een glas melk
T: Geen idee, iig koffie
D: Visticks (lekker gezond), aardappels + wortels. (Veel wortels!)
T: Gepofte appel na het sporten.
S: Uur kickfun
Het kan dat je door medicatie meer vocht vasthoud maar bovenstaande(van de energiereserves) geldt voor iedereenquote:Op maandag 16 januari 2012 12:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij zit het toch meer in het vocht vasthouden, ik heb niet voor niets diuretica en merk gewoon dat als ik tegen mijn dagelijkse pillen aanzit ik weer vocht ga vasthouden...een paar uur na mijn pillen slikken zak ik weer.Gewoon verschijnsel zegt mijn arts "Gewoon altijd wegen na het effect van de medicijnen"
"Bij mij is het het nogal een wankel evenwicht met de medicijnen maar de arts wil ook niet meteen een zwaardere dosering voorschrijven want ik heb nogal last van bij\verschijnselen en die worden dan ook alleen maar erger en dat is dan weer nadelig voor mijn bewegingspatroon (als zijnde dat ik dan helemaal niet meer in de benen kom
).
Dat is veel en veel te weinig CotS. Je zit nog ruim onder de 1000 kcal. Waarom eet je geen fatsoenlijke D met veel groente (komkommersalade met room is een niet zo gezonde bijlage) en eiwitten (mager vlees, kip, vis) en eventueel wat aardappelen erbij?quote:Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze dag:
O. Schaaltje yoghurt
L. Twee geroosterde boterhammen met een dun laagje boter en kaas en veel komkommer
T. worden vier manderijnen
D. Wordt komkommersalade met 100gram gekookte aardappelen
T. Dat weet ik nog niet.
Ik denk dat er genoeg in andermans lijstjes staat om iets nuttigs als T uit te halen. Kijk niet teveel naar mijn lijstje want ik zit nu op een soort van dieet.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil wel luisteren, maar ik heb geen flauw idee waar ik wat meer kan eten. Oké, noten tussendoor kan, maar verder? Ik ben brood gaan eten, als ik om 12:00 op sta heb ik echt geen behoefte aan een groots ontbijt en dan nog een lunch. Wat ik vanavond ga eten als tussendoortje weet ik gewoon nog niet. Ik heb een hypothese voor deze dag gepost. En die komkommersalade is echt niet mager,
trovey volgens mijquote:Op maandag 16 januari 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil wel luisteren, maar ik heb geen flauw idee waar ik wat meer kan eten. Oké, noten tussendoor kan, maar verder? Ik ben brood gaan eten, als ik om 12:00 op sta heb ik echt geen behoefte aan een groots ontbijt en dan nog een lunch. Wat ik vanavond ga eten als tussendoortje weet ik gewoon nog niet. Ik heb een hypothese voor deze dag gepost. En die komkommersalade is echt niet mager,
Wat zit er allemaal in de komkommersalade dan? Je kunt bijvoorbeeld ook een waldorfsalade maken met yoghurt ipv mayonaise, daar zitten walnoten + andere groenten in of een ei toevoegen aan je salade of op brood doen. Verder kwark met vers fruit eten of een beker karnemelk als T. Verder zou je wat muesli door je ontbijtyoghurt kunnen doen.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een spons....een badspons.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het kan dat je door medicatie meer vocht vasthoud maar bovenstaande(van de energiereserves) geldt voor iedereen
Kijk eens naar mijn basislijstje een stukje terug en vul dat aan met, in ieder geval, extra brood als je sport en jonger bent.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
is het misschien een goed plan om het basislijstje in de OP te zetten?quote:Op maandag 16 januari 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Kijk eens naar mijn basislijstje een stukje terug en vul dat aan met, in ieder geval, extra brood als je sport en jonger bent.
Weet niet, iedereen eet anders en het basislijstje is niet geschikt voor iedereen denk ikquote:Op maandag 16 januari 2012 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
is het misschien een goed plan om het basislijstje in de OP te zetten?
Dan moet het wel uitgebreid gaan worden qua hoeveelhedenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
is het misschien een goed plan om het basislijstje in de OP te zetten?
Ik maakte ze zelf omdat ik dan voor mager gehakt kon kiezen en er uitjes en knoflook doorheen kan doen. Je kan ze ook vast vers kopen maar dan is het geen mager gehakt tenzij het er specifiek opstaatquote:Op maandag 16 januari 2012 15:22 schreef Tink89 het volgende:
Zo, tussendoortje zit erin en ondertussen m'n drink-issue een beetje opgelost met een groot glas (bijna halve liter) water en dezelfde hoeveelheid aanleng-citroen. Net crackertjes op en nu even een beker thee maken. Ondertussen wel flink aan het sporten, wat een zooi in die kasten zeg
Anyway, gezonde burgers klinken op zich wel prima, maar wat ik me afvraag: zijn van die echte hamburgers uit de winkel (en dan bedoel ik niet die diepvriesdingen, maar van de slager zegmaar) slechter dan wanneer je ze zelf maakt? Hier bij de appie liggen runderhamburgers, maar wist niet zeker of die nou een verstandige keuze waren.
Xx
haha kunnen je dieren de koelkast deur open krijgen??quote:Op maandag 16 januari 2012 15:45 schreef trovey het volgende:
Ik ben in ieder geval een bak magere Filet American kwijt...nee , niet zelf opgegeten...toen ik van het hopsen terugkwam hadden de honden en katten het zelf uit de koelkast gepakt
...weer eens vergeten de boel op slot te doen.
Ja, ooit geleerd van een Balinese te slim voor zijn eigen welzijn kater die ik ook had.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
haha kunnen je dieren de koelkast deur open krijgen??
Bak halvarine staat nog op het aanrechtquote:Op maandag 16 januari 2012 15:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
Trovey, dat is altijd zo balen! Ik heb een kat die inmiddels verzot is op halvarine, kwark en eiersalade(en vast nog wel meer, maar dit is van de laatste tijd). Die haalt zelfs de vuilnisbak leeg als er een leeg boterkuipje inligt..
quote:Op maandag 16 januari 2012 16:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja, ooit geleerd van een Balinese te slim voor zijn eigen welzijn kater die ik ook had.Pootje onder aan de deur en trekken maar en eens zien wat er te snaaien is.
Ik heb al jaren zo'n universeel kinderslot op de deur maar af en toe ben ik te vergeetachtig en dan zien ze hun kans...hoef ik niet voor uit de kamer te zijn hoor..bij het aanrecht staan is ook goed...gewoon proberen of dat mens het weer eens is vergeten
Die kater leerde zichzelf ook aan zijn plasje op de wc te doen...was alleen wel jammer dat hij het ook deed als jij nodig moest...afknijpen en wachten op meneer huisdier tot hij klaar was...hij trok dan weer niet door..de viespeuk.
![]()
Ik kom eigenlijk alleen niet aan het fruit en de melkproducten *tjah, lactoseintolerant*, maar verder klopt het wel ongeveer *de planning dan he, de uitvoering laat nogal eens te wensen over*.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
Aanbevolen dagelijkse hoeveelheden volgens het voedingscentrum
Voor een volwassen vrouw
200 gr Fruit 2 stuks
200 gr Groente 4 opscheplepels
200 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 4 opscheplepels
210 gr Brood 6 sneetjes
30 gr Kaas 1,5 plak
450 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels
30 gr Halvarine 5 per sneetje
1500-2000 ml Dranken (inclusief melk)
Ik heb dat een tijdje precies zo opgevolgd en viel er heel erg goed mee afquote:Op maandag 16 januari 2012 16:08 schreef Tinkepink het volgende:
Aanbevolen dagelijkse hoeveelheden volgens het voedingscentrum
Voor een volwassen vrouw
200 gr Fruit 2 stuks
210 gr Brood 6 sneetjes
30 gr Kaas 1,5 plak
450 ml Melk(producten)
Dat zal toch wel meevallen joh.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Doet u mij ook maar zo'n tailleIk ben gezegend met de "trollen" bouw. : gedrongen vierkant lang lijf, cupje G en vrij korte armen en benen
70 jaar + vrouw ingevuld:quote:200 gr Fruit 2 stuks
225 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 4-5 opscheplepels
210 gr Brood 6 sneetjes
20 gr Kaas 1 plak
600 ml Melk(producten)
1000-1500 ml Dranken (inclusief melk)
35 jaar + vrouw ingevuld:quote:200 gr Fruit 2 stuks
150 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 3 opscheplepels
175 gr Brood 5 sneetjes
30 gr Kaas 1,5 plak
550 ml Melk(producten)
25 gr Halvarine 5 per sneetje
Ik zie wel verschillen hoorquote:200 gr Fruit 2 stuks
210 gr Brood 6 sneetjes
30 gr Kaas 1,5 plak
450 ml Melk(producten)
Oh, ik ga naar voedingscentrum.nl, dan Schijf van Vijf en daar staat 'Hoeveel mag ik eten?' en dat klik ik aan. Dan vul je je leeftijd en geslacht in en of je misschien zwanger bent of borstvoeding geeft.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:27 schreef trovey het volgende:
Ik kan al die lijstjes niet eens vinden op de sitemaar wist inderdaad wel dat er wel verschillen inzitten met bepaalde voedingsmiddelen. en mannen mogen dan weer meer hebben.
Jammer alleen dat mijn katten het onder mijn neus of uit de koelkast jatten...zo brutaal als de neten en niets aankondigen, gewoon sluipen en grijpen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kat mag dan de domste kat op aarde zijn, eten laat ik nooit ergens staan, behalve bovenop de koelvriesombi of erin. Ze is gelukkig ook niet zo heel snel en kondigt het meestal aan als ze iets fout doet.
ik vind het erg weinig...quote:Op maandag 16 januari 2012 23:10 schreef oinkoink12 het volgende:
Vandaag was weer een mooie dag:
O: Brinta wake-up met water
L: 220g gegrilde kip
D: Helaas op t werk eten, dus geen kookmogelijkheid.
4 magere hamburgers met cherrytomaatjes en een gebakken ei
T: als avondtussendoortje een peer.
Goede compensatie van de pizza van gister!
Doe jij Atkins of een afgeleide daarvan?quote:Op maandag 16 januari 2012 23:10 schreef oinkoink12 het volgende:
Vandaag was weer een mooie dag:
O: Brinta wake-up met water
L: 220g gegrilde kip
D: Helaas op t werk eten, dus geen kookmogelijkheid.
4 magere hamburgers met cherrytomaatjes en een gebakken ei
T: als avondtussendoortje een peer.
Goede compensatie van de pizza van gister!
Mijn lichaam blijkbaar ook ;quote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:51 schreef Silmarwen het volgende:
Glucose waarden waren goed! (Nog) geen diabetes!
Dat vind ik best eenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:09 schreef Barreltje het volgende:
Gisteravond vriendin-oppepavond gehad, maar me niet vergrepen aan de rose, chocolade, popcorn, koekjes etchet werden wat glaasjes water en een stukje ontbijt koek. jaja ik weet dat het niet goed is , maar nog altijd beter dan de rest
mja heb vriendinnetjes verteld dat ik aan de lijn ben ..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat vind ik best eenwaard hoor... Mijn moeder is vandaag jarig en zaterdag hebben we een groot feest. Zie er nu al tegenop om de hele middag/avond tussen de verleidingen rond te moeten lopen. Gelukkig heb ik wel al beloofd om te Bob-en, dus aan de alcohol zal het niet liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Doe jij nu cruesli én muesli in de yoghurt?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest vanochtend ook nuchter bloed laten prikken. Ik voel me gelijk waardeloos omdat ik mijn medicijnen en ontbijt niet op tijd heb genomen. Wel geprobeerd maar natuurlijk duurde alles in het ziekenhuis een eeuwigheid. Nou ja, ik heb me wel eens slechter gevoeld, ik overleef het wel. Extra vroeg naar mijn werk zodat ik als ik later op de dag instort zonder veel problemen eerder weg kan.
Ik had mezelf toch gisterenavond bijna gefopt. Ik had Honger (ja, met een hoofdletter) in zoetigheid. Dus ik ging zoute sticks eten en die smaakten voor geen meter, ik had gelijk geen honger meer. Dat duurde helaas maar een kwartier. Opgelost door een beetje yoghurt met een lepel oplos chocomelk. In het vervolg moet ik gewoon meer A eten, dan heb ik dit probleem niet.
Gisteren:
O: yoghurt met cruesli/muesli
S: 2 miles
T: tomatensap, 2 rijstwafels
L: 2 bruin met avocado, st moret, tomaat, lente-ui en sla karnemelk
T: rauwkost met een 6 melba toastjes, handje cashews, smoothie van 1,5 appel, 0,5 banaan, yoghurt en karnemelk (goede tip Trovey!)
A: tilapia, aubergine, courgette, cashews en rijst met thaise curry en kokosmelk
T: geen idee, 2 zuurtjes, 10 zoute sticks, schaaltje yoghurt met cacaopoeder
Vandaag:
O: yoghurt met cruesli/muesli
T: 2 rijstwafels
L: 3 bruin met kaas en pindakaas
T: opkikker, smoothie (zie gisteren), 2 blaadjes witlof met blauwe kaas en walnoten
A: wortels/peultjes, ovenaardappeltjes, vegadinges
T: geen idee
S: werken dus geen tijd en energie voor sporten
Ik dacht dat het half/half was? Of heb ik dat bij de verkeerde persoon in m'n hoofd?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Doe jij nu cruesli én muesli in de yoghurt?
ahzo, probeer eens met wat kaneel erdoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, het is half/half geworden inderdaad. Zo kan ik afkicken van de cruesli en wennen aan de muesli. Al vind ik dat laatste echt nog niet lekker. Volgens mij komt dat omdat er van die cornflake achtige dingen door zitten, die worden zo klef. Ik las dat de muesli van de Lidl prima is, ik ga gewoon eens wat experimenteren de komende tijd.
Ik heb dat ook hoor, vind muesli gewoon echt niet lekker, er zit geen 'crunch' in, zegmaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmm, t is niet zo zeer de smaak of gebrek aan zoetheid. Die cruesli die ik had smaakte helemaal niet zoet, daarom vond ik m geweldig. Hij bestond toch voor 26% uit suiker hoor dus hoe dat kan snap ik ook niet helemaal. Maar het is de consistentie van muesli die me nog niet echt bevalt. Ik mis de bite zeg maar. Maar ik vind er wel iets op.
Of brinta of een ander ontbijt kiezen kan ook altijdquote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, ik zal toch iets moeten verzinnen. Er werd hier vorige week een opmerking gemaakt over mijn dagelijkse cruesli en ik ben toch wel geschrokken van hoeveel suiker daar in zit dus ik heb graag een vervanging. Maar mocht ik nou echt geen lekkere muesli vinden kan ik altijd nog half/half blijven doen. Ik heb ook wel eens van dat balans (dacht ik) spul op van Quaker, dat was prima te doen maar wel duur.
Daar zit al helemaal geen crunch inquote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:01 schreef Audreyoot het volgende:
Of brinta of een ander ontbijt kiezen kan ook altijd
Ik vind pappen dan weer om tequote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zit al helemaal geen crunch in
Ik ben overigens dol op muesli en allerlei soorten pappen (havermout, yum!), maar brinta vind ik wel zo vies
Dat heb ook vaak. Je hebt dan energie nodig en dat haal je uit eten. Overigens is het zo dat als je slecht slaapt, je minder calorieen verbrandt en dus eigenlijk minder moet eten.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:52 schreef Silmarwen het volgende:
Liga werd druifjes en ik heb nu al 3 rijstwafels op. Kheb treeeeeeek. Door slaapgebrek ga ik altijd teveel eten.
Ik vind het eigenlijk nog een beetje weinig...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:32 schreef sweetdancegirl het volgende:
Netjes gedaan tot nu toe, vind ik zelf!
O: bakje druiven + 2 glazen water
L: 3 broodjes. 1x kaas, 1x vruchtenhagel, 1x hagelslag + 1x water
T: 2 mandarijnen + kop koffie met 2 zoetjes
Uitleg
Ik werk (vrijwillig) op een school als telefoniste (tot volgende week, dan krijg ik wat anders) en moet altijd rond kwart voor 12 van huis. Ik sta altijd 08.30 op en eet een licht ontbijt, vandaag dus druiven.
Om kwart over 11 heb ik 'geluncht' omdat ik anders op het station dingen ga kopen die veel te vet zijn(lange reistijd)
Heb net (rond 15.00) 2 mandarijnen op en een kop koffie omdat ik anders op de terugweg zo'n 'inkakmoment' krijg. En dan ga ik thuis lopen snaaien, werkt niet echt.
Wat moet er als eerst op? Of wat is het minst lang houdbaar?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog een beetje weinig...
Hier heb ik avond-eet-issues. Heb van alles in huis en dus geen idee wat ik ga maken.
Xx
Uhmz, alle aardappel/vlees/vega/pasta dingen liggen in de vriezer en kunnen nog wel een paar weekjes. Er ligt sla in de koelkast (ijsbergsla, rucola mix en eikenbladsla) die op moet en er ligt een pak verse pasta (gevuld met ricotta en spinazie, wel volkoren) in de koeling die binnen een paar dagen op moet. Er ligt ook nog een zakje 'oma's opbakaardappeltjes' en twee quiches die op moeten/mogen binnen een week ofzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat moet er als eerst op? Of wat is het minst lang houdbaar?
Ik zit op 13 lesuren nu, omdat ik nog wat (ouderschaps)verlof heb staan. Volgend schooljaar ga ik denk ik weer naar de 17/18 lesuren.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:11 schreef kwakz0r het volgende:
@laiveneertiekje: je staat ook voor de klas toch? hoeveel lesuren geef je? en lukt t jou om op school tussendoor genoeg te eten? ik ga daar altijd gigantisch de mist in...
ik zit op 21 lesuren en zit in mijn pauzes vaak vast met leerlingen op gesprek en andere werkdingen die nog even "moeten". ik heb twee keer 30 minuten pauze maar ik zie de docentenkamer meestal maar de helft van de dagen... drinken is helemaal een ramp inderdaad...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik zit op 13 lesuren nu, omdat ik nog wat (ouderschaps)verlof heb staan. Volgend schooljaar ga ik denk ik weer naar de 17/18 lesuren.
Het eten op school lukt wel. De ochtendpauze is lang genoeg(20 min.) om fruit naar binnen te werken plus een grote mok thee. Ik heb dit schooljaar maar 1 lunchpauze(30 min.) op school(ik ben verder uiterlijk half 1 vrij), en ik merk dat het nu wat proppen is. Ik krijg 2 boterhammen en een bakje yoghurt weg. De laatste boterham komt dan direct na mijn laatste lesuur.
Ik heb meer moeite met genoeg drinken. Tijdens de leswisseling naar de wc lukt niet, dus ik pas mijn drinkgedrag daar op aan. En dan drink ik vaak thuis eerst ook niet genoeg.
Zou dat ook met broccoli kunnen? Helaas is bloemkool ongeveer de enige groente die ik echt niet lekker vind. Eet het heel af en toe om vriendjelief een plezier te doen, maar eigenlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
En vanavond eten wij dit: http://www.voedingscentru(...)oolmetballetjes.aspx
Probeer de pauzes echt even voor jezelf te houden! Plan leerlingen even na het laatste uur, of zorg dat je daar maar 1 of 2 dagen hooguit voor neemt. Ik heb dit jaar weinig begeleidingstaken, dus bij mij is het makkelijk gezegd, maar ik weet hoe lastig het is om nee te zeggen..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zit op 21 lesuren en zit in mijn pauzes vaak vast met leerlingen op gesprek en andere werkdingen die nog even "moeten". ik heb twee keer 30 minuten pauze maar ik zie de docentenkamer meestal maar de helft van de dagen... drinken is helemaal een ramp inderdaad...
Gewoon proberen zou ik zeggen. Ik vind de hoeveelheden soms wel onhandig, ik heb ook wel eens met een twee persoonsportie gezeten waar we echt wel twee dagen van konden eten, maar ik probeer dus ook gewoon te zoeken naar hoe je de rest op kan maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou dat ook met broccoli kunnen? Helaas is bloemkool ongeveer de enige groente die ik echt niet lekker vind. Eet het heel af en toe om vriendjelief een plezier te doen, maar eigenlijkLos daarvan zit er melk in en mag ik dat niet hebben... Maar zonder melk kan ik er natuurlijk ook wel puree van maken.
Nou valt het bij dit recept nog mee, maar soms staan er ook hoeveelheden bij die zo onhandig zijn. Bij deze bijvoorbeeld:
http://www.voedingscentrum.nl/recepten/weekmenu/woensdag.aspx
8 olijven, 1 geroosterde paprika, 150 gram champignons, 50 gr. geraspte kaas en 25 gr. geraspte parmezaan. Kost best een hoop geld en dan moet je dus ook recepten hebben om de dingen die je over hebt, weer op te maken.
Xx
tsja, ik kies toch snel voor de pauze om niet tot t 8e of 9e uur op die kinderen te hoeven wachten - ik ben vaak na t 7e wel klaar, en 1 keer na t 4e...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Probeer de pauzes echt even voor jezelf te houden! Plan leerlingen even na het laatste uur, of zorg dat je daar maar 1 of 2 dagen hooguit voor neemt. Ik heb dit jaar weinig begeleidingstaken, dus bij mij is het makkelijk gezegd, maar ik weet hoe lastig het is om nee te zeggen..
O ja, ik heb vaak tussenuren voor de pauze of na de pauze, en dan eet ik wat... Ik zorg iig voor wat tijd om even rustig te zitten.
Lief werkt ook in het onderwijs en kent het probleem... Hij laat leerlingen die iets willen bespreken ook wel eens de volgende dag een half uurtje eerder komen, of legt de roosters langs elkaar voor een handig moment.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
tsja, ik kies toch snel voor de pauze om niet tot t 8e of 9e uur op die kinderen te hoeven wachten - ik ben vaak na t 7e wel klaar, en 1 keer na t 4e...
maar je hebt gelijk hoor...
Snap ik, maar in de supermarkt kan het vaak niet. Heb sowieso bij lange na niet elke week de tijd om naar de markt te gaan...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
En ik heb zaterdag op de markt gewoon om 50 gram parmezaanse kaas gevraagd. Ik werd niet eens vreemd aangekeken..
Dat doe ik dus ook vaak. Ik probeer wat meer op school te werken op dagen dat ik weinig lessen heb, en dan spreek ik vaak af met leerlingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lief werkt ook in het onderwijs en kent het probleem... Hij laat leerlingen die iets willen bespreken ook wel eens de volgende dag een half uurtje eerder komen, of legt de roosters langs elkaar voor een handig moment.
Xx
Wanneer ik een vrije dag heb en mijn vriend ook, en we besluiten een nacht door te halen of gewoon gezellig een tijd in bed te blijven hangen, dan doe ik dat. Regelmaat is leuk, maar de enkele keer dat we beiden kunnen uitslapen, dan doen we dat.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en regelmaat inbouwen.. niet pas om 12 uur je nest uit komen rollen..
De komkommersalade:quote:Op maandag 16 januari 2012 13:36 schreef CelasV het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal in de komkommersalade dan? Je kunt bijvoorbeeld ook een waldorfsalade maken met yoghurt ipv mayonaise, daar zitten walnoten + andere groenten in of een ei toevoegen aan je salade of op brood doen. Verder kwark met vers fruit eten of een beker karnemelk als T. Verder zou je wat muesli door je ontbijtyoghurt kunnen doen.
Ligt je ritme heel laat? Ik kan me voorstellen dat je dan na de D weer trek krijgt; is dat zo?
edit: het lijstje van gisteren lijkt er al meer op, trouwens. Met genoeg brood en een normaal ogende D. Als je daar nog wat kwark of yoghurt als T aan toe gevoegd zou hebben, heb je een redelijk normaal lijstje, denk ik.
Potjes olijven en geroosterde paprika kan je maanden goed houden in de koelkast. En ik zou gewoon geraspte parmesan of belegen kaas doen zoals het mij het beste uitkomt. Dus net wat ik in huis heb of wat als eerste op moet, niet te ingewikkeld hoor. Zoveel kan het nooit uitmaken. Een doosje champignons is meestal 250 gram, de rest zou je op brood kunnen eten of een andere avond door pasta ofzo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou dat ook met broccoli kunnen? Helaas is bloemkool ongeveer de enige groente die ik echt niet lekker vind. Eet het heel af en toe om vriendjelief een plezier te doen, maar eigenlijkLos daarvan zit er melk in en mag ik dat niet hebben... Maar zonder melk kan ik er natuurlijk ook wel puree van maken.
Nou valt het bij dit recept nog mee, maar soms staan er ook hoeveelheden bij die zo onhandig zijn. Bij deze bijvoorbeeld:
http://www.voedingscentrum.nl/recepten/weekmenu/woensdag.aspx
8 olijven, 1 geroosterde paprika, 150 gram champignons, 50 gr. geraspte kaas en 25 gr. geraspte parmezaan. Kost best een hoop geld en dan moet je dus ook recepten hebben om de dingen die je over hebt, weer op te maken.
Xx
Ja, snap goed wat je bedoelt en weet ook wel dat je veel dingen lang kunt bewaren, maar het viel me op dat dit recept toevallig nogal veel onhandige hoeveelheden heeft. De kruidenkast staat hier ook goed vol, dus iets lekkers maken lukt meestal wel. Soms ben ik gewoon inspiratieloos... Vanavond ga ik voor de gebakken aardappeltjes, want daar heb ik zin in. Denk dat ik er een schnitzel (een halve kipschnitzel per persoon) bij doe en een lekkere berg salade met een halve puntpaprika, een halve appel en yoghurtdressing. Moet sowieso nu een knoop doorhakken, anders zit ik over een uur nog te bedenken wat ik wil eten en daar word ik chagrijnig vanquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Potjes olijven en geroosterde paprika kan je maanden goed houden in de koelkast. En ik zou gewoon geraspte parmesan of belegen kaas doen zoals het mij het beste uitkomt. Dus net wat ik in huis heb of wat als eerste op moet, niet te ingewikkeld hoor. Zoveel kan het nooit uitmaken. Een doosje champignons is meestal 250 gram, de rest zou je op brood kunnen eten of een andere avond door pasta ofzo.
Ik ben er sinds een paar maanden achter dat het vaak veel voordeliger is om producten te kopen die je over meerdere maaltijden kunt verspreiden. Zo hou je nooit restjes over. En dan is dat recept misschien voor een avondje duur, maar heb je wel voor een aantal andere maaltijden alvast ingredienten in huis. En als je veel verschillende dingen in je koelkast hebt, heb je ook sneller inspiratie voor volgende maaltijden. Ik koop per recept trouwens maximaal 2 nieuwe ingredienten. Hoe langer je op jezelf woont, hoe minder nieuwe kruiden enzo je nodig hebt.
Ik heb ook geen idee wat je vanavond moet eten trouwens. Ben niet zo helder meer. Blij dat ik al een plan heb, haha! Wij hebben ook een nogal ongeinspireerde maaltijd van vegading (speklap voor de man in huis), aardappeltjes en wortels/peultjes. Ik heb wel heel veel kruiden in de kast en diepvries, zo kan je overal iets extra lekkers van maken.
Weinig? Dit is voor mijn doen behoorlijk goed kan ik bekennenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk nog een beetje weinig...
Hier heb ik avond-eet-issues. Heb van alles in huis en dus geen idee wat ik ga maken.
Xx
Waarom eet je en waarom lijn je?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wanneer ik een vrije dag heb en mijn vriend ook, en we besluiten een nacht door te halen of gewoon gezellig een tijd in bed te blijven hangen, dan doe ik dat. Regelmaat is leuk, maar de enkele keer dat we beiden kunnen uitslapen, dan doen we dat.
Daarnaast lees ik hier inderdaad veel tussendoortjes die vervolgens door anderen worden afgekraakt. Muesli weiger ik te eten, fruit neem ik vaak zat als tussendoortje... Ik eet niet eens zoveel minder dan de rest hier.
Oke, deze dag:
O. 1 boterham met dun vruchtenhagel en 1 boterham met kaas + beetje mosterd
L. 2 boterhammen met 100 witte bonen in tomatensaus (even een halve pot leegmaken met geliefde, anders kom ik er vanavond niet doorheen)
T. 2 biscuitjes
D. Gebakken aardappeltjes + champignons + knoflook en misschien een restje bonen (circa 150gr)
T. 2x fruit.
Het idee erachter is dat ik meeste dagen mijn suiker inname laag heb zitten, alleen heel af en toe behoefte aan zoet heb en vandaag is zo'n dag. Ik doe nu al twee maanden met dezelfde rol biscuitjes en ik ben nog niet eens op de helft.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom eet je en waarom lijn je?
Ik gok dat je het een en ander aan energie hebt opgeslagen om je middel. Dat wil je verbranden. wat heb je nodig om energie vrij te maken? Vitamines, mineralen, vetzuren (omega-3), aminozuren, etc. Dat zit in verse groente, vlees/vis, fruit.
Op je lijstje staan te weinig dingen die je echt nodig hebt. Als je dan toch weinig wilt eten, eet dan andere dingen. Gebakken aardappeltjes, bonen, brood met suiker, biscuitjes... Wat is het idee erachter? Hoe kun je je energie vrijmaken zonder vitamines? Hoe verbrand je een stuk hout zonder zuurstof?
Iets om over na te denken.
Het ging me om het afvallen, maar zonder een dieet, maar door het hebben van een goed ritme. Op dit moment heb ik een goed ritme. Drie maaltijden (dat was er eerst één of twee) en drie tussendoortjes die gezond zijn (dat lukt redelijk). Verder beweeg ik gewoon redelijk en dat werkt blijkbaar voor mij. Volgens haar kom ik hiermee op mijn set-point terecht en dit ritme bevalt me. Ik heb nooit honger, ben energiek en dat is prima.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik dacht dat je van je vriendin die dietiste was een ander schema gekregen had, met wel redelijk veel brood. En dat je niet zozeer voor het afvallen ging, maar meer voor het regelmaat krijgen en weer een goed eetpatron op wilde bouwen..
Maar dan heb ik dat zeker toen verkeerd begrepen...
ik ben ook geen fan van low-carb, maar je kunt echt beter wel meer op je suikers letten en dingen als vruchtenhagel enzo gewoon skippen. ik eet ook 5 boterhammen, maar dan met magere vleeswaren en pindakaas. vult veel beter en ik snaai daardoor veel minder (heb wel eens suikerbehoefte maar dan hoef ik daar nog niet aan toe te gevenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het ging me om het afvallen, maar zonder een dieet, maar door het hebben van een goed ritme. Op dit moment heb ik een goed ritme. Drie maaltijden (dat was er eerst één of twee) en drie tussendoortjes die gezond zijn (dat lukt redelijk). Verder beweeg ik gewoon redelijk en dat werkt blijkbaar voor mij. Volgens haar kom ik hiermee op mijn set-point terecht en dit ritme bevalt me. Ik heb nooit honger, ben energiek en dat is prima.
(en een boterham of vier/vijf is niet veel, maar normaal).
Ja maar ik ben ongesteld en had behoefte aan zoet, dus dat is mijn enige echte ongezonde zoet in de maand! Gun een vrouw watquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben ook geen fan van low-carb, maar je kunt echt beter wel meer op je suikers letten en dingen als vruchtenhagel enzo gewoon skippen. ik eet ook 5 boterhammen, maar dan met magere vleeswaren en pindakaas. vult veel beter en ik snaai daardoor veel minder (heb wel eens suikerbehoefte maar dan hoef ik daar nog niet aan toe te geven)
Witte bonen in tomatensaus zijn niet zo gezond en al helemaal niet in combi aardappelen. Je kan beter of aardappelen met bv sperziebonen kiezen en anders alleen witte bonen in tom saus maar niet in combi met.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat ik meeste dagen mijn suiker inname laag heb zitten, alleen heel af en toe behoefte aan zoet heb en vandaag is zo'n dag. Ik doe nu al twee maanden met dezelfde rol biscuitjes en ik ben nog niet eens op de helft.
Bonen zijn gezond. Ik eet ze niet elke dag, er zit wisseling in mijn groente innamen en soms zijn dat bonen, soms is het komkommer en weer een andere dag zijn het bieten. Afwisseling is goed.
En dat verhaal geldt ook voor de aardappelen, de ene dag kook ik ze en zo twee keer per maand bak ik ze. En weer een andere dag eet ik rijst of pasta of couscous. Dat heet afwisseling.
Het is heel erg leuk dat jullie me allemaal aan een koolhydraatarm dieet willen praten, maar als eerder gezegd, ik ga daarin doorslaan en weiger dat. Ik blijf gewoon aan mijn volkoren boterhammen, ik weiger enkel maar vlees te eten op brood. Ik luister naar een diëtist en die vertrouw ik.
Daarnaast ben ik inmiddels 9,7kg kwijt in een kleine maand, dus blijkbaar werkt het wel voor mij.
(toch interessant dat de ene helft wil dat ik meer ga eten en de andere helft wil dat ik minder ga eten)
niet zo veel mis mee als je geen low-carb doet volgens mij. al zijn witte bonen niet de meest gezonde bonen... maar ik combineer bruine/witte bonen meestal idd niet meer met aardappel, alleen vlees en groente.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Witte bonen in tomatensaus zijn niet zo gezond en al helemaal niet in combi aardappelen. Je kan beter of aardappelen met bv sperziebonen kiezen en anders alleen witte bonen in tom saus maar niet in combi met.
Hmm verschil weet ik niet maar 30 minuten fietsen en zoveel verbranden lijkt me sterk (helaas).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:41 schreef Purdey het volgende:
Net even opgezocht wat nu eigenlijk het verschil is tussen Kcal en Cal. Mijn homtrainer geeft dit aan: ik heb net 30 minuten gefietst, en ik verbruikt daar 285 Cal mee. Als ik het invul op valtaf.nl als activiteit geeft ie aan dat ik in die 30 minuten 423 kcal heb verbruikt.
Nu schijnt er dus een verschil te zijn waardoor cal en kcal een heel ander getal weergeeft. Iemand die hier iets meer over weet?
Ik heb die 30 minuten, met mijn huidige gewicht ingevuld op verschillende websites, en iedereen komt rond de 400 kcal uit. Ik vind het persoonlijk ook best veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm verschil weet ik niet maar 30 minuten fietsen en zoveel verbranden lijkt me sterk (helaas).
doorgaans is 1 kcal 1000 cal (net als een kilogram 1000 gram is.) ik vermoed dat je hometrainer gewoon 285 kcal bedoelt met als aanduiding Cal (ipc, bijvoorbeeld, miles, afstand. cal als weergave instelling dus, van kcal). Valtaf is weleens wat te positief w.b. verbruik door sporten...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:41 schreef Purdey het volgende:
Net even opgezocht wat nu eigenlijk het verschil is tussen Kcal en Cal. Mijn homtrainer geeft dit aan: ik heb net 30 minuten gefietst, en ik verbruikt daar 285 Cal mee. Als ik het invul op valtaf.nl als activiteit geeft ie aan dat ik in die 30 minuten 423 kcal heb verbruikt.
Nu schijnt er dus een verschil te zijn waardoor cal en kcal een heel ander getal weergeeft. Iemand die hier iets meer over weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |