abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106798701
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106798713
Verder met de hamburgers. :+
Optimist tot in de kist
pi_106798730
Lamsburgers met een gorgonzolavulling O+ *;

*noteert, voor als Mr.Mo volgende week in Nederland is*
Ja doei.
pi_106798740
ahzo, ja zelf wil ik max 2x pw rood vlees eten waarvan 1x meestal biefstuk is omdat dit wel gezond is. Dus zelf zou ik niet snel 2x in een week gehakt maken :)
pi_106798760
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Lamsburgers met een gorgonzolavulling O+ *;

*noteert, voor als Mr.Mo volgende week in Nederland is*
Ik ken het niet maar het klinkt erg lekker
pi_106798798
Ik eet trouwens alle soorten vlees en als het een vetter soort is eet ik er gewoon minder van.
pi_106798820
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik eet trouwens alle soorten vlees en als het een vetter soort is eet ik er gewoon minder van.
Dat kan ook :)
pi_106798833
Wat overigens ook nuttig is: meng áárdig wat knoflook door je (zaanse) mayonaise heen als je bijvoorbeeld patat/schijfjes/etc. eet. Er zit héél veel smaak aan, zowel knof als mayo, maar is wel vrij pittig, waardoor je minder snel een heel stuk aardappel verzuipt in de mayo ;)
Ja doei.
pi_106798914
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ken het niet maar het klinkt erg lekker
:@ zelf bedacht ;)

Hamburgers maken en bij het maken van de burger de bol eerst door tweeën delen, plat maken, wat blokjes gorgonzola er in drukken, andere bol erop (ook beetje plat) en een nieuwe bol/burger maken. Zelf doe ik het het liefst met lamsgehakt en dan alleen wat peper, zout en een sjalotje, en dan serveren met kwark/creme fraiche met knoflook op een volkorenbroodje. Wat uitgebakken spek erbij (echt hard uitgebakken) doet het ook goed!
Ja doei.
pi_106798953
Nu heb ik wel zin gekregen in zelfgemaakte hamburgers :9~

Dat wordt mijn D. Doen jullie gewoon een ei door het gehakt voor te binden? Die kwark knoflook combi klinkt ook erg lekker, is ook goed voor bloedvaatjes :)
pi_106798961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@ zelf bedacht ;)

Hamburgers maken en bij het maken van de burger de bol eerst door tweeën delen, plat maken, wat blokjes gorgonzola er in drukken, andere bol erop (ook beetje plat) en een nieuwe bol/burger maken. Zelf doe ik het het liefst met lamsgehakt en dan alleen wat peper, zout en een sjalotje, en dan serveren met kwark/creme fraiche met knoflook op een volkorenbroodje. Wat uitgebakken spek erbij (echt hard uitgebakken) doet het ook goed!
Dat klinkt echt veelste lekker :D
(behalve de spek)
het is maar goed dat de boodschappen alweer gedaan zijn
pi_106799014
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:13 schreef Audreyoot het volgende:
Nu heb ik wel zin gekregen in zelfgemaakte hamburgers :9~

Dat wordt mijn D. Doen jullie gewoon een ei door het gehakt voor te binden? Die kwark knoflook combi klinkt ook erg lekker, is ook goed voor bloedvaatjes :)
Vroeger wel, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Merk wel verschil in soort gehakt: gewoon rundergehakt heeft het wellicht wat meer nodig dan tartaar/steak gehakt en lam, wat ik dus de laatste tijd vaker gebruik, dus tsja, ligt eraan wat je gebruikt dus, máár dan doe ik alleen de dooier. Bij het gebruiken van het hele ei krijg je dan altijd wel van die 'viezige witte flubjes' bij het bakken, vind ik vooral niet mooi staan :@
Ja doei.
pi_106799039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vroeger wel, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Merk wel verschil in soort gehakt: gewoon rundergehakt heeft het wellicht wat meer nodig dan tartaar/steak gehakt en lam, wat ik dus de laatste tijd vaker gebruik, dus tsja, ligt eraan wat je gebruikt dus, máár dan doe ik alleen de dooier. Bij het gebruiken van het hele ei krijg je dan altijd wel van die 'viezige witte flubjes' bij het bakken, vind ik vooral niet mooi staan :@
haha ok thnx, ga het gewoon proberen straks :) Eieren heb ik toch altijd wel in huis!
pi_106799097
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wat overigens ook nuttig is: meng áárdig wat knoflook door je (zaanse) mayonaise heen als je bijvoorbeeld patat/schijfjes/etc. eet. Er zit héél veel smaak aan, zowel knof als mayo, maar is wel vrij pittig, waardoor je minder snel een heel stuk aardappel verzuipt in de mayo ;)
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk altijd rode sausen , zelden nog dingen als fritesaus e.d(en als dat zo is dan de halvafritsaus e.d.). werkt net zo goed en er is meer keuze dan alleen ketchup en curry. :P .
Optimist tot in de kist
pi_106799136
sauzen is met een z :@
Kwak
pi_106799139
Tijd voor lunch; hard volkoren broodje met geitenkaas, honing en walnoten
pi_106799181
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk altijd rode sausen , zelden nog dingen als fritesaus e.d(en als dat zo is dan de halvafritsaus e.d.). werkt net zo goed en er is meer keuze dan alleen ketchup en curry. :P .
Volgens mij kan je ketchup sowieso beter niet kiezen want daar zit nog meer suiker in dan cola. Maar rode sauzen zijn over het algemeen wel een stuk gezonder dan witte!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zaterdag 14 januari 2012 @ 13:22:38 #18
70532 loveli
N
pi_106799197
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
Met een S mag ook :+
crap in = crap out
pi_106799215
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
:|W ...het was laat gisteravond, ik lette niet op :P :P . modje? :@
Optimist tot in de kist
pi_106799262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Met een S mag ook :+
Ik zoek het nu op >:) ....tja, bijna 30 jaar geleden school achter me gelaten....andere spelling? :')
Optimist tot in de kist
pi_106799309
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

[

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom doe ik er nooit een hele fles op. ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Vis een optie? zaterdag 14 januari 2012 @ 13:26:53 #22
70532 loveli
N
pi_106799328
Plafond = met s, in de pan met een z.

Over wel/niet gezond zijn van vlees:
Rund en varkensvlees = ovtstekingsbevorderend en daarom minder gezond. Maar.. in rood vlees zit ijzer, dus wel gezond. En B-vitamines zitten ook in vlees. Lever bevat ijzer en vitamine A. Witvlees bevat niet de ongezonde vetten die rood en varkensvlees wel bevattn.

Het gaat weer eens om balans. Vooral witvlees, een of twee keer in de week vis, een keer in de week rund is een nette combo.
crap in = crap out
pi_106799410
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:06 schreef Audreyoot het volgende:
ahzo, ja zelf wil ik max 2x pw rood vlees eten waarvan 1x meestal biefstuk is omdat dit wel gezond is. Dus zelf zou ik niet snel 2x in een week gehakt maken :)
Tonijnburgers niets dan?
SPOILER
Edit: Sausje vergeten :P Lekker zoete manis is heerlijk :9
pi_106799437
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:29 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Tonijnburgers niets dan?
SPOILER
Dat ziet er ook goed uit en past goed in mijn eiwit dagjes :D Thnx!
pi_106799450
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=122

Ik neem aan dat het beide kan, volgens mij heb ik het destijds met een S geleerd maar Z klinkt ook bekend...... :')
Optimist tot in de kist
  Vis een optie? zaterdag 14 januari 2012 @ 13:32:54 #26
70532 loveli
N
pi_106799508
http://www.encyclo.nl/begrip/sausen
Sausen = verven, sauzen = meervoud van saus ;)
crap in = crap out
pi_106799509
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:21 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ketchup sowieso beter niet kiezen want daar zit nog meer suiker in dan cola. Maar rode sauzen zijn over het algemeen wel een stuk gezonder dan witte!

SPOILER
Fijn voor mij dat ik het dan niet per fles erop giet. :+ In witte sausen zit trouwens ook suiker. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106799519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:32 schreef loveli het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/sausen
Sausen = verven, sauzen = meervoud van saus ;)
We sausen gewoon de hamburgers. :Y) Dus of we laten het staan en maken er een woordgrapje van of modje maakt even van de s en z.....laat ik aan modje over. :P
Optimist tot in de kist
pi_106799648
Volgens mij gebruik je sausen bij het schilderen van een muur en sauzen bij voedsel.
pi_106799942
Opgelost en bedankt modje. :*
Optimist tot in de kist
pi_106799980
graag gedaan :+
Ja doei.
pi_106800072
;)
Eetlijstje tot nu: bakje vruchtenkwark en 1 banaan.
Straks gepland: Andijviestamp van Unox (eens proberen, was in de aanbieding), zit een klein rookworstje bij maar nu al gezien dat dat teveel voor me is. :') Als ik alles zou eten zou dat (volgens de verpakking) 650 calorieen zijn.
Optimist tot in de kist
pi_106800073
Huh, ik ben even een half uurtje weg en ineens ben ik onderwerp van gesprek.

Anyway, ik vind een runderhamburger bij het avondeten dus niet ongezond. Ik bedoelde met mijn post dat ik voor morgen broodjes hamburger op het menu heb gezet en da's over het algemeen niet waanzinnig gezond want wit bolletje, plakje kaas, ketchup en mayo (verder sla, tomaat, augurk en uitjes). Mijn vriend doet er zelfs nog gebakken ei en spek op. Tegenwoordig bakken we ze sowieso in de grillpan dus dat scheelt alweer. En er gaat trouwens nooit een ei door het magere rundergehakt want we doen op 500 gram gehakt een lepel ketchup en een lepel grove mosterd erdoor. Trouwens, hoe langer je het gehakt kneedt, des te compacter wordt de structuur. Dan valt het lang niet zo snel uit elkaar.

Maarrrrrr, het recept van morgen is totaal anders dan wat we normaal doen. Het is een recept van Gordon Ramsay en er gaat mosterd, worchestersauce, tabasco, rode ui, bieslook en blauwe kaas doorheen. Ik denk dat ik 2 burgers neem met per burger een half broodje, dat scheelt ook weer. Ik maak er ook coleslaw bij, dat kan dan mooi op de plaats van de twee halve broodjes die ik bespaar. De toppings op de hamburgers zijn trouwens sla, tomaat en avocado. Geen saus dus.
Spoilers!
pi_106800108
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
;)
Eetlijstje tot nu: bakje vruchtenkwark en 1 banaan.
Straks gepland: Andijviestamp van Unox (eens proberen, was in de aanbieding), zit een klein rookworstje bij maar nu al gezien dat dat teveel voor me is. :') Als ik alles zou eten zou dat (volgens de verpakking) 650 calorieen zijn.
zo groot is mijn avondmaaltijd altijd wel :?
Kwak
pi_106800125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, ik ben even een half uurtje weg en ineens ben ik onderwerp van gesprek.

Anyway, ik vind een runderhamburger bij het avondeten dus niet ongezond. Ik bedoelde met mijn post dat ik voor morgen broodjes hamburger op het menu heb gezet en da's over het algemeen niet waanzinnig gezond want wit bolletje, plakje kaas, ketchup en mayo (verder sla, tomaat, augurk en uitjes). Mijn vriend doet er zelfs nog gebakken ei en spek op. Tegenwoordig bakken we ze sowieso in de grillpan dus dat scheelt alweer. En er gaat trouwens nooit een ei door het magere rundergehakt want we doen op 500 gram gehakt een lepel ketchup en een lepel grove mosterd erdoor. Trouwens, hoe langer je het gehakt kneedt, des te compacter wordt de structuur. Dan valt het lang niet zo snel uit elkaar.

Maarrrrrr, het recept van morgen is totaal anders dan wat we normaal doen. Het is een recept van Gordon Ramsay en er gaat mosterd, worchestersauce, tabasco, rode ui, bieslook en blauwe kaas doorheen. Ik denk dat ik 2 burgers neem met per burger een half broodje, dat scheelt ook weer. Ik maak er ook coleslaw bij, dat kan dan mooi op de plaats van de twee halve broodjes die ik bespaar. De toppings op de hamburgers zijn trouwens sla, tomaat en avocado. Geen saus dus.
Praat nooi over jezelf, dat doen anderen wel als je weg bent. :+ We gaan er ook niet van uit dat jij 's morgens met hamburgers begint hoor. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106800138
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zo groot is mijn avondmaaltijd altijd wel :?
Dan zit ik in ieder geval goed met de Unox maaltijd. :P
Optimist tot in de kist
pi_106800150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef trovey het volgende:

[..]

We gaan er ook niet van uit dat jij 's morgens met hamburgers begint hoor. ;)
Spreek voor jezelf :{w
Ja doei.
pi_106800158
Ik vind 650 kcal ook wel ok hoor.

Trovey, hoe is het met je zoektocht naar het tomatensap? Ik ben wel benieuwd, ben een addict ;)
Spoilers!
pi_106800335
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf :{w
:')
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind 650 kcal ook wel ok hoor.

Trovey, hoe is het met je zoektocht naar het tomatensap? Ik ben wel benieuwd, ben een addict ;)
Die van de Jumbo is lekker en zacht van prijs (merk ben ik even kwijt maar het is gewoon de goedkoopste in hun assortiment :P ). Ik heb nu nog een groentesapje in de voorrraadkast staan(dus behalve tomaat ook wortel, biet, prei,selderij, zuurkool, peterselie en kersen :? :? sap).
Is een bio-sapje en geen idee meer waar ik die gekocht heb...waarschijnlijk Aldi of Lidl en die moet ik nog uitproberen.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:22:14 #40
251095 Purdey
Better off alone..
pi_106800809
Ik wil binnenkort de kipfilet hamburgers uit het 'Low fat meals' van Ainsley Harriot maken :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_106801317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:05 schreef trovey het volgende:

[..]

:')

[..]

Die van de Jumbo is lekker en zacht van prijs (merk ben ik even kwijt maar het is gewoon de goedkoopste in hun assortiment :P ). Ik heb nu nog een groentesapje in de voorrraadkast staan(dus behalve tomaat ook wortel, biet, prei,selderij, zuurkool, peterselie en kersen :? :? sap).
Is een bio-sapje en geen idee meer waar ik die gekocht heb...waarschijnlijk Aldi of Lidl en die moet ik nog uitproberen.
Zal zo eens kijken bij Jumbo. Die van Dirk/Bas/Digros is ook goed te drinken, en 69 cent voor een liter dus daar klaag ik ook niet over. Ik vind groentesap (kersen, huh!) over het algemeen net iets lekkerder dan tomatensap maar die heb ik tot nu toe alleen gevonden van Appelsientje en V8 en die vind ik beide eigenlijk te duur. De tomatensap van Aldi of Lidl (weet ook niet welke winkel maar 1 van de 2 heeft maar tomatensap in t assortiment) vond ik wel redelijk maar niet beter dan die van Bas.
Spoilers!
pi_106801676
zelf tomatensap maken? tomatenpulp, aanvullen met kruidenbouillon, in de blender, beetje peper erin, zoiets?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106802238
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zal zo eens kijken bij Jumbo. Die van Dirk/Bas/Digros is ook goed te drinken, en 69 cent voor een liter dus daar klaag ik ook niet over. Ik vind groentesap (kersen, huh!) over het algemeen net iets lekkerder dan tomatensap maar die heb ik tot nu toe alleen gevonden van Appelsientje en V8 en die vind ik beide eigenlijk te duur. De tomatensap van Aldi of Lidl (weet ook niet welke winkel maar 1 van de 2 heeft maar tomatensap in t assortiment) vond ik wel redelijk maar niet beter dan die van Bas.
Hier zit geen Dirk/Bas/Digros. :P ...Oosten des lands doen ze niet aan. :') C1000 heeft geen eigen merk/B-merk in tomaten/groentensap...AH weet ik niet, COOP en Spar moet ik ook eens kijken. Plus zit hier één winkel maar dat is aan de andere kant van de stad net zoals de Boni dus daar moet ik toevallig eens zijn om het te zien. Die van de Jumbo zit ook rondom de 69 cent.
Optimist tot in de kist
pi_106802359
Ah heeft wel tomatensap, die is een beetje waterig. En het merk dat Bas verkoopt heet Krings. Het is geen eigen merk dus misschien hebben ze het ergens anders ook.
We kunnen wel een tomatensap topic openen zo :Y) .
Spoilers!
pi_106802617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah heeft wel tomatensap, die is een beetje waterig. En het merk dat Bas verkoopt heet Krings. Het is geen eigen merk dus misschien hebben ze het ergens anders ook.
We kunnen wel een tomatensap topic openen zo :Y) .
:P
Optimist tot in de kist
pi_106804264
Ik heb wel eens tomatensap bij de AH gehaald(twijfel nu alleen of het van het AH merk was), maar die was me toch een partij zout!
pi_106804391
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel eens tomatensap bij de AH gehaald(twijfel nu alleen of het van het AH merk was), maar die was me toch een partij zout!
Daarom wilde mijn dietiste eigenlijk ook dat ik zo tomaten nam maar buiten die snoeptomaatjes vind ik gewone tomaten eigenlijk om zo uit het handje te eten niet van je het. :') Gewoon eentje keizen die minder zout heeft....etiketten lezen dus. :P
Optimist tot in de kist
pi_106804642
Vind je ze ook niet lekkerder met een beetje balsamicoazijn erop? Of dus zelf een klein beetje peper/zout erop doen?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:37:59 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106804684
Jum, tomatensoep met crackers :) *jullie tomatenpraat maakt me eerst misselijk *gatver, tomatensap :r * maar daarna bleek het inspiratie :)*

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106804756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vind je ze ook niet lekkerder met een beetje balsamicoazijn erop? Of dus zelf een klein beetje peper/zout erop doen?
Helaas blijven gewone tomaten waterig. :') Er schijnen hele smakelijke tomaten te bestaan maar die wil men dan weer niet verkopen omdat ze te lelijk zijn. :') Enfin, bewerkte tomaten (dus gekookt e.d.) schijnen nog veel beter te zijn qua goede stofjes die erin zitten.dus dan eet ik ze zo wel....en die potten snoeptomaatjes. :9
Optimist tot in de kist
pi_106805672
Vandaag heb ik gegeten:

één bruin broodje met filet american en een paar happen uit een appel die ik vies vond. Ik heb de hele dag niet aan eten gedacht en zelfs toen vriendinnen van mij perse naar de mac donalds wilden, heb ik niets gegeten (niemand weet dat ik op dieet ben, anders hadden ze wel rekening gehouden ;)). Ik ga zo warm eten en dat is het dan voor vandaag. Vanavond en vannacht ga ik wel experimenteren qua drugs op een feest dus ik moest de hele dag sowieso gevarieerd eten maar ik ga zo wel normaal eten.

Wat ik me afvraag; wat ik heb gegeten is sowieso niet voldoende, heeft iemand misschien een specifiek en betrouwbaar schema van hoeveel je ongeveer kan eten en wat ongeveer normaal is. Twee of één broodje 's ochtends, en wat precies 's middags?
pi_106805704
Jij moet een troll zijn.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')