cruesli = suiker. Er zijn wel betere alternatievenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:49 schreef Scootmobiel het volgende:
Cruesli met melk, als ontbijt.Bij voorkeur de Multivrucht of Vier Noten.
Kun je beter muesli nemen en als je de suiker mist daar zelf een schapje van bijdoenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:49 schreef Scootmobiel het volgende:
Cruesli met melk, als ontbijt.Bij voorkeur de Multivrucht of Vier Noten.
Nee, op de gewone muesli moet je veel te veel kauwen, vind ik. Ik krijg het haast niet weg. Waarschijnlijk door die geplette havervlokken. Geef mij maar de krokante versie.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Kun je beter muesli nemen en als je de suiker mist daar zelf een schapje van bijdoen...cruesli is één en al suiker.
Klopt idd die gebruik ik zelf ook. Ik doe er nog een theelepel kaneel in want dat schijnt ook wel goed te zijn als je wat wilt afvallenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:57 schreef Mirjam het volgende:
de lidl heeft ongelooflijk lekkere muesli, met heel veel gedroogd fruit en noten.
in een zak met een paarse streep
Sorry maar cruesli kan ik niet in het lijstje zetten want dat is echt niet gezond en zit idd vol met suiker.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:09 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Nee, op de gewone muesli moet je veel te veel kauwen, vind ik. Ik krijg het haast niet weg. Waarschijnlijk door die geplette havervlokken. Geef mij maar de krokante versie.![]()
Al is die misschien door het hogere suikergehalte inderdaad wat minder gezond, daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Jupsquote:Op maandag 16 januari 2012 15:08 schreef Scootmobiel het volgende:
Okee, kan ik me voorstellen.![]()
Dan houden we het bij gewone muesli, die staat al in de OP, zag ik.
Kaasbroodje is idd niet echt gezond, maar ik eet 's ochtends toch wel vaker graag een volkoren/meergranen afbakbroodje ipv twee boterhammen. Vult net zo goed, is lekker warm en is ook afwisselingquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:15 schreef Audreyoot het volgende:
Probeer met iets vloeibaars te beginnen zoals brinta idd. Is echt een kwestie van wennen. Afbakbrood is sowieso slecht, al helemaal een kaasbroodje.
Avocado (zonder d...) vind ik helemaal niet lekker, dus ik neem vaak komkommer mee, die ik dan op m'n boterham met smeerkaas (20+) doe. Ook maak ik wel eens quiche (van aardappeldeeg) of tortilla (soort eiquiche zonder korst). Daar kan ik dan twee of drie dagen van lunchen. Ook snoeppaprikaatjes of gewone paprika in reepjes is lekker. Wraps met kipfilet en rucola ofzo zijn ook lekker en volkorenwraps zijn tegenwoordig gewoon te koop bij de Appie. Als je het niet wilt laten 'verpieteren', maak het dan nog niet helemaal klaar, maar stop de ingredienten los in de vakjes, dan blijven ze langer fris.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:30 schreef rhubarb het volgende:
Iemand nog tips voor m'n spanking nieuwe lunchbox (met vakjes) om mee te nemen naar werk? Zie veel kip en advocado voorbijkomen, maar die laat ik liever niet uren in m'n lunchbox verpieteren.
En toch schijnt afbakbrood niet zo heel gezond te zijn. Zitten bijna geen vezels in( lees hier dat er in het donkerste afbakbrood de minste vezels zitten) en veel onnodige stoffen om het langer houdbaar te houden(zelfs E nummers waar je onvruchtbaar van kan wordenquote:Op maandag 16 januari 2012 15:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kaasbroodje is idd niet echt gezond, maar ik eet 's ochtends toch wel vaker graag een volkoren/meergranen afbakbroodje ipv twee boterhammen. Vult net zo goed, is lekker warm en is ook afwisseling
[..]
Xx
Ja, die heb ik ook ontdekt. Beter dan de duurste muesli bij appie. Ik eet die ook, zelf met magere yoghurt nog een lekkker intbijt ivm de zadne, nootjes en gedroogd fruit.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:57 schreef Mirjam het volgende:
de lidl heeft ongelooflijk lekkere muesli, met heel veel gedroogd fruit en noten.
in een zak met een paarse streep
Oatmeal is gewoon havermout toch? Zit nu in de VS, en ik eet hier altijd oatmeal als ontbijt. Vult goed!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook ontdekt. Beter dan de duurste muesli bij appie. Ik eet die ook, zelf met magere yoghurt nog een lekkker intbijt ivm de zadne, nootjes en gedroogd fruit.
Overigens is yoghurt met fruit ook best goed in de ochtend. Je moet vooral naar je lichaam luisteren. Krijg je niets naar binnen, dan neem je iets mee van brood voor als je trek krijgt.
Het meest goddelijke ontbijt dat ik ooit kreeg was in een sjiek engels hotel. Ik kon kiezen,full-english, roerei met zalm of zelfgemaakte oatmeal. De eerst twee dagen koos ik de omelet, full english vind ik te zwaar, dus een keer de oatmeal... Nou echt, het was met room en volle melk en turbinado suiker.. maar gvd, wat heerlijk. Fluweelzacht, romig, zoet.. Echt briljant. Brinta is echt in een andere categorie.
Ja, da's havermout.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:29 schreef Marurk het volgende:
[..]
Oatmeal is gewoon havermout toch? Zit nu in de VS, en ik eet hier altijd oatmeal als ontbijt. Vult goed!
Lekker gezond...quote:Op maandag 16 januari 2012 21:31 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vermoed dat het gemaakt is met volle melk en slagroom.
Brinta is toch een gezondere keuze gezien ook de TTquote:Op maandag 16 januari 2012 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Helemaal niet. maar wel ontzettend lekker!
Je kan ook havermout met halvolle melk maken natuurlijk. Zelf koken is echt lekkerder dan brinta. Maarja, lang niet zo lekker als bijna slagroom natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:58 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Brinta is toch een gezondere keuze gezien ook de TT
Maargoed, een keer wat minder gezond ontbijt kan echt wel, zeker als je op vakantie bent.
Serieus? Dat is toch meer een toetje als ontbijt dat?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Op een vrije dag eet ik graag een volkorenbroodje met vleeswaar, volkorenbroodje met kaas en een beschuitje met kaas of jam.
Daarna een zacht gekookt eitje!
Op werkdagen 250 gr magere kwark met 200 gr vla en wat bruine suiker, glijd lekker weg om 5 uur 's ochtends
5 uur in de ochtend is ook bijna een toetjequote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Serieus? Dat is toch meer een toetje als ontbijt dat?
Dat doet het vast ook zonder de vla en suikerquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
5 uur in de ochtend is ook bijna een toetje
Nee maar dat glijdt dan wel lekker weg
Audreyoot, no offence maar het lijkt alsof je een beetje doordraaft met gezond, gezonder, gezondst. Probeer niet al het eten dood te analyseren, eten is er om van te genietenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat doet het vast ook zonder de vla en suiker
Dat snap ik maar dit is een topic over gezonde keuzes en vla en suiker is een toetje en geen ontbijtquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Audreyoot, no offence maar het lijkt alsof je een beetje doordraaft met gezond, gezonder, gezondst. Probeer niet al het eten dood te analyseren, eten is er om van te genieten.
Jij vind het geen ontbijt maar alles kan als ontbijt. Wat je 's ochtends als eerste eet, al is het chips, heet ontbijt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dit is een topic over gezonde keuzes en vla en suiker is een toetje en geen ontbijt
Dat moeten ze ook zelf weten maar dit topic is bedoeld voor gezonde ontbijt keuzes en hoe je het wendt of keert, vla en suiker is geen gezonde ontbijt keuze. Of je het eet moet je het zelf weten maar het hoort niet in dit topic thuis.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij vind het geen ontbijt maar alles kan als ontbijt. Wat je 's ochtends als eerste eet, al is het chips, heet ontbijt.
Ook al is het niet gezond.
Het is niet gezond maar je zei dat het geen ontbijt was en dat ontkrachtte ik even. Definitie van 'ontbijt' op zichzelf hoeft niet perse gezond te zijn, wat denk je van bv croissantjes?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat moeten ze ook zelf weten maar dit topic is bedoeld voor gezonde ontbijt keuzes en hoe je het wendt of keert, vla en suiker is geen gezonde ontbijt keuze. Of je het eet moet je het zelf weten maar het hoort niet in dit topic thuis.
Kijk eens naar de tt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jij vind het geen ontbijt maar alles kan als ontbijt. Wat je 's ochtends als eerste eet, al is het chips, heet ontbijt.
Ook al is het niet gezond.
Ik zei het op een toontje, je had het niet hoeven ontkrachten. Croissantjes zijn niet gezond, daarom worden ze niet gepost. Kijk naar TT.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Het is niet gezond maar je zei dat het geen ontbijt was en dat ontkrachtte ik even. Definitie van 'ontbijt' op zichzelf hoeft niet perse gezond te zijn, wat denk je van bv croissantjes?
Het gaat er niet om of je het overdreven vind of niet, of waar de grens ligt tussen wat is wel gezond en wat niet? Dit topic gaat over gezond! ontbijten en lunchen. Dan kan je nu wel moeilijk gaan doen en constant de discussie voortzetten maar dat heeft naar mijn mening weinig zin, dat is namelijk niet het topic onderwerp!quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor de 3e keer; ik snap je punt en vraag heus niet of croissantjes in de lijst mogen.
Maar je draaft wat door. Als iemand een boterham kaas eet sta jij op je achterste poten want kaas is VET! Waarom eet je een plakje kaas?? En een krentenboterham of een plakje ontbijtkoek is SUIKER! Aanval op je lichaam! De vijand! Heeelp!
Daarom zeg ik vriendelijk 'relaaax' want als alles wat jij ongezond vind echt zo vreselijk is kunnen we maar beter helemaal niet meer eten.
Nou nee. Dat is wat de productenten ons doen wil geloven.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
eten is er om van te genieten.
Waar in dit topic lees jij dat ik iets over kaas gezegd heb? Ik heb iets over kaasbroodjes en smeerkaas gezegd maar meer ook niet. Ik heb ook nergens iets over krentenbrood en ontbijtkoek gezegd.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor de 3e keer; ik snap je punt en vraag heus niet of croissantjes in de lijst mogen.
Maar je draaft wat door. Als iemand een boterham kaas eet sta jij op je achterste poten want kaas is VET! Waarom eet je een plakje kaas?? En een krentenboterham of een plakje ontbijtkoek is SUIKER! Aanval op je lichaam! De vijand! Heeelp!
Daarom zeg ik vriendelijk 'relaaax' want als alles wat jij ongezond vind echt zo vreselijk is kunnen we maar beter helemaal niet meer eten.
Ik durf te wedden dat ik gebalanceerder, gevarieerder en gezonder eet dan jij denkt.quote:Daarom zeg ik vriendelijk 'relaaax' want als alles wat jij ongezond vind echt zo vreselijk is kunnen we maar beter helemaal niet meer eten.
Volgens mij is daar een feedback topic voor. In plaats van topics te vervuilen met offtopic discussies.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb al 3x aangegeven dat ik je punt begrijp maar ik een ander punt had. Verder laat ik t hierbij. Vind t alleen een gezondheidstopic en dus meer voor Lifestyle dan voor Cul.
Mijn theorie:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
ik eet volkorenboterhammen met gepocheerde of gegrilde kipfilet. vult goed, is mager en heeft complexe koolhydraten en magere eiwitten. rauwkost erbij of erop, likje sambal of een drupje maggi. echt heel lekker, ik verheug me op die boterhammen!
je kunt ook gerookte kipfilet kopen, maar ik mik liever zelf een keer per week ofzo wat filets in een badje kokende bouillon wat ik dan lager zet zodat t niet meer kookt. even testen hoe lang ze moeten, desnoods aansnijden.
je kunt t een paardagen bewaren in een bakje, of invriezen en dan na ontdooien gebruiken.
Amen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn theorie:
Je moet juist goed ontbijten. Want na het avondeten doe je weinig meer en is je verbranding het minimale. Als je in de ochtend goed ontbijt heb je de hele dag om dat vet eruit te verbranden. Ook als je goed ontbijt heb je minder nodig in latere maaltijden. Dan hoef je de reserve alleen aan te vullen als het ware.
Ik snap je punt maar ik heb ook wel sportdieeten gevolgd waar ik om 21:00 uur het 's avonds nog kip met salade moest eten (na mijn diner dus). Het is een fabeltje dat het 's avonds laat eten slecht is. Hier lees je er meer over: http://mens-en-gezondheid(...)-dieetfabeltjes.html Het is natuurlijk wat anders als je het 's avonds een zak chips open trekt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn theorie:
Je moet juist goed ontbijten. Want na het avondeten doe je weinig meer en is je verbranding het minimale. Als je in de ochtend goed ontbijt heb je de hele dag om dat vet eruit te verbranden. Ook als je goed ontbijt heb je minder nodig in latere maaltijden. Dan hoef je de reserve alleen aan te vullen als het ware.
Dat is onzin, dit hoort zeker in CUL thuis gezien het over eten en recepten gaat. Dat hier gekozen wordt voor gezonde voeding betekent niet dat het in lifestyle thuishoort of moeten recepten in CUL alleen maar lekker en niet gezond zijn?quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb al 3x aangegeven dat ik je punt begrijp maar ik een ander punt had. Verder laat ik t hierbij. Vind t alleen een gezondheidstopic en dus meer voor Lifestyle dan voor Cul.
Nee hoor maar genoeg daarover.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:29 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is onzin, dit hoort zeker in CUL thuis gezien het over eten en recepten gaat. Dat hier gekozen wordt voor gezonde voeding betekent niet dat het in lifestyle thuishoort of moeten recepten in CUL alleen maar lekker en niet gezond zijn?
Kan best lekker zijn, geeft een crunchquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:12 schreef RenRen- het volgende:
Nootjes op brood? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat dat lekker is, anyone?
Naar school neem ik alleen, om te lunchen, kaas of pindakaas op donker brood. Is het makkelijkst mee te nemen en kipfilet is heel droog (Soms doe ik er een beeeetje magere roomkaas bij of iets, dat maakt het net wat minder droog).
Ontbijt vaak met knackebrot met magere smeerkaas en een plakje kaas. Of brintaen zoetstof.
Zal vast lekker zijn, maar zo wordt het wel nog droger allemaal. Nootjes naast het brood eten lijkt me logischer.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:12 schreef RenRen- het volgende:
Nootjes op brood? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat dat lekker is, anyone?
Naar school neem ik alleen, om te lunchen, kaas of pindakaas op donker brood. Is het makkelijkst mee te nemen en kipfilet is heel droog (Soms doe ik er een beeeetje magere roomkaas bij of iets, dat maakt het net wat minder droog).
Ontbijt vaak met knackebrot met magere smeerkaas en een plakje kaas. Of brintaen zoetstof.
Volgens mij is het ook meer in combi met, zoals kipfilet/sla/nootjes op het brood. Nootjes zijn gezond maar teveel is ook weer niet goed, ik denk als je ze in het eten mengt dat je dan minder snel geneigd bent meer te pakken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Zal vast lekker zijn, maar zo wordt het wel nog droger allemaal. Nootjes naast het brood eten lijkt me logischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |