abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107696910
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Niet eens zoveel duurder dus! Ik heb in de mijne nu allerlei ingrediënten zitten die niet zo makkelijk los te vinden zijn, en áls je al ergens bij een obscure webwinkel iets vindt dan zit je meteen vast aan, bijvoorbeeld, een halve kilo gepofte amaranth of zes ons geschilde hennepnoten waar je een flinke berg geld voor moet betalen.
Dan heb je misschien wel genoeg voor zes jaar lang dezelfde muesli, maar ik vind het bij MyMuesli juist wel leuk dat je steeds weer andere toffe combinaties van bijzondere ingrediënten kunt maken. Als je het op die manier bekijkt is het helemaal niet duur en heb je voor twee euro meer dan in de supermarkt een bijzonder puike doos zelfverzonnen muesli.
:Y
Ik ga het eens proberen zodra mijn huidige bak leeg is.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_107696959
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:58 schreef minilot het volgende:
Iets anders.. Nog eens even een tip voor een tussendoortje:

Rauwe brownies!

[ afbeelding ]

(Recept)

Waarom gezond? Eens even kijken.. Geen bloem, geen toegevoegde suikers.. Wat dan wél? Sappige Medjool-dadels, noten en cacao! Als je zo rond een uur of vier 's middags een rázende trek in iets te snaaien krijgt (sommige mensen schijnen dat te hebben :) ) dan is een blokje hiervan zo'n beetje het meest geniale dat je in je mond kunt stoppen. Barstensvol nuttige voedingsstoffen en zo heftig smaakvol dat je aan één blokje beslist wel genoeg zult hebben. Echt een aanrader!

Sowieso: medjool-dadels! Andere dadels lust ik niet, die zijn taai, droog en vies. Medjooldadels zijn het summum van een intens soort zoetheid, karamelachtig - echt waanzinnig! Altijd als ik er nog een paar over heb gooi ik ze in de keukenmachine met een handje amandelen en andere noten, en een snufje zout, en van dat mengsel draai ik dan balletjes. Blijft gerust twee weken goed in de koelkast en je hebt op die manier in een mum van tijd sublieme zelfgemaakte energierepenballen waar je moeiteloos een paar uur op door kunt beuken. O+

Dus heb je dadels, noten, granen en eventueel gedroogd fruit over? In de hakmachine ermee! Gedroogde kokos, havermout, goji-bessen: er kan van alles doorheen. Ideaal voor restjes! Foodgawker-inspiratie:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
En waar vinden we die dadels? :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_107697437
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En waar vinden we die dadels? :9
bij de turk of op de markt ofzo :Y grotere supermarkten hebben ze ook wel
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_107698806
quote:

Rauwe brownies!

[ afbeelding ]

(Recept)

Waarom gezond? Eens even kijken.. Geen bloem, geen toegevoegde suikers.. Wat dan wél? Sappige Medjool-dadels, noten en cacao! Als je zo rond een uur of vier 's middags een rázende trek in iets te snaaien krijgt (sommige mensen schijnen dat te hebben :) ) dan is een blokje hiervan zo'n beetje het meest geniale dat je in je mond kunt stoppen. Barstensvol nuttige voedingsstoffen en zo heftig smaakvol dat je aan één blokje beslist wel genoeg zult hebben. Echt een aanrader!

Sowieso: medjool-dadels! Andere dadels lust ik niet, die zijn taai, droog en vies. Medjooldadels zijn het summum van een intens soort zoetheid, karamelachtig - echt waanzinnig! Altijd als ik er nog een paar over heb gooi ik ze in de keukenmachine met een handje amandelen en andere noten, en een snufje zout, en van dat mengsel draai ik dan balletjes. Blijft gerust twee weken goed in de koelkast en je hebt op die manier in een mum van tijd sublieme zelfgemaakte energierepenballen waar je moeiteloos een paar uur op door kunt beuken. O+

Dus heb je dadels, noten, granen en eventueel gedroogd fruit over? In de hakmachine ermee! Gedroogde kokos, havermout, goji-bessen: er kan van alles doorheen. Ideaal voor restjes! Foodgawker-inspiratie:

kan dit ook met een blender? :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_107716635
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:03 schreef minilot het volgende:
Precies Mirjam, en daarom is chips van boerenkool ook zo'n geniaal en supermakkelijk idee! :)

Over toffe ideeën gesproken, mijn twee zelfsamengestelde mueslimixen van http://mymuesli.nl zijn inmiddels binnen!

[ afbeelding ]

Dit zit in de mijne (voor mijn lief is 't een heel andere):

[ afbeelding ]

Zo ziet het eruit:

[ afbeelding ]

Het staat nu te soppen in yoghurt met melk - na het hardlopen straks opslurpen! :9
Daar heb ik laatst ook mijn eigen muesli besteld, volgens mij omdat ik op jouw linkje klikte. Geweldig! *O*

Te lui om een foto te maken maar in de mijne zat een volkoren basis, amaranth, psyllium, vijgen, gojibessen, rozijnen, zonnebloempitten en paranoten.

Moest wel de verleiding weerstaan om er chocolade dingen door heen te doen _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Goodbye op 07-02-2012 16:16:04 ]
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109057655
Eieren en spek gebakken in roomboter.
pi_109079527
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:46 schreef nz1900 het volgende:
Eieren en spek gebakken in roomboter.
Die hebben we inmiddels al een paar keer gehad ;)
pi_109097341
quote:

Rauwe brownies!

[ afbeelding ]

(Recept)

Ok, deze staat te koelen :D Dadels zijn echt zo goddelijk!! Ik kan eigenlijk niet wachten...
pi_109331337
heb overnight oats gemaakt van havermout-cacao-sojamelk.
en vanmorgen gegeten met griekse yoghurt, banaan & geraspte pure chocolade.

Heaven.
Lijnen doen we na onze dood!
http://safranaargana.blogspot.com/
pi_109341924
heb elke bladzijde van dit topic met veel plezier gelezen. Ik stond toevallig laatst in de supermarkt te kijken bij de muesli en toen viel het me op dat al dat kellogs spul zo ongezond is. zelfmaken is dan veel lekkerder of via die site ;-)
pi_109344118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 00:37 schreef mytec het volgende:
heb elke bladzijde van dit topic met veel plezier gelezen. Ik stond toevallig laatst in de supermarkt te kijken bij de muesli en toen viel het me op dat al dat kellogs spul zo ongezond is. zelfmaken is dan veel lekkerder of via die site ;-)

Liep gister door de supermarkt en echt 80% wat wordt aangeboden is eigenlijk waardeloze suikerproducten.
pi_109344305
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:53 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Liep gister door de supermarkt en echt 80% wat wordt aangeboden is eigenlijk waardeloze suikerproducten.
ik heb vannacht meteen 2 kokers muesli besteld, toch vaak een zwaktijdstip heb meestal weer honger dan ;-)
pi_113639058
102 dagen niet gepost is nog wel de moeite waard om te kicken toch?
ik vind van wel.... :Y

Ben nog op zoek naar wat gezonde inspiratie.. er moeten wat kilotjes af...
Wie heeft er nog lekkere gezonde tussendoortjes? En ik zoek nog wat inspiratie voor op brood tussen de middag, nu meestal kipfilet met sla, tomaat, komkommer enzo, maar daar mag wel wat meer variatie in!
pi_113709543
Kleine toevoeging van mezelf dan:

Simpele ijsjes gemaakt door yoghurt met aardbeien te mengen (staafmixer) en dit in van die ijsvormpjes te doen.. Gezond en lekker, inplaats van bakje yoghurt met aardbeien.
Ik vind ze goed gelukt :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:34:20 #190
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_113758023
Is toch wel een topsite!

http://mynewroots.blogspot.nl/
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_113784303
ik heb van die zadencrackers gekocht. Zitten in een bakje en dan omsloten door een folie.
Erg lekker, machtig, crunchy, notig en gezond.
De ene keer met dadelstroop of pindakaas of roomkaas of auberginepuree.
pi_113897533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:52 schreef Tooto7moe het volgende:
ik heb van die zadencrackers gekocht. Zitten in een bakje en dan omsloten door een folie.
Erg lekker, machtig, crunchy, notig en gezond.
De ene keer met dadelstroop of pindakaas of roomkaas of auberginepuree.
Klinkt lekker, welk merk of waar heb je ze vandaan?
pi_113903422
Even kieken.

ze zijn van dr. Karg en je hebt verschillende soorten. Ik had ze bij de Jumbo vandaan. Ze zijn ook bij sommige natuurwinkels te koop. En daarnaaast zag ik ze eens bij de aldi of lidl van een ander merk.

Je hebt ook een kaasvariant en de andere soorten . zijn er heel wat heb ik nog nergens gezien.

pi_113916221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:53 schreef Tooto7moe het volgende:
Even kieken.

ze zijn van dr. Karg en je hebt verschillende soorten. Ik had ze bij de Jumbo vandaan. Ze zijn ook bij sommige natuurwinkels te koop. En daarnaaast zag ik ze eens bij de aldi of lidl van een ander merk.

Je hebt ook een kaasvariant en de andere soorten . zijn er heel wat heb ik nog nergens gezien.

[ afbeelding ]
Oh die ken ik! inderdaad heel erg lekker! Geloof dat ik ze inderdaad bij de jumbo eens gehaald heb, maar was ze ondertussen alweer "vergeten". Bedankt voor de tip!
  zondag 8 juli 2012 @ 14:11:56 #195
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_113923769
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:52 schreef Sjaam het volgende:

[..]

Klinkt lekker, welk merk of waar heb je ze vandaan?
auberginepuree :9 ! zelf gemaakt?
pi_113934278
quote:

Rauwe brownies!

[ afbeelding ]

(Recept)

deze wil ik onthouden !
pi_113958278
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:11 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

auberginepuree :9 ! zelf gemaakt?
Ik had een keer gegrilde aubergine over. Had daar toen wat dikke griekse/turkse yoghurt aan toegevoegd en wat olijfolie, wat peterselie en zout. Prakken of mixen en toen had ik een puree die lekker was :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')