Jouw voor voor voor etc. ouders namen ook geen eitwitshake met water en brinta in de ochtend.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:01 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb het eens geprobeerd, in de ochtend een eiwitshake met water en brinta. Neus dicht en naar binnen gooien, dat was ook niet echt de manier
Nee goed maar we hadden het even over noodzakelijke brandstoffen. Mijn voor voor voor ouder nam gewoon een boterham als ontbijt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jouw voor voor voor etc. ouders namen ook geen eitwitshake met water en brinta in de ochtend.
Een kaasbroodje als in een broodje met kaas of een kaasbroodje?quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:18 schreef Lippentoine het volgende:
Het wordt al moeilijker als je 's morgens niet veel je keel af krijgt. Meestal pak ik een kaasbroodje 's morgens met een glas melk, dat gaat wel goed.
Een echt kaasbroodje, dat in de oven moet opwarmen zeg maar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een kaasbroodje als in een broodje met kaas of een kaasbroodje?
Dat is niet zo gezond en zitten echt niks van voedingsstoffen inquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:18 schreef Lippentoine het volgende:
Het wordt al moeilijker als je 's morgens niet veel je keel af krijgt. Meestal pak ik een kaasbroodje 's morgens met een glas melk, dat gaat wel goed.
En wat is daar precies gezond aan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:03 schreef Lippentoine het volgende:
[..]
Een echt kaasbroodje, dat in de oven moet opwarmen zeg maar.
klopt. (magere) kwark heeft meer eiwitten en minder suiker dan (magere) yoghurtquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:27 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb ook maar kwark in de OP genoemd om dat er volgens mij meer eiwitten dan in yoghurt zitten. Iemand die dit kan beamen?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:35 schreef The_Hives het volgende:
[..]
klopt. (magere) kwark heeft meer eiwitten en minder suiker dan (magere) yoghurt
Waarom is afbakbrood 'sowieso slecht'?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:15 schreef Audreyoot het volgende:
Probeer met iets vloeibaars te beginnen zoals brinta idd. Is echt een kwestie van wennen. Afbakbrood is sowieso slecht, al helemaal een kaasbroodje.
Tsja, het probleem dat ik heb is dat ik s'ochtends voor werk gewoon geen tijd heb om lekker eitje te bakken etc. Ik hou het dan bij Wasa volkoren crackers met bijvoorbeeld Heute Käse en tomatjes. Daarna eet ik om rond 10en pas wat uitgebreider.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef minilot het volgende:
Een cracker met light-smeerkaas? Wat zou ik dan sip en chagrijnig aan mijn dag beginnen, zeg!
Ontbijtfavorieten hier:
- Havermout met dikke griekse yoghurt, vers fruit, gedroogd fruit en noten
- Volkoren broodjes met roerei, rauwe ham en geroosterde paprika
Beetje éten 's ochtends, mensen!![]()
We zitten hier in CUL hè, en een gezond ontbijt is heel wat anders dan een vetvrij en smaakloos crashdieet-'ontbijt'.
Ik heb ook niet gezegt dat dit gezond is, maar het is beter weg te werken dan een boterham. Heb ook Brinta geprobeerd maar dit ga je ook na een tijdje tegen eten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En wat is daar precies gezond aan?
Omdat er vrijwel geen voedingsstoffen inzitten en een afbakbroodje gelijk staat aan het eten van 2 boterhammen zonder dat je er net zo vol van zit.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:53 schreef Naamah het volgende:
[..]
Waarom is afbakbrood 'sowieso slecht'?
De ontbijtjes wat in de OP staan zijn echt geen crashdieet ontbijtjes. 20+ smeerkaas is niet echt een verkeerde keuze(vind hem trouwens hetzelfde als gewone smaken), maar echt gezond ook niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:22 schreef minilot het volgende:
Een cracker met light-smeerkaas? Wat zou ik dan sip en chagrijnig aan mijn dag beginnen, zeg!
Ontbijtfavorieten hier:
- Havermout met dikke griekse yoghurt, vers fruit, gedroogd fruit en noten
- Volkoren broodjes met roerei, rauwe ham en geroosterde paprika
Beetje éten 's ochtends, mensen!![]()
We zitten hier in CUL hè, en een gezond ontbijt is heel wat anders dan een vetvrij en smaakloos crashdieet-'ontbijt'.
Op zich lijkt er mij niet veel mis met beginnen met iets kleins en rond 10en je 'echte' ontbijt eten. Ikzelf ontbijt wel, maar meestal pas rond 10-11 uur. Dat zie ik ook niet als een probleem aangezien mijn eetritme gewoon later ligt: ik lunch ook laat, en eet laat avondeten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:00 schreef Quantic het volgende:
[..]
Tsja, het probleem dat ik heb is dat ik s'ochtends voor werk gewoon geen tijd heb om lekker eitje te bakken etc. Ik hou het dan bij Wasa volkoren crackers met bijvoorbeeld Heute Käse en tomatjes. Daarna eet ik om rond 10en pas wat uitgebreider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |