Lijkt mij wel, waarschijnlijk werd de database opgeschoond, of gingen makelaars massaal over tot het uit de verkoop halen van objecten om deze weer 'als nieuw' aan te melden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:02 schreef Sloggi het volgende:
Is die gigadip die in de grafiek te zien is niet gewoon een foutje (ik heb het topic een tijd niet gevolgd)?
Was een spiderfout. Funda spidert ook panden op sites van andere makelaarsorganisaties dan de NVM. Ten tijde van de dip was ik er een hele serie kwijt. En die stonden er een paar dagen later weer op.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lijkt mij wel, waarschijnlijk werd de database opgeschoond, of gingen makelaars massaal over tot het uit de verkoop halen van objecten om deze weer 'als nieuw' aan te melden.
Om dat te kunnen checken moet je even het adres raadplegen op 'miljoenhuizen', deze houd de langste track records is mijn ervaring![]()
tuurlijk, met 4 miljoen woningen onder NAP en de laatste RWS-rapporten over de status der dijken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Je vergeet modderoverstromingen, vulkaanuitbarstingen, vliegtuigcrashes in je achtertuin en de aankomende zombie apocalypse!
Kom op zeg, je trekt echt de meest debiele zaken erbij die in Nederland totaal niet (of slechts ZEER gering) spelen.
Ga plz terug naar BNW....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
tuurlijk, met 4 miljoen woningen onder NAP en de laatste RWS-rapporten over de status der dijken.
De notarissen niet in elk geval.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:14 schreef Goofjansen het volgende:
253.008 huizen te koop
Ze hebben gisterenavond doorgewerkt
quote:"Mensen blijven niet meer bij elkaar voor de kinderen, maar voor de hypotheek."
- Hypotheek op 2 inkomensquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zolderslapers door crisis
De crisis op de woningmarkt legt een extra zware hypotheek op relaties in ontbinding. De prijs van koopwoningen blijft maar dalen en dat zorgt voor veel stress achter de voordeur. Marktkenners, waaronder grootbank ING, weten dat het de komende tijd niet beter wordt. Volgens de nieuwste voorspellingen zullen de komende twee jaar de huizenprijzen fors dalen. Zelfs de verlaging van de overdrachtsbelasting kan de op sterven na dode woningmarkt niet oppeppen.
Veel huishoudens kampen met betalingsproblemen. Financiële zorgen zijn de doodslag voor toch al kwetsbare huwelijken. Scheiden doet lijden vooral in de portemonnee. Daarom kiezen steeds meer stellen ervoor om een nieuw soort latrelatie aan te gaan: een in het echtelijk bed en de ander op zolder tussen het wasgoed.
In een gisteren gepubliceerde enquête van ING geven een op de drie stellen aan financieel onderwater te staan. „De echtelijke woning is gewoonweg moeilijker verkoopbaar geworden. De kans is groot dat ex-echtgenoten na de verkoop met een grotere restschuld blijven zitten of niet genoeg geld overhouden om andere schulden te betalen”, zegt scheidingsmakelaar Jelle Wiegel, die dagelijks echtparen uitlegt wat een scheiding wel niet kost. „Als er maar een beetje ruimte is om bij elkaar te blijven, zeg ik: doen. De man moet dan maar van het echtelijke bed, via de bank naar de zolder tussen het wasgoed en de koffers verhuizen. Altijd beter, dan de financiële nachtmerrie van een echtscheiding.”
Trendwatcher Adjiedj Bakas ziet ook deze nieuwe ’werkvormen’ ontstaan: „Mensen die normaal zouden scheiden worden nu gedwongen hun irritaties te managen, zodat ze onder één dak kunnen blijven wonen." Psychologe Bernadette de Boer komt in haar praktijk steeds meer echtelieden tegen die eigenlijk uit elkaar willen maar daartoe financieel domweg niet in staat zijn. „Mensen blijven niet meer bij elkaar voor de kinderen, maar voor de hypotheek. Ze gaan een nieuw soort latrelatie aan in eigen huis.”![]()
www.telegraaf.nl
Niks lekkerder dan op je eigen zolder slapen met geldzorgen en je ex horen bonken met een nieuwe scharrel![]()
met veel verschillende scharrelsquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zolderslapers door crisis
Niks lekkerder dan op je eigen zolder slapen met geldzorgen en je ex horen bonken met een nieuwe scharrel![]()
En wat gaat de NHG dan oplossen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:14 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ken een aantal mensen wat groter zou willen wonen, en dus hun huis wil verkopen. Die blijven zitten totdat ze het verkocht hebben, een huis wat te koop staat hoeft geen probleem te betekenen, in veel gevallen alleen wat uitstel. Alleen bij scheiding is er wellicht een probleem, maar daar is de NHG voor.
NHG stelt daar strenge eisen aan. Het is niet zo dat je daar zomaar een beroep op kunt doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:14 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ken een aantal mensen wat groter zou willen wonen, en dus hun huis wil verkopen. Die blijven zitten totdat ze het verkocht hebben, een huis wat te koop staat hoeft geen probleem te betekenen, in veel gevallen alleen wat uitstel. Alleen bij scheiding is er wellicht een probleem, maar daar is de NHG voor.
Laat de vrouw lekker op de zolder gaan slapenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:05 schreef Poekieman het volgende:
[..]
- Hypotheek op 2 inkomens
- Overlijdensrisico verzekering met aflossing van de hypotheek bij overlijden van 1 van beide
- Relatie loop stuk
==> De Cock en de hypotheekmoorden...
Ja, ik heb het in de gaten,quote:
Wat een ratten, de rente is nog nooit zo laag geweest.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hypotheeklast schiet omhoog,huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken
Woningeigenaren van wie de hypotheekrente binnenkort afloopt, zijn overgeleverd aan de grillen van hun bank. Zij krijgen een fiks hogere rente voor hun kiezen, waardoor hun maandlasten met honderden euro's omhooggaan.
Oversluiten is echter geen optie, meldt het AD vandaag. Andere banken staan niet te springen deze risicovolle hypotheken over te nemen.
De komende vier jaar moet volgens het CBS 40 procent van de huizenbezitters de rente van hun hypotheek opnieuw vastzetten. Het gaat om zo'n 1 miljoen huishoudens. Een groot deel van hen heeft vijf jaar geleden tot soms wel negen keer het jaarinkomen geleend tegen een laag rentepercentage.
Nieuwe leennormen
Zij zouden op basis van nieuwe leennormen, die per augustus vorig jaar zijn ingegaan, nooit meer zo'n hypotheek kunnen krijgen. Die wordt nu als te risicovol beschouwd. Om te voorkomen dat deze hypotheekbezitters door de aanscherping vast komen te zitten bij hun bank, hebben de banken met de toezichthouder uitzonderingsregels afgesproken. Maar in de praktijk houden de hypotheekverstrekkers de boot af.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-schiet-omhoog.dhtml
Het gaat weer lekker
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:29 schreef fedsingularity het volgende:
Wat een ratten, de rente is nog nooit zo laag geweest.
[ afbeelding ]
Vroeger voor de vrouwenemancipatie bleven vrouwen ook bij hun man, want zonder zijn financiele ondersteuning was het bittere armoede. Nu zijn beide partijen tot elkaar veroordeeld vanwege de schulden, de emancipatie is compleetquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
„Mensen blijven niet meer bij elkaar voor de kinderen, maar voor de hypotheek. Ze gaan een nieuw soort latrelatie aan in eigen huis.”![]()
Aah.... het veel geprijsde woongenot van het eigen woning bezitquote:Niks lekkerder dan op je eigen zolder slapen met geldzorgen en je ex horen bonken met een nieuwe scharrel![]()
WTF....negen keer het jaarinkomen! Stel dat ze tegen 2% hebben geleend (fictief) en ze moeten oversluiten tegen 3% dat is 50% meer lasten. Da's een hoop!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hypotheeklast schiet omhoog,huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken
Woningeigenaren van wie de hypotheekrente binnenkort afloopt, zijn overgeleverd aan de grillen van hun bank. Zij krijgen een fiks hogere rente voor hun kiezen, waardoor hun maandlasten met honderden euro's omhooggaan.
Oversluiten is echter geen optie, meldt het AD vandaag. Andere banken staan niet te springen deze risicovolle hypotheken over te nemen.
De komende vier jaar moet volgens het CBS 40 procent van de huizenbezitters de rente van hun hypotheek opnieuw vastzetten. Het gaat om zo'n 1 miljoen huishoudens. Een groot deel van hen heeft vijf jaar geleden tot soms wel negen keer het jaarinkomen geleend tegen een laag rentepercentage.
Nieuwe leennormen
Zij zouden op basis van nieuwe leennormen, die per augustus vorig jaar zijn ingegaan, nooit meer zo'n hypotheek kunnen krijgen. Die wordt nu als te risicovol beschouwd. Om te voorkomen dat deze hypotheekbezitters door de aanscherping vast komen te zitten bij hun bank, hebben de banken met de toezichthouder uitzonderingsregels afgesproken. Maar in de praktijk houden de hypotheekverstrekkers de boot af.
Het gaat weer lekker
Een woning gekocht met gehuurd geldquote:
Negenmaal het jaarinkomen. Ja sorry, maar daar heb ik dus echt geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe leennormen
Het gaat weer lekker
Dat wou ik net zeggen. Je moet tocht echt volslagen idioot zijn om 9x je jaarinkomen te lenen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:07 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Negenmaal het jaarinkomen. Ja sorry, maar daar heb ik dus echt geen medelijden mee.
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Zijn hiervan al concrete gevallen bekend, en zoja, hoeveel hoger is dan de rente op deze wurgconstructie t.o.v. de "normale" rente?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wurgcontructie? Die mensen kozen zelf voor de 'lage kosten' van een korte termijn rente!!!quote:Op maandag 30 januari 2012 10:13 schreef sorcees het volgende:
[..]
Zijn hiervan al concrete gevallen bekend, en zoja, hoeveel hoger is dan de rente op deze wurgconstructie t.o.v. de "normale" rente?
't Is toch niet meer dan normaal dat mensen met torenhoge risico's en torenhoge schulden daar flink voor moeten betalen?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:13 schreef sorcees het volgende:
[..]
Zijn hiervan al concrete gevallen bekend, en zoja, hoeveel hoger is dan de rente op deze wurgconstructie t.o.v. de "normale" rente?
Toen het risicobesef laag was konden ze enorme bedragen lenen tegen een lage rente. Natuurlijk wist men dat je de rente voor lange termijn vast kon zetten tegen een hoger tarief, echter beperkte dit de leencapaciteit. Nu.... het getuigd toch van een erg beperkte intelligentie als je denkt dat hogere rentetarief er voor jan lul is en je altijd tegen de lage rente kan blijven lenen. Maar... wie dan leeft wie dan zorgt... voorlopig wonen we in onze overgewaardeerde woning, gekocht op 6..9 maal het bruto inkomenquote:Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Is toch niet meer dan normaal dat mensen met torenhoge risico's en torenhoge schulden daar flink voor moeten betalen?
Komen vanzelf weer woningen op de marktquote:Op maandag 30 januari 2012 10:47 schreef leolinedance het volgende:
De woning waar ik op zat te azen is verkocht (en niet aan mij)![]()
![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)4256-hinkelbrits-35/
Zo zie je maar, als je prijs goed is is hij zo weg!
Doe een goed bod op Funda, (die zitten ermee in hun maag heb ik gehoord) en je kunt als nieuwe eigenaar de site aanpassen naar je eigen wensen.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Wordt het niet eens tijd dat Funda z'n "te koop"-periode gaat aanpassen? Die loopt nu tot "6+ maanden", iets wat tot 2008 wellicht goed bruikbaar was, maar nu zou ik graag het verschil tussen "6+" en "48+" willen zien...
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe een goed bod op Funda, (die zitten ermee in hun maag heb ik gehoord) en je kunt als nieuwe eigenaar de site aanpassen naar je eigen wensen.
Psstttt.... Heb ik op Fok! gehoord... Je weet wel, waar volgens de believers de huizenprijzen 3 jaar geleden al 40% gedaald zouden zijn.quote:
De verkopen zijn reeds met 40% gedaald, de prijs volgt vanzelfquote:Op maandag 30 januari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Psstttt.... Heb ik op Fok! gehoord... Je weet wel, waar volgens de believers de huizenprijzen 3 jaar geleden al 40% gedaald zouden zijn.
Ah, de eerste believer heeft zich gemeld. Wie volgt?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
De verkopen zijn reeds met 40% gedaald, de prijs volgt vanzelf
Jij weet dondersgoed dat de overheid grofweg 10 steunmaatregelen heeft ingevoerd om huizenprijzen op peil te houden, en dat ondanks dat de prijzen dalen. Zonder die steunmaatregelen waren prijzen net als in Ierland gehalveerd (en genormaliseerd!), hier duurt het door overheidsingrijpen veel langer. Net zoals overheidsingrijpen over het algemeen slecht is voor de markt.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Psstttt.... Heb ik op Fok! gehoord... Je weet wel, waar volgens de believers de huizenprijzen 3 jaar geleden al 40% gedaald zouden zijn.
Dus de HRA moet in stand gehouden worden? Mooi, zijn we het daar ook weer over eens.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij weet dondersgoed dat de overheid grofweg 10 steunmaatregelen heeft ingevoerd om huizenprijzen op peil te houden, en dat ondanks dat de prijzen dalen. Zonder die steunmaatregelen waren prijzen net als in Ierland gehalveerd (en genormaliseerd!), hier duurt het door overheidsingrijpen veel langer. Net zoals overheidsingrijpen over het algemeen slecht is voor de markt.
Wees blij, over 3 jaar is hij volgens Remco en Xeno toch nog maar een doos cornflakes waard!quote:Op maandag 30 januari 2012 10:47 schreef leolinedance het volgende:
De woning waar ik op zat te azen is verkocht (en niet aan mij)![]()
![]()
http://www.funda.nl/koop/(...)4256-hinkelbrits-35/
Zo zie je maar, als je prijs goed is is hij zo weg!
+1quote:Op maandag 30 januari 2012 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, de eerste believer heeft zich gemeld. Wie volgt?
Nee, baal ervanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wees blij, over 3 jaar is hij volgens Remco en Xeno toch nog maar een doos cornflakes waard!
De HRA mag wel blijven als men maar gewoon doorgaat met het ophogen van de bijtellingquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de HRA moet in stand gehouden worden? Mooi, zijn we het daar ook weer over eens.
Van mij mag de HRA zelfs blijven als er voldoende betaalbare kavels beschikbaar zijn. Of enige andere oplossing die bubbelvorming voorkomt. Want zolang "meer geld" leidt tot hogere prijzen i.p.v. grotere/betere huizen helpt HRA niet. Als dat niet het geval is is HRA wel degelijk een goede maatregel om de woningbouw te stimuleren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:27 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
De HRA mag wel blijven als men maar gewoon doorgaat met het ophogen van de bijtelling
De HRA is een deel van het probleem, niet de oplossing. Het is een vorm van overheidsingrijpen met volkomen onvoorspelbare gevolgen. Wat een soort van starterssubsidie had moeten worden is de lucht waarmee de bel wordt opgeblazen en per saldo hebben alleen de banken echt keihard geprofiteerd van de HRA.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus de HRA moet in stand gehouden worden? Mooi, zijn we het daar ook weer over eens.
subsidie is nooit goed, het maakt de markt onnatuurlijk en irrieelquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Van mij mag de HRA zelfs blijven als er voldoende betaalbare kavels beschikbaar zijn. Of enige andere oplossing die bubbelvorming voorkomt. Want zolang "meer geld" leidt tot hogere prijzen i.p.v. grotere/betere huizen helpt HRA niet. Als dat niet het geval is is HRA wel degelijk een goede maatregel om de woningbouw te stimuleren.
Ontopic:
253.235 huizen te koop
Weinig verandering.
Er zijn ook tal van wettelijke mechanismen en vormen van overheidsingrijpen die een goede, efficiente en eerlijke marktwerking kunnen bevorderen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
..zoals overheidsingrijpen over het algemeen slecht is voor de markt.
We hebben bovenal behoefte aan een politiek die problemen onderkent en oplost.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:13 schreef Bankfurt het volgende:
We hebben behoefte aan goede economische architecten die vastgeroeste belangen opruimen.
En die hebben behoefte aan het laten voortduren van misstanden en foute subsidiesquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:17 schreef sorcees het volgende:
[..]
We hebben bovenal behoefte aan een politiek die problemen onderkent en oplost.
Je kunt aandelen funda kopenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe een goed bod op Funda, (die zitten ermee in hun maag heb ik gehoord) en je kunt als nieuwe eigenaar de site aanpassen naar je eigen wensen.
maar isquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan ook komen doordat mensen in deze tijd hun huis niet te koop willen zetten natuurlijk. Ik ben nu redelijk serieus over 2 huizen maar ben nog eens benieuwd hoeveel je kan onderhandelen. Ik dat ik maar is 15-20% onder de vraagprijs ga zitten en dan zien we het wel.
Interessant, je kunt een bied-constructie bedenken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Kan ook komen doordat mensen in deze tijd hun huis niet te koop willen zetten natuurlijk. Ik ben nu redelijk serieus over 2 huizen maar ben nog eens benieuwd hoeveel je kan onderhandelen. Ik dat ik maar is 15-20% onder de vraagprijs ga zitten en dan zien we het wel.
^^ Dus:quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:15 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Interessant, je kunt een bied-constructie bedenken.
De biedprijs neemt langzaam af in de tijd.
bijvoorbeeld: vraagprijs is 200.000 euro
Jij doet: bieden 175.000 euro; afname bod van 5.000 euro per maand of 200 euro per dag, 3 maanden lang, daarna is het bod niet meer geldig. Dat geeft een enorme druk op de verkoper.
Nee, 1 contract aanbieden met een tijdslimiet; verkoper hoeft alleen maar te ondertekenen wanneer het hem uitkomt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dus:
Koper vraagt 200k.
Jij biedt 175k.
Koper komt met een tegenbod: 195k.
Jij biedt 170k.
Koper komt met een tegenbod: ...?
Daar wil je als koper niet aan vastzitten, stel je koopt ondertussen een ander huis, of prijzen dalen aanzienlijk sneller dan voorzien.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:23 schreef Bankfurt het volgende:
Nee, 1 contract aanbieden met een tijdslimiet; verkoper hoeft alleen maar te ondertekenen wanneer het hem uitkomt.
Kan;quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar wil je als koper niet aan vastzitten, stel je koopt ondertussen een ander huis, of prijzen dalen aanzienlijk sneller dan voorzien.
Je kan wel zelf 6 maanden later een nieuw bod doet, al is het alleen maar om in te wrijven dat niet verkopen niet helpt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |