abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:08:21 #176
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_107333748
Dit stelt nog niets voor, zolang je in je huis blijft zitten en de hypo kunt betalen is er nu nog niet veel aan de hand.

Als over 5 of 10 jaar de rente een ruime tijd op >8% staat en de rentetermijn loopt af, dan wordt het pas interessant voor de middenklasse van nu.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_107333864
Een kennis van mij heeft vorige maand zijn hut verkocht voor bijna 1 miljoen euro, heeft voor veel geld na lang geen animo advertenties in grote kranten gezet en de toko was bijna meteen verkocht, zo zie je maar weer dat funda ook niet alles is :D
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:47:10 #178
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107334858
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
„Mensen blijven niet meer bij elkaar voor de kinderen, maar voor de hypotheek. Ze gaan een nieuw soort latrelatie aan in eigen huis.” _O-
Vroeger voor de vrouwenemancipatie bleven vrouwen ook bij hun man, want zonder zijn financiele ondersteuning was het bittere armoede. Nu zijn beide partijen tot elkaar veroordeeld vanwege de schulden, de emancipatie is compleet _O_

Ik vraag me af welke inscriptie er in hun trouwringen staat? Zoiets als dit?

quote:
Niks lekkerder dan op je eigen zolder slapen met geldzorgen en je ex horen bonken met een nieuwe scharrel :+ :P
Aah.... het veel geprijsde woongenot van het eigen woning bezit :%
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107337551
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hypotheeklast schiet omhoog,huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken

Woningeigenaren van wie de hypotheekrente binnenkort afloopt, zijn overgeleverd aan de grillen van hun bank. Zij krijgen een fiks hogere rente voor hun kiezen, waardoor hun maandlasten met honderden euro's omhooggaan.
Oversluiten is echter geen optie, meldt het AD vandaag. Andere banken staan niet te springen deze risicovolle hypotheken over te nemen.

De komende vier jaar moet volgens het CBS 40 procent van de huizenbezitters de rente van hun hypotheek opnieuw vastzetten. Het gaat om zo'n 1 miljoen huishoudens. Een groot deel van hen heeft vijf jaar geleden tot soms wel negen keer het jaarinkomen geleend tegen een laag rentepercentage.

Nieuwe leennormen
Zij zouden op basis van nieuwe leennormen, die per augustus vorig jaar zijn ingegaan, nooit meer zo'n hypotheek kunnen krijgen. Die wordt nu als te risicovol beschouwd. Om te voorkomen dat deze hypotheekbezitters door de aanscherping vast komen te zitten bij hun bank, hebben de banken met de toezichthouder uitzonderingsregels afgesproken. Maar in de praktijk houden de hypotheekverstrekkers de boot af.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-schiet-omhoog.dhtml

:D Het gaat weer lekker :+
WTF....negen keer het jaarinkomen! Stel dat ze tegen 2% hebben geleend (fictief) en ze moeten oversluiten tegen 3% dat is 50% meer lasten. Da's een hoop!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:58:56 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107338915
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Geld huren kost geld.
Een woning gekocht met gehuurd geld _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107339234
quote:
Hypotheeklast schiet omhoog,huiseigenaar moet nieuwe torenhoge rente wel slikken

Woningeigenaren van wie de hypotheekrente binnenkort afloopt, zijn overgeleverd aan de grillen van hun bank. Zij krijgen een fiks hogere rente voor hun kiezen, waardoor hun maandlasten met honderden euro's omhooggaan.
Oversluiten is echter geen optie, meldt het AD vandaag. Andere banken staan niet te springen deze risicovolle hypotheken over te nemen.

De komende vier jaar moet volgens het CBS 40 procent van de huizenbezitters de rente van hun hypotheek opnieuw vastzetten. Het gaat om zo'n 1 miljoen huishoudens. Een groot deel van hen heeft vijf jaar geleden tot soms wel negen keer het jaarinkomen geleend tegen een laag rentepercentage.

Nieuwe leennormen
Zij zouden op basis van nieuwe leennormen, die per augustus vorig jaar zijn ingegaan, nooit meer zo'n hypotheek kunnen krijgen. Die wordt nu als te risicovol beschouwd. Om te voorkomen dat deze hypotheekbezitters door de aanscherping vast komen te zitten bij hun bank, hebben de banken met de toezichthouder uitzonderingsregels afgesproken. Maar in de praktijk houden de hypotheekverstrekkers de boot af.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-schiet-omhoog.dhtml

:D Het gaat weer lekker :+
Negenmaal het jaarinkomen. Ja sorry, maar daar heb ik dus echt geen medelijden mee.

Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:10:37 #183
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_107339334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:07 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Negenmaal het jaarinkomen. Ja sorry, maar daar heb ik dus echt geen medelijden mee.

Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Dat wou ik net zeggen. Je moet tocht echt volslagen idioot zijn om 9x je jaarinkomen te lenen.
Hoe kom je uberhaubt nog rond met zo'n hypotheeklast. De leuke dingen in het leven zitten er dan niet meer in. Maar ach.. je hebt tenminste een mooi huis. Dat staat natuurlijk goed naar de buitenwereld.

8)7
pi_107353783
Huis hier om de hoek. Staat meer dan twee jaar te koop. Stond voor 225.000 euro op Funda destijds. Nu hebben ze hem weer als 'nieuw' op Funda gezet (alsof het huis dus slechts 2 maanden te koop staat), voor een bedrag van 185.000 euro.
Allah Al Watan Al Malik
pi_107355802
echt, de overheid die steeds meer vrijheden geeft om je huis te verhuren... brengt mensen op termijn enkel in grotere problemen. het is een fucking schande.
pi_107393597
quote:

Zijn hiervan al concrete gevallen bekend, en zoja, hoeveel hoger is dan de rente op deze wurgconstructie t.o.v. de "normale" rente?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  maandag 30 januari 2012 @ 10:25:33 #187
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107393874
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:13 schreef sorcees het volgende:

[..]

Zijn hiervan al concrete gevallen bekend, en zoja, hoeveel hoger is dan de rente op deze wurgconstructie t.o.v. de "normale" rente?
Wurgcontructie? Die mensen kozen zelf voor de 'lage kosten' van een korte termijn rente!!!
Andere mensen hebben hun rente voor 20 of 30 jaar vastgezet omdat ze bereid waren meer te betalen voor financiele zekerheid. Ik vind het ronduit zielige dat mensen nu huilie huilie gaan doen terwijl ze onverantwoord hoge risico's genomen hebben :7
  maandag 30 januari 2012 @ 10:27:11 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107393915
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:13 schreef sorcees het volgende:

[..]

't Is toch niet meer dan normaal dat mensen met torenhoge risico's en torenhoge schulden daar flink voor moeten betalen?
censuur :O
  maandag 30 januari 2012 @ 10:42:49 #189
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107394238
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Is toch niet meer dan normaal dat mensen met torenhoge risico's en torenhoge schulden daar flink voor moeten betalen?
Toen het risicobesef laag was konden ze enorme bedragen lenen tegen een lage rente. Natuurlijk wist men dat je de rente voor lange termijn vast kon zetten tegen een hoger tarief, echter beperkte dit de leencapaciteit. Nu.... het getuigd toch van een erg beperkte intelligentie als je denkt dat hogere rentetarief er voor jan lul is en je altijd tegen de lage rente kan blijven lenen. Maar... wie dan leeft wie dan zorgt... voorlopig wonen we in onze overgewaardeerde woning, gekocht op 6..9 maal het bruto inkomen :|W
  maandag 30 januari 2012 @ 10:47:26 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107394345
De woning waar ik op zat te azen is verkocht (en niet aan mij) ;( }:|

http://www.funda.nl/koop/(...)4256-hinkelbrits-35/

Zo zie je maar, als je prijs goed is is hij zo weg!
  maandag 30 januari 2012 @ 10:51:03 #191
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107394434
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:47 schreef leolinedance het volgende:
De woning waar ik op zat te azen is verkocht (en niet aan mij) ;( }:|

http://www.funda.nl/koop/(...)4256-hinkelbrits-35/

Zo zie je maar, als je prijs goed is is hij zo weg!
Komen vanzelf weer woningen op de markt :Y
  maandag 30 januari 2012 @ 20:42:07 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_107415248
253.444 huizen te koop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 30 januari 2012 @ 21:11:33 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107416827
Wordt het niet eens tijd dat Funda z'n "te koop"-periode gaat aanpassen? Die loopt nu tot "6+ maanden", iets wat tot 2008 wellicht goed bruikbaar was, maar nu zou ik graag het verschil tussen "6+" en "48+" willen zien...
pi_107417892
Gewoon even op jaap.nl kijken...
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_107420620
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Wordt het niet eens tijd dat Funda z'n "te koop"-periode gaat aanpassen? Die loopt nu tot "6+ maanden", iets wat tot 2008 wellicht goed bruikbaar was, maar nu zou ik graag het verschil tussen "6+" en "48+" willen zien...
Doe een goed bod op Funda, (die zitten ermee in hun maag heb ik gehoord) en je kunt als nieuwe eigenaar de site aanpassen naar je eigen wensen. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 30 januari 2012 @ 23:12:57 #196
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107423614
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doe een goed bod op Funda, (die zitten ermee in hun maag heb ik gehoord) en je kunt als nieuwe eigenaar de site aanpassen naar je eigen wensen. ^O^
:? :? :?

Ze hebben nog nooit zoveel klanten gehad :D
pi_107424919
quote:
Psstttt.... Heb ik op Fok! gehoord... Je weet wel, waar volgens de believers de huizenprijzen 3 jaar geleden al 40% gedaald zouden zijn. _O-
  maandag 30 januari 2012 @ 23:38:12 #198
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107425010
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Psstttt.... Heb ik op Fok! gehoord... Je weet wel, waar volgens de believers de huizenprijzen 3 jaar geleden al 40% gedaald zouden zijn. _O-
De verkopen zijn reeds met 40% gedaald, de prijs volgt vanzelf ;)
pi_107425116
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
De verkopen zijn reeds met 40% gedaald, de prijs volgt vanzelf ;)
Ah, de eerste believer heeft zich gemeld. Wie volgt? :D
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:59:31 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107430027
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij weet dondersgoed dat de overheid grofweg 10 steunmaatregelen heeft ingevoerd om huizenprijzen op peil te houden, en dat ondanks dat de prijzen dalen. Zonder die steunmaatregelen waren prijzen net als in Ierland gehalveerd (en genormaliseerd!), hier duurt het door overheidsingrijpen veel langer. Net zoals overheidsingrijpen over het algemeen slecht is voor de markt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')